Raamattu on Jumalan ilmoitus

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.
"sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta,
vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen,
minkä saivat Jumalalta" (2 Piet 1:21)

Raamattu on selkeä ja johdonmukainen kokonaisuus,
vaikka se koostuu 66:sta eri aikoina laaditusta kirjoituksesta.

Raamatun päähenkilö on alusta loppuun saakka
Jeesus Kristus eli Pelastaja Messias

http://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=401&t=377

29

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AamenkiitosJeesus

      Aamen! Vielä on edes joku Raamattuun uskova tällä palstalla!

      • Ihmeellinen asia, että Hän - siis Jeesus itse - on Jumalan Sana.
        Hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Raamattu kertookin koko ajan Hänestä
        Alusta Aameneen saakka.


      • kalamos kirjoitti:

        Ihmeellinen asia, että Hän - siis Jeesus itse - on Jumalan Sana.
        Hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Raamattu kertookin koko ajan Hänestä
        Alusta Aameneen saakka.

        Niinhän sitä mainitaa Raamatun sivulla,sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.


      • oipoii
        kalamos kirjoitti:

        Ihmeellinen asia, että Hän - siis Jeesus itse - on Jumalan Sana.
        Hänen nimensä on Jumalan Sana.

        Raamattu kertookin koko ajan Hänestä
        Alusta Aameneen saakka.

        Jumalan sana - eli turhaa puhetta.
        Raamattu on kohtalaisen sekava pumaska kansantaruja, beduiinien YouTube iltanuotiolla.


    • AamenkiitosJeesus

      jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

      • Jeesus on todellakin Pelastaja.

        "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa;
        sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu,
        jossa meidän pitäisi pelastuman." (Ap.t 4:12)


    • AamenkiitosJeesus

      Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

    • AamenkiitosJeesus

      Herra antaa sinun voittaa vihollisesi, jotka nousevat sinua vastaan; yhtä tietä he lähtevät sinua vastaan, mutta seitsemää tietä he sinua pakenevat.

    • AamenkiitosJeesus

      Elämän ja armon olet sinä minulle suonut, ja sinun huolenpitosi on varjellut minun henkeni.

    • AamenkiitosJeesus

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • AamenkiitosJeesus

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
      Aamen!

      • Tämä on Raamatun ydinsanoma.
        Nyt meiltä pyydetään vain:
        "Antakaa sovittaa itsenne"


    • AamenkiitosJeesus

      Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.


      • Niinpä.näkyy.olevan
        kalamos kirjoitti:

        Raamattu on kuin Isän Rakkauskirje ihmislapsille.
        https://vimeo.com/11331775

        Rakkauskirjeitä ihmislapsille.

        Lempeä ja armollinen Jumala
        2. Moos. 20:13 ”Älä tapa.”
        3. Moos. 24:17 ”Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.”
        2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”
        5. Moos. 20:16-17 ”Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.”
        Jer. 19:9 ”Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”
        Hes. 20:25-26 ”Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa … jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.”
        5. Moos. 32:23-24 ”Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.”
        1. Sam. 16:14 ”Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.” (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)


      • Palvokaa
        Niinpä.näkyy.olevan kirjoitti:

        Rakkauskirjeitä ihmislapsille.

        Lempeä ja armollinen Jumala
        2. Moos. 20:13 ”Älä tapa.”
        3. Moos. 24:17 ”Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.”
        2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”
        5. Moos. 20:16-17 ”Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.”
        Jer. 19:9 ”Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”
        Hes. 20:25-26 ”Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa … jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.”
        5. Moos. 32:23-24 ”Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.”
        1. Sam. 16:14 ”Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.” (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)

        Niinpä tällaista "Jumalaako" meidän pitäisi palvoa ja rakastaa? Kim Jong- Un on lähinnä joka tulee mieleen.


      • Niinpä.näkyy.olevan kirjoitti:

        Rakkauskirjeitä ihmislapsille.

        Lempeä ja armollinen Jumala
        2. Moos. 20:13 ”Älä tapa.”
        3. Moos. 24:17 ”Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla.”
        2. Moos. 32:27 ”Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.”
        5. Moos. 20:16-17 ”Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.”
        Jer. 19:9 ”Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa …”
        Hes. 20:25-26 ”Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa … jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra.”
        5. Moos. 32:23-24 ”Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn.”
        1. Sam. 16:14 ”Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.” (Siis ei yksin Saatana lähetä pahoja demoneja ihmisiin.)

        Raamatun ydinsanoma on siis sanoma luvatusta Pelastajasta,
        joka murskaisi paholaisen pään eli vallan.

        Jotta tätä Pelastajaa ei koskaan maailmaan olisi voinut
        luvatulla tavalla vaimon siemenestä tulla,
        teki paholainen kaikkensa hävittääkseen ihmiskunnan maan päältä.
        Ja aseena paholaisella oli ja on tietenkin synti.

        Mutta Jumala viisaudessaan varjeli Israelin kansan
        synnin täydelliseltä hallintavallalta Mooseksen lain kautta.
        Ja niin meille syntyi Pelastaja lupausten mukaan tuosta kansasta.

        Israel ei toki sitten ottanut kansana Messiasta vastaan,
        mutta tämäkään ei pysäyttänyt Jumalan täydellistä pelastussuunnitelmaa.

        Ihmeellinen on Jumalan viisaus - ja se salaisuus,
        joka Raamatun sivuilta paljastuu.


    • AamenkiitosJeesus

      Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.


    • "Hän on heidän linnansa ahdingon aikana"

      Kuullostaa ihan kuin Jumala katuisi sitä, että hajotti ihmisten itsensä rakentaman linnan eli Baabelin tornin ja tarjoaisi jotain muuta sen tilalle.

      Ihmiset eivät enää löytäneet toisiaan, vaan olivat hajallaan tuon tornin hajotuksen jälkeen. Ainoa keino saada yhteys inhimilliseen ajatteluun ja puheeseen oli tutkia raamatun tekstejä. Raamatun inhimilliset piirteet olivat ainoa keino ihmiselle lähestyä toista ihmistä.

      Kannattiko tuo kauppa ihmiselle? Mahdoton tietää. Itse olen tutkinut raamattua ahkerasti ja joutunut toteamaan. Sen ihmiset ovat hyviä, mutta sen Jumala on paha. Mitä hyötyä tuosta loppupäätelmästä on?

    • "Antakaa sovittaa itsenne. "

      Jos lupa on puhua toista ja tehdä toista, kuten Jeesus, niin hyvinhän siihen sopii, mutta luonto ei oikein anna periksi.

      Kun mies sanoo. " siunatkaa, älkää kirotko" , ja toisaalla sanoo; " te olette isästä perkeleestä" , niin tähänkö pitäisi sopia.

      Kun mies sanoo; "Minulla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä ", on siis ylimielinen ja toisaalla sanoo, ," vain nöyrät perivät maan," niin hänhän tuomitsee itsensä.

      Kun mies kehoittaa olemaan pitkämielinen ja kärsivällinen, ja kuitenkin riehuu temppelissä, niin eipä pysynyt sanassaan.

      Kun mies kehoittaa kääntämään toisenkin posken, rakastamaan lähimmästä ja kieltää vastaamasta herjaukseen herjauksella ja kuitenkin haukkuu lähimmäiset pataluhaksi, niin eipä sopinut sanoihinsa.

      Kun mies on äänekäs, mutta kehoittaa olemaan hiljainen, niin kumpaa pitäisi olla.

      Kun mies sanoo; " Minä annan henkeni, ei kukaan sitä minulta ota" ja jälkikäteen syyttää, että Juudas kavalsi, ja olipa kiero teko. Ja pahin niistä kaikista.

    • Asiallisuuseläköön

      Nostetaan tämä raitis aloitus ylös.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

    • Rakennetaanyhdessä

      Rakentava ja hyvä aloitus!

    • Älä tapa. Kuitenkin amorilaiset, hivvilaiset, jebussilaiset ja kanaanilaiset täytyi tappaa, että Herran kansa saisi elintilaa.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

    • AamenkiitosJeesus

      Totuuden huulet pysyvät iäti, mutta valheen kieli vain tuokion.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä Herra Jumala on aurinko ja kilpi; Herra antaa armon ja kunnian, ei hän kiellä hyvää niiltä, jotka nuhteettomasti vaeltavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe