Kaipaavatko naiset miespuolisia ystäviä

Naisten ja miesten välinen ystävyys on mulle eräänlainen sokea piste. En muista koskaan törmänneeni siihen oikeassa elämässä, mutta tälläkin palstalla asiasta on puhuttu jonkun verran ja olen saanut asiaa vähättelevistä mielipiteistäni kritiikkiä.

En ole koskaan törmännyt naiseen joka olisi halunnut minulta muuta kuin seksiä ja/tai suhdetta, toisaalta minäkään en ole ollut naisilta muuta vailla. Naisasialooser heitti eräässä ketjussa ajatuksen siitä ettei miehet (suuremmin) kaipaa naispuolisia ystäviä mutta naiset haluavat kamumiehiä. Olisiko asia noin yleisellä tasolla, eli että muutamia poikkeuksellisia miehiä lukuunottamatta tuo ystävyys vastakkaisen sukupuolen edustajiin olisi enemmän naisten juttuja?

62

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " Naisasialooser heitti eräässä ketjussa ajatuksen siitä ettei miehet (suuremmin) kaipaa naispuolisia ystäviä mutta naiset haluavat kamumiehiä."

      Juurikin noin se varmaan on koska miehelle ei naisen ystävyydestä juurikaan tule mitään hyötyä, ei nainen ala kamumiehelle leipomaan pullaa säännöölisesti, siivoilemaan sen kotona, huolehtimaan ruokahuollosta jne. vaan odottaa kamumiehen itse hoitavan hommat kun sensijaan taas kamumies saa hoitaa niitä kaikkia samoja perinteisiä miehen juttuja kuin mitä aviomiehetkin tekee, siirtelemään huonekaluja, kuskaamaan paikasta toiseen, tekemään pieniä ja vähän isompiakin remontteja jne. Naisen ja miehen kamusuhteessa varmaan aina käy niin että nainen on selkeä nettovoittaja, siksi sen mielestä on ok olla ystäviä ja miesten mielestä taas ei jos ei edes seksiäkään saa.

      • johan.pomppass

        Mies siis näkee ystävyyden vain toisesta hyötymisenä.


      • Jotenkin minusta tuntuu siltä että juttu menee osimoilleen noin.

        Mies voi olla tasa-arvoisessa ystävyyssuhteessa vain muiden miesten kanssa, naisten kanssa pitää tarjota miehistä olkapäätä.

        Harmis ehkä muistat kun joskus kerroin exästäni ja hänen uudesta miehestään? Joku aika takaperin kuulin että miesparka joutui muuttamaan Ouluun kun exäni vainosi häntä omilla vaatimuksillaan. Oli kuulemma exällä karannut mopo käsistä, ei enää yhtään hahmottanut missä kulkee raja kuinka paljon voi toiselta vaatia palveluksia.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Jotenkin minusta tuntuu siltä että juttu menee osimoilleen noin.

        Mies voi olla tasa-arvoisessa ystävyyssuhteessa vain muiden miesten kanssa, naisten kanssa pitää tarjota miehistä olkapäätä.

        Harmis ehkä muistat kun joskus kerroin exästäni ja hänen uudesta miehestään? Joku aika takaperin kuulin että miesparka joutui muuttamaan Ouluun kun exäni vainosi häntä omilla vaatimuksillaan. Oli kuulemma exällä karannut mopo käsistä, ei enää yhtään hahmottanut missä kulkee raja kuinka paljon voi toiselta vaatia palveluksia.

        Joo muistan sinun jotain maininneen. Aaika kova paikka varmaan kun joutuu ihan paikkakunnan vaihdoksen tekemään mutta varmaan ihan viisasta. Oisko käynyt niin että sun exällä lähti lapasesta kun njuopui uudesta vallan tunteestaan? Sun kanssa varmaan oli jo oppinut että ei mitä tahansa voi odottaa ja vaatia mutta sitten vapautuneena jos/kun on miehiä tulossa tarjolle ja varmaan aika monikin niistä valmiita aisuroimaan kyseenalaistamatta mitään niin siinä ehkä vähän todellisuudentajukin hämärtyy kun lähtee kokeilemaan rajojaan ja huomaa ettei niitä oikeastaan edes ole.

        Ja johan pomppakselle:

        "Mies siis näkee ystävyyden vain toisesta hyötymisenä."

        Ei vaan nimenomaan miehelle todellinen ystävyys on pyyteetöntä, sellaista jossa ei odoteta toiselta mitään suurempia eikä esitetä vaatimuksia. Naiselle taas ystävyys juurikin taitaa usein olla sellaista että nainen saa odottaa ja vaatia koska nainen, miehen ystävyyskuvaan se ei sitten oikein istu koska haiskahtaa hyväksikäytöltä ja siksi mies ei voi olla ystävä naisen kanssa vaan mieluumminkin sitten suhteessa koska sitten nainen ikäänkuin asettuu odotetunlaiseen kuvioon ja mies saa edes p..ua vastineeksi itse suorittamistaan palveluksista.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo muistan sinun jotain maininneen. Aaika kova paikka varmaan kun joutuu ihan paikkakunnan vaihdoksen tekemään mutta varmaan ihan viisasta. Oisko käynyt niin että sun exällä lähti lapasesta kun njuopui uudesta vallan tunteestaan? Sun kanssa varmaan oli jo oppinut että ei mitä tahansa voi odottaa ja vaatia mutta sitten vapautuneena jos/kun on miehiä tulossa tarjolle ja varmaan aika monikin niistä valmiita aisuroimaan kyseenalaistamatta mitään niin siinä ehkä vähän todellisuudentajukin hämärtyy kun lähtee kokeilemaan rajojaan ja huomaa ettei niitä oikeastaan edes ole.

        Ja johan pomppakselle:

        "Mies siis näkee ystävyyden vain toisesta hyötymisenä."

        Ei vaan nimenomaan miehelle todellinen ystävyys on pyyteetöntä, sellaista jossa ei odoteta toiselta mitään suurempia eikä esitetä vaatimuksia. Naiselle taas ystävyys juurikin taitaa usein olla sellaista että nainen saa odottaa ja vaatia koska nainen, miehen ystävyyskuvaan se ei sitten oikein istu koska haiskahtaa hyväksikäytöltä ja siksi mies ei voi olla ystävä naisen kanssa vaan mieluumminkin sitten suhteessa koska sitten nainen ikäänkuin asettuu odotetunlaiseen kuvioon ja mies saa edes p..ua vastineeksi itse suorittamistaan palveluksista.

        Jotain tuollaista varmaan, en tarkkaan tiedä mistä oli kyse mutta mies soitteli kerran mullekin kysyäkseen exäni käytöksestä. Suhde oli jo ohi mutta palveluksia oli silti edelleen vailla.

        Nykyään kun naiset ovat sankoin joukoin tavoittaneet taloudellisen riippumattomuuden, niin parisuhteisiin ei niinkään panosteta kuin kamusuhteisiin.


      • Nicitönnä

        Mjaa, kyllä mä olen aikoinani kun oli vielä kamupoikia tarjonnu ruokaa, kahvia ja pullaakin. Ollut kuskina, auttanut autorempassa, käyny potkimassa palloa yhdessä, istunut iltaa seurassa, turissut kaikkea maan ja taivaan väliltä ja ihan ilman, että se kamumies ois käynyt mua jelppimässä tai panemassa.

        Mies on ihminen hei janainen,ne voi olla samoista asioista kiinnostuneita.

        Mun miehellä oli ns.nörttityttöjä kamuna. Poikia ja tyttöjä jotka keskenään vietti iltaa pelaamalla pleikkaa esimerkiks. 😊

        Tyttökaverit oli erikseen ja poikakaverit.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Jotain tuollaista varmaan, en tarkkaan tiedä mistä oli kyse mutta mies soitteli kerran mullekin kysyäkseen exäni käytöksestä. Suhde oli jo ohi mutta palveluksia oli silti edelleen vailla.

        Nykyään kun naiset ovat sankoin joukoin tavoittaneet taloudellisen riippumattomuuden, niin parisuhteisiin ei niinkään panosteta kuin kamusuhteisiin.

        Voisiko melkein ajatella niin että kun 2000-luvun nainen on löytänyt itsenäisyyden se on samalla vähän niin kuin pakostakin siirtänyt niitä tehtäviä jotka ennen suoritti aviomies/rakastaja pikkuhiljaa kamumiehille koska 2000-luvun jännämieshän ei tietenkään ole kovin aulis mitään palveluksia tekemään. Tuolla siirtämisellä 2000-luvun nainen saa samat palvelukset vain useammalta mieheltä kuin 50-kuvun nainen sai yhdeltä mieheltä. Ei ole kovin vaikea nähdä kuka 2000-luvun kuviossa on nettohäviäjä kuka nettovoittaja.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mjaa, kyllä mä olen aikoinani kun oli vielä kamupoikia tarjonnu ruokaa, kahvia ja pullaakin. Ollut kuskina, auttanut autorempassa, käyny potkimassa palloa yhdessä, istunut iltaa seurassa, turissut kaikkea maan ja taivaan väliltä ja ihan ilman, että se kamumies ois käynyt mua jelppimässä tai panemassa.

        Mies on ihminen hei janainen,ne voi olla samoista asioista kiinnostuneita.

        Mun miehellä oli ns.nörttityttöjä kamuna. Poikia ja tyttöjä jotka keskenään vietti iltaa pelaamalla pleikkaa esimerkiks. 😊

        Tyttökaverit oli erikseen ja poikakaverit.

        Oli mullakin joskus nuorena "kamunaisia" jotka oli kuskina tai bailattiin yhdessä, mutta kaikkia niitä minä silti panin. Ei ne olisi olleet kuvioissa jos en olisi ollut niistä kiinnostunut seksuaalisesti.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Voisiko melkein ajatella niin että kun 2000-luvun nainen on löytänyt itsenäisyyden se on samalla vähän niin kuin pakostakin siirtänyt niitä tehtäviä jotka ennen suoritti aviomies/rakastaja pikkuhiljaa kamumiehille koska 2000-luvun jännämieshän ei tietenkään ole kovin aulis mitään palveluksia tekemään. Tuolla siirtämisellä 2000-luvun nainen saa samat palvelukset vain useammalta mieheltä kuin 50-kuvun nainen sai yhdeltä mieheltä. Ei ole kovin vaikea nähdä kuka 2000-luvun kuviossa on nettohäviäjä kuka nettovoittaja.

        Voi olla niinkin, mutta myönnän että tuo kamumiesjuttu on mulle tuttu vain kuulopuheiden tasolla.

        En silti epäile tarinoita, ja onhan mulla tiedossa tuo exänkin tapaus. Ehkä naiset on niin laskelmoivia että he pyrkivät löytämään hivenen reppanoita miehiä tekemään heille kaikki muut miesten työt paitsi tietenkin seksijutut.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Oli mullakin joskus nuorena "kamunaisia" jotka oli kuskina tai bailattiin yhdessä, mutta kaikkia niitä minä silti panin. Ei ne olisi olleet kuvioissa jos en olisi ollut niistä kiinnostunut seksuaalisesti.

        Haha, järkyttävää. Mulla on ollut enemmän taas kamumiehiä, kun miehiä joiden kanssa olen seurustellut eli myös pannut. Ja se suhdeluku todellakin saa jatkossakin pysyä samana. 😀

        En olis ollut niiden seurassa, jos ne olis alkaneet vonkua. Ja kyl jotkut kaveruudet loppuikin, kun erehty vonkumaan. Emmä semmosta moukumista sit taas pitäny enää fiksuna. Oli parempi kaikota. Menee liika vaikeeks jos toinen tuntee vetoa ja vaikeroi ja ite ei ole yhtään halukas ees kuuntelee semmosta.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Haha, järkyttävää. Mulla on ollut enemmän taas kamumiehiä, kun miehiä joiden kanssa olen seurustellut eli myös pannut. Ja se suhdeluku todellakin saa jatkossakin pysyä samana. 😀

        En olis ollut niiden seurassa, jos ne olis alkaneet vonkua. Ja kyl jotkut kaveruudet loppuikin, kun erehty vonkumaan. Emmä semmosta moukumista sit taas pitäny enää fiksuna. Oli parempi kaikota. Menee liika vaikeeks jos toinen tuntee vetoa ja vaikeroi ja ite ei ole yhtään halukas ees kuuntelee semmosta.

        Nyt tultiin asian ytimeen. Miehet pelaa naisten kanssa aina kaksilla korteilla.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Nyt tultiin asian ytimeen. Miehet pelaa naisten kanssa aina kaksilla korteilla.

        Huomaatkos miten armotonta on naisen suhtautuminen asiaan, ei siinä ystävyys ja menneet paljon merkitse kun nainen osoittaa ovea kamumiehelle jos se haluaa seksiä. Sama toisinpäin jos naisen seksiin valitsema mies ei osoita riittävästi innokkuutta seksiin sekin saa mennä. Aina löytyy uusia sekä kamu- että panomiehiä koska naisen markkinat, ei tarvitse paljon ihmetellä miksi 2000-luvun naisen sekä seksi- että ystävyyssuhteet ovat niin pinnallisia kuin ovat.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Huomaatkos miten armotonta on naisen suhtautuminen asiaan, ei siinä ystävyys ja menneet paljon merkitse kun nainen osoittaa ovea kamumiehelle jos se haluaa seksiä. Sama toisinpäin jos naisen seksiin valitsema mies ei osoita riittävästi innokkuutta seksiin sekin saa mennä. Aina löytyy uusia sekä kamu- että panomiehiä koska naisen markkinat, ei tarvitse paljon ihmetellä miksi 2000-luvun naisen sekä seksi- että ystävyyssuhteet ovat niin pinnallisia kuin ovat.

        Särähti "korvaan" (tai pisti silmään), tunteettomaksi on meno mennyt. Oletan että tämä "Nicitönnä" on siis monnom eli exzönkkö. Olen aina pitänyt häntä palstan avarasydämisimpänä naisena, mutta kylmää kyytiä hänkin tuntuu tarjoavan miehille jotka ovat joskus (haksahtaneet) toivomaan häneltä edes palasen lempeä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Huomaatkos miten armotonta on naisen suhtautuminen asiaan, ei siinä ystävyys ja menneet paljon merkitse kun nainen osoittaa ovea kamumiehelle jos se haluaa seksiä. Sama toisinpäin jos naisen seksiin valitsema mies ei osoita riittävästi innokkuutta seksiin sekin saa mennä. Aina löytyy uusia sekä kamu- että panomiehiä koska naisen markkinat, ei tarvitse paljon ihmetellä miksi 2000-luvun naisen sekä seksi- että ystävyyssuhteet ovat niin pinnallisia kuin ovat.

        Pinnallisia?

        Mielestäni halutaan vain tehdä tiukka ero sillä, millainen suhde on kyseessä.
        -> Kavereitten kanssa nyt ei vaan harrasteta seksiä Piste. Partnerin kanssa taas halutaan harrastaa seksiä Piste.

        Ihastuminen tai seksi pilaa yleensä kaveruuden. Ne tunteet mitä moni nainen (ja mieskin) liittää niihin, eivät toteudu kaveriseksissä, vaan jäävät pinnalliseksi.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Särähti "korvaan" (tai pisti silmään), tunteettomaksi on meno mennyt. Oletan että tämä "Nicitönnä" on siis monnom eli exzönkkö. Olen aina pitänyt häntä palstan avarasydämisimpänä naisena, mutta kylmää kyytiä hänkin tuntuu tarjoavan miehille jotka ovat joskus (haksahtaneet) toivomaan häneltä edes palasen lempeä.

        Lueskelin näitä kahta ketjua aiheesta. Olen kommenteissa samoilla linjoilla Nicittömän kanssa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Särähti "korvaan" (tai pisti silmään), tunteettomaksi on meno mennyt. Oletan että tämä "Nicitönnä" on siis monnom eli exzönkkö. Olen aina pitänyt häntä palstan avarasydämisimpänä naisena, mutta kylmää kyytiä hänkin tuntuu tarjoavan miehille jotka ovat joskus (haksahtaneet) toivomaan häneltä edes palasen lempeä.

        Joo, voi olla tai ei mutta jotenkin juurikin kun meillä miehillä usein, mulla ainakin ja aika monella muullakin tuntemallani käsittääkseni, ystävyyssuhteet on elämän pituisia, aika moni nykyisistäkin kavereista (ne parhaat) on lapsuudesta asti tuttuja. Käsittääkseni taas naisilla usein on niin etttä lapsuudenystäviin on yhteydenpito jäänyt ja ovat tekemisissä enemmän nykyisyydestä tuttujen kanssa.


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Nyt tultiin asian ytimeen. Miehet pelaa naisten kanssa aina kaksilla korteilla.

        Niin, tosi reilua. Mutta uskon, että ei kaikki pelaa kaksilla korteilla. On niitä vielä semmosiakin olemassa, jotka pelaa reilusti ja pysyy vankkumattomana, kaverina. :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Lueskelin näitä kahta ketjua aiheesta. Olen kommenteissa samoilla linjoilla Nicittömän kanssa.

        Vikahan ei ole sinun, se on sukupuolisidonnaista.

        Minä luulen ettei miehet suuremmin perusta kaverisuhteista naisten kanssa, sitä varten on äijät. Äijäporukassa voi avautua asioista tarvitsematta pohtia mitä toinen haluaa kuulla.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, voi olla tai ei mutta jotenkin juurikin kun meillä miehillä usein, mulla ainakin ja aika monella muullakin tuntemallani käsittääkseni, ystävyyssuhteet on elämän pituisia, aika moni nykyisistäkin kavereista (ne parhaat) on lapsuudesta asti tuttuja. Käsittääkseni taas naisilla usein on niin etttä lapsuudenystäviin on yhteydenpito jäänyt ja ovat tekemisissä enemmän nykyisyydestä tuttujen kanssa.

        Niin että suhteet olisi vähän väljempiä?

        Voit olla jyvällä, se sydän ja oma sisin katoaa naisilla siinä elämän taipaleelle mutta miehillä se jalostuu.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Niin, tosi reilua. Mutta uskon, että ei kaikki pelaa kaksilla korteilla. On niitä vielä semmosiakin olemassa, jotka pelaa reilusti ja pysyy vankkumattomana, kaverina. :)

        No, minä en tunne tuollaisia miehiä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Vikahan ei ole sinun, se on sukupuolisidonnaista.

        Minä luulen ettei miehet suuremmin perusta kaverisuhteista naisten kanssa, sitä varten on äijät. Äijäporukassa voi avautua asioista tarvitsematta pohtia mitä toinen haluaa kuulla.

        No mun kokemusten mukaan niin naisissa kuin miehissäkin on eroa. Mulla on ja on ollut kavereita (miespuolisia), jotka saattavat avautua hyvinkin syvällisesti. Ja tunnen naisia, jotka eivät puhuisi koskaan miehille, kuten naisille.

        Itse arvelisin erojen johtuvan siitä, että miten sukupuolirooleja arkkityypitetään omassa mielessä.


      • elisakettu kirjoitti:

        No mun kokemusten mukaan niin naisissa kuin miehissäkin on eroa. Mulla on ja on ollut kavereita (miespuolisia), jotka saattavat avautua hyvinkin syvällisesti. Ja tunnen naisia, jotka eivät puhuisi koskaan miehille, kuten naisille.

        Itse arvelisin erojen johtuvan siitä, että miten sukupuolirooleja arkkityypitetään omassa mielessä.

        Minun on vaikea kuvitella että minulla olisi joskus sydämelläni asioita joita haluaisin jakaa erityisesti naisten kanssa. Koen asioita miehisestä näkökulmasta, ja kokemusteni mukaan juuri miehet ymmärtää niitä paremmin. Vähän kuin vertaistukea, jos asian saa noin ilmaista.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Minun on vaikea kuvitella että minulla olisi joskus sydämelläni asioita joita haluaisin jakaa erityisesti naisten kanssa. Koen asioita miehisestä näkökulmasta, ja kokemusteni mukaan juuri miehet ymmärtää niitä paremmin. Vähän kuin vertaistukea, jos asian saa noin ilmaista.

        Vertaistuen ymmärrän. Etkö koskaan kaipaa sitten naisnäkökulmaa? Tai vertailla naisnäkökulmaa, koska nekin voi poiketa toisistaan? Tai nojautua pelkkään ihmisen näkökulmaan, pohtimatta liikoja, onko kyseessä nainen/mies?


      • elisakettu kirjoitti:

        Vertaistuen ymmärrän. Etkö koskaan kaipaa sitten naisnäkökulmaa? Tai vertailla naisnäkökulmaa, koska nekin voi poiketa toisistaan? Tai nojautua pelkkään ihmisen näkökulmaan, pohtimatta liikoja, onko kyseessä nainen/mies?

        Ei mulla ole koskaan ollut erityistä tarvetta kuulla naisnäkökulmaa, eikä toisaalta miesnäkökulmaakaan. Olen näkökulmista hyvin itsenäinen, ne tulee mulle jostakin takaraivosta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ei mulla ole koskaan ollut erityistä tarvetta kuulla naisnäkökulmaa, eikä toisaalta miesnäkökulmaakaan. Olen näkökulmista hyvin itsenäinen, ne tulee mulle jostakin takaraivosta.

        Et siis ole kiinnostunut toisten tavoista käsittää ympäröivä maailma; näkemyksistä, mielipiteistä tai ajatuksista?


      • harmaakavaljeeri
        Harmaaritari kirjoitti:

        Huomaatkos miten armotonta on naisen suhtautuminen asiaan, ei siinä ystävyys ja menneet paljon merkitse kun nainen osoittaa ovea kamumiehelle jos se haluaa seksiä. Sama toisinpäin jos naisen seksiin valitsema mies ei osoita riittävästi innokkuutta seksiin sekin saa mennä. Aina löytyy uusia sekä kamu- että panomiehiä koska naisen markkinat, ei tarvitse paljon ihmetellä miksi 2000-luvun naisen sekä seksi- että ystävyyssuhteet ovat niin pinnallisia kuin ovat.

        "Huomaatkos miten itsekästä on miehen suhtautuminen asiaan, ei siinä ystävyys ja menneet paljon merkitse kun mies haluaa aina lopulta vain seksiä. Ei tarvitse paljon ihmetellä miksi 2000-luvun miehen sekä seksi- että ystävyyssuhteet ovat niin pinnallisia kuin ovat."


      • elisakettu kirjoitti:

        Et siis ole kiinnostunut toisten tavoista käsittää ympäröivä maailma; näkemyksistä, mielipiteistä tai ajatuksista?

        Minun mielipiteisiini ei voi oikein mitenkään vaikuttaa, minun päälläni on jostain syystä vahva tahto. Keskustelen ihmisten kanssa vain sosiaalisista syistä, kuuntelen muiden huolia ja murheita sekä jaan omaa elämääni muiden kanssa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Minun mielipiteisiini ei voi oikein mitenkään vaikuttaa, minun päälläni on jostain syystä vahva tahto. Keskustelen ihmisten kanssa vain sosiaalisista syistä, kuuntelen muiden huolia ja murheita sekä jaan omaa elämääni muiden kanssa.

        Mielipiteisiin vaikuttaminen kuulostaa karvan verran aggressiiviselta. Kuunnella jokainen voi - mutta oletko kiinnostunut kuuntelemaan muiden mielipiteitä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mielipiteisiin vaikuttaminen kuulostaa karvan verran aggressiiviselta. Kuunnella jokainen voi - mutta oletko kiinnostunut kuuntelemaan muiden mielipiteitä?

        Silloin jos mielipiteissä on kahva josta pitää kiinni, mutta liian abstrakti keskustelun taso saa tylsistymään.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Silloin jos mielipiteissä on kahva josta pitää kiinni, mutta liian abstrakti keskustelun taso saa tylsistymään.

        Onko mielestäsi meillä keskenämme panosuhde?


      • elisakettu kirjoitti:

        Onko mielestäsi meillä keskenämme panosuhde?

        Mulla ei ole tällä hetkellä panosuhdetta, joten on täysin mahdotonta että meillä olisi sattumaltakaan sellaista. Jos kuitenkin ehdotat sellaista, niin laita ensin kuva mun suomi24-sähköpostiin.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Mulla ei ole tällä hetkellä panosuhdetta, joten on täysin mahdotonta että meillä olisi sattumaltakaan sellaista. Jos kuitenkin ehdotat sellaista, niin laita ensin kuva mun suomi24-sähköpostiin.

        Muotoilin sen kysymykseksi, en ehdotukseksi.

        Ketjun joissain kommenteissa tuot aika selkeästi esille sen, että naisen kiinnostavuuus menee pantavuuden rajoissa. Se muu ei ole oleellista, kuten keskusteleminen.

        Meillä ei ole panosuhdetta. Eikä nyt varsinaisesti kavereiksikaan voi tituulerata. Mutta keskustelemme usein myös asioista, joista keskustellaan kavereiden, ystävien tai läheisten kesken.

        Kumpaan päähän janaan mielestäsi suhteemme (kyllä, katsoisin tätäkin kommunikointimuotoa jonkinlaiseksi suhteeksi) menee, pano- vai kaverisuhteen päähän? Vai kuvitteletko sitten kommunikoivasi mielikuvitusystävän kanssa?


      • elisakettu kirjoitti:

        Muotoilin sen kysymykseksi, en ehdotukseksi.

        Ketjun joissain kommenteissa tuot aika selkeästi esille sen, että naisen kiinnostavuuus menee pantavuuden rajoissa. Se muu ei ole oleellista, kuten keskusteleminen.

        Meillä ei ole panosuhdetta. Eikä nyt varsinaisesti kavereiksikaan voi tituulerata. Mutta keskustelemme usein myös asioista, joista keskustellaan kavereiden, ystävien tai läheisten kesken.

        Kumpaan päähän janaan mielestäsi suhteemme (kyllä, katsoisin tätäkin kommunikointimuotoa jonkinlaiseksi suhteeksi) menee, pano- vai kaverisuhteen päähän? Vai kuvitteletko sitten kommunikoivasi mielikuvitusystävän kanssa?

        Ymmärsin mitä ajoit takaa, halusin vain nähdä kuinka suhtaudut heittooni.

        Minun näkökulmastani tarkasteltuna on ihan fakta että pidän keskusteluistamme. Ilmaiset itseäsi kyllin selkeästi jotta pysyn kärryillä, ja toisaalta sulla on riittävästi laaja-alaisuutta jutuissasi etten nukahda lukiessani niitä.

        Olet myös naisoletettu, joten on eräällä tavalla perusteltua väittää että toimin tässä toisin kuin väitän toimivani. Toiveikkaasti voit ajatella myös niin, että keskustelumme osoittaa ettei sillä ole minullekaan väliä keskustelenko miehen vai naisen kanssa jos keskustelu on kyllin mielenkiintoinen.

        Tässä kommunikointimuodossa meiltä puuttuu kuitenkin havainnot toisistamme. IRL minä muodostaisin sinusta 2 sekunnissa käsityksen siitä haluaisinko panna sinua. Sen jälkeen keskustelut joko syvenisivät tai laimenisivat.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Ymmärsin mitä ajoit takaa, halusin vain nähdä kuinka suhtaudut heittooni.

        Minun näkökulmastani tarkasteltuna on ihan fakta että pidän keskusteluistamme. Ilmaiset itseäsi kyllin selkeästi jotta pysyn kärryillä, ja toisaalta sulla on riittävästi laaja-alaisuutta jutuissasi etten nukahda lukiessani niitä.

        Olet myös naisoletettu, joten on eräällä tavalla perusteltua väittää että toimin tässä toisin kuin väitän toimivani. Toiveikkaasti voit ajatella myös niin, että keskustelumme osoittaa ettei sillä ole minullekaan väliä keskustelenko miehen vai naisen kanssa jos keskustelu on kyllin mielenkiintoinen.

        Tässä kommunikointimuodossa meiltä puuttuu kuitenkin havainnot toisistamme. IRL minä muodostaisin sinusta 2 sekunnissa käsityksen siitä haluaisinko panna sinua. Sen jälkeen keskustelut joko syvenisivät tai laimenisivat.

        Kiitos.

        Ihmettelin miksi yleensä aloit provosoimaan. Muistan nimittäin tarkalleen, kun ensimmäistä kertaa/-siä kertaa/-ja kommunikoimme, toit selvästi esille sen, että haluat keskustelua (et kirjoittelua) ja hmmm... kappasta - erityisesti naisten kanssa.

        Mulle on jonkin verran väliä sillä, tiedänkö keskustelevani naisen/miehen kanssa. Vaikka sukupuolirooleilla ei monessakaan asiassa ole merkitystä (tai aina), niin keskustelu-, mielipide- tai näkemysasioissa haluan tietää, onko kyseessä maskuliininen vai feminiininen kannanotto. Sukupuolitrollaajat sotkevat kuvion. Minua kiinnostaa ihmiset ja heidän ajatuksensa, mutta on tärkeää miksi juuri mies/nainen ajattelee noin/näin.

        Olen sanonut että ko palsta vetää puoleensa kirjoittajien takia. Olet ehdottomasti yksi mieluisampia. Sitä en kiistä, ettetkö olisi hieman ristiriitainen persoona (en erittele). Sun parhaita ominaisuuksia lienee taantumuksellisuuden pysäyttäminen. Enempää ei tohdi sanoakaan, muuten Ritsku alkaa marisemaan.

        Kyllä me silti teemme havaintoja, alitajunnassamme - ja käsittelemme niitä toisenlaisissa olosuhteissa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos.

        Ihmettelin miksi yleensä aloit provosoimaan. Muistan nimittäin tarkalleen, kun ensimmäistä kertaa/-siä kertaa/-ja kommunikoimme, toit selvästi esille sen, että haluat keskustelua (et kirjoittelua) ja hmmm... kappasta - erityisesti naisten kanssa.

        Mulle on jonkin verran väliä sillä, tiedänkö keskustelevani naisen/miehen kanssa. Vaikka sukupuolirooleilla ei monessakaan asiassa ole merkitystä (tai aina), niin keskustelu-, mielipide- tai näkemysasioissa haluan tietää, onko kyseessä maskuliininen vai feminiininen kannanotto. Sukupuolitrollaajat sotkevat kuvion. Minua kiinnostaa ihmiset ja heidän ajatuksensa, mutta on tärkeää miksi juuri mies/nainen ajattelee noin/näin.

        Olen sanonut että ko palsta vetää puoleensa kirjoittajien takia. Olet ehdottomasti yksi mieluisampia. Sitä en kiistä, ettetkö olisi hieman ristiriitainen persoona (en erittele). Sun parhaita ominaisuuksia lienee taantumuksellisuuden pysäyttäminen. Enempää ei tohdi sanoakaan, muuten Ritsku alkaa marisemaan.

        Kyllä me silti teemme havaintoja, alitajunnassamme - ja käsittelemme niitä toisenlaisissa olosuhteissa.

        Miksi aloin provosoimaan? Minä luen palstaa ja teen avauksia sen mukaan mitä toivoisin palstalta enemmän. Jos palstalta puuttuu miesten ja naisten välinen jännite joka voisi piristää, niin yritän luoda sitä. Ei siihen ole sen syvällisempiä vaikuttimia.

        Se on tosi että minä haluan keskustella palstalla mieluummin naisten kuin miesten kanssa, mutta en näkökulmiin tutustuakseni vain piristääkseni itseäni. Pieni flirtti tai kohteliaisuus naiselle piristää itseänikin, en sitä kiellä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Miksi aloin provosoimaan? Minä luen palstaa ja teen avauksia sen mukaan mitä toivoisin palstalta enemmän. Jos palstalta puuttuu miesten ja naisten välinen jännite joka voisi piristää, niin yritän luoda sitä. Ei siihen ole sen syvällisempiä vaikuttimia.

        Se on tosi että minä haluan keskustella palstalla mieluummin naisten kuin miesten kanssa, mutta en näkökulmiin tutustuakseni vain piristääkseni itseäni. Pieni flirtti tai kohteliaisuus naiselle piristää itseänikin, en sitä kiellä.

        Tuntuma on kuitenkin pikemmin kaverillinen. Ethän sinä nyt kaikkien naisten kanssa palstallakaan pane.

        Mulle miehet ovat jollain tapaa kuin eri kultturin edustajia. En minä heitä kovin hyvin tunne. Mutta voi olla mielenkiintoista tutustua siihen miesten maailmaan, mihin ei koskaan pääse käsiksi. Ei läheisetkään ihmiset aina keskustele samoista asioista - luultavasti suojelunhalun tms vuoksi. Ja siksi, että on pieni mahdollisuus - päästä joskus hieman ymmärtämäänkin heitä.

        Tottakai kohteliaisuus ja miksei flirttikin piristä. Jokainenhan meistä ainakin sisimmässään haluaa tulla huomatuksi. Huolimatta saamastamme palautteen määrästä siellä muualla, mutta vastavuoroisuusperiaate toimii myös keskustelupalstallakin. Jäsen kollektiivisessa ympäristössä.

        *Näen sinut*

        Mitä myönteistä tai kielteistä näet tuossa ajatelmassa?


      • elisakettu kirjoitti:

        Tuntuma on kuitenkin pikemmin kaverillinen. Ethän sinä nyt kaikkien naisten kanssa palstallakaan pane.

        Mulle miehet ovat jollain tapaa kuin eri kultturin edustajia. En minä heitä kovin hyvin tunne. Mutta voi olla mielenkiintoista tutustua siihen miesten maailmaan, mihin ei koskaan pääse käsiksi. Ei läheisetkään ihmiset aina keskustele samoista asioista - luultavasti suojelunhalun tms vuoksi. Ja siksi, että on pieni mahdollisuus - päästä joskus hieman ymmärtämäänkin heitä.

        Tottakai kohteliaisuus ja miksei flirttikin piristä. Jokainenhan meistä ainakin sisimmässään haluaa tulla huomatuksi. Huolimatta saamastamme palautteen määrästä siellä muualla, mutta vastavuoroisuusperiaate toimii myös keskustelupalstallakin. Jäsen kollektiivisessa ympäristössä.

        *Näen sinut*

        Mitä myönteistä tai kielteistä näet tuossa ajatelmassa?

        En pane palstallakaan kaikkien kanssa, toisen pitää tietenkin antautua pantavaksi tai edes lähteä leikkiin. Joidenkin kanssa löytyy yhteinen sävel, joidenkin kanssa ei, se kuuluu palstailuun.

        Avauksissani olen pyrkinyt hieman "politikoimaan", eli vaikuttamaan osaltani palstan hegemoniaan. En siis tee avauksia pelkästään lirkutellakseni jollekin/joillekin tai tukistaakseni jotakuta/joitakuita. Jos koen että miesnäkökulmaa tarvitaan lisää, niin kyllä minulta löytyy selkäytimestä sitäkin. Kyllä ne naisetkin osaa olla fundamentalisteja, mutta miehet ottaa palstailun ehkä vähän fanaattisemmin ja kääntävät hallinnan viestimäärällä.

        Miesten maailmaan voi tutustua miesten kautta, monet naiset elävät sellaisten kanssa. Miehet on kivoja kotieläimiä, mutta niitä pitää muistaa kohdella hyvin. Miehet kolaa pihatienkin kun niille keittää aamukahvit vastapalkkioksi.

        "*Näen sinut*

        Mitä myönteistä tai kielteistä näet tuossa ajatelmassa?"

        Mietin näetkö minut koska pyrin esille vai siksi koska haet minua katseellasi?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        En pane palstallakaan kaikkien kanssa, toisen pitää tietenkin antautua pantavaksi tai edes lähteä leikkiin. Joidenkin kanssa löytyy yhteinen sävel, joidenkin kanssa ei, se kuuluu palstailuun.

        Avauksissani olen pyrkinyt hieman "politikoimaan", eli vaikuttamaan osaltani palstan hegemoniaan. En siis tee avauksia pelkästään lirkutellakseni jollekin/joillekin tai tukistaakseni jotakuta/joitakuita. Jos koen että miesnäkökulmaa tarvitaan lisää, niin kyllä minulta löytyy selkäytimestä sitäkin. Kyllä ne naisetkin osaa olla fundamentalisteja, mutta miehet ottaa palstailun ehkä vähän fanaattisemmin ja kääntävät hallinnan viestimäärällä.

        Miesten maailmaan voi tutustua miesten kautta, monet naiset elävät sellaisten kanssa. Miehet on kivoja kotieläimiä, mutta niitä pitää muistaa kohdella hyvin. Miehet kolaa pihatienkin kun niille keittää aamukahvit vastapalkkioksi.

        "*Näen sinut*

        Mitä myönteistä tai kielteistä näet tuossa ajatelmassa?"

        Mietin näetkö minut koska pyrin esille vai siksi koska haet minua katseellasi?

        Tuo nyt oli tarpeetonta. Miehet eivät ole mitään kivoja kotieläimiä.

        Hyvä vastaus. Hetkihän siinä menee sitä nieleskellessä, mutta kyllä, hyvä vastaus.

        Olen huomaavani että haluat suoristaa asioita, tehdä ne yksinkertaisemmaksi. Tässä yhteydessä mies painelee tunnelin loppupäätä kohti, kun nainen jää miettimään erilaisen näkemisen mahdollisuuksia, hyötyjä ja haittoja.

        Just tämä miehen ja naisen välillä on niin vaikeaa toisiaan ymmärtää.


      • Nicitönnä
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, voi olla tai ei mutta jotenkin juurikin kun meillä miehillä usein, mulla ainakin ja aika monella muullakin tuntemallani käsittääkseni, ystävyyssuhteet on elämän pituisia, aika moni nykyisistäkin kavereista (ne parhaat) on lapsuudesta asti tuttuja. Käsittääkseni taas naisilla usein on niin etttä lapsuudenystäviin on yhteydenpito jäänyt ja ovat tekemisissä enemmän nykyisyydestä tuttujen kanssa.

        No itselläni on edelleen se yksi hyvä ystävä, vuodesta 1989 saakka. Matkalla on muutama uusikin tullut, mutta en usko että ne kestävät tätä aikaa yhtä hyvin kuin me tämän -89 ystävän kanssa.

        Ihmiset bruukaa liikkua ympäri maailmaa, vanhat jää.

        En ole aktiivisesti ystäviä ees etsinyt, sitten tuon 1989 jälkeen. En ole kokenut tarvetta isolle joukolle ystäviä. Kavereita sen sijaan tupsahtelee pitkin matkaa. Mutta ne tahtoo olla juuri niitä tietyissä ympyröissä pysyviä, eikä kotikentälle saapuvia. Mitkä kaikkoaa joku päivä.

        En tiiä, kun en kaipaa oikein ketään elämääni....Tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutten hirmu intensiivisesti kaipaa ystäviä elämääni. Ei mulla oo yksin tylsää...aina löytyy jutteluseuraa menee mihin vaan. Se riittää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tuo nyt oli tarpeetonta. Miehet eivät ole mitään kivoja kotieläimiä.

        Hyvä vastaus. Hetkihän siinä menee sitä nieleskellessä, mutta kyllä, hyvä vastaus.

        Olen huomaavani että haluat suoristaa asioita, tehdä ne yksinkertaisemmaksi. Tässä yhteydessä mies painelee tunnelin loppupäätä kohti, kun nainen jää miettimään erilaisen näkemisen mahdollisuuksia, hyötyjä ja haittoja.

        Just tämä miehen ja naisen välillä on niin vaikeaa toisiaan ymmärtää.

        Asioista voi tehdä monimutkaisia tai ne voi pitää yksinkertaisina. Pohjimmiltaan asioissa on kuitenkin vain se puhdas ydin, ei muuta. Tiedän että se on nähtävissä jos sen haluaa nähdä.

        Miehen ja naisen välillä on ikuinen ristiriita, mutta sen kanssa voi elää niinkauan kun löytyy tahtoa. Pitää vain muistaa pysytellä kaikessa kohtuuden rajoissa ettei ajaudu vahingossakaan sovittelemattomaan ristiriitaan. Pahimmassa tapauksessa jämähdetään asemasotaan niinkuin tällä palstalla.

        Jos miehet eivät ole kivoja kotieläimiä niin mitä ne sitten on? Lemmikkieläimiä vai? Ehkä niitä pitää paijata, kyllä ne siitäkin tykkää.

        Kiva jos vastaus miellytti, jäin itsekin miettimään asiaa.


      • Bi-nainen__
        Nicitönnä kirjoitti:

        Haha, järkyttävää. Mulla on ollut enemmän taas kamumiehiä, kun miehiä joiden kanssa olen seurustellut eli myös pannut. Ja se suhdeluku todellakin saa jatkossakin pysyä samana. 😀

        En olis ollut niiden seurassa, jos ne olis alkaneet vonkua. Ja kyl jotkut kaveruudet loppuikin, kun erehty vonkumaan. Emmä semmosta moukumista sit taas pitäny enää fiksuna. Oli parempi kaikota. Menee liika vaikeeks jos toinen tuntee vetoa ja vaikeroi ja ite ei ole yhtään halukas ees kuuntelee semmosta.

        Bi/panseksuaaleilla ei voisi olla ystäviä ollenkaan, jos seksuaalisuus ja ystävyys pitäisi täysin erottaa.

        Mulla on puolet läheisistä ystävistä aina olleet miehiä, usein ne läheisimmät, jopa. Ystävyyssuhteet toimivat vastaavasti kuin naistenkin kesken, mitä henkiseen jakamiseen tulee. Eli että molemmin puolin jaetaan asioita ja molemmat pitää yhteyttä suunnilleen yhtä paljon. Samoin konkreettisissa asioissa, kun toinen on kipeenä, toinen tuo ruokaa kaupasta jne. Tällaisia sydänystävyyksiä ei voi olla hirveän montaa kerrallaan, koska monelle ei riitä niin paljon huomiota.

        Tiedostan, että miehet ns. "pelaavat kaksilla korteilla" jos ovat suunnilleen heteroita, ja nämä tyypit ilahtuisivat, jos olisin tyydyttämässä heidän fantasioitaan. Mutta seksi toisen kanssa on eri juttu kuin että toinen tyydyttää fantasian. Eli suhteista ei ole tullut seksisuhteita, koska ei ole löytynyt yhteistä aluetta siihen mitä kumpikin haluaa. Eli toisin sanoen miehet eivät ole olleet seksuaalisesti valmiita/kyvykkäitä lähtemään rakentamaan seksisuhdetta sen perusteella, että siitä tulee molemmille tyydyttävää.

        Kavereita, joiden kanssa tämä yhteisen alueen löytäminen on onnistunut, olen kyllä pannut.

        Vastaavasti naisten/muunsukupuolisten kanssa, että olen itsekin ollut "kaksilla korteilla" eli en olisi ollut pahoillani, jos toista olisi muukin kuin ystävyys kiinnostanut. Mutta kun ei, niin sitten mennään näin ja se ystävyyssuhde on sellaisenakin tärkeä ja muita kuin seksuaalisia tarpeita tyydyttävä (henkistä läheisyyttä!).

        Paljon riippuu siitä, miten seksuaalisuuden tarve on suhteessa muihin tarpeisiin. Minulla on suurempi tarve läheisille ystävyyksille kuin seksille tai parisuhteelle - ja sitten niitä ystävyyksiä on tullut rakennettua. Jollain muulla on suurempi tarve seksille (esim. Palstamäellä?) ja joillain ei ole tarvetta seksille ollenkaan (aseksuaalit).


    • Nicitönnä

      Hassuja ihmisiä työ jotka näätte vastakkaisen sukupuolen noin yksipuolisesti. Sukupuolena ettekä ihmisenä siinä miss itekki ootte. 🤣

      Mut mun ei pitänyt olla tääl...addik...joo.

      • Jotenkin musta tuntuu että minut on kuohittu siinä vaiheessa kun sekoitan miehet ja naiset keskenään.


    • Kiltti-ja-kunnollinen

      Parempi ettei naisella ole mies ystäviä ettei naisen oma jännämies hakkaa naista mustasukkaisuuskohtauksen tullessa.

    • Enpä ole osannut kaivata.

      • Aika moni nainen tuntuu ajattelevan että on epänormaalia tehdä sukupuolten välille eroa. Minusta se on normaalia.

        Vaikuttaako vastaukseesi negatiiviset kokemuksesi miehistä?


      • Nicitönnä
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Aika moni nainen tuntuu ajattelevan että on epänormaalia tehdä sukupuolten välille eroa. Minusta se on normaalia.

        Vaikuttaako vastaukseesi negatiiviset kokemuksesi miehistä?

        Ei kai se epänormaalia ole, ehkä pikemminkin aika tavallista. Lähinnä nyt itse ajattelen miten paljon mutkattomampaa elämä muiden ihmisten kanssa on, kun ei anna sukupuolen vaikuttaa kanssakäymiseen tai ystävyyteen.

        Pystyy kiinnostumaan ihmisestä ns.ihmisenä eikä sukupuolena. Neutraalimpaa ja helpompaa, kuin funtsia vetovoimia ja sukupuolirooleja.☺️

        Kiva, kun sä otat näitä asioita esiin ja käsittelyyn.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Aika moni nainen tuntuu ajattelevan että on epänormaalia tehdä sukupuolten välille eroa. Minusta se on normaalia.

        Vaikuttaako vastaukseesi negatiiviset kokemuksesi miehistä?

        En nyt vain ole asiaa ajatellut sen kummemmin. On mulla tietysti miehiä tuttuina.
        Tässä joku vuosi sitten yhdestä miehestä meinasi ystävä tulla, soiteltiin toisillemme ihan muuten vain ja juteltiin niitänäitä, mutta siitä sitten tuli mustasukkaisuusdraamaa, joten annoin asian olla. Kyseessä oli mun kaverin miesystävä.


    • Kurjajuttu

      Kaipaavat. Jossain kohtaa ne miehet sitten haluavat muutakin ja silloin naisen on päätettävä joko ystävyys tai päätettävä ettei halua seksiä.
      Joka tapauksessa siihen se ystävyys puhtaimmillaan päättyy.

      • Nicitönnä

        Useammin ystävyys päättyy varmaan siihen, että jompi kumpi alkaa seurustella ja seurustelukumppanin myötä ystävyys jää tauolle tai loppuu.

        Luulisin, et useammin kun seksin monkumisen vuoksi.


      • Kurjajuttu
        Nicitönnä kirjoitti:

        Useammin ystävyys päättyy varmaan siihen, että jompi kumpi alkaa seurustella ja seurustelukumppanin myötä ystävyys jää tauolle tai loppuu.

        Luulisin, et useammin kun seksin monkumisen vuoksi.

        Ei parisuhteessa olevien tarvitse alkaa seurustella, mutta ystäviä kai voisi silti olla?
        Mies ottaa naisen kiinnostumisen juuri hänestä aina jonkinlaisena flirttinä vaikka naisella ei olisi mitään muuta kuin puhtaasti kiinnostus ilman taka-ajatuksia.
        Nainen joutuu siis pettymään tai sitten suhde muuttuu seksuaaliseksi, mikä ei ystävyyden kannalta enää ole hyvä juttu.


      • Nicitönnä
        Kurjajuttu kirjoitti:

        Ei parisuhteessa olevien tarvitse alkaa seurustella, mutta ystäviä kai voisi silti olla?
        Mies ottaa naisen kiinnostumisen juuri hänestä aina jonkinlaisena flirttinä vaikka naisella ei olisi mitään muuta kuin puhtaasti kiinnostus ilman taka-ajatuksia.
        Nainen joutuu siis pettymään tai sitten suhde muuttuu seksuaaliseksi, mikä ei ystävyyden kannalta enää ole hyvä juttu.

        Heh, sori oletin vuoropuheessani tosiaan, kun sinkkukaverien kanssa, lapsuudenkaverit mm.löytää sen jonkun, niin silloinhan usein tiet erkanee.

        Ainakin hetkeksi, kun keskittyy seurusteluun. Niinkin ne ystävyydet usein katkeaa....

        En tiedä kuinka usein joku seksin hinku sotkee kaverisuhteet, kuvittelen että kai usein sitten muilla kun minulla.☺️

        Kun ihmiset näyttää olevan seksuaalisempia kun minä..


      • kcnvknsdvokansv

        Miksei voi päättää antaa miehelle seksiä?


    • Joskus aikojen alussa enne oikein tuota nettiä ja sen alkuaikoina niin kirjioittelin ja sähköpostailin naisten kanss ETSIESSÄNI SEN AJAN TYTTÖYSTÄVÄÄ. IOTSEKLLENI. vAIKKA KAIKISTA NIISTÄ EI TULLUT TYTTÖYSTÄVÄÄ, OSA KATOSI, OSA OLI TÖYKEITÄ, JÄI SIELTÄ SUIISTEJÄ FRENDEJÄ JOISTA OSASTA SITTEN TULI TYTTÖYSTÄVIÄ..SAMA MENO NYKYÄÄN..OSASTA TULEE FRENDEJÄ, HYVÄNPÄIVÄNTUTTUJA JA OSAN KANSA mennään sitten hmm pidemmälle.

    • Teknodonna

      Mjaa

      Jos alitajuista lisääntymistarvetta ei tunneta, niin ihmiset ovat toisilleen turvaleluja.

      Mittavin ero naisen ja miehen välillä ystävänä on kohdallani se että siinä missä mies ei minuun koske, niin nainen jo sen letittää.

      En todellakaan osaa sanoa, kumpi tyyli on parempi.

      (Aamunaurua)

    • mieheystäväjollaongelmia

      Kyllä se niin on kun on joko varattu tai alkaa suhteeseen on ystävälle kerrottava. Ja jos siinä on ollut muutakin silloin tuon ystävän pitää osata väistää. Kunnioittaa ystävänsä suhdetta. Normaalisti tuo ystävä myös esitellään kumppanille ettei tule vääriä käsityksiä. Jos kumppani alkaa epäillä jotain pitää se kumppanin myös todistaa mikä on oikea ystävä ja mitä sen kanssa touhutaan. Toki jutella voi ja jopa kahvilla käydä mutta se pitää kertoa. Jos myöhemmin ottaa yhteyttä ystäviinsä niin silloinkin on kerrottava mitä touhuaa ja kenet tapasi. Ystäviä toki voi olla mutta pitää muistaa kunnioittaa myös tuon ystävän kumppania. Jos pitää suhdetta tietäen on se paljon kertova tuon ystävyyden taustasta. Minunkin kumppani tapasi vanhan tutun ja kertoikin sen elämästä. Sillä tiedän että ystävä suhde on terve eikä tarvitse miettiä olisiko niillä muuta taustalla. Ja jos tulisi ilmi että on sinkkuna jotain touhunnut sen kanssa saisi kumppani täyden koston ja tuo ystävä vielä pahemman. Toki epäillä voi mutta niin kauan kun se kertoo itse tapailunsa ja varsinkin sen ongelmista on tae ettei siinä ole mitään. Käsittäähän kumppanikin jos tässä olisi jotain kertoisin kotielämän tilanteesta kaikille. Varsinkin kun meillä yhteisiä tuttuja. Kunnioittaa pitää ystävää kun ja jos on varattu tai aloittaa parisuhteen. Tuskin mies olisi kertonut noin ikäviä asioita ystävänsä elämästä kuin se että on rehellinen ja pelkkä ystävä sille. Toki minä en sitä tunne mutta tämä maailma on pieni meillä useita tuttuja jotka tuntee sen. Varmaan suuttuisi tuo naisystävä jos tietäisi miehen kertovan kaiken siitä. Milloin tapasivat ja missä samoin siitä mitä touhuaa. Joten jos ystävyyttä pitää yllä vastakkaisen puolen kanssa on siitä kerrottava kaikki ja rehellisesti. Jos se sitä vedättää ja käyttää hyväkseen en voi sille mitään ennenkuin ilmoittautuu asian tiimoilta. Mutta ystävyyteen ei kuulu seksi tai muukaan vääntely.

    • Ei kaipaa. Sukupuolella ei ole väliä.

      Jostain syystä mun mieskavereitteni on ollut helpompi avautua tietyistä asioistaan mulle (naiselle?), kuin mieskavereilleen. Ennemminkin sanoisin vaikka niin päin, että miehet tarvitsevat naisen ystävyyttä.

      • Sinä et petä koskaan, osaat vastata sinulle esitettyyn kysymykseen sortumatta liirumlaarumiin.

        Tein aiheesta uuden avauksen kun likipitäen kaikki muut eksyivät polulta ja vastasivat johonkin mitä en kysynyt.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sinä et petä koskaan, osaat vastata sinulle esitettyyn kysymykseen sortumatta liirumlaarumiin.

        Tein aiheesta uuden avauksen kun likipitäen kaikki muut eksyivät polulta ja vastasivat johonkin mitä en kysynyt.

        Aiheesta eksyminen on juurikin palstan paras anti. Vaikkapa niin, että ekassa vastauksessa korjataan aloituksen kirjoitusvirheet ja toisessa jatketaan Dissiksen juopottelusta.


      • LinerT.2 kirjoitti:

        Aiheesta eksyminen on juurikin palstan paras anti. Vaikkapa niin, että ekassa vastauksessa korjataan aloituksen kirjoitusvirheet ja toisessa jatketaan Dissiksen juopottelusta.

        Ehkäpä juuri noin, mutta tämä tulokulma asiaan kiinnostaa minua ihan erityisesti koska näyttäisi siltä että varsinkin naiset puhuvat miesten ja naisten välisen ystävyyden tarpeellisuudesta.

        Mulla on asiasta selkeä näkemys omalta osaltani.

        Dissiksen juopottelu on hyvä aihe, ja mullakin on siihen mielipide. Toivoisin että Dissis hakeutuisi Minnesota-hoitoon ja raportoisi hoidon etenemisestä palstalle.


    • opjwpjwfpjowef

      Jos naisella on kaverimies niin eikös silloin tuolla miehellä ole kaverinainen? On miehiä jotka eivät osaa olla kavereita naisten kanssa mutta useimmat naiset tod-näk. osaavat olla kavereita miehen kanssa.

      • seurattu.nähty.koettu

        "mutta useimmat naiset tod-näk. osaavat olla kavereita miehen kanssa." Eivät osaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe