Naisten koulutus aiheuttaa lapsettomuuskriisin

27

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käteisenpuuteaiheuttaa

      Väärin: miesten varattomuus aiheuttaa lapsettomuutta, koska jokaista lasta kohti pitäisi olla 1 miljoona euroa käteistä säästössä jotta tuleva lapsi saisi kohtuullisen elämän.

      • velat

        Tuolla asenteella sukupuutto on lähitulevaisuutta.


      • suomalaistenkin.kanssa
        velat kirjoitti:

        Tuolla asenteella sukupuutto on lähitulevaisuutta.

        Matut lisääntyy.


    • Sehän on vaan hyvä asia, että se naisten koulutustaso on lisääntynyt. Ei kai siitä hyvästä koulutuksesta koskaan pitäisi olla mitään haittaa yhteiskunnalle, sillä se parantaa ihmisten työllisyysmahdollisuuksia ja näin ollen vähentää työttömyyttä. Pitäisi myös yhteiskunnan pyrkiä panostaa lisäämään sitä nuorten miesten koulutusta, sillä se juuri vähentää heidän syrjäytymistä.

      Muutenkin se Suomen väestömäärä on vaan noussut aina vuosi vuodelta, nin eipä se haittaisi yhtään, vaikka se syntyvyys laskisi jatkossakin ja saataisiin sitä väestömäärää vähenemään vaikka alle viiden miljoonan.

      Voisi ne naisettomuudesta ja lapsettomuudesta kärsivät miehet itse muuttaa vaikka ulkomaille johonkin sellaiseen maahan, naisilla ei ole mahdollisuutta käydä töissä ja/tai opiskella hyvää koulutusta. Tai sitten hakisivat sen vaimon sieltä eri kulttuurista, niin ei tarvisi tällä palstalla turhaan valittaa tyhjästä ja alkaa heikentämään hyviä asioita, kuten naisten työssäkäyntiä ja koulutusta.

    • Niin. Eikös se ole vastuullista elämäntapaa, jos ei suostu siihen mitä ei halua? Etkös itsekin pysy kaukana 2000-luvun naisista? Miks ne ei sais pysyä kaukana epämukavasta vastuusta?

      Onneks elämä on valintoja... vai mitä?

      • Joo tavallaan mutta jotenkin ristiriitaista perustelua kun tuossa(kin) vastaajanaiset kovin olin huolissaan maapallosta ja sillä perustelevat lapsettomuutta mutta ne samat naiset tahtoo matkustella ainakin pari kertaa vuodessa lentämällä jonnekin. Kyllä minä toki ymmärrän sen yksilötasolla jos ei halua mutta kansakuntahan siinä kuolee pikkuhiljaa. Jotenkin sitä vaan enemmän itse arvostaa sellaisia äitinaisia jotka tosissaan ottaa sen äitihomman kuin joitain jotka ihan vaan itsekkyyttään kieltäytyy naisen luonnollisesta tehtävästä. Ei se äitihomma helppo ole, eikä sen pidäkään olla, se on vaan oikein.


      • Valivalivali
        Harmaaritari kirjoitti:

        Joo tavallaan mutta jotenkin ristiriitaista perustelua kun tuossa(kin) vastaajanaiset kovin olin huolissaan maapallosta ja sillä perustelevat lapsettomuutta mutta ne samat naiset tahtoo matkustella ainakin pari kertaa vuodessa lentämällä jonnekin. Kyllä minä toki ymmärrän sen yksilötasolla jos ei halua mutta kansakuntahan siinä kuolee pikkuhiljaa. Jotenkin sitä vaan enemmän itse arvostaa sellaisia äitinaisia jotka tosissaan ottaa sen äitihomman kuin joitain jotka ihan vaan itsekkyyttään kieltäytyy naisen luonnollisesta tehtävästä. Ei se äitihomma helppo ole, eikä sen pidäkään olla, se on vaan oikein.

        Eiköhän lasten tekokin ole jonkinlaista itsekkyyttä.

        Miehille ei kelpaa mikään. Ei lasten saanti eikä saamattomuus.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo tavallaan mutta jotenkin ristiriitaista perustelua kun tuossa(kin) vastaajanaiset kovin olin huolissaan maapallosta ja sillä perustelevat lapsettomuutta mutta ne samat naiset tahtoo matkustella ainakin pari kertaa vuodessa lentämällä jonnekin. Kyllä minä toki ymmärrän sen yksilötasolla jos ei halua mutta kansakuntahan siinä kuolee pikkuhiljaa. Jotenkin sitä vaan enemmän itse arvostaa sellaisia äitinaisia jotka tosissaan ottaa sen äitihomman kuin joitain jotka ihan vaan itsekkyyttään kieltäytyy naisen luonnollisesta tehtävästä. Ei se äitihomma helppo ole, eikä sen pidäkään olla, se on vaan oikein.

        Ei mun mielestä ole kyllä missään niin määritelty, että se äitiys olisi muka jokin luonnollinen tehtävä ja velvollisuus, josta naiset eivät muka saisi kieltäytyä. Aivan yhtä normaalia se on, jos nainen haluaakin matkustella ja panostaa perhe-elämän ja lapsien sijasta siihen koulutukseen ja työuraansa.

        Voisi myös suomalaismiehet panostaa nykyistä enemmän siihen työuraansa, eikä vaan valittaa siitä, jos naiset kouluttautuvat heidän mielestä liikaa.

        Muutenkin jostain 30-luvun natsi-Saksasta tollainen ajatus, että se lasten synnyttäminen olisi muka joku jokaisen naisen velvollisuus ja luonnollinen tehtävä.


      • Valivalivali kirjoitti:

        Eiköhän lasten tekokin ole jonkinlaista itsekkyyttä.

        Miehille ei kelpaa mikään. Ei lasten saanti eikä saamattomuus.

        Naiset usein saa lapsia väärälaisille miehille silloin harvoin kun saavat nykymaailmassa, oikeanlaiset miehet usein jää lapsettomiksi.


      • DarkFear kirjoitti:

        Ei mun mielestä ole kyllä missään niin määritelty, että se äitiys olisi muka jokin luonnollinen tehtävä ja velvollisuus, josta naiset eivät muka saisi kieltäytyä. Aivan yhtä normaalia se on, jos nainen haluaakin matkustella ja panostaa perhe-elämän ja lapsien sijasta siihen koulutukseen ja työuraansa.

        Voisi myös suomalaismiehet panostaa nykyistä enemmän siihen työuraansa, eikä vaan valittaa siitä, jos naiset kouluttautuvat heidän mielestä liikaa.

        Muutenkin jostain 30-luvun natsi-Saksasta tollainen ajatus, että se lasten synnyttäminen olisi muka joku jokaisen naisen velvollisuus ja luonnollinen tehtävä.

        Miehet ei pärjää koulumaailmassa naisille ja kun naiset sitten rohmuaa kaikki hyvät työpaikatkin miehet kävelee junien alle kun ei niillä ole mitään merkitystä vääristyneessä maailmassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Naiset usein saa lapsia väärälaisille miehille silloin harvoin kun saavat nykymaailmassa, oikeanlaiset miehet usein jää lapsettomiksi.

        Ei ole mitään oikeanlaisia miehiä, joiden kuuluisi saada lapsia. Ei ne lapset ole mikään palkinto miehelle, joka ansaitaan sillä perusteella, että käy töissä ja on mm. kiltti ja kunnollinen.

        Voisi ne lapsettomat miehet keksiä jotain muta elämäänsä, kun ei ole perhettäkään heillä esteenä. Kuten vaikka reissuta ulkomailla, muuta ulkomaille tai panostaa opiskeluihin ja työuraansa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo tavallaan mutta jotenkin ristiriitaista perustelua kun tuossa(kin) vastaajanaiset kovin olin huolissaan maapallosta ja sillä perustelevat lapsettomuutta mutta ne samat naiset tahtoo matkustella ainakin pari kertaa vuodessa lentämällä jonnekin. Kyllä minä toki ymmärrän sen yksilötasolla jos ei halua mutta kansakuntahan siinä kuolee pikkuhiljaa. Jotenkin sitä vaan enemmän itse arvostaa sellaisia äitinaisia jotka tosissaan ottaa sen äitihomman kuin joitain jotka ihan vaan itsekkyyttään kieltäytyy naisen luonnollisesta tehtävästä. Ei se äitihomma helppo ole, eikä sen pidäkään olla, se on vaan oikein.

        Itse otan isyyteni vakavasti. Mutta mitä lapsille jää jos en ottaisi?

        Suoraan... isänä isekin, sanon, että äitiys on oikeasti tärkeä rooli. Vastuu. Jos sitä ei punnitse oikein perustein, tulee paljon pahaa.

        Ennemmin vähemmän lapsia, kuin kasapäin pieniä ihmisalkuja vailla välittävää äitiä...ja isää.

        Ei tänne määrää tarvita enää. Vaan jos ei nyt voida puhua laadusta, niin inhimillisestä laadusta... Että kuka tänne syntyy, on se harkittu. Ei elämänkoululottoa tarvita...


      • DarkFear kirjoitti:

        Ei ole mitään oikeanlaisia miehiä, joiden kuuluisi saada lapsia. Ei ne lapset ole mikään palkinto miehelle, joka ansaitaan sillä perusteella, että käy töissä ja on mm. kiltti ja kunnollinen.

        Voisi ne lapsettomat miehet keksiä jotain muta elämäänsä, kun ei ole perhettäkään heillä esteenä. Kuten vaikka reissuta ulkomailla, muuta ulkomaille tai panostaa opiskeluihin ja työuraansa.

        Miksi ei? Joskus niin oli, mies sai palkkioksi siitä että eli kunniallisesti hyvän naisen joka teki miehelle lapsia. Minusta se on ollut aika hyvä malli.

        Joopa joo, entäs kun kyllästyy reissuamiseen, ei tykkää asua ulkomailla eikä näe mitää järkeä opiskeluissa ja/tai työurassa kun ei siitä kuitenkaan saa palkkioksi hyvän naisen rakkautta ja lapsia sen kanssa? Voisi ne kunnolliset miehet samantien kävellä sinne junan alle niin säästyisivät kaikelta turhalta vaivalta joka ei johda minnekään, eikös vaan?


      • Dissident kirjoitti:

        Itse otan isyyteni vakavasti. Mutta mitä lapsille jää jos en ottaisi?

        Suoraan... isänä isekin, sanon, että äitiys on oikeasti tärkeä rooli. Vastuu. Jos sitä ei punnitse oikein perustein, tulee paljon pahaa.

        Ennemmin vähemmän lapsia, kuin kasapäin pieniä ihmisalkuja vailla välittävää äitiä...ja isää.

        Ei tänne määrää tarvita enää. Vaan jos ei nyt voida puhua laadusta, niin inhimillisestä laadusta... Että kuka tänne syntyy, on se harkittu. Ei elämänkoululottoa tarvita...

        No niinpä mutta eipä taida olla nykyään naisilla haluja tehdä lapsia semmoisille jotka ottaisi vakavasti. No joo, nyt pitää mennä nukkumaan, öitä.


      • Valivalivali
        Harmaaritari kirjoitti:

        Naiset usein saa lapsia väärälaisille miehille silloin harvoin kun saavat nykymaailmassa, oikeanlaiset miehet usein jää lapsettomiksi.

        Ei ole oikeanlaisia miehiä tänä päivänä. Siitä johtuu sekin että moni nainen haluaa lapsen ilman miestä.
        Lehden jutussa oli myös miehiä jotka ei lapsia halua. Ei pelkästään naisia.


      • Ikisinkkunainen
        Harmaaritari kirjoitti:

        Miksi ei? Joskus niin oli, mies sai palkkioksi siitä että eli kunniallisesti hyvän naisen joka teki miehelle lapsia. Minusta se on ollut aika hyvä malli.

        Joopa joo, entäs kun kyllästyy reissuamiseen, ei tykkää asua ulkomailla eikä näe mitää järkeä opiskeluissa ja/tai työurassa kun ei siitä kuitenkaan saa palkkioksi hyvän naisen rakkautta ja lapsia sen kanssa? Voisi ne kunnolliset miehet samantien kävellä sinne junan alle niin säästyisivät kaikelta turhalta vaivalta joka ei johda minnekään, eikös vaan?

        Silloin joskus nainen ei ollut miehelle parisuhde huora. Nyt on miesten mielestä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niinpä mutta eipä taida olla nykyään naisilla haluja tehdä lapsia semmoisille jotka ottaisi vakavasti. No joo, nyt pitää mennä nukkumaan, öitä.

        No sinun helppo sanoa miten tunnistaa kuka ottaa vakavasti. Sellainen joka ajattelee kuin sinä ja piste. Enkä mä ees sinua tunne! Miten kukaan tuolla jossain oleva nainenkaan? Keksi siihen vastaus ja kysele sit näitä...

        Ja öitä koliseva kamu.

        Ps. Kehuttiin sua ent. Nicin kaa... kyllä täällä moni sua ymmärtää... siirrä se irl.ään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Miksi ei? Joskus niin oli, mies sai palkkioksi siitä että eli kunniallisesti hyvän naisen joka teki miehelle lapsia. Minusta se on ollut aika hyvä malli.

        Joopa joo, entäs kun kyllästyy reissuamiseen, ei tykkää asua ulkomailla eikä näe mitää järkeä opiskeluissa ja/tai työurassa kun ei siitä kuitenkaan saa palkkioksi hyvän naisen rakkautta ja lapsia sen kanssa? Voisi ne kunnolliset miehet samantien kävellä sinne junan alle niin säästyisivät kaikelta turhalta vaivalta joka ei johda minnekään, eikös vaan?

        Kyllä mun mielestäni tämä nykyinen malli ja aikakausi on vaan paljon parempi, kun joku 50-luvun menneisyyteen jämähtänyt aika. Silloin ei edes ollut vielä samanlaista sinkkuelämän aikaa, kun mitä tänä päivänä on, kun kihloihin ja naimisiin mentiin heti parikymppisenä sen ensimmäisen miehen tai naisen kanssa. Eikä edes avioeroja silloin hyväksytty.

        Nykyisin on myös se hyvä puoli, kun tänä päivänä perheitä ja perhemallejakin on erilaisia, eikä vain se yksi "ainoa oikea" perhemalli, jossa on kantasuomalainen mies ja nainen ja heidän yhteiset lapset.

        Eikä tässä nyt kenenkään kannata mihinkään junien alle kävellä, sillä en ole missään vaiheessa sellaista sanonut. Mutta aina sitä vaan luulisi jotain iloja ja uusia asioita elämäänsä keksivän, vaikka sitä perhettä ei olisikaan. Ja kuten sanoinkin, niin kyllähän sitä myös miehet voi ihan hyvin tänä päivänä hakea sen puolison ulkomailta. Että ei se suinkaan ole vain pelkkä naisten etu.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo tavallaan mutta jotenkin ristiriitaista perustelua kun tuossa(kin) vastaajanaiset kovin olin huolissaan maapallosta ja sillä perustelevat lapsettomuutta mutta ne samat naiset tahtoo matkustella ainakin pari kertaa vuodessa lentämällä jonnekin. Kyllä minä toki ymmärrän sen yksilötasolla jos ei halua mutta kansakuntahan siinä kuolee pikkuhiljaa. Jotenkin sitä vaan enemmän itse arvostaa sellaisia äitinaisia jotka tosissaan ottaa sen äitihomman kuin joitain jotka ihan vaan itsekkyyttään kieltäytyy naisen luonnollisesta tehtävästä. Ei se äitihomma helppo ole, eikä sen pidäkään olla, se on vaan oikein.

        Kari Enqvist totesi äskettäin, että yhden lapsen hiilidioksidipäästöillä voi lentää maapallon toiselle puolelle joka kolmas viikko.


      • outsider1 kirjoitti:

        Kari Enqvist totesi äskettäin, että yhden lapsen hiilidioksidipäästöillä voi lentää maapallon toiselle puolelle joka kolmas viikko.

        Ilman yhtäkään lasta koko hiilidioksidipäästötkin on täysin turhanpäiväinen asia. Vasta lapsi tekee niistä ongelman, koska eivät ne ole ongelma kuin sille lapselle.


    • Kiltti-Ja-Kunnollinen

      Vai ei vaippojen vaihto kiinnosta. No ei kai koska nainen joutuu yksin niitä vaippoja vaihtamaan koska jännämiehiä ei kiinnosta. Jä nnämies ei nukuta lasta vaikka siitää sen joten nainen joutuu yötä myöten valvomaan kun ei saa apua jännämieheltään. Kyllä silti paljon syntyy lapsia jossa on vain yksi vanhempi kun mies jättää naisen. Kunnnolliset miehet ei kelpaa isäksi.

      • Ikisinkkunainen

        Kuten sanottu niin nainen haluaa sen lapsen yksin. Ei nykymiehet tunne vastuuta mistään. Mies se on jännämieskin ja tyypillinen sukupuolensa edustaja. Niinkuin sinäkin.


    • 4000sinkkumies

      Ei 4000 euron palkalla mies pääse perhettä perustamaan.

      • Tavisnainenn

        Ihan tavisperheitä tutuillani on. Duunareita joilla ei ole tulot lähelläkään 4000 euroa. Sekä miehellä että naisella.
        Tietenkin jos itse vaadit enemmän... Vaadit ehkä sen top 10 naisen joka taas osaa vaatia oman tasoisensa miehen.


    • kllk

      Tämä jatkuva jauhaminen alhaisesta syntyvyydestä on pelkkää propagandaa jonka avulla ihmisiä taas aivopestään uskomaan että tarvitaan lisää maahanmuuttoa. Ärsyttävin piirre tässä keskustelussa on tuo teeskennelty huolustuneisuus alhaisesta syntyvyydestä sillä se nimenomaan on teeskentelyä; kantaväestön alhainen syntyvyys sopii erinomaisesti mokutusprojektille.

    • Mielestäni tämä on vain osatotuus. Kyselytutkimuksen mukaan naiset joilla on alempi koulutustaso sijoittuvat työelämässä töihin jotka ovat määräaikaisia, osa-aikaisia ja lisäksi heikosti palkattuja; osa tekee jopa kahta työtä selvitäkseen. Tämä talouden epävarmuus oli heillä syy miksi he eivät halua lapsia.
      Toki kyllähän koulutuskin vaikuttaa. Jos miettii että ensin käy lukion ja sen jälkeen opiskelee vaikka yliopistossa ennen työelämään siirtymistä niin on ihan inhimillistä että hetken haluaa olla siinä työelämässä ja luoda uraa sekä maksella opintolainoja ennenkuin alkaa leikkimään taas kotileikkejä. Osalle sitten käy niin että tasapainoillessaan uran ja lasten hankinnan välillä päätyy uraan. Varmasti monelle vaikeita päätöksiä enkä halua asettaa vastakkain isompaa veropussia valtiolle tuovaa uranaista tai tulevia veronmaksajia valtiolle loihtivaa kotiäitiä. Molemmat arvokkaita rooleja.

      Itse näen suurimmaksi esteeksi lasten hankkimiseksi ongelmat työn ja perhe-elämän välillä. Perhevapaamallit jotka kannustaisivat myös miehiä jäämään kotiin äidin sijaan puuttuvat käytännössä kokonaan. Pienten lasten äitien osa-aikaisuus, etätyöskentely yms. Toivottavasti valtiovalta ja työmarkkinapöydissä istuvat aloittaisivat asian pohdiskelun ja kysyisivät myös kansalta ideoita miten tätä palettia kannattaa pyörittää.

      Toinen asia mitä olen pohtinut on tämä sinkkuelämän/lapsettoman parisuhteen valinneiden ja lapsiperheistä luotujen mielikuvien vastakkainasettelu. Artikkelit lapsettomista ihmisistä korostavat vapautta, oman itsensä kehittämistä, sitä miten olet vastuussa vain itsestäsi. Mielikuvat perhe-elämästä luodaan termeillä "prisma-perhe","vaipparumpa" jne eli koko ajan korostetaan miten sinulta tavallaan oma elämäsi loppuu kun lapset tulevat mukaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe