Samalla elokuvalla kaksi nimeä?

länkkärienmetsästäjä

Ostin kirpparilta vanhan länkkärin v. 1934 ja siinä näytteli pääosaa John Wayne ja Eleanor Hunt.
Elokuvan nimi oli kannessa ja kiekossa Stolen Goods. Yritin löytää lisää tietoa katsomisen jälkeen mutta en löytänyt mitään tietoa tuolla nimellä olevasta elokuvasta, sattumalta huomasin
samana vuonna tehdyssä John Waynen länkkärissä Blue steel, eli Sininen teräs, että siinähän on samat näyttelijät, sitten katsoin sitä youtubesta ja sehän oli sama kuin tuo Stolen Goods elokuva?
Mistähän tuollainen juttu että samalla elokuvalla kaksi nimeä, onko kellään tietoa.

7

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuman

Ompa outo juttu, jokin virhe tullut elokuvakansiin ja itse cd,n kylkeen.
      Tuon nimstä ei ole ainakaan tuossa filmirivissä, Waynehan oli 184 elokuvassa mukana joko sivu tai pääosissa,ensimmäinen urheiluelokuva oli jo 1926 jossa hän oli pelaajana.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Waynen_filmografia

• IMDb:ssä kyllä selvitetään, että ko. leffaa on Iso-Britanniassa markkinoitu nimellä Stolen Goods.

Eri nimi eri markkinoilla on aivan yleistä. Valitettavan yleistä on myös harhauttaminen yrittämällä myydä huonosti menestynyttä elokuvaa muutaman vuoden päästä uudestaan eri nimellä. Aina joku menee halpaan. Äänilevyissä sama juttu.

• Länkkärienmetsästäjä

Kappas, kiitos tiedosta. Ai on yleistä, olen kerännyt vanhoja klassikkoelokuvia ,muitakin kuin länkkäreitä10 v ja niitä on hyllyssä satoja ja tämä on eka kerta kun vastaan on tullut tällainen. Ja jos se on yleistä Isossa-Britanniassa aika kumma kun se on suomen tekstityksellä päässyt suomeen asti myyntiin tavallaan
      väärällä nimellä, vai kumpi on se oika nimi?

• Minulla on tässä todellinen klassikko: George A. Romero's (R.I.P) Dawn of the Dead, jota Suomessa markkinoitiin ilman ohjaajan nimeä, mutta esimerkiksi Saksassa nimellä Zombie ja Englannissa muun muassa nimellä Zombie: Dawn of the Dead.

Ota noista nyt sitten selvää.

• länkkärienmetsästäjä

Aivan outo elokuvan nimi, ei taida olla suomen tekstitystäkään, ilmeisesti joku kauhuleffa.
      Eilen tuli taas kokoelmiin yksi jota olen metsästänyt,William Wylerin ohjaama Humiseva Harju, v. 1939.
      Pääosissa mm. Merle Oberon, Laurence Olivier ja David Niven, Donald Crisp.
      Löysin sen sekatavarakaupasta nimeltä Kasvihuoneilmiö kun kiertelin siellä päin , paikka on Helsingin ja Turun välillä, 3 muutakin klassikkofilmiä löytyi, siellä niitä on kasapäin hinta noilla harvinaisimmilla aika suolanen 8-15 euroa. Noilla sivuilla on maininnat mitä leffoja sieltä löytyy vielä jos siellä päin liikkuu. Erikoinen paikka.
      www.kasvihuoneilmiö.fi

• Gay_Åkeidå

Länkkärit tuhosivat Waynen. Liikaa aavikon pölyä keuhkoissa.

• Viliminörtti

ainahan noita sattuu: mm Clintin leffa suomalaiselta nimeltään kourallinen dynamiittia ( engl. Two mules for sister Sara) on ihan eri leffa kuin toinen Leonen filmi jonka nimi englannin kielinen nimi on a Fistful of Dynamite ja suomen kielinen maahan senkin hölmö jossa Clintti ei edes näyttele. Täytyy myöntää että tuo Clintin filmi aika hyvä mutta taasen tuo Leonen toiseksi viimeisin ohjaus taasen aika keskenkertainen..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2765
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      428
      2316
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2176
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2040
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1779
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1709
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1236
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1069
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe