Jeesus on Herra

Anonyymi

Joh.3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Vellu uskoo mieluummin kolukärryn rautavanteisiin kuin Jeesukseen.

25

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä se kaikki kiteytyy, amen.

    • Anonyymi

      Sulla on hieman kapeakatseinen käsitys Raamatusta. Ensinnäkin on kolmiyhteinen Jumala. Syntien anteeksianto tulee Jumalalta, Jeesus on välimies ja me uskovaiset olemme Jeesuksen puolesta lähettiläät saarnaamaan sovitusta. Näin kertoo Raamattu.

      • Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1


      • Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 4:20,

        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo kohta on muuten 2.Kor5;20

        Sovituksen sana on Raamatun mukaan näin;
        Room
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."

        Ei siis mitään syntien anteeksi saarnaamisia kun sillä teolla häväistään Jeesuksen ristillä tekemä sovitustyö jolla POISTETTIIN KOKO MAAILMAN SYNTI.


        1

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r

        Kiitokset asian lisävalaistuksesta joka ei muuta asian sisältöä: Ymmärrän pointtisi, sana saarnata on voimakasta vl-retoriikkaa jolla johdetaan myös paljon harhaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siis tarvitaan välimiehen välimies.? Nyt puhut palturia että sellaista Raamatussa olisi.

        Raamattu sanoo näin:

        R 1933/-38
        1Tim. 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus

        Sillä Jeesus on itse itsensä tuohon asemaan korottanut niin kuin Amaterasu ja Ra-jumalan pojatkin. Ja kaikki he saivat tuosta oivalluksesta paljon maallista hyvää itsellen mutta raskastahan se on valheessa elää - kansa sai kärsiä moisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutekstin mukaan Room 10;8. Vaan mitä se sanoo? ”Se vastaus on lähellä sinun suutasi ja sydäntäsi”, tämä on se uskollisuuden sana, jota me julistamme!

        r

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Sananl. 10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Paaljon eksyttäviä sanoja sinulla ja eksytys olikin kirjoituksesi perimmäinen tarkoitus. Teille velluille Jeesuksen tunnustaminen Herraksi on mahdotonta.

        Paavali oli aikansa oppineimpia miehiä, mutta hän piti puheensa yksinkertaisena ettei hukkaisi sanomaa rististä puheen monimutkaisuuteen.

        KR1933/-38
        1Kor. 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Ap.t. 9:15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

        1Kor. 2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.

        1Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,

        1Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Gal. 1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi

        Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

        Kustolppa on sekaisin kuin käkikello.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room.
        10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        Katja Kujanpää gradussaan:
        Jälleen sitaattia seuraa selittävä kommentti: ”Se on: uskon sana, jota julistamme.” Ilmaisun käännös ei ole ongelmaton, sillä rakenne τὸ"ῥῆ-α"τῆς"πIστεως"
        voi olla genetivus subjectivus tai objectivus. Tarkoittaako Paavali saarnattua sanaa, joka kutsuu vastaamaan siihen uskolla (fides qua creditur) vai saarnaamisen
        sisältöä (fides quae creditur). Konteksti puoltaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä
        jae 10:9 viittaa siihen, että kyseessä on evankeliumi, joka tunnustetaan. Niinpä
        uskon sana on se, mitä julistetaan ja mitä tunnustetaan, siis evankeliumin sisältö.

        Kummallista että noin selvässä tekstissä voi nähdä ongelmia - jos on rehellinen.


    • Voit testata itsesi vanhoillislestadiolainen oletko Pyhässä Hengessä vai vain luulouskossa.

      Tässäpä neuvo itsetestaukseesi:

      KR 1933/-38
      1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

    • Anonyymi

      Kannattaakin luottaa enemmän 100v vanhoihin rautavanteisiin kuin 2000v vanhaan loitsukirjaan. Sillä sitähän raamattu on. Muutamaa yleistä totuutta lukuunottamatta se kertoo surullista totuutta aikansa ihmisten tietämättömyydestä.

      • KR 1933/-38
        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        2Piet. 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

        Ja jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jotkut oikein ylvästelee sillä että ovat kehityksen kelkasta tipahtanut muinaisjäänne. Käsittämätöntä, vielä toisella ja kolmannella vuosituhannella!

        1.Kor.
        12:6 Sillä jos tahtoisinkin kerskata, en olisi mieletön, sillä minä puhuisin totta; mutta minä pidättäydyn siitä, ettei kukaan ajattelisi minusta enempää, kuin mitä näkee minun olevan tai mitä hän minusta kuulee.

        Herran Sana puhuttelee sinua väkevästi.

        Ole Siunattu!


    • Anonyymi

      muista pestä käsiäsi, saastat muuten tipahtaa kelkasta kokonaan.

    • Anonyymi

      Entä jos Jeesus olikin Rouva tai jopa muunsukupuolinen persoona?
      Mikään ei todista Jeesuksen herruutta. Ei edes jälkikasvua löydy.
      Oikea Herra kylvää ilolla siememiään vakoon kuin vakoon, ja serauksena on sitten Jumalan lapsia

    • Anonyymi

      Oletko sinä sellaisen kylvön tulos, miten on?

    • Edelleenkin, ei SRK

    • Anonyymi

      Näkisinpä vielä sen päivän kun Suviseuraportissa lukisi; Jeesus on Herra!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe