vaikea elämä

A live

miten käy jos uskovainen tekee itsemurhan? jos on niin vaikea elämä ja pahat kivut ettei yksinkertaisesti jaksa ajatella elämää.Jos kohta joutuu vaikka vuoteenomaksi ja koko ajan jäytää jostakin. Saako sen anteeksi, ettei jaksa sitä osaa mikä on määrätty?

11

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missään nimessä, koska se olisi saatanan voitto uskovaisesta ja Jeesus tahtoo viedä perille taivaaseen. Ne sairaudet ei johda mihinkään sellaliseen mitä Jumala ei halua ja hän voi ne parantaa. uskovaisillakin on niitä, mutta ne ei tule ylipääsemättömiksi, jos on suhde Jumalaan kunnossa, eli rukoile ja pyydä Hänen apuaan ja jos haluat niin voisin palvella itsekin tällä alueella ja rukoilla puolestasi, myös ihan kanden kesken, jossain, vaikka puhelimessa, tai kuinka vain. voit myös mailata, jos haluat, [email protected]

• Tuska

Minulla on aivan kauhea elämä, mutta en uskalla tehdä itsemurhaa, koska pelkään joutuvani helvettiin.

• Tuska
        Tuska kirjoitti:

Minulla on aivan kauhea elämä, mutta en uskalla tehdä itsemurhaa, koska pelkään joutuvani helvettiin.

kuin odottaa Jumalan apua..

• eppu

Olen syntynyt vl-perheeseen johon on siunaantunut toistakymmentä lasta.
      Käyn jok ikisessä seuroissa, mutten jaksa uskoa helvettiin.
      Olen hyvin väsynyt ja epäonnistunut ihminen.
      En ole onnistunut saamaan itselleni kavereita, harrastuksia ei ole ja kotonakin on todella tylsää.

Vanhemmat ja sisarukset pitävät mua suurennuslasin alla ja tarkkailevat alituiseen, etten vain tee syntiä. Olen heille mieluinen kahvipöytäkeskustelujen aihe, kun en ole itse kuulemassa.

Minuun ei ole luotettu koskaan, enkä oikein jaksa itekkään luottaa. Olen tuomittu epäonnistujaksi.
      Haluaisin kuolla, mutta mikä on se tapa, jolla pääsisin eroon tästä elämästä.
      Pelkään kivuliasta kuolemaa, en niinkään helvettiin joutumista, kun en usko siihen.

Olis kiva, kun yöllä saisi vain nukkua pois ja unohtaa maailman murheet. Velkojat ottavat kohta talon alta, omaisuus pitäisi myydä, aviopuolisoa ei löydy ja muutenki menee aivan päin ptä. mihin minua täällä tarvitaan?

• Josefiina

Muista, että masennus on sairaus, ja se on parannettavissa oleva sairaus. Itsetuhoiset ajatukset tarkoittavat sitä, että haluaa pois tämänhetkisestä tilanteesta, mutta jos maltat odottaa, niin kyllä se päivä paistaa risukasaankin. Käypä juttelemassa vaikka terveyskeskuslääkärin kanssa. Kannattaisko vaikka lähteä opiskelemaan tai tekemään töitä toisella paikkakunnalla. Tapaisit uusia ihmisiä, ja saisit miettiä vähän asioita.

• Antro

Elämästä ei kannata ymmärtää kerrallaan enempää kuin ymmärtää. Kuitenkin omaa elämäänsä kannattaisi katsoa arvokkaaksi, koska sitä saa kaikilla aisteillansa elää.

Oma paikkansa, tila ja tavoitteensa olisi pyrittävä löytämään ja kirkastamaan, sillä meillä kaikilla on jokin tehtävä täällä maailmassa, vaikkapa pienikin mutta arvokas.

Uskonto on voimavara, lataamo ja turvapaikka mutta ei elämäntehtävä.
        Elämäntehtävä ihmisellä on siinä, millä tavoin hän osaa orientoitua juuri lahjaksi saamaansa mielettömän arvokkaaseen elämäänsä, tehtävänään kasvattaa itseään ja auttaa lähimmäisiään ja ympäristöään.

Huumoria, uskallusta, rehellisyyttä, toiveita, tavoitteita ja ymmärtämystä siihen että vaikeutesi ja pulmasi ovat taatusti suuremmassakin tiedossa.

Luoja auttaa ja armahtaa jos itse ihminenkin tekee sen.

• Kokenut
        Antro kirjoitti:

Elämästä ei kannata ymmärtää kerrallaan enempää kuin ymmärtää. Kuitenkin omaa elämäänsä kannattaisi katsoa arvokkaaksi, koska sitä saa kaikilla aisteillansa elää.

Oma paikkansa, tila ja tavoitteensa olisi pyrittävä löytämään ja kirkastamaan, sillä meillä kaikilla on jokin tehtävä täällä maailmassa, vaikkapa pienikin mutta arvokas.

Uskonto on voimavara, lataamo ja turvapaikka mutta ei elämäntehtävä.
        Elämäntehtävä ihmisellä on siinä, millä tavoin hän osaa orientoitua juuri lahjaksi saamaansa mielettömän arvokkaaseen elämäänsä, tehtävänään kasvattaa itseään ja auttaa lähimmäisiään ja ympäristöään.

Huumoria, uskallusta, rehellisyyttä, toiveita, tavoitteita ja ymmärtämystä siihen että vaikeutesi ja pulmasi ovat taatusti suuremmassakin tiedossa.

Luoja auttaa ja armahtaa jos itse ihminenkin tekee sen.

Jos ihmisellä on itsetuhoisia ajatuksia, kannattaa ehdottomasti mennä terveyskeskukseen!! Ex-poikaystäväni kärsi syvästä masennuksesta ja uhkaili itsemurhalla. Hän pääsi välittömästi hoitoon. Itse hän ei olisi halunnut hoitoon mennä, vaan puoliväkisin hänet sinne vietiin.

Eihän se tietysti kovin ylevältä kuulosta, jos jonkun aikaa joutuu viettämään esim. mielisairaalassa ja suljetulla osastolla. (Hänellä oli myös jonkin verran harhoja, eihän sinne "tavallisia" masennuspotilaita viedäkään.) Mutta se auttoi! Nyt kun hän on päässyt pois ja lääkitys on kunnossa, mies on taas kuin uusi ihminen! On pirteä ja kiinnostunut asioista, toisin kun ennen. Myöntää itsekin, että hoitoon meno oli parasta mitä hänelle olisi ko. tilanteessa voinut tapahtua. Mielialalääkkeitä ei siis kannata turhaan pelätä.

Ymmärrän kyllä, että hoitoon hakeutuminen voi olla todella korkean kynnyksen takana, varsinkin jos on nuori ja vl-perheestä, missä kulissien periaatteessa pitäisi olla kunnossa. Nuoruus ja etenkin murrosikä voi olla hyvin ahdistavaa aikaa, varsinkin jos elää tiukkojen kieltojen ja rajoitusten keskellä. Itsellänikin oli aikoinaan hirvittävä murrosikä, vaikka en ole vl-perheestä. Kapinointi oli todella rajua ihan tavallistakin perhe-elämää kohtaan, vaikka meillä ei kotona ollut mitään ongelmia ja vanhempanikin ovat ihania ja ymmärtäväisiä ihmisiä. Jos minun olisi pitänyt vielä sopia johonkin tiettyyn "muottiin", olisin varmasti ahdistuksissani karannut kotoa.

Murrosiässä on normaalia tuntea jossain määrin ahdistusta ja vieraantumista muista, mutta kannattaa pitää mielessä, että murrosikä menee ajan myötä ohi. Itsemurhaa ei kannata missään nimessä terveen, ja varsinkaan nuoren ihmisen tehdä, se ei kertakaikkiaan ole varteenotettava vaihtoehto.

Mielestäni onkin sitten asia erikseen, jos ihmisellä on hirvittäviä tuskia eikä mitään toivoa paranemisesta. Tietyin varauksin hyväksyn armomurhan.

Olen itsekin miettinyt, että jos olisin tilanteessa, missä olisin todella vaikeasti loukkaantunut, esim. halvaantunut täysin tai raajaton ja runneltu, ja joutuisin lopun elämäni elämään toisten avun varassa, riistäisin todennäköisesti hengen itseltäni, mikäli siihen vain fyysisesti pystyisin. Mielestäni loputon kärsimys ei jalosta, eikä sillä voi olla mitään suurempaa tarkoitusta loppuelämää ajatellen. Kärsimys ei tee hyvää ihmistä. Penemmät ongelmat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu.

Ymmärrän myös ihmisiä, jotka esim. hyppäsivät WTC-torneista alas, eli ottivat kohtalonsa omiin käsiinsä mielummin kuin odottivat mahdollisesti tuskallista kuolemaa liekeissä. Pelastuminen ja jonkin ihmeen odottaminen olisivat tässä tapauksessa olleetkin aivan turhia. Tämä nyt on tietysti ääripään tapaus.

Mutta rohkeutta, hyvät ystävät! Vaikka elämä saattaa nyt näyttää synkät puolensa, voi tilanne esim. vuoden päästä olla jo aivan toinen. Rohkeasti hakemaan apua, jos omat voimat eivät enää riitä!

Ja tästä synkästä keskustelusta huolimatta, Kaunista kevättä kaikille!

• antro
        Kokenut kirjoitti:

Jos ihmisellä on itsetuhoisia ajatuksia, kannattaa ehdottomasti mennä terveyskeskukseen!! Ex-poikaystäväni kärsi syvästä masennuksesta ja uhkaili itsemurhalla. Hän pääsi välittömästi hoitoon. Itse hän ei olisi halunnut hoitoon mennä, vaan puoliväkisin hänet sinne vietiin.

Eihän se tietysti kovin ylevältä kuulosta, jos jonkun aikaa joutuu viettämään esim. mielisairaalassa ja suljetulla osastolla. (Hänellä oli myös jonkin verran harhoja, eihän sinne "tavallisia" masennuspotilaita viedäkään.) Mutta se auttoi! Nyt kun hän on päässyt pois ja lääkitys on kunnossa, mies on taas kuin uusi ihminen! On pirteä ja kiinnostunut asioista, toisin kun ennen. Myöntää itsekin, että hoitoon meno oli parasta mitä hänelle olisi ko. tilanteessa voinut tapahtua. Mielialalääkkeitä ei siis kannata turhaan pelätä.

Ymmärrän kyllä, että hoitoon hakeutuminen voi olla todella korkean kynnyksen takana, varsinkin jos on nuori ja vl-perheestä, missä kulissien periaatteessa pitäisi olla kunnossa. Nuoruus ja etenkin murrosikä voi olla hyvin ahdistavaa aikaa, varsinkin jos elää tiukkojen kieltojen ja rajoitusten keskellä. Itsellänikin oli aikoinaan hirvittävä murrosikä, vaikka en ole vl-perheestä. Kapinointi oli todella rajua ihan tavallistakin perhe-elämää kohtaan, vaikka meillä ei kotona ollut mitään ongelmia ja vanhempanikin ovat ihania ja ymmärtäväisiä ihmisiä. Jos minun olisi pitänyt vielä sopia johonkin tiettyyn "muottiin", olisin varmasti ahdistuksissani karannut kotoa.

Murrosiässä on normaalia tuntea jossain määrin ahdistusta ja vieraantumista muista, mutta kannattaa pitää mielessä, että murrosikä menee ajan myötä ohi. Itsemurhaa ei kannata missään nimessä terveen, ja varsinkaan nuoren ihmisen tehdä, se ei kertakaikkiaan ole varteenotettava vaihtoehto.

Mielestäni onkin sitten asia erikseen, jos ihmisellä on hirvittäviä tuskia eikä mitään toivoa paranemisesta. Tietyin varauksin hyväksyn armomurhan.

Olen itsekin miettinyt, että jos olisin tilanteessa, missä olisin todella vaikeasti loukkaantunut, esim. halvaantunut täysin tai raajaton ja runneltu, ja joutuisin lopun elämäni elämään toisten avun varassa, riistäisin todennäköisesti hengen itseltäni, mikäli siihen vain fyysisesti pystyisin. Mielestäni loputon kärsimys ei jalosta, eikä sillä voi olla mitään suurempaa tarkoitusta loppuelämää ajatellen. Kärsimys ei tee hyvää ihmistä. Penemmät ongelmat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu.

Ymmärrän myös ihmisiä, jotka esim. hyppäsivät WTC-torneista alas, eli ottivat kohtalonsa omiin käsiinsä mielummin kuin odottivat mahdollisesti tuskallista kuolemaa liekeissä. Pelastuminen ja jonkin ihmeen odottaminen olisivat tässä tapauksessa olleetkin aivan turhia. Tämä nyt on tietysti ääripään tapaus.

Mutta rohkeutta, hyvät ystävät! Vaikka elämä saattaa nyt näyttää synkät puolensa, voi tilanne esim. vuoden päästä olla jo aivan toinen. Rohkeasti hakemaan apua, jos omat voimat eivät enää riitä!

Myös normaaliin arkeen on olemassa hyvä ohje.
        Eli aivan jokainen ihminen usein huomaa että mielessä alkaa pyöriä jokin tai jotkin itsepintaiset ajatukset, jotka eivät ole ollenkaan mukavia. Pahimmillaan ne voivat olla hyvinkin pitkäkestoisia ja piinaavia.

Silloin kannattaa ottaa käyttöön hyvin vanha ns. uskonnollinen mantra, joka syrjäyttää tehokkaasti pahoja ajatuksia ja mietteitä. Ja sitä kannattaa käyttää joutenollessa muutenkin.

Lausu mielessäsi vain toistuvasti ja rukouksenomaisesti näin: Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika armahda minua.

Tarkoittaa vain sitä että ajatusten ja tunteiden taso nousisi pahoja ajatuksia korkeammalle. Eli on parempi rukoilla kuin manata.

• muutakin tuskaa
        Kokenut kirjoitti:

"Olen itsekin miettinyt, että jos olisin tilanteessa, missä olisin todella vaikeasti loukkaantunut, esim. halvaantunut täysin tai raajaton ja runneltu, ja joutuisin lopun elämäni elämään toisten avun varassa, riistäisin todennäköisesti hengen itseltäni, mikäli siihen vain fyysisesti pystyisin. Mielestäni loputon kärsimys ei jalosta, eikä sillä voi olla mitään suurempaa tarkoitusta loppuelämää ajatellen. Kärsimys ei tee hyvää ihmistä. Penemmät ongelmat ovatkin sitten kokonaan toinen juttu."

Kirjoituksestasi jäi paha maku. Ikään kuin pitäisit fyysisesti sairaan, rujon, halvaantuneen jne. ihmisarvoa vähäisempänä ja hänen elämäntilannettaan toivottomana. Hänellä on kuitenkin yhtä suuri oikeus kokea olevansa sellaisenaan arvokas ja hyväksytty ihminen kuin fyysisesti terveellä, mutta mielenterveysongelmista kärsineellä ex-poikaystävälläsi.

Kärsimys ei sinänsä jalosta ketään, mutta se kuuluu väistämättä elämään. Tuskan, kivun, kärsimyksen kanssakin voi oppia elämään täysipainoista, innostavaa ja jopa onnellista elämää. Vaikka olisi minkä sairauden tai onnettomuuden jäljiltä ruma, rampa tai liikuntakyvytön. Vaikeiden asioiden hyväksyminen osaksi omaa elämää ei ole helppoa, mutta siihen haluan kannustaa.

• Pääsiäispupu

Mä olen vl ja kokenut vaikeaa masennusta vuosikausia. Masikseeni on kuulunut itsemurha-ajatukset. En ole kuitenkaan koskaan yrittänyt sitä tehdä, en uskalla. Tietysti ajattelen helvettiä ja läheisten valtavaa surua ja syyllisyyttä. Vieläkin masennuksen tullessa ajattelen itsaria, olen niin tottunut siihen, mutta ei auta kuin yrittää porskutella eteenpäin. Olen hakenut masennukseeni ammattiapua useita kertoja ja syönyt lääkkeitä, eli tiedän mitä tämä karuselli on.

• Toiveikas.

Hyvä pääsiäispupu, oletko saanut selville masennuksesi syitä. Niitä kannaittaisi miettiä ja eritellä.

Itselläni (exvl) on ollut kohtalaisen vaikeitakin masennusjaksoja, ja niihin on ollut osaltaan selkeitä ulkoisiakin syitä. Ongelma ilmenee verenpaineena ja jaksottaisena ahdistuksena.

Itsemurhaa en edes mieti vaikka usein on tuntunut hyvin tarpeettomalta tämä oleminen. Huomaan että tämä elämä hupenee muutenkin liian nopeasti käsistä, joten turha sitä on lyhentää, sillä tuskin itsemurhaajan "olo" siitä paljoa parantuisi.

Oletko tiennyt että jonkin pienen vitamiiniosan puute tuo jo masennuksen.

Hyvä Pääsiäispupu kerro enemmän itsestäsi ja masennuksesi syistä. Haluaisin kuulla ja vaihtaa vaikka kokemuksia, joten niistä voisi olla apua molemmille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      44
      3888
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1879
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1326
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1202
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      980
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      190
      975
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      228
      954
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      927
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      800
    10. Jälkiviisauttako

Kun katsot taaksepäin, tekisitkö jotain asioita toisin kaivattusi suhteen? Vai onko kaikki mennyt, niin kuin piti?
      Ikävä
      79
      799
    Aihe