Minusta on erityistä, kun ihmiset pihtaavat kulutuksessaan,

Anonyymi-ap

sillä sehän on äänetön mielenosoitus tämän maan politiikkaa kohtaan.
Ajankohtaistoimituksissa käy istumassa palkkiota vastaan ekonomeja, taloustieteilijöitä jne. vinkumassa kuluttakaa, kuluttakaa, kuluttakaa...
Mutta ei ole mitään logiikkaa. Ihmisten elinoloja on kurjistettu. Ei ole annettu kotimarkkinoille mitään arvoa.
Jatkuva hokeminen, että talousnousy tulee huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa, tai kenties ensi vuonna, on pöpötystä.
Jos on tehty häpeämättömät tuki- ja veroratkaisut, niin ei kait se kuluttajien vika ole, että maa on suossa.Vilma

94

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Kulutan kuten ennenkin. En vain piittaa ravintolassa syömisestä, kun itse osaan laittaa juuri itselleni parasta ja maukkainta ruokaa terveellisistä raaka-aineista.
      Ostan vaatteita harvoin, vain täydellisiä. Etsimiseen menee monta viikkoa, jopa kuukausia. Kenkien lestit ovat peestä, liian kapeita, lenkkareista puuttuu kimmoisuus, jota tarvitaan pitkissä katukävelyissä. Kengän pitää olla myös asuun sopiva ja kaunis, on mahdotonta löytää kaunista ja sopivaa jalalle.
      Housujen ja puserojen leikkaus on kuin nukenvaatteissa. Milloin olet nähnyt rintavekit tai peffan istuvuuden. Läysin yhdet pitkikset Seinäjoelta, liekö vanhaa varastoa, oli leikkaukset ja normaalikangasta. Nykisin kaupassa venyvää kangasta, voi leikata miten sattuu kyllä ne siitä venyvät oli sitten minkä muotoinen tahansa. Typerän näköisiä päällä.
      Valmisruoista käytin vain harvoja, mangorahka on veltostunut, samoin jugurtit ja muuta hapanmaitotuotteet. Ruisleipä on märkiintynyt, pehmeää lötköä.
      Matkoja teen. Niistä toki menee vähän ulkomaille, mutta pääasiassa suomalaisille matkatoimistoille ja Finnairille.
      Eli kuluttamiseni vähentyminen ei ole hallituksen syy, syy on se ettei halvennettu tuote kelpaa. Elinkeinoelämän pitäisi tarjota parempaa, enkä edes pidä itseäni vaativana asiakkaana. Saimpas purkaudutuksi kun aloitus inspiroi.

• Anonyymi
        UUSI

8:34
        Kiitos kiitos.
        Kivan täydentävästi kuvailit omia valintojasi ja perustein.
        Kiitos.
        Hyvä, kun inpiroiduit.
        Päivän jatkoa.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Itse en kuluta, olen laskenut niin, että jos kulutan viikossa 》50 euroa, kulutan silloin säästöjäni. Parin vuoden sisällä, jollei tilanteeni muutu muuksi, joudun tekemään pakkomyyntejä omaisuudestani, joka ei kuulostaa koskaan hyvältä jutulta. Toivon muutoksia ja pääsyä takas työelämän pariin, tietämättä sitä, missä voisin vielä loistaa? Vai olenko jo vain pakollinen haitta yrityksille? Haluaisin uskoa muuta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en kuluta, olen laskenut niin, että jos kulutan viikossa 》50 euroa, kulutan silloin säästöjäni. Parin vuoden sisällä, jollei tilanteeni muutu muuksi, joudun tekemään pakkomyyntejä omaisuudestani, joka ei kuulostaa koskaan hyvältä jutulta. Toivon muutoksia ja pääsyä takas työelämän pariin, tietämättä sitä, missä voisin vielä loistaa? Vai olenko jo vain pakollinen haitta yrityksille? Haluaisin uskoa muuta?

Osaat suomenkieltä kirjoittaa, miksetpä pääsisi töihinkin.
        Annan sinulle henkisen onnenpotkun.
        Vilma

• UUSI

Ihan teoreettisestikaan en ymmärrä miten sellainen ihminen voi pihdata, joka aina ja kaikissa olosuhteissa valittaa, että on varaa vain kaikkein välttämättömimpään.

Kuluttaminen ei sitä paitsi tee ihmisistä vauraampia, vaan tuottaminen. Se, että tuottaminen ja kuluttaminen usein palveluiden tapauksessa ovat yksi ja sama asia ei silti vaurastuta ketään ellei jotenkin ole eriteltävisdä tai todistettavissa miten vaurastuminen on tapahtunut.

• Anonyymi
        UUSI

Ihan oikein et ymmärrä. Eihän sellainen voikaan. Hädin tuskin välttämättömiä.
        On ihmisiä, jotka eivät syö joka päivä.

Tuottaminen tekee vauraamman?
        Kiinassa tuotetaan ja suomalaiset ostavat. Hmmmm.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan oikein et ymmärrä. Eihän sellainen voikaan. Hädin tuskin välttämättömiä.
        On ihmisiä, jotka eivät syö joka päivä.

Tuottaminen tekee vauraamman?
        Kiinassa tuotetaan ja suomalaiset ostavat. Hmmmm.
        Vilma

Se on jokaisen oma asia miten aterioimisensa ajoittaa ja yleisemmin elämänhallinnan asia mihin ja miten rahansa käyttää.

Minun elämässäni ainakaan sillä mitä voi tuoda kontissa Kiinasta ei ole kovin suurta roolia. Meillä pitäisi Suomessa koulutus olla sillä tasolla, että monien ihmisten tulisi kyetä tuottamaan jotain sellaista mihin suurin osa ei pysty. Osaavaa ja tekevää ihmistä ei ihan helpolla kurjisteta.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Se on jokaisen oma asia miten aterioimisensa ajoittaa ja yleisemmin elämänhallinnan asia mihin ja miten rahansa käyttää.

Minun elämässäni ainakaan sillä mitä voi tuoda kontissa Kiinasta ei ole kovin suurta roolia. Meillä pitäisi Suomessa koulutus olla sillä tasolla, että monien ihmisten tulisi kyetä tuottamaan jotain sellaista mihin suurin osa ei pysty. Osaavaa ja tekevää ihmistä ei ihan helpolla kurjisteta.

Tuossa kommentissa on tomeruutta. Opintojen ohjaus?
        Tekevä oppii?
        Tarkoitin tuolla, että on ihmisiä, joilla e i ole ruokaa.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tekevä oppii?
        Vilma

On ihan mahdollista että ihmisellä ei ole ruokaa. Niin sanotusti silloin siitä on lähdettävä että tähän on tultu. Mitä ruokaa oli silloin kun viimeksi oli ruokaa? Ja kun tiedämme että ruoka on välttämättömyys jokaiselle, niin miksi sen saannin varmistaminen ei ole ollut korkeammalla prioriteeteista?

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

On ihan mahdollista että ihmisellä ei ole ruokaa. Niin sanotusti silloin siitä on lähdettävä että tähän on tultu. Mitä ruokaa oli silloin kun viimeksi oli ruokaa? Ja kun tiedämme että ruoka on välttämättömyys jokaiselle, niin miksi sen saannin varmistaminen ei ole ollut korkeammalla prioriteeteista?

Ai esimerkiksi pakkolähipäivänä työpaikan ruokalasta saa ruokaa ja syötävää?

Tälle on paljon edullisempikin vaihtoehto, eikä työaikaa kulu paikasta toiseen siirtymiseen, jonottamiseen ja seurusteluun.

Joskus ihmettelen missä todellisuudessa oikein elät.

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Niin. Kenen tai keiden prioriteeteissa?
        Ihminen haluaa syödä. Jos vähävaraisuus on paikattu kunnan ruokaloiden jakamilla ruoka-avuilla ja vaikka ostoksiin menee niukasti, silti on ihmisiä joilla on 'hyppypäiviä' eli ei ravintoa. Jotkin sairaudet tekevät lisäksi ruokahaluttomuutta.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Kenen tai keiden prioriteeteissa?
        Ihminen haluaa syödä. Jos vähävaraisuus on paikattu kunnan ruokaloiden jakamilla ruoka-avuilla ja vaikka ostoksiin menee niukasti, silti on ihmisiä joilla on 'hyppypäiviä' eli ei ravintoa. Jotkin sairaudet tekevät lisäksi ruokahaluttomuutta.
        Vilma

Jos ihminen on vähävarainen, niin olettaisin että vähät varat ensimmäisenä käyttäisi ruokaan. Just katsoin kaupassa, että kahden kilon jauhopussi maksoi 1,20 €. Mitenhän moneksi päiväksi siinä olisi ruokaa?

• Anonyymi
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Jos ihminen on vähävarainen, niin olettaisin että vähät varat ensimmäisenä käyttäisi ruokaan. Just katsoin kaupassa, että kahden kilon jauhopussi maksoi 1,20 €. Mitenhän moneksi päiväksi siinä olisi ruokaa?

Nykyään ollaan niin avuttomia. Valitetaan paljon, ja tehdään itse ruokaa vähän.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tekevä oppii?
        Vilma

Suomessa ei ole niitä ihmisiä, joilla ei ole ruokaa. Mutta on paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole omasta elämänhallinnasta tietoakaan.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa ei ole niitä ihmisiä, joilla ei ole ruokaa. Mutta on paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei ole omasta elämänhallinnasta tietoakaan.

- Sheena

18:53
        Ei ihan pidä paikkaansa.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai esimerkiksi pakkolähipäivänä työpaikan ruokalasta saa ruokaa ja syötävää?

Tälle on paljon edullisempikin vaihtoehto, eikä työaikaa kulu paikasta toiseen siirtymiseen, jonottamiseen ja seurusteluun.

Joskus ihmettelen missä todellisuudessa oikein elät.

Mikä helvetin "pakkolähipäivä"?
        Työnantajan ei tarvitse maksaa sinulle koirankusettamisesta, kaupassa käynnistä, ruuanlaitosta eikä siivoamisesta kotona.

Tai sitten ihan vaan sohvalla lojumisesta.
        Jos ei työnantajan tarjoamat palkka ja työpiste kelpaa, tuossa on ovi.

Onnea työnhakuun. Voit varmasti heti työnhakukirjeessäsi ilmaista, ettet suostu muuhun kuin etätyöhön.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikenmoista nousua on povattu alkavaksi jo useaan kertaan viime vuosien saatossa, eikä juuri mitään ole tapahtunut siihen suuntaan.

Nousuennusteotsikot alkavat olemaan lähinnä huono vitsi. Saa aikaan kyynisen tuhahduksen... Vai niin taas, ohi... (Oltais jo pyörryttävän korkealla, jos jokainen tsemppaava otsikko olis pitänyt paikkansa.)

Mulla on yksi projekti, johon kulutan varojani. Muuten taas, ihan talousmenojen suhteen kiristän entisestään. Täytyy saada säästöönkin jotain. Jollei siitä luvatusta noususta jääkään mulle siivua - kun luultavasti jako käy vain niille, joilla jo entisestään on ollut paljon. 😄

xLiner

• Anonyymi
        UUSI

"Oltais jo pyörryttävän korkealla...."
        Niinpä. Vaikuttaa, että EK:lla ja hallituksella ole ymmärrystä.
        Häkämies yrittää taas toimia varjohallituksena.
        En voi sille mitään, että hohhohoijaa....
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Oltais jo pyörryttävän korkealla...."
        Niinpä. Vaikuttaa, että EK:lla ja hallituksella ole ymmärrystä.
        Häkämies yrittää taas toimia varjohallituksena.
        En voi sille mitään, että hohhohoijaa....
        Vilma

Pahaa pelkään, että noilla on se ymmärrys. Mulla ei välttämättä, tai toivottavasti ole, sillä lopputulos olisi rankka jako kahteen: orjat ja omistajat. Että tässä on meneillään omaisuuden uusjako.

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pahaa pelkään, että noilla on se ymmärrys. Mulla ei välttämättä, tai toivottavasti ole, sillä lopputulos olisi rankka jako kahteen: orjat ja omistajat. Että tässä on meneillään omaisuuden uusjako.

xLiner

Mä kovasti toivoisin, että juuri työelämään tulleet osaisivat reagoida päättäjiin.
        Ei ole kauhean kutsuva lähtökohta, jos tulossa on elinikäinen orjuus.
        En käsitä, että jos on sopimus, että eläkeikä on 64 v, niin siihen on lisätty viivytystä, milloin pääsee. Voihan sitä tehdä uuden työsopimuksen lisäansioihin, mikäli terveyttä on.
        Voiko nyt käydä niin, että työssä roikkuu tehoton kerryttämäsdä eläkettä?
        Selvät päättymisajat ja pois tuo eliniänkerroin kikkailu! (Urpilainen?)
        Selkeys tulevaan!
        Ja se, mikä on saavutettu, pitää.
        Nuorten pitäisi päästä eduskuntaan ja päättää toisin, myös omaksi edukseen.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä kovasti toivoisin, että juuri työelämään tulleet osaisivat reagoida päättäjiin.
        Ei ole kauhean kutsuva lähtökohta, jos tulossa on elinikäinen orjuus.
        En käsitä, että jos on sopimus, että eläkeikä on 64 v, niin siihen on lisätty viivytystä, milloin pääsee. Voihan sitä tehdä uuden työsopimuksen lisäansioihin, mikäli terveyttä on.
        Voiko nyt käydä niin, että työssä roikkuu tehoton kerryttämäsdä eläkettä?
        Selvät päättymisajat ja pois tuo eliniänkerroin kikkailu! (Urpilainen?)
        Selkeys tulevaan!
        Ja se, mikä on saavutettu, pitää.
        Nuorten pitäisi päästä eduskuntaan ja päättää toisin, myös omaksi edukseen.
        Vilma

En pidä iäkkäitä tehottomina. Heillä ei ole enää turhaa tyhjänpäiväistä sinkoilua vaan keskittyvät hoitamaan asiansa.

Nuorissa on liikaa oleskelijoita.

Työkykyä kannattaisi ylläpitää. Itsekin tässä huolestuin, kun ensimmäistä kertaa elämässäni jäykistelen selkäkivun kanssa. Renkaanvaihtojumpasta otti itseensä... Mutta joo, lisää liikuntaa ja unta. Ja vähemmän suklaata... 😔

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En pidä iäkkäitä tehottomina. Heillä ei ole enää turhaa tyhjänpäiväistä sinkoilua vaan keskittyvät hoitamaan asiansa.

Nuorissa on liikaa oleskelijoita.

Työkykyä kannattaisi ylläpitää. Itsekin tässä huolestuin, kun ensimmäistä kertaa elämässäni jäykistelen selkäkivun kanssa. Renkaanvaihtojumpasta otti itseensä... Mutta joo, lisää liikuntaa ja unta. Ja vähemmän suklaata... 😔

xLiner

No. Vähän provoskelin.
        Kaikissa ikäryhmissä on ahkeria. Työnohjauksen luulisi opettavan paneutumiseen.
        Vilma
        Veisitkö autosi renkaanvaihtoon johonkin firmaan, niin säästöt selkääsi.
        Pieni suklaapala on hyvitys tehdystä punnerruksesta auton kimpussa.
        Liikuntaakin.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No. Vähän provoskelin.
        Kaikissa ikäryhmissä on ahkeria. Työnohjauksen luulisi opettavan paneutumiseen.
        Vilma
        Veisitkö autosi renkaanvaihtoon johonkin firmaan, niin säästöt selkääsi.
        Pieni suklaapala on hyvitys tehdystä punnerruksesta auton kimpussa.
        Liikuntaakin.
        Vilma

Luulen ettei leukanivelten liikuttelua lasketa liikunnaksi 🥺

Kyllä mä joskus vaihdatan renkaat liikkeessäkin, aikakin silloin kun hankin uudet.

Luulen (toivon) että tässä selkäkivussa on kyse stressistä. Ollut ihan törkeen paljon tekemistä ja paljon tekemätöntä on koputtelemassa, odottaa vuoroaan..

xLiner

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen ettei leukanivelten liikuttelua lasketa liikunnaksi 🥺

Kyllä mä joskus vaihdatan renkaat liikkeessäkin, aikakin silloin kun hankin uudet.

Luulen (toivon) että tässä selkäkivussa on kyse stressistä. Ollut ihan törkeen paljon tekemistä ja paljon tekemätöntä on koputtelemassa, odottaa vuoroaan..

xLiner

Voi ihminen ottaa kroppaansakin. Stressi. Suru. Henkinen pahoinvointi.
        Vilma
        Tää näpyttely on jonkinmoista jumppaa.

• Anonyymi
      UUSI

Democracy was never the solution. Politiikka on korruptoitunut ytimiinsä ja tässä sitä ollaan. Maailmanlaajuinen kommunismiorjuus jota johtavat kulttuurimarxistit ja jotka itse ovat kapitalisteja. Tämä on itsestäänselvää kun kohtaa maailman realistisella tavalla.

• Anonyymi
        UUSI

13:56
        Nono!
        Ketkä tässä maassa on parina vuotena sosialisoineet itselleen isot verohelpotukset?
        Kokkareet ja persut.
        Vilma
        Kaikki kohtaavat maailman realistisella tavalla.
        Suomi ei ole utopia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

13:56
        Nono!
        Ketkä tässä maassa on parina vuotena sosialisoineet itselleen isot verohelpotukset?
        Kokkareet ja persut.
        Vilma
        Kaikki kohtaavat maailman realistisella tavalla.
        Suomi ei ole utopia.

Kun koko maailma yritetään pelastaa niin sen tietää miten siinä käy. Yksi esimerkki on EU minkä jäsenmaiden kansalaisten on kohdattava kurjuutta vaikkei heillä ole siihen osaa eikä arpaa. Esim. väestön haalimisen pitäisi kohdistua vain niihin maihin mitkä harjoittivat aikoinaan kolonialismia. Suomi ei kuulu niihin maihin. Itse asiassa meille tässä ollaan velkaa koska ollaan kansakuntana jouduttu muiden sotkujen maksajiksi. En minä sitä väitä että väestöä ei saisi ottaa tänne ollenkaan mutta sitä mieltä kylläkin olen että haalimista harjoitetaan moninkertaisesti liian paljon. Eroon EU:sta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun koko maailma yritetään pelastaa niin sen tietää miten siinä käy. Yksi esimerkki on EU minkä jäsenmaiden kansalaisten on kohdattava kurjuutta vaikkei heillä ole siihen osaa eikä arpaa. Esim. väestön haalimisen pitäisi kohdistua vain niihin maihin mitkä harjoittivat aikoinaan kolonialismia. Suomi ei kuulu niihin maihin. Itse asiassa meille tässä ollaan velkaa koska ollaan kansakuntana jouduttu muiden sotkujen maksajiksi. En minä sitä väitä että väestöä ei saisi ottaa tänne ollenkaan mutta sitä mieltä kylläkin olen että haalimista harjoitetaan moninkertaisesti liian paljon. Eroon EU:sta.

Kolonialismin suhteen olen miettinyt samoin. Britit?
        Erosivat.
        Ei eroon.
        Vilma

• UUSI

Nyt on korkea aika säästää kun näyttää siltä, että eläkeikä nousee elinaikaodotuksen mukana ja terveydenhoidosta tulee rahastamisen väline.

Sitten vielä lehdistä saa lukea, että kuoleminenkin on kallista.

• Anonyymi
        UUSI

Kuoleminen on aina ollut kallista.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoleminen on aina ollut kallista.

- Sheena

15:37
        Absurdia on potkaista tyhjää ja sekin on hinnoiteltua.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

15:37
        Absurdia on potkaista tyhjää ja sekin on hinnoiteltua.
        Vilma

Kukaan ei voi kuolleena haudata itseään..

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei voi kuolleena haudata itseään..

- Sheena

Tuohon vielä lisäys, että elävänä voi säästää ns arkkurahan kuten ennenkin.

- Sheena

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon vielä lisäys, että elävänä voi säästää ns arkkurahan kuten ennenkin.

- Sheena

Kautta aikojen on kuoltu halvalla.
        Kaveri kaivaa kuopan, jonne ruumis kipataan.
        Päälle voi laittaa risuista tehdyn ristin.

Nyt maksavat hautapaikka, hautapaikan hoito, hautakivi, siunaustilat, papin puheet ja urkurikin saa palkkansa.
        Taitaa ruumishuoneellakin makaaminen olla luxusta.
        Lieneekö hotellin hinnoissa per yö.

• Anonyymi
        UUSI
        Gattino kirjoitti:

Kautta aikojen on kuoltu halvalla.
        Kaveri kaivaa kuopan, jonne ruumis kipataan.
        Päälle voi laittaa risuista tehdyn ristin.

Nyt maksavat hautapaikka, hautapaikan hoito, hautakivi, siunaustilat, papin puheet ja urkurikin saa palkkansa.
        Taitaa ruumishuoneellakin makaaminen olla luxusta.
        Lieneekö hotellin hinnoissa per yö.

"Kaveri kaivaa kuopan, jonne ruumis kipataan.
        Päälle voi laittaa risuista tehdyn risti"

Oliko tuo vitsi? Ei kovin ihmiselämää arvostavaa.

Hautajaiset ovat kautta maailman ihmisen suurin juhla, joka rauhoittaa ja auttaa omaisia surussaan.

- Sheena

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hautajaiset ovat kautta maailman ihmisen suurin juhla, joka rauhoittaa ja auttaa omaisia surussaan.

- Sheena

Ei ollut vitsi.

Hautajaiset on omaisten juhla, joka lievittää surua.
        Sen myönnän.

Kun minä suren, teen sen yksin. Se on kauniimpaa kuin osallistua johonkin mahtipontiseen juhlaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Minut voi lempata metsään ja jättää pinnalle. Pedot ja pieneliöt hoitavat homman kyllä vikkelästi.

Tästä syystä metsät eivät ole täynnä hirvien, peurojen, jänisten, kettujen ja ties minkä eläinten raatoja.
        Kahden metrin syvyyteen kaivaminen tai taivaalle savuna polttaminen ne vasta typeriä juttuja ovat.

Minulle ei missään tapauksessa mitään hautakiveä eikä tammiarkkuja.
        Pahvilaatikko tai jostain jätelaudasta kyhätty, harmaantunut lautalodju kelpaa hyvin.

Jos jonkun muistomerkin haluavat laittaa, sammaloitunut luonnonkivi tai puuristi siihen haudalle riittää.
        Puuristi on sikälikin fiksu, että kun se on aikanaan lahonnut ja kadonnut maisemaan, ei vainajaa kukaan muista muutenkaan.

Hyvät asiat tehdään eläessä, kuoltuamme meillä ei ole enää mitään arvoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Mutta sitähän voi laittaa viimeisen toivomuksen jälkeläisille.
        Seurakunnat saavat vuosittain kirkollisveroa. Voisiko minun verosta korvamerkitä tai oikeammin olisiko pitänyt?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Gattino kirjoitti:

Ei ollut vitsi.

Hautajaiset on omaisten juhla, joka lievittää surua.
        Sen myönnän.

Kun minä suren, teen sen yksin. Se on kauniimpaa kuin osallistua johonkin mahtipontiseen juhlaan.

Hautajaisia ei ole mikään pakko järjestää, mutta ihminen pitää haudata asianmukaisesti hautausmaalle tai tuhkata.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minut voi lempata metsään ja jättää pinnalle. Pedot ja pieneliöt hoitavat homman kyllä vikkelästi.

Tästä syystä metsät eivät ole täynnä hirvien, peurojen, jänisten, kettujen ja ties minkä eläinten raatoja.
        Kahden metrin syvyyteen kaivaminen tai taivaalle savuna polttaminen ne vasta typeriä juttuja ovat.

Minulle ei missään tapauksessa mitään hautakiveä eikä tammiarkkuja.
        Pahvilaatikko tai jostain jätelaudasta kyhätty, harmaantunut lautalodju kelpaa hyvin.

Jos jonkun muistomerkin haluavat laittaa, sammaloitunut luonnonkivi tai puuristi siihen haudalle riittää.
        Puuristi on sikälikin fiksu, että kun se on aikanaan lahonnut ja kadonnut maisemaan, ei vainajaa kukaan muista muutenkaan.

Hyvät asiat tehdään eläessä, kuoltuamme meillä ei ole enää mitään arvoa.

Luepa mitä hautaustoimilaissa sanotaan. Edes pieni inhimillinen ajattelu ei ole pahitteeksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luepa mitä hautaustoimilaissa sanotaan. Edes pieni inhimillinen ajattelu ei ole pahitteeksi.

Jos haluan oman tomumajani luonnonmetsään mustikanvarpujen joukkoon kuten muutkin eläimet, linnut, koppakuoriaiset, kimalaiset ja ties mitkä - palaavat luonnon kiertokulkuun ihan kuten luonto on sen tarkoittanut, eikö juuri se ole inhmillistä?

Jumalattomat juhlat tonneja painavine hautamuistomerkkeineen ja jopa mausoleumeineen ne vasta epäinhimillisiä ovat.
        Poismenneet elävät aina sydämissämme, jos he ovat sen eläessään ansainneet.

Yhdenkään kuolleen lihakasan arvo ei nouse, vaikka pidettäisiin egyptiläisten faaraoiden kaltaiset hautajaiset.

Kuollut on kuollut ja luonnon näkökulmasta pelkkä ravinnelähde.

Kaikki muu on ihmisten keksimää paskaa, kuollut ei välitä, vaikka heitettäisiin roskamyllyyn eikä pääse yhtään parempaan paikkaan, vaikka haudattaisiin kultaisessa puvussa kultaiseen arkkuun laskettuna kymmentonnisen kultakirjaillun kiven alle.

Ihmisen sureminen ei mitenkään helpotu mistään mahtipontisista muistopuheista tai virsien veisaamisesta. Ja se lesbopastorin arkulle heittämä hiekka ja väkinäisesti keksitty muistopuhe siunaustilaisuudessa on yhtä humpuukia.

Jos joku oikeasti välittää poismenneestä, inhimillistä on noudattaa vainajan tahtoa, eikä järjestää julmettuja muistojuhlia ennen perintöön käsiksi käymistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Erityisen inhimillistä ei ole hillota sitä ruumista sairaalan kylmiössä kuukausitolkulla, koska omaiset eivät (etätöiltään) tai ulkomaanmatkoiltaan muka "ehdi" hautajaisiin kuolemaa seuraavina päivinä.

Sitten valitetaan kuolemisen hintaa?
        Se kuollut on kasa kuollutta kudosta, ei enää "hän".
        Yhtä vähän kuin siittämättömällä lapsella on arvoa kuolleella ruumiilla.

En ymmärrä tätä ruumiiden ympärillä nyyhkimistä.
        Olisitte perkele hoivanneet ja pitäneet yhteyttä vainajan eläessä, eikä kuoleman jälkeen.

• Anonyymi
      UUSI

Ihmisiä on tällä pallolla liikaa ja me kulutamme maapallon kestokykyyn nähden aivan liikaa.

Suomalaisten valitus siitä, että menisi jotenkin huonosti, on käsittämätöntä.

Sinulla on vaatteet, ruokaa ja lämmin koti, jossa nukkua, puhdasta vettä, terveydenhuolto ja toimiva infrastruktuuri, sähkö tulee töpselistä eikä pommeja sada öisin niskaan.

MITÄ VITTUA TE OIKEIN VALITATTE?

• Anonyymi
        UUSI

Minua häiritsee se kuinka 1 % upporikas eliitti on niin tyhmä ja sotkee tahallaan ihmiskunnan asiat. Niillä on päässä jotakin niin pahasti vialla että ois vaan parasta jos ne vietäisi saunan taakse eikä haettaisi sieltä takaisin. Ei politiikka ole niin vaikeaa että olisi uskottavaa luulla maailman olevan kuin pöpilä. Mikä on diktatuurin määritelmä 🤔? Se on sitä kun henkilö(t) / ryhmittymä(t) tunkevat omaa maailmankatsomustaan väkipakolla toisiin ihmisiin. Rahallahan tämä käytännössä mahdollistuu 💵. Eliitti paljasti pahuutensa pandemian myötä kun se toteutti tekosyynä globaalin laman päälle, missä edelleenkin kärvistelemme. Klo 13:56.

• Anonyymi
        UUSI

Minua häiritsee, että Suomen hallitus olisi voinut tehdä koko kansaa hyödyttäviä päätöksiä. Nyt ovat vapaasti jakaneet tuloja parempiosaisille ja kyykyttåneet kansaa halvat sanat suussaan (Kela 2025, Lasse Lehtonen).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minua häiritsee se kuinka 1 % upporikas eliitti on niin tyhmä ja sotkee tahallaan ihmiskunnan asiat. Niillä on päässä jotakin niin pahasti vialla että ois vaan parasta jos ne vietäisi saunan taakse eikä haettaisi sieltä takaisin. Ei politiikka ole niin vaikeaa että olisi uskottavaa luulla maailman olevan kuin pöpilä. Mikä on diktatuurin määritelmä 🤔? Se on sitä kun henkilö(t) / ryhmittymä(t) tunkevat omaa maailmankatsomustaan väkipakolla toisiin ihmisiin. Rahallahan tämä käytännössä mahdollistuu 💵. Eliitti paljasti pahuutensa pandemian myötä kun se toteutti tekosyynä globaalin laman päälle, missä edelleenkin kärvistelemme. Klo 13:56.

Juutalaiset.

Muuan itävaltalaissyntyinen taidemaalari tiedosti tämän.

On muuten niin, että amerikkalaisten hyökkäys Irakiin (Saddamin tappaminen), Iraniin ("ydinlaitosten" pommittaminen"), Libyaan (Gaddafin tappaminen), 9/11 -iskut (Pentagoniin ei törmännyt lentokone, siipiä, moottoreita istuimia jne. rojua ei ollut missään), 2. maailmansodassa kuoli yli 60 miljoonaa eurooppalaista (mutta meille syötetään yhä uhritarinaa 6 miljoonasta juutalaisuhrista, vaikka sellaisen määrän hävittäminen leireillä ei yksinkertaisesti ole mahdollista millään hyönteismyrkyllä) - takana on 2000-luvulla Netanjahu ja 2. maailmansodassa juutalaiset.
        Jopa Stalinin kristittyihin kohdistuneet vainot, joissa arvioiden mukaan tapettiin yli 20 miljoonaa ihmistä, olivat bolshevikkien koneistossa olleen juutalaisblokin käsialaa.

Hollywood on täynnä juutalaisia, USA:n hallinto on täynnä heitä, amerikkalaiset suurpankit ja media on heidän hallussaan.

Silti Hitler on historiankirjoituksessa kauhea roisto, ja tätä 6 miljoonan uhritarinaa syöttämällä perustellaan ties mitä.
        Viimeisen vuoden aikana Israel on pommittanut 9 muuta valtiota - USA:n maksaessa viulut.
        Israel on velaton ydinasevaltio, USA korviaan myöten velkaantunut hajoamista kohti kulkeva yhteiskunta.

Kuka siellä eliitissä naruja vetelee ja miksi uskotte sokeasti kaiken mitä mediassa teille syötetään?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minua häiritsee, että Suomen hallitus olisi voinut tehdä koko kansaa hyödyttäviä päätöksiä. Nyt ovat vapaasti jakaneet tuloja parempiosaisille ja kyykyttåneet kansaa halvat sanat suussaan (Kela 2025, Lasse Lehtonen).

Joo vasemmisto pääsee valtaan ja yhtäkkiä kaikki kääntyy ihanaksi, rahaa on ja huolet ovat kerralla historiaa.

Vai?

• Anonyymi
        UUSI

Käytätkö sinä- vai minämittaa.
        Seuraapa konkursseja ja niiden myötä menetettyjä työpaikkoja ja elämiseen tarvittavia.
        Enemmän kuin edellisen hallituksen aikaan. Yrittäjyys?
        Seuraava huutokauppoja. Pilkkahinnalla koyi toiselle.
        Vilma
        15:25 tarkasteletko onnea pahimman kautta? Käytätkö minä-mittaa? Mitä sinä omistat?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset.

On muuten niin, että amerikkalaisten hyökkäys Irakiin (Saddamin tappaminen), Iraniin ("ydinlaitosten" pommittaminen"), Libyaan (Gaddafin tappaminen), 9/11 -iskut (Pentagoniin ei törmännyt lentokone, siipiä, moottoreita istuimia jne. rojua ei ollut missään), 2. maailmansodassa kuoli yli 60 miljoonaa eurooppalaista (mutta meille syötetään yhä uhritarinaa 6 miljoonasta juutalaisuhrista, vaikka sellaisen määrän hävittäminen leireillä ei yksinkertaisesti ole mahdollista millään hyönteismyrkyllä) - takana on 2000-luvulla Netanjahu ja 2. maailmansodassa juutalaiset.
        Jopa Stalinin kristittyihin kohdistuneet vainot, joissa arvioiden mukaan tapettiin yli 20 miljoonaa ihmistä, olivat bolshevikkien koneistossa olleen juutalaisblokin käsialaa.

Hollywood on täynnä juutalaisia, USA:n hallinto on täynnä heitä, amerikkalaiset suurpankit ja media on heidän hallussaan.

Silti Hitler on historiankirjoituksessa kauhea roisto, ja tätä 6 miljoonan uhritarinaa syöttämällä perustellaan ties mitä.
        Viimeisen vuoden aikana Israel on pommittanut 9 muuta valtiota - USA:n maksaessa viulut.
        Israel on velaton ydinasevaltio, USA korviaan myöten velkaantunut hajoamista kohti kulkeva yhteiskunta.

Kuka siellä eliitissä naruja vetelee ja miksi uskotte sokeasti kaiken mitä mediassa teille syötetään?

Mitäs jos elettäisiin töyä päivää.
        Tämä päivää ei pidä projisoidaan vuosikymmenten taakse.
        Nyt on nyt. Ei ruokita dementiaa.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo vasemmisto pääsee valtaan ja yhtäkkiä kaikki kääntyy ihanaksi, rahaa on ja huolet ovat kerralla historiaa.

Vai?

Tajuat sentään idean, että samalla mennen käy tosi huonosti.

Ihan voin taputtaa sinua sinua osaanottavasti olalle, että älä välitä, en minäkään helposti usko yhteenkään hallituspuolueeseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juutalaiset.

Osa spekulaatioista voi olla tosia. Onko sillä lopulta edes mitään merkitystä mikä on totta ja mikä ei? Se mihin voi luottaa on asioiden suora havainnointi. Media on siitä hankala juttu sisältöineen että sen avulla voidaan ruokkia tarkoituksellisia mielikuvia eri asioista. Britannia on eräs keskeinen tekijä "holy landin" ja USA:n toiminnassa. Kiinalla on niin paljon rahaa että se voi halutessaan viedä maailmaa haluamaansa suuntaan. Kommunismin yleinen ihannointi ja pandemian alkujuuret johtavat jälkensä juuri sinne.

Eikö olekin hassua kuinka menneinä vuosikymmeninä kavahdettiin kommunismia kuin ruttoa, kun taas nykypäivänä poliittinen korrektius tukee vasemmistolaisuutta? Olen poliittisesti sitoutumaton koska politiikalla on jotenkin epärehellinen kaiku. Sitäkin olen miettinyt että kun Neuvostoliitto oli kommunistinen niin onko nykyisen Venäjän johto itse asiassa ennemminkin oikeistolainen?

• Anonyymi
      UUSI

Voi huokaus. Jokainen voi miettiä tykönään kuluttaako vai säästää - vai molempia, kuten minä teen. Ja viis veisata mikä mediassa trendaa.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI

Jokainen voi miettiä tykönään, miksi Kelan työntekijät eivät voi enää niin hyvin säästää.

• Anonyymi
      UUSI

Ihmisten varallisuus on kasvanut perimisen myötä.
      Kapitalisti haistaa mistä saa rahaa.

Hoivaaminen on kallista, kuin hotellissa asuisi.
      Sinne menevät elämän aikana kertyneet säästöt ja sukupolvien aikana karttuneet perinnöt.

• Anonyymi
        UUSI

Asiakas makaa tuon ajan sängyssä.

Kannattaako säästää, jättää elämä elämättä, jotta voisi maata vuosia sängyssä ja myöhemmin letkuissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Asiakas makaa tuon ajan sängyssä.

Kannattaako säästää, jättää elämä elämättä, jotta voisi maata vuosia sängyssä ja myöhemmin letkuissa.

Höpöhöpö. Hyvin harva hoivakodissakaan makaa sängyssä kaiken aikaa, tai edes suurinta osaa vuorokaudesta. Letkuista nyt puhumattakaan. Itseasiassa suurin osa yli 80-vuotiasta asuu edelleen kotonaan.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI

Jep. Kannattaisiko palkata kimpassa joku hoitsu esim. taloyhtiön osakkaiden kesken?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Kannattaisiko palkata kimpassa joku hoitsu esim. taloyhtiön osakkaiden kesken?
        Vilma

Minä voin ottaa sen hoitsun kämppääni asumaan :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä voin ottaa sen hoitsun kämppääni asumaan :)

22:54
        No älä. Pitäisikö nälässä, ettei pulskistuidi pylleröksi?
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Ei siinä mitään erityistä ole.
      Minä olen pihdannut aina.

-keinovaginamies-

• UUSI

Valitettavasti ihmisillä ei ole varaa kerskakulutukseen. Varsinkaan nyt, kun monet yritykset pitävät yhteistoimintaneuvotteluja ja osa henkilökunnasta saa potkut. Monen osalta tulevaisuus näyttää toivottomalta. Harva uskaltaa tehdä minkäänlaisia investointeja. Monessa perheessä ruokakassi jää entistä kevyemmäksi.

Tämä on realismia monissa perheissä. Ei ole varaa laittaa rahaa mihinkään ylimääräiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Hyvin kirjoitit. Yhteistoimintaneuvottelut. Hmmm. Just joo. Yksipuoleisethan ne ovat.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin kirjoitit. Yhteistoimintaneuvottelut. Hmmm. Just joo. Yksipuoleisethan ne ovat.
        Vilma

Oikeasti yhteistoimintaneuvottelut ovat lakisääteisiä neuvotteluja työnantajan ja henkilöstön välillä.
        Olet oikeassa siinä, että merkittävät muutokset tapahtuvat yksipuolisesti ja näkyvät henkilöstöpuolella lomautuksina ja irtisanomisina. Valitettavasti!

• Anonyymi
        UUSI

"Monessa perheessä ruokakassi jää entistä kevyemmäksi."

Eikö pitäisikin..? Valitettavasti ylipaino on aikamme vitsaus... Joo, tiedän että tarkoitit ihan hyvällä, että hinnat nousee, ihmisten tulot ei. Silti ihmettelen miksei aikuisten oikeasti missään puhuta ruokakassin sisällöstä. On nimittäin niin, että vähälläkin rahalla saa oikein maittavaa ja terveellistä ruokaa - kunhan tekee. Mutta moni ei tee, vaan ostaa kalliita eineksiä tai jopa epäterveellisiä, tilaa woltilta pizzaa jne. Ja loppu viimein saa kuitenkin liikaa kaloreita ja painoa.

- Sheena

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö pitäisikin..? Valitettavasti ylipaino on aikamme vitsaus... Joo, tiedän että tarkoitit ihan hyvällä, että hinnat nousee, ihmisten tulot ei. Silti ihmettelen miksei aikuisten oikeasti missään puhuta ruokakassin sisällöstä. On nimittäin niin, että vähälläkin rahalla saa oikein maittavaa ja terveellistä ruokaa - kunhan tekee. Mutta moni ei tee, vaan ostaa kalliita eineksiä tai jopa epäterveellisiä, tilaa woltilta pizzaa jne. Ja loppu viimein saa kuitenkin liikaa kaloreita ja painoa.

- Sheena

Tietysti henkilökohtaisilla valinnoilla on merkitystä. Terveellinen ruokavalio olisi kaikille hyväksi. Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Tuolla aloituksessa kysyttiin, miksi ihmiset eivät kuluta? No, sehän on ilmeistä,

Tajusit pointin. 😊👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Jotkut noin. Mielikuvitukseni sijoitti sinut kaupan tuulikaappiin, missä pidät käännytyspuheita kiloja vastaan.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Tietysti henkilökohtaisilla valinnoilla on merkitystä. Terveellinen ruokavalio olisi kaikille hyväksi. Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Tuolla aloituksessa kysyttiin, miksi ihmiset eivät kuluta? No, sehän on ilmeistä,

Tajusit pointin. 😊👍

Hyvin ilmeistä, ettei hän tajua. Laitetaanpa vaikka raateluhampaat Suomem leijonan suuhun ja usutetaan kansan kimppuun.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin ilmeistä, ettei hän tajua. Laitetaanpa vaikka raateluhampaat Suomem leijonan suuhun ja usutetaan kansan kimppuun.

Noh, noh, ei nyt sentään! Jokaisella on omat mielipiteensä ja se on hyvä asia.
        Ainakin kansalaisilla on sananvapaus ja mielipiteenvapaus. Kunnioitetaan niitä!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut noin. Mielikuvitukseni sijoitti sinut kaupan tuulikaappiin, missä pidät käännytyspuheita kiloja vastaan.
        Vilma

Sinun mielestä ruokakauppoihin tarvittaisiin ns. sisäänheittäjiä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun mielestä ruokakauppoihin tarvittaisiin ns. sisäänheittäjiä?

20:54
        Päin vastoin. Tai no joo. Epäterveelliset takaisin hyllyyn?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin ylimielistä hänettelyä päiden yli.
        Onko sinulla hagaranda-tuoli?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Noh, noh, ei nyt sentään! Jokaisella on omat mielipiteensä ja se on hyvä asia.
        Ainakin kansalaisilla on sananvapaus ja mielipiteenvapaus. Kunnioitetaan niitä!

Eikö tuo kommenttiomituista arvottamista? Miksi?

• Anonyymi
        UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Tajusit pointin. 😊👍

Ruokavalio ja se, onko kukkarossa on rahaa, ovat kaksi eri asia. Ylimielisyyttä?
        Oletko itse ex-läski?
        Oli ajattelua antava ohjelma, kun perheet ja pariskunnat eri yhteiskuntaluokista vaihtoivat osia.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokavalio ja se, onko kukkarossa on rahaa, ovat kaksi eri asia. Ylimielisyyttä?
        Oletko itse ex-läski?
        Oli ajattelua antava ohjelma, kun perheet ja pariskunnat eri yhteiskuntaluokista vaihtoivat osia.
        Vilma

Ruokavaliolla ei merkitystä siihen onko lompakossa rahaa, mutta kulutuksella on. Siksi kulutus pitää aivan kaikkien meidän suunnata budjetoimalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokavaliolla ei merkitystä siihen onko lompakossa rahaa, mutta kulutuksella on. Siksi kulutus pitää aivan kaikkien meidän suunnata budjetoimalla.

22:25
        Ruutu vihkoon budjetti.
        Ei se noin niillä mene, joilla on tiukkaa. Sitä moni miettii, miten selvitä vuokrista vaikka olisi kaksikin työtä?
        Ja kaikki tietävät, että hyvälaatuiset raaka-aineet ruokaan maksaa. Miksi ihmiset varastelevat elintarvikkeita?
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Tuo sana "miksei" lienee avainsana.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä pihtaaminen sun mielestä on?
      Ei Suomessa voi pihtailla jos on diilissä
      Diili on laaja alainen elämä, joka kolkkaan osuva reaktiivinen säde joka kuluttaa paljon. Diili on diili

• Anonyymi
        UUSI

19:18
        Niin. On lauantai-ilta ja synkkä marraskuinen ehtoo.
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Suomalaisilla on kaikkea ihan tarpeeksi, läskiä liikaakin.

Se, että SINÄ et voi ostaa uutta sähköautoa, ei ole ihmisoikeusrikos.
      Perkele.

• Anonyymi
        UUSI

Olet oikeassa. Nykyaikana pitäisi saada kaikki, vähän enemmän, lisää, liikaa, yli äyräiden jne tekemättä yhtään mitään.

• Anonyymi
        UUSI

20:08
        Kuka täällä on sähköautoista kirjoittanut? Jos sinä omistat, niin mitä sitten?
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Ihmisillä on jo kaikkea tarpeeksi ja liikaakin.

• Anonyymi
      UUSI

Ilman kohtuullisia ponnisteluja taloutensa eteen ihmisestä tulee laiska ja tyhmä.

• Anonyymi
      UUSI

Mistä kuluttaja kuluttaa useimmilla ole penniäkään ylimääräistä kuluttaa ja noilla vinkujillakin on jo velkaa silmät korvat ja suut täynnä ei heillä ole itselläänkään varaa kuluttaa suurista palkoistaan huolimatta

• UUSI

Ei pidäkään kuluttaa yhtään mitään. Paljon puhutaan hiilijalanjäljestä, jonka kulutuksella aiheutta. Mutta on puhuttu myös hiilikädenjäljestä. Eli jokaisen pitää myös tuottaa ympäristöystävällisesti. Vain silleen saadaan ympäristöö paremmaksi. Ei niitä päästöjä voi ulkoistaa mihinkään kiinaan tai vastaavaan. Eikä kukaan voi olla pelkästään kuluttaja, tai jos on niin on selvä, että sillon on velkaa ja paljon.

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Ei pidäkään kuluttaa yhtään mitään. Paljon puhutaan hiilijalanjäljestä, jonka kulutuksella aiheutta. Mutta on puhuttu myös hiilikädenjäljestä. Eli jokaisen pitää myös tuottaa ympäristöystävällisesti. Vain silleen saadaan ympäristöö paremmaksi. Ei niitä päästöjä voi ulkoistaa mihinkään kiinaan tai vastaavaan. Eikä kukaan voi olla pelkästään kuluttaja, tai jos on niin on selvä, että sillon on velkaa ja paljon.

Niinpä, pitäisikin olla enemmän kuluttamatta, etenkin tavaroita. Ne joilla on varaa käyttää palveluita.

• UUSI

Kyllähän minä kulutan sen mitä kukkarossa on. Mutta kun kaikkea on kurjistettu, ei samalla määrällä rahaa saa enää yhtä paljon kuin ennen. Eli käyttäisin enemmänkin, jos sitä rahaa olisi, kiitos.

Politikot ovat irrallaan todellisuudesta.

• Anonyymi
        UUSI

Poliitikot eivät ole irti todellisuudesta, heitä vain pitää osata tulkita. Suomalaisilla menee varsin hyvin, vaikka velkaa onkin ihan riittämiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Poliitikot eivät ole irti todellisuudesta, heitä vain pitää osata tulkita. Suomalaisilla menee varsin hyvin, vaikka velkaa onkin ihan riittämiin.

Juu,rikkailla menee , suurimmalla osaa kansaa ei todellakaan mene , omaan pussiinhan nuo koittavat puhua kansaa usuttaen ostoksille vaikka hinnat hipovat pilviä , yleensä kannattaa tehdä juuri päinvastoin kuin nuo puhuvat .

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

22:19
        Vaikka on korvat kuulla ja silmät nähdä, on paljon kuuroutta ja sokeutta.
        Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Ei, vaan sinä olet irralli politiikasta.

Todennäköisintä, ettei siihen voida edes vaikuttaa. Sinäkin olet herännyt aivan liian myöhään, ettei sarkasmilla voida vaikuttaa yhtään mihinkään.

• Anonyymi
      UUSI

Rakkaus ei maksa mitään ja rakkauteen perustuen ihminen voi tehdä oikeita valintoja.
      Rakasta itseäsi ja rakasta tätä maapalloa, rakasta lähimmäisiäsi.

Millä muulla täällä muka on merkitystä?
      Hautakivessäsi ei lue, paljonko tienasit ja kuinka kateellinen olit toisten instagram-kuvista ulkomaanmatkoilta.

• Anonyymi
        UUSI

22:47
        Kyse oli kuluttamisesta ja vaikuttamisesta.
        Raha ja rakkaus tai raha contra rakkaus, en tykkää.
        Miksi vetää asioita noin solmuun?
        Vilma

• Anonyymi
      UUSI

Itse miellän kulutuksen tyrehtymisen olevan yhteydessä velanottoon. Korkotaso kai tällä hetkellä on ongelma. Ainakin itselleni. Ei kukaan kysynyt investointeja tehdessäni, pystytkö maksamaan takaisin. Mutta korkean koron myötä päädyin omintakeisiin ratkaisuihin.

Tämä sama laulu kulutuksen kasvattamisesta kuultiin jo Suosi Suomalaista -kampanjassa vuonna -74! Koulun viereisen tyhjän tontin puuaidassa niitä tarroja roikkui. Ei EEC/Kyllä EEC tarrojen seassa!
      Silloin vain oli sama ongelma kuluttajilla kuin nyt Kiinassa.
      "Paras on amerikkalainen auto, toiseksi paras on sen kiinalainen kopio ja sitten... kolmantena omassa maassa suunniteltu ja rakennettu auto!"

Julkista rahaa menee nyt vaikka maanpuolustukseen ja tunnin junaan. Näillä rahavirroilla on merkityksensä. Mutta vain rahavirtojen painopistealueille.

Työntekijöitä on vähemmän. Työttömiä on enemmän ja lisäksi eläkeläiset sekä työperäiset maahanmuuttajat. Nämä kolme ryhmää kuluttavat vähemmän ja ehkä yrittävät säästää enemmän.
      Kaivossa pinta putoaa, kun virta yläjuoksulla ehtyy.

Yksityinen kulutus. Yksilön, perheen arkielämisen kulut ovat vakio. Nyt marmatetaan kulutuksen hiipumisesta.
      Velanoton hiipumisesta. Mielestäni!

Mies 65

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      151
      11416
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8102
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5894
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      163
      4821
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      15
      4681
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      34
      4343
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4203
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3487
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80