Ivan Puopololta taas täysosuma

Anonyymi

51

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ivan Puopolo on fiksu toimittaja ja MTV:n uutisaamu parempi kuin YLE:n aamuohjelma.

Ivan Puopolon kirjoitus on myös isku vasten YLE:nkin kasvoja joka jatkuvasti nälvii tiettyjä puolueita ja haluaisi rajoittaa heidän sananvaltaansa ja vaupautta.

• Anonyymi

Näin se menee ja sitten vaaleissa hämmästellään joidenkin puolueiden menestystä, koska kuvitellaan kaikkien olevan yksimielisä asioista. Nämä anteeksi pyytelevät vaietut, äänestävät mielipiteidensä mukaisesti vaaleissa.

• Sinällään asiaa kyllä. Mielipiteitä saa olla ja niitä saa sanoa. Jos kokee oman mielipiteensä oikeaksi, sitä on turha pyydellä anteeksi. Se vain, että niitä vastakkaisiakin mielipiteitä saa olla ja niitäkin saa esittää. Ei sellaista voi vaatia, että yksi saa esittää mielipiteensä ja muiden pitää olla hiljaa siitä, tai kyseessä on 'möykkääminen milloin mistäkin' ja 'tavoille opettaminen'. Kun mielipiteensä kertoo julki, niin silloin avaa oven muille kommentoida sitä. Vaikka olisivat eri mieltäkin.

• Anonyymi

Entäs minkä takia SE ei ollu puolilaitonta (koska sit ollaan vast puuhailemassa sitä lakia) virkamiehen maalittamista, että ton kenttäpiispan kimppuun hyökkäs alunperin juurikin Seuran ja Hesarin toimittelija? Ja miks noitten magasiinien päätoimittajat ei o ottanu MITÄÄN kantaa omien työntekijöittensä puolilaittomuuksiin? Koska eihän sekään pitäs olla missään nimessä edes puolilaitonta jos joku ussu sanoo et yhteensopivat pissimiselimet omaavien pitäis käyttää niitä usemmain siihen toiseenkin tarkoitukseen kuin pelkkään kusemiseen.

Lähinnä tollasten perseilyjen takia tulee mieleen et jompikumpi on tullu umpihulluks, maailma tai minä. Ja epäilen suuresti et se olisin minä.

• Anonyymi

ja minkäs takia sit rasistit EI saa esittää mielipiteitään?

Jos joku rasisti on sitä mieltä, että ulkomaalaset on vieraslaji Suomessa, niin: Miks sitä ei muka saa sanoa? Onks muka rasismi sinällään rikos Suomessa? Tai missään päin muuallakaan maailmaa? Ei mun tietääkseni? Ja entäpä se YKn ihmisoikeusjulistuksen sanan ja mielipiteen vapaus?

Entäs lakiteknisesti sitten: Mikä tekee moisen lausumisesta ”kNsanryhmää vastaan kiihottamista”? Onko ulkomaalaset joku yhtenäinen ”kansanryhmä” muka? Vai ”vieraslajejako” siinä loukataan? Jos kuka tahansa kykenee puhumaan ”haittamaahanmuutosta” niin miten se eroaa yhtään vieraslajeista puhumisesta!? :D Koska onhan haittamaahanmuuttajat nyt paljon YHTENÄISEMPI ihmisryhmä kuin ulkomaalaiset! Kahdet rattaat? Entäs ne kaikki lakikirjaan kirjatut merkinnät lakien yhdenmukaisuudesta KAIKKIEN kohdalla?

• Anonyymi

YLE ja punavihervasemmisto vaatii. On vain heidän näkemyksensä ja se on ainoa oikea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku rasisti on sitä mieltä, että ulkomaalaset on vieraslaji Suomessa, niin: Miks sitä ei muka saa sanoa? Onks muka rasismi sinällään rikos Suomessa? Tai missään päin muuallakaan maailmaa? Ei mun tietääkseni? Ja entäpä se YKn ihmisoikeusjulistuksen sanan ja mielipiteen vapaus?

Entäs lakiteknisesti sitten: Mikä tekee moisen lausumisesta ”kNsanryhmää vastaan kiihottamista”? Onko ulkomaalaset joku yhtenäinen ”kansanryhmä” muka? Vai ”vieraslajejako” siinä loukataan? Jos kuka tahansa kykenee puhumaan ”haittamaahanmuutosta” niin miten se eroaa yhtään vieraslajeista puhumisesta!? :D Koska onhan haittamaahanmuuttajat nyt paljon YHTENÄISEMPI ihmisryhmä kuin ulkomaalaiset! Kahdet rattaat? Entäs ne kaikki lakikirjaan kirjatut merkinnät lakien yhdenmukaisuudesta KAIKKIEN kohdalla?

Kaikki kritiikki on paikallaan ja hyvästä paitsi mielestäni siinä menee raja jos menee ihmiselle henkilökohtaisiin asioihin kun sellaisiin ei mikään kehota menemään. Esimerkiksi Missikisassa olevan ulkonäköä arvioidaan (toki siinäkin on millä tavalla ja millaisella kielellä), mutta taas vaikkapa Poliitikon ulkonäön arviointi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kritiikki on paikallaan ja hyvästä paitsi mielestäni siinä menee raja jos menee ihmiselle henkilökohtaisiin asioihin kun sellaisiin ei mikään kehota menemään. Esimerkiksi Missikisassa olevan ulkonäköä arvioidaan (toki siinäkin on millä tavalla ja millaisella kielellä), mutta taas vaikkapa Poliitikon ulkonäön arviointi.

Miten ulkomaalaisten samaistaminen vieraslajeiksi oli henkilöön menevää?
        Onks kukaan ulkomaalaistaustanen julkisuudessa sanonu et loukkaantui tuosta? Ainakaan mä en o kuullu? Ja jos se on muka henkilöön menevää, eikös rikosnimikkeen tulis olla kunnianloukkaus, eikä kansankiihotus?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

YLE ja punavihervasemmisto vaatii. On vain heidän näkemyksensä ja se on ainoa oikea.

Moderni versio sosialistien tavasta rangaista vääristä mielipiteistä...

Ruotsissa tuota käytetään laajasti. Neukkulassa heitettiin reilusti vankilaan "väärän" mielipiteen ilmaisemisesta. Ruotsissa epäviralliset (usein virtuaaliset) "lynkkausporukat" tuhoavat työpaikan/toimeentulon "väärän" mielipiteen ilmaisseelta.

Kutsuvat itseään "suvaitsevaisiksi", nuo epäviralliset "lynkkausporukat".

• Anonyymi kirjoitti:

Moderni versio sosialistien tavasta rangaista vääristä mielipiteistä...

Ruotsissa tuota käytetään laajasti. Neukkulassa heitettiin reilusti vankilaan "väärän" mielipiteen ilmaisemisesta. Ruotsissa epäviralliset (usein virtuaaliset) "lynkkausporukat" tuhoavat työpaikan/toimeentulon "väärän" mielipiteen ilmaisseelta.

Kutsuvat itseään "suvaitsevaisiksi", nuo epäviralliset "lynkkausporukat".

Sehän onkin sitten ihan jotain muuta kuin mielipiteen kertomista, kun homma karkaa käsistä ja siirrytään häirintään ja uhkailuun, kuten tapahtuu myös muuhun suuntaan kuin mainitsemaasi. Se vain tahtoo joillakin olla, että vikaa nähdään vain keksityissä vastustajissa ja 'omat' ovat viattomia kaikkeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä olen varsin samoilla linjoilla kanssasi. Sananvapauden nimissä saa kyllä sanoa melkein mitä hyvänsä, mutta jokainen omaan päähän pälkähtänyt ajatus ei ole sen arvoinen, että se pitäisi saada toitottaa ympäriinsä. Esimerkiksi tuo ulkonäön arvostelu on yksi sellainen. Ei sitä laki kiellä, ellei ihan törkeyksiin vedä, mutta ei se hyvän maun mukaista ole. Joskus voi pysähtyä miettimään muitakin kuin itseään ja omia oikeuksiaan.

Sama pätee minun mielestäni myös toisten ihmisoikeuksiin. Sitä voi varsin hyvin olla sitä mieltä, että henkilön oman jumalan mielestä vain heterot saavat olla yhdessä. Kun kuitenkaan kukaan ei näin ajattelevaa muuhun pakota, en näe mitään syytä kailottaa kaikille sitä omaa mielipidetään siltä pohjalta, että muut eivät saa rakastaa toisiaan vain siksi, että juuri minä olen sitä mieltä, että niin ei saa tehdä. Ihan hyvin voi pyrkiä vetämään rajan sen välille, mitä on mieltä ja mitkä ovat muiden oikeudet tehdä omia valintojaan. Ja vielä lisäksi se, että jos sen mielpiteensä kuitenkin haluaa jakaa alttiisti ympäriinsä ja vaatia, että muilla tulee olla vähemmän oikeuksia kuin itsellä, niin kyllä silloin pitää vain kestää se, että kaikki eivät hymistele että joo joo, juuri näin.

• Anonyymi
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Tässä olen varsin samoilla linjoilla kanssasi. Sananvapauden nimissä saa kyllä sanoa melkein mitä hyvänsä, mutta jokainen omaan päähän pälkähtänyt ajatus ei ole sen arvoinen, että se pitäisi saada toitottaa ympäriinsä. Esimerkiksi tuo ulkonäön arvostelu on yksi sellainen. Ei sitä laki kiellä, ellei ihan törkeyksiin vedä, mutta ei se hyvän maun mukaista ole. Joskus voi pysähtyä miettimään muitakin kuin itseään ja omia oikeuksiaan.

Sama pätee minun mielestäni myös toisten ihmisoikeuksiin. Sitä voi varsin hyvin olla sitä mieltä, että henkilön oman jumalan mielestä vain heterot saavat olla yhdessä. Kun kuitenkaan kukaan ei näin ajattelevaa muuhun pakota, en näe mitään syytä kailottaa kaikille sitä omaa mielipidetään siltä pohjalta, että muut eivät saa rakastaa toisiaan vain siksi, että juuri minä olen sitä mieltä, että niin ei saa tehdä. Ihan hyvin voi pyrkiä vetämään rajan sen välille, mitä on mieltä ja mitkä ovat muiden oikeudet tehdä omia valintojaan. Ja vielä lisäksi se, että jos sen mielpiteensä kuitenkin haluaa jakaa alttiisti ympäriinsä ja vaatia, että muilla tulee olla vähemmän oikeuksia kuin itsellä, niin kyllä silloin pitää vain kestää se, että kaikki eivät hymistele että joo joo, juuri näin.

Pitäisikö siis mielestäsi kieltää esim. ulkonäön arvostelu ääneen tai kirjallisesti?

Tulee jotenkin mieleen "väärien" mielipiteiden kieltäminen, koska
        "Sananvapaus on oikeus ilmaista julkisesti mielipiteitään."

Mielestäni demokratia ilman sananvapautta ei ole demokratia. Kansandemokratiat olivat näennäisdemokratioita. Demokratia edellyttää laajoja yksikönvapauksia. Jos ei kelpaa, pitäisi ehdottaa vaihtoehtoa samalla demokratialle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli: Sä oot siis sitä mieltä et YKn ihmisoikeusjulistus ja Suomen perustuslaki on väärässä, ja ihmiset ei saa enää kertoa mielipiteitään asioista? Ja kunnianloukkaus on toki ollu Suomessa rikos jo pitkään, joten: Mihin tarvitaan tollasia juosten kustuja kansankiihotuslakeja?

• Anonyymi

Kerros vielä se, et miten sen sanominen ettei homot sais tykätä toisistaan rajoittaa MITENKÄÄN homojen ihmisoikeuksia, tai ehkäisee heitä olemasta yhdessä!? :D

Kait nyt jumalauta joku SAA olla sitä mieltä, jos sitä mieltä hakuu olla!? Eihän se o prkl KELTÄÄN pois!? Naurettavaa saivartelua! :/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VIHREÄT TUNKIUOHARAKAT--TARTTEEKO ENEMPÄÄ SELITTÄÄ, KUN FIKSUT TAJUAA VÄHEMMÄLÄKIN.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitäisikö siis mielestäsi kieltää esim. ulkonäön arvostelu ääneen tai kirjallisesti?

Tulee jotenkin mieleen "väärien" mielipiteiden kieltäminen, koska
        "Sananvapaus on oikeus ilmaista julkisesti mielipiteitään."

Mielestäni demokratia ilman sananvapautta ei ole demokratia. Kansandemokratiat olivat näennäisdemokratioita. Demokratia edellyttää laajoja yksikönvapauksia. Jos ei kelpaa, pitäisi ehdottaa vaihtoehtoa samalla demokratialle.

En tarkoita. Puhuin hyvistä tavoista.

Yksilönvapauksia on muitakin, kuin sananvapaus. Siksi sananvapaudella on rajansa. Ihan kuten liikkumisvapaudellakin.

• Anonyymi

"Särkiö katsoo olevansa perinteisten arvojen kannattaja. Hän uskoo, että samanlaiselle arvopohjalle löytyy kannattajia enemmänkin".

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kohu-tuli-epamiellyttavana-yllatyksena-kenttapiispa-pekka-sarkiolle-pahoittelee-myrskyn-nostattanutta-blogitekstiaan-usein-kun-hammennetaan-niin-laikkyy-ja-joskus-laikkyy-ylikin/7854916

– Toivoisin, että yhteiskunnassa vallitsisi keskustelukulttuuri, joka voisi pitää sisällään erilaisia katsantokantoja. Uskon, että perinteisesti ajattelevia ihmisiä on maassamme paljon, mutta tuntuu siltä, että heidän äänensä ei aina kuulu ja muunlaiset äänet ikään kuin tukahduttavat sen perinteisemmän äänen.

Särkiön mukaan hänen tavoitteenaan on edistää yhteiskunnan parasta.

– Pidän itseäni maltillisena ja haluan rakentaa yhteiskuntaa.

• Anonyymi

Näin juuri. Särkiö antaa äänen maan hiljaisille, jotka sisimmässään kärsivät nykyisestä elämänmenosta ja siitä, että heidät yritetään kaikin keinoin vaientaa, jos joskus yrittävät omaa näkemystään tuoda esiin.

Erittäin surullinen tapaus kaiken kaikkiaan, kuten myös aiemmat tapaukset, joihin Puopolokin viittaa. Onhan noita pskamyrskyjä syntynyt viime vuosina muitakin, ja jokainen joka on vähänkään asioita seurannut, muistaa ne.

Lopulta käy juuri kuten Puopolo ennustaa: maailmassa on yksi, samanmielinen hyminä. Ihan kuin Orwell kirjoitti. Että osasikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Näin juuri. Särkiö antaa äänen maan hiljaisille, jotka sisimmässään kärsivät nykyisestä elämänmenosta ja siitä, että heidät yritetään kaikin keinoin vaientaa, jos joskus yrittävät omaa näkemystään tuoda esiin.

Erittäin surullinen tapaus kaiken kaikkiaan, kuten myös aiemmat tapaukset, joihin Puopolokin viittaa. Onhan noita pskamyrskyjä syntynyt viime vuosina muitakin, ja jokainen joka on vähänkään asioita seurannut, muistaa ne.

Lopulta käy juuri kuten Puopolo ennustaa: maailmassa on yksi, samanmielinen hyminä. Ihan kuin Orwell kirjoitti. Että osasikin.

Minusta tässä kirjoituksessa ei ollut mitään uutta. Olen kuullut ja nähnyt noita vastaavia jatkuvasti, joten en osaa oikein nyt eläytyä tuohon 'vaiennettuun'. Onhan se ikävää varmaan joistakin, että kaikki eivät ole samaa mieltä, mutta se on sitä sananvapautta. Että kun minä kerron mielipiteeni, minulle saa vastata ja kertoa olevansa ihan eri mieltä. Ei se ole minun vaientamistani eikä se loukkaa minun sananvapauttani millään tavalla.

• Anonyymi

Minusta tässä kirjoituksessa ei ollut mitään uutta. Olen kuullut ja nähnyt noita vastaavia jatkuvasti, joten en osaa oikein nyt eläytyä tuohon 'vaiennettuun'. Onhan se ikävää varmaan joistakin, että kaikki eivät ole samaa mieltä, mutta se on sitä sananvapautta. Että kun minä kerron mielipiteeni, minulle saa vastata ja kertoa olevansa ihan eri mieltä. Ei se ole minun vaientamistani eikä se loukkaa minun sananvapauttani millään tavalla.

Kaikessa kun ei ole kysymys nimenomaan sinusta, tässä maassa on muitakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikessa kun ei ole kysymys nimenomaan sinusta, tässä maassa on muitakin.

Tässä maassa pn 5 miljoonaa mielipidättä, eli yhtä monta kuin on ihmistä Ei ole oikein, että 500 000 tuhatta mielipidettä, yrittää tukahduttaa 4.4 miljoonan mielipiteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä maassa pn 5 miljoonaa mielipidättä, eli yhtä monta kuin on ihmistä Ei ole oikein, että 500 000 tuhatta mielipidettä, yrittää tukahduttaa 4.4 miljoonan mielipiteitä.

Juuh! Se on hyvä se sananlasku: Mielipiteet on vähä ku persreijä, kaikilla on sellainen! (sori, Muumit!) Ja kaikkien muitten persreijät haisee pahemmalle kuin se oma. :P

• Anonyymi

Ei KAIKKI!

Sen ”White Lives Matter” leijan lennättäjä (Jake Hepple) ilmotti jo tuolla piipittimessä et hän ei aio pyytää anteeks YHTÄÄN KENELTÄKÄÄN! :D

• Anonyymi

Se on miehekäs teko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on miehekäs teko.

Noin oli.

Jos joku vielä jankkaa, niin voi vielä varmuuden vuoksi kysyä, että pitääkö lennättää myös white lives don't matter -leijaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin oli.

Jos joku vielä jankkaa, niin voi vielä varmuuden vuoksi kysyä, että pitääkö lennättää myös white lives don't matter -leijaa.

Mä aattelin kokeilla ”Nothing else matter” leijalla et saaks sillä nobodyt kiukustumaan! :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä aattelin kokeilla ”Nothing else matter” leijalla et saaks sillä nobodyt kiukustumaan! :P

Hmmm ... eniten vois kiukustua Metallican lakimies? :/ Kandee vissii varmuuden vuoks kirjoittaa perään: (c) Metallica

• Anonyymi

Siis että ettekö te tajunnu. Hänestä on ykslysti, vaikka naimisiin menisi 50, tai sata ihmistä keskenään. Mitähän varten hänen piti yleensä möläyttää tuommonen holtiton sontiainen suustaa, kun on olemassa muutakin puhumista.
      Oon minäkin pitäny häntä asiallisena, mutta nyt alan kyllä kuunnella, minkä takia joku mitäkin sanoo, ja mitä sillä peittelee.
      Vaikuttaa siltä, että kalastelee ääniä holtittomilta ja moraalittomilta taka-ajatuksen kanssa.

• Anonyymi

Puopolo on järjen ääni.

• Anonyymi

Itsensä nuo anteeksipyyteliät nolaavat ensiksi kirjotuksesta suuttuneet ei enään pidä kirjoittjatasta ja anteeksipyyntelun jälkeen kirjoitukseta innostuneet taas alkaa naurmaan kirjottelialle eli toiset vihaa ja toiset nauraa on loppu tulos kun tuollaseen sekioluun ryhtyy hahahaha.

• Anonyymi

Tämä on samaa pelolla hiljetämistä kuin kommunismissa. Silloin tultiin viemään Stasin, KGB ym.kellareihin kuulusteluihin,uudelleenkoulutukseen tai vaan kadottiin,nyt lynkataan somessa ym.julkisuudessa ihan nyky-yhteiskunnan luvalla "väärää mieltä"olevat.Niin että menee jopa työpaikka ja elinkeino. En ole asioista samaa mieltä kuin esim.Päivi Räsänen,mutta ihailen tätä kovaa "mimmiä",joka seisoo vakaumuksensa ja mielipiteidensä takana.Ja miksikö,siksi että meillä muillakin on vielä toivoa siitä, että jos sanomme oikeasti,aidosti mielipiteemme voimme ja uskallamme sen sanoa.Muuten olemme kuin Gileadissa.

• Anonyymi

Hyyyyyymhyyyyymhyyyyymhyyyyymhyyyyyymhyyyyyyymhhhyyyymhhyyyymhyyyyymhyyyyymmhyyyymmmhyyyyyyymhyyyymmhyyyyymmmhyyyyyymm

• Anonyymi

Voiko pöllömpää toimittajaa olla kun tää Puopolo eipä viitsi paljon kattoo kolmosta ilmeisesti tyyppi on persu on sen verran vajavaiset mielipiteet ei jatkoon.

• Anonyymi

Vai johtusko siitä, että on vain puoliksi suomalainen?

• Anonyymi

Perustele,mikä on vajavainen mielipide muuten omasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai johtusko siitä, että on vain puoliksi suomalainen?

Son jännä juttu et kaikista noista suvakeista tulee aina iha helvetin maahanmuuttovastaisia siin vaiheessa jos maahanmuuttaja onkin PERSU!? :D :/

Kaappirasisteja vissii jokaikine? :/

• Anonyymi

Taisi mennä överiksi Puopololta. Monasti tosin hauskojakin kommentteja, mutta nyt ei ihan. Oikeastaan hän käy tätä alituista sotaansa Jumalaansa vastaan, eikä muilla ole tuohon nokan koputtamista. Se on hänen yksityinen sotansa. Sitten kun selviää, saattaapi olla melkoinen voltti Puopolollekin.

• Anonyymi

Minun mielestäni ei mennyt yhtään överiksi. Luin kirjoituksensa useampaan kertaan, enkä löytänyt moitittavaa.

Näin me katsotaan asioita eri vinkkelistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni ei mennyt yhtään överiksi. Luin kirjoituksensa useampaan kertaan, enkä löytänyt moitittavaa.

Ihmisen kehittymiselle muutos on välttämätön. Samoin anteeksipyynnöt ja anteeksiannot. Oma kokemus määrittelee, kuinka tulee menetellä. Puopololle suosio on melkoinen koetinkivi niin kuin se oli aikoinaan myös jo edesmenneelle lahjakkaalle sanoittajalle ja musiikintekijälle Juicelle.

Puopolon kuten kaikkien muidenkin ihmisolentojen suurin kysymysmerkki on tämä itse ja pyrkimyksiinsä mahdollisimman rehellisesti vastaaminen, ilman uhoa tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen kehittymiselle muutos on välttämätön. Samoin anteeksipyynnöt ja anteeksiannot. Oma kokemus määrittelee, kuinka tulee menetellä. Puopololle suosio on melkoinen koetinkivi niin kuin se oli aikoinaan myös jo edesmenneelle lahjakkaalle sanoittajalle ja musiikintekijälle Juicelle.

Puopolon kuten kaikkien muidenkin ihmisolentojen suurin kysymysmerkki on tämä itse ja pyrkimyksiinsä mahdollisimman rehellisesti vastaaminen, ilman uhoa tietenkin.

Asiassa ei ollut mitään anteeksipyydettävää.

Kaikki ymmärtänevät, että kenttäpiispa jos ei nyt pakotettu, niin vähintäänkin suostuteltiin pyytämään anteeksi.

Aivan turhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin toiset on enemmän vinksallaan kuin toiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiassa ei ollut mitään anteeksipyydettävää.

Kaikki ymmärtänevät, että kenttäpiispa jos ei nyt pakotettu, niin vähintäänkin suostuteltiin pyytämään anteeksi.

Aivan turhaan.

Josta herääkin kysymys: Jos kerta mielipiteen vapaus on kirjattuna ihan perustuslakiin. Niin miksei lakikirjassa o kriminalisoitu mitenkään siihen mielipiteenvapauteen puuttumista? Esmes jos ton kenttäpiispan esimies ihan PAKOTTAA sen muuttamaan mielipidettään, niin: Ei muuta ku häkki heilahtamaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Josta herääkin kysymys: Jos kerta mielipiteen vapaus on kirjattuna ihan perustuslakiin. Niin miksei lakikirjassa o kriminalisoitu mitenkään siihen mielipiteenvapauteen puuttumista? Esmes jos ton kenttäpiispan esimies ihan PAKOTTAA sen muuttamaan mielipidettään, niin: Ei muuta ku häkki heilahtamaan!

Erittäin hyvä huomio. Suorastaan loistava.

Kun muistaa ja miettii viimeisten viiden vuoden tapahtumia, käyttöä tuollaiselle lakipykälälle olisi, jopa siinä määrin, että Suomen oikeuslaitokset nääntyisivät työtaakkansa alle.

Maassa on yksi tietty ryhmä, jota saa hakata kuin vierasta sikaa, ja se on näköjään persut. Heitä on käsittääkseni yli puoli miljoonaa, joten jo heidän kokemansa kohtelu ruuhkauttaisi tuomioistuimet hetkessä.

Saisi taas valtakunnansyyttäjä tehdä töitä suuressa vihassaan persuja kohtaan. EIT joutuisi ottamaan kantaa tämän tästä.

Ajattele, mikä työllistävä vaikutus saataisiin aikaan yhden pienen lausekkeen lisäämisellä lakitekstiin.

Samalla voisi muuten lisätä lakitekstiin vaatimuksen siitä, että Suomen hallituksen tulee käyttää kieltä, jota tavallinen kansakin ymmärtää (vrt Ohisalon "intersektionaalinen feminismi").

Ettei Halla-ahon tarvitsisi kutsua keskustaa "tulkaa pois sieltä, eihän siellä voi olla"...

Ja herrat Helsingin saisivat olla hekin vähän varpaillaan...ja muutkin "herrat".

• Anonyymi

Puopolo ihan oikeassa. On olemassa tietty punavihreä porukka päivystäviä ammattiloukkaantujia, jotka loukkaantuvat vääristä mielipiteistä ja muistavat kiihottua eri ihmisryhmien puolesta.

• Anonyymi

Kiihottuminen ja mielensä pahoittaminen on toisille ainoa elämän sisältö.

• Anonyymi

Tällä kertaa ne ammattiloukkaantujat olivat kirkossa työskenteleviä naisia. Herra Heinimäki kirjoitti ensin humoristisen ja piikittelevän vastineen, mutta yllättäen seuraavana päivänä tuli toinen kirjoitus, jonka sävy oli paljon vakavampi ja tuomitsevampi.

Kenttäpiispa etsi sitä munakasta, kun munat kerran on rikki. Turhaan. Hänkään ei huomannut, että sitä vasta vatkataan ja on vatkattu jo monta monta vuotta. Tietyt naiset vatkaa ja välillä maistavat vaahtoa. Liian kitkerää, he toteavat ja vatkaaminen jatkuu.

Ja sitten siellä oli ne muutamat naiset, pääosin muualta kuin kirkon ja uskonnon piiristä, jotka ihmettelivät, että mitä ihmettä nyt taas. Jota ihmettelivät myös konservatiiviset uskovat naiset. Ja me muut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä kertaa ne ammattiloukkaantujat olivat kirkossa työskenteleviä naisia. Herra Heinimäki kirjoitti ensin humoristisen ja piikittelevän vastineen, mutta yllättäen seuraavana päivänä tuli toinen kirjoitus, jonka sävy oli paljon vakavampi ja tuomitsevampi.

Kenttäpiispa etsi sitä munakasta, kun munat kerran on rikki. Turhaan. Hänkään ei huomannut, että sitä vasta vatkataan ja on vatkattu jo monta monta vuotta. Tietyt naiset vatkaa ja välillä maistavat vaahtoa. Liian kitkerää, he toteavat ja vatkaaminen jatkuu.

Ja sitten siellä oli ne muutamat naiset, pääosin muualta kuin kirkon ja uskonnon piiristä, jotka ihmettelivät, että mitä ihmettä nyt taas. Jota ihmettelivät myös konservatiiviset uskovat naiset. Ja me muut.

Missä julkaisussa nämä vastineet ovat luettavissa?

• Anonyymi

Harvinaisen HYVÄ toimittaja!

• Anonyymi

ivan kirjoittaa että hänelle on aivan sama ketkä harrastaa seksiä keskenään vapaaehtoisesti

ei ivan ymmärrä että on ihmisiä jotka voidaan houkutella ja jäkleenpäin he ei ole vapaaehtoisia

alaikäisiä, vammaisia , huumattuja..

• Anonyymi

ainakin ivan on vasemmistoliiton anna koon kanssa sitten samalla linjalla eli todistettavasti hyväksyy sisäsiittoisuuden, HYVÄ TIETÄÄ NYT JOKAISEN.

• Anonyymi

Kaiva esille sanakirja ja katso mitä vapaaehtoisuus tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      12
      2263
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      122
      1237
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      1003
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      240
      998
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      796
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      44
      699
    Aihe