Hylätyksi tulemisen pelko

vaikeaunelma

Miten teillä muilla? Mulla on ainainen ongelma kun aloitan uuden suhteen niin pelkään jo valmiiksi mitä jos minut jätetään. Mitä paremmalta suhde tuntuu sen kovemmin pelko istuu takaraivooni. Näin käy joka helvetin kerta. Sössin kaiken kun pelkään. Lopulta suhde kaatuu poikkeuksetta aina pelkooni. Tuon jotain tiettyjä asioita ilmi mitä en edes tarkoita jolloin kumppani pelästyy ja lähtee. En vaan pääse tuosta oravanpyörästä. Luulen päässeeni mutta mitä enemmän kumppani itseeni ihastuu sitä voimakkaammaksi pelko tulee ja tavallaan haluamattani karkoitan hänet. Nytkin. Tapasin mitä ihanimman ihmisen ja meillä synkkas kaikki. Pelästyin taivaallisesti yhtä asiaa jossa hän moitti kaverinsa parisuhdetta. Peilasin sitä silloin myös itseeni että olenko minäkään hyvä. Pelko oli turha koska hän halusi minut esitellä kaverilleen juurikin siitä syystä kun oli kehunut elämää kanssani. Mutta pelästyin hänen puhettaan kaverinsa suhteesta jota moitti. Olenko itse sitten hyvä. Siitä seurasi täys hiljaisuus. Hän ei enää vastaa viesteihini ei puheluihini ei mihinkään. Hän bannasi minut viesti palveluistakin. Mikään ei mene läpi vaikka koko elämän stoorini olen kertonut ja syyt mistä pelkoni johtuu. Mitään ei kuulu vaikka aikaisemmin olimme tekemisissä jos emme tavanneet arkisin niin viestein useastikin päivässä. Siis todella usein ja jopa enemmän hänen toimesta. Miten minun pitäisi toimia? Olen silmittömän rakastunut häneen enemmän kuin kehenkään muuhun koskaan elämäni aikana. Meidän yhteinen aika on ollut täydellistä. Nyt en tiedä mitään koska viesteihini ei vastata. Hän on loukkaantunut puheistani jota en tarkoittanut edes häneen. Tämä tiedottomuus on täydellistä piinaa. Ei maistu ruoka, en saa unta, töistä on ollut pakko ottaa vapaata jne. Kaikenlisäksi aloin hukuttamaan murheitani alkoholiin jota en koskaan ole tehnyt aiemmin. Sekin vain pahentaa oloa. Olen vastaavat tilanteet kärsinyt aina mutta nyt kun vihdoin tuntui osuvan se oikea niin tämä on liian raskasta. Todella raskasta. Aamulla ajaessani säikähdin ajatukseen jos seuraavan rekan eteen ajan itseni. Pelästyin perkeleen paljon. Olenko näin sekaisin. Miksi on näin vaikeaa johtuu siitäkin että olen jättämisen pelkoani käsitellyt myös terapiassa. Ei se muutu vaikka kuvittelen. Kun uusi suhde tulee sama perkele alkaa päässäni laulamaan. Mitä mä teen?

11

757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysysuoraantyperys

      Tapasitte arkisin? Eikö vkl kerennyt? Oiskohan sittenkin ollut varattu? Ja kaverin suhdetta moittien kertoikin itsestään? Estänyt sinut ilman vastausta? Mene sen oven taakse ja kysy suoraan. Jos kerta rakastat sitä. Eihän toinen voi noin loukkaantua siitä mikä on sinun pelkosi. Tasan tarkkaan sut hylätään kun alidtut tuohon. Ei vastaa sulle mene sen naaman eteen ja kysy et menetä mitään. Jos estää sinut kertoo se jostakin.

      • vaikeaunelma

        Tapasimme pääasiassa viikonloppuisin sekä hänen että minun kotona. Arkisin emme juuri kuin otettuina vapaina koska asumme 200km päässä toisistamme. Esti minut varmaan kiusaksi koska puhuin että eniten minua sattui edellisessä suhteessani se että viestiyhteydet bannataan kunnes on saatu oma sanottavansa sanottua. Mulle pahinta piinaa on tietämättömyys. Siksi se lienee helpoin kiristys väline minuun. Jokainen voi kuvitella miltä tuntuu se että kyselet ja pyytelet vastausta mutta sinulle ei sitä suoda päiväkausiin. Onko tuo oikein vaikka olisin kuinka väärin tehnyt? Miksi sanomastani mielipiteestä rangaistaan sitten julmimmalla mahdollisella tavalla eli tekeytymällä näkymättömäksi. Miksi mun perusteluja ei kuunnella. Miksi mulle ei anneta mahdollisuutta puolustautua sanojeni taakse vaan heti paetaan vaikka on annettu ensin ilmi kaikki yleistys ja puheet sekä lapsille että sukulaisille kuinka ihana muka olen.


    • Kokenutnähnyt

      Jos toinen ei halua olla tekemisissä ja suhteessa niin sitten ei halua. On järjetöntä kytätä, juosta perässä, ihmetellä, tai käydä kysymässä kun käytös on välttelyä.

      Jos pyörittelet tuollaista kertomaasi päässäsi päivästä toiseen, et ole sinut itsesi kanssa. Mielestäni kaksi vaihtoehtoa, joko haet psykologin apua tai pysyt erossa parisuhteista kunnes mainitsemasi pelko ja pyörittely katoavat. Muutoin luot karmeaa kaaosta ympärillesi sillä käytöksesi ei mielestäni ole normaalia.

      • Seedellinen

        Jatkoa...taisin olla yläasteella koulussa kun painin vastaavat asiat päästäni. Tämän jälkeen kyllä seurustelin kolmen eri henkilön kanssa joitakin vuosia kunnes ymmärsin sen että oma elämä pitää ensin laittaa kuntoon niin että pärjää täysin omillaan ja tukevasti jaloillaan. Se otti vuosia ja irtiottoa päihteistä niin että vain jokunen drinkki joskus. Olin 33-35 kun aloin tosissani etsimään puolisoa. Ravintolat, bubit, eurosinkut puistattivat joten menin nettiin. Tuolloin suomessa nettideittailu oli vielä kauheus ja leimattu luusereille. Piutpaut välitin mutta tarjonta liian kapea tuolloin ja tuntui useat epävakailta kuten aloittaja. Niinpä kirjoittelin ympäri maapallon ihan vain harrastuksena ja matkailukohde mielessä. Vei noin kymmenen vuotta löytää puoliso joten työtä riitti. Nyt naimisissa yhdeksän vuotta ja lapsi. Aivan nappivalinta, meillä menee hyvin. Joten jos et ole sinut itsesi kanssa ja seiso omilla jaloillasi, kerää ikää ja selvitä pääsi.


      • vaikeaunelma

        En olekaan sinut itseni kanssa ja olen asiaa puinut myös psykologilla. Olen keskustellut mistä jättämisen pelkoni tulee mutta ei se ole silti kantanut puusta pitkään. Näen ongelmaksi sen että näkemyksiäni tiettyihin asioihin ei hyväksytä. En ole ehdoton mutta haluan silti tiettyä vakautta. Ikääkin minulla on jo lähes neljäkymmentä. Joten on myös suhteita ja elämää takana. Jos suhteemme menee muuten hyvin mutta tietyssä asiassa kumppani ottaa liiaksi itseensä niin onko se silloin minun vikani? Miksi minun pitäisi myötäillä sellaista asiaa josta olen eri mieltä vaan siksi että suhde pysyy kasassa? Toki taustallani on myös ne jättämisen pelkoni mutta olen myös omista asioistani kiinni pitävä. Mutta en ehdoton. Ehdottomaksi se tosin myös usein nähdään. Miten sitten teillä ratkotaan erimielisyydet? Onko suhde vain aina toisen myötäilemistä vai voiko kompromisseja rakentaa myös toisen eriäviin mielipiteisiin? Näin kuvittelisin. Jos kumppanini sanoisi että hyppää pää edellä kaivoon pitääkö minun sinne hypätä vaan pitääkseni suhteen yllä vai jos perustelen miksi en halua sinne hypätä onko se silloin peruste suhteen päättymiseen?


      • Seaiempi

        Ehdottomuus taitaa parisuhteen tappaa. Ei meillä ole vakavia ehdottomuus tms ongelmia koska maaimankuvamme on yllättävän lähellä toisiaan. Kunnioitamme toistemme mielipiteitä ja niistä keskustelemme. Ei meillä vain ole suuria näkemyseroja tms, poliittisesti eroamme myös mutta se on demokratiaa. Kulttuurieroista moni myös jauhaa. Puolisoni on Kiinasta ja totuus on että hän on lähempänä minua kuin yksikään tapaamani suomalainen, jopa äitini on kauempana.

        Jos olet kovin ehdoton,, voi olla vaikea löytää omanlaistaan. Tosin olen seurannut monen läheisen parisuhdetta ja todennut etten tuossa olisi hetkeäkään mutta niin ne vain on, taistelevat virtaset.

        Jos parisuhde ei taivu niin kyllä sekin pitää itselleen myöntää ja pysyä erossa. Itse olen tavallani ronkeli mutta työllä löysin sen oikean. Jos toisesta ei halua päästää irti niin pitäisi etsiä se toinen samanlainen. Tosin riskinä on se että ehkä tukahduttaa elämänsä kun muuta ei ole. Opettaisiko tuo tukahtuminen sinut hyväksymään eron ?

        Me teimme sopimuksen siitä että perhe perustetaan. Selväksi tein sen ettei tänne kannata tulla mikäli kaveripiiri, harrastukset, lemmikit tms on se tärkein asia. Rankkasin kaikki eläin ym harrastajat pois koska heitä pyörittää harrastus, minua parisuhde ja perhe.Perhe on nro1, muu sitten jos aikaa riittää. Mustasukkasuutta ei ole koska pidämme parisuhdetta yllä ja arvostamme toisiamme.


    • eteenpäinmars

      Onhan se kurjaa ettet saanut vastausta mikä meni pieleen ,mutta täytyy sinun hyväksyä selvistä merkeistä että hän esim. estää sinun viestit.Sure aikasi ja jatka elämää väkisin ei voi ketään pakottaa rakastamaan.

    • eivoiselittää

      Mua ihmetyttää ihmiset, jotka ei yhtään ajattele asioita toisyen näkökulmasta. Ihmisen on paljon helpompi toimia ja jatkaa eteenpäin, kun ymmärtää syitä. Jo, pelkästään eropalstalla syytetään toista kuinka ero tuli puskista, toinen ei osannut lainkaan odottaa, ei tiennyt minkään olevan vialla. Monesti silloin asia on niin, että toinen ei vaan kuuntele, kun toinen yrittää puhua, mutta jos oikeesti ei mitään selvennystä saa niin sehän on toiselle aivan hirveää. Sehän vaikuttaa kaikkiin tuleviinkin suhteisiin, luo pelkoja. Ihminen ei tiedä mikä meni pieleen, ei voi edes tietää miten välttää moinen. Mä ymmärrän erittäin hyvin miten paskamaista tuommoinen on.

      • Moronporon

        Tuo onkin suo. Toinen ei kuuntele vai eikö toinen osaa kertoa niin että olisi mitä kuunnella? Kumpikin kuuntelee mutta ajatukset täysin erilaiset, vastaus -joo. Toinen kertoo kaikkea minkä toinen kokee täysin turhaksi löpinäksi. Kumpikin puhuu muttei kuuntele tai ymmärrä toista. Asiasta keskusteltu jankuttamiseen asti muttei vain etene kun mielipide ei kohtaa. Jne.

        Pitää myös hyväksyä ettei parisuhde toimi. Joko jatketaan niin tai sitten ei. Monet vaan tuskailee kun ratkaisu pitäisi tehdä ja lähteä eri suuntiin tai kasvattaa lapset ja lähteä sen jälkeen.

        Elämä pitää hyväksyä rehellisesti niin kuin se on, peili ei valehtele mutta moni ihminen valehtelee myös itselleen eikä sitä huomaa kun se on tapa.


      • vaikeaunelma

        Niinpä. Mun ongelmani on se että tiedän että en ole sellainen joksi minua kuvitellaan. Koska minusta kuvitellaan ihan jotain muuta se sattuu. Tällainen ratkeaisi puhumalla ei vaikenemalla. Kuvitelkaa tilanne että tiedätte tasan tarkkaan olevanne aivan joku muu mutta teitä kuvitellaan toiseksi mitä olet. Kun kuvitelma ratkaistaan vielä lopettamalla kaikki viesti yhteydet sehän on pahinta piinaa ikinä. Joku sanoisi että anna olla mutta mä en pysty koska en ole sellainen paha joksi minua luullaan, Jos suhteet todella on tällaista en koskaan enää uskalla sellaiseen tarttua. Pelkään entistä enemmän jokaista mahd suhdetta.


    • Terveisiäkaikille

      Jos ihmiset eivät osaa keskustella niin klikkejä tulee. En haluaisi yleistää mutta suomalaiset ovat tuppisuita ja osa tyhjänhölöttäjiä. Miten tuollaiset ihmiset löytävät sen oikean? -tuurilla tai yleensä ei ollenkaan.
      Esimerkkejä suomalaisista mihin törmään jatkuvasti, niin varmaan parisuhteessakin tapahtuu: -kauppias ei toivota päivää eikä kiitä ostoksista. Uimahalissa, vanhempainillassa sama ralli, ei päivää tai kättelyä tai jos niin sekin velttoa. Autoillessa tietä ei anneta vaan päinvastoin otetaan jne. Mies ei valita on paras kehittymättömyyden merkki minkä tämän tästä kuulee. Urpous vain on osa meitä. Kauheinta tässä on se että tuo tarttuu kun enemmistö ympärillä on tuollaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe