Mitä söit tänään

Anonyymi

Minulla on ruokailut vähän niin ja näin, kun itse uskalla kauppaan ja ostokset toimitetaan kerran kahdessa viikossa. Maidot vanhenee, tuoreet hedelmät ja vihannekset loppuu ja kaikki on pakkasessa. En muista ottaa sulamaan ja tänäänkin panin uuniin sellasenaan 400 g jauhelihaa. Makaroonia keitin ja ketsuppia lisäsin ennen syöntiä kun oli niin kuuvan tuntuista. Aamulla ja illalla voileipää juuston ja kimkun kanssa ja muutamat kahveet. Yksin elelen.

20

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on niin hyvä palvelu, että oikein toivon tämän kestävän kauan.
      Tyttärelleni laitan kauppalistan, puutelistan, ja siihen perään kirjoitan, että improvisoi lisää.
      Hyvin tuntee äitinsä ja tietää mitä improvisoida.
      Pysyisi vain hän sen verran terveenä, että pystyy ruokkimaan minua oven raosta.

Tänään kaivoin melkein ylitäydestä pakastimesta jauhelihasopan, jota keitin isolla kattilalla silloin kun jauheliha oli tarjouksessa. Osan lihasta käytin makaroonilaatikkoon, jota sitäkin on monta annosta pakastimessa.
      On niin paljon siellä muutakin valinnanvaraa, että saa miettiä kauan, että mitäs hyvää tänään söisin.
      Eikä ole itse tarvinnut raahata mitään kaupoilta.
      Tilaan aina laktositonta maitoa ja piimää, niin niissä on pitkä käyttöaika. Jos meinaa mennä maito vanhaksi, niin heitän pannarin uuniin ja tilaan lisää.

• Anonyymi

Tilaan myöskin ruokakassit runsaan kahden viikon välein. Olen kovin systemaattinen, joten meille se sopii hyvin. On olemassa pitkään säilyvää maitoa ja edellisiltana päätän mitä seuraavana päivänä syödään ja sen mukaan otan esim lihan tai lohen tai useinkin valmiina ruuan illalla ennen nukkumaan menoa pakkasesta ja dadmam se on sulaa seuraavaksi päiväksi.
      No jos joskus unohda, on mikro oiva apu.
      Jatkan varmaan nettitilauksia koronakauden jälkeenkin. On se niin helppoa ,kun kahdeksan kassia ruokaa ym tuodaan ovelle. Edullisempaakin on Prismasta ,kuin tuosta pienehköstä lähi k-marketista.

• Anonyymi

Mikrossa sulatin pakastepitsan ja aikaisemmin nakkeja keitin kattilassa.Banaanit hyviä kun kuoret melkein ruskeat,

• Banaanejakin voi pakastaa.

• Anonyymi

Miksi sinä et käy kaupassa? Ja jos et, niin edes viikottain täytyy ruokatarpeet kotiin toimittaa. - Nm. Järjestelykymysys

• Anonyymi

Prismasta ja cittarista olen viikottain ottanut, tuovat oven taakse. Näin on pelannut 2 kk, joskus tekis mieli käydä itse, mutta en ole käynyt.
        Saa nähdä, jos kesemmällä sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Prismasta ja cittarista olen viikottain ottanut, tuovat oven taakse. Näin on pelannut 2 kk, joskus tekis mieli käydä itse, mutta en ole käynyt.
        Saa nähdä, jos kesemmällä sitten.

Miksi et käy itse? - Nm. Syy

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi et käy itse? - Nm. Syy

Miksi kävisi itse, jos ei ole tarpeen?

• Anonyymi

Minä käyn itse kaupassa, pidän vaan ns.turvavälit siellä. Lapset niin kaukana ettei viiti heitä vaivata enää ruokaostoksilla, vaikkeivät 50 kilsaa etempänä minua olekaan, mut silti liian pitkä matka..

• Anonyymi

alottajalle,,
      osta karjalanpiirakkaa, se on aamupalana helppo ruoka kahvin kanssa,

päivällä tee puuroa,
      joskus keitä perunoita, syö peruna paloina voin kanssa ,
      on helppoa alkukantaista ruokaa,

hernekeitto on myös helppo laittaa,
      purkin avaa ja lisää vettä ja kehuttaa 5 minuuttia, on hyvää herkullista ja helppolaittaa,

minullaki nyt vanhana on alkanu tulla ruuan kanssa vaikeuksia,
      siksi syönkin nykyisin kaikkea helposti laitettavaa ruokaa,

vanhuus on inhottava asia,
      entisestä aktiivisesta ihmisestä tulee huno muistinen,
      kaikenlaiset toiminnat muuttuu vaikeeksi,
      pakko vaan koittaa selviytyä,
      vaikka ei aina selviydykkää,
      jakselaan,

• Anonyymi

Tuolla ruokavaliolla ei selviydy millään ilveellä eikä ollenkaan. - Nm. Petraamista on

• Anonyymi

Paossa koronaa 1 Bunkkerit
      Lynchin mukaan pandemia on tuonut esille sen, että Yhdysvaltojen ekonominen järjestelmä on hyvin haavoittuvainen ja epävakaalla pohjalla.

– Jos järjestelmä romahtaisi, näkisimme myös sosiaalisen järjestelmän romahtamisen ja siitä seuraavat levottomuudet. Ihmiset menisivät ovelta ovelle yrittäen tehdä vahinkoa ja yrittäen varastaa, yrittäen ottaa ruokaa ja tarvikkeita.

– Asiakkaani haluavat piiloutua maan alle, jotta heidän ei tarvitse huolehtia siitä, mitä yläpuolella tapahtuu.

Luksusbunkkerit ovat rakennettu suojaavasta teräksestä ja niissä on muun muassa luodinkestävät ovet ja oma ilmansuodatusjärjestelmä. Videolla esitellään niin sanotuksi ultrabunkkeriksi kutsuttu suoja, jolla on kokoa yli 550 neliömetriä.

• Anonyymi

Paossa koronaa Lontoo mayfair

Osa tiedusteluista on ollut niin käsittämättömiä, että ne ovat hämmästyttäneet jopa toimitusjohtajan. Musgrove kertoi valotti tilannetta tapauksella, jossa yksi asiakkaista oli juuri saanut 35 miljoonan punnan eli lähes 40 miljoonan euron asunnon Mayfairissa.

– He halusivat ostaa täysin samanlaisen asunnon aivan kulman takaa, koska he eivät halunneet koronavirusta uuteen kotiinsa.

• Anonyymi

On uskomatonta että joku pakenee koronaa Mayfairiin niin on ysäriä että aasialaisia ja jos mitä pikkumiljönääriä nykyisin

kyllä se oikea asiallinen paikka on edelleen kensington
      vaikka cottesmore gardens tai kensington palace gardens
      jos lontooseen pakenee koronaa

• Anonyymi

Towerin tornissa on hyvä olla piilosta.

• Anonyymi

Ai, jaa, tekö ette käy kaupassa. Kyllä minä olen käynyt. Vajaan parin viikon välein käyn. Etäisyys, vähän muita asiakkaita, kasvomaski, hanskat ja kotona käsien pesua ja sarvikuonokannua.

• Laitan yleensä pikapikaruokia, niin tänäänkin
      sipulikeitto valmistui nopeasti, ei tarvinut kauan keittiössä huhkia.
      tavallisia sipuleita ja muutama valkosipulin kynsi riitti tänään.
      En tiedä minkä maalaista se oli , mutta niin oli oman suun mukaista, että.
      Rikoin juuri ennen syöntiä keskelle keittoa yhden kananmunan, sen verran sitten odotin, että se kypsyi ja ei kun syömään.
      Keiton kaverina oli pari siivua pataleipää, olen sitä viime aikoina innostunut tekemään, sekin helppoa kuin heinänteko ja nopeaa muuten, paitsi että sen pitää puoli vuorokautta tekeytyä vedottomassa paikassa ennen pataan panoa. Sotken taikinaan siemeniä mitä sattuu olemaan ja joskus pähkinöitäkin. Tähän leipään oli osunut sekä siemeniä että pähkinöitä.

• Olen syönyt normaalisti ja käynyt kaupassa tarvittaessa. Olen huolehtinut hygieniasta parhaani mukaan.
      Muuten vietän aikani kotona kissan kanssa. Käyn pyöräilemässä ja lenkillä.
      Huomenna menen kampaajalle, oli aika jo siihen aikaan kun ensimmäiset tiedot koronasta saatiin, silloin peruin ajan, nyt kampaajat saavat ottaa asiakkaita.
      Suojaudun kunnolla, vaadin saman häneltä.

• Anonyymi

Eilisen keittoperunan,savulohta ja Vesta silliä Peri kevät rullaa , reissumiästä napsut ja kaljaa päälle :)

• Anonyymi

Itelleni on tullut ihan uusia ruokatapoja.
        Teen usein uuniohrapuuroa ja paistan lettuja vohvelipannulla.
        Tänään tein porkkanakeittoa: porkkanoita, sipulia, valkosipulia, linssejä, kurkumaa, kookosmaitoa, suolaa ja lipstikkaa (puljongin sijasta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      65
      7391
    2. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      238
      6247
    3. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      80
      4591
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      108
      3822
    5. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      67
      3056
    6. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      2966
    7. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      121
      2651
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      34
      2108
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      62
      1947
    10. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      256
      1867
    Aihe