Narsisti vanhempana

originaloriginal

Onko täällä muita aikuisia ihmisiä, joiden narsistinen vanhempi yrittää vielä kontrolloida? Olenko ainoa joka ei uskalla katkaista välejä tulevan paskamyrskyn pelossa? Minun narsistinen vanhempi tietää tasan tarkkaan mistä naruista vedellä ja millä sanoilla sivaltaa.

81

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läheisriippuvaiset

      Tarkoitatko muitakin kuin poiua?

    • Hämähämähäkki

      Mitä ne narut on josta sua vedellään? Pikku palveluksia, rahaa, mahdollinen perintö?
      Jollakinhan hämähäkki pitää kärpäsensä verkossa.

      • mikälieneekään

        Joku tarvehan tällä aloittajalla on oltava, kun ei kykene eriytymään vanhemmistaan.


    • poiuytrdfgh

      joo kyllä voi osata vaikka mitä mutta valmistaudu siihen ettei noi muut ymmärrä.
      Puhun soliloquita aiheesta jo toista vuotta täällä eikä he ole vieläkään ymmärtäneet suurin osa.

      • pojuli

        Koen että täällä yritetään pimittää se tosiasia että kykenen korkeatasoisempaan ajatteluun kuin palstalta ilmenee. ..mikä saattaisi merktyksellistää asioita toisin

        Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä.

        Ja jos joku terapeutti alkaisi kirjoittaa, että "kuvittelee elämänsä olevan monikulttuurista", niin jos ei korjauspyynnöstäni huolimatta terapeutti sitä lausetta korjaisi, niin kyllä mä varmaan ilmoittaisin poliisille.


      • 41neurologistavaivaa
        pojuli kirjoitti:

        Koen että täällä yritetään pimittää se tosiasia että kykenen korkeatasoisempaan ajatteluun kuin palstalta ilmenee. ..mikä saattaisi merktyksellistää asioita toisin

        Teoriassa terapeutti voisi sanoa ihan mitä vain mielivaltaista, vaikka että käsityksensä mukaan elämäni ei ole monikulttuurinen oikeasti, mutta poliisi ei kuitenkaan noin voisi tehdä.

        Ja jos joku terapeutti alkaisi kirjoittaa, että "kuvittelee elämänsä olevan monikulttuurista", niin jos ei korjauspyynnöstäni huolimatta terapeutti sitä lausetta korjaisi, niin kyllä mä varmaan ilmoittaisin poliisille.

        Älä nyt taas ala sitä monikulttuurisuuttasi. Sehän tiedetään jo mitä sillä tarkoitat, eli mielenterveys, psykopaattisuus ym. vastaavat sisältyvät siihen sinun monikulttuurisuuteesi. Niissä kulttuureissa tunnet olevasi omillasi ja ne sisältyvät sinun maailmaasi.


      • poiuytrdfgh

        Ensinnäkään minä en ole tuo pojuli, vaan hän on joku viestejä kopioiva trolli. Toiseksikin selitin jo sen monikulttuurisuuden aika perusteellisesti enkä suinkaan noin. Olette aivan huijareita näissä asioissa. Mutta on mulla tommonenkin kirja, jota tosin en ole lukenut kuin NeuroTribes.


      • poiuytrdfgh

        Minua kiehtoo "monimuotoisuus" monessa merkityksessä


      • Eiliity

        Jälleen kerran: miten tuo liittyy palstan aihepiiriin?


      • poiuytrdfgh

        Olen itseasiassa pikkusen ylpee taideprojektistani joka vaati aika paljon ajattelua. Onnistuin tekeen taidetta joka ei painotu oikein minkään tietyn kulttuurin yleisölle. ..vaan se niinkuin sulautuu hyvin monenlaisiin toisistaan erilaisiin kulttuuriympäristöihin. Tuommosta halusin, ja siinä onnistuin. Että jossain sentään onnistuinkin.


      • sekaisinkulttuureissaan
        Eiliity kirjoitti:

        Jälleen kerran: miten tuo liittyy palstan aihepiiriin?

        Eihän tuo millään lailla liitykään aloittajan aiheeseen, mutta kun poiulla on vilkas se ajatusten juoksu, ettei sen perässä kukaan pysy. Hyppelee mielensä mukaan milloin mihinkin se monikulttuurisuutensa suuntautuu.


      • heillekin

        Entäs soveltuuko ne aloittajan aiheeseen, eli narsistiselle vanhemmalle?


      • poiuytrdfgh

        Ja joo kyllä tämä liittyy myös narsisteihin vanhempiin. Voi hekin minun taiteeseen sisällyttää kun se on niiiiiiin monikulttuurista. Ja niinku just taiteen avulla voi vapautua siitä niiden narsistivanhempien hämähäkinverkosta. En tiedä olisko millään muulla voinutkaan niinkään hyvin.


      • kilttiäiti

        Juu ja paikkauttihan äitisi sinun lohjenneen hampaasikin, kun olit sen järkyttävän hermovaurion vallassa. Älä hänen hyvää tekoaan unohda mainita.


      • poiuytrdfgh

        Ja on taulupohjat olleet tosi ensiarvoisia toki, että siltä osin asioiden tärkeysjärjestys on mennyt isällä kummastuttavan oikein,
        Mutta se oli hullumpaa kun silloin tosi sairaana minulle ei autettu kunnolla ruokaa, mutta silti isä lähti minulle auliisti hakemaan tekokorvia naamiotarvikekaupasta kun halusin kokeilla sellaisia, kai siksi että ostos kuulosti isälle niin mielenkiintoiselle, mutta ei ne oikein sopineet sitte mulle.


      • RuokaaNassuun
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja on taulupohjat olleet tosi ensiarvoisia toki, että siltä osin asioiden tärkeysjärjestys on mennyt isällä kummastuttavan oikein,
        Mutta se oli hullumpaa kun silloin tosi sairaana minulle ei autettu kunnolla ruokaa, mutta silti isä lähti minulle auliisti hakemaan tekokorvia naamiotarvikekaupasta kun halusin kokeilla sellaisia, kai siksi että ostos kuulosti isälle niin mielenkiintoiselle, mutta ei ne oikein sopineet sitte mulle.

        Miksi 70 vuotiaiden kuuluisi huolehtia ruoka 50-vuotiaan suuhun?


      • oletväärässäketjussa

        Et ole aloittaja ja et edes keskustele aloittajan aiheesta. Kerro niistä monikulttuurisuuksistasi ja taidepläjäyksistäsi niihin juttuihin tarkoitetussa ketjussa.


      • jääkösanattomaksi
        RuokaaNassuun kirjoitti:

        Miksi 70 vuotiaiden kuuluisi huolehtia ruoka 50-vuotiaan suuhun?

        Jaa-a jännä nähdä mitä se vastaa, tai vastaako ollenkaan.


      • poiuytrdfgh

        Ja juurikin mm. noitten kyseisten taulupohjien ansiosta pystyn kumoon väitteenne.


      • poiuytrdfgh

        nyt osaan koko aika paremmin käydä kaupassa. Aluksi en meinannu hahmottaa tavaroita hyllyillä tms. nyt sekin jo menee aika hyvin.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ensinnäkään minä en ole tuo pojuli, vaan hän on joku viestejä kopioiva trolli. Toiseksikin selitin jo sen monikulttuurisuuden aika perusteellisesti enkä suinkaan noin. Olette aivan huijareita näissä asioissa. Mutta on mulla tommonenkin kirja, jota tosin en ole lukenut kuin NeuroTribes.

        Olemme kaikki huijareita tällä palstalla. Tämä palsta on huijareiden palsta.
        Nyt sinun kannattaa mennä rehelliselle lääkärille.
        On hyvin tärkeää että olet itse paikalla. Mikään nettilääkäri ei nyt käy.
        Menet itse ihan oikesti paikalle.

        Tällainen kaikki on sinulle vain haitaksi.


      • myössinä

        Ei kuulu vanhempien velvollisuuksiin, elleivät itse halua. 18 vuoden iän täytettyään, henkilö on vastuussa itsestään.


      • menelääkäriin

        Lääkäri odottaa sinua.
        Ota yhteys lähimpään terveysasemaan.


      • RuokaaNassuun

        Kyllä. Vaikka yhteiskunnan, mutta ei 70-vuotiaiden vanhempien.
        Miksi sinut on kotiutettu ilman tukitoimia?


      • poiuytrdfgh
        oletväärässäketjussa kirjoitti:

        Et ole aloittaja ja et edes keskustele aloittajan aiheesta. Kerro niistä monikulttuurisuuksistasi ja taidepläjäyksistäsi niihin juttuihin tarkoitetussa ketjussa.

        joku muu siirsi asiani tänne. LOpettakaa pelleily. Teillä on tylsää ilman minua ...ootatte ihan jännittyinä mielenkiintoisia vastauksiani,.,


      • aikansakuluksi
        menelääkäriin kirjoitti:

        Olemme kaikki huijareita tällä palstalla. Tämä palsta on huijareiden palsta.
        Nyt sinun kannattaa mennä rehelliselle lääkärille.
        On hyvin tärkeää että olet itse paikalla. Mikään nettilääkäri ei nyt käy.
        Menet itse ihan oikesti paikalle.

        Tällainen kaikki on sinulle vain haitaksi.

        Kyllähän noin harhainen henkilö on jo psykiatrisen hoidon piirissä. Kunhan kuluttaa aikaansa täällä, kun ei ole muuta sosiaalista elämää.


      • omavalintasi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        joku muu siirsi asiani tänne. LOpettakaa pelleily. Teillä on tylsää ilman minua ...ootatte ihan jännittyinä mielenkiintoisia vastauksiani,.,

        Kirjoittele ihmeessä, kun haluat näköjään olla pilkan kohteena.


      • kulttuuritsekaisin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        joku muu siirsi asiani tänne. LOpettakaa pelleily. Teillä on tylsää ilman minua ...ootatte ihan jännittyinä mielenkiintoisia vastauksiani,.,

        Ihan itse sinä asioitasi tänne siirsit. Ei sinun puolestasi kukaan muu kirjoittele.


      • kukasentietää
        RuokaaNassuun kirjoitti:

        Kyllä. Vaikka yhteiskunnan, mutta ei 70-vuotiaiden vanhempien.
        Miksi sinut on kotiutettu ilman tukitoimia?

        Sehän voi nytkin asustella jossain tukiasunnossa, tai vaikkapa laitoksessa.


      • menelääkäriin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        joku muu siirsi asiani tänne. LOpettakaa pelleily. Teillä on tylsää ilman minua ...ootatte ihan jännittyinä mielenkiintoisia vastauksiani,.,

        Vai vielä jännittynyt... No tavallaan kun aloin ajatella tilastasi nyt vähän toisin.
        Mutta paremmin ehkä kuvaisi että toivon sinun menevän lääkäriin ja listaavan keskeiset oireesi selkeästi ja lyhyesti niin pääset alkuun hoidossasi.
        https://www.studio55.fi/terveys/article/psykoosi-voi-olla-vaikea-tunnistaa-tarkkaile-naita-merkkeja/5600364
        "Psykoosi ei ole jatkuva tila, jolloin sen tunnistaminen läheisestä voi olla vaikeaa. Oireet voivat hämmentää sairastunutta niin, että hän ei uskalla kertoa kokemuksistaan. Tämä vaikeuttaa entisestään läheisen sairastumisen tunnistamista."

        Ja jotta minä täällä pysyisin ehdottomassa totuudessa niin näinhän se on että minä en missään nimessä voi mitään diagnoosia edes yrittää, mutta nyt on tullut mieleen. Toivon että lähdet liikkeelle nyt ja hakeudut avun piiriin, saat tukea ja turvaa. Ja menet ihan paikalle, se on tärkeää.


      • memelääkäriin

        Minä käyn lääkärissä sitä myöden kuin on aihetta ja koen että tuosta voisi olla minulle apua. Mutta kiitos nyt vain muistutuksesta että minullakin saattaa olla jotain vaivaa...
        Minua ei kehoitukset haittaa...


      • menelääkäriin

        Minä nyt yritän täällä viestiä että kun minulla ainakaan ei sinun alasi asiantuntemusta ei sitten vähääkään. Että en ainakaan pysty yhtään keskustelemaan edes sinun kanssasi ja ihan yleisellä elämänkokemuksella nyt vain todennut että kannattaisi mennä ihan face to face lääkäriin noiden havaintojesi ja oireidesi kanssa.
        Siis slut, siis tapaus on minulla kaputt, yhtään enempää en osaa enää.
        Eikä täällä palstalla näy olevan sen kummenpia osaajia olemassa.
        Että ehkä koittaisit jotain toista palstaa. Mutta ihan ihmisenä nyt vain sanon että kannattaisi tosiaan mennä lääkäriin kuin voisit saada sieltä apua.


    • Vooo

      Minun molemmat vanhemmat ovat hallinneet minua läpi elämän. Kun aloin rakentamaan itseäni irti heistä he vain hyökkäsivät lujempaa kimppuun etten pääsisi irti. En jaksa kertoa kaikkea mutta minut on lamaannutettu lapsena pelkotiloihin jolloin oman elämän eläminen ei ole ollut mahdollista. Olen tehnyt läpi elämän suuret päätökset heidän halujen mukaan.

      No merkittävin asia irti pääsemisessä oli juuri tuon sisäistäminen että minulla on oikeus heittää heidät elämästäni pois vaikka ovat vanhempiani. Minun ei tarvi sietää heidän toimintaa. Vanhemmuutta he käyttävät hyväksi mm uhriutumalla jos en aikuisena yhä tee kuten haluaa. Tämä vaati itsensä kasvamisen tilaan jossa heillä ei ollut vaikutusvaltaa minuun ja näin selkeästi heidän manipuloinnin. En koskaan katkaissut sanomalla välejä vaan lopetin kaiken yhteyden ja itsestäni kertomisen heille. He eivät tiedä missä asun kun olen sen salannut. Tällä hetkellä näen heidät vain numeroina puhelimessa joille voi syöttää ihan mitä tahansa pajunköyttä. Tiedostan että he eivät koskaan tule lopettamaan hallintaa minua kohtaan mutta pystyn tarvittaessa sanomaan suoraan päin naamaa et tiedän mitä teet. Sehän synnyttää aina koston himo heille.

      Kaikilla on oma tiensä narsistien kanssa mutta mielestäni tärkeintä on henkinen irtaantuminen jolloin heidän provokaatio yritykset eivät aiheuta itselle mitään reaktiota.

    • NarsistiNainen

      Tyypillinen narsisti on johtavassa asemassa oleva nainen joka luulee tietävänsä kaiken kaikesta kysymättä koskaa toisilta mitään.

      • Habulizaijaa

        Tai luulee olevansa johtavassa asemassa jos on perheen äiti.


    • Kriiik

      Niin kauan kun reagoit, olet heidän vallassaan. Voi itse päättää, että päästät irti. Hoe itsellesi, ettei kiinnosta enää. Ei kiinnosta enää yhtään. Ei kiinnosta. Hoe sitä niin kauan että alkaa vaikuttaa.

      • Ruutananshell

        Yksi hyvä keino on katsoa tilannetta ulkopuolisen silmin jolloin herää näkemään narsistin julmuuden itseä kohtaan ja kysyä itseltä miksi olen tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa.


      • Onoutojuttu

        Mitään narsistin uhria ei ole.
        Itse ovat hakeutuneet suhteeseen, josta eivät edes halua pois.
        Näet silloin oma elämä romahtaa.
        Ovat tottuneet siihen, että on oltava joku, joka tietää miten on elettävä.
        Sitten aletaan syyttämään puolisoa narsistiksi, kun tämä kyllästyy moisen kivireen vetämiseen.
        Hyi hitto.


      • Anonyymi
        Onoutojuttu kirjoitti:

        Mitään narsistin uhria ei ole.
        Itse ovat hakeutuneet suhteeseen, josta eivät edes halua pois.
        Näet silloin oma elämä romahtaa.
        Ovat tottuneet siihen, että on oltava joku, joka tietää miten on elettävä.
        Sitten aletaan syyttämään puolisoa narsistiksi, kun tämä kyllästyy moisen kivireen vetämiseen.
        Hyi hitto.

        "Mitään narsistin uhria ei ole."

        Kerrotko miten ei joudu uhriksi suhteeseen narsistin kanssa kun synnyt hänen lapseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitään narsistin uhria ei ole."

        Kerrotko miten ei joudu uhriksi suhteeseen narsistin kanssa kun synnyt hänen lapseksi?

        http://jariiivanainen.net/uusielama5.html
        "34:5. Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
        6. Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
        7. joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen"."

        "2 Ms 20:5. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni."

        http://www.kristinusko.fi/mika-tai-mita-on-perisynti/
        " 1 Joh. 1: 1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        On huomattava, että tästä, pelastuksen siunauksesta, pääsevät vapauttavassa mielessä osallisiksi ainoastaan ne, jotka ottavat tarjotun lahjan uskolla vastaan. Muut tuomitaan siksi, etteivät he uskoneet Jeesukseen, eli hylkäsivät tarjotun sovituksen silloin, kun sen olisi vielä voinut hyväksyä."

        Tutustu aiheeseen. Mikään ei ole itsestäänselvää.
        Toisaalta:
        "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. 4
        Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. 5
        Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä. 6
        Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan. 7
        Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. 8
        Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. 9
        Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman. 10
        Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. 11
        Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. 12
        Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."


      • Anonyymi

        Olen itsekin lukenut Raamattua viime päivinä, mutta eri kohtia.
        Ei ole Raamatun tulkintakaan varmasti aivan yksinkertaista, vaan virheitä voinee helposti tulla, jos lukee irrallisesti vain jonkun kohdan. Olen itse asiassa löytänyt monia kohtia, joissa vaikuttaa vähän siltä kuin asia olisi jossain kohtaa sanottu niinpäin ja toisessa näinpäin, mutta kuitenkin varmasti tarkoittaen tavallaan eri asioita tai tilanteita. Niin, että minusta vaikuttaa vähän siltä, että mitä palstallakin on aiheesta kirjoitettu, voi olla vähän yksipuolista tietoa Raamatun sisällöstä. Ihmiset toistelevat joitakin kohtia solkenaan. mutta monia muita kohtia en ole kuullut kenenkään koskaan sanovan. Mutta arvottuuko Raamatun lauseet niin ? Vai olisiko kaikki lauseet yhtä tärkeitä, jossa kokonaisuudessa tulkinta tulisi tehdä ?
        Löysin myös Raamatusta kohtia, jotka antaa ymmärtää, että Jumala voi rankaista ihmisiä siitäkin, että tekevät tilanteissa vääriä tulkintoja Jumalasta. (olen "poiuytfdvh" vielä, mutta olen ryhtymässä hiljaiseksi.)


      • Anonyymi

        Raamattuhan poikkeaa usein huomattavasti nykypsykologisoinnista "uhriuden" ja sen aiheuttajien tulkinnassa. Vaikka ei toisaalta monenkaan uuden tieteellisen tutkimuksen nähdäkseni. Mutta erikoista on nähdäkseni se, että psykologinen tutkimus vaikka sanoo, että stressi ja emotionaalinen väkivalta on haitaksi aivoille, mikä antaa ymmärtää, että emotionaalista väkivaltaa olisi vältettävä ihmistem hyvinvoinnin eteen.
        Mutta sitten on käytännössä paljon näitä "auttajia", jotka tavallaan kääntää asian toisinpäin tyyliin:
        Olet kokenut emotionaalista väkävaltaa, joten olet piloilla, joten olet syyllinen ja aiheuttanut ongelmasi ja oikeastaan meidän muidenkin, sillä että häiritset meitä asialla.
        ("poijhgffvb". )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itsekin lukenut Raamattua viime päivinä, mutta eri kohtia.
        Ei ole Raamatun tulkintakaan varmasti aivan yksinkertaista, vaan virheitä voinee helposti tulla, jos lukee irrallisesti vain jonkun kohdan. Olen itse asiassa löytänyt monia kohtia, joissa vaikuttaa vähän siltä kuin asia olisi jossain kohtaa sanottu niinpäin ja toisessa näinpäin, mutta kuitenkin varmasti tarkoittaen tavallaan eri asioita tai tilanteita. Niin, että minusta vaikuttaa vähän siltä, että mitä palstallakin on aiheesta kirjoitettu, voi olla vähän yksipuolista tietoa Raamatun sisällöstä. Ihmiset toistelevat joitakin kohtia solkenaan. mutta monia muita kohtia en ole kuullut kenenkään koskaan sanovan. Mutta arvottuuko Raamatun lauseet niin ? Vai olisiko kaikki lauseet yhtä tärkeitä, jossa kokonaisuudessa tulkinta tulisi tehdä ?
        Löysin myös Raamatusta kohtia, jotka antaa ymmärtää, että Jumala voi rankaista ihmisiä siitäkin, että tekevät tilanteissa vääriä tulkintoja Jumalasta. (olen "poiuytfdvh" vielä, mutta olen ryhtymässä hiljaiseksi.)

        Mitä tulee valitsemiini raamatunkohtiin, niin vain vastasin niillä omaan kysymykseesi syyllisyydestä. Olen itse sitä sukupolvea, joka enemmän nykyistä on hyväksynyt lähtökohtansa. Se on ollut hyväksyttävä maailmassa jossa ei oikeastaan koulutustakaan ollut mahdollista saada jos ei ollut rahaa omasta takaa, käytännössä vanhemmat maksoivat jos jaksoivat.
        Katuväkivaltaa on ollut muinoin ja siellä ehkä taustalla vihaa ja katkeruutta, mutta vankilaan on joutunut sitten jos on rikoksista tuomittu.
        Maailma on muuttunut ja nyt huudetaan kurkku putkella sitä miten maailma on väärässä jos on sattunut saamaan omasta mielestään jotenkin vääränlaiset vanhemmat. Ehkä se huutaminen on sitten parempi kuitenkin kuin katuväkivalta.
        Loppujen lopuksi minun mielestäni jokainen voi omalla kohdallaan pyrkiä korjaamaan mitä korjattavissa on ja jos ei ole korjattavissa, pitänee asia hyväksyä. Omat asiat eivät korjaannut syyttelemällä muita.
        Tuo on varmaan hyvin vaikea oivaltaa, mutta ehkä ajan kanssa.
        Toivon valaistumista sinulle.

        Pihavalaisin


      • Anonyymi

        Minä joka vastasin olen eri kirjoittaja kuin muut tässä ketjussa.
        Ajattelen koko asian kokonaan eri logiikalla. Ei minulla ole koskaan ollut mielessäkään mikään valittaminen vääristä vanhemmista tai mikään muukaan vastaava. Pointtini on hyvin yksinkertainen: Minun miekestäni narsismin sijaan pitäisi ikäänkuin kääntyä ympäri ja rakastaa. Ei sinne narsismin suuntaan, vaan toiseen suuntaan. Mun vanhemmissä on mulle se ongel,ma yksinkertaisesti, että heitä seuraamalla joutuu narsismin suuntaan, ja minun tavallani tulkita Raamattua enemmänkin se on kiellettyä, kun Jumalan suuntaan pitäisi mennä . Tämä on ainoa ongelma, joka minulla on suhteessa vanhempiini. En halua niihin joita kolmannessa polvessa rangaistaan vaan niihin rakastaviin, jotka omissakin lainauksissasi mainitaan. Mutta minun vanhempieni suunnalla minulle tulee olo että siellä mennään niiden monessa polvessa rangaistujen suuntaan. Tämä on se syy miksi asiaa ylipäätään olen koskaan veivannut,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tulee valitsemiini raamatunkohtiin, niin vain vastasin niillä omaan kysymykseesi syyllisyydestä. Olen itse sitä sukupolvea, joka enemmän nykyistä on hyväksynyt lähtökohtansa. Se on ollut hyväksyttävä maailmassa jossa ei oikeastaan koulutustakaan ollut mahdollista saada jos ei ollut rahaa omasta takaa, käytännössä vanhemmat maksoivat jos jaksoivat.
        Katuväkivaltaa on ollut muinoin ja siellä ehkä taustalla vihaa ja katkeruutta, mutta vankilaan on joutunut sitten jos on rikoksista tuomittu.
        Maailma on muuttunut ja nyt huudetaan kurkku putkella sitä miten maailma on väärässä jos on sattunut saamaan omasta mielestään jotenkin vääränlaiset vanhemmat. Ehkä se huutaminen on sitten parempi kuitenkin kuin katuväkivalta.
        Loppujen lopuksi minun mielestäni jokainen voi omalla kohdallaan pyrkiä korjaamaan mitä korjattavissa on ja jos ei ole korjattavissa, pitänee asia hyväksyä. Omat asiat eivät korjaannut syyttelemällä muita.
        Tuo on varmaan hyvin vaikea oivaltaa, mutta ehkä ajan kanssa.
        Toivon valaistumista sinulle.

        Pihavalaisin

        Sanonko ihan suoraan: koen tiedän joidenkin jämähtäneen tyyliin hokemaan yhtä lausetta ja ajatusta, Minulla on tarve ajatella monipuolisemmin, muuten pääni halkeaa. Minun ongelmani aiheessa on tuo että teille joillein ei tule mieleen ettei kaikki ajattele noin kaavamaisesti, että joko syytellään muita tai ei syytellä ja siinä se. En pysty ajatteleen tolleen ollenkaan kumminkaan päin.
        Eikös Raamatun mukaan ole niin, että Jumalan mukaan pitää elää ja Jumala tietää kuka on syyllinen ja kuka viaton pohjimmiltaan.


      • Anonyymi

        Siis me ihmiset emme voi sitä mitenkään päin viimekädessä ratkaista miten Jumala katsoo syyllisyyden ja syyttömyyden ja kenet mihinkäkin kategoriaan laittaa.
        Minua häiritsee näissä "psykologisissa" keskusteluissa sekä netissä, että luurissa se kun ihmiset puhuvat ihan kuin joku puhelinsoittaja tai vastaaja voisi päättää mitä vain Jumala voi päättää. Vielä jotenkin ymmärrän, että maalliselta kannalta esim. oikeuslaitos, mutta että joku vaan puhelinsoittaja tai vastaaja voisi päättää ketkä ihmiset ovat syyllisiä ja ketkä viattomia ja vielä niinkuin etänä koskaan edes kohtaamatta kyseisiä ihmisiä, on nähdäkseni aivan täysin järjetön keskustelunaihe oikeastaan , ja sitä vaan veivataan vaikka olisi monenlaisia tärkeitä asioita selvitettävänä. Minullekin olis ollut oleellisinta, että tuli hermostovaurio ja miten sen kanssa selvitään, mut ei jahkataan vaan kuka on syyllinen ja kuka syytön koko piirin ihmisrt läpikäyden mielikuvituksellisesti. Aivan järjetöntä, koska tuskin tuo päättely edes menee oikein vaikka kuinka väännettäisiin.


      • Anonyymi

        On hyvinkin todennäköistä että Jumala katsoo asian toisin kuin puhelinsoittajat ja vastaajat.


      • Anonyymi

        Minä ainakaan en tuomariksi uskalla alkaa ollenkaan. Pelkään että moisesta Jumala minua rankaisisi. Minä vain kerron mitä minulle on tapahtunut, mitä minä olen sanonut, mitä minulle on sanottu,, mitä olen lukenut tieteestä, mitä uskonnosta jne. Toisin sanoen mitä olen ihmisen kyvyilläni pystynyt selvittämään. Se lopullinen kanta jää sitten Jumalalle minun puolestani.


      • Anonyymi

        Koen keskusteluavussa myös sen ongelmalliseksi, että jos aletaan keskustella muita kuin konkreettisia asioita, niin sisimmässä sitten on myös hengen asiat merkittävässä osassa, mutta jos ne kuitenkin jätetään keskustelun ulkopuolelle, oikeastaan keskustelu ei enää ole aitoa kun vain pirstale ihmistä sisällytetään keskusteluun. .


      • Anonyymi

        Minä koen sen ihan hullunkuriseksi, että he voivat edes kuvitella siellä luureissa minun ajattelevan niinkuin ilmeisesti kuvuttelevat, kuten esimerkiksi tuomaroivan mitä vain Jumala voi tuomaroida. Minulle se on täysin itsestäänselvää ettei sellaista voi tehdä, mutta en jaksanut selittää näitä kaikkia hengenasioita heille niin hermostovaurioituneena että oli täysi työ ylipäätään istua tuolilla ja soittaa.


      • Anonyymi

        Semmoset tuomarointiongelmat on ihan heidän oma ongelmansa, ei minulla sellaisia ole, Uskon Jumalaan.


      • Anonyymi

        Itse he narsistiksi päättelemäni ovat ne narsistiset arvonsa minulle kertoneet vielä moneen kertaan. Olen ihan vain tehnyt yksinkertaisen johtopäätöksen, en mitään tuomarointia.
        Vai kuuroksiko olisi pitänyt heittäytyä ?
        Tai sanoa että joo kuulin, että aurinko paistaa, vaikka sanottiin että vettä sataa.


      • Anonyymi

        En ole diagnosoimassa enkä syyttelemässä ketään. Ihan vain olen kuullut Suomen kielellä minulle sanottaneen ääneen ajatusmalleja, jotka nähdäkseni kaiken järjen mukaan ovat narsistisia. Ja jos sama henkilö selittää sellaisia solkenaan, saatan päätellä narsistiksi.
        Siis esim. neuvoja välittää vain itsestään, ei toisista,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanonko ihan suoraan: koen tiedän joidenkin jämähtäneen tyyliin hokemaan yhtä lausetta ja ajatusta, Minulla on tarve ajatella monipuolisemmin, muuten pääni halkeaa. Minun ongelmani aiheessa on tuo että teille joillein ei tule mieleen ettei kaikki ajattele noin kaavamaisesti, että joko syytellään muita tai ei syytellä ja siinä se. En pysty ajatteleen tolleen ollenkaan kumminkaan päin.
        Eikös Raamatun mukaan ole niin, että Jumalan mukaan pitää elää ja Jumala tietää kuka on syyllinen ja kuka viaton pohjimmiltaan.

        "Eikös Raamatun mukaan ole niin, että Jumalan mukaan pitää elää ja Jumala tietää kuka on syyllinen ja kuka viaton pohjimmiltaan."
        Jumala on raamatussa ilmoittanut asiansa. Raamatun sanasta löytyy mitä Jumala on ilmaissut.
        http://www.luterilainen.net/vanhurskaaksi-kristuksen-tahden-uskon-kautta/
        "Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat (1) hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, (2) koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi (Rm 3:23, 24).
        Syntisen vanhurskauttaminen Jumalan silmissä ei ole Jumalan ja ihmisen yhteistyön aikaansaannos. Paavali sanoo, että me saamme ”lahjaksi” (doorean = lahjaksi, ilman maksua, ilmaiseksi) vanhurskauden."

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ovat syntiä tehneet.

        Pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös Raamatun mukaan ole niin, että Jumalan mukaan pitää elää ja Jumala tietää kuka on syyllinen ja kuka viaton pohjimmiltaan."
        Jumala on raamatussa ilmoittanut asiansa. Raamatun sanasta löytyy mitä Jumala on ilmaissut.
        http://www.luterilainen.net/vanhurskaaksi-kristuksen-tahden-uskon-kautta/
        "Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat (1) hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, (2) koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi (Rm 3:23, 24).
        Syntisen vanhurskauttaminen Jumalan silmissä ei ole Jumalan ja ihmisen yhteistyön aikaansaannos. Paavali sanoo, että me saamme ”lahjaksi” (doorean = lahjaksi, ilman maksua, ilmaiseksi) vanhurskauden."

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ovat syntiä tehneet.

        Pihavalaisin

        Arvasin, ettet olisi kauaa poissa näiltä apajilta. Täällä onkin ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla poistuttuasi. Hiukan häpeän tuntua hiljaisuudessa. Olivat tottuneet yhteiseen viholliseen.
        Vietiin matto alta, niinkuin. Toivottavasti Guest tulee viihdyttämään sinua. Kehkeytyy hengellisiä keskusteluja. Vaikkei täällä hyväksytä pelestusarmeijalaisia. Miksi ei? Tekevät laupiaan samarialaisen työtä enemmän kuin kirkko! Pelastusarmeijalainen näkeepuutteessa olevan kadulla. Vie lämpimään tupaan, antaa saippuan ja pyyhkeen käteen, puhtaat vaatteet. Kun vieras on peseytynyt lämmin ruoka on katettu ja peti pedattu. Siinä on sitä oikeaa kristillisyyttä!

        Notre Dame kärähti ja miljoonia vierähti kiviseiniä suojaavan katon tarpeisiin.
        Presidentti intoili puheessaan - naama punaisena, miten se rakennetaan entistä kauniimmaksi!
        Samaan aikaan maat on meijattu soraläjiksi ja ihmiset kuolevat teltoissa nälkiintyneinä tauteihin.
        Mutta jokaista kolikkoa käännetään ja väännetään hikisissä käsissä ja kilistellään taskunpohjissa.
        Ei millään haluta luopua niistä, kun ihmiselämän pelastamisesta ei saa kunniaa, kuten kirkon rakennuksesta! Joten älkää te parjatko täällä pelastusarmeijalaisia!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös Raamatun mukaan ole niin, että Jumalan mukaan pitää elää ja Jumala tietää kuka on syyllinen ja kuka viaton pohjimmiltaan."
        Jumala on raamatussa ilmoittanut asiansa. Raamatun sanasta löytyy mitä Jumala on ilmaissut.
        http://www.luterilainen.net/vanhurskaaksi-kristuksen-tahden-uskon-kautta/
        "Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat (1) hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, (2) koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi (Rm 3:23, 24).
        Syntisen vanhurskauttaminen Jumalan silmissä ei ole Jumalan ja ihmisen yhteistyön aikaansaannos. Paavali sanoo, että me saamme ”lahjaksi” (doorean = lahjaksi, ilman maksua, ilmaiseksi) vanhurskauden."

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä. Kaikki ovat syntiä tehneet.

        Pihavalaisin

        Joo mutta puhutaan Raamatussa tavallaan viattomistakin, Ainakin sanaa viaton käytetään Suomen kielisessä käännöksessä joitakin asioita selitettäessä.


      • Anonyymi

        Toki ihmiset tekevät syntiä, mutta itse en kannata ihmisen syntisyyden korostamista, koska se lisääntyy mitä ajattelee. (ainakin minusta alkoi tulla sitä pahempi mitä pahemmaksi itseni ajattelin ihmisten mieliksi viimeisen kahdeksan vuoden ajan. )


      • Anonyymi

        Koko ajan oli tunnelma: "Oletko varmasti muistanut ajatella kuinka paha ja syyllinen ja syntinen olet !".
        Ja tuota heidän mielikseen tehdessäni kaiken päivää ja yötä elin jo todella pahoissa ajatuksissa,
        Tuollainen apu on mielestäni varsin pahaa ja vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin, ettet olisi kauaa poissa näiltä apajilta. Täällä onkin ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla poistuttuasi. Hiukan häpeän tuntua hiljaisuudessa. Olivat tottuneet yhteiseen viholliseen.
        Vietiin matto alta, niinkuin. Toivottavasti Guest tulee viihdyttämään sinua. Kehkeytyy hengellisiä keskusteluja. Vaikkei täällä hyväksytä pelestusarmeijalaisia. Miksi ei? Tekevät laupiaan samarialaisen työtä enemmän kuin kirkko! Pelastusarmeijalainen näkeepuutteessa olevan kadulla. Vie lämpimään tupaan, antaa saippuan ja pyyhkeen käteen, puhtaat vaatteet. Kun vieras on peseytynyt lämmin ruoka on katettu ja peti pedattu. Siinä on sitä oikeaa kristillisyyttä!

        Notre Dame kärähti ja miljoonia vierähti kiviseiniä suojaavan katon tarpeisiin.
        Presidentti intoili puheessaan - naama punaisena, miten se rakennetaan entistä kauniimmaksi!
        Samaan aikaan maat on meijattu soraläjiksi ja ihmiset kuolevat teltoissa nälkiintyneinä tauteihin.
        Mutta jokaista kolikkoa käännetään ja väännetään hikisissä käsissä ja kilistellään taskunpohjissa.
        Ei millään haluta luopua niistä, kun ihmiselämän pelastamisesta ei saa kunniaa, kuten kirkon rakennuksesta! Joten älkää te parjatko täällä pelastusarmeijalaisia!!!!!!

        Joo olen samaa mieltä, että on erittäin kummallinen ajatus nähdä pelastusarmeijalaisissa jotakin halveksuttavaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo olen samaa mieltä, että on erittäin kummallinen ajatus nähdä pelastusarmeijalaisissa jotakin halveksuttavaa,

        Olen siis "poiuyfdcvb".

        Minä arvostan tosi paljon ihmisiä, jotka ovat vastanneet minulle vaikka säälistä hermostovaurioni aikana vaikka yhdellä emailillä.


      • Anonyymi

        Sehän vaatii jopa aika rohkeaa luonnetta aidosti vastata minulle tilanteessa, jossa kanssani puhuminen ei ole muodikasta.


      • Anonyymi

        Mutta vähän itse ihmettelen mistä johtuu että kanssani puhuminen on niin tavattoman epämuodikasta. Suoraan sanottuna kun omia nettisivujani eilen laittelin ja lisäsin parhaat mahdolliset valokuvat jne. Niin en minä kyllä sen huonommalle vaikuta kuin muutkaan. Tuntuu suorastaan hieman mysteerille tämä että miksi ihmiset ei voi minulle monetkaan puhua ja ovat varsin ehdottomiakin asiassa.
        Nykyään olen ainakin keskivertosiistin näköinenkin kun olen saanut kunnosteltua vanhoja vaatteitani. Oikeastaan kun tuolla ulkona nykyisin pystyn liikkumaan niin minulle ollaan ihan ystävällisiäkin , kun ei tiedetä kuka olen. Mutta mietin vaan miksi se tieto siitä kuka olen, aiheuttaa mielenkiintoista käyttäytymistä, että mikä juttu se oikeen on.


      • Anonyymi

        Ja tosiaan mitä se on mikä tekee minusta sellaisen "vihollisen" ? Minua kiinnostaisi saada selville se ominaisuus. Itse en ole mitään vihollisia etsimässä. En tarvi semmoisia.


      • Anonyymi

        Alkuun kun en oikein tajunnut miten some toimii blockasin pari seuraajaa, mutta nähdäkseni turhaa. Toisen blockasin siksi kun hänellä oli miljoona seuraajaa. Vasta sttemmin tajusin että sehän on hyvä vaan ja siitä pitäisi olla tyytyväinen vaan, koska sitten saa taas lisää seuraajia. Olin niin hämmentynyt miljoonasta seuraajasta, että blockasin samantien.

        Sittemmin en ole koskaan blockannut mitään ja aika erikoisiakin seuraajia voi olla.
        Jotkut taiteilijat jopa lupaa siellä 100% seurata kaikkia seuraajiaan takaisinpäin. Ja he todellakin seuraavat ihan mitä vain. Että suvaitsevaisuusero kulttuurissa verrattuna tänne on valtava. Minähän olen siellä ihan tavallisen asiallisen oloinen nainen, jota ei varmaan useimmat mitenkään arkaile seurata. En mitään erikoista verrattuna moneen muuhun.


      • Anonyymi

        Itsehän tietty olen itselleni aivan tosi tavallinen. En osaa ihmetellä mitään itsessäni.


      • Anonyymi

        Mutta voisiko kyse olla yksinkertaisesti ennakkoluuloisuudesta.
        Ja siitä että minulla on hyvin vähän ennakkoluuloja, Kiinnostun etenkin kaikesta mitä en ole ennen nähnyt tai mistä en ole koskaan kuullut. Ja useimmat muut ehkä reagoi nimenomaan sellaiseen torjuvasti mitä eivät ole ennen nähneet tai kuulleet. Tuo oli ehkä luurissa suurin ongelmani pohjimmiltaan. Kaiki perustetaan siihen mitä on ennen nähty tai kuultu.
        Kun minä taas koko aika etsin mitä en ole ennen nähnyt tai kuullut. Ei minusta tunnu siltä että mikään sellainen ei ole totta mitä en ole ennen nähnyt tai kuullut. Tiedän että suurinta osaa olemassaolevasta en ole ennen nähnyt tai kuullut. Tuota koitin selittää luurilaisillekin. Että siis fakta on että suurinta osaa todellisesta nimenomaan emme ole ennen nähneet tai kuulleet ja se on todellinen fakta.


      • Anonyymi

        Oikeastaan sanoisin että se mitä emme ole ennen nähneet tai kuulleet on todennäköisemmin totta koska sellaista on paljon enemmän kuin sellaista mitä olemme ennen nähneet tai kuulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan sanoisin että se mitä emme ole ennen nähneet tai kuulleet on todennäköisemmin totta koska sellaista on paljon enemmän kuin sellaista mitä olemme ennen nähneet tai kuulleet.

        Merkillinen väite, että ennen näkemätön ja kuulematon olisi jollain lailla "todempaa" kuin jo nähty ja kuultu. Eikö nuo kaikki pitäisi olla sinulle tieteellisesti varmaksi todistettuja, ennen kuin niihin ennen näkemättömiin ja kuulemattomiin edes uskoisit?


      • Anonyymi

        En sanonut todempaa, vaan todennäköisemmin totta prosentuaalisesti koska ennennäkemätöntä on enemmän kuin jo nähtyä.
        Meidän kaikkien aivot (minunkin) fuskaa meitä, näemme asiat entisten kokemustemme silmälasien läpi ja näemme ne ennen näkeminämme silloinkin kun ne eivät ole, koska voimme olla sokeita näkemään sen todennäköisemmän mitä emme ole ennen nähneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut todempaa, vaan todennäköisemmin totta prosentuaalisesti koska ennennäkemätöntä on enemmän kuin jo nähtyä.
        Meidän kaikkien aivot (minunkin) fuskaa meitä, näemme asiat entisten kokemustemme silmälasien läpi ja näemme ne ennen näkeminämme silloinkin kun ne eivät ole, koska voimme olla sokeita näkemään sen todennäköisemmän mitä emme ole ennen nähneet.

        Mihin tuo näkemyksesi perustuu, että ennen näkemätöntä olisi prosentuaalisesti enemmän kuin jo nähtyä? Mitähän tuokin tarkoittaa...."koska voimme olla sokeita näkemään sen todennäköisemmin mitä emme ole ennen nähneet"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vähän itse ihmettelen mistä johtuu että kanssani puhuminen on niin tavattoman epämuodikasta. Suoraan sanottuna kun omia nettisivujani eilen laittelin ja lisäsin parhaat mahdolliset valokuvat jne. Niin en minä kyllä sen huonommalle vaikuta kuin muutkaan. Tuntuu suorastaan hieman mysteerille tämä että miksi ihmiset ei voi minulle monetkaan puhua ja ovat varsin ehdottomiakin asiassa.
        Nykyään olen ainakin keskivertosiistin näköinenkin kun olen saanut kunnosteltua vanhoja vaatteitani. Oikeastaan kun tuolla ulkona nykyisin pystyn liikkumaan niin minulle ollaan ihan ystävällisiäkin , kun ei tiedetä kuka olen. Mutta mietin vaan miksi se tieto siitä kuka olen, aiheuttaa mielenkiintoista käyttäytymistä, että mikä juttu se oikeen on.

        Kuka sinä olet. Kuka minä olen. Minun kanssani puhutaan. En hauku takanapäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin, ettet olisi kauaa poissa näiltä apajilta. Täällä onkin ollut hiljaista kuin huopatossutehtaalla poistuttuasi. Hiukan häpeän tuntua hiljaisuudessa. Olivat tottuneet yhteiseen viholliseen.
        Vietiin matto alta, niinkuin. Toivottavasti Guest tulee viihdyttämään sinua. Kehkeytyy hengellisiä keskusteluja. Vaikkei täällä hyväksytä pelestusarmeijalaisia. Miksi ei? Tekevät laupiaan samarialaisen työtä enemmän kuin kirkko! Pelastusarmeijalainen näkeepuutteessa olevan kadulla. Vie lämpimään tupaan, antaa saippuan ja pyyhkeen käteen, puhtaat vaatteet. Kun vieras on peseytynyt lämmin ruoka on katettu ja peti pedattu. Siinä on sitä oikeaa kristillisyyttä!

        Notre Dame kärähti ja miljoonia vierähti kiviseiniä suojaavan katon tarpeisiin.
        Presidentti intoili puheessaan - naama punaisena, miten se rakennetaan entistä kauniimmaksi!
        Samaan aikaan maat on meijattu soraläjiksi ja ihmiset kuolevat teltoissa nälkiintyneinä tauteihin.
        Mutta jokaista kolikkoa käännetään ja väännetään hikisissä käsissä ja kilistellään taskunpohjissa.
        Ei millään haluta luopua niistä, kun ihmiselämän pelastamisesta ei saa kunniaa, kuten kirkon rakennuksesta! Joten älkää te parjatko täällä pelastusarmeijalaisia!!!!!!

        "Hiukan häpeän tuntua hiljaisuudessa. Olivat tottuneet yhteiseen viholliseen."
        Ajattelin tuossa kohtaa että moukkamaista. Jatko on entistäkin moukkamaisempaa. Mutta tuollainen tulee ihmisen mieleen joka ei ymmärrä ihmiskunnan arvoa ja sen syvimpiä tuntoja. Ihmisen, jolle on sama mikä on...
        Hyvä on, en jatka koska et ymmärtäisi kuintenkaan yhtään mitään siitä mitä sanon. Olet ymmärtänyt olennaisen ihan väärin.

        pihavalaisin


      • Anonyymi

        https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/uskon_paakohdat/ihminen_synti_ja_vanhurskaus
        "Kaikki Aadamin jälkeläiset ovat jo syntymässään perineet turmeltuneisuuden, jonka takia ihminen ei pysty pelastamaan itseään oikeilla moraalisilla valinnoillaan tai tahtonsa voimalla. Tämä tila johtaa kaikki ihmiset epäuskoiseen ja kapinoivaan asenteeseen Jumalaa kohtaan. Aadamin lankeemus veti Jumalan tuomion sekä hänen itsensä että hänestä polveutuneen ihmiskunnan ylle. Ihminen on hengellisesti kuollut, eikä hänen tahtonsa ole vapaa."

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä.

        pihavalaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.suomenhelluntaikirkko.fi/tunnustus_ja_opetus_2/uskon_paakohdat/ihminen_synti_ja_vanhurskaus
        "Kaikki Aadamin jälkeläiset ovat jo syntymässään perineet turmeltuneisuuden, jonka takia ihminen ei pysty pelastamaan itseään oikeilla moraalisilla valinnoillaan tai tahtonsa voimalla. Tämä tila johtaa kaikki ihmiset epäuskoiseen ja kapinoivaan asenteeseen Jumalaa kohtaan. Aadamin lankeemus veti Jumalan tuomion sekä hänen itsensä että hänestä polveutuneen ihmiskunnan ylle. Ihminen on hengellisesti kuollut, eikä hänen tahtonsa ole vapaa."

        Kaikki ihmiset ovat syntisiä.

        pihavalaisin

        Tänne on turha noita uskonhöpötyksiä postailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on turha noita uskonhöpötyksiä postailla.

        Varmasti on turha. Vaikka ihminen väittää että on uskovainen, putipuhdas ja jumala sen hänestä näkee kuinka hyvä ja synnitön on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on turha noita uskonhöpötyksiä postailla.

        Uskoo johonkin itse keksimäänsä jumalaan.


    • kertauskertaus
    • Anonyymi

      On kyllä kokemusta. Pelon yläpuolelle pitää nousta. Itse taistelin vuosikaudet mut lopulta pääsin tilanteeseen jossa huomasin isäni kaupassa ja hän oli minulle kuin ihminen muiden joukossa. Seisoin jonossa muutaman metrin päässä enkä kokenut halua edes morjestaa mutta ei ollut vihaakaan. Oli upea fiilis kun ei enää pelännyt häntä ja sai sanoa itselle että nyt voin vihdoin päättää omasta elämästä itse.

    • Anonyymi

      Isäni, vaikea kuvitella et sen pahempaa narsistia on olemassa, kaikki mitä sanoo tai tekee on väärin, raivokohtauksia pienimmistäkin asioista, kärsimätön jne, ei hienotunteisuutta tai tilannetajua, alistanut, henkistä väkivaltaa paljon, varsinkin äitiin kohdistuvaa. Pitää yrittää lukea ajatuksia, ilmeitä eleitä ja liikkeitä et tietää mitä toinen haluaa, jos ei tuu auttamaan esim puuhommissa (ei sano et voiko tulla auttaman esim) raivokohtaus, jos taas auttaa jossakin asiassa sekin on väärin eikä osaa auttaa oikein=raivokohtaus


      Olen kohta 30 ja pelkään vieläkin isää, en uskalla katkaista välejä, paska myrskyn pelossa ja kohdistaisi varmaan äitiin väkivaltaa

      • Anonyymi

        Kiinnostavaa olisi tietää, että juurikin narsistiko on sellainen, joka kostaa puolisolleen kaiken oman hölmöilynsä? Narsisti kykenemättömänä avunpyyntöön esim. noissa puuhommissa tai vastaavasti jos tosiaan erehtyy auttamaan, niin senkin menee väärin. Teit narsistin kanssa niin tai näin niin huutoa eli raivokohtaus tulee. Jos narsistin lapsi alkaa väittelemään esim. lapsensa kanssa ja siis aikuinen lapsi haluaa ns. jallittaa narsistia, niin ns. häviönsä kostaa eli aiheuttaa sen paskamyrskyn omalle syyttömälle puolisolleen. Voiko olla kyse, jostakin muusta mielenterveyteen liittyvästä sairaudesta vai onko se vain pelkkää narsismia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa olisi tietää, että juurikin narsistiko on sellainen, joka kostaa puolisolleen kaiken oman hölmöilynsä? Narsisti kykenemättömänä avunpyyntöön esim. noissa puuhommissa tai vastaavasti jos tosiaan erehtyy auttamaan, niin senkin menee väärin. Teit narsistin kanssa niin tai näin niin huutoa eli raivokohtaus tulee. Jos narsistin lapsi alkaa väittelemään esim. lapsensa kanssa ja siis aikuinen lapsi haluaa ns. jallittaa narsistia, niin ns. häviönsä kostaa eli aiheuttaa sen paskamyrskyn omalle syyttömälle puolisolleen. Voiko olla kyse, jostakin muusta mielenterveyteen liittyvästä sairaudesta vai onko se vain pelkkää narsismia?

        Oops, siis narsistin lapsi alkaa väittelemään narsistivanhemman kanssa esim. tiedoilla, kun narsisti on niin jumittunut niihin kaavoihinsa, eikä näe todellisuutta. Ns. aikansa kuluksi taittaa sananpeistä ja ihan vain siksi, että näyttäisi narsistivanhemmalle ne närhen munat. Narsisti joutuu tilanteeseen, jossa tajuaa, että tieto loppuu kesken ja sanalliset taidot ovat niin huonot, että niillä ei vain pärjää. Tuon käydyn session jälkeen, vaikka siis narsistille ei edes joutuisi huutamaan, narsisti alkaa kostaa kokemaansa puolisolle, mutta tietysti niin, ettei muut näe.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe