Haluaisin roolista pois

roolista-poiss

Kun mua kiusattiin ylä asteella nii omaksuin jonkun roolin selviytyäkseni. Mulla ei myöskää ollu silloin oikein rakastavaa vanhempaa(äiti). Hän asui kaukana toisella paikkakunnalla. Siksi mulla oli turvaton olo. Isä joi välillä eikä siihen saanu samanlaista yhteyttä, en pidä häntä kuitenkaa pahana henkilönä hän teki parhaansa varmasti. Mutta ei isä voi korvata äidin puutetta. Tilanne oli siis vaikea, ja vaikka myöhemmin asuin äidin luona niin rooli ei poistunut enkä saanut samaa yhteyttä enää häneen.

Mulla on paha olla siinä roolissa, se sulkee minut pois muista ihmisistä ja aito yhteys jää puuttumaan. Myöskin rooli ilmenee inhottavana pitkittyneenä vihan tunteena. Haluaisin vain tästä roolista pois, en halua kostaa mitään. Haluaisin siis vihan tunteesta pois, se on ärsyttävä kun on niin pitkään jatkunut enkä osaa tehdä mitään asialle.

4

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä_elämä

      No jokainenhan meistä voi päättää mutta elämänsä suunnan ja päätöksen jälkeen toimia toisin. Vaati oivaltamista ja motivaation edetä tavoiteeseen. Miksi ei ole onnistunut sinulta?

    • Anna anteeksi , älä tuomitse ja hengähdä , tässä sitä vaan ollaan ja kaikki menee just niinku pitääkin :)

    • Anonyymi

      Itsellä ei ole täysin samanlaisia kokemuksia, mutta myös monenlaista turvattomuutta on taustalla. Lisäksi monessa kohtaa elämää luotto on mennyt ihmisiin. Olen aina ollut ylikiltti ja pyrkinyt tulemaan kaikkien kanssa toimeen aika lailla myötäilemällä muita, jotta mut hyväksyttäisiin. Lopulta mut "pelasti" hetkellisesti monet mt-ongelmat, joista parantumisprosessi on tuonut eteen sen tuskan kanssa, että mä en osaa, uskalla ja monestikaan edes halua saatika pysty muodostamaan toisiin ihmisiin kunnollista ihmissuhdetta. Parisuhde on, mutta sanotaanko, että sekin on tosi vaivalla rakennettu ja meni varmaan yli 3 vuotta, ennen kun uskalsin siihenkään luottaa täysin. Lisäks viime vuosina on tullut tilalle valtava viha kaikkia ja kaikkea kohtaan. Se on sellaista silmitöntä raivoa, katkeruutta ja toisaalta myös surua menetetyistä asioista. Myös elämänpelkoa. Itsekin haluaisin tuosta vihasta ym. pois, mutta välillä mietin, kuuluuko se vaan myös tähän paranemisprosessiin...? Tai kun vuosia varmaan se viha on ollut jossain piilossa ja tukahdettuna, niin senkin pitää päästä ulos. Eihän se mukavaa ole tuntea sitä vihaa ja usein se ahdistaa ja pelottaa... Välillä se viha myös tuntuu voimauttavalta, koska se estää sen, ettei enää anna kohdella itseään kaltoin. Se auttaa pitämään itsestä huolta. Mutta välillä kun se menee yli (lähinnä sisällä kuohuu niin, että tuntuu että räjähtää - ei purkaudu ulos!), niin on tosi hirveä olo. Toivon kuitenkin, että se tasoittuu... Epäilen kuitenkin, että vihallakin on tarkoitus! Se pitää vain jotenkin ottaa vastaan.... ?

      En oikein tiedä, miten muihin ihmisiin voisi saada yhteyden? Ehkä ajan kanssa. Tunnistan tuon katkeruudenkin ja se kyllä syö... ehkä sekin pitää tuntea ja oppia ajan myötä jotenkin päästämään irti? Se ehkä myös vaatii sitä, että uskaltaa opetella luottamaan muihin ihmisiin taas. Itse huomaan, etten meinaa antaa muille edes mahdollisuutta. Moni kuvaa, että olen lämmin ja helposti lähestyttävä ihminen, mutta samaan aikaan olen arvoitus ja minun kanssa on vaikea päästä pintaa syvemmälle, kun muurit ovat niin korkeat. Se on minun suojani, mutta samalla se pitää minut erossa muista.... Itse olen yrittänyt opetella antamaan muille mahdollisuuksia. Yritän tehdä elämästäni miellyttävää ja hyvää kaikin tavoin, yritän voida hyvin. Sen jälkeen on mahdollista päästää myös muita lähemmäs ja pikkuhiljaa tutustua ihmisiin. En enää piiloudu sairauksieni taakse, vaan olen ottanut vastuuta itsestäni, tekemisistäni, tunteistani ja siitä mitä haluan ja koitan toimia niiden mukaan. Toimin vastoin tunteita, jotka pitävät kiinni sairastamisissa tai pahassa olossa. Opettelen tuntemaan myös pikkuhiljaa itseäni... pikku askelin. Kuka olen, mitä haluan, mitä kohti pyrin ja keiden kanssa. Se myös vaatii, että on oikeanlaisia ihmisiä ympärillä....

      Tulipa jaarittelua. En varmaan edes vastannut oikein kysymyksiisi. Kaikki varmaan kuulostaa hullulta mitä kirjoitin, mutta nyt tuli sellainen tajunnanvirtaus.

      Toivon, että pääset roolistasi pois - sellaisesta roolista, joka estää sinua olemasta juuri sinä! Joka erottaa sinut muista. Se on varmasti tosiaan joku suoja, mutta myös samaan aikaan haitallinen sellainen pidemmällä tähtäimellä. Anna myös vihan ja katkeruuden tulla ja hyväksy ne. Voi myös olla, että sinun pitää hyväksyä itseäsi, elämääsi, menneisyyttä ja kaikkea mahdollista pikku hiljaa... löytää se, kuka on siellä roolin takana. Kuka sinä oikeasti olet ja mitä haluat. Pidä itsestäsi huolta ja tee asioita, joita rakastat! Tsemppiä elämääsi!

    • Anonyymi

      Kiitos hyvästä aloituksesta.Itsellä on ollut roolit päällä lähes koko elämäni.Olen 67v mies.Kasvanut kodissa jossa ei tunteita näytetty.Isä oli pahasti sotavammainen,jota pelkäsin kuollakseni.Lapsuudesta asti opin roolit,joilla selviytyä.Keksin ja liioittelen saavutuksiani kaikessa.Urheilussa ja kaikessa.En vaan opi hyväksymään iteäni sellaisena keskinkertaisena miehenä.Olen käynyt terapiat läpi ja päässyt kyllä irti vihasta ja katkeruudesta,mutta roolin veto jatkuu vaan.Joskus se ahdistaa kovaa,mutta näillä mennään loppuun asti.Hyvä itsetuntemus auttaa hieman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      806
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe