Älykkyystaso on yhteydessä elämässä pärjäämiseen

Anonyymi

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä ihan selvä juttu! Kyllä sen jo koulussa näki, kun joillakin oppilailla oli kaikki hakusessaan ja mikään oppi ei mennyt perille, niin ei se elämä sitten heillä muutenkaan ole mennyt hyvin. Lisäksi tulivat alkoholi ja tupakka vielä varmistamaan huonon menestymisen.
      Jos on lusikalla annettu, niin eipä sitä sitten voi kauhalla vaatia!

    • Anonyymi

      Näin on. Yleensä nämä oman elämänsä sössineet ovat myös hyvin kriittisiä Suomen antamille mahdollisuuksille. Ei kuulemma voi edes opiskella, koska kaikki on on niin huonosti järjestetty yhteiskunnan puolesta.

      Kuitenkin suurin osa nuorista selviää ihan hyvin opinnoistaan ja suurin osa myös työllistyy opintojen jälkeen. Enemmistö ei ole voinut syntyä kultalusikka suussa..........

    • Anonyymi

      Suotta aloittaja itseään morkkaa.

      • Anonyymi

        Tuntuuko noin pahalta? Syystäkin, katsos!


    • Anonyymi

      Köyhiltä otetaan ja rikkaille annetaan. Se nähdään taas Suomessa korona-kriisissä.

      • Anonyymi

        Kuules, todellisuudessa se menee, että rikkailta otetaan meille köyhille! Rikkaat meidän köyhien yhteiskunnalta saamat etuudet maksaa.
        Meidänkin köyhäksi luokiteltu perhe saa yhteiskunnalta paljon enempi mitä me maksetaan kaikkia veroja (siis välittömät ja välilliset verot), vaikka me ei edes haeta mitään tukia erikseen. Yksistään lasten koulutus (kahdesta lapsesta yhteensä n. 13000€ vuodessa) ja terveydenhoito ovat sellaisia, että niitä ei meidän perheen
        maksamilla veroilla edes kustanneta.

        Joten älä taasen väännä mitään puppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules, todellisuudessa se menee, että rikkailta otetaan meille köyhille! Rikkaat meidän köyhien yhteiskunnalta saamat etuudet maksaa.
        Meidänkin köyhäksi luokiteltu perhe saa yhteiskunnalta paljon enempi mitä me maksetaan kaikkia veroja (siis välittömät ja välilliset verot), vaikka me ei edes haeta mitään tukia erikseen. Yksistään lasten koulutus (kahdesta lapsesta yhteensä n. 13000€ vuodessa) ja terveydenhoito ovat sellaisia, että niitä ei meidän perheen
        maksamilla veroilla edes kustanneta.

        Joten älä taasen väännä mitään puppua!

        "Rikkaat meidän köyhien yhteiskunnalta saamat etuudet maksaa."

        Tuo ei pidä paikkaansa. Rikkaita on niin vähän, ettei heille kuulemma kannata edes tehdä veronkorotuksia. Sen sijaan keski- ja hyväpalkkaisia (ja -eläkkeisiä) on niin runsaasti, että he kustantavat pääosin kotitalouksien maksamat nettoverot.
        Toinen puoli valtion veroista tulee sitten yrityksiltä ja yhteisöiltä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Rikkaat meidän köyhien yhteiskunnalta saamat etuudet maksaa."

        Tuo ei pidä paikkaansa. Rikkaita on niin vähän, ettei heille kuulemma kannata edes tehdä veronkorotuksia. Sen sijaan keski- ja hyväpalkkaisia (ja -eläkkeisiä) on niin runsaasti, että he kustantavat pääosin kotitalouksien maksamat nettoverot.
        Toinen puoli valtion veroista tulee sitten yrityksiltä ja yhteisöiltä.

        Pitkäaikatyötön

        Ei meillä köyhillä ole käytännössä mitään jakoa veronmaksajina, toki maksetaan se hyttysen liraus Itämeressä, mutta pieniä on silakat joulukaloiksi.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006294568.html

        Sinäkin olet pitkäaikatyöttömänä ollut vain yhteiskunnalta saamapuolella, vaikka joskus olisit maksanutkin myös valtion tuloveroa.

        Meidän perheessä ihan kylmä tosiasia, että jo pelkät lasten peruskoulun valtionosuudet ovat sellainen summa, että meidän maksamilla kaikilla veroilla edes niitä ei maksettaisi.

        Toki me on maksettu kunnallisveroa, pääomaveroakin osinko- ja vuokratuloista, yleveroa, mutta valtionveroa ei ole tarvinnut maksaa latiakaan pitkään aikaan. Arvonlisäveroa ja muita kulutukseen perustuvia veroja on maksettu, mutta kokonaisverojen määrä ei silti ylitä tuota kahdesta lapsesta valtiolta tulevaa peruskoulutuksen valtionapua kouluille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meillä köyhillä ole käytännössä mitään jakoa veronmaksajina, toki maksetaan se hyttysen liraus Itämeressä, mutta pieniä on silakat joulukaloiksi.
        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006294568.html

        Sinäkin olet pitkäaikatyöttömänä ollut vain yhteiskunnalta saamapuolella, vaikka joskus olisit maksanutkin myös valtion tuloveroa.

        Meidän perheessä ihan kylmä tosiasia, että jo pelkät lasten peruskoulun valtionosuudet ovat sellainen summa, että meidän maksamilla kaikilla veroilla edes niitä ei maksettaisi.

        Toki me on maksettu kunnallisveroa, pääomaveroakin osinko- ja vuokratuloista, yleveroa, mutta valtionveroa ei ole tarvinnut maksaa latiakaan pitkään aikaan. Arvonlisäveroa ja muita kulutukseen perustuvia veroja on maksettu, mutta kokonaisverojen määrä ei silti ylitä tuota kahdesta lapsesta valtiolta tulevaa peruskoulutuksen valtionapua kouluille.

        Miksi meistä köyhistä jauhat? Keskipalkkaiset eivät ole rikkaita.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi meistä köyhistä jauhat? Keskipalkkaiset eivät ole rikkaita.

        Pitkäaikatyötön

        Monet köyhät nyt eivät lainkaan ymmärrä sinä mukaan lukien, että kuka todella maksaa meidän edestä verot ja sen kaiken mistä nautimme yhteiskunnan maksamana. Ja täällä kaikki muut tuntuvat olevan rikkaita, kuin me köyhät. Siksi aika tärkeä pitää mielessä, kun vingutaan, kuinka köyhät muka maksaa tai joutuu maksajiksi. V#tut me mitään makseta, kun saadaan!

        Ja kyllä ihan rikkaat, siis ne jotka luokitellaan rikkaiksi maksaa tosi paljon veroja, sekin pitää ottaa huomioon. Koska pieni % maksaa kaikista veroista 70%!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet köyhät nyt eivät lainkaan ymmärrä sinä mukaan lukien, että kuka todella maksaa meidän edestä verot ja sen kaiken mistä nautimme yhteiskunnan maksamana. Ja täällä kaikki muut tuntuvat olevan rikkaita, kuin me köyhät. Siksi aika tärkeä pitää mielessä, kun vingutaan, kuinka köyhät muka maksaa tai joutuu maksajiksi. V#tut me mitään makseta, kun saadaan!

        Ja kyllä ihan rikkaat, siis ne jotka luokitellaan rikkaiksi maksaa tosi paljon veroja, sekin pitää ottaa huomioon. Koska pieni % maksaa kaikista veroista 70%!

        Sinä et näytä ymmärtävän, mistä yhteiskunnan verotulot oikein tulevat. Kannattaa tutustua vaikka tutkibudjettia-sivustoon. Tutustumiseen on syytä käyttää aikaa, jotta oikeasti ymmärtää, mitä mihinkin kuuluu ja mitä ei.

        Suomessa on vähän rikkaita, ja jonkin verran enemmän köyhiä. Suurin osa meistä kuuluu tulojen puolesta keskiluokkaan (minä en). Siksi rikkaiden veronmaksu on vähäistä. 70 prosentin verokertymän saamiseksi tarvitaan todella paljon keskiluokkaisia mukaan.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Tässä päässä ei juurikaan älyä ole.
      Pitäisi ostaa älypuhelin.Olisi älyä edes puhelimessa.

    • Anonyymi

      Psykologian professori heh heh ei mikään luotettavin tieteenala paljon poikkeamia ja poikkeusyksilöitä on. Vessasta alas vedän nämä väitteet.

    • Anonyymi

      Ilamnkos olen elämässäni pärjännyt, kun olen älykäs, vaikkei ole älyphelinta ym älylaitteita. Oma äly paras äly.

      On perhe, lapsia, ammatti, ja työtä ja omakotitalo, autoja 2 kpl kesämökki, ja rahaa ja oma elämä. Jes, "tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä".

    • Anonyymi

      Onko sitten sellainen ihminen älykäs joka vaikka pääkaupunkiseudulla ja ottaa 600000eur lainaa kerrostaloasuntoon. Tuollaisten professorien lausunnot tähtää materiaan.
      Valtion budjetti on 50miljardia ja velkaa 110miljardia niin onko älykästä.

    • Anonyymi

      En ole HS:n tilaaja, joten en voinut lukea viitattua artikkelia, vaikka se kiinnostavalta vaikuttikin.

      Pitkäaikatyötön

    • Anonyymi

      Tuohan totta jis oit hölmö hösläät kaikki rahat johki moskaan,elätät sen huijarin ns.Tää päätti mun pöydässä ei porvari rällää. Yli kalliita mitä tahaan suksikoon vit..n.Sehän on aina tulonsiirtoa ollut koska se tyhmä uskoo,nykyään kaikki haluu ahneita olla.Mietin erästä yrittäjää,nauraa partaansa kun ihmiset ostaa hinnat kolminkert.Muualta saa liikkeestä halvemmalla tai virosta samat kamat.ihmetteli ääneenkin..ollaanko huijattavissa oleva kansa.

    • Anonyymi

      Justiin juu kommentti helsingin sanomissa että se siitä sitten.Ihme ettei seiskassa.

    • Anonyymi

      Noh miten sen nyt sanoisin.

      Tulen erittäin väkivaltaisesta ja köyhästä perheestä. 5sisarusta. Joista 2 oli on aidosti erittäin fiksuja osasivat korjata rakentaa lapsena asioita ja tajusivat matikkaa ja fysikkaa jne jne jne.
      Mä taas olin se joka ei vaan oppinut kärsin paniikista masennuksesta ja stressiperäisestä traumahäiriöstä.

      Rööki alkoholi ja huumet astuivat elämään mutta niin astui myös vakiduuni noin 18v.
      Päälle 20v kun menetin paljon läheisiä. Lähdin hakemaan apua terapiaan. Kukaan ei tukenut ikinä tien raivasin täysin yksin.
      BTW päihteet kuuluu tänäki päivänä mutta viihdekäyttöä joskus.

      Mulla on lähes uusi auto ja mökki molemmat maksettu. 0e velkaa. Pääsen matkustelee vaikka 4-5kertaa ulkomailla. Nyt tosiaan säästän noin 500-1000e/kk eli matkat vähemmälle.

      Mutta muut elossa olevat köyhiä on velkaa ja merkintöjä.
      Eipä ne fiksut geenit hirveästi näy :D Kerran heitin veljelle että " olisin miljönääri jos olisi sun äly" hän suuttui erittäin pahasti :D

      Mua haukuttiin että mä joudun vankilaan ja pysyn köyhänä.

      Kyllä minä olen hyväksynyt etten ole älykäs tai fiksu tai etten opi heti kaiken.
      Mutta taloudellisesti minulla asiat ovat oikein mallikkaasti.

      Monesti törmään töissä oikeasti fiksuihin kavereihin mutta jatkavat samaa duunia pienellä liksalla. Dokaa puolet liksasta ja helkkaristi lainaa. Nice.

      • Anonyymi

        unohdin mainita että olen nyt 34v. Olen käynyt 9luokkaa keski arvo 6,6. Sen jälkeen töitä pätkissä. En ole lukenut vissiin yhtäkään kirjaa edes.

        Tarviiko olla fiksu jotta voi elää perusnormi elämää?

        Ei, sen mä opin.


    • Anonyymi

      Kaikista älykkäimmät eivät ole rahan perään. Esim. Nikola Tesla kuoli käyhänä, vaikka on kaikkien aikojen keksijä. Tesla halusi saada kaikille ilmaisen sähkön, mutta bisnesmiehet eivät tietenkään halunneet sitä. Sitten on ehkä kaikkien aikojen älykkäin ihminen mitä on koskaan elänyt, William James Sidis, joka myös kuoli köyhänä.

      Sitten on venäläinen Grigory Perelman, joka ratkaisi maailman vaikeimman matematiikan tehtävän ja ei halunnut miljoonan dollarin palkintorahaa.

      Älykkäät ovat yleensä erakkoja, eikä heidän tarvitse miellyttää muita, koska eivät tarvitse muiden seuraa. Menestymisen halu on halua miellyttää muita, koska haluaa kuulua joukkoon. Jos katsoo menestyneiden ihmisten rahankäyttöä, niin siinä ei ole yleensä järjenhiventäkään. Menestymisen johdosta voit ostaa lisää kallista krääsää, joka ei ole elämän kannalta välttämätöntä. Elääkseen ihminen ei tarvitse paljon rahaa, mutta silti jotkut haluavat miljoonia(järkevääkö?).

    • Anonyymi

      Totta!!!! Minä olen niin älykäs että olen selvinnyt elämässäni tekemättä ikinä töitä.
      En jaksaa raataa rahan takia, koska sitä saa muutenkin. Ennen laitettiin lippusia tt toimistoon ja kelaan ja työttömyysskassoihin, nyt ei tarvi kun sohvalla istua na jänpytellä ja rahaa tulee.

      Se vaatii älykkyyttä luistaa kaikista paskaduuneista ym. Jos rahaa utlee näinkin niin miksi raataa?

      Minulla on muutakin tekemistä kun olla 9 e päiväkorvauksella tai muilla poljetuilla palkoilla töissä, ei onnistu.

      Älykkyytt vaatii se että osa hndlata hommat omaksi eduksi, eikä ojenna työlnsä rahaa keplottelijoille jotka teettä muilla työt ja maksaa huonoa palkkaa jolla ei tule toimeen.

      Minä olen vaan ja tee mitä huvittaa ja elän tosi hyvää elämää. Aina on ollut rahaa.

    • Anonyymi

      Älykkyys, järkevyys, viisaus?
      Ihminen voi olla viisas vaan ei järkevä! Touhu on sen mukaista.
      Älykkyys on monitahoisempi asia.
      Tuosta pyhästä kolminaisuudesta puuttuu niinkin monisärmäinen tekijä kuin luonne!

      Kohtuullinen, tai vaatimatonkin älykkyys yhdistyneenä sopivaan luonteeseen ja "pelisilmään" saattaa johtaa parempaan tulokseen kuin huippuäly.
      Riippuu tietenkin siitä mitä haluaa.
      Moraali onkin oma juttunsa.

    • Anonyymi

      Kengän koko 44 ja äö sama täällä.

    • En tiedä tarkkoja lukuja, mutta toimeentulotukea saanee noin 250 000 työikäistä tällä hetkellä. Työttömiä on reilu 400 000. Toimeentulotukea saanee siten hieman alle 10% väestöstä ja työttömiä (tai muualla kuin työssä) lienee työvoimasta jotain 15%.

      Jos ajatellaan älykyysosamäärää, asettuu valtaosa (n.70%) väestöstä 85-115 pisteen välille. Tällöin 15% väestöstä on hyvin älykkäitä ja 15% lievän kehitysvamman rajoilla.

      Minun vähäisellä älykkyydelläni on vaikeuksia kuvitella, että juuri se älykkäin osa kansasta olisi työttömänä tälläkään hetkellä.

      Ymmärrettävästi ihminen voi joutua työttömäksi omatta syyttään, jolloin hänen on etsittävä itselleen uusi työpaikka. Toiseksi yhteiskunnnan työmarkkinarakenteet saattavat suosia jotain väestöryhmää enemmän kuin toisia, esim. nuoria työnhakijoita, mikä aiheuttaa vääristymää tilastojen perusteella tehtäviin johtopäätöksiin.

      Ylläolevan perusteella on kuitenkin vaikea väittää, että juuri se älykkäin osa kansasta olisi työttömänä vuodesta toiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe