Samalla elokuvalla kaksi nimeä?

länkkärienmetsästäjä

Ostin kirpparilta vanhan länkkärin v. 1934 ja siinä näytteli pääosaa John Wayne ja Eleanor Hunt.
Elokuvan nimi oli kannessa ja kiekossa Stolen Goods. Yritin löytää lisää tietoa katsomisen jälkeen mutta en löytänyt mitään tietoa tuolla nimellä olevasta elokuvasta, sattumalta huomasin
samana vuonna tehdyssä John Waynen länkkärissä Blue steel, eli Sininen teräs, että siinähän on samat näyttelijät, sitten katsoin sitä youtubesta ja sehän oli sama kuin tuo Stolen Goods elokuva?
Mistähän tuollainen juttu että samalla elokuvalla kaksi nimeä, onko kellään tietoa.

7

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuman

      Ompa outo juttu, jokin virhe tullut elokuvakansiin ja itse cd,n kylkeen.
      Tuon nimstä ei ole ainakaan tuossa filmirivissä, Waynehan oli 184 elokuvassa mukana joko sivu tai pääosissa,ensimmäinen urheiluelokuva oli jo 1926 jossa hän oli pelaajana.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Waynen_filmografia

    • IMDb:ssä kyllä selvitetään, että ko. leffaa on Iso-Britanniassa markkinoitu nimellä Stolen Goods.

      Eri nimi eri markkinoilla on aivan yleistä. Valitettavan yleistä on myös harhauttaminen yrittämällä myydä huonosti menestynyttä elokuvaa muutaman vuoden päästä uudestaan eri nimellä. Aina joku menee halpaan. Äänilevyissä sama juttu.

    • Länkkärienmetsästäjä

      Kappas, kiitos tiedosta. Ai on yleistä, olen kerännyt vanhoja klassikkoelokuvia ,muitakin kuin länkkäreitä10 v ja niitä on hyllyssä satoja ja tämä on eka kerta kun vastaan on tullut tällainen. Ja jos se on yleistä Isossa-Britanniassa aika kumma kun se on suomen tekstityksellä päässyt suomeen asti myyntiin tavallaan
      väärällä nimellä, vai kumpi on se oika nimi?

      • Minulla on tässä todellinen klassikko: George A. Romero's (R.I.P) Dawn of the Dead, jota Suomessa markkinoitiin ilman ohjaajan nimeä, mutta esimerkiksi Saksassa nimellä Zombie ja Englannissa muun muassa nimellä Zombie: Dawn of the Dead.

        Ota noista nyt sitten selvää.


    • länkkärienmetsästäjä

      Aivan outo elokuvan nimi, ei taida olla suomen tekstitystäkään, ilmeisesti joku kauhuleffa.
      Eilen tuli taas kokoelmiin yksi jota olen metsästänyt,William Wylerin ohjaama Humiseva Harju, v. 1939.
      Pääosissa mm. Merle Oberon, Laurence Olivier ja David Niven, Donald Crisp.
      Löysin sen sekatavarakaupasta nimeltä Kasvihuoneilmiö kun kiertelin siellä päin , paikka on Helsingin ja Turun välillä, 3 muutakin klassikkofilmiä löytyi, siellä niitä on kasapäin hinta noilla harvinaisimmilla aika suolanen 8-15 euroa. Noilla sivuilla on maininnat mitä leffoja sieltä löytyy vielä jos siellä päin liikkuu. Erikoinen paikka.
      www.kasvihuoneilmiö.fi

    • Gay_Åkeidå

      Länkkärit tuhosivat Waynen. Liikaa aavikon pölyä keuhkoissa.

    • Viliminörtti

      ainahan noita sattuu: mm Clintin leffa suomalaiselta nimeltään kourallinen dynamiittia ( engl. Two mules for sister Sara) on ihan eri leffa kuin toinen Leonen filmi jonka nimi englannin kielinen nimi on a Fistful of Dynamite ja suomen kielinen maahan senkin hölmö jossa Clintti ei edes näyttele. Täytyy myöntää että tuo Clintin filmi aika hyvä mutta taasen tuo Leonen toiseksi viimeisin ohjaus taasen aika keskenkertainen..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8255
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4736
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3552
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1797
    6. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      362
      1582
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1253
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1148
    Aihe