En tunne yhtäkään kouluja käymätöntä tai ammattikoulun käynyttä joka lukisi äitini lisäksi.
Työkaverini nauravat minulle kun kerroin että en katso mielelläni kirjoista tehtyjä elokuvia. Poikkeuksiakin on esim. Jurassic Park.
He naureskelevat että on parempaakin tekemistä kuin lukeminen ja mitä varten lukea kun ei ole enää pakko kun koulut on lusittu.
En ole käynyt kouluja kuin pakollisen määrän kun olen hieman hidas. Sen jälkeen menin töihin mutta luen silti kirjoja. Mitä mieltä?
Saako kouluttautumaton lukea?
4
270
Vastaukset
- Anonyymi
Lukeminen on ihan ok harrastus. Minulla on vähän takkuista tuo lukeminen, mutta yritän silti jotain lukea. Mieluummin katselen elokuvia. Minusta kirjoista tehdyt elokuvat voivat toisinaan olla parempia kuin kirjat. Ainakin Koirankynnen leikkaaja on parempi elokuvana.
En tiedä mitä työkaverisi mahtavat pitää parempana tekemisenä, mutta kieltämättä ulkona liikkuminen on ihmiselle hyväksi vaikka olisi koulut ja armeijat jo käynyt. Siinä saapi liikuntaa ja happea ja punkkeja. Kyllä ne punkit siitä häviää, kun käy suihkussa.
Lukaise joskus netistä kirjablogeja. Niissä tavalliset lukijat kertovat lukukokemuksistaan. Voit vaikka itsekin alkaa pitää semmoista blogia. Kouluja käymällä oppii ehken käyttämään hämmentäviä sanoja kirjoista kirjoittaessaan, mutta läheskään välttämättä koulutuksen myötä ei ymmärrys toisen ihmisen ajatusmaailmoihin aukene sen kummemmaksi. - Anonyymi
Lukeminen kannattaa aina ! Koulu aikana luin nuorten kirjoja, mutta läksyt oli pakkopullaa. Kioskikirjallisuudesta: Jerry Cottonista alkoi oikea luku putki. Viime vuosina kirja/pari menee helposti viikossa.
- Anonyymi
Minä kyllä luin ahkerasti ennen kuin olin aloittanut edes peruskoulua. :D
Kannattaa tehdä sitä mikä tuntuu kivalta. Sinun siis lukea.
Toisaalta voisit hyväksyä työkaverisi sellaisina kuin ne on. Siis ei lukemattomuus tee niistä huonoja. Toisaalta älä hanki niiden hyväksymistä lukemisharrastuksellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1566384Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto745296Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143705Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213330Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1332577Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712306Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12068Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271628Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191526- 821245