poiuytfg: in "päivystys jatkuu hetken

poiuytrdfgh

Olikohan tuo edellinen liian täynnä.
joo...
ja ei mua kiinnosta erityisemmin mikään katkeruudenkaan kehittäminen.
Huonoissa tunteissa mua vaivaa eniten se, kun muut aina luulee semmosia ja mä en tykkää eläytyä niiden juttuihin. Ku nyt yksi asia on elämässäni hyvinkin, ettei mulla joitain huonoja tunteita ole lähes lainkaan kärsittävänä. siis esim. kateus. Mun olis epäloogista olla kateellinen kun mun toive on kaikkien kasvu vapaasti täysiin mittoihinsa mitkä ne kelläkin on.

335

1958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnetunne

      Harvoin ja vähän minäkään kateellinen olen. Mutta nämä vanhemmuussuhteet ja niihin suhtautunut apuväki... harmittaa? on traumatisoinut huonoon kuntoon? surettaa kovasti? Onnekas ole jos pääset siinä suhteessa tunteellisesti noin helpolla. Siitä voisi olla ehkä jopa vähän kade.

      • poiuytrdfgh

        En ole päässyt niin helpolla. Minulla on muita vaikeuksia, mutta ei kateus , katkeruus tai mustasukkaisuus. Nuo kolme tunnetta ei minua vaivaa, eikä viha, mutta minulla on muuta kamalaa


      • poiuytrdfgh

        Anteeksi mutta nyt sinullakin on pikkusen epärealistista kuvittelua toisen tunteista,


      • poiuytrdfgh

        Minä käsin edelleen siitä että usein ihmiset kuvittelee ihmisillä olevan vain viisi tai maksimi kymmenen mahdollista eri tunnetta. MInä koen aika vähän ylipäätään tyypillisiä perustunteita


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Anteeksi mutta nyt sinullakin on pikkusen epärealistista kuvittelua toisen tunteista,

        Mun setsemän perustunnetta lienee olevan :
        1. epäeettisyyden ja eettisyyden tunne
        2. luova inspiraatio
        3. Luojan rakastaminen
        4. Kauhu
        5. sit yks semmonen poikkeuksellisempi luontoon liittyvä tunne
        6. hämmennys, epätietoisuus, tietämättömyys
        7. oivallus, tietäminen
        8. shokki

        jne.
        Ne perustunteet jotkut joskus harvoin jotkin niistä


      • poiuytrdfgh

        siis 09.

        Lisään
        9. yliempaattinen tila jossa koen toisten tunteita en omiani olleenkaan lienee kaikkein yleisin tunteeni


      • poiuytrdfgh

        ihmisten masennukset , kateudet mustasukkaisuudet, nautinnot,,, jne'
        aika vierasta juttua mun tunne-elämälle ja mulle tulee tosi epämiellyttävä olo kun joku alkaa keskustella mulle ihan kuin semmoset aiheet vois koskea mua.
        Tunnen myös ne Spinozan kuvaamat ilo ja suru menona pienemmästä suurempaan ja suuremmasta pienempään


      • Ghhjk
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        siis 09.

        Lisään
        9. yliempaattinen tila jossa koen toisten tunteita en omiani olleenkaan lienee kaikkein yleisin tunteeni

        Toi on kyllä kauheen suojaton ja turvaton tila kun kuka tahansa voi antaa koettavaksi omia tunteitaan..


      • poiuytrdfgh

        joo, se on hurjin tunne
        ja olen joutunu kokeen tosi kauheissa tunneasemissa olevien tunteita, vaikken itse ole mitenkään niissä


      • poiuytrdfgh

        On tosi vaikeeta käsitellä esim. jonkun toisen syyllisyydentunnetta. ..jos itsellä ei ole asiassa osaa eikö arpaa.


      • poiuytrdfgh

        koska esim. tuommosessa tilanteessa kun tuntee empatiaa, tuntee sen toisen syyllisyyden tunteen voimakkaasti itsessään mutta hullunkurisesti jos itse ei kuitenkaan ole lainkaan syyllistynyt asiaan jossa tunteen tuntee, vaan on itse kokemassa empatiaa


      • poiuytrdfgh

        Toinen ihminen on tietämättään vahingossa aiheuttanut mun hermostovamman. Kauheinta on ollut tuntia niitä tunteita joilta hänet piti säästää....melkein seitsemän vuotta...


      • poiuytrdfgh

        se on ollut hermostovammaakin paljon rankempaa


      • poiuytrdfgh

        Ja sit jatkuva sellanen sosiaalinen tunnelma paine mua kohtaan että: "Et kai sä vaan ole mitenkään syyllistämässä henkilöä tai katkera", vaikken ole ollut mitään syyllistämässäkään..


      • poiuytrdfgh

        kaikki tunnepaine asiassa mun päälle vaikka mä en ole tehny mitään muuta ku vaurioitunu itse tahtomattani


      • NoNytOnNiinPaksua
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Toinen ihminen on tietämättään vahingossa aiheuttanut mun hermostovamman. Kauheinta on ollut tuntia niitä tunteita joilta hänet piti säästää....melkein seitsemän vuotta...

        Shittiä, ettei tosikaan. Tietämättään ja iiiihan vahingossa. Ei saanut rahaa teostaan, eipä vissiin niin. News for you, en edelleenkään tunne senttiäkään, enkä tippaakaan syyllisyyttä yhdestäkään rikoksestanne. En edes siitä, että tämän iiiihan vahingossa tapahtuneen asian tiimoilta tehtyä rikosilmoitusta häirittiin taholtanne murtautumalla JOKAISEEN sähköpostiini. Aika vankka usko pitää olla omaan tekemiseen, että 7 vuotta suunniteltua rikossarjaa pitää "ihan vahinkona ja tietämättömyytenä". Uuups. 😂😂😂


      • poiuytrdfgh

        edeltävä viesti ei liity aiheeseen . on sataprosenttia varmaa että elämänkokemusteni henkilöt eivät täällä palstalla ole minulle vastaamassa.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ole päässyt niin helpolla. Minulla on muita vaikeuksia, mutta ei kateus , katkeruus tai mustasukkaisuus. Nuo kolme tunnetta ei minua vaivaa, eikä viha, mutta minulla on muuta kamalaa

        Joo onhan sulla varmaan ihan tarpeeksi tekemistä niiden 41 neurologisen vaivasi takia.


      • poiuytrdfgh

        On joo...koko ajan kehittelen niihin itseparannuskonsteja, joten on älyllistäkin hommaa, tuloksiakin on tullut osan vaivojen osalta. Esim. kasvolihakset olen treenannut aika tasaisesti liikkuviksi ja silmät niin että eivät ole enää silminnähen kierot. Kävely oli muuta vuosi sitten oudon näköistä, nyt ihan tyylikästä....vaikeita vaivoja on edelleen mutta treenaan niitä parasta aikaa....
        vielä viime keväänä toinen jalka kangistui pötykäksi öisin ja pelkäsin melkein päätyykö amputoiduksi, mutta nyt mulla on uusi jalka...
        Hommaa on kyllä mutta mielekästä...
        Tämä kehittää taitoja ja älyä: Kuinka parannat itse kummallisia suht vaikeita neurologisia sairauksia.


      • poiuytrdfgh

        uuden jalan saamisessa auttoi suuri määrä pakkokävelyä vaikka jalka perässä laahaten ja sitten pakkojuoksua kivuista viis tuntuen niin että kaikki hermot katkeaa niin että luulin että joudun pyörätuoliin ...mutta kas muutama päivä' meni ja oli uusi jalka...
        Älkää kuitenkaan kokeilko minun kirjoitukseni pohjalta, koska se tuntui siltä että siinä voisi käydä niinkin että joutuu pyörätuoliin. Otin riskillä tuon rääkin., Seisoin liikennrvaloissa niin että yhtöäkkiä toinen jalka ei suostunut tottelemaan lainkaan ja pohtimista miten sen saa liikkumaan. Mutta eikun vaan tuommosta lenkkiä väkisin ja tauotta. Mulle se toi hyvät tulokset, mutta siis älkää tämän pohjalta menkö kokeilemaan. Lääkärit tuskin kovin helposti neuvoo kävelemään ja juoksemaan väkisin vaikka missä tuskissa jalka laahaten.


      • poiuytrdfgh

        ehkä yhdestä pienestä psykopaatin sisugeenistä voi olla jotain hyötyäkin...


      • poiuytrdfgh

        Näitä jänesiä kun tässä on pitänyt koota ruumiinosa kerrallaan..


      • poiuytrdfgh

        Jalka EI parane niin, että joku valehtelee: En mä usko että sun jalka on puolihalvaantunut, Koska silloin asialle ei ole tehtävissä mitään.
        EIKÄ niin: sopeutetaan sut halvaantuneeksi.
        Vaan niin että: Näköjään jalka on paskana, mutta se ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi saada tyylikkäästi liikkuvaksi millään konstilla.


      • poiuytrdfgh

        Yli kuusi vuotta siihen tarvittiin kärsivällisyyttä.-
        Nyt mulla on muita vaivoja itsehoidossa vuorolla...


      • poiuytrdfgh

        Tämä olis tullut kalliiksi yhteiskunnalle näitä hoitaa, mutta onneks nämä tuli henkilölle joka jaksaa olla kiinnostunut kaikesta.... tee se itse jutusta...


      • poiuytrdfgh

        Oon itelleni kaikki asiantuntijoita mitä tarviin: narsismiasiantuntija, neurologi, filosofi, fysioterapeutti, taideterapeutti...
        ...hammaslääkäriä mä en osaa olla itse...


      • poiuytrdfgh

        Tulee pirteemmäksi kun ajattelee tälleen positiivisesti
        Mitä enemmän sairauksia sitä enemmän mahdollisuuksia itseoppineisuuden aloihin....


      • poiuytrdfgh

        Mutta jalka on aika helppo hoidettava verrattuna johonkin aivojen sisäiseen kohtaukseen.
        Mun pitäisi nyt keksiä nyt myös jotain niihin purevaa...siinäpä pähkinä...


    • Hhjjuvb

      En minä kommentoinut tai ehdottanut tunteita kenellekään. Itsestäni puhuin. Onhan ne usein sekoitusta kaikenmoisista ja harvoin kai puhtaasti mitään perustunnetta. Perustaltani minäkin tunnen varmaan ihan muuta kuin perustunteita joka sitten antaa sen pohjan kaikelle muulle kokemiselle

    • poiuytrdfgh

      esim kauhu ja shokki ei oo tunteellisesti kovin helppoa
      varsinkaan mikään kestoshokki

      • poiuytrdfgh

        luulen että olis helpompaa olla esim kateellinen


      • Fggtbnmk

        No sehän on varm aan täysin valtaanottava ja siten täysin muusta pois..


      • poiuytrdfgh

        mut en vaan tunne sitä koska se on niin järjen vastainen, koska ajatusmaailma kuitenki vaikuttaa siihen mitä tunteita kokee


      • poiuytrdfgh
        Fggtbnmk kirjoitti:

        No sehän on varm aan täysin valtaanottava ja siten täysin muusta pois..

        on joo miltei vammauttavaa...
        olen melkein koko elämän ollut shokissa, kun aina mulle tapahtuu jotain hurjaa edellisen hurjan jatkoksi jne...joten ei oikeen tuu shokkiin taukoa


      • poiuytrdfgh

        Ne auttajakin ...ei aiheuttaneet mulle vihaa tai katkeruutta mutta pitkäkestoisen shokin kylläkin. Shokin siitä miten semmosia auttajia voi olla ja miten mulle on voinu käydä siellä mitä on käyny


      • Hjkl
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        luulen että olis helpompaa olla esim kateellinen

        No tuosta olen samaa mieltä. En tiedä kuinka vaimeita kateuksia muut tu tee mutta omani perusteella vaihtaisin koska vaan vaikka perustunteeksi


      • poiuytrdfgh

        saan edelleen shokki ja kauhutiloja aina kun muistan vanhat keskustelut


      • Ghhjktre
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        on joo miltei vammauttavaa...
        olen melkein koko elämän ollut shokissa, kun aina mulle tapahtuu jotain hurjaa edellisen hurjan jatkoksi jne...joten ei oikeen tuu shokkiin taukoa

        Joo, vähän samoja tunnelmia täällä. Ollaan var aan herkkiä..


      • poiuytrdfgh
        Hjkl kirjoitti:

        No tuosta olen samaa mieltä. En tiedä kuinka vaimeita kateuksia muut tu tee mutta omani perusteella vaihtaisin koska vaan vaikka perustunteeksi

        joo
        ne ihmiset eo tajua ollenkaan että ne on kaikkine viha ja katkeruuspuheineen mulle hyvin shokeeraavia


      • poiuytrdfgh

        Ja sain sitä oikein joukolla heikossa kunnossa


      • poiuytrdfgh
        Ghhjktre kirjoitti:

        Joo, vähän samoja tunnelmia täällä. Ollaan var aan herkkiä..

        joo


      • Ghjjbmnq

        Tuollaista kai tehdään useinkin kaikkein haavoittuneimmille ja heikossa asemassa oleville koke ukseni mukaan. Kai siitä jotkut raukkikset saa jotain iloa elämäänsä, en tiedä. Siksi on kai syytä pysyä pois jaloista kun eihän se lopu ennen kuin ruumis kylmenee.


      • poiuytrdfgh

        Mut mä en vaan tajua miten melkein kukaan ei hoksaa sitä mitä he tekee ja mimmosia vaikutuksia sillä on


      • poiuytrdfgh

        Joo olen tullut siihen johtopäätökseen että viisainta mitä voi tehdä on karttaa sellaisia keskustelijoita


      • poiuytrdfgh

        joka tapauksessa he vastuuttaa kuuntelijansa yksin kaikista vaikutuksista. Joten viisainta sulkea korvat


      • poiuytrdfgh

        puhe ei ole VAIN puhetta. se vaikuttaa aivoissa. Puhe on voimakasta.
        Miksi muutoin jossain Raamatussakin lukisi: "Alussa oli sana..."


      • poiuytrdfgh

        Myöskin keskustelijat aliarvioi mielikuvituksen voimaa ja pelleilee sillä vaarallisesti. Fiksu ihminen käyttää mielikuvitusta mahdollisimman viisaasti.


      • Ghjjtrewq
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Myöskin keskustelijat aliarvioi mielikuvituksen voimaa ja pelleilee sillä vaarallisesti. Fiksu ihminen käyttää mielikuvitusta mahdollisimman viisaasti.

        No hyvähän se on nähdä miten toiset mielikuvitustaan käyttää, kertoo paljon heistä ja mielensä teattereiden roolituksista arvostuksineen ja painotuksineen...


      • poiuytrdfgh

        mut ne vaikutti muhun hirveesti aivovaurion aikana ku eläydyin niihin ja nyt niitä on munkin päässä ja vaikee saada pois aivovarastosta, Ku mä visualisoin kaiken mitä puhutaan elävästi...


    • poiuytrdfgh

      manipuloiduksitulon tunne usein
      ajattelen muita kuin omia ajatuksia

    • poiuytrdfgh

      Ja jatkuva stressi tuosta vanhempien tunnetilasta ja käytöksestä niin että koko hermosto hervoton nytkin. pakko saada nyt olla vaan yksin

    • poiuytrdfgh

      Mut sitä mä en kyllä ymmärrä mitä tässä maailmassa auttaa minkään heikon tarvivan lapsen tunnistaminen ja tunnustaminen. Mitäs sitten kun henkilö on tunnistanut ja tunnustanut mitä sitten tapahtuu ? Kaikki alistaa hänet sosiaalisesti ?
      Mitä järkeä olla tarvitseva jos ei kuitenkaan saa mitään ?
      Mä koen että parempi ku ei tarvikaan.

      • poiuytrdfgh

        siis tarkoitan kun on kyse aikuisesta itsestään.
        paitsi sillon jos omaa esim rakastavan äidin, mut jos ei niin mitä hyötyä tarvitsemisesta sillon on ?


      • poiuytrdfgh

        Mä ainakin voin paljon paremmin ku lähden siitä etten keltään tarvi mitään.
        Monesti tuo on vain houkuttelua avautumaan heikkona toisten edessä jotta m uut pääsis henkisesti kimppuun. Aina se alkaa sillä: Kannattaa puhua, saa olla avuton, ja sit kimppuun


      • poiuytrdfgh

        Kun mulle sanottiin jotain: "Eiks oo raskasta aina koittaa kaikkea ymmärtää ? Eiks oo raskasta aina olla vahva ?"
        Huijausta se oli kaikki


      • korppikotkille

        Tuota tässä olen taas tämänkin illan miettinyt taas. Että kun sitä on hakenut apua ja tullut torjutuksi , leimatuksi ja ihan pahoipidellyksikin siitä, niin aika jästipää pitää olla ilmoittautuessaan heikoksi ja tukeatarvitsevaksi uudelleen ja uudelleen.


      • päivänjatkoja
        korppikotkille kirjoitti:

        Tuota tässä olen taas tämänkin illan miettinyt taas. Että kun sitä on hakenut apua ja tullut torjutuksi , leimatuksi ja ihan pahoipidellyksikin siitä, niin aika jästipää pitää olla ilmoittautuessaan heikoksi ja tukeatarvitsevaksi uudelleen ja uudelleen.

        Niin, omituiselta tuntuu, että ihminen kykenee pohtimaan kaikki maailman asiat, jopa toisten asiat, mutta ei kykene muuttamaan omaa osuuttaan/tavoitehakuistakäyttäytymistään elämältä saadun palauteen perusteella. Ilmeisesti sitä päätä pitää siihen samaan mäntyyn hakata kerta toisensa jälkeen, odottaen ja kuvitellen, että se mänty siitä joksikin muuksi muuttuisi.


      • eipohtimallamuutu
        päivänjatkoja kirjoitti:

        Niin, omituiselta tuntuu, että ihminen kykenee pohtimaan kaikki maailman asiat, jopa toisten asiat, mutta ei kykene muuttamaan omaa osuuttaan/tavoitehakuistakäyttäytymistään elämältä saadun palauteen perusteella. Ilmeisesti sitä päätä pitää siihen samaan mäntyyn hakata kerta toisensa jälkeen, odottaen ja kuvitellen, että se mänty siitä joksikin muuksi muuttuisi.

        Näinhän se on. Muutoksen on lähdettävä itsestä.


      • kljlokuioui
        päivänjatkoja kirjoitti:

        Niin, omituiselta tuntuu, että ihminen kykenee pohtimaan kaikki maailman asiat, jopa toisten asiat, mutta ei kykene muuttamaan omaa osuuttaan/tavoitehakuistakäyttäytymistään elämältä saadun palauteen perusteella. Ilmeisesti sitä päätä pitää siihen samaan mäntyyn hakata kerta toisensa jälkeen, odottaen ja kuvitellen, että se mänty siitä joksikin muuksi muuttuisi.

        Ei tässä tosiasioita olla muuttamassa. Jos siinä on pöpelikkö (mm. teikäläiset "tiedostavaiset" ) edessä niin sitten tarvitaan kirvestä. Turha säätää päätä jos vika on todellisuudessa ja teikäläisten ongelmanhahmotuskyvyssä. Menkääs lukee seiskaa taas älkääkä sotkeentuko toisten asioihin mistä teillä ei ole alkeellisintakaan tajua, idiootit.


      • poiuytrdfgh
        korppikotkille kirjoitti:

        Tuota tässä olen taas tämänkin illan miettinyt taas. Että kun sitä on hakenut apua ja tullut torjutuksi , leimatuksi ja ihan pahoipidellyksikin siitä, niin aika jästipää pitää olla ilmoittautuessaan heikoksi ja tukeatarvitsevaksi uudelleen ja uudelleen.

        Joo minä tein sitä jästipäisesti niin että minulle jo naurettiin.
        En minä enää semmoiseksi ilmoittaudu, siis miksikään empatiaa tarvitsevaksi.
        Tarvitsevuus on aina ollut muutenkin mulle jotenkin epämieluisa sana.
        En mä nyt muuta tarvitsevasti tarvitse ku ruokaa, asunnon, tietokoneen ja se on suunnilleen siinä. Tarttisin vielä talveksi villavaatetta mutta siihen ei ole varaa,


      • poiuytrdfgh

        Auttajat kyllä käyttää tarvitsevuutta emotionaalisen vallankäyttöön joka traumatisoi, joten henkisellä tasolla minimoin kaiken tarvitsevuuden


      • kirveelläonasiaa
        kljlokuioui kirjoitti:

        Ei tässä tosiasioita olla muuttamassa. Jos siinä on pöpelikkö (mm. teikäläiset "tiedostavaiset" ) edessä niin sitten tarvitaan kirvestä. Turha säätää päätä jos vika on todellisuudessa ja teikäläisten ongelmanhahmotuskyvyssä. Menkääs lukee seiskaa taas älkääkä sotkeentuko toisten asioihin mistä teillä ei ole alkeellisintakaan tajua, idiootit.

        Hyvin toit esiin oman "tietoisuutesi".


      • jfiruiutritu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo minä tein sitä jästipäisesti niin että minulle jo naurettiin.
        En minä enää semmoiseksi ilmoittaudu, siis miksikään empatiaa tarvitsevaksi.
        Tarvitsevuus on aina ollut muutenkin mulle jotenkin epämieluisa sana.
        En mä nyt muuta tarvitsevasti tarvitse ku ruokaa, asunnon, tietokoneen ja se on suunnilleen siinä. Tarttisin vielä talveksi villavaatetta mutta siihen ei ole varaa,

        Järkyttävää. Kyseessä on varmaan sellainen ihmislaji jolle tulisi sitten antaa vastaavaa takaisin heidän kohdatessa mitä tahansa vastoinkäymistä tai onnettomuutta. Sellaisia kauheen konkreettisia... Sentään tiedät että sinulle nauretaan eli sinua kiusataan ja ketä he ovat. Se on oikein hyvä tietää.


      • poiuytrdfgh

        Niin en käsitä koko ilmiötä ollenkaan, Olen tässä miettinyt että maailmassa täytyy olla kyse jostakin muusta kuin mistä olen ajatellut siinä olevan kyse.
        Olen ollut naiivi ajatellen että asiat ovat sitä mitä niiden sanotaan olevan, Sen takia sitten olen ikäänkuin "lyönyt päätäni seinään" tavallan ajatuksessa että jonkin ilmiön olisi oltava mitä sen on sanottu olevan,
        Siis esim. jos joku luuri antaa ymmärtää että siellä kuullaan soittajaa, niin vaikka kävisi sata kertaa niin että ei ole kuultu, niin soittaa yhtä uudelleen ajatuksessa että täällä on sanottu että täällä kuullaan niin yritän uudestaan. Ja sitten porukka nauraa ikäänkuin ajatusta, että etkö jo opi ettei tuo johda mihinkään. Mutta se on hämmentävää, kun se asia on niin venkura.


    • poiuytrdfgh

      Olen aikoinaan jättänyt oikeutettua toimeentulotukeakin hakematta, jotta säästyn siltä henkiseltä riepottelukeskustelulta, joka saa emotionaalisesti tosi huonoon kuntoon joskus viikoiksikin. .

      • poiuytrdfgh

        Mä olen kokenut 90% kaiken henkisesti suuntautuneen "avun" haitalliseksi. Mulle sopii vain fyysinen konkreettinen apu. ..niinku esim ruoka.


      • poiuytrdfgh

        oon myös ollu tyytyväinen hammaslääkäriin,


      • poiuytrdfgh

        Siinä on tullut oikeesti tuloksia : hampaita kasaan.


      • poiuytrdfgh

        Pitäis olla semmonen valintavaihtoehto että haluaako avun henkisenä vai fyysisenä-


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siinä on tullut oikeesti tuloksia : hampaita kasaan.

        Löysin sitte vielä hammaslääkärit jotka toimi kuten pyysin ja kaikki meni parhain päin .


      • poiuytrdfgh

        Aina muuten mene parhaiten lääkäreissä joissa lääkäri kuuntelee potilasta oikeesti. Tulos on sillon paras. Lähes suoraan verrannollinen potilaan kuunteluun,


      • molempienkuunneltava
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aina muuten mene parhaiten lääkäreissä joissa lääkäri kuuntelee potilasta oikeesti. Tulos on sillon paras. Lähes suoraan verrannollinen potilaan kuunteluun,

        Eihän sitä lääkäri kuuntelematta tietäisi mikä potilasta vaivaa. Se onkin sitten eri juttu lääkitseekö hän potilasta potilaan antamien ohjeiden mukaisesti, mistä yleensäkin jälkeen päin tulee kritiikkiä potilaan suunnalta.


      • jgkuiorut

        Suomessa on pohjoismaiden tylyimmät ja typerimmät sossut. En ihmettele omien kokemusten perusteella.


      • onomasi
        jgkuiorut kirjoitti:

        Suomessa on pohjoismaiden tylyimmät ja typerimmät sossut. En ihmettele omien kokemusten perusteella.

        No mistäpä tuon muuten tietäisit?


      • poiuytrdfgh
        jgkuiorut kirjoitti:

        Suomessa on pohjoismaiden tylyimmät ja typerimmät sossut. En ihmettele omien kokemusten perusteella.

        Se on yksinkertaisesti nöyryyttävää tulla kohdelluksi kuin pikkulapsi tai huijari vain siksi että on rahaton. Ja kauheen vaivaannuttavaa jos on ostanut alesta jonkun siistin ehkä jopa hyvännäkösen vaatteen (mä sain usein 70% alesta 34 kokoa) , niin se saa kauheesti sossutädin huomiota vaate ja pitää kertoa siitä vaatteesta kaikki.


      • poiuytrdfgh

        Ja sit ihmiset kuvittelee kaikkea parin euron roskaa arvokkaaksi kuvitelluissa kateuksissaan,


      • ghjjjjhhg
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja sit ihmiset kuvittelee kaikkea parin euron roskaa arvokkaaksi kuvitelluissa kateuksissaan,

        Itse ostelen vaatteeni 80 prossasesti kirpparilta. Sopii minulle ihan ok näinä muotisesonkeina kaikin tavoin. Mutta ei mun ulkoasusta olla juuri mainittu saatika kadehdittu, ei mulla ole edes omasta miekestä kauhean hyvä maku.. Igmiset kuvittekee kaikenmoista ja kiinittää huomuota siihen mistä ovat itse kiibnostuneita. Mua kiinnostaa sitten se että mistä ne on kiinnistuneita minussa tai muissa ylipäänsä. Olet varmaan ainoa joka on ilman omaa toivettani ja ohjaustani on ollut kiinnostunut ja havainnoinut samoja ja samantyyppisiä asioita.. Pitäen vielä monesti samoja asioita oleellisina :)


      • poiuytrdfgh

        Okei :)


      • poiuytrdfgh

        Harvemmin kukaan jutuissani kokee mitään omaan elämäänsä verrannollista.
        oon ollut huonossa kunnossa tänään kun edelliset päivät olin narsistin i ja psykopaattini vaikutuksessa voimakkaasti. ihan pelottaa taas se vaikutus mun aivotilaan.


      • poiuytrdfgh

        ei mulla toetenkään voi olle heihin hyvää vaikutusta kuten taas hölmöyksissäni kuvittelin kun eihän he ole avoimia millekään uudelle.


      • poiuytrdfgh

        En nyt oikein uskalla kirjoittaa tännekään.


      • poiuytrdfgh

        Oon tullut eilen niin pahasti manipuloiduksi että oon vieläkin ihan päästäni pyörällä-
        Vaikea hahmottaa.
        Harmittaa että vaikka tiän jo niin paljo psykopatiasta en osaa varoa. No katoin just videon että vain harvat henkilöt on immuuneja psykopaatin manipuloinnille.


      • poiuytrdfgh

    • poiuytrdfgh

      Olen naiivi idiootti.
      En uskalla puhua enää narsistilleni ja psykopaatilleni, enkä uskalla puhua koko aiheesta.
      Onneksi heitä on kaksi. Huolehtikoon toisistaan. En pysty heistä huolehtimaan. He ovat niin hulluja. Ja itsellenki on jo meinannut käydä huonosti jos ei ole käyny jo. En luota enää yhtään. Mielipuolista.
      Tähän päättyi kirjoitteluni mistään vanhempiani koskevasta aiheesta.

      (Ihan yksinkertaisimpana pikkuasiana sanon, että minun pääni ei kestä enää semmoisia hulluja, jotka ei voi hyväksyä edes sellaisia tosiasioita, että yliopistoissa tutkitaan nykyään mitä tutkitaan. Hullu se on jonka semmonenkin on pakko itseltään kieltää tai asiasta minulle suuttua. Itse menin noiden seurasta pariksi vuorokaudeksi niin sekaisin, että olen tosi pelästynyt siitä. Ei enää ikinä tuota kokemaani parin päivän helvettiä . Minun pääni ei voi kestää kahta tuollaista jonka päässä ei ole mitään tolkkua ja minua painostaa.

      • poiuytrdfgh

        Onneksi heistä hullummalla on toinen hoitajaksi (jota toinen reippaasti voi hyväksikäyttää siinä sivussa), niin jätän asian hänen vastuulleen, enkä häntä enää säälittele asemastaan, Hyvä kun tulee hoidetuksi edes se mahdottomampi.

        Mä katon voiko tästä vielä pelastua...


      • poiuytrdfgh

        tarkoitan sen hullumpi voi hyväksikäyyttää hoitajaansa. (onneks ei toisin päin.)


      • poiuytrdfgh

        Minä olen koulujakäymätön ajattelija ja sellaine pysyn.
        Nämä vanhempani eivät voineet edes tänä päivänä kannustaa mua kirjoittamaan esseetä aiheesta joka minua kiinnostaa (ei koske narsismia). Jos sanon: "Mitä jos kirjoittaisin esseen minua kiinnostavasta aiheesta ?" Niin eivät edes anelemalla voi sanoa että: "Kirjoita vaan !"
        vaan alkoi kauheat mielenosoitukset. Olin harvinaisen iloinen ja löivät siitä minut niin lyttyyn että olen ollut kaksi päivää minäkin hullu. En uskalla enää mennä takasin kuvioon.


      • poiuytrdfgh

        Filosofiaa en voi opiskella vaikka kiinnostaisikin, koska tarviin filosofiaa elämästä selviytymiseen, joten mulla ei ole mahdollisuutta alkaa keidenkään kanssa pilkkua vääntää aiheesta teoreettisesti. koska siten menettäisin viimeisenkin kantimeni.


      • poiuytrdfgh

        Olen tehnyt kaikkeni saadakseni vanhempani kuuntelemaan järkeä. Kumpikaan ei kuuntele sanaakaan. Mulle ei ole enää mitään tehtävissä. En halua hukuttautua heidän hulluuteensa, jonka tiedän täysin järjettömäksi. Meno on nähdäkseni kaikkien järkevien filosofioiden ja uskontojen vastaista.


      • poiuytrdfgh

        Onko toetokoneeni ajassa


      • poiuytrdfgh

        Tämänkin verran kirjottaa järkytti mua liikaa.
        Tulen tästedes sanomaan kaikille, että vanhempani ovat niin kamalia, etten voi puhua heistä sanaakaan. koska en voi. oksennan. Joka tapauksessa en voi sanoa ääneen kaikkia niitä sanoja miltä meno aidosti tuntuu


      • poiuytrdfgh

        Mun tarina realistisesti kerrottuna on paljon julmempi mua kohtaan ku tää minkä oon tänne kirjottanu, mut se on liian hurja ittellenikään ajatella. (mun psykopaatti tietää sen) Kaikissa kertomuksissani kohtaamani paha on kerrottu leimennetussa m uodossa.


      • poiuytrdfgh

        oon täysin varma että äiti on psykopaatti viimeisen päälle, niin oikee ettei sitä meinais itekään uskoa kun näkee sen toisen puolen....eli ihan oikee psykopaatti...täysverinen semmonen...


      • poiuytrdfgh

        ei muuta tee kuin juonii tuhoa...haluan pakoon...


      • poiuytrdfgh

        näennäisesti kyllä tekee muuta riittävästi riittäväksi peitteeksi...tietenkin...ja kaiken täydellisesti....ei semmosta edes osaa kuin täysverinen psykopaatti jolla se tulee luonnostaan selkäytimestä


      • poiuytrdfgh

        nään jo kohta piruja joka puolella...mun psykopaattikin näkee mut hän ei oo niistä moksiskaan...mua ne pelottaa...
        haluan pois seurasta jolle pirut ympärillä on normaalia ja kotosaa..


      • poiuytrdfgh

        sairastuttaa minut aina helkutin magiallaan jos en pysy riittävän kaukana...


      • poiuytrdfgh

        Tämä henkilö on toistellut minulle koko elämäni ajan: "Elämäsi on aiiiiivan kauheaa ja kauheampaa on tulossa !!!"
        Ja aina niin on käynyt.
        En halua enää olla tällaisen hullun kanssa tekemisissä


      • poiuytrdfgh

        Hän sanoi että paljon pahempaa on olemassa kuin kykenen kuvittelemaan. Tiedän että hän tarkoittaa itseään. Niin en osaa kuvitella sitä, mutta tunnen sen...


      • poiuytrdfgh

        En mä rakasta häntä enää. Tänään rakkaus kuoli...
        on kuollut tunteeni joihinkin muihinkin ihmisiin tätä ennen,
        Mun psykopaatti tietääkin, että olen useampiakin ihmisiä rakastanut vain siksi että he eivät vaikuttaisi niin kauhistuttaville.


      • poiuytrdfgh

        tuosta reaktiostani on ollut heille kaikille huomattavaa etua. Mä haluaisin vain puhdistaa tajuntani noista hahmoista. En kestä enää naama vääränä rakastaa jotain mulle niin vastenmielistä-


      • poiuytrdfgh

        Yhtä Tukkolman syndroomaa koko mun elämä ja se on TOTUUS, jonka psykopaattini tietää hyvin.
        Mä en jaksa enää niinkuin muka rakastaa kaikkia noita typeriä tyyppejä-


      • poiuytrdfgh

        Tyyppejä joiden itsetunto vissiin rakentuu siitä, että mä muka rakastan heitä jotenkin niin, että heidän pitää minut torjua. Voi vittu mitä soopaa. Kieroilua kaikki. En jaksa enää pitää tätä totuutta sisällä, vaikka kymmenen narsistia hermostuisi, etten rakasta heitä.


      • poiuytrdfgh

        Mä vaan en tienny että semmosia ihmisiä on olemassa ja yrittelin hämmentyneenä korjailla asioita.. .
        Mut sitä en tuu kertomaan ketä kaikkia nää on, ku ei kiinnosta.


      • poiuytrdfgh

        oon käytännöllisesti katsoen ollut ihan hirveessä monisuuntaisessa tunteellisessa kiristyksessä uhattuna pitkään...rakastanu hampaat irvessä---


      • poiuytrdfgh

        Nyt olis aika löytää uskollisuus aidoille tunteille.
        Mä en rakasta ihmisiä, jotka kohtelee minua huonosti ja rumasti !
        On pärjättävä heidän ilman rakkauttani.


      • poiuytrdfgh

        Mä en jaksa enää tätä elinikäistä rakkautta kauhunlievitysmetodina ja ilkimysten pehmittämisenä-


      • poiuytrdfgh

        Yökköä ollut koko elämä.


      • poiuytrdfgh

        Aina jotkut itteäni vallakkaamat ja iäkkäämmät kimpussani jo vuosikymmenet...


      • poiuytrdfgh

        haluan vain olla itsekseni ilman yhtäkään energian imijää, ja päästä ulos tästä paskasta ,..


      • poiuytrdfgh

        Näin siin'kävi kun lähti iloaan jakamaan narsisteille,....


    • dheyeyruet

      Onpa hullunkuriselta kuulostava kuvio sinulla ilmeisesti useampaan henkilöön. Toi Tukholmatauti on kyllä yleinen "kiintymys" ja suhdetapa (sopeutuminen) kaltoinkohdelluilla lapsilla, eikös se ole aito tunne sekin?En sitten tiedä onko jonkun muun tunnetavan ja tottumuksen kehittäminen kuinka mahdollista näin aikuisena. Kuitenkin tietoisuus ilmiöstä voisi ehkä katsoa silti velvoittavaksi toimia "oikein" näiden hyväksikäyttäjien (?) suhteen vaikka ihan jo yleisen edun takia, jos et itseäsi koekaan arvokkaaksi..?

      • poiuytrdfgh

        Kiitos vastauksesta. Joo kyllä se on aitoa, että olen todella rakastanut selkeästi kiusaajikseni kokemiani henkilöitä. Ja tätä moni ei ymmärrä, he ajattelevat että se että rakastan jotakuta kumoaisi sen että tuo henkilö voisi olla minun kiusaajani. Minä saatan esim. maalata kiusaajastani kauniin kuvan. Psykopaatistani maalasin. Psykopaattini sanoi: "Muutoin hieno taulu, mutta noita-alkka on liian kaunis." Niin ...teen sen rakkaudesta...maalaan kauniimmaksi kuin todellisuus...en mustemmaksi kuin todellisuus...
        En harrasta mustamaalausta....vaan kaunistusmaalausta, jota voi tehdä yhtälailla kiusaajalleni.


      • poiuytrdfgh

        valitettavasti ihmiset ovat niin paljon tottuneempia termiin "mustamaalaus", että he eivät tule ajatelleeksi että myös päinvastaista tietoisesti suoritettua sosiaalista maalausta voi tehdä. Varmaan narsistien lapsi tekee sitä ihan mielelläänkin vanhemmilleen. Kehtaavatkin jokkut jossain luurissa luulla että mustamaalaisin !!!
        En ole vielä koskaan tehnyt muuta maalausta kuin kaunistusmaalausta !
        Ja olen maalaamalla kaunistanut myös oman elämäntarinani. Ei ole vielä käynyt mielessä aiemmin että voisi ottaa mustan maalipöntön ja alkaa sutia sillä kaikkien maalausten kasvot,,,


      • poiuytrdfgh

        Kyllä...minä olen päätynyt ikäänkuin "pakkorakastamaan" useampaakin henkilöä.
        Aika monetkin ikäänkuin kiristävät rakkautta, ihmiset jotka eivät osaa aidosti rakastaa.


      • poiuytrdfgh

        Oikeastaan jopa luureissa on lievä pakkorakkauden kiristyksen tunnelma. Vaikka yksinomaan loukattaisiin , kokee velvollisuudekseen kiittää sydämestään lisävaikeuksien pelossa.


      • kaunistelijat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Joo kyllä se on aitoa, että olen todella rakastanut selkeästi kiusaajikseni kokemiani henkilöitä. Ja tätä moni ei ymmärrä, he ajattelevat että se että rakastan jotakuta kumoaisi sen että tuo henkilö voisi olla minun kiusaajani. Minä saatan esim. maalata kiusaajastani kauniin kuvan. Psykopaatistani maalasin. Psykopaattini sanoi: "Muutoin hieno taulu, mutta noita-alkka on liian kaunis." Niin ...teen sen rakkaudesta...maalaan kauniimmaksi kuin todellisuus...en mustemmaksi kuin todellisuus...
        En harrasta mustamaalausta....vaan kaunistusmaalausta, jota voi tehdä yhtälailla kiusaajalleni.

        Tuo voi olla jokin hengissäpitävä defenssi kovin nitistetyille ihmisille. Eli jos justiinsa realistisesti tarkastelisi asioita ja asemiaan niin vois olla sietämätöntä psyykelle. Vasta kun vahvistuu itse niin voi ehkä luopua alistajiensa kaunistelusta, johon on ollut pakotettu lasena jo apuneuvoloissa...


    • poiuytrdfgh

      Mutta niin erikoiselta kuin se kuulostaakin, minun vanhemmillani on vaarallinen vaikutus minun aivoihini. Mulle tulee voimakkaita neurologisia epilepsiatyyppisiä kohtauksia kun ajatukseni päässäni törmäävät heidän vinksaan jankutukseen. Kohtauksia oli kaksi päivää hurjasti mun olin useamman päivän peräkkäin puhunut vanhempieni kanssa. Vasta tänä aamuna lievittyvät tuon eileiltaisen paapotukseni oikaistua ajatukseni.
      Kun mä rakastan, se heidän paskansa pääsee suoraan aivojeni sisään hakkaamaan aivojani sisältäpäin...ja siitä tulee kohtauksia...

      • poiuytrdfgh

        Kun ajattelin nyt: Ei mitään sijaa heille ajatuksissani. Aivoni alkavat rauhoittua. Joten näin kai on tehtävä, vaikka kannatankin ensisijaisesti rakkautta. Mutta nämä ilmiset eivät oikeasti ole valmiita joutamaan edes yhden lauseen verran minun hyvinvoinnikseni. Ei yhden lauseenkaan verran koko elämässäni. Heille on tärkeämpää jokin jääräpäinen typerä yksittäinen ajatuksensa kuin koko minun elämäni. Olen kokeillut kaikkea tämmöstäkin vuosien varrella: "Voisittekö sanoa "hopplyutskk", koska jos sanotte vointini kohenee huomattavasti !
        He eivät suostu mistään hinnasta.


      • poiuytrdfgh

        Jos mulle joku sanoisi noin sanoisin vaikka sata: "hgfdsdfghjk" mielihyvin, jos se lisää hänen hyvinvointiaan ja voin tehdä sen niin helposti.
        Tässä oleellinen ero minun ja vanhempieni ajattelun välillä-


      • poiuytrdfgh

        Sitä paitsi uskon, että tuollainen vaikka "taikasana" voi oikeasti omata parantavaa voimaa, vaikka luurissa minulle väitettiin niinkin ettei ole mitään taikasanoja. Olen eri mieltä. Taikasanoja on.


      • poiuytrdfgh

        on sekä hyviä että pahoja taikasanoja. Luurissa käytettiin enemmän pahoja taikasanoja.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kukaan ei halua antaa sitä mitä eniten haluat saada. Jos soittaisin luureihin apua anellen: "Sanokaa kjhgfdsd äkkiä se voi pelastaa minut"
        monikohan suostuisi sanomaan ?


      • poiuytrdfgh

        Mä varmaan sanoisin kjhgfdsd hädissäni nopeesti ennenkuin ehtisin edes ajatella.


      • poiuytrdfgh

        rakkaudella sanottu kjhgfdsd on paljon voimallisempaa kuin tuhat kylmää älykästäkään sanaa


      • poiuytrdfgh

        Olen tätä yrittänyt opettaa vanhemmilleni melkein 50 vuotta. He eivät oppineet. Kuuroina kulkevat tämän elämän läpi.
        Heille on oleellisempaa, että kukaan tai minä en heitä opeta !!!


      • poiuytrdfgh

        Minä en koskaan voisi kieltäytyä lapsen opetuksien kuuntelemisesta


      • poiuytrdfgh

        En ehkä kaikkia noudattaisi täysin, mutta kuuntelisin kunnioituksella ja arvostaisin tasavertaisesti oppineiden kanssa.


      • poiuytrdfgh

        Eikös Raamatussakin ole jotain lapsen kaltaisista. Narsistit eivät ole lapsen kaltaisia, vaan lapsen irvikuvia.


      • poiuytrdfgh

        Minun vanhemmillani ei ilmeisesti ole muuta elämäntarkoitusta kuin kiusata minua niillä neurologisilla kohtauksilla tietentahtoen imeääkseen emotionaalisen energiani. Pidän kyseistä elämäntehtävää henkisesti alhaisena.
        Nyt vihdoin kohtaukset rauhoittuivat. En haluaisi kokea niitä enää, mutta joudun kokemaan, jos kohtaan vanhempani, koska heidän koko elämänsä rakentuu sille että minulla pitää olla kohtauksia.


      • poiuytrdfgh

        Vannhempani tekevät näin, koska ilman kyseisiä kohtauksia vaikutan huomattavasti heitä älykkäämmälle, mutta kärsiessäni kyseisistä kohtauksista, en , jolloin he saavat vaikuttaa älykkäämmille. Mutta tosiasiallisesti heidän "älynsä" on sitä kuinka aiheuttaa minulle kohtauksia ja pönkittää sillä egoaan. Näin on näreet.
        He ovat hyvin vastuuttomia olessaan ottamatta huomioon, että tällaiset kohtaukset voivat olla riskaapeleja kuten epilepsia tms. He vain puolipelleillen toteavat: "Ne on vaan kohtauksia, mitään ei ole tapahtunut !"


      • poiuytrdfgh

        Mielenkiintoinen taito tuokin, osata aiheuttaa toiselle henkilölle neurologisia sairauskohtauksia ensin perehtymällä hänen neurologiaansa ollen mm. mukana neurologin vastaanotoilla sekä perehtyen onnetomuudesta seuranneisiin uusiin neurologisiin oireisiin. Valitettavasti tulin ikäänkuin itse antaneeksi hänelle tarkat ohjeet neurologiastani kuinka minulle voi aiheuttaa kohtauksia. tilanne on todella pelottava, koska tuo on hyvin tehokasta manipulointia. Harvinaisen tehokasta iskemällä suoraan toisen fyysisiin neurologisiin heikkouksiin joihin on ensin perehtynyt muka auttamistarkoituksessa, Ennen noita neurologilla käyntejä ym. mitään kohtauksia ei ole minulla koskaan ollut.


      • poiuytrdfgh

        Tämä todellakin on mahdollista koska on olemassa neurologisia häiriöitä, joissa esim. tietyt sanat voivat aiheuttaa rajujakin kohtauksia kuten vaikka kaatumista,


      • poiuytrdfgh

        Ja manipuoloija on tuossa todella vahvoilla jos on opiskellut neurologiaa noin paljon, koska kaikki esim lääkäritkään eivät ole ilmiöstä tietoisia, että esim. sanat tai äänet aistiärsykkeenä voivat aiheuttaa esim-. tahdonvastaisia liikkeitä. Pelottavaa olla lähellä psykopsaattia, joka tietää mitä nappuloita voisi painaa.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaatto aina selittääkin mulle asiaa kuinka suurin osa ihmisistä ei tiedä näistä neurologisista asioista joita olemme päätyneet oppimaan, ja että minun on turha luulla että ihmiset tietäisivät näistä asioista. Tosiaan varmasti mielenkiintoista oppia psykopaateille edistynyt neurologia...
        moni ei enää pysy perässä missä mennään...


      • poiuytrdfgh

        siinä psykopaatilla vasta mielenkiintoisin mahdollinen elämä...ei aika käy pitkäksi vanhuudenpäivilläkään


      • poiuytrdfgh

        soveltamaan vaan moderneinta neurologiaa psykopaattisesti, taitonsa sekin...


      • poiuytrdfgh

        Tämä on kuin neurologinen sodankäynti, jossa psykopaatti iskee psykologisilla aseilla neurologiaan....
        ja mun pitää hikihatussa traanata aivolihaksiani. Enpä olis arvannu että tämmöstäkin käydään maailmassa, mutta käydään.


      • poiuytrdfgh

        Kirjotan hirveen pitkästi siitäkin syystä, että aivolihastreeni on oltava kova tässä asemassa.--


      • poiuytrdfgh

        Siis kun psykopaatti iskee neurologisten vaurioiden aiheuttamiin heikkoihin kohtiin,,,niin mun pitäs pystyä jollain kompensoimaan....


      • poiuytrdfgh

        mulla lukee neurologin paperissakin että olen sairauksistani huolimatta kyennyt selviytyään hyvän kognitiivisen kapasiteetin ansiosta haastavistakin tilanteista. Psykopaattini on itse ollut todistamassa sitä.


      • poiuytrdfgh

        Mun psykopaatti osaa pelata neurologiaa ilman että ihmiset huomaa mitään tapahtuneen. ..koska suurin osa ihmisistä ei tiedä neurologiasta käytännöllisesti katsoen mitään. Koen itsenikin lähes eräänlaiseksi neurologian maallikko-oppineeksi syistä joita en kerro julkisesti enkä luureissa.,,


      • poiuytrdfgh

        mutta ongelmakseni on nyt koitunut toinen psykopaattinen neurologian maallikko-oppinut.


      • poiuytrdfgh

        Mun psykopaatti siis osaa käyttää neurologiaa sekä oikein että väärin...halunsa mukaan...
        Ei se ole vaikeaa...
        otan keksityn esimerkin...jos neirologisesta potilaasta halutaan välittää voidaan vaikka kirjoittaa asiantuntijalta vaikka että kannattaa välttää kirkkaita valoja tai käyttää aurinkolaseja...niin jos halua väärinkäyttää, niin kunnolla vaan kirkasta valoa silmiin niin ettei kukaan kiinnitä asiaan huomiota,,,
        Yhtäkkiä potilas onkin hysteerinen, eikä psykopaatti ole tehnyt mitään...


      • poiuytrdfgh

        Voihan nähkääs lamppu kääntyä niin ihan vahingossa kun oli vaan tarkoitus suunnata tekstiin. Ja jos potilas siitä suuttuu ja on sitä mieltöä että psykopaatti on tehnyt jotain todella epäeettistä, niin kaikkihan siinä ymmärtävät psykopaattia että eihän siinä mitään epäeettistä tehty vaan käännettiin vain lamppua tekstiin ihan asianmukaisesti. No juuri tuota ei ole tapahtunut, mutta tuon tapaisia psykopaatti keksii koko ajan varmaan päätyökseen.


      • poiuytrdfgh

        Tuohon tyyliin psykopaattini saa aikaan erikoisia sählinkejä joissa saattaa tanssia useampikin henkilö samaan aikaan hänen pillinsä tahtiin. Hän aina sopivasti unohtaa jotakin oleellistä niin että kaikki menee mahdollisimman kaaokseksi


      • poiuytrdfgh

        Esim. hän soitti mulle: "avaa ovi...isäsi tulee juuri luoksesi."
        No sitten ihmettelin kun ketään ei tullut. Noh selitys oli psykopaatti oli unohtanut pyytää isää lähtemään luokseni.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaatti on hyvin opiskellut että Aspergerit stressaantuvat ennakoimattomista tilanteista niin hän järkkää niitä oikein urakalla.


      • poiuytrdfgh

        kyllä kekselias psykopaatti keinot keksii tilanteessa kuin tilanteessa. joku sanoikin että äitini on kuin taiteilija ilman taiteenalaa.
        Olen pitkään ollut huolissani hänen jatkuvasta päänsärkyvaivastaan. MUtta nyt ei tämän enempää huomiota hänelle.


      • khfiury
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mielenkiintoinen taito tuokin, osata aiheuttaa toiselle henkilölle neurologisia sairauskohtauksia ensin perehtymällä hänen neurologiaansa ollen mm. mukana neurologin vastaanotoilla sekä perehtyen onnetomuudesta seuranneisiin uusiin neurologisiin oireisiin. Valitettavasti tulin ikäänkuin itse antaneeksi hänelle tarkat ohjeet neurologiastani kuinka minulle voi aiheuttaa kohtauksia. tilanne on todella pelottava, koska tuo on hyvin tehokasta manipulointia. Harvinaisen tehokasta iskemällä suoraan toisen fyysisiin neurologisiin heikkouksiin joihin on ensin perehtynyt muka auttamistarkoituksessa, Ennen noita neurologilla käyntejä ym. mitään kohtauksia ei ole minulla koskaan ollut.

        Joo mut siinähän on kyse kai siitä että selvitetään mikä on kohteelle merkityksellistä ja millä tavoin. Sitä tietoa voi sitten käyttää hyvään tai pahaan... siksihän ihminen on haavoittuvainen juuri itselle merkityksellisten ja sinut tuntevien ihmisten edessä. Jos ja kun huomaa liian räikeitä ja toistuvia väärinkäytöksiä tässä, niin henkilö tuskin on ystäväsi. Mut kyllähän sitä hyvässäkin suhteessa loukataan joskus tarkoituksellisesti tuntien toisen haavoittuvaisuudet. Välittävä ihminen ei kuitenkaan kartoita sinua ensisijaisesti hyväksikäyttötarkoituksessa vaan enemmänkin tukeakseen ja ilahduttaakseen sinua sinulle merkityksellisissä asioissa. Monesti naristit on sillai omahyväisiä että ne kuvittelee että samat asiat on merkityksellisiä toiselle kuin itselle, ja niinpä tulee aika paljon huteja, jotka kyllä voi havaita osumisyrityksiksi...


      • poiuytrdfgh

        Minä olen sitä mieltä, että hyvässä ihmissuhteessa toinen ihminen ei koskaan tarkoituksellisesti käytä toista vastaan millään tavoin tämän haavoittuvuuksiaan vaikka tietäisi ne kaikki. Sellainen teko ylipäätään on täysin epäeettinen kertaluontoisestikaan. En tajua kuinka kukaan pystyy sellaista tietoisesti tekemään, Minä en koskaan käännä huonojakaan ominaisuuksia joita toisesta olen saanut tietooni toista vastaan kuin vasta mahdollisesti viimetingassa itsepuolustukseksi mikäli sellainen tilanne tulee tai toisen henkilön suojelemiseksi mikäli se on välttämätöntä-
        Vanhemmistani kerron itsepuolustukseksi jo äärimmäisen pitkälle menneessä tilanteessa...en yhtään aiemmin...


      • poiuytrdfgh

        En avannut suutani heidän huonoista ominausuuksistaan ennen hengenlähdön vaaraa.


      • poiuytrdfgh

        Mielestäni on ylipäätään hyvin outo idea hyödyntää toisen henkilön heikkouksia. millään tavoin


      • poiuytrdfgh

        minun selkäpiitäni karmii hirvittävästi kun huomaan jonkun kuvittelevan että olisi olemassa mahdollisuus, että esim minä voisin sellaista tehdä tietoisesti


      • poiuytrdfgh

        Esim. kritisoin psykopaattiani melko voimakkaasti nyt, mutta olen tavallani samanaikaisesti varustautunut tarvittaessa puolustamaan häntä...sanotaan vaikka jos joku alkaisi jollain tavoin epäeettisesti nimitellä häntä psykoopaatiksi minun puheideni takia. Mitään vahinkoa tai haittaa en hyväksy sillä perusteella., Puhun vain itsesuojeluksi.


      • poiuytrdfgh

        samaa pätee kaikkiin vihamiehiini. en halua heille mitään vahinkoa kuin enintään se minimi jos siitä koituu jotain haittaa että heidän omia vääriä tekoja estetään.
        tämän periaatteen otin käyttöön jo nuorena tyttönä.


      • hfyurey
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mielestäni on ylipäätään hyvin outo idea hyödyntää toisen henkilön heikkouksia. millään tavoin

        Tietysti. Joskus lähisuhteissa tappelu voi kuitenkin mennä rumaksi ja sitten saatetaan lyödään ns. vyön alle puolin ja toisin. Se on tietysti epäeettistä. Mutta minusta tuo on silti aivan eri asia kuin kiristäminen, jatkuva piina, kontrolloiminen tai toisen alentaminen alhaisin keinoin. Oikeastaan vain vanhempani ovat olleet sellaisia kiusaajiani jotka ovat kyenneet haavoittamaan ja pettämään minut todella pahasti. samoin kuin muutamam muu sukulainen ja apuhenkilöstö erityisesti nuorena ja lapsena... Sitten on joitain muita käsittämättömiä ja arvoituksiksi jääneitä kohtaamisia jotka ovat tuntuneet loukkaavilta, vaikka enemmänkin sitä vielä absurdeilta. Kukaan pitkäaikaisempi lähelleni päässyt ja asioistani tietoinen ei ole tällaista toimintaa harjoittanut etten olisi häntä ennemmin tai joskus vähän liian myöhemminkin sulkenut pois vaikutuspiiristäni. Minulla ei ole tapana lähestyä ihmisiä diagnoosikartta kädessä. Tietysti sitten kun joku menee piekeen tai tuntuu pahalta niin sitten alkaa tutkiskelu joka yleensä lähtee minulla vian etsimisestä itsestäni.


      • kjiuyiytg
        hfyurey kirjoitti:

        Tietysti. Joskus lähisuhteissa tappelu voi kuitenkin mennä rumaksi ja sitten saatetaan lyödään ns. vyön alle puolin ja toisin. Se on tietysti epäeettistä. Mutta minusta tuo on silti aivan eri asia kuin kiristäminen, jatkuva piina, kontrolloiminen tai toisen alentaminen alhaisin keinoin. Oikeastaan vain vanhempani ovat olleet sellaisia kiusaajiani jotka ovat kyenneet haavoittamaan ja pettämään minut todella pahasti. samoin kuin muutamam muu sukulainen ja apuhenkilöstö erityisesti nuorena ja lapsena... Sitten on joitain muita käsittämättömiä ja arvoituksiksi jääneitä kohtaamisia jotka ovat tuntuneet loukkaavilta, vaikka enemmänkin sitä vielä absurdeilta. Kukaan pitkäaikaisempi lähelleni päässyt ja asioistani tietoinen ei ole tällaista toimintaa harjoittanut etten olisi häntä ennemmin tai joskus vähän liian myöhemminkin sulkenut pois vaikutuspiiristäni. Minulla ei ole tapana lähestyä ihmisiä diagnoosikartta kädessä. Tietysti sitten kun joku menee piekeen tai tuntuu pahalta niin sitten alkaa tutkiskelu joka yleensä lähtee minulla vian etsimisestä itsestäni.

        Minulla ei ole menneistä ihmissuhteistani, ei naisiin eikä miehiin, jäänyt ketään kohtaan mitään sellaista kaunaa että minulla olisi sitä tarve purkaa kiusaamiseen tai mihinkään alhaiseen toimintaan. Joistain on jäänyt vähän surumieltä ja jokusen olen ehkä arvioinut vastenmieliseksi jota minulla ei ole kyllä mitään tarvetta "kostaa", kunhan vain ei tarvitse olla kauheasti tekemisissä. Siis tunteellisest en usko olevani kiinnittynyt mihinkään tällaiseen suhteeseen niin että minulla olisi tarve sabotoida millään tavoin henkilöä. Luultavasti jollain on tyrmistyksekseni jotain tällaista minua kohtaan.


      • poiuytrdfgh

        Mua on kiusattu niin alhaisin keinoin, että koen mahdottomaksi kirjoittaa niistä keinoista edes täällä. Harvinaisen alhaisissa keinoissa on ovelaa se, että ne ovat tavallaan niin ällöttäviä, että niistä puhumista luontaisesti välttelee sosiaalisissa tilanteissa, koska aiheisiin ei itse halua sekaantua, joten vakavimmat kiusaamiskonstit elävät piilossa sosiaaliselta havainnoinnilta. Niistä puhumisissa on myös ongelma, että se välillä innostaa joitakin kuulijoita mukaan alhaiseen käyttäytymiseen. Mikä on ollut minulle erittäin hämmästyttävä ilmiö. Hyvinkin alhaisista keinoista voi joskus innostua jopa ikäänkuin varsin fiksut ihmiset. Se mysteeri minulle ei ole v ielä auennut mistä siinä on kyse.
        Ja niin inhottavat konstit, jotka aiheuttavat kuulijassa pelkoa, estävät häntä kuulemasta asiaa oikein, kun sitten alkaa hänellä ne kaikki omat mielen puolustusmekanismit: "hyville ihmisille ei voi käydä niin pahaa" jne.


      • poiuytrdfgh

        Joten muutamasta pahimmasta minulle tehdystä asiasta en mainitse täällä mitään. Mutta ne ovat olleet oleellisia ylivallan ottamisessa. En minä niin helppo ole että se olisi palstalle kirjoittamillani konsteilla onnistunut.


      • poiuytrdfgh

        mutta ilmenee näistä pienemmistäkin se ettei se ihan normaalia ole.


      • poiuytrdfgh

        viime kerralla minut vanhemmat sai minut niin outoon aivotilaan, etten ole sen jälkeen uskaltanut olla yhteydessä. Kyllä he sen jotenkin saa aikaan, koska yksinäni saan parissa päivässä tilan pois,


      • loppukohyvin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mua on kiusattu niin alhaisin keinoin, että koen mahdottomaksi kirjoittaa niistä keinoista edes täällä. Harvinaisen alhaisissa keinoissa on ovelaa se, että ne ovat tavallaan niin ällöttäviä, että niistä puhumista luontaisesti välttelee sosiaalisissa tilanteissa, koska aiheisiin ei itse halua sekaantua, joten vakavimmat kiusaamiskonstit elävät piilossa sosiaaliselta havainnoinnilta. Niistä puhumisissa on myös ongelma, että se välillä innostaa joitakin kuulijoita mukaan alhaiseen käyttäytymiseen. Mikä on ollut minulle erittäin hämmästyttävä ilmiö. Hyvinkin alhaisista keinoista voi joskus innostua jopa ikäänkuin varsin fiksut ihmiset. Se mysteeri minulle ei ole v ielä auennut mistä siinä on kyse.
        Ja niin inhottavat konstit, jotka aiheuttavat kuulijassa pelkoa, estävät häntä kuulemasta asiaa oikein, kun sitten alkaa hänellä ne kaikki omat mielen puolustusmekanismit: "hyville ihmisille ei voi käydä niin pahaa" jne.

        Joo mutta minusta tuollaisia konsteja ja niistä kertovia tarinoita tulisi avata yleiseen tietoisuuteen enemmänkin, jotta uhrit ei jäisi niin yksin. Yksi todella yksipuolinen ja varjeltu on just toi että vanhempien ilkeään käyttäytymiseen olisi lapsessa jokin kuritusta vaativa syy. Ja lapsen tai reaktio (jos sitä uskaltaa edes silmiään räpäyttää) tähän kiusaamiseen olisi kurituksen ja ojennuksen paikka. Siinä sitten lyödään lyötyä oikein urakalla.

        Kyllä kait nykyihmisellä on valmiuksia nousta lastensatujen maailmasta reaaliin. Pitäisi ainakin olla.


      • poiuytrdfgh

        Ja vaikka muuten voin paremmin, nuo tilat on aina vain kamalampia jos kohtaan vanhempani...en uskalla enää...
        Ilmiö on todella outo. En olis voinut kuvitella että mitään niin outoa voisi olla olemassa, Mutta pakko se on todeta, että on. Toistuva ilmiö. Mutta en haluaisi tuon ilmiön kanssa olla missään tekemisissä,


      • poiuytrdfgh
        loppukohyvin kirjoitti:

        Joo mutta minusta tuollaisia konsteja ja niistä kertovia tarinoita tulisi avata yleiseen tietoisuuteen enemmänkin, jotta uhrit ei jäisi niin yksin. Yksi todella yksipuolinen ja varjeltu on just toi että vanhempien ilkeään käyttäytymiseen olisi lapsessa jokin kuritusta vaativa syy. Ja lapsen tai reaktio (jos sitä uskaltaa edes silmiään räpäyttää) tähän kiusaamiseen olisi kurituksen ja ojennuksen paikka. Siinä sitten lyödään lyötyä oikein urakalla.

        Kyllä kait nykyihmisellä on valmiuksia nousta lastensatujen maailmasta reaaliin. Pitäisi ainakin olla.

        joo.
        Siis muutenkin minusta on tosi outoa, että jos ympärillä on vanhempia, suurempia ja vallakkaampia ihmisiä joukko, niin miten se pienin ja heiveröisin ja yksinäisin, ja herkin ja herkimmän näköinenkin, voisi olla jokin erikoinen syyllinen tavalla jota ei osata edes perustella. Ne syyllistäjät ja "syyllinen" pitäisi saada jotenkin samaan valokuvaan. Voisi olla aika mielenkiintoinen valokuva.


      • poiuytrdfgh

        Se näyttäisi samalta kuin jokin kovisjengi ja Peppi Pitkätossu. tms.


      • poiuytrdfgh

        Ja manipuloinnista ei puhuta , se on todellisuutta.
        Minutkin on ikäänkuin todettu sosiaalisesti hieman naiiviksi. Joten onko se sitten niin outoa jos minä joudun manipuloinnin kohteeksi ?


      • poiuytrdfgh

        jatkosaa se tulee olemaan varmaankin vaikeampaa ...oon sen verran kattonu psykopaattien manipulointivideoita...
        Naiveille henkilöillehän sellaisia kannattaisi suositella ennaltaehkäisyksi.


      • fhfhiey
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja manipuloinnista ei puhuta , se on todellisuutta.
        Minutkin on ikäänkuin todettu sosiaalisesti hieman naiiviksi. Joten onko se sitten niin outoa jos minä joudun manipuloinnin kohteeksi ?

        Ai, minä kun olin käsityksessä että sinua pidetään huijarina tms. epäilyttävää. Tietysti naiivin maine saattaa levitä ja sitten sinusta on etukäteiskehykset joiden merkkejä ahnaasti etsitään ja "nähdään". Varmaan voi houkutella just tietyntyyppistä hyväksikäyttäjääkin liepeille. Mutta kun jos kerta olet tosiasiallisesti naiivi ja tiedät sen itsekin niin varmaan kannattaakin varoa. Ehkä myös ylikompensaatiota toiseenkin suuntaan..? Minusta olet enemmänkin yksin ja suojaton kun sinulla ei ole sosiaalisesti informoivia ja tukevia verkostoja, vaan taidat olla joidenkin sellaisten joku kohde...


      • poiuytrdfgh

        eiku toi naiivius on enempi äitini, neurologini jne huomio.


    • poiuytrdfgh

      En voi mitenkään ymmärtää kuinka toisen ketjun aloittaja on voinut suuttua myötätunnosta ja ymmärträmyksestä aiheeseensa, Tämän olen saanut oppia monta kertaa elämässäni: Ei pitäisi olla niin altryistisesti myötätuntoinen toisille, siitä on vain itselle haittaa, on köynyt noin mulle muuallakin,

    • poiuytrdfgh

      Tuli kyllä tosi paha mieli, en kyllä alkaisikaan moisille önköille vastaamaan

    • poiuytrdfgh

      Vastaan omassa ketjussani toisen palstan aiheeseen. Kyllä tiedän senkin että narsistimiehet voi saada kummalliseen loukkuun ja olen samaa mieltä, ettei se ole kohteen syytä. Itse en ole suoranaisesti joutunut sellaiseen loukkuun konkreettisesti, mutta läheltä on mennyt monta kertaa. Ja varsinkin nuorena olen ajatuksen tasolla monenlaisiin ansoihin loksahtanut. ..mutta olen päässyt niistä sitten vähän helpommin kun en ole ajautunut fyysiseen suhteeseen asti,

      • poiuytrdfgh

        Eli silloiset poikkeuksellisen tiukat moraaliperiaatteeni ovat pitkittäneet manipulointiprosesseja sen verran että olen viimetingassa huomannut.


      • poiuytrdfgh

        Mutta tulin toistuvasti manipuloiduksi jonkin matkaa henkisesti.


      • poiuytrdfgh

        Sitten oli toinen jengi joitten mielestä mun olis pitänyt joustaa tiukassa moraalissani.,
        Jotain manipulointia sekin oli. Miksi ihmeessä ?


      • kfjeiuei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sitten oli toinen jengi joitten mielestä mun olis pitänyt joustaa tiukassa moraalissani.,
        Jotain manipulointia sekin oli. Miksi ihmeessä ?

        Siis mistä moraalista puhut? suhteessa mihin asiaan? Seksuaaliseen kanssakäymiseen? Onkohan tuo enää kuinka paljon ja merkittävästi moraalikysymys ja suhteessa kehen...?


      • poiuytrdfgh

        No se riippuu kulttuuripiiristä. Ja minä koen olevani monikulttuurinen. Olen omaksunu tapoja monista kulttuureista.


      • poiuytrdfgh

        Tuossa sinun vastauksessahan hieman ilmenee Suomessa yleiseksi havaitsemani hieman negatiivinen asenne tiukkaan seksuaalimoraaliin. Minä en ole tuossa asiassa moraalipoliisi muiden ihmisten osalta. Mutta olen itse körsinyt siitä nuorena että ihmiselle ei sallittaisi myös vaihtoehtoisesti tiukkaa seksuaalimoraalia. ..koska halusin noudattaa sellaista. Ja jouduin siksi sosiaaliseen paineeseen. Mielestäni sekin on väärin.


      • klhfieyfyr
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No se riippuu kulttuuripiiristä. Ja minä koen olevani monikulttuurinen. Olen omaksunu tapoja monista kulttuureista.

        Joo, minusta suht epäkiinnostava aihe. Minusta ihmisen oma asia ja ehkä sitten jos on parisuhteessa niin sen sisäinen asia. Mun puolesta tehkööt ihmiset omat päätöksensä mihin sen sitten perustavatkin, kunhan jättävät valtansa alaiset ja suojelua tarvitsevat rauhaan. Olen kyllä saattanut törmätä joihinkin piireihin joissa ei varmaan muita moraalikysymyksiä oikein olekaan. Niin että vaihtelua on tuossa kysymyksessä.


      • poiuytrdfgh

        Mitenköhän asian ilmaisisin tässä. Elämässäni on uskonnollisia vaikutteita,


      • poiuytrdfgh

        Kärsin siitä etten saanut elää rauhassa sillä tavalla uskonnollista elämää kuin halusin,. .


      • poiuytrdfgh

        Yksi minuun kohdistunut manipuloinnin oli myös sellainen että minulle puhuttiin kovasti paljon kaikkea kiinnostavaa enkelijuttua tai muuta korkealentoista petyttääkseen minut sillä ettei kyse ollutkaan muusta kuin yrityksestä manipuloida seksisuhteeseen mikä tuli shokkina niiden enkeleiden keskellä-.


      • poiuytrdfgh

        Se todella shookeras minua sillon nuorena henkisenä etsijänä....


      • poiuytrdfgh

        se shookeeraaminen oli joidenkin hupia.


      • poiuytrdfgh

        aiheutti minulle vastareaktion.


      • yritteliästä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yksi minuun kohdistunut manipuloinnin oli myös sellainen että minulle puhuttiin kovasti paljon kaikkea kiinnostavaa enkelijuttua tai muuta korkealentoista petyttääkseen minut sillä ettei kyse ollutkaan muusta kuin yrityksestä manipuloida seksisuhteeseen mikä tuli shokkina niiden enkeleiden keskellä-.

        Joo varmaan noin päin että pidättäytymisestä saatetaan useammin katsoa kieroon. Aikamoista panostusta pöksyihin pääsemiseksi... että ihan enkelitietoutta on tankattu... luulisi että helpomallakin saisi muualta?


      • poiuytrdfgh

        kehitin jossain vaiheessa itselleni selibaatista ihanteen.


      • poiuytrdfgh

        no kieltämättä ne enkelijutut tuntu aika laadukkaalta naisen vokottelulta,..kuuntelin innoissani...


      • hfdjyfury
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        kehitin jossain vaiheessa itselleni selibaatista ihanteen.

        Jaa, no tuota minulla ei ole mitään erityisen ehdotonta tai edes kovin mietittyä näkemystä tai ihannetta. Tietysti taustalla vaikuttaa kulttuurimme sadut ja tarinat siitä kuinka he elivät elämänsä (onnellisesti) loppuun saakka ilmeisesti monogaamisesti(?), mutta se kai todellisuutena edustaa enemmänkin isovanhempieni kuin vanhempieni saatika aikalaisvertaisteni todellisuutta.


      • poiuytrdfgh

        enkeleitä...värikkäitä lintuja....
        minut saa loukkuun helpoiten runoilemalla korkealentoisesti tai vaikka laulamalla...


      • hreut
        hfdjyfury kirjoitti:

        Jaa, no tuota minulla ei ole mitään erityisen ehdotonta tai edes kovin mietittyä näkemystä tai ihannetta. Tietysti taustalla vaikuttaa kulttuurimme sadut ja tarinat siitä kuinka he elivät elämänsä (onnellisesti) loppuun saakka ilmeisesti monogaamisesti(?), mutta se kai todellisuutena edustaa enemmänkin isovanhempieni kuin vanhempieni saatika aikalaisvertaisteni todellisuutta.

        Kun taas lasten hankinnasta ja kasvattamisesta minulla on jo mietitymmät ja huomattavasti jyrkemmät näkemykset.


      • poiuytrdfgh

        Jos joku tulisi kitaran kanssa ikkunan alle niin sitten olisin varmaan mennyttä naista.


      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan minulla ei ole asiassa miettimistä koska en melkein koskaan ole tavannut ketään mulle sopivaa


      • poiuytrdfgh

        tai siis koskaan.,.
        kerran ehkä nuorena luulin vartin verran tavanneeni...


      • poiuytrdfgh

        Mut en ole koskaan tykännyt sanasta "parisuhde", ennemminkin rakkaussuhde olis kivempi sana...en halua parisuhdetta...


      • poiuytrdfgh

        oleellista siinä olis se rakkaus, ei köpöttely parina.
        Mulle kävis vaikka joku kaukorakkaus henkisellä tasolla.


      • poiuytrdfgh

        hmm..mulle rakkaus on taidetta...
        Tai mulla on niinku semmonen oma rakkauden idea, mutta kun kukaan ei ole kiinnostunu semmosesta, Mutta mä en ole valmis vaihtaan tuota ideaa ikinä-


      • khyykiyiuyut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        tai siis koskaan.,.
        kerran ehkä nuorena luulin vartin verran tavanneeni...

        No sullehan menis läpi varmaan joku stereotyyppinen don juan viettelykoreografioineen... tai kuulostaa minusta vähän sellaiselta :)

        Itse olen ollut suoraviivaisempi ja lirkuttelu on minusta ollut aina vähän kiusallista ja aivan tarpeetonta, jos sille päälle on itse sattunut. Hyvä realistinen ja erittelevähkö keskustelu sen sijaan antaa luotettavaa ja jalat maassa olevan tyypin vaikutelmaa. Sadunkerrontaominaisuus on sit plussaa isäehdokkaalle, mutta ei minulle niitä tarvitse kertoa.


      • poiuytrdfgh

        oletan että se olis mulle se oikea jolle tuo idea loksahtaisi


      • poiuytrdfgh

        no mä etin semmosta jonka ei tartte enää isäksi jotta voi runoilla mulle..-


      • poiuytrdfgh

        arvostaisin esim. jotain hienosti muotoiltuja maileja. Ei tarttis olla niin jalatkaan maassa. Yhteistä luovuutta.


      • poiuytrdfgh

        tai arvostan semmosta jos joku vaikka valokuvaa kukkia ja lähettelee niitä kuvia mulle aktiivisesti. Ja viittis aina kuvailla uusia kukkia mua ilahduttaakseen. Se olis aika hienoo...


      • poiuytrdfgh

        mulle symbolitason merkitykset olis oleellisia mun rakkaushaaveissa,,,


      • poiuytrdfgh

        että mitä se on mielikuvatasolla...


      • poiuytrdfgh

        ku oon jo nyt niin vanha etten esim lapsia hanki...niin ei tarvis olla niin käytännöllistä
        autokyyditys olis kiva


      • poiuytrdfgh

        mihin viestisi katosi


      • poiuytrdfgh

        Joo siis tutummat pitää minua naiivina ja vieraammat niinkuin jossain luurissa huijarina.


    • fheyuf

      Itsellä taas on ollut joskus sellaista ajatusta että voisin kerätä oman uuden suvun tai ihmiset. Vähän kuin siinä yhdessä elokuvassa joos Gerard Depardieu "rakastuu" mummoon jonka hän tapaa puistossa ja joka opettaa D:n lukemaan. Lopussa hän pelastaa mummon välinpitämättömien sukulaisten kynsistä kotiinsa. Ei taida toteutua se, mutta voihan sitä salaa pitää joitain ihmisiä edustamassa milloin mitäkin sukulaisfunktiota tms.

      • poiuytrdfgh

        mulla oli nuorena aikuisena monia "ottoäitejä ", se ei oikein toiminut lopulta, vaikka jotakin hyviäkin kokemuksia on sitä kautta. Veljeä hain kanssa kovin,
        Nähdäkseni tuolla tavalla voi saada hyviä rikastuttavia kokemuksia mutta myös narsismin kohteeksi joutumista lisää.


      • poiuytrdfgh

        uskonlahkoistahan löytänee helposti uusia "perheenjäseniä" mutta sielläkin manipulointiriski.


      • htytyt
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        uskonlahkoistahan löytänee helposti uusia "perheenjäseniä" mutta sielläkin manipulointiriski.

        Niin varmaan moni orvoksi itsensä tunteva saattaa ajautua ja hakeutua sellaiseen. Itse toivoisin muita yhdistäviä tekijöitä, tuota uskoakaan kun ei ole siunaantunut...


      • poiuytrdfgh

        minä olen kierrellyt uskonlahkoja nuorena. Se oli muun maallikko uskontotieteen opi itse kokemuksen kautta epämuodolliset opinnot...


      • poiuytrdfgh

        nyt olen siirtynyt tähän aivovaurion itsehoidon opiskeluun...


      • poiuytrdfgh

        Nyt mä vasta tiedän mitä tarkoittaa epätasainen kykyprofiili....
        sitä että on samaan aikaan halvaantunut ja "fysioterapeutti", aivovaurioinen ja "neurologi" jne...


      • poiuytrdfgh

        Sokrateksen mukaan tutkimaton elämä ei ole elämisen arvoinen. En tarkoita etteikö olisi vaan sitä, että kannatan sen tutkimista minkä itse elämässään kohtaa. Esim. jos omaa psykopaattivanhemman sitten tutkimuskohde on psykopatia jne...


      • jhsduy
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sokrateksen mukaan tutkimaton elämä ei ole elämisen arvoinen. En tarkoita etteikö olisi vaan sitä, että kannatan sen tutkimista minkä itse elämässään kohtaa. Esim. jos omaa psykopaattivanhemman sitten tutkimuskohde on psykopatia jne...

        Olen ymmärtänyt että aspergeriuden yhteydessä neurologisesti tarkasteltaessa epätasaisella kykyprofiililla tarkoitetaan ehkä jonkin asian erityistä lahjakkuutta kun taas monien muiden toimintojen ja suoriutunisten kohdalla voi olla vaikeuksia.

        Minusta on vähän outo ajatus että tutkisi jotain mitä ei kohtaa, tai mikä ei jotenkin ole ilmennyt tai esitelty elämässään? Mutta olen kyllä kuullut sellaista hullua näkemystä ja mielipidettä että ei saisi tutkia kun on itse kohdannut?!


      • hudyut
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nyt mä vasta tiedän mitä tarkoittaa epätasainen kykyprofiili....
        sitä että on samaan aikaan halvaantunut ja "fysioterapeutti", aivovaurioinen ja "neurologi" jne...

        ..no varmaan voi tuo ammattilaisen toimi halvaantuneena ja huonokuntoisena kärsiä. Pitäisikö sitten fysioterapeutin olla kokenut halvaantuminen pystyäkseen kuntouttamaan halvaantuneen? Tuskin.


      • poiuytrdfgh

        mutta itsehoidossa se voi toimia. En minä ikinä haluakaan muita päsmäröidä, koska olen niin vahvasti sitä mieltä että itse on itsensä paras asiantuntija


      • poiuytrdfgh

        Sitten mun on vielä tahattomasti tullut aika kattavasta kartoitettua Suomen auttavien puhelinten asenteet neurologisiin ongelmiin. Jos joku tekisi aiheesta tutkimuksen, niin kannattaisi varmaan haastatella minua.


    • poiuytrdfgh

      Minä en syytä vanhempiani, en vain halua hermostooni heidän huonoja vaikutteitaan, ainakaan yhtään lisää. Ihan viattomasti ja vilpittömästi on vain kyse siitä.

      • poiuytrdfgh

        Heidän käytös aktivoi minun aivoissani hyvin epämiellyttäviä ja kauhistuttavia kokemuksia.
        Haluan aivoissani aktivoituvan jotain parempaa, koska sille ei olen minun aivoissani rajoitetta.


      • poiuytrdfgh

        En ole 100% varma eikö todellakaan vanhempieni aivoissa ole mahdollisuutta muuhun kuin kuinka he nyt käyttäytyvät ? Ainakaan he eivät tajua haluta muuttua.


    • poiuytrdfgh

      Sit yksi asia joka mua vaivaa sosiaalisessa kommunikaatiossa. Aina kun sanon jotain minulle vastataan jotain pointteja mitä en omassa puheenvuorossani ole sanonut ikäänkuin he olettaisivat etten ole koskaan ajatellut heidän esittämiään pointteja. Tosiasiassahan ei ole kyse siitä. Olen lähes aina ajatellut jo kauan ennen kaikki minulle esitetyt muka uudet pointit. Sitten he luulevat että ärryn heidän pointistaan. Minulle tuottaa tuskaa kun he aliarvioivat älyäni niin mittavasti, ettei minulle muka olisi tuluut mieleen sellaiset yksinkertaiset pointit. Kysehän on siitä etten millään voi sisöllyttää kaikkia päässäni olevia pointteja joiden kokonaisuudesta johtopäätelmäni teen johonkin muutamaan lauseeseen, jotka esitän jollekulle kommunikaatiotilanteessa. Eikä kukaan edes jaksaisi kuunnella jos luettelisin ksikki pointit jotja olen jo ajatellut. Eihän kukaan edes jaksa lukea tällä palstalle kirjoittamaani vaikka tässä on vasta pieni prosentti siitä mitä olen pääni sisällä ajatellut. Ehkä eniten inhoan keskustelussa sitä kun minulle vastataan sellaisella äänensävyllä kuin olettaen etten olisi ajatellut kaikkea sitä minkä tietenkin olen ajatellut jo kauan sitten ennenkuin edes sanon kenellekään mitään.

    • poiuytrdfgh

      Minulla on tapana ajatella asiat aina niinpäin ja näinpäin ja noinpäin , nuinpäin ennenkuin teen mitään johtopäätöksiä . Mutta ei vain ole mahdollista sanoa niitä kaikkia yhtäaikaa jos puhuu jollein

      • poiuytrdfgh

        Sitten kun en sano kaikkia näkökulmia yhtäaikaa, he luulee että päässäni näkyy vain se jonka sanon. Kyse ei ole niin yksipuolisesta näkökulmasta vaan siitä että niitä voi sanoa vain yhden kerrallaan .


      • poiuytrdfgh

        Sitten he kysyy muínulta jotain: "oletkos ikänä ajatellut tätä ?
        Ja mun pahoinvointi tulee siinä kun tuntuu kuin aivoja kutistettaisiin, joka ihan yksinkertainen pointti, jonka nyt varmasti tyhmempikin on ajatellut ja semmosta minulta sitte kysytään...mulle tulee siitä pahoinvointia ihan oikeesti...ja tosi vakavaa vielä...


      • poiuytrdfgh

        voi tulla jopa neurologisia kohtauksia.
        Se on se Spinozan suuremmasta pienempään meno tyyppinen emootio jota oon joutunut kokemaan valtavasti ja tullit allegiseksi sille. Mä toivoisin että ihmiset sanoisi minulle ajatuksia joita todellakaan en ole koskaan ennen kuullut tai ajatellut....niin silloin helpottaisi olo...


      • poiuytrdfgh

        tuntuu vasaralla päähän hakkaamiselle kun ei tule sellaista täysin uutta sisältöä ihmisten puheista...Siksi jo inhoan keskustelua. Yllätyksekseni moni muu ei pidä sisällöstä jota ei ole ennen kuullut...kuten isäni tai moni luureissa. Se tuntuu minulle oudolle kun mulle taas tuntuu hyvälle kuulla just jotain mitä en ole ennen kuullut lainkaan...
        mä aina oikein hihkun hyvinvoinnista kun löydän jotain aivan uutta filosofiaa tms. Sit tulee ahdistus kun muut ei kestä kuulla aiheesta...


      • poiuytrdfgh

        silloin mennään pienemmästä suurempaan ja tulee iloa...


      • poiuytrdfgh

        siis silloin kun kuulee mitä ei ole ikinä ennen kuullut...ni se tuo mulle iloa...


      • turhanodotus
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        voi tulla jopa neurologisia kohtauksia.
        Se on se Spinozan suuremmasta pienempään meno tyyppinen emootio jota oon joutunut kokemaan valtavasti ja tullit allegiseksi sille. Mä toivoisin että ihmiset sanoisi minulle ajatuksia joita todellakaan en ole koskaan ennen kuullut tai ajatellut....niin silloin helpottaisi olo...

        Minäkin mielelläni kuulisin jotain uutta ja laajentavaa, ehkä kirkastavaa, mutta ehkä joku muu taho kuin nyt käytettävissä olevat ihmiset ja avut voisi tarjota sellaista paremmin. Kirjat, videot... Asioiden alkeiskurssilaiset taitaa olla monesti jotenkin kummallisen itsetyytyväisiä "tiedoistaan", kun eivät varmaan edes kykene tunnistamaan asiassa vähän edistyneempiä. Se on vähän noloa kun opettavat sitten "tyhmempää", mutta ei sille mitään mahda. Sitten on jotain kuoppaan jumahtaneita, jarruja ja stoppareita, kuten olemme täälläkin taas huomanneet. Voihan sitä julistautua vaikka sitten guruksi asiassa, mutta mitäpä sillä sitten jos ei kukaan ole samaa mieltä eikä yhteisö sinua sellaiseksi tunnusta tai tunnista.


      • poiuytrdfgh

        Esim. ajatusta terapiasta inhoan just kun se on supistavaa eikä laajentavaa, ku koen itse keksiväni enemmän uusia näkökulmia ja ongelmaksi sen että ympärillä on niitä rajoittavia ihmisiä kuten vanhempani ahdistavan tunnelman kanssa. Ongelma ei ole se etten minä keksisi näkökulmia vaan ympäristö joka rajoittaa luonnollista kasvamista. Niin minut supistettaisiin terapiassa, eikä autettaisi kasvamaan ja se on epäeettistä.


      • poiuytrdfgh

        Joo mä meditoin että mun aivovamman kohtaan alkais kasvamaan neroutta. En keksi enää muutakaan mitä tässä vois tehdä-


      • poiuytrdfgh

        joo mitä enemmän mä kehityn ...sitä huonomman arvostelun saan ympäristöstä....Se ilmiö kiinnostaa minua....


      • poiuytrdfgh

        Mitä ympäristöäni on uskominen olen nyt tänä päivänä paljon tyhmempi kuin olin teini-ikäisenä ...jolloin olin kaikessa älyä vaativassa hyvä...
        Oonkohan mä oikeesti tyhmistyny niin paljon ?


      • poiuytrdfgh
        turhanodotus kirjoitti:

        Minäkin mielelläni kuulisin jotain uutta ja laajentavaa, ehkä kirkastavaa, mutta ehkä joku muu taho kuin nyt käytettävissä olevat ihmiset ja avut voisi tarjota sellaista paremmin. Kirjat, videot... Asioiden alkeiskurssilaiset taitaa olla monesti jotenkin kummallisen itsetyytyväisiä "tiedoistaan", kun eivät varmaan edes kykene tunnistamaan asiassa vähän edistyneempiä. Se on vähän noloa kun opettavat sitten "tyhmempää", mutta ei sille mitään mahda. Sitten on jotain kuoppaan jumahtaneita, jarruja ja stoppareita, kuten olemme täälläkin taas huomanneet. Voihan sitä julistautua vaikka sitten guruksi asiassa, mutta mitäpä sillä sitten jos ei kukaan ole samaa mieltä eikä yhteisö sinua sellaiseksi tunnusta tai tunnista.

        Mutta siis eihän se tarkota välttämättä mitään jos toiset ei tunnusta...monet suuret taiteilijat ja filosofitkaan ei ole olleet tunnustettuja elämänsä aikana, En sano että olisi suuri taiteolija tai filosofi vaan tarkoitan tällä perustella sitä, että ei se tunnustus sinällään ole välttämättä mikään osoitus siitä onko jotain tai ei. ..siis kenenkään kohdalla.


      • jkhury
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta siis eihän se tarkota välttämättä mitään jos toiset ei tunnusta...monet suuret taiteilijat ja filosofitkaan ei ole olleet tunnustettuja elämänsä aikana, En sano että olisi suuri taiteolija tai filosofi vaan tarkoitan tällä perustella sitä, että ei se tunnustus sinällään ole välttämättä mikään osoitus siitä onko jotain tai ei. ..siis kenenkään kohdalla.

        Ei tietenkään. Se on vain aikalaisten arvio siinä historiallisessa hetkosessa arvostuksineen ja ymmärryskykyineen.


      • yksehdotelma
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mitä ympäristöäni on uskominen olen nyt tänä päivänä paljon tyhmempi kuin olin teini-ikäisenä ...jolloin olin kaikessa älyä vaativassa hyvä...
        Oonkohan mä oikeesti tyhmistyny niin paljon ?

        En osaa sanoa tuosta. Varmaan ympäristö odottaa ja olettaa kitkatonta sopeutumista olosuhteisiin (joita ei tunneta, eikä haluta tuntea), ja jos jotain ongelmia tai sellaiseksi sosiaalisesti määriteltyjä asioita ilmenee niin on tyhmä(?)


      • poiuytrdfgh
        yksehdotelma kirjoitti:

        En osaa sanoa tuosta. Varmaan ympäristö odottaa ja olettaa kitkatonta sopeutumista olosuhteisiin (joita ei tunneta, eikä haluta tuntea), ja jos jotain ongelmia tai sellaiseksi sosiaalisesti määriteltyjä asioita ilmenee niin on tyhmä(?)

        Minä suoraan sanottuna epäilen että se että paljastan että mulla on neurologisia sairauksia saa aikaan ennakkoluulon, Nuorena mulla ei ollut mitään neurologisia tai mitään diagnooseja ni olin jonkin verran jopa kadehdittu "priimus". Olinkohan ihan opettajien lellikki.
        Mua kiinnostaa nää ilmiöt, miten suhtaudutaan neurologisiin sairauksiin. Kun asiahan on niin, että on jopa mahdollista ainakin teoriassa että esim. autistisella henkilöllä voi olla kapea-alaisia erityislahjakkuuksia, tai käsitykseni mukaan se on jopa aika yleistä. Minun etiikkani mukaan se ei tee henkilöä paremmaksi tai huonommaksi kokonaisuudessaan,.
        mutta mulla on tää mielenkiintoinen kokemus että olen kokenut elämää vinkkelistä, jossa minun oletettiin olevan ns. normaali ja sitten vinkkelistä jossa ei oleteta olevan. Minä luulen että pelkkä oletus jo ilman mitään muutosta minussa aiheuttaa mittavan suhtautumiseron.
        Nytkun mun vammat alkaa taas olla enempi näkymätöntä sorttia niin mulla on mahdollisuuksia myös esittää normaalia. Teoriassa voisin tehdä vaikka piilokameraohjelman jossa kohtaan ihmisiä esittäen nornaalia tai sitten selostaen sairauksiani, niin kuinka se muuttaisi suhtautumista muuhun sanomaani ?


      • kjgkiuyuy
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minä suoraan sanottuna epäilen että se että paljastan että mulla on neurologisia sairauksia saa aikaan ennakkoluulon, Nuorena mulla ei ollut mitään neurologisia tai mitään diagnooseja ni olin jonkin verran jopa kadehdittu "priimus". Olinkohan ihan opettajien lellikki.
        Mua kiinnostaa nää ilmiöt, miten suhtaudutaan neurologisiin sairauksiin. Kun asiahan on niin, että on jopa mahdollista ainakin teoriassa että esim. autistisella henkilöllä voi olla kapea-alaisia erityislahjakkuuksia, tai käsitykseni mukaan se on jopa aika yleistä. Minun etiikkani mukaan se ei tee henkilöä paremmaksi tai huonommaksi kokonaisuudessaan,.
        mutta mulla on tää mielenkiintoinen kokemus että olen kokenut elämää vinkkelistä, jossa minun oletettiin olevan ns. normaali ja sitten vinkkelistä jossa ei oleteta olevan. Minä luulen että pelkkä oletus jo ilman mitään muutosta minussa aiheuttaa mittavan suhtautumiseron.
        Nytkun mun vammat alkaa taas olla enempi näkymätöntä sorttia niin mulla on mahdollisuuksia myös esittää normaalia. Teoriassa voisin tehdä vaikka piilokameraohjelman jossa kohtaan ihmisiä esittäen nornaalia tai sitten selostaen sairauksiani, niin kuinka se muuttaisi suhtautumista muuhun sanomaani ?

        Ei kai sairauksiaan ja kremppojaan tulekaan esitellä asiaankuulumattomissa paikoissa. Siinä saattaa tulla muutenkin paljon sitten sekaannusta syistä ja seurauksista. Ei se uutista tietenkään paikkansapitämättömäksi tee että sen esittelijä tai toimittaja potee jotain flunssaa tai vaikka fobiiaa just käsillä olevaan juttuun. Mutta ei se kai asiaan kuulu (?), ellei sitten sillä ole kässärivaltaa kirjoittaa jotain ideologista ja siltä pohjalta tulkitsevaa asiaan liittyen... Tietysti uutiseksikin valikoituu aina jonkun mielenkiinnon tai intressien kohde niin ettei nekään niin "kremppavapaita" ole.

        Ilmiöistä taas se, että ilmiö tietysti on ja ehkä jopa esittäytyy, mutta kenen näkökulmasta ja määrittelemänä? Varmaan eettisiä jos ollaan pitää tarkastella sitä sitten kaikkien osapuolten näkökulmasta huomioiden heidän vaikutusmahdollisuutensa ja -kykynsä. Silloinkin pitää sitten ottaa kantaa siihen että mikä on toivottava päämäärä ja tapahtuuko ilmiössä jotain sen suuntaista vai vastaista tms.

        Tätähän ei kohdallamme ole tapahtunut johtaen kohtuuttomiin taakkoihimme, jotta päämäärä (mikäV-u?, joidenkin aikuisten henkinen kehityskokeilu?) voisi toteutua.


    • sormenipuutuivat

      Ovatko nuo vaikeudet synnynäisiä, vai itse hankittuja ? Entä elämäntavat ? Oletko polttanut elämäsi molemmista päistä samanaikaisesti. Oletko mahdollisesti nyt taikka ennen ollut "uskontojen UHRI", ja tuhonnut aivosi sen takia, sitäkin esiintyy
      paljon harhateille joutuneissa. Minkälaisissa kotioloissa olet viettänyt aikasi ?
      Häiritseekö paikallinen politiikka suunnitelmiasi ? Saatko tarpeellista ravintoa päivittäin ? Lista on pitkä, perinnöllisten tekijöiden lisäksi.

      • poiuytrdfgh

        Tämä oli itsestäni riippumaton onnettomuus. ..johon vaikutti ulkoinen tekijä ja toinen toimija ja lopputulos oli tämä


      • poiuytrdfgh

        Mitään korvausta en saanut


      • poiuytrdfgh

        olisin nähdäkseni ansainnut korvauksen koska runsaampi ravinto olisi nopeuttanut toipumista, mikäli eettisiä oltaisiin...


      • hienonnettua

        Tiedätkö millaista on kasvaa narsistivanhempien alaisuudessa? Sama kuin sut laitettaisiin raastinrautaan eettisesti ja älyllisesti joka päivä.


      • aspektit
        hienonnettua kirjoitti:

        Tiedätkö millaista on kasvaa narsistivanhempien alaisuudessa? Sama kuin sut laitettaisiin raastinrautaan eettisesti ja älyllisesti joka päivä.

        ja unohtui tuo emotionaalisuus. Sitä jauhetaan huhmareella.


      • poiuytrdfgh
        hienonnettua kirjoitti:

        Tiedätkö millaista on kasvaa narsistivanhempien alaisuudessa? Sama kuin sut laitettaisiin raastinrautaan eettisesti ja älyllisesti joka päivä.

        Ai minäkö... Minulla on sellaiset...


    • Yumangaut

      Yumangaut!!!
      Olit sitten käynyt veskimässä minun aloitukseeni 😡

      Bittu!
      Tarkoitukseni ei ollut aloittaa minkään sortin levollista keskustelua eiheesta eikä myöskään tieteellistä keskustelua palsta-ala-arvoiseen tyyliin meikäläinen-kenen-kanssa-tahansa.

      Aloitus ja toistaiseksi ainoaksi jäänyt kommentti oli tarkoitettu herätteeksi.
      Onneksi sinä veskit sen päälle ja laimensit ja peittelit sitä.

    • poiuytrdfgh

      Tuollainen aloitus toisessa ketjussa jossa väitetään että narsistit ja psykopaatit "joista me täällä palstalla puhumme" ...,ovat sellaisia ja sellaisia...on sopimaton ja epäeettinen, kun vieläpä siihen ei aloittajan mukaan saisi edes kommentoida....
      Ei ole asiallista jonkun väittää toisista täällä itsevaltiaana mitä muut muka täällä ovat tekemässä kun väitetään vielä olevan tekemässä jotain noin eettisesti arvelluttavaa...

      • poiuytrdfgh

        En myöskään ole voinut tietää kuka sen on aloittanut. Ei voi olla niin että en saa kirjoittaa mihinkään aloitukseen koska se voisi olla joku tietty. Laita aloituksiisi joku merkki mistä tietää että olet sinä joku, eikä minun nimimerkkiä eikä palstan kaikkia kattavaa me muotoa...


      • hfireyiy

        En ole kyennyt ihan tenisistäkin syistä seuraamaan kauhean tarkkaan ja kriittisanalyyttisesti muita keskusteluja. Jostain syystä. tai oikeastaan ihan perustelluista syistä olen niissä tilanteissa rajoittanut itseni sinun seuraamiseen koettuani jossain vaiheessa (ja edelleen) kaltaisuutta tarkastelukulmissa. Mutta täytyypä perehtyä......


      • Olet_torvelo

        Olet torvelo ja se kiukuttaa minua.
        En perustele asiaa.
        Asia liittyy palstan muuhun häirintään jota sinä et kykene häiröiltäsi huomaamaan.
        Etkä siten voi ymmärtää.
        Yritätkö löytää ehkä hyvää syytä millä voisit taas aloittaa massiivisen palstasotkennan.

        Minulla sama nimimerkki. Vaikka sinä et sitä huomaa.


      • Siksi

        Siksi toiseksi me tällä palstalla, sinua ja muutamaa muuta lukuunottamatta keskustelmme tuosta psykopaattikastista.
        Minua ei kiinosta en joiden psykopatia ei kuki eikä haittaa kuin vähän.
        Minua kiinnostaa nuo jotka ovat vaarallisia.


      • En_ole_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En myöskään ole voinut tietää kuka sen on aloittanut. Ei voi olla niin että en saa kirjoittaa mihinkään aloitukseen koska se voisi olla joku tietty. Laita aloituksiisi joku merkki mistä tietää että olet sinä joku, eikä minun nimimerkkiä eikä palstan kaikkia kattavaa me muotoa...

        En ole käyttänyt palstan kaikkia kattavaa -me muotoa.
        Sinusta olen puhunut sotkijana koska sotket aiheet ja täytät kaikki ketjut söpinälläsi jos sinua ei koko ajan muistuta.


      • Älä_edes
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En myöskään ole voinut tietää kuka sen on aloittanut. Ei voi olla niin että en saa kirjoittaa mihinkään aloitukseen koska se voisi olla joku tietty. Laita aloituksiisi joku merkki mistä tietää että olet sinä joku, eikä minun nimimerkkiä eikä palstan kaikkia kattavaa me muotoa...

        Älä edes etsi mahdollisuutta alkaa täyttämään ketjuja söpinälläsi.


      • hhiyyug
        Siksi kirjoitti:

        Siksi toiseksi me tällä palstalla, sinua ja muutamaa muuta lukuunottamatta keskustelmme tuosta psykopaattikastista.
        Minua ei kiinosta en joiden psykopatia ei kuki eikä haittaa kuin vähän.
        Minua kiinnostaa nuo jotka ovat vaarallisia.

        Vaarallisia niin. Kenelle? Jollekin tärkeämmille kuin me arvatenkin. Voitte varmaan poistua siiten tästä ketjusta.


      • Taatusti
        hhiyyug kirjoitti:

        Vaarallisia niin. Kenelle? Jollekin tärkeämmille kuin me arvatenkin. Voitte varmaan poistua siiten tästä ketjusta.

        Taatusti poistun.
        Muistaapa käydä vesittämässä aihetta vaarallisista psykopaateita, että
        "Ei ne kaikki ole niin pahoja, ihan kilttejäkin on."
        Täysin asiatonta!!!
        Ei tuo kaverisi pysty niin paljoon kuin näyt olettavan. Sekoittaa muiden keskusteluja.

        Voisin sotkea ja täyttää kymmeniä ketjuja jos alkaisin samalla mitalla maksamaan kuin tuo söpöttäjä on tehnyt tihua.
        Mutta ei pelkoa, menen heti kun pääsen.


      • jjfhskkkyuey
        Olet_torvelo kirjoitti:

        Olet torvelo ja se kiukuttaa minua.
        En perustele asiaa.
        Asia liittyy palstan muuhun häirintään jota sinä et kykene häiröiltäsi huomaamaan.
        Etkä siten voi ymmärtää.
        Yritätkö löytää ehkä hyvää syytä millä voisit taas aloittaa massiivisen palstasotkennan.

        Minulla sama nimimerkki. Vaikka sinä et sitä huomaa.

        Minulleko vastasit? Kyllä sut on huomattu jo kaauuuan sitte. Ei voi olla varma näinä copykissojen aikana tosin. Huomattu on paaaljon asioita... pitääkö kaikista huomiosta tehdä joku saatanan numero vai eikö ihmisillä ole tärkeysjärjsestyksen tajua????!!! Että pitäis vielä huomioida erityisesti ja osoitella jotain V_ttupäitä ja K-yrsiä? Joku sortimentti sentään.


      • söpinäjäinen
        En_ole_ kirjoitti:

        En ole käyttänyt palstan kaikkia kattavaa -me muotoa.
        Sinusta olen puhunut sotkijana koska sotket aiheet ja täytät kaikki ketjut söpinälläsi jos sinua ei koko ajan muistuta.

        Sanoisit vaan ettei sinua kiinnosta narsistivanhempien lapsiuhrien edesottamukset. Ne on sinulle pelkkää söpinää.


      • poiuytrdfgh

        Kaikki melkeen osaa kiroilla taidokkaammin ku mä. Mulla on parhaimmillaan joku yksi yksittäinen yksinkertainen kirosana. Mutta te monet ootte suorastaan runollisia. Siksi varmaan mua nimitetään söpinäksi.


      • poiuytrdfgh

        Tämä on autistista logiikkaa :) (no joo oon vähän jo väsähtänyt tänään)


      • poiuytrdfgh

        Viettelin iltaa autismikulttuurin parissa joten jäi tänään palstan aihe vähemmälle.


      • Ilman_muuta
        söpinäjäinen kirjoitti:

        Sanoisit vaan ettei sinua kiinnosta narsistivanhempien lapsiuhrien edesottamukset. Ne on sinulle pelkkää söpinää.

        Ilman muuta kiinnostaa. Olen valmis koska tahansa vaihtamaan ihanan elämäni ja nämä nautinnot siihen että käytän kaiken aikani sotkeutuen ajatuksissani söpinöihin jotka eivät juurikaan etene ja joiden aiheuttaja sotkee itsensä yhä uudelleen ja uudelleen samaan liemeen kuuntelematta järjen ääntä. Kieltäytyy sinnikkäästi koskaan kohtaamasta tilaisuutta paeta ja saada parempi elämä ja ruokaa pöytään. Kuka ei tahtoisi uppoutua jonkun toisen ihmisen elämään tavalla, jolla ei mitään tekemistä itsen kanssa. Vain hölmöhän jättää laittamatta päänsä pölkylle jos sen joku voisi siitä vieräyttää johonkin... pois alkuperäisestä sijainnistaan ja tarkoituksestaan.

        Itselleni en suin surminkaan ole halunnut narsistin lapsia. Ehkäisy on aina toiminut, kun suhteiden laatu ei niin selvä. Suosittelen ehkäisiyä muillekin joita vaara vaanii päästä narsistin lapsen vanhemmaksi.

        Julmaako? Kuuleman mukaan. Itse olen kuitenkin tahtonut vain lisätä rakkautta... ja vähentää julmuutta. Mutta kuka minua kuuntelisi.


    • poiuytrdfgh

      Otan v ähän taukoa palstalta. Mulle on nimenomaan tärkeää keskustella aiheesta hillitysti. ..kuten kaikista vaikeista aiheista. Sitäpaitsi niinhän poliitikotkin usein tekevät.

      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan ei kiinnosta koko palsta jos tosiaan keskustelu pääosin perustuu ihmisryhmää syrjivään lähestymistapaan...

        Mutta mull on nyt muutakin pulmaa...
        hyvää jatkoa tällä erää


      • poiuytrdfgh

        Mulla on semmonen periaate, että jos kritisoin mitä tahansa "kriittistä ilmiötä" niin sä lähtee siitä, että ensin turvaan sen hankalan ilmiön ikäänkuin etiikan ja ihmisoikeuksien jne. pohjalta , ja sen jälkeen kritisoin ongelmakohtia rikkomatta tuota turvattua kehystä joka turvaa sen ilmiön eettiset oikeudet. Lopuilta osin voin sitten välillä olla räväkkäkin mielipiteissäni.


    • poiuytrdfgh

      https://www.ted.com/talks/eleanor_longden_the_voices_in_my_head?language=fi

      Tämä video esiteltiin aivan muussa ketjussa täällä suomi24 palstalla, mutta sattumalta päädyin katsomaan sen, vaikka ei kuulukaan aihepiireihini suoranaisesti, mutta mielestäni tämä video on upea. Puhuja todella karismaattinen nainen ja sisältö puheessa upea. Katsoin kyyneleet valuen pitkin poskia.

      • poiuytrdfgh

        https://www.ted.com/talks/temple_grandin_the_world_needs_all_kinds_of_minds

        Tässä hyvä video autismista.
        Luureissa koitui ongelmaksi että ihmiset eivät ymmärtäneet visuaalista ajatteluani.
        Aloin nähdä elävinä filmeinä heidän puheensa ja siitä kehkeytyi minulle vaikea ongelma, josta en ole täysin parantunut. Mutta paranen sitä mukaa kun etäännyn heidän puheidensa muistosta.


      • poiuytrdfgh

        No niin on kuulemma ihan tutkittu, että autistisissa aivoissa on fyysisesti enemmän älyosiin yhteyksiä ja vähemm'n aivojen sosiaalisiin osiin yhteyksiä kuin keskivertoihmisillä.
        Minua kiinnostaa että autistisen henkilön vahvat yhteydet ovat aivojen takaosassa, sillä itselläni on nimenomaan kokooni nähden hieman suurehko takaraivo., mutta onneksi se sijoituu ihan nätisti kuin hiuskorokkeeksi.


      • poiuytrdfgh

        hahah...ilmankos minua on jotenkin Nikola Tesla melkein vähän ihastuttanut vaikka en edes kannata kaikkia mielipiteitään ...nykyään kuulemma hänet tulkittaisiin Aspergeriksi tai sinnepäin

        noh innostuin vähän näistä videoista toisiin aiheisiin..


      • poiuytrdfgh

        Mä ajattelen videoina ja kuvina kuten Templa Grandin kuvaa.
        Ja luurien puheet filmeinä ei olleet kivoja. Ne on aivojeni kauhufilmejä nyt.


      • poiuytrdfgh

        Nämä Youtube filmit on paljon nätimpiä


      • poiuytrdfgh

        tosiaankin näin nuo pienet kirjaimet ekana...hyvä kun huomasin isommat ollenkaan...
        ja väitän minulla olevan tuokin ominaisuus että kiinnitän huomioni ympäristössä eri ilmiöihin kuin ihmiset keskimäärin...


      • poiuytrdfgh

        Toi oli hauska kun Temple Grandin sanoo, että autistisista voi tulla hyviä teatterin näyttelijöitä koska heidän on opeteltava koko sosiaalisuus näytelmänä. Tuohon mullakin varmaan perustuu se että olen sosiaalisesti muutoin aika taitamaton mutta esiintyjän roolissa ok.
        joku vois luulla tuota narsistiseksi kun mieluummin vain esiintyy kuin muutoin sosialisoi.


      • poiuytrdfgh

        Ja varmaan minulla kateuden tunteen puuttuminen voi liittyä autismiin, ei ole sosiaalista yhteyttä niin paljon aivoissa että jaksaisi kiinnostaa vahtia toisia ja sitä mitä heillä on.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaattini sanoi vähän aikaa sitten tämä ominaisuuteni poikkeaa useimmista ihmisistä- Oon aina ihmitellyt miten kukaan jaksaa vaikka juoruta minusta, kun ei minua kiinnosta sitä vertaa kukaan heistä että jaksaisin juoruta...
        mua tosiaankin kiinnostaa enemmän omat pohdintani takaraivossani jne.


      • poiuytrdfgh

        Jos se johtuu tuosta suuresta takaraivosta että tekstiö tulee niin paljo


      • poiuytrdfgh

        Juup tämä karismaattinen äänten kuulija jolle lopulta äänet kertoivat vastaukset yliopistotentissä huippuarvosanoihin, teki minuun todella vaikutuksen.
        Aihe koskettaa siinä mielessä että kun mulla puoliksi halvaantui kaikki aistit, aistikokemukset muuttuivat oudoiksi, ja siitä oli mun psyykelle vahinkoa että ilmiötä ei huomioitu selkeästi aistien halvaantumisena vaan asiasta väännettiin outoa "psykologiaa" josta on mulle haittaa vieläkin.

        Jos kenen tahansa aistit halvaantuisivat, niin sitten hän tietäisi mitä se on,,,ei halvaantuneilla aisteilla yksinkertaisesti koeta maailmaa kuten halvaantumattomilla...


      • poiuytrdfgh

        Ja aistit on niin oleelliset ettei sitä kenties hoksaa mitä se onkaan jos puoletkaan on halvaantunut...


      • poiuytrdfgh

        Sekä narsistivanhemmat, että autistiset piirteet aiheuttavat heikon sosiaalisen aseman suhteessa älykkyyden tasoon. Tuo on ollu kauheen tabu mun sanoa ääneen, mutta se kyllä on niin.
        Siitä sitten aiheutuu jatkuvaa älyn tukahduttamista mikä on mulle se ongelmatunne, ei masennus, vihaisuus tai katkeruus vaan älyn tukahduttamisen tuska.,


      • poiuytrdfgh

        Sitten jos sitä vapauttaisi vähän niin alkaa se: "Mikä sä luulet olevasi kun ethän sä ole mitään".
        Ja kirjaimellisesti ottaen painostetaan näyttelemään tyhmää. Joten luonnollisesti sitten sosiaalisuus kiinnostaa sitäkin vähemmän ja viihtyy paremmin yksinään jolloin voikin älyään käyttää. Luojan kiitos minulla on tuo taideprojekti jossa periaatteessa mua ei voida estää tekemästä niin taitavasti ku osaan.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sekä narsistivanhemmat, että autistiset piirteet aiheuttavat heikon sosiaalisen aseman suhteessa älykkyyden tasoon. Tuo on ollu kauheen tabu mun sanoa ääneen, mutta se kyllä on niin.
        Siitä sitten aiheutuu jatkuvaa älyn tukahduttamista mikä on mulle se ongelmatunne, ei masennus, vihaisuus tai katkeruus vaan älyn tukahduttamisen tuska.,

        Ja sit tuon ilmiön osoittaminen kävi lähes mahdottomaksi lisäksi aivovammautuneena itsestä riippumattomasta syystä koska ilmaisu kävi niin vaikeaksi, että ikäänkuin kaikki äly oli vain piilossa aivokuoren alla. Oli kyllä tuskaa.


      • poiuytrdfgh

        Eikä ihmiset osaa olla empaattisia tuommoiseen tuskaan, ei aivokuoren sisään piilotettu äly tunnu samalle kuin esim. masennus.


      • poiuytrdfgh

        Nyt tajuan mistä myös tulee sitä aliarviointia ajatelkaa nyt: "normaalia enemmän yhteyksiä aivojen takaosaan, mutta normaalia vähemmän sieltä ulos ihmisten suuntaan: Lopputulos ON, että ihmiset olettaa siellä takaosassa olevan huomattavasti vähemmän kuin mitä siellä ON. Koska he tekee päätelmän sen perusteella mitä hahmottuu heille aistienvaraisesti,


      • hkjkjlkö
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sekä narsistivanhemmat, että autistiset piirteet aiheuttavat heikon sosiaalisen aseman suhteessa älykkyyden tasoon. Tuo on ollu kauheen tabu mun sanoa ääneen, mutta se kyllä on niin.
        Siitä sitten aiheutuu jatkuvaa älyn tukahduttamista mikä on mulle se ongelmatunne, ei masennus, vihaisuus tai katkeruus vaan älyn tukahduttamisen tuska.,

        Mutta eikö äly ole jokseenkin sosiaalisen määrittelyn tulos. Mitäpä keskiverto älynmäärittäjä tietää nassuperheen älynkäyttö/tukahduttamisasioista. Varmaan heittää sen asiaankuulumattomana aineistostaan pois. Tuohon johonkin aikaisempaan kommentoidakseni niin tse taas olen arvellut (ilman neurologisia tutkimuksia ja sen suurempaa, pinnallinen kuitenkin, edes asiantuntemusta) että minulla on erityisen kehittyneet etuaivo-osat, jotka sitten valllitsevissa oloissa ovat jotenkin kääntyneet "itseään vastaan", tai ei ehkä niin , vaan jotenkin peiliksi jota kukaan ei halua katsoa, tai ehkä jotain muuta vaikeasti ilmaistavaa.. Kyse ei ole ollenkaan siitä ettenkö tajuaisi mitä muut ihmiset ajattelisivat tai mitä he arvottaisivat vaan äärettömästä resistenssistä ja ehkä halveksunnasta sitä kohtaan. Siis silloin kun en jaksa olla ällistynyt siitä että joku hahmottaa ja arvottaa asiat niin ... alhaisesti ja alkeellisesti, minäyhteisölähtöisesti vailla epäilyksen häivää sen oikeellisuudesta tai oikeutuksesta?


      • poiuytrdfgh

        Ja arvatkaa miltä se tuntuu sille aivojen takaosassa asuvalle tyypille miten ihmiset puhuu mun ulospäin hahmottuvalle henkilölle ?
        Voin kertoa: "Aiiiiiivan absurdille !!!!


      • poiuytrdfgh

        siitä puolestaan muotoutuu erikoinen elämäntarina, koska nuo kummatkin puolet on kuitenkin totta (näky niitä tai ei jossain tietyssä tilanteessa), ja ne aina välillä ilmenee eri yhteyksissä.


      • poiuytrdfgh
        hkjkjlkö kirjoitti:

        Mutta eikö äly ole jokseenkin sosiaalisen määrittelyn tulos. Mitäpä keskiverto älynmäärittäjä tietää nassuperheen älynkäyttö/tukahduttamisasioista. Varmaan heittää sen asiaankuulumattomana aineistostaan pois. Tuohon johonkin aikaisempaan kommentoidakseni niin tse taas olen arvellut (ilman neurologisia tutkimuksia ja sen suurempaa, pinnallinen kuitenkin, edes asiantuntemusta) että minulla on erityisen kehittyneet etuaivo-osat, jotka sitten valllitsevissa oloissa ovat jotenkin kääntyneet "itseään vastaan", tai ei ehkä niin , vaan jotenkin peiliksi jota kukaan ei halua katsoa, tai ehkä jotain muuta vaikeasti ilmaistavaa.. Kyse ei ole ollenkaan siitä ettenkö tajuaisi mitä muut ihmiset ajattelisivat tai mitä he arvottaisivat vaan äärettömästä resistenssistä ja ehkä halveksunnasta sitä kohtaan. Siis silloin kun en jaksa olla ällistynyt siitä että joku hahmottaa ja arvottaa asiat niin ... alhaisesti ja alkeellisesti, minäyhteisölähtöisesti vailla epäilyksen häivää sen oikeellisuudesta tai oikeutuksesta?

        Joo meillä on varmaan tuossa ero. yllättävän hyvin kumminkin ymmärrämme mitä toinen sanoo, Minä tiedän toisten arvotukset silloin hyvin kun olen aivojeni takaosalla perusteellisesti opiskellut heidän kulttuurinsa esimerkiksi. Silloin voin tietää paremminkin kuin keskivertoihmiset mutta en ymmärrä esim. luurivastaajien arvoja koska en ole voinut opiskella niitä mistään kun ei ne täysin yhtenevät olleet eettisten periaatteidenkaan kanssa. Koen enemmänkin jotain äärimmäistä absurdiutta vaan kokemuksessani..


      • poiuytrdfgh

        haha...tuosta varmaan johtuu sekin että minulla on mahdollisesti vähemmän suhteita kuin monilla muilla koska oon suuntautunu aivojen takaosiin. ..ja monikaan mies ei lähde sinne kurkkaamaan...ja mua tympii sellaset jotka ei kurkkaa...


      • poiuytrdfgh

        siis he on ehkä enemmän kiinnostuneita jostain muusta kuin aivojen takaosien jakamisesta mistä minä


      • poiuytrdfgh

        Noh mutta onneks viihdyin ihan hyvin ihan yksin höpötellen...


      • poiuytrdfgh

        Mut joo sinö varmaan tiedöt paremmin miten nämä ihmiset tämän asian ympärillä esim suomessa ajattelee. Oikeastaan en ole päässyt siitä perille....kirjotan enemmän sitä kautta mille se mulle tuntuu...


      • poiuytrdfgh

        Mulla korostuukin heidän kanssaan kommunikoidessa se tunne joka tuntuu rintakehässä ja päässäkin kun keskustellaan...eikä se tunne ollu hyvä---


      • poiuytfdfgh

        siitä tunteesta kumpuaa suurin kritiikkini...
        ehkä kun mulla on hyvin voimakas tunne-empatia mutta kognitiivinen empatia vähäisempi. Mä eläydyn puhujan tunteeseen ja koen sen itsessäni...eikä se useinkaan ollut hyvä....Sen tuntee...sitä ei ole helppo edes puheilla peitellä


      • poiuytrdfgh

        Mulle on keskustelukumppanissa kaikkein tärkein asia että hänestä lähtee emotionaalisesti AITO HYVÄ tunne. Muu on sivuseikkaa.


      • poiuytrdfgh

        Ja se on juuri se mikä vanhemmissani on huonointa mahdollista. Ihan hirmu se heidän energia. Sitä en kestä.


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä se on lapselle tärkeetä että se tunnetason energia on hyvälaatuista...


      • poiuytrdfgh

        Se oli kanssa hassu kokemus luureissa kun ihmiset koittaa peitellä tunteitaan niin että se on täysin läpinäkyvää mulle, ..ikäänkuin kuvitellen ettei se välity toiselle, että heillä on tunne jota he hiki hatussa peittelee. Sit mietin pitääkö mun näytellä takasin ihan kuin uskoisin näytelmän.


      • poiuytrdfgh

        Sen koin yhteistä Eleanor Longden videossa kuvaamaan kokemuksen ja oman kokemukseni välillä, että se että aloin puhua toisille ihmisille harmittomasta mieltäni vaivaavasta asiasta kasvatti siitä hurjan ja pelottavan. Koen, että se oli virhe, että avauduin kenellekään koskaan sisimmästäni. Ihmiset niinkuin kävivät harmittomien asioiden kimppuun siellä niin, että niistä tuli harmillisia. Juurikin he rikkoivat suhdettani omaan itseeni, josta tunnen loukkantumista eikä oikeastaan huvita puhua melkein kenenkään ihmisen kanssa, joka on ajattelemattomasti kommentoinut sisintäni. Koen itseni alunperin huijatuksi puhumaan toisille ihmisille valheellisella houkutuksella että siitä seuraisi jotakin hyvää sisimmälle. Noh mutta nyt kun se virhe on käynyt jo eikä sitä tekemättömäksi saa., voinkin puhua vaikka julkisesti vaikka kaikki ajatukseni. ..jos sille päälle satun.


      • poiuytrdfgh

        Ihmiset on usein pahansuopia toisen ihmisen erilaisille sisäisille kokemuksille kun saavat tietää niistä. Minullakin tuo autistisen visuualinen ajattelu. Minut peloteltiin melkein hengiltä sillä että ajattelen kuvilla, niinkuin pelotellen ja uhkaillen melkeen : "MITÄÄÄÄÄ KUVIA SINÄ NÄET !!!!!!!!!!"
        Siis kuuntelen puhujan puhetta, ja jotta voin ymmärtää mitä hän sanoo, näen sen kaiken film inä. Riippuu kirjaimellisesti siitä mitä puhuja sanoo mitä ne kuvat ovat.
        Ajatteluni koitui ongelmaksi siinä vaiheessa kun ihmiset alkoivat puhua minulle niin rumia, että entiset kauniit filmit muuttuivat rumiksi, Olen yrittänyt korjata tilannetta kauniilla maalauksilla.


      • poiuytrdfgh

        Siitä tuli kauhea sosiaalinen rökitys, että mitä näkemäni kuvat ovat kun aloin kertoa niistä ääneen. Ja kuvista tuli minulle ongelma. Sitä ennen ne kai toimivat ihan luonnollisesti ja toimivasti ajattelunani kun niitä ei kenenkään kanssa jakanut. Mutta kun en voi lopettaa kuvien katsomista koska silloin minun olisi lopetettava ajattelu tyystin. Minun kuvistani tavallaan tuli myös pahoja koska ihmiset suhtautuivat vihamielisellä tunteella niihin. Niinkuin tunnelmallla: Tämä on arvelluttavaa että näet kuvia !"
        Isäni ja toinen mies pelottavalla äänellä puhuivat näkemistäni kuvista ja minua peloteltiin niillä kauhesti ja niistä tuli ongelma. En voi kuitenkaan lopettaa ajattelemista, joten ainoa konsti on koittaa vaihtaa elämän kontekstia, jotta kuvat vaihtuisivat ja nuo pelottavat unohtuisivat. Omien kauniiden filmien kehittely on ollut tässä ainoa toimiva apu. Keskittyminen johonkin esteettiseen.


    • poiuytrdfgh

      Ja just toi...mä kanssa haluan ohjeet tuolleen kunnolla...ei mitään ympäripyöreää...
      Mulle pitää sanoa että jos mun pitää tuottaa jotain, niin jotta saa mitä on halunnut niin pitää sanoa se tarkalleen mimmonen halutaan...

    • poiuytrdfgh

      toimiiko

    • poiuytrdfgh

      Niin siis kun sain aivovaurion näkö sumeni välittömästi, samalla visualisointi voimistui. Luin että tuo on tyypillistä sen jonkun aivojen näöstä vastaavan alueen vaurioituessa ja siitä voi seurata kehittynyt maalaamisen kyky. Mutta kokemuksesta keskustelu ihmisten kanssa silloin kun se oli aktiivisimmillaan päällä oli jotain todella kauheaa...

      • poiuytrdfgh

        Jos sitä keskustelua olisi jatkanut olisi voinut käydä jotakin tuollaista kuin tuossa videossa ylempänä vaikka ei olekaan samasta vaivasta kyse. Monologi on turvallisempaa. Pysyttelen tästedes visummin siinä.


      • poiuytrdfgh

        Kysymys ei ole narsismista siinä etten lähde niin aktiivisesti nykyään keskustelemaan ihmisten kanssa toisensa asioihin puuttuvaan tyyliin vaan kaikkien etu että ikävät väärinkäsitykset vähenevät.


      • poiuytrdfgh

        Täällä palstallakin minua on arvosteltu siitä etten keskustele samoin kommentoiden toisten asioita kuten muut. Katson että minun antini on kuitenkin antoisampi näin. Koska muutoin on mahdollista päätyä omituisten kiistakysymysten äärelle turhaa.


      • poiuytrdfgh

        Minulla sosiaalisuus toimii hyvin vain sillon kun itsenäisesti tuotan jotain mitä sitten voin jakaa muille silloin kun ilmenee siihen sopiva konteksti.


      • poiuytrdfgh

        Onko tämä suomi24 sellainen, niin se on vähän niin ja näin... :)


    • poiuytrdfgh

      Todellakin se on absurdia että narsisti käyttää elämänsä itsensä henkisen kehittämisen sijaan haitatakseen toisten kehitystä. Narsistin systeemillä hänen itsensä ja kaikkien asianosaisten kehitys hidastuu. Se on nähdäkseni narsismin suurin ongelma ja haittavaikutus.

      • poiuytrdfgh

        Se on se ongelma jolle pitäisi voida jotain.


    • poiuytrdfgh

      Kyllä se on erityisesti tää perheemme psykopaatti se henkilö joka saa kaiken kaaokseen, mutta on samalla jostain kumman syystä saanut muut uskomaan että hänellä olisi jotain erityistä viisautta vaikka mikään ei viittaa siihen ja pääkin on paljon pienempi kuin muilla osallisilla.

    • poiuytrdfgh

      No niin, nyt lopetan täällä, jollei tule jotain erityistä kerrottavaa.
      Alan kirjoittaa asioista kokonaan uudesta taiteellisesta näkökulmasta taiteellista blogia niin että merkitysmaailmat muuttuu., ettei tuu enempää jankattua samaa...

    • poiuytrdfgh

      Semmonen tuli vielä mieleen luurikokemuksesta, että ihmisille ylivoimaisesti oleellisin asia elämässä tuntuu olevan kaikkien mahdollisten miljoonien asioiden ja ajatusten joukossa seuraavat:
      Onko ihminen katkera, vihainen tai masentunut.
      Eli heitä kiinnostaa tunne yli kaiken muun, mutta kuitenkin mielenkiintoisen paradoksaalisesti tunteellista ominaisuutta ei ihmisissä pidetä arvossa.
      Jos kerran tunteellisuutta ei edes pidetä arvossa, miksi edes mitään muuta asiaa ei juurikaan haluta puhua. Kiinnostus numero 1 on onko ihminen vihainen. Miksi juuri vihainen ?

      • Mihin

        Mihin vihaisuus kohdistuu?
        Kertoo paljon.
        Tai jos soittajan ainoa tarkoituskin on luuri-ihmisen lyttääminen.


      • poiuytrdfgh

        niin päästä varpaisiin vammautunut ja kokonaan yksin jätetty ulkonaliikkumiskyvytön aivovammautunut soitteleekin luureihin lyntätäkseen yksin sata ihmistä, niinkö ?
        En jaksa enää keskustella pähkähulluja keskusteluja. Vihdoin olen oppinut jotain.
        Että aivovammattomienkin pää voi sisältää ihan mitä vaan.


      • poiuytrdfgh

        Alan välttää kaikkea sekapäistä seuraa, jotta oma aivohyytelöni saisi uutta parempaa sisältöä. Bye bye


      • poiuytrdfgh

        Ihmettelen vaan ihmisiä joille tulee mieleen vain pahoja tunteita kuten lynttäämisen halua.


      • poiuytrdfgh

        Oliskos mahdollista jonkun motiivi olisikin huolehtia, välittää, kantaa vastuuta, toivoa parempaa suuntaa, kehitystä...lempeyttä...


      • Sinne_luu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        niin päästä varpaisiin vammautunut ja kokonaan yksin jätetty ulkonaliikkumiskyvytön aivovammautunut soitteleekin luureihin lyntätäkseen yksin sata ihmistä, niinkö ?
        En jaksa enää keskustella pähkähulluja keskusteluja. Vihdoin olen oppinut jotain.
        Että aivovammattomienkin pää voi sisältää ihan mitä vaan.

        Sinne luureihin soittaa varmaan satamäärin ihmisiä. Ei ne voi tietää kuka sinä olet kun soitat sinne.
        Kuinka paljon ihmisiä soittaa noihin palveluihin viikon/vuoden aikana?


      • MaraKatit
        Sinne_luu kirjoitti:

        Sinne luureihin soittaa varmaan satamäärin ihmisiä. Ei ne voi tietää kuka sinä olet kun soitat sinne.
        Kuinka paljon ihmisiä soittaa noihin palveluihin viikon/vuoden aikana?

        Niinpä?


    • poiuytrdfgh

      Voin vannoa että itse soitin luuriin sillä motiivilla, että saisin varmistettua, että kaikki asiat hoituu hyvin ja vastuullisesti siitä huolimatta, että mulla oli vaikea hermostovaurio . Koska olen aina ollut vastuullinen ihminen niin huolestuin kuinka se onnistuu samalla kun on vaikea hermostovaurio.
      Koen, että asiaani ei ymmärretty noin kuin se mulle oli ja siitä tuli uusia ongelmia.
      En ollut lainkaan vihainen, vaan huolestunut kuinka asiat hoituu hermostovammautuneena.

      • poiuytrdfgh

        Ja vanhempani järkyttivät samassa tilanteessa ensimmäisen kerran elämässäni yllätyksekseni hylätessään minut kokonaan vammauduttuani.
        Kyseessä ei ole vihaisuus vaan järkytys.


      • poiuytrdfgh

        En olisi uskonut että niin voitaisiin tehdä.


      • poiuytrdfgh

        Siksi aloin soitella vieraille ihmisille.


      • poiuytrdfgh

        Ja yllätyksenä siellä minulle tuli se, että ihmiset niin paljon miettivät vihaisuusteeman valossa kaikkea. Se oli vaikeaa tunneherkälle ihmiselle.


      • poiuytrdfgh

        Eli siinä tuli samaan syssyyn:
        vammautuminen
        hylätyksi tuleminen
        rankan vihaisen maailman kohtaaminen


      • poiuytrdfgh

        Sitä reittiä sitten päädyin tänne. En ole ennen 45-vuoden ikää ollut missään somessa tai suomi24 keskusteluissa, kun olin sellain enemmän kotityttö ennen tuota vammautumista


    • poiuytrdfgh

      Alright. Nyt täällä on eletty elävä helvetti. Luin psykologian professorin artikkelin, joka avasi oleellisia kysymyksiä. Eilen taisi sitten räjähtää traumat silmille kun koko loppuillan pyörrytti ja oli taju ihan kankaalla. Soitin psykopaatilleni ja sanoin: "Olette kyllä isäni kanssa traumatisoineet minut todella vaarallisella tavalla !" Psykopaattini vastasi: "No se on hyvä kun tiedät sen niin sitten se ei ole niin vaarallista. "

      • poiuytrdfgh

        Psykopaattini itse kertoi lukeneensa että nykyään on tutkittu että trauma vaan pahenee jos sitä lukuisia kertoja käydään läpi, ja siitä tulisi vain nopeasti mennä ohi,
        Valittelin psykopaatilleni, että luureissö yritin tuota kovasti selittää, mutta eivät kuunnelleet minua. Psykopaattini siihen: "Luuletko sä että ne sua kuuntelisi ja sen takia ei toistelisi sitä sinun kanssasi, jotta se ei sinulla vahvistuisi ?"

        Eli tästä syystä minun on näistä auttajista pysyttävä erossa koska he vain pahentavat traumaa. Netistä löytyy paljon paikkansapitävämpää psykologista tutimusta.
        Tosin trauma on nyt sitteen sen verran paha tässä vaiheessa että kyllä minun on nyt vältettävä vanhemmilleni altistumista kokonaan. Olen aivan järkyttynyt millaiseen tilaan eilen menin kun puhuin heille. Paremmin meni edeltäneet viikot kun en puhunut.


      • poiju

        Jos minä kirjoitan täällä, vannon, että pysyn täällä omalla ketjullani.
        Jos tämä tulee täyteen laitan oman uuden ketjun josta käy ilmi että minä sähellän siellä
        ja täytän ja tuppuan niin täyteen kuin ikinä haluan.
        Muualla en enää tuppua, en edes aloita.


      • Poiju

        Ymmärrän että muut voivat kirjoittaa vain jos minä pysyn täällä omalla ketjullani tai kokonaan poissa.
        Ymmärrän, että minun kaverini tulevat lukemaan minun kirjoituksiani tänne jos ne haluavat kanssani keskustella.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe