Muutun aikojen mukana, olen "etätyötön"

Anonyymi

Media on suu vaahdossa puhunut kuinka koronavirus vältetään tilaamalla ruoat kotiin ja tekemällä etätöitä.

Olen tavallisesti pitkäaikaistyötön jota ei ole päästetty palkkatöihin aiemmista sitkeistä yrityksistäni huolimatta.

Ei se mitään, sillä ajat muuttuu ja myös minun tittelini. Olen etätyötön. Se kuvastaa sosio - ekonomista positiotani monellakin tapaa. Olen etääntynyt työnteosta, työn hakemisesta, rahan tienaamisesta, rahasta, tulevaisuudenuskosta, shoppailusta, perheen perustamisesta, asunnoshankinnasta, työelämästä, ihmisistä ja oikeastaan motivaatiostakin osallistua enää tähän yhteiskuntaan.

Saan toimeentulon etäältä verotettuna ihmisiltä, jotka tienaavat palkkaa minunkin edestä.

En ole kiittämätön (vaikka syytä olisikin) , Kiitoksia.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa, että joku on vielä järjissään. Vain hullu tuhlaa elämänsä työntekoon. Vuodet kuluu ja lopulta elämä on ohi. Jos elämänsä käyttää työntekoon on umpihullu.
      Aikaa ei ole myynnissä ja kuolinvuoteella voi muistella tehtaan hihnoja ja pölyä. Sopii vajakeille.

      • Anonyymi

        Tuleva on se maksun aika, Aktiivi malli, korona aktiivi, sekä korona kiky laittaa tulevaisuudessa laiskankin rengin töihin. Ja aina ennenkin näin on käynyt.
        Nälkä ohjaa ja nälkä kannustaa.
        super Idealisti hallinto, siis osaamaton hallinto haaskaa rahaa vaikka minne, sen takia tulevaisuudessa maksamme velkaa... - paljon velkaa... pakolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleva on se maksun aika, Aktiivi malli, korona aktiivi, sekä korona kiky laittaa tulevaisuudessa laiskankin rengin töihin. Ja aina ennenkin näin on käynyt.
        Nälkä ohjaa ja nälkä kannustaa.
        super Idealisti hallinto, siis osaamaton hallinto haaskaa rahaa vaikka minne, sen takia tulevaisuudessa maksamme velkaa... - paljon velkaa... pakolla.

        Velkaa maksaa vain ne, jolla on palkkaa. Vaikka joskus tilapäisesti joutuisinkin huuhaakurssille tai työkokeiluun toimentulon ehtona, en tee siellä mitään tai jos teen niin hidastetusti ja väärin. Jos jotain, jarrutan, aiheutan hämmennystä, näpistän, valehtelen, teen valituksia, puhun seläntakana ikäviä, hidastan muiden työtä, annan turhaa toivoa ja keskeytän pienimmästäkin asiasta. Meillä kaikilla on kohtalomme, olkoon tämä sitten minun. Hyötyä minusta ei mehusta enää yksikään taho tässä maailmassa, viimeinen asia josta pidän kiinni viimeiseen sydämenlyöntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velkaa maksaa vain ne, jolla on palkkaa. Vaikka joskus tilapäisesti joutuisinkin huuhaakurssille tai työkokeiluun toimentulon ehtona, en tee siellä mitään tai jos teen niin hidastetusti ja väärin. Jos jotain, jarrutan, aiheutan hämmennystä, näpistän, valehtelen, teen valituksia, puhun seläntakana ikäviä, hidastan muiden työtä, annan turhaa toivoa ja keskeytän pienimmästäkin asiasta. Meillä kaikilla on kohtalomme, olkoon tämä sitten minun. Hyötyä minusta ei mehusta enää yksikään taho tässä maailmassa, viimeinen asia josta pidän kiinni viimeiseen sydämenlyöntiin.

        HYvävelijärjestelämä,,,, törkeesti käytetään KORONA aikaa hyväksi .
        https://www.iltalehti.fi/talous/a/692d7e0d-3dca-4225-851f-a0e3f46355f5

        Ei ole AHNEUDELLA mitään rajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleva on se maksun aika, Aktiivi malli, korona aktiivi, sekä korona kiky laittaa tulevaisuudessa laiskankin rengin töihin. Ja aina ennenkin näin on käynyt.
        Nälkä ohjaa ja nälkä kannustaa.
        super Idealisti hallinto, siis osaamaton hallinto haaskaa rahaa vaikka minne, sen takia tulevaisuudessa maksamme velkaa... - paljon velkaa... pakolla.

        Pölöt kuuluvatkin pakkotyöhön ja nuolemaan käskijöidensä saappaat ja persvaon. Yksikään täyspäinen ei tee työtä. Jotain voi tehdä joskus, mutta jos myy elämästään tunteja, niin kyllä hinnan pitää olla kova. Menetettyä aikaa et saa ostettua koskaan takaisin mistään, millään summalla.
        Vain umpihullu tuhlaa elämänsä työntekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölöt kuuluvatkin pakkotyöhön ja nuolemaan käskijöidensä saappaat ja persvaon. Yksikään täyspäinen ei tee työtä. Jotain voi tehdä joskus, mutta jos myy elämästään tunteja, niin kyllä hinnan pitää olla kova. Menetettyä aikaa et saa ostettua koskaan takaisin mistään, millään summalla.
        Vain umpihullu tuhlaa elämänsä työntekoon.

        "Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä."


      • Anonyymi

        Eikö kiinnosta kunollinen työeläke vanhana?


    • Jaahas, tämmöistä taas.

      Jos nyt lähdetään liikkeelle aivan perusteista:

      Lähtökohtaisesti ruoka ei itsestään lennä kenenkään suuhun, vaan sen eteen on tehtävä työtä. On ymmärrettävää, että nykyisenkaltaisessa monialaisessa ja monipolvisessa yhteiskunnassa ravinnonsaannin ja työn yhteys on katkennut ja asia on ihmisten mielistä jonnekin unholaan kadonnut. Tämä on luonnollista, sillä tällä hetkellä ruokaa riittää työtätekemättömillekin.

      Toisenlaisessa tilanteessa, jos et kasvata kaikkea ruokaasi itse, on sinun annettava jotain omaasi vastineeksi jollekulle hänen sinulle antamasta ruuasta. Monesti tämä vastine on työsuorite. Mikäli sinulla ei antaa työsuoritetta tai muuta vastinetta, kerjäät ja jäät almujen varaan.

      Nyky-yhteiskunnassa tämä ei ole (vielä) ajankohtaista, mutta mikäli se joskus sellaista on, niin ihmisiä on maailmassa niin paljon, että heistä voidaan valita työsuorituksen tekijäksi pystyvin vaikka päivittäin.

      Tarkoitan siis sanoa, että viimekädessä työnteko on ainoa mahdollisuus selvitä hengissä seuraavaan päivään asti, ei mikään asennekysymys.

    • Anonyymi

      Kyllä sen ruuan voi itsekin helposti kasvattaa. Uutuubis monta hyvää videota siitä. Yks ukko menny jonkun pihalle kasvattaa ruokaa ja menot on 10 dollari kk. Ilmainen asuminen ym. Joku Roy greenfield.

    • Anonyymi

      Koronaa voitaisiin ehkäistä siten että työttömät velvoitettaisiin pitämään maskia

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe