Luopuiko Jumala jumaluudestaan, kun Hän tuli lihaksi ?

epätietoinen.kysyy

Tehdään pieni galluppi !

Tuossa eräs kirjoittaja kirjoitti seuraavaa:

" Jeesus LUOPUI JUMALUUDESTAAN, JUMALALLISESTA OLEMUKSESTAAN tullessaan ihmiseksi. "

Kuinka moni lukijoista uskoo samoin ?

Siis että tullessaan lihaksi, Sana eli Jumala luopui Jumaluudestaan ?
Eli siis lakkasi olemasta Jumala n. 33v ajan, kun Hän vaelsi täällä maan päällä.

Jeesus siis olisi tämän kirjoittajan mukaan ollut tuon n. 33v ajan ihan samanlainen ihminen, kuin me muutkin ja sitten Jeesus taas ilmeisesti hänen mukaansa muuttui Jumalaksi, kun Hän nousi kuolleista ylös.

Kuinka moni uskoo tuollaiseen oppiin ja Jeesukseen täällä ?

Tässä tuo kirjoitus ja asia laajemmin, jotta ei jäisi asia ja hänen näkemyksensä epäselväksi lukijoille:

" Ja sellaistakin perusasiaa tässä joutuu opettamaan, että Jeesus LUOPUI JUMALUUDESTAAN, JUMALALLISESTA OLEMUKSESTAAN tullessaan ihmiseksi. Tämä on aivan perusasioita. Jumala ei ole pahan kiusattavissa eikä kiusaa ketään. Jeesus sen sijaan oli KAIKESSA lankeamatta kuitenkaan syntiin.
Ja joku valopää kehtaa sitten väittää, että koska MEILLÄ on kiusauksia ja me niihin lankeamme kuka mihinkin ja kuinkakin usein, me olemme muka olemukseltamme ERILAISIA kuin Jeesus. Tämä on yhtä idioottimaista kuin väittää, että koska Barcelonan muut pelaajat eivät ole läheskään yhtä taitavia kuin Messi (Suarezia nyt ehkä lukuun ottamatta), he eivät ole LAINKAAN jalkalloilijoita, vaan korkeintaan pesäpalloilijoita tai lentopalloilijoita tai katukaupustelijoita tai kyyhkysenmyyjiä tai työttömiä meriimiehiä, mutteivät jalkapalloilijoita.

Mitä on kiusaus? Se on (ainakin) viettymystä ja vetoa syntiin. Ja raskas kiusaus on viettymyksenä niin voimakas, että kiusattuna olija kokee, että hän ei välttämättä jaksa/kykene vastustamaan kiusausta. Jos Jeesus oli KAIKESSA kiusattu NIIN KUIN MEKIN, silloin hänen on täytynyt kkokea edellä mainittuja tuntemuksia, koska muussa tapauksessa hän EI ollut "kiusattu". Hänen ja meidän ero on siis AINOASTAAN se, että tuollaisina hetkinä hän ei langennut, kun taas me olemme kuka milloinkin langenneet ja saatamme langeta. Mutta on saatanallinen valhe väittää, että lankeeemuksemme todistavat, että me olemme luonnoltamme ERILAISIA kuin Jeesus. Se on saatanallinen valhe ja saatanallisena se pysyy. "

Kuinka moni siis on samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa ?

98

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No_Man_IS_An_Island

      Luopui jumaluudestaan. Se on evankeliumin ydin ja perusta. Ihmisten synnit saattoi sovittaa ainoastaan oikea ihminen, ei superihminen eikä puolijumala.

      "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun OSAVELJIÄSI."
      "Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty ENKELEITÄ HALVEMMAKSI, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa."
      11 Sillä SEKÄ hän, joka pyhittää, ETTÄ ne, jotka pyhitetään, ovat KAIKKI alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä VELJIKSI,
      12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi VELJILLENI, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
      14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä YHTÄLÄISELLÄ TAVALLA osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
      15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
      16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
      17 Sentähden piti hänen KAIKESSA tuleman VELJIENSÄ kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
      Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen JUMALANPELKONSA tähden.

      joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7
      vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;

      Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,

      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! 30Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä'.

    • herätkää

      Ei luopunut Jumaluudestaan, vaikka otti orjan muodon. Muutoinhan olisi langennut syntiin monet kerrat. Kun ei langennut oli hänellä Jumaliset sisuskalut, vaikka ulkomuoto olikin ihmisen.

      • Jumalan.kuvaajat

        Eikös tämä Jumala luonut ihmistäkin omaksi kuvakseen. Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi.
        ts. iankaikkinen elämä on Jumalan antama - onhan Hänellä ainoalla Elämä hallussa.
        Adamkin olisi saanut elää - jos ei langennut, siis lankeemuksenlihaan, eli yritti olla oma- jumalainen ja valtajakkaralla sitten istunut. Siksi kuolema on synnin palkka.
        Sopii miettiä, että rakennammeko me mielipiteillämme sopivaa - kultaista vasikkajumalaa - että yhdessä pääteltäisiin sopivan näköistä jeesusta, jota sitten jeesusteltaisiin.

        Luotaisiin kuva - Jumalasta. - harhainenkuva.

        Katsokaas, Jeesus on Uusi- Adam. Ja hän kirkastaa Isän, Isän rakkauden.
        Jumalantahto - vanhurskauttaa, Jumalanlaki on vanhurskas ja Pyhä.
        Valtakunta, johon ei pidä mitään epäpyhää sovittaakaan.

        Mutta, me vanhat aatamit pykellätään näissä Jumalantahdon mittapaikoillakin, kirkkoillaan ne omiin mittoihin ja sanotaan että nämä on pyhiä. Meidän pyhiämme.
        Tyrkätään sunnuntaimme valtajakkaramme vallankuvaksi ja siltä pohjalta myös jeesustelemme myös. Oletteko tätä hokanneet.
        Ette te ja herätyksetkin ovat näin harhaisia.


    • Samaatietä

      Ei luopunut. Hän vei ristille ihmisen synteineen ja täytti lain Jumaluudellaan.

    • " Luopuiko Jumala jumaluudestaan, kun Hän tuli lihaksi ?"

      Väärä käännös.

      Oikea käännö menee, että 'tuli lihaan'.


      Tällä viitataan Marian "neitseelliseen" raiskaukseen.

    • Joh1

      Jeesus ei ollut maan päällä kulkiessaan pelkkä ihminen eikä puolijumala. Hän oli, on ja tulee aina olemaan 100% ihminen ja 100% Jumala.

      "Johannes vastasi: »Minä olen ääni, joka huutaa autiomaassa: ’Tasoittakaa Herralle tie!’ Niinhän profeetta Jesaja on ennustanut.»"

      Johannes Kastaja todistaa, että Jeesus on Herra - ei ihminen eikä edes jumaluudestaan luopunut väliaikaisihminen vaan itse Herra.

    • Riitakeskusteluko

      Saisinko kysyä motiiviasi tehdä aloituksesi tästä aiheesta. Motiivin
      selvittäminen paljastaa, missä hengessä aloitus on tehty. Ja se vaikuttaa
      hengellisten palstalaisten keskusteluun osallistumishaluun.

      Onko motiivisi:

      1. Herättää keskustelua aiheesta? Jos on, miksi tahdot herättää keskustelua tästä?

      2. Tiedon jano. Tahdot saada enemmän ymmärrystä Jumalan lihaksi tulemisesta.

      3. Tahdot paljastaa jonkun nimmarin harhaopettajaksi ja hänen oppinsa vääräksi?

      4. Tahdot tietää kuinka moni tukee Jeesuksen jumaluudesta luopumiskäsitystä. Miksi?

      5. Tahdot väitella ja tuoda esille omaa oppiasi.

      6. Joku muu syy; mikä?

    • Jopi48

      Fil.2:6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumala kaltainen. Joh.1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon......

    • Kirjakääröt

      1Kor.15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. 1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Kirjoitetaan: Ensimmäinen. Joh.3:13, 31

      • kamalaaaa

        Toorajumalan palvojakin taas eksyttämässä ja silppuamassa Raamattua. Etkö sinä, niin suuri pastori muuhun pysty, kuin tuhomaan Jumalan ilmoitusta?


    • Perustietoa
      • epätietoinen.kysyy

        Mielenkiintoisia vastauksia on tullut, kiitos niistä kaikille.

        Eli porukka selvästi jakaantuu kahtia, osa uskoo Jeesuksen luopuneen Jumaluudestaan, osa taas ei.

        Kiitos nikki Perustietoa, tuosta tietopaketistasi, minä itse en ole törmännyt aiemmin tälläiseen Jumaluudesta luopumis oppiin, eli se oli minulle ihan uutta ja outoa.

        Olen itse siis pitänyt aivan selvänä sitä, että Jeesus eli Sana eli Jumala, tuli lihaan / lihaksi, eikä Hän luopunut siis Jumaluudestaan.

        En edes ymmärrä sitä ajatusta, että kuinka Jumala voisi hetkeksi aikaa eli n. 33 vuodeksi lakata olemasta Jumala ?

        Sellainen ajatus on minulle täysin vieras ja käsittämätön, ja siksi lähdin siis kyselemään asiaa muiltakin.


      • ELÄKÄÄEKSYKÖ

        >>>>>>>>>>>>>Jeesus ei luopunut jumalallisesta luonnostaan. <<<<<<<<<<< JUURI NOIN. Tuossa on harhaopin siemenet kun sanotaan että " luopui Jumalaluudestaan " Hiuksen hienoa, jota ei ehkä heti huomaa mutta VAARAALISTA HARHAA!!! Fil.2:5.".. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,..."

        !! HUOMAA "Jumala ILMESTYI LIHASSA " 1.Tim.. 3:16. "..Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen..."

        !! HUOMAA "Jumala OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA ..." 2.Kor.5:18. "..Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (1. 6 .) Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. 2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä..."

        ".. jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;.."

        1.Joh.4:1."..Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; 3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa..

        4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. 5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. 6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen..." ( "..Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen..." "KUULEE MEITÄ"?? Ketä ?? Apostolien opetusta !! He saivat oppinsa Jeesukselta Kristukselta , joka ilmoitti heille Jumalan. Heidän tuli pysyä Jeesuksen Krituksen ilmoittamassa Sanassa. )

        1.Joh.2:27.".. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. 28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. 29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt..." ( "...te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;..." Johannes oli juuri itsekin opettanut heitä, mutta he eivät olleet kenenkään näiden harhaan joutuneiden opetuksen tarpeeessa joista Johannes kirjeessään varoittaa. )

        (.....mutta he eivät olleet kenenkään näiden harhaan joutuneiden opetuksen tarpeeessa joista Johannes kirjeessään varoittaa, jotka mm kielsivät Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi )
        1.Joh.2:18.".. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. 19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme..."


      • JumalastaOnTullu
        ELÄKÄÄEKSYKÖ kirjoitti:

        >>>>>>>>>>>>>Jeesus ei luopunut jumalallisesta luonnostaan. <<<<<<<<<<< JUURI NOIN. Tuossa on harhaopin siemenet kun sanotaan että " luopui Jumalaluudestaan " Hiuksen hienoa, jota ei ehkä heti huomaa mutta VAARAALISTA HARHAA!!! Fil.2:5.".. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,..."

        !! HUOMAA "Jumala ILMESTYI LIHASSA " 1.Tim.. 3:16. "..Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen..."

        !! HUOMAA "Jumala OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA ..." 2.Kor.5:18. "..Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. (1. 6 .) Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. 2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä..."

        ".. jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;.."

        1.Joh.4:1."..Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. 2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; 3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa..

        4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. 5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. 6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen..." ( "..Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen..." "KUULEE MEITÄ"?? Ketä ?? Apostolien opetusta !! He saivat oppinsa Jeesukselta Kristukselta , joka ilmoitti heille Jumalan. Heidän tuli pysyä Jeesuksen Krituksen ilmoittamassa Sanassa. )

        1.Joh.2:27.".. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. 28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. 29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt..." ( "...te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;..." Johannes oli juuri itsekin opettanut heitä, mutta he eivät olleet kenenkään näiden harhaan joutuneiden opetuksen tarpeeessa joista Johannes kirjeessään varoittaa. )

        (.....mutta he eivät olleet kenenkään näiden harhaan joutuneiden opetuksen tarpeeessa joista Johannes kirjeessään varoittaa, jotka mm kielsivät Jeesuksen Kristuksen lihaan tulleeksi )
        1.Joh.2:18.".. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. 19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme..."

        Huomaamme, kuten totesit, että eksytys ottaa aina vain etevämpiä ja
        vaikeammin havaittavia muotoja. Näin on suuri eksytys jo täällä.
        On hyvä tuntea Raamattua ja pitää kiinni Raamatun ilmaisuista
        eikä lähteä selittelemään ohi Kirjoitusten.
        Sana oli Jumala, tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme (Joh 1;1,14).

        >>>Fil.2:5.".. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, 6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,..."

        !! HUOMAA "Jumala ILMESTYI LIHASSA " 1.Tim.. 3:16
        ".. jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;.."<<<


    • Hörhöilyä

      Vai vielä jumala! Kukaan ei ole vielä tuonut näytille minkäänlaista todistetta mistään yliluonnollisesta ilmiöstä saati jumalista.

      • SyntymäEnsin

        >>>>>>>>>>>Vai vielä jumala! Kukaan ei ole vielä tuonut näytille minkäänlaista todistetta mistään yliluonnollisesta ilmiöstä saati jumalista. <<<<<<<<<<

        Senhän Jeesus juuri osoitti opetuslapsillensa ".. 4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte." 5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" 6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." 8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen..."



        Asia on vain niin ettei uskosta osaton voi kohdata Jumalaa ilman uskoa evankeliumin sanomaan, jonka kautta Jumala hänet ensin uudesti synnyttää , ja samalla vanhurskauttaa, eli julistaa hyväksytyksi edessään ja yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen uhrin, kuoleman ja ylösnousemuksen uskon perusteella.
        Luonnollinen ihminen on hengellisesti kuollleessa tilassa suhteessa Jumalaan. Ensin on synnyttävä ymmärtääkseen hengellisiä asioita.

        Joh.14:16.".. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 18. En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. 19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. 20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä..."

        1.Kor.2:14.".. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. 15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. 16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli..."


    • herjaajille.tiedoksi

      Herjaajille vastaan: Jumala ei ole luopunut jumaluudestaan.

      Jeesus Kristus on samanaikaisesti sekä tosi Jumala että tosi ihminen.

      Isä on saastumaton Isä, Pyhä Henki saastumaton Pyhä Henki.

      Tätä ei voi jumalaton järki käsittää.

    • No_Man_IS_An_Island

      Voisiko ajatella näin? Jumala tekee kaiken täydellisesti. Eli kun Jumala luopuu jumaluudestaan ja tulee ihmiseksi, Hän tekee senkin täydellisesti, ei puolivillaisesti eikä jotenkin teoreettisesti. Eli kun Sana tuli lihaksi, Hän EI tullut lihaksi JA Sanaksi eli ihmiseksi JA Jumalaksi, vaan lihaksi, ihka oikeaksi ihmiseksi.
      Jumala ei ole pahan kiusattavissa. Jos Jeesus oli ihmisenäkin Jumala, silloin hän ei olisi voinut kokea kiusauksia, koska Jumala ei ole pahan kiusattavissa. Niinpä hänen jumalallisuudesta luopumisensa oli TÄYDELLINEN, niin kuin olettaa sopiikin (koska Jumala ei tee mitään epätaydellisesti eli ei luovu jumalallisuudestaankaan epätäydellisesti, vaan kokonaan).

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"

      • uskon.en.ajattele

        "Voisiko ajatella näin?"

        Huomaa kyllä että helluntailaiset perustavat oppinsa kunkin omiin järjenpäätelmiin.


      • No_Man_IS_An_Island
        uskon.en.ajattele kirjoitti:

        "Voisiko ajatella näin?"

        Huomaa kyllä että helluntailaiset perustavat oppinsa kunkin omiin järjenpäätelmiin.

        Sori nyt vaan, mutta nikkisi voi aiheuttaa joissakuissa lukijoissa naurunpyrskähdyksiä. Ja kommenttisi ei kauheasti pyrskähtelyjä hillitse. Saattaa jopa hitusen niitä lisätä :D


      • hell.järkeis.usko
        No_Man_IS_An_Island kirjoitti:

        Sori nyt vaan, mutta nikkisi voi aiheuttaa joissakuissa lukijoissa naurunpyrskähdyksiä. Ja kommenttisi ei kauheasti pyrskähtelyjä hillitse. Saattaa jopa hitusen niitä lisätä :D

        Olin tästä varsin tietoinen jo kirjoittaessani.

        Ajatus on kuitenkin syvällisempi kuin te aina ja kaikelle pyrskähtelijä-helluntailaiset voisitte koskaan ymmärtää, vaikka muka "uskosta" puhutte.

        Te todellisuudessa ette usko vaan, kuten j.todistajatkin, järkeilette.


      • No_Man_IS_An_Island

        Sehän on kiva että vapaaehtoisesti haluaa naurunpyrskähtelyjä toisissa nostattaa. Kiitoksia! :)


    • Raamattua_Aivan_Vähän

      Sillä yxi on Jumala/ ja yxi Wälimies/ Jumalan ja ihmisten wälillä/ nimittäin/ Ihminen Jesus Christus.
      Sillä yksi on* Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jesus,
      Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
      Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
      Sillä hän, Jumala, on yksi, ja yksi on hän, Jumalan ja ihmislasten välimies, Ihmisen Poika, Jeshua, Messias!

    • Jopi48

      Joh.17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka lähettänyt Jeesuksen Kristuksen. 1Kor.8:4 Mitä nyt epäjumalille uhrattuun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme , ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi. 1Tim.2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. Gal.3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. 5Moos.4:35. 6:4

    • epätietoinen.kysyy

      Tutkitaanko sitä väitettä hieman, jossa sanotaan Jeesuksen luopuneen Jumaluudestaan silloin, kun Sana eli Jumala tuli lihaan/lihaksi.

      Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

      Eikö tässä juuri sanota, että Sana eli Jumala tuli lihaksi ja siten se Jumala juuri asui keskellämme ?

      Jotta asia ei olisi yhden Raamatunpaikan varassa, niin Jeesukselle piti antaa nimi Immanuel, joka siis on käännettynä Jumala kanssamme tai Jumala keskellämme.

      Siis Jumala keskellämme, eikä ihminen keskellämme.

      Tämä on yksi todistus kokonaisuus, jonka vuoksi minä itse en ainakaan usko siihen, että Jumala olisi lihaan/lihaksi tullessaan luopunut Jumaluudestaan.

    • epätietoinen.kysyy

      Toinen vääjäämätön todistus Jeesuksen Jumaluudesta maallisen elämänsä aikana, on nähdäkseni Jumalan määritelmä jo itsessään, eli mitä Jumala on ?

      Raamattu sanoo, että Jumalalla ei ole päivien alkua eikä päivien loppua.

      Raamatussa Jumala sanoo Moosekselle nimekseen "Minä olen", joka on siis Jumalan määritelmä, ja se siis laajemmin tarkoittaa sitä, että Minä Olen aina ollut ja Minä tulen aina olemaan, ihen kuten tuossa edellisessäkin todistuksessa sanotaan hieman eri sanoin vain.

      No, tutkitaan nyt sitten sitä näkemystä, että luopuiko Sana eli Jumala Jumaluudestaan tullessaan lihaan/lihaksi ?

      Jos Jumala olisi tuossa kohtaa luopunut Jumaluudestaan, eli lakannut 33v ajaksi olenmasta Jumala, niin silloin Jumalalla olisi se päivien loppu siinä kohtaa.

      Samoin Jumalalla olisi siis päivien alku siinä kohtaa, kun Jeesus noousi kuolleista ja takaisin ylös taivaaseen.

      Tämähän sotisi tuota vastaan, mitä Jumalasta ja Jumaluudesta Raamatusta luemme ja tiedämme.

      Miten selitätte tämän ristiriidan, te joiden mukaan Jeesus siis lakkasi olemasta Jumala 33v ajaksi ?

      • Raamattua_Aivan_Vähän

        Ei sitä mielestäni tarvitse selittää. Minusta asia on aivan simppeli: Sana ei tullut Sanaksi JA lihaksi, vaan lihaksi.

        Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. EI: ihminen JA Jumala Jeesus Kristus.

        Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä YHTÄLÄISELLÄ TAVALLA osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen

        Biblia 1776: Vaan alensi* itsensä, otti orjan muodon päällensä ja tuli muiden ihmisten vertaiseksi,


    • Jopi48

      Joh.1:14 Ja Sana tuli lihaksi..... Ja myös lihana läksi. Ap.t.2:27. 2:31. 13:35. 13:37. Ps.16:10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.

    • No_Man_IS_An_Island

      Luonnossakin tapahtuu metamorfooseja, joten voisi kuvitella Jumalankin pystyvän moiseen. Kun perhosentoukka muuttuu perhoseksi, se ei muutu toukaksi JA perhoseksi, vaan perhoseksi.

      Ja kerrataan vielä:
      1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
      2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.

      • epätietoinen.kysyy

        Kyllä Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton, eikä mikään toukka/ perhonen siis.

        Joten Jumalaa ja perhosta ei todellakaan voi verrata keskenään.


      • No_Man_IS_An_Island
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Kyllä Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton, eikä mikään toukka/ perhonen siis.

        Joten Jumalaa ja perhosta ei todellakaan voi verrata keskenään.

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.


      • Raamattua_Aivan_Vähän
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Kyllä Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton, eikä mikään toukka/ perhonen siis.

        Joten Jumalaa ja perhosta ei todellakaan voi verrata keskenään.

        Ja jos Jumala on muuttumaton, Hän ei sitten ilmeisesti tullut ihmiseksi? Eli Jeesus oli vain joku nasarealainen käppänä, joka väitti olevansa Ihmisen Poika?


      • epätietoinen.kysyy
        Raamattua_Aivan_Vähän kirjoitti:

        Ja jos Jumala on muuttumaton, Hän ei sitten ilmeisesti tullut ihmiseksi? Eli Jeesus oli vain joku nasarealainen käppänä, joka väitti olevansa Ihmisen Poika?

        Jeesus eli Jumala On, eli on aina ollut.

        Jopa enkelit, eli Jumalaa palvelevat henget, voivat ottaa ihmismuodon.

        Joten sekö olisi Jumalalle mahdotonta ?

        Siis se ei tehnyt enkeleistä ihmisiä, kun he ottivat ihmis muodon, eivätkä hekään siis lakanneet olemasta enkeleitä sen vuoksi tai johdosta.

        Vai kävikö niin esim. Lootin tapauksessa noille miehille/enkeleille ?


      • COPYANDPASTE
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Jeesus eli Jumala On, eli on aina ollut.

        Jopa enkelit, eli Jumalaa palvelevat henget, voivat ottaa ihmismuodon.

        Joten sekö olisi Jumalalle mahdotonta ?

        Siis se ei tehnyt enkeleistä ihmisiä, kun he ottivat ihmis muodon, eivätkä hekään siis lakanneet olemasta enkeleitä sen vuoksi tai johdosta.

        Vai kävikö niin esim. Lootin tapauksessa noille miehille/enkeleille ?

        Kyllä Raamatun mukaan Jumala on muuttumaton.
        Jopa enkelit, eli Jumalaa palvelevat henget, voivat ottaa ihmismuodon.
        Joten sekö olisi Jumalalle mahdotonta ?


    • epätietoinen.kysyy

      Raamatussa puhutaan Jeesuksesta, ja Hän itse todistaa tässä olevansa Jumala filippukselle:

      7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

      Siis Isä On Jumala, eli Filippus näki Jeesuksessa Jumalan !

      Jeesus todistaa monessa kohtaa olevansa Jumala.

      Hän esim. käytti sanontaa Minä Olen, jolla nimellä siis Jumala ilmoitti itsensä Moosekselle !

      5 He vastasivat häntä: Jesusta Natsaretilaista. Sanoi Jesus heille: minä olen! Mutta Juudas, jonka hänen petti, seisoi myös heidän kanssansa.
      6 Kuin siis Jesus sanoi heille: minä olen, astuivat he takaperin ja lankesivat maahan.
      7 Niin hän taas kysyi heiltä: ketä te etsitte? Mutta he sanoivat: Jesusta Natsarealaista.
      8 Jesus vastasi: minä sanoin teille, että minä olen. Jos te siis minua etsitte, niin antakaat näiden mennä,

      On huolestuttavaa se, että uskovaksi itseään nimittävä kieltää Jeesuksen Jumaluuden.

      Silloin nähdäkseni puhutaan kokonaan toisesta Jeesuksesta, eikä lihaan/lihaksi tulleesta Jumalasta.

      Ja Raamattu puhuu ja varoittaa sellaisesta toiminnasta, eli toisen Kristuksen julistamisesta, kovin sanoin.

      Eli kyse on vakavasta asiasta tässä kohtaa:

      2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

      • Raamattua_Aivan_Vähän

        "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun OSAVELJIÄSI."
        "Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty ENKELEITÄ HALVEMMAKSI, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa."
        11 Sillä SEKÄ hän, joka pyhittää, ETTÄ ne, jotka pyhitetään, ovat KAIKKI alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä VELJIKSI,
        12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi VELJILLENI, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä YHTÄLÄISELLÄ TAVALLA osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
        15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
        16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
        17 Sentähden piti hänen KAIKESSA tuleman VELJIENSÄ kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
        Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen JUMALANPELKONSA tähden.

        joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, 7
        vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;


      • COPYANDPASTE

        Saisinko kysyä motiiviasi tehdä aloituksesi tästä aiheesta. Motiivin
        selvittäminen paljastaa, missä hengessä aloitus on tehty. Ja se vaikuttaa
        hengellisten palstalaisten keskusteluun osallistumishaluun.

        Onko motiivisi:

        1. Herättää keskustelua aiheesta? Jos on, miksi tahdot herättää keskustelua tästä?

        2. Tiedon jano. Tahdot saada enemmän ymmärrystä Jumalan lihaksi tulemisesta.

        3. Tahdot paljastaa jonkun nimmarin harhaopettajaksi ja hänen oppinsa vääräksi?

        4. Tahdot tietää kuinka moni tukee Jeesuksen jumaluudesta luopumiskäsitystä. Miksi?

        5. Tahdot väitella ja tuoda esille omaa oppiasi.

        6. Joku muu syy; mikä?


      • epätietoinen.kysyy
        COPYANDPASTE kirjoitti:

        Saisinko kysyä motiiviasi tehdä aloituksesi tästä aiheesta. Motiivin
        selvittäminen paljastaa, missä hengessä aloitus on tehty. Ja se vaikuttaa
        hengellisten palstalaisten keskusteluun osallistumishaluun.

        Onko motiivisi:

        1. Herättää keskustelua aiheesta? Jos on, miksi tahdot herättää keskustelua tästä?

        2. Tiedon jano. Tahdot saada enemmän ymmärrystä Jumalan lihaksi tulemisesta.

        3. Tahdot paljastaa jonkun nimmarin harhaopettajaksi ja hänen oppinsa vääräksi?

        4. Tahdot tietää kuinka moni tukee Jeesuksen jumaluudesta luopumiskäsitystä. Miksi?

        5. Tahdot väitella ja tuoda esille omaa oppiasi.

        6. Joku muu syy; mikä?

        Miksi kyselet toistamiseen ?

        Olenhan jo vastannut ja kertonut selvästi syyn tähän aloitukseen tässä samassa ketjussa.

        Miksi se ei riitä sinulle ?

        Lue vastineeni, niin asian pitäisi sinulle kyllä selvitä.

        Niin ja tämä on kesksutelupalsta, eikä mikään monivalinta tehtävä.


    • Risti-riita

      Ap.t.2:31 "eikä hänen ruumiinsa näkevä katovaisuutta." 1Kor.15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta. Siis ei nähnyt katoavaisuutta, kun oli kyljessä haava, ja naulan jäljet käsissään.

    • Aikatyhmää

      Pitäisi kai kirjoittaa Jumalaudestaan, vaikka vastaajat jääkin saaliiksi.

    • epätietoinen.kysyy

      Jeesuksen oma todistus:

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Vain Jumala On Tie.

      Vain Jumala On Totuus, ei ihminen.

      Vain Jumala On Elämä, ihmisellä ei ole Elämää itsessään.

      Jeesus ei siis sanonut, että minulla on Tie, ja minulla on Totuus, ja minulla on Elämä.

      Jeesus sanoi. Minä Olen Totuus ja Elämä ja Tie !

      Joten Jeesus kertoi tuossakin olevansa Jumala, ei enempää eikä vähempää, kuin Jumala.

      Vastaavanlaisia Jeesuksen todistuksia omasta Jumaluudestaan on paljon Raamatussa, kuinka te Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät ette niitä näe, ettekä ymmärrä ?

      Eli ihmettelen enää sitä, että miten nämä näinkin selvät asiat, voivat olla jollekin yhä epäselviä ?

      • KysyyköEpätietoinen

        Näin siis kysyy epätietoinen?


    • epätietoinen.kysyy

      Niin kysyy epätietoinen, siis siinä suhteessa, että en ole kertaakaan aiemmin törmännyt tuollaiseen "Jumaluuden riisumis oppiin", vaikka paljon olen keskustellut näillä palstoilla.

      Tämä on siis ensimmäinen kerta, ja se on jo ihme sinäänsä.

    • epätietoinen.kysyy

      Täällä on perusteluksi tuolle Jumaluuden riisumis opille, otettu ja käytetty tämä seuraava Raamatunkohta. jota kuitenkin on pätkitty, eikä kokonaisuus ole siis nähtävillä niissä:

      Filippiläiskirje 2
      5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
      7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

      Tutkitaanko nyt se, että mitä siinä oikeasti siis sanotaan, ja tämä 6:s jae siis on jätetty käsittelemättä kokonaan.

      5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

      Siis siinä sanotaan selvästi se, että Jeesuksella oli Jumalan muoto !

      Se tarkoittaa siis, että Jeesus oli todellakin Jumala ihmis kehossa, mutta Hän siis ei toiminut ihmis kehossaan Jumalan tavoin, eli siis: "Hän ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen", eli ei käyttänyt siis Jumaluuttaan hyväkseen, ja siihen on selvä syy, mutta siitä tuonnenpana.

      Tämä asia vahvistetaan jakeessa 7 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

      Jos Jeesus olisi ollut vain ihminen, niin Hänen ei olisi ihmisenä olisi itseään tarvinnut enää tyhjentää mistään tullakseen ihmisen KALTAISEKSI eli ei olisi tarvinnut ottaa enää orjan ja ihmisen muotoa.

      Huom. siis Jeesus ei ollut samanlainen ihminen kuin me, vaan tämän mukaan siis ihmisen kaltainen.

      Tässä ei puhuttaisi ihmisen kaltaisesta, jos Jeesus olisi ollut vain pelkkä ihminen jo valmiiksi.

      Asia vahvistetaan vielä: "ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

      "OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN ihminen", sanotaan tässä siis.

      Tälläistäkään sanontaa ei olisi tarvittu, jos Jeesus oikeasti olisi ollut vain ihminen !

      Mutta kun Jeesus siis oli ihmiskehossaan ollessaan Jumala yhä vain, niin siksi Hän oli ihmisen KALTAINEN.

      Ja koska Jeesus siis toimi pelkästään ihmisen keinovalikoimalla toimien, niin Hän siis oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, olematta siis vain ihminen, koska Hän On Jumala !

      Eli Jeesus siis toimi vain ja ainostaan siten, kuten me ihmiset toimimme, eli Hän ei voinut eikä saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen vaikkakin siis oli ja On Jumala ollut aina ja aina tulee siis olemaan.

      Miksi näin ?

      No, Jeesuksen ristintyö ja uhri ei olisi kelvannut juridisesti, jos Jeesus olisi käyttänyt Jumaluuttaan hyväkseen, yksikin sellainen oma teko, olisi mitätöinnyt Hänen uhrinsa !

      Siis Aadam eli ihminen lankesi, ja viimeisen Aadamin piti ihmisenä eli ihmisen keinovalikoimalla täyttää se laki, sillä muuten ei Jeesuksen uhri olisi ollut kelpaava.

      Ihmisen keinoin piti murtaa kirous, sillä eihän Jumalana toimimalla se olisi ollut mikään vaikeus Jeesukselle.

      Eli Jeesus siis ihmiskehossa eläissään alensi itse itsensä ihmisen eli orjan asemaan, vaikka olikin Jumala kaiken aikaa , ja kärsi siinä asemassa kaikki ihmisen kiusaukset, mutta Hän ei langennut syntiin silti.

      Ja jollei Hän olisi siis niin tehnyt, ei uhri olisi ollut Jumalalle kelpaava juridisesti.

      Tämä Raamatunkohta siis ei ole peruste "Jumaluuden riisumis opille" vaan se vahvistaa vain sen, että totisesti Jeesus On Jumala !
      Hän on sitä aina ollut ja tulee aina olemaan, ilman mitään katkoksia !

      • Hieman_Raamattua

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.


    • epätietoinen.kysyy

      Perusteena tälle "Jumaluuden riisumis opille" on käytetty myös tätä Raamatunkohtaa:

      Jaak. 1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa

      Viittaan nyt edelliseen kirjoitukseeni, jossa sanoin jo sen totuuden, että eläissään Jumalana ihmiskehossa Jeesus alensi itse itsensä ja otti orjan eli ihmisen muodon, eikä siis katsonut saaliikseen olla ja toimia Jumalana maan päällä, sillä tuo itsensä alentaminen kuului siis olennaisena osana Hänen tehtäväänsä.

      Jeesus siis toimi ihmisen KALTAISENA ja oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, ja siten hänen ihmisen asemassa piti olla myös kiusattu, muutoin ei Hänen uhrinsa olisi ollut sovitukseksi kelpaava !

      Mutta se saatanan kiusaaminen erämaassa myös todistaa Jeesuksen Jumaluuden omalta osaltaan.

      Saatana siis sanoi Jeesukselle, joka oli paastonnut 40vrk:

      1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
      2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
      3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".

      Miksi saatana yritti houkutella Jeesusta muuttamaan kivet leiviksi ?

      No, jos Jeesus olisi siihen ansaan langennut, niin Hän olisi toiminut Luojana, eli Hän olisi luonut ne leivät !

      Mutta kun Jeesus siis ei saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen, niin Hän ei sitä tehnyt, sillä jos Hän olisi Luonut nuo leivät, ei Hänen uhrinsa olisi enää kelvannut sovitukseksi !

      Nyt mietitään sitä väitettä, että "Jumala olisi luopunut Jumaluudestaan" !

      Ei ihminen kykene mitään luomaan, kyllä saatanakin sen hyvin tietää, vain Jumala kykenee Luojana luomaan tyhjästä tai muuttamaan esim. kivet leiviksi !

      Saatanan olisi ollut ihan turhaa yrittää kampittaa ihmistä tuollaisella, joten kyllä saatanakin siis hyvin tiesi Jeesuksen olevan Jumalan, vaikka Hän ihmisruumissa olikin !

      Kirjoitin nyt nämä asiat vain siksi, että kukaan ei pääsisi eksyttämään tuollaisilla Raamatun Sanan pätkimisillä ja puutteellisilla selityksillä teitä, jotka Uskotte Jeesukseen Jumalananne ja Herrananne, kuten jopa epäilevä Tuomas lopulta uskoi !

      27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
      28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

      • Hieman_Raamattua

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.


    • Hyvä aloitus jossa ja joka jokainen tulis miettiä että jos olemme samanlaisia tässä ajassa niin miten ihmeessä tarvitsisi olla niin epäuskovainen ilman Toivoa että päättelee että on pakko langeta syntiin pysyäkseen uskossa ?? >>> 1. Joh. 4:17
      Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

    • Tottatosiaan

      Tuo kaikki jahkaaminen on yhtä tyhjän paskan jankutusta. Ei ole olemassa mitään jumalia eikä yliluonnollisia olentoja. Kaikki ovat ihmisen mielikuvituksen tulosta ja siten valhetta.

    • LähettiläsA

      Kyllä Jeesus luopui jumaluudesta ja tuli kaltaiseksemme ja sen takia Hänestä tuli meille esikuva. Esikuva näyttää, että usko Jumalaan antaa voiman vastustaa kiusauksia ja näin kuolettaa synnin.
      Jos Jeesus olisi ollut Jumala maanpäällä ei Hän olisi voinut olla meille esikuva. Jeesus oli kuuliainen Lähettäjälleen hamaan ristinkuolemaan asti.
      Filippiläiskirje 2
      5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
      7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

      • epätietoinen.kysyy

        Minä jo käsittelin tämän Raamatunkohdan tuossa edellä jae jakeelta !

        Onko sinulla siihen jotain lisättävää ?

        Olisi mukavaa, jos sinäkin ensin lukisit edes sen, mitä asioista on jo kirjoitettu aiemmin tässä ketjussa.

        Se olisi toisten keskustelijoiden kunnioittamista !

        Silloin ei tarvitsisi toistaa yhä uudestaan ja uudestaan samoja sanoja !


    • epätietoinen.kysyy

      Kiitos keskustelusta kaikille, minulle itselleni tämä asia tuli selväksi !

      Ja löysin mielestäni tämän harhaopin juuret, eli sen perustan kulmakivet, eli Raamatun vääristelyt, joille se on perustettu.

      Siis olen tottunut selvittämään aina eri oppien juuret eli perustat eli opit joille kukin harhaoppi on rakennettu, ja ne halusin nytkin tämän "Jumalauuden riisumis opin" kohdalla selvittää.

      Nyt olen mielestäni ne juuret jo nähnyt ja ne valheet ja Raamatun vääristelyt Totuudella paljastanut valheiksi, joten asia on loppuun käsitelty siten, siis minun osaltani.

      Ja tämä oli siis niin heikko harhaoppi perustaltaan, että sen voi Uskova kumota jo pelkästään Jeesuksen nimen avulla:

      Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.

      Tuon "kanssamme" sanan, voi kääntää myös sanalla "keskellämme", eli siis näin: Jumala keskellämme !

      Jeesus siis jo nimensäkin perusteella oli Jumala, ihmisten keskellä, eläessään täällä maan päällä !

      Muita todistuksia ei enää siis tarvita, tälläisen harhaopin kumoamiseen, tämä yksi Totuus jo riittää.

      Joten asia on minun osaltani nyt käsitelty ja taputeltu ja ne jotka uskovat tuollaiseen harhaoppiin, ne uskovat TOISEEN Jeesukseen ja TOISEEN evankeliumiin !

      Sellaisesta Raamattu sanoo tiukasti mutta selvästi seuraavaa:

      2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

      Jos siis uskomme toiseen Jeesukseen, niin silloin uskomme jo myös samalla toiseen evankeliumiin, sillä uskomme kohde on aivan eri !

      Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

      Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

      Nyt kannattaa kunkin miettiä omalla kohdallaan, että miten nämä asiat olivatkaan, ja mihin itse uskoo, eli uskooko Jeesukseen eli Jumalaan, vai siihen toiseen Jeesukseen, eli uskooko vain ihmiseen ?

      • LähettiläsA

        Eihän noin keskustella. Keskustelussa kuunnellaan ja kerrotaan, ei tuomita ja parjata:)

        Jeesus on Jumala, joka on keskellämme tänäänkin Jumala, mutta Ihmisen Poikana Hän oli ihminen ja kuuliainen Isälleen, josta oli tullut ja johon palasi.

        Ihmisenä ollessaan Jeesus itki, pelkäsi, väsyi ja teki kaikkea sitä mitä ihmisetkin toisinaan joutuvat tekemään. Hän oli kaikessa kiusattu ja sen takia voi kiusattuja auttaa.
        Hän oli muodoltaan kuin ihminen, joka ei mitään ollut, eli Hän ei ottanut orjanmuodon ottaessaan minkäänlaista etuasemaa.


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Eihän noin keskustella. Keskustelussa kuunnellaan ja kerrotaan, ei tuomita ja parjata:)

        Jeesus on Jumala, joka on keskellämme tänäänkin Jumala, mutta Ihmisen Poikana Hän oli ihminen ja kuuliainen Isälleen, josta oli tullut ja johon palasi.

        Ihmisenä ollessaan Jeesus itki, pelkäsi, väsyi ja teki kaikkea sitä mitä ihmisetkin toisinaan joutuvat tekemään. Hän oli kaikessa kiusattu ja sen takia voi kiusattuja auttaa.
        Hän oli muodoltaan kuin ihminen, joka ei mitään ollut, eli Hän ei ottanut orjanmuodon ottaessaan minkäänlaista etuasemaa.

        Minä jo ilmoitin selvästi, että keskustelu on ohi minun osaltani !

        Olen ihan rauhassa ja asiallisesti aiheesta keskustellut, ja nyt kerroin vain sen, että mihin minä uskon.

        Jos sinä koet Totuuden kertomisen tuomitsemiseksi ja jopa parjaamiseksi, niin se on sinun oma ongelmasi, sehän vain kertoo sen silloin, että et kestä etkä siedä kuulla edes Totuutta !

        Mutta vain Totuus voi tehdä sinutkin vapaaksi tuollaisesta selvästi Raamatun vastaisesta harhaopista !

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".


      • LähettiläsA
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Minä jo ilmoitin selvästi, että keskustelu on ohi minun osaltani !

        Olen ihan rauhassa ja asiallisesti aiheesta keskustellut, ja nyt kerroin vain sen, että mihin minä uskon.

        Jos sinä koet Totuuden kertomisen tuomitsemiseksi ja jopa parjaamiseksi, niin se on sinun oma ongelmasi, sehän vain kertoo sen silloin, että et kestä etkä siedä kuulla edes Totuutta !

        Mutta vain Totuus voi tehdä sinutkin vapaaksi tuollaisesta selvästi Raamatun vastaisesta harhaopista !

        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Anteeksi, jos käsitin väärin ja pidin parjaamisena sitä, että meitä, jotka uskomme Jeesuksen olleen ihminen silloin, kun oli maanpäällä, sanoit harhaoppisiksi:)

        Matteus 26
        36 Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Istukaa tässä, sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla".
        37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
        38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".
        39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
        40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
        41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
        42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Anteeksi, jos käsitin väärin ja pidin parjaamisena sitä, että meitä, jotka uskomme Jeesuksen olleen ihminen silloin, kun oli maanpäällä, sanoit harhaoppisiksi:)

        Matteus 26
        36 Sitten Jeesus tuli heidän kanssaan Getsemane nimiselle maatilalle; ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Istukaa tässä, sillä aikaa kuin minä menen ja rukoilen tuolla".
        37 Ja hän otti mukaansa Pietarin ja ne kaksi Sebedeuksen poikaa; ja hän alkoi murehtia ja tulla tuskaan.
        38 Silloin hän sanoi heille: "Minun sieluni on syvästi murheellinen, kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani".
        39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
        40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
        41 Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
        42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Kerrotko "LähettiläsA" minulle sen, että milloin vaihdoit harhaoppiasi ?

        Ennen sinä olet täällä kiistänyt kokonaan Jeesuksen Jumaluuden, eli milloin olet vaihtanut tähän oppiin ?

        Siis tässä opissa opetetaan niin, että Jeesus oli Jumala siihen asti, kun Jumala eli Sana tuli lihaksi.

        Sitten n. 33 vuoden ajan, Jeesus ei tämän opin mukaan ollutkaan enää Jumala.

        Ja nyt taas Jeesus onkin Jumala.

        Sinä itse olet väittänyt aiemmin niin, että vain isä on Jumala !

        Joten milloin ja miksi sinä muutit oppiasi ja uskoasi näin ?


      • LähettiläsA
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Kerrotko "LähettiläsA" minulle sen, että milloin vaihdoit harhaoppiasi ?

        Ennen sinä olet täällä kiistänyt kokonaan Jeesuksen Jumaluuden, eli milloin olet vaihtanut tähän oppiin ?

        Siis tässä opissa opetetaan niin, että Jeesus oli Jumala siihen asti, kun Jumala eli Sana tuli lihaksi.

        Sitten n. 33 vuoden ajan, Jeesus ei tämän opin mukaan ollutkaan enää Jumala.

        Ja nyt taas Jeesus onkin Jumala.

        Sinä itse olet väittänyt aiemmin niin, että vain isä on Jumala !

        Joten milloin ja miksi sinä muutit oppiasi ja uskoasi näin ?

        En ikinä ole kiistänyt Jeesuksen jumaluutta. Olen aina kertonut Jeesuksen olevan Jumala, jonka voimalla olen saanut kokea ihmeet ja tulla vapaaksi. Olen siis saanut tulla terveeksi ja vapaaksi Jumalan voimalla.

        Miksi sinä haluat vääritellä?

        Jos ihminen ei sinua vakuuta, niin ihmettelen sitä, että sitä ei tee Raamattukaan. Luetko sinä Raamattua, vai otatko oppeja sieltä ja täältä.

        Raamattu kertoo kirkkaasti Jeesuksen tulleen ihmiseki ja eläneen ihmisenä 33 vuotta.

        Muista, että en ikinä ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta, enkä sitä totuutta, jonka Raamattu kertoo Hänen ihmisen osuudestaan.


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        En ikinä ole kiistänyt Jeesuksen jumaluutta. Olen aina kertonut Jeesuksen olevan Jumala, jonka voimalla olen saanut kokea ihmeet ja tulla vapaaksi. Olen siis saanut tulla terveeksi ja vapaaksi Jumalan voimalla.

        Miksi sinä haluat vääritellä?

        Jos ihminen ei sinua vakuuta, niin ihmettelen sitä, että sitä ei tee Raamattukaan. Luetko sinä Raamattua, vai otatko oppeja sieltä ja täältä.

        Raamattu kertoo kirkkaasti Jeesuksen tulleen ihmiseki ja eläneen ihmisenä 33 vuotta.

        Muista, että en ikinä ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta, enkä sitä totuutta, jonka Raamattu kertoo Hänen ihmisen osuudestaan.

        Sori vaan, sekoitin sinut toiseen kirjoittajaan, sinulla on ihan omat harhaoppisi.

        Tarkistin asian juuri.

        Joten pahoitteluni.

        Mutta tuollainen Jeesuksen alentaminen pelkäksi ihmiseksi, on todellakin harhaoppi, ja sellaista et aiemmin ole opettanut nähdäkseni.

        Eli jos siis uskot siihen, että Jeesus oli sen n. 33v ajan vain ihminen, niin silloinhan sinä kiistät juuri Jeesuksen Jumaluuden siltä ajalta !

        Miten tämän selität ?


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        En ikinä ole kiistänyt Jeesuksen jumaluutta. Olen aina kertonut Jeesuksen olevan Jumala, jonka voimalla olen saanut kokea ihmeet ja tulla vapaaksi. Olen siis saanut tulla terveeksi ja vapaaksi Jumalan voimalla.

        Miksi sinä haluat vääritellä?

        Jos ihminen ei sinua vakuuta, niin ihmettelen sitä, että sitä ei tee Raamattukaan. Luetko sinä Raamattua, vai otatko oppeja sieltä ja täältä.

        Raamattu kertoo kirkkaasti Jeesuksen tulleen ihmiseki ja eläneen ihmisenä 33 vuotta.

        Muista, että en ikinä ole kieltänyt Jeesuksen jumaluutta, enkä sitä totuutta, jonka Raamattu kertoo Hänen ihmisen osuudestaan.

        Joten kerrotko nyt sen, että milloin sinä tähän Jeesuksen Jumaluuden kiistämis oppiin sekaannuit, et sellaisesta siis ole aiemmin kirjoittanut.

        Sillä jos olisit sellaista kirjoittanut, niin tämä nykyinen tapaus ei silloin olisi ollut minulle ensimmäinen tämän opin kohtaaminen ja käsittely hetki !

        Silloin tämä oppi olisi käsitelty jo aikoja sitten, jos sinä olisit tälläistä täällä aiemmin markkinoinnut !


      • LähettiläsA
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Sori vaan, sekoitin sinut toiseen kirjoittajaan, sinulla on ihan omat harhaoppisi.

        Tarkistin asian juuri.

        Joten pahoitteluni.

        Mutta tuollainen Jeesuksen alentaminen pelkäksi ihmiseksi, on todellakin harhaoppi, ja sellaista et aiemmin ole opettanut nähdäkseni.

        Eli jos siis uskot siihen, että Jeesus oli sen n. 33v ajan vain ihminen, niin silloinhan sinä kiistät juuri Jeesuksen Jumaluuden siltä ajalta !

        Miten tämän selität ?

        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Mitä nyt taas venkoilet ?

        Juurihan sinä sanoit, että uskot siihen, että Jeesus oli maan päällä vain ihminen, ei siis Jumala !

        Joten sinä silloin kistät Jeesuksen Jumaluuden siltä ajalta !

        Älä nyt ala taas peippailemaan sanoilla.


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Siis vastaa vaan selvään kysymykseen !

        Oliko Jeesus Jumala täällä maan päällä vai ei ?

        Tälläinen selitys siis ei ole Totuutta vaan kieroilua:

        " En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta "


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Miksi et vastaa selvään kysymykseeni ?

        Johtuuko se siitä, että menit puhumaan itse itsesi pussiin ?

        Ja nyt et tiedä, että miten siitä selviäisit jotenkin kunnialla.

        Voin sanoa sinulle, että et selviä kunnialla, ja siksi sinä siis vaikenetkin !


      • Hitusen_Jumalan_sanaa

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.


      • epätietoinen.kysyy
        Hitusen_Jumalan_sanaa kirjoitti:

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.

        Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

        Jeesus ei siis millään tuonkaan Sanan mukaan muuttunut vain ihmiseksi, vaan on muuttumaton, eli Jumala.

        Minä Olen = Minä Olen aina ollut ja Minä tulen aina Olemaan = Jumala !

        2. Moos. 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

        1. Korinttolaiskirje 10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        !!!
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Puhutaanko tässä siis ihmisestä, vai Jumalasta ???

        Eli mitä sanottiinkaan tuolla edellä ?

        Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


    • LähettiläsA

      Jesaja 53
      1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
      8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
      9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
      10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
      12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

    • epätietoinen.kysyy

      Se pitää vielä tarkentaa, että Jeesus itsekin siis todisti olevansa Jumala maan päällä, eli ihmisten keskellä, kuten se Hänen nimensäkin jo todisti: Immanuel = Jumala kansssamme = Jumala keskellämme, siis Jeesus oli ja eli Jumalana ihmisten keskellä, ei Hän siis todellakaan luopunut Jumaluudestaan, kuten tässä harhaopissa väitettiin !

      Mutta Jeesus siis ITSE todistaa omasta Jumaluudestaan ihmis ruumiissa ollessaan sanoin:

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Noin voi sanoa siis vain Jumala itse !

      Minä pelkkänä ihmisenä, vaikkakin olen uudestisyntynyt, en voi millään todistaa itsestäni noin !

      Minun todistukseni ihmisenä ja uskovana kuuluu näin:

      Minä olen löytänyt Tien, se on Jeesus Kristus, mutta minä en itse ole Tie, vaan Hän On Tie !

      Minä olen löytänyt Totuuden, ja Totuus on Elävä Sana, eli Jeesus Kristus, jossa kaikki tiedon ja viisauden aarteet on kätkettynä, mutta minä siis en itse ole Totuus, vaan Hän On.

      Minä olen saanut lahjaksi Elämän Kristuksessa, eli sain Lahjaksi Pyhän Hengen ja siten sain lahjaksi Elämän, mutta jos Henki poistuu minusta, menetän myös Elämän !
      Minä itse en siis ole Elämä, vaan vain Jumala eli Jeesus On Elämä, aivan kuten Hän todistikin itsestään.

      Tästä näemme sen eron, mikä on uskovan ja Jumalan välillä, eli todistukset ovat aivan erilaiset !

      Tämä Jeesuksen todistus omasta Jumalisuudestaan on siis väkevä todistus, mutta sokea ei sitäkään ymmärrä eikä ota vastaan.

      Siksi sinä Lähettiläs olet sokea, ja vaikka väität itse itseäsi uskovaksi ja uudestisyntyneeksi, niin et sitä ole, sen on aiemmin jo vahvistanut kaikki se, mitä olet pelastumisesta sepustellut.

      Voin laittaa tarvittaessa niiden sepustuksiesi ruotimiseni kaikille tiedoksi jos haluat, haluatko sinä sitä "Lähettiläs" ?

      • LähettiläsA

        Siirrän tähän vastaukseni, jonka kirjoitin tuonne ylemmäs.
        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Siirrän tähän vastaukseni, jonka kirjoitin tuonne ylemmäs.
        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Mitä nyt taas venkoilet ?

        Juurihan sinä sanoit, että uskot siihen, että Jeesus oli maan päällä vain ihminen, ei siis Jumala !

        Joten sinä silloin kistät Jeesuksen Jumaluuden siltä ajalta !

        Älä nyt ala taas peippailemaan sanoilla.

        Siis vastaa vaan selvään kysymykseen !

        Oliko Jeesus Jumala täällä maan päällä vai ei ?

        Tälläinen selitys siis ei ole Totuutta vaan kieroilua:

        " En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta "


      • epätietoinen.kysyy
        LähettiläsA kirjoitti:

        Siirrän tähän vastaukseni, jonka kirjoitin tuonne ylemmäs.
        Hieno teko tuo anteeksipyyntö. Olen tottunut, että perässäni kuljetaan ja minusta valehdellaan ja sanomaani vääristellään, eikä koskaan pyydetä anteeksi, eikä muuteta luulemisia, kuten sinä nyt teit.
        En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta, vaan kerron sen minkä Sana Itse kertoo, eli Hän tuli ihmiseksi, kaltaiseksemme siksi lyhyeksi ajaksi, jonka Hän täällä eli.
        Jeesus tuli Isästä ja suostui ihmisen osaan ja se on paljon suurempi rakkaus meitä kohtaan, mitä olisi se, että Hän olisi ollut Jumala, peloton ja kaikkivaltias ihmisenä ollessaan. Hän todella riisuutui jumalaluudesta ja kärsi ihmisen osan ollen kuuliainen Isälle.
        Ihminen lankesi syntiin ja ihminen, eli Ihmisen Poika sovitti synnin.

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Miksi et vastaa selvään kysymykseeni ?

        Johtuuko se siitä, että menit puhumaan itse itsesi pussiin ?

        Ja nyt et tiedä, että miten siitä selviäisit jotenkin kunnialla.

        Voin sanoa sinulle, että et selviä kunnialla, ja siksi sinä siis vaikenetkin !

        Niin ja lopeta tuollaiset vainoharhaiset kuvitelmat itsestäsi ja itsesi tärkeydestä !

        Kukaan ei juokse perässäsi, eli kukaan ei sinuä seuraa, en ole minäkään sellaista tehnyt, nytkin sinä itse tulit tänne, missä minä jo kirjoittelin !!!

        Joten yritä edes pysyä Totuudessa ja lopeta valehtelusi, kiitos !


    • LähettiläsA

      "Voin laittaa tarvittaessa niiden sepustuksiesi ruotimiseni kaikille tiedoksi jos haluat, haluatko sinä sitä "Lähettiläs" ?"

      Toivon, että laitat:)

      • epätietoinen.kysyy

        Ole hyvä, eli omiin sanoihisi perustuva arvio sinusta ja opeistasi:

        On varmaan aika käsitellä kunnolla täällä kirjoittava "Lähettiläs", ja se mitä hän oikeasti on ja opettaa !

        Nähdäkseni siis "Lähettiläs" ei ole uudestisyntynyt !

        Mihin perustan arvioni ?

        Se perustuu siihen, että "Lähettiläs" kun puhuu uudestisyntymisestä, niin hän ei oikeasti tiedä edes sitä mitä se todellisuudessa on ja milloin tapahtuu ja mitä siinä uudestisyntymässä tapahtuu !

        Siis se, joka on itse uudestisyntynyt tietämällä tietää sen, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa käytännössä !

        Siis uudestisyntymisen kokenut kyllä ymmärtää asiat, mutta uudestisyntymätön taas ei ymmärrä !


        Tutkitaan ensin sitä, mitä uudestisyntyminen, eli Hengestä syntyminen oikeasti on !

        Paavali sanoo ja Raamattu laajemmin opettaa sen, että uudestisyntyminen tapahtuu Sanan kautta, eli Evankeliumin eli Ilosanoman kautta vain uudestisynnytään !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Yksi perus asia on hyvä ymmärtää myös, eli ihminen ei millään omilla toimilla tai ansioilla voi tulla Jumalalle kelpaavaksi, vaan kukin tulee uudestisyntymisen hetkeen täysin vailla omia ansioita ja omia tekoja, siis täysin syntisenä eli syntisäkkinä tullaan Ristin luo, ja Jeesuksen Täydellisen ja Täytetyn Työn kautta ja Jeeskusen ansioiden kautta vain ja ainoastaan, voimme lähestyä Jumalaa eli saavuttaa pelastuksen !

        Siis uudestisyntymää edeltävässä elämässä tai sen saati omien tai toisten tekojen kautta ja ansiosta, emme voi saada mitään mukaamme tai tehdä itseämme kelvolliseksi Jumalalle, vaan Jeesus Kristus ja Hänen Ristin Työnsä ja kallis Uhri Verensä kelpaavat Jumalalle sovitukseksi !

        Verrataan tuohon edelliseen "Lähettilään" oppia, jonka hän on kopioinut sieltä ja täältä !

        "Lähettiläs" väittää, että kirkkokunnilta omaksumansa vauva/lapsi vesikaste tuo hänelle jotakin tarvittavaa siihen uudestisyntymiseen, vaikka se ei hyödytä siis yhtään mitään, sillä omilla tai jopa TOISTEN teoilla ja niiden kautta emme saavuta mitään hyötyä Jumalan edessä, eli sillä emme auta millään tavoin uudestisyntymistä !

        Jos tuolla omalla/toisten teolla tai sen kautta voisimme jotakin saavuttaa, niin olisimme tulleetkin omien/toisten tekojen kautta autuaiksi/kelvollisiksi, ja silloin Jeesuksen Täydellinen ja Täytetty työ ei olisikaan mikään täydellinen, kun se vaatisi ihmiseltä/läheisiltään omia tekoja se Jeesuksen vajaa työ täydentämään !

        Tälläiset "kasteen armot" sun muut ovat siis vain Kristuksen Täydellisen ja Täytetyn työn mitätöintejä !

        Mutta sellaisia mitätöintejä tämä "Lähettiläs" siis opettaa YMMÄRTÄMÄTTÖMYYTTÄÄN, mutta uudestisyntynyt siis tietämällä tietää sen, että Ristille tullessaan ja syntinsä tunnustaessaan ja täysin syntisenä ja kelvottomana siinä katuessaan, uskoon tuleva eli uudestisyntyvä tietää sen, että kaikki on PELKÄSTÄÄN Jumalan armoa ja tekoa, eikä ihmisessä ollut mitään kelvoillista, vaan täysin tyhjänä omista ansioista siinä kohdattiin oma synnillisyys ja TÄYSI KELVOTTOMUUS KAIKELLA TAPAA !

        Ainoa mikä kelpasi Isälle Jumalalle oli kallis Jeesuksen Uhri ja Uhri Veri, eli vain siis Jeesuksen TÄYDELLINEN ja TÄYTETTY työ keplasi, eli vain ja YKSIN Jeesus kelpasi Isälle sijais uhriksi !

        Siis ihan eri sanoma kuin "Lähettiläällä" on Ristin Sanoma ja oikea Evankeliumi !

        "Lähettilään" uudestisyntymää edeltävät väärät opetukset eivät lopu kuitenkaan edes tuohon "kasteen armo" oppiin, mutta jatkan siitä lisää toisessa viestissä !


        Jatketaan "Lähettilään" harhaoppien käsittelyä !

        Seuraava "Lähettilään" todellisen evankeliumin sanoman ja Jeesuksen Täydellisen Ristintyön mitätöinti on tässä:

        "Lähettiläs" nimittäin väittää, että uudestisyntymän hetkeä edeltää mukamas Raamatun oppimis jakso, jonka kautta ja ansiosta vain, hänen mukaansa "kutsun saanut" valmistuu kelvolliseksi uudestisyntymään !

        Siis taas Jeesuksen Täydellisen Ristintyön mitätöintiä !

        "Lähettiläs" on oman ihimiillsen "viisautensa" kautta tulinnut Raamattua sen verran pieleen, että hän väittää sen ensin vauva/lapsikasteen saaneen saavan jonkun "kutsun", ja sen "kutsun" kautta ihminen saa mukamas Pyhän Hengen PÄÄLLEEN, mutta ei siis sisälle itseensä !

        Tuollaista ei Raamattu opeta, se on ihan "Lähettilään" itse keksimä ja kehittelemä juttu väärän Raamatun tulkinnan vuoksi/kautta !

        Mutta "Lähettiläs" siis väittää, että vain sen "kutsun" aiheuttaman Raamatun tutkimisen kautta ja avulla voi ihminen saavuttaa uudestisyntymisen !

        Siis omilla teoilla ihminen mukamas tulee Jumalalle ja uudestisyntymiseen kelpaavaksi !

        Tuo oppi mitätöi taas siis Jeesuksen Täydellisen ja Täytetyn Ristin Työn, ja Hänen kallisarvoisen ja riittävän Uhrinsa ja Uhriverensä !

        Siis ihminen pelastuukin, eli uudestisyntyykin omien tekojensa kautta ja ansiosta, eli sen Raamatun opiskelun kautta ja ansiosta !

        jatkuu...


      • epätietoinen.kysyy
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Ole hyvä, eli omiin sanoihisi perustuva arvio sinusta ja opeistasi:

        On varmaan aika käsitellä kunnolla täällä kirjoittava "Lähettiläs", ja se mitä hän oikeasti on ja opettaa !

        Nähdäkseni siis "Lähettiläs" ei ole uudestisyntynyt !

        Mihin perustan arvioni ?

        Se perustuu siihen, että "Lähettiläs" kun puhuu uudestisyntymisestä, niin hän ei oikeasti tiedä edes sitä mitä se todellisuudessa on ja milloin tapahtuu ja mitä siinä uudestisyntymässä tapahtuu !

        Siis se, joka on itse uudestisyntynyt tietämällä tietää sen, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa käytännössä !

        Siis uudestisyntymisen kokenut kyllä ymmärtää asiat, mutta uudestisyntymätön taas ei ymmärrä !


        Tutkitaan ensin sitä, mitä uudestisyntyminen, eli Hengestä syntyminen oikeasti on !

        Paavali sanoo ja Raamattu laajemmin opettaa sen, että uudestisyntyminen tapahtuu Sanan kautta, eli Evankeliumin eli Ilosanoman kautta vain uudestisynnytään !

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

        Yksi perus asia on hyvä ymmärtää myös, eli ihminen ei millään omilla toimilla tai ansioilla voi tulla Jumalalle kelpaavaksi, vaan kukin tulee uudestisyntymisen hetkeen täysin vailla omia ansioita ja omia tekoja, siis täysin syntisenä eli syntisäkkinä tullaan Ristin luo, ja Jeesuksen Täydellisen ja Täytetyn Työn kautta ja Jeeskusen ansioiden kautta vain ja ainoastaan, voimme lähestyä Jumalaa eli saavuttaa pelastuksen !

        Siis uudestisyntymää edeltävässä elämässä tai sen saati omien tai toisten tekojen kautta ja ansiosta, emme voi saada mitään mukaamme tai tehdä itseämme kelvolliseksi Jumalalle, vaan Jeesus Kristus ja Hänen Ristin Työnsä ja kallis Uhri Verensä kelpaavat Jumalalle sovitukseksi !

        Verrataan tuohon edelliseen "Lähettilään" oppia, jonka hän on kopioinut sieltä ja täältä !

        "Lähettiläs" väittää, että kirkkokunnilta omaksumansa vauva/lapsi vesikaste tuo hänelle jotakin tarvittavaa siihen uudestisyntymiseen, vaikka se ei hyödytä siis yhtään mitään, sillä omilla tai jopa TOISTEN teoilla ja niiden kautta emme saavuta mitään hyötyä Jumalan edessä, eli sillä emme auta millään tavoin uudestisyntymistä !

        Jos tuolla omalla/toisten teolla tai sen kautta voisimme jotakin saavuttaa, niin olisimme tulleetkin omien/toisten tekojen kautta autuaiksi/kelvollisiksi, ja silloin Jeesuksen Täydellinen ja Täytetty työ ei olisikaan mikään täydellinen, kun se vaatisi ihmiseltä/läheisiltään omia tekoja se Jeesuksen vajaa työ täydentämään !

        Tälläiset "kasteen armot" sun muut ovat siis vain Kristuksen Täydellisen ja Täytetyn työn mitätöintejä !

        Mutta sellaisia mitätöintejä tämä "Lähettiläs" siis opettaa YMMÄRTÄMÄTTÖMYYTTÄÄN, mutta uudestisyntynyt siis tietämällä tietää sen, että Ristille tullessaan ja syntinsä tunnustaessaan ja täysin syntisenä ja kelvottomana siinä katuessaan, uskoon tuleva eli uudestisyntyvä tietää sen, että kaikki on PELKÄSTÄÄN Jumalan armoa ja tekoa, eikä ihmisessä ollut mitään kelvoillista, vaan täysin tyhjänä omista ansioista siinä kohdattiin oma synnillisyys ja TÄYSI KELVOTTOMUUS KAIKELLA TAPAA !

        Ainoa mikä kelpasi Isälle Jumalalle oli kallis Jeesuksen Uhri ja Uhri Veri, eli vain siis Jeesuksen TÄYDELLINEN ja TÄYTETTY työ keplasi, eli vain ja YKSIN Jeesus kelpasi Isälle sijais uhriksi !

        Siis ihan eri sanoma kuin "Lähettiläällä" on Ristin Sanoma ja oikea Evankeliumi !

        "Lähettilään" uudestisyntymää edeltävät väärät opetukset eivät lopu kuitenkaan edes tuohon "kasteen armo" oppiin, mutta jatkan siitä lisää toisessa viestissä !


        Jatketaan "Lähettilään" harhaoppien käsittelyä !

        Seuraava "Lähettilään" todellisen evankeliumin sanoman ja Jeesuksen Täydellisen Ristintyön mitätöinti on tässä:

        "Lähettiläs" nimittäin väittää, että uudestisyntymän hetkeä edeltää mukamas Raamatun oppimis jakso, jonka kautta ja ansiosta vain, hänen mukaansa "kutsun saanut" valmistuu kelvolliseksi uudestisyntymään !

        Siis taas Jeesuksen Täydellisen Ristintyön mitätöintiä !

        "Lähettiläs" on oman ihimiillsen "viisautensa" kautta tulinnut Raamattua sen verran pieleen, että hän väittää sen ensin vauva/lapsikasteen saaneen saavan jonkun "kutsun", ja sen "kutsun" kautta ihminen saa mukamas Pyhän Hengen PÄÄLLEEN, mutta ei siis sisälle itseensä !

        Tuollaista ei Raamattu opeta, se on ihan "Lähettilään" itse keksimä ja kehittelemä juttu väärän Raamatun tulkinnan vuoksi/kautta !

        Mutta "Lähettiläs" siis väittää, että vain sen "kutsun" aiheuttaman Raamatun tutkimisen kautta ja avulla voi ihminen saavuttaa uudestisyntymisen !

        Siis omilla teoilla ihminen mukamas tulee Jumalalle ja uudestisyntymiseen kelpaavaksi !

        Tuo oppi mitätöi taas siis Jeesuksen Täydellisen ja Täytetyn Ristin Työn, ja Hänen kallisarvoisen ja riittävän Uhrinsa ja Uhriverensä !

        Siis ihminen pelastuukin, eli uudestisyntyykin omien tekojensa kautta ja ansiosta, eli sen Raamatun opiskelun kautta ja ansiosta !

        jatkuu...

        jatkoa..

        Siis "Lähettiläällä" on tarjolla täysin toinen tie, kuin mikä on Oikea Tie, eli vain Jeesus on se Tie !


        Mutta "Lähettiläs" toki ei itse ymmärrä tätäkään, sillä hän on tuon oman harhaoppinsa osin ehkäpä kopioinut jehovantodistajilta, joilla on riesanaan hyvin samankaltainen omien tekojen kautta vanhurskautumis ja pelstumis harhaoppi, joka siis ei todellakaan vie pelastukseen eikä uudestisyntymiseen !

        "Lähettiläs" siis opettaa ihan toista evankeliumia, kuin sitä, mitä Raamattu opettaa !

        Siksi hänen kohdalleen sopivat seuraavat terveet Sanat:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Joten toistan sanani ja kantani, eli "Lähettiläs" ei ole uudestisyntynyt eikä siis uskova, vaan uskovaa esittävä matkija vain, joten varokaa häntä ja hänen oppejaan eli hapatustaan !

        Luuk. 12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

        "Lähettiläs" ei ole siis muuta kuin itseään kalkitseva ulkokultainen hapatuksen levittäjä !


      • LähettiläsA
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        jatkoa..

        Siis "Lähettiläällä" on tarjolla täysin toinen tie, kuin mikä on Oikea Tie, eli vain Jeesus on se Tie !


        Mutta "Lähettiläs" toki ei itse ymmärrä tätäkään, sillä hän on tuon oman harhaoppinsa osin ehkäpä kopioinut jehovantodistajilta, joilla on riesanaan hyvin samankaltainen omien tekojen kautta vanhurskautumis ja pelstumis harhaoppi, joka siis ei todellakaan vie pelastukseen eikä uudestisyntymiseen !

        "Lähettiläs" siis opettaa ihan toista evankeliumia, kuin sitä, mitä Raamattu opettaa !

        Siksi hänen kohdalleen sopivat seuraavat terveet Sanat:

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Joten toistan sanani ja kantani, eli "Lähettiläs" ei ole uudestisyntynyt eikä siis uskova, vaan uskovaa esittävä matkija vain, joten varokaa häntä ja hänen oppejaan eli hapatustaan !

        Luuk. 12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.

        "Lähettiläs" ei ole siis muuta kuin itseään kalkitseva ulkokultainen hapatuksen levittäjä !

        Minä ymmärrän lukiessani kirjoituksiasi, että sinä et todellakaan erota totuutta, etkä näin ollen myönnä tämän todellisuutta:
        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Minä en lausu tuomioita, mutta toivon, että sinä menisit vaikkapa jonkun luterilaisen papin kasvatettavaksi. Täällä on joskus kirjoittanut pappi nimeltään Ville. Hänen kirjoituksensa olivat raittiita. Nimimerkki oli Villepappi.

        Jospa löytäisit tuon papin ja jos joku tietää kuka tuo pappi on, niin voisi antaa tänne siitä tietoa, tai pyytää häntä kirjoittelemaan täällä.


      • epätietoinen.kysyy

        Jos olisit vaivautunut lukemaan edes sen, mitä olen JO kirjoittanut, niin et enää venkoilisi tuon Joh 5 kohdan kanssa !

        Ei auta muu kuin alkaa toistaa samoja asioita:

        Täällä on perusteluksi tuolle Jumaluuden riisumis opille, otettu ja käytetty tämä seuraava Raamatunkohta. jota kuitenkin on pätkitty, eikä kokonaisuus ole siis nähtävillä niissä:

        Filippiläiskirje 2
        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Tutkitaanko nyt se, että mitä siinä oikeasti siis sanotaan, ja tämä 6:s jae siis on jätetty käsittelemättä kokonaan.

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

        Siis siinä sanotaan selvästi se, että Jeesuksella oli Jumalan muoto !

        Se tarkoittaa siis, että Jeesus oli todellakin Jumala ihmis kehossa, mutta Hän siis ei toiminut ihmis kehossaan Jumalan tavoin, eli siis: "Hän ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen", eli ei käyttänyt siis Jumaluuttaan hyväkseen, ja siihen on selvä syy, mutta siitä tuonnenpana.

        Tämä asia vahvistetaan jakeessa 7 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

        Jos Jeesus olisi ollut vain ihminen, niin Hänen ei olisi ihmisenä olisi itseään tarvinnut enää tyhjentää mistään tullakseen ihmisen KALTAISEKSI eli ei olisi tarvinnut ottaa enää orjan ja ihmisen muotoa.

        Huom. siis Jeesus ei ollut samanlainen ihminen kuin me, vaan tämän mukaan siis ihmisen kaltainen.

        Tässä ei puhuttaisi ihmisen kaltaisesta, jos Jeesus olisi ollut vain pelkkä ihminen jo valmiiksi.

        Asia vahvistetaan vielä: "ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

        "OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN ihminen", sanotaan tässä siis.

        Tälläistäkään sanontaa ei olisi tarvittu, jos Jeesus oikeasti olisi ollut vain ihminen !

        Mutta kun Jeesus siis oli ihmiskehossaan ollessaan Jumala yhä vain, niin siksi Hän oli ihmisen KALTAINEN.

        Ja koska Jeesus siis toimi pelkästään ihmisen keinovalikoimalla toimien, niin Hän siis oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, olematta siis vain ihminen, koska Hän On Jumala !

        Eli Jeesus siis toimi vain ja ainostaan siten, kuten me ihmiset toimimme, eli Hän ei voinut eikä saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen vaikkakin siis oli ja On Jumala ollut aina ja aina tulee siis olemaan.

        Miksi näin ?

        No, Jeesuksen ristintyö ja uhri ei olisi kelvannut juridisesti, jos Jeesus olisi käyttänyt Jumaluuttaan hyväkseen, yksikin sellainen oma teko, olisi mitätöinnyt Hänen uhrinsa !

        Siis Aadam eli ihminen lankesi, ja viimeisen Aadamin piti ihmisenä eli ihmisen keinovalikoimalla täyttää se laki, sillä muuten ei Jeesuksen uhri olisi ollut kelpaava.

        Ihmisen keinoin piti murtaa kirous, sillä eihän Jumalana toimimalla se olisi ollut mikään vaikeus Jeesukselle.

        Eli Jeesus siis ihmiskehossa eläissään alensi itse itsensä ihmisen eli orjan asemaan, vaikka olikin Jumala kaiken aikaa , ja kärsi siinä asemassa kaikki ihmisen kiusaukset, mutta Hän ei langennut syntiin silti.

        Ja jollei Hän olisi siis niin tehnyt, ei uhri olisi ollut Jumalalle kelpaava juridisesti.

        Tämä Raamatunkohta siis ei ole peruste "Jumaluuden riisumis opille" vaan se vahvistaa vain sen, että totisesti Jeesus On Jumala !
        Hän on sitä aina ollut ja tulee aina olemaan, ilman mitään katkoksia !


      • epätietoinen.kysyy
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Jos olisit vaivautunut lukemaan edes sen, mitä olen JO kirjoittanut, niin et enää venkoilisi tuon Joh 5 kohdan kanssa !

        Ei auta muu kuin alkaa toistaa samoja asioita:

        Täällä on perusteluksi tuolle Jumaluuden riisumis opille, otettu ja käytetty tämä seuraava Raamatunkohta. jota kuitenkin on pätkitty, eikä kokonaisuus ole siis nähtävillä niissä:

        Filippiläiskirje 2
        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

        Tutkitaanko nyt se, että mitä siinä oikeasti siis sanotaan, ja tämä 6:s jae siis on jätetty käsittelemättä kokonaan.

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,

        Siis siinä sanotaan selvästi se, että Jeesuksella oli Jumalan muoto !

        Se tarkoittaa siis, että Jeesus oli todellakin Jumala ihmis kehossa, mutta Hän siis ei toiminut ihmis kehossaan Jumalan tavoin, eli siis: "Hän ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen", eli ei käyttänyt siis Jumaluuttaan hyväkseen, ja siihen on selvä syy, mutta siitä tuonnenpana.

        Tämä asia vahvistetaan jakeessa 7 7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

        Jos Jeesus olisi ollut vain ihminen, niin Hänen ei olisi ihmisenä olisi itseään tarvinnut enää tyhjentää mistään tullakseen ihmisen KALTAISEKSI eli ei olisi tarvinnut ottaa enää orjan ja ihmisen muotoa.

        Huom. siis Jeesus ei ollut samanlainen ihminen kuin me, vaan tämän mukaan siis ihmisen kaltainen.

        Tässä ei puhuttaisi ihmisen kaltaisesta, jos Jeesus olisi ollut vain pelkkä ihminen jo valmiiksi.

        Asia vahvistetaan vielä: "ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.

        "OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN ihminen", sanotaan tässä siis.

        Tälläistäkään sanontaa ei olisi tarvittu, jos Jeesus oikeasti olisi ollut vain ihminen !

        Mutta kun Jeesus siis oli ihmiskehossaan ollessaan Jumala yhä vain, niin siksi Hän oli ihmisen KALTAINEN.

        Ja koska Jeesus siis toimi pelkästään ihmisen keinovalikoimalla toimien, niin Hän siis oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, olematta siis vain ihminen, koska Hän On Jumala !

        Eli Jeesus siis toimi vain ja ainostaan siten, kuten me ihmiset toimimme, eli Hän ei voinut eikä saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen vaikkakin siis oli ja On Jumala ollut aina ja aina tulee siis olemaan.

        Miksi näin ?

        No, Jeesuksen ristintyö ja uhri ei olisi kelvannut juridisesti, jos Jeesus olisi käyttänyt Jumaluuttaan hyväkseen, yksikin sellainen oma teko, olisi mitätöinnyt Hänen uhrinsa !

        Siis Aadam eli ihminen lankesi, ja viimeisen Aadamin piti ihmisenä eli ihmisen keinovalikoimalla täyttää se laki, sillä muuten ei Jeesuksen uhri olisi ollut kelpaava.

        Ihmisen keinoin piti murtaa kirous, sillä eihän Jumalana toimimalla se olisi ollut mikään vaikeus Jeesukselle.

        Eli Jeesus siis ihmiskehossa eläissään alensi itse itsensä ihmisen eli orjan asemaan, vaikka olikin Jumala kaiken aikaa , ja kärsi siinä asemassa kaikki ihmisen kiusaukset, mutta Hän ei langennut syntiin silti.

        Ja jollei Hän olisi siis niin tehnyt, ei uhri olisi ollut Jumalalle kelpaava juridisesti.

        Tämä Raamatunkohta siis ei ole peruste "Jumaluuden riisumis opille" vaan se vahvistaa vain sen, että totisesti Jeesus On Jumala !
        Hän on sitä aina ollut ja tulee aina olemaan, ilman mitään katkoksia !

        Perusteena tälle "Jumaluuden riisumis opille" on käytetty myös tätä Raamatunkohtaa:

        Jaak. 1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa

        Viittaan nyt edelliseen kirjoitukseeni, jossa sanoin jo sen totuuden, että eläissään Jumalana ihmiskehossa Jeesus alensi itse itsensä ja otti orjan eli ihmisen muodon, eikä siis katsonut saaliikseen olla ja toimia Jumalana maan päällä, sillä tuo itsensä alentaminen kuului siis olennaisena osana Hänen tehtäväänsä.

        Jeesus siis toimi ihmisen KALTAISENA ja oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, ja siten hänen ihmisen asemassa piti olla myös kiusattu, muutoin ei Hänen uhrinsa olisi ollut sovitukseksi kelpaava !

        Mutta se saatanan kiusaaminen erämaassa myös todistaa Jeesuksen Jumaluuden omalta osaltaan.

        Saatana siis sanoi Jeesukselle, joka oli paastonnut 40vrk:

        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".

        Miksi saatana yritti houkutella Jeesusta muuttamaan kivet leiviksi ?

        No, jos Jeesus olisi siihen ansaan langennut, niin Hän olisi toiminut Luojana, eli Hän olisi luonut ne leivät !

        Mutta kun Jeesus siis ei saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen, niin Hän ei sitä tehnyt, sillä jos Hän olisi Luonut nuo leivät, ei Hänen uhrinsa olisi enää kelvannut sovitukseksi !

        Nyt mietitään sitä väitettä, että "Jumala olisi luopunut Jumaluudestaan" !

        Ei ihminen kykene mitään luomaan, kyllä saatanakin sen hyvin tietää, vain Jumala kykenee Luojana luomaan tyhjästä tai muuttamaan esim. kivet leiviksi !

        Saatanan olisi ollut ihan turhaa yrittää kampittaa ihmistä tuollaisella, joten kyllä saatanakin siis hyvin tiesi Jeesuksen olevan Jumalan, vaikka Hän ihmisruumissa olikin !

        Kirjoitin nyt nämä asiat vain siksi, että kukaan ei pääsisi eksyttämään tuollaisilla Raamatun Sanan pätkimisillä ja puutteellisilla selityksillä teitä, jotka Uskotte Jeesukseen Jumalananne ja Herrananne, kuten jopa epäilevä Tuomas lopulta uskoi !

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


      • epätietoinen.kysyy
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Perusteena tälle "Jumaluuden riisumis opille" on käytetty myös tätä Raamatunkohtaa:

        Jaak. 1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa

        Viittaan nyt edelliseen kirjoitukseeni, jossa sanoin jo sen totuuden, että eläissään Jumalana ihmiskehossa Jeesus alensi itse itsensä ja otti orjan eli ihmisen muodon, eikä siis katsonut saaliikseen olla ja toimia Jumalana maan päällä, sillä tuo itsensä alentaminen kuului siis olennaisena osana Hänen tehtäväänsä.

        Jeesus siis toimi ihmisen KALTAISENA ja oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, ja siten hänen ihmisen asemassa piti olla myös kiusattu, muutoin ei Hänen uhrinsa olisi ollut sovitukseksi kelpaava !

        Mutta se saatanan kiusaaminen erämaassa myös todistaa Jeesuksen Jumaluuden omalta osaltaan.

        Saatana siis sanoi Jeesukselle, joka oli paastonnut 40vrk:

        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".

        Miksi saatana yritti houkutella Jeesusta muuttamaan kivet leiviksi ?

        No, jos Jeesus olisi siihen ansaan langennut, niin Hän olisi toiminut Luojana, eli Hän olisi luonut ne leivät !

        Mutta kun Jeesus siis ei saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen, niin Hän ei sitä tehnyt, sillä jos Hän olisi Luonut nuo leivät, ei Hänen uhrinsa olisi enää kelvannut sovitukseksi !

        Nyt mietitään sitä väitettä, että "Jumala olisi luopunut Jumaluudestaan" !

        Ei ihminen kykene mitään luomaan, kyllä saatanakin sen hyvin tietää, vain Jumala kykenee Luojana luomaan tyhjästä tai muuttamaan esim. kivet leiviksi !

        Saatanan olisi ollut ihan turhaa yrittää kampittaa ihmistä tuollaisella, joten kyllä saatanakin siis hyvin tiesi Jeesuksen olevan Jumalan, vaikka Hän ihmisruumissa olikin !

        Kirjoitin nyt nämä asiat vain siksi, että kukaan ei pääsisi eksyttämään tuollaisilla Raamatun Sanan pätkimisillä ja puutteellisilla selityksillä teitä, jotka Uskotte Jeesukseen Jumalananne ja Herrananne, kuten jopa epäilevä Tuomas lopulta uskoi !

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"

        Nyt mennään siihen lainaamaasi Sanaan, kun nämä perusteet on ensin käyty läpi:

        Johannes 5
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        Jeesuksen siis piti pärjätä ihmisen tavalla ja keinoilla, ja täyttää siten laki, eli Jumalan tahto, vaikka Hän olikin yhä Jumala kuten siis Nimensäkin Immanuel= Jumala keskellämme kertoo !

        Tuossa Jeesus kertoo juuri tuosta asiasta, eli miten Hänen oli toimittava ihmisen keinoilla ja tavalla eikä Hän siis saanut käyttää Jumaluuttaan hyvkseen, sillä muuten ei Hänen uhrinsa olisi kelvannut sovitukseksi.

        Jeesus toistaa nuo sanat ja painottaa sitä juuri, että Hän ei saanut eikä voinut käyttää Jumaluuttaan hyväkseen !

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Siis EI SAANUT toimia Jumalana ja Jumalan tavoin !!!

        Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

        Joh. 17:8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.

        Joh. 5:36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.

        Joh. 10:25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.

        Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Eli kaikki tämä siis vain ja ainostaan siksi, että Jeesus ei saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen täyttäessään Jumalan tahdon eli lain !!!

        Yksikin kerta olisi riittänyt siihen, että Hänen uhrinsa ei olisi ollut kelpaava sovitukseksi.

        Siis ihmisen keinoin ja ihmisen tavalla Jeesuksen piti täyttää se laki.

        Ja siksi siis kaikki tämä edellä kerrottu ja Herran omat selvät todistukset tästä asiasta !

        Mutta kuten siis Lähettiläs sanoit, eli jos ei tätä Totuutta tajua, niin ei tajua, vaan silloin on yhä umpisokea Totuudelle eikä ole tullut siis Jumalan opettamaksi, kuten sinä et ole tullut, joska puhut valhetta, ja Pyhä Henki ei varmasti opeta valhetta, meille todellisille Jumalan lapsille !!!

        Mutta sinä olet mielistynyt valheisiin ja vääryyteen, ikävä kyllä !


      • Hieman_Vain_Raamattua

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.


      • epätietoinen.kysyy
        Hieman_Vain_Raamattua kirjoitti:

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.

        Edellä juuri käsitelty tuokin asia !

        Lue edes se, mitä on kirjoitettu jo, vai haluatko sinäkin toistoa toiston päälle ?


      • Hitusen_Jumalan_sanaa
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Edellä juuri käsitelty tuokin asia !

        Lue edes se, mitä on kirjoitettu jo, vai haluatko sinäkin toistoa toiston päälle ?

        Se on käsitelty ihan sellaisenaan, ei sitä tarvitse selitellä:

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.
        3)...


      • epätietoinen.kysyy
        Hitusen_Jumalan_sanaa kirjoitti:

        Se on käsitelty ihan sellaisenaan, ei sitä tarvitse selitellä:

        1) Jumala ei ole pahan kiusattavissa.
        2) Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin.
        3)...

        Ok, eli haluat yhä toistoa, saamasi pitää:

        Perusteena tälle "Jumaluuden riisumis opille" on käytetty myös tätä Raamatunkohtaa:

        Jaak. 1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa

        Viittaan nyt edelliseen kirjoitukseeni, jossa sanoin jo sen totuuden, että eläissään Jumalana ihmiskehossa Jeesus alensi itse itsensä ja otti orjan eli ihmisen muodon, eikä siis katsonut saaliikseen olla ja toimia Jumalana maan päällä, sillä tuo itsensä alentaminen kuului siis olennaisena osana Hänen tehtäväänsä.

        Jeesus siis toimi ihmisen KALTAISENA ja oli OLENNALTAAN KUIN ihminen, ja siten hänen ihmisen asemassa piti olla myös kiusattu, muutoin ei Hänen uhrinsa olisi ollut sovitukseksi kelpaava !

        Mutta se saatanan kiusaaminen erämaassa myös todistaa Jeesuksen Jumaluuden omalta osaltaan.

        Saatana siis sanoi Jeesukselle, joka oli paastonnut 40vrk:

        1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi".

        Miksi saatana yritti houkutella Jeesusta muuttamaan kivet leiviksi ?

        No, jos Jeesus olisi siihen ansaan langennut, niin Hän olisi toiminut Luojana, eli Hän olisi luonut ne leivät !

        Mutta kun Jeesus siis ei saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen, niin Hän ei sitä tehnyt, sillä jos Hän olisi Luonut nuo leivät, ei Hänen uhrinsa olisi enää kelvannut sovitukseksi !

        Nyt mietitään sitä väitettä, että "Jumala olisi luopunut Jumaluudestaan" !

        Ei ihminen kykene mitään luomaan, kyllä saatanakin sen hyvin tietää, vain Jumala kykenee Luojana luomaan tyhjästä tai muuttamaan esim. kivet leiviksi !

        Saatanan olisi ollut ihan turhaa yrittää kampittaa ihmistä tuollaisella, joten kyllä saatanakin siis hyvin tiesi Jeesuksen olevan Jumalan, vaikka Hän ihmisruumissa olikin !

        Kirjoitin nyt nämä asiat vain siksi, että kukaan ei pääsisi eksyttämään tuollaisilla Raamatun Sanan pätkimisillä ja puutteellisilla selityksillä teitä, jotka Uskotte Jeesukseen Jumalananne ja Herrananne, kuten jopa epäilevä Tuomas lopulta uskoi !

        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"


    • Päläpäläpää

      Täydellistä hörhöoppista tyhjänjauhantaa. Menkää ulos raittiiseen ilmaan.

      • epätietoinen.kysyy

        Hyvä ehdotus, onkin kaunis ilma ! :)


    • yksiuskova

      Jeesus oli 100% ihminen Marian kautta ja
      Pyhän Hengen kautta sikiämisen kautta 100% Jumala samassa persoonassa.

      Sovitusta ei voinnut tehdä kuin ihmisruumiissa ja siksi Jeesus syntyi ihmiseksi.
      Jos Jeesus olisi ollut vain ihminen, hän olisi perisynnin kautta ollut synninluonnon kanssa tekemisissä niin, että hän ei olisi voittanut syntiä ja elännyt synnitöntä elämää.

      Ja Kun Jesus oli Lihaksi tullut Jumala , joka suostui ihmisenelämän kautta omassa elämässä ensiksi voittaan synnin, lankeamatta mihinkään (JUMALA HÄNESSÄ KUKISTI PERISYNNIN RUUMIISSAAN9
      sanoin, teoin, ajatuksin tai laiminlyönnein siis eli puhtaan elämän.
      Hän luopui oikeudestaan nousta kuolemaa näkemättä kirkkauteen niinkuin Hanok tai Elia VT:ssa
      Sana sanoo synninpalkka on kuolema, Jeesuksen synnittömyys olisi oikeuttanut nousta kirkkauteen, mutta Hän astui Ihmisen paikalle

      Barabbas= tarkoitttaa isänpoikaa
      ja Jeesus oli Ihmisen Poika ja Jumalan POIKA ja hän otti isänpojan paikan
      ja koska synti tuli maailmaan yhden lankeemuksen kautta, pystyi yksi ihminen myös saamaan aikaan sovituksen,

      Joten summasummaarum= Jeesus kärsi ja kuoli meidän kuolemamme ja hankkin meille, jokaiselle joka laitamme uskomme ja toivomme Häneen YLÖSNOUSEMUKSEN meillekin, kun Hän Kunniassaan tulee omiaan hakemaan. HALLELUJAA !

      JA SEN HÄN HALUAISI ANTAA JOKAISELLE IHMISELLE; SINULLEKKIN

    • tahtosin.nii.tietää

      Miten te viitsitte vastata "viattomana" esiintyvälle jumalanpilkkaajalle?

      • epätietoinen.kysyy

        Pidätkö sinä sitä Jumalan pilkkana, jos uskova pitää kiinni tästä Raamatun Totuudesta:

        Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

        Jeesus ei siis millään tuonkaan Sanan mukaan muuttunut vain ihmiseksi, vaan on muuttumaton, eli Jumala.

        Minä Olen = Minä Olen aina ollut ja Minä tulen aina Olemaan = Jumala !

        2. Moos. 3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".

        1. Korinttolaiskirje 10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        !!!
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

        Puhutaanko tässä siis ihmisestä, vai Jumalasta ???

        Eli mitä sanottiinkaan tuolla edellä ?

        Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


    • Jobinpostia

      Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

      • jobillepostia

        Hepr. 13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


      • jobillepostia

        Jobille lisää postia.

        1. Joh. 1:2 ja Elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille-

        Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä Olen Tie ja Totuus ja Elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


    • LähettiläsA

      Johannes 5
      30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

      Jeesus Itse kertoo, että Hän ei ihmisenä voinut tehdä mitään ilman Lähettäjäänsä, eli Isäänsä.

      Käsittämätön asia, jos tuota ei näe Raamatusta.

      Jeesus kielletään sanoin ja teoin, eikä uskota sitä mitä Sana kertoo ja käskee.

      Jeesus oli ihminen, kaltaisemme, mutta uskonkuuliaisuuden tähden Hän voitti synnin- ja kuolemanlain.

      Jeesus on Jumala, kansan keskuudessa, eli Jeesus on Jumalan Sana, joka oli ihminen 33 vuotta ja sovitti ensimmäisen ihmisen lankeemukseta alkaneen synnin.

      Alkuperältään Jeesus on ollut joka ikinen hetki Jumala, mutta tullessaan sovittamaan synnit, Hän riisutui valtaoikeuksistaan.

      Filippiläiskirje 2
      7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
      8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.

      • epätietoinen.kysyy

        Johan minä senkin sanoin, että te uskotte eri Jeesukseen eli siihen toiseen Jeesukseen !

        Etkö vieläkään sitä tajua ?

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin TOISTA Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai TOISEN evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

        Eli kun teidän Jeesuksenne on tuo toinen, niin on teidän evankeliuminnekin ihan toinen, kuin se, mistä Raamattu puhuu ja todistaa !


      • epätietoinen.kysyy

        Siis vastaa vaan selvään kysymykseen !

        Oliko Jeesus Jumala täällä maan päällä vai ei ?

        Tälläinen selitys siis ei ole Totuutta vaan kieroilua:

        " En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta "

        Niin ja miksi et vastaa yhäkään selvään kysymykseeni ?

        Johtuuko se siitä, että menit puhumaan itse itsesi pussiin ?

        Ja nyt et tiedä, että miten siitä selviäisit jotenkin kunnialla.

        Voin sanoa sinulle, että et selviä kunnialla, ja siksi sinä siis vaikenetkin !

        Niin ja lopeta tuollaiset vainoharhaiset kuvitelmat itsestäsi ja itsesi tärkeydestä !

        Kukaan ei juokse perässäsi, eli kukaan ei sinuä seuraa, en ole minäkään sellaista tehnyt, nytkin sinä itse tulit tänne, missä minä jo kirjoittelin !!!

        Joten yritä edes pysyä Totuudessa ja lopeta valehtelusi, kiitos !

        Sinä siis ensin sanoit, että:

        1) "Jeesus ei ollut Jumala sinä 33v AIKANA, vaan vain ihminen"

        Sitten kirjoitit ihan päinvastoin, eli:

        2) " En kiistä Jeesuksen jumaluutta miltään ajalta "

        Kiistätkö vai et, voitko jo päättää edes sen ???

        Joten kerrotko nyt, että kumpi väitteesi on totta sinun mielestäsi, sillä molemmat eivät sitä ole !!!


    • Jebukkaliini

      Olis Jeesuksella ollut mahdollisuus erämaassa voittaa perkele Jumalallisella voimallaan, tuosta noin vain. Mutta eipä tehnyt niin, vaan meni vaikeamman kautta. Piti mennä Adamin tasolle, ihan ihmiseksi, ja voitto oli suuri! Ei mennyt sieltä mistä aita on matalin, vaikka perkele häntä siihen yrittikin langettaa.

      "Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne." - Matt. 11:29

      Se oli vähän toista sorttia kuten vaikka esimerkiksi joissakin menestysteologisissa voimaopeissa. Eikä Jeesuksella ollut edes nälkä siinä löyhkässä mitä paholainen edusti. Vasta kun kiusaaja jätti Hänet rauhaan, tuli nälkä, ja sitten olikin nälkä :-)

    • Voihanvitalis

      1Kor.15:50 Biblia (1776) Mutta minä sanon, rakkaat veljet, ei liha ja veri taida Jumalan valtakuntaa periä, ja ei turmeltu pidä turmelematointa perimän. Ap.t. 2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, että Kristus ollut jäävä hylätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ap.t.13:37 Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katovaisuutta. Siis Jumala, herätti itsensä.

      • epätietoinen.kysyy

        Raamattu sanoo myös näin:

        Joh. 16:7 Kuitenkin minä(Jeesus) sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin MINÄ hänet teille lähetän.

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka ISÄ on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Onko tässä joku ristiriita ?

        No ei ole, sillä Isä ja Poika ovat Yhtä eli Yksi, joten saman asian voi sanoa molemmilla tavoilla !

        Jeesus muuten sanoi tuosta herättämisestään myös näin:

        Joh. 10:17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.

        Eli ei taaskaan siis ristiriitaa, sillä molemmissa versioissa on kyse SAMASTA JUMALASTA !


    • Kirjakääröt

      Ap.t.3:15 Biblia (1776) Mutta elämän Pääruhtinaan te tapoitte; sen on Jumala kuolleista herättänyt, jonka todistajat me olemme. Ap.t.2:24 Ef.1:20

    • Joonkumma

      Mutta valhejuutalaiset, joiden päämies kirjakääröt on, todistaa toorasta ja laista ja käskyistä.

    • Jopi48

      Ap.t.13:34 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot. Jes.55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe