Mitä onkaan narsismi?

Anonyymi

Olen katsonut monia videoita narsismista ja niitä on joka lähtöön eri määritelmillä. Esim. 7 narsistityyppiä. 9 narsistityyppiä. yms. Toisaalla sanotaan että narsismi on normaalia ja tervettäkin jossain määrin ja joissain tilanteissa, mutta narsistinen persoonallisuushäiriö on silloin kun ajaa omaa etuaan MUILLE AIHEUTETUSTA HAITASTA JA KÄRSIMYKSESTä VÄLITTÄMÄTTÄ. Esim. on aivan luonnollista ja järkeenkäypää että nuorilla sinkkumiehillä esiintyy omien hyvien puolien esilletuomista, mikä on normaalia pariutumiseen liittyvää itsetehostusta, eikä siinä ole mitään kieroa.

Toinen asia on sellaiset jotka on jollekin kateellisia ja siksi haukkuvat narsistiksi, koska haluavat nähdä hänet vain huonossa valossa ja vähentää hänen arvoaan. Jos sitä työtä tekee selän takana ja valheitakin levittäen, niin silloin se on ehkä itse narsisti, ja ajattelee mustavalkoisesti hyvempi/huonompi -ihminen periaatteella.

Narsistille sisäistä tasapainoa ja mielenrauhaa voisi tuoda ns. stoalainen (stoicism) ajattelu, jossa asiat laitetaan isompaan perspektiiviin ja ulkoisten asioiden ohimenevyys ja tyydyttämättömyys pitkässä juoksussa tiedostetaan paremmin. Sitä kautta myös omat sisäiset voimavarat voivat löytyä ja vihamielisesti ulkomaailmaa syyttäminen ja sen armoilla oleminen heikentyvät.

159

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omien vahvuuksien esille tuominen ei ole narsismia. Vahvasti narsistinen henkilö puolestaan ei pidä siitä, koska kokee itsensä kokonaisvaltaisesti huonoksi. Vahvasti narsistinen henkilön neuvojen noudattaminen johtaa siihen, että toimit kuten hän haluaa, mikä tarkoittaa että muutut maan matoseksi.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Minä luovuin kaikista kyvyistäni jotten muka olisi egokeskeinen.
        Oli kuulemma egokeskeistä olla tanssitaiteilija, koska siitä kuulema henki toive tulla
        tulla kuuluisaksi tai se saattaisi houkutella mieheä.. Lopetin tanssimisen, Nyt kun pitkän täydellisen vamma-ajan jälkeen on onnistumisen merkkejä älyllisessä suorituksessa sen kertominen on "narsistista itsekehua".
        Kun olin täysin vammautunut, sekin on "narsistista empatian hakua oleva vale" kertoa sitä.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Minä luovuin kaikista kyvyistäni jotten muka olisi egokeskeinen.
        Oli kuulemma egokeskeistä olla tanssitaiteilija, koska siitä kuulema henki toive tulla
        tulla kuuluisaksi tai se saattaisi houkutella mieheä.. Lopetin tanssimisen, Nyt kun pitkän täydellisen vamma-ajan jälkeen on onnistumisen merkkejä älyllisessä suorituksessa sen kertominen on "narsistista itsekehua".
        Kun olin täysin vammautunut, sekin on "narsistista empatian hakua oleva vale" kertoa sitä.


        "poiuytrfghj"

        Sekin oli "egokeskeistä", jos ei halunnut suhteisiin joittenkin miesten kanssa.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Minä luovuin kaikista kyvyistäni jotten muka olisi egokeskeinen.
        Oli kuulemma egokeskeistä olla tanssitaiteilija, koska siitä kuulema henki toive tulla
        tulla kuuluisaksi tai se saattaisi houkutella mieheä.. Lopetin tanssimisen, Nyt kun pitkän täydellisen vamma-ajan jälkeen on onnistumisen merkkejä älyllisessä suorituksessa sen kertominen on "narsistista itsekehua".
        Kun olin täysin vammautunut, sekin on "narsistista empatian hakua oleva vale" kertoa sitä.


        "poiuytrfghj"

        Kuulostaa tutulta kuviolta narsismin uhrina. Näin ympäristö reagoi jos narsisteja ei millään uskoisi sellaisiksi eikä uhristakaan uskoisi miten kovia on joutunut kokemaan. Kaikki on vain jotain draamaa ja huomionhakua. Todella umpisolmuinen tilanne uhrille.


    • Anonyymi

      Narsismia ei voi oppia tunnistamaan "kuivaharjoittelulla", videoista tai kirjoista. Siksi se on vaikeaa ammattilaisillekin. On joitakin tunnusomaisia piirteitä, jotka saattavat herättää epäilyä, mutta yleensä on niin, että mitä suurempana ihmistuntijana ja koulutetumpana itseään pitää, sitä suuremmalla suulla narsistin puolesta puhuu.

      Valitettavasti vasta narsismi-ihmisen vaikutuspiiriin ja vieläpä uhripuolelle joutuminen näyttää ilmiön kaikessa pirullisuudessaan. Moni on tajuamattaan narsistin kaveri ja puolustaja, koska narsisti näyttää hänelle vain loistavan paraatipuolensa. Joskus suomut saattavat pudota myös narsun kannattajan silmiltä, mutta tämän voi olla erittäin vaikea myöntää erehtyneensä totaalisesti ex-ystävänsä suhteen. Moni valitseekin vaitiolon.

      • Anonyymi

        Näin vaikuttaisi olevan,
        siksi harvoin mistään terapiasta voi olla mitään apua, päinvastoin.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vaikuttaisi olevan,
        siksi harvoin mistään terapiasta voi olla mitään apua, päinvastoin.

        "poiuytrfdfghj"

        Siitä tulee tosi kieroa jos narsistin systeemillä
        vielä jotakuta aletaan terapoimaan. Sitten on varmasti pää sekaisin
        sen seurauksena. Niinku sielllä auttavissa puhelimessakin alettiin mua auttaa
        sen mukaan mitä kerroin äitini sanoneen, vaikka mun mielestä pitäis sen mukaan
        mitä itse sanoo, siis jos vaikka joku 50-vuotias soittaa, niin pitäis hänen mukaansa
        ajatella asia, ei hänen äitinsä mukaan. Minkä ihmeen takia ädin mukaan ?

        "poiuytrdfghjk"


    • Anonyymi

      Onko narsismia jos henkilö vaatii yhteiskuntaa ja ihmisiä, läheisiään, käyttäytymään oman sisäisen jäykän ajatusmaailmansa mukaan?

      • Anonyymi

        Jos sä muhun viittaat niin mulla ei ole mitään jäykkää ajatusmaailmaa vaan enemmänkin kyllä keskivertoa joustavampi väittäisin.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä muhun viittaat niin mulla ei ole mitään jäykkää ajatusmaailmaa vaan enemmänkin kyllä keskivertoa joustavampi väittäisin.


        "poiuytrdfghj"

        Jos muilta jotain toivon niin enemmänkin vähän joustavuutta ja uudenaikaisuutta jämähtäneisiin kaavoihin.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos muilta jotain toivon niin enemmänkin vähän joustavuutta ja uudenaikaisuutta jämähtäneisiin kaavoihin.

        "poiuytredfghj"

        Asperger ei ole jäykkä, jos hänen erityskiinnostuksensa on joustavuus, vaan silloin hän on todella joustava,


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä muhun viittaat niin mulla ei ole mitään jäykkää ajatusmaailmaa vaan enemmänkin kyllä keskivertoa joustavampi väittäisin.


        "poiuytrdfghj"

        Sinuun ei tekstissä viitattu. Se oli kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asperger ei ole jäykkä, jos hänen erityskiinnostuksensa on joustavuus, vaan silloin hän on todella joustava,


        "poiuytredfghj"

        Tämä yksi kommemtoija nyt sotki ketjun ja siksi krjoitan väärään ketjuun hänelle vastaukset.
        Mutta siinä minä en jousta että tiedän itseeni kohdistuneen emotionaalisya väärinkäyttöä, ero on kuin yöllä ja päivällä niinä päivänä jolloin sitä kohdistuu minuun ja jolloin ei. Olen kuin täysin eri ihminen yksin rauhassa: tasapainoinen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä yksi kommemtoija nyt sotki ketjun ja siksi krjoitan väärään ketjuun hänelle vastaukset.
        Mutta siinä minä en jousta että tiedän itseeni kohdistuneen emotionaalisya väärinkäyttöä, ero on kuin yöllä ja päivällä niinä päivänä jolloin sitä kohdistuu minuun ja jolloin ei. Olen kuin täysin eri ihminen yksin rauhassa: tasapainoinen.


        "poiuytrdfghj"

        Aion erityiskiinnostuksekseni oikein perehtyä aiheisiin niin, että minusta tulee oikein itseoppinut ekspertti ymmärtämään ja tunnistamaam emotionaalisen väärinkäytön ilmiötä.
        Ja jotta osaan sen myös kuvailla taotavasti mistä siinä on kyse, sillä se on aika haastavaa koska se tapahtuu sen verran piilevästi ja alueella, jota on vaikea kuvailla sanoin.


        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asperger ei ole jäykkä, jos hänen erityskiinnostuksensa on joustavuus, vaan silloin hän on todella joustava,


        "poiuytredfghj"

        Aspergerin ominaisuuksina mainitaan hänellä ilmenevän vaikeuksia kommunikaatiossa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, mielikuvituksessa, kömpelyyttä ja hienomotoriikassa vaikeuksia, identiteetin haurautta ja kypsymättömyyttä, jolloin pienetkin muutokset aiheuttavat ahdistuneisuutta. Vainoharhaisia ajatuksia ja suhteuttamishäiriöitä. Nuo ominaisuudet eivät vaikuta joustavilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä yksi kommemtoija nyt sotki ketjun ja siksi krjoitan väärään ketjuun hänelle vastaukset.
        Mutta siinä minä en jousta että tiedän itseeni kohdistuneen emotionaalisya väärinkäyttöä, ero on kuin yöllä ja päivällä niinä päivänä jolloin sitä kohdistuu minuun ja jolloin ei. Olen kuin täysin eri ihminen yksin rauhassa: tasapainoinen.


        "poiuytrdfghj"

        En nyt ymmärrä, mitä kirjoitat! Kommentin kirjoitin, kun ajattelin lähisukulaista, joka on sotkenut yli kymmenen ihmisen elämän.
        Eroonkaan hänestä ei voi päästä.
        Ei hänellä ole mitään autismia, mutta jotain on pahasti vialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aspergerin ominaisuuksina mainitaan hänellä ilmenevän vaikeuksia kommunikaatiossa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, mielikuvituksessa, kömpelyyttä ja hienomotoriikassa vaikeuksia, identiteetin haurautta ja kypsymättömyyttä, jolloin pienetkin muutokset aiheuttavat ahdistuneisuutta. Vainoharhaisia ajatuksia ja suhteuttamishäiriöitä. Nuo ominaisuudet eivät vaikuta joustavilta.

        Mulla on kyllä mielikuvitus enemmänkin rajaton.
        Mä en ole mikään Aspergerin Wikipedia kuvaus. Sulla vasta rajoittunutta tuo ajattelu. Mun taidekin on kaikki nimenomaan mielikuvititukseni tuotetta , kun mielikuvitkseni on melkoinen. En maalaa koskaan realistisia enkä täysin abstrakteja vaan mielikuvitusta itsekehitetyllä tekniikalla.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kyllä mielikuvitus enemmänkin rajaton.
        Mä en ole mikään Aspergerin Wikipedia kuvaus. Sulla vasta rajoittunutta tuo ajattelu. Mun taidekin on kaikki nimenomaan mielikuvititukseni tuotetta , kun mielikuvitkseni on melkoinen. En maalaa koskaan realistisia enkä täysin abstrakteja vaan mielikuvitusta itsekehitetyllä tekniikalla.

        "poiuytrdfghj"

        maalauksestani on muistaakseni kuvakin näytetty neurologilleni.


        "poiuytrfgyhuj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on kyllä mielikuvitus enemmänkin rajaton.
        Mä en ole mikään Aspergerin Wikipedia kuvaus. Sulla vasta rajoittunutta tuo ajattelu. Mun taidekin on kaikki nimenomaan mielikuvititukseni tuotetta , kun mielikuvitkseni on melkoinen. En maalaa koskaan realistisia enkä täysin abstrakteja vaan mielikuvitusta itsekehitetyllä tekniikalla.

        "poiuytrdfghj"

        Siksi tauluni onkin omaperäisiä ei ole kellään just samanlaisia
        Kun kaikki on mun ainutlaatuista mielikuvitusta, mutta samalla totta omasta elämntarinastani ja tekniikkakin itsekeksitty.
        Omko sulla enemmän mielikuvitusta noin nenttinä ?
        Autistit jopa ajattelee kuvallisina filmeinä joten jotenkin kuulostaa ihan tekeaistulta koko juttu että puuttuisi mielikuvitusta kun ei muuta olekaan.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä kirjoitat! Kommentin kirjoitin, kun ajattelin lähisukulaista, joka on sotkenut yli kymmenen ihmisen elämän.
        Eroonkaan hänestä ei voi päästä.
        Ei hänellä ole mitään autismia, mutta jotain on pahasti vialla.

        Anteeksi erehdyin luulin, että se oli se vakikommetoijani.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aspergerin ominaisuuksina mainitaan hänellä ilmenevän vaikeuksia kommunikaatiossa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa, mielikuvituksessa, kömpelyyttä ja hienomotoriikassa vaikeuksia, identiteetin haurautta ja kypsymättömyyttä, jolloin pienetkin muutokset aiheuttavat ahdistuneisuutta. Vainoharhaisia ajatuksia ja suhteuttamishäiriöitä. Nuo ominaisuudet eivät vaikuta joustavilta.

        Joo siis ne ei ollut mun ominaisuuksia vaan wikipedian Asperger artikkeli. Se olis ollut mun nimell jos se koskis mua


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis ne ei ollut mun ominaisuuksia vaan wikipedian Asperger artikkeli. Se olis ollut mun nimell jos se koskis mua


        "poiuytredfgh"

        Teksti ei ole Wikipedian, vaan lääketieteellinen kerronta aspergerin ominaisuuksista, joihin sinäkin lukeudut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teksti ei ole Wikipedian, vaan lääketieteellinen kerronta aspergerin ominaisuuksista, joihin sinäkin lukeudut.

        No minulla on kuintenkin neurologin, neuropsykologin ja sairaanhoitajan lausunnot diagnoosin yhteydessä jossa on yksilöllisemmin kuvattu juuri minua, koska Aspergrit ovat yhtä erilaisoa toisistaan kuin muut ihmiset toisistaan. Se vaikuttaa paljon mitä on erityiskiinnostuksena. Jos erityiskiinnostus on avara ei henkilöstä tule suppea kuten slloin jos on kiinnostunut vain jumista tai dinosauruksista. Jos erityiskiinnostus on taide ja monen tieteenalan tutkimus, niin henkilö on vähän erilainen sitten. Ja tuskin puuttuu mielikuvitusta varsinkaan kun on visuaalinen ajattelija.
        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulla on kuintenkin neurologin, neuropsykologin ja sairaanhoitajan lausunnot diagnoosin yhteydessä jossa on yksilöllisemmin kuvattu juuri minua, koska Aspergrit ovat yhtä erilaisoa toisistaan kuin muut ihmiset toisistaan. Se vaikuttaa paljon mitä on erityiskiinnostuksena. Jos erityiskiinnostus on avara ei henkilöstä tule suppea kuten slloin jos on kiinnostunut vain jumista tai dinosauruksista. Jos erityiskiinnostus on taide ja monen tieteenalan tutkimus, niin henkilö on vähän erilainen sitten. Ja tuskin puuttuu mielikuvitusta varsinkaan kun on visuaalinen ajattelija.
        "poiuytrfghj"

        Tarkoitin junista in jumista.

        Siis jos on koko ikänsä elänyt taiteen maailmassa herkkis nainen , ei ole samanlainen
        kuin ei niin herkkä vain junista kiinnostunut mies. Aspergerkuvaus on alunperin tehty pääosin miehistä ja mä en ole miesmäinen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin junista in jumista.

        Siis jos on koko ikänsä elänyt taiteen maailmassa herkkis nainen , ei ole samanlainen
        kuin ei niin herkkä vain junista kiinnostunut mies. Aspergerkuvaus on alunperin tehty pääosin miehistä ja mä en ole miesmäinen.


        "poiuytrdfghj"

        Kuvaukset aspergerin ominaisuuksista ovat yhtä lailla naisista ja miehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulla on kuintenkin neurologin, neuropsykologin ja sairaanhoitajan lausunnot diagnoosin yhteydessä jossa on yksilöllisemmin kuvattu juuri minua, koska Aspergrit ovat yhtä erilaisoa toisistaan kuin muut ihmiset toisistaan. Se vaikuttaa paljon mitä on erityiskiinnostuksena. Jos erityiskiinnostus on avara ei henkilöstä tule suppea kuten slloin jos on kiinnostunut vain jumista tai dinosauruksista. Jos erityiskiinnostus on taide ja monen tieteenalan tutkimus, niin henkilö on vähän erilainen sitten. Ja tuskin puuttuu mielikuvitusta varsinkaan kun on visuaalinen ajattelija.
        "poiuytrfghj"

        Kun mullahan on se ongelma ollut etten olis voinu päästä mihinkääm semmosiin töihin
        joissa olen hyvä (eli itsenäinen luova aivotyö) vaan ainostaan semmosiin joihin ei mun ominaisuuksilla kykene, siis semmosin missä tarvii aisteja ja ympäristön hahmotusta ym. käyttännöllistä.
        Niin siks toi diagnoosi oli aikoinaan pakko. Mä olen aikoinaan kuitenkin osa-aikaisena työllistystyönäni kirjoittanut yhden tutkimustyyppisen työn ja yhden opetussuunitelman hahmotelman. Mutta siis enhän mä saa peruskoulupohjalta tuommosta työtä yleensä muuten.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mullahan on se ongelma ollut etten olis voinu päästä mihinkääm semmosiin töihin
        joissa olen hyvä (eli itsenäinen luova aivotyö) vaan ainostaan semmosiin joihin ei mun ominaisuuksilla kykene, siis semmosin missä tarvii aisteja ja ympäristön hahmotusta ym. käyttännöllistä.
        Niin siks toi diagnoosi oli aikoinaan pakko. Mä olen aikoinaan kuitenkin osa-aikaisena työllistystyönäni kirjoittanut yhden tutkimustyyppisen työn ja yhden opetussuunitelman hahmotelman. Mutta siis enhän mä saa peruskoulupohjalta tuommosta työtä yleensä muuten.

        "poiuytrdfghjk"

        Mutta nyt minä oon tyytyväinen kun minulla on palkaton aivojani vastaava harrastusluontoinen tutkimustyyppinen projekti missä olen mukana ja mitä voin tehdä itsenäisesti kotona.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt minä oon tyytyväinen kun minulla on palkaton aivojani vastaava harrastusluontoinen tutkimustyyppinen projekti missä olen mukana ja mitä voin tehdä itsenäisesti kotona.

        "poiuytrfghj"

        Nytten olis jo kiirus kirjoittaakin jotain. Olen vasta tutkinut ja pohtinut,


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nyt minä oon tyytyväinen kun minulla on palkaton aivojani vastaava harrastusluontoinen tutkimustyyppinen projekti missä olen mukana ja mitä voin tehdä itsenäisesti kotona.

        "poiuytrfghj"

        No harrastus se on sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytten olis jo kiirus kirjoittaakin jotain. Olen vasta tutkinut ja pohtinut,


        "poiuytrdfghj"

        AS-potilaallahan on tapana perehtyä häntä kiinnostaviin asioihin " kaikkinielevänä uppoutumisena" yhteen asiaan kerrallaan, josta voi esitelmöidä vaikka tuntikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AS-potilaallahan on tapana perehtyä häntä kiinnostaviin asioihin " kaikkinielevänä uppoutumisena" yhteen asiaan kerrallaan, josta voi esitelmöidä vaikka tuntikausia.

        Jos tästä aiheesta pystyisin esitelmöimään hyvin niin kuka ties pääsisin esitelmöimään oikeesti. Koska mulla on niin harvinainen aihe.

        "poiuytrgyhjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tästä aiheesta pystyisin esitelmöimään hyvin niin kuka ties pääsisin esitelmöimään oikeesti. Koska mulla on niin harvinainen aihe.

        "poiuytrgyhjk"

        Tuskin olisit mikään "asiantuntija" aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tästä aiheesta pystyisin esitelmöimään hyvin niin kuka ties pääsisin esitelmöimään oikeesti. Koska mulla on niin harvinainen aihe.

        "poiuytrgyhjk"

        Tää kaikki lähti liikkeelle siitä kun keksin eräänlaisen melkein uuden aiheen.
        Ja nyt mä aion sitä aihetta tutkia elämäntehtäväkseni lopun ikääni.
        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kaikki lähti liikkeelle siitä kun keksin eräänlaisen melkein uuden aiheen.
        Ja nyt mä aion sitä aihetta tutkia elämäntehtäväkseni lopun ikääni.
        "poiuytfrdfghj"

        Tää mun aihe on vielä semmonen kiva aihe. Ei tarvi kauheesti mitään kritisoida vaan voi kirjoitella vaan mukavia aiheita.


        "poiuytrfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää kaikki lähti liikkeelle siitä kun keksin eräänlaisen melkein uuden aiheen.
        Ja nyt mä aion sitä aihetta tutkia elämäntehtäväkseni lopun ikääni.
        "poiuytfrdfghj"

        Mikä sen tutkimuksesi aihe on`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää mun aihe on vielä semmonen kiva aihe. Ei tarvi kauheesti mitään kritisoida vaan voi kirjoitella vaan mukavia aiheita.


        "poiuytrfdfghjk"

        Joo tässä on käyny niin että olen kertakaikkisen tykästynyt YHTEEN aiheeseen, mutta tämä aihe on aivan valtavan laaja ja näkökulmat lukemattomat.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tässä on käyny niin että olen kertakaikkisen tykästynyt YHTEEN aiheeseen, mutta tämä aihe on aivan valtavan laaja ja näkökulmat lukemattomat.

        "poiuytrdfghj"

        No mitä se aihe käsittelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä se aihe käsittelee?

        Sitä en voi kertoa, koska ei voi sekoittaa anonyymeihin juttuihin.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en voi kertoa, koska ei voi sekoittaa anonyymeihin juttuihin.


        "poiuytrdfghj"

        Mulle se tuntuu muuttavan koko mun elämän. Koska siirtyy toisiin ajatusmaailmoihin, niin ikäänkuin siirtyy toiseen maailmaan,


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin olisit mikään "asiantuntija" aiheesta.

        Minusta tulee siinä asiantuntija ja tutkin sitä lopun ikääni.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tulee siinä asiantuntija ja tutkin sitä lopun ikääni.

        "poiuytrfghj"

        Miten kommenttisi liittyy aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kommenttisi liittyy aloitukseen?

        Ei se aloitukseen liity vaan toisen kommenttiin.
        Tulin tänä aamuna johtopäätkseen että suurin sosiaalinen ongelmani on että ajatusmaailmani soveltuu paremmin korkeakoulutettujen kuin matalakoulutettujen maailmaan ja joudun ikäänkuin elämään ajatusmaailmani kannalta väärässä maailmassa mistä ne konfliktit johtuu.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se aloitukseen liity vaan toisen kommenttiin.
        Tulin tänä aamuna johtopäätkseen että suurin sosiaalinen ongelmani on että ajatusmaailmani soveltuu paremmin korkeakoulutettujen kuin matalakoulutettujen maailmaan ja joudun ikäänkuin elämään ajatusmaailmani kannalta väärässä maailmassa mistä ne konfliktit johtuu.


        "poiuytrfdfghj"

        Tyttäreni kohdalla tämä ominaisuus tunnistettiin ajoissa ja hän suuntautui jo lapsesta korkeakoulutetun aivotyön suuntaan, vaikka hän ei olekaan Asperger.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni kohdalla tämä ominaisuus tunnistettiin ajoissa ja hän suuntautui jo lapsesta korkeakoulutetun aivotyön suuntaan, vaikka hän ei olekaan Asperger.

        "poiuytrdfghj"

        Mun sosiaalinen ongelma syntyy siitä että mun pitäis ajatella kuin matalakoulutettu mutta kun mä en ajattele niin, enkä edes osaa ajatella niin

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun sosiaalinen ongelma syntyy siitä että mun pitäis ajatella kuin matalakoulutettu mutta kun mä en ajattele niin, enkä edes osaa ajatella niin

        "poiuytfrdfghj"

        Mun tytärkin soitteli kerran yliopistolta kun koulussa oli ollut korkea- ja matalakoulutettujen lasten kodeista, että hän oli laittanut merkille, että kotinsa kanssani muistutti enemmän korkeakoulutetun kotia, vaikka olenkin ns. matalakoulutettu. Että oli luettu lapselle satuja jne.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tytärkin soitteli kerran yliopistolta kun koulussa oli ollut korkea- ja matalakoulutettujen lasten kodeista, että hän oli laittanut merkille, että kotinsa kanssani muistutti enemmän korkeakoulutetun kotia, vaikka olenkin ns. matalakoulutettu. Että oli luettu lapselle satuja jne.

        "poiuytrdfgh"

        Tyttäreni on kiitellyt minua siitä etten ole koskaan määräillyt vain määräilläkseni, vaan aina jo pienestä lapsesta lähtien myös perustellut hänelle näkemykseni.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni on kiitellyt minua siitä etten ole koskaan määräillyt vain määräilläkseni, vaan aina jo pienestä lapsesta lähtien myös perustellut hänelle näkemykseni.

        "poiuytrfghj"

        Tyttereni myös äskettäin havaitsi minun katkaisseen minuun asti suvussamme kulkeneen "tunnekylmyyden perinteen".


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttereni myös äskettäin havaitsi minun katkaisseen minuun asti suvussamme kulkeneen "tunnekylmyyden perinteen".


        "poiuytredfghj"

        Mitä narsismi onkaan ?
        Mun mielestä pohjimmiltaan tunteellisuuden ja emotionaalisuuden väheksyntää.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä narsismi onkaan ?
        Mun mielestä pohjimmiltaan tunteellisuuden ja emotionaalisuuden väheksyntää.


        "poiuytredfghj"

        Aidot lämpimät emootiot ovat narsismin vastakohta.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tytärkin soitteli kerran yliopistolta kun koulussa oli ollut korkea- ja matalakoulutettujen lasten kodeista, että hän oli laittanut merkille, että kotinsa kanssani muistutti enemmän korkeakoulutetun kotia, vaikka olenkin ns. matalakoulutettu. Että oli luettu lapselle satuja jne.

        "poiuytrdfgh"

        Pitkän yliopistouran tehneenä ihmettelen tuota. Ei yliopistolla minun kokemukseni mukaan luokitella ihmisiä perhetaustan mukaan. Mistä tyttäresi edes tietää kanssaopiskelijoiden kotitaustat?
        Jos joku opiskelija kerskailee perhetaustallaan, hän yleensä pyrkii kompensoimaan puuttuvaa selviytymistään opinnoissaan ja palautetaan äkkiä ruotuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän yliopistouran tehneenä ihmettelen tuota. Ei yliopistolla minun kokemukseni mukaan luokitella ihmisiä perhetaustan mukaan. Mistä tyttäresi edes tietää kanssaopiskelijoiden kotitaustat?
        Jos joku opiskelija kerskailee perhetaustallaan, hän yleensä pyrkii kompensoimaan puuttuvaa selviytymistään opinnoissaan ja palautetaan äkkiä ruotuun.

        No ehkä nykyään on erilaiset kurssit yliopistolla sisällöltään.
        Tai ehkä tyttäreni opiskelee eri alaa. Johan nyt on tuokin taas.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä nykyään on erilaiset kurssit yliopistolla sisällöltään.
        Tai ehkä tyttäreni opiskelee eri alaa. Johan nyt on tuokin taas.


        "poiuytrdfghj"

        Kyllä teillä sitten riittää tuota ihmeteltävää kanssa. Minua taas ihmetyttää se että kuinka olen auttavassa puhelimessa täysin kykynemätön keskustelija. Oikein jännitin yliopistokurssin keskustelutehtävää, että mitäköhän siitä mahdan saada numeroksi, niin viitosen eli täydet pisteet sain.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä nykyään on erilaiset kurssit yliopistolla sisällöltään.
        Tai ehkä tyttäreni opiskelee eri alaa. Johan nyt on tuokin taas.


        "poiuytrdfghj"

        Ei millään yliopistokurssilla varmasti kysytä ihmisten perhetaustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle se tuntuu muuttavan koko mun elämän. Koska siirtyy toisiin ajatusmaailmoihin, niin ikäänkuin siirtyy toiseen maailmaan,


        "poiuytrfghjk"

        Tuleeko taas tunne, että lennätät itsesi virtuaalisesti ulkomaille ja on tunne ettet voi olla samassa paikassa kehosi kanssa. Näin kerroit tapahtuvan 28.4.19, kun sait jonkun "oivalluksen" päähäsi.

        40neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tytärkin soitteli kerran yliopistolta kun koulussa oli ollut korkea- ja matalakoulutettujen lasten kodeista, että hän oli laittanut merkille, että kotinsa kanssani muistutti enemmän korkeakoulutetun kotia, vaikka olenkin ns. matalakoulutettu. Että oli luettu lapselle satuja jne.

        "poiuytrdfgh"

        Vai tarkoititko että kurssilla oli yleisesti käsitelty vanhempien koulutustaustan vaikutusta lapsen koulumenestykseen tai myöhempiin uravalintoihin?
        Vai sosiaalisen ja ekonomisen aseman vaikutusta?
        Jos olet kannustanut lastasi -ja vaikkapa lukenut lapsellesi, saahan siitä olla tyytyväinen. Varsinkin kun näkee lapsensa menestyvän siinä, mitä hän urapolukseen on valinnut.
        Mutta muuten en ymmärrä, mikä jutun pihvi oli.
        Jotain hyötyä kai sinulle siitä on, että päivästä toiseen kirjoittelet, miten älykäs olet, ja toisaalta väheksyt kaikkia jotka yhtään kyseenalaistavat sanomisiasi tai pyytävät perusteluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarkoititko että kurssilla oli yleisesti käsitelty vanhempien koulutustaustan vaikutusta lapsen koulumenestykseen tai myöhempiin uravalintoihin?
        Vai sosiaalisen ja ekonomisen aseman vaikutusta?
        Jos olet kannustanut lastasi -ja vaikkapa lukenut lapsellesi, saahan siitä olla tyytyväinen. Varsinkin kun näkee lapsensa menestyvän siinä, mitä hän urapolukseen on valinnut.
        Mutta muuten en ymmärrä, mikä jutun pihvi oli.
        Jotain hyötyä kai sinulle siitä on, että päivästä toiseen kirjoittelet, miten älykäs olet, ja toisaalta väheksyt kaikkia jotka yhtään kyseenalaistavat sanomisiasi tai pyytävät perusteluja.

        Ei pidä uskoa poiun kaikkia "höpötyksiä" esim. tyttärestä. Hänellä kun ei ole tytärtä. Tytär on mielikuvituksen tuotetta. On ilmeisesti Aspergerille tyypillinen aistiharha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä uskoa poiun kaikkia "höpötyksiä" esim. tyttärestä. Hänellä kun ei ole tytärtä. Tytär on mielikuvituksen tuotetta. On ilmeisesti Aspergerille tyypillinen aistiharha.

        Tuli vielä mieleen että millaisilta länsimaalaista kulttuuria edustavilta henkilöiltä olen saanut positiivista palautetta tauluistani, niin viiden heistä tiedän olevan tohtoreita koulutukseltaan.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen että millaisilta länsimaalaista kulttuuria edustavilta henkilöiltä olen saanut positiivista palautetta tauluistani, niin viiden heistä tiedän olevan tohtoreita koulutukseltaan.


        "poiuytredfghj"

        Ja....?
        Mitä yrität sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen että millaisilta länsimaalaista kulttuuria edustavilta henkilöiltä olen saanut positiivista palautetta tauluistani, niin viiden heistä tiedän olevan tohtoreita koulutukseltaan.


        "poiuytredfghj"

        Mitä eroa sillä on, pitääkö taulustasi putkiasentaja vai tohtori? Miksi sillä mielestäsi on merkitystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa sillä on, pitääkö taulustasi putkiasentaja vai tohtori? Miksi sillä mielestäsi on merkitystä?

        No kyllä mun tauluja kerran kehui myös kodinkoneiden korjaaja ja sanoi että kannattaisi yrittää myydä. Kyllä mua kiinnostaa se minkätyyppiset henkilöt pitävät minkäkinlaisesta taiteesta, Niinkuin kerroin joku myös Himalajan "viidakosta " piti niistä. Mutta mulla on itselläni tauluissani aika monimutkainen filosofia taustalla ja olen ollut iloinen siitä, että tohtorit ovat havainneet sitä niissä ehkä enemmän. Joku jostain viidakosta ehkä taas kiinnittää huomiota toisenlaiseen seikkaan kuten, että hänen mielestään ihmishahmo taulussani oli hän.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä mun tauluja kerran kehui myös kodinkoneiden korjaaja ja sanoi että kannattaisi yrittää myydä. Kyllä mua kiinnostaa se minkätyyppiset henkilöt pitävät minkäkinlaisesta taiteesta, Niinkuin kerroin joku myös Himalajan "viidakosta " piti niistä. Mutta mulla on itselläni tauluissani aika monimutkainen filosofia taustalla ja olen ollut iloinen siitä, että tohtorit ovat havainneet sitä niissä ehkä enemmän. Joku jostain viidakosta ehkä taas kiinnittää huomiota toisenlaiseen seikkaan kuten, että hänen mielestään ihmishahmo taulussani oli hän.


        "poiuytrdfghj"

        Sillä on siis merkitystä siihen millätavoin henkilö taulun kokee ja miten hän sen merkityksellistää, että minkälainen yksilö hän itse on. Esimerkiksi ammatti tai oppiarvo ei tietenkään aina kerrp siitä millainen henkil on kyseessä, niinkuin ei itsenikään kohdalla aivan, mutta kyllä siitä myös voi olla viitettä maailmankuvaan.
        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä uskoa poiun kaikkia "höpötyksiä" esim. tyttärestä. Hänellä kun ei ole tytärtä. Tytär on mielikuvituksen tuotetta. On ilmeisesti Aspergerille tyypillinen aistiharha.

        Nyt meni jo ihan överiksi tuon yhden höpöttäjän omat jutut.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarkoititko että kurssilla oli yleisesti käsitelty vanhempien koulutustaustan vaikutusta lapsen koulumenestykseen tai myöhempiin uravalintoihin?
        Vai sosiaalisen ja ekonomisen aseman vaikutusta?
        Jos olet kannustanut lastasi -ja vaikkapa lukenut lapsellesi, saahan siitä olla tyytyväinen. Varsinkin kun näkee lapsensa menestyvän siinä, mitä hän urapolukseen on valinnut.
        Mutta muuten en ymmärrä, mikä jutun pihvi oli.
        Jotain hyötyä kai sinulle siitä on, että päivästä toiseen kirjoittelet, miten älykäs olet, ja toisaalta väheksyt kaikkia jotka yhtään kyseenalaistavat sanomisiasi tai pyytävät perusteluja.

        No jutun pihvi oli juurikin se mielekkäin mahdollinen tulkinta. Tietenkin.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarkoititko että kurssilla oli yleisesti käsitelty vanhempien koulutustaustan vaikutusta lapsen koulumenestykseen tai myöhempiin uravalintoihin?
        Vai sosiaalisen ja ekonomisen aseman vaikutusta?
        Jos olet kannustanut lastasi -ja vaikkapa lukenut lapsellesi, saahan siitä olla tyytyväinen. Varsinkin kun näkee lapsensa menestyvän siinä, mitä hän urapolukseen on valinnut.
        Mutta muuten en ymmärrä, mikä jutun pihvi oli.
        Jotain hyötyä kai sinulle siitä on, että päivästä toiseen kirjoittelet, miten älykäs olet, ja toisaalta väheksyt kaikkia jotka yhtään kyseenalaistavat sanomisiasi tai pyytävät perusteluja.

        No kyllä jos itse olisit ollut 8 vuotta aivovaurioituneena idiotismin maailmassa ja sitten älyä alkaa tulla takaisin, niin itsekin ehkä mielelläsi "kehuskelisit" sillä- Tämä on oleellista siksikin ettei minusta jää erheellisesti sosiaalisesti käsitystä vain aivovaurioituneesta koska sellaisista käsityksistä voi olla minulle vahinkoa, siksi pitää vähän tuoda erikseen esiin näin niitä toimivia aivotoimintoja,


        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä on siis merkitystä siihen millätavoin henkilö taulun kokee ja miten hän sen merkityksellistää, että minkälainen yksilö hän itse on. Esimerkiksi ammatti tai oppiarvo ei tietenkään aina kerrp siitä millainen henkil on kyseessä, niinkuin ei itsenikään kohdalla aivan, mutta kyllä siitä myös voi olla viitettä maailmankuvaan.
        "poiuytrfghj"

        "Esimerkiksi ammatti tai oppiarvo ei tietenkään aina kerrp siitä millainen henkil on kyseessä, niinkuin ei itsenikään kohdalla aivan, mutta kyllä siitä myös voi olla viitettä maailmankuvaan. "
        Ja yleisimmin kyllä ei ole mitään viitettä maailmankuvaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko taas tunne, että lennätät itsesi virtuaalisesti ulkomaille ja on tunne ettet voi olla samassa paikassa kehosi kanssa. Näin kerroit tapahtuvan 28.4.19, kun sait jonkun "oivalluksen" päähäsi.

        40neurologistavaivaa

        Tässä onkin hienoa se että sisimpäni on päässyt nyt jo lähemmäs kehoani, kun sain suomessakin itselleni sopivaa ihan suomalaista tekemistä ja voin sitä kautta tuntea nyt itseni suomalaiseksi viimeinkin. Ja voin tähän juttuun sisällyyttää tuon muun itsestäni.
        Ja löysin jotakin Suomelle tyypillistä, joka soveltuukin varsinaisen hyvin ajatteluuni, niin minusta on nyt sen myötä tullut suomimyönteisempi kokonaisuudessaan.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei millään yliopistokurssilla varmasti kysytä ihmisten perhetaustaa.

        Voit olla varma että tiedän mistä puhun

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä mun tauluja kerran kehui myös kodinkoneiden korjaaja ja sanoi että kannattaisi yrittää myydä. Kyllä mua kiinnostaa se minkätyyppiset henkilöt pitävät minkäkinlaisesta taiteesta, Niinkuin kerroin joku myös Himalajan "viidakosta " piti niistä. Mutta mulla on itselläni tauluissani aika monimutkainen filosofia taustalla ja olen ollut iloinen siitä, että tohtorit ovat havainneet sitä niissä ehkä enemmän. Joku jostain viidakosta ehkä taas kiinnittää huomiota toisenlaiseen seikkaan kuten, että hänen mielestään ihmishahmo taulussani oli hän.


        "poiuytrdfghj"

        Tuli tässä mieleeni, kun 1.4.19 kerroit olleesi 3 kertaa taulunäyttelyssä ulkomailla taideprojektissa, jossa oli tuhansien ihmisten yleisö. No sitten jälkeenpäin sanoitkin taidemaalausjutun olleen valhetta ja vaihdoit maalaustaiteen tanssitaiteeksi, jota olitkin harrastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni jo ihan överiksi tuon yhden höpöttäjän omat jutut.


        "poiuytrfdfghj"

        Höpötyskortti tuli poiulta. 😂
        Se tulee aina kun häntä pyytää perustelemaan jonkin väittämänsä tai hän jää kiinni ilmiselvästä valehtelusta.
        Vai pitäisikö suhtautua säälien ja ymmärtäen, olisiko se jonkun etu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä jos itse olisit ollut 8 vuotta aivovaurioituneena idiotismin maailmassa ja sitten älyä alkaa tulla takaisin, niin itsekin ehkä mielelläsi "kehuskelisit" sillä- Tämä on oleellista siksikin ettei minusta jää erheellisesti sosiaalisesti käsitystä vain aivovaurioituneesta koska sellaisista käsityksistä voi olla minulle vahinkoa, siksi pitää vähän tuoda erikseen esiin näin niitä toimivia aivotoimintoja,


        "poiuytfrdfghj"

        Tulipahan taas mieleeni, mitä kerroit 30.3.19, jolloin sanoit itse tehneesi diagnoosin aivovauriosta, kun et osannut edes kaupassa käydä. Olit lukenut englanninkielisiltä sivuilta tästä reaktiosta, jonka uskoit itselläsi olevan. Suomalaiset lääkäritkään kun eivät tienneet koko aivovauriosta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpötyskortti tuli poiulta. 😂
        Se tulee aina kun häntä pyytää perustelemaan jonkin väittämänsä tai hän jää kiinni ilmiselvästä valehtelusta.
        Vai pitäisikö suhtautua säälien ja ymmärtäen, olisiko se jonkun etu?

        Huvittaa, kun se ei muista mitä on aiemmin kertonut. Kun niistä muistuttaa, niin väittää valheiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla varma että tiedän mistä puhun

        "poiuytrfghj"

        Olen täysin varma, että et lainkaan tiedä mistä puhut.
        Suomalaisilla yliopistokursseilla opiskelijan vanhempien tietojen kalastelu on yhtä kiellettyä, kuin opiskelijan rodun, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnollisen tai muun vakaumuksen sekä esim. poliittisen kannan utelu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jutun pihvi oli juurikin se mielekkäin mahdollinen tulkinta. Tietenkin.


        "poiuytrfghjk"

        Ja sinun mielestäsi se on .... mikä?
        Kenen kannalta mielekkäin?
        Millä perusteella mielekkäin?
        Argumentaatioharjoitus, jos sitä tiedettä haluat harrastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä onkin hienoa se että sisimpäni on päässyt nyt jo lähemmäs kehoani, kun sain suomessakin itselleni sopivaa ihan suomalaista tekemistä ja voin sitä kautta tuntea nyt itseni suomalaiseksi viimeinkin. Ja voin tähän juttuun sisällyyttää tuon muun itsestäni.
        Ja löysin jotakin Suomelle tyypillistä, joka soveltuukin varsinaisen hyvin ajatteluuni, niin minusta on nyt sen myötä tullut suomimyönteisempi kokonaisuudessaan.

        "poiuytrdfghj"

        En pidä järkevänä seikotustasi niistä virtuaalimaailman jutuistasi näihin arkirealismin aiheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä jos itse olisit ollut 8 vuotta aivovaurioituneena idiotismin maailmassa ja sitten älyä alkaa tulla takaisin, niin itsekin ehkä mielelläsi "kehuskelisit" sillä- Tämä on oleellista siksikin ettei minusta jää erheellisesti sosiaalisesti käsitystä vain aivovaurioituneesta koska sellaisista käsityksistä voi olla minulle vahinkoa, siksi pitää vähän tuoda erikseen esiin näin niitä toimivia aivotoimintoja,


        "poiuytfrdfghj"

        "Tämä on oleellista siksikin ettei minusta jää erheellisesti sosiaalisesti käsitystä vain aivovaurioituneesta ..."
        Käsitystä kelle? Anonyymilla palstalla?
        Miten lapsen menestyminen kertoo sinun aivovaurioistasi tai siitä toipumisesta? Hän on hän ja sinä olet sinä?
        En minä ymmärrä, miten sinä noilla perustelemattomilla ja -nooooo- välillä selvästi valheellisilla jutuilla voit muuttaa kenenkään käsitystä itsestäsi? Tai oman älykkyyden kertomisella, kun se kertomus on niin ristiriitainen äkykkyyden kanssa.
        Ehkä sinä yrität vakuuttaa itsesi älykkyydestäsi toistamalla mantraa älystäsi tällä palstalla?
        Jollei sitten päällä ole luuri-äiti-vaihde, jolloin purat kiukkuasi siitä, kuinka ihmiset eivät ole osanneet kohdella sinua tismalleen niin kuinka sinä haluat. Ja se taas ei sinulta osoita minkäänlaista älyä tai sosiaalista kyvykkyyttä.
        Kukaan muu kuin sinä itse ei nosta sinua tikunnokkaan näissä keskusteluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä on oleellista siksikin ettei minusta jää erheellisesti sosiaalisesti käsitystä vain aivovaurioituneesta ..."
        Käsitystä kelle? Anonyymilla palstalla?
        Miten lapsen menestyminen kertoo sinun aivovaurioistasi tai siitä toipumisesta? Hän on hän ja sinä olet sinä?
        En minä ymmärrä, miten sinä noilla perustelemattomilla ja -nooooo- välillä selvästi valheellisilla jutuilla voit muuttaa kenenkään käsitystä itsestäsi? Tai oman älykkyyden kertomisella, kun se kertomus on niin ristiriitainen äkykkyyden kanssa.
        Ehkä sinä yrität vakuuttaa itsesi älykkyydestäsi toistamalla mantraa älystäsi tällä palstalla?
        Jollei sitten päällä ole luuri-äiti-vaihde, jolloin purat kiukkuasi siitä, kuinka ihmiset eivät ole osanneet kohdella sinua tismalleen niin kuinka sinä haluat. Ja se taas ei sinulta osoita minkäänlaista älyä tai sosiaalista kyvykkyyttä.
        Kukaan muu kuin sinä itse ei nosta sinua tikunnokkaan näissä keskusteluissa.

        Millä ihmeen valheellisilla ?
        Itselläsi on valheellisia .
        Luuri-äiti juttu on ollut todella vahingollista juttua. Ja se asia on selvä kuin pläkki.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä järkevänä seikotustasi niistä virtuaalimaailman jutuistasi näihin arkirealismin aiheisiin.

        Mistä virtuaalimaailman jutuista mihin arkirealismin ?

        Minun arkirealismiani on se, että olen aiemmasta taideprojetistani käsin jonka aloitin virtuaalisesti ja josta ainakin viisi tohtoria on näkemänsä perusteella ihan tykännyt, niin olen siitä lähtöisin nyt edistänyt ideaani eräänlaiseen harrastusluontoiseen tutkimukseen, joka on minun päivittäistä arkirealismiani kirjasto koti väliä jne. sekä yliopistossa opiskeleva tyttäreni myös on arkirealismiani.
        Ja tämän lisäksi vielä tappelen hermostoni kanssa 24 h,

        "poiuytfrghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä virtuaalimaailman jutuista mihin arkirealismin ?

        Minun arkirealismiani on se, että olen aiemmasta taideprojetistani käsin jonka aloitin virtuaalisesti ja josta ainakin viisi tohtoria on näkemänsä perusteella ihan tykännyt, niin olen siitä lähtöisin nyt edistänyt ideaani eräänlaiseen harrastusluontoiseen tutkimukseen, joka on minun päivittäistä arkirealismiani kirjasto koti väliä jne. sekä yliopistossa opiskeleva tyttäreni myös on arkirealismiani.
        Ja tämän lisäksi vielä tappelen hermostoni kanssa 24 h,

        "poiuytfrghjk"

        Sanotaan sitten näin "rautalangasta vääntämällä", et näy ymmärtävän todellisen ja kuvitteellisen eroa. Maailmasi on suurelta osin virtuaalista kuvitelmaa, jota uskot todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä ihmeen valheellisilla ?
        Itselläsi on valheellisia .
        Luuri-äiti juttu on ollut todella vahingollista juttua. Ja se asia on selvä kuin pläkki.


        "poiuytrdfgh"

        Mikä kommentissani on valheellista?
        Ei kai kukaan epäile sitä, ettetkö oman maailmankuvasi mukaan olisi kokenut "luureja" ja äitiäsi vahingollisiksi itsellesi.
        Ei ole toimittu niinkuin sinun mielestäsi olisi pitänyt toimia.
        Mutta entä jos sinun vaatimuksesi ovat mahdottomia?
        Onko silloin toimittu väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kommentissani on valheellista?
        Ei kai kukaan epäile sitä, ettetkö oman maailmankuvasi mukaan olisi kokenut "luureja" ja äitiäsi vahingollisiksi itsellesi.
        Ei ole toimittu niinkuin sinun mielestäsi olisi pitänyt toimia.
        Mutta entä jos sinun vaatimuksesi ovat mahdottomia?
        Onko silloin toimittu väärin?

        Kun minä olen niin kokenut niin sittenhän ne ovat minulle vahingollisia.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä olen niin kokenut niin sittenhän ne ovat minulle vahingollisia.

        "poiuytrdfghjk"

        Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla.
        Minkä helkutin takia soittaisin jonnekin saadakseni itselleni lisää hankaluuksia ?
        En kai mä nyt minnekään semmosessa tarkoituksessa soita. Kai mä nyt haluan sen maksamani soittamisen edistäväni minun elämääni, muutenhan minua hyväksikäytetään siellä johonkin muuhun. Ja miks minä nyt jonnekin soittaisin tullakseni emotionaalisesti hyväksikäytetyksi ?

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla.
        Minkä helkutin takia soittaisin jonnekin saadakseni itselleni lisää hankaluuksia ?
        En kai mä nyt minnekään semmosessa tarkoituksessa soita. Kai mä nyt haluan sen maksamani soittamisen edistäväni minun elämääni, muutenhan minua hyväksikäytetään siellä johonkin muuhun. Ja miks minä nyt jonnekin soittaisin tullakseni emotionaalisesti hyväksikäytetyksi ?

        "poiuytrfdfgh"

        Kummia nuo jotkut kirjoittelee. Hekin haluais hyväksikäyttää minun emootioitani ?


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummia nuo jotkut kirjoittelee. Hekin haluais hyväksikäyttää minun emootioitani ?


        "poiuytrfdfghj"

        Siksikö auttavaan puhelimeen soitetaan että vastaajat vaatisivat sitten puhelimen välityksellä soittajaa elämään ja ajattelemaan tavallaan ?
        Sitten todellakin vain hullu soittaisi sinne. Maksaisi saadakseen anonyymejä määräilijöitä. Eihän siinä olisi mitään järkeä-

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla.
        Minkä helkutin takia soittaisin jonnekin saadakseni itselleni lisää hankaluuksia ?
        En kai mä nyt minnekään semmosessa tarkoituksessa soita. Kai mä nyt haluan sen maksamani soittamisen edistäväni minun elämääni, muutenhan minua hyväksikäytetään siellä johonkin muuhun. Ja miks minä nyt jonnekin soittaisin tullakseni emotionaalisesti hyväksikäytetyksi ?

        "poiuytrfdfgh"

        "Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla. "
        Kuuluuko todella? Miten noiden vapaaehtoisten auttajien olisi pitänyt ymmärtää sinun AS- maailmasi? Kaikki järkeä vastaan sotivat väitteet?
        Joskus keväällä joku kysyi, miten luureissa olisi pitänyt käyttäytyä, että olisit ollut tyytyväinen.
        Vastauksesi mukaan sinua olisi vain pitänyt kuunnella ja myötäillä. Samalla onnistuit kertomaan, että nämä monia auttaneet vapaaehtoiset ovat älyllisesti sinua alemmalla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan sitten näin "rautalangasta vääntämällä", et näy ymmärtävän todellisen ja kuvitteellisen eroa. Maailmasi on suurelta osin virtuaalista kuvitelmaa, jota uskot todeksi.

        Mitä sinä höpiset.
        Olen iloinen siitä, että mun lempiharrastus yllätys yllätys löytyikin Suomesta.
        Ja vieläpä se kuuluu valtakulttuuriin, ettei ole mitään alakulttuurijuttua edes.
        Joten nyt minusta sitte on tullut suomalainen viimeinkin. :)

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin varma, että et lainkaan tiedä mistä puhut.
        Suomalaisilla yliopistokursseilla opiskelijan vanhempien tietojen kalastelu on yhtä kiellettyä, kuin opiskelijan rodun, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnollisen tai muun vakaumuksen sekä esim. poliittisen kannan utelu!

        Voi hyvä taivas. Oletko oikeesti yliopisto-opiskellut ?


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset.
        Olen iloinen siitä, että mun lempiharrastus yllätys yllätys löytyikin Suomesta.
        Ja vieläpä se kuuluu valtakulttuuriin, ettei ole mitään alakulttuurijuttua edes.
        Joten nyt minusta sitte on tullut suomalainen viimeinkin. :)

        "poiuytfghj"

        Tai kyse voi olla ihan siitäkin että maailma muuttuu, aika aikaa kutakin. Jos mä en joskus sopinut suomalaiseen kulttuuriin, niin ehkä mä olen alkanut kiinnostuksineni sopimaan.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kyse voi olla ihan siitäkin että maailma muuttuu, aika aikaa kutakin. Jos mä en joskus sopinut suomalaiseen kulttuuriin, niin ehkä mä olen alkanut kiinnostuksineni sopimaan.


        "poiuytrfghj"

        Kun siellä yliopistokurssillakin oli just kaikkea just mitä olen ajatellut.
        Että ei ollutkaan niin erikoista juttua loppuenlopuksi.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siellä yliopistokurssillakin oli just kaikkea just mitä olen ajatellut.
        Että ei ollutkaan niin erikoista juttua loppuenlopuksi.


        "poiuytrdfgh"

        Kyllä mä siellä tajusin että on enemmän kyse siitä että ihmiset ovat tietämättömiä kuin että minä puhuisin outoja.


        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä siellä tajusin että on enemmän kyse siitä että ihmiset ovat tietämättömiä kuin että minä puhuisin outoja.


        "poiuytrffghj"

        Kun juttuni kuuntelee tai lukee itseäni todella huimasti suuremman tietomäärään omaava henkilö kuin minä, ei olekaan vaikea ymmärtää.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun juttuni kuuntelee tai lukee itseäni todella huimasti suuremman tietomäärään omaava henkilö kuin minä, ei olekaan vaikea ymmärtää.


        "poiuytrdfgh"

        Siis minun aivokapasiteettiani huomattavasti suuremmalla aivokapasiteetilla minua ei ole niin vaikea ymmärtää.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis minun aivokapasiteettiani huomattavasti suuremmalla aivokapasiteetilla minua ei ole niin vaikea ymmärtää.

        "poiuytrfdfghj"

        Ongelmia tulee jos joudun itseäni pienemmällä aivokapasiteetilla olevan ohjattavaksi.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmia tulee jos joudun itseäni pienemmällä aivokapasiteetilla olevan ohjattavaksi.


        "poiuytfghj"

        Minä en pelkää älykkäitä ihmisiä minä tykkään itseäni älykkäämmistä, olen aina tykänny.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää älykkäitä ihmisiä minä tykkään itseäni älykkäämmistä, olen aina tykänny.


        "poiuytrfghjk"

        Jos mä suoraan sanon olen aina unelmoinut miehestä, joka ei pitelisikään päästään kiinni vaikeroiden että ajattelen liikaa, vaan mä voisin rentoutua ja todeta että mun aivokapasiteetti ei ihan riitä tasolleen asti, Ja se olisinkin minä joka joutuisi kasvattelemaan aivosolujaan tavoittaakseen.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvä taivas. Oletko oikeesti yliopisto-opiskellut ?


        "poiuytrdfghj"

        Olen. Ja tehnyt pitkän uran.
        Eli toistan sanomani:
        Suomalaisilla yliopistokursseilla opiskelijan vanhempien tietojen kalastelu on yhtä kiellettyä, kuin opiskelijan rodun, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnollisen tai muun vakaumuksen sekä esim. poliittisen kannan utelu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä suoraan sanon olen aina unelmoinut miehestä, joka ei pitelisikään päästään kiinni vaikeroiden että ajattelen liikaa, vaan mä voisin rentoutua ja todeta että mun aivokapasiteetti ei ihan riitä tasolleen asti, Ja se olisinkin minä joka joutuisi kasvattelemaan aivosolujaan tavoittaakseen.

        "poiuytrfdfghj"

        Mua ei oikeen jaksa aidosti kiinnostaa kukaan mies joka ei ole älyllisesti haastava minulle.
        Tuosta se oikeesti johtuu mun ikiyksinolo. Kerronpahan nyt tuonkin. Miehet kuulostaa puhuvan mulle liian yksinkertaisia ja minulla aito kiinnostus löpsähtää siihen. Mua ei kiinnosta kuin älyllisesti kiehtova henkilö. En nuorempana saanut sanottua tuota ääneen. Niin sanompahan senkin nyt.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen. Ja tehnyt pitkän uran.
        Eli toistan sanomani:
        Suomalaisilla yliopistokursseilla opiskelijan vanhempien tietojen kalastelu on yhtä kiellettyä, kuin opiskelijan rodun, seksuaalisen suuntautumisen, uskonnollisen tai muun vakaumuksen sekä esim. poliittisen kannan utelu!

        Mutta eihän kukaan ole väittänyt mitään sellaista kalastelua. Etkö huomaa sen olevan vain oma ajatuksesi ?


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla. "
        Kuuluuko todella? Miten noiden vapaaehtoisten auttajien olisi pitänyt ymmärtää sinun AS- maailmasi? Kaikki järkeä vastaan sotivat väitteet?
        Joskus keväällä joku kysyi, miten luureissa olisi pitänyt käyttäytyä, että olisit ollut tyytyväinen.
        Vastauksesi mukaan sinua olisi vain pitänyt kuunnella ja myötäillä. Samalla onnistuit kertomaan, että nämä monia auttaneet vapaaehtoiset ovat älyllisesti sinua alemmalla tasolla.

        Tottakai eihän muulla tavalla mistään voi tulla mitään.
        Aspergerin kohdalla se on erityisen tärkeää, jottei sotke vakavasti koko aivojärjestelmää.
        Siksi minä ymmärsin Aspergerdiagnoosini saaneenikin: Että on ikäänkuin hyväksytty että perusaivomekamismejani ei voi muuttaa toisentyyppisiksi, että sellaisen yrittäminenkään enempää olisi täysin turha vaiva ja taloudellinen meno.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai eihän muulla tavalla mistään voi tulla mitään.
        Aspergerin kohdalla se on erityisen tärkeää, jottei sotke vakavasti koko aivojärjestelmää.
        Siksi minä ymmärsin Aspergerdiagnoosini saaneenikin: Että on ikäänkuin hyväksytty että perusaivomekamismejani ei voi muuttaa toisentyyppisiksi, että sellaisen yrittäminenkään enempää olisi täysin turha vaiva ja taloudellinen meno.

        "poiuytrdfghjk"

        Minä olen 50 vuotta elänyt näillä aivoilla. Luuleeko joku anonyymi jossain luurissa tai netissä että hänen tehtävänsä on aivojani alkaa jostain syystä yrittämään muuttamaan ?
        Sehän on täysin hullu ideointi ! Siksihän se vielä on toi Asperger eikä joku psykologinen juttu just erotuksena siitä että kyse on perusaivoista, joita ei voi muuttaa neurotyypillisiksi millään konstilla.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen 50 vuotta elänyt näillä aivoilla. Luuleeko joku anonyymi jossain luurissa tai netissä että hänen tehtävänsä on aivojani alkaa jostain syystä yrittämään muuttamaan ?
        Sehän on täysin hullu ideointi ! Siksihän se vielä on toi Asperger eikä joku psykologinen juttu just erotuksena siitä että kyse on perusaivoista, joita ei voi muuttaa neurotyypillisiksi millään konstilla.

        "poiuytrdfghj"

        Miksi ylipäätään jollein jossain luurissa on ongelmallista olla minun asioistani minun kanssani samaa mieltä,
        Eihän siinä hänen elämästään puhuta. Se olisikin eri juttu jos vaatisin heitä elämään tavallaan. Mutta kysehän on ollut vain minusta, niin miksi ihmeessä heidän minusta pitäisi olla erimielisiä ? Mitä järkeä mun on soittaa minnekään omassa asiassina missä joku alkaa riitelemään minusta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ylipäätään jollein jossain luurissa on ongelmallista olla minun asioistani minun kanssani samaa mieltä,
        Eihän siinä hänen elämästään puhuta. Se olisikin eri juttu jos vaatisin heitä elämään tavallaan. Mutta kysehän on ollut vain minusta, niin miksi ihmeessä heidän minusta pitäisi olla erimielisiä ? Mitä järkeä mun on soittaa minnekään omassa asiassina missä joku alkaa riitelemään minusta.

        "poiuytrdfghj"

        siis minun tavallani. Se olisi outoa jos vaatisin heitä elämään tavallani, mutta onhan se vähintään yhtä outoa heidän vaatia minua elämään heidän tavallaan kun sen vielä on määrä olla tasavertaista keskustelua. Mutta he niinkuin pitää oikeutenaan vaatia minua muuttumaan heidän mukaansa mutta heitä ei saa vaatia muuttumaan minun mukaani.
        Mistä moinen epätasa-arvoisuus ? Onko se sittenkin huijausta että kyse olisi tasavertaisesta keskustelusta vaikka niin annetaan periaatteessa ymmärtää ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tottakai nyt minun asiaani kuuluu käsitellä minun tavallani eikä millään muulla tavalla. "
        Kuuluuko todella? Miten noiden vapaaehtoisten auttajien olisi pitänyt ymmärtää sinun AS- maailmasi? Kaikki järkeä vastaan sotivat väitteet?
        Joskus keväällä joku kysyi, miten luureissa olisi pitänyt käyttäytyä, että olisit ollut tyytyväinen.
        Vastauksesi mukaan sinua olisi vain pitänyt kuunnella ja myötäillä. Samalla onnistuit kertomaan, että nämä monia auttaneet vapaaehtoiset ovat älyllisesti sinua alemmalla tasolla.

        No kyllä minä ainakin kun haluan tukea toista ihmistä häntä kuuntelen ja myötäilen parhaani mukaan. Mitäs muutakaan ? Sillä tavoin hänen uskonsa itseensä parhaiten vahvistuu.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minä ainakin kun haluan tukea toista ihmistä häntä kuuntelen ja myötäilen parhaani mukaan. Mitäs muutakaan ? Sillä tavoin hänen uskonsa itseensä parhaiten vahvistuu.

        "poiuytrfghj"

        Nuorempana kun tuin muita ihmisiä. Niin kysyin mitä he haluavat elämältään ? Kun he olivat kertoneet mitä he haluavat, sanoin että heidän nähdäkseni tulisi tehdä sitä ja kannustin parhaani mukaan siinä. Mitäs muutakaan ? Minunko mukaani ? Sehän olisi niin itsekästä etten kehteisi moista ajatellakaan. !!! Kuka voi saada päähänsä sellaista ? Hänkö on joku maailman napa jonka mukaan muidenkin pitää elää ? Mistä moiset luulot itsestään ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorempana kun tuin muita ihmisiä. Niin kysyin mitä he haluavat elämältään ? Kun he olivat kertoneet mitä he haluavat, sanoin että heidän nähdäkseni tulisi tehdä sitä ja kannustin parhaani mukaan siinä. Mitäs muutakaan ? Minunko mukaani ? Sehän olisi niin itsekästä etten kehteisi moista ajatellakaan. !!! Kuka voi saada päähänsä sellaista ? Hänkö on joku maailman napa jonka mukaan muidenkin pitää elää ? Mistä moiset luulot itsestään ?

        "poiuytrdfghj"

        Eihän siinä ole mitään eroa siihen jos minä menisin auttavaan puhelimeen vastaamaan ja määräilemään kuinka soittajien pitäisi elää minun mukaani. Sehän olisi ihan sairasta vallanhalua ! En ikinä kehtaisi. Mutta jos kehtaisin, voisin pystyäkin !

        "poiuytfghjm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä ole mitään eroa siihen jos minä menisin auttavaan puhelimeen vastaamaan ja määräilemään kuinka soittajien pitäisi elää minun mukaani. Sehän olisi ihan sairasta vallanhalua ! En ikinä kehtaisi. Mutta jos kehtaisin, voisin pystyäkin !

        "poiuytfghjm"

        Siis kyllä sitä minä odotin että kuuntelevat pilkulleen analyysini tilanteestani ja lähtevät pohtimaan sitä siitä käsin, Minähän olen ainoa joka tilanteestani oikeesti voi edes mitään tietää. E mulle tule semmosia luuloja että voisin vastata puhelimeen ja kuvitella tietäväni mitä soittajan elämässä tapahtuu, ja vieläpä paremmin kuin hän. Sehän se on yksinkertaisesti kertaisesti mahdotonta ! Siksi he meinasivatkn tehdä minut hulluksi kun he perustavat juttunsa ajatuksiin jotka ovat jo periaatteessa täysin mahdottomia.


        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kyllä sitä minä odotin että kuuntelevat pilkulleen analyysini tilanteestani ja lähtevät pohtimaan sitä siitä käsin, Minähän olen ainoa joka tilanteestani oikeesti voi edes mitään tietää. E mulle tule semmosia luuloja että voisin vastata puhelimeen ja kuvitella tietäväni mitä soittajan elämässä tapahtuu, ja vieläpä paremmin kuin hän. Sehän se on yksinkertaisesti kertaisesti mahdotonta ! Siksi he meinasivatkn tehdä minut hulluksi kun he perustavat juttunsa ajatuksiin jotka ovat jo periaatteessa täysin mahdottomia.


        "poiuytrfdfgh"

        Ihan oikeesti voisiko joku selittää mulle kuinka se teknisesti toteutuu että kun joku soittaa puhelimeen niin pystyy tietämään mitä sen soittajan elämässä on tapahtunut vaikka menneinä vuosina sen puhelimen välityksellä sitä soittajaa paremmin ?
        Voiko joku kertoa järjellisesti mistä se tieto tulee ja koostuu ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti voisiko joku selittää mulle kuinka se teknisesti toteutuu että kun joku soittaa puhelimeen niin pystyy tietämään mitä sen soittajan elämässä on tapahtunut vaikka menneinä vuosina sen puhelimen välityksellä sitä soittajaa paremmin ?
        Voiko joku kertoa järjellisesti mistä se tieto tulee ja koostuu ?

        "poiuytrdfghj"

        sillä soittajalla on sentään joku perustelu mistä se tieto on voinut tulla: itse elämällä sitä mistä puhuu. .

        "poiuytrffghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillä soittajalla on sentään joku perustelu mistä se tieto on voinut tulla: itse elämällä sitä mistä puhuu. .

        "poiuytrffghjk"

        Jos toinen ihminen puhuu mulle itsestään, kyllä mä itse yleensä vain kuuntelen ja myötäilen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen ihminen puhuu mulle itsestään, kyllä mä itse yleensä vain kuuntelen ja myötäilen.


        "poiuytrdfghj"

        Ja siis teen yleensä niin vaikka olisin erimielinen, jopa niin pitkälle että jos joku vaikka haluaisi liittyä johonkin minun kannatamaani asiaa vastustavaan liikkeeseen, niin minä todennäköisesti tukisin häntä tekemään niin. Hänenhän se elämänsä on .


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis teen yleensä niin vaikka olisin erimielinen, jopa niin pitkälle että jos joku vaikka haluaisi liittyä johonkin minun kannatamaani asiaa vastustavaan liikkeeseen, niin minä todennäköisesti tukisin häntä tekemään niin. Hänenhän se elämänsä on .


        "poiuytrfghj"

        onneksi en uskonut luurilaisia että minun pitäisi hankkia kevyempää luettavaa,, Siinä tapauksessa minulla ei olisi tätä kivaa "tutkimusta"'. Se oli ihan mielipuolista kuinka he yritti hallita mua henkisesti. Siis esim. tukivat isääni, ettei minun pitäisi ostaa 25 euroa maksavaa filosofian kirjaa koska raha ei riitä ruokaan, vaikka omiin erimielisyyksiinsä ja niitä ihmetellessä kului paljon enemmän ruokarahaa.

        "poiuytrfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onneksi en uskonut luurilaisia että minun pitäisi hankkia kevyempää luettavaa,, Siinä tapauksessa minulla ei olisi tätä kivaa "tutkimusta"'. Se oli ihan mielipuolista kuinka he yritti hallita mua henkisesti. Siis esim. tukivat isääni, ettei minun pitäisi ostaa 25 euroa maksavaa filosofian kirjaa koska raha ei riitä ruokaan, vaikka omiin erimielisyyksiinsä ja niitä ihmetellessä kului paljon enemmän ruokarahaa.

        "poiuytrfdfghjk"

        Haa tuo kielletty kirja vieläpä koskee aihetta jota nyt iloisesti "tutkin", Mutta siis esim. se tuotti mulle ylimääräistä hirveetä emotionaalista tuskaa että joku jossain luurissa koittaa kieltää multa jotain arvostamaani asiaa.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa tuo kielletty kirja vieläpä koskee aihetta jota nyt iloisesti "tutkin", Mutta siis esim. se tuotti mulle ylimääräistä hirveetä emotionaalista tuskaa että joku jossain luurissa koittaa kieltää multa jotain arvostamaani asiaa.


        "poiuytrdfghjk"

        M ä olen koko elämäni ajan saanut aina parhaat tulokset tekemisistäni silloin kun olen tehny ne just omalla tavallani.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M ä olen koko elämäni ajan saanut aina parhaat tulokset tekemisistäni silloin kun olen tehny ne just omalla tavallani.

        "poiuytrfghj"

        Luurisoittelusi eivät kuitenkaan saaneet aikaan parhaita tuloksia kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luurisoittelusi eivät kuitenkaan saaneet aikaan parhaita tuloksia kohdallasi.

        Se ei ollutkaan varsinaisesti vapaatahtoista.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipahan taas mieleeni, mitä kerroit 30.3.19, jolloin sanoit itse tehneesi diagnoosin aivovauriosta, kun et osannut edes kaupassa käydä. Olit lukenut englanninkielisiltä sivuilta tästä reaktiosta, jonka uskoit itselläsi olevan. Suomalaiset lääkäritkään kun eivät tienneet koko aivovauriosta mitään.

        No eivät voi tietää kun asiaa ei ole tutkittukaan enkä ole asiaa lääkärille valittanutkaan, enkä kunnolla ole tajunnut aivovauriota kuin vasta parannuttuani siitä, kun yhtäkkiä onkin taas kaikenlaisia kykyjä jotka oli kadonnut. . Huonoimmassa kunnossani piileskelin kotoma. Olin liian heikkokuntoinen menemään lääkäriin, enkä voinut soittaa ambulanssia koska oli suuri hoitovirheen riski koska minua ei kuultu. Päätin piileksiä koyona kunnes ilmaisukyky palautuu.



        "poiuytredsfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun mielestäsi se on .... mikä?
        Kenen kannalta mielekkäin?
        Millä perusteella mielekkäin?
        Argumentaatioharjoitus, jos sitä tiedettä haluat harrastaa.

        No en viitsi kirjoittaa tyttäreni kursseista mitään tänne, Mutta varmasti on asiallisesta asiasta kyse.


        "poiuytredsdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ollutkaan varsinaisesti vapaatahtoista.

        "poiuytrfghjk"

        Pakottiko joku sinut sitten soittamaan luureihin, kun sanot ettei soittelusi ollut vapaaehtoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eivät voi tietää kun asiaa ei ole tutkittukaan enkä ole asiaa lääkärille valittanutkaan, enkä kunnolla ole tajunnut aivovauriota kuin vasta parannuttuani siitä, kun yhtäkkiä onkin taas kaikenlaisia kykyjä jotka oli kadonnut. . Huonoimmassa kunnossani piileskelin kotoma. Olin liian heikkokuntoinen menemään lääkäriin, enkä voinut soittaa ambulanssia koska oli suuri hoitovirheen riski koska minua ei kuultu. Päätin piileksiä koyona kunnes ilmaisukyky palautuu.



        "poiuytredsfghj"

        8 vuotta siis piilottelit itse tekemäsi aivovauriodiagnoosin kanssa kotona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottiko joku sinut sitten soittamaan luureihin, kun sanot ettei soittelusi ollut vapaaehtoista?

        No oli vähän ongelmallista piileksiä hermostovammautuneena kotona 5 vuotta niin että mihinkään Suomessa en olisi hiiskunut kuinka tuo viisi vuotta on kulunut. Ja sitten olisin tullut ulos kuin jostain löynytynyt "tynnyrissä kasvanut tyttö". Mikähän minun sitten olisi päätelty olevan ?

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 vuotta siis piilottelit itse tekemäsi aivovauriodiagnoosin kanssa kotona?

        Lopeta pelleily mulla oli ihan hurjat fyysiset oireet.


        "poiuytdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta pelleily mulla oli ihan hurjat fyysiset oireet.


        "poiuytdfghj"

        Jalatkin muuttuili rajusti sinisiksi ja punaisiksi vuoron perään.


        "poiuytrdefghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jalatkin muuttuili rajusti sinisiksi ja punaisiksi vuoron perään.


        "poiuytrdefghj"

        Saisit hävetä tuota pelleilyäsi aiheella


        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittaa, kun se ei muista mitä on aiemmin kertonut. Kun niistä muistuttaa, niin väittää valheiksi.

        Kyllä minä muistan mutta kerrot tyylillisesti varsinkin eri tavalla kuin minä niin että asia muuttuu sinun sanomana varsinkin emootio-osuudeltaan.
        Minä en ole halveksiva tai vihamielinen ketään lääkkäreitä kohtaan,
        Minulla ei ole mitään kiistaa kenenkään lääkärin kanssa.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta pelleily mulla oli ihan hurjat fyysiset oireet.


        "poiuytdfghj"

        En sun oireistasi mitään kirjoittanut, vaan siitä kotona piilottelustasi, jonka aiemmin kerroit kestäneen 8 vuotta. Kerroit aiemmin kuinka isäsi toi jotain "maalausalustoja" työntäen niitä oven rakosesta huoneeseesi. Eli et sinä aivan muulta maailta ollut tietämättömissä. Vanhoista ketjuista ne aiemmin kertomasi juttusi voi tarkistaa, jos et muuten muista mitä olet sanonut. Netti muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sun oireistasi mitään kirjoittanut, vaan siitä kotona piilottelustasi, jonka aiemmin kerroit kestäneen 8 vuotta. Kerroit aiemmin kuinka isäsi toi jotain "maalausalustoja" työntäen niitä oven rakosesta huoneeseesi. Eli et sinä aivan muulta maailta ollut tietämättömissä. Vanhoista ketjuista ne aiemmin kertomasi juttusi voi tarkistaa, jos et muuten muista mitä olet sanonut. Netti muistaa.

        No 8 vuotta joo kesti, mutta parisen vuotta siitä harjottelin kävelemsitä jo ulkona. Että 8 vuotta ei ollut täydellistä piilottelua.
        Että en niin pitkästi jaksa joka kerta selittää.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No 8 vuotta joo kesti, mutta parisen vuotta siitä harjottelin kävelemsitä jo ulkona. Että 8 vuotta ei ollut täydellistä piilottelua.
        Että en niin pitkästi jaksa joka kerta selittää.

        "poiuytrfdfgh"

        No en ole kirjoittanut minnekään tänne yksikyiskohtaista kokonaiskuvausta tilanteesta, Ei siinä mitään ristiriitaa oikeasti ole,


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No 8 vuotta joo kesti, mutta parisen vuotta siitä harjottelin kävelemsitä jo ulkona. Että 8 vuotta ei ollut täydellistä piilottelua.
        Että en niin pitkästi jaksa joka kerta selittää.

        "poiuytrfdfgh"

        Oliko 5:n lyhyempi näppäillä kuin 8?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No 8 vuotta joo kesti, mutta parisen vuotta siitä harjottelin kävelemsitä jo ulkona. Että 8 vuotta ei ollut täydellistä piilottelua.
        Että en niin pitkästi jaksa joka kerta selittää.

        "poiuytrfdfgh"

        Se kato riittää että minä itse tiedän ja osaan tarvittaessa kertia yksityiskohdat. Ei niin yksityiskohtaisesti edes kuuluu nettiin kirjoittaa. Nettiin kirjoitetaan ympäripyöreesti.


        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kato riittää että minä itse tiedän ja osaan tarvittaessa kertia yksityiskohdat. Ei niin yksityiskohtaisesti edes kuuluu nettiin kirjoittaa. Nettiin kirjoitetaan ympäripyöreesti.


        "poiuytresdfgh"

        Kyllä minä itse muistin kirjoittaneeni 8 vuotta ja kirjoitin nyt 5 vuotta ajatuksella että kolme vuotta oli lievempää piileskelyä.
        Kyllä sä joku jaksat veivata,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sun oireistasi mitään kirjoittanut, vaan siitä kotona piilottelustasi, jonka aiemmin kerroit kestäneen 8 vuotta. Kerroit aiemmin kuinka isäsi toi jotain "maalausalustoja" työntäen niitä oven rakosesta huoneeseesi. Eli et sinä aivan muulta maailta ollut tietämättömissä. Vanhoista ketjuista ne aiemmin kertomasi juttusi voi tarkistaa, jos et muuten muista mitä olet sanonut. Netti muistaa.

        No kyllä mun isä tiesi joo minun asunnossani olevan ja tauluja maalaavan.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä mun isä tiesi joo minun asunnossani olevan ja tauluja maalaavan.


        "poiuytrfghj"

        Mutta siis aina kun koitin kertoa vammautuneesta tilastani isäni pakeni sanoen nopeasti:
        "Mitä en tiedä siitä mitään", ja sulki nopeasti luurin.
        Isä selvittää vaikeat asiat niin että pakenee niitä eikä halua kuullakaan eikä tietääkään.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kato riittää että minä itse tiedän ja osaan tarvittaessa kertia yksityiskohdat. Ei niin yksityiskohtaisesti edes kuuluu nettiin kirjoittaa. Nettiin kirjoitetaan ympäripyöreesti.


        "poiuytresdfgh"

        Kovastipa haluat, että niistä tapahtumistasi muutkin tietävä, kun niistä someen kirjoitat. Sun pitäisi pysyä totuudessa, niin muistaisit kirjoittamasi asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eivät voi tietää kun asiaa ei ole tutkittukaan enkä ole asiaa lääkärille valittanutkaan, enkä kunnolla ole tajunnut aivovauriota kuin vasta parannuttuani siitä, kun yhtäkkiä onkin taas kaikenlaisia kykyjä jotka oli kadonnut. . Huonoimmassa kunnossani piileskelin kotoma. Olin liian heikkokuntoinen menemään lääkäriin, enkä voinut soittaa ambulanssia koska oli suuri hoitovirheen riski koska minua ei kuultu. Päätin piileksiä koyona kunnes ilmaisukyky palautuu.



        "poiuytredsfghj"

        Luureihin kumminkin kykenit soittamaan, vaikka sanot. ettei ilmaisukykyä ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luureihin kumminkin kykenit soittamaan, vaikka sanot. ettei ilmaisukykyä ollutkaan.

        No kyllä minä sitten vuoden päästä vammautumisesta jotain puhetta ulos kurkustani sain vähän enemmän, jolloin ekakerran soitin.
        Sitä ennen kaikki voimat kuluivat hengissä selviytymiseen, joten en vähän vajaa vuoteen aluksi minnekään soittanutkaan juuri.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minä sitten vuoden päästä vammautumisesta jotain puhetta ulos kurkustani sain vähän enemmän, jolloin ekakerran soitin.
        Sitä ennen kaikki voimat kuluivat hengissä selviytymiseen, joten en vähän vajaa vuoteen aluksi minnekään soittanutkaan juuri.

        "poiuytrfghj"

        Kuitenkin minulle on sittemmin kerrottu anonyymeistä puhelimistakin että ääneni on sittemmin niin muuttunut, ettei meinannut tunnistaa.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovastipa haluat, että niistä tapahtumistasi muutkin tietävä, kun niistä someen kirjoitat. Sun pitäisi pysyä totuudessa, niin muistaisit kirjoittamasi asiat.

        Siksihän mä muistankin niin hyvin kun ei tarvi mitään muistaa kun kertoa vaan mitä kävi.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksihän mä muistankin niin hyvin kun ei tarvi mitään muistaa kun kertoa vaan mitä kävi.

        "poiuytrfghj"

        Kerrontatyyliäni toki kehitän sitä mukaa kun aivot toipuu. Ja kertimuksen kuuluukiin muuttua emergentisti kehittyneempään muotoon. Semmosessa muuttumisessa ei ole kyse valeesta vaan kehityksestä.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksihän mä muistankin niin hyvin kun ei tarvi mitään muistaa kun kertoa vaan mitä kävi.

        "poiuytrfghj"

        Joo se on huomattu kuinka alat selittelemään ja muistamaan, kun sinun aiemmin kertomasi kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrontatyyliäni toki kehitän sitä mukaa kun aivot toipuu. Ja kertimuksen kuuluukiin muuttua emergentisti kehittyneempään muotoon. Semmosessa muuttumisessa ei ole kyse valeesta vaan kehityksestä.


        "poiuytrdfgh"

        Sisällön pitäisi pysyä totuudenmukaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko 5:n lyhyempi näppäillä kuin 8?

        noi 5 ja 8 on eri merkityksessä, riippuen mitä sanalla piilotella tarkoitetaan, että oliko 5 vai 8, että minkä asteista piileskelyä pidetään piileselynä.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noi 5 ja 8 on eri merkityksessä, riippuen mitä sanalla piilotella tarkoitetaan, että oliko 5 vai 8, että minkä asteista piileskelyä pidetään piileselynä.

        "poiuytredfghj"

        Ja kyllä joo tulin tänne nettiin tapahtumien anonyymiä versiota itse kertomaan, jottei leviä pahemmin anonyymisti valheellisia tai kovin mielikuvituksellisia versioita muiden kuin minun sanamuodoin ja merkityksin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä joo tulin tänne nettiin tapahtumien anonyymiä versiota itse kertomaan, jottei leviä pahemmin anonyymisti valheellisia tai kovin mielikuvituksellisia versioita muiden kuin minun sanamuodoin ja merkityksin.

        "poiuytrdfghj"

        Sen verran jäi huokrstuttamaan niinden joidenkin luurivastaajien ymmärryskyky,

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran jäi huokrstuttamaan niinden joidenkin luurivastaajien ymmärryskyky,

        "poiuytredfgh"

        Siis huolestuttamaan


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä joo tulin tänne nettiin tapahtumien anonyymiä versiota itse kertomaan, jottei leviä pahemmin anonyymisti valheellisia tai kovin mielikuvituksellisia versioita muiden kuin minun sanamuodoin ja merkityksin.

        "poiuytrdfghj"

        Ei täällä somessa kukaan tiedä mitään sinusta muuta kuin mitä itse olet kertonut. Miten sinusta voisi levitellä silloin valheellisia, tai mielikuvituksellisia juttuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        noi 5 ja 8 on eri merkityksessä, riippuen mitä sanalla piilotella tarkoitetaan, että oliko 5 vai 8, että minkä asteista piileskelyä pidetään piileselynä.

        "poiuytredfghj"

        8 vuotta kerroit aiemmin "sairastaneesi" sitä "aivovauriotasi". Nyt alat taas selittelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä somessa kukaan tiedä mitään sinusta muuta kuin mitä itse olet kertonut. Miten sinusta voisi levitellä silloin valheellisia, tai mielikuvituksellisia juttuja?

        No kirjotin tänne kun en voi soitella 30 ihmiselle ja korjailla käsityksiään.

        Mutta siis tommonenkin kommemtoija kuin sinä olisi nähdäkseni erittäin vahingollinen jos henkilö olisi aivovaurion johdosta emotionaalisesti täysin puolustuskyvytön.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kirjotin tänne kun en voi soitella 30 ihmiselle ja korjailla käsityksiään.

        Mutta siis tommonenkin kommemtoija kuin sinä olisi nähdäkseni erittäin vahingollinen jos henkilö olisi aivovaurion johdosta emotionaalisesti täysin puolustuskyvytön.

        "poiuytredfgh"

        Korjailen vain valheellisia ja kuvitteellisia juttujasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kirjotin tänne kun en voi soitella 30 ihmiselle ja korjailla käsityksiään.

        Mutta siis tommonenkin kommemtoija kuin sinä olisi nähdäkseni erittäin vahingollinen jos henkilö olisi aivovaurion johdosta emotionaalisesti täysin puolustuskyvytön.

        "poiuytredfgh"

        Tai siis ei tarvitse olla aivovauriokaan. Tutkimuksen mukaan selkäydinvaurio voi tehdä emotionaalisesti haavoittuvaksi, koska se voi vaikuttaa elinten sisäeritykseen.


        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis ei tarvitse olla aivovauriokaan. Tutkimuksen mukaan selkäydinvaurio voi tehdä emotionaalisesti haavoittuvaksi, koska se voi vaikuttaa elinten sisäeritykseen.


        "poiuytfdfghj"

        Huomaatkaa siis jo teoriassa jos jollain olisi emotionaalisen tason ongelma sen ei tarvitse olla psyykinen tai ajattelusta kiinni, kyseessä voi olla esim. selkäydinvaurion seuraus

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaatkaa siis jo teoriassa jos jollain olisi emotionaalisen tason ongelma sen ei tarvitse olla psyykinen tai ajattelusta kiinni, kyseessä voi olla esim. selkäydinvaurion seuraus

        "poiuytfghj"

        Vaihdatko nyt sen aivovauriodiagnoosin selkäydinvaurioon? Eiköhän ne tunneperäiset vaivat liity paremminkin psyykkisiin vaurioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdatko nyt sen aivovauriodiagnoosin selkäydinvaurioon? Eiköhän ne tunneperäiset vaivat liity paremminkin psyykkisiin vaurioihin.

        Minulla on ollut kokonaivaltainen hermostovaurio päästä varpaisiin ja ainakin selkärangan tienoo oli kauhistuttava tuntuinen kaikki nuo vuodet. Nukkumastakin jouduin vartin välein nousemaan vääntelemään selkää niiden tuskallisten tuntemusten takia. Ja koska kävelykyky niin pahoin meni vika voi hyvin olla sielläkin. Kauhein tunne oli yläselän selkärangan sisällä ikäänkuin. Se oli hirveää tuskaa. Vauriot oli myös varpaissa soita ei voinut taivuttaa kuin hieman suurin ponnistuksin.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut kokonaivaltainen hermostovaurio päästä varpaisiin ja ainakin selkärangan tienoo oli kauhistuttava tuntuinen kaikki nuo vuodet. Nukkumastakin jouduin vartin välein nousemaan vääntelemään selkää niiden tuskallisten tuntemusten takia. Ja koska kävelykyky niin pahoin meni vika voi hyvin olla sielläkin. Kauhein tunne oli yläselän selkärangan sisällä ikäänkuin. Se oli hirveää tuskaa. Vauriot oli myös varpaissa soita ei voinut taivuttaa kuin hieman suurin ponnistuksin.


        "poiuytrdfghj"

        Vaivoja tosiiaan oli nelisenkymmentä joten en edes ehdo tänne niistä kaikista yksityiskohtaista kuvausta kirjoittamaan , joten käytän pikailmaisuja kuten aivovaurio, tarkempi sana on hermostovamma, jota myös olen käyttänyt. Se oli jokin laaja hermostovamma joka vaikutti koko kehoon ja kutakuinkin kaikkiin toimintoihin.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaivoja tosiiaan oli nelisenkymmentä joten en edes ehdo tänne niistä kaikista yksityiskohtaista kuvausta kirjoittamaan , joten käytän pikailmaisuja kuten aivovaurio, tarkempi sana on hermostovamma, jota myös olen käyttänyt. Se oli jokin laaja hermostovamma joka vaikutti koko kehoon ja kutakuinkin kaikkiin toimintoihin.

        "poiuytrfdfghj"

        siis hermostovaurio on tarkin sana

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis hermostovaurio on tarkin sana

        "poiuytrfghj"

        Se vaikutti siis oikeeastaan kaikkiin toimintoihin mitä ihmisessä on, Eli hirveämpää mitä sairaudet noin keskimäärin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 vuotta kerroit aiemmin "sairastaneesi" sitä "aivovauriotasi". Nyt alat taas selittelemään.

        En ymmärtänyt. Asia on aivan yksinkertaisen selkeä : yli kahdeksan vuotta yllättaen hermostovammauduin päästä varpaisiin. Asia ei tästä muuksi muutu. Jos sun pääsi ei sitä käsitä, vika on sun päässäsi.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjailen vain valheellisia ja kuvitteellisia juttujasi.

        Et sitä mitään tiedä

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitä mitään tiedä

        "poiuytfdfghjk"

        Sun sotkemistasi mihinkään tarvita


        "poiuytyjk"


    • Anonyymi

      Omien kokemusten pohjalta narsismi on sitä että toinen ottaa vallan toisesta ja hallitsee häntä oman mielen mukaan välittämättä toisesta henkisellä ja fyysiselläkin väkivallalla. Toisella ei ole mitään ihmisarvoa ja narsistille kaikki keinot ovat käytössä jotta saa käyttää häntä hyväksi omiin tarkoitusperiin. Kun hänet pyrkii saamaan lopettamaan hän vain lisää löylyä kiukaalle.

      Itse koin tämän vanhempien kautta ja vuosien taistelun jälkeen pääsin irti ja nautin elämästä joka hetki.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        "poiuytrdfghj"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe