Aijai...Pikkuloma alkaa kohta...

Tämä yksi yövuoro ja sitten alkaa vapaat pitkästäaikaa. Tosin alkuviikon siistin pihapiiriä ja hommailen telttaa, paljua ja sen sellaista tontille, että voi perjantaina juhlistaa pyöreitä. Muurikka pitää kaivaa jostain ja siihen tulta alle. Viinakaupassa pitää kipaista ja ties mitä muuta hommata.

Jotenkin on sellainen olokin, että samalla kun juhlistan kavereitten kanssa paljussa lilluen puolta ikää, niin taakse nytkähtää aikalailla entinen elämä. Paljon on pitänyt kaivaa päästään, että on osannut laskea yks ynnä yks, miten mikäkin niin tai näin tapahtuu, mutta kaippa se on sen edellyttänytkin???

Nyt on muuten mun vuoro elää tätä mun elämää! Puolet on vielä tähteellä...

94

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi päivä ja lomat on lusittu taas. Voi /ceen-suti.

      Mutta sullahan on suunnitelmat hyvin laadittu. Lämmin sää jatkuu ja näet kavereita, joiden seurasta tykkäät.

      " Nyt on muuten mun vuoro elää tätä mun elämää! Puolet on vielä tähteellä... "

      Tähän sanoisin että nyt olet poikaseni aivan hakoteillä. Sinähän sitä elämää olet tähänkin asti elänyt. Sun olisi korkea aika hyväksyä se. :)

      • Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään.

        Vanhemmuus jatkuu tietenkin hautaan saakka ja jonkun lpsena oleminen vielä senkin jälkeen. Ja kyllä ne monet vanhemmat huolehtivat laspistaan tavalla tai toisella vaikka nämä olisivat aikuisia (ja lapset vanhemmista). Samoin parisuhteillessa tai kaveroidessa ei sitä elämää yksin vietetä.

        Mutta omaa elämää (omia ratkaisuja ja päätöksiä) Dissi on viettänyt silti. Eikä sitä "oman elämän" hallinnan menettämisen tuntua saa koskaan laittaa toisen taakaksi.


      • Joo, siis en tietenkään ole ollut elämättä elämääni, vaan nyt tajuan mikä siinä on mitäkin. Tää alkaa maistua joltain ja oikeastaan ei radikaalisti ole mikään muuttunut, muuten kuin oma ajatus maailmasta ja minusta itsestäni.

        Jos muotoilen uudelleen tuon viimeisen virkkeen....

        Nyt haluan maistaa elämäni makua kunnolla. Vielä on maistuvin osa jäljellä.

        Kelpaako?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään.

        No en mä noita hassuja päästäskään niin vähällä. Isikulta roikkuu mukana kuin peräpukama taatusti. Tänään mun tyttö muuten täytti 12. Muistelin sille, kun käytiin viemässä sille veliäijän kanssa sammakkopehmolelu...se on sillä vieläkin. Muistan niin hyvin sen suurisilmäisen möllöttäjän, mitä velipoika kovasti halaili jo silloin....

        Kyllä se ei ole velvollisuus... se on perkeleenmoinen oikeus.... huh


      • Dissident kirjoitti:

        Joo, siis en tietenkään ole ollut elämättä elämääni, vaan nyt tajuan mikä siinä on mitäkin. Tää alkaa maistua joltain ja oikeastaan ei radikaalisti ole mikään muuttunut, muuten kuin oma ajatus maailmasta ja minusta itsestäni.

        Jos muotoilen uudelleen tuon viimeisen virkkeen....

        Nyt haluan maistaa elämäni makua kunnolla. Vielä on maistuvin osa jäljellä.

        Kelpaako?

        Maistuvin osa? Optimisti :-D

        Sinä et olisi tässä pisteessä ilman niitä kokemuksia aiemmasta. Mietipä vielä sitä :-D


      • elisakettu kirjoitti:

        Maistuvin osa? Optimisti :-D

        Sinä et olisi tässä pisteessä ilman niitä kokemuksia aiemmasta. Mietipä vielä sitä :-D

        No jos kelaa sitä kohta 40 vuotta, niin 20 vuottahan siitä meni ihan kävelemään opettelusta ammattiin jne. koulutusta yhteiskuntaan. 15 vuotta painittiin kaiken saamiseksi... 5 vuotta sitten mietin, että kukas mä oon tässä ja mitä haluan? Nyt voi tosiaan maistella, että mitäs kaikkea tää maailma antaa...ei tartte räpistellä enää turhista... Jooo... leipä täytyy kasata ensin, että siitä voi nauttia...


      • trollikka
        Harmaaritari kirjoitti:

        Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään.

        "Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään."

        -Jessus Harmis, kyllä menee tänään provoilut hiukan yli nyt! Väitätkös tosissas ett äitimuori parkas on vieläkin vasuussa sinusta?
        Kyllä sun ainakin nyt jo pitää ryhdistäytyä... ja antaa vanhuksen nauttia elämästään, ilman ett kantaa sinustakin vielä huolta... aika miehestä!

        Minäkin lapsi poloinen odotan pääsyä suihkuun... Faija pirkele on suihkussa, selvästikin etuillut! Laittanut omat etunsa mun etujeni edelle... huomaan, jos asiat noin menee, kuten Harmis antaa ymmärtää!


      • trollikka kirjoitti:

        "Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään."

        -Jessus Harmis, kyllä menee tänään provoilut hiukan yli nyt! Väitätkös tosissas ett äitimuori parkas on vieläkin vasuussa sinusta?
        Kyllä sun ainakin nyt jo pitää ryhdistäytyä... ja antaa vanhuksen nauttia elämästään, ilman ett kantaa sinustakin vielä huolta... aika miehestä!

        Minäkin lapsi poloinen odotan pääsyä suihkuun... Faija pirkele on suihkussa, selvästikin etuillut! Laittanut omat etunsa mun etujeni edelle... huomaan, jos asiat noin menee, kuten Harmis antaa ymmärtää!

        No ehkä ei Harmiskaan noin pikkutarkasti tuota tarkoittanut.

        Mutta näen sunkin pointin tässä. Lapsia pitää vastuuttaa jo lapsena hoitamaan omia asioitaan, olla tukena ja seurata, kun he tekevät virheitä. Jonkinaikaa voi vierellä kannustaa, mutta joskushan niitten omatkin siivet on kannettava, että pärjäävät ilman vanhempiaan. Tottahan jokainen vanhempi auttaa aina, mutta joskus tulee hetki, että ei enää voi, kun ei ole elossa enää...

        Eikös tuolla ulkonakin jo kastu tarpeeks....laitat vaan shampoota tukkaan ja rexonaa kainaloon.

        heh


      • trollikka kirjoitti:

        "Minä taas sanoisin että kyllä velvollisuus lapsista jatkuu hautaan asti että siinä mielessä dissi ei ihan täysin pelkkää omaa elämää koskaan pääse enää viettämään."

        -Jessus Harmis, kyllä menee tänään provoilut hiukan yli nyt! Väitätkös tosissas ett äitimuori parkas on vieläkin vasuussa sinusta?
        Kyllä sun ainakin nyt jo pitää ryhdistäytyä... ja antaa vanhuksen nauttia elämästään, ilman ett kantaa sinustakin vielä huolta... aika miehestä!

        Minäkin lapsi poloinen odotan pääsyä suihkuun... Faija pirkele on suihkussa, selvästikin etuillut! Laittanut omat etunsa mun etujeni edelle... huomaan, jos asiat noin menee, kuten Harmis antaa ymmärtää!

        No älähän ny kimpoile siellä :D Ihan niin kun dissi tuossa totes niin ei niin kirjaimellisesti ollut tatrkoitettu vaan siinä mielessä että vaikka tietenkään et juridisessa vastuussa ole lapsista täysi-ikäisyyden jälkeen ihan samalla olet kuitenkin huolissasi niistä myös vanhempana. Kyllä sunkin vanhemmat yhäkin tuntee huolta jos sulla menee asiat vituralleen, ehkä ne ei enää ihan niin huolissaan oo kuin silloin kun olit pieni mutta kyllä ne sun murheita murehtii siinä missä sinä itekin, siinä mielessä se vanhemmuus on elinikäinen pesti. Tietenkin myös siinä missä meidfän vanhemmilla oli velvollisuus huolehtia meistä pieninä meidän lasten velvollisuus on sitten kun he on vanhoja yrittää olla tuottamatta heille niitä huolia ja murheita, näin minä sen näkisin.

        Meehän suiuhkuun, minä taidan toivotella hyviä öitä ny :)


      • trollikka
        Dissident kirjoitti:

        No ehkä ei Harmiskaan noin pikkutarkasti tuota tarkoittanut.

        Mutta näen sunkin pointin tässä. Lapsia pitää vastuuttaa jo lapsena hoitamaan omia asioitaan, olla tukena ja seurata, kun he tekevät virheitä. Jonkinaikaa voi vierellä kannustaa, mutta joskushan niitten omatkin siivet on kannettava, että pärjäävät ilman vanhempiaan. Tottahan jokainen vanhempi auttaa aina, mutta joskus tulee hetki, että ei enää voi, kun ei ole elossa enää...

        Eikös tuolla ulkonakin jo kastu tarpeeks....laitat vaan shampoota tukkaan ja rexonaa kainaloon.

        heh

        Mä kastusin jo ulkona... kävin vain nopeasti pesemässä suurimmat sampoojäämät kylppärissä pois, kun koira piti ensin kuivata ja harjata turkki. Nyt mä pääsen kohta kunnon pesuille itse, Faija jo lopetti veden kanssa läträämisen.
        Pakko mun oli päästä Harmista rokottamaan, on ollut taas tänään Kun naiset sitä ja tätä... samoin Nuuskis yhtyi kuoroon... eik ikinä ennen ole mua kiusannut! Yr-- ke ...lee!
        Harmittaa tuollainen yleistäminen... niin ett plittaan takas kun pakkan kerta sopisin.
        Mun vuoro suihkuun... Öitä Dissident


      • trollikka kirjoitti:

        Mä kastusin jo ulkona... kävin vain nopeasti pesemässä suurimmat sampoojäämät kylppärissä pois, kun koira piti ensin kuivata ja harjata turkki. Nyt mä pääsen kohta kunnon pesuille itse, Faija jo lopetti veden kanssa läträämisen.
        Pakko mun oli päästä Harmista rokottamaan, on ollut taas tänään Kun naiset sitä ja tätä... samoin Nuuskis yhtyi kuoroon... eik ikinä ennen ole mua kiusannut! Yr-- ke ...lee!
        Harmittaa tuollainen yleistäminen... niin ett plittaan takas kun pakkan kerta sopisin.
        Mun vuoro suihkuun... Öitä Dissident

        No liekö kuumuus hurjistuttaneet k&k-miehet palstalla? Heh

        No sähän tietty paimennat ne ruotuun takas aikanaan, että loppuu yleistäminen.

        Menehän yöpuulle säkin touhunen... öitä


    • Makiaa lomaa ja synttäreitä!!! :)

      Elämä on vasta alussa, jos mielit elää vaikka 80-vuotiaaksi. :D

      • Saat uskoa, että nyt nautin kaikesta...

        No nyt tää vasta maistuu makialle... tai yleensä jollekin.... elän, minne elän, mutta mahd. täysillä.

        Ja kiitti, LiZ.


      • Dissident kirjoitti:

        Saat uskoa, että nyt nautin kaikesta...

        No nyt tää vasta maistuu makialle... tai yleensä jollekin.... elän, minne elän, mutta mahd. täysillä.

        Ja kiitti, LiZ.

        Oikein🥀


      • LadyZorro kirjoitti:

        Oikein🥀

        Okei. Uikkarit mukaan ja perjantaina paljuun.

        Heh...


      • Dissident kirjoitti:

        Okei. Uikkarit mukaan ja perjantaina paljuun.

        Heh...

        Heh, kuis iso palju siellä oikein on? 😎


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, kuis iso palju siellä oikein on? 😎

        Parin kuution palju taitaapi olla. Että kyllä sinne sopii. Eikun sekaan vaan! Pitää lähtee hommaamaankin kaikkea tykötarvetta tästä maalta. Pitää pätkiä nurtsia, pensaita, tehä pukkipöytä jne. Touhua riittää varmasti koko viikolle. Onneks on lapsityövoimaa!!!


      • Dissident kirjoitti:

        Parin kuution palju taitaapi olla. Että kyllä sinne sopii. Eikun sekaan vaan! Pitää lähtee hommaamaankin kaikkea tykötarvetta tästä maalta. Pitää pätkiä nurtsia, pensaita, tehä pukkipöytä jne. Touhua riittää varmasti koko viikolle. Onneks on lapsityövoimaa!!!

        Ois kyllä makeeta päästä paljuun likoomaan. Eikä seurakaan varmasti huonoa olisi. Täällä tuon sijaan ompi kumminkin pihassa istutustöitä. Ja kituviikko. 🙄

        Naatihan lomista ja juhlista. 😃👍


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ois kyllä makeeta päästä paljuun likoomaan. Eikä seurakaan varmasti huonoa olisi. Täällä tuon sijaan ompi kumminkin pihassa istutustöitä. Ja kituviikko. 🙄

        Naatihan lomista ja juhlista. 😃👍

        Saanko sivusta tiedustella onko ne nuo istutustjutut joista vääntöä' niiden ideoiden suhteen mistä eilen mainitsit? Ei muuten mutta veikkaan vaan että useimmiten noissa menee niin että nainen haluaa kaikenlaista hörselöä ja pörselöä pihan täyteen ja mies ei tahtoisi paljon mitään istutuksia kun ajattelee hommaa ruohonleikkuun kannalta.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Ois kyllä makeeta päästä paljuun likoomaan. Eikä seurakaan varmasti huonoa olisi. Täällä tuon sijaan ompi kumminkin pihassa istutustöitä. Ja kituviikko. 🙄

        Naatihan lomista ja juhlista. 😃👍

        Karkaat sieltä perjantaina hyvissäajoin ja jätät sellaisen heippalapun vaan ukolle. Sopiskin sopivasti jos hiukan kireä ilmapiiri.

        ”Lähin Palstajeesuksen synttäreille. Hoida kotia ja muksuja hyvin. T:LiZ

        Tottakai pidetään hupia kunnolla.

        Varmaan saa koko viikon hääräillä puitteita.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Saanko sivusta tiedustella onko ne nuo istutustjutut joista vääntöä' niiden ideoiden suhteen mistä eilen mainitsit? Ei muuten mutta veikkaan vaan että useimmiten noissa menee niin että nainen haluaa kaikenlaista hörselöä ja pörselöä pihan täyteen ja mies ei tahtoisi paljon mitään istutuksia kun ajattelee hommaa ruohonleikkuun kannalta.

        Heh, joo. Mutta ongelma syntyi kun tiedustelin mitä mies haluaisi istutettavan. Lyhyttä, matalaa, kukkivaa, havuja yms. Jotta tietäsin mikä kelpaa eikä tuu jälkipuheita. Aina tulee kumminkin, mutta ajattelin kysyä silti.


        Ei ois saanutkaan kysyä. Liian vaikeeta kertoa mikä miellyttäs häntä. Mutta imaisi kiukun itteensä ja ilmoitti, että tekee itse koko homman. Valitsee myös istutettavat, niin ei tarvi kysellä.

        Eli kysely oli liikaa. Ei ois saanut kysyä, tehä vaan. No kantapään kautta olen oppinut, et jos vaan teen tulen siitäkin kuulemaan juputusta.

        Hän ois tehnyt jotain fiksummin ja ei oo hyvä. Mutta nytkään ei ole hyvä jos kysyn. En siis osaa itse päättää, helvetti.

        Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle.


      • Dissident kirjoitti:

        Karkaat sieltä perjantaina hyvissäajoin ja jätät sellaisen heippalapun vaan ukolle. Sopiskin sopivasti jos hiukan kireä ilmapiiri.

        ”Lähin Palstajeesuksen synttäreille. Hoida kotia ja muksuja hyvin. T:LiZ

        Tottakai pidetään hupia kunnolla.

        Varmaan saa koko viikon hääräillä puitteita.

        Sehän ois eron paikka. 🤣

        Jos sen tekisin, sillä on itsellään viikonloppuna virkistysriento työkamujen kanssa. Joten ei takuulla jää hoitaa lapsia. Ne on naulattu paidanhelmoista lattiaan tai mummulassa, jos mä livahdan omille teilleni.😐

        Olen hengessä mukana etänä Dissis. Hali. ☺️


      • LadyZorro kirjoitti:

        Sehän ois eron paikka. 🤣

        Jos sen tekisin, sillä on itsellään viikonloppuna virkistysriento työkamujen kanssa. Joten ei takuulla jää hoitaa lapsia. Ne on naulattu paidanhelmoista lattiaan tai mummulassa, jos mä livahdan omille teilleni.😐

        Olen hengessä mukana etänä Dissis. Hali. ☺️

        Ei kai sentään. Ihan kiltit bileet nää on, joskin rennot taatusti. Valikoin just letkeintä sakkia ja esittelempä uuden rakkaankin samalla heille.

        No tiedän että oot hengessä mukana.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, joo. Mutta ongelma syntyi kun tiedustelin mitä mies haluaisi istutettavan. Lyhyttä, matalaa, kukkivaa, havuja yms. Jotta tietäsin mikä kelpaa eikä tuu jälkipuheita. Aina tulee kumminkin, mutta ajattelin kysyä silti.


        Ei ois saanutkaan kysyä. Liian vaikeeta kertoa mikä miellyttäs häntä. Mutta imaisi kiukun itteensä ja ilmoitti, että tekee itse koko homman. Valitsee myös istutettavat, niin ei tarvi kysellä.

        Eli kysely oli liikaa. Ei ois saanut kysyä, tehä vaan. No kantapään kautta olen oppinut, et jos vaan teen tulen siitäkin kuulemaan juputusta.

        Hän ois tehnyt jotain fiksummin ja ei oo hyvä. Mutta nytkään ei ole hyvä jos kysyn. En siis osaa itse päättää, helvetti.

        Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle.

        Lähtökohtaisesti olettaisin ettei halua istuttaa mitään, vieläö jos sais asfaltoida koo pihan vois innostua :D Joo, no tosiaan kaikenlaiset mitä joutuu kiertämään ruohoa leikatessa on hankalia, Mulla jos ois okt ja sinne jotain pitäis laittaa sitten ehkä muutama omenapuu ja sellaisia istutusalueita/penkkejä kukille/pensaille jotka on helppo kiertää. Jos ois emäntä antasin sen kyllä laittaa ihan mitä lystää sit niihin alueisiin sisälle kunhan vaan ois sellasia ettei niitä tarvii koko ajan sitten huoltaa.


      • Dissident kirjoitti:

        Ei kai sentään. Ihan kiltit bileet nää on, joskin rennot taatusti. Valikoin just letkeintä sakkia ja esittelempä uuden rakkaankin samalla heille.

        No tiedän että oot hengessä mukana.

        Takuulla. ☺️

        🎂🍻🍺


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, joo. Mutta ongelma syntyi kun tiedustelin mitä mies haluaisi istutettavan. Lyhyttä, matalaa, kukkivaa, havuja yms. Jotta tietäsin mikä kelpaa eikä tuu jälkipuheita. Aina tulee kumminkin, mutta ajattelin kysyä silti.


        Ei ois saanutkaan kysyä. Liian vaikeeta kertoa mikä miellyttäs häntä. Mutta imaisi kiukun itteensä ja ilmoitti, että tekee itse koko homman. Valitsee myös istutettavat, niin ei tarvi kysellä.

        Eli kysely oli liikaa. Ei ois saanut kysyä, tehä vaan. No kantapään kautta olen oppinut, et jos vaan teen tulen siitäkin kuulemaan juputusta.

        Hän ois tehnyt jotain fiksummin ja ei oo hyvä. Mutta nytkään ei ole hyvä jos kysyn. En siis osaa itse päättää, helvetti.

        Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle.

        "Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle."

        Pitäskö sun tuossa laittaa "hyvä kiertämään" palstan sinkkunaisille, lähetät ensin vaikka misspönttikselle ja sitten kun se kyllästyy vois lähettää edelleen trollikalle joka taas sitten aikaan laittas flowerille paketin jne. Sitten kun se palais aikanaan sulle se ois täysin koulutettu ja saattas olla ihan tyytyväinen kun pääs takas kotiin :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Lähtökohtaisesti olettaisin ettei halua istuttaa mitään, vieläö jos sais asfaltoida koo pihan vois innostua :D Joo, no tosiaan kaikenlaiset mitä joutuu kiertämään ruohoa leikatessa on hankalia, Mulla jos ois okt ja sinne jotain pitäis laittaa sitten ehkä muutama omenapuu ja sellaisia istutusalueita/penkkejä kukille/pensaille jotka on helppo kiertää. Jos ois emäntä antasin sen kyllä laittaa ihan mitä lystää sit niihin alueisiin sisälle kunhan vaan ois sellasia ettei niitä tarvii koko ajan sitten huoltaa.

        No siis kulkuväylän viereen tulee istutuspenkki, jota itse ehdotti. Minä en ehdottele nykyään enää mitään, kuin hyvin harkitusti ja vaisusti.

        Ehdotin havukasveja, helppohoitoisia...kuunliljaa. No ne käy, mutta kunhan ei tuu yli istutuspenkin. No sitten kysyin oisko pilarimallia vai enemmän leveämpää vuorenmäntyä? No helvetti se oli joku ärsyttävä kysymys.

        Kuunliljat on rumia, kuten vuorenkilpikin hänestä. Okei...no mietin.

        Hän ei edes aja nurmikkoa kun kerran vuodessa, joten minäpä se ajelen ne nurmet ja muut. Niin niin...

        Nimenomaan mahdollisimman helppohuoltoisia ehdottelin. Jopa angervoja, jotka kukkii..niin ois kukkivaa. Ei ei..ei pysty neuvottelee.

        Näytin mm. tämän kuvan, että näinkin vois olla...

        https://goo.gl/images/eV3VRd

        Joo vois, ihan sama kunhan ei kasva liian korkeiksi. Huoh...en nyt tiiä mikä se sit lopulta on, se hyvä. 🙄


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle."

        Pitäskö sun tuossa laittaa "hyvä kiertämään" palstan sinkkunaisille, lähetät ensin vaikka misspönttikselle ja sitten kun se kyllästyy vois lähettää edelleen trollikalle joka taas sitten aikaan laittas flowerille paketin jne. Sitten kun se palais aikanaan sulle se ois täysin koulutettu ja saattas olla ihan tyytyväinen kun pääs takas kotiin :D

        Vois olla jo aika kiltti ja nöyrä, kun kävis Trollikan koulutuksessakin. Se kun vääntäis jonkun väittelyn päätteeks ugemilla tatamiin kaverin pari kertaa, niin luikkis tosi nöyränä takas LiZin hellään huomaan.

        Heh..


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Ittasko joku ton äijän itelleen? Mä voisin kärrätä ovelle."

        Pitäskö sun tuossa laittaa "hyvä kiertämään" palstan sinkkunaisille, lähetät ensin vaikka misspönttikselle ja sitten kun se kyllästyy vois lähettää edelleen trollikalle joka taas sitten aikaan laittas flowerille paketin jne. Sitten kun se palais aikanaan sulle se ois täysin koulutettu ja saattas olla ihan tyytyväinen kun pääs takas kotiin :D

        Heh, emmä ottas enää takas. Se on miesten kanssa, kuin asbestinkin kanssa kun eroon pääsee, ei sitä takas halua. 🤣

        No yritämmä sinnitellä, vaikka välillä suututtaa tommonen vänkääminen kaikesta, ihan kaikesta. Periaatteen vuoksi vänkääjä...


      • Dissident kirjoitti:

        Vois olla jo aika kiltti ja nöyrä, kun kävis Trollikan koulutuksessakin. Se kun vääntäis jonkun väittelyn päätteeks ugemilla tatamiin kaverin pari kertaa, niin luikkis tosi nöyränä takas LiZin hellään huomaan.

        Heh..

        Muut naiset laittas sen nopeasti kiertoo, uso pois. 😂

        On tainnu tehä ennenkin...miten samas miehessä on niin pal hyvää ja yhtä paljon vaikeaa?


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, emmä ottas enää takas. Se on miesten kanssa, kuin asbestinkin kanssa kun eroon pääsee, ei sitä takas halua. 🤣

        No yritämmä sinnitellä, vaikka välillä suututtaa tommonen vänkääminen kaikesta, ihan kaikesta. Periaatteen vuoksi vänkääjä...

        ”No yritämmä sinnitellä, vaikka välillä suututtaa tommonen vänkääminen kaikesta, ihan kaikesta. Periaatteen vuoksi vänkääjä...”

        Sehän on kuin Harmis!

        Heh..


      • Dissident kirjoitti:

        ”No yritämmä sinnitellä, vaikka välillä suututtaa tommonen vänkääminen kaikesta, ihan kaikesta. Periaatteen vuoksi vänkääjä...”

        Sehän on kuin Harmis!

        Heh..

        Hehe, periaatteessa kyllä. Tietyllä tapaa ovat. Jääräpäitä. 😃


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hehe, periaatteessa kyllä. Tietyllä tapaa ovat. Jääräpäitä. 😃

        Sun pitää johdatella se keksimään itse se oikea vastaus... olet ovela.

        Pääasia, että saa itse päättää... sit vielä höynäytät sen laittamaan ne paikoilleen. Olet epävarman oloinen ja se saa päteä hiukan, niin miehinen egokin röyhistyy kummasti. Muistat vaan pitää pokkas sitten...herkkiä ovatten hörähtelyille tuollaset.


      • Dissident kirjoitti:

        Sun pitää johdatella se keksimään itse se oikea vastaus... olet ovela.

        Pääasia, että saa itse päättää... sit vielä höynäytät sen laittamaan ne paikoilleen. Olet epävarman oloinen ja se saa päteä hiukan, niin miehinen egokin röyhistyy kummasti. Muistat vaan pitää pokkas sitten...herkkiä ovatten hörähtelyille tuollaset.

        Mut kun mä oon huono just noissa jutuissa. Jos pitäs ovelasti juonitella, niin jään kyllä kii helposti. 😌

        Joskus vahingossa on käynyt, niin että on luullut mun junailleen jotakin. Ego on jo nyt niin valtava, että seinät halkee. En tiiä mistä sekin egoilu tulee, kun ihan tavis on kaikinpuolin muiden tavisten joukossa.Heh...


      • LadyZorro kirjoitti:

        No siis kulkuväylän viereen tulee istutuspenkki, jota itse ehdotti. Minä en ehdottele nykyään enää mitään, kuin hyvin harkitusti ja vaisusti.

        Ehdotin havukasveja, helppohoitoisia...kuunliljaa. No ne käy, mutta kunhan ei tuu yli istutuspenkin. No sitten kysyin oisko pilarimallia vai enemmän leveämpää vuorenmäntyä? No helvetti se oli joku ärsyttävä kysymys.

        Kuunliljat on rumia, kuten vuorenkilpikin hänestä. Okei...no mietin.

        Hän ei edes aja nurmikkoa kun kerran vuodessa, joten minäpä se ajelen ne nurmet ja muut. Niin niin...

        Nimenomaan mahdollisimman helppohuoltoisia ehdottelin. Jopa angervoja, jotka kukkii..niin ois kukkivaa. Ei ei..ei pysty neuvottelee.

        Näytin mm. tämän kuvan, että näinkin vois olla...

        https://goo.gl/images/eV3VRd

        Joo vois, ihan sama kunhan ei kasva liian korkeiksi. Huoh...en nyt tiiä mikä se sit lopulta on, se hyvä. 🙄

        Joo no nuo korkeet tuossa linkissä ainakin vaatii sitten leikkuuta vissiin niin en ite laittas, ne matalat voi olla helppoja, oiksohan ne noita:

        https://www.khpuutarhakeskus.fi/tuotteet.html?id=10/331

        Ois ainaki helppoja kun pysyy matalana mutta reunan yli jossain vaiheessa menee varmaan. Miten ois tuollanen hyötykavi, sais salaattia:

        https://peda.net/kuopio/kansalaisopisto/kotitalous/kokkikurssit/ski/vepoms/pk

        Ja kylkeen jotain monivuotista kukkaa?

        Mutta viisain vois olla tosiaan jos annat herran itse valita niin saa mieleisensä, ite tuossa gooklatessa huomasin ettei se niin helppoo ookaan löytää huoltohelppoja.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Mut kun mä oon huono just noissa jutuissa. Jos pitäs ovelasti juonitella, niin jään kyllä kii helposti. 😌

        Joskus vahingossa on käynyt, niin että on luullut mun junailleen jotakin. Ego on jo nyt niin valtava, että seinät halkee. En tiiä mistä sekin egoilu tulee, kun ihan tavis on kaikinpuolin muiden tavisten joukossa.Heh...

        No pitää esittää hivenen höperöä vaan. Ja pitää se pokka. Käyt välillä jossain turskamassa nurkan takana.

        No oisko se egoilu just sitä miesmäröintiä? Pitää jossain sanoa kaapin paikka, vaikka oikeesti ei ole mitään väliä? Sen se ”toksinen maskuliinisuus” vaatii jotain ruokaa... edes piru itse valitut puskat pihalle.


      • Dissident kirjoitti:

        ”No yritämmä sinnitellä, vaikka välillä suututtaa tommonen vänkääminen kaikesta, ihan kaikesta. Periaatteen vuoksi vänkääjä...”

        Sehän on kuin Harmis!

        Heh..

        Heh heh, minä en kuule puuttuis ollenkaan naisen puutarhasuunnitelmiin jos se sitten myös hoitais sen :) sitten jos minä hoitasin siellä ois asfalttia, betonia, kiveä ja puutarhatonttuja muutaman omenapuun ympärillä :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo no nuo korkeet tuossa linkissä ainakin vaatii sitten leikkuuta vissiin niin en ite laittas, ne matalat voi olla helppoja, oiksohan ne noita:

        https://www.khpuutarhakeskus.fi/tuotteet.html?id=10/331

        Ois ainaki helppoja kun pysyy matalana mutta reunan yli jossain vaiheessa menee varmaan. Miten ois tuollanen hyötykavi, sais salaattia:

        https://peda.net/kuopio/kansalaisopisto/kotitalous/kokkikurssit/ski/vepoms/pk

        Ja kylkeen jotain monivuotista kukkaa?

        Mutta viisain vois olla tosiaan jos annat herran itse valita niin saa mieleisensä, ite tuossa gooklatessa huomasin ettei se niin helppoo ookaan löytää huoltohelppoja.

        Niinpä, olen itsekin tuuminut että josko jätän herralle tuon räknäämisen, kun sen niin hyvin kerran osaa.

        Mä laitan hyötykasvita takapihaan, nuo havut tulis etupihaan eli julkisivulle. ☺️

        Juu, matalempia sais olla ne havut. Mutta voin minä niitä vähän napsiakin. Se ei mua rasita. Tykkään kyllä puutarhan hoitamisesta, vaikka vähän on into ja maku mennytkin tässä " ei käy, ei kelpaa" hengessä.


      • Dissident kirjoitti:

        No pitää esittää hivenen höperöä vaan. Ja pitää se pokka. Käyt välillä jossain turskamassa nurkan takana.

        No oisko se egoilu just sitä miesmäröintiä? Pitää jossain sanoa kaapin paikka, vaikka oikeesti ei ole mitään väliä? Sen se ”toksinen maskuliinisuus” vaatii jotain ruokaa... edes piru itse valitut puskat pihalle.

        Hehh, voipi ollakin. Itse kyllä joskus mietin, että oli liian vapaa kasvatus ja liian vähän kehuja/haleja/huomiota tmd.pahnan pohjimmaisena, meni muiden jatkona...kun nyt on niin pakkomielle päteä ja loistaa. Muut ei saa loistaa. Ei ilman vinoilua.

        Välillä on kuin jokin kilpailu olis päällä, just sitä mitä huonosti siedän läheisissä ihmissuhteissa. Ei niissä kilpailla, niissä pidetään yhtä ja haetaan kompromissi, jos ollaa erimielisiä.

        Mut ompa tylsä aihe meillä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heh heh, minä en kuule puuttuis ollenkaan naisen puutarhasuunnitelmiin jos se sitten myös hoitais sen :) sitten jos minä hoitasin siellä ois asfalttia, betonia, kiveä ja puutarhatonttuja muutaman omenapuun ympärillä :)

        No mä tuumisin vaan korkeintaan sen, että siimaleikkurilla pitää saada hurauttaa huoleti juuret ja klipolla ja kolalla kulkureittien ohi. Muuten saa olla mikä krysantteeni tahansa.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Niinpä, olen itsekin tuuminut että josko jätän herralle tuon räknäämisen, kun sen niin hyvin kerran osaa.

        Mä laitan hyötykasvita takapihaan, nuo havut tulis etupihaan eli julkisivulle. ☺️

        Juu, matalempia sais olla ne havut. Mutta voin minä niitä vähän napsiakin. Se ei mua rasita. Tykkään kyllä puutarhan hoitamisesta, vaikka vähän on into ja maku mennytkin tässä " ei käy, ei kelpaa" hengessä.

        No joo, toki siitä into varmaan kärsii, siks vois ollakin hyvä että kun antaa valita niin sitten ei voi napista vuosien varrella siitä kun "taas on leikattava nuo mitä sun piti saada tuohon, minä oisin valinnu paljon helppojhoitosemmat". Sensijaan pääset ite ehkä hienovaraisesti kuittaamaan jossain vaiheessa jos on ongelmallinen valinta :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Heh heh, minä en kuule puuttuis ollenkaan naisen puutarhasuunnitelmiin jos se sitten myös hoitais sen :) sitten jos minä hoitasin siellä ois asfalttia, betonia, kiveä ja puutarhatonttuja muutaman omenapuun ympärillä :)

        Kivipuutarhatkin on ihan kauniita. Japanilaiseen tyyliin toteutettuna. ☺️

        https://goo.gl/images/Th1aH8

        Ei huono seasfalttikaan, just pihaantulossa. Missä autolla ajellaan. Kivetystä muuten ja pieni istutusalue tai pari pensasta.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hehh, voipi ollakin. Itse kyllä joskus mietin, että oli liian vapaa kasvatus ja liian vähän kehuja/haleja/huomiota tmd.pahnan pohjimmaisena, meni muiden jatkona...kun nyt on niin pakkomielle päteä ja loistaa. Muut ei saa loistaa. Ei ilman vinoilua.

        Välillä on kuin jokin kilpailu olis päällä, just sitä mitä huonosti siedän läheisissä ihmissuhteissa. Ei niissä kilpailla, niissä pidetään yhtä ja haetaan kompromissi, jos ollaa erimielisiä.

        Mut ompa tylsä aihe meillä.

        No kun sen toisen pään ajatuksiin ja tunteisiin on niin huono kurkata...

        Ehkä se hali ja pusutus kuullostas hyvältä. Ja kunnon sovintoseksi päälle. Sitten löytyy muuten paras idea sen perään tuohonkin.

        No mulla on yövuoron jälkeen niin tyhjä kuula, että mikä tahansa aihe käy. Valkkaa sä joku kiva tähän loppuiltaan...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joo, toki siitä into varmaan kärsii, siks vois ollakin hyvä että kun antaa valita niin sitten ei voi napista vuosien varrella siitä kun "taas on leikattava nuo mitä sun piti saada tuohon, minä oisin valinnu paljon helppojhoitosemmat". Sensijaan pääset ite ehkä hienovaraisesti kuittaamaan jossain vaiheessa jos on ongelmallinen valinta :D

        Juu, taitaa olla viisainta. Minä vaan tuskin koskaan kuittailen. Mut saatan ehdottaa, että korvataan jollain muulla nuo, jos ne on hankalat. 😃


      • Dissident kirjoitti:

        No kun sen toisen pään ajatuksiin ja tunteisiin on niin huono kurkata...

        Ehkä se hali ja pusutus kuullostas hyvältä. Ja kunnon sovintoseksi päälle. Sitten löytyy muuten paras idea sen perään tuohonkin.

        No mulla on yövuoron jälkeen niin tyhjä kuula, että mikä tahansa aihe käy. Valkkaa sä joku kiva tähän loppuiltaan...

        Eipä niin, voi vain spekuloida.

        Pusut ja halit, seksi ei toimi kuin harvoin. Sama meininki jatkuu...tuo on lahjomaton asenteissaan. Ja eipä kyllä tee mielikään pusuja, haleja, seksiä kun olotila on tympääntynyt.

        Alkaa olla kroonisia vaivoja nämä.

        Mutta kerrohan, meinaatko olla kotokulmilla kultasi kanssa vai reissaatteko? Molemmilla lomaa samaan aikaan?☺️


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kivipuutarhatkin on ihan kauniita. Japanilaiseen tyyliin toteutettuna. ☺️

        https://goo.gl/images/Th1aH8

        Ei huono seasfalttikaan, just pihaantulossa. Missä autolla ajellaan. Kivetystä muuten ja pieni istutusalue tai pari pensasta.

        No joku tuommonen ois kyllä hyvä, komeita kiviä ja ehkä jotain pientä vihreää päälle kasvamaan. Tai sitten joku ihan tuommonen kulkuväylän vieressä ois minusta jees:

        http://2.bp.blogspot.com/-IorxN1Z26jQ/VYsCIh-_CHI/AAAAAAAADIg/9JSSOG1oI7g/s640/IMG_8568pien.jpg

        Tai joku tuommonen jos korkeutta haluaa:

        https://pihaportti.files.wordpress.com/2011/08/p7050449.jpg

        Kovahko homma luonnonkivistä tehdä mutta on sitten ikuinen & kaunis itsessään, ei tarvii juuri mitään lisukkeita taikka lisähoitoja.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Eipä niin, voi vain spekuloida.

        Pusut ja halit, seksi ei toimi kuin harvoin. Sama meininki jatkuu...tuo on lahjomaton asenteissaan. Ja eipä kyllä tee mielikään pusuja, haleja, seksiä kun olotila on tympääntynyt.

        Alkaa olla kroonisia vaivoja nämä.

        Mutta kerrohan, meinaatko olla kotokulmilla kultasi kanssa vai reissaatteko? Molemmilla lomaa samaan aikaan?☺️

        No jotenkin tiedostan tuon tunteen... läheisyys epämiellyttävää oloa tekevän ihmisen kanssa mahdotonta. Mutta ei puhuta siitä, kun et tykkää nyt...

        Jaa’as? Siis niin pitkälle en ole edes päässyt... mutta meidän välinen sutina onnistuu vaikka lietealtaassa kroolaamisena yhdessä. Erikoisuuksia ei tarvita, mutta jos ei ihan mene tuhkatkin pesästä synttäreihin, vois varata naapurikaupungista hotellihuoneen ja kipaista sinne veneellä. Tai olla mökillä. Ihan kahelin höppänöitä ollaan kahdestaan. Viime veneretkellä pistettiin vene parkkiin poukamaan ja mentiin uimaan, sit kuivatessa halattiin niin topakasti, että meni rakasteluks. Ja taas uimaan. Ihan teinitouhua ja vaan hihitellään sille.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No joku tuommonen ois kyllä hyvä, komeita kiviä ja ehkä jotain pientä vihreää päälle kasvamaan. Tai sitten joku ihan tuommonen kulkuväylän vieressä ois minusta jees:

        http://2.bp.blogspot.com/-IorxN1Z26jQ/VYsCIh-_CHI/AAAAAAAADIg/9JSSOG1oI7g/s640/IMG_8568pien.jpg

        Tai joku tuommonen jos korkeutta haluaa:

        https://pihaportti.files.wordpress.com/2011/08/p7050449.jpg

        Kovahko homma luonnonkivistä tehdä mutta on sitten ikuinen & kaunis itsessään, ei tarvii juuri mitään lisukkeita taikka lisähoitoja.

        Hienoja! Mehikasveja näky olevan siinä näytillä. Luonnonkivistä joskus tehtiin exän kanssa kokonainen rinne ja istutettiin kasveja sekaan. Meni yks juhannus, mutta tuli hieno. ☺️

        Noi ois mun makuun oikein hyviä ideoita. 👍


      • Dissident kirjoitti:

        No jotenkin tiedostan tuon tunteen... läheisyys epämiellyttävää oloa tekevän ihmisen kanssa mahdotonta. Mutta ei puhuta siitä, kun et tykkää nyt...

        Jaa’as? Siis niin pitkälle en ole edes päässyt... mutta meidän välinen sutina onnistuu vaikka lietealtaassa kroolaamisena yhdessä. Erikoisuuksia ei tarvita, mutta jos ei ihan mene tuhkatkin pesästä synttäreihin, vois varata naapurikaupungista hotellihuoneen ja kipaista sinne veneellä. Tai olla mökillä. Ihan kahelin höppänöitä ollaan kahdestaan. Viime veneretkellä pistettiin vene parkkiin poukamaan ja mentiin uimaan, sit kuivatessa halattiin niin topakasti, että meni rakasteluks. Ja taas uimaan. Ihan teinitouhua ja vaan hihitellään sille.

        Kuulostaa just sille, mille tuoreen parin rakkauden pitääkin tuntua ja kuulostaa, siis varsin ihanalle ja tunteelliselle. 😍

        Voi, olkaa vapaasti kuin teinit, nuo tunteet ja läheisyys on aatelia! Saa nauttia niistä. Hymyilen täällä, tää sun teksti välittää hyvän mielen. Tulee hyvä mieli teidän fiiliksistä. ❤️

        Rinnassa läiskähtää tuon onnen huokuminen tänne saakka.

        https://youtu.be/jgfu30N-zpY

        Ja nyt hei tää...

        https://youtu.be/gTbr77atD3M

        Sopii!!💖


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hienoja! Mehikasveja näky olevan siinä näytillä. Luonnonkivistä joskus tehtiin exän kanssa kokonainen rinne ja istutettiin kasveja sekaan. Meni yks juhannus, mutta tuli hieno. ☺️

        Noi ois mun makuun oikein hyviä ideoita. 👍

        Juu, luonnonkivet on hienoja kun ne oikeen asettelee ja vuiosien myötä tulee hieno. Ei tarvii ees kerralla kaikkia hilata kun rakentaa hiljalleen. Mutsikin on muuten laitellut ihan tuollasista tavan murikoista mitä siinä matalan penkin kuvassa aika hienon pihan ajan kanssa kun piikuhiljaa siirrellyt niitä, silmää miellyttäävyydessä hakkaa mennentullen valmiskivetykset ainakin maalaismaisemassa.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kuulostaa just sille, mille tuoreen parin rakkauden pitääkin tuntua ja kuulostaa, siis varsin ihanalle ja tunteelliselle. 😍

        Voi, olkaa vapaasti kuin teinit, nuo tunteet ja läheisyys on aatelia! Saa nauttia niistä. Hymyilen täällä, tää sun teksti välittää hyvän mielen. Tulee hyvä mieli teidän fiiliksistä. ❤️

        Rinnassa läiskähtää tuon onnen huokuminen tänne saakka.

        https://youtu.be/jgfu30N-zpY

        Ja nyt hei tää...

        https://youtu.be/gTbr77atD3M

        Sopii!!💖

        Tiesin, että hyppäät läppärilläs!

        No mulla on lisäks fiilis, että tää teinitouhu vaan jatkuu ja jatkuu. Tässä jos on tunnetta, on se syvemmältä, kun se tulee itsestä ymmärretty kumminkinpäin.

        Muuten naurattaa, kun oikein kumpikin nauttii toisestaan. Vähän hupasta päättää rakastelu hekotukseen yhdessä nipussa. Sanat kun ei riitä ja tuntuu hyvältä.


      • Dissident kirjoitti:

        Tiesin, että hyppäät läppärilläs!

        No mulla on lisäks fiilis, että tää teinitouhu vaan jatkuu ja jatkuu. Tässä jos on tunnetta, on se syvemmältä, kun se tulee itsestä ymmärretty kumminkinpäin.

        Muuten naurattaa, kun oikein kumpikin nauttii toisestaan. Vähän hupasta päättää rakastelu hekotukseen yhdessä nipussa. Sanat kun ei riitä ja tuntuu hyvältä.

        Biisi jäi pihkura...

        https://youtu.be/uoNQe2HVcoI

        No tässä sit tää...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juu, luonnonkivet on hienoja kun ne oikeen asettelee ja vuiosien myötä tulee hieno. Ei tarvii ees kerralla kaikkia hilata kun rakentaa hiljalleen. Mutsikin on muuten laitellut ihan tuollasista tavan murikoista mitä siinä matalan penkin kuvassa aika hienon pihan ajan kanssa kun piikuhiljaa siirrellyt niitä, silmää miellyttäävyydessä hakkaa mennentullen valmiskivetykset ainakin maalaismaisemassa.

        Totta, ne on luonnomukaiset ja aavistuksen rouheat nuo luonnonkivet. Laatoilla saa hienoja piha-alueita, mutta onhan ne vähän kliinisiä. Kaupungissa toimii.

        Kyllä noi luonnokivet pihaan sopisi meilläkin. Isäntä vaan on enemmän modernin perään. :)


        Mä olenkin maalaisromanttinen, mutta joustan tarvittaessa.

        Hyviä ideoita, kiitos. :)


      • Dissident kirjoitti:

        Tiesin, että hyppäät läppärilläs!

        No mulla on lisäks fiilis, että tää teinitouhu vaan jatkuu ja jatkuu. Tässä jos on tunnetta, on se syvemmältä, kun se tulee itsestä ymmärretty kumminkinpäin.

        Muuten naurattaa, kun oikein kumpikin nauttii toisestaan. Vähän hupasta päättää rakastelu hekotukseen yhdessä nipussa. Sanat kun ei riitä ja tuntuu hyvältä.

        Hyppäsin puhelimella. :D

        Nyt olen läppärillä, kun puhelimesta rupes virta hiipuu.

        Pitäkää toisianne arvossa (tiiät sanomattakin) ja vaalikaa teidän kummankin tarpeita ja tunteita. Uskon ja tietysti myös toivon, että jatkuu ja jatkuu silleen! :)

        Mainio kappale, soi taustalla.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hyppäsin puhelimella. :D

        Nyt olen läppärillä, kun puhelimesta rupes virta hiipuu.

        Pitäkää toisianne arvossa (tiiät sanomattakin) ja vaalikaa teidän kummankin tarpeita ja tunteita. Uskon ja tietysti myös toivon, että jatkuu ja jatkuu silleen! :)

        Mainio kappale, soi taustalla.

        Mä livahdan pihamaalle. Palataan! :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hyppäsin puhelimella. :D

        Nyt olen läppärillä, kun puhelimesta rupes virta hiipuu.

        Pitäkää toisianne arvossa (tiiät sanomattakin) ja vaalikaa teidän kummankin tarpeita ja tunteita. Uskon ja tietysti myös toivon, että jatkuu ja jatkuu silleen! :)

        Mainio kappale, soi taustalla.

        No on niin kaunista saada toinen säteilemään. Katse poksauttaa sokat pois polvista ja suudelmat kestää iäisyyden. Halaus on kuin laiskiaista halaisi, tarrautuva.

        https://youtu.be/vn9RZsHmMR0

        Vierivä lumipallo mäessä. 98 oktaavista liekkeihin. Huoh...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Mä livahdan pihamaalle. Palataan! :)

        Juu. Menehän... mä taijan ruveta musiikinkuuntelulle tästä.


      • Dissident kirjoitti:

        Juu. Menehän... mä taijan ruveta musiikinkuuntelulle tästä.

        Kävin kastelemassa koriste- ja hyötykasvit. Ihanan viileää.

        Hyviä musiikkihetkiä, hyvää yötä samalla. Kömmin nukkumaan. ☺️


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kivipuutarhatkin on ihan kauniita. Japanilaiseen tyyliin toteutettuna. ☺️

        https://goo.gl/images/Th1aH8

        Ei huono seasfalttikaan, just pihaantulossa. Missä autolla ajellaan. Kivetystä muuten ja pieni istutusalue tai pari pensasta.

        Tungen omankin ehdotukseni tähän. Kivikkopuutarhat, Ritskun ja sun ideat olivat hienoja.

        Itse tykkään tästä:
        http://www.espoonkotipuutarhurit.fi/store/p38/Matteuccia_struthiopteris_ KOTKANSIIPI.html

        Tuon etuna on ettei rikkaloisto pääse pahaksi, voi myös yhdistellä liljoihin, moniin , havuihin yms. Tarvitsee vaan multaisemman maa-alan vastaan havut, mutta viihtyy hyvin esim enempi varjoisilla paikoilla. Se on upea kun heijaa tuulessa. Sypressit on nättejä, ja niitä matalakasvuisempiakin lajikkeita (jos pelkää niitä seitsenmetrisiä). Korkeaan penkkiin harkiten, tänä vuonna ne kasvaneet aika korkeaksi (alle metrisiä kuitenkin). Syksyllä vaan leikkaa ruskeat korret pois. Ja keväällä se muistuttaa hassua vappupilliä. Tämä on myös ainoa syötävä saniainen.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kävin kastelemassa koriste- ja hyötykasvit. Ihanan viileää.

        Hyviä musiikkihetkiä, hyvää yötä samalla. Kömmin nukkumaan. ☺️

        Loikit tietenkin jossain kylpytakissa kuin pikkutyttö ja kastellessa haristelit varpaita kylmässä heinikossa?

        Kömmihän nukkumaan ja töni vähän sitä örmyä ja kutita kyljestä pikkuisen ja irvistä kieltä näyttäen. Jos saisit pusun kuitenkin. Tulis kivat unet ja parempi päivä huomiselle.

        Veikeän hilpakoita unia LiZ. Kutkutan ajatuksilla parempiin uniin sut.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tungen omankin ehdotukseni tähän. Kivikkopuutarhat, Ritskun ja sun ideat olivat hienoja.

        Itse tykkään tästä:
        http://www.espoonkotipuutarhurit.fi/store/p38/Matteuccia_struthiopteris_ KOTKANSIIPI.html

        Tuon etuna on ettei rikkaloisto pääse pahaksi, voi myös yhdistellä liljoihin, moniin , havuihin yms. Tarvitsee vaan multaisemman maa-alan vastaan havut, mutta viihtyy hyvin esim enempi varjoisilla paikoilla. Se on upea kun heijaa tuulessa. Sypressit on nättejä, ja niitä matalakasvuisempiakin lajikkeita (jos pelkää niitä seitsenmetrisiä). Korkeaan penkkiin harkiten, tänä vuonna ne kasvaneet aika korkeaksi (alle metrisiä kuitenkin). Syksyllä vaan leikkaa ruskeat korret pois. Ja keväällä se muistuttaa hassua vappupilliä. Tämä on myös ainoa syötävä saniainen.

        Multasormi yövuoro kekkelehtiähän se siinä pöllähti paikalle...

        LiZ luultavasti kippas jo läppärinsä...noh lukasee se aamulla tuonkin.


      • Dissident kirjoitti:

        Multasormi yövuoro kekkelehtiähän se siinä pöllähti paikalle...

        LiZ luultavasti kippas jo läppärinsä...noh lukasee se aamulla tuonkin.

        En mä oo multasormi. Istutukset on aika vähälukuisia mutta ennenkaikkea helppohoitoisia (ei ole aikaa). Olen luopunut hyötyjutskistakin.

        Tultiin tien päältä ja eräs luopuminen odotti sitten kotona. Nyt heivasin pyykit pihalle ja koetan selkiyttää asioita, saada etäisyyttä. Ja pitäisi valmistautua huomiseenkiin. Onneksi nyt ei aikainen herätys kuitenkaan.

        En ole vielä muistanut toivottaa sulle hyviä synttäreitä. Voi saamari mikä moukka. No hyviä kemuja odotellessa kuitenkin! Ja muutakin lomaa hanin kanssa :)


      • elisakettu kirjoitti:

        En mä oo multasormi. Istutukset on aika vähälukuisia mutta ennenkaikkea helppohoitoisia (ei ole aikaa). Olen luopunut hyötyjutskistakin.

        Tultiin tien päältä ja eräs luopuminen odotti sitten kotona. Nyt heivasin pyykit pihalle ja koetan selkiyttää asioita, saada etäisyyttä. Ja pitäisi valmistautua huomiseenkiin. Onneksi nyt ei aikainen herätys kuitenkaan.

        En ole vielä muistanut toivottaa sulle hyviä synttäreitä. Voi saamari mikä moukka. No hyviä kemuja odotellessa kuitenkin! Ja muutakin lomaa hanin kanssa :)

        Sä oot taas höyrynnyt kesäloman Ellumaiseen tyyliin tietty?

        Elä huoli, kyllä mä sun hajamielisen kaihoisuuden aistin jo. Ja synttäritkin vasta perjantaina. Hirmuisesti ois järkättävää... palju, teltta, muurikan läskiiminen, terassin pesua, pöydän rakentamista, ostoksia.... mutta teen sellaset bileet että muistaa muutkin kuin mä.

        Mä roikun omassa riippukeinussa villiviinin takana tertsillä. On ihana kun on jo niin pimeetä. Mut lämmin vielä...


      • Dissident kirjoitti:

        Sä oot taas höyrynnyt kesäloman Ellumaiseen tyyliin tietty?

        Elä huoli, kyllä mä sun hajamielisen kaihoisuuden aistin jo. Ja synttäritkin vasta perjantaina. Hirmuisesti ois järkättävää... palju, teltta, muurikan läskiiminen, terassin pesua, pöydän rakentamista, ostoksia.... mutta teen sellaset bileet että muistaa muutkin kuin mä.

        Mä roikun omassa riippukeinussa villiviinin takana tertsillä. On ihana kun on jo niin pimeetä. Mut lämmin vielä...

        Juu, touhuttu ihan sikana. Mutta myös tullut liotettua varpaita vedessä ja nauttien hyvästä seurasta.

        Sulla hommaa riittää. Eikös ne bileet pidäkään ollakaan sellaiset, ettei kukaan muista yhtään mitään?


      • elisakettu kirjoitti:

        Juu, touhuttu ihan sikana. Mutta myös tullut liotettua varpaita vedessä ja nauttien hyvästä seurasta.

        Sulla hommaa riittää. Eikös ne bileet pidäkään ollakaan sellaiset, ettei kukaan muista yhtään mitään?

        No aika vielä naputtaa noihin muistoihin hienot koukeroiset kehykset, niin kelpaa niitä lokakuun loskaa potkiessa muistella.

        Noh... kakskymmpiset... tais? Olla sellaset??? Nyt vaan punavinettoa pikkirilli pystyssä vähäsen...


      • Dissident kirjoitti:

        No aika vielä naputtaa noihin muistoihin hienot koukeroiset kehykset, niin kelpaa niitä lokakuun loskaa potkiessa muistella.

        Noh... kakskymmpiset... tais? Olla sellaset??? Nyt vaan punavinettoa pikkirilli pystyssä vähäsen...

        Sinustahan on rauhallisuuden perikuva tullut. Sellaista se ikä teettää.

        Mullakin olisi yksille nelikymppisille meno tulevalla viikolla (rauhallisille). Ja kummilikan synttäreille myös.

        Joo, en ole teille tulossa kuokkimaan. Mutta Savossakin tuli lomalla pistäydyttyä :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Sinustahan on rauhallisuuden perikuva tullut. Sellaista se ikä teettää.

        Mullakin olisi yksille nelikymppisille meno tulevalla viikolla (rauhallisille). Ja kummilikan synttäreille myös.

        Joo, en ole teille tulossa kuokkimaan. Mutta Savossakin tuli lomalla pistäydyttyä :)

        No voihan se olla että vedän vielä soolona acdc;tä harjavarsi kitarana paljun reunalla kravatti hikipantana. Mutta tarkoitus on nukahtaa vikana.

        Sopisit säkin mukaan tänne. Uikkarit vaan mukaan ja jutusteluhan sulla jo luonnistuu.

        Mä muutes huitaisin Soisalon veneellä ympäri tuossa. Heinäveden reitin vedet on huikeat. Puijolaivahan seilaa sieltä kautta Kuopio-Savonlinnaväliä... suosittelen!


      • Dissident kirjoitti:

        No voihan se olla että vedän vielä soolona acdc;tä harjavarsi kitarana paljun reunalla kravatti hikipantana. Mutta tarkoitus on nukahtaa vikana.

        Sopisit säkin mukaan tänne. Uikkarit vaan mukaan ja jutusteluhan sulla jo luonnistuu.

        Mä muutes huitaisin Soisalon veneellä ympäri tuossa. Heinäveden reitin vedet on huikeat. Puijolaivahan seilaa sieltä kautta Kuopio-Savonlinnaväliä... suosittelen!

        Muistat vaan että Thunderstruck on ainoa oikea biisi siihen hommaan.

        En mie, oon liian ujo uimaan uikkarit päällä. Yleensä olen pulikoinut ilman mitään. No Puulalla saattoi olla peräti pöksyt jalassa.

        Heinävesi-Savonlinna-yms maisemat ovat huikeat, samaa mieltä. Se Soisalo taitaa olla melkoisen iso paikka. Vaatinut aikaa kiertää? Nahka poltettu?


      • elisakettu kirjoitti:

        Muistat vaan että Thunderstruck on ainoa oikea biisi siihen hommaan.

        En mie, oon liian ujo uimaan uikkarit päällä. Yleensä olen pulikoinut ilman mitään. No Puulalla saattoi olla peräti pöksyt jalassa.

        Heinävesi-Savonlinna-yms maisemat ovat huikeat, samaa mieltä. Se Soisalo taitaa olla melkoisen iso paikka. Vaatinut aikaa kiertää? Nahka poltettu?

        No mä mietin kyllä rock the housea...siinä voi ravistaa hiuksetkin kuivaks..

        https://youtu.be/RBCQ35kKLRI

        No meet ekana altaaseen ja vikana pois, mä kannan juomiset ja syömiset...deal?

        220 km ja punaisen nahan sain. Huikee reissu kertakaikkiaan...
        Nyt mieli halujaa isompaa venettä saunalla...oivoi...


      • Dissident kirjoitti:

        No mä mietin kyllä rock the housea...siinä voi ravistaa hiuksetkin kuivaks..

        https://youtu.be/RBCQ35kKLRI

        No meet ekana altaaseen ja vikana pois, mä kannan juomiset ja syömiset...deal?

        220 km ja punaisen nahan sain. Huikee reissu kertakaikkiaan...
        Nyt mieli halujaa isompaa venettä saunalla...oivoi...

        No kyllä tuollakin nostatuksen saisi.

        Ei tuu mittään, miehän mätänen sinne altaaseen. Ja saattaisi tulla sanomista.... useammalta suunnalta. Eikä tässä viikonloppuna muutenkaan minnekään jouda.

        Juu, veneily kivaa.... ainakin näillä säillä. Mutta ajattele kun talvi tulee, harmittelisit että olisi sittenkin raha pitänyt laittaa johonkin tähdellisempään.


      • elisakettu kirjoitti:

        No kyllä tuollakin nostatuksen saisi.

        Ei tuu mittään, miehän mätänen sinne altaaseen. Ja saattaisi tulla sanomista.... useammalta suunnalta. Eikä tässä viikonloppuna muutenkaan minnekään jouda.

        Juu, veneily kivaa.... ainakin näillä säillä. Mutta ajattele kun talvi tulee, harmittelisit että olisi sittenkin raha pitänyt laittaa johonkin tähdellisempään.

        Taatusti... ja nyt se on jo lokeroitu ”ideapankkiin”.... dääm!

        No voi könkkö! Ei LiZkään joutanut palstajessen syntsille...No santstaan sit laatuun, ei määrään, vaikka työ oisitte kohottaneet molempia...

        No se ois mun kesämökki. Mulla on jo ideoita senkin suhteen... ehke ei sijoutushintaa juuri nosta ja talvella voi odottaa vesien aukeamista. Hmmmm... kyllä se vaanlaitetaan tuonne muhimaan...


      • Dissident kirjoitti:

        Taatusti... ja nyt se on jo lokeroitu ”ideapankkiin”.... dääm!

        No voi könkkö! Ei LiZkään joutanut palstajessen syntsille...No santstaan sit laatuun, ei määrään, vaikka työ oisitte kohottaneet molempia...

        No se ois mun kesämökki. Mulla on jo ideoita senkin suhteen... ehke ei sijoutushintaa juuri nosta ja talvella voi odottaa vesien aukeamista. Hmmmm... kyllä se vaanlaitetaan tuonne muhimaan...

        Ideapankissa kannattaa aina olla suunnitelmia. Siitä ne selkenee sitten ajan mittaan. Itsekin aina joutuu laittamaan telakalle monta juttua, mutta hyvä jos aina jossain tulee edettyä.

        Kuulostaa liian jeesusmaiselle. Jos me Lizzin kanssa olisi sinne tultu jorisemaan, olisi muu juhlaväki ollut helisemessä. Ei noilta turparullilta saa edes suunvuoroa...

        Joo, mutta nyt olisi aika mennä tuijottamaan omien luomien sisällyksiä. Eiku tsemppii viikon ahkerointiin ja hyvät yöt Dex!


      • elisakettu kirjoitti:

        No kyllä tuollakin nostatuksen saisi.

        Ei tuu mittään, miehän mätänen sinne altaaseen. Ja saattaisi tulla sanomista.... useammalta suunnalta. Eikä tässä viikonloppuna muutenkaan minnekään jouda.

        Juu, veneily kivaa.... ainakin näillä säillä. Mutta ajattele kun talvi tulee, harmittelisit että olisi sittenkin raha pitänyt laittaa johonkin tähdellisempään.

        Mut nyt tää seilori hyppää höyhensaarten vesibussin ruoriin ja ohjailee sen laituriin sinne.

        Hyvää yötä Ellunen ja no... jätän sanomatta ja toivotankin hyviä unia, missä ois aaltojen loisketta rantaan ja vaikka syksyntuloa muistuttava keltainen kuutamo koivujen huojuessa tummaa taivaansineä vasten. Eli rauhaisaa...


      • elisakettu kirjoitti:

        Tungen omankin ehdotukseni tähän. Kivikkopuutarhat, Ritskun ja sun ideat olivat hienoja.

        Itse tykkään tästä:
        http://www.espoonkotipuutarhurit.fi/store/p38/Matteuccia_struthiopteris_ KOTKANSIIPI.html

        Tuon etuna on ettei rikkaloisto pääse pahaksi, voi myös yhdistellä liljoihin, moniin , havuihin yms. Tarvitsee vaan multaisemman maa-alan vastaan havut, mutta viihtyy hyvin esim enempi varjoisilla paikoilla. Se on upea kun heijaa tuulessa. Sypressit on nättejä, ja niitä matalakasvuisempiakin lajikkeita (jos pelkää niitä seitsenmetrisiä). Korkeaan penkkiin harkiten, tänä vuonna ne kasvaneet aika korkeaksi (alle metrisiä kuitenkin). Syksyllä vaan leikkaa ruskeat korret pois. Ja keväällä se muistuttaa hassua vappupilliä. Tämä on myös ainoa syötävä saniainen.

        Moikka!☺️

        Sypressit olisi niitä mitä mieskin näyttäs kelpuuttavan pihaan. Meillä tulee ihan matalia penkkejä tuohon etupihaan 1-2.
        Ne matalemmat sypressit sopisi hyvin. Tuo kotkansiipi ja ylipäänsä saniaiset on mun makuun ja takapihalle meinaan tehdä istutusalueen, jossa takuulla yksi saniainenkin koreilee. Naapurilla on tuossa upea istutusalue, missä on kukkia monenmoisia. Kyylään aina sitä penkkiä ja sommittelen mielessäni omaan pihaan.

        Takapihalle rakentuu terassi ( koko talonen mitan ja varsin leveä) ja reunamuuri, jonka hellään huomaan olisi tarkoitus istuttaa koristekasveja ja valaisimia.☺️

        Sitten alempana reilusti vapaata nurmea omppupuineen kylläkin. Omppupuut on takana ja välille jää lapsien leikkialue keinuineen ja hiekkalaatikoineen. Tontin toisella laidalla komeilee toistakymmentä marjapuskaa ja laatikkopuutarha. Joku päivä myös kasvihuone, jos minä saan päättää. Ja kompostori.


    • hellitävähän

      Vielä kun virittäisit sen riippukeinun sinne puiden varjoon..Onnea "nuorukaiselle" : )

      • Mulla on jo terassilla riippukeinu. Villiviini varjostaa sitä ja mulla on oma "jungle" siellä.

        Höllään mä myös ja vietän ainakin 5 päivää oman murun kanssa lomasta.


    • trollikka

      Onnittelut! Neljäkymmentäkö täytät? Lady antoi sen käsityksen... tuossa edellä!

      • Kiitos. Neljäkymmentä tulee täyteen ja vielä vaan tuntuu olo poikamaiselta. Mietin jo muksuillekin, että pitääkö niiden tramppa siirtää naapurin puolelle, etten vaan saa päähäni loikata siitä paljuun.

        heh


    • Zxcvvbnkuytr

      Mitähän siihen maistuvimpaan osaan mahtaa sisältyä. Mitä sellaista, mikä ei ole jo tullut eteen.

      • Hmmmm? Maistan kaikenlaisen rakkauden siinä. Toivon saavani jatkossa aikaa lisää läheisien parissa ja alan maistamaan jo miltä se rakkaus maistuu. Kuitenkin pitää muistaa vaalia kaikkea hyvää, että makua riittää. Ei tämä tarkoita mitään vapaamatkustamista kuitenkaan...


      • Zxcjne
        Dissident kirjoitti:

        Hmmmm? Maistan kaikenlaisen rakkauden siinä. Toivon saavani jatkossa aikaa lisää läheisien parissa ja alan maistamaan jo miltä se rakkaus maistuu. Kuitenkin pitää muistaa vaalia kaikkea hyvää, että makua riittää. Ei tämä tarkoita mitään vapaamatkustamista kuitenkaan...

        Nälkäinen mies. Toivottavasti ruokahalu säilyy. Onnea ja niinpäinpois.


      • Zxcjne kirjoitti:

        Nälkäinen mies. Toivottavasti ruokahalu säilyy. Onnea ja niinpäinpois.

        No nälkä onkin hyvä tuntemus, jos on mitä syödä.

        Kiitos ja niinpoispäin.


    • ForeverAlone77

      Mä olen 41v lapseton sinkkumies ja elämä ei ole oikeastaan alkanutkaan. Ajokortiton, vuokralla asuva velaton mies. Yksin hautaan asti. Töissä ja kotona. Siinä mun elämä. Onneksi tulee aina uusia elokuvia, sarjoja, videopelejä ja musiikkia. Ajankulua.

      • No tuosta pohjalta on ainakin helpompi lähteä jotain muuttamaan...jos haluaa...


      • ForeverAlone77

        Ei sitä tässä vaiheessa enää kannata mitään muuttaa. Elämä meni jo. Mut menee se näinkin.


    • valtakunta

      Mun siskokin täyttää pyöreitä 50v syksyllä vanhempien esikoinen. Tuun kovaa vauhtia perässä. Sillä on jo 5laspsen lapsi tulossa marraskuussa.

      En tiedä juhlistaako, ei mitään hajua.mun ukko sen muisti en minä.

      • No niin ne vuodet vierii...


      • Dissident kirjoitti:

        No niin ne vuodet vierii...

        Sillä on nuorin 13v ja vanhin 31v
        Esikoinen kuoli 1v se lapsi olisi minua vuoden nuorempi ja sisareni syötti minulle rintaa kun hoisi minua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sillä on nuorin 13v ja vanhin 31v
        Esikoinen kuoli 1v se lapsi olisi minua vuoden nuorempi ja sisareni syötti minulle rintaa kun hoisi minua.

        Joo. Ahkeria olette lisääntymään.

        Monesti nuorena saadut ja uusimmat menee jo ristiinrastiin... tädit ja tyttäret samanikäisiä. Se jaksaa hämmästyttää, mutta kertoo senkin, miten vinhaan ne vuodet vierii ja ihminen kasvaa.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Ahkeria olette lisääntymään.

        Monesti nuorena saadut ja uusimmat menee jo ristiinrastiin... tädit ja tyttäret samanikäisiä. Se jaksaa hämmästyttää, mutta kertoo senkin, miten vinhaan ne vuodet vierii ja ihminen kasvaa.

        Oon isotäti😱 jo kohta 6 lapselle.
        Mutta oontäti 15 lapselle.🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Oon isotäti😱 jo kohta 6 lapselle.
        Mutta oontäti 15 lapselle.🤔

        No työhän saatte keposeen yhden jalisjoukkueen tuosta sakista!


    • ätminelämää

      Otin loppuvuoden lomaa. Alko vituttaa pomon touhut niin että otin loparit kokonaan koska en saanut ansaitsemaani arvostusta. Kalliiksi tulee pomolle kun ei se ihan heti löydä projektille tekijää, menettää rahaa paljon.

      • No silloin kannattaa tehdä jotain, kun ilmoittamalla ei muutosta parempaan suuntaan tule. Mullakin on työn kannalta nyrkinpöytäänlyönnin paikka vielä, mutta säästän lomien jälkeen sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe