Aito rakastaminen:

Anonyymi

Hoitaa haavoja hellin, ymmärtävin käsin, toisen ja itsensä. Kun toinen haluaa jatkaa matkaa, pakata reppuun ravitsevaa ruokaa, aukaista ovi, saattaa pihan yli metsän laitaan. Raottaa takin nappia ja kaivaa rinnastaan sydän, ojentaa sanoen: "Ota sinä omasi, anna minulle se minun."

Katsoa silmiin ja kuiskata: "Lennä, lintuni, lennä, rakkaani."

Sitten olisi vain lempeä lohtuisa tuuli ja paljas ihminen, kämmenellään oma sydämensä. Sydämessä vielä hetken tuttu tuoksu, kunnes tuuli sen tuulisi pois.

Tuohon kun pystyisi, tietäisi todella rakastaneensa.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä oli kauneinta mihin olen palstoilla koskaan törmännyt. Kiitos kultasein on mitä haluan sanoa. Mutta koska olet meille tuntematon sanon vain kiitos.

• Anonyymi

Ei nyt tartteis enää itketellä. Se huuhkaja jo oli ja meni.
        Munakoisoa vaan itketetään.

• Anonyymi

Kiitos kauniista sanoistasi. Tässä hetkessä sydämeni on murtunut, se sykkii yhä kädessäni enkä tohdi asettaa sitä rintaani. Vaikka toisen antaa mennä, lentää elämään, ikävä on helvetillinen, musertava.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi. Tässä hetkessä sydämeni on murtunut, se sykkii yhä kädessäni enkä tohdi asettaa sitä rintaani. Vaikka toisen antaa mennä, lentää elämään, ikävä on helvetillinen, musertava.

Luopuminen on vaikeaa, mutta kuuluu osana elämään. Sattuu ihan pirusti, mutta kipu on jopa lohdullista sillä se on merkki siitä että kykenet vielä tuntemaan.
        Sen tuskan muistaa koko elämänsä ja se koulii sinua tuleviin koitoksiin. Kokemuksesta sanon että se hälvenee aikanaan .. se pitää ensin käydä läpi kaikessa raadollisuudessaan.
        Sinä vaikutat kirjoituksesi perusteella kauniilta sielulta.. olet varmasti toiminut oikein itsesi kannalta päästämällä irti.
        Minä löysin itsestäni samoin tekemällä ihan uudenlaisia rakastamisen puolia. Opin ehkä jopa siinä prosessissa rakastamaan itseänikin.
        Sinulle toivotan jaksamista vaikeina aikoina. Toivon että saat itkettyä sen ulos.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Luopuminen on vaikeaa, mutta kuuluu osana elämään. Sattuu ihan pirusti, mutta kipu on jopa lohdullista sillä se on merkki siitä että kykenet vielä tuntemaan.
        Sen tuskan muistaa koko elämänsä ja se koulii sinua tuleviin koitoksiin. Kokemuksesta sanon että se hälvenee aikanaan .. se pitää ensin käydä läpi kaikessa raadollisuudessaan.
        Sinä vaikutat kirjoituksesi perusteella kauniilta sielulta.. olet varmasti toiminut oikein itsesi kannalta päästämällä irti.
        Minä löysin itsestäni samoin tekemällä ihan uudenlaisia rakastamisen puolia. Opin ehkä jopa siinä prosessissa rakastamaan itseänikin.
        Sinulle toivotan jaksamista vaikeina aikoina. Toivon että saat itkettyä sen ulos.

Lohdullinen kommentti, kiitos.

Luulen, että toimin oikein kummankin kannalta, mutta ennen kaikkea hänen kannaltaan. Ketään ei voi pakottaa jäämään, rakastamaan. Sattuuhan se pirusti, helvetillisesti. Väliin pelkään, selviänkö tästä koskaan. Ehkä en selviäkään kokonaan, pieni kipu tulee jäämään, arven arkuus jää muistuttamaan ajasta, jollaista en usko elämääni enää tulevan. En tiedä, miltä minusta tuntuu sitten, kun hän löytää etsimänsä Suuren Rakkauden.

Opettelen rajojen asettamista, pienen lapsen rakastamista, vapautta sekä sitä, että luottaisin onnellisuuden mahdollisuuteen ja elämään kaikkine karheuksineen.

• Anonyymi kirjoitti:

Lohdullinen kommentti, kiitos.

Luulen, että toimin oikein kummankin kannalta, mutta ennen kaikkea hänen kannaltaan. Ketään ei voi pakottaa jäämään, rakastamaan. Sattuuhan se pirusti, helvetillisesti. Väliin pelkään, selviänkö tästä koskaan. Ehkä en selviäkään kokonaan, pieni kipu tulee jäämään, arven arkuus jää muistuttamaan ajasta, jollaista en usko elämääni enää tulevan. En tiedä, miltä minusta tuntuu sitten, kun hän löytää etsimänsä Suuren Rakkauden.

Opettelen rajojen asettamista, pienen lapsen rakastamista, vapautta sekä sitä, että luottaisin onnellisuuden mahdollisuuteen ja elämään kaikkine karheuksineen.

Kauniisti kirjoitit, voin ymmärtää mitä koet, olen samanlaisella matkalla, samankaltaisista lähtökohdistakin, toinen on vapaa etsimään onneaan, me molemmat olemme.

Sen uskallan luvata, että sinä selviät ja elät voimakkaampana, uudistuneena, samanlaisena mutta erilaisena. Kipu... osa siitä jää, mutta muuttuu, kun aika on oikea.

Itse pelkään kipua, sen kestoa, sitä kuinka kauan elän sen kanssa, ennen kuin opin rakastamaan sitä. Kun opin sen, silloin se muuttuu toiseksi ja olen taas vapaa. Mutta se kestää, oman aikansa, pitkän sellaisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      121
      7055
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      55
      4787
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      74
      3734
    4. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      27
      2824
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      33
      2489
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      22
      1936
    7. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      207
      1462
    8. Martinan prinsessahäät peruuntui

Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1254
    9. Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona

Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on
      42
      1065
    10. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      162
      911
    Aihe