Esirukousketju

OiTulePyhäHenkiTaas

Jumala vastaa sanansa kautta. Ei siis ole oleellista onko rukouksessa jonkun kädet toisen pään päällä, vaan kysymys on aidosti apua pyytävistä ja aidosti näiden puolesta rukoilijoista, mutta Jumalan Itsensä mahd. vastauksista ja toiminnasta, Pyhän Henkensä kautta.

Epäilemättä tämä ketju kerää myös pilkkaajia sekä false flageja, molemmilta puolin eli rukoiltavien ja rukoilijoiden ei kannata uskoa ja luottaa joka nickiin ja rukousaiheeseen, kuten ei kaikkeen väitettyyn rukousvastaukseenkaan. Varmasti myös todellisia asioita tapahtuu. Kukin tietää sen itse ja vastaa asiastaan lähinnä Jumalalle Itselle.

Mutta joka pilkkaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen armolahjojen työtä, no, tiedämme myös mitä siitä seuraa.

Ei kannata kovin seikkaperäisesti paljastaa omia asioitaan, sillä tämä on avoin internet, Jumala kyllä tuntee kunkin meistä, sekä rukoiltavan asian, eikä Hän kaipaa pitkiä esipuheita.

Tämän ketjun tarkoitus on toimia aidon Pyhän Hengen työn eräänlaisena rukoustilaisuutena, ei humpuukikarismaattisuuden lavashowna. Tässä ketjussa tunnustetaan Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa ja Hänen Pyhää Nimeään, kristinuskon opin mukaisesti.

Kunnioitetaan Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
*

59

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rukoillaan saman tien kaikille amputoiduille jäsenet takaisin, sipsalapim!

      Nooiin, mitä seuraavaksi?

    • Sinäavaat

      Yhtä pyhää kolmiyhteistä jumalaa ja hänen pyhää nimeään. Tällaisesta ei todellakaan Raamattu puhu, eikä näin ollen kuuntele kenenkään rukouksia. Mikä pyhä nimi? Jeesus rukoili Isäänsä ja antoi mallin meille. Hän ei rukoillut mitään mystistä kolmiyhteistä jumalaa. Ei siis Isää, Itseään tai pyhää henkeä samaan aikaan. Ainoastaan Isää. Hän on ainoa rukousten kuulija, eikä jaa tätä asemaa kenenkään kanssa.
      Lue Psalmit 145. luku, siinä on esimerkki siitä, miten YHDELLE AINOALLE TOSI JUMALALLE esitetään kiitosrukous. Jae 15 ja 16 alkaa sanoilla, sinä, ei te.

      • PyhässäNimessä

        Siinä tapauksessa olet väärässä ketjussa, häpäisemässä Jumalaa, jota me tunnustamme.
        Tämä on Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan ketju.

        Sinulla on joku muu jumala.


      • sinäavaat
        PyhässäNimessä kirjoitti:

        Siinä tapauksessa olet väärässä ketjussa, häpäisemässä Jumalaa, jota me tunnustamme.
        Tämä on Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan ketju.

        Sinulla on joku muu jumala.

        Raamatun Jumala, jota Jeesuskin sanoi olevan ainoa tosi Jumala. Joh 17:3. Siihen uskon. Missä päin Raamattua puhutaan yhden pyhän kolmiyhteeisestä jumalasta?
        Tuolla opillahan todellisuudessa häpäistään tosi Jumalaa. Jeesuskin sanoi Isää Jumalakseen. "Minun Isäni, teidän Isänne, minun Jumalani, teidän Jumalanne." Nämä sanat hän sanoi Martalle kertoessaan nousevansa Isänsä luo taivaaseen..Joh: 14:28


      • sinäavaat

        Joh. 20: 17:ssa olevat sanat, jossa hän sanoi menevänsä Isänsä ja Jumalansa luo. Ei puhunut mitään 'yhdestä pyhästä kolmiyhteisestä jumalasta'
        Ei kai Jeesus valehdellut puhuessaan Martalle? Miten sekava ja valheellinen onkaan opetus yhdestä pyhästä kolmiyhteisestä jumalasta. Sellaiseen jumalaan en haluakaan uskoa vaan yhteen tosi Jumalaan, Raamatun Jumalaan.
        Pakanauskonnoissa muinoin oli kolmiyhteisiä jumalia, mutta ei Jumalan omassa sanassa Raamatussa.


    • Samaatietä

      Pyydän itsekkäästi esirukousta hyvin vaikeaan ja kuormittavaan elämäntilanteeseni, joka rasittaa syvästi läheisiäni.

      Kiitos kaikille ja kiitos Herralle.

      • Siunaa.Samaatietä

        Taivaan Isä. Siunaa Samaatietä, auta häntä hänen vaikeassa tilanteessaan ja vahvista myös hänen läheisiään. Ota jo pois hänen kuormansa, anna hänelle rauha ja helpottunut olo hänen asiassaan. Helpota kivuissa, anna asioiden järjestyä. Ole Lohduttajana ja Voimana hänen vierellään. Rukoilen Sinun Pyhässä Nimessäsi Isä, Poika ja Pyhä Henki. Aamen.


      • Samaatietä
        Siunaa.Samaatietä kirjoitti:

        Taivaan Isä. Siunaa Samaatietä, auta häntä hänen vaikeassa tilanteessaan ja vahvista myös hänen läheisiään. Ota jo pois hänen kuormansa, anna hänelle rauha ja helpottunut olo hänen asiassaan. Helpota kivuissa, anna asioiden järjestyä. Ole Lohduttajana ja Voimana hänen vierellään. Rukoilen Sinun Pyhässä Nimessäsi Isä, Poika ja Pyhä Henki. Aamen.

        Aamen! Kiitos Isä, että autat meitä henkesi kautta ja kiitos, että pidät meistä huolen elämämme loppuun asti. Kiitos uskovien yhteydestä. Kiitos, ettet jätä meitä koskaan yksin. Anna Isä anteeksi kaikki epäilyksemme ja syntimme. Vahvista meitä. uskossamme.
        Aamen!


    • kaminakuumaksi

      he-ma, kirjoitit pilkkaa, mutta minä tulen näkemään päivän ja hetken jolloin amputoidut jalat kasvavat.

      • Onttoja lupauksia, ihan kuin ryssät lupailivat leipää aikanaan rajaloikkareille.

        Jos maailmojen luoja olisi olemassa tuomiosi hänen avuttomasta puolustelustaan olisi kuitenkin ikuisuus helvetintulessa.


      • Ed.rukoilija
        he-ma kirjoitti:

        Onttoja lupauksia, ihan kuin ryssät lupailivat leipää aikanaan rajaloikkareille.

        Jos maailmojen luoja olisi olemassa tuomiosi hänen avuttomasta puolustelustaan olisi kuitenkin ikuisuus helvetintulessa.

        Ainakaan itse en ole "lupaillut" yhtään mitään.
        Rukous Taivaaseen on lähtenyt, Jumala vastaa siten kuin vastaa. 🌼


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Onttoja lupauksia, ihan kuin ryssät lupailivat leipää aikanaan rajaloikkareille.

        Jos maailmojen luoja olisi olemassa tuomiosi hänen avuttomasta puolustelustaan olisi kuitenkin ikuisuus helvetintulessa.

        Mutta Jumala voi muuttaa sydämen. Sanotaan, että kivisydämen tilalle lihasydämen. Jumala voi muuttaa kuolleen eläväksi, kun kerran iänkaikkinen alkaa. Jumala voi muuttaa ihmisen elämän suunnan kokonaan. Jumala voi pelastaa ihmisen sielun. Jumala voi antaa toivon epätoivon keskelle. Jumala voi tehdä sen, jos ihminen ottaa hänet vastaan ja Jeesuksen vapahtajakseen. Jumala avaa sokeat hengen silmät näkemään ja sokeat hengen korvat kuulemaan. Jumala herättää ihmisen eloon kuolleista. Jumala voi antaa rauhan. Tämä ruumimme on vain tomumaja,. Se ei peri taivasten valtakuntaa. Onkin paljon tärkeämpää sielujemme tila kuin ruumillinen tilamme.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Mutta Jumala voi muuttaa sydämen. Sanotaan, että kivisydämen tilalle lihasydämen. Jumala voi muuttaa kuolleen eläväksi, kun kerran iänkaikkinen alkaa. Jumala voi muuttaa ihmisen elämän suunnan kokonaan. Jumala voi pelastaa ihmisen sielun. Jumala voi antaa toivon epätoivon keskelle. Jumala voi tehdä sen, jos ihminen ottaa hänet vastaan ja Jeesuksen vapahtajakseen. Jumala avaa sokeat hengen silmät näkemään ja sokeat hengen korvat kuulemaan. Jumala herättää ihmisen eloon kuolleista. Jumala voi antaa rauhan. Tämä ruumimme on vain tomumaja,. Se ei peri taivasten valtakuntaa. Onkin paljon tärkeämpää sielujemme tila kuin ruumillinen tilamme.

        Niin, maailmojen luoja pystyisi toki monenlaiseen - jos olisi olemassa.

        Jesusianistit ovat kuitenkin pahasti erehtyneet, koska satujeesuksella ei ole mitään tekemistä mahdollisen oikean jumalan kanssa. Satujeesus on vain yksi tuhansista kultaisista vasikoista.


      • Rukousrauhaa
        he-ma kirjoitti:

        Niin, maailmojen luoja pystyisi toki monenlaiseen - jos olisi olemassa.

        Jesusianistit ovat kuitenkin pahasti erehtyneet, koska satujeesuksella ei ole mitään tekemistä mahdollisen oikean jumalan kanssa. Satujeesus on vain yksi tuhansista kultaisista vasikoista.

        Sattumoisin ainakin pari henkilöä tässä ketjussa uskoo ja tunnustaa tätä kristittyjen Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, jonka kunniaksi tämä esirukousketju on asetettu.

        Olisiko mahdollista kristittyjen saada uskonrauha foorumilla joka on merkitty osion "kristinusko" alle?

        Olemme myt saaneet lukea antikristilliset: sekä juutalaisuuden että ateistisen, mahd. myös pakanallisen näkökulman Jumalaamme vastaan. Kiitos ilmoituksistanne, vallitsevassa euro-demokratiassahan teillä on erillisoikeus haistatella ja pilkata toisinajattelijoita.

        Saisimmeko nyt rauhassa jatkaa itse topicin ja ketjun aloituksen mukaisesti? Vai onko kristittyjen Jumalan rukoileminenkin fasismia ja rasismia?

        Valittakaa asiassa itse Aller-Suoli24-medialle, joka mahd. poistaa koko kristinusko-osion.

        Ei tarvitse vastata.

        Jatkakaamme itse esirukousaiheella.
        *


      • Rukousrauhaa kirjoitti:

        Sattumoisin ainakin pari henkilöä tässä ketjussa uskoo ja tunnustaa tätä kristittyjen Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, jonka kunniaksi tämä esirukousketju on asetettu.

        Olisiko mahdollista kristittyjen saada uskonrauha foorumilla joka on merkitty osion "kristinusko" alle?

        Olemme myt saaneet lukea antikristilliset: sekä juutalaisuuden että ateistisen, mahd. myös pakanallisen näkökulman Jumalaamme vastaan. Kiitos ilmoituksistanne, vallitsevassa euro-demokratiassahan teillä on erillisoikeus haistatella ja pilkata toisinajattelijoita.

        Saisimmeko nyt rauhassa jatkaa itse topicin ja ketjun aloituksen mukaisesti? Vai onko kristittyjen Jumalan rukoileminenkin fasismia ja rasismia?

        Valittakaa asiassa itse Aller-Suoli24-medialle, joka mahd. poistaa koko kristinusko-osion.

        Ei tarvitse vastata.

        Jatkakaamme itse esirukousaiheella.
        *

        Aller madiaa vahvemmaksi voisi uskonharhainen kuvitella kolmiomaisen epäjumalansa, jos siihen aidosti uskoisi.

        Eikö ole käynyt mielessä rukouksen voimalla poistaa meitä rienaajia tavalla tai toisella?

        Vai eikö epäjumalalle osoitettu rukous ole tuottanut tulosta?


      • Tiedonantajat
        he-ma kirjoitti:

        Aller madiaa vahvemmaksi voisi uskonharhainen kuvitella kolmiomaisen epäjumalansa, jos siihen aidosti uskoisi.

        Eikö ole käynyt mielessä rukouksen voimalla poistaa meitä rienaajia tavalla tai toisella?

        Vai eikö epäjumalalle osoitettu rukous ole tuottanut tulosta?

        Miksi esim. minä sellaista rukoilisin? Jokaisen oma kirjoitus on hänen oma todistuksensa itsestään ja uskostaan.

        Tässä oppii monenlaista. Hellarit, luterilaiset, pakanat, ateistit, romanit, muslimit, juutalaiset, messiaaniset, vassarit, suvakit, perSut, natottajat, venäjämieliset, jokaiset ovat vuosien ajan omalla viestinnällään antaneet kuvan itsestään.

        Kyllä Jumala Itse pitää huolen asioistaan, Hän seisoo taustalla, katselee ja kuuntelee. Eilen illalla koin taas kohtalaisen vahvana Jumalan läsnäolon. Hänellä oli jotain asiaa. Kaitpa se puhe on sydämeen / henkeen painunut ja tekee siellä omaa työtään. 🐈


      • Tiedonantajat kirjoitti:

        Miksi esim. minä sellaista rukoilisin? Jokaisen oma kirjoitus on hänen oma todistuksensa itsestään ja uskostaan.

        Tässä oppii monenlaista. Hellarit, luterilaiset, pakanat, ateistit, romanit, muslimit, juutalaiset, messiaaniset, vassarit, suvakit, perSut, natottajat, venäjämieliset, jokaiset ovat vuosien ajan omalla viestinnällään antaneet kuvan itsestään.

        Kyllä Jumala Itse pitää huolen asioistaan, Hän seisoo taustalla, katselee ja kuuntelee. Eilen illalla koin taas kohtalaisen vahvana Jumalan läsnäolon. Hänellä oli jotain asiaa. Kaitpa se puhe on sydämeen / henkeen painunut ja tekee siellä omaa työtään. 🐈

        Jumalasi, tuo epäjumala ei pysty yhtään mihinkään. Se elää loisena aivoissasi, eikä ilman sinun vaikutustasi pysty edes palstalle kirjoittamaan.

        Jumalasi elää vain sinun sairaassa mielessäsi, ei missään muualla. Nyt tunnet pakottavaa tarvetta kumota väittämäni, mutta hillitse itsesi ja anna sille epäjumalallesi mahdollisuus... voisihan hän halutessaan estää tämänkin kommenttini julkaisun vaikkapa aiheuttamalla minulle paskahavauksen... odotellaan hetki, jos tuo epäjumalasi on vammaisuuttaan pikkuisen hidas... vielä hetki... ja vielä...

        Onnistuikohan tuo epäjumalasi, vai toteutuiko hänen tahtonsa?


      • SiunaustaSuolistollesi
        he-ma kirjoitti:

        Jumalasi, tuo epäjumala ei pysty yhtään mihinkään. Se elää loisena aivoissasi, eikä ilman sinun vaikutustasi pysty edes palstalle kirjoittamaan.

        Jumalasi elää vain sinun sairaassa mielessäsi, ei missään muualla. Nyt tunnet pakottavaa tarvetta kumota väittämäni, mutta hillitse itsesi ja anna sille epäjumalallesi mahdollisuus... voisihan hän halutessaan estää tämänkin kommenttini julkaisun vaikkapa aiheuttamalla minulle paskahavauksen... odotellaan hetki, jos tuo epäjumalasi on vammaisuuttaan pikkuisen hidas... vielä hetki... ja vielä...

        Onnistuikohan tuo epäjumalasi, vai toteutuiko hänen tahtonsa?

        Minä en sulle paskahalvausta rukoile, miksi ihmeessä?
        Mutta itse kyllä taisit sen itse itsellesi manata.

        Jos alkaa vatsaa vääntää, suolisto tökkii, se tietenkin VOI olla umppari tai suolisolmu (kannattaa varmistaa lekurissa) mutta noin muutoin, profetoin sen olevan mitä luultavimmin: paskahalvaus.

        Ilmoittele, kun olet kuukauden päästä päässyt osastolta ja kykenet taas pieremään. 💐


      • SiunaustaSuolistollesi kirjoitti:

        Minä en sulle paskahalvausta rukoile, miksi ihmeessä?
        Mutta itse kyllä taisit sen itse itsellesi manata.

        Jos alkaa vatsaa vääntää, suolisto tökkii, se tietenkin VOI olla umppari tai suolisolmu (kannattaa varmistaa lekurissa) mutta noin muutoin, profetoin sen olevan mitä luultavimmin: paskahalvaus.

        Ilmoittele, kun olet kuukauden päästä päässyt osastolta ja kykenet taas pieremään. 💐

        Jälleen törmään epäjumalansa innoittamaan profeettaan joka elää aivan sekopäisenä omassa kuplassaan.

        Umpilisäkkeeni on tulehduksen takia leikattu 40 vuotta sitten.

        Kannattaa ihan oikeasti miettiä oletko oikeasti ihan oikea hapenpuutteen vammauttama uskonharhainen epäjumalaasi puolustamaan.

        Näkisin niin, että surkuhupaisa yrityksesi johtaa jopa epäjumalasi halveksimaan sinua, saati sitten mahdollisen mutta toki epätodennäköisen jumalan lopullinen tuomio epäjumalan palvelemisesta lienee grillin alimmainen arina.


      • JumalaOnRakkaus
        he-ma kirjoitti:

        Jälleen törmään epäjumalansa innoittamaan profeettaan joka elää aivan sekopäisenä omassa kuplassaan.

        Umpilisäkkeeni on tulehduksen takia leikattu 40 vuotta sitten.

        Kannattaa ihan oikeasti miettiä oletko oikeasti ihan oikea hapenpuutteen vammauttama uskonharhainen epäjumalaasi puolustamaan.

        Näkisin niin, että surkuhupaisa yrityksesi johtaa jopa epäjumalasi halveksimaan sinua, saati sitten mahdollisen mutta toki epätodennäköisen jumalan lopullinen tuomio epäjumalan palvelemisesta lienee grillin alimmainen arina.

        Miksi minun Jumalani halveksisi minua, tai sinua?

        Käytät jatkuvasti sanaa "epäjumala", joka sanana tarkoittaa rinnakkaisjumaluutta, suhteessa johonkin oikeaan jumalaan. Kuka tai mikä mahtaa olla sinun jumalasi kun nimität minun jumalaani epäjumalaksi?

        Selvästikin tunnustat jotain jumaluutta ja tämän kristittyjen jumalan koet viholliseksesi. Mutta miksi se sinua häiritsee mitä me uskomme? Tuo kuvauksesi Jumalan muka kostotoimenpiteistä ei natsaa yhteen Jumalamme kanssa. Hän ei ole pikkumainen, mutta jämti Hän kyllä on. Hän ei kuitenkaan paista ketään alimmilla arinoilla. Tuollaiset jutut eivät kuulu protestanttiseen kristinuskoon. Room.katolilaisuudessa voi olla näitä outoja juttuja ja joillain pikkupuljuilla - sekä juutalaisilla kaikenmaailman golemit - mutta edes hellareissa en tiedä sepitettävän moisia kertomuksia / valeita Jumalastamme.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Niin, maailmojen luoja pystyisi toki monenlaiseen - jos olisi olemassa.

        Jesusianistit ovat kuitenkin pahasti erehtyneet, koska satujeesuksella ei ole mitään tekemistä mahdollisen oikean jumalan kanssa. Satujeesus on vain yksi tuhansista kultaisista vasikoista.

        Niin pystyisi ja minä uskon, että Jumala johon uskon pystyy. En voi mitään sille, ettet sinä usko. Eikä se edes ärsytä minua, koska tässä ei ole kyse minusta, vaan sinusta. Ei siittä teenkö jotain oikein tai väärin. Sillä uskominen on Jumalan teko, ei minun. Voisimpa helpottaa oloasi, mutten voi. Minulla olisi sinulle monta henkilökohtaista kysymystä, muttet vastaisi niihin. En yritä käännyttää sinua. Pidät minua tyhmänä. Sekään ei tunnu ahdistavalta. Mutta olen silti surullinen puolestasi, vaikka sanoisit mitä. Minulle kertoo jo jotain se, että vietät aikaa hengellisillä palstoilla pilkaten Jumalaa, johon et usko. Pilkkaat samalla uskovaisia, jotka uskovat. Mietin, mikähän laittaa sinut tekemään noin kuukaudesta toiseen. Ihan kuin olisit syvästi pettynyt ja katkeroitunut. Miksi niin usein kirjoitat amputoiduista raajoista? Ovatko sinun jalkasi amputoitu? Tai oletko pettynyt siihen että näet maailmassa hädän ja kokenut tuskaa niin paljon, että olet kyynistynyt? Ei tarvitse vastata.
        Vsstaatko millaisen ajattelet Luojan olevan tai millainen hänen mielestäsi pitäisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Onko sinulla kipuja kovasti? Saatko nukuttua? Ruumiin ja mielenkipuja? Liikaa kuormaa? Onko sielusi kuin rikki? Pystytkö itkemään? Ei tarvitse vastata. Oletko vihainen jostain, mikä sattui kauan sitten? Onko sinua kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ehkä lapsena? Kuulostat särkyneeltä.


      • JumalaOnRakkaus kirjoitti:

        Miksi minun Jumalani halveksisi minua, tai sinua?

        Käytät jatkuvasti sanaa "epäjumala", joka sanana tarkoittaa rinnakkaisjumaluutta, suhteessa johonkin oikeaan jumalaan. Kuka tai mikä mahtaa olla sinun jumalasi kun nimität minun jumalaani epäjumalaksi?

        Selvästikin tunnustat jotain jumaluutta ja tämän kristittyjen jumalan koet viholliseksesi. Mutta miksi se sinua häiritsee mitä me uskomme? Tuo kuvauksesi Jumalan muka kostotoimenpiteistä ei natsaa yhteen Jumalamme kanssa. Hän ei ole pikkumainen, mutta jämti Hän kyllä on. Hän ei kuitenkaan paista ketään alimmilla arinoilla. Tuollaiset jutut eivät kuulu protestanttiseen kristinuskoon. Room.katolilaisuudessa voi olla näitä outoja juttuja ja joillain pikkupuljuilla - sekä juutalaisilla kaikenmaailman golemit - mutta edes hellareissa en tiedä sepitettävän moisia kertomuksia / valeita Jumalastamme.

        En tunnusta yhtään jumaluutta ja siksi kutsunkin perustellusti kaikkia uskonharhaisten epäjumalia niiden ansaitsemalla nimellä.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Niin pystyisi ja minä uskon, että Jumala johon uskon pystyy. En voi mitään sille, ettet sinä usko. Eikä se edes ärsytä minua, koska tässä ei ole kyse minusta, vaan sinusta. Ei siittä teenkö jotain oikein tai väärin. Sillä uskominen on Jumalan teko, ei minun. Voisimpa helpottaa oloasi, mutten voi. Minulla olisi sinulle monta henkilökohtaista kysymystä, muttet vastaisi niihin. En yritä käännyttää sinua. Pidät minua tyhmänä. Sekään ei tunnu ahdistavalta. Mutta olen silti surullinen puolestasi, vaikka sanoisit mitä. Minulle kertoo jo jotain se, että vietät aikaa hengellisillä palstoilla pilkaten Jumalaa, johon et usko. Pilkkaat samalla uskovaisia, jotka uskovat. Mietin, mikähän laittaa sinut tekemään noin kuukaudesta toiseen. Ihan kuin olisit syvästi pettynyt ja katkeroitunut. Miksi niin usein kirjoitat amputoiduista raajoista? Ovatko sinun jalkasi amputoitu? Tai oletko pettynyt siihen että näet maailmassa hädän ja kokenut tuskaa niin paljon, että olet kyynistynyt? Ei tarvitse vastata.
        Vsstaatko millaisen ajattelet Luojan olevan tai millainen hänen mielestäsi pitäisi olla? Tai ei tarvitse vastata. Onko sinulla kipuja kovasti? Saatko nukuttua? Ruumiin ja mielenkipuja? Liikaa kuormaa? Onko sielusi kuin rikki? Pystytkö itkemään? Ei tarvitse vastata. Oletko vihainen jostain, mikä sattui kauan sitten? Onko sinua kohdeltu epäoikeudenmukaisesti ehkä lapsena? Kuulostat särkyneeltä.

        Pilkka on ansaittua, koska et pysty tuota epäjumalaasi esiin tai edes olevaiseksi manaamaan.

        Tässä ei muuten ole kyse miellyttävästä ja mahtavasta persoonastani, vaikka ytimiään myöten epärehellisen ja valheellisen uskonharhaisen tapaan yrität maalitolppia siirrellä.

        Pelaat vain omaan maaliisi, koska osoitat ja alleviivaat epäjumaluskosi noloutta.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Pilkka on ansaittua, koska et pysty tuota epäjumalaasi esiin tai edes olevaiseksi manaamaan.

        Tässä ei muuten ole kyse miellyttävästä ja mahtavasta persoonastani, vaikka ytimiään myöten epärehellisen ja valheellisen uskonharhaisen tapaan yrität maalitolppia siirrellä.

        Pelaat vain omaan maaliisi, koska osoitat ja alleviivaat epäjumaluskosi noloutta.

        Niimhän sinä aina sanot :D Mistä sinun palstoilla olostasi on sitten kyse, jos ei sinun persoonastasi? Tai oletko kenties täysin persoonaton. Pelaamisestako siinä on kyse, kuten kirjoitit ?Onko tuo niinkuin peliriippuvuuteen verrattavissa olevaa palstoihin koukkuun jäämistä?


      • Samaatietä kirjoitti:

        Niimhän sinä aina sanot :D Mistä sinun palstoilla olostasi on sitten kyse, jos ei sinun persoonastasi? Tai oletko kenties täysin persoonaton. Pelaamisestako siinä on kyse, kuten kirjoitit ?Onko tuo niinkuin peliriippuvuuteen verrattavissa olevaa palstoihin koukkuun jäämistä?

        Taas epäonnistut pysymään asiassa.

        Jos tuo epäjumalasi olisi olemassa, olisi hän jo iskenyt sinut hyvin karvaisella ja ruskealla kämmenellään liiskaksi rangaistuksena avuttomasta epäjumalan palvelemisesta.


      • Samaatietä
        he-ma kirjoitti:

        Taas epäonnistut pysymään asiassa.

        Jos tuo epäjumalasi olisi olemassa, olisi hän jo iskenyt sinut hyvin karvaisella ja ruskealla kämmenellään liiskaksi rangaistuksena avuttomasta epäjumalan palvelemisesta.

        Sori, pysytään sitten edustamassasi asiassa. Miksi oletat Jumalan käden olevan karvainen ja ruskea?


    • Torvisoittokuntaa

      Mä näen hemassa syvällisesti uskonnollisen ihmisen joka teksteillään haluaa ainoastaan juhlistaa oikeutta ateismiin ja sananvapauteen. Päättäjille hän kiukkuaa, ei uskoville eikä Jumalalle joka hänet tuntee.
      He-ma odottaa into pinkeänä ilmestyskirjan loppuhuipennusta! Kunnon jytkyä!!

      • En odota ilmestyskirjan loppuhuipennusta ollenkaan, koska raamattu on kokonaan fiktiivinen kirjakokoelma ja sen kuvaaman epäjumala todellakin on lähinnä naurettava.

        Sensijaan olisin todella tyytyväinen, jos oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä olisi olemassa. Silloin te uskonharhaiset kokisitte epäjumalanpalvojille kuuluvan tuomion, josta jumalan olemattomuuden vuoksi jäätte paitsi.


      • UskossaJeesukseen
        he-ma kirjoitti:

        En odota ilmestyskirjan loppuhuipennusta ollenkaan, koska raamattu on kokonaan fiktiivinen kirjakokoelma ja sen kuvaaman epäjumala todellakin on lähinnä naurettava.

        Sensijaan olisin todella tyytyväinen, jos oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä olisi olemassa. Silloin te uskonharhaiset kokisitte epäjumalanpalvojille kuuluvan tuomion, josta jumalan olemattomuuden vuoksi jäätte paitsi.

        Meillä "uskonharhaisilla" on oikea Jumala. Millä perusteilla väität, ettei Hän ole?

        Mutta, jos et itse usko - ja etenkään halua uskoa! -, mitä se sinuun kuuluu, mitä me uskomme?

        Oletko muuten S24 -mode? Onko modeille annettu käsky häiritä toisinajattelijoita?


      • UskossaJeesukseen kirjoitti:

        Meillä "uskonharhaisilla" on oikea Jumala. Millä perusteilla väität, ettei Hän ole?

        Mutta, jos et itse usko - ja etenkään halua uskoa! -, mitä se sinuun kuuluu, mitä me uskomme?

        Oletko muuten S24 -mode? Onko modeille annettu käsky häiritä toisinajattelijoita?

        Muhammadanisminharhaiset ovat aivan yhtä varmoja omasta jumalastaan kuin kristinuskonharhaisetkin.

        Erilaisia jumalia on esitetty tuhansittain ja kristinuskonharhakin on hajonnut tuhansiin kultteihin ja lahkoihin.

        Sinäkin olet omaa jumalversiotasi kyvytön olevaiseksi osoittamaan, joten nimitän jumalversiotasi oikeutetusti epäjumalaksi ja sinua yhtä oikeutetusti epäjumalanpalvojaksi.


    • Ebenezer.HerraOnAuttanut

      Voitaisko, ilman häiriötä palata ketjun aiheeseen:

      ESIRUKOUS.

      * Kuinka Samaatietä asiasi on edennyt? Ei tietenkään tarvitse vastata.

      Olisiko muilla esirukous-aihetta?

      KIITOS-aiheitakin saa laittaa.

      * Itse kiitän Jumalaa, että Hän on viimeisen vuoden aikana auttanut, kun on ollut läheisten kuolemia, hautaus- ja muita käytännön asioita, joita joskus edeltä käsin "pelkäsin", että kuinkahan tällaisesta kaikesta ruljanssista tulen / tulemme kerran selviytymään...!

      Jumalan avulle tyypillisesti, tuntuu kuin meitä olisi kannettu: asiat ovat hoituneet. Vielä on keskeneräisiä asioita, mutta kerrankin, vailla pelkoa USKON, että nekin järjestyvät.

      Aivan mieletön vuosi ollut, monta asiaa eli ongelmaa ollut päällekkäin ja oletan, että ainakin puolivuotta tulee nyt pinnalla olevissa asioissa vielä menemään.

      "Ebenezer!" "Tähän asti on Herra auttanut." 🙂

      Tuleviin asioihin, uutena tulee kuulumaan silmälääkärissä käynti. Siellä on jotain häikkää. Mutta sen toimitan ajallaan, kun on nämä nyt meneillään olevat asiat ohi, kuten tuleva polvileikkaus.

      • Samaatietä

        Kiitos kysymästä. Oli aika raskas päivä, mutta toiveikkuutta on nyt tänään ollut ilmassa ihanien ystävien myötä joita Jumala kuitenkin välillä järjestää. Sellaisia lepohetkiä arkeeni. Nauroin muutes niin tuolle he-man vastaukselle jonka häneltä sain. Hoh hoijakkaa. Ihan hassu.


    • Kiitos.Jumala

      Kiitos Jumalalle, joka johti ja johdatti Malesiassa pidätetyt traktaattien ja uskonnollisten kynien jakelijat (Timo Valtonen & kumpp.) vapauteen ja takaisin Suomeen.

      Tapahtumat olisivat voineet päättyä huonomminkin (usean vuoden vankeus), nyt ne sujuivat asiallisesti ja "rikolliset" pääsivät todella vähällä.

      Kiitos Jumala huolenpidostasi. Sinä myös mielelläsi antaisit meille viisauttasi toimia oikein, jos vain aina ymmärtäisimme sitä vastaanottaa.

      Aamen. 🌻

    • IsällePojalleJaPHengelle

      Kiitos Jumalalle, että Hän hoiti ja järjesti nopeasti ja parhainpäin erään yhtäkkisesti ilmaantuneen ongelman, jonka olin itse tietämättömyyttäni ja tyhmyyttäni aiheuttanut.

      Vaikkakin lievä kauhu iski muutama päivä sitten, myöskin siitä aiheutunut paha itsessään esti vieläkin pahemman ja kalliiksi tulevan ongelman! Se pisti stopin. Nyt tänä aamuna on asia saatettu kuntoon. 🙂

      Tiettyä ongelmaa on vielä, mutta siitä, myös tällaisiin ongelmiin tottuneena, selviän.

      Kiitän Isää Jumalaa ("Ole hyvä..."), Jeesusta, joka juuri katselee minua hymyillen, samoin hymyilevää Pyhää Henkeä.

      Tässä sitä oppi, että paha itsekin kääntyi hyväksi.

      Kiitos Yhdelle Pyhälle Kolmiyhteiselle Jumalallemme.

      Aamen. 🌹

    • Samaatietä

      Minulle on järjestynyt ihmeesti apua tilanteeseni , johon pyysin esirukousta tässä ketjussa. On alkanut tuntumaan, että olen kannettavana käsivarsilla. Asioita järjestynyt moneella alueella.
      Kiitollinen olo.
      Kiitos Jumalalle kaikesta! Myös surun hetkistä.

      • Mitä on tapahtunut? Voitko laittaa jonkun käytännön esimerkin?


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä on tapahtunut? Voitko laittaa jonkun käytännön esimerkin?

        Mielelläni kerron! Yhtäkkiä käynyt nyt viikon sisällä enemmän vieraita, jotka ovat tuoneet minulle ruokia ja alkaneet touhuamaan täällä. Kun en nyt aja autoa niin yhtäkkiä on järjestynyt autokyydityksiä siis tuttuja ja puolituttuja. On kyselty seurakuntaan moneen otteeseen ja tarjottu tukea sinne lähtemiseen. Viilon verran ollut yhtä hälinää. Myös puhelinsoittoja ja viestejä olen saanut.
        Yksi olisi ollut tarjoamassa rahaakin. Toinen rahantarjoajakin oli. Uimaankin tullut yhtäkkiä kutsuja ja vieläpä niin että hän maksaa. Ihan hävettää kirjoittaa kaikkea, kun en oikeastikkaan ole kaikkea sitä ansainnut. Ruokaa kaapit ja pakastimet täynnä ja lisää olisi tulossa, muttei mahdu enempää.
        Jopa vaatteita toi pari tuttua. Uusia ja käytettyjä. Loput annoin eteenpäin. Yks tuli uuden läppärin kanssakin, että tarvinko ja puhelimen kanssa toinen.
        En ole mitään pyytänyt. En ymmärrä mistä tämä yhtäkkinen kansanpaljous tulee 😅
        Fyysinen vointi on silti ennallaan, joka rasittaa kovastikkin.
        Niin ja siivoamassa käyneet.


      • Kauhun.keskellä.rauha

        Samankaltaista, erityisillä käsivarsilla kantamista olen kokenut erityisesti jo yli vuoden ja edelleen.

        Vuosi on ollut mieletön, lukuisia isoja asioita päällekkäin ja taloudenhoitoa, johon en ole tottunut.

        Tuolla jossain yläilmoissa on Asiainhoitaja, joka tuntuu järjestelevän asioita, niin että kaikki "ai, jaa, ja mites tää asia hoidetaan?" tuntuvat, pikku kompasteluineen korjaantuvan ja sujuvan omalla painollaan.

        Kiitos tästä Jumalalle. 🐆

        On Hän tietysti ennenkin auttanut. Kuitenkin tällä kertaa asiat kerralla ovat olleet niin pienelle ihmisjärjelle ylivoimaisia, että kaikki epätoivo ja yleinen kauhu ovat poissa: jos ei Jumala olisi auttanut ja auttaisi, en tiedä miten olisin kaikesta pärjännyt ja pärjäisin.


      • Ihanaa
        Samaatietä kirjoitti:

        Mielelläni kerron! Yhtäkkiä käynyt nyt viikon sisällä enemmän vieraita, jotka ovat tuoneet minulle ruokia ja alkaneet touhuamaan täällä. Kun en nyt aja autoa niin yhtäkkiä on järjestynyt autokyydityksiä siis tuttuja ja puolituttuja. On kyselty seurakuntaan moneen otteeseen ja tarjottu tukea sinne lähtemiseen. Viilon verran ollut yhtä hälinää. Myös puhelinsoittoja ja viestejä olen saanut.
        Yksi olisi ollut tarjoamassa rahaakin. Toinen rahantarjoajakin oli. Uimaankin tullut yhtäkkiä kutsuja ja vieläpä niin että hän maksaa. Ihan hävettää kirjoittaa kaikkea, kun en oikeastikkaan ole kaikkea sitä ansainnut. Ruokaa kaapit ja pakastimet täynnä ja lisää olisi tulossa, muttei mahdu enempää.
        Jopa vaatteita toi pari tuttua. Uusia ja käytettyjä. Loput annoin eteenpäin. Yks tuli uuden läppärin kanssakin, että tarvinko ja puhelimen kanssa toinen.
        En ole mitään pyytänyt. En ymmärrä mistä tämä yhtäkkinen kansanpaljous tulee 😅
        Fyysinen vointi on silti ennallaan, joka rasittaa kovastikkin.
        Niin ja siivoamassa käyneet.

        🐈 🤗 🐝 🌹 🙂!


      • Samaatietä
        Kauhun.keskellä.rauha kirjoitti:

        Samankaltaista, erityisillä käsivarsilla kantamista olen kokenut erityisesti jo yli vuoden ja edelleen.

        Vuosi on ollut mieletön, lukuisia isoja asioita päällekkäin ja taloudenhoitoa, johon en ole tottunut.

        Tuolla jossain yläilmoissa on Asiainhoitaja, joka tuntuu järjestelevän asioita, niin että kaikki "ai, jaa, ja mites tää asia hoidetaan?" tuntuvat, pikku kompasteluineen korjaantuvan ja sujuvan omalla painollaan.

        Kiitos tästä Jumalalle. 🐆

        On Hän tietysti ennenkin auttanut. Kuitenkin tällä kertaa asiat kerralla ovat olleet niin pienelle ihmisjärjelle ylivoimaisia, että kaikki epätoivo ja yleinen kauhu ovat poissa: jos ei Jumala olisi auttanut ja auttaisi, en tiedä miten olisin kaikesta pärjännyt ja pärjäisin.

        Ompa ihana. Minä oon vielä kokemuksistani ihan puhki, ei oikein jaksa kuin olla pää tyhjänä. Nyt saan hetken levähtää. Tuntuu että Jumala järjestää minulle hetkeksi lepoa. Alkoi tuntumaan jo, että uuvun kokonaan. Roikuin vain puoli raatona Jeesuksessa.


    • Lopettakaa.valehtelu

      Rukouksen tehoa on testattu ihan oikeastikin. Lopputulos oli yksiselitteisen selkeä. Ei vaikutusta.

      Joka toisin väittää, niin areena on vapaa. Ja huom, pelkät suuret sanat eivät auta tutkimusten kumoamiseen.

      • Samaatietä

        Mennyt aika ja rahat hukkaan tuossakin tutkimuksessa. Miten kukaan voi tutkia Herran teitä? Onhan se sanottu jo raamatussa, että Herran tiet ovat tutkimattomat.


      • TerveisiäJumalalta
        Samaatietä kirjoitti:

        Mennyt aika ja rahat hukkaan tuossakin tutkimuksessa. Miten kukaan voi tutkia Herran teitä? Onhan se sanottu jo raamatussa, että Herran tiet ovat tutkimattomat.

        Tuollaiset "tutkijat" luulevat olevansa Jumalan herroja. Jumala Itse on sanonut, että Hän nauraa heille.

        Eikä tietenkään vastaa neropateille.

        Psalmi 2:
        1 Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?
        2 Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan:
        3 "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä".

        4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.
        5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
        6 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni".

        7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
        8 Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi.
        9 Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
        10 Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari.
        11 Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
        12 Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.
        ***
        Psalmi 37: 1-40
        1 Daavidin virsi. Älä vihastu pahain tähden, älä kadehdi väärintekijöitä.
        2 Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois, ja he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho.

        3 Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
        4 silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.
        5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.

        6 Ja hän antaa sinun vanhurskautesi nousta niinkuin valkeuden ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän.
        7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
        8 Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
        9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        10 Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa.
        11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta.

        12 Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa;
        13 mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.
        14 Jumalattomat paljastavat miekkansa ja jännittävät jousensa, kaataaksensa kurjan ja köyhän, teurastaaksensa ne, jotka ovat oikealla tiellä.
        15 Mutta heidän miekkansa käy heidän omaan sydämeensä, ja heidän jousensa särkyvät.

        16 Vanhurskaan vähä vara on parempi kuin monen jumalattoman tavarain paljous.
        17 Sillä jumalattomain käsivarret särjetään, mutta Herra tukee vanhurskaita.
        18 Herra tuntee nuhteettomain päivät, ja heidän perintönsä pysyy iankaikkisesti.
        19 Pahana aikana he eivät joudu häpeään, ja nälän päivinä heillä on kyllin syötävää.

        20 Sillä jumalattomat hukkuvat, ja Herran viholliset ovat kuin niittyjen koreus: he katoavat, katoavat niinkuin savu.
        21 Jumalaton ottaa lainan eikä maksa, mutta vanhurskas on armahtavainen ja antelias.
        22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään.

        23 Herra vahvistaa sen miehen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa.
        24 Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättänsä.
        25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää.
        26 Aina hän on armahtavainen ja antaa lainaksi, ja hänen lapsensa ovat siunaukseksi.

        27 Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti.
        28 Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.
        29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.
        30 Vanhurskaan suu lausuu viisautta, ja hänen kielensä puhuu oikeuden sanoja.
        31 Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.

        32 Jumalaton väijyy vanhurskasta ja etsii häntä tappaaksensa.
        33 Mutta Herra ei jätä häntä hänen käsiinsä eikä tuomitse häntä syylliseksi, kun hänen asiansa on oikeudessa.
        34 Odota Herraa ja ota vaari hänen tiestänsä, niin hän korottaa sinut, ja sinä perit maan ja näet, kuinka jumalattomat hävitetään.

        35 Minä näin jumalattoman, väkivaltaisen, rehevänä kuin viheriöivä puu, juurtunut paikoilleen.
        36 Mutta kun ohi kuljettiin, katso, ei häntä enää ollut; minä etsin häntä, vaan häntä ei löytynyt.
        37 Ota nuhteettomasta vaari, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus,
        38 mutta luopuneet hukkuvat kaikki, ja jumalattomain tulevaisuus leikataan pois.

        39 Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana.
        40 Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät; sillä he turvaavat häneen.
        *


      • Lopettakaa.valehtelu
        Samaatietä kirjoitti:

        Mennyt aika ja rahat hukkaan tuossakin tutkimuksessa. Miten kukaan voi tutkia Herran teitä? Onhan se sanottu jo raamatussa, että Herran tiet ovat tutkimattomat.

        Niin, että olet sitä mieltä, jotta rukousvastauksia ei voi todellisessa maailmassa fyysisesti havaita, että rukousvaikutus on havaittavissa vain tunnetasolla? Siinä tapauksessa olet ymmärtänyt asian täydellisen oikein.


      • Samaatietä
        Lopettakaa.valehtelu kirjoitti:

        Niin, että olet sitä mieltä, jotta rukousvastauksia ei voi todellisessa maailmassa fyysisesti havaita, että rukousvaikutus on havaittavissa vain tunnetasolla? Siinä tapauksessa olet ymmärtänyt asian täydellisen oikein.

        Arvasin että vastaat noin. En tarkoittanut noin, vaan että Herran tiet ovat tutkimattomat. Ihmisten viisaus ei riitä tutkimaan niitä. Tuohan lukee raamatussa.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Arvasin että vastaat noin. En tarkoittanut noin, vaan että Herran tiet ovat tutkimattomat. Ihmisten viisaus ei riitä tutkimaan niitä. Tuohan lukee raamatussa.

        Mitä sä taas sekoilet? Nimmari lopettakaa valehtelu en ole minä. Onko sinulla kirjoittaminen lähtenyt sujumaan miten? Viimeksi kirjoitit ettet yhtään muista mitä olet kenenkin kanssa kirjoittanut.. Esm. Mun kanssa... Nimmarit vain muistit. Nyt muistat ja arvaat tekstin sisällön muttet tarkasta nimmaria. Korjaa jos oon väärässä.


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mitä sä taas sekoilet? Nimmari lopettakaa valehtelu en ole minä. Onko sinulla kirjoittaminen lähtenyt sujumaan miten? Viimeksi kirjoitit ettet yhtään muista mitä olet kenenkin kanssa kirjoittanut.. Esm. Mun kanssa... Nimmarit vain muistit. Nyt muistat ja arvaat tekstin sisällön muttet tarkasta nimmaria. Korjaa jos oon väärässä.

        Olet tulkinnut väärin. En ole kirjoittanut tai ajatellut, että nimmari "Lopettakaa.valehtelu" olisit sinä. Vastasin tuossa hänelle, en sinulle.


      • Samaatietä kirjoitti:

        Olet tulkinnut väärin. En ole kirjoittanut tai ajatellut, että nimmari "Lopettakaa.valehtelu" olisit sinä. Vastasin tuossa hänelle, en sinulle.

        Rouvan tiet ovat tutkimattomia...


      • Samaatietä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Rouvan tiet ovat tutkimattomia...

        Sinulle vastasin kyllä tuolla aijemmin, ylempänä.


    • KiitosOlkoonJumalalle

      "... Karitsalle, olen armoliitossa!" 🙂

      Ja taas uusi kiitosaihe Jumalalle:

      Tässä kun on monta asiaa päällekkäin ja olen odotellut mm. tietoa leikkaukseen pääsystä, rukoilin illalla koko Yhtä Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa, että anna jo tietoa asiasta ja järjestä nny se aika niin, että ehdin nämä muut asiat ensin saamaan alta ja sitten on aikaa olla sairas ja kipeä, mutta ei pitkälle kevääseen.

      Soitin äsken leikkausjonohoitajalle ja vihdoinkin sain tiedon minulle suunnitellusta leikkauspäivästä. En sano "halle!" vaan: "dägä-dägä-däng-däng-kiitti-hei-sinne-Taivaaseen!"

      Päivä on niin kaikinpuolin sopiva kuin olla voi. Eli tällä suht. pitkällä odotuksellakin oli tarkoituksensa: että kaikki asiani saan hoidettua rauhassa, kunkin kerrallaan. 😊

    • Lopettakaa.valehtelu

      Vaikka ei uskoisikaan ihmeisiin, voi aihepiiri silti kiinnostaa. Kiinnostaisi kurkistaa sellaisen ihmisen pääkopan sisään, joka tosissaan uskoo esim ihmeparantumisiin.

      Miten ihmeisiin uskovat ihmiset selittävät itselleen sen tosiasian, että kaikki aiheesta tehdyt tutkimukset osoittavat ihmeiden olevan100%:sti mielikuvituksen tuotetta? Vai onko niin, että he kykenevät sulkemaan uskonsa kanssa ristiriidassa olevat tiedot pois ajatuksistaan?

      On vaikea uskoa kenenkään kykenevän valehtelemaan itselleen.

      • Samaatietä

        Tämä viesti oli mielenkiintoinen, sillä se sai minut muistamaan erään ihmisen, joka ei usko ihmeisiin niinkuin monet muut. Hän on uskovainen ihminen ja kerran selitti minulle sitä, mitä hänen mielestään ihmeparantuminen on.
        Hön kertoi näin. Jumala on luonut ihmisen ja kaiken elollisen. Jokaisessa ovat solut, joista elollinen koostuu. Kaikkeen on hänen mielestään Jumala luonut eheyttämisen ja parantumisen mekanismin. Jumala on myös luonut ihmiselle itselleen mekanismin laittaa alulle tuon parantumisen mekanismin. Kun ihminen antaa itselleen mahdollisuuden eheytyä Jumalan avulla. Hän siis uskoi noin.

        Raamatussa lukee, että Jumala loi sanallaan.
        Sano vain sana niin hän paranee lukee raamatussa.
        Minä uskon, että Jumala, joka on luonut sanallaan kaiken, voi tehdä myös parantumisihmeitä , jos näkee sen tarpeelliseksi.
        Ja jos ei näe sitä tarpeelliseksi, on se ihmisiä viisaamman Jumalan ratkaisu, joka palvelee kaikkien hyvinvointia ja eritoten sitä, että ihminen pelastuisi.


    • Olen.Armoliitossa

      Makaan parast'aikaa sairaalan kir.osaston sängyssä. Minut leikattiin päivällä ja tuotiin äsken heräämöstä tänne osastolle.

      Rukoilin illalla Jumalaa, että anna kaiken mennä hyvin. Tähän asti ei valittamista.

      Kohta tulee ruoka. 🙂

      Kiitos Jumalalle: Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen.⚘

      • Samaatietä

        Täältä palstan kautta lämmin halaus.


      • Armoliitossa
        Samaatietä kirjoitti:

        Täältä palstan kautta lämmin halaus.

        😊 Hali täältä tautivuoteeltakin!


    • Eikiitosjeesus

      Jeesuksen ja pyhän hengen pilkasta seuraa usein hyvät naurut. Vaikka onhan se vähän mummojen potkimista kun tulee samalla nauraneeksi heikoille ja harhautetuille, jotka sellaisiin satuihin vielä uskoo.

    • Olemme.rikkaita

      Kiitän Jumalaa hyvästä, suomalaisesta sairaanhoidosta. 🙏⚘

      Kun ihminen on kipeä, ainakin itse annan suuren arvon kaikelle levolle, lämpimille peitoille, koroketyynyille, jääpusseille, oksennuspusseille, sängylle jota voi säätää eri asentoihin, kipulääkkeille, siisteydelle, hyville lääkäreille ja hoitajille, rauhalliselle potilashuoneelle.

      Maailmassa on paljon kurjuutta. Tällaiset asiat, jotka ovat meille suomalaisille aivan normaaleja, ovat rikkaus siihen nähden, mitä joissain köyhissä maissa sairaat ja kivuliaat joutuvat kokemaan, ilman tätä kaikkea!

      Olen itse aikoinaan ollut myös asunnoton. Tiedän, miltä tuntui kadulla istuen nähdä ihmiset kulkemassa töistä lämpimiin koteihinsa. Uneksin omasta kodista, jossa olisi jääkaappi täynnä ruokaa ja kaiken hienouden huippu: kirjahylly täynnä kirjoja!

      Kun koin täyden elämänmuutoksen, Jeesus uudelleen pelasti minut, pitkän tien kautta sain myös oman kodin, jääkaapin sekä kirjahyllyn.

      Olemme rikkaita. Siksi velvollisuutemme on nähdä myös muiden kurjuus ja, jos mahdollista, auttaa heitä.

      • OhYeas

        Pistä vaan tilinumerosi.


    • Haamupotilas

      Olen viikossa käynyt läpi monenlaiset kunnon nousut ja laskut, tutkimukset, verikokeet, kuvaukset, mutta luullakseni alan kaikenkaikkiaan olla tänä aamuna voiton puolella.

      Vielä eilen kuumeessa, taistellen töpötin jo tänään rollaattorilla ruokasalin puolelle aamupalalle, joka ei enää pyrkinyt vatsasta yläsuuntaan.

      Vaikkakin on ollut alku vähän raihnaista ja kovia kipuja, nyt ilm. alkaa hellittää.

      Hei, kylmäpussi turvonneelle haavalle on taivaallinen keksintö.

      Kiitos Jumalalle, joka loi jääpalat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe