Puh.sottoi 1.30 olin unessa

pullukka

Siis yx puh.soitto, vaikka olin jo unten mailla... tuli sanonta.....Ei voi saada parempaa naapuria kuin sinä....kysyin miksi? (naapurin rouva vietti iltaansa miehensä kanssa vähän viinin ja ruoan parissa 3 v.hääpäivänään) Heidän lapset(3 kpl 2,5 -6v) nukkuvat minun parisängyssä minun lapseni nallet kainalossaan.. Ihanaa kun voi pitää "mummon roolia" Mä meen nyt hiljaa nukkuu sinne ja keitän heille aamulla aamupuuron tai muroja, myslejä tms. ja vien tarhaan....

M&M HYVÄÄ HÄÄYÖTÄ HAIKKARIIN!!!a.

Kaikille teille tänne sivuille terkkuja

Ps. Elämä voittaa palon lasteen avuilla

T. Varamummo mennee nyt kyllä uudestaan nykkumaan..pakko oli kertoo tänne vihon viimein minustin vähän iloisempia kuulumisia kotielämästä.

unta..

21

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmä kuin saapas

En olisi iloinen jos herätettäisiin turhaan puhelinsoittoon 01.30!

• Vai onko iloa lainkaa?

• Kaija
        emw34 kirjoitti:

Vai onko iloa lainkaa?

En minä ainakaan!

• ei suinkaan
        Kaija kirjoitti:

En minä ainakaan!

ettekö te pässinpäät näe metsää puilta, siis mikä tässä jutussa on pointtina....puhelun saaja on onnellinen että häntä kiitettiin ja muistettiin kesken juhlien ja juhlijat olivat onnellsia että on ystäviä jotka auttaa......ootteko tosiaan noin tyhmiä vain vaan kateellisia pirulaisia toisen hyvää mieltä kohtaan ?
        eikö tänne mielestänne saa kirjoittaa positiivisia kuulumisia ollenkaan, ainako pitää olla negatiivinen ja valittaa turhasta ??

marmattajat saa painua suolle ja puhelun saajalle hyvää jatkoa elämääsi :))

• pullukka

se kiva....lapset ja hyvät uutiset ovat elämän suola tässä iässä..

• Maailman "paras" keksintö.
      Mummot,ukit;varamumot ja varaukit lasten parhaat kamut.
      Itselläni ei vielä lastenlapsia ja heitä odotellessa olisi tarkoitus ryhtyä vara ukiksi ja vaimoni varamummoksi sellaisille perheille joilta isovanhemmat puuttuu.

EN tiedä mitään vastaavaa onnen ja samalla herkistävää tunnetta kuin katsella pienen lapsen rauhallista unta hänen nukkuessaan.

ps.Olen aina ollut laiska valokuvaaja,mutta ykden hienon valokuvan olen ikuistanut meidän kolmesta lapsesta joille oli laitettu olohuoneen lattialle suuri yhteinen siskonpeti,koska sattuivat yhtäaikaan olemaan vesirokossa.
      Ja käydessäni yöllä katsomassa heitä,oli tunnelma "pakko" siirtää myös kameran kautta muistoksi albumiin.Kuvasta on myös tullut lasten yksi suosikkikuva.

Varamummulle hyvää ja muistorikasta päivänjatkoa.

• nainen

Hei päiväkodeissa otetaan ilolla vastaan vapaaehtoisia "ukkojen ja mummojen korvikkeita", keromaan omasta lapsuudesta ja entisajoista ja niiden tapakultuurista lukemaan satuja. Siellä löytyy myös, niitä lapsia, joilta puuttuu ukin-/mummin mallit.

• nainen kirjoitti:

Hei päiväkodeissa otetaan ilolla vastaan vapaaehtoisia "ukkojen ja mummojen korvikkeita", keromaan omasta lapsuudesta ja entisajoista ja niiden tapakultuurista lukemaan satuja. Siellä löytyy myös, niitä lapsia, joilta puuttuu ukin-/mummin mallit.

hyvin herkällä alueella,haluan ryhtyä toimimaan varaukkina erään valtakunnallisen järjestön kautta,että asiani vilpittömyys on varmistettu myös ulkopuolisen tahon kautta.

Päiväkodin lapset vierailivat vuosittain verstaallani ja työpäivä oli silloin aina paljon kevyempi ja pienet kestit aina heille yritin järjestää.

• Kaija
        emw34 kirjoitti:

hyvin herkällä alueella,haluan ryhtyä toimimaan varaukkina erään valtakunnallisen järjestön kautta,että asiani vilpittömyys on varmistettu myös ulkopuolisen tahon kautta.

Päiväkodin lapset vierailivat vuosittain verstaallani ja työpäivä oli silloin aina paljon kevyempi ja pienet kestit aina heille yritin järjestää.

Onko heitä tai heihin suhdetta?

• Kaija kirjoitti:

Onko heitä tai heihin suhdetta?

Mutta ei vielä lastelapsia.
        Kurkista galleriasivullen,saattaa selvitä paremmin asia.

• pullukka
        emw34 kirjoitti:

Kiva toi verstasjuttu. Asumukseni on aivan lähellä 20 lasta hoitavaa pväkoti.
        Viime kesänä tein pihallani muurinpohjalettuja ison annoksen ja vein näille lapsille letut ja ison purkin itsetehtyä mansikkahilloa ja kolme pulloa viinimarjamehua ja nyt lapset huutavaat minulle ohimennen "hei kiva mummo tai hei kiva täti"
        Pojat muuten sanovat mieluummin mummonksi ja tytöt sanovat tädiksi..
        Hyvää jatkoa sulle varaukki ja nauti lapsista.

Ps. kuolinilmoituksessa oli kerran ilmoitus:
        Syvästi kaivaten.. puoliso ja lapaset...

• pullukka

Hei Te...jotka ihmettelivät iloisuuttani keskellä yötä ja sitä mitä kivaa siinä on..
      Muutama ketjussa oleva tajus sen ja muutamat eivät todellakaan..

Se on todella kivaa, kun lasten vanhemmat soittavat ja kiittävät, että voivat todella nauttia toisistaan ja silti miettivät lapsiaan.

HE EIVÄT OTA ALKOHOLIA LAINKAAN, OVAT ABSOLUSTEJA. Heillä oli illanvietossa alkoholintonta shamanjaa Eivät siis todellakaan soittaneet kännissä ja mun kännykkä oli pienellä äänellä, joten lapset eivät todellakaan heränneet.

Jotenkin alan olla Hessun kanssa samaa mietlä, ettei täällä voi puhua iloisista, surullisista yms asioista, kun aina moralisoidaan..

Taidan jatkossa kirjoitta...."aurinko paistaa, tai sitten vettä sataa yms. vanhoja fraaseja, mutta välillä tuntuu, että aurinkokin väännettään kuuksi ja musta valkoiseksi...

• taksin käyttäjä

Siinähän oli elämänmyönteinen ja iloinen kirjoituksesi. Ei ollenkaan marmatusta.

• äidin tyllerö

Pullukan viesti oli ihana. Vieläkin paremmaksi hän pani, kun kertoi pariskunnan viettäneen iltaa vesiselvänä.
        Vilkaisin teini-ikäistä tytärtäni vuoteessa ennen töihin lähtöä. Hänellä on taas myöhäinen kouluunlähtö. Peiton alta pilkotti punainen naama. Hän on ollut kovassa nuhassa viikonpäivät.
        Luulin, että hänellä on noussut kuumetta.
        Mene pois kuului ääni peiton alta.
        Oli ihanaa lähteä uusinta haluvettä tuoksuen töihin ilman kiirettä. Joskus paarustin lähiön päiväkotiin lumihangessa kahden pienen tytön kanssa. Nyt toinen on ulkomailla. Näin se aika kuluu. Voi kun minäkin saisin joskus kirjoittaa vielä näillä palstoilla mummi-kuulumisiani.
        Varamummiksi en ala. Näin seurakunnan ilmoituksen kurssituksesta. Sopii paremmin ehjille perheille. Ei minulla ole varaa eikä aikaa mummi-juttuihin.

• "haluvesi=hajuvesi"
        äidin tyllerö kirjoitti:

Pullukan viesti oli ihana. Vieläkin paremmaksi hän pani, kun kertoi pariskunnan viettäneen iltaa vesiselvänä.
        Vilkaisin teini-ikäistä tytärtäni vuoteessa ennen töihin lähtöä. Hänellä on taas myöhäinen kouluunlähtö. Peiton alta pilkotti punainen naama. Hän on ollut kovassa nuhassa viikonpäivät.
        Luulin, että hänellä on noussut kuumetta.
        Mene pois kuului ääni peiton alta.
        Oli ihanaa lähteä uusinta haluvettä tuoksuen töihin ilman kiirettä. Joskus paarustin lähiön päiväkotiin lumihangessa kahden pienen tytön kanssa. Nyt toinen on ulkomailla. Näin se aika kuluu. Voi kun minäkin saisin joskus kirjoittaa vielä näillä palstoilla mummi-kuulumisiani.
        Varamummiksi en ala. Näin seurakunnan ilmoituksen kurssituksesta. Sopii paremmin ehjille perheille. Ei minulla ole varaa eikä aikaa mummi-juttuihin.

Esikatsele-nappula on sittenkin minulle tarpeen.
        Joka halavatun viestiin tunkee painovirhepaholainen näppeineen.

• nauratti
        "haluvesi=hajuvesi" kirjoitti:

Esikatsele-nappula on sittenkin minulle tarpeen.
        Joka halavatun viestiin tunkee painovirhepaholainen näppeineen.

kivasti.

Joskus tulee sanoihin pikkuvirheitä ja sana muuttuu aivan toiseksi. Jäinkin funtsimaan, että erään työkaverini hajuvesi oli todellakin haluvesi, hänelle kun ei oma mies riittänyt.

Allergisena liiallisille hajusteille, käyttäisin mieluummin "haluvettä". Tämä on siis hyvällä mielellä kirjoitettu :-)

• ns.uskovainen,muistelisin joskus uskonnontunnilla puhuttiin jotenkin niin:Vaikka yksikin....

Tarkoitan,että meitä,jotka iloitsivat kanssasi oli enemmän kuin yksi.Niin jo se on paljon.Jaettu ilo on paljon antoisampaa kuin se,mitä pelkästään sisällään tuntee.
        Huomioi vain asian plus-puolet ja anna ilosi niille jotka siitä nauttivat kanssasi,kuka minkäkin oman kokemuksen vuoksi.

Kiitos hyvästä aamun avauksesta.
        jk.kirjoita vain mitä mieleen tulee ja,jos tulee,ja kun tulee lunta tupaan,ei se omaa kokemista muukksi muuta Ja niinkuin Hessunkin tapauksessa ystäviä löytyy kuitenkin enemmistö.

• pullukka
        taksin käyttäjä kirjoitti:

Siinähän oli elämänmyönteinen ja iloinen kirjoituksesi. Ei ollenkaan marmatusta.

Voin aina kirjoittaa taksikuskeista, koska käytän silti heidän palvelujaan aika aktiivisesti. Tänään viimeksi. Hain nämä ihanat lapset tarhasta, vein kotiin ja kävin kaupassa.
        Taksikuski oli noin 40 v. ystävällinen, lapsirakas, ja myös kohtelias nainen.
        Pyysin häneltä käyntikortin ja lupasin soittaa hänelle huomenna kun menen "viihteelle" (teatteri)

• pullukka

En suinkaan aikaisemmin tarkoittanut, että jokaikinen taksikuski on "penkkiin juuttunut"
        Vanhemmat miehet ja taksien omistajat ovat yleensä kohteliaita (nämä nuoret kuskit ovat vain usein hakemassa korvausta hukkaan menneestä vapaa-ajasta Hih).. Minulla oli tiistaina oikein "koppalakkikuski"... ei kuulemma ai luopua siitä hatusta, koska hän on pitänyt sitä noit 40 v ja lähes joka päivä.
        Hattu tulee kuulemma arkkuunkin mukaan.

• taksin käyttäjä
        pullukka kirjoitti:

Voin aina kirjoittaa taksikuskeista, koska käytän silti heidän palvelujaan aika aktiivisesti. Tänään viimeksi. Hain nämä ihanat lapset tarhasta, vein kotiin ja kävin kaupassa.
        Taksikuski oli noin 40 v. ystävällinen, lapsirakas, ja myös kohtelias nainen.
        Pyysin häneltä käyntikortin ja lupasin soittaa hänelle huomenna kun menen "viihteelle" (teatteri)

En halunnut olla sulle ilkeä, muistin vaan aikaisemman närkästymisesi.

Elämä on sellaista, joskus suututtaa niin, että on parempi pistää "paperille" (vaikkapa tänne) kuin alkaa ko. henkilöä mollaamaan. Hänellä saattoi olla pitkä ja raskas vuorokausi takanaan.

Siksi minulta tuo alkujuttu kun itselläni on vain kivoja kokemuksia taksisuhareista, niistä yösoittajista EI! Elellään me sovussa :-)

• pullukka

En halunnut olla sulle ilkeä, muistin vaan aikaisemman närkästymisesi.

Elämä on sellaista, joskus suututtaa niin, että on parempi pistää "paperille" (vaikkapa tänne) kuin alkaa ko. henkilöä mollaamaan. Hänellä saattoi olla pitkä ja raskas vuorokausi takanaan.

Siksi minulta tuo alkujuttu kun itselläni on vain kivoja kokemuksia taksisuhareista, niistä yösoittajista EI! Elellään me sovussa :-)

Kiva kuulla,,En halua kenellekään pahaa missään mielessä, JA SULLE ISO ANTEEKSIPYYNTÖ TÄÄLTÄ JA HALIT. Olen niitä tyyppejä, hymy huulessa yms. vaikka tosi vaikeata on ollut ja tulee olemaan. Nyt mun ystäväni (siis yksi niistä kahdesta) sieltä Thaimaan tuhoista on kotimatkalla ja helppoja päiviä ei ole edessä. Sen takia nuo pienet kakrutkin vievät kivasti ajatuksia positiiviseen suuntaan.
        Niitä ärtyneitä päiviä välillä on tosiaan.(tämä ikä, vaihdevuodet.. yms), Mutta aurinko se paistaa useammmin mielessä.

Kevään odotusta sinulle,, ja vielä pahoitteluni..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      207
      4416
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2451
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      64
      1452
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1171
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      123
      1089
    6. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1036
    7. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      95
      1006
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      131
      967
    9. Bim bom ovikello soi!!

Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      105
      943
    10. Kuvaile kaivattuasi

kolmella adjektiivilla ja kolmella emojilla. Pidetään ketju asiallisena kiitos. 😁
      Ikävä
      54
      865
    Aihe