kun en koskaan elämässäni ole törmännyt mieheen, johon olisin voinut luottaa. Miten toiset ovat onnistuneet? Mikä se salaisuus on? En ole koskaan tähän ikään mennessä ymmärtänyt!
Sitä ihmettelen,
91
575
Vastaukset
- hmpff
Nyt iski valtava harmitus sun puolesta. Olen tavannut montakin miestä johon voin luottaa. Yksi patologinen valehtelija ("auervaaran"), hänellä taisi olla lapsuudessa ongelmia. Tavallaan oman elämän olosuhteiden uhri. Yhden epäluotettavan miehen joka ei osannut pitää suunsa kiinni.
Sanoppas, johtuuko sun epäluottamuksesi siitä että et osaa päästä ketään lähellesi? Vai siitä että miehet ovat olleet lurjuksia?- Psykoterapeutitar
Jaa-a! Enpä osaa vastata, kun en tiedä, enkä ole koskaan elämässäni luotettavaa tavannut. Ehkä en osaa kohdata koko miehiä, kun en periaatteessa edes tiedä, miten heidän kanssaan toimitaan.
- hmpff
Psykoterapeutitar kirjoitti:
Jaa-a! Enpä osaa vastata, kun en tiedä, enkä ole koskaan elämässäni luotettavaa tavannut. Ehkä en osaa kohdata koko miehiä, kun en periaatteessa edes tiedä, miten heidän kanssaan toimitaan.
Harper Lee on kirjoittanut:
"people generally see what they look for and hear what they are listening for"
Ei kovin helppo suomentaa, mutta istuu sen verran hyvin tähän, että pakko kirjoittaa. Sen perussanoma on, että ihminen yleensä näkee ja kuule sen minkä haluavat, tai olettavat löytävän. Kai se on ihan inhimillistä? Monen pettymyksen jälkeen tulee tarve suojella itsensä.
Eihän heitä tarvitsekaan tavata kuin yksi, se riittää hyvin. Erikseen sitten sellaiset kuten remontoijat, putkimiehet jne. Ellei tämä yksi luotettava osaa ihan kaikkea tehdä.
- Heikunkeikku
Älä kuitenkaan ajattele, että KAIKKI miehet olisivat epäluotettavia, vaikka sinulle on käynyt noin kurja juttu miesten suhteen.
Olin avioliitossa luotettavan miehen kanssa. Älyttömän luotettavan. Siitä olen kiitollinen.- Psykoterapeutitar
Kyllä ne silloin on kaikki, jos ei ole koskaan muita tavannut. Toki tiedän, että on luotettavia, mutta ei koskaan omassa elämässäni. Ihmettelen esim. lapsieni liittoja, miten he toimivat luotettavasti suhteessa puolisoihinsa ja lapsiinsa. Itse en ole koskaan sellaista kokenut.
- Heikunkeikku
Kyllä ne silloin on kaikki, jos ei ole koskaan muita tavannut. Toki tiedän, että on luotettavia, mutta ei koskaan omassa elämässäni. Ihmettelen esim. lapsieni liittoja, miten he toimivat luotettavasti suhteessa puolisoihinsa ja lapsiinsa. Itse en ole koskaan sellaista kokenut.
Meinasin edelliseen kommenttiini lisätä yhdestä toisesta miehestä, mutta aattelin sitten, että olokoot.
Mutta koska kirjoitit "jos ei ole koskaan muita tavannut", niin tuohon sanoisin, että minä olen tavannut.
Mieheni kuoleman jälkeen tapasin "kunnon miehen", joka sitten osoittautuikin narsistiksi.
Oikeaksi sellaiseksi.
Kokemusta on erittäin luotettavasta miehestä ja sitten erittäin suuresta paskapäästä.
- Voutikin.vonkuu
Maailmassa on muutamia miehiä, joiden luottotiedot eivät ole kunnossa.
Olet onnistunut törmäämään heihin. Lähtenneekö lapsuudesta johtuvaa luottamuspulaa.
Isäni oli ja on ollut kautta linjan elämäni ihannemies. No, joskus puberteetissa hiukan häpesin häntä koska hän ei vaatteilla koreillut, oli boheemityyppi. Eräässä ryhmäkuvassa muilla oli hieno musta lierihattu, isällä oli lätsä. Luotettava hyvä isä.- maissiiii
Luotan ihmisiin, niin miehiin kuin naisiin
putkinmiehiin ja remontoijiinkin.
Ehkä kyse perusluottamuksesta. - karvaastipettynyt
Pitkän vaikean avioliiton päätyttyä tapasin miehen joka sai minut taas luottamaan kuin joskus nuorena, mutta loppujen lopuksi ei hän osoittautunutkaan luottamukseni arvoiseksi.
Ystävyys- ja sukulaissuhteissa tunnen montakin luotettavaa miestä, mutta parisuhdetta en ole enää valmis edes kokeilemaan tässä elämässäni.- Mitä.minä.nähnyt
Teillä naisilla on yksi yhteinen tosi vakava ongelma.
Edellisen suhteen päätyttyä on helvetinmoinen kiire löytää elämään uusi siippa, kunhan vaan on joku. Ei ole malttia elää ja odottaa..................................
Ellei heti löydy, sitä haikailette vaikka vuosikymmenen ja virittelyjä koko ajan. - Heikunkeikku
Mitä.minä.nähnyt kirjoitti:
Edellisen suhteen päätyttyä on helvetinmoinen kiire löytää elämään uusi siippa, kunhan vaan on joku. Ei ole malttia elää ja odottaa..................................
Ellei heti löydy, sitä haikailette vaikka vuosikymmenen ja virittelyjä koko ajan."TEILLÄ naisilla"
Mistä ihmeestä näitä yleistäjiä löytyy?
NaiSET, mieHET, Kaikki, jne. jne.
MRrrrrrrrr...... - maissiiii
Jännästi aina puhutaan, että ei ole " luottamukseni arvoinen".
Kuka ja kenen arvoinen pitää olla, luottamus on omituinen mittari.
Parisuhdekokeilukin voi hiipiä kokeilusta toiseen ja kolmanteen jne.
Ihmissuhteet koekentällä...
Tuossa edellä aikas hyvä kommentt Mitä.minä.nähnyt,
tommosiakos me naiset ollaan, voi itku. - Kelpaako.tämä.sitten
Heikunkeikku kirjoitti:
"TEILLÄ naisilla"
Mistä ihmeestä näitä yleistäjiä löytyy?
NaiSET, mieHET, Kaikki, jne. jne.
MRrrrrrrrr......T e i l l ä useammilla naisista.
Teillä joillakin naisista.
Teillä muutamilla naisista. - Heikunkeikku
Kelpaako.tämä.sitten kirjoitti:
T e i l l ä useammilla naisista.
Teillä joillakin naisista.
Teillä muutamilla naisista.Jep, kyllä kelpaa. Mainiosti kelpaa.
Kiitos korjauksesta:)
Vetäsen huuleni takaisin alkuasentoon, piilottaen hampaani.
Vaikenen murisemisesta. - karvaastipettynyt
Ellei heti löydy, sitä haikailette vaikka vuosikymmenen ja virittelyjä koko ajan.No, oli mulla siinä 7 vuotta väliä, eli ei ihan heti ollut mikään kiire, ehti hän siinä jo pari vuotta kysellä ennen kun suhteeseen ryhdyin.
- karvaastipettynyt
maissiiii kirjoitti:
Jännästi aina puhutaan, että ei ole " luottamukseni arvoinen".
Kuka ja kenen arvoinen pitää olla, luottamus on omituinen mittari.
Parisuhdekokeilukin voi hiipiä kokeilusta toiseen ja kolmanteen jne.
Ihmissuhteet koekentällä...
Tuossa edellä aikas hyvä kommentt Mitä.minä.nähnyt,
tommosiakos me naiset ollaan, voi itku.Jos kertoo itsestään valheita totuuksina, ja pettää lupauksensa, niin silloin ei ole ollut luottamuksen arvoinen.
- eieinoin
Ellei heti löydy, sitä haikailette vaikka vuosikymmenen ja virittelyjä koko ajan.Nyt et tiedä mistä kirjoitit! me naiset jotka olemme kokeneet avioliiton tai pitkän parisuhteen ja jossa olemme pettyneet emme etsi/hae uutta uutta suhdetta epätoivoisesti vaan ihan päinvastoin, emme todellakaan halua heti sitoutua/pariutua,
me nautimme vapaudestamme. - Elämähallussa
Ellei heti löydy, sitä haikailette vaikka vuosikymmenen ja virittelyjä koko ajan.Minä en allekirjoita tuota . Olen ollut leskenä yli kymmenen vuotta, enkä ole uutta etsinyt. Mitä miehiin tulee, niin yksi mies ehdotti yhteistä elämää jo pari kuukautta mieheni kuoleman jälkeen, hän oli juuri päätynyt avioeroon. Toinen tapaus, vaimo oli kuollut puoli vuotta aiemmin ja oli jo vaudissa etsimässä uutta kumppania.
Miesten taustat oli tiedossani, eka tarvitsi asunnon ja elättäjän ja toinen viikkosiivoojan ja ruoanlaittajan.
Pitkä liitto on takana, jossa olin kuin piika, Eikö siinä jo ole opetusta välttää uutta suhdetta. Auervaaroja on yhä enemmän, ainakin uutisten mukaan. Moni nainen on menettänyt rahansa ja omaisuutensa, toki monelle miehellehin käynyt samoin, rehellisyys ei ole enää hyve. - eieinoin
Elämähallussa kirjoitti:
Minä en allekirjoita tuota . Olen ollut leskenä yli kymmenen vuotta, enkä ole uutta etsinyt. Mitä miehiin tulee, niin yksi mies ehdotti yhteistä elämää jo pari kuukautta mieheni kuoleman jälkeen, hän oli juuri päätynyt avioeroon. Toinen tapaus, vaimo oli kuollut puoli vuotta aiemmin ja oli jo vaudissa etsimässä uutta kumppania.
Miesten taustat oli tiedossani, eka tarvitsi asunnon ja elättäjän ja toinen viikkosiivoojan ja ruoanlaittajan.
Pitkä liitto on takana, jossa olin kuin piika, Eikö siinä jo ole opetusta välttää uutta suhdetta. Auervaaroja on yhä enemmän, ainakin uutisten mukaan. Moni nainen on menettänyt rahansa ja omaisuutensa, toki monelle miehellehin käynyt samoin, rehellisyys ei ole enää hyve.Juuri useimmilla yksinjääneillä miehillä on tarve löytää heti uusi "piika" itselleen, olin 30 kymppinen kun erosin ja toiset 30v elänyt "sinkkuna" tai oikeammin etäsuhteessa, osaani en ihan heti vaihtaisi pitäisi olla aikamoinen prinssi et yhteenmuuttaisin juuri näin on hyvä.
- kukaan-ei-oleTäydellinen
Kysymys alotuksentekijälle ?
Missä huhteessa et ole voinu luottaa kehenkään mieheen,
raha-asioissa vai uskollisuudessa muihin naisiin nähden,
- oma kokemus on, raha-asioisa voi luottaa,
mutta muihin naisiin nähden ei voinu luottaa,
mies kun on mies ja heikko luonnonlakien mukaan toista sukupuolta kohtaan,
mutta puolisoni kuitenki keikesta huolimatta osasi ymmärtää oman perheen tärkeyden,
piti karhun lailla oman perheen puolia muuta maailmaa vastaan kuvaanollisesti,
halusi hallita ja omistaa oman puolisonsa kaikesta maailman houkutuksista huolimatta,
seireenit jäi aina toiseksi, olivat hänelle vain viihdettä pitkän elämän varrella,
tietenki vakituiset viihteen tuojat aiheitti jonkinlaista kipua sielussani,
mutta otin oman elämäni hallintaan puolisoni rinnalla,
joten elämä sujui mukavasti soljuen loppuun asti yli viisikymmentä vuotta,
kunnes kuolema erotti,
puolisoni oli kaikkeni elämäni tärkein ihminen,- kaiken-se-kestää-
Mitenkä se raamatun sana menikää,,,,,,,
liha on heikko henki vahva,
siksi kai miehet sortuu muihin naisiin,
kun liha on heikko eikä voi vastustaa kiusausta,
vai mitä mieltä te muut olette,,,, mutta miten naiset, kestääkö kiusausten voiman,,,,
rakkaus kaiken kestää ja kärsii, - New-age
Voi taivas..
Kaltaisiini koulu-kiusaajiin kannattaa aina luottaa.
Sillä me emme koskaan valitse itsellemme väärää lähimmäistä.
H.Mitenkäs hunksz sun entiset avo- ym. vaimosi, valitsitko oikein vai he väärin?
Vaiko toisinpäin, kun pieleen on mennyt kuitenkin.
Minun olisi todella vaikeaa luottaa sinuun, sen tiedon varassa, mitä olen palstalla saanut.- ihanpahaatekee
aivan kamalan likaisen peilin kautta olet itses kuvannut, siis jos on omakuvasi
- Heikunkeikku
"hunksz"
Eilen luin kommenttisi ja tuumin, että jaha tommonen teksti.
Päätin nyt kuitenkin vastata, kun tuli mieleen muutama kysymys.
Minkä takia koulukiusaajaan kannattaa luottaa?
Kuinka jotakin ihmistä voisi kiinnostaa koulukiusaaja?
Ehkei se nyt aivan noin ole, että "Sillä me emme koskaan valitse itsellemme väärää lähimmäistä."
Ehkä koulukiusaajatyyppi valitsee sen minkä saa? Ehkä toisen kiusaajatyypin? Kenties?
Mitä luottamukseen tulee, niin muistan sinun vastanneen minun suoraan kysymykseen, että olet parisuhteessasi pettänyt kumppaniasi.
Sellainen ihminen joka pettää yhden kerran, niin sellainen pettää helposti myös toisen kerran.
Omien kirjoitustesi perusteella ainakin minä arvelen sinun olevan kaikkea muuta, kuin luotettava. Heikunkeikku kirjoitti:
"hunksz"
Eilen luin kommenttisi ja tuumin, että jaha tommonen teksti.
Päätin nyt kuitenkin vastata, kun tuli mieleen muutama kysymys.
Minkä takia koulukiusaajaan kannattaa luottaa?
Kuinka jotakin ihmistä voisi kiinnostaa koulukiusaaja?
Ehkei se nyt aivan noin ole, että "Sillä me emme koskaan valitse itsellemme väärää lähimmäistä."
Ehkä koulukiusaajatyyppi valitsee sen minkä saa? Ehkä toisen kiusaajatyypin? Kenties?
Mitä luottamukseen tulee, niin muistan sinun vastanneen minun suoraan kysymykseen, että olet parisuhteessasi pettänyt kumppaniasi.
Sellainen ihminen joka pettää yhden kerran, niin sellainen pettää helposti myös toisen kerran.
Omien kirjoitustesi perusteella ainakin minä arvelen sinun olevan kaikkea muuta, kuin luotettava."Heikunkeikku"
Koulu-kiusaaja ei koskaan muutu.
Hänen päänsä ei koskaan käänny väärenpään.
Koska se ei enää pysty.
Valintansa kyllä usein kääntyy.
-
Pettäminen on kuin liha-keitto.
Jos jotain tuntuu puuttuvan, on lähdettävä uudestaan kauppaan.
Joko mauste-hyllyille tahi tiskeille.
-
Laitan tähän myös kuulumattoman lisäyksen.
Laita lavuaariin saippua-vettä.
Kasta sormen-päät ja ruiski niillä peiliin.
Näin tehdään elo-kuvissakin Drama-turgiaa.
-
Jaa että olenko minä luotettava?
Asian voi aina varmistaa soittamalla.
Taidanpa avata lirkun itsenäisyys-päivänä.
H.- kyllänakrattaa
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Koska se ei enää pysty.
-
-
-
H.Iliman muuta avaat niin saa mummit rimpauttaa eikä sun tartte kun oottaa valmista niinko ristilukki saalista.
- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Koska se ei enää pysty.
-
-
-
H.Näinhän se varmaan on, että koulukiusaajat eivät muuttuile.
Tyypit jotka haluavat kiusata, niin sittenhän ne kiusaa.
Minä itse en ole koskaan kiusannut, enkä pidä sellaisista, jotka kiusaavat.
Minä ajattelen niin, että jos "jotakin puuttuu", niin edellisen lihakeiton kanssa pitää tehdä ensiksi välit selväksi ja vasta sitten ruveta hyppelehtimään maustehyllyille.
Semmonen tuntuu jotenkin Rehelliseltä toiminnalta.
En kysynyt, että oletko luotettava, vaan kirjoitin arvelevani, että et ole luotettava.
Mitäpä se soittelemalla miksikään muuttuisi. Vai tarkoitatko, että kirjoitat palstalle aivan eri tavalla, kuin mitä kertoisit puhuen?
Oli niin tai näin, niin kumpikampi todistaa, että et ole luotettava.
Minun mielestäni. Heikunkeikku kirjoitti:
Näinhän se varmaan on, että koulukiusaajat eivät muuttuile.
Tyypit jotka haluavat kiusata, niin sittenhän ne kiusaa.
Minä itse en ole koskaan kiusannut, enkä pidä sellaisista, jotka kiusaavat.
Minä ajattelen niin, että jos "jotakin puuttuu", niin edellisen lihakeiton kanssa pitää tehdä ensiksi välit selväksi ja vasta sitten ruveta hyppelehtimään maustehyllyille.
Semmonen tuntuu jotenkin Rehelliseltä toiminnalta.
En kysynyt, että oletko luotettava, vaan kirjoitin arvelevani, että et ole luotettava.
Mitäpä se soittelemalla miksikään muuttuisi. Vai tarkoitatko, että kirjoitat palstalle aivan eri tavalla, kuin mitä kertoisit puhuen?
Oli niin tai näin, niin kumpikampi todistaa, että et ole luotettava.
Minun mielestäni.Samaa juuri mietin, että miten sitä puhelimessa muuttuu luotettavaksi, silloinhan joutuisi ihan eri sanoja lausumaan, kuin palstalla.
Jos täällä lirkkuu tai moittii, kuinka sen puhelimessa toiseksi kääntää.
Vaiko sen mukaan toimii kuka nimmari soittaa.
Ylitsepääsemättömän outo yhtälö.hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Koska se ei enää pysty.
-
-
-
H.Ja mitä tapahtuu sopalle sillä aikaa, kun olet hakemassa lisää mausteita?
Se kuivuu ja palaa pohjaan. Jäljellä on vain mustaa karstaa, kun tulet takaisin. Joudut tekemään uuden sopan, mutta ota opiksesi möhläyksesi ja katso seuraavaa yritystä tehdessäsi, että sinulla on kaikki ainekset siihen varattuna valmiiksi.Tellukka kirjoitti:
Ja mitä tapahtuu sopalle sillä aikaa, kun olet hakemassa lisää mausteita?
Se kuivuu ja palaa pohjaan. Jäljellä on vain mustaa karstaa, kun tulet takaisin. Joudut tekemään uuden sopan, mutta ota opiksesi möhläyksesi ja katso seuraavaa yritystä tehdessäsi, että sinulla on kaikki ainekset siihen varattuna valmiiksi.Lisäisnpä vielä tuohon, että se soppa on voinut sillä aikaa kelvata jollekin toiselle ihan kaikkine puutteineen ja kehuskellut vielä hyväksikin. Itsellesi jää vain ne mausteet, joita kaipailit ...
- onneaonjaoli
Minun kohdalleni on osunut yksi narsisti ja muut ovat olleet ihaniaa, luotettavia suomalaisia miehiä. Ensirakkaus ei rakastanut minua, mutta kertoi sen rehellisesti minulle. En ole ollut erityisesti miesten suosioss. aAito itseni olen, en meikkaa enkä halua tuoda itseäni esille.
Ainakin veljeni ovat luotettavia, he ovat pohjalaisia miehiä joiden sana pitää.
Luotan kumppaniini, suhteemme on sellainen että ei ole tarvetta salailla mitään puolin ja toisin.
Elämäntilanteet ja asiat muuttuvat, joskus voi olla vaikeaa kertoa perimmäisiä ajatuksiaan.
Joku voi miettiä kauan vaikkapa avioeron ottamista puhumatta mitään puolisolle, ero voi tulla yllätyksenä ja silloin helposti voidaan eroa haluavaa syyttää luottamuksen pettämisestä.
Remonttimiehistä on hyviä ja huonoja kokemuksia, samoin automyyjistä, onneksi en ole ollut auton ostossa yksin, lopulliseen päätökseen olen ottanut asioista ymmärtävän mukaan.
Olisi sanottavaa paljonkin eräästä ketkusta mutta jätän väliin, hän oli mikä oli.- Aikuinen___
"mielikki.mummo" ovat luotettavia, he ovat pohjalaisia miehiä joiden sana pitää.
Ja pah!
Noin minäkin luulin, kun olen noin kuullut sanottavan ja Pohjanmaan keskivaiheiltä sukuisin.
Pettymys tuli, kun eron jälkeen tutustuin muutamiin Etelä-Pohjanmaan miehiin sillä ennakkoajatuksella, että ovat luotettavia - luotettavampia kuin muut - noin niikuin rodultaan.
Ei voi pohjalaisille miehille omaksi leimaksi antaa luotettavuutta.
Tähän Matti Nykäsen sanonnan nykäisen mukaillen: Ehkä on, ehkä ei! Aikuinen___ kirjoitti:
"mielikki.mummo" ovat luotettavia, he ovat pohjalaisia miehiä joiden sana pitää.
Ja pah!
Noin minäkin luulin, kun olen noin kuullut sanottavan ja Pohjanmaan keskivaiheiltä sukuisin.
Pettymys tuli, kun eron jälkeen tutustuin muutamiin Etelä-Pohjanmaan miehiin sillä ennakkoajatuksella, että ovat luotettavia - luotettavampia kuin muut - noin niikuin rodultaan.
Ei voi pohjalaisille miehille omaksi leimaksi antaa luotettavuutta.
Tähän Matti Nykäsen sanonnan nykäisen mukaillen: Ehkä on, ehkä ei!Kahden veljeni kohdalla pitää paikkansa. Unohdin sanoa että pohjalaisissa on erilaisia kuten kaikissa muissakin.
Harvoin tapaa samanlaisia kuin veljeni, en itsekään ole.
Ei sanansa pitäminen aina ole hyvä asia, jos menee vaikka läpi harmaan kiven kun yrittää jotain etukäteen toivotonta hommaa, mikäli on sattunut lupaamaan jotain. :)
Pohjalaiset kauppamiehet... he ovat ihan oma lukunsa.
- Psykoterapeutitar
Ehkä se sitten on, kuten jossain kirjoituksessa mainittiin, perusluottamuksessa. Muistan tehneeni päätöksiä omasta elämästäni n. neljävuotiaasta lähtien. Ehkä luottamuspula on ollut aina suhteessa muihin ja luottamus ainoastaan itseen.
Olisi vain ollut kiva ehkä kokea yhdessä toimimista toisen kanssa!- Psykoterapeutitar
En ollut uhmaikäinen, vaan vastuussa omasta elämästäni!
- katso-itseäsi-peiliin
Halooo,, sehän riippuu siitä mitä vaatii elämältä,
jos ihminen väittää ettei muut ole luotettavia,
onki i t s e epäluotettava,
sillä kaikki kumpuaa ensin itsestä,
vika onkin itsessä
voi esittää kysymyksen itselleen " olenko minä itse kaikissa tapauksissa luotettava "
silloin vastaus on,,, ei todellkaan
epäluuloinen ihminen ei ole edes itse luotettava,
turha syyttää muita omasta virheestä, korjaa ensin itsesi,
sitten vasta muita,
kyllä ihmissuhteet vaatii aina ymmärrystä, pitkämielisyyttä kärsivällisyyttä,
anteeksiantoa, paljon paljon keskustelua,
myös oman itsensä ymmärtämistä,
muuten ei pitkään avioliitoissa olevat olisi ikinä onnistuneet suhteessaan omaan puolisoonsa,
nyky ihmiset kuten alotuksentekijäki on,
on henkisesti kesken kehityksen jääny yksilö,
itsekäs, ei näe itsessään vikoja,
syyttää muita, joita on myös itsessään,
yrittää väkisin vääntää mahdollisen kumppanin omaan muottiinsa,
se ei tule onnistumaan ikinä,
alotuksen tekijällä on paljon opittavaa vielä elämältä,,,- puuteluottamisesta
Sinähän puhut asian vierestä. Ei tässä aloittajalla ollut kyse mistään toisen muuttamisesta omanlaiseensa muottiin.
- äly-hoi-älä-jätä
puuteluottamisesta kirjoitti:
Sinähän puhut asian vierestä. Ei tässä aloittajalla ollut kyse mistään toisen muuttamisesta omanlaiseensa muottiin.
juu,
mutta oli puhe luottamuksen puutteesta,
sen syvin olemus pitää ensin selvittää
sitten vasta voi katsella uusin silmin
mistä luottamuspula kumpuaa, - Psykoterapeutitar
Se on totta, että minusta on aina sanottu, että olen liian varma ja itsenäinen. Olen sellaiseksi kasvanut pienestäpitäen. Onko se sitten sitä "keskeneräisyyttä"? En tiedä! En kyllä ketään mihinkään "omaan muottiini" yritä "väkisin vääntää"! Odotan ehkä muiltakin samaa päätöksentekokykyä ikuisen jahkaamisen ja jaarittelulun sijaan. Mutta ehkä minun pitää vielä oppia luotettavasti jahkailemaan ja jaarittelemaan. Tai kirjoituksesi mukaan "paljon keskustelemaan"!
Enkä alkuunkaan ketään toista mistään virheestä syyttänyt, vaan kirjoitin, etten minä ole törmännyt luotettavuuteen. - Aikuinen___
"katso-itseäsi-peiliin" sehän riippuu siitä mitä vaatii elämältä
Niin juuri, osuit asian ytimeen.
Sinä et vaatinut aviomieheltäsi uskollisuutta vaan annoit anteeksi toiset naiset, jotta avioliittosi pysyi kasassa. Nyt sitten vaadit kaikilta naisilta samaa.
Sun mielestäsi vain kaiken anteeksi antaminen miehelle on edellytys "muuten ei pitkään avioliitoissa olevat olisi ikinä onnistuneet suhteessaan omaan puolisoonsa,"
Sinun mielestäsi kaikki miehet ovat reppanoita, jotka eivät kykene parempaan. Psykoterapeutitar kirjoitti:
Se on totta, että minusta on aina sanottu, että olen liian varma ja itsenäinen. Olen sellaiseksi kasvanut pienestäpitäen. Onko se sitten sitä "keskeneräisyyttä"? En tiedä! En kyllä ketään mihinkään "omaan muottiini" yritä "väkisin vääntää"! Odotan ehkä muiltakin samaa päätöksentekokykyä ikuisen jahkaamisen ja jaarittelulun sijaan. Mutta ehkä minun pitää vielä oppia luotettavasti jahkailemaan ja jaarittelemaan. Tai kirjoituksesi mukaan "paljon keskustelemaan"!
Enkä alkuunkaan ketään toista mistään virheestä syyttänyt, vaan kirjoitin, etten minä ole törmännyt luotettavuuteen.Mites tuo yhtälö nyt oikein menee.
Kasvanut pienestäpitäen varmaksi ja itsenäiseksi, mutta joutui jo nuorella iällään sanomaan "tahdon" vaikka ei tahtonutkaan.- Psykoterapeutitar
Täytyi myös silloinkin olla varma ja itsenäinen, että selvisi siitäkin!
- Aikuinen___
Tellukka kirjoitti:
Mites tuo yhtälö nyt oikein menee.
Kasvanut pienestäpitäen varmaksi ja itsenäiseksi, mutta joutui jo nuorella iällään sanomaan "tahdon" vaikka ei tahtonutkaan."Tellukka" joutui jo nuorella iällään sanomaan "tahdon" vaikka ei tahtonutkaan
Hyvä huomio.
Aloittaja itse ei ollut luotettava mennessään avioliittoon.
Miksi sanoit tahdon?
Olit kiero ja annoit itsestäsi epärehellisesti väärän kuvan.
Onko muita vastaavanlaisia tapauksia?
Itse toimit kierosti parisuhdetta solmiessasi tuntematta edes omantunnon kolkutusta,
Maksat siitä kieroilustasi sen hinnan, ettet voi luottaa keneenkään, vaan olet varuillasi ja vakuuttunut myös kaikkien muiden olevan samanlaisia epäaitoja teeskentelijöitä läheisissä ihmissuhteissaan kuin sinäkin. - Psykoterapeutitar
Voi jestas! Sanoin kyllä ihan selvästi, että avioliitto on ihan turha, enkä naimisiin välitä mennä. Toisen sukulaisten takia menin, ettei tullut sitten niin paljon "sanomista", vaikka en ymmärtänyt, mitä joku avioliittoon meneminen mitään muuttaa. Eikä se mitään muuttanutkaan! Eikä sillä ole mitään tekemistä aloitukseni asian suhteen! Ei ole kysymys parisuhteista, vaan luottamuksesta yleensä elämässä.
- Aikuinen___
Voi jestas! Sanoin kyllä ihan selvästi, että avioliitto on ihan turha, enkä naimisiin välitä mennä. Toisen sukulaisten takia menin, ettei tullut sitten niin paljon "sanomista", vaikka en ymmärtänyt, mitä joku avioliittoon meneminen mitään muuttaa. Eikä se mitään muuttanutkaan! Eikä sillä ole mitään tekemistä aloitukseni asian suhteen! Ei ole kysymys parisuhteista, vaan luottamuksesta yleensä elämässä.
" Psykoterapeutitar" Ei ole kysymys parisuhteista, vaan luottamuksesta yleensä elämässä
Jestas ja jepulis. Aloituksessa kirjoitat miehistä ja kommentissasi kirjoitat lastesi parisuhteista. Et aloituksessa kirjoita miehistä ja naisista.
Kieroilet taas, ettei muka ole kysymys parisuhteista. - Psykoterapeutitar
Olivat vain esimerkkejä luottamuksesta ihmisten välisissä suhteissa!
- Aikuinen___
"Kanssasi on niin hyvä olla,
syliisi helppo tulla." https://www.youtube.com/watch?v=qLBfYLZcUuc
Sulje silmäsi ja kuuntele tunteitasi, itseäsi.
Tuntuuko tuollaiselta?
Jos noin on,
niin olet perillä.- 54-vuotta-aviossa
Aikuinen___
Oli nappivalinta musiikiksi ja hyvä niin, koska sain itkeä kerrankin oikein vuolaasti, siis kyynelkanavat puhtaiksi, ei mitään vollotusta.
Tätä olen kuunnellut joskus "miljoonakertaa" tuon rytmin vuoksi, kuten tarinankin, koska näin on ainakin minun kokemukseni miehistä, kuten naisistakin.
Kaikki pettää. Ei ole yhtä ainoaa yksilöä nykyisin, joka rakastuu kertasilmäyksellä, menee avioon ja he "elävät onnellisina elämänsä loppuunsaakka". Ne on satuja, joita vanhemmat luki meille iltaisin, tai ei minulle luettu ja en ole lukenut lapsenlapsillekkaan moisia, koska nyt on uudet sadut menossa. Kuuntelen usein tätä Susanna Haaviston ja Hectorin laulamana.
Pidän sanoista ja laulajista.
- Kysyn-ja-ihmettelen
Oletko tavannut luotettavia naisia?
Miten tunnistat ihmisen luotettavuuden?Ei naiset ole sen luotettavampia kun miehetkään.
Jos parisuhde on hyvä ja tyydyttävä ei siitä hevin mennä vieraisiin. Kun on kunnioitusta puolin ja toisin, siinä on jo paljon eväitä hyvälle suhteelle.
Reissuillani olen tehnyt huomion että rouvat saattavat villiintyä ja humaltua vapaudestaan, sitten jaksaa taas jatkaa tylsää avioliittoa??
Aina minä olen pystynyt luottamaan miehiin.
Ainakin siihen, että kyllä niistä ajastaan jotenkin eroon pääsee. Eivät ole luottamustani pettäneet.- Törmää-vaan-jos
Miksi pitäisi törmätä ihmisiin?
.
En ymmärrä, se ei varmaan tunnu yhtään mukavalta. Törmätä?! - joopahan
Ainoa luotettava mies on ollut isäni.
Vertasin ensin kaikkia miehiä isääni, mutta kun huomasin ettei heihin ollutkaan luottamista, pidin heitä ohi menevinä hälläväliä ihmisinä, eli en sanonut kaikkia asioita totuuden mukaisesti.
Muutamia ystäviäni pidin silmällä ja kun huomasin etteivät olleet rehellisiä, panin välit poikki heti enkä justiinsa. Kuitenkin kävi niin että eräs osasi käyttäytyä niin fiksusti että menin naimisiin asti, eipä olisi kannattanut. Narsistikin kaiken lisäksi.
Nykyinen mieheni on luotettavimmasta päästä. Hänen kanssaan voi mutkistuneet asiat sopia. - Näin.itse
En lukenut kaikkia kirjoituksia, useita kyllä. Ei pidäkään ihmisiin luottaa, koska jokainen tekee joskus väärin, jotenkin pettää itseään tai toista. En oikein usko että kukaan on löytänyt ihmistä, johon voisi aina ja kaikissa tilanteissa luottaa. Ei niitä ole. Oletko 100%nen, että itse olet kaikessa luotettava? Minä en ihan aina, vaikka 98%sesti kyllä. On helppoa, kun ei tarvitse valehdella.
Pitää ottaa huomioon, että toinen ei pidä lupaustaan. Se on tervettä suhtautumista. Itsetunto pitää olla niin vahva, että kestää pienehköt epäluotettavauudet. Ja ne pitää oppia käsittelemään niin että pettämisestä selviää - tavalla tai toiselle. Riippuu siitä missä asioissa pettää. Jos toinen pettää menemällä vieraisiin, pitää miettiä, kestääkö silti kantti elää toisen kanssa vai ei. Ja tehdä ratkaisu, potku persuuksille tai sieto. Itse siedin pari vuotta, koska halusin nähdä pelin loppuun asti, sitten se potku. Itse menin vieraisiin, mutta kanttini ei kestänyt pitää toista, eikä se hääppöistä ollutkaan. En kertonut, koska se ei koskaan toistunut. Jos toinen pimittää asioitaan, ryyppää tai tupakoi salaa, ei kerro missä on ollut, mitä on tehnyt, pitää miettiä, onko se loppujen lopuksi tärkeää. Kerrotko sinä itse kaiken tekemisistäsi? Minä en kaikkia pikkujuttuja, esim. pyrähdän joskus tansseihin tai tapaan kertaluontoisesti toista sukupuolta olevan, joka tarvitsee keskusteluhetken ahdistukseensa ja minä osaan antaa neuvon. Pidän näitä pimittämisiä oikeana, koska kertominen aiheuttaisi aivan turhaa närää ja vatvomista. Eihän se ole mies, eikä mikään, johon ei voi luottaa. No, kyllä minä tiedän, että on ihmisiä, joihin ei voi luottaa, miehiä sekä naisia.
"kun en koskaan elämässäni ole törmännyt mieheen, johon olisin voinut luottaa."
Tuon sanomasi mukaan voisi olla niinkin, että olet kyllä törmännyt luotettavaan mieheen mutta et vaan ole osannut/uskaltanut luottaa.- Psykoterapeutitar
Voi hyvinkin pitää paikkansa! Sitä ihmettelinkin, että miten se on toisilla onnistunut.
Psykotera
Minulla on myös kokemusta, että miehiin ei voi yhtään luottaa.
Jos on luvannut tulla johonkin, eikä tule, eikä ilmoita mitään. Ja kaikkea muuta epäluotettavaa.
Siitä on jäänyt traumoja ja vielä tässäkin iässä ovat petetyt lupaukset hyvässä muistissa.
Sen huomasin, kun laitoin huoltomiehelle tekstarin kylppärin toimimattomista suihkuista ym.
Kirjoitin, että ei ole kiirettä, tulkaa silloin kun teille sopii. Tulkaa yleisavaimella sisälle, jos en ole kotona.
En voi ajatellakaan että huolto tulisi lupaamallaan päivänä, puhumattakaan kellonajasta. Tai en ainakaan usko siihen.
Joillakin on käynyt flaksi, kun on löytänyt luotettavan kumppanin.
He eivät tiedä mitään näistä ongelmista. Hyvä niin.
- Luottamusansaitaan
Joku aforismi aiheesta meni suunnilleen näin: on parempi ja onnellisempaa luottaa ihmisiin vaikka silloin tällöin pettyisikin. Ja ajatuksen sisältö on se, että vaikka itse luottaa, niin epäluotettavan kohdalle osuessa hänen ongelmansa ei ole sinun ongelmasi eikä syysi.
- New-age
Mielestäni hyvä ja järkevä aforismi.
Toiselta voi o d o t t a a enintään samaa, mihin itse pystyy. New-age kirjoitti:
Mielestäni hyvä ja järkevä aforismi.
Toiselta voi o d o t t a a enintään samaa, mihin itse pystyy.Olet aivan liian yksin-kertainen tähän aloitukseen.
Tämä aloitus kyntää todella syntyjä syviä.
Mene mummojen kanssa keskustelemaan parvekkeista.
Siellä on kaipaamaasi pinta-puolisuutta.
H.- New-age
Keskustelisin mieluummin muraaleista.
Vastauksesi oli yksinkertainen, koska et osannut/uskaltanut kommentoida kommenttiani. Arkalasta kotoisin? Aloitit aamusi sitten lyömällä. Tuliko hyväkin olo. Siirry tuonne kiusaamisketjuun. - Aikuinen___
New-age kirjoitti:
Vastauksesi oli yksinkertainen, koska et osannut/uskaltanut kommentoida kommenttiani. Arkalasta kotoisin? Aloitit aamusi sitten lyömällä. Tuliko hyväkin olo. Siirry tuonne kiusaamisketjuun.Guido van Helten teki upean muraalin Hämeenlinnaan
.Kantolan siilot https://yle.fi/uutiset/3-9853753 "Hämeenlinnan jättimuraalista tuli hitti: suloiset lapset ja huolehtiva äiti ihastuttavat karussa betoniseinässä
Hämeenlinnalaiset ovat rakastuneet kaupungin uuteen taideteokseen. Keskiviikkona valmistuneen teoksen julkistamistilaisuutta vietettiin Kantolan tapahtumapuiston kukkulalla." - New-age
Mutta, mutta. Voisiko palkata taitavia kotimaisia grafititaiteilijoita. Meillä on kohta kokoelma todella lahjakkaiden ulkolaisten taiteilijoiden töitä.
Mutta miksei kotimaista.
Ainako me kumarramme muualle, vieraalle ja pyllistämme lähelle.
Ketkä päättävät.
Tässäkin voi olla kyse luottamuksesta, ehkei aloittajan tarkoittamasta.
Mutta loppujen lopuksi monen kirjoittajan viesti kiteytyy tässäkin. - Aikuinen___
New-age kirjoitti:
Mutta, mutta. Voisiko palkata taitavia kotimaisia grafititaiteilijoita. Meillä on kohta kokoelma todella lahjakkaiden ulkolaisten taiteilijoiden töitä.
Mutta miksei kotimaista.
Ketkä päättävät.
Mutta loppujen lopuksi monen kirjoittajan viesti kiteytyy tässäkin.Onko aina pakko löytää moitittavaa ja ottaa kantaa, jos ei taho?
Ellun kanana, jalat pöydällä katson ja nautin Kantolan siilojen ihanasta, lämmintä äidillistä huolenpitoa lapsistaan kuvaavasta muraalista. Aikuinen___ kirjoitti:
Guido van Helten teki upean muraalin Hämeenlinnaan
.Kantolan siilot https://yle.fi/uutiset/3-9853753 "Hämeenlinnan jättimuraalista tuli hitti: suloiset lapset ja huolehtiva äiti ihastuttavat karussa betoniseinässä
Hämeenlinnalaiset ovat rakastuneet kaupungin uuteen taideteokseen. Keskiviikkona valmistuneen teoksen julkistamistilaisuutta vietettiin Kantolan tapahtumapuiston kukkulalla."Mitä tuolla kuvalla halutaan kertoa?
Minulle tuli heti ensi vilkaisulta siitä vähän surullinen ja säälivä olo.
Toinen lapsi siellä niin kaukana erillään ja orpona katselee, kun äiti napittelee hellästi lapsensa takkia. Onko tuo äiti myös hänen äitinsä, vai onko tyttö äiditön (tai sellainen psykoterapeutitar, joka on joutunut ottamaan vastuun itsestään jo nelivuotiaana)?- Aikuinen___
Tellukka kirjoitti:
Mitä tuolla kuvalla halutaan kertoa?
Minulle tuli heti ensi vilkaisulta siitä vähän surullinen ja säälivä olo.
Toinen lapsi siellä niin kaukana erillään ja orpona katselee, kun äiti napittelee hellästi lapsensa takkia. Onko tuo äiti myös hänen äitinsä, vai onko tyttö äiditön (tai sellainen psykoterapeutitar, joka on joutunut ottamaan vastuun itsestään jo nelivuotiaana)?Kuva kertoo sen, mitä itsekukin siinä näkee.
Jokainen tulkitsee Kantolan siilojen muraalin sanoman oman sielunsa kautta.
Sinä näit tuollaista. - maissiiii
Tuosta tuli mieleeni runon pätkä,
"Rakkaus ei ollut heiniäni,
nainen sanoi,
etsin totuutta, en onnea."
(tunnettu runoilija, etsin kyllä jos joku perusteellisempaa tietoa tarvitsee)
Eli me ihmiset etsimme toisistamme niin eri asioita, yksi v a a t i i, niin kuin tuolla ylempänä
tai niin kuin New-age o d o t t a a
ja voihan sitä myös t o i v o a. - maissiiii
New-age kirjoitti:
Mutta miksei kotimaista.
Ketkä päättävät.
Mutta loppujen lopuksi monen kirjoittajan viesti kiteytyy tässäkin.Jyväskylään valmistuu jo toinen seinämaalaus, molemmat taitavat olla ulkolaisten taiteilijoiden tekemiä.
Ensi viikonlopun valojuhlassa varmasti näkee kuinka ne öisin valaistuna ja uv maalein maalattuna sopivat katukuvaan.
Olen kanssasi samaa mieltä, miksi ei kotimaisia taitajia käytetä vaan kaikki pitää hyysätä ulkomailta. olisi ollut oiva tilaisuus näiden paljon huudettujen 100 vuotisjuhlien kunniaksi käyttää oman maan kansalaisia koristelemaan seiniä.
Tilaaja tietenkin maksaa, en osaasanoa miten paljon jyväskyläläiset veromaksajat lanttejaan likoon laittavat, onhan siinä tietysti rahoittajia yrittäjistä. - New-age
Aikuinen___ kirjoitti:
Onko aina pakko löytää moitittavaa ja ottaa kantaa, jos ei taho?
Ellun kanana, jalat pöydällä katson ja nautin Kantolan siilojen ihanasta, lämmintä äidillistä huolenpitoa lapsistaan kuvaavasta muraalista.Satun tietämään ihan tuoreesti, mitä jotkut meidän taitajista ajattelee.
Siksi arvostelen sitä, että kotimainen ei kelpaa.
Jyväskylässä jo 70-80 lukujen taitteessa Jaakko Valo maalasi talojen seiniä. - Psykoterapeutitar
maissiiii kirjoitti:
Tuosta tuli mieleeni runon pätkä,
"Rakkaus ei ollut heiniäni,
nainen sanoi,
etsin totuutta, en onnea."
(tunnettu runoilija, etsin kyllä jos joku perusteellisempaa tietoa tarvitsee)
Eli me ihmiset etsimme toisistamme niin eri asioita, yksi v a a t i i, niin kuin tuolla ylempänä
tai niin kuin New-age o d o t t a a
ja voihan sitä myös t o i v o a.Runo kuvaa hyvin aloitustani! Kyselin totuuden perään ja jotenkin se kääntyi parisuhteeseen ja pettämiseen, mitä en aloituksessani ajatellut ollenkaan.
- New-age
Anteeksi aloittajalle tämä sivuraide.
Nämä ulkolaiset ovat maailmankuuluja.
Olisihan voinut nostaa 100-v. Suomalaisia tähdiksi. - Aikuinen___
New-age kirjoitti:
Satun tietämään ihan tuoreesti, mitä jotkut meidän taitajista ajattelee.
Siksi arvostelen sitä, että kotimainen ei kelpaa.
Jyväskylässä jo 70-80 lukujen taitteessa Jaakko Valo maalasi talojen seiniä.En tahdo adrenaliinia,
En heilua kädessä kaulin.
Otan lasin viiniä,
ja nautin.
Meillähän on jo koloja ja taloja,
joiden ulkoseinissä on Valoja
http://www3.jkl.fi/taidemuseo/veistokset/veistokset/081.html - New-age
New-age kirjoitti:
Vastauksesi oli yksinkertainen, koska et osannut/uskaltanut kommentoida kommenttiani. Arkalasta kotoisin? Aloitit aamusi sitten lyömällä. Tuliko hyväkin olo. Siirry tuonne kiusaamisketjuun.Kiltti poika, kävit siellä ketjussa. No, hei. Olisitpa voinut laittaa siihen jotain uutta. Mitä sinä tekisit kiusatun kanssa/kiusaajan kanssa?
- New-age
No voi hitsinhitsi. Tämä kannustus oli Isohoolle.
- Aikuinen___
New-age kirjoitti:
No voi hitsinhitsi. Tämä kannustus oli Isohoolle.
"New-age"
Soita lirkkuun 😆 - New-age
No arvaapas 2 x.
Mä voin vastata hänen puolestaan: kiusaantuisi..... Psykoterapeutitar kirjoitti:
Runo kuvaa hyvin aloitustani! Kyselin totuuden perään ja jotenkin se kääntyi parisuhteeseen ja pettämiseen, mitä en aloituksessani ajatellut ollenkaan.
Aloituksestasi saa käsityksen juuri parisuhteesta, kun siinä nainen kyselee miehen perään, johon voisi luottaa:
"""kun en koskaan elämässäni ole törmännyt mieheen, johon olisin voinut luottaa. Miten toiset ovat onnistuneet? Mikä se salaisuus on?"""
Juuri parisuhteeseen tämäkin kommenttisi viittaa:
""" Ihmettelen esim. lapsieni liittoja, miten he toimivat luotettavasti suhteessa puolisoihinsa ja lapsiinsa. Itse en ole koskaan sellaista kokenut."""- Psykoterapeutitar
Tellukka kirjoitti:
Aloituksestasi saa käsityksen juuri parisuhteesta, kun siinä nainen kyselee miehen perään, johon voisi luottaa:
"""kun en koskaan elämässäni ole törmännyt mieheen, johon olisin voinut luottaa. Miten toiset ovat onnistuneet? Mikä se salaisuus on?"""
Juuri parisuhteeseen tämäkin kommenttisi viittaa:
""" Ihmettelen esim. lapsieni liittoja, miten he toimivat luotettavasti suhteessa puolisoihinsa ja lapsiinsa. Itse en ole koskaan sellaista kokenut."""No, jos aloitusta ajattelee parisuhteena, niin kai sen sitten niin näkee. Tarkoitin luottamusta ylipäänsä kohtaamaani miestenmaailmaan, missä tahansa olomuodossa. Ei mikään ns. parisuhde siitä mitenkään erikseen poikkea.
No, jos aloitusta ajattelee parisuhteena, niin kai sen sitten niin näkee. Tarkoitin luottamusta ylipäänsä kohtaamaani miestenmaailmaan, missä tahansa olomuodossa. Ei mikään ns. parisuhde siitä mitenkään erikseen poikkea.
Kyllä vaan poikkeaa, ihan eri juttu on luottaa mieheen, jonka kanssa on parisuhteessa, kuin johonkin naapurinukkoon tai remppareiskaan.
No, jos aloitusta ajattelee parisuhteena, niin kai sen sitten niin näkee. Tarkoitin luottamusta ylipäänsä kohtaamaani miestenmaailmaan, missä tahansa olomuodossa. Ei mikään ns. parisuhde siitä mitenkään erikseen poikkea.
Niin, no, en siinä asiassa eroittelisi miesten ja naisten maailmaa.
Maailma on kuin on, miehineen, naisineen, lapsineen ...
Luotitko äitiisi, lapseesi ... aina ja kaikessa?hunksz kirjoitti:
Olet aivan liian yksin-kertainen tähän aloitukseen.
Tämä aloitus kyntää todella syntyjä syviä.
Mene mummojen kanssa keskustelemaan parvekkeista.
Siellä on kaipaamaasi pinta-puolisuutta.
H.Sinä olet aivan liian kusipää tähän(kin) aloitukseen.
- Erika_50
Mielestäni miehet ovat ihan luotettavia, se puoli on kunnossa. Ylipäätään ihmisten luotettavuus on suhteellisen hyvä. No en minä pankkitunnuksia antaisi puhelimessa kenellekään enkä muutakaan näin överiä.
Sen sijaan miehet ovat ja ovat olleet erittäin kranttuja. Sitä minä ihmettelen."Erika_50"
Olet paljolti oikeassa.
Tämä aloitus uhkaa mennä saman-laiuseen höpöön kuin edellinen 200 kommenttia.
Pitänee rohkeasti sanoa: "Ompelu-seuraksi"
Meistä miehistähän ei ompele kukaan muu kuin mäki-hyppääjä Janne Ahonen.
Hän ompelee kuitenkin vain lihavasti laihoille miehille.
Te naisethan ompelette laihasti lihaville naisille.
Telkkarista tulee tänään ohjelma: Miksi taas lihava, nainen?
-
Oppikaa vähentämään miestenne karanttiutta.
H.hunksz kirjoitti:
"Erika_50"
Olet paljolti oikeassa.
Tämä aloitus uhkaa mennä saman-laiuseen höpöön kuin edellinen 200 kommenttia.
Pitänee rohkeasti sanoa: "Ompelu-seuraksi"
Meistä miehistähän ei ompele kukaan muu kuin mäki-hyppääjä Janne Ahonen.
Hän ompelee kuitenkin vain lihavasti laihoille miehille.
Te naisethan ompelette laihasti lihaville naisille.
Telkkarista tulee tänään ohjelma: Miksi taas lihava, nainen?
-
Oppikaa vähentämään miestenne karanttiutta.
H.saman-laiseen
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M697314Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art1574044Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1284037Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v533956Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn593627HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen602658Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e602478Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka362272KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2482094Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu101931