Joh.3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Vellu uskoo mieluummin kolukärryn rautavanteisiin kuin Jeesukseen.
Jeesus on Herra
25
50
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä se kaikki kiteytyy, amen.
- Anonyymi
Sulla on hieman kapeakatseinen käsitys Raamatusta. Ensinnäkin on kolmiyhteinen Jumala. Syntien anteeksianto tulee Jumalalta, Jeesus on välimies ja me uskovaiset olemme Jeesuksen puolesta lähettiläät saarnaamaan sovitusta. Näin kertoo Raamattu.
Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.
Raamattu sanoo näin:
R 1933/-38
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.
Raamattu sanoo näin:
R 1933/-38
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus2. Kor. 4:20,
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Anonyymi kirjoitti:
2. Kor. 4:20,
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20
Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
Room
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.
1Anonyymi kirjoitti:
2. Kor. 4:20,
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20
Room
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.
1- Anonyymi
Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20
Room
1Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!
r Anonyymi kirjoitti:
Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!
rKiitokset asian lisävalaistuksesta joka ei muuta asian sisältöä: Ymmärrän pointtisi, sana saarnata on voimakasta vl-retoriikkaa jolla johdetaan myös paljon harhaan.
- Anonyymi
Raamattu sanoo näin:
R 1933/-38
1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus JeesusSillä Jeesus on itse itsensä tuohon asemaan korottanut niin kuin Amaterasu ja Ra-jumalan pojatkin. Ja kaikki he saivat tuosta oivalluksesta paljon maallista hyvää itsellen mutta raskastahan se on valheessa elää - kansa sai kärsiä moisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!
rRoom.
Katja Kujanpää gradussaan:
Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö. Anonyymi kirjoitti:
Room.
Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.KR 1933/-38
Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.
Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.
KR1933/-38
1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!Anonyymi kirjoitti:
Room.
uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.KR 1933/-38
Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.
Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.
Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.
KR1933/-38
1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!- Anonyymi
KR 1933/-38
KR1933/-38
Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!Kustolppa on sekaisin kuin käkikello.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room.
uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room.
uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.
Voit testata itsesi vanhoillislestadiolainen oletko Pyhässä Hengessä vai vain luulouskossa.
Tässäpä neuvo itsetestaukseesi:
KR 1933/-38
1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.- Anonyymi
Kannattaakin luottaa enemmän 100v vanhoihin rautavanteisiin kuin 2000v vanhaan loitsukirjaan. Sillä sitähän raamattu on. Muutamaa yleistä totuutta lukuunottamatta se kertoo surullista totuutta aikansa ihmisten tietämättömyydestä.
KR 1933/-38
2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan- Anonyymi
KR 1933/-38
2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaanJa jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!
1.Kor.
12:6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.
Herran Sana puhuttelee sinua väkevästi.
Ole Siunattu!
- Anonyymi
muista pestä käsiäsi, saastat muuten tipahtaa kelkasta kokonaan.
- Anonyymi
Entä jos Jeesus olikin Rouva tai jopa muunsukupuolinen persoona?
Mikään ei todista Jeesuksen herruutta. Ei edes jälkikasvua löydy.
Oikea Herra kylvää ilolla siememiään vakoon kuin vakoon, ja serauksena on sitten Jumalan lapsia - Anonyymi
Oletko sinä sellaisen kylvön tulos, miten on?
Edelleenkin, ei SRK
- Anonyymi
Näkisinpä vielä sen päivän kun Suviseuraportissa lukisi; Jeesus on Herra!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174956
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2172671- 301740
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341735Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301568Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1511170
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81154Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42972