The Beatles

Anonyymi

Kun SIr Simon Rattle kommentoi Wagnerin ja SIbeliuksen eroa totesi hän osuvasti että Wagnerilta menee tuntikaupalla aikaa kyetä siihen minkä sibelius tekee muutamassa minuutissa. Juu. Ja beatles tekee sen saman muutamassa kymmenessä sekunnissa.

On todella kummallista että Klassisen musiikin kuuntelijat jaksavat istua kuuntelemaassa Wagnerin loputonta lahjattomuutta. Kun ei ole korvaa millä säveltää niin ei ole.

NIin monet klassisen musiikin mestariteokset ovat harhaa vain. On SHostakovicsin pelleily jossa hän sävelsi käyttäen teemoina milloin omia nimikirjaimiaan melodiiana, milloin jonkun rakastajansa nimikirjaimia. Erinomaisia esimerkkejä miten kevyesti ja hulluudella maailmankuulut säveltäjät työnsä ottivat.

Ja Prokofjev lainasi muiden säveläjien sävelkulkuja ja matemaattisesti siirsi ne uuteen sävelajiin uudelle paikalle asteikossa. Esimerkkejä siitä millaisia tunareita voikaaan olla olemassa.

Ja Bach, miksi hän lähti säveltämään fuugiaaan niin pienistä mitäänsanomattomista melodioista? Koska ei tuntenut parempiakaaan sielussaaan. Noh Bach on kyllä oikeasti kova, mutta hänelläkin on heikkoutensa.

SIbeliuksen sinfonioissa on usein vain vähän nuotteja verrattuna moniin muihin liioittelijoihin. Koska Kehitys kehittyy kohti melodioiden säveltämistä. Soolojen "säveltämisen" ja oikeiden melodioiden välillä on iso ero. Klassinen musiikki on täynnä paisuneita sooloja, mitäänsanomattomista melodisista ideoista.

Usein kuulee puhuttavan sentimeelisista iskelmistä, mutta voi hyvänen aika; Kyllä maailman sentimentaalisin säveltäjä on usein juhlittu Frederick Chopin. Niinkuin Robert Schumann usuvasti totesi ovat Chopinin kuulusiat preludit harjoitus-sävellyksiä; viimeistelemättömiä demoja.

SIb.Forever

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sibelius ja Beatles on paskaa musiikki. Piste.

      • Anonyymi

        Sibeliuksella ei ole sinfonioissaan minkäänlaista sisäistä panosta eikä sanottavaa, ei sen enempää Beatlesillakaan. Pitäisin Wagneria ilman muuta merkittävämpänä säveltäjänä kuin Sibeliusta. Jälkipolvet ovat erehtyneet arvostaessaan Sibeliuksen niin korkealle mitä hän ei millään muotoa ansaitsi heikon musiikillisen substanssin takia.


    • Anonyymi

      Hae nyt vaan lisää pillereitä tiskiltä, erkki voi auttaa sinua palaamaan takaisin kehoosi sieltä lehmästä.

      • Anonyymi

        Musiikilliset kokemukset ovat puhtaasti henkistä laatua, ei niillä ole mitään tekemistä pillereiden syömisen kanssa eivätkä mitkään pillerit saa aikaan sellaisia kokemuksia kuin suurten nerojen taide joka saa aikaan korkeimmanasteisia ja transsinomaisia psykofyysisiä tiloja. Eivät ne muuten mitään neroja olisikaan jos heidän musiikillaan ei olisi suuria ja syvällisiä emotionaalisia vaikutuksia ihmisen psyykeen ja tunteisiin kyeten muuttamaan niitä ja kohottamaan toiseen vireeseen.


    • Anonyymi

      Olipa hyvä että kerroit, hohhoijaa.

      • Anonyymi

        Sanat eivät riitä kuvaamaan valtavia psykofyysisiä tiloja joita musiikista voi kokea musertavien emotionaalisten kokemusten tunkiessa kuuloaistimuksenkin tahtona ulos tajunnata menettäessämme minuutemme hikikarpaloiden valuessa pitkin sängyllä lepäävän kylmän kehon rintamusta ja nivustaipeiden valtimoiden jyskyttäessä kiivaasti muutoin niin levollisessa transsiin vaipuneessa kehossa.


    • Anonyymi

      No muta, yöllättävän harva tietää tämän että The Beatles aikaan ennenkuin he saivat levytyssopimuksen suunnitteli laajentuvansa silloisesta 4 tai 5 soittajan rautakitaralanka kokoonpanosta 50 - 120 hengen sinfoniaorkesteriksi ja noin 30 - 40 hengen kuoroksi ja alkavansa sitten esittää rock 'n' rollin sijaan pelkästään Schubertin oopperoita.

      Suunnitelma piti unohtaa kun heille selvisi että Liverpoolissa sijaitsevan Cavernin esityslava olisi liian pieni edes 20 hengen orkesterille 120 hengen orkesterista nyt puhumattakaan, samoin suunnitellulle ainakin 30 hengen kuorolle ei olisi siellä Cavernin esityslavalla ollut tilaa.

      Niinpä he sitten jatkoivat 4 - 5 hengen laulu- ja soitinyhtyeenä. Ja suurin pettymys heille oli se että heidän piti alkaa itse tehdä esittämänsä kappaleet kun Schubertin kappaleitten esittämiseen ei herunut lupaa Schubertin perikunnalta. Tästä vähälle huomiolle jääneestä musiikinhistoriallisesta tosiasiasta löytyy selkeä piiloviesti yhtyeen ihan uransa lopulla levyttäneestä kappaleesta 'You know his name (look up his greatest hits)' joka on silkkaa Schubertin ylistystä niin melodialtaan kuin sävelleltään.

      • Anonyymi

        Mitä sä pöliset? Ongelma beatlesissa ei ole se, että se oli musiikkia pienelle kokoonpanolle, vaan se että klassisen musiikin mestarit ovat sävellyksellisesti ylittäneet heidän saavutuksensa jo teini-ikäisinä. Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika). Ylivertaista musiikkitaidetta verrattuna Revolveriin. Tai kuuntele Schubertin laulu Erlkönig, sen loistokas kuvaileva ja traaginen musiikki. Koskettavaa laulutaidetta mestarimelodikolta. Tai Mendelssohnin jousioktetti, jossa ilmenee miten jousioktettia voi kauniisti hyödyntää (Eleanor Rigby on tästä selkeästi huonompi esimerkki). Nämä sävellykset on tehty, kun mainitut säveltäjät ovat olleet 17v,18v ja 16v. Samaan eivät kuitenkaan biitlerokkarit yltäneet musiikillaan edes 25v, tai 35v, tai 65v. Jos olet kuullut McCartneyn osittain säveltämän Liverpool-oratorion, ymmärrät ettei Pauli edes ollut oikea säveltäjä, saati historian Mestarien veroinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä pöliset? Ongelma beatlesissa ei ole se, että se oli musiikkia pienelle kokoonpanolle, vaan se että klassisen musiikin mestarit ovat sävellyksellisesti ylittäneet heidän saavutuksensa jo teini-ikäisinä. Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika). Ylivertaista musiikkitaidetta verrattuna Revolveriin. Tai kuuntele Schubertin laulu Erlkönig, sen loistokas kuvaileva ja traaginen musiikki. Koskettavaa laulutaidetta mestarimelodikolta. Tai Mendelssohnin jousioktetti, jossa ilmenee miten jousioktettia voi kauniisti hyödyntää (Eleanor Rigby on tästä selkeästi huonompi esimerkki). Nämä sävellykset on tehty, kun mainitut säveltäjät ovat olleet 17v,18v ja 16v. Samaan eivät kuitenkaan biitlerokkarit yltäneet musiikillaan edes 25v, tai 35v, tai 65v. Jos olet kuullut McCartneyn osittain säveltämän Liverpool-oratorion, ymmärrät ettei Pauli edes ollut oikea säveltäjä, saati historian Mestarien veroinen.

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        Totta, hyvin sanottu sellaiselta, joka ei ymmärrä musiikista juuri yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hyvin sanottu sellaiselta, joka ei ymmärrä musiikista juuri yhtään mitään.

        Olen kokenut sen minkä säveltäjä itse on kokenut teostaan luodessaan siis sen syvimmän mahdollisen minkä musiikin syvimmästä olemuksesta voi tajuta ja ymmärtää kokiessani syvässä transsitilassa Mozartista ja beethovenista katharsiksen ja valtaisan hurmion schubertin suuresta C duuri sinfoniasta joka aikalaisorkesterillekin oli mahdotottoman vaikea harjoitettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut sen minkä säveltäjä itse on kokenut teostaan luodessaan siis sen syvimmän mahdollisen minkä musiikin syvimmästä olemuksesta voi tajuta ja ymmärtää kokiessani syvässä transsitilassa Mozartista ja beethovenista katharsiksen ja valtaisan hurmion schubertin suuresta C duuri sinfoniasta joka aikalaisorkesterillekin oli mahdotottoman vaikea harjoitettava.

        Klassisen säveltäjät ovat liian monesti itsekritiikittömiä, ja kun se puuttuu on sitten sävellyksetkin mitäänsanomatonta ja sekavaa sillisalaattia, hieman kuin 1970 luvun progressiivinen rockmusiikki. Tekemisen halu ylittää itsekritiikin, se on synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klassisen säveltäjät ovat liian monesti itsekritiikittömiä, ja kun se puuttuu on sitten sävellyksetkin mitäänsanomatonta ja sekavaa sillisalaattia, hieman kuin 1970 luvun progressiivinen rockmusiikki. Tekemisen halu ylittää itsekritiikin, se on synti.

        Sibeliuksen itsekritiikki sai polttamaan hänet 8. sinfoniansa Ainolan takassa ja Aarre Merikannon leikkelemään sekstettonsa ja 3. viulukonserttonsa sekä sinfonista harjoitelmaansa jonka heininen rekonstruoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut sen minkä säveltäjä itse on kokenut teostaan luodessaan siis sen syvimmän mahdollisen minkä musiikin syvimmästä olemuksesta voi tajuta ja ymmärtää kokiessani syvässä transsitilassa Mozartista ja beethovenista katharsiksen ja valtaisan hurmion schubertin suuresta C duuri sinfoniasta joka aikalaisorkesterillekin oli mahdotottoman vaikea harjoitettava.

        "katharsiksen..."

        Mullakin kerran oli se mutta käynti hammaslääkärissä auttoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä pöliset? Ongelma beatlesissa ei ole se, että se oli musiikkia pienelle kokoonpanolle, vaan se että klassisen musiikin mestarit ovat sävellyksellisesti ylittäneet heidän saavutuksensa jo teini-ikäisinä. Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika). Ylivertaista musiikkitaidetta verrattuna Revolveriin. Tai kuuntele Schubertin laulu Erlkönig, sen loistokas kuvaileva ja traaginen musiikki. Koskettavaa laulutaidetta mestarimelodikolta. Tai Mendelssohnin jousioktetti, jossa ilmenee miten jousioktettia voi kauniisti hyödyntää (Eleanor Rigby on tästä selkeästi huonompi esimerkki). Nämä sävellykset on tehty, kun mainitut säveltäjät ovat olleet 17v,18v ja 16v. Samaan eivät kuitenkaan biitlerokkarit yltäneet musiikillaan edes 25v, tai 35v, tai 65v. Jos olet kuullut McCartneyn osittain säveltämän Liverpool-oratorion, ymmärrät ettei Pauli edes ollut oikea säveltäjä, saati historian Mestarien veroinen.

        "Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika). Ylivertaista musiikkitaidetta verrattuna Revolveriin."

        Yllä taas kerran verrataan omenaa appelsiiniin ja ollaan sitä mieltä että omena on huono kun se ei näytä eikä tunnu eikä tuoksu eikä maistu appelsiinilta.

        Revolver ei pyrkinyt olemaan jotain samankaltaista tai parempaa tai enempi kuin Mozartin 25. sinfonia. Sinfoniat ovat orkesterimusiikkia ja sen myötä sietämättömän työläitä 3 muusikon 1 rumpalin kokoonpanon toimesta esitettäväksi. Beatlesin Revolver puolestaan on 14 laulun kokoelma niistä ainakin 16 laulusta jotka Beatlesin jäsenet saivat aikaiseksi vuonna 1966. Ja lauluina ne Revolverin laulut pärjäävät varsin oivasti Mozartin tai kenen hyvänsä tekemille lauluille.

        Revolver taideteoksena kilpaili ja ehkäpä myös voitti The Beach Boysin ynnä monen muun pop/rock-yhtyeen vuoden 1966 tuotokset. Mozart 25. sinfonioineen taas oli jotain jota vaikkapa samaan aikaan vielä aktiivisesti säveltänyt herra Shostakovich töillään saattoi yrittää laittaa niinsanotusti paremmaksi, mutta onnistuiko Shosta siinä, se on asia jonka aika näyttää tai sitten ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu.

        "Jos olet kuullut McCartneyn osittain säveltämän Liverpool-oratorion, ymmärrät ettei Pauli edes ollut oikea säveltäjä, saati historian Mestarien veroinen."

        Miten niin osittain? Hän käytti orkestroijaa koska ei itse tunnetusti hallitse nuottikirjoitusta, mutta sen oratorion jokaikinen teema tai melodia on peräisin McCartneyltä.

        Ja mitä tulee laulun säveltämiseen, mikä on säveltämisen vaikein osa-alue, ja on sitä siksi koska se on niin helppoa että kukatahansa voi teoriassa sitä tehdä, mutta sen tekeminen niin hyvin kuin Mccartney parhaissa lauluissaan on tehnyt on äärimmäisen vaikeaa ja hyvin harva on siinä onnistunut, ja vielä harvempi on siinä onnistunut niin moneen kertaan kuin mitä McCartney on tehnyt, (jos onnistumista lasketaan vaikkapa singlelistan 1. sijoituksilla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sä pöliset? Ongelma beatlesissa ei ole se, että se oli musiikkia pienelle kokoonpanolle, vaan se että klassisen musiikin mestarit ovat sävellyksellisesti ylittäneet heidän saavutuksensa jo teini-ikäisinä. Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika). Ylivertaista musiikkitaidetta verrattuna Revolveriin. Tai kuuntele Schubertin laulu Erlkönig, sen loistokas kuvaileva ja traaginen musiikki. Koskettavaa laulutaidetta mestarimelodikolta. Tai Mendelssohnin jousioktetti, jossa ilmenee miten jousioktettia voi kauniisti hyödyntää (Eleanor Rigby on tästä selkeästi huonompi esimerkki). Nämä sävellykset on tehty, kun mainitut säveltäjät ovat olleet 17v,18v ja 16v. Samaan eivät kuitenkaan biitlerokkarit yltäneet musiikillaan edes 25v, tai 35v, tai 65v. Jos olet kuullut McCartneyn osittain säveltämän Liverpool-oratorion, ymmärrät ettei Pauli edes ollut oikea säveltäjä, saati historian Mestarien veroinen.

        "Kuuntele vaikka Mozartin 25 sinfonia ja varsinkin neliosaisen teoksen ääriosat (eka ja vika)."

        Täytyy myöntää että yllätyin tuosta että Mozart on säveltänyt kokonaisen sinfonian esitettäväksi 2 sähkökitaraa, bassokitara ja rummut kokoonpanolla. Ei siitä Wolfiesta olisi uskonut, varsinkin kun muistaa että sähkökitaroitten ja -basson keksimiseen tuolloin Mozartin aikana oli vielä ainakin semmoset reilustikin yli satavuotta.

        Se vaan osaltaan todistaa että kuinka paljon edellä aikaansa Mozart oli. Toivottavasti jostain arkistosta vielä löytyy Mozartin tekemä räppi, ja/tai reggae, niin voitais lailla kieltää kaikki 1850 vuoden jälkeen tehty musiikki, ja sen jälkeen esim singlelistat myynnistä tai striimauksesta voisi olla tämmöstiä:
        1. Artisti No 1 - Shubertin Aave M aaria.
        2. Artisti No 2 - Shubertin Aave M aaria.
        ...
        19. Artisti No 19 - Shubertin Aave M aaria.
        20. Artisti No 20 - Shubertin Aave M aaria.

        Olen aina nauttinut tuosta oppperataiteen ylittämättömästä helmestä eli Schubertin Aave M aariasta. Siinä on lauluksi semmonen yliluonnollinen tunnelma ja sen aave M:n melkein näkee kun se laulu soi.

        Monikohan tietää että kyseinen aaria perustuu todelliseen aaveeseen, joka ennen aaveksi muuttumista oli mukana tapahtumissa joista kertoo muunmuassa Fritz Langin ohjaama elokuva M - kaupunki etsii murhaajaa. M -kaupunki taas on saanut nimesä siitä että sen asukkaat eivät halunneet käyttää etunimiä joten kaikkia siellä kaupungissa kutsuttiin ämmiksi, mikä taatusti olisi herättänyt närää sen M - kaupungin miesväestössä mikäli he olisivat olleet suomenkielisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "katharsiksen..."

        Mullakin kerran oli se mutta käynti hammaslääkärissä auttoi.

        Karies on hammasmätä jota ei pidä sekoittaa katharsikseen, sielun kuorman kirvoittumiseen ja puhdistumiseen joka on seurasta musiikillisten kokemusten aiheuttamasta minuuden menettämisestä kun äly tunkee tahtomisen ulos tajunnasta ja tiedoitsevasta tulee tiedoitsemisen puhdas subjekti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karies on hammasmätä jota ei pidä sekoittaa katharsikseen, sielun kuorman kirvoittumiseen ja puhdistumiseen joka on seurasta musiikillisten kokemusten aiheuttamasta minuuden menettämisestä kun äly tunkee tahtomisen ulos tajunnasta ja tiedoitsevasta tulee tiedoitsemisen puhdas subjekti.

        Käy sinäkin vaan lääkärissä, saat apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy sinäkin vaan lääkärissä, saat apua.

        joo, mun tarttiskin käydä hammaslääkärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy sinäkin vaan lääkärissä, saat apua.

        Niinhän se Schubertkin näköjään sai. Menehtyi lavantautiin. Mutta nerojen musiikki voi saada kuulijassa aikaan korkeimmanasteisia psykofyysisiä tiloja jotka ovat ns. henkistä ravintoa jota me kulltuurinälkäiset kaipaamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se Schubertkin näköjään sai. Menehtyi lavantautiin. Mutta nerojen musiikki voi saada kuulijassa aikaan korkeimmanasteisia psykofyysisiä tiloja jotka ovat ns. henkistä ravintoa jota me kulltuurinälkäiset kaipaamme.

        Ei lavantautimusiikkia, ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lavantautimusiikkia, ei kiitos.

        Niinno, ei Schubert tainnut lavantaudin saatuaan juuri säveltääkään enää mitään mitä nyt vietti aikansa winterreisen oikovedosten parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno, ei Schubert tainnut lavantaudin saatuaan juuri säveltääkään enää mitään mitä nyt vietti aikansa winterreisen oikovedosten parissa.

        Ei enää oikovedosmusiikkiakaan, ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää oikovedosmusiikkiakaan, ei kiitos.

        Sitä ne kyllä valitettavasti levyttä yhä uudelleen eikä esmes Tuukkasen, Linnalan, Fordellin, Fougstedtin tai Saikkolan sinfonioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ne kyllä valitettavasti levyttä yhä uudelleen eikä esmes Tuukkasen, Linnalan, Fordellin, Fougstedtin tai Saikkolan sinfonioita.

        Klassinen ei säväytä, se on kalkkeutunutta ja kaavoihinsa kangistunutta.
        Onneksi on Beatles.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klassinen ei säväytä, se on kalkkeutunutta ja kaavoihinsa kangistunutta.
        Onneksi on Beatles.

        Klassinenhan juuri on se joka säväyttää jos on säväyttääkseen. Kuuntelin juuri Schubertin 4-kätisen pianofantasian f molli konserttitaltiointina ja se säväytti ja sai tuntemaan syvemmin. Beatlesista ei ole mihinkään. Se on kaavoihinsa kangistunutta, tylsistyttävää ja surkuhupaisaa pikkupoppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klassinenhan juuri on se joka säväyttää jos on säväyttääkseen. Kuuntelin juuri Schubertin 4-kätisen pianofantasian f molli konserttitaltiointina ja se säväytti ja sai tuntemaan syvemmin. Beatlesista ei ole mihinkään. Se on kaavoihinsa kangistunutta, tylsistyttävää ja surkuhupaisaa pikkupoppia.

        Kun kerran olet hieman heikossa hapessa heti viikon alussa, suosittelen Beatlesin ekan albumin ekaa kappaletta I Saw Her Standing There. Se alkaa Paul McCartneyn laskiessa 'one two three four!'.
        Siitä viikko alkaa muuttumaan myönteisempään suuntaan, koita vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerran olet hieman heikossa hapessa heti viikon alussa, suosittelen Beatlesin ekan albumin ekaa kappaletta I Saw Her Standing There. Se alkaa Paul McCartneyn laskiessa 'one two three four!'.
        Siitä viikko alkaa muuttumaan myönteisempään suuntaan, koita vaikka.

        Beatles on surkeaa rämpytystä kun Schubert kohottaa hurmiollisesti taivaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beatles on surkeaa rämpytystä kun Schubert kohottaa hurmiollisesti taivaisiin.

        Voi, voi etkö kuunnellutkaan Beatlesia? Olet yhä noin myrtsinä ja allapäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi, voi etkö kuunnellutkaan Beatlesia? Olet yhä noin myrtsinä ja allapäin.

        Kuuntelin Verdin mitäänsanomattoman laimean dueton othellosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin Verdin mitäänsanomattoman laimean dueton othellosta.

        Beatlesin musiikki saa myrtsiksi koska siitä puuttuu musiikillinen luovuus


    • Anonyymi

      Kun Sir Simon Rattle kommentoi Wagnerin ja Sibeliuksen eroa totesi hän osuvasti että Wagner ravitsi hiusjuuriaan sisältäpäin mutta kuten Sibeliuksen täyskaljusta selkeästi näkee Sibelius ei.

      Josta täyskaljuuntumisesta seurasi että Sibelius ensin kokeili Mauri Pekkariselta lainaamaansa tubeeta, mutta joutui toteamaan että se näytti hiukka tai oikeastaan jopa enempi kuin höpsöltä hänen päässään, ja niinpä hän sitten päätti lopettaa säveltämisen kokonaan kun tuli siihen tulokseen että ei kehtaa alkaa kulkemaan lippalakki kokoajan päässä aina kun kumminkin olisi oltava läsnä jokseenkin jokaisen uuden sävellyksen kuten sinfuunia kanta-esityksessä. Ja jos lippalakki vielä kesäisin menisikin niin entäs talvi, olisi naurettavaa istua koko ajan karvalakki päässä niissä konserteissa, ja pelkässä lippalakissa sitten voi palelluttaa päänsä kun talvipakkasessa kävelee konsertin jälkeen joko juna-asemalle tai hotellille tai sitten kotio.

      • Anonyymi

        Schubertilta taisi hiukset lähteä kupan seurauksena jos hänestä kertovat filmit ovat totta.


    • Anonyymi

      Mutta silti McCartney oli hieno ja aistikas lauluntekijä ja melodisen rockin ja iskelmän suurmies, jolla on paikkansa ihmisten sydämissä. En halua vähätellä biitlesia mutta silti sinun ja muitten teidän pitäisi se klassinen musiikki nyt viimein ottaa vakavasti harkintaan ilman vääriä mekanismeja ja defenssejä. Biitlekama on jo tuttua eikä sitä määrällisesti edes ole kovin paljoa.

    • Anonyymi

      Klassinen musiikki ei yllätä. Aikakautensa liukuhihnatuotteita. Täynnä tylsiä maneereita.

      Igor Stravinsky oli poikkeus.

      • Anonyymi

        Stravinskyllä on tylsää uusklassismia.


    • Anonyymi

      Totta, Sibelius aloittaa voimallisesti. Sibeliuksen musiikki on alkukantaista ja räjähtävää, siitä puuttuu eurooppalainen small talk -vaihe. Sibeliuksen musiikki on outoa ja yllättävää. Yhdistettynä Aleksis Kiven runoihin kokonaisuus on suomalaisen taiteen parasta antia, josta olen ylpeä.

      • Anonyymi

        Sibeliuksen musiikki on kovin säyseätä ja flegmaattista frigidiä klassismia kaikessa staattisuudessaan ja lyhyiden triviaalien kolmisävelaiheiden mosaiikissaan.


      • Anonyymi

        "Sibeliuksen musiikki on outoa ja yllättävää. Yhdistettynä Aleksis Kiven runoihin kokonaisuus on suomalaisen taiteen parasta antia, josta olen ylpeä."

        Totta, esim Sydämeni laulu, on yksi tärähdyttävimmistä lauluista mitä koskaan missään milloinkaan on tehty. Kiven nerokas teksti on kehtolaulu jota äiti tai ehkä isä laulaa kuolleelle lapselleen ennen lapsen hautajaisia. Ja Sibeliuksen musiikki siihen sinänsä hirvittävää aihetta käsittelevään tekstiin on yksiselitteisesti neron työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sibeliuksen musiikki on outoa ja yllättävää. Yhdistettynä Aleksis Kiven runoihin kokonaisuus on suomalaisen taiteen parasta antia, josta olen ylpeä."

        Totta, esim Sydämeni laulu, on yksi tärähdyttävimmistä lauluista mitä koskaan missään milloinkaan on tehty. Kiven nerokas teksti on kehtolaulu jota äiti tai ehkä isä laulaa kuolleelle lapselleen ennen lapsen hautajaisia. Ja Sibeliuksen musiikki siihen sinänsä hirvittävää aihetta käsittelevään tekstiin on yksiselitteisesti neron työtä.

        Sehän on sitä nyyhkysentimentoa jossa neroudelle ei jää paljon sijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on sitä nyyhkysentimentoa jossa neroudelle ei jää paljon sijaa.

        "Sehän on sitä nyyhkysentimentoa jossa neroudelle ei jää paljon sijaa."

        No tuo on sinun tai sairautesi mielipide asiasta, joka voi olla oikea tai väärä tai jotain siltä väliltä. Sopii antaa esimerkkejä paremmista lauluista joissa aiheena on oman lapsen kuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on sitä nyyhkysentimentoa jossa neroudelle ei jää paljon sijaa."

        No tuo on sinun tai sairautesi mielipide asiasta, joka voi olla oikea tai väärä tai jotain siltä väliltä. Sopii antaa esimerkkejä paremmista lauluista joissa aiheena on oman lapsen kuolema.

        Sairaudella ei ole mielipidettä varsinkaan kun en ole käsittääkseni sen enempää sairas kuin ehkä sinäkään vaan pikemminkin poden siitepölyallergiaa ja olen foobikko ja poden myös jonkinasteista pakko oireista häiriötä joka luokitellaan lieväksi ahdistuneisuushäiriöksi mutta skitsofreenikolle spesifiset vainokuvitelmat puuttuvat kokonaan. Minulla ei myöskään ole kuuloharhoja eikä outoja tuntemuksia kehossa vaan olen aivan täysijärkinen ihminen. Olen tosin saanut läheltä seurata sairaidenkin ihmisten ahdistusta näkymättömien henkiolentojen muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on sitä nyyhkysentimentoa jossa neroudelle ei jää paljon sijaa."

        No tuo on sinun tai sairautesi mielipide asiasta, joka voi olla oikea tai väärä tai jotain siltä väliltä. Sopii antaa esimerkkejä paremmista lauluista joissa aiheena on oman lapsen kuolema.

        Ollakseni täysin rehellinen ja totuudenmukainen poden myös 2-tyypin diabetesta ja verenpainetautia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sibeliuksen musiikki on outoa ja yllättävää. Yhdistettynä Aleksis Kiven runoihin kokonaisuus on suomalaisen taiteen parasta antia, josta olen ylpeä."

        Totta, esim Sydämeni laulu, on yksi tärähdyttävimmistä lauluista mitä koskaan missään milloinkaan on tehty. Kiven nerokas teksti on kehtolaulu jota äiti tai ehkä isä laulaa kuolleelle lapselleen ennen lapsen hautajaisia. Ja Sibeliuksen musiikki siihen sinänsä hirvittävää aihetta käsittelevään tekstiin on yksiselitteisesti neron työtä.

        Sydämeni laulu on vaikuttava. Kuulin sen aikoinaan joissain televisioiduissa hautajaisissa, olisiko ollut Johannes Virolaisen vai Steen Christensenin ampumien poliisien hautajaisissa, mieskuoron laulamana, ja se oli ihan mykistävän kaunista kuultavaa.

        Melodian rakenne tai jokin muu kappaleessa on epäkonventionaalista hyvällä tavalla.

        T. se aiempi Sibeliusta kehunut


    • Anonyymi

      Ainoa mainitsemasi artisti jolla on ollut listaykkösiä on The Beatles. Sibeliuksella ei ole ollut edes listakymppiä USA:ssa!

      • Anonyymi

        Beatles on ihan täyttä skeidaa ja kuten tiedät miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää. tunnen myös monia näkymättömien pikku ukkojen ahdistamia mielisairaita skitsofreenikkoja jotka kuuntelevat mieluummin kevyttä Beatlesia kuin vakavaa klassista taidemusiikkia vaikkei Sibeliuskaan nyt niin erinomainen ole säveltäjänä, pikemminkin päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beatles on ihan täyttä skeidaa ja kuten tiedät miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää. tunnen myös monia näkymättömien pikku ukkojen ahdistamia mielisairaita skitsofreenikkoja jotka kuuntelevat mieluummin kevyttä Beatlesia kuin vakavaa klassista taidemusiikkia vaikkei Sibeliuskaan nyt niin erinomainen ole säveltäjänä, pikemminkin päinvastoin.

        Älä ole skitso, liity meihin Beatles musiikin ystäviin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe