"Flat earth-teoria" ja palstatotuus...

On muuten samankaltaisuutta näissä hörhöissä.

Huvittaa ihan kun selitykset on yhtä ontuvia. Kun selittää jonkun horisontaalisen asian "flat-tyypeille" niin alkaa tulla ihme selityksiä "hallituksen" pimityksistä yms.

Kun palstauskovaisille selittää jotain maailmasta, on aina jännämiehet ja ovelat naiset asialla.

Välillä miettii, että kuka oikeasti uskoo ja kuka taas trollaa tahallaan hölmöjä... hupinsa kullakin. No toisaalta itse saa hupinsa tämän shown sivustaseuraajana...olipa kummasta teoriasta kyse tahaansa...

102

1461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MPFA

      [Psy][op]
      U R feeding IT
      I am.
      #MPFA
      #makepeoplefreeagain
      Peace

    • Flatman - päin seinää.

    • Mei kans oikein digata trollii. Niillei oo mitään järkevää sanottavaa, mut niillon hirvee tarve olla esillä. Koska niitten toinen aivosolu on surkastunu, niillei oo älyy eikä tietoo, ja siks ne trollaa, ku muuta ei pysty. Ja niitten huumorintaju on alarvone, mut ne luulee olevansa viksui.

      • Olettekos te sama ihminen? Eli teititelläänkö, vai löytyykö ihan lauma samanmielisiä saman näppiksen takaa?


      • Dissident kirjoitti:

        Olettekos te sama ihminen? Eli teititelläänkö, vai löytyykö ihan lauma samanmielisiä saman näppiksen takaa?

        Emmää oo ihminen vaan kyöpeli. Kypelei on iso määrä, niet mää puhun myös muitten kyöpeleitten puolesta. Meillon ihmisiin viel se ero, et ihmiset on niiku olemassa, mut mollaan virtuaalisi.


      • niiku.kyöpeli kirjoitti:

        Emmää oo ihminen vaan kyöpeli. Kypelei on iso määrä, niet mää puhun myös muitten kyöpeleitten puolesta. Meillon ihmisiin viel se ero, et ihmiset on niiku olemassa, mut mollaan virtuaalisi.

        Mä taisin kerran kirjottaa tänne jotain kyöpeleistä.. Onks toi hattivatti? Mä olen tunnettu Hattivattifani - yhdistyksen varapuheenjohtaja. Päivää nääs, päivää.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä taisin kerran kirjottaa tänne jotain kyöpeleistä.. Onks toi hattivatti? Mä olen tunnettu Hattivattifani - yhdistyksen varapuheenjohtaja. Päivää nääs, päivää.

        Joo. No niin.... kyöpelithän ne vaan palstalta puuttuikin... jepjep...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No niin.... kyöpelithän ne vaan palstalta puuttuikin... jepjep...

        Mahtuuhan tänne niin päivätomppelit kuin yökyöpelitkin..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mahtuuhan tänne niin päivätomppelit kuin yökyöpelitkin..

        Tomppelit.....tohvelit....nyt nään silmissäni kylpytomppelitkit... kiitti assosiaatiosta...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä taisin kerran kirjottaa tänne jotain kyöpeleistä.. Onks toi hattivatti? Mä olen tunnettu Hattivattifani - yhdistyksen varapuheenjohtaja. Päivää nääs, päivää.

        Hattivatit on kyl aika kamaloittavii. Ne aaltoilee kuin ruoho tuulessa ja kerää salamasta sähköö niiku energiaks. Me taas kyöpelit ollaan luppakorvasii ja herttasii. Mollaan kyl huomattu, et hattivatitkin on pohjimmiltaan ihan kilttii.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mahtuuhan tänne niin päivätomppelit kuin yökyöpelitkin..

        Yökyöpeli on sanonta. Pitäshän sun tietää. Tarkottaa vinksahtanutta ihmistä, joka hilluu pääasiassa yöllä. Me taas ei olla ihmisii, eikä vinksahtanei.


      • Dissident kirjoitti:

        Tomppelit.....tohvelit....nyt nään silmissäni kylpytomppelitkit... kiitti assosiaatiosta...

        Ja assosiaatioks jääkin. Meil ei oo mitään tekoa noitten kans, mut mollaan hyvää pataa maahisten, keijujen, menninkäisten, peikkojen, etiäisten, haltijoiden, pirujen ja semmosten kaa.


      • niiku.kyöpeli kirjoitti:

        Ja assosiaatioks jääkin. Meil ei oo mitään tekoa noitten kans, mut mollaan hyvää pataa maahisten, keijujen, menninkäisten, peikkojen, etiäisten, haltijoiden, pirujen ja semmosten kaa.

        Nonnii....silläviisii. Kerrohan terkkuja niille Dissiltä...kyllä ne mut tietää. Ollaan samassa työttömyyskassassa...


      • Dissident kirjoitti:

        Nonnii....silläviisii. Kerrohan terkkuja niille Dissiltä...kyllä ne mut tietää. Ollaan samassa työttömyyskassassa...

        Joo, ne lähetti teekkui takasi. Meitist on muuten tarkempi selostus, kun klikkaa nuolella niiku meitin nimimerkkii. Mooi! :))


      • Dissident kirjoitti:

        Nonnii....silläviisii. Kerrohan terkkuja niille Dissiltä...kyllä ne mut tietää. Ollaan samassa työttömyyskassassa...

        Me taas ei ajatella sen mukaan, mikä toimii, vaan meitin maailmakuva on luonnontieteellinen. Tarkotttaa, että aatellaan loogisesti ja empiirisesti, ja noudatetaan tieteen konsensusta. Soon varminta ja parasta tietoo. Silleen erehtyy harvoin.

        Siinä on kyl se ongelma, ettei sen mukaan mitään uskomusolentoja, eikä meitäkään oo olemassa, mut siltikin me pysytään tieteellisessä totuulessa.


      • niiku.kyöpeli kirjoitti:

        Me taas ei ajatella sen mukaan, mikä toimii, vaan meitin maailmakuva on luonnontieteellinen. Tarkotttaa, että aatellaan loogisesti ja empiirisesti, ja noudatetaan tieteen konsensusta. Soon varminta ja parasta tietoo. Silleen erehtyy harvoin.

        Siinä on kyl se ongelma, ettei sen mukaan mitään uskomusolentoja, eikä meitäkään oo olemassa, mut siltikin me pysytään tieteellisessä totuulessa.

        Looginen ja empiirinen tietous kuullostaa tutulle. Täällä tuntuu moni käyttävän sellaista tukena vaikkapa viinanjuonnin vaikutukselle naisensaantiin. Tarkkoja prosentteja tulee ja omakohtaista kokemusta tästä. Jotenkin tälläiset vaatisi isompaa otantaa kuin vaan henkilökohtaista kokemusta...


      • Dissident kirjoitti:

        Looginen ja empiirinen tietous kuullostaa tutulle. Täällä tuntuu moni käyttävän sellaista tukena vaikkapa viinanjuonnin vaikutukselle naisensaantiin. Tarkkoja prosentteja tulee ja omakohtaista kokemusta tästä. Jotenkin tälläiset vaatisi isompaa otantaa kuin vaan henkilökohtaista kokemusta...

        Empiirisellä ja loogisella me tarkoitetaan luonnontieteitten metodologiaa, ei filosofista suuntausta looginen empirismi. Meistä filosofian kaikki suuntaukset on silkkaa väärinymmärrystä ja humpuukia.

        Empiirisen tiedon hankinnassa tulee noudattaa tilastollisia metodeja. Otanta on oltava riittävän suuri. Otannan suuruudesta riippuu, millä varmuusvälillä tulos on. Viiden promillen tarkkuus on jo verrattavissa varmuuteen. Havainto on pystyttävä toistamaan.

        Suuremman ongelman tuottaa, että otanta on vino. Vinouden arvioiminen on erittäin tärkeä. Henkilökohtainen, eli otannan suuruus 1, on yhtä tyhjän kanssa. Sen takii me kyöpelit aina kysytään satunnaisesti muilta kyöpeleiltä, niet otanta on riittävän suuri ja suora.


      • niiku.kyöpeli kirjoitti:

        Empiirisellä ja loogisella me tarkoitetaan luonnontieteitten metodologiaa, ei filosofista suuntausta looginen empirismi. Meistä filosofian kaikki suuntaukset on silkkaa väärinymmärrystä ja humpuukia.

        Empiirisen tiedon hankinnassa tulee noudattaa tilastollisia metodeja. Otanta on oltava riittävän suuri. Otannan suuruudesta riippuu, millä varmuusvälillä tulos on. Viiden promillen tarkkuus on jo verrattavissa varmuuteen. Havainto on pystyttävä toistamaan.

        Suuremman ongelman tuottaa, että otanta on vino. Vinouden arvioiminen on erittäin tärkeä. Henkilökohtainen, eli otannan suuruus 1, on yhtä tyhjän kanssa. Sen takii me kyöpelit aina kysytään satunnaisesti muilta kyöpeleiltä, niet otanta on riittävän suuri ja suora.

        "Sen takii me kyöpelit aina kysytään satunnaisesti muilta kyöpeleiltä, niet otanta on riittävän suuri ja suora. "

        Kysymyksiin vastaa usein ihminen, jolla on suunnaton tarve kaunistella, harhauttaa, salata ja valehdella. Jos haluaa tietää, miltä nämä eri tavoin puhuvat kuin tekevät ihmiset näyttävät, kannattaa mennä lähimpään Prismaan.


      • scrg kirjoitti:

        "Sen takii me kyöpelit aina kysytään satunnaisesti muilta kyöpeleiltä, niet otanta on riittävän suuri ja suora. "

        Kysymyksiin vastaa usein ihminen, jolla on suunnaton tarve kaunistella, harhauttaa, salata ja valehdella. Jos haluaa tietää, miltä nämä eri tavoin puhuvat kuin tekevät ihmiset näyttävät, kannattaa mennä lähimpään Prismaan.

        On tunnettua, että kyselytutkimusten vastaukset ovat erittäin vinoja. 60-luvulla ihmiset kertoivat alkoholinkäyttötutkimuksissa noin puolet ja nykyisissä tutkimuksissa enää 25 % siitä alkoholimäärästä, joka maassa tiedetaan myydyn ja turistien tuovan.

        Seksuaalikumppanien määrän ilmoittavat naiset useimmissa maissa vain noin puoleksi siitä, mitä miehet ilmoittavat, vaikka matemaattisesti se on sama, koska yhdyntään aina tarvitaan mies ja nainen.

        Jokainen tutkija tietää, että kyseytutkimuksella saadaan erittäin huonoa tietoa, mutta usein ei ole mahdollista asettua tekemään havaintoja eikä tekemään vertailuryhmää. Luonnontieteissähän ei näin koskaan menetellä.

        Tieteet jakaantuvat luonnontieteisiin, joissa havainnot osoittautuvat yhtäpitäviksi. Jos eivät osoittaudu, jossakin on virhe, joka korjataan. Humanistisissa tieteissä taas joudutaan erittäin eriäviin tuloksiin ja lukuisiin teorioihinkin. Tällainen tieto on tyhjää parempi, mutta kuitenkin heikkoa. Luonnontieteellinen tieto on lähes varmaa.

        Muuten. Prisman asiakkaiden otos on erittäin vino. Eivät edusta väestön ikäjakaumaa eivätkä sukupuolta, eivät myöskään tasaisesti eri alueilla asuvia.


      • niiku.kyöpeli kirjoitti:

        On tunnettua, että kyselytutkimusten vastaukset ovat erittäin vinoja. 60-luvulla ihmiset kertoivat alkoholinkäyttötutkimuksissa noin puolet ja nykyisissä tutkimuksissa enää 25 % siitä alkoholimäärästä, joka maassa tiedetaan myydyn ja turistien tuovan.

        Seksuaalikumppanien määrän ilmoittavat naiset useimmissa maissa vain noin puoleksi siitä, mitä miehet ilmoittavat, vaikka matemaattisesti se on sama, koska yhdyntään aina tarvitaan mies ja nainen.

        Jokainen tutkija tietää, että kyseytutkimuksella saadaan erittäin huonoa tietoa, mutta usein ei ole mahdollista asettua tekemään havaintoja eikä tekemään vertailuryhmää. Luonnontieteissähän ei näin koskaan menetellä.

        Tieteet jakaantuvat luonnontieteisiin, joissa havainnot osoittautuvat yhtäpitäviksi. Jos eivät osoittaudu, jossakin on virhe, joka korjataan. Humanistisissa tieteissä taas joudutaan erittäin eriäviin tuloksiin ja lukuisiin teorioihinkin. Tällainen tieto on tyhjää parempi, mutta kuitenkin heikkoa. Luonnontieteellinen tieto on lähes varmaa.

        Muuten. Prisman asiakkaiden otos on erittäin vino. Eivät edusta väestön ikäjakaumaa eivätkä sukupuolta, eivät myöskään tasaisesti eri alueilla asuvia.

        Ihmisten on intuitiivisesti hyvin vaikea hallita todennäköisyyksiä ajattelussaan. Aivot rakastavat tarinoita ja syy-seuraus-suhteita. Siten ilmiöt, joiden lähtötekijät on jonkinlaisia jakaumia ja lopputulemat niin ikään jakaumia, on hankalia. Mukavuusalueella pysytään, jos löydetään yksittäinen esimerkki (kuten juuri minä) joka todistaa jonkin asian totuudeksi.


      • scrg kirjoitti:

        Ihmisten on intuitiivisesti hyvin vaikea hallita todennäköisyyksiä ajattelussaan. Aivot rakastavat tarinoita ja syy-seuraus-suhteita. Siten ilmiöt, joiden lähtötekijät on jonkinlaisia jakaumia ja lopputulemat niin ikään jakaumia, on hankalia. Mukavuusalueella pysytään, jos löydetään yksittäinen esimerkki (kuten juuri minä) joka todistaa jonkin asian totuudeksi.

        <<Ihmisten on intuitiivisesti hyvin vaikea hallita todennäköisyyksiä ajattelussaan.>>

        Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä todennököisyydestä yhtään mitään. Näilläkin palstoilla käsitteet todennäköisyys ja yleistys menevät iloisesti sekaisin. Kyllähän me kyöpelit propagoimme tieteellistä ajattelua, mutta emme toki usko, että se saavuttaisi suurta suosiota.


    • Mielestäni moneen käytännön sovellukseen on paljon helpompi mieltää ja laskea ratkaisuja oletuksella, että maa on litteä, mutta jatkuva. Niin että kun lähtee johonkin, ihan mihin tahansa, suuntaan suoraan niin aina palaa lähtöpaikkaan.

      • No hauskinta on Flat-teoreetikkojen kuu ja aurinko käsitys.... ilmeisesti ne ovat spottivaloja.

        Ei helekatti. Ja minä kun luulin, että minulla on mielikuvitusta!!!

        Hehe..


      • Dissident kirjoitti:

        No hauskinta on Flat-teoreetikkojen kuu ja aurinko käsitys.... ilmeisesti ne ovat spottivaloja.

        Ei helekatti. Ja minä kun luulin, että minulla on mielikuvitusta!!!

        Hehe..

        Eikös ne olekaan reikiä taivaankannessa..? On ne.
        👾


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Eikös ne olekaan reikiä taivaankannessa..? On ne.
        👾

        No siis tähdethän on hallituksen järjestämät suuret sumutukset...

        Ja vissiin armeijathsn vahtii maa"kolikon" laitamia...

        Hmmm.....onkohan ne muuten niitä jännämiehiä?


      • Dissident kirjoitti:

        No siis tähdethän on hallituksen järjestämät suuret sumutukset...

        Ja vissiin armeijathsn vahtii maa"kolikon" laitamia...

        Hmmm.....onkohan ne muuten niitä jännämiehiä?

        Mä luulin että ne jumalten silmiä..

        Jaajaa..ottia ja tuota..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä luulin että ne jumalten silmiä..

        Jaajaa..ottia ja tuota..

        Eiiii. Kun ne tosiaan on helposti selitettäviä juttuja. Ne on vaan niitten jotka haluaa meidät uskovan palloideaan tai palstan ulkopuoliseen "sumutusmaailmaan".... huhuuu ja wuhuu wuppis kuuleppas...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä luulin että ne jumalten silmiä..

        Jaajaa..ottia ja tuota..

        Mä taas oon aina luullu, että tähdet on kimalle hippusia...ja nyt kerrotaan, ettei ne olekkaan...😥


      • Dissident kirjoitti:

        Eiiii. Kun ne tosiaan on helposti selitettäviä juttuja. Ne on vaan niitten jotka haluaa meidät uskovan palloideaan tai palstan ulkopuoliseen "sumutusmaailmaan".... huhuuu ja wuhuu wuppis kuuleppas...

        Jaah.. mitä lie pallopäitä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jaah.. mitä lie pallopäitä.

        Ai mutta, Terry Pratchettin maailma tosiaan on kiekko. Sehän kulkee avaruudessa kilpikonnan päällä, jonka tukipilareina on neljä norsua..Kiekkomaailma. Hienoja teoksia, olen niidenkin fani, oikea uberfani olenkin ja yhdistyksen farapuheenjohtaja. Nääs päivää.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mä taas oon aina luullu, että tähdet on kimalle hippusia...ja nyt kerrotaan, ettei ne olekkaan...😥

        Tää on niin julmaa 😭


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai mutta, Terry Pratchettin maailma tosiaan on kiekko. Sehän kulkee avaruudessa kilpikonnan päällä, jonka tukipilareina on neljä norsua..Kiekkomaailma. Hienoja teoksia, olen niidenkin fani, oikea uberfani olenkin ja yhdistyksen farapuheenjohtaja. Nääs päivää.

        Joo. No Nallihan kaivaa aina kaikkea jenkkisivustoilta tueksi tänne kotimaiseen palstateoriaryhmään... elämme globaalissa maailmassa....

        Sulla noita kunniarooleja löytyy...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. No Nallihan kaivaa aina kaikkea jenkkisivustoilta tueksi tänne kotimaiseen palstateoriaryhmään... elämme globaalissa maailmassa....

        Sulla noita kunniarooleja löytyy...

        Mä elän täällä..Säkin elät jossain Savossa. Ei kuule piä olla heti tuomitsemassa, jos ei tiedä mistä puhuu...

        "Kiekkomaailma on kirjailija Terry Pratchettin luoma fantasiamaailma, johon hänen kirjansa sijoittuvat. Se on jättimäinen kiekko, jota kannattelevat neljä elefanttia: Berilia, Tubul, Great T'Phon ja Jerakeen. Nämä taas seisovat maailmankilpikonna Suuren Kaksosen (Great A'Tuin) kuoren päällä, joka lipuu hiljalleen halki universumin. Kiekkomaailma on halkaisijaltaan noin 10 000 mailia ja sitä kiertävät kiekkomaailman kuu ja aurinko. Magia vaikuttaa Kiekkomaailmassa voimakkaasti, ja vaikka Kiekkomaailma monilta osin muistuttaa Maata, se noudattaa omia fysiikan lakejaan. Magian suuren vaikutuksen takia Kiekkomaailmassa elää useita velhoja ja noitia. Lisäksi magia saattaa silloin tällöin aiheuttaa repeämiä Kiekkomaailman todellisuuteen, jolloin Umpiulottuvuuksien hirviöt yrittävät hyökätä vallatakseen maailman."


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mä taas oon aina luullu, että tähdet on kimalle hippusia...ja nyt kerrotaan, ettei ne olekkaan...😥

        Joo. No itseasiassa mä en oo niitä kyllä vielä tarkkaan katsonut, että miten ne sen selittää... lontooks aikapaljon juttua, mutta jos etänavan jääkenttiä ja muita laita-alueita vahtii "hallituksen" joukot, niin joku trikkihän se tähtitaivaskin on..

        Voi se olla joku sininen lakana, jossa on kimallehippuja...


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä elän täällä..Säkin elät jossain Savossa. Ei kuule piä olla heti tuomitsemassa, jos ei tiedä mistä puhuu...

        "Kiekkomaailma on kirjailija Terry Pratchettin luoma fantasiamaailma, johon hänen kirjansa sijoittuvat. Se on jättimäinen kiekko, jota kannattelevat neljä elefanttia: Berilia, Tubul, Great T'Phon ja Jerakeen. Nämä taas seisovat maailmankilpikonna Suuren Kaksosen (Great A'Tuin) kuoren päällä, joka lipuu hiljalleen halki universumin. Kiekkomaailma on halkaisijaltaan noin 10 000 mailia ja sitä kiertävät kiekkomaailman kuu ja aurinko. Magia vaikuttaa Kiekkomaailmassa voimakkaasti, ja vaikka Kiekkomaailma monilta osin muistuttaa Maata, se noudattaa omia fysiikan lakejaan. Magian suuren vaikutuksen takia Kiekkomaailmassa elää useita velhoja ja noitia. Lisäksi magia saattaa silloin tällöin aiheuttaa repeämiä Kiekkomaailman todellisuuteen, jolloin Umpiulottuvuuksien hirviöt yrittävät hyökätä vallatakseen maailman."

        Tuohan kuullostaa kyllä palstateoriaa poikkitieteellisesti sivuavalta aiheelta...pitänee tutustua....hmmmm...


      • Dissident kirjoitti:

        Tuohan kuullostaa kyllä palstateoriaa poikkitieteellisesti sivuavalta aiheelta...pitänee tutustua....hmmmm...

        Mä suosittelen, loistavaa tietokirjallisuutta, suorastaan silmiä avaavaa ja samalla hauskaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä elän täällä..Säkin elät jossain Savossa. Ei kuule piä olla heti tuomitsemassa, jos ei tiedä mistä puhuu...

        "Kiekkomaailma on kirjailija Terry Pratchettin luoma fantasiamaailma, johon hänen kirjansa sijoittuvat. Se on jättimäinen kiekko, jota kannattelevat neljä elefanttia: Berilia, Tubul, Great T'Phon ja Jerakeen. Nämä taas seisovat maailmankilpikonna Suuren Kaksosen (Great A'Tuin) kuoren päällä, joka lipuu hiljalleen halki universumin. Kiekkomaailma on halkaisijaltaan noin 10 000 mailia ja sitä kiertävät kiekkomaailman kuu ja aurinko. Magia vaikuttaa Kiekkomaailmassa voimakkaasti, ja vaikka Kiekkomaailma monilta osin muistuttaa Maata, se noudattaa omia fysiikan lakejaan. Magian suuren vaikutuksen takia Kiekkomaailmassa elää useita velhoja ja noitia. Lisäksi magia saattaa silloin tällöin aiheuttaa repeämiä Kiekkomaailman todellisuuteen, jolloin Umpiulottuvuuksien hirviöt yrittävät hyökätä vallatakseen maailman."

        Niin... mä elän todella savoksi nimitetyssä paikassa... ja olen valkoritari, palstajeesus...ja mitä liekään... niin ja lipitän kuulemma myös...lipitilipiti vaan... palstapillua metsästän ja olen huomiohuorakin.

        Aika rennosti saan tehtyä mitä vaan...enkä ees itse huomaa...onkohan täällä jotain "hallituksen järjestämää pohjavettä"? Klup! (Just ryystän siihen keitettyä kahvia!!!)


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä suosittelen, loistavaa tietokirjallisuutta, suorastaan silmiä avaavaa ja samalla hauskaa.

        Pitänee tutustua.. kunhan selviin tästä lomien loppumisesta henkisesti... melkein on pitänyt töitä tehdä töissä...vähän ahdistaa ihan...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mä taas oon aina luullu, että tähdet on kimalle hippusia...ja nyt kerrotaan, ettei ne olekkaan...😥

        Mitkä tähdet? Katso ulos! Näetkö siellä jotain tähtiä?


      • Dissident kirjoitti:

        Niin... mä elän todella savoksi nimitetyssä paikassa... ja olen valkoritari, palstajeesus...ja mitä liekään... niin ja lipitän kuulemma myös...lipitilipiti vaan... palstapillua metsästän ja olen huomiohuorakin.

        Aika rennosti saan tehtyä mitä vaan...enkä ees itse huomaa...onkohan täällä jotain "hallituksen järjestämää pohjavettä"? Klup! (Just ryystän siihen keitettyä kahvia!!!)

        Niinpä.... mutta olenkin jo pitkään valistanut viinamiesten ja exraittiiden viinanjuontijulistuksia vastaan.... ja neuvonut todellisen tavan saada naisia...ei viina vaan remakka kipaisu tiiliseinään...sillä saa naisia ja varmaan ne tähdetkin sitten näkyy...


      • scrg kirjoitti:

        Mitkä tähdet? Katso ulos! Näetkö siellä jotain tähtiä?

        Jumalat ovat sulkeneet silmänsä. Apua.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Jumalat ovat sulkeneet silmänsä. Apua.

        Päivänokosilla....


      • Dissident kirjoitti:

        Niin... mä elän todella savoksi nimitetyssä paikassa... ja olen valkoritari, palstajeesus...ja mitä liekään... niin ja lipitän kuulemma myös...lipitilipiti vaan... palstapillua metsästän ja olen huomiohuorakin.

        Aika rennosti saan tehtyä mitä vaan...enkä ees itse huomaa...onkohan täällä jotain "hallituksen järjestämää pohjavettä"? Klup! (Just ryystän siihen keitettyä kahvia!!!)

        Savo on se pyöreä paikka tanhupallossa? Möi, Möi..


      • Dissident kirjoitti:

        Päivänokosilla....

        Hyvä idea muute... zzzz


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Savo on se pyöreä paikka tanhupallossa? Möi, Möi..

        Mitäjä?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Hyvä idea muute... zzzz

        Aina mulla on...

        Siisti lepakko sulla muuuten!


      • Dissident kirjoitti:

        Mitäjä?

        Sä oot nyt pudonnut ajanhengen kärryistä..

        Savolaiset on kuulemma niin kieroja, että pipokin pitää ruuvata päähän.

        Mun pitää männä ..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sä oot nyt pudonnut ajanhengen kärryistä..

        Savolaiset on kuulemma niin kieroja, että pipokin pitää ruuvata päähän.

        Mun pitää männä ..

        Niin...eikä kastua sateella...

        No on kiire sullakin...mitäs oot kaikkiin hommiin lähtenyt puheenjohtajaks...

        Mäne, mäne sit...


      • scrg kirjoitti:

        Mitkä tähdet? Katso ulos! Näetkö siellä jotain tähtiä?

        On siellä nyt tähän aikaan jo tähtiä! Aiemmin päivällä näky vaan kaks, heijastuksena ikkunaruudussa. 😉


      • Nicitönnä kirjoitti:

        On siellä nyt tähän aikaan jo tähtiä! Aiemmin päivällä näky vaan kaks, heijastuksena ikkunaruudussa. 😉

        Ja vielä valovuosien etäisyydellä toisistaan?:P

        Täällä kaikilla on parempi tieto siitä mitä tähdet on kuin kenelläkään parisataa vuotta sitten. Galilei ei tiennyt. Newton ei tiennyt. Vaan eipä meidän palstalaisten tieto perustu muuhun kuin sokeaan uskoon siihen mitä meille on sanottu.


      • scrg kirjoitti:

        Ja vielä valovuosien etäisyydellä toisistaan?:P

        Täällä kaikilla on parempi tieto siitä mitä tähdet on kuin kenelläkään parisataa vuotta sitten. Galilei ei tiennyt. Newton ei tiennyt. Vaan eipä meidän palstalaisten tieto perustu muuhun kuin sokeaan uskoon siihen mitä meille on sanottu.

        Mitä mitä sina sanot? Vihjaatko sina että mulla on iso pää? ;)

        Nojoo, kyllähän se tiedetään, että taivaankansi on oikeasti musta pussilakana, jossa on reikiä. Ja niistä rei'stä joku tuikkii taskulampulla valoa puusilakanan sislle, nähdäkseen mitä maan pölypunkit puuhaa. :D


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mitä mitä sina sanot? Vihjaatko sina että mulla on iso pää? ;)

        Nojoo, kyllähän se tiedetään, että taivaankansi on oikeasti musta pussilakana, jossa on reikiä. Ja niistä rei'stä joku tuikkii taskulampulla valoa puusilakanan sislle, nähdäkseen mitä maan pölypunkit puuhaa. :D

        Niinjoo, se oikeinkirjoitus oli äikäntunneilla aina naapurilla lainassa ja siellä se on edelleen...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mitä mitä sina sanot? Vihjaatko sina että mulla on iso pää? ;)

        Nojoo, kyllähän se tiedetään, että taivaankansi on oikeasti musta pussilakana, jossa on reikiä. Ja niistä rei'stä joku tuikkii taskulampulla valoa puusilakanan sislle, nähdäkseen mitä maan pölypunkit puuhaa. :D

        Musta pussilakana on sillä tavoin yhtä hyvä selitys kuin mikä tahansa muukin, että joku ennen pitkää osoittaa sen vääräksi. Niin kauan kuin kaikki uskovat mustaan pussilakanaan, se on totuus.


      • scrg kirjoitti:

        Musta pussilakana on sillä tavoin yhtä hyvä selitys kuin mikä tahansa muukin, että joku ennen pitkää osoittaa sen vääräksi. Niin kauan kuin kaikki uskovat mustaan pussilakanaan, se on totuus.

        Mainiota, jään odottamaan koska joku korvaa mustan pussilakanani sinisellä, kuten taivaan kansi on nyt. Siihen saakka olen ylpeä oikeassa olemisestani. :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mainiota, jään odottamaan koska joku korvaa mustan pussilakanani sinisellä, kuten taivaan kansi on nyt. Siihen saakka olen ylpeä oikeassa olemisestani. :)

        Hahaaa!!! Pussilakanaan joutuis tekemään tuplsreijät ja mikä on todennäköisyys, että valo näkyis kahden reijän läpi? Väitän, että kyseessä olisi vain lakana!

        Hihi...


      • Dissident kirjoitti:

        Hahaaa!!! Pussilakanaan joutuis tekemään tuplsreijät ja mikä on todennäköisyys, että valo näkyis kahden reijän läpi? Väitän, että kyseessä olisi vain lakana!

        Hihi...

        Näää, eikä. Kun se on pussilakana johon kulunut useita pikkureikiä...niin ohuen ohutta kangasta, että valo kuultaa läpi. ☺️

        Hitsatessahan tulee helposti pieniä paloreikiä vaatteeseen, jos materiaali on helposti palava/ sulava. Semmosia pieniä reikiäkö sä meinasit?


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Näää, eikä. Kun se on pussilakana johon kulunut useita pikkureikiä...niin ohuen ohutta kangasta, että valo kuultaa läpi. ☺️

        Hitsatessahan tulee helposti pieniä paloreikiä vaatteeseen, jos materiaali on helposti palava/ sulava. Semmosia pieniä reikiäkö sä meinasit?

        No pikkuisia reikiä tietty. Ja kullä ne ois niin epäsiistejä, että lakana sen on...yksinkertainen lakana...

        Kokeileppas illslla vaikka itse....


      • Dissident kirjoitti:

        No pikkuisia reikiä tietty. Ja kullä ne ois niin epäsiistejä, että lakana sen on...yksinkertainen lakana...

        Kokeileppas illslla vaikka itse....

        Mmm,muutankin mieleni ja sanon että eipä se olekaan lakana ollenkaan. Ei pussilakanakaan. Se on pitsiverho. Tai pöytliina. 🤡


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Mmm,muutankin mieleni ja sanon että eipä se olekaan lakana ollenkaan. Ei pussilakanakaan. Se on pitsiverho. Tai pöytliina. 🤡

        Se on helkatinmoinen muovikalvo, mihin ukkosen (mukamas....) aikaan on paukuteltu haulikolla nosturista...

        Näi o.


      • Dissident kirjoitti:

        Se on helkatinmoinen muovikalvo, mihin ukkosen (mukamas....) aikaan on paukuteltu haulikolla nosturista...

        Näi o.

        Eli toisinsanoen se on kortonki missä on vaan hirveesti pieniä reikiä? Selvä. :D


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Eli toisinsanoen se on kortonki missä on vaan hirveesti pieniä reikiä? Selvä. :D

        Siis litteessä maassa ei ole alapuolella ketään....

        Sellaista paalien päälle pyöräytettyä elkukelmua vaan vierivieressä...


      • Dissident kirjoitti:

        Siis litteessä maassa ei ole alapuolella ketään....

        Sellaista paalien päälle pyöräytettyä elkukelmua vaan vierivieressä...

        Onhan, puun juuret! :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Onhan, puun juuret! :)

        Niin.... mitenkähän psksuks ne Flattiläiset mieltää kiekon?

        Kyllähän sitä on kilometrejä porattukin...maata näässiisä...

        Ja mitenkähän muutes selittävät laavapurkaukset?


    • Gnuk

      Heh, jotenki tuli mieleen pertsa ja sen yleisesti tunnustetut faktat... :D

      • Käyhän tsiikaamassa näitä juttuja....

        Siis ei helekatti...

        https://litteamaanpiiri.com

        Väkisin tulee mieleen pikkukakkonen ainakin...


      • Gnuk
        Dissident kirjoitti:

        Käyhän tsiikaamassa näitä juttuja....

        Siis ei helekatti...

        https://litteamaanpiiri.com

        Väkisin tulee mieleen pikkukakkonen ainakin...

        Juu, on kieltämättä mullakin taipumusta fakkiintuneeseen ajattelutapaan vailla parempaa tietoa. Kaikki, mikä sopii omaan maailmankuvaan ja antaa tyydyttävän selityksen, on ehdoton totuus. Se luola ja varjot siinä, nääs... :)


      • Gnuk kirjoitti:

        Juu, on kieltämättä mullakin taipumusta fakkiintuneeseen ajattelutapaan vailla parempaa tietoa. Kaikki, mikä sopii omaan maailmankuvaan ja antaa tyydyttävän selityksen, on ehdoton totuus. Se luola ja varjot siinä, nääs... :)

        Joo. Ei kai kukaan ole täysin avoin kaikkeen...

        Mutta jos joku on ongelma elämässä, niin ehkä kannattaa hiukan tutustua tarkemmin...

        Tää Flat earth-teoria vaan on sopiva esimerkki, miten kaiken saa selitettyäkin toisin...

        Muuten...Näille flat-tyypeille voisin sanoa suoraan yksinkertaisimman selityksen ikinä... maapallo.... siinä se! Se on jo siinä se muoto. Pallo. Tarviis enää selitellä mitään...hehe!


      • Gnuk
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Ei kai kukaan ole täysin avoin kaikkeen...

        Mutta jos joku on ongelma elämässä, niin ehkä kannattaa hiukan tutustua tarkemmin...

        Tää Flat earth-teoria vaan on sopiva esimerkki, miten kaiken saa selitettyäkin toisin...

        Muuten...Näille flat-tyypeille voisin sanoa suoraan yksinkertaisimman selityksen ikinä... maapallo.... siinä se! Se on jo siinä se muoto. Pallo. Tarviis enää selitellä mitään...hehe!

        Parin kolmen kuukauden täydellinen irtiotto kaikenlaisesta mediasta saattaisi ehkä hiukan avartaa näkökenttää. Media ja netti erityisesti on mitä oivallisin paikka löytää jostain vahvistus omille harhaisille käsityksille.

        Ja tietenkin ajattelutavan päivittäminen. Pitäisi luopua tarpeesta olla oikeassa ja kiinnostua siitä mistä milloinkin on oikeasti kyse. Ei se ole sen vaikeampi juttu...


      • Gnuk kirjoitti:

        Parin kolmen kuukauden täydellinen irtiotto kaikenlaisesta mediasta saattaisi ehkä hiukan avartaa näkökenttää. Media ja netti erityisesti on mitä oivallisin paikka löytää jostain vahvistus omille harhaisille käsityksille.

        Ja tietenkin ajattelutavan päivittäminen. Pitäisi luopua tarpeesta olla oikeassa ja kiinnostua siitä mistä milloinkin on oikeasti kyse. Ei se ole sen vaikeampi juttu...

        No yksi konsti on sulkea kanavat joo...Netti ja media yleensä kertoo sitä mikä myy.

        Itse suosin kyllä ajattelua. Maailma muuttuu ja tuo edellämainittu informaatio kasvaa. Mutta kun siellä on rahtunen tottakin seassa.

        Ottaa sen kuskinpaikan omasta elämästä, eikä koita ajaa maailmaa. Sitten voi katsella muittenkin menoa.


    • Tjahans, sitä suoritettiin valkoritaroinnin vahva paluu palstalle :D Eihän siinä mitään, saahan sitä valkoritaroida(kin) täällä mutta tuo nyt on jo vähän liian paksua:

      "Väkisin tulee mieleen pikkukakkonen ainakin..."

      Tokihan naiset ja valkoritarit palstalla aina pyrkii käyttämään shaming languageta & henkiolöhyökkäyksiä että sinänsä toimintatavan ymmärrän mutta sitä en että noin kömpelösti hyökätään vertaamalla jotain ilmiselvää väärässäoloa yhteen palstan parhaiten asioista perillä olevista tahoista. Jos pitäisi oikeasti valita verrokit niin ne tulisi ilmiselvästi näin:

      Litteä maa hörhöt = dissident & muut valkoritarit & palstan naiset

      Maa on tieteellisesti pyöreäksi todistettu = ykskakkonen & muut palstan asioista perillä olevat tahot

      Miksikö noin?

      Monestiko on palstalla palstateorioita kyetty kumoamaan? Itse en ole nänhyt kertaakaan sellaista tapahtuvan, en usko että muutkaan ovat

      Mitä tulee noihin litteän maan hörhöihin niin kovastihan ne koettaa selittää mustaa valkoiseksi ja tunkea pyöreää palikkaa neliskanttiseen reikään mutta se ei vaan tgahdo onnistua, ehkä siksi kun ei voi käyttää todistettuja faktoja tukena ja on vain tunnepohja siellä taustalla. Noiden oma parisuhdehistoriakin viestii väärääolemisest, vaikka kuinka "asiantuntijoina" esiinnytään ne omat lukuisatkin suhdeviritykset yleensä pelkkää epäonnistumisten jatkumoa.

      Luottaako siis ykskakkosen & kumppaneiden erehtymättömiin tosiasioihin vai häörhöporukan tunnesykkyrämykkyrä -tuumailuihin? vastaus lienee aika selvä kenelle tahansa järki-ihmiselle.

      • Palstateorioita kumotaan kokoajan, mutta yhtähyvin ne täällä käännetään kuin flat-väki pallon pyöreyden.

        Sitäpaitsi mut jo ylennettiin buhiksen nimissä ytmiks, että oot kuules harmis ihan pihalla jo.

        Hih...


      • Dissident kirjoitti:

        Palstateorioita kumotaan kokoajan, mutta yhtähyvin ne täällä käännetään kuin flat-väki pallon pyöreyden.

        Sitäpaitsi mut jo ylennettiin buhiksen nimissä ytmiks, että oot kuules harmis ihan pihalla jo.

        Hih...

        Et voi olla ytmi kun aisuroimalla kuitenkin p..si metsästät. ytmit saa ilman aisurointiakin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Et voi olla ytmi kun aisuroimalla kuitenkin p..si metsästät. ytmit saa ilman aisurointiakin.

        Niin...sekin vielä...

        Mulla on kyllä nyt menoja, että pakko jättää kutkuttavan kivat höpinät tänään väliin... mut eiköhän huomenna taas kerkee poikkeamaan täällä.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin...sekin vielä...

        Mulla on kyllä nyt menoja, että pakko jättää kutkuttavan kivat höpinät tänään väliin... mut eiköhän huomenna taas kerkee poikkeamaan täällä.

        No voi harmi :( Kerro sitten huomenna miten treffit meni niin me muut sitten palstateoretisoidaan missä meni vikaan ja annetaan hyviä neuvoja jatkoa ajatellen.


      • mullasoipuhelin
        Harmaaritari kirjoitti:

        No voi harmi :( Kerro sitten huomenna miten treffit meni niin me muut sitten palstateoretisoidaan missä meni vikaan ja annetaan hyviä neuvoja jatkoa ajatellen.

        Harmis pääsi taas tarpeeksi aisurin niskanpäälle niin hänellä "tuli muuta menoa" :D


      • ölkökölk
        mullasoipuhelin kirjoitti:

        Harmis pääsi taas tarpeeksi aisurin niskanpäälle niin hänellä "tuli muuta menoa" :D

        Miten dissi voi olla aisuri?

        Naisellehan tuossa paketissa tulee bonuksena ne pari lastakin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No voi harmi :( Kerro sitten huomenna miten treffit meni niin me muut sitten palstateoretisoidaan missä meni vikaan ja annetaan hyviä neuvoja jatkoa ajatellen.

        En ollut treffeillä, kun ihan yökylässä. Ja hyvin meni. Ei tarvitse korjailla palstalla tätä.

        Mutta vielä tähän vertaukseen flat earth-teorian ja palstateorian välillä. Palstateorissa on jännämiehiä, aisureita ja ties mitä tasoja miehille. Toisinsanoen ihmeellisiä selityksiä. Naiset on pääasiassa kurppia ja muita inhottavuuksia.

        Jos Flat-porukalle selittää pallon pyöreyttä, tulee selityksiä samalla tavalla. Jos sanot, että mitenkäs lantin rajat löytyy, niin niitä vahtii hallituksen joukot. No palstalla kaikki normaali elämä kyykätään muuten. Minäkin olen milloin aisuri, milloin ytm, ktm tai ainakin valkoritari. Palstateoria ei käsitä normaalia perusmiestä.

        Että kyllä nämä siksi saa samanlaiset fibat aikaiseksi minulla, Flat Earth-teoria ja palstateoria.


      • mullasoipuhelin kirjoitti:

        Harmis pääsi taas tarpeeksi aisurin niskanpäälle niin hänellä "tuli muuta menoa" :D

        Jäkäjäkä! Meneppäs kasvamaan...


      • Dissident kirjoitti:

        En ollut treffeillä, kun ihan yökylässä. Ja hyvin meni. Ei tarvitse korjailla palstalla tätä.

        Mutta vielä tähän vertaukseen flat earth-teorian ja palstateorian välillä. Palstateorissa on jännämiehiä, aisureita ja ties mitä tasoja miehille. Toisinsanoen ihmeellisiä selityksiä. Naiset on pääasiassa kurppia ja muita inhottavuuksia.

        Jos Flat-porukalle selittää pallon pyöreyttä, tulee selityksiä samalla tavalla. Jos sanot, että mitenkäs lantin rajat löytyy, niin niitä vahtii hallituksen joukot. No palstalla kaikki normaali elämä kyykätään muuten. Minäkin olen milloin aisuri, milloin ytm, ktm tai ainakin valkoritari. Palstateoria ei käsitä normaalia perusmiestä.

        Että kyllä nämä siksi saa samanlaiset fibat aikaiseksi minulla, Flat Earth-teoria ja palstateoria.

        "Mutta vielä tähän vertaukseen flat earth-teorian ja palstateorian välillä. Palstateorissa on jännämiehiä, aisureita ja ties mitä tasoja miehille. Toisinsanoen ihmeellisiä selityksiä. Naiset on pääasiassa kurppia ja muita inhottavuuksia. "

        Niin no, koska pitäisi olla myös faktaa esittää kovien väitteiden tueksi kaivapa joku ykskakkosen palstateoria-ketju jonka voit osoittaa menenvän metsään? Et taida siihen kyetä kun tämä sun oma shaming language & henkilöhyökkäysketju helisee tyhjyyttään faktojen osalta, Kuka siis onkaan sinkut palstan flat earth -teoreetikko joka vaan mutuilee muttei mitään pysty todeksi osoittamaan, toisin kuin palstateorioiden tiedemiehet joilla aian on esittää faktoja ja tieteellisiä tutkimuksiä väitteidensä tueksi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Mutta vielä tähän vertaukseen flat earth-teorian ja palstateorian välillä. Palstateorissa on jännämiehiä, aisureita ja ties mitä tasoja miehille. Toisinsanoen ihmeellisiä selityksiä. Naiset on pääasiassa kurppia ja muita inhottavuuksia. "

        Niin no, koska pitäisi olla myös faktaa esittää kovien väitteiden tueksi kaivapa joku ykskakkosen palstateoria-ketju jonka voit osoittaa menenvän metsään? Et taida siihen kyetä kun tämä sun oma shaming language & henkilöhyökkäysketju helisee tyhjyyttään faktojen osalta, Kuka siis onkaan sinkut palstan flat earth -teoreetikko joka vaan mutuilee muttei mitään pysty todeksi osoittamaan, toisin kuin palstateorioiden tiedemiehet joilla aian on esittää faktoja ja tieteellisiä tutkimuksiä väitteidensä tueksi.

        No pikkukakkosen teorioitahan rikotaan kokoajan pitkin ja poikin. Muhunkin ihastui 5 cm mua pitempi nainen. Jne.

        Js en tajua mitä shaming languagea on sanoa, että kaikilla on periaatteessa ihan sama homma edessä vaikkapa pariutumisen osalta. Ei sitä mitkään ihme teoriat selitä sen kummemmin.

        Minäkin pelaan salibandya. Minun pitää juosta ja käyttää päätä ihan samslla tavalla kuin joku Oilerssissa pelaava tähtikin.. silti meitä ei voi verrata...mutta kumpikin pelataan.

        Tekeekö se minun pelistä erilaisemman, jos rupean selvittämään ja vertaamaan Oilerssin pelaajan ja mun lähtökohtia jne? Mitä ihmettä se mihinkään muuttaa minun pelaamista? Voin parkua, että on väärin, kun en syntynyt isoon kaupunkiin, että olisin saanut ison seuran huippuvalmennusta, yläkerran Mika olisi jättänyt leftin mailan tilalle ennemmin rightin mailan, että olisi nyt painavampi laukaus...

        Kyllä osaan nauttia säbästä ihan tälleenkin kavereiden kanssa...eikä tarvia teorialla selittää, miksi en ole sm-tason ammattipelaaja.


    • j6hh45h45h454h

      Toisaalta lettumaapallosta ei, tietenkään, ole yhtäkään todistetta kun taas esimerkiksi ihmisten käytöksestä on tehty tutkimuksia.

      • No palstateoriaa ei ole todisteltu mitenkään. Korkeintaan määritelty iltapäivälehtien otsikot, että miten jännämiehet tekee sitä ja tätä...


    • Onhan nää "hörhöt" joskus ihan oikeassakin, siinä ainakin että osa ihmisistä toimii kuten kaava sanoo. Mutta ongelma lienee onkin siinä, että pitäisi kyetä ymmärtämään, että kaava on kaava ja kaikki eivät kaavoja noudata.

      Ettei ihmiset ole homogeenistä massaa, kuten hekään eivät ole...eivät kaikki muutkaan.

      • Siis jos ymmärtää kaavan, pitäisi kyetä ottamaan huomioon myös poikkeamat. Pelkkä kaava ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Siis jos ymmärtää kaavan, pitäisi kyetä ottamaan huomioon myös poikkeamat. Pelkkä kaava ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.

        Sadussakin on aina ripaus tottakin.

        On naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, jotka tekevät omassa elämässään epämieluisia päätöksiä muitten näkökulmasta.

        Mutta silti jokaisen pitäisi ottaa vastuu ensisijaisesti omastaan ja opetella elämään se elämä.
        Turha sitä on naapuria syyttää jos maitolasi kaatuu itseltään keittiössä. Mistä se tiesi sinun kaataneen sen piripintaan ennenkuin soittaa ovikelloa?

        Toisaalta onko siinäkään syyllistä, että ei koe toista mielenkiintoiseksi ekoilla treffeillä ja jättää siihen touhun? Miksi siitä vedetään johtopäätöksiä tyyliin, että kun naapuri on vittumainen kyylä, niin se tietysti ovelta kuunteli kun avasin kaapin ja täytin maitolasia, sitten soitti tahallaan oikein kovasti ovikelloa!

        Ps. Miksi pitää kaataa piripintaan lasi...ottaa kaksi vajaampaa....jää läikkymisvara....kelle tämä tulee mieleen?


      • Dissident kirjoitti:

        Sadussakin on aina ripaus tottakin.

        On naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, jotka tekevät omassa elämässään epämieluisia päätöksiä muitten näkökulmasta.

        Mutta silti jokaisen pitäisi ottaa vastuu ensisijaisesti omastaan ja opetella elämään se elämä.
        Turha sitä on naapuria syyttää jos maitolasi kaatuu itseltään keittiössä. Mistä se tiesi sinun kaataneen sen piripintaan ennenkuin soittaa ovikelloa?

        Toisaalta onko siinäkään syyllistä, että ei koe toista mielenkiintoiseksi ekoilla treffeillä ja jättää siihen touhun? Miksi siitä vedetään johtopäätöksiä tyyliin, että kun naapuri on vittumainen kyylä, niin se tietysti ovelta kuunteli kun avasin kaapin ja täytin maitolasia, sitten soitti tahallaan oikein kovasti ovikelloa!

        Ps. Miksi pitää kaataa piripintaan lasi...ottaa kaksi vajaampaa....jää läikkymisvara....kelle tämä tulee mieleen?

        On tietysti, oikeasta elämästähän ne sadut on väritelty.

        Nojoo, toiset on taipumattomampia, hitaampia oppimaan ja jääräpäisempiäkin. Toiset kestää huonosti vastoinkäymisiä ja yleistääkin helposti. Yhden totuuden ihmiset on kuin uskovaisia, ei haluta uskoa mitään mikä voisi kääntää omat käsitykset päälaelleen. On turvallisempaa uskoa jonkun asian olevan niin tai näin, kun ei kykene kokeilemaan toista vaihtoehtoa. Tai ei ole kaikupohjaa muulle...

        Pitää sitten vaan uskoa mihin uskoo ja kestää seurauksia, jos ei halua muuta vaihtoehtoa ees miettiä.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        On tietysti, oikeasta elämästähän ne sadut on väritelty.

        Nojoo, toiset on taipumattomampia, hitaampia oppimaan ja jääräpäisempiäkin. Toiset kestää huonosti vastoinkäymisiä ja yleistääkin helposti. Yhden totuuden ihmiset on kuin uskovaisia, ei haluta uskoa mitään mikä voisi kääntää omat käsitykset päälaelleen. On turvallisempaa uskoa jonkun asian olevan niin tai näin, kun ei kykene kokeilemaan toista vaihtoehtoa. Tai ei ole kaikupohjaa muulle...

        Pitää sitten vaan uskoa mihin uskoo ja kestää seurauksia, jos ei halua muuta vaihtoehtoa ees miettiä.

        Niin. Ei jatkuvaa samaa voi tapahtua vuosikausia ihmiselle, tai pitää hakeutumalla hakeutua huonoon aina...

        Minä ainakin etsisin oviaukkoa nopeasti, jos aina pää kopsahtas seinään...kärpästyylin päänhakkaaminen ahdistaisi nopeasti....


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Ei jatkuvaa samaa voi tapahtua vuosikausia ihmiselle, tai pitää hakeutumalla hakeutua huonoon aina...

        Minä ainakin etsisin oviaukkoa nopeasti, jos aina pää kopsahtas seinään...kärpästyylin päänhakkaaminen ahdistaisi nopeasti....

        Nii, voi kiertää samaa kehää tai kokeilla toista. :)


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Nii, voi kiertää samaa kehää tai kokeilla toista. :)

        Niin. No palstateoriassahan hassuinta on syyttää muita siitä omasta näköalattomuudesta...naiset kurppia ja miehet vaikka mitä, jos onnistuvat siinä missä ao. ei.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. No palstateoriassahan hassuinta on syyttää muita siitä omasta näköalattomuudesta...naiset kurppia ja miehet vaikka mitä, jos onnistuvat siinä missä ao. ei.

        Oikeastaan se ei ole edes hassua, minusta. Se on aika tavallista ihmiselle, joka kokee epäonnistumisia enemmän kuin onnistumisia. Ja mikään ei koskaan vahvista onnistumisen tunteita, muu kuin syyn vierittäminen jonkun muun niskoille. Ihminen ulkoistaa sen mitä ei voi sisäistää...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Oikeastaan se ei ole edes hassua, minusta. Se on aika tavallista ihmiselle, joka kokee epäonnistumisia enemmän kuin onnistumisia. Ja mikään ei koskaan vahvista onnistumisen tunteita, muu kuin syyn vierittäminen jonkun muun niskoille. Ihminen ulkoistaa sen mitä ei voi sisäistää...

        Jos tämän miettii vaikka lapsen kävelemään opetteluun tai pyörälläajoon...

        Niin lapsi kokee vastoinkäymisiä monta monituista kertaa. Häntä tuetaan ja ksnnustetaan, mutta perimmäinen syy miksi hän oppii kummatkin on halu oppia.

        Mikä siinä jossainvaiheessa joillekin tulee? Se, että se ei ole polkupyörä tai yleensä maan vetovoima vaan toinen ihminen, mitä pitää opetella arvostamaan. Ja vielä pitäisi nähdä itsensäkin siinä...

        Ja yhtä julmaa kuin lapsena nuo jo mainitut.

        Jotkut oppii ja hokaa asiat nopeammin kun toiset, mutta ihan samat opit pätee...


      • Dissident kirjoitti:

        Jos tämän miettii vaikka lapsen kävelemään opetteluun tai pyörälläajoon...

        Niin lapsi kokee vastoinkäymisiä monta monituista kertaa. Häntä tuetaan ja ksnnustetaan, mutta perimmäinen syy miksi hän oppii kummatkin on halu oppia.

        Mikä siinä jossainvaiheessa joillekin tulee? Se, että se ei ole polkupyörä tai yleensä maan vetovoima vaan toinen ihminen, mitä pitää opetella arvostamaan. Ja vielä pitäisi nähdä itsensäkin siinä...

        Ja yhtä julmaa kuin lapsena nuo jo mainitut.

        Jotkut oppii ja hokaa asiat nopeammin kun toiset, mutta ihan samat opit pätee...

        No sitten kysytään, että mistä se halu oppia tulee? Tai kyky arvostaa toisia? :)

        Mä tykkään joskus ajatella silleen jotakin asiaa, kun joku ei millään pääse samalle aallonharjalle jossain asiassa. Että sulla on työkalupakki. Siellä on erilaisia työkaluja, vähän eri vaivaan kaikki.

        Sitten sulla on se halu ja se kyky käyttää niitä työkaluja.

        Mutta sitten toisella on samanlainen pakki, mutta sieltäpä puuttuuin osa työkaluista ja saattaapa puuttua se halukin käyttää niitä työkaluja tai miettiä mistä hankkis ne puuttuvat.

        Miksi?


      • Nicitönnä kirjoitti:

        No sitten kysytään, että mistä se halu oppia tulee? Tai kyky arvostaa toisia? :)

        Mä tykkään joskus ajatella silleen jotakin asiaa, kun joku ei millään pääse samalle aallonharjalle jossain asiassa. Että sulla on työkalupakki. Siellä on erilaisia työkaluja, vähän eri vaivaan kaikki.

        Sitten sulla on se halu ja se kyky käyttää niitä työkaluja.

        Mutta sitten toisella on samanlainen pakki, mutta sieltäpä puuttuuin osa työkaluista ja saattaapa puuttua se halukin käyttää niitä työkaluja tai miettiä mistä hankkis ne puuttuvat.

        Miksi?

        No tietenkään en pysty kuin oman näkökannan tähän antamaan..

        Mulla on vähän samanlainen ajatus kuin sulla. Mutta motivaattorina nulla on yksinkertainen ajatus, että jos jotain tarvitsee elämässään, sen saa toimimaan ja sen saa kun tarpeeks yrittää.

        Oon sellainen tyyppi mikä menee läpi harmaan kiven. Aina ei ole se helpoin tapa, mutta jos jotain tarvitsen, sen jotenkin hommaan. Ja jos yrittää oikoa jossain, niin huomaa, että siinä saa vaan takapakkia. Puu kannattaa katkaista, ennenkuin halkaisee...

        Niin ja tyhjän saa pyytämättäkin. Se on yksi totuus. Eikä itku auta suoritukseen. Se ehkä on joskus paikallaan, mutta vaan päästämään pahat fiilingit pois. Sit taas mentiin....


    • fidget-spinner

      Maa ei ole mikään lauta.
      https://pics.me.me/im-not-flat-shuuzo3-dont-bully-earth-chan-29672616.png

      Maan kaarevuuden olen itse todennut omin silmin, kun Suomenlahdella seilaavista laivoista näkyi vain kansirakenteet. Lättäpäiden väitteitä ja niiden kumoamisia on kyllä hauska seurata. Ihmettelen vaan ketjun aloittajan tarvetta sotkea punainen pilleri-jutut samaan soppaan. Niihin ei oikeastaan tarvita mitään salaliittoja, vain kilttimiesten oma itsepetos ja epämiellyttävä totuus.

      • No kuten tuolla edellä tuumasin, vois lättänä-tyypit miettiä jo nimeä....maapallo=pallo. Heh

        Mutta yhtenäisyyttä on näissä siis se, että asioita ja faktoja pyöritellään omakeksimin termein ja salaliitoin..

        Ja taas toisaalta kummatkin teoreetikot voisivat elää tyytyväisenä elämäänsä, olipa se msa litteä tai vaikka naiset hypergamisia. Mutta ei...


      • Laivan näkymiseen vaikuttaa maan geometrian lisäksi valon taipuminen eli silmä näkee laivaa jopa horisontin takaa. Miten havainnoida pinnan suoruus tai kaarevuus silloin, jos ei ole olemassa mitään joka kulkisi "suoraan".


      • scrg kirjoitti:

        Laivan näkymiseen vaikuttaa maan geometrian lisäksi valon taipuminen eli silmä näkee laivaa jopa horisontin takaa. Miten havainnoida pinnan suoruus tai kaarevuus silloin, jos ei ole olemassa mitään joka kulkisi "suoraan".

        Asettaa aseen ampumaan neljään ilmansuuntaan vaikka kilometriin ja toistaa ampumiset 10 kertaa. Eiköhän se siitä selviä. Eikös tulosten pitäisi olla symmetriset joka ilmansuuntaan? Jos maa siis on litteä?


      • wewefwefwefweefw
        scrg kirjoitti:

        Laivan näkymiseen vaikuttaa maan geometrian lisäksi valon taipuminen eli silmä näkee laivaa jopa horisontin takaa. Miten havainnoida pinnan suoruus tai kaarevuus silloin, jos ei ole olemassa mitään joka kulkisi "suoraan".

        No tuossa mittakaavassa valo ei painovoiman vaikutuksesta todellakaan taivu niin että sen silmällä näkisi, eikä kyllä laitteillakaan, eri juttu sitten jos ajatellaan vaikkapa lämpötilan vaikutusta ilmakehään.


      • wewefwefwefweefw kirjoitti:

        No tuossa mittakaavassa valo ei painovoiman vaikutuksesta todellakaan taivu niin että sen silmällä näkisi, eikä kyllä laitteillakaan, eri juttu sitten jos ajatellaan vaikkapa lämpötilan vaikutusta ilmakehään.

        Väärää termiä taisin käyttää. Valo taittuu ilmakehässä niin, että tavallisesti nähdään pidemmälle horisontin taakse kuin nähtäisiin tyhjiössä. Massan aiheuttamasta valon kulkutien taipumisesta ei ole kysymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe