Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

Anonyymi

..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla?
Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balkanin maista ym. ei-turvallisista maista lomalta tulijan otettava vaan ennakkoon 2-viikkoa lisälomaa karanteenia varten, tai palkatonta vapaata. Ei ole veronmaksajien tehtävä maksaa tältä ajalta ansiosidonnaista Kelan päivärahaa.

Maailmanlopun koronamatkaajien pakkokaranteenin ei pidä tuoda yhteiskunnalle lisäkuluja. Jokainen tekee valintansa itse.

246

7914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kansa maksaa.

      • Anonyymi

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Täysin samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Sitten vain esittämään lakimuutosta eduskunnalle. Suomessa on lait joiden mukaan mennään. Jos nyt kommentoidaan, että onpa typerä laki, niin muistutetaan, että lait on tehty erilaisessa tilanteessa.
        Muutos lakiin vie aikaa. Jos vaadit muutosta yhteen asiaan, niin otettava huomioon mihin muuhun se vaikuttaa ja onko tulos toivottava vai ei toivottava.

        Tietysti voidaan mennä Sipilän hallituksen tavoin pers edellä puuhun. Tuhlataan miljoonia ja lopuksi ihmetellään, että ei sitä voidakaan toteuttaa.


      • Anonyymi

        Alustavan arvion mukaan lentoyhtiöt kattavat nämä kustannukset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Se on kuule tätä viherpiipertäjien ideologiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä.

        Aletaan toimimaan, tavalla tai toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Kuinkahan tämä nyt sitten oikeasti menee lakien mukaan, kun Kiuru on antanut poliittisen määräyksen karanteenista. Se ei siis ole lääkärin määräämä, vaan hullun demaripoliitikon.

        Muuten olen sitä mieltä, että tämä on helvetin väärin. Kuka lomamatkalle lähtee tieten, maksakoon kaiken ihan itse. Jos työmatkalle lähetetään, työnantaja maksakoon. Ei se helvetti kuulu veronmaksajien maksettavaksi millään konstilla.

        Kaikenhan nämä demaripaskiaiset tekevät, että mahdollisimman paljon jaetaan rahaa niille, jotkla eivät sitä ansaitse, ja otetaan niiltä, jotka ovat sen itse ansainneet. Tarvittaisko kapina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Jolla nyt loma niin viikoksi viimeisellä lomaviikolla korona vaaralliseksi luokitettuun maahan ja sieltä palattaessa saat 2 viikkoa lisälomaa täydellä palkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Juuri näin se on. Koko ajan maksetaan ja maksetaan. Velkaa otetaan jatkuvasti lisää, vasurihallitus on oikein tunnettu velanotostaan aikaisemminkin, nyt velka nousee pilviin.
        Naiset eivät rahasta ymmärrä, itsekin olen nainen, joten puhun kokemuksesta.
        Mutta minä kulutankin omiani ja maksan itse jos olen velkaa.
        Enää en ole aikoihin uskaltanut ottaa mitään velkaa. Mutta nämä nuoret naikkoset hallituksessa juoksevat velan perässä kuin huumaantuneet.
        Olemme todellakin kohta kerjäläisiä, siitä olen täysin samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustavan arvion mukaan lentoyhtiöt kattavat nämä kustannukset

        Entä Ruotsin laivoilla tulijoiden 2 viikon pakkokaranteenit, onhan Ruotsi samanlainen paha riskimaa kuin Pohjois-Makedonian Skopje?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jolla nyt loma niin viikoksi viimeisellä lomaviikolla korona vaaralliseksi luokitettuun maahan ja sieltä palattaessa saat 2 viikkoa lisälomaa täydellä palkalla.

        Onko se lomaa kun ei voi poistua kotoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä Ruotsin laivoilla tulijoiden 2 viikon pakkokaranteenit, onhan Ruotsi samanlainen paha riskimaa kuin Pohjois-Makedonian Skopje?

        Suomalainen työläisveronmaksaja maksaa mielellään eliitin ansiosidonnaiset jättipäivärahat 2 viikon pakkokaranteenissa makoilusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin se on. Koko ajan maksetaan ja maksetaan. Velkaa otetaan jatkuvasti lisää, vasurihallitus on oikein tunnettu velanotostaan aikaisemminkin, nyt velka nousee pilviin.
        Naiset eivät rahasta ymmärrä, itsekin olen nainen, joten puhun kokemuksesta.
        Mutta minä kulutankin omiani ja maksan itse jos olen velkaa.
        Enää en ole aikoihin uskaltanut ottaa mitään velkaa. Mutta nämä nuoret naikkoset hallituksessa juoksevat velan perässä kuin huumaantuneet.
        Olemme todellakin kohta kerjäläisiä, siitä olen täysin samaa mieltä.

        Olen täysin samaa mieltä, nainen olen itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se lomaa kun ei voi poistua kotoa?

        Luuletko, että nämä pakkokaranteenissa olevat pysyvät kotona. Ei, se jo kertoo, kun he matkustavat riskimaahan, että vastuuntuntoa ei ole. Nuorten aikuisten tartunnat ovat lisäääntyneet, he luulevat olevansa kuolemattomia. Onko tämä matkustava porukka minkä ikäistä, kun aivotoiminta koronan vaarallisuudesta ei ole vielä päässyt kehittymään. Suomi on paras maa matkustaa tällaisena aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä.

        Täällä olisi yksi barrikaadeille lähtijä. Työelämää 44 vuotta takana ja tää nykymeno korpee. Tosiaan kohta ollaan kaikki leipäjonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Katsokaa ketä seuraavan kerran äänestätte.
        Esim kaupunginvaltuuston äänestys tiedot on julkisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se lomaa kun ei voi poistua kotoa?

        Netflix and chill 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Nämäkin rahat joutaisivat ennemmin alle 900€/kk sitkuttaville eläkkeiden nostoon! Arvovalintoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämäkin rahat joutaisivat ennemmin alle 900€/kk sitkuttaville eläkkeiden nostoon! Arvovalintoja!

        Kyllä.

        Työikäiset viisveisaa mistään. Mennä pitää ja bailata eihän se muuten ole mitään lomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Ei varmasti saa jos olet vaikka eläkkeellä tai jo ennestään sairauspäiväralla jonkin muun takia. Taas jotkut ovat vääristellleet uutisointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen työläisveronmaksaja maksaa mielellään eliitin ansiosidonnaiset jättipäivärahat 2 viikon pakkokaranteenissa makoilusta.

        "Eliitti" yleensä pystyy tekemään työnsä etänä, jolloin karanteenin aikana tekee etätöitä, eikä rällästä KELA-korvauksilla. Enkä usko eliitin myöskään olevan noiden halpojen Romanian tai Makedonian lentojen perään eli suurella todennäköisyydellä siellä on lomailleet ihan perustyöläisjantterit. Lisäksi osa matkoista on sukulaisvierailuja ja työmatkaliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tämä nyt sitten oikeasti menee lakien mukaan, kun Kiuru on antanut poliittisen määräyksen karanteenista. Se ei siis ole lääkärin määräämä, vaan hullun demaripoliitikon.

        Muuten olen sitä mieltä, että tämä on helvetin väärin. Kuka lomamatkalle lähtee tieten, maksakoon kaiken ihan itse. Jos työmatkalle lähetetään, työnantaja maksakoon. Ei se helvetti kuulu veronmaksajien maksettavaksi millään konstilla.

        Kaikenhan nämä demaripaskiaiset tekevät, että mahdollisimman paljon jaetaan rahaa niille, jotkla eivät sitä ansaitse, ja otetaan niiltä, jotka ovat sen itse ansainneet. Tarvittaisko kapina?

        En ymmärrä miten muissa maissa nämä hommat on koko koronan ajan olleet helpompia!

        Tehtiinpä täällä niin tai näin, niin aina on jollain oikeusoppineella napinaa! Tappavan taudin tartuttaminen toisiin ei voi olla ihmisoikeuskysymys, koskaan!

        Kuka maksaa Romaniasta, Bulgariasta tänne tulevien hotellikaranteenin? Ei heillä täällä mitään vakituisia asuntoja ole, mutta EU takaa vapaan liikkuvuuden ja he saavat tulla vaikka sairaana! Tänne vaan karanteeniin.

        Käännyttäminen rajalla ei taida olla mahdollista? Muualla kyllä on, muttei Suomessa!

        Ja mikseivät tulisi, täällä on hyvä hoito ja muutenkin paremmat oltavat! Kai heille kuuluu toimeentulotukikin. Jollainhan on elettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustavan arvion mukaan lentoyhtiöt kattavat nämä kustannukset

        Lentoyhtiöt eivät kata kuluja. Hyvä jos hengissä pysyvät edes tuettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aletaan toimimaan, tavalla tai toisella.

        Lyyää perseet kenttään ja lopetetaan työn teko ja verojen maksu.
        KSSHP on ajanut perusterveyspalvelut alas rikkoen terveydenhuoltolain 6.lukua 51 pykälää. Ei pääse kiireettömään hoitoon ollenkaan. Minä en vittu maksanut veroja sen takia että multa evätään perusterveydenhuolto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule tätä viherpiipertäjien ideologiaa!

        Sipilän hallitus sääti tämän lain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alustavan arvion mukaan lentoyhtiöt kattavat nämä kustannukset

        Satamissa varustamot eivät maksa mitään , Vanhanen poistaa jopa väylämaksut. Harakka antaa kymmeniä miljoonia koronanlevitysrahaa varustamolle mikä verovaroilla korvataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Kyllä on kamala tuo Kamala Harris. Ihan nimensä mukainen. Ja kaikki demokraatit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä.

        Korona-hömpötys on lähtenyt totaalisesti lapasesta. Mikä ihmisiä vaivaa?
        Yleisradio suoltaa non-stop hysteriaa ja propagandaa ja aiheena on veteläversio kausi-flunssasta.
        Pakkokaranteeni? Heh, juu, mutta miksi?

        Kuolleiden (joilla kuollessaan on ollut myös korona) mediaani- tai keski-ikä on useimmissa maissa (myös Italiassa) yli 80 vuotta, ja vain noin yhdellä prosentilla kuolleista ei ollut aiempia vakavia sairauksia. Kuolemien ikä- ja riskiprofiili vastaa siis olennaisesti normaalia kuolleisuutta.

        Maat, joissa ei ole ulkonaliikkumis- ja kontakti-kieltoja, kuten Japani, Etelä-Korea ja Ruotsi, eivät ole kokeneet negatiivisempia tapahtumia kuin muut maat.

        Onko suomalaisten pakko olla tyhmiä? On kammottavaa nähdä korona-hysteriassa sellaisia ihmisiä, joita aikaisemmin pidin aivan normaaleina. Sekopää-touhua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin se on. Koko ajan maksetaan ja maksetaan. Velkaa otetaan jatkuvasti lisää, vasurihallitus on oikein tunnettu velanotostaan aikaisemminkin, nyt velka nousee pilviin.
        Naiset eivät rahasta ymmärrä, itsekin olen nainen, joten puhun kokemuksesta.
        Mutta minä kulutankin omiani ja maksan itse jos olen velkaa.
        Enää en ole aikoihin uskaltanut ottaa mitään velkaa. Mutta nämä nuoret naikkoset hallituksessa juoksevat velan perässä kuin huumaantuneet.
        Olemme todellakin kohta kerjäläisiä, siitä olen täysin samaa mieltä.

        Vai ei muka porvarit ottaneet velkaa Kokoomus oli vallassa melkein 30 vuotta ja valtion velka kasvoi yli 100 miljardiin ja rikkaat vaan rikastui ja köyhät köyhtyi kyllä porvarit ovat olleet TÄYSTUHOMASSA hyvinvointia oikein olan takaa normaali työläisiltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipilän hallitus sääti tämän lain.

        Kokoomus kepu siniset ja per--silimät HYVINVOINTIVALTION TÄYSTUHO PUOLUEET


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tämä nyt sitten oikeasti menee lakien mukaan, kun Kiuru on antanut poliittisen määräyksen karanteenista. Se ei siis ole lääkärin määräämä, vaan hullun demaripoliitikon.

        Muuten olen sitä mieltä, että tämä on helvetin väärin. Kuka lomamatkalle lähtee tieten, maksakoon kaiken ihan itse. Jos työmatkalle lähetetään, työnantaja maksakoon. Ei se helvetti kuulu veronmaksajien maksettavaksi millään konstilla.

        Kaikenhan nämä demaripaskiaiset tekevät, että mahdollisimman paljon jaetaan rahaa niille, jotkla eivät sitä ansaitse, ja otetaan niiltä, jotka ovat sen itse ansainneet. Tarvittaisko kapina?

        Juuri näin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona-hömpötys on lähtenyt totaalisesti lapasesta. Mikä ihmisiä vaivaa?
        Yleisradio suoltaa non-stop hysteriaa ja propagandaa ja aiheena on veteläversio kausi-flunssasta.
        Pakkokaranteeni? Heh, juu, mutta miksi?

        Kuolleiden (joilla kuollessaan on ollut myös korona) mediaani- tai keski-ikä on useimmissa maissa (myös Italiassa) yli 80 vuotta, ja vain noin yhdellä prosentilla kuolleista ei ollut aiempia vakavia sairauksia. Kuolemien ikä- ja riskiprofiili vastaa siis olennaisesti normaalia kuolleisuutta.

        Maat, joissa ei ole ulkonaliikkumis- ja kontakti-kieltoja, kuten Japani, Etelä-Korea ja Ruotsi, eivät ole kokeneet negatiivisempia tapahtumia kuin muut maat.

        Onko suomalaisten pakko olla tyhmiä? On kammottavaa nähdä korona-hysteriassa sellaisia ihmisiä, joita aikaisemmin pidin aivan normaaleina. Sekopää-touhua!

        Suomalaiset ovat ylläpitäneet kallista kaksikielisyyttä ja kaikille pakollista ruotsin opetusta, vaikka se ei tuota juurikaan ruotsin kielen taitajia. Eli suomalaisilta en odottanutkaan järkevää suhtautumista koronaan. Positiivista se, että jos valtiolla on varaa kustantaa ruotsista aiheutuvat kulut, sillä on varaa kustantaa myös koronan aiheuttamat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi helevetti sentään tätä rahan tuhlausta. Jos pieraiset, Kela maksaa. Kela maksaa joka iikalle olipa tai tulipa hän vaikka Marsista. Ilmankos tulijoita riittää.
        Milloin veronmaksajat nousevat kapinaan? Eihän tämä näin voi olla, mikään palkka ei riitä. kun verotus sen kuin nousee. Kohta olemme kaikki keppikerjäläisiä.

        Itse en ole huomannut mitenkään omien tulojeni laskevan tai minkään suhteessa kallistuvan vaikka ihmisiä on autettu taloudellisesti jo tuhat vuotta suomessa?
        Itseltä jää tilistä melkoisesti säästötilille n. 35 % tuloista suoraan sekä itse lisäten jos bonusta on saanut työstä tai veronpalautusta ja olen vain tavan duunari tehtaassa.

        n.18% vuokra asumisen kaikkiin kuluihin ja loput elämisen kuluihin ja säästöön.
        En todellakaan joudu keppikerjäläisen rooliin muutaman lisä avustettavan syystä, säästössä on panhanpäivän varaa mukavasti kertynyt!

        Kyllä! Lopetan todellakin työntekemisen ennen virallista eläkeikää ja elän ansaittua ansiosidonnaista siihen saakka! 41v jo duunia tehty eli alkaa riittämään työnherkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se lomaa kun ei voi poistua kotoa?

        Työntekeminen ei ole herkkua, muutoin herrat sitä tekisivät kilpaa eikä duunarit.

        2vk kotona eristyksessä voisi jopa muuttaa ihmisten ajattelua ja tapahtua jopa kehitystä joissain yksilöissä.

        Lomaa se ei ole, mutta vapautus työntekemisestä työnantajalle! Kotonakin saattaa alkaa huomaamaan työnsarkaa johon ei ole kerennyt ja jaksanut panostaa kuten jo saatu lukea tarvikemyynnin puolelta kun kotia ehostetaan karanteenin aikoina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen työläisveronmaksaja maksaa mielellään eliitin ansiosidonnaiset jättipäivärahat 2 viikon pakkokaranteenissa makoilusta.

        Ei se ole mikään ansiosidonnainen vaan täysi palkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vain esittämään lakimuutosta eduskunnalle. Suomessa on lait joiden mukaan mennään. Jos nyt kommentoidaan, että onpa typerä laki, niin muistutetaan, että lait on tehty erilaisessa tilanteessa.
        Muutos lakiin vie aikaa. Jos vaadit muutosta yhteen asiaan, niin otettava huomioon mihin muuhun se vaikuttaa ja onko tulos toivottava vai ei toivottava.

        Tietysti voidaan mennä Sipilän hallituksen tavoin pers edellä puuhun. Tuhlataan miljoonia ja lopuksi ihmetellään, että ei sitä voidakaan toteuttaa.

        Ei kai tarvii, kun persu kirkuu maskisuositusta ja kun saa sen sanoo, mun pitää saada se ilmaiseksi. Näin toimii kaksi Suomen yrittäjäpuoluetta, molemmat SOSIAALITUKEA OSINKOJEN verran vähintään. Kansanpelle, vai mitä sanoo herliini?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinkahan tämä nyt sitten oikeasti menee lakien mukaan, kun Kiuru on antanut poliittisen määräyksen karanteenista. Se ei siis ole lääkärin määräämä, vaan hullun demaripoliitikon.

        Muuten olen sitä mieltä, että tämä on helvetin väärin. Kuka lomamatkalle lähtee tieten, maksakoon kaiken ihan itse. Jos työmatkalle lähetetään, työnantaja maksakoon. Ei se helvetti kuulu veronmaksajien maksettavaksi millään konstilla.

        Kaikenhan nämä demaripaskiaiset tekevät, että mahdollisimman paljon jaetaan rahaa niille, jotkla eivät sitä ansaitse, ja otetaan niiltä, jotka ovat sen itse ansainneet. Tarvittaisko kapina?

        Kerrotko missä tälläinen lainvastaisuus on voinut tapahtua?

        Ps. Taitaa olla jo vanha juttu, mutta kun nämä ketjut ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miten muissa maissa nämä hommat on koko koronan ajan olleet helpompia!

        Tehtiinpä täällä niin tai näin, niin aina on jollain oikeusoppineella napinaa! Tappavan taudin tartuttaminen toisiin ei voi olla ihmisoikeuskysymys, koskaan!

        Kuka maksaa Romaniasta, Bulgariasta tänne tulevien hotellikaranteenin? Ei heillä täällä mitään vakituisia asuntoja ole, mutta EU takaa vapaan liikkuvuuden ja he saavat tulla vaikka sairaana! Tänne vaan karanteeniin.

        Käännyttäminen rajalla ei taida olla mahdollista? Muualla kyllä on, muttei Suomessa!

        Ja mikseivät tulisi, täällä on hyvä hoito ja muutenkin paremmat oltavat! Kai heille kuuluu toimeentulotukikin. Jollainhan on elettävä.

        Hotellikaranteenin joutuu itse maksamaan. Tulee sitten mistä tahansa. Taksimatkankin maksamaan, kun julkisilla ei saa kulkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona-hömpötys on lähtenyt totaalisesti lapasesta. Mikä ihmisiä vaivaa?
        Yleisradio suoltaa non-stop hysteriaa ja propagandaa ja aiheena on veteläversio kausi-flunssasta.
        Pakkokaranteeni? Heh, juu, mutta miksi?

        Kuolleiden (joilla kuollessaan on ollut myös korona) mediaani- tai keski-ikä on useimmissa maissa (myös Italiassa) yli 80 vuotta, ja vain noin yhdellä prosentilla kuolleista ei ollut aiempia vakavia sairauksia. Kuolemien ikä- ja riskiprofiili vastaa siis olennaisesti normaalia kuolleisuutta.

        Maat, joissa ei ole ulkonaliikkumis- ja kontakti-kieltoja, kuten Japani, Etelä-Korea ja Ruotsi, eivät ole kokeneet negatiivisempia tapahtumia kuin muut maat.

        Onko suomalaisten pakko olla tyhmiä? On kammottavaa nähdä korona-hysteriassa sellaisia ihmisiä, joita aikaisemmin pidin aivan normaaleina. Sekopää-touhua!

        Olet ihan oikeassa. Ranskassa on ollut ulkonaliikkumiskielto, vain kauppaan on saanut mennä, lähikauppaan. Maskinkäyttö on ollut pakollista yli kolme kuukautta julkisissa liikennevälineissä ja kaupoissa - ja korona leviää nyt Ranskassa kovemmin kuin aiemmin. Niin, ja kuolleisuus koronaan suurempi kuin Ruotsissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkokaranteenissa saa päivärahaa, karanteeni koskee myös maarajaa Ruotsiin – Tätä Suomen käyttöön ottama pakkokaranteeni tarkoittaa

        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006598149.html

        "Lääkärin määräämästä karanteenista saa tartuntatautipäivärahaa, jonka suuruus vastaa palkkaa.

        ”Ansionmenetystä sinänsä ei tässä tapahdu”, Varhila sanoo."


        Aivan sairasta. Lähdet itse tietoisesti ei-turvalliseen maahan ja yhteiskunta/veronmaksajat maksavat toilailusi. Oikeasti pitäisi matkan lisäksi 2 viikon omakustanteiselle pakkokaranteenille varata oma osansa lomasta.

        Tähän on saatava heti muutos, ei voi olla että omasta välinpitämättömyydestä sakotetaan muita.

        Niin niin. Suurimman osan meistä ihmisistä on nykymeno muokannut pitkästyviksi ja malttamattomiksi viisivuotiaiksi. ADHD:laisiksi. Kaikki mukava kerralla ja heti. Ja sitten valtion rahapussille.
        Jos on aivan pakollinen työmatka, niin ymmärrän ja korvattakoon osittain karanteeni. Mutta välillä Nuorgam - Hanko löytyisi kyllä jotain kotimaan lomailuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se lomaa kun ei voi poistua kotoa?

        Ei ole lomaa. Minulle on kolkytviisvuotisen avioliittoni aikana vaimo aina sillointällöin räpännyt parin viikon ulkonaliikkumiskiellon (iltaisin). Ja kun katselen ikkunasta kavereiden pubiin menoa, niin ei lomalta tunnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aletaan toimimaan, tavalla tai toisella.

        Mallia Valkovenäjältä!


    • Anonyymi

      Kela maksaa eli kansa ja saa lomalle jatkoa. Koska persaukisimmat eivät yleensä matkaile, sadaan yhteiskunnalle oikein reilusti taas lisämenoja.

      • Anonyymi

        2 viikkoa ylimääräistä lomaa suomessa maistuisi kenelle vaan.


      • Anonyymi

        Eipä maksa kela. Omasta pussista menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä maksa kela. Omasta pussista menee.

        Väärin ! Valtio maksaa ! Sen takia omille kansalle ei heruu mitään kun ei oo varaa(!). Miksi ihmeessä pakolaista elättää eikä pakottamalla mansikkamaahan töihin eikä Metsämäessä poimimaan. Kyllä säälittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin ! Valtio maksaa ! Sen takia omille kansalle ei heruu mitään kun ei oo varaa(!). Miksi ihmeessä pakolaista elättää eikä pakottamalla mansikkamaahan töihin eikä Metsämäessä poimimaan. Kyllä säälittää!

        Kirjoitit ihan asiaa. Minkä takia näille mamuille ei tarjota töitä, eikä siis Kela eikä sossukaan vaadi sitä heiltä. Aktiivimalli kyllä tehtiin suomalaisia työttömiä kyykyttämään, mutta se ei koske mamuja. Uskotteko te heitä, että he eivät osaa suomen kieltä, heillä on sitä sun tätä sairautta, kaiken maailman traumoja lähtömaassaan yms. Eivätkä ne mansikat taida kielitaidosta tai traumoista välittää. Puhdas Suomen luonto ja tekeminen saisi unohtamaan ikävät asiat ja he voisivat näin korvata saamansa täysihoidon ja tuen Suomelle. Kaikkien työkykyisten täytyy tehdä töitä saadakseen rahaa, kuntouttava työtoiminta Suomen pelloilla olisi myös yksi vaihtoehto. Nyt nämä terveet jätkät kulkevat laumoissa sossun ostamissa uusissa vaatteissa, älypuhelimet kourassaan ja he vokottelevat tyhmiä suomalaisia tyttöjä. Kyllä he silloin osaavat suomea, "rakas, rakas, rakas". Sitten ovat tytyöt maha pystyssä ja lisää yhteiskunnan holhohokkeja on taas tulossa. Nämä jätkät nauravat meidän tyhmyydelle. Ai niin, ja jos tyttö ei halua ollakaan yhdessä, niin he tappavat sitten tytön - eikä meidän yhteiskunnassa saa siitäkään asiasta puhua, kun sehän olisi RASISMIA. Ja mistäkö minä näistä asioista tiedän; olen ollut 37 vuotta sosiaalialalla töissä, siitä minä sen tiedän.


      • Anonyymi

        Jännä juttu" kuinka suositusten rikkojia palkitaan rahallisesti. Jos rikot suositusta ja matkaan riskimaahan ja palaat, niin sinut asetetaan 14vrk:n pakkokaranteeniin, jonka ajalta KELA maksaa 100% ansionmenetyksen ilman ylärajaa... Eli saat vaikka yhden päivän riskimaahan matkasi "palkkioksi" 14 vrk lisää "lomaa" täydellä liksalla.
        Jos taas uskot suosituksia ja menet vaikka Latviaan ja olet omaehtoisessa karanteenissa 14vrk, et saa siitä sentin senttiä!!! Kannattaako rikkoa siis suosituksia ja matkustaa riskimaahan vaikka ihan vain "piipahten" ja nauttia sitten täydestä KELA:n suomasta ylläpidosta 14vrk?


    • Anonyymi

      Jokainen maksaa itse.
      Ei valtio.

      • Anonyymi

        Voi minun mustasukainen vaimo! Tule mukaan niin ei tarvitse riidellä turhaan siitä että kuvittelet minun pettävän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi minun mustasukainen vaimo! Tule mukaan niin ei tarvitse riidellä turhaan siitä että kuvittelet minun pettävän

        Älä kadu myöhemmin vaan keskityt vaimolle uskollisuutta ! Huomioit ja kohtelet paremmin vaimoasi!


    • Anonyymi

      Kaikki suomeen tulijat testeihin. Uusi-Seelanti viisimiljoonainen kansa, sadassa päivässä ei yhtään tartuntaa. Kaikki tulijat testataan.

      • Anonyymi

        Lisäksi luki: "Tiukkojen maan sisäisten rajoitusten lisäksi maa otti käyttöön tiukan rajavalvonnan. Ainoastaan Uuden-Seelannin kansalaisilla oli oikeus tulla maahan, ja heidän tuli viettää kaksi viikkoa karanteenissa valvotuissa olosuhteissa.

        Tiistaista alkaen maassa otetaan käyttöön maahanpalaamismaksu, joka on suuruudeltaan 3 100 Uuden-Seelannin dollaria (1 738 euroa). Maksu peritään kaikilta maahan palaavilta kansalaisilta, joita ei ole erikseen vapautettu maksusta esimerkiksi vähävaraisuuden vuoksi. Maksulla katetaan valvotun karanteenin järjestämisestä koituvia kustannuksia."


      • Anonyymi

        Naiset tiedotustilaisuudessa kertoivat että Suomessa ei ole tarpeeksi testauskapsiteettia, suvantovaiheessa oleva nainen sanoi ensin että kaikki testataan, sitten lipsahti että pistokokeinen. Saman varmisti THL:n Mika Salminen.

        Kirsi Varilo A-studiossa taas sanoi, että Suomeen lentävä saattaa joutua pistokoemaisiin testeihin.
        Ota tästä sitten selvää.
        Testata pitäisi, mutta kun ei ole välineitä ja testaajia. Pelkään että päät ilmoittavat kohta että testit ovat epäluotettavia ja epämiellyttäviä, jätetään väliin. Samahan se on maskien kanssa, ei kannata pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi luki: "Tiukkojen maan sisäisten rajoitusten lisäksi maa otti käyttöön tiukan rajavalvonnan. Ainoastaan Uuden-Seelannin kansalaisilla oli oikeus tulla maahan, ja heidän tuli viettää kaksi viikkoa karanteenissa valvotuissa olosuhteissa.

        Tiistaista alkaen maassa otetaan käyttöön maahanpalaamismaksu, joka on suuruudeltaan 3 100 Uuden-Seelannin dollaria (1 738 euroa). Maksu peritään kaikilta maahan palaavilta kansalaisilta, joita ei ole erikseen vapautettu maksusta esimerkiksi vähävaraisuuden vuoksi. Maksulla katetaan valvotun karanteenin järjestämisestä koituvia kustannuksia."

        Loistavaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tiedotustilaisuudessa kertoivat että Suomessa ei ole tarpeeksi testauskapsiteettia, suvantovaiheessa oleva nainen sanoi ensin että kaikki testataan, sitten lipsahti että pistokokeinen. Saman varmisti THL:n Mika Salminen.

        Kirsi Varilo A-studiossa taas sanoi, että Suomeen lentävä saattaa joutua pistokoemaisiin testeihin.
        Ota tästä sitten selvää.
        Testata pitäisi, mutta kun ei ole välineitä ja testaajia. Pelkään että päät ilmoittavat kohta että testit ovat epäluotettavia ja epämiellyttäviä, jätetään väliin. Samahan se on maskien kanssa, ei kannata pitää.

        "Saattaa joutua" ja"pistokoe" = yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tiedotustilaisuudessa kertoivat että Suomessa ei ole tarpeeksi testauskapsiteettia, suvantovaiheessa oleva nainen sanoi ensin että kaikki testataan, sitten lipsahti että pistokokeinen. Saman varmisti THL:n Mika Salminen.

        Kirsi Varilo A-studiossa taas sanoi, että Suomeen lentävä saattaa joutua pistokoemaisiin testeihin.
        Ota tästä sitten selvää.
        Testata pitäisi, mutta kun ei ole välineitä ja testaajia. Pelkään että päät ilmoittavat kohta että testit ovat epäluotettavia ja epämiellyttäviä, jätetään väliin. Samahan se on maskien kanssa, ei kannata pitää.

        Terveydenhuoltohenkilöstöstä on pulaa, samoin laboratoriotyön osaavista. Koulutus ei onnistu hetkessä. Tällä hetkellä Helsingissä tehdään ylitöinä. Toivottavasti silti saadaan jatkossa homma hoitoon. Yksi keino olisi maahantulon nykyistä tiukempi valvonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tiedotustilaisuudessa kertoivat että Suomessa ei ole tarpeeksi testauskapsiteettia, suvantovaiheessa oleva nainen sanoi ensin että kaikki testataan, sitten lipsahti että pistokokeinen. Saman varmisti THL:n Mika Salminen.

        Kirsi Varilo A-studiossa taas sanoi, että Suomeen lentävä saattaa joutua pistokoemaisiin testeihin.
        Ota tästä sitten selvää.
        Testata pitäisi, mutta kun ei ole välineitä ja testaajia. Pelkään että päät ilmoittavat kohta että testit ovat epäluotettavia ja epämiellyttäviä, jätetään väliin. Samahan se on maskien kanssa, ei kannata pitää.

        Aika paljon olisi testauskapasiteettia saatavana yksityisellä sektorilla, mutta kun nämä paskamahat eivät sitä halua umpityperän ideologiansa vuoksi käyttää. Mieluummin annetaan ihmisten kärsiä ja levittää tautia Neuvostoliiton mallin mukaisilla jonoilla. 3-4 päivää kestää HUSissa vastauksen saaminen tämän päivän lehtien mukaan. Yksityisen testaus ei maksa sen enempää kuin julkisella ja säästettäisiin helposti valtava kasa rahaa ku. annettaisiin palveluseteli ja saataisiin tartunnan saaneet kotiin sairastamaan ajoissa ennen kuin ehtivät levittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon olisi testauskapasiteettia saatavana yksityisellä sektorilla, mutta kun nämä paskamahat eivät sitä halua umpityperän ideologiansa vuoksi käyttää. Mieluummin annetaan ihmisten kärsiä ja levittää tautia Neuvostoliiton mallin mukaisilla jonoilla. 3-4 päivää kestää HUSissa vastauksen saaminen tämän päivän lehtien mukaan. Yksityisen testaus ei maksa sen enempää kuin julkisella ja säästettäisiin helposti valtava kasa rahaa ku. annettaisiin palveluseteli ja saataisiin tartunnan saaneet kotiin sairastamaan ajoissa ennen kuin ehtivät levittää.

        höpö höpö. Jos julkisella ei ole tarpeeksi työntekijöitä niin miten muka yksityisellä? Yksityinen maksaa nykyään vielä huonompaa palkkaa kuin julkinen. Työntekijöitä ei yksinkertaisesti ole, koska kukaan ei lähde enää sairaanhoitajan orjapalkalla töihin varsinkaan yksityiselle - eivätkä kunnat ja valtio halua maksaa ainoana maailman maana edes koronalisää, vaikka tartuntariski on ilmeinen. Terkuin: lukuisia testejä keväällä ottanut sh (menneen talven lumia, pakkokaan ei auta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tiedotustilaisuudessa kertoivat että Suomessa ei ole tarpeeksi testauskapsiteettia, suvantovaiheessa oleva nainen sanoi ensin että kaikki testataan, sitten lipsahti että pistokokeinen. Saman varmisti THL:n Mika Salminen.

        Kirsi Varilo A-studiossa taas sanoi, että Suomeen lentävä saattaa joutua pistokoemaisiin testeihin.
        Ota tästä sitten selvää.
        Testata pitäisi, mutta kun ei ole välineitä ja testaajia. Pelkään että päät ilmoittavat kohta että testit ovat epäluotettavia ja epämiellyttäviä, jätetään väliin. Samahan se on maskien kanssa, ei kannata pitää.

        Salminen, Varhila ja Kiuru olisivat voineet suunnitella etukäteen tätäkin tilannetta varten. Mitä skenaarioita, missä, mitkä toimenpiteet ja seuranta. Ei ole vaikeaa, mutta em. henkilöille on. Housut kintuissa yllätettiin jälleen.
        Miten päättäjät voivat olla noin utameja? Niinistön nyrkki, jos olisi otettu käyttöön, kaikki olisi selvää kuin pläkki. Kyse hallituksen tuhlailun halusta, kyvyttömyydestä ja osaamattomuudesta hallita asioita. Ohisalo haahuaa ympäristöasioiden ja 80 000 työperäisen maahanmuuttajan roudaamisesta, vaikka täällä on työttömiä yllin kyllin. Marin on hiljaa. Keskusta tappelee puheenjohtajuudesta. Luojan kiitos tulee uudet eduskuntavaalit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuoltohenkilöstöstä on pulaa, samoin laboratoriotyön osaavista. Koulutus ei onnistu hetkessä. Tällä hetkellä Helsingissä tehdään ylitöinä. Toivottavasti silti saadaan jatkossa homma hoitoon. Yksi keino olisi maahantulon nykyistä tiukempi valvonta.

        Ottaisivat yksityiset purkamaan jonoja, jotta tilanne paranee.
        Hoitajamitoituksesta puhutaan, eikå nytkään löydy testauspaikoille hoitajia ottamaan testejä?
        Järkyttävää tolskaamista, ei tule lasta, eikä paskaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salminen, Varhila ja Kiuru olisivat voineet suunnitella etukäteen tätäkin tilannetta varten. Mitä skenaarioita, missä, mitkä toimenpiteet ja seuranta. Ei ole vaikeaa, mutta em. henkilöille on. Housut kintuissa yllätettiin jälleen.
        Miten päättäjät voivat olla noin utameja? Niinistön nyrkki, jos olisi otettu käyttöön, kaikki olisi selvää kuin pläkki. Kyse hallituksen tuhlailun halusta, kyvyttömyydestä ja osaamattomuudesta hallita asioita. Ohisalo haahuaa ympäristöasioiden ja 80 000 työperäisen maahanmuuttajan roudaamisesta, vaikka täällä on työttömiä yllin kyllin. Marin on hiljaa. Keskusta tappelee puheenjohtajuudesta. Luojan kiitos tulee uudet eduskuntavaalit.

        Seuraavat eduskuntavaalit on vielä tämän vuoden 2020 aikana. Hallitus kaatuu erimielisyyksiin ja kyvyttömyyteen ihan pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon olisi testauskapasiteettia saatavana yksityisellä sektorilla, mutta kun nämä paskamahat eivät sitä halua umpityperän ideologiansa vuoksi käyttää. Mieluummin annetaan ihmisten kärsiä ja levittää tautia Neuvostoliiton mallin mukaisilla jonoilla. 3-4 päivää kestää HUSissa vastauksen saaminen tämän päivän lehtien mukaan. Yksityisen testaus ei maksa sen enempää kuin julkisella ja säästettäisiin helposti valtava kasa rahaa ku. annettaisiin palveluseteli ja saataisiin tartunnan saaneet kotiin sairastamaan ajoissa ennen kuin ehtivät levittää.

        eipä haittaa kuoleepa väkeä sitten voidaan ottaa ne 80000 uutta tulijaa tänne töitä tekemään. semmoistahan ne on suunnitelleet hallitus jo tovin täällä vanhanenkin vaati että eläkkeelä olevat tulevat testaamaan ja töihin sairaaloihin,että sairastuisivat.nämä eläkerahastot luvattiin marinin johdolla etelä euroopan valtioille.ne ovat takauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuoltohenkilöstöstä on pulaa, samoin laboratoriotyön osaavista. Koulutus ei onnistu hetkessä. Tällä hetkellä Helsingissä tehdään ylitöinä. Toivottavasti silti saadaan jatkossa homma hoitoon. Yksi keino olisi maahantulon nykyistä tiukempi valvonta.

        Eikös tässä olisi issoille tarvetta? Heitä on yllin kyllin terveydenhuollon tarpeisiin. Ovat nopeaoppisia, kun peruskoulunkin pyyhkäisevät läpi kahdessa vuodessa. Puolessa vuodessa saataisiin labrahlö kuntaa ja hoitajia jne. Myös koneinssit voisivat rassailla matkailijoitten nemänreikiä ilman erikseen koulaamista. Issa-akat ovat hoitajia lähes kaikki, koska "Kuka hoitaa teitän vanhukset".
        Voi tätä Suomen touhua, kyllä ujostuttaa ja pelottaa, ei sitten millään uskalleta käyttää muita sanoja kuin "suositellaan, pistokoe, pyritään, pyydetään, " jne. On hyvin varovaista. Hävettää kertoa, että ei ole, ei riitä, ei ole mahdollista. Haastattelut teeveessä ovat kiusallista kuunneltavaa, kun haastateltava kiemurtelee ja pyörittelee sanojaan, ettei vai lipsauttelisi vahingossa tai puhuisi sivu suunsa. Voi Suomi, olisiko nyt aika ryhdistäytyä ja ottaa niskalenkki koronasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuoltohenkilöstöstä on pulaa, samoin laboratoriotyön osaavista. Koulutus ei onnistu hetkessä. Tällä hetkellä Helsingissä tehdään ylitöinä. Toivottavasti silti saadaan jatkossa homma hoitoon. Yksi keino olisi maahantulon nykyistä tiukempi valvonta.

        Ja luulet että maahanmuuttujien joukosta löytyisi osaavaa hoitohenkilökuntaa? Voin sanoa ettei löydy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja luulet että maahanmuuttujien joukosta löytyisi osaavaa hoitohenkilökuntaa? Voin sanoa ettei löydy!

        Löytyy,heitä on paljon aloittanut heti koulutuksen esim lähihoitajat Attendolla paljon filippiinoja,jotka koulutettu omassa maassa.Suurin osa naisia.Mihiä on Afrikan maista ja mm.Afganistanista.Paljon säötittyjä somaleitakin on.Olen itse ollut opettamassa kansainvälisten ryhmien koulutuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy,heitä on paljon aloittanut heti koulutuksen esim lähihoitajat Attendolla paljon filippiinoja,jotka koulutettu omassa maassa.Suurin osa naisia.Mihiä on Afrikan maista ja mm.Afganistanista.Paljon säötittyjä somaleitakin on.Olen itse ollut opettamassa kansainvälisten ryhmien koulutuksessa.

        En halua heitä hoitamaan minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy,heitä on paljon aloittanut heti koulutuksen esim lähihoitajat Attendolla paljon filippiinoja,jotka koulutettu omassa maassa.Suurin osa naisia.Mihiä on Afrikan maista ja mm.Afganistanista.Paljon säötittyjä somaleitakin on.Olen itse ollut opettamassa kansainvälisten ryhmien koulutuksessa.

        En usko, enkä halua yhdenkään mustan kouran kohentavan peittoani.
        Poikkeuksen tekevät filippiinot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuoltohenkilöstöstä on pulaa, samoin laboratoriotyön osaavista. Koulutus ei onnistu hetkessä. Tällä hetkellä Helsingissä tehdään ylitöinä. Toivottavasti silti saadaan jatkossa homma hoitoon. Yksi keino olisi maahantulon nykyistä tiukempi valvonta.

        EU:n sisärajoja ei valvota, koska vapaa liikkuvuus. Muutokset ulkorajojen valvonnassa taas edellyttäisivät päätöksiä EU:n tasolla.


    • Anonyymi

      "Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin, eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla?"

      Ei-turvalliseen maahan matkaajan ei pidä saada mitään Kelan ansiosidonnaista päivärahaa kahdelta viikolta pakkokaranteenin ajan veronmaksajien laskuun. Tyhmyydestä pitää sakottaa, ei palkita!

    • Anonyymi

      Riskimaista saapuvien testaus- ja karanteenikustannukset on tapahduttava näiden holtittomien matkustajien omalla kustannuksella!! Ei verovaroista.

      • Anonyymi

        Meillä olisi korona tilanne paljon rauhallisempi jos ruotsin raja olisi ollut tiukemmin valvottu. Sieltä käsin nuuskaturistit ja ruotsin suomalaiset ovat tautia tänne tuoneet. Oli virhe alunperinkin sisäministerillä höllentää rajavalvontaa ruotsin vastaisella rajalla.
        Eipä ota vastuuta, ainoastaan joudutaan pistämään kovat piippuun lepsuilun takia.


      • Anonyymi

        Testaus menee veronmaksajien piikkiin mutta pakkohotellin maksaa sinne määrätty matkaaja.


      • Anonyymi

        Mutta kun ei ole rohkeutta tehdä mitään. Miten muissa maissa uskalletaan? Täällä vain änkytetään naama punaisena, ollaan olevinaan niin viisaita ja topakoita, sivulauseessa sitten paljastuu, että en tarkoittanut mitään, olikin vain kaino pyyntö, anteeksi vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä olisi korona tilanne paljon rauhallisempi jos ruotsin raja olisi ollut tiukemmin valvottu. Sieltä käsin nuuskaturistit ja ruotsin suomalaiset ovat tautia tänne tuoneet. Oli virhe alunperinkin sisäministerillä höllentää rajavalvontaa ruotsin vastaisella rajalla.
        Eipä ota vastuuta, ainoastaan joudutaan pistämään kovat piippuun lepsuilun takia.

        Nythän näitä sairaita tulee Balkanilta. Keitä kummia ne ovat? Suomalaisia turisteja, keikkatyöläisiä, balkanilaisia maahanmuuttajia jotka käyvät moikkaamassa sukulaisia, vai keitä? Omituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän näitä sairaita tulee Balkanilta. Keitä kummia ne ovat? Suomalaisia turisteja, keikkatyöläisiä, balkanilaisia maahanmuuttajia jotka käyvät moikkaamassa sukulaisia, vai keitä? Omituista.

        Terveysturisteja jotka tulevat hakemaan koronaansa hoitoa suomalaisten veronmaksajien piikkiin tottakait!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä olisi korona tilanne paljon rauhallisempi jos ruotsin raja olisi ollut tiukemmin valvottu. Sieltä käsin nuuskaturistit ja ruotsin suomalaiset ovat tautia tänne tuoneet. Oli virhe alunperinkin sisäministerillä höllentää rajavalvontaa ruotsin vastaisella rajalla.
        Eipä ota vastuuta, ainoastaan joudutaan pistämään kovat piippuun lepsuilun takia.

        Ei Ohisalo ole yhtenäkään ministerin paikaltaan ajatellut suomalaisia, muuta kuin veronmaksajina. Ei meillä suomalaisilla ole enää oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän näitä sairaita tulee Balkanilta. Keitä kummia ne ovat? Suomalaisia turisteja, keikkatyöläisiä, balkanilaisia maahanmuuttajia jotka käyvät moikkaamassa sukulaisia, vai keitä? Omituista.

        Heistä suurin osa on henkilöitä, joilla on sukujuuret Balkanilla. Uutisissa kerrottiin. Kyllä pitäisi heidätkin vastuuttaa. Suomi on auttanut heitä ja he korvaavat saamansa avun kantamalla tautia tänne. Hyi, hyi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän näitä sairaita tulee Balkanilta. Keitä kummia ne ovat? Suomalaisia turisteja, keikkatyöläisiä, balkanilaisia maahanmuuttajia jotka käyvät moikkaamassa sukulaisia, vai keitä? Omituista.

        Bukarestista palailee raksaduunareita/keikkatyöläisiä, ne on olleet siellä kotimaassaan kesälomalla, sitten tulee ilmeisesti näitä kerjäläisiä, kyllä heidän lentomatkat joku maksaa tänne, ei tänne tarvinne kävellen tulla Euroopan halki. Telkussa haastateltiin miestä, joka tuli Bukarestin koneella, kysyttiin, meneekö hän karanteeniin, mies vastasi, että ei halua muuta kuin mennä töihin, pomon kanssa kuulema pitää neuvotella. Skopjesta tulijat on varmaan suurimmaksi osaksi suomalaisia lomailijoita, ovat menneet sinne erittäin halpojen hintojen houkuttelemina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testaus menee veronmaksajien piikkiin mutta pakkohotellin maksaa sinne määrätty matkaaja.

        En ymmärrä, miksi tästä leikistä mitään menee veronmaksajien piikkiin. Ehdottomasti pitäisi maksattaa tulijalla, ja jos ei maksa, niin palauttaa sinne mistä tulikin...


    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että Pohjois Makedoniasta on lentoja Suomeen ja voi tulla Suomeen kun se ei kuulu listaan maista josta saa tulla Suomeen?

      • Anonyymi

        Suomalaiset saavat tietenkin palata kotiinsa mistä maasta tahansa, mutta ketä ne Romanian lennolla tulleet ulkomaalaiset olivat,jotka kieltäytyivät koronatestistä lauantai-iltana.Sanottiin,että kieltäytyneet olivat pääosin ulkomaalaisia.


      • Anonyymi

        Tarvitaan työvoimaa sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaan työvoimaa sieltä.

        Missä täällä on töitä??? Marjat eivät ole välttämättömiä, voivat jäädä karhujen ravinnoksi tällä kertaa. Pysykööt siellä balkanilla ja romaniassa.


      • Anonyymi

        Pohjois-Makedonian Skopjesta tulee telakkatyöläisiä ym. halpatyöläisiä, jotka tuskin ehtivät makoilla kimppakämpissään vaan työ kutsuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset saavat tietenkin palata kotiinsa mistä maasta tahansa, mutta ketä ne Romanian lennolla tulleet ulkomaalaiset olivat,jotka kieltäytyivät koronatestistä lauantai-iltana.Sanottiin,että kieltäytyneet olivat pääosin ulkomaalaisia.

        Eikö ole kummallista, että on pokkaa kieltätyä toisen maan lakiin perustuvia päätöksiä? Jenkeissä heitettäisiin vankilaan heti, jos pokkuroi. Mutta ei Suomessa hyväksytään tämäkin, että vieraan maan kansalaiset kävelee Suomen tartuntatautilain yli ja täällä levitellään käsiä ja kumarretaan koranatulijoille. Paras ratkaisu olisi ollut laittaa seuraavaan koneeseen kotimatkalle, kun ei maan sääntöjä noudata ja uhmaa niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaan työvoimaa sieltä.

        Juu ja työkkäristä ei löydy ketään työkykyistä ja pätevää ilmeisesti? Ai niin Suomessa ei kannata mennä töihin, kun siinä menettää tuet ja käteen jääkin paljon vähemmän. Kiitos vihervasemmistolle tästäkin.

        Mielestäni nyt korona aikana olisi pitänyt leikata kaikki tuet (ne ihan kaikki) työttömiltä ja muilta tukia nostavilta ja sanoa, että näin tämä korona nyt vaikuttaa myös ihan työssäkäyviinkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole kummallista, että on pokkaa kieltätyä toisen maan lakiin perustuvia päätöksiä? Jenkeissä heitettäisiin vankilaan heti, jos pokkuroi. Mutta ei Suomessa hyväksytään tämäkin, että vieraan maan kansalaiset kävelee Suomen tartuntatautilain yli ja täällä levitellään käsiä ja kumarretaan koranatulijoille. Paras ratkaisu olisi ollut laittaa seuraavaan koneeseen kotimatkalle, kun ei maan sääntöjä noudata ja uhmaa niitä.

        Tämä johtuu kyvyttömistä ministereistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja työkkäristä ei löydy ketään työkykyistä ja pätevää ilmeisesti? Ai niin Suomessa ei kannata mennä töihin, kun siinä menettää tuet ja käteen jääkin paljon vähemmän. Kiitos vihervasemmistolle tästäkin.

        Mielestäni nyt korona aikana olisi pitänyt leikata kaikki tuet (ne ihan kaikki) työttömiltä ja muilta tukia nostavilta ja sanoa, että näin tämä korona nyt vaikuttaa myös ihan työssäkäyviinkin...

        Vai on vihervasemmiston syy muka sekin että jää käteen vähemmän ,hyvinpä on Kokoomus pellet saaneet sinut aivopestyä PORVARIN per---nuolija


    • Anonyymi

      ihdoin näemmä järjen ääni alkaa toimimaan tämän koronan ja ihmisten välipitämättömyyden karanteenin kanssa. OIKEIN kaikille heille jotka ajattelevat vain omaa itseään.

      Nyt vielä sitä maskipakkoa julkisiin kulkuneuvoihin ja rakennuksiin jossa on mahdotonta pitää turva väliä niin uskaltaa käydäkkin jossain muualla kuin oman talon ympärillä ilman pelkoa että joutuu teholle riskiläisenä jonkun välipitämättömän hlö takia.

      • Anonyymi

        USA ja BRASILIA joissa maskit käytössä, mutta kun näkee telkussa niin räkä lentää.


    • Anonyymi

      Aivan oikein. Harva ulkomaanmatka on välttämätön. Pakko on vaan ollut rajojen ulkopuolelle päästä ja tuoda mukanaan covid. Kovapäisyydestä tulee kovat seuraukset. (Mahdollisen) järjen käyttösuositus on paikallaan.

    • Anonyymi

      Muutenkin, jos joudut sairaalaan koronan vuoksi joudut ihan itse kustantamaan olosi siellä.

      Joten, kannattaa olla varovainen!

    • Anonyymi

      Ei testitkään ilmaisia ole..200 € kpl, saisivat matkalaiset maksaa omasta pussistaan, tai ehkä joutuvatkin maksamaan, toivottavasti.

      • Anonyymi

        Jos maamme talous sakkaa pahasti, Putin voi tulla apuun. Tosin haluaisiko velaton Venäjä valtionvelkaa oerinnöksi tyyliin 150 miljardia euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos maamme talous sakkaa pahasti, Putin voi tulla apuun. Tosin haluaisiko velaton Venäjä valtionvelkaa oerinnöksi tyyliin 150 miljardia euroa.

        Ei missään tapauksessa Venäjän apua ! Mieluummin Etelä-Koreasta ! Se on ainoa reilu valtio .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään tapauksessa Venäjän apua ! Mieluummin Etelä-Koreasta ! Se on ainoa reilu valtio .

        Kyllä venäjä mieluummin. Ovat ennenkin olleet täällä, miksei nytkin.
        Ehkä tänne ei olisi sitten niin kovaa tunkua enää.
        Saataisiin olla rauhassa.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä mutta eihän suomessa koskaan laiteta ketään "seinää vasten"!

    • Anonyymi

      Ei ole veronmaksajien velvollisuus myöskään maksaa tänne läpsyttelemään tulleiden karvakäsien elämistä! Maksakoot ne, ketkä niitä tänne haluaa!

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Omasta pussista .Mitäs menee.

    • Anonyymi

      lentoliikenteen voisi ihan hyvin lopettaa romaniasta .sieltä ei tule muita kun kerjäläisiä

      • Anonyymi

        Ohisalo ilmoitti että Suomi tarvitsee 80 000 maahanmmuuttajaa, töihin. Nyt niitä ehkä Romaniasta tänne rahdataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohisalo ilmoitti että Suomi tarvitsee 80 000 maahanmmuuttajaa, töihin. Nyt niitä ehkä Romaniasta tänne rahdataan.

        Hullu toi ohisalo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohisalo ilmoitti että Suomi tarvitsee 80 000 maahanmmuuttajaa, töihin. Nyt niitä ehkä Romaniasta tänne rahdataan.

        Romanialaisia on paljon pääkaupunkiseudun rakennustyömailla. Tekevät raskaita ja likaisia purkutöitä. Samaan aikaan on suomalaisia työttömänä.
        Taitaa olla rahakysymys. Alihankkijaketjun päässä oleville romanialaisille voi maksaa vähemmän, majoittaa kurjissa oloissa, eivätkä osaa kysyä työsuojelun perään. Firmat tienaa romanialaisten kustannuksella, valtio maksaa korvaukset suomalaisille työttömille.


      • Anonyymi

        Wau ! Olet samaa mieli kuin minulla. !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohisalo ilmoitti että Suomi tarvitsee 80 000 maahanmmuuttajaa, töihin. Nyt niitä ehkä Romaniasta tänne rahdataan.

        Ajattelin ihan samaa! Hutisalon kutsuhuuto on kuultu maailmalla! Kohta tänne tulee kova ryntäys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu toi ohisalo on.

        Kokoomuksen Katainen halusi 1,8 miljoonaa mamua mähivuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu toi ohisalo on.

        No niin varmasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hullu toi ohisalo on.

        Ja vielä hullumpi Suomen kansa, kun tällaista kannattaa. Olisiko aika poistaa äänioikeus niiltä, jotka ei saa 10k€ veroja maksettua vuodessa? Vihreät ja vasemmisto voisi alkaa väsäilemään lappuja luukulle. Ei taida kovin montaa kannattajaa heille löytyä niistä jotka pyörittää tätäkin maata ja maksaa kaiken. Lähtisi tämäkin maa kohti muuta maailmaa, jossa jokainen saa pärjätä omillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohisalo ilmoitti että Suomi tarvitsee 80 000 maahanmmuuttajaa, töihin. Nyt niitä ehkä Romaniasta tänne rahdataan.

        Tuomassa lisää äänestäjiä itselleen ja hallitus tovereilleen...haluaako joku arvata, miksi kannatuslukemat hallituspuolueille on huipussaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin ihan samaa! Hutisalon kutsuhuuto on kuultu maailmalla! Kohta tänne tulee kova ryntäys!

        Ilmottakaa vielä Afrikassa niin saatte tänne eksotiikkaa.


    • Anonyymi

      Olen samoilla linjoilla, jos joku tyhmä lähtee
      ulkomaille, kärsiköön itte. Ei mitään avustuksia, ei mässätä enempää kansalaisten rahoja, eikä muittenkaan piikkiin. Omalla kustannuksella karanteeniin, ei työnantajan, eikä myöskään kelan.

      • Anonyymi

        Työnantaja ei maksa karanteenia. Järjestöt vastustivat ajatusta kun joku hölmö ehdotti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei maksa karanteenia. Järjestöt vastustivat ajatusta kun joku hölmö ehdotti.

        Siis työnantajajärjestöt. Ay-liike ei halua alipalkattua halpatyövoimaa Suomeen.


    • Anonyymi

      Itse maksavat 14 vuorokauden hotellimajoituksensa pakkokaranteenissa ollessaan.

      • Anonyymi

        Mutta saavat ansiosidonnaista Kelan päivärahaa 2 viikon lisälomastaan, joka on noin palkan suuruista. Yhteiskunta & veronmaksajat maksavat tämän lystin.


    • Anonyymi

      Tämä hallitus pitäisi vaihtaa. Ihan mihin vaan niin aina menisi parempaan suuntaan. Tässä ei ole enää mitään järkeä. Olen menettänyt toivoni.

      • Anonyymi

        Äläs nyt, kun heidän mukaansa suurin osa suomalaisista on hallitukseen tyytyväisiä. Sama se mitä paskaa meille syöttävät, aina löytyy noita tyhmiä joille kelpaa mikä vaan, kunhan porvarilta otetaan liiat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt, kun heidän mukaansa suurin osa suomalaisista on hallitukseen tyytyväisiä. Sama se mitä paskaa meille syöttävät, aina löytyy noita tyhmiä joille kelpaa mikä vaan, kunhan porvarilta otetaan liiat pois.

        PORVARI paskiaisilla on liikaa rahaa kun sitä piilotellaan veroparatiiseihin mutta kyllä sitten Ilmanen hoito kelpaa kun korona kolkuttaa veroja nämä perkeleen paviaani porvarit eivät haluaisi maksaa


    • Anonyymi

      Olisiko Skopjesta tultu hoidattamaan koronaa suomeen?
      Mukavampaahan suomalaisessa sairaalassa on sairastaa kun siellä.

    • Anonyymi

      Kela on minunkin sponsori tällä hetkellä.

    • Anonyymi

      Paperittomat ovat koronaa pahempi uhka terveydellemme.

      Liikkuvat vapaasti keskudessamme ilman jalkapantaa vaanien ja iskien.

      • Anonyymi

        Vaanien mitä? Työlupaa!


      • Anonyymi

        Hoh hoh, rasisti mikä rasisti, voisit pitää omana tietona tuollaiset idioo.... mielipiteet


    • Anonyymi

      Itse maksoin. Palkatonta vapaata otin. Ei tuohon saa sairauslomaa. Äly hoi! Pitää olla varaa matkustaa, kun karanteeni menee omasta pussista, ellei etätyötä voi tehdä.

      Tulimme maaliskuussa Espanjasta ns. evakuointilennolla. Maksoin 900€ omasta ja jokaisen perheenjäsenen lipusta. Yhteensä 4500€. Suomen ulkoministeriö käski ja pelotteli tulemaan pois, muuten oltaisiin jääty sinne kesäksikin. Mitään vaaraa siellä ei ollut. Mutta tiedetäänpä seuraavalla kerralla ettei tulla Suomeen. Tosin nyt olemme muuttamassa ihan kokonaan Espanjaan kirjoille.

      Jääkää te tänne kärvistelemään, me halutaan nauttia elämästä eikä myötätunnosta olla täällä. Maailma on auki ja te täällä öllötätte. Haloo!!

      • Anonyymi

        Tervemenoa.


      • Anonyymi

        Hyvästi entinen Suomalinen !


      • Anonyymi

        Jättäkää passit lähtiessä.


      • Anonyymi

        "Suomen ulkoministeriö käski ja pelotteli tulemaan pois, muuten oltaisiin jääty sinne kesäksikin"

        Älä valehtele. UM antaa vain matkustusSUOSITUKSIA. Ei kukaan olisi itkenyt, vaikka olisit jäänyt sinne omalla vastuullasi loppuiäksesi.


      • Anonyymi

        Omapahan on asiasi, kun tulit, olisit pysynyt siellä vain. Ei kai sieltä väenvängällä ole tänne raahattu. Sitten, kun olette siellä Espanjassa, älkää tulko tänne lääkäriin, sairaalaan eikä synnyttämään, vaan hoitakaa hommanne ihan vain siellä. Ei tarvitse ottaa rusinoita pullasta.


    • Anonyymi

      Romaniasta tulevilla lienee pillereitä omasta takaa.. Niitä popsiessa se parin viikon karanteeni ei tunnu missään... : )
      Ja kun se karanteeni on suoritettu, pillereitä riittää myös kadulla myytäväksi...

      • Anonyymi

        Pillerinmyyjät ovat ihan oma porukkansa. Tulivat autoilla Ruotsin rajan yli, rajavartijat saavat vain osan kiinni.


    • Anonyymi

      Ottaa rankasti päähän, että muutin takaisin Suomeen.

      Ruotsissa on vielä järki tallella. Täällä kansa haluaa lisää pakkoa ja pakkoa. Ja miksi?

      Verotuloja maa saa vain, jos on ulkomaankauppaa ja joku ihminen ne rahat myös työllään ansaitsee. Velkaraha tulee sähköisesti Ei se käy, että fiksuinta on elää jollain kelan rahalla ja pysyä sisällä mökissä.

      • Anonyymi

        Tervemenoa Ruotsiin. Good bye.


      • Anonyymi

        Noo ! Ruotsi onkin esimerkillinen valtio Vironhan suhteen . Häviäjä!


      • Anonyymi

        Jätä passi lähtiessä.


      • Anonyymi

        No prkel muuta takaisin ruotsiin. Kukaan ei todellakaan estä eikä kaipaa.


      • Anonyymi

        Muuri Ruotsin rajalle!


      • Anonyymi

        Tegnellin riehuvat tuliaiset Suomen tuotavina.
        Pitäkää raja kiinni!


    • Anonyymi

      Laitetaan itsekkäästi reissaavat maksamaan testaus, karanteenit ja aiheuttamansa haitta kansantaloudelle.

    • Anonyymi

      Itse maksaa esim joutuu käyttämään lomapäiviään tähän

    • Anonyymi

      Menolippu Mombasaan: Kielletään matkustelu kokonaan tiettyihin maihin.

    • Anonyymi

      Eikös sen joudu itse maksamaan, kun hupimatka kyseessä. Työmatkalla vissiin työnantaja.

    • Anonyymi

      Punavihreä juna kiitää Suomen kansa kyydissään hurjaa alamäkeä päin jyrkännettä. Onko jarrumiehiä, vieläkö junan voi pysäyttää?

      • Anonyymi

        Ei koska suomalaiset ovat yksinkertaisia lampaita!!


    • Anonyymi

      Pakkokaranteeni koskee vain niitä joiden hallitus tämä on, ne jotka eivät äänestäneet vihervasemmistoa noilla ei ole mitään oikeutta puuttua niiden elämään.

      • Anonyymi

        Tietenkään ei tarvitse karanateenia, jos ei matkustele. Niin siltä voi välttyä. Korona alueilta tulevat karanteeniin.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa,! Maksaakohan muuten Suomi ulkomaalaisille myös päivärahaa? Tätä en yhtään ihmettelisi kun viheriöiset on vallassa!

    • Anonyymi

      "Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin.."

      Se kusipää itse, joka on keksinyt perseensä hilata "ei-turvalliseen maahan". nauttikoot koko rhalla.

      Kannattaa lukeaniitä FORMINin matkustustiedoitteita ennen reissua.

      • Anonyymi

        Vaikka matkustaisi turvalliseen maahan, tilanne siellä voi muuttua äkisti, jolloin palatessa viranomaiset toteaisivat: "Pakkokaranteeniin, sillä tulet koronan suhteen ei-turvallisesta maasta." Oikeastaan tartunta tilanteen turvallisessa maassa ei tarvitse edes muuttua, riittää, kun viranomaiset muuttavat määritelmää miten turvallisuus luokitellaan.


    • Anonyymi

      Voi, voi kun te karanteenin kitisijät ette tajua.

      Pakkokaranteenit tulevat juuri teidän kurkku suorana karanteenia huutavien takia. Te luotte kovan poliittisen paineen päättäjille. Päättäjät sortuva irtopisteiden keruuseen teidän luoman paineen edessä, määräten pakkokaranteenin.
      Ette vain ymmärtäneet pakkokaranteenista sitä, että se maksaa meille kaikille.

      Järkevää olisi panostaa testaamiseen rajanylityspaikoilla. Testitulokset pitäisi saada nopeasti. Pakkokaranteenkn pituus jäisi näin vain kahteen tai kolmeen päivään. Nyt määrättävät pakkokaranteenit on 14 päivää.
      Tietojen mukaan pakkokaranteeni koskettaisi noin tuhatta ihmistä joka päivä. Se tarkoitaaa noin miljoonan tai kahden miljoonan euron karanteenikorvauksia joka päivä.
      Eikö sillä rahalla voisi palkata kokonaisen armeijan testaamaan rajan yli saapuvia.

      • Anonyymi

        Siinä on se itämisaika, että monella ei välttämättä kerkeä testissä näkymään.
        Kyllähän se on selvästi sanottu,että niihin ei turvallisiin maihin matkustamista pitää välttää.
        Turha sitten valittaa.


    • Anonyymi

      Saisivat itse maksaa aiheuttamansa tilanteen. Kuka hitto sitä pakottaa koko ajan matkustamaan. Helvetin vastuutonta tuollainen.

    • Anonyymi

      Hienosti toimii sosialismi jos tieten aiheutettavat kulut, matkalla saadun tartunnan jälkilöylyt, kaadetaan kaikkien kontolle, niidenkin jotka eivät kommonaan ole edes muilla mailla käyneet.
      Suomi, viimeinen sossula maan päällä.

    • Anonyymi

      Sanna käy ay-Antin kanssa taikaseinällä, samalla mistä löytyi eläkeläisten vappusatanen ja ongelma on poissa.

    • Anonyymi

      Me maksamme! Ei voi olettaa että ihmisillä olisi vastuuta teoistaan. Typeryksiä pitää sossutukea päivärahoilla.

    • Anonyymi

      Itse maksakoon

    • Anonyymi

      Jos olisivat edes tämän yhden vuoden pysyneet matkustelemisista pois, olisi tilanne paljon helpompi. Ja tämän vuoden olisivat kaikenmaailman balkaanit ja romaniat pysyneet kotimaassaan, olisi tilanne kaikkialla muuallakin helpompi.
      Mutta ei, kun minäminäminä.

    • Anonyymi

      Jos idiootti matkustaa niin hoitakoon kustannukset itse ei voi mennä niin että tässä epidemiassa määräävät yksilön vapaus jutut alkaa tää ihme liberalismi paska ällöttämään

    • Anonyymi

      Ja ketäköhän siellä balkanilla ravaa no tietenkin sieltä päin tulleet mamut jotka muutenkin olisi pitänyt palauttaa kun sota on ohi

      • Anonyymi

        Täyttä totta tämäkin.


    • Anonyymi

      Juurikin niin!!!!

      • Anonyymi

        Pyhä perhekään ei saanut sosiaaliturvaa Egyptin valtiolta tai Roomalta pakomatkallaan. Ja palasivat heti takaisin, kun oli vähänkin turvallista.


    • Anonyymi

      Minä ainaki lähden kaverin kanssa käymän kotimaassa lomalla, Espanjan ja Marokon kautta. Kun tulemme takaisin minulle suomi maksaa karantenin,... hi,..hii,.hi? :-D

    • Anonyymi

      Persuna ole vaatinut pakkokaranteenia ja nyt vastustan sitä. Olen siis aito persu.

    • Anonyymi

      Voi vittu etta te ootte siten pimeita!

      Lainaus iltasanomista:

      Karanteenissa oleva ei saa mennä esimerkiksi ruokakauppaan, jolloin kauppapalvelun järjestäminen tai ruuan toimittaminen on kunnan vastuulla, jollei ihminen pysty sitä muuten hoitamaan.

      Kun ihminen on virallisesti määrätty karanteeniin, hän on oikeutettu saamaan korvauksia mahdollisista karanteenin aiheuttamista ansiomenetyksistään. Omaehtoisessa karanteenissa vastaavaa oikeutta ei ole."


      Miññññññññññña olen taalla Teneriffalla, ja jos johonkin lahden niin menen Ruotsiin. Tukehtukaa karanteeneihinne ja maskeihinne

      Taalla on jo 4000 tartuntaa paivassa

      https://www.mscbs.gob.es/ca/profesionales/saludPublica/ccayes/alertasActual/nCov-China/documentos/Actualizacion_181_COVID-19.pdf

      • Anonyymi

        Me varmaan kuollaaan tanne Espanjaan ja Ruotsiin.

        Mika helvetin aly siina karantenissa on kun ei sellaisia Ruotsiinkaan tarvita.

        Repikaa siita. Kohta tulee tilanne jossa Ruotsissa on vahemman tartuntoja kuin teilla mutta ei sita rajaa sinne siltikaan uskalla aukaista.


    • Anonyymi

      Huom.! Kelasta ei myönnetä edes ansiosidonnaista.

      • Anonyymi

        He,he he!!!


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä veronmaksajat maksaa kaiken eikä tule halvaksi.

      Onhan se väärin, että veronmaksajien perusoikeutta terveelliseen ja turvalliseen kotimaahan rikkoville annetaan veronmaksajien rahaa. Senhän pitäisi mennä toisinpäin. Taudinhakijoiden pitäisi maksaa veronmaksajille korvausta terveyden vaarantamisesta.

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä, jos on riskinsä ottanut, kantakoot sen itse loppuun asti. On informoitu asiasta, jos ihminen, joka matkustaa riskimaihin, ei asiaa sisäistä, kantakoot vastuunsa omine kustannuksinen.
      Täällä kaikki voisi muutoin heittäytyä toisten ihmisten kustantamiksi. Kasvattaako se vastuuta, ei se kasvattaa luulon siitä, että ihnisellä on vain oikeuksia.
      Meillä muilla on oikeuksia saada olla terveinä ja elää turvallisesti.

    • Anonyymi

      "Skopjen-lento laskeutui Turkuun, yksi matkustaja kimmastui maskittomuudesta"
      Iltalehti Turku

      Vain yksi koronahysteerinen vouhka touhka oli on board.

    • Anonyymi

      helpommat kuin tyypilliselle influenssavirukselle

      -1 kierros maailman ympari tasaantumista odottaen
      - vapaa paasy sisalle laitoksiin (erityisesti alussa)
      - ei rokotetta
      - vanhemmat ihmiset ja paksumpi ikpyramidi kuin silla ajalla kun influenssaan ei ollut
      rokotetta
      - enemman ihmisia maailmassa kuin niina aikoina kun influenssaan ei ollut rokotetta

      Korona on taysi utopia, on vai viaton virus ei kovasti influenssaa kummempi. Johonkinsita on verrattava. Ja tuo on ainoa relevantti..kaikkiaankin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://yle.fi/uutiset/3-11269587 .Tuossa muistutus mitä keväällä uutisoitiin maailmalla. Aika voimakas influenssaksi...

        Vitun idiootti Totta kai se sairaala on täynnä koronapotilaita, koska ne päästivät sen viruksen sisälle sinne sairaalaan!

        Hyvin sairaita ja vanhoja ihmisiä taynna oleviin laitoksiin. Influenssaan on rokote, siksi se ei leviä sairaaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun idiootti Totta kai se sairaala on täynnä koronapotilaita, koska ne päästivät sen viruksen sisälle sinne sairaalaan!

        Hyvin sairaita ja vanhoja ihmisiä taynna oleviin laitoksiin. Influenssaan on rokote, siksi se ei leviä sairaaloissa.

        Niitä alueen sairaita oli viety suuria määriä sairaalaan hoidettavaksi. Siksi täyttyi ääriään myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä alueen sairaita oli viety suuria määriä sairaalaan hoidettavaksi. Siksi täyttyi ääriään myöten.

        Ehei! New Yorkissa joutuivat saman tien purkamaan kauhealla kiireellä kyhatyt valiaikaisrakennukset kun niille ei tullutkaan mitään käyttoä! Katsos kun virus menee sisään hoitokotiin, niin ei siihen viereen tarvi toista hoitokotia rakentaa, sama koskee sairaalaa, kun virus menee sisään sairaalaan niin ei siihen silloinkaan tarvi uutta sairaalaa rakentaa. Osaston vaihto riittää.

        Sairaalat ovat yleensäkin mitoittetu niin, että täyttoaste on hyvä eli jos tulee uutta väkeä, niin aivan varmasti alkaa pian olla täyttä. Ruotsi rakensi hyvin nopeasti lisäkapasiteetin, mutta sielläkin se jai varalle. Tavalliset paikat riittivät ihan hyvin.

        Italiassa on tismalleen sama tilaeenne, ellei enemmänkin, eli kuolleet ovat yleensäkin iäkkäita, mutta samalla hoitolaitoksissa asuneita.

        Taidan kaivaa siitä raporttia ellet usko asiaa, Jonkinlainen raportti siitä on ja muistaakseni Espanjasta parempikin.


    • Anonyymi

      Korona on ollut Hoax Ei humoristisessa mielessä, vaan nimen omaan pahaa tarkoittavassa mielessä. Se on ollut vastuun pakoilua siitä mita tapahtui siinä ja niissä rakennuksessa jossa he kuolivat, siitä syystä mistä kuolivat,

      Ja kaikkia muita on syytetty vaadittu koko ajan fanittamaan, jatkamaan fanitusta ja niin edelleen! Fanittamaan viruksen nitistystä, vaikka syyllinen siihen mitä tapahtui ei ollut maailma vaan juuri he jotka olivat samoissa rakennuksissa kuolleiden kanssa.

      Ei saa syyllistää kuka toi viruksen kuolleeseen!

      • Anonyymi

        Kuulkaas...Ja verojen lisäksi meillä on selkainenkin asia kuin veronkorotus!

        Maksoin juuri itselleni palkkaa yrityksestäni ja sitten itse omat ennakonpidätykseni. Se ei verottajalle kelvannut, joten sain 1800 euron Lisäverot. Miettikää mikä rangaistussakko!!

        Lopettakaa yrittäminen, niin ei tarvitse maksaa niitä veroja. Palataan asiaan taas kun nousukausi koittaa!

        Siihen asti, ihan vaan osinkotuloilla ja kelan tuella!


    • Anonyymi

      Kuka maksaa? No katsopas kenen tahmanäpit on sunkin taskuillasi.

    • Anonyymi

      Eikös se ja nyt tuo jo ole jo selvää?

      Joka tyhmä ja matkustaa niin itse vastaa ja maksaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olethan kohtelias kaikille, etenkin yhteinen asiamme on suojella laitosten henkilökuntaa! Käyttämällä vain maskia olet kohtelias hoitajia ja henkilökuntaa kohtaan ja autat heitä välttämään kuljettamasta virusta laitosten sisälle. Samasta syystä on kohteliasta noudattaa pakkokaranteenia, sekä maan sulkevia rajoituksia. Käyttämällä maskia jokainen voi auttaa tilannetta ja pienentää sairaanhoitajien kuormitusta. Auta hoitajaa ja ole kohtelias Käytä maskia, jotta hoitaja ei kuljeta virusta sisälle laitokseen. Tämä on meidän kaikkien yhteinen asia, muuten joudumme sulkemaan Suomen! Muuten joudumme sulkemaan Suomen koska hoitaja kuljetti viruksen laitokseen.

    • Anonyymi

      No voi voi, eikö ole kukaan käynyt moneen viikkoon edes moikkaamassa, me muut yritetään elää kuitenkin. Ja se ei tarkoita että otetaan turhia riskejä, maskit naamalle ja käsidesit laukkuun. Ikuisesti ei voi elää neljän seinän sisällä.

    • Anonyymi

      Jos määrätään pakollinen karanteeni ja se saa lain voima. Kela maksaa karanteeniajalta päivärahaa tai muuta korvausta.

    • Anonyymi

      Hahahahah Eliitti paskat joutaa maksaa 😁👍👍

    • Anonyymi

      Itse saisivat nuo turhaan matkustavat maksaa koronatestin 200 eur ja kustantaa itse karanteeninsa ja hoitonsa. He rikkovat meidän suositusta noudattavien perusoikeutta terveelliseen ja turvalliseen kotimaahan. Heidän pitäisi maksaa myös vahingonkorvausta meille muille. Nyt heidät palkitaan 2 vk:n palkallisella lisälomalla. Ilmankos riskimaihin on rynnätty. Herätys hallitus!

      • Anonyymi

        "Herätys hallitus!"

        Pissaliisat on lomalla ei siellä herätä näin aikaisesti ja onko nämä pissarouvat olleet hereillä koskaan ? RKP oikeusministeri on ulkona kuin lumiukko ja matkustelee rasistisaarelleen antamaan neuvoja miten eriarvoistetaan kansalaisiamme.
        Mieluiten sanoisin herätkää jo kansalaiset !


    • Anonyymi

      Työt ei kiinnosta ja pitäisi tehdä keittiöremontti. Taidan käydä Ruotsissa ja jään pakkokaranteeniin kotiini. Palkka juoksee ja on aikaa tehdä remonttia.

    • Anonyymi

      mistä lähtien KELA on maksanut "ansiosidonnaista päivärahaa...??? en löydä ainakaan kelan sivuilta kyseistä termiä? huoh,

      • Anonyymi

        nimi vaihdettiin, tartuntatauti päivärahaa. Juuri naapuri sanoi saavansa 2600 e käteen ainakin 2 viikkoo. Silti tekee arvatenkin omassa yrityksessään, kuten ennen.


    • Anonyymi

      Lisää tulonsiirtoja rikkailta osuuskauppiailta meillepäin kiitos. Kyllä rikkailla kauppiailla on mistä verottaa

    • Anonyymi

      Kansa maksaa kotona olemisesta, kyllä demarit on hyvin toimineet ja tasapuolisesti. Pääasiassa matkailijat ovat kai hyvätuloisia ja suuri osa kokoomuslaisia.

    • Anonyymi

      50 euron korvaus päivässä niille jotka joutuvat karanteeniin, tuloista riippumatta. Kyllä sillä pari viikkoa KOTONA pärjää, kun ei saa liikkua ja levittää mahdollista tautia .

      Miks ihmeessä täytyy matkustaa koska korona on tiedossa.

      Olen minäkin jokavuosi käynyt matkoilla, tottakai peruin kevään matkan. Uutta ei tilata ennenkuin korona helpottuu. HV

    • Anonyymi

      Voi ei, olisi pitänyt saada karanteeni sairausloman sijasta.
      Spv on 9pv omavastuu, eli lähes kokonaan 2vk omasta pussista.

    • Anonyymi

      Entäs jos on työtön. Kävisin aina karanteenin jälkeen uudestaan ruotsissa ja tienaisin ihan kivasti.

    • Anonyymi

      Kuka maksaa turvallisesta maasta saapuvan ikielätin koko elämän mittaisen elatuksen? SINÄ MAKSAT!

      • Anonyymi

        En maksa kohta, koska eläkepäivät portugalissa odottavat.


    • Anonyymi

      Veronmaksajat juuri kuten maksavat myös Ohisalon halumien 80000 loppuelämän.

      • Anonyymi

        Nuo 80000 tulevat vielä turvallisesta maasta.


    • Anonyymi

      Hulluus ei lopu Suomesta eikä kukkahattutädit jotka ovat tehneet maastamme koko maailman sossun.

      • Anonyymi

        Mitä tapahtuu, kun kukkahatulle ei ole enää paikkaa mihin sen asettaisi ? Tuohon selitys saattaa olla niin, että maahanhilatut terroristit pudottavat telineen missä kukkahattu on aiemmin ollut.
        Kaula katkeaa silloin ei kukkahatulle ole enää sitä paikkaa .


    • Anonyymi

      Virulaiset taas tienaa.

    • Anonyymi

      Tulette huomaamaan että, pakko karanteenien päätavoite on määrätä mahdollisimman monelle pakollinen karanteeni ja vaikeuttaa sitä kautta elämää. Kohta ne ottaa kaikki tulotkin pois siltä ajalta niin joku voi jäädä tyhjän päälle. Etenkin jos vielä kahden viikon jälkeen edelleen on muka edelleen korona? Vai onko se niin, että kerran testatataan ja oot 2vk kotona eristyksessä sitten suoraan töihin ilman uutta testiä? Ja kuka tollaseen kidutukseksi luonnehdittavaan testiin edes vapaaehtoisesti menisi?

      • Anonyymi

        Ei pidä matkustella riskialueille, joista on varoitettu. Ja karanteenihan on ollut kokoajan, mutta "omaehtoisena" jota ei ole noudatettu.


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen taika siellä ulkomailla oiekin piilee, miksi ett emene ja poimi lahjaksi jollekkin sata kiloa mustikoita, ei maksa liput mitään eikä tule koronaa itselle eikä muille !

      no eihän kaupunkilainen uskalla metsään mennä siellä saattaa inistä jopa hyttynen voi mikä kansa !

    • Anonyymi

      Veronmaksajat maksavat karanteeniajan päivärahan, joka on sama kuin palkka. Se on epäoikeudenmukaista ja väärin, että suosituksia noudattavat ja kotimaassa pysyvät maksavat vastuuttomien reissaajien kulut ja aiheuttamat vahingot. Lisäksi reissaajat altistavat meidätkin taudille. Heistä jokainen aiheuttaa monen tonnin laskun veronmaksajille.

      Hallitus on ristiriitainen ja epälooginen. Suosittelee kotimaassa pysymistä, mutta jakaa ilmaista rahaa ei-toivottuihin maihin reissaajille. Nyt voi käydä vaikkapa yhden päivän reissulla Espanjassa ja palattuaan Suomeen saa 2 vk:n palkallisen vapaan. Ei ole oikein.

    • Anonyymi

      hyvä homma systerin perhe tulee viikon pääst ja me lähetää huomenna espanjaan lisä loma tulikin tarpeeseen saa viä kelasta monta tonnii ilmasix kaupan päälle per nuppi kax viikkoo karanteenii mökillä voi harmi köyhät kyykkyyn vaan

      • Anonyymi

        Kannattas aikaistaa lähtöä, voi olla että pakkokaranteeni mahdollisuutta ei enää kohta ole. Itse olen tällähetkellä 2 viikon palkallisella työnantajan piikkiin, Espanja tässäkin kyseessä. Mut kaipa tää sama meno jatkuu. Omalla kohdalla sieltä löytyy kakkoskoti ja tämä turvallisemmalla alueella kuin Suomenkoti. Tähän vapaaseen liikkuvuuteen kannustettiin, nyt sitä rajoitetaan ihan mielivaltaisin perusteluin. Kyllä Suomessakin riski sairastua on eri kunnissa erillainen. Siksi ideologia maittain rajoittaa kaikkia, tukea kaikkia samankaltaisesti on jo eriarvoistamista. Ja joo, kyllähän tämä epäreilulta muita kohtaan tuntuu mut en kieltäytynyt "palkasta".


    • Anonyymi

      Velan otto on poliitikoille se kaikista helpoin ja mukavin keino. Ei tarvitse tehdä ikäviä päätöksiä. Kansa kun ei äänestä vaaleissa niitä puolueita jotka tekevät ikäviä päätöksiä.

    • Anonyymi

      Mites suu sitte pannaan ku ite tarvitsiskin kelan tukea? Palkka on se mikä tulee käteen ei se mikä menee veroihin ja onkos kukaan ikinä laskenut kuinka paljon yhden henkilön veroista menee edes kelalle vai liekkö menee suoraan kaupungille ja sieltä jaetaan kaikille eri tahoille.

    • Anonyymi

      Yhdysvalloissa presidentti Donald Trump on suositellut maskien käyttöä kouluissa, kun turvavälien pitäminen ei ole mahdollista. Trump julkisti keskiviikkona paikallista aikaa kahdeksan suositusta koulujen uudelleenavaamista varten pandemian keskellä.

      Trump kertoi Valkoisen talon tiedotustilaisuudessa, että liittovaltion hallitus lähettää 125 miljoonaa uudelleenkäytettävää maskia kouluihin ympäri maata.

    • Anonyymi

      Force majeuri, ja loppuu Kelan ja veronmaksajien kustantamat lomamamatkat korona-aikana

      • Anonyymi

        Taitaa olla suurin osa niistä kelan sponsoroimista etelän lomamatkailijoista ihan muuta, kuin suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla suurin osa niistä kelan sponsoroimista etelän lomamatkailijoista ihan muuta, kuin suomalaisia.

        Kun julistetaan force majeuri, se koskee kaikkia.


    • Anonyymi

      Noudatetaan voimassa olevaa lakia. Tällaista tilannetta ei ole ollut koskaan aiemmin, joten ei ole ollut kokemusta, mutta ei muuta kuin uutta lakia valmistelemaan. Täällä ei toimita huutoäänestyksellä.

      • Anonyymi

        Tartuntatautilaki on jo olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tartuntatautilaki on jo olemassa.

        ...piti olla tuossa edellisessä että ...ei muuta kuin uutta lakia valmistelemaan, jos nykyisessä on vikaa (lähti käsistä liian aikaisin)


    • Anonyymi

      Veronmaksajat maksaa. Tartuntoja 41, mutta niistä 21 suomalaisia. Onko kyseessä balkanilaiset siirtotyöläiset vai kävivätkö Suomessa asuvat balkanitaustaiset hakemassa omaisensa Suomeen hoitoon vai tuliko romanialaisia kerjäläisiä tai ilotyttöjä...???
      Vastuutonta. Pakkokeinoille olisi tarve. Suomalaisten terveys ja turvallisuus on vaarantunut. Toki vastuuttomat suomalaisetkin ovat kantaneet tautia Suomeen ja katsoneet oikeudekseen ottaa pois meiltä vastuullisilta perusoikeutemme terveelliseen ja turvalliseen kotimaahan.

    • Anonyymi

      Kummallista että koronalinkojen eristämisen korvaamiseen ökyrahoilla rahaa riittää, mutta tavallisen kansalaisen terveyteen ei ole panostaa mitään.

    • Anonyymi

      Käykää katsomassa palsta ongelmat!!!

    • Anonyymi

      Totta kai veronmaksajat maksaa kuten kaiken muunkin tässä maassa.

      Eräät vaan loisii ja ottaa tästä ilon irti.

      • Anonyymi

        Karanteenilla suojataan nimenomaan niitä veronmaksajia sairastumiselta. Jos ei makseta voivat nämä loiset mahdollista virusta levittää vapaasti pitkin maita ja mantuja. Sitäkö huutajat haluaa?


    • Anonyymi

      Kela maksaa mulle 3800 euroa pian. Sitten käväisen euroopassa ja tulen takas suomeen ja saan taas kelasta rahaa, töihin ei tarvii mennä.

    • Anonyymi

      Kuukaudessa pari päivää töissä......kyllä elämä menee helpoks

      • Anonyymi

        Noin mäkin tahdon tehdä.


    • Anonyymi

      Niih.

    • Anonyymi

      Vaalit ovat kolmen vuoden kuluttua, sen jälkeen päätämme kuka maksaa,,, ja mitä.

    • Anonyymi

      Sinä sen maksat ja maksat lisää vielä ja paljon.

      • Anonyymi

        Kuitenkin Sipilän hallituksen aikana me kaikki maksoimme ja paljon.
        Nyt tietysti olisi jo järkevää tuon Sipilän hallituksen jälkeen laittaa stoppi typeryydelle. Se joka matkustaa nyt niin itse maksaa seuraukset ja vielä pitää laittaa vastuuseen koronan tuomisesta.


    • Etsikää käsiinne jostain eksosomiteoria,
      niin voitte lakata edes pohtimasta että kuka aiheutti ja mitä ja miten... :)

    • Anonyymi

      Itse on maksettava,pelaavat uhkapelia ,vaarana tartuttaa muita kansalaisia.

    • Anonyymi

      Täydellisen samaa mieltä.

    • Anonyymi

      Vai pitäs vielä maksaa ulkomaanreissaajille hupilisää??? Maksakoot itse karessista johtuvat kulut sillä maksut ei kuulu veronmaksajille jotka noudattavat suosituksia. Työnantajille ei varmasti kuulu maksaa yhtään mitään reisaajien huvista aiheutuvia kuluja.

    • Loma ja palkallinen lomaltapaluu levähdys, kyllä reissaajien kelpaa veronmaksajien rahoilla 👍☀️🙊

    • Anonyymi

      Pakkokatanteeniin vaan

    • Anonyymi

      Eikö se opposition halujen ja heidän lakeihin vetoamisen vuoksi mene niin että valtio maksaa. Toki sekin tiedetään että kohta tuo sama oppositio syyttää hallitusta asiasta mitä itse vaatii.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pohjois-Makedoniasta on tullut jo yli 60 koronaa. Siinä on tullut jo kymmenien-satojen?tuhansien eurojen lasku veronmaksajille. Nuo koronan hakijat saavat itse maksaa aiheuttamansa koronalaskun Suomelle. Me olemme aikanaan antaneet heille turvapaikan ja tässä on kiitos. Vastuutonta.

      • Anonyymi

        Koronahysteria maski vouhotuksineen vaan saa jatkuvasti uusia sairaita muotoja, maski vouhotus on sairautta. Jota ei todellakaan tule käyttää etenkään ellei ole todettua sairautta. Maskin käyttäjä kritiikittä myöntää tahtoi tai ei, että hänessä olisi jokin sairaus. Ne jotka vaatii faktaa väitteelle eivät purematta niele. Iltasanomakin valehtelee aivopesu taktiikkaan luottavana lehtenä jossa koronahysteria sairaita toimittajia kuten muissakin lehdissä "hallitus ei määrännyt" "hallitus suosittelee".


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe