Ihmeparannusta odotellessa

Anonyymi

Olen vanha ryppyinen lihava sairas mummo jolle on povattu parantumista sairauksista ihmeen tullessa. Ihmeparantumiset esteenä on huono usko tai synnit tai järkiusko tai perinteiden käyttöm jne.

Mutta kun katselen noita ihmeparannusta lupaavia niin siellä on ihan yhtä rähjäistä huonohampaista kaljua kumartaa ryppystä vanhaa rillejä jopa kuulolaitetta käyttävää porukkaa vaikka luulisi ihmeparannukseen uskovien olevan terveitä. Siellä on sairaita niinkuin täällä tavallisten pulliaisten joukossa. Nuoret on erikseen.

Miksei ihmeparannusta näy?

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      yleensä . . .ne "parantumiset" tapahtuu "jossain päin" Amerikkaa . . . ja niitä sitten uskotaan . . . tai "jossain" ettei vaan ainakaan ihan lähellä ketään tunneta, jne.
      pa#kaa puhuvat.

    • Anonyymi

      Minä olen joskus nuorena muka ihmeparanemista jossain rukousjonossa odotellut, ei tulleet toisten rikkomat polveni kuntoon.

      Suhtaudun asiaan siten, että minulla on nämä vaivat, jollain toisella toiset, joillain ei mitään.

      Sairauksiin voi tottua niin, että niistä tulee osa oma elämää. Lääkkeet eri sairauksiin, kuten kaiken muunkin ohella, liian nopeasti läpättävään sydämeen, on tietysti kalliit. Pitää ottaa kahta eri lääkettä tähän vaivaan. Sitten refluxitauti ja... ja...

    • Anonyymi

      "Ihmeparantumista" kai mummo tarkoittaa?

      "Ihmeparannus" taas tarkoittaisi, että henkilö, vastoin odotuksia, on tehnyt parannuksen, kuin ihmeenä!

    • Anonyymi

      Tärkeämpää kuin maallisen ruumiin paraneminen on hegellisen ruumiin paraneminen. Parantuminen hengellisestä kuuroudesta, sokeudesta, mykkyydestä, synnin spitalisuudesta jne. Silloin ei ole kuolemastakaan mitään pelkoa, sillä kuolema on voitto ja ylösnousemuksessa ei ole mitään sairuksia, vaan se tapahtuu Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaisena.

    • Anonyymi

      Ap.t.13:35-37 Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sillä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta . Sillä kuin Daavidin oli aikansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ap.t.2:27

    • Anonyymi

      Jaahah, vai ryppyinen. Ei ne rypyt ja läskit tarvitse ihmeparannusta.

      ST

      • Anonyymi

        Otan itsestäni paljon selfieitä. Yritän nähdä kuvissa jotain lohdullista. Muistutan hiukan satukirjailija Kirsi Kunnasta, en kyllä käsitä miksi, emme ole sukua.

        Joskin olen huomattavasti nuorempi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan itsestäni paljon selfieitä. Yritän nähdä kuvissa jotain lohdullista. Muistutan hiukan satukirjailija Kirsi Kunnasta, en kyllä käsitä miksi, emme ole sukua.

        Joskin olen huomattavasti nuorempi...

        Kirsi Kunnas on ihan ok ja älli pellaa. Ennemmin älli kuin tälli.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirsi Kunnas on ihan ok ja älli pellaa. Ennemmin älli kuin tälli.

        ST

        Istuskelin kerran tuolla luonnonhelmassa, puiden alla kivellä. Muuan nainen olisi halunnut kuvata minut: olin kuulemma kuin suoraan kannon alta noussut peikko, tukka hapsottaen, kaikkine syysryntteineni. Eläimet pitävät minusta. Jostain syystä saan edelleen joiltain miehiltäkin ystävällisiä katseita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuskelin kerran tuolla luonnonhelmassa, puiden alla kivellä. Muuan nainen olisi halunnut kuvata minut: olin kuulemma kuin suoraan kannon alta noussut peikko, tukka hapsottaen, kaikkine syysryntteineni. Eläimet pitävät minusta. Jostain syystä saan edelleen joiltain miehiltäkin ystävällisiä katseita.

        Voit sitten sanoa okevasi kuvauksellinen 😀Minä saan naisilta ehdotuksia. Olenkohan miesmäinen 🤔
        Tosin, narkkareilta myös. . Liekkö näytän narkilta 🤔
        Laiha ja tummat silmän ympärykset.
        Mitättömän näköinen. Se passaa mmulle. Mukavempi olla varjo kuin valokeilassa.

        ST


    • Anonyymi

      Jos ihmeparannusta ei kuulu, syynä on varmaan se että ihmeparannusta on rukoillut vain yksi henkilö. Jeesushan on henkilökohtaisesti luvannut että jos kaksi tai useampi rukoilee mitä hyvänsä samaa asiaa niin se toteutuu varmasti. Eli hommaapa joku kaveri, jonka kanssa rukoilet parannusta yhdessä niin jopa alkaa tapahtua.

    • Anonyymi

      Jos kaikki parantuu ja kukaan ei ole köyhä ja kipeä, niin tarkoittaako se kuolemattomuutta ja uutta ihmisrotua?? Onko eliittiuskovien joukko joka ottaa haltuunsa koko maailman?
      Myö tavikset jotka eivät parane eikä rikastu, vaikka joukko uskon henkisiä voideltuja rukoilee meidän puolesta. Myö ollaan sitä alinta kastia. Kun kerran otettiin vastaan köyhyys ja sairaus. Mutta enpä halua jäädä tänne eliitti porukan kanssa, vaan haluan nähdä Jeesuksen kerran taivaassa.

    • Anonyymi

      Minä olen parantunut monta kertaa jostakin vaivasta
      yliluonnollisesti itseni rukoillessa Jeesusta ja joskus
      jonkun toisen uskovan rukoillessa puolestani.
      Olen ke rtonut näitä tapauksia kotisivullani.

      Mutta silti en ole täysin terve. On minullakin vaivoja.
      Olen myös nähnyt Jeesuksen parantavan todellisia
      sairaita todellisista silmin havaittavista sairauksista.
      Siksikin tiedän Jeesuksen parantavan ihmisiä tänäkin
      päivänä.

      Raamattu kertoo Jeesuksen parantaneen kaikki sairaat,
      joita Hän kohtasi. Sitten Raamattu todistaa Jeesuksen Kristuksen
      samaksi eilen, tänään ja ikuisesti.

      Meillä on siis todella mahdollista parantua mistä vaivasta
      tahansa kun kohtaamme Parantajamme Herran Jeesuksen Kristuksen.
      Meidän ei tule etsiä toista, ei tule odottaa parantumisia muusta lähteestä.
      Etsimme ainoaa Parantajaa. Jeesusta Kristusta.

      Jeesus ei vaatinut uskoa eikä edes vanhurskasta elämäntapaa
      ihmisiltä, joita Hän paransi. Hän paransi säälistä sairasta kohtaan.
      Siinä ilmeni Jumalan armo ja rakkaus.

      Olen pohtinut tätä vaikeaa aihetta ja yrittänyt käsittää
      sitä Raamatun ilmoituksessa.

      https://www.jumala-kanssamme.se/439645701

      Jeesus rakastaa sinua ja minua.

    • Anonyymi

      Ihmeparantumiset ovat huijausta, kaikki uskonnot ovat huijausta tai taikauskoa.

      • Anonyymi

        Olen 70v. Sairastan diabetesta mutta teen vielä ajoittain töitä eli olen aika kunnossa. Mietin että onko 70v naisen elämä täynnä ihmeparantumisia. On parantunut sadoista flunssasta, kymmenistä mahataudeista, nyrjahdyksista, rokoista, synnytyksista mitä meille jokaiselle näin vanhalle on kertynyt. Voinko laskea jokaisen paranemisen kun en ole kuollut ihmeparantumiseksi? Ihmeparannus ryhmassa on laskettu ihmeisiin rajojen pituuden muutos, nuhasta paraneminen ja ääripäässä joku on herännyt Afrikassa kuolleista.
        Eli kyllä vanha ihminen on kokenut satoja paranemisia. Miksi ne luokitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 70v. Sairastan diabetesta mutta teen vielä ajoittain töitä eli olen aika kunnossa. Mietin että onko 70v naisen elämä täynnä ihmeparantumisia. On parantunut sadoista flunssasta, kymmenistä mahataudeista, nyrjahdyksista, rokoista, synnytyksista mitä meille jokaiselle näin vanhalle on kertynyt. Voinko laskea jokaisen paranemisen kun en ole kuollut ihmeparantumiseksi? Ihmeparannus ryhmassa on laskettu ihmeisiin rajojen pituuden muutos, nuhasta paraneminen ja ääripäässä joku on herännyt Afrikassa kuolleista.
        Eli kyllä vanha ihminen on kokenut satoja paranemisia. Miksi ne luokitellaan.

        Tv7 on täynnä ihmeitä. Syövät häviää ja kasvaimet poistuu. Anne Miettinen kertoi kokouksesta jossa ruokaa vaan tulvi kattiloihin vaikka raaka aineita uupui. Afrikassa keppejä ja pyoratuoleja ei enää tarvita kun pastorit parantavat. Jopa kuolleet heräävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tv7 on täynnä ihmeitä. Syövät häviää ja kasvaimet poistuu. Anne Miettinen kertoi kokouksesta jossa ruokaa vaan tulvi kattiloihin vaikka raaka aineita uupui. Afrikassa keppejä ja pyoratuoleja ei enää tarvita kun pastorit parantavat. Jopa kuolleet heräävät.

        kummaa vaan, etteivät sitten nälän hätä alueille voi tehdä samoja ihmeitä . . .


        "kaikkea pidä uskoa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tv7 on täynnä ihmeitä. Syövät häviää ja kasvaimet poistuu. Anne Miettinen kertoi kokouksesta jossa ruokaa vaan tulvi kattiloihin vaikka raaka aineita uupui. Afrikassa keppejä ja pyoratuoleja ei enää tarvita kun pastorit parantavat. Jopa kuolleet heräävät.

        ...ja rahat häviää ihmeellisesti...lahkojohtajien taskuihin...

        lääk.tri Miettisen tutkimus 1403 helluntailaisesta, kaikki valehtelivat parantuneensa ihmeellisesti.
        "yksikään elimellinen sairaus ei parantunut helluntailaisen Niilo Ylivainion kokouksissa"


    • Anonyymi

      Ensin, tämä tarinaseppä, joka tekee aloituksia, hieman eri kategorioihin, nyt ryppyisenä lihavana ja sairaana mummona, niin neuvon" Puet nyt itsesi säkkipukuun.
      Siinä 42 kuukautta profetoit itsellesi raamattua. Siellä on kaksi todistajaa- jotka avaavat sinulle sanan". Sen ajan jätät tämän netin rauhaan, niin palataan sitten asiaan!

      • Anonyymi

        suosittelen lukea kirja: "Harhaanjohtajat"/ Raija Pelli / Terho Miettinen. v. 2017
        tai, kirja: "usko toivo huijaus" v. 2017 / Hannu Lauerma


      • Anonyymi

        Alkuperäinen ei ole parantunut koska ihmeparantumiset ei enää tapahdu Suomessa. Täällä ollaan liian järkeviä ja pastorit ei itse usko ja eikä täällä ole Parantumisia.


    • Anonyymi

      Tämä aihe on joka tapauksessa hyvä ja keskustelemisen arvioinen. Sanonpa tässä joitain omia mielipiteitäni ja havaintoja.

      Paljon on huijausta liikkeellä. Varsinkin menestysteologisten harhaoppien kannattajien keskuudessa.

      Sitten on olemassa valkoista magiaa, joka todellakin voi parantaa mutta se tapahtuu sielunvihollisen voimien avulla eikä se ole suositeltavaa, koska siinä on sielunpelastus vakavassa vaarassa.

      Mutta on kyllä olemassa myös aitoja Jumalan parantamia tapauksia. Minä olen itse kokenut ainakin neljä tai viisi kertaa parantumisen Jeesuksen nimen kautta. Vain yhden kerran tuollainen parantuminen on tapahtunut kokouksessa, yleensä olen ollut yksin kotonani. Minä voisin esittää todisteitakin ja todistajia mutta en pidä sitä tarpeellisena. Ei Jumala tarvitse ihmisten todistuksia tekemälleen työlle. pääasia että minä itse tiedäjn, että Herra on minua auttanut.

      Haluaisinkin korostaa sitä, että jos sinä haluat oikeasti parantua niin älä luota ihmisiin tai kokouksiin sillä eivät ihmiset tai kokoukset sinua paranna. Ei Raamatussa sanota, että ihmiset tai kokoukset parantavat. Sinulla pitää olla uskoon ja rakkauteen perustuva suhde Jumalaan, Jeesukseen ja Isään, Hengen yhteys ja rukousyhteys taivaallisen Isän kanssa.

    • Anonyymi

      Sinä valehteleva helluntailainen:

      " Ei Jumala tarvitse ihmisten todistuksia tekemälleen työlle. pääasia että minä itse tiedäjn, että Herra on minua auttanut."
      -----
      Raamattu:
      Jeesus käski parantuneita menemään juutalaisten rabbien tarkastettavaksi ovatko todella parantuneet.

      • Anonyymi

        Raamatussa sana "usko" tarkoittaa "kuuliaisuutta" Jumalan sanalle ja kehotuksille, ei sitä mitä helluntailaiset sanalla "usko" tarkoittavat, eli heidän omaa lahkouskoa ja hyväksyntää oman lahkon opeille ja selityksille jakeitten merkityksestä.


      • Anonyymi

        Sinä luterilainen ammattivalehtelija, joka et Raamattua tunne!

        Jeesus käski pitaalisten mennä pappien tarkastettavaksi, koska Mooseksen laki niin vaatii. Siihen aikaan elettiin Mooseksen lain alla.
        Kaikki pitaaliset eivät kuitenkaan menneet vaan palasivat kiittämään elävää Jumalaa.


      • Anonyymi

        raamatun evankeliumissa Jeesus sanoo: "mene, äläkä kerro tästä" ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sana "usko" tarkoittaa "kuuliaisuutta" Jumalan sanalle ja kehotuksille, ei sitä mitä helluntailaiset sanalla "usko" tarkoittavat, eli heidän omaa lahkouskoa ja hyväksyntää oman lahkon opeille ja selityksille jakeitten merkityksestä.

        Raamatussa sana "usko" tarkoittaa "kuuliaisuutta" Jumalan sanalle ja kehotuksille, ei sitä mitä luterilaiset sanalla "usko" tarkoittavat, eli heidän omaa lahkouskoa ja hyväksyntää oman kirkon opeille ja selityksille jakeitten merkityksestä.

        Oikeastaan tuohon on lisättävä, että "usko" Raamatussa tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen uskoa, samaa uskoa, joka Jeesuksella oli.

        1 Joh 5:4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5:5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä luterilainen ammattivalehtelija, joka et Raamattua tunne!

        Jeesus käski pitaalisten mennä pappien tarkastettavaksi, koska Mooseksen laki niin vaatii. Siihen aikaan elettiin Mooseksen lain alla.
        Kaikki pitaaliset eivät kuitenkaan menneet vaan palasivat kiittämään elävää Jumalaa.

        Papit asettivat pitaaliset karanteeniin. (vrt. koronakaranteeni).

        Moos 13:45 Joka sairastaa pitalia, hän käyköön rikkirevityissä vaatteissa, tukka hajallaan ja parta peitettynä ja huutakoon: 'Saastainen, saastainen!'
        13:46 Niin kauan kuin sairaus hänessä on, olkoon hän saastainen; saastaisena hän asukoon yksinänsä, hänen asuinsijansa olkoon leirin ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä luterilainen ammattivalehtelija, joka et Raamattua tunne!

        Jeesus käski pitaalisten mennä pappien tarkastettavaksi, koska Mooseksen laki niin vaatii. Siihen aikaan elettiin Mooseksen lain alla.
        Kaikki pitaaliset eivät kuitenkaan menneet vaan palasivat kiittämään elävää Jumalaa.

        Kyä ne kaikki menivät oikeitten pappien (Luterilaisten) puheille. Ketään ei kehotettu menemään heluntailaisten (fariseuseusten/hörhöjen) puheille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raamatun evankeliumissa Jeesus sanoo: "mene, äläkä kerro tästä" ??

        tuokin kohta koski vain tiettyä vaihetta Jeesuksen elämästä "mene, äläkä kerro tästä" ?? ei se mikään jatkuvasti voimassaoleva ohje ole, kuten valhehteleva helluntailainen väittää sen olevan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyä ne kaikki menivät oikeitten pappien (Luterilaisten) puheille. Ketään ei kehotettu menemään heluntailaisten (fariseuseusten/hörhöjen) puheille.

        Raamattu ei puhu mitään luterilaisesta tai katolisista papeista. Pappiorganosaatiot ovat syntyneet nikolaiiittain opin seurauksena ja sitä oppia Jeesus vihaa.


    • Anonyymi

      Raamattu varoittaa ankarasti menemästä helluntailaisten puheille uskonasioissa.

      Gal.5:20

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamatussa puhutaan helluntailaisista? Mutta Sana varoittaa juuri sinusta, toraisti. "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa puhutaan helluntailaisista? Mutta Sana varoittaa juuri sinusta, toraisti. "mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga."

        Lahkokiima vie ihmisen kadotuksen lihalliselle lavealle tielle. (Gal.5:20)
        Pervot Amerikka perusti u-kastavia uskonlahkojja.


    • Anonyymi

      helluntailaisten kokouksissa ei tapahtu mitään muuta ihmeellistä kuin se, että rahat katoaa ihmeellisesti jonnekin

      • Anonyymi

        Luterilaisten kokouksissa tiedetään, että ne rahat katoavat verottajalle.


      • Anonyymi

        Maksaahan ne Amerikan matkat aika paljon.
        Pitäähän sitä henkeä käydä hakemassa lisää Amerikasta, vaikka Kathryn Kulmanin haudalta, kuten niin monet hellarijohtajat ovat tehneet. Siellä kun sitä piisaa jaettavaksi asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksaahan ne Amerikan matkat aika paljon.
        Pitäähän sitä henkeä käydä hakemassa lisää Amerikasta, vaikka Kathryn Kulmanin haudalta, kuten niin monet hellarijohtajat ovat tehneet. Siellä kun sitä piisaa jaettavaksi asti.

        ....ja lahkohengen jano ei näytä ehtymisen merkkiejä, sitä on kestänyt jo yli 100-v.kun ne Amerikanlahkot on perustettu (jehovat,hellarit,mormonit,advenntisti)


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys. Miksi helluntailaiset saarnamiehet hakevat henkeä kuolleiden haudoilta ja kuuluisien saarnamiesten jalkojen juuresta?

      • Anonyymi

        Väärät kristukset - www.enskansivut.fi
        Anonymous View

        Yksi ensimmäisiä todellisia harhaanjohtajia oli Kathryn Kuhlman. Sen jälkeen ... Kathryn omisti. Kuhlmanilta voiman kävi hakemassa myöskin Niilo Ylivainio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärät kristukset - www.enskansivut.fi
        Anonymous View

        Yksi ensimmäisiä todellisia harhaanjohtajia oli Kathryn Kuhlman. Sen jälkeen ... Kathryn omisti. Kuhlmanilta voiman kävi hakemassa myöskin Niilo Ylivainio.

        Ylivainio kävi Kuhlmanin tilaisuudessa, niin hän pyysi, että sama Kathrynin kautta vaikuttava henki vaikuttaisi myös hänen kauttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylivainio kävi Kuhlmanin tilaisuudessa, niin hän pyysi, että sama Kathrynin kautta vaikuttava henki vaikuttaisi myös hänen kauttaan.

        Niilo Yli-Vainio otti voitelun Kathryn kuhlmanin kokouksessa -74 jerusalemissa.
        Niilo opetti että ihminen joka paranee täyttyy Pyhällä Hengellä ja silloin sairauden on väistyttävä koska yksinkertaisesti sairaudelle ei enää ole tilaa olla ihmisessä.Olen kuullut että Niilo epäili ja kyseli missä hengessä oli parantanut kun hänen sairautensa uusiutui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niilo Yli-Vainio otti voitelun Kathryn kuhlmanin kokouksessa -74 jerusalemissa.
        Niilo opetti että ihminen joka paranee täyttyy Pyhällä Hengellä ja silloin sairauden on väistyttävä koska yksinkertaisesti sairaudelle ei enää ole tilaa olla ihmisessä.Olen kuullut että Niilo epäili ja kyseli missä hengessä oli parantanut kun hänen sairautensa uusiutui.

        Niilon äänensävy ja lihallinen intoilu sekoitti aikanaan tyhmät ja raamatusta mitään tietämättömät. Yli-vainio menetti kasteen armon, kun luopui siitä kääntyen lahkoon joka ei ole Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niilon äänensävy ja lihallinen intoilu sekoitti aikanaan tyhmät ja raamatusta mitään tietämättömät. Yli-vainio menetti kasteen armon, kun luopui siitä kääntyen lahkoon joka ei ole Jumalasta.

        Yli-Vainio ei koskaan omistanut mitään kasteen armoa, sillä sellaista ei ole olemassakaan missään muualla kuin luterilaisten propagandapuheissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli-Vainio ei koskaan omistanut mitään kasteen armoa, sillä sellaista ei ole olemassakaan missään muualla kuin luterilaisten propagandapuheissa.

        Harhaanjohtaja Ylivainio kuoli pahan äkkikuoleman vain 56-vuotiaana Espanjan huvimatkalla.
        Gharles Parham kuoli myös 56-vuotiaana. Sama kohtalo kuin Niilolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli-Vainio ei koskaan omistanut mitään kasteen armoa, sillä sellaista ei ole olemassakaan missään muualla kuin luterilaisten propagandapuheissa.

        Niilo vaihtoi kasteen armon helluntailaisten lahkon kaatumisen vaikuttavaan voimaan (hernekeittoon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niilo vaihtoi kasteen armon helluntailaisten lahkon kaatumisen vaikuttavaan voimaan (hernekeittoon).

        Vauvakaste on myrkkykeittoa, joka koituu monien kuolemaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakaste on myrkkykeittoa, joka koituu monien kuolemaksi.

        rauhoitu, sinä riivaaja ja mene matkoihisi sinne korinttiin takaisin


    • Anonyymi

      > Miksei ihmeparannusta näy?

      Mikä vaivaa?

      Mutta, älä huoli, kyllä kaikki sairaudet aikanaan päättyy. Oleellista olisi tämä:

      "Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan."
      Mat. 6:31-33

    • Kun Jeesus paransi sairaita, oli se merkkinä juutalaisille, että kyseessä oli todellakin Jumalan poika heidän keskellään. Hän jopa herätti kuolleista joitain, mutta ei tietenkään kaikkia kuolleita.

      Kuultuaan ystävänsä Lasaruksen olevan kuolemansairaana, sanoi Jeesus: »Ei tämä tauti ole kuolemaksi vaan Jumalan kunniaksi: se tuo julki Jumalan Pojan kirkkauden.» (Joh. 11:4)

      Kaikkien kristittyjen kohdalla sairauden parantaminen ei jostain syystä ole Jumalan kunniaksi, vaan sairauden jatkuminen ilmeisesti on. Emme tiedä Kaikkivaltiaan Jumalan suunnitelmia, voimme vain hyväksyä hänen tahtonsa tapahtumisen niin omalla kuin muidenkin kohdalla.

      Paavali kirjoitti Timoteukselle, että tämän tulisi ottaa vähän viiniä vatsansa tähden ja usein uudistuvien vaivojensa vuoksi (1.Tim 5:23). Edes alkuseurakunnassa eivät siten kaikki vaivat parantuneet ihmeteoilla, vaan Kristuksen palvelijoilla oli vaivoja edelleen, kuten Paavalilla itselläänkin:

      "Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle: »Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.» Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima." (2.Kor 12:7-9)

      Emme siis voi tietää Jumalan suunnitelmia taikka tarkoituksia omalla kohdallamme, mikä ei tietenkään tarkoita, ettemmekö voisi uskoa että Jumala kykenee vaivamme parantamaan, eikä se myöskään estä meitä toivomasta, että Hän haluaisi niin tehdä jonain päivänä.

      Kristittyjen perintöosa on kuitenkin ikuisuudessa, eikä ajassa. Monelle sairaus voi olla siinä mielessä siunaus, että se siirtää katseen tulevaan aikaan, eikä kiinnitä sitä maiseeen mammonaan, nautintoihin ja turhuuksiin. Harvaa tällaiset sanat sairauden kohdatessa lohduttavat, sillä kärsimystä on vaikea kokea armona, vaikka se saattaa juuri sitä ollakin. Voimme vain rukoilla jaksamista vaelluksellemme.

    • Anonyymi

      helluntailaisuuden henkivallan tekemillä heikotasoisilla taikatempuilla, joilla se kristittyjä eksyttää, ei ole mitään tekemistä Raamatun tarkoittaman Jeesuksen kanssa.

    • Anonyymi

      Olin neliraaja halvautunut yli kymmenen vuotta sitten.Parantumiseni tapahtui hitaasti ja nyt pärjäilen yksin melko hyvin. Olen rukoillut parantumista,mutta tilani pysähtyi apuvälineitä tarvitsevaksi.Jeesus on ollut kanssani koko ajan ja siunannut minua ihmeellisesti. Nyt olen tajunnut,että oli minulle parempi,että vammauduin. Olen päässyt eroon väkivaltaisesta mielestäni. Tosin Jeesus varjeli minua jo terveenä tekenästä ja saamasta väkivaltaa. Olen oppinut antamaan pahatkin asiat anteeksi. Myös avustan köyhiä,mikä aiemmin oli minulle vierasta.Sydämeni suorastaan laulaa kunniaa ja ylistystä taivaan Isälleni, Jeesukselle ja Pyhällehengelle.Sinä ryppyinen mummo olet Jumalalle suunnattoman rakas. Kelpaat Hänelle sellaisenaan. Kunhan otat Jeesuksen herraksesi ja syntien sovittajaksi.

    • Anonyymi

      Jumala ei siunaa eikä ole missään tekemisissä pervojen perustamissa uskonlahkoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe