Jeesus on Herra

Anonyymi

Joh.3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Vellu uskoo mieluummin kolukärryn rautavanteisiin kuin Jeesukseen.

25

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä se kaikki kiteytyy, amen.

    • Anonyymi

      Sulla on hieman kapeakatseinen käsitys Raamatusta. Ensinnäkin on kolmiyhteinen Jumala. Syntien anteeksianto tulee Jumalalta, Jeesus on välimies ja me uskovaiset olemme Jeesuksen puolesta lähettiläät saarnaamaan sovitusta. Näin kertoo Raamattu.

      • Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1


      • Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r

        Kiitokset asian lisävalaistuksesta joka ei muuta asian sisältöä: Ymmärrän pointtisi, sana saarnata on voimakasta vl-retoriikkaa jolla johdetaan myös paljon harhaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        Sillä Jeesus on itse itsensä tuohon asemaan korottanut niin kuin Amaterasu ja Ra-jumalan pojatkin. Ja kaikki he saivat tuosta oivalluksesta paljon maallista hyvää itsellen mutta raskastahan se on valheessa elää - kansa sai kärsiä moisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

        Kustolppa on sekaisin kuin käkikello.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.


    • Voit testata itsesi vanhoillislestadiolainen oletko Pyhässä Hengessä vai vain luulouskossa.

      Tässäpä neuvo itsetestaukseesi:

      KR 1933/-38
      1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

    • Anonyymi

      Kannattaakin luottaa enemmän 100v vanhoihin rautavanteisiin kuin 2000v vanhaan loitsukirjaan. Sillä sitähän raamattu on. Muutamaa yleistä totuutta lukuunottamatta se kertoo surullista totuutta aikansa ihmisten tietämättömyydestä.

      • KR 1933/-38
        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

        Ja jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!

        1.Kor.
        12:6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.

        Herran Sana puhuttelee sinua väkevästi.

        Ole Siunattu!


    • Anonyymi

      muista pestä käsiäsi, saastat muuten tipahtaa kelkasta kokonaan.

    • Anonyymi

      Entä jos Jeesus olikin Rouva tai jopa muunsukupuolinen persoona?
      Mikään ei todista Jeesuksen herruutta. Ei edes jälkikasvua löydy.
      Oikea Herra kylvää ilolla siememiään vakoon kuin vakoon, ja serauksena on sitten Jumalan lapsia

    • Anonyymi

      Oletko sinä sellaisen kylvön tulos, miten on?

    • Edelleenkin, ei SRK

    • Anonyymi

      Näkisinpä vielä sen päivän kun Suviseuraportissa lukisi; Jeesus on Herra!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      117
      1597
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1458
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      839
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      809
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      708
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      690
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      669
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe