Saako kouluttautumaton lukea?

Anonyymi

En tunne yhtäkään kouluja käymätöntä tai ammattikoulun käynyttä joka lukisi äitini lisäksi.
Työkaverini nauravat minulle kun kerroin että en katso mielelläni kirjoista tehtyjä elokuvia. Poikkeuksiakin on esim. Jurassic Park.
He naureskelevat että on parempaakin tekemistä kuin lukeminen ja mitä varten lukea kun ei ole enää pakko kun koulut on lusittu.

En ole käynyt kouluja kuin pakollisen määrän kun olen hieman hidas. Sen jälkeen menin töihin mutta luen silti kirjoja. Mitä mieltä?

4

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lukeminen on ihan ok harrastus. Minulla on vähän takkuista tuo lukeminen, mutta yritän silti jotain lukea. Mieluummin katselen elokuvia. Minusta kirjoista tehdyt elokuvat voivat toisinaan olla parempia kuin kirjat. Ainakin Koirankynnen leikkaaja on parempi elokuvana.

En tiedä mitä työkaverisi mahtavat pitää parempana tekemisenä, mutta kieltämättä ulkona liikkuminen on ihmiselle hyväksi vaikka olisi koulut ja armeijat jo käynyt. Siinä saapi liikuntaa ja happea ja punkkeja. Kyllä ne punkit siitä häviää, kun käy suihkussa.

Lukaise joskus netistä kirjablogeja. Niissä tavalliset lukijat kertovat lukukokemuksistaan. Voit vaikka itsekin alkaa pitää semmoista blogia. Kouluja käymällä oppii ehken käyttämään hämmentäviä sanoja kirjoista kirjoittaessaan, mutta läheskään välttämättä koulutuksen myötä ei ymmärrys toisen ihmisen ajatusmaailmoihin aukene sen kummemmaksi.

• Anonyymi

Lukeminen kannattaa aina ! Koulu aikana luin nuorten kirjoja, mutta läksyt oli pakkopullaa. Kioskikirjallisuudesta: Jerry Cottonista alkoi oikea luku putki. Viime vuosina kirja/pari menee helposti viikossa.

• Anonyymi

Minä kyllä luin ahkerasti ennen kuin olin aloittanut edes peruskoulua. :D

• Kannattaa tehdä sitä mikä tuntuu kivalta. Sinun siis lukea.
      Toisaalta voisit hyväksyä työkaverisi sellaisina kuin ne on. Siis ei lukemattomuus tee niistä huonoja. Toisaalta älä hanki niiden hyväksymistä lukemisharrastuksellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      121
      4119
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3213
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      237
      2912
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      43
      2462
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1724
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      25
      1521
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1496
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      14
      1381
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      20