RoT kumoaa itsensä

BlueDevil

Taas saatiin nauraa ja urakalla, kun bibbeli esitteli uusimman väläyksensä. Ilmeisesti peruslajiopin kaatuminen ja se ettei hän ole osannut osoittaa mekanismia väittämälleen rappeutumiselle on käynyt lujille, ja nyt alkaa kumota jo itseään:

"Ihon, silmien ja hiusten väriin vaikuttaa ainakin 16 DNA-jaksoa"

ja samassa viestissä:

"DNA ei sanele eliön ominaisuuksia"

Miten on mahdollista että 16 DNA jaksoa VAIKUTTAA OMINAISUUKSIIN, mutta sitten DNA ei sanelekaan eliön ominaisuuksia? Jos DNA EI sanelisi ominaisuuksia, nuo 16 jaksoa eivät vaikuttaisi mitenkään.

Pientä rotia nyt, vaikka uskovaisuus on tunnetusti hallaa loogiselle ajattelulle...

13

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miteson

      Jos DNA sanelisi eliön ominaisuudet, niin silloinhan ne pysyisivät samana eliön eliniän. Näin ei kuitenkaan ole, joten muuttuuko DNA eliön elinaikana, vai muuttuuko sen luenta?

    • Onpa raukkamaista irrottaa kommentistani yksi lause ja yrittää sen kautta laittaa sanoja suuhuni. Todella epärehellistä toimintaa. Mutta voiko henkilöltä, jonka nikissä on sana 'devil' muuta odottaa?

      Tässä oma kommenttini kokonaisuudessaan:

      Ihon, silmien ja hiusten väriin vaikuttaa ainakin 16 DNA-jaksoa, mutta näiden ohjaus tulee epigeneettisistä informaatiokerroksista, kuten DNA:n metylaatioprofiileista ja erityisesti histonihäntien epigeneettisistä markkereista, jotka säätelevät sitä, mitkä DNA-jaksot luetaan transkriptioon. Suurin osa (ellei kaikki) pigmenttiin vaikuttavat DNA-jaksot luetaan pre-mRNA:ksi, joka käy läpi vaihtoehtoisen silmukointiproseduurin. Tätä monimutkaista editointitapahtumaa ohjaavat myös epigeneettiset tekijät.

      DNA ei sanele eliön ominaisuuksia. Geneettisesti IDENTTISILLÄ kaksosilla voi olla täysin eriväriset silmät, iho ja hiukset. Opettele nykyaikaisen molekyylibiologian perusteet.

      • näinon


      • PerusteetSelville
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Eli yksilöt adaptoituvat. Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla.

        ”Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla.”

        Yksilötason muutoksia ei kutsuta evoluutioksi. Evoluutio liittyy oleellisesti piirteiden periytymiseen. Kyse on määritelmästä. Lihasvoiman kehitys urheilemalla ei ole evoluutiota.


      • PerusteetSelville kirjoitti:

        ”Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla.”

        Yksilötason muutoksia ei kutsuta evoluutioksi. Evoluutio liittyy oleellisesti piirteiden periytymiseen. Kyse on määritelmästä. Lihasvoiman kehitys urheilemalla ei ole evoluutiota.

        Onko suoliston pidentyminen 17%:lla evoluutiota?


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Onko suoliston pidentyminen 17%:lla evoluutiota?

        Se on todennäköisesti sopeutuma, jonka genomi toki mahdollistaa.
        Et saa kasvien villilajikkeista millään epigeneesillä viljeltyjen lajikkeiden kaltaisia. Et myöskään saa nykyihmisen kallon- ja luuston rakennetta neandertalin ihmisen kaltaiseksi. Sopeutumilla on rajansa, jotka evoluutio kykenee ylittämään.


      • RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Eli yksilöt adaptoituvat. Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla.

        " Eli yksilöt adaptoituvat. Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla."

        Ei todellakaan kumoa. Mistä ihmeestä tuollaista sait päähäsi? Jo Darwin erotti toisistaan lajin sisäisen varioitumisen ja lajiutumiseen johtavan evoluution.

        Kuten totesin, voisin opettaa sinulle vähän loogista ajattelua. Sinulla kun tuntuu useinkin olevan pallo hukassa.


      • näkisinnäin
        agnoskepo kirjoitti:

        " Eli yksilöt adaptoituvat. Tämä kumoaa evolutionistien väitteen, että evoluutiota tapahtuu vain populaatiotasolla."

        Ei todellakaan kumoa. Mistä ihmeestä tuollaista sait päähäsi? Jo Darwin erotti toisistaan lajin sisäisen varioitumisen ja lajiutumiseen johtavan evoluution.

        Kuten totesin, voisin opettaa sinulle vähän loogista ajattelua. Sinulla kun tuntuu useinkin olevan pallo hukassa.

        "Jo Darwin erotti toisistaan lajin sisäisen varioitumisen ja lajiutumiseen johtavan evoluution. "


        Darwinhan empi sanan evoluutio käyttämistä hänen teoriastaan. Syy siihen on selvä, koska lajit vaurioituvat, niin sopivampi sana olisi ollut devoluutio.


      • näkisinnäin kirjoitti:

        "Jo Darwin erotti toisistaan lajin sisäisen varioitumisen ja lajiutumiseen johtavan evoluution. "


        Darwinhan empi sanan evoluutio käyttämistä hänen teoriastaan. Syy siihen on selvä, koska lajit vaurioituvat, niin sopivampi sana olisi ollut devoluutio.

        Jos Darwin vain olisi tuntenut sinut, niin voisi tosiaan olla toisin ;-).


      • PerusteetSelville
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

        Onko suoliston pidentyminen 17%:lla evoluutiota?

        ”Onko suoliston pidentyminen 17%:lla evoluutiota?”

        Jos tuo johtuu genomin muutoksesta, niin kyllä. Jos se taas johtuu yksilötason sopeutumisesta ympäristön olosuhteisiin, niin ei.


      • BlueDevil

        Taas sekoilet. Komenttisi paljastaa miten kretut ovat epätoivoisia, ensin väittää että DNA vaikuttaa, sitten että ei vaikuta. Koeta jo päättää.


      • Satiiriako_taas

        "Onpa raukkamaista irrottaa kommentistani yksi lause ja yrittää sen kautta laittaa sanoja suuhuni."

        No eikös sitten ole raukkamaista se, mitä sinä teet, että ensin plagioit joltain toiselta (James Kohl) menetelmän lainauslouhia tieteellisiä artikkeleita ja valehdella niihin itse keksittyjä (tai kaiketi siis James Kohlilta plagioituja) johtopäätöksiä? Sehän on käytännössä sanojen laittamista tietelijöiden suuhun, ja joka kerta kun näitä tapauksia on takiasi puitu täällä, on ilmennyt, että sinä olet vääristellyt (joko itse tai Kohlia plagioiden) jotain tahallasi.

        "Todella epärehellistä toimintaa."

        Yllä kuvaamani sinua koskeva toiminta on todellakin epärehellistä toimintaa.

        "Mutta voiko henkilöltä, jonka nikissä on sana 'devil' muuta odottaa?"

        Mitä voinee puolestaan odottaa henkilöltä, joka pitää muinaismyyttiä totuutena?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1852
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1308
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      340
      854
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      644
    Aihe