Olen tässä vähän aikaa seurannut näitä keskusteluja ja minusta tuntuu, että turhan monella on täysin väärä kuva Jehovan todistajista. Olen itse luterilainen, mutta naimisissa Jehovan todistajan kanssa. Tämä varmaan karsii "muutamien" harhaluuloja avioliittoasiasta. Jehovan todistajien uskonto ei ole "sääntöuskonto", ainoastaan kannustetaan moraalisesti oikeansuuntaiseen elämään. Tällä tarkoitetaan lähinnä sitä, että vältetään käyttäytymistä joka saattaa "horjuttaa" oikealta tieltä. Vai ettei saa olla tekemisissä muiden uskontokuntien edustajien kanssa... Hehe... Olin muuten tänään mieheni kanssa muistonvietossa ja se oli mielestäni kaunis ja arvokas tilaisuus. Voisin ihan kehotuksena sanoa näille ihmisille, jotka vähättelevät tai haukkuvat ko. uskontoa, että kannattaa tutustua paremmin ennenkuin olettaa mitään. Sitäpaitsi, Jehovan todistajat ovat ihmisiä siinä missä me muutkin, joten heistä luonnollisesti löytyy myös erilaisia ihmisiä. Itse tunnen niin ilkeitä kuin mukaviakin Jehovan todistajia. Onnekseni tämä jälkimmäinen on huomattavasti yleisempi...
Nyt puhuu Jehovan todistajan vaimo
70
4743
Vastaukset
- naiivi
Jehovan todistajilla ei olekkaan mitään esteitä mennä naimisiin toisten uskontokuntien edustajien kanssa, mutta Jehovan todistajien yhteisö sitoo jäseniään käännyttämään perheitään. Se on helppo tapa käännyttää ihmisiä ja siksi sallittua.
Ethän sinäkään tohtisi kieltäytyä, jos rakas miehesi kauniisti pyytää sinua liittymään Jehovan todistajiin?
Jehovan todistajat uskovat että kaikki muut kuin jehovan todistajat kituvat helvetissä, joten on erittäin loogista että miehesi yrittää jossakin vaiheessa taivutella sinua uskoonsa.
Muista sanani ja itke kun aika koittaa.- selanne
sie et taija pitkään aikaan käyä kokkouksissa, ku sie puhut helvevetistä...
Kyl mie tunne muitakin vastaavia pariskuntia joissa toinen ei ookaa todistaja, ja silti yhesä ovat.
Yritä kestää, miekin yritän.. - Se JT:n ev.lut. vaimo
Rakas mieheni ei missään vaiheessa ole yrittänyt käännyttää minua sen enempää kuin hänen sukulaisensakaan. Päinvastoin mieheni on sanonut ettei halua minun "kääntyvän" ilman omaa tahtoani. Mieheni takia kääntyminen olisi väärä peruste eikä todellista uskoa. Olen kyllä tutustunut oma-aloitteisesti ko. uskontoon ja kuten sanottu tänäänkin olin kunnioittamassa heidän juhlaansa, muistonviettoa. Kyllä täytyy monilla olla melkoisia harhakäsityksiä tai sitten heillä on ollut todella huono tuuri ja he ovat tavanneet vain luonteeltaan ikäviä Jehovan todistajia. Väitän, että tässä uskonnossa on lähestulkoon ainoastaan piirteitä jotka ovat meille kaikille hyödyksi ja haluaisin oppia tuntemaan näitä kohtia vielä paljon lisää. Ja näin aion myös toimia. Nämä puheet näistä "säänöistä" ja "oikeusistuimista" ja ties mistä ovat kyllä selvästi jonkun sellaisen ihmisen kirjoittamia joka ei asiasta juurikaan tiedä. Minä (sattuneesta syystä) tiedän kyllä missä mennään. Enkä voi väittää tavanneeni koskaan kerralla niin paljon sydämellisiä ja mukavia ihmisiä kuin tavatessani Jehovan todistajia.
- Filippos
Se JT:n ev.lut. vaimo kirjoitti:
Rakas mieheni ei missään vaiheessa ole yrittänyt käännyttää minua sen enempää kuin hänen sukulaisensakaan. Päinvastoin mieheni on sanonut ettei halua minun "kääntyvän" ilman omaa tahtoani. Mieheni takia kääntyminen olisi väärä peruste eikä todellista uskoa. Olen kyllä tutustunut oma-aloitteisesti ko. uskontoon ja kuten sanottu tänäänkin olin kunnioittamassa heidän juhlaansa, muistonviettoa. Kyllä täytyy monilla olla melkoisia harhakäsityksiä tai sitten heillä on ollut todella huono tuuri ja he ovat tavanneet vain luonteeltaan ikäviä Jehovan todistajia. Väitän, että tässä uskonnossa on lähestulkoon ainoastaan piirteitä jotka ovat meille kaikille hyödyksi ja haluaisin oppia tuntemaan näitä kohtia vielä paljon lisää. Ja näin aion myös toimia. Nämä puheet näistä "säänöistä" ja "oikeusistuimista" ja ties mistä ovat kyllä selvästi jonkun sellaisen ihmisen kirjoittamia joka ei asiasta juurikaan tiedä. Minä (sattuneesta syystä) tiedän kyllä missä mennään. Enkä voi väittää tavanneeni koskaan kerralla niin paljon sydämellisiä ja mukavia ihmisiä kuin tavatessani Jehovan todistajia.
Nähtävästi et ole päässyt vielä tutustumaan kyseiseen lahkoon pintaa syvemmältä, kun tuollaisia kirjoittelet... Sääli sinulle, että hyväksyt sen "rakkauspommituksen" ilman sen kummempia miettimättä.
"Nämä puheet näistä "säänöistä" ja "oikeusistuimista" ja ties mistä ovat kyllä selvästi jonkun sellaisen ihmisen kirjoittamia joka ei asiasta juurikaan tiedä. Minä (sattuneesta syystä) tiedän kyllä missä mennään."
jaa'a... Sinun tietojasi tässä epäilen ensimmäisenä, koskapa et varmastikaan ole kokenut sitä rumbaa henkilökohtaisesti, kuten moni muu tälle palstalle kirjoitteleva (minäkin)...
Sattuneesta syystä (rakkauspommitus) sinunkin mielipiteisiisi vaikuttaa jo rakkauspommituksen vaikuttava voima... surulliseksi tekee se meidät, jotka olemme työllä ja tuskalla itsemme siitä lahkosta irti saaneet ja parhaamme yritämme muiden varoittamiseksi. Älä hyvä jt:n vaimo lankea siihen ansaan, mitä "rakkaudelliset" jt:t sinullekin kyhäävät, koska liittyessäsi järjestöön tuhoat itsenäisyytesi ja irti yrittäessäsi tuhoaa järjestö ihmissuhteesi ja ihmisyytesi...
Vaikeaa on sinun varmastikin hyväksyä totuus totuudesta, ovathan he jo saaneet sinutkin talutusnuoraansa - ainakin kirjoituksistasi päätellen... - Juhani.P
Filippos kirjoitti:
Nähtävästi et ole päässyt vielä tutustumaan kyseiseen lahkoon pintaa syvemmältä, kun tuollaisia kirjoittelet... Sääli sinulle, että hyväksyt sen "rakkauspommituksen" ilman sen kummempia miettimättä.
"Nämä puheet näistä "säänöistä" ja "oikeusistuimista" ja ties mistä ovat kyllä selvästi jonkun sellaisen ihmisen kirjoittamia joka ei asiasta juurikaan tiedä. Minä (sattuneesta syystä) tiedän kyllä missä mennään."
jaa'a... Sinun tietojasi tässä epäilen ensimmäisenä, koskapa et varmastikaan ole kokenut sitä rumbaa henkilökohtaisesti, kuten moni muu tälle palstalle kirjoitteleva (minäkin)...
Sattuneesta syystä (rakkauspommitus) sinunkin mielipiteisiisi vaikuttaa jo rakkauspommituksen vaikuttava voima... surulliseksi tekee se meidät, jotka olemme työllä ja tuskalla itsemme siitä lahkosta irti saaneet ja parhaamme yritämme muiden varoittamiseksi. Älä hyvä jt:n vaimo lankea siihen ansaan, mitä "rakkaudelliset" jt:t sinullekin kyhäävät, koska liittyessäsi järjestöön tuhoat itsenäisyytesi ja irti yrittäessäsi tuhoaa järjestö ihmissuhteesi ja ihmisyytesi...
Vaikeaa on sinun varmastikin hyväksyä totuus totuudesta, ovathan he jo saaneet sinutkin talutusnuoraansa - ainakin kirjoituksistasi päätellen...Höpö höpö, Suurin osa teistä luopioista on saanut kenkää jonkun katumattoman väärinteon vuoksi, yleensä moraalittomuuden.
En ole vielä näillä palstoilla koskaa tavannut niin tiukkapipoisia ja sääntöviidakossa eläviä ihmisiä kuin luopiot ovat.
Tässä jälleen yksi esimerkki, keskustelun avaaja kertoi oman henkilökohtaisen kokemuksensa ja sai luopiot heiti kimppuunsa asiattomilla solvauksilla höystetyillä kirjoituksilla kuten tavallista.
Onko teillä vaikea tajuta, että kaikki ihmiset eivät elä moraalittomasti, vaan kunnioittavat Raamatun korkeita moraalinormeja.
Teitä (luopioita)on vain kourallinen suomessa, sillä normaalit erotetut ( >99% erotetuista) tunnustavat aiheuttaneensa itse esim. oman erotuksen. Eivätkä lähde katkeraan sotaan entisiä uskoveljiään kohtaan, sellaisia ihmisiä minä kunnioitan heidän heikkouksistaan huolimatta, me emme ole tuomareita vaan luoja, he eivät tee tiliä teoistaan meille ihmisille vaan luojalle.
Lähes puolet heistä tulee jälleen takaisin, Raamatussa kerrotaan sen olevan suuri ilon aihe enkeleille ja luojalle. Puhumattakaan meille joiden omaisia ja läheisiä monet ovat.. - Reijo 44
Juhani.P kirjoitti:
Höpö höpö, Suurin osa teistä luopioista on saanut kenkää jonkun katumattoman väärinteon vuoksi, yleensä moraalittomuuden.
En ole vielä näillä palstoilla koskaa tavannut niin tiukkapipoisia ja sääntöviidakossa eläviä ihmisiä kuin luopiot ovat.
Tässä jälleen yksi esimerkki, keskustelun avaaja kertoi oman henkilökohtaisen kokemuksensa ja sai luopiot heiti kimppuunsa asiattomilla solvauksilla höystetyillä kirjoituksilla kuten tavallista.
Onko teillä vaikea tajuta, että kaikki ihmiset eivät elä moraalittomasti, vaan kunnioittavat Raamatun korkeita moraalinormeja.
Teitä (luopioita)on vain kourallinen suomessa, sillä normaalit erotetut ( >99% erotetuista) tunnustavat aiheuttaneensa itse esim. oman erotuksen. Eivätkä lähde katkeraan sotaan entisiä uskoveljiään kohtaan, sellaisia ihmisiä minä kunnioitan heidän heikkouksistaan huolimatta, me emme ole tuomareita vaan luoja, he eivät tee tiliä teoistaan meille ihmisille vaan luojalle.
Lähes puolet heistä tulee jälleen takaisin, Raamatussa kerrotaan sen olevan suuri ilon aihe enkeleille ja luojalle. Puhumattakaan meille joiden omaisia ja läheisiä monet ovat..Oikeata tekstiä, joku tietää jotain, ME.
Aina löytyy ihmisiä jotka on niin täydellisiä,
ettei myönnä virheitään, siksi närkästykset ja
vihan osoitukset. LAPSIA! - hmmm
Ja sinä olet harvinaisen yksinkertainen, kun kirjoittelet siitä vaan sotkua millä ei ole minkäänlaista asiapohjaa! Jos ottaisit asioista selvää ennenkuin kirjoitat niin voisit edes vaikuttaa viisaalta!
Sen verran tiedän ainakin asiasta että Jehovan todistajiin ei niin vaan liitytä pyytämisen perusteella, vaikka kuinka kauniisti joku pyytäisi. Ja helvetin saat sijoittaa siivolla Suomen valtionkirkkoon tai johonkin vapaakirkkoon mutta älä sekoita sitä Jehovan todistajiin, siellä on helvetti sammutettu jo aikapäiviä! - Paula Virtanen
Juhani.P kirjoitti:
Höpö höpö, Suurin osa teistä luopioista on saanut kenkää jonkun katumattoman väärinteon vuoksi, yleensä moraalittomuuden.
Lähes puolet heistä tulee jälleen takaisin, Raamatussa kerrotaan sen olevan suuri ilon aihe enkeleille ja luojalle. Puhumattakaan meille joiden omaisia ja läheisiä monet ovat..Minä en saanut kenkää väärinteon vuoksi. Minä lähdin itse ja hyvin pitkälle juuri oppisyiden takia.
- utelias
Paula Virtanen kirjoitti:
Minä en saanut kenkää väärinteon vuoksi. Minä lähdin itse ja hyvin pitkälle juuri oppisyiden takia.
kerropa vähän enemmän erostasi. Minulla on ystävä joka on JT. Ihmettelen häntä ja liittymistään JT:iin. Itse olen Jeesukseen uskova, uudestisyntynyt kristitty. En ymmärrä koko JT oppia.
- Rasvattu_jämä
>>Itse tunnen niin ilkeitä kuin mukaviakin Jehovan todistajia. Onnekseni tämä jälkimmäinen on huomattavasti yleisempi...
Kiitos samoin, epäonnekseni tuo edellinen on edustetumpi jo perheen taholta.- Se JT:n ev. lut. vaimo
Me ihmiset kun ollaan yksilöitä, Jehovan todistajia myöten.
- Rasvattu_jämä
Se JT:n ev. lut. vaimo kirjoitti:
Me ihmiset kun ollaan yksilöitä, Jehovan todistajia myöten.
>>Me ihmiset kun ollaan yksilöitä, Jehovan todistajia myöten.
Samalla nimimerkillä oli tuolla tällainen ajatus:
"Väitän, että tässä uskonnossa on lähestulkoon ainoastaan piirteitä jotka ovat meille kaikille hyödyksi ja haluaisin oppia tuntemaan näitä kohtia vielä paljon lisää."
Yksilöllisyys ei enää olekaan samassa arvossa? - Se JT:n ev.lut. vaimo
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Me ihmiset kun ollaan yksilöitä, Jehovan todistajia myöten.
Samalla nimimerkillä oli tuolla tällainen ajatus:
"Väitän, että tässä uskonnossa on lähestulkoon ainoastaan piirteitä jotka ovat meille kaikille hyödyksi ja haluaisin oppia tuntemaan näitä kohtia vielä paljon lisää."
Yksilöllisyys ei enää olekaan samassa arvossa?Siis tottakai yksilöllisyys on ja pysyy. Tarkoitin vain, että Jehovan todistajien opeissa ei ole mitään minkä voisin sanoa olevan pahasta. Toki veri- tai muista asioista voidaan väitellä, enkä sano etten itse ottaisi verensiirtoa jos se olisi ainoa parannuskeino johonkin sairauteeni, mutta niitä muita periaatteita mitä on kunnioitan suuresti. Tähänhän kaikki perustuu, eletään tasapainoista elämää ja vältetään sellaista mikä sen voisi vaarantaa. Ei kuitenkaan KÄSKETÄ. Ja kukaan ei kiellä meidän olevan yksilöitä.
- Rasvattu_jämä
Siis tottakai yksilöllisyys on ja pysyy. Tarkoitin vain, että Jehovan todistajien opeissa ei ole mitään minkä voisin sanoa olevan pahasta. Toki veri- tai muista asioista voidaan väitellä, enkä sano etten itse ottaisi verensiirtoa jos se olisi ainoa parannuskeino johonkin sairauteeni, mutta niitä muita periaatteita mitä on kunnioitan suuresti. Tähänhän kaikki perustuu, eletään tasapainoista elämää ja vältetään sellaista mikä sen voisi vaarantaa. Ei kuitenkaan KÄSKETÄ. Ja kukaan ei kiellä meidän olevan yksilöitä.
>>Tarkoitin vain, että Jehovan todistajien opeissa ei ole mitään minkä voisin sanoa olevan pahasta.
Ei tietenkään, onhan tuiki tavallista ja suositeltavaa, että vanhemmat katkaisevat välinsä lapsiinsa, jotka hylkäävät heille tuputetun uskonnon. Tai vielä hienompaa kun lapset kieltävät vanhempansa, jotka jättävät jehovantodistajuuden.
Ja on todella kunnioitettavaa hillua piireissä, joissa oman lapsen surmaaminen tietyissä olosuhteissa on edellytys seurakuntauskottavuuden säilymiselle.
Näin minäkin ajattelin vuosikymmen sitten. - Se JT:n ev.lut. vaimo
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Tarkoitin vain, että Jehovan todistajien opeissa ei ole mitään minkä voisin sanoa olevan pahasta.
Ei tietenkään, onhan tuiki tavallista ja suositeltavaa, että vanhemmat katkaisevat välinsä lapsiinsa, jotka hylkäävät heille tuputetun uskonnon. Tai vielä hienompaa kun lapset kieltävät vanhempansa, jotka jättävät jehovantodistajuuden.
Ja on todella kunnioitettavaa hillua piireissä, joissa oman lapsen surmaaminen tietyissä olosuhteissa on edellytys seurakuntauskottavuuden säilymiselle.
Näin minäkin ajattelin vuosikymmen sitten.Tiedän perheen, jossa seurakunnasta erotettu lapsi asuu äitinsä ja isänsä kanssa. Edelleen sanon, me olemme yksilöitä. Ja ne Jehovan todistajat jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla tulevat saamaan vanhimmilta nootin, sikäli mikäli se heidän tietoonsa tulee. KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi. Eikä siitä ole pakko puhua jos aiheesta ollaan eri mieltä! Jos joku sanoisi sinulle jatkuvasti että olet ruma (muuten kuin vitsinä), haluaisitko olla hänen kanssaan tekemisissä? Sama pätee tässä. Kaikki ihmissuhteet ovat sallittuja, jopa suotavia, tiedät mitä muutkin ajattelevat... Mutta jos joku haukkuu, se on eri juttu se. Ota järki käteen ja mieti asiaa.
- Rasvattu_jämä
Tiedän perheen, jossa seurakunnasta erotettu lapsi asuu äitinsä ja isänsä kanssa. Edelleen sanon, me olemme yksilöitä. Ja ne Jehovan todistajat jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla tulevat saamaan vanhimmilta nootin, sikäli mikäli se heidän tietoonsa tulee. KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi. Eikä siitä ole pakko puhua jos aiheesta ollaan eri mieltä! Jos joku sanoisi sinulle jatkuvasti että olet ruma (muuten kuin vitsinä), haluaisitko olla hänen kanssaan tekemisissä? Sama pätee tässä. Kaikki ihmissuhteet ovat sallittuja, jopa suotavia, tiedät mitä muutkin ajattelevat... Mutta jos joku haukkuu, se on eri juttu se. Ota järki käteen ja mieti asiaa.
>>Tiedän perheen, jossa seurakunnasta erotettu lapsi asuu äitinsä ja isänsä kanssa.
Kuka tahansa voi vetää perskohtaisia esimerkkejä Vartiotorniseuran eniten rikotusta erottamisperusteisesta ohjeesta. Kyse on Vartiotorniseuran virallisesta kannasta, jonka varmaan saat selville kun pyydät esille vaikka 2002 elokuun VP:n. Lue se ja lopeta selittely.
>>Edelleen sanon, me olemme yksilöitä.
Ristusperkele, yksilö se olen minäkin. Nyt kirjoitan ainoastaan Vartiotorniseuran virallisen näkemyksen mukaista kritiikkiä.
Jos haluat esittää henkilökohtaisia näkemyksiäsi, niin älä yleistä niitä jehovantodistajuuteen.
>> KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi.
Olen sanaton tuon tietämättömyytesi edessä. - Se JT:n ev.lut. vaimo
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Tiedän perheen, jossa seurakunnasta erotettu lapsi asuu äitinsä ja isänsä kanssa.
Kuka tahansa voi vetää perskohtaisia esimerkkejä Vartiotorniseuran eniten rikotusta erottamisperusteisesta ohjeesta. Kyse on Vartiotorniseuran virallisesta kannasta, jonka varmaan saat selville kun pyydät esille vaikka 2002 elokuun VP:n. Lue se ja lopeta selittely.
>>Edelleen sanon, me olemme yksilöitä.
Ristusperkele, yksilö se olen minäkin. Nyt kirjoitan ainoastaan Vartiotorniseuran virallisen näkemyksen mukaista kritiikkiä.
Jos haluat esittää henkilökohtaisia näkemyksiäsi, niin älä yleistä niitä jehovantodistajuuteen.
>> KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi.
Olen sanaton tuon tietämättömyytesi edessä.Nyt vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt Jehovan todistajien uskonnon täysin väärin. Mikäli eroamisesi perustui noihin näkemyksiin mitä sinulla nyt on, en ihmettele että olet eronnut. Todellisuudessa, miten olisi "kunnioita isääsi ja äitiäsi", siis käsky hylätä vanhempansa mikäli he eivät usko samoin kuin sinä? Ei, ainoastaan pitää välttää asioita/ihmisiä jotka vaarantavat uskon. Kysehän on moraalisesta periaatteesta eikä säännöstä. Tiesitkö sen? Millähän ihmeen periaatteilla olet kasteella aikanaan käynyt? Kannattaisi opetella ensin tietämään uskonnosta ennenkuin siihen lähtee mukaan saati sitten eroaa.
- Rasvattu_jämä
Nyt vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt Jehovan todistajien uskonnon täysin väärin. Mikäli eroamisesi perustui noihin näkemyksiin mitä sinulla nyt on, en ihmettele että olet eronnut. Todellisuudessa, miten olisi "kunnioita isääsi ja äitiäsi", siis käsky hylätä vanhempansa mikäli he eivät usko samoin kuin sinä? Ei, ainoastaan pitää välttää asioita/ihmisiä jotka vaarantavat uskon. Kysehän on moraalisesta periaatteesta eikä säännöstä. Tiesitkö sen? Millähän ihmeen periaatteilla olet kasteella aikanaan käynyt? Kannattaisi opetella ensin tietämään uskonnosta ennenkuin siihen lähtee mukaan saati sitten eroaa.
>>Nyt vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt Jehovan todistajien uskonnon täysin väärin.
Jotain vikaa opettajissa?
>> Mikäli eroamisesi perustui noihin näkemyksiin mitä sinulla nyt on, en ihmettele että olet eronnut.
Ei lainkaan.
>> Todellisuudessa, miten olisi "kunnioita isääsi ja äitiäsi", siis käsky hylätä vanhempansa mikäli he eivät usko samoin kuin sinä? Ei, ainoastaan pitää välttää asioita/ihmisiä jotka vaarantavat uskon. Kysehän on moraalisesta periaatteesta eikä säännöstä.
Lue 2002 VP ja palaa vasta sitten asiaan. Niin ja sitten pohjaksi voisit ottaa -81 Vartsikan.
>> Tiesitkö sen?
Siis minkä?
>> Millähän ihmeen periaatteilla olet kasteella aikanaan käynyt?
Sillä vanhalla vakiperiaatteella, jossa vanhemmat ja seurakunnantapit tyrkkivät keskenkasvuisia kasteelle.
>> Kannattaisi opetella ensin tietämään uskonnosta ennenkuin siihen lähtee mukaan saati sitten eroaa.
Erittäin hyvä periaate. Minä kannatan periaatetta, jossa uskontoon sitouttaminen ei saisi tapahtua ennen laillista avioitumisikää. - Se JT:n ev.lut. vaimo
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Nyt vaikuttaa siltä, että olet ymmärtänyt Jehovan todistajien uskonnon täysin väärin.
Jotain vikaa opettajissa?
>> Mikäli eroamisesi perustui noihin näkemyksiin mitä sinulla nyt on, en ihmettele että olet eronnut.
Ei lainkaan.
>> Todellisuudessa, miten olisi "kunnioita isääsi ja äitiäsi", siis käsky hylätä vanhempansa mikäli he eivät usko samoin kuin sinä? Ei, ainoastaan pitää välttää asioita/ihmisiä jotka vaarantavat uskon. Kysehän on moraalisesta periaatteesta eikä säännöstä.
Lue 2002 VP ja palaa vasta sitten asiaan. Niin ja sitten pohjaksi voisit ottaa -81 Vartsikan.
>> Tiesitkö sen?
Siis minkä?
>> Millähän ihmeen periaatteilla olet kasteella aikanaan käynyt?
Sillä vanhalla vakiperiaatteella, jossa vanhemmat ja seurakunnantapit tyrkkivät keskenkasvuisia kasteelle.
>> Kannattaisi opetella ensin tietämään uskonnosta ennenkuin siihen lähtee mukaan saati sitten eroaa.
Erittäin hyvä periaate. Minä kannatan periaatetta, jossa uskontoon sitouttaminen ei saisi tapahtua ennen laillista avioitumisikää.Tiesitkö sen kysymys viitasi edelliseen lauseeseen.
Jehovan todistajia ei kasteta ilman heidän omaa tahtoaan, toisin kuin esim. meitä luterilaisia.
En koe tämän keskustelun johtavan mihinkään, koska vääristelet sanojani tai sitten haluat tahallasi ymmärtää niitä väärin Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain yli kahdenkymmenen vuoden takaa, koska Jehovan todistajathan ovat nimenomaan kuuluisia Raamatun tutkiskelijoita. Eli miten jokin sana jossain vuoden -81 lehdessä kertoisi kaiken? Älä koskaan yritä etsiä yksiselitteistä sanaa yhdestä lauseesta. Keskity kokonaisuuteen. - Filippos
Tiedän perheen, jossa seurakunnasta erotettu lapsi asuu äitinsä ja isänsä kanssa. Edelleen sanon, me olemme yksilöitä. Ja ne Jehovan todistajat jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla tulevat saamaan vanhimmilta nootin, sikäli mikäli se heidän tietoonsa tulee. KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi. Eikä siitä ole pakko puhua jos aiheesta ollaan eri mieltä! Jos joku sanoisi sinulle jatkuvasti että olet ruma (muuten kuin vitsinä), haluaisitko olla hänen kanssaan tekemisissä? Sama pätee tässä. Kaikki ihmissuhteet ovat sallittuja, jopa suotavia, tiedät mitä muutkin ajattelevat... Mutta jos joku haukkuu, se on eri juttu se. Ota järki käteen ja mieti asiaa.
"Ja ne Jehovan todistajat jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla tulevat saamaan vanhimmilta nootin, sikäli mikäli se heidän tietoonsa tulee."
mistäköhän olet tuollaisen valheen keksinyt???
"KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi"
ja valheet jatkuvat...
"Jos joku sanoisi sinulle jatkuvasti että olet ruma (muuten kuin vitsinä), haluaisitko olla hänen kanssaan tekemisissä? Sama pätee tässä."
jehnuille tyypillinen vertaus, joka ei kerro yhtään mitään kyseessä olevasta asiasta...
"Kaikki ihmissuhteet ovat sallittuja, jopa suotavia, tiedät mitä muutkin ajattelevat..."
ja lisää valheita...
"Ota järki käteen ja mieti asiaa."
ja lopuksi vielä kehoitus, jonka voisit osoittaa ihan itsellesi... - mk64
Filippos kirjoitti:
"Ja ne Jehovan todistajat jotka käyttäytyvät kuvailemallasi tavalla tulevat saamaan vanhimmilta nootin, sikäli mikäli se heidän tietoonsa tulee."
mistäköhän olet tuollaisen valheen keksinyt???
"KUKAAN ei KIELLÄ sinua pitämästä yhteyttä lapsiisi tai vanhempiisi mikäli he kunnioittavat uskontoasi"
ja valheet jatkuvat...
"Jos joku sanoisi sinulle jatkuvasti että olet ruma (muuten kuin vitsinä), haluaisitko olla hänen kanssaan tekemisissä? Sama pätee tässä."
jehnuille tyypillinen vertaus, joka ei kerro yhtään mitään kyseessä olevasta asiasta...
"Kaikki ihmissuhteet ovat sallittuja, jopa suotavia, tiedät mitä muutkin ajattelevat..."
ja lisää valheita...
"Ota järki käteen ja mieti asiaa."
ja lopuksi vielä kehoitus, jonka voisit osoittaa ihan itsellesi...Turhaa on näille luopioille järkeä puhua, eiväthän he ole sellaista puhetta aiemminkaan ottaneet korviinsa.
Siksi heidät on poistettu Jehovan pyhästä kansasta.
Luopiot elävät omissa muistoissaan, viime vuosituhannella, vaikka yrittävät viitata oikein 2000-luvun Valtakunnan palvelukseen (siinä oli muuten oikein tasapainoisia ohjeita erotettujen sukulaisten auttamiseksi). - Tuo varmuutta
Tiesitkö sen kysymys viitasi edelliseen lauseeseen.
Jehovan todistajia ei kasteta ilman heidän omaa tahtoaan, toisin kuin esim. meitä luterilaisia.
En koe tämän keskustelun johtavan mihinkään, koska vääristelet sanojani tai sitten haluat tahallasi ymmärtää niitä väärin Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain yli kahdenkymmenen vuoden takaa, koska Jehovan todistajathan ovat nimenomaan kuuluisia Raamatun tutkiskelijoita. Eli miten jokin sana jossain vuoden -81 lehdessä kertoisi kaiken? Älä koskaan yritä etsiä yksiselitteistä sanaa yhdestä lauseesta. Keskity kokonaisuuteen.Täydellinen tietämättömyys saa aikaa täydellistä itsevarmuutta. Jehovantodistajien rakkauspommitus on kohdallasi tehnyt tehtävänsä.
Miksi väität, että seurakunnan ulkopuolisena tiedät asiat paremmin kuin vaikkapa 30 vuotta seurakunnan sisällä ollut? Ja vieläpä sellainen, joka on seurakunta-aikojensa jälkeen vielä tutustunut jehovantodistajien historiaan ja oppeihin myös muiden kuin Seuran omien lähteiden kautta? - Pahimman mukaan
mk64 kirjoitti:
Turhaa on näille luopioille järkeä puhua, eiväthän he ole sellaista puhetta aiemminkaan ottaneet korviinsa.
Siksi heidät on poistettu Jehovan pyhästä kansasta.
Luopiot elävät omissa muistoissaan, viime vuosituhannella, vaikka yrittävät viitata oikein 2000-luvun Valtakunnan palvelukseen (siinä oli muuten oikein tasapainoisia ohjeita erotettujen sukulaisten auttamiseksi)."erotettujen sukulaisten auttamiseksi"
Pikemminkin voidaan puhua takaisin ruotuun kiristämisestä.
http://www.geocities.com/valaisija/h_vp0802.htm
Esim. JT:n luterilainen vaimo voisi ensin lukea tämän ja sitten tulla puhumaan tänne. - eräs lukija
Tuo varmuutta kirjoitti:
Täydellinen tietämättömyys saa aikaa täydellistä itsevarmuutta. Jehovantodistajien rakkauspommitus on kohdallasi tehnyt tehtävänsä.
Miksi väität, että seurakunnan ulkopuolisena tiedät asiat paremmin kuin vaikkapa 30 vuotta seurakunnan sisällä ollut? Ja vieläpä sellainen, joka on seurakunta-aikojensa jälkeen vielä tutustunut jehovantodistajien historiaan ja oppeihin myös muiden kuin Seuran omien lähteiden kautta?Kommentti näin sivusta. Jos tämä vaimo on avioliitossa jt miehen kanssa, niin tuskin hän on TÄYDELLISEN tietämätön miehensä uskonnosta ja hänen elämästään. Enpä usko, ja hyvä aviolliito taitaa ollakin kun puhui rakkaasta miehestään. Ja muutenkin suhtautuu kunnioittavasti miehensä uskontoon ja mieheensä. Onnea elämäänne!
- Rasvattu_jämä
Tiesitkö sen kysymys viitasi edelliseen lauseeseen.
En koe tämän keskustelun johtavan mihinkään, koska vääristelet sanojani tai sitten haluat tahallasi ymmärtää niitä väärin Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain yli kahdenkymmenen vuoden takaa, koska Jehovan todistajathan ovat nimenomaan kuuluisia Raamatun tutkiskelijoita. Eli miten jokin sana jossain vuoden -81 lehdessä kertoisi kaiken? Älä koskaan yritä etsiä yksiselitteistä sanaa yhdestä lauseesta. Keskity kokonaisuuteen.>>Jehovan todistajia ei kasteta ilman heidän omaa tahtoaan, toisin kuin esim. meitä luterilaisia.
Kyllähän alle 10-vuotias lapsi on kykenevä tekemään tuollaisen päätöksen, miksi tuon ikäisellä lapsella ei sitten ole lupa solmia avioliittoa?
Lasten kastattaminen on aivan oma koreografiansa. Vanhemmille se on sulka hattuun ja vanhimmille yksi kastettu julistaja tilastoon.
>> Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain yli kahdenkymmenen vuoden takaa,
Jotta et tietämättömyyttäsi kirjoittelisi perättöniä.
>> koska Jehovan todistajathan ovat nimenomaan kuuluisia Raamatun tutkiskelijoita.
Ei se noin mene, jehovantodistajat tutkivat Vartiotorniseuran materiaalia. - eräs lukija
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Jehovan todistajia ei kasteta ilman heidän omaa tahtoaan, toisin kuin esim. meitä luterilaisia.
Kyllähän alle 10-vuotias lapsi on kykenevä tekemään tuollaisen päätöksen, miksi tuon ikäisellä lapsella ei sitten ole lupa solmia avioliittoa?
Lasten kastattaminen on aivan oma koreografiansa. Vanhemmille se on sulka hattuun ja vanhimmille yksi kastettu julistaja tilastoon.
>> Enkä ymmärrä miksi minun pitäisi lukea jotain yli kahdenkymmenen vuoden takaa,
Jotta et tietämättömyyttäsi kirjoittelisi perättöniä.
>> koska Jehovan todistajathan ovat nimenomaan kuuluisia Raamatun tutkiskelijoita.
Ei se noin mene, jehovantodistajat tutkivat Vartiotorniseuran materiaalia.En ole kyllä kenelläkään nähnyt raamattua kädessä kirkossa istuvilla. Virsikirjan kylläkin, enkä missään seuroissakaan ja kinkereillä. -??? Että se siitä tietämättömyydestä.
- Rasvattu_jämä
eräs lukija kirjoitti:
En ole kyllä kenelläkään nähnyt raamattua kädessä kirkossa istuvilla. Virsikirjan kylläkin, enkä missään seuroissakaan ja kinkereillä. -??? Että se siitä tietämättömyydestä.
jonkun toisen ryhmän raamatunkäyttö tai käyttämättömyys vaikuttaa siihen, että jehovantodistajille Vartiotorniseuran materiaali on koko seuran historian ajan ajanut Raamatun ohi?
- eräs lukija
Rasvattu_jämä kirjoitti:
jonkun toisen ryhmän raamatunkäyttö tai käyttämättömyys vaikuttaa siihen, että jehovantodistajille Vartiotorniseuran materiaali on koko seuran historian ajan ajanut Raamatun ohi?
katekismukse, jossa on kirkon VIRALLINEN OPPI ja se ei tietääkseni ole raamattu. Uskontunnustuksesta ei löydy yhtään raamatunpaikkaa. Toisin kuin vartiotorni lehdissä.
- Rasvattu_jämä
eräs lukija kirjoitti:
katekismukse, jossa on kirkon VIRALLINEN OPPI ja se ei tietääkseni ole raamattu. Uskontunnustuksesta ei löydy yhtään raamatunpaikkaa. Toisin kuin vartiotorni lehdissä.
Mitä ihmettä luterilaisuudella on tässä tekemistä jehovantodistajien sekoilujen kanssa? Kaikki ne tuntemani luterilaiset, jotka kertovat tutkivansa Raamattua myös tutkivat Raamattua. Se mitä Vartiotorniseura esittää raamatun(koti)tutkisteluksi on kuitenkin Vartiotorniseuran oman kirjallisen materiaalin tutkimista. Ja tuo materiaali on koko Vartiotorniseuran historian ollut merkitsevämpi kuin Raamattu.
- eräs lukija
Rasvattu_jämä kirjoitti:
Mitä ihmettä luterilaisuudella on tässä tekemistä jehovantodistajien sekoilujen kanssa? Kaikki ne tuntemani luterilaiset, jotka kertovat tutkivansa Raamattua myös tutkivat Raamattua. Se mitä Vartiotorniseura esittää raamatun(koti)tutkisteluksi on kuitenkin Vartiotorniseuran oman kirjallisen materiaalin tutkimista. Ja tuo materiaali on koko Vartiotorniseuran historian ollut merkitsevämpi kuin Raamattu.
Miksei jt voi käyttää muita julkaisujaan niinkuin luterilaisetkin? Kyllähän se Jumalan sanan lukeminen on hyväksi joka päivä kaikille. Ja jt lehdissä on niin paljon raamatunpaikkoja. Vertasin vain kirkon julkaisuja jt lehtiin.
- Rasvattu_jämä
eräs lukija kirjoitti:
Miksei jt voi käyttää muita julkaisujaan niinkuin luterilaisetkin? Kyllähän se Jumalan sanan lukeminen on hyväksi joka päivä kaikille. Ja jt lehdissä on niin paljon raamatunpaikkoja. Vertasin vain kirkon julkaisuja jt lehtiin.
>>Miksei jt voi käyttää muita julkaisujaan niinkuin luterilaisetkin?
Olenko minä tai kukaan muukaan tässä yrittänyt kieltää ketään lukemasta omia vipusiaan?
>> Kyllähän se Jumalan sanan lukeminen on hyväksi joka päivä kaikille.
Karvian aikuinen Raamattuni kuluu käsissäni käytännössä joka päivä. Pidän Raamattua kiinnostavampana kuin kotimasta kilpailijaansa Kalevalaa.
>> Ja jt lehdissä on niin paljon raamatunpaikkoja.
Ja ohessa myös paljon vaihtuvaisselityksiä, niistä tässä on kyse.
>>Vertasin vain kirkon julkaisuja jt lehtiin.
Minä taas keskustelen Vartiotorniseuran monista ilmentymistä, en asettele kahta uskonnollista liikettä paremmuusjärjestykseen heidän esittämänsä totuuden suhteen. - mitä jos...
Siis tottakai yksilöllisyys on ja pysyy. Tarkoitin vain, että Jehovan todistajien opeissa ei ole mitään minkä voisin sanoa olevan pahasta. Toki veri- tai muista asioista voidaan väitellä, enkä sano etten itse ottaisi verensiirtoa jos se olisi ainoa parannuskeino johonkin sairauteeni, mutta niitä muita periaatteita mitä on kunnioitan suuresti. Tähänhän kaikki perustuu, eletään tasapainoista elämää ja vältetään sellaista mikä sen voisi vaarantaa. Ei kuitenkaan KÄSKETÄ. Ja kukaan ei kiellä meidän olevan yksilöitä.
lapsenne tarvitsee verensiirtoa, kumman uskoa silloin kunnioitatte...?
- Elder
Hienoa kuulla että olit läsnä muistonvietossa. Se on arvokas tilaisuus.
Nämä luopiot täällä ovat paatuneita väärintekijöitä, joilla ei ole enää elämän tarkoitusta.
Vaikka kuulun itse niihin mukaviin Jehovan todistajiin, niin näille kirotuille voi olla ilkeä. He itse tietävät ettei heillä ole pian elämääkään. Luopiot ja heidän aivoituksensa katoavat maan tomuun.- ZuluFox
AI oikein kirottuja.. ja paatuneita väärintekijöitä. Kuuules Elder(=vanhin) Mene keskenäs ja lue raamattua ja opettele sitä rakkauden sanomaa. Ja tekö ette tuomitse??
Aloittakaa puhdistus omista riveistänne..
Taidatpa olla ylpeä itsestäsi tuollaisen kommentin jälkeen.. häpeäisit. - Elder
ZuluFox kirjoitti:
AI oikein kirottuja.. ja paatuneita väärintekijöitä. Kuuules Elder(=vanhin) Mene keskenäs ja lue raamattua ja opettele sitä rakkauden sanomaa. Ja tekö ette tuomitse??
Aloittakaa puhdistus omista riveistänne..
Taidatpa olla ylpeä itsestäsi tuollaisen kommentin jälkeen.. häpeäisit.Sinä kirottu ja paatunut väärintekijä, taisin osua arkaan paikkaasi.
- Tuomitsemisesta
"Nämä luopiot täällä ovat paatuneita väärintekijöitä, joilla ei ole enää elämän tarkoitusta. "
Ja jehovantodistajathan eivät tuomitse ketään... hehheh
Mikähän siinä on, että puhut aina itsesi pussiin? Ehkäpä pari viikkoa vaikkapa tienraivaajakoulussa auttaisi olemaan kiero jäämättä kiinni? - Elder
Tuomitsemisesta kirjoitti:
"Nämä luopiot täällä ovat paatuneita väärintekijöitä, joilla ei ole enää elämän tarkoitusta. "
Ja jehovantodistajathan eivät tuomitse ketään... hehheh
Mikähän siinä on, että puhut aina itsesi pussiin? Ehkäpä pari viikkoa vaikkapa tienraivaajakoulussa auttaisi olemaan kiero jäämättä kiinni?Tuomitsen sinut.
Enkä ole ikinä väittänyt moista.
- ZuluFox
Tuleeko miehesi kunnioittamaan sinun uskontosi juhlatilaisuuksia?
On nimenomaan totta että jehnut on vain ihmisiä. Ja heistäkin löytyy jokaiseen junaan. Koska sinä olet naimisissa jehnun kanssa älä yritä väittää että siksi tiedät sitä sun tätä.. sinä tiedät vain sen mikä sinulle on kerrottu ja jos otat kaiken sen sen sellaisenaan vastaan vain koska miehesi sanoo olet tyhmä.
Samoin on kaikkien asioiden suhteen.
Eikö olekkin jännä.. Miehesi sanoo sinulle jos tältä kysyt että hän on oikeassa ja että Jehnulaisuus on ainoa totuus. Niinpä niin totuus löytyy kaurapuurosta.
Mitä tulee sääntöuskontoon niin.. noh suomessa on lakeja ja säädöksiä ja sinä noudatat niitä omantuntosi mukaan..jos satut rikkomaan jotain näistä säädöksistä tms. vaikkei se mielestäsi olisi iso juttu, jos joku valvova taho sen huomaa sinua seuraa siitä rangaistus.. vaikket itse pitäisi sitä niin kovin kummoisena asiana. Samoin on todistajissa jos rikot jotain esitettyjä moraalinormeja sinua seuraa siitä rangaistus.. on siis ihan turha puhua jälleen tota potaskaa että saa tehdä mitä vaan ja et ei oo sääntöjä.
Vietättekö te joulua.. tai sinä.. miehesihän sitä missään nimessä ei juhli.. miten hän kunnioittaa mahdollista joulun viettoasi.. saisitko _jos haluaisit_ niin laittaa joulukorosteita.. Onko niin että vain sinä kunnioitat hänen vakaumustaa.. kunnioittaako hän sinun? Tai no mitä olen lukenut niin sinusta on hyvää vauhtia tulossa todistaja että onnea vaan ja sitten kun niissä olet jo jonkin aikaa ollut tuu puhuu uudestaan Kun niin hyvin "sattuineista syistä" tiedät..
Minä olen kuules ollut jehnuissa.. ja olen nähnyt siellä kaikkea paskaa... joten kuten sanoit minulla on sitten kai huono tuuri. Minua kehoitettiin ihan vanhin tuli sanomaan ettei minun tulisi pitää äitiini yhteyttä koska tämä erosi todistajista. Minun isäni jehovan todistaja vanhin hakkasi veljeäni kun tämä ei halunnut kokouksiin.. että ei se kaikilla kuule ole vaan niin vapaaehtoista kuin sinä kuvittelet. Ja eipä ole ollut isäni ainoa jehnu joka on hakannut lapsiaan.
Monia hyväksikäyttö tapauksia löytyy.. mutta sinä tietenkin leimaat nekin valheeksi.. Ja kun asiaa on käsitelty siellä jehnuissa on kehoitettu ettei asiaa vietäisi maallisiin tuomioistuimiin vaikka mielestäni jokainen pedo kuuluu linnaan. Jos tämä asia olisikin vain ihmisten tasolla niin ne voisi ymmärtää inhimillisinä erehdyksinä yms. muttakun koko järjestö kehoittaa tälläiseen salailuun täytyy siinä olla jotain vikaa.
Kysyppä niiltä jehnuilta ja mieheltäsi miksi esim. tälläiseen toimintaan kehoitetaan ja katsotaan niin hän melkovarmasti kieltää mitään tämmöistä edes tapahtuvan todistajissa.
Ihan sama mitä minusta kelaat valehtelenko vai en.. minua ei erotettu minä erosin itse kun huomasin miten maailmallista se touhu on ja kuinka samat naamata jotka siellä salilla sinua niin iloisesti tervehtivät.. harrastaa samallaisia asioita kuin me muutkin.. menevät vaan sen jälkeen tekopyhästi leikkimään niin hengellistä että..
En sano että kaikki ovat samallaisia.. mutta suuri osa joita minä tunsin olivat.. ja nyt he osottavat minua tuolla kadulla katso luopio.. vakkeivät eroa minusta käytkseltään mitenkään.- eräs lukija
sanoit."ei eroa minusta mitenkään". No miten sinä nyt sitten elät? Siiskö paremmin kun jt kun piti niistä erota?
- mk64
AI oikein pedoja.. ja tekopyhiä. Kuuules ZuluFox(=mikä lienee) Mene keskenäs ja lue raamattua ja opettele sitä rakkauden sanomaa. Ja tekö ette tuomitse??
Aloittakaa puhdistus omista (luopio-)riveistänne..
Taidatpa olla ylpeä itsestäsi tuollaisen kommentin jälkeen.. häpeäisit.
(hahaa) - Myös näyttöjä
mk64 kirjoitti:
AI oikein pedoja.. ja tekopyhiä. Kuuules ZuluFox(=mikä lienee) Mene keskenäs ja lue raamattua ja opettele sitä rakkauden sanomaa. Ja tekö ette tuomitse??
(hahaa)Puhut nyt ihan sekaisin. Luopiot eivät väitä olevansa Jumalan ainoa puherööri maan päällä tai väitä omaavansa ainoaa oikeaa totuutta. Mutta eräät toiset ihmiset väittävät... tunnetko kenties heitä ja millaista käytöstä odottaisit tällaiselta "maailman puhtaimmalta kansalta"?
Jos käytös ei erotu edukseen muista, on puhe puhtaasta kansasta tekopyhää ja valheellista itsensä korottamista. - Janne
mk64 kirjoitti:
(hahaa)Hyvä, yes! Luopiot katuojaan jonne kuuluvat.
- troyen
eräs lukija kirjoitti:
sanoit."ei eroa minusta mitenkään". No miten sinä nyt sitten elät? Siiskö paremmin kun jt kun piti niistä erota?
Minä olen eronnut kyseisestä lahkosta. Lapsesta saakka piti käydä iänikuisissa samaa jauhavissa kokouksissa ja kentällä jakelemassa lehtiä. Jos yritti olla joskus pois, sai sellaiset selkäsaunat remmillä että! Siinä vasta rakkaudellista huolenpitoa! Ja ovilla piti valehdella, että tosiaan haluaa käydä kertomassa "hyvää uutista"...!
Voin paljon paremmin ilman kyseisen järjestön pakotuksia ja ulkokultaisuutta! - mk64
Myös näyttöjä kirjoitti:
Puhut nyt ihan sekaisin. Luopiot eivät väitä olevansa Jumalan ainoa puherööri maan päällä tai väitä omaavansa ainoaa oikeaa totuutta. Mutta eräät toiset ihmiset väittävät... tunnetko kenties heitä ja millaista käytöstä odottaisit tällaiselta "maailman puhtaimmalta kansalta"?
Jos käytös ei erotu edukseen muista, on puhe puhtaasta kansasta tekopyhää ja valheellista itsensä korottamista."Puhut nyt ihan sekaisin"
Hei, huomasitko ollenkaan että käytin ZuluKettusen sanoja, melkein ilman tarvittavia korjauksia? - eräs lukija
troyen kirjoitti:
Minä olen eronnut kyseisestä lahkosta. Lapsesta saakka piti käydä iänikuisissa samaa jauhavissa kokouksissa ja kentällä jakelemassa lehtiä. Jos yritti olla joskus pois, sai sellaiset selkäsaunat remmillä että! Siinä vasta rakkaudellista huolenpitoa! Ja ovilla piti valehdella, että tosiaan haluaa käydä kertomassa "hyvää uutista"...!
Voin paljon paremmin ilman kyseisen järjestön pakotuksia ja ulkokultaisuutta!kersa! Ettäkö ihan remmillä...et sitten muuta oppinut kuin valehtelemaan ja senkin pakottamalla.
- Poistu harhasta
mk64 kirjoitti:
"Puhut nyt ihan sekaisin"
Hei, huomasitko ollenkaan että käytin ZuluKettusen sanoja, melkein ilman tarvittavia korjauksia?Poistu Vartiotorni-harhasta! Lue Raamattua niin kuin se on. Muista, mitä tapahtuu niille, jotka lisäävät sinne tai ottavat sieltä jotakin pois!
- troyen
eräs lukija kirjoitti:
kersa! Ettäkö ihan remmillä...et sitten muuta oppinut kuin valehtelemaan ja senkin pakottamalla.
ilmeisesti olet "rakkaudellinen" ja lähimmäistään rakastava JT...
- Remmillä
eräs lukija kirjoitti:
kersa! Ettäkö ihan remmillä...et sitten muuta oppinut kuin valehtelemaan ja senkin pakottamalla.
"et sitten muuta oppinut kuin valehtelemaan ja senkin pakottamalla."
Lapset täytyy saada "Jehovan mielenhallintaan" eli alistaa Vartiotornin mielenhallintaan. Ei ihme että tuollaisen kohtelun jälkeen lapset äänestävät jaloillaan heti kun voivat. - eräs lukija
troyen kirjoitti:
ilmeisesti olet "rakkaudellinen" ja lähimmäistään rakastava JT...
Yritän olla, yritän olla.
- mk64
Poistu harhasta kirjoitti:
Poistu Vartiotorni-harhasta! Lue Raamattua niin kuin se on. Muista, mitä tapahtuu niille, jotka lisäävät sinne tai ottavat sieltä jotakin pois!
"Muista, mitä tapahtuu niille,
jotka lisäävät sinne tai ottavat
sieltä jotakin pois!"
Jaa niinkuin luopiolle vai?
Niin joo: tulijärvi! - eräs lukija
Remmillä kirjoitti:
"et sitten muuta oppinut kuin valehtelemaan ja senkin pakottamalla."
Lapset täytyy saada "Jehovan mielenhallintaan" eli alistaa Vartiotornin mielenhallintaan. Ei ihme että tuollaisen kohtelun jälkeen lapset äänestävät jaloillaan heti kun voivat.10v. 6v. 2v. pakottivat minua kokouksiin ja aina piti (pakottivat lukemaan) Raamatun kertomuksia joka ilta. Se siitä taas remmillä lyömisestä ja pakottamisesta. NYT totisesti kaipaan sitä aikaa!!!
- troyen
eräs lukija kirjoitti:
10v. 6v. 2v. pakottivat minua kokouksiin ja aina piti (pakottivat lukemaan) Raamatun kertomuksia joka ilta. Se siitä taas remmillä lyömisestä ja pakottamisesta. NYT totisesti kaipaan sitä aikaa!!!
Ovatko lapset jo aikuisia? Minkäslaisen uskonon /uskonnottomuuden ovat valinneet? Vaikka sinä henkilökohtaisesti et lapsiasi olisikaan hakannut, minä tiedän monia, jotka ovat. Ja ihan JT-oppien kehotuksella!
- Rasvattu_jämä
troyen kirjoitti:
Ovatko lapset jo aikuisia? Minkäslaisen uskonon /uskonnottomuuden ovat valinneet? Vaikka sinä henkilökohtaisesti et lapsiasi olisikaan hakannut, minä tiedän monia, jotka ovat. Ja ihan JT-oppien kehotuksella!
>>Ja ihan JT-oppien kehotuksella!
Minulla oli hieman enemmänkin työskentelyä erottamisen jälkeisen jehofiiliminuuteni kanssa tuossa asiassa. Onneksi poika oli helposti motivoitavissa, eikä minulle niin haluttavksi opetettuun lasten pahoinpitelyyn ollut tarvetta. Tytöllä oli sitten sisua ja päättäväisyyttä veljensäkin puolesta, mutta silloin osasin jo säästää vitsaa aivan automaattisesti. - eräs lukija
troyen kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Ovat jo aikuisia, kaksi on valinnut jt uskonnon aikuistuttuaan ja yksi ei kuulu mihinkään uskontoon, vaikka aina puolustaa jt uskontoa . Olen sikäli onnellinen, että "elämäni tarkoitus" on ollut lapset ja , meillä on todella läheiset ja hyvät välit. Heidän isänsä ei kuulunut mihinkään uskontoon, mutta kunnioitti lasten uskontoa ja minun. Ikävää jos sinulla on ollut vaikeampaa. Nyt kaipaan heitä todella paljon, kun asuvat kaukana. Lapseni ovat yhtä rakkaita oli jt tai ei.
- Se JT:n ev.lut. vaimo
Lisäänpä nyt sitten pariin asiaan vastauksen.
Eli, kyllä, mieheni viettää joulua sukulaisteni kanssa vaikkei juuri jouluna lahjoja ostelekaan. Ja sain pitää hänelle elämänsä ensimmäiset syntymäpäiväjuhlat. Tosin emme kutsuneet niitä synttäreiksi vaan ihan muuten vain kekkereiksi. Sattuivat nyt vaan syntymäpäiville. Eikä muuten osteltu lahjojakaan.
Niin, ja minä siis kannustan häntä käymään kokouksissa ja olin hänen mukanaan muistonvietossa. Eli kyllä tässä kunnioitus on ihan molemminpuolista.
Vai että "jehnut" hakkaavat lapsiaan jolleivät nämä käy kokouksissa? Noh, tämähän on juuri sitä moraalien rikkomista joista nämä kammottavat "jehnut" yrittävät päästä irti. Siinä siis heidän järjestönsä tulee apuun ja muistuttaa moraalista. Jos vedät turpaan jotakuta niin eikös se ole kaduttava teko? Ja jos jatkuvasti sitä teet, eivät Jehovan todistajat halua sinua seurakuntaansa. Jos se ei sinulle käy niin pysy ihmeessä poissa, mutta yritä edes kunnoittaa heidän vakaumustaan. Niinkuin minäkin teen olipa kyseessä sitten hindu tai buddha tai mikä ikinä.
Niin, ja luterilaisista tai katolilaisista tai ateisteista ei löydy hakkaajia, raiskaajia tai muuten kieroutuneita ihmisiä? Eipä tietty, "jehnuista" vain... Heillä tosin on uskonto, joka kieltää tämän kun esim. kirkko jauhaa pelkkää anteeksiantoa...
Siinäpä teille seuraava hyökkäyskohde. Allekirjoittanut odottelee.- troyen
Kyllä minäkin kunnioitan toisten vakaumusta, kunhan eivät tule minulle tyrkyttämään väkisin omaansa. Miten miehesi muuten suhtautuu, jos hänelle joku kertoo muista uskonnoista, esim. tarjoaa hindulaista kirjallisuutta? No miksi sitten muiden pitäisi ottaa vastaan hänen uskontonsa sepustuksia?
Ja useamminkin kuin kerran olen kuullut lapsen itkevän valtakunnansalin vessassa, kun vanhemmat ovat päättäneet häntä rankaista. Sääliksi käy! Lapset ovat myös ihmisiä, yksilöitä, älykkäitä olentoja eivät mitään muovailuvahaa! - MOT
mieheni viettää joulua sukulaisteni kanssa vaikkei juuri jouluna lahjoja ostelekaan.
----- Salaa seurakunnanvanhimmilta toki?
Ja sain pitää hänelle elämänsä ensimmäiset syntymäpäiväjuhlat. Tosin emme kutsuneet niitä synttäreiksi
----- Synttärit ne olivat, vaikka yrität muuta väittää. Salaa tätäkin vietettiin, eikä salilla asiasta hiiskahdettu?
Niin, ja minä siis kannustan häntä käymään kokouksissa ja olin hänen mukanaan muistonvietossa. Eli kyllä tässä kunnioitus on ihan molemminpuolista.
------ Lähtisikö hän joku sunnuntai vaikka kirkkoon? hehheh
Siinä siis heidän järjestönsä tulee apuun ja muistuttaa moraalista. Jos vedät turpaan jotakuta niin eikös se ole kaduttava teko?
----- Tässä puhuttiin nyt lasten huom LASTEN pahoinpitelemisestä, jota Vartiotorni-seura suositteli vuosikausien ajan. Nyt kun se on laitonta, puhutaan onneksi jo miedommin termein. Mutta se ei tee tehtyä tekemättömäksi.
Niin, ja luterilaisista tai katolilaisista tai ateisteista ei löydy hakkaajia, raiskaajia tai muuten kieroutuneita ihmisiä?
------- Onko joku väittänyt näin? Oikeuttavatko muiden uskontojen tekemiset jehovantodistajat, "maailman puhtaimman kansan", tekemään samoin?
Eipä tietty, "jehnuista" vain...
----- Kukahan sellaista on väittänyt?
Heillä tosin on uskonto, joka kieltää tämän kun esim. kirkko jauhaa pelkkää anteeksiantoa...
------ Kehottaako kirkko syntiin? Ja taitaa se anteeksianto löytyä ihan Raamatusta. Koskaan kuullutkaan?
Siinäpä teille seuraava hyökkäyskohde.
------- Säälipisteitäkö kerjäät? - Rasvattu_jämä
troyen kirjoitti:
Kyllä minäkin kunnioitan toisten vakaumusta, kunhan eivät tule minulle tyrkyttämään väkisin omaansa. Miten miehesi muuten suhtautuu, jos hänelle joku kertoo muista uskonnoista, esim. tarjoaa hindulaista kirjallisuutta? No miksi sitten muiden pitäisi ottaa vastaan hänen uskontonsa sepustuksia?
Ja useamminkin kuin kerran olen kuullut lapsen itkevän valtakunnansalin vessassa, kun vanhemmat ovat päättäneet häntä rankaista. Sääliksi käy! Lapset ovat myös ihmisiä, yksilöitä, älykkäitä olentoja eivät mitään muovailuvahaa!>> No miksi sitten muiden pitäisi ottaa vastaan hänen uskontonsa sepustuksia?
No koska kiihkouskonnollisille ei tuota mitään vaikeutta tuomita kaikkia muita uskontoja ja samalla ihmetellä miksi kiihkouskovaista ei oteta vakavasti kuin lähinnä omiensa joukoissa.
Kyseessä on puhdas ansa; suureen ääneen vaaditaan uskonnonvapautta ja riemastellaan Hertsykässä vaikka kun Igorin ortodoksi-isä hyväksyy Vladimir-poikansa jehovantodistajuuden. Mutta kun Vladimir sitten huomaa joutuneensa ansaan ja haluaa pois sieltä, niin uskonnonvapaus on ennen kuulematon sana. Nyt uskonnonvapauttaan käyttänyt Igor ei saa enää käyttää samaa uskonnonvapautta, vaan hän onkin maapallon pohjasakkaa. - Rasvattu_jämä
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>> No miksi sitten muiden pitäisi ottaa vastaan hänen uskontonsa sepustuksia?
No koska kiihkouskonnollisille ei tuota mitään vaikeutta tuomita kaikkia muita uskontoja ja samalla ihmetellä miksi kiihkouskovaista ei oteta vakavasti kuin lähinnä omiensa joukoissa.
Kyseessä on puhdas ansa; suureen ääneen vaaditaan uskonnonvapautta ja riemastellaan Hertsykässä vaikka kun Igorin ortodoksi-isä hyväksyy Vladimir-poikansa jehovantodistajuuden. Mutta kun Vladimir sitten huomaa joutuneensa ansaan ja haluaa pois sieltä, niin uskonnonvapaus on ennen kuulematon sana. Nyt uskonnonvapauttaan käyttänyt Igor ei saa enää käyttää samaa uskonnonvapautta, vaan hän onkin maapallon pohjasakkaa.Vladimir
- eräs lukija
MOT kirjoitti:
mieheni viettää joulua sukulaisteni kanssa vaikkei juuri jouluna lahjoja ostelekaan.
----- Salaa seurakunnanvanhimmilta toki?
Ja sain pitää hänelle elämänsä ensimmäiset syntymäpäiväjuhlat. Tosin emme kutsuneet niitä synttäreiksi
----- Synttärit ne olivat, vaikka yrität muuta väittää. Salaa tätäkin vietettiin, eikä salilla asiasta hiiskahdettu?
------ Lähtisikö hän joku sunnuntai vaikka kirkkoon? hehheh
Siinä siis heidän järjestönsä tulee apuun ja muistuttaa moraalista. Jos vedät turpaan jotakuta niin eikös se ole kaduttava teko?
----- Tässä puhuttiin nyt lasten huom LASTEN pahoinpitelemisestä, jota Vartiotorni-seura suositteli vuosikausien ajan. Nyt kun se on laitonta, puhutaan onneksi jo miedommin termein. Mutta se ei tee tehtyä tekemättömäksi.
Niin, ja luterilaisista tai katolilaisista tai ateisteista ei löydy hakkaajia, raiskaajia tai muuten kieroutuneita ihmisiä?
------- Onko joku väittänyt näin? Oikeuttavatko muiden uskontojen tekemiset jehovantodistajat, "maailman puhtaimman kansan", tekemään samoin?
Eipä tietty, "jehnuista" vain...
----- Kukahan sellaista on väittänyt?
Heillä tosin on uskonto, joka kieltää tämän kun esim. kirkko jauhaa pelkkää anteeksiantoa...
------ Kehottaako kirkko syntiin? Ja taitaa se anteeksianto löytyä ihan Raamatusta. Koskaan kuullutkaan?
Siinäpä teille seuraava hyökkäyskohde.
------- Säälipisteitäkö kerjäät?Vaikka kaikki perheesä ei ole jt:a. Jos mies haluaa Hän tuo joulukuusen, ja jt- vaimo laittaa jouluruuat koko perheelle. Järjestää ei-jt puolisolleen kirkolliset hautajaiset ym. Ei sitä tarvitse srk vanhimmilta salassa tehdä.
- ZuluFox
Heh.. tosiaan ihan vaan uteliaisuudesta haluaisin tietää mitä tapahtuu kun joku saa tietää siellä seurakunnassa tästä joulun vietosta olisi hauksa nähdä heidän reaktionsa.. Sehän ei ole siellä sallittua.. ai niin eihän siellä ole sääntöjä...
En tiedä onko miehelläsi "palvelus etuja" mutta niiden tavoittelusta on turha haaveilla kun menee siellä ääneen sanomaan että vietin tuossa joulua.
Kutsuuko miehesi tätä joulun viettoakin jollain muulla nimellä?
Ja muut ihmisethän tietty on niin pahoja ollessaam maailmassa etteivät pyri lopettamaan väkivaltaa jne. sitähän tapahtuu vain siellä... joopa joo... samat on tulokset.
Ja minä en väittänyt ettei muista uskonnoista löydy kyseisiä tapauksia... mutta sellaista kakkelia monta vuotta kuunnelleena "Me olemme valon kantajia maailmassa ja kaikkien pitäisi ottaa meistä esimerkkiä ja me olemme totuus ja tie ja elämä ja vaikka mitä" Mutta koskaan ei virallisesti tapahdu mitään pahaa.. Ne on aina "valheita".
Ja jos missä niin jehnuissa ollessani opin sen ettei muita uskontoja hyväksytä ja että jumala tulee tuhoamaan muut uskonnot. Ei ollut paljon kunnioitusta mielestäni niissä puheissa kun sanottiin että saatana hallitsee kaikkia muita uskontoja.
Vai onko se sinun mielestäsi muiden uskontojen kunnioittamista? - Juhlaan alistuminen
eräs lukija kirjoitti:
Vaikka kaikki perheesä ei ole jt:a. Jos mies haluaa Hän tuo joulukuusen, ja jt- vaimo laittaa jouluruuat koko perheelle. Järjestää ei-jt puolisolleen kirkolliset hautajaiset ym. Ei sitä tarvitse srk vanhimmilta salassa tehdä.
Naisen pitääkin alistua miehensä johtoon. Melko tuore Vartiotorni sanoi näin, että JT-vaimon on tehtävä jouluvalmistelut ei-JT-miehelleen.
Mutta tässä keskusteltavassa tapauksessa on kyse päinvastaisesta tapauksesta, johon Vartiotorni EI anna lupaa. Perheen päänä miehen ei tarvitse/tule osallistua ei-JT-vaimonsa joulunviettoon. Siitä salailutarve. - vaimo
että sinä kuolet harmagedonissa JT.oppien mukaisesti olit kuinka suvaitsevainen tahansa ellet käänny jehovantodistajaksi. Miehesi ei lienee tiukkapipoisin jt kun näitä juhlapyhiä kanssasi viettää. Ja kyllä jotkut vanhemmat pikkulapsiaan valtakunnansalin vessassa kurittaa jo eivät istu kahta tuntia hiljaa, olen itse nähnyt kun äiti nosti 4 v poikansa pesualtaan pöydälle ja veti kunnon avarin päähän että silleen.Hassua ettet ymmärrä kuinka jt:ia kehoitetaan olemaan ystävällisiä maailmallisille puolisoille vain ja ainoastaan siitä syystä että nämä kääntyisivät jt:ksi ei siinä mistään rakkaudesta tai aidosta ystävyydestä ole kyse.
Kokeile ja käänny jt:ksi niin katsotaan parin vuoden kuluttua uudelleen. - eräs lukija
vaimo kirjoitti:
että sinä kuolet harmagedonissa JT.oppien mukaisesti olit kuinka suvaitsevainen tahansa ellet käänny jehovantodistajaksi. Miehesi ei lienee tiukkapipoisin jt kun näitä juhlapyhiä kanssasi viettää. Ja kyllä jotkut vanhemmat pikkulapsiaan valtakunnansalin vessassa kurittaa jo eivät istu kahta tuntia hiljaa, olen itse nähnyt kun äiti nosti 4 v poikansa pesualtaan pöydälle ja veti kunnon avarin päähän että silleen.Hassua ettet ymmärrä kuinka jt:ia kehoitetaan olemaan ystävällisiä maailmallisille puolisoille vain ja ainoastaan siitä syystä että nämä kääntyisivät jt:ksi ei siinä mistään rakkaudesta tai aidosta ystävyydestä ole kyse.
Kokeile ja käänny jt:ksi niin katsotaan parin vuoden kuluttua uudelleen.Että ihan menit päättämään kuka harmagedonissa kuolee. Minäkin sitten varmaan kuolen kun kerran tapaninpäivänä käytin äitiäni siskoni luona ja siellä tarjottiin jouluruokia? Ja lapsien pahointitely ei sitten tosiaankaan kuulu lapsiaan rakastaville vanhemmille. Ja onko se niin maailman mahdottomin asia jos Jehovan todistaja rakastaa puolisoaan, minäkin rakastin 26v. Vaikka hän ei ollut kiinnostunut enää n. 15vuoteen. Olemme todella yksilöitä ja täällä nämä joutavat jutut loukkaa monia.
- vaimo
eräs lukija kirjoitti:
Että ihan menit päättämään kuka harmagedonissa kuolee. Minäkin sitten varmaan kuolen kun kerran tapaninpäivänä käytin äitiäni siskoni luona ja siellä tarjottiin jouluruokia? Ja lapsien pahointitely ei sitten tosiaankaan kuulu lapsiaan rakastaville vanhemmille. Ja onko se niin maailman mahdottomin asia jos Jehovan todistaja rakastaa puolisoaan, minäkin rakastin 26v. Vaikka hän ei ollut kiinnostunut enää n. 15vuoteen. Olemme todella yksilöitä ja täällä nämä joutavat jutut loukkaa monia.
mitä kirjoitin. JT:at opettavat itse että kaikki muut paitsi he kuolevat harmagedonissa. Minä en ole sitä oppia keksinyt enkä edes kannata.
- fger
vaimo kirjoitti:
Kokeile ja käänny jt:ksi niin katsotaan parin vuoden kuluttua uudelleen.>>>kun äiti nosti 4 v poikansa pesualtaan pöydälle ja veti kunnon avarin päähän että silleen.
- vaimo
fger kirjoitti:
>>>kun äiti nosti 4 v poikansa pesualtaan pöydälle ja veti kunnon avarin päähän että silleen.
ja ne ei onneksi ollut samanlaisia kuin sinä.
- lukemassa
Käy lukemassa tuon mk64 juttuja tuolla yhdessä avauksessa niin silmäsi avautuu, millaisten ihanien ihmisten kanssa olet tekemisissä.
- minä
huumorintaju riittää joillain. HYVÄ! Jatkakaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4448148Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1145628Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1154674Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2024531Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli334478Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s523977Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603873Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan773747Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava423679SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha853491