Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja".
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011542926.html
Demarilesbo synnytti lapsen
254
5813
Vastaukset
- Anonyymi
Äidille varmasti koskettava kokemus.
Uusi terve vauva on suuri ihme!- Anonyymi
Varsinkin kun kaksi naista ovat sen tehneet. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin hyvä kommentti sinulla.
- Anonyymi
Vain vihervassarit ajattelee noin itsekkäästi ja unohtavat lapsen edun ja tulevaisuuden. Lapsi, joka kasvaa ja alkaa ajattelemaan ja jossain vaiheessa alkaa "hakemaan itseään". "Kuka minä olen", "onko minulla sisaruksia", "onko perinnöllisiä sairauksia", "miksi olen erilainen"... Tulee ymmärtämään, että täysi mahdottomuus on kahden naisen (tai kahden miehen) saada keskenään lapsia. Lista on loputon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain vihervassarit ajattelee noin itsekkäästi ja unohtavat lapsen edun ja tulevaisuuden. Lapsi, joka kasvaa ja alkaa ajattelemaan ja jossain vaiheessa alkaa "hakemaan itseään". "Kuka minä olen", "onko minulla sisaruksia", "onko perinnöllisiä sairauksia", "miksi olen erilainen"... Tulee ymmärtämään, että täysi mahdottomuus on kahden naisen (tai kahden miehen) saada keskenään lapsia. Lista on loputon.
Kyllä se lapsi on aivopesty perusteellisesti ennen kuin se noita asioita kyselee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei mitään lapsen etua ajattele. Lapsi on niille vain ideologian työkalu, väline.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yyyyöööökkkk..
- Anonyymi
Minu; ystävättäreni tytär sai juuri tällä keinolla lapsen viisi vuotta sitten. Asuu lapsensa kassa yksin talossaan ja lapsi on todella suloinen ,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä lapselle selitetään ihan takkaan kun kasvat kuka on luovuttaja , jos luovuttaja on sopinut niin spermapankin kanssa , kuten e i kerrota ilman sopimusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne ei mitään lapsen etua ajattele. Lapsi on niille vain ideologian työkalu, väline.
Kyllä muuten on ajateltu lapsen etua , heti siinä kenet valitsee luovuttajaksi
Kyllä yksinäisiä äitejä on paljonkin maassa toiset eronneita ja toiset hankkineet yhåksin lapsen .
Ja minun tuttavani jolla on tälläinen lapsi tekee todella kaikkensa että lapsi saa hyvän kasvatuksen . Toiset eibät vaan halua miestä vaikka lapsen haluavatkin . Joten ei tartte mennä sanomaan näistä ihmisistä mielikuvituksiaan. Ja yleistää niitä . Kaikella on syynsä mutta kaikki eivät kerro syitä maailmalle yksityisyys kunniaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
M8kä siinä muka oli hyvää , tavallista alarvoista ilkeilyä kuten raastinrauta näkee saat. Ivaamaan toisia on hänen mieli harrastuksensa . Ei ole hurraamista mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuli maailmaan taas yksi vähemmistön edustaja....😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luovuttajalla sopii niin hänestä tehdään kerrontaa, millainen ammatti onko korkeakoulun käynyt, ja muuta sellaista . Moni tekee niin .ja ompa niitäkin joihin saa ottaa yhteyden kun lapsi on kasvanut. Joten kaikki sellaiset asia5 on otettu huomioon . Joten ei kenenkään tartte pitää huoli näiden äitien asioista , ovat valmistuneet ,vanhemman rooliin kunnolla ottaen huomioon kaikki asiat mitä heteropari lapsille myös kerrotaan .. joten ei tartte pitää huolta vento vieraitten taholta. Nämä äidit ovat olemassa ja tulevat olevan sitä vastaisuudessakin . Joten kyllä he pärjäävät ihan vaa itse ja ne joita tunnen hoitelevat vanhemmuutensa. Fiksusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ihme oli ihmeitten ihme kun se syntyi täysin ilman miehistä kosketusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minu; ystävättäreni tytär sai juuri tällä keinolla lapsen viisi vuotta sitten. Asuu lapsensa kassa yksin talossaan ja lapsi on todella suloinen ,
Ja saa perkeleesti yhteiskunnan tukia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se lapsi on aivopesty perusteellisesti ennen kuin se noita asioita kyselee.
Kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä muuten on ajateltu lapsen etua , heti siinä kenet valitsee luovuttajaksi
Kyllä yksinäisiä äitejä on paljonkin maassa toiset eronneita ja toiset hankkineet yhåksin lapsen .
Ja minun tuttavani jolla on tälläinen lapsi tekee todella kaikkensa että lapsi saa hyvän kasvatuksen . Toiset eibät vaan halua miestä vaikka lapsen haluavatkin . Joten ei tartte mennä sanomaan näistä ihmisistä mielikuvituksiaan. Ja yleistää niitä . Kaikella on syynsä mutta kaikki eivät kerro syitä maailmalle yksityisyys kunniaanÄlä jauha pazkaa punikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luitko uutista ollenkaan? Kyseessä oli spermanluovutus, eikä mikään kahden naisen saama lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tässä on muka lapsen etu unohdettu?
Miksi hän joutuisi hakemaan itseään sen enempää kuin kukaan muukaan?
Mitä perinnöllisiä sairauksia? Hyvin harva ihminen varmaan tietää perinnöllisistä sairauksistaan?
Miksi hän olisi erilainen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuli maailmaan taas yksi vähemmistön edustaja....😅
Onko keinohedelmöityksellä syntyneet lapset jotain vähemmistön edustajia? Vai riippuuko se vanhempien puoluetaustasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja saa perkeleesti yhteiskunnan tukia!
Miksi saisi yhteiskunnan tukia? Eiköhän tuokin naispari lapsineen kansaedustajan palkalla pärjää ihan ilman tukia. Ja mitähän toinen äiti tekee työkseen? Voihan sekin olla hyväpalkkainen.
Miksi perusjuntit aina kuvittelee, että esim. yksinhuoltajat eivät voisi olla hyvätuloisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siihen on tarvittu kiveksien siittiöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikollista touhua lasta kohtaan, erityisesti jos kyseessä on poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sitä ideologiaa tuputat tuolla väitteelläsi. Käytät itse ideologiasi välineenä väittämää että muut käyttävät ideologiaa välineenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
riika pura persu tappoi lapsia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PERSUT VALEHTELEE JA ON SEKASIN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jauha pazkaa punikki.
TÄSSÄ on sitä suomalaista https://web.archive.org/web/20220205163336/https://keskustelu.suomi24.fi/t/16847415/tama-on-sita-suomalaista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persuja harmittaa kun kaksi miestä ei pysty samaan.Tai siis kun mies ei pysty synnyttämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullisempi kohtalo on persujen pennuilla vaikka ois ukko ja akka ne tehnyt ja kotia leikkivät.Ei ihme että niiden penskat kasvaa kieroon.
- Anonyymi
Kovasti Eliisan puoliso pukeutuu miehen vaatteisiin, ja kampaustyyli on miehiltä kopioitua.
https://yle.fi/a/74-20063745/64-3-196396
Siittiösoluja tuo ei ole kuitenkaan kyennyt puntistaan rutistamaan ulos. Siihen hommaan tarvitaan nyt ja vastaisuudessakin ihan oikeaa heteromiestä- Anonyymi
Transmies, mutta ei vaan pysty lasta siittämään.
- Anonyymi
Spermanluovuttajialta ei kysytä mitään heidän seksuaalisesta suuntautuneisuudestaan.
- Anonyymi
Jos jättäisit arvostelemata asioita joka on ainoastaan hänen päätöksensä miten pukee itsensä. Siinä ei sinulla tulisi olla nokan koputtamista
- Anonyymi
Ilman muuta.
- Anonyymi
Mistähän pakastinlaitoksesta se Sanna Marinin siittiösolu aikanaan haettiin? Miespuolisona esiintynyt, Markus, tuskin sekään sitä ihan itse kykeni tuottamaan.
- Anonyymi
Sanna Marinin siittiösolu?
Joko sinä olet tyhmä tai Sanna Marin on mies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanna Marinin siittiösolu?
Joko sinä olet tyhmä tai Sanna Marin on mies.Siinä näet biologiakaan ei ole tehnyt tietään tämän ihmisen aivoihin ..puhuu siittiö soluista väärään ihmiseen kohdistuneen pikku letkautuksensa. Kyllä,persu osaa , jos ei muuta niin munata itsensä .
- Anonyymi
Kauheaa, nyt kirkko kaatuu!
- Anonyymi
lapsilisät pitäisi lopettaa.
- Anonyymi
Kannatan.
- Anonyymi
Miksi? Oletko itse lapseton ja kateellinen?
Syntyvyys Suomessa saattaisi laskea entisestään...
- Anonyymi
Jossain vaiheessa se keksii että ruokkomaksuja voi kumminkin vaatia vaikkei oikeuksia olisikaan.
- Anonyymi
Sopimukset allekirjoitetaan spermapankissa ettei mitäön yllätyksiä tule kenellekkään osapuolelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopimukset allekirjoitetaan spermapankissa ettei mitäön yllätyksiä tule kenellekkään osapuolelle
Sanoo asiantuntija....
- Anonyymi
Miksi vaatisi ruokkomaksuja? Eiköhän omillaan pärjää ihan kohtuullisesti, kaksi työssäkäyvää ihmistä...
- Anonyymi
Naispariskunnan parempipalkkainen kansanedustaja hankki lapsen, siinhän saakin kovat äitiyspäivärahat. Ei vähätuloisemman puolison kannatakaan lasta tehdä.
Tuossa kuvassa todellakin naispuoliso on ihan miehen näköinen pukeutumista myöten. Olen jo aiemminkin ihmetellyt, miksi häissä toinen pukeutuu valkoiseen hääpukuun ja toinen mustaan frakkiin tai tummaan miesten pukuun.
Miksi naisen on näytettävä mieheltä joissakin tilaisuuksissa?- Anonyymi
Näinhän se menee. Talous taattu pariskunnalle. Nämä voivat aina valita kumpi jää äitinä pidemmälle vapaalle. Sairasta.
- Anonyymi
Sinun tasollasi ajatellaan aina rahaa. Siksi olet yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun tasollasi ajatellaan aina rahaa. Siksi olet yksin.
Raha ratkaisee.
- Anonyymi
Liekö syntyjään sairas?
Vai kasvatetaanko siitä kieroutunut? - Anonyymi
Pippelillinen nainenko siitti vai tarvittiinko miestä?
- Anonyymi
Toivon todella, ettei vauva ole poika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se päätä itse sukupuolestaan vasta kun täyttää 18?
Vielä ei kukaan tiedä minkä sukupuolen valitsee, ehkä jonkun sellaisen mitä vielä ei ole edes olemassa.
On se jännää. Ja huomaatko, uutisessakin puhutaan vain lapsesta ja pienokaisesta, että optio on äideilläkin auki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ei kukaan tiedä minkä sukupuolen valitsee, ehkä jonkun sellaisen mitä vielä ei ole edes olemassa.
On se jännää. Ja huomaatko, uutisessakin puhutaan vain lapsesta ja pienokaisesta, että optio on äideilläkin auki.Näin se menee, luoja ei enää luo meitä pojiksi tai tytöiksi, vaan saamme itse valita mikä kerran vuodessa tuntuu hyvältä.0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se menee, luoja ei enää luo meitä pojiksi tai tytöiksi, vaan saamme itse valita mikä kerran vuodessa tuntuu hyvältä.0
Eikä ole koskaan aikaisisemminkaan luonut . Minä ainakin tulin maailmaan isäni ja äitini tekemänä . En kenenkään muu;
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se jännää. Ja huomaatko, uutisessakin puhutaan vain lapsesta ja pienokaisesta, että optio on äideilläkin auki.Jos sillä on monta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on henkilö.
- Anonyymi
Tulikos tää Gepardi Marinin sijalle eduskuntaan?
- Anonyymi
Tais tulla.
- Anonyymi
Kaksi äitiä mutta ei isää. 😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Kaksi lesboa ja yhteinen naimatta saatu penikka. Mailman kahdeksas ihme kun yhdellä pennulla on kaksi lesboäitiä ilman *ussimista tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi lesboa ja yhteinen naimatta saatu penikka. Mailman kahdeksas ihme kun yhdellä pennulla on kaksi lesboäitiä ilman *ussimista tehty.
Kyllä he pärjäävät omat asiansa joten etkö när että menet liian pitkälle asioissa mi5kä,eibät edes kuulu sinulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä he pärjäävät omat asiansa joten etkö när että menet liian pitkälle asioissa mi5kä,eibät edes kuulu sinulle
Laita korkki kiinni jo.
- Anonyymi
Kysyttiinkö lapselta haluaako se epänormaalin perheen lapseksi?
- Anonyymi
Tällainen ei itsekästä äitiä kiinnosta.
- Anonyymi
Yleensä ei kysytä. Eipä alkoholisoituneet perheetkään kysele.
Ikävää, että lapsia suodaan sellaisille, joista ei ole niistä kasvattamaan normaaleja lisääntyviä veronmaksajia, eikä pelkästään yhteiskunnan elättejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää, että lapsia suodaan sellaisille, joista ei ole niistä kasvattamaan normaaleja lisääntyviä veronmaksajia, eikä pelkästään yhteiskunnan elättejä.Samaa mieltä, juoppoille, nisteille, sekä epänormaaleille perheille ei tulisi lapsia antaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, juoppoille, nisteille, sekä epänormaaleille perheille ei tulisi lapsia antaa.
Sitten kun on oikeasti sellaisia perheitä, joissa olisi kaikki kuin Stromsöössä, mutta lapsia ei vaan ole luotu saatavaksi. Tasan ei käy luonnon lahjat.
Tässä ko. tapauksessa ei minulta ei sympatiapisteitä kuitenkaan heru. Vastenmielinen uutinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, juoppoille, nisteille, sekä epänormaaleille perheille ei tulisi lapsia antaa.
Ei varmaan annetakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan annetakaan.
Ne saa antamattakin, kun kännipiripåissään jyystävät toisiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmiten perheestä tulee juoppo ja epänormaali vasta lasten syntymisen jälkeen
- Anonyymi
Jos lapsella on kamuksi rakastavaa holhoojaa niin häneltä ei puutu mitään .siis kukin tavalla, se ei tarkoita junttien tapoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää, että lapsia suodaan sellaisille, joista ei ole niistä kasvattamaan normaaleja lisääntyviä veronmaksajia, eikä pelkästään yhteiskunnan elättejä.Niinhän tässäkin tapauksessa käy.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne saa antamattakin, kun kännipiripåissään jyystävät toisiaan.
Käytetyistä dildoista baby saa ensi lelunsa.
- Anonyymi
Omakaan isä ei ole ollut kuviossa, kun kuoli ilmeisesti Elisan ollessa alla 10 v. Rankka lapsuus siis joten ei nuo miesroolit ole tullut tutuksi ja siksi helpompi valita feminismi ja lesbous. Onnea vaan! toivottavasti tiemme eivät koskaan kohtaa.
- Anonyymi
Onnekas olisi myös Elisa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnekas olisi myös Elisa.
Saa puolestani olla, olen tyytyväinen jos hän on onnellinen. Ei se minulta ole pois. Totesin vain, että eläköön omaa elämäänsä moralisoimatta niitä, jotka elävät eri tavalla. Se riittää minulle.
- Anonyymi
Miksihän aina ja nimenomaan aina jokaisella homolla ja lesbolla om erityisen rankka lapsuus/elämä? Ootteko miettinyt mistä johtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksihän aina ja nimenomaan aina jokaisella homolla ja lesbolla om erityisen rankka lapsuus/elämä? Ootteko miettinyt mistä johtuu?
Kait se ankeus kasvattaa kokeilemaan jotain muuta. Paniikki siitä ettei toistaisi samoja erheitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossakin väitetiin, ettei älykäs koskaan syytä toisia vaikeuksistaan.
- Anonyymi
"Timo Harakka ja Elisa Gebhard äänestävät käännytyslakia vastaan"
- Anonyymi
Ei yllättänyt. Muistan tuon tapauksen ja sen kiihkon millä Gebardi tuota puolusteli. On erikoinen tapaus.
- Anonyymi
Useimmat siittiöt on luovutettuja, hyvin harvoin ostettuja.
- Anonyymi
Rahalla saa ja hevosella pääsee.
- Anonyymi
Usein siittiöitä oikein tyrkytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein siittiöitä oikein tyrkytetään.
Totta.
- Anonyymi
Luovuttajalta aletaan jossakin vaiheessa perimään ruokkoja, vaikka ei ole oikeuksia lapseen.
- Anonyymi
Tuskin noin.
- Anonyymi
Luulet omiasi huutelija.
- Anonyymi
Erittäin todennäköistä että näin käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin todennäköistä että näin käy.
Ja faktaa väitteellesi löytyy, mistä...
- Anonyymi
Miksi pitäisi ruokkoja "periä"? Eiköhän kaksi hyvätuloista pärjää omillaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi ruokkoja "periä"? Eiköhän kaksi hyvätuloista pärjää omillaan...
Mikä tää puoliso on naisiaan? Hyvätuloinen? Miksei hän ottanut siittiöitä?
- Anonyymi
On aivan selvää, että Gebhardt nousee tulevaan Antti Lindtmannin hallitukseen joksikin ministeriksi.
Sisäministerinä Gebhardt alkajaisiksi avaisi koko itärajan.
SDP:n puolustusministerinä rauhantahtoinen Elisa taasen romuttaisi Suomesta pois niin Hormetit kuin F-35 hävittäjätkin. Sotaa lietsovia sotakoneita ei tarvita.- Anonyymi
No siinähän on lähellä se kokoomuslaisia ja perussuomalaisia kauhistuttava vaihtoehto ettei päästäkään sotaan Venäjää vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinähän on lähellä se kokoomuslaisia ja perussuomalaisia kauhistuttava vaihtoehto ettei päästäkään sotaan Venäjää vastaan.
Ihan paras kommentti! Osoitti kaiken tyhmyyden yhdessä lauseessa. Amen ja halleluja. Juuri tästä on kyse!
- Anonyymi
Minä olisin antanut Gebhardtille siittiöt ihan luonnollista tietä pitkin. Nainenhan on hyvän näköinen ulkoisesti. Vaikka toki sen sosialistis-kommunistinen, oudon sisältöinen mäkätys onkin aivan karmeata kuunneltavaa. Ilmastointiteipillä nassua kiinni.
- Anonyymi
Ehkäpä Gebhardtin sosialistis-kommunistinen mäkätys olisi hetkeksi lientynyt, jos hän olisi saanut sinulta luonnolista tietä tarjoiltuja puhdasrotuisia persusiittiöitä.
- Anonyymi
Eihän hän ole sosialisti-kommunisti vaan sosiaalidemokraatti.
Ja on sen verran hyvännäköinen nainen, että saisi "mäkättää" minun korvaani mukavia ihan vapaasti.
Mutta perusjuntit eivät kestä eri mieltä olevien normaaliakaan puhetta, niillä on sellainen vika.
- Anonyymi
Älkää viitsikö aikuiset ihmiset!Pieni,viaton vauva on syntynyt maailmaan,joka on ilkeitä ihmisiä täynnä....mitä elämä tuoneekaan pienen tielle,toivottavasti ei tuollaisten ajatusten ihmisiä.
- Anonyymi
Tarkoitatko äitiänsä, joka on kiihkofeministi?
- Anonyymi
Niin, onhan noita spermanluovuttajia ollut jo vuosikymmenet.
Suomessa saman luovuttajan siittiöistä tai munasoluista voi lapsia syntyä enintään viidelle perheelle. Sukusolujen luovuttajalla ei ole juridisia oikeuksia tai velvollisuuksia syntyvään lapseen.
Luovuttajana sinun tulee suostua siihen, että ilmoitamme henkilötietosi Valviran ylläpitämään luovuttajarekisteriin. Hedelmöityshoitolain* mukaan luovutetusta sukusolusta alkunsa saaneella on 18 vuotta täytettyään oikeus halutessaan selvittää siittiöiden luovuttajan tai munasolun luovuttajan henkilöllisyys. Edellytyksenä tälle on, että vanhemmat ovat kertoneet lapselle hänen saaneen alkunsa luovutetusta sukusolusta. - Anonyymi
Tarvitsemme siittiöiden ja munasolujen luovuttajia auttamaan potilaita, joiden omien sukusolujen tuotanto on vakavasti häiriintynyt tai puuttuu kokonaan. Lapsettomuuden taustalla voi olla esimerkiksi geneettinen poikkeavuus tai aiemmin annettu syöpähoito, joka on vaurioittanut sukusoluja. Naisilla munasarjojen leikkaus endometrioosin tai kasvaimen takia saattaa johtaa munasarjatoiminnan hiipumiseen. Luovutettuja siittiöitä tai munasoluja voidaan tarvita myös tilanteessa, jossa henkilö on vakavan perinnöllisen sairauden kantaja. Myös naisparit ja yksin lasta toivovat naiset tarvitsevat luovutettua spermaa tullakseen raskaaksi.
- Anonyymi
Naisparit rinnastetaan sairaisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisparit rinnastetaan sairaisiin?
Entä yksin naista toivovat naiset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä yksin naista toivovat naiset?
Yksin naista toivovat naiset? Kuulostaa pahalta.
- Anonyymi
Sperman luovuttaminen
Voit luovuttaa siittiöitä, jos
olet perusterve
olet 20–45-vuotias
et tupakoi
siittiösi kestävät pakastuksen riittävän hyvin
sinulla tai lähisukulaisillasi ei ole vakavia perinnöllisiä sairauksia
Kudoslain* vaatimat infektiotestaukset ovat negatiivisia
haluat aidosti auttaa lapsettomia- Anonyymi
En kelpaa siis.
- Anonyymi
https://www.hus.fi/sukusolupankki
Ollaan nyt vaan onnellisia, uusi ihminen rakastaville vanhemmille!- Anonyymi
Antaako ne noita myös sellaisille, jolla ei ole terveydellistä ongelmaa? Tuossahan puhutaan, että annetaan niille, jotka ei muuten voi saada lapsia?
Minusta se on valinta, jos haluaa valita saman sukupuolisen kumppanin, ettei voi saada lapsia. Se, jos sairastat jotain, ei ole valinta...siis homous tai lesbous ei tässäkään mielessä voi olla sairauteen tulkittavissaoleva valinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaako ne noita myös sellaisille, jolla ei ole terveydellistä ongelmaa? Tuossahan puhutaan, että annetaan niille, jotka ei muuten voi saada lapsia?
Minusta se on valinta, jos haluaa valita saman sukupuolisen kumppanin, ettei voi saada lapsia. Se, jos sairastat jotain, ei ole valinta...siis homous tai lesbous ei tässäkään mielessä voi olla sairauteen tulkittavissaoleva valinta.Eihän se ole oma valinta. Homoparit voivat kaivata lasta ihan yhtä pajon kuin heteroparitkin.
Kun tiede on kehittynyt ei ole löytynyt tuohon ennen sairautena pidettyyn ( ei tosin aina historian kulussa) syntymäominaisuuteen parannusta. Itke ja katso vaikka Alan Turingin kohtaloa!
Jotain joutessamme. Hyvä, jos aloittajalla ei ole itsellään mitään harmillisia vaivoja tai puutteita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se ole oma valinta. Homoparit voivat kaivata lasta ihan yhtä pajon kuin heteroparitkin.
Kun tiede on kehittynyt ei ole löytynyt tuohon ennen sairautena pidettyyn ( ei tosin aina historian kulussa) syntymäominaisuuteen parannusta. Itke ja katso vaikka Alan Turingin kohtaloa!
Jotain joutessamme. Hyvä, jos aloittajalla ei ole itsellään mitään harmillisia vaivoja tai puutteita!Jännä, että luonnossa tuo lisääntyminen vaatii edelleen uroksen ja naaraan. Ihminen onnittanut yliotteen luonnon luomasta järjestelyatä, kosta ei koskaan seuraa hyvää. Ihan samoin kuin teollistuminen myös tämä tuhoaa elinympåristöä ja aiheuttaa luontokatastrofin. Ihan jokainen meistä ei voi ryhtyä homoksi, ihmiskunta tuhoutuisi yhdessä sukupolvessa. Miettikää joskus asioita vähän laajemmin, eikä aina oman fetisdin kautta. Kaikki epänormaali ei voi olla aina normaalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä, että luonnossa tuo lisääntyminen vaatii edelleen uroksen ja naaraan. Ihminen onnittanut yliotteen luonnon luomasta järjestelyatä, kosta ei koskaan seuraa hyvää. Ihan samoin kuin teollistuminen myös tämä tuhoaa elinympåristöä ja aiheuttaa luontokatastrofin. Ihan jokainen meistä ei voi ryhtyä homoksi, ihmiskunta tuhoutuisi yhdessä sukupolvessa. Miettikää joskus asioita vähän laajemmin, eikä aina oman fetisdin kautta. Kaikki epänormaali ei voi olla aina normaalia.
Vihervasemmisto on ottanut Jumalan roolin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervasemmisto on ottanut Jumalan roolin
Eikös niiden vihervasemmistolaisten pitänyt olla "kommareita"? Miksi ottaisivat Jumalan roolin, jos eivät sellaisiin edes usko?
Tässäkin keskustelussa monet ovat ottaneet Jumalan roolin tuomitessaan naispareja, mutta sehän ei perusjuntteja häiritse.
- Anonyymi
Miksi naispariskunnassa toisen täytyy esittää miestä, pukeutumalla miesten vaatetukseen mm. häissään frakkiin tai tummaan miestenpukuun, kravattia/solmiota myöten?
- Anonyymi
Jokainen saa olla sellainen monsteri kun haluaa. Ei saa puuttua!
- Anonyymi
Tuskinpa aikuisten ihmisten pukeutuminen on mikään täytyy-kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa aikuisten ihmisten pukeutuminen on mikään täytyy-kysymys.
Suokaa anteeksi, mutta hämmentävää on jos nainen haluaa pukeutumisella esittää miestä, tai vastaavasti mies naista, onko se identiteettiasia vai vain esittämistä?
- Anonyymi
Lapsesta kasvaa persu joka kapinoi demarivanhempiaan vastaan.
- Anonyymi
Tuskin.
- Anonyymi
Kansanedustaja Demarilebso on nyt yksinhuoltaja.
Muori on tolppatalossa ja missä mukula ?
Missä Sannan mukula on ?
Sirola Opistossako ?- Anonyymi
En tiedä missä Sanna mukula on, mutta tuskinpa kuitenkaan 30 vuotta sitten toimintansa lopettaneessa Sirola-opistossa.
- Anonyymi
Onko Bettiina niitä RKP tuontitomaatinpoimijoita
- Anonyymi
Niin, eikö olekin ihanaa, että joku uskalsi tehdä lapsen Suomeen?
Seksuaalinen suuntautuminen ei ole valinta. Biseksuaalit tosin voivat rakastua joko mieheen tai naiseen. Ei niitä ole kuin marginaaliryhmä.- Anonyymi
Kaiken lisäksi biseksuaalisuudesta voi eheytyä.
Esimerkiksi Sebastian Tynkkynen eheytyi biseksuaalisuudesta homoseksuaaliksi.
- Anonyymi
>>Jokainen saa olla sellainen monsteri kun haluaa. Ei saa puuttua!
Mutta eihän noille surkeille homo-lesboille voi muuta kuin nauraa.
Ihan kuin Poudan Pekka tellkkarissa. - Anonyymi
PervoPersut tapansa mukaan valehtellevat koulupudokastorveloina!!!
Ilmeisesti lainsäädäntö lasten oikeuksista on aivan tuntematon käsite Pervopersuille koska ovat pedoiluun taipuvaisia todistetusti,,, - Anonyymi
Pikku vauva saa 2 hyvää vanhempaa,ei mitään narkkareita tai pubissa istujia....olettepa täällä monet voimainne tunnossa kun pitää haukkua muita ihmisiä.Menkää kasvamaan kotiinne aikuisiksi.
- Anonyymi
Hohhoijaa. Suvakit taas huutaa.
On se mahtavaa, niin mahtavaa ettei voinut Lesbodemari pitää asiaa omana tietonaan, millainen lapsensaanti pitäsi olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoijaa. Suvakit taas huutaa.
On se mahtavaa, niin mahtavaa ettei voinut Lesbodemari pitää asiaa omana tietonaan, millainen lapsensaanti pitäsi olla.Ei kai kukaan ole ollut lapsensaantia rajoittamassa, joten missä ongelma.
Ainoastaan perusjuntteja tuollainen kaivaa...
- Anonyymi
Ylläpidon pitäisi lopettaa tämä ihmisarvoa alentava keskustelu!!
- Anonyymi
Rip Mäen Anna.
Sentien Tapani - Anonyymi
Karmea lehmä.
- Anonyymi
yyyyööökkkk...
- Anonyymi
yyyööökkk....
- Anonyymi
yööökkkk.........
- Anonyymi
yyööökk.......
- Anonyymi
ööööyykkkkk.....
- Anonyymi
öööööyyykkk....
- Anonyymi
yyyyyöööökk.....
- Anonyymi
ööööyyykkkk.....
- Anonyymi
öööyyhhööööööö...
- Anonyymi
Hirveä punikki.
- Anonyymi
Eipä niitä oikeuksia ole lapsellakaan! On vain tämän "minä itse ja minun oikeuteni"!!
- Anonyymi
Ei ole silläkään lapsella hyvä tulevaisuus edessä.
- Anonyymi
Miksei olisi? Luulisin, että keskimääräistä parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei olisi? Luulisin, että keskimääräistä parempi.
Karmeet traumat luvassa mm. isänpäivän aikaan. Ainiin, sehän on nykyään jokumuu-päivä. Ihan hyvä tulevaisuus. Kaikkea hyvää!
- Anonyymi
Mikä vähä-älyisten kokoontumisajoa tämä keskustelu oikein on?
- Anonyymi
Normiketju täällä. Mensan jäsenet koolla.
- Anonyymi
Oli ennenkin niitä "yksinpuolin" tehtyjä lapsia eikä isästä tietoakaan.
- Anonyymi
Voi helvata....
- Anonyymi
Annattajien sukukokous.
T: Kaisa A. - Anonyymi
Aloitusta ihmetellen: tuliko se Sannan inkarnaatio jo hänen elinaikanansa?? Joko lapsen vieroitus isästään on yhteiskunnan tuella aloitettu? Onko isä jo stigmatoitu alkoholistiksi?
- Anonyymi
Älkää hyvät miehet luovuttako siittiöitä, ette itse hyödy siitä mitään ja lapsi joutuu kärsimään ties missä oloissa ettekä pysty mitenkään suojelemaan häntä vaikka se on isän tärkein tehtävä. Auttamisen halu pitää unohtaa, eihän teitäkään kukaan auta. Jokainen tekee itse lapsensa.
- Anonyymi
Niinhän se on näiden asioiden kanssa . Luovuttaja antaa spermapankkiin spermansa ja se sitten säilytetään sillä kunnes joku valitsee juuri sen luovuttajan sperman jonka paperit kertovat ominaisuudet mitä luovuttajalla on . Näinhän on ollut jo vuosia . Ja silloin voi saada lapsensaanti toiveensa. Täytettyä sekin joka ei halua miestä elämäänsä
- Anonyymi
Ja nainen antaa munasolunsa, joka on suurempi juttu. Ei onnistu pelkällä purkkiin siemenen heittämällä
- Anonyymi
Pitäisikö luovuttaja siis pakottaa olemaan isä, kun ei ole sitä kuitenkaan halunnut? On halunnut vain olla luovuttaja.
- Anonyymi
Tukeeko uusi Marin yhtä itsekäs
- Anonyymi
2 äitiä on todellakin parempi vaihtoehto kuin 1 huono isä.Ja miesten suppea ajatusmaailma kun tiedetään....
- Anonyymi
Rumasti yleistetty !
- Anonyymi
Äitejä ei ole ollenkaan jos ei ole isiä
- Anonyymi
Karmeaa!!
- Anonyymi
Ja tietysti demu.
- Anonyymi
Tyhmä kun luovutti.
- Anonyymi
Moni ihan oletettu mies ja oletettu nainen, oletettu pariskunta, saa oletetun lapsen ihan oikeasti luovutetuilla sukusoluilla, jopa luovutetuilla alkiolla. Ei ole mitään tekemistä lapselle oletettuihin vanhempiinsa.
Mutta silti oletetut vanhemmat haluavat tämän lapsen ja hyvä niin- Anonyymi
Haista *ittu sen oletetun kanssa. On mies ja nainen eikä mikään *itun oletettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista *ittu sen oletetun kanssa. On mies ja nainen eikä mikään *itun oletettu.
No onhan se yhtä arvailua nykyään, kun on munnattomia miehiä ja karvasia naisia.
- Anonyymi
Suomi kaipaa 100 000 demarilesbolasta, niin maa pelastuisi.
- Anonyymi
Kyllä SDPssä on tulevaisuus.🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
- Anonyymi
On tää touhu mennyt hulluksi.
- Anonyymi
Miten niin? Eihän tuollainen nyt mikään uusi juttu ole.
- Anonyymi
Ne SDP:n kuuluisat arvot... En ymmärrä miten yksikään suomalainen, siis suomalainen, duunari äänestää noita.
- Anonyymi
Miksi duunari ei äänestäisi työväenpuoluetta? Äänestäväthän jotkin duunarit äärioikeistolaistakin puoluetta. En kyllä ymmärrä miksi...
Tai kyllä minulla jokin aavistus on, mutta ei taida olla painokelpoista.
- Anonyymi
Tämä yhteiskunta on epäterve. Alamäki alkoi Halosen aikana. Onko tuo lapselle tasapainoinen kasvuympäristö?
- Anonyymi
Eduskunnassa on yliedustus homoilla. Mikseivät esim. heteronaiset hakeudu suuremmassa määrin eduskuntaan, jotta sukupuolinen tasapaino olisi oikeampi?
- Anonyymi
18-vuotiaana lapsonen ilmestyy siittiönsä luovuttaneen oven taakse ja vaatii päästä testamentissa osingoille.
Lesbotättähäärät ihmeissään.- Anonyymi
Ei ole luovutus soluista alkunsa saanut lapsi perintöä saamassa. Väärää tietoa. Jokainen lapsi on tervetullut maailmaan. jotkut pariskunnat antaa ylijääneet alkiot jollekin ihan hyvää hyvyyttään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole luovutus soluista alkunsa saanut lapsi perintöä saamassa. Väärää tietoa. Jokainen lapsi on tervetullut maailmaan. jotkut pariskunnat antaa ylijääneet alkiot jollekin ihan hyvää hyvyyttään.
Oikeuden kautta voi hakea perintöoikeutta dna-testi vaan tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeuden kautta voi hakea perintöoikeutta dna-testi vaan tarvitaan.
Jokainen luovutetuilla solulla syntynyt lapsi saa 18 vuotiaana tietää biologisen vanhempansa, ei tarvitse mitään DNA testiä. Eikä peri biologista vanhempaa. Ei tässä ole au lapsesta kysymys, kuten esimerkiksi Halla Ahon au lapsi joutui dna testiin
- Anonyymi
Aloittaja vasta tänään kuullut käsitteestä sperman luovuttaminen ja hedelmöitysklinikka. Oot varmaan hyvin nuori.
- Anonyymi
Paljon taas hakemalla haetaan vastakkainasettelua tästäkin ilouutisesta. Liekö Venäjän trollien aikaansaama.
- Anonyymi
Jopas sattu.
- Anonyymi
Yleisimmin perheissä on siittäjä ja synnyttäjä.
Lapsenkin on silloin niin turvallista sanoa esim., että siittäjä, ota syliin jne.
Mutta miten tässä perheessä, jossa ei ole siittäjästä mitään tietoa ja synnyttäjiäkin on vain yksi ja toinen on ei-synnyttäjä?
Mitä lapselle sanotaan, jos hän haluaisi päästä siittäjänsä syliin kuten naapurin lapsi?
Kerrotaanko lapselle, että siittäjä on hyvinvointipiiri ja sen johtosääntökaavion mukaiset poliittiset päättäjät, jotka ovat sallineet tämän keinosiittämisen tapahtua julkisella puolella veronmaksajien kustantamana?- Anonyymi
Voiko paremmin sanoa! Asiaa!!!
- Anonyymi
Mulla oli vanhemmat. Ei kotona koskaan puhuttu siittämisestä. Äiti ja isä.
Monella on nykyään vain äiti. Ja usealla isä ja uusi vaimo ja äiti ja uusi mies. Ja kaks kotia.
On sitten kaksi äitiä tai kaksi isääkin. Sitten on niitä, jotka auvat mummon luona.
- Anonyymi
Kustantaako yhteiskunta vielä molemmille "äideille" vanhempainvapaata? Miksi helve**ssä.
- Anonyymi
Vanhampain vapaa on kummallekin vanhemmalle osoitettu oikeus
- Anonyymi
Perinnönjakoon osallistuu kuitenkin demarien tapaa , kaikki mulle heti
- Anonyymi
Persuja kenkuttaa kun ovat naurettava Kokoomuksen apupuolue.Perseeseen vedettäviä wannabe porvareita!
- Anonyymi
Oli miten oli, niin kyllä vanha kunnon yhdyntä ja kivesten tyhjentäminen vaginaan luo kunnon ja luonnonmukaisen alun ihmiselle. Keino astutus ja siementäminen ei luo lapsen alulle ja elämälle tunnepohjaa ja siten syntyy kylmä tunteeton ihminen. Hiilijalanjälki on myös korkea ja ei siten palvele vihervasemmistonkaan etua ja ideologiaa. Tämähän on jo kansallissosialismin tiedettä luoda uusi ihminen palvelemaan aatetta= Saatanasta.
- Anonyymi
Haluat siis alistua eläimelliseen siitokseen.
- Anonyymi
Onhan se keinosiemennys aika brutaalia, mitä olen lehmillä nähnyt....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se keinosiemennys aika brutaalia, mitä olen lehmillä nähnyt....
Olet aika inhottava ihminen, kun vertaat ihmistä lehmään
- Anonyymi
Oletko synnyttänyt monta?
- Anonyymi
Voi kun tämäkin pienokainen saisi joskus nähdä maallisen isänsä ja lopulta kunnian kirkkaudessa Taivaallisen Isän paratiisissa
- Anonyymi
Kyllä pienokainen näkee biologisen vanhemman tai vanhemmat, jos on kyse luovutetusta alkiosta.
- Anonyymi
Sanos muuuta tuskinpa olematonta osaa koskaan edes oikeasti kaivata ja hyvä vielä niin useinmiten ainakin.
- Anonyymi
Miten lesboilulla tulee raskaaksi? Ompa show.
- Anonyymi
valkoisessa naisten eritteessä on kaksisukupuolisolua
kato ny NEZUKOJAPAN esimerkkiä
- Anonyymi
"Se on äitien tekemä" kuten Saarioisten einesruoka.
- Anonyymi
Lesbot ja homot ovat niin last season! Nyt on trendikästä olla muunsukupuolinen. Helsingin yliopiston sukupuolentutkimuksen laitoksella (humanistinen tiedekunta) on löydetty jo 71 sukupuolta niin että valinnan varaa on. Veikkaanpa, että sitten kun Nobel-palkintoja aletaan ko tutkimusalalla myöntää niin laitoksen professorit ovat vahvoilla.
- Anonyymi
Käsittääkseni tämä Gebhardin puoliso on "muu", eli voiko Gebhardia silloin sanoa lesboksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni tämä Gebhardin puoliso on "muu", eli voiko Gebhardia silloin sanoa lesboksi?
puoliso on vakoilija joka on kintereillä kiinni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puoliso on vakoilija joka on kintereillä kiinni
supoa ei kiinnosta että kansanedustajan puoliso ei ole suomalainen
- Anonyymi
Tämä demari kuuluu puolueen luteisiin.
Menisi vasuriliittoon, koska edusta sitä aatemaailmaan.
Hamasin kannattaja. - Anonyymi
Noita demareissa piisaa.
- Anonyymi
Kukakohan nimitetään Gazaan lähtijäksi tänään Washington DC:ssä? Pohjoosen poika kumppaneineen vahvoilla hih!
- Anonyymi
silmiä ei näytetty, ovatko aasialaiset
ei ole ainakaan afrikkalainen luovuttaja tärpännyt kansanedustajalle
spermapankki on arpapeliä, mitä spermiä saa siitä
saako mulatin ja aasialaisen perheeseen ja äiti ja isähän ovat suostuvaisia tyttären tohelluista
ymmärrettävää miksi intiassa, kiinassa tapetaan tyttövauvoja- Anonyymi
Syntyvän lapsen terveyteen voidaan vaikuttaa valikoimalla tutkitun vakavan sairauden kannalta terveiksi todettuja sukusoluja tai alkioita. Lapsen sukupuolen määräytymiseen saadaan vaikuttaa, jos hedelmöityshoidossa käytetään parin omia sukusoluja ja näistä syntyvällä toista sukupuolta olevalla lapsella olisi huomattava vaara saada vakava sairaus.
Jos hedelmöityshoidossa käytetään luovutettuja sukusoluja, hoitavan lääkärin tulee valita sukusolut, joiden luovuttaja muistuttaa ulkonäöltään syntyvän lapsen asianomaista vanhempaa, jollei hoitoa saavan tahdosta muuta johdu.
- Anonyymi
isä ei oo ainakin mikään blondi
taitaaa olla mustalainen käki asialla - Anonyymi
Presidentti ainesta siis.
- Anonyymi
..ja kaikki siksi koska NAINEN EI TULE MIESTEN KANSSA OIKEIN TOIMEEN
että pitää taivuttaa selkänsä mahdottomasti - Anonyymi
ruotsalainen trendi huipussa
- Anonyymi
onneksi ruotsalaisilla on rahaa kokeilla uutta ja muilla ei ole
- Anonyymi
jälkeenpäin ei voi oikein itkeä ja perua
ja kenelle itkee kaikkea tehtyä?
väärin rakennettua elämä? - Anonyymi
kiitos isä jumala että en ole kansanedustaja, nainen, enkä rikas!
amen- Anonyymi
Minä haluan olla edustaja, anna hyvä jumala vaikka yhtä iso palkka kun kansanedustajalla, jos en pääse edustajaksi. Ja lottovoitto kin kelpaisi. Kiitos ja aamen
- Anonyymi
suomen terveys ja sosiaaliministeriö ostaa naisia kuukausipalkalla sijaissynnyttäjiksi
- Anonyymi
Paljonko on kuukausi palkka ja montako lasta pitää vuodessa synnyttää. Riittääkö 1 ja 3/4 lasta
- Anonyymi
On aivan sairasta hankkia lapsia väkisellä. Pitäisi lailla kieltää samaa sukupuolta olevien lapsen saanti. Se on luonnonvastaista.
- Anonyymi
Ja samalla kaikilta hetero pareilta keinosiemennys, joilla ei onnistu ilman jonkun muun apua asiassa
- Anonyymi
Ei hyvältä näytä.
- Anonyymi
Yrjöttää tuollainen.
- Anonyymi
Hyi saata.....
- Anonyymi
Onkohan Tynkkynen puolisoineen päättäneet minkä värisen lapsen haluavat ostaa?
- Anonyymi
Demarit on rottia ja ryssiä ! Rajalla heti,ulos maasta ja lespo lehmikki:)
- Anonyymi
Montako lehtolasta Jussi Halla-aholla olikaan?
- Anonyymi
yyyööökkk...
- Anonyymi
Eiköhän tämä ole monen miehen unelma käytynä toteen, että tietää jatkuvansa muttei tarvitse ottaa vastuuta.
- Anonyymi
Ei taida olla miehen unelma. Pyydettiin luovuttajaksi. Keskustelin tutun lakimiehen kanssa. Koska oli nais pari kyseessä hän sanoi heti että otan suuren riskin jos lähden heidän leikkiin mukaan. Jos pari eroaa on sotku valmis. Vetäydyin hankkeesta ja sain jo silloin paskaa päälleni koska en ajatellut heitä. Saivat kyllä luovuttajan. Lapsen ollessa 6-vuotias heille tuli ero. Ja kyllä homma meni sotkuiseksi. Vedettiin tuttu luovuttaja mukaan. Nyt lapsi tietää isänsä. Ihmettelee miksi isä ei pidä yhteyttä. Isää ottaa päähän kun suostui nais parin leikkeihin. Puhuu siitä aina kun juo virvokkeita. Yhteen vetona naiset on hulluja ja 2 naista ovat kaksinverroin hullunpia.
Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä19111723- 298184
Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.586156Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1715086- 404868
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai474460Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1154362- 1183835
- 813333
- 481821