Jos ei ole kiinnostunut ja harmittaa itseä?

Anonyymi

Mitä tehdä, kun olen silloin tällöin kohdannut naisen, joka on kiinnostunut minusta, mutta minä en ole innostunut hänestä vähääkään? Sitten harmittaa, kun en ole kiinnostunut kuitenkin hyvästä naiseta, joka voisi olla hyväkin kumppani joksus tulevaisuudessa.

Miten tämä sinkkuna oleminen voi olla näin hankalaa joskus?

112

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei kiinnosta niin sit ei kiinnosta. Jatkat matkaasi ja kerrot myös toiselle rehellisesti ettet ole kiinnostunut.

    • Anonyymi

      Teet aivan oikein. Pitää olla sen kanssa, josta tykkää. Mitä outoa tossa on?

      • Anonyymi

        Se vaan että joidenkin miesten kohdalle osuu tykkäävä nainen ehkä kerran dynastiassa. Silloin voi menetetty mahdollisuus vähän harmittaa. Tykkäämisen tunteet voi syntyä ajan kanssa myös toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan että joidenkin miesten kohdalle osuu tykkäävä nainen ehkä kerran dynastiassa. Silloin voi menetetty mahdollisuus vähän harmittaa. Tykkäämisen tunteet voi syntyä ajan kanssa myös toisella.

        Kyllä se eka fiilis mahtanee olla aina oikea. Jos et nyt ole ”innostunut vähääkään”, miten muka koskaan olisit? Luota itseesi ja että naisten tykkäykset eivät oikeasti ole niin harvassa kuin kerran dynastiassa, tulee vielä kovasti tykkäävä eteen, josta sinäkin tykkäät hurjasti. Tunnet kyllä oikean tunteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se eka fiilis mahtanee olla aina oikea. Jos et nyt ole ”innostunut vähääkään”, miten muka koskaan olisit? Luota itseesi ja että naisten tykkäykset eivät oikeasti ole niin harvassa kuin kerran dynastiassa, tulee vielä kovasti tykkäävä eteen, josta sinäkin tykkäät hurjasti. Tunnet kyllä oikean tunteen.

        Voisiko ap vastata tähän? Tähän kysymykseen tiivistyy koko ketjun ongelma.


    • Anonyymi

      Sanot vain ettet ole kiinnostunut

    • Anonyymi

      Älä myöskään anna toiselle vääriä signaaleja. Suurin osa miehistä tekee just tuota. Rehellinen pitää olla

      • Anonyymi

        Varmaan sellainen mies, joka kuitenkin kaipaa jotain siltä naiselta. Olisiko se sitten huomio?


    • Anonyymi

      Tollasta se ätmeily on, kun ei tule hentai tms. beibejä vastaan oikeassa elämässä. Mutta jos joku nainen on kiinnostunu, niin kyllä miehen pitäisi edes käydä panemassa pari kertaa.

    • Anonyymi

      Sille ei vaan mitään mahda jos ei kemiat kohtaa jonkun kanssa, vaikka olisi miten hyvä tyyppi tahansa. Toista ei pidä vedättää mukana moisessa tilanteessa, parempi kertoa suoraan ettei tunne samoin.
      Se tieto että joku voisi olla hyvä kumppani ei vielä mitenkään takaa että kiinnostus heräisi. Niitä kipinöitä tarvitaan myös.

      • Anonyymi

        Ätmien mielestä naisille pitäisi riittää, että toinen on ”hyvä tyyppi”. Heidän mielestään siis naisten nimenomaan pitäisi vedättää heitä mukana, eikä kertoa suoraan, ettei tunne samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmien mielestä naisille pitäisi riittää, että toinen on ”hyvä tyyppi”. Heidän mielestään siis naisten nimenomaan pitäisi vedättää heitä mukana, eikä kertoa suoraan, ettei tunne samoin.

        Ätmit sanovat että se ihan hyvä tyyppi olisi naiselle parempi kuin väkivaltainen jännämies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmit sanovat että se ihan hyvä tyyppi olisi naiselle parempi kuin väkivaltainen jännämies.

        Mutta olisiko ihan hyvä tyyppi josta ei ole kiinnostunut, miehelle parempi vaihtoehto kuin yksinolo sitä kipinää toisten kanssa odotellessa, siitähän tässä aloituksessa oli kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ätmien mielestä naisille pitäisi riittää, että toinen on ”hyvä tyyppi”. Heidän mielestään siis naisten nimenomaan pitäisi vedättää heitä mukana, eikä kertoa suoraan, ettei tunne samoin.

        Ja teeskennellä orkut siinä muun vedätyksen ohella.


    • Anonyymi

      Itseäni ainakin suoraan sanottuna v.tuttaa sellaiset miehet, jotka ei pysty suoraan sanomaan asioita. mä en ainakaan halua olla kenellekään joku paremman puutteessa oleva vaihtoehto. Eli silloin sanotaan reippaasti EI, jos ei kiinnosta

      • Anonyymi

        Sinulla on tässä hyvä pointti. Tarkkana itse yritän olla joka kerta, kun kiinnostusta kohtaan. Harmitus iskee vasta jälkikäteen, joskus monen kuukauden päästä, kun tajuaa kuinka kaunis tai hieno luonne tms. sillä naisella olikaan. Tietenkään ei olisi silti pitänyt tehdä muuta kuin teki (tai siis useimminiten en tee mitään).

        Ehkä se on vain niin, että pakkien saaminen itse herättää ajan kanssa sitten harmituksen siitä, ettei voinutkaan olla sille oman kiinnostuksen kohteelle se tärkeä ihminen? Jotenkin näin, arvelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on tässä hyvä pointti. Tarkkana itse yritän olla joka kerta, kun kiinnostusta kohtaan. Harmitus iskee vasta jälkikäteen, joskus monen kuukauden päästä, kun tajuaa kuinka kaunis tai hieno luonne tms. sillä naisella olikaan. Tietenkään ei olisi silti pitänyt tehdä muuta kuin teki (tai siis useimminiten en tee mitään).

        Ehkä se on vain niin, että pakkien saaminen itse herättää ajan kanssa sitten harmituksen siitä, ettei voinutkaan olla sille oman kiinnostuksen kohteelle se tärkeä ihminen? Jotenkin näin, arvelen.

        Kannattaa siis uskaltaa tutustua ennen lopullista tuomiota. Ihmiset yllättävät.

        Ulkonäöllisesti täysi kymppi saattaakin paljastua luonteeltaan todella vastenmieliseksi ihmiseksi, joka kyllä saa ne himot hiipumaan, kun taas vaatimattomamnan näköinen voikin olla varsinainen peto hillityn kuorensa alla.

        Todellinen rakkaus kasvaa vuosien saatossa, sen kokemuksen mukaan, mitä yhdessä koetaan ja miten toisia kohdellaan. Myös muita ihmisiä. Millainen yhteys on kahden sielun välillä ja kuinka sitä pidetään yllä.

        Usein kauniit kuvittelevatkin, ettei heidän tarvitse tehdä mitään pitääkseen yllä suhteen liekkiä ja huonosti käy, kun ulkonäköön tottuu ja leipiintyy, vaikka kuinka upea toinen onkin.

        Sitten kun on suhteessa syvät ja vahvat juuret ja toinen yllättäen tekeekin jonkin todella huonon päätöksen tai antaakin tiukassa kohdassa periksi sille kaikkein huonoimmalle osalle itseään, niin silloin kun on paljon hyvääkin säästössä, niin päästään yli huonoimmista hetkistä.

        Jumala muistuttaa meitä suuresta armostaan toisiamme kohtaan, kaikki ovat syntisiä. Missä määrin, se on jokaisen itse valittava mitä kestää.

        Kaunis on kaunista, eihän sille mitään voi. Monesti vahvoilla kemioilla on myös syviä alitajuisia psykologisia tekijöitä, hoita ei välttämättä osaa tietoisesti paikantaa. Tuntuu ainoastaan vastustamattomana vetovoimana. Joskus jopa herättää halua kiusaamiseen,näin lapsuudessa varsinkin, lasten keskuudessa.


    • Anonyymi

      Ymmärrän. Seuraava tilaisuus voi tulla joskus viiden vuoden päästä ja se on pitkä aika odotella. Mutta eipä siinä muukaan auta. Harmi että naiset kiinnostuvat useimmiten niin että mies joutuu juuri tuollaiseen tilanteeseen.

      • Anonyymi

        Siis nytkö on ongelma sekin että naiset kiinnostuvat miehistä jotenkin väärin? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis nytkö on ongelma sekin että naiset kiinnostuvat miehistä jotenkin väärin? :D

        Onhan se niin että harvoin oman tasoinen nainen osoittaa kiinnostusta. Naiset siis omalla toiminnallaan ajavat miehiä näihin tilanteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se niin että harvoin oman tasoinen nainen osoittaa kiinnostusta. Naiset siis omalla toiminnallaan ajavat miehiä näihin tilanteisiin.

        Eli...

        Mies joka lähestyy naista on aina naisen tasoinen, ja jos nainen ei huoli tästä niin on nirso nirppanokka.

        Nainen joka lähestyy miestä ei ole koskaan miehen tasoinen, ja mies joka moisen ottaa on säälittävä aisuri.

        Menikö suunnilleen näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli...

        Mies joka lähestyy naista on aina naisen tasoinen, ja jos nainen ei huoli tästä niin on nirso nirppanokka.

        Nainen joka lähestyy miestä ei ole koskaan miehen tasoinen, ja mies joka moisen ottaa on säälittävä aisuri.

        Menikö suunnilleen näin?

        Ei mennyt...jokainen tapaus on omanlaisensa eikä niistä voi sanoa mitään yleispätevää. Naisillekin pitää antaa tilaisuus järkevään toimintaan eikä tuomita etukäteen.


      • Anonyymi

        Miksi miestä harmittaisi tilanne jossa nainen, josta hän ei ole kiinnostunut, on kiinnostunut hänestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi miestä harmittaisi tilanne jossa nainen, josta hän ei ole kiinnostunut, on kiinnostunut hänestä?

        Siksi koska ainakin minulle se on harvinainen tapahtuma että joku nainen on kiinnostunut minusta. Tietysti toivoisi että se voisi johtaa johonkin koska ei tiedä yhtään koska seuraava kiinnostunut tulee vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska ainakin minulle se on harvinainen tapahtuma että joku nainen on kiinnostunut minusta. Tietysti toivoisi että se voisi johtaa johonkin koska ei tiedä yhtään koska seuraava kiinnostunut tulee vastaan.

        Mutta jos sinä et ole siitä naisesta yhtään kiinnostunut, niin mikä olisi vaihtoehtoinen toimintasuunnitelma? Ruveta tapailemaan sitä naista vaikka hän ei lainkaan kiinnosta? Antaa sille ihastuneelle vääriä signaaleja ja toivoa yhteisestä tulevaisuudesta, ja kun tulee kiinnostavampi vastaan niin hylätään ensimmäinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos sinä et ole siitä naisesta yhtään kiinnostunut, niin mikä olisi vaihtoehtoinen toimintasuunnitelma? Ruveta tapailemaan sitä naista vaikka hän ei lainkaan kiinnosta? Antaa sille ihastuneelle vääriä signaaleja ja toivoa yhteisestä tulevaisuudesta, ja kun tulee kiinnostavampi vastaan niin hylätään ensimmäinen?

        Ei, vaan se oli vastaus siihen miksi se harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan se oli vastaus siihen miksi se harmittaa.

        Harmittaa toivoa että kiinnostuisi väkisin naisesta, josta ei ole kiinnostunut, kun naiset eivät usein kiinnostu? Eli haluaisi tykätä ihmisestä josta ei tykkää? Ei tuossa kyllä mitään harmittelun syytä ole. Kun ei tykkää niin ei vaan tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmittaa toivoa että kiinnostuisi väkisin naisesta, josta ei ole kiinnostunut, kun naiset eivät usein kiinnostu? Eli haluaisi tykätä ihmisestä josta ei tykkää? Ei tuossa kyllä mitään harmittelun syytä ole. Kun ei tykkää niin ei vaan tykkää.

        Sinun täytyy ilmeisesti saada viimeinen sana jankutettua joten olkoon niin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun täytyy ilmeisesti saada viimeinen sana jankutettua joten olkoon niin...

        Ei vaan riitä ymmärrys tuohon että miten voi jäädä harmittamaan kun ei ole kiinnostunut jostain naisesta. Luonnollisesti harmittaa jos on naisesta kiinnostunut ja homma ei suju, mutta hämmentävä ajatus että harmittaisi nainen josta ei ole kiinnostunut.


    • No sanoo sen suoraan. Kyllä jokainen haluaa, että toinen on kiinnostunut hänestä. Ja kaikista parasta mitä toiselle voi tuossa tapauksessa tehdä, on sanoa se kohteliaasti ääneen.

      Tästä vaikka esimerkki:

      Kiitos, että sain tavata sinut, oli kiva treffata, mutta minussa ei syntynyt sellaista oikeanlaista kiinnostusta sinua kohtaan, niin ei kannata tavata uudestaan. Toivotan sinulle hyvää ja mukavaa elämää jatkossakin. Heippa. 😊

      • Anonyymi

        Eikö täällä kukaan muu ole kokenut sitä että kiinnostus ja tunteet syttyvät hitaasti? Ihmeen hätäisiä olette.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö täällä kukaan muu ole kokenut sitä että kiinnostus ja tunteet syttyvät hitaasti? Ihmeen hätäisiä olette.

        Itse olen koettanut sitä, muttei ole kartaakaan niin käynyt, että jos ei aluksikaan ole ihmisessä sitä jotain, niin ei sitä kyllä myöhemminkään tule. Siinä ehkä sotii jo itseään vastaan ja minusta jopa toisen kustannuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö täällä kukaan muu ole kokenut sitä että kiinnostus ja tunteet syttyvät hitaasti? Ihmeen hätäisiä olette.

        Mikä on hitaasti kenenkin mielestä?

        Myönnän sen, että minun täytyy tuntea ihminen jopa melko aktiivisessa tosielämän kanssakäymisessä ja pidemmän aikaa, ennen kuin oikeasti kiinnostun.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Itse olen koettanut sitä, muttei ole kartaakaan niin käynyt, että jos ei aluksikaan ole ihmisessä sitä jotain, niin ei sitä kyllä myöhemminkään tule. Siinä ehkä sotii jo itseään vastaan ja minusta jopa toisen kustannuksella.

        Anteeksi, nyt mä vasta repesin nauruun. Muistatko sä keskustelun demiseksuaallisuudesta?
        Sinä kun sanoit olevasi myös tähän ryhmään luokiteltavissa. Mä jo silloin pystyin kertomuksistasi epäilemään suuresti sun sanaasi. Ei ainakaan sun kertomuksesi mitenkään viitanneet siihen suuntaan; Pikemminkin villi ja vapaa, kokeilun haluinen, Casanova.😊

        Nyt viimeistään purtesi karahti kiville; "Kiitos, että sain tavata sinut, oli kiva treffata, mutta minussa ei syntynyt sellaista oikeanlaista kiinnostusta sinua kohtaan, niin ei kannata tavata uudestaan. Toivotan sinulle hyvää ja mukavaa elämää jatkossakin. Heippa."

        Mutt reiluutta sun kommentissasi kyllä on; kertoa suoraan ettei kiinnosta, eipä jää normi nainen edes kaipailemaan silloin sun perääsi!
        Ei kyllä meikäläisetkään, siis demiseksuaalliset! Meillä on hyvin pitkä sytytyslanka ja jo tutustumiseenkin tarvitaan tapailuja useaan otteeseen, luottamuksen luomiseen ja ehkä,,, no jatkosta ei koskaan tiedä, mihin se johtaa.

        Ihan kaikella ystävyydellä, ilman sarvia ja hampaita-> mä olen friikki ja aina väärässä seurassa kuten täälläkin, mutt ihan pelkkiä ystäviä mulla on niin miehissä kuin naisissakin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi, nyt mä vasta repesin nauruun. Muistatko sä keskustelun demiseksuaallisuudesta?
        Sinä kun sanoit olevasi myös tähän ryhmään luokiteltavissa. Mä jo silloin pystyin kertomuksistasi epäilemään suuresti sun sanaasi. Ei ainakaan sun kertomuksesi mitenkään viitanneet siihen suuntaan; Pikemminkin villi ja vapaa, kokeilun haluinen, Casanova.😊

        Nyt viimeistään purtesi karahti kiville; "Kiitos, että sain tavata sinut, oli kiva treffata, mutta minussa ei syntynyt sellaista oikeanlaista kiinnostusta sinua kohtaan, niin ei kannata tavata uudestaan. Toivotan sinulle hyvää ja mukavaa elämää jatkossakin. Heippa."

        Mutt reiluutta sun kommentissasi kyllä on; kertoa suoraan ettei kiinnosta, eipä jää normi nainen edes kaipailemaan silloin sun perääsi!
        Ei kyllä meikäläisetkään, siis demiseksuaalliset! Meillä on hyvin pitkä sytytyslanka ja jo tutustumiseenkin tarvitaan tapailuja useaan otteeseen, luottamuksen luomiseen ja ehkä,,, no jatkosta ei koskaan tiedä, mihin se johtaa.

        Ihan kaikella ystävyydellä, ilman sarvia ja hampaita-> mä olen friikki ja aina väärässä seurassa kuten täälläkin, mutt ihan pelkkiä ystäviä mulla on niin miehissä kuin naisissakin.
        trollikka

        Kyllä mä olen tuon muistanut aina. Mä en olekaan väittänyt olevani demiseksuaali... Mietin, että jotain samanmoisia piirteitä minussa on, kuin demiseksuaaleissa, mutta olenkin uniikki itseni...minussa on jotain piirteitä siitä, tästä ja tuosta, vaan loppujen lopuksi olen ihan erillinen oma itseni kaikkine kotkotuksineen. :o)

        Oikeastaan en pidä olleenkaan, että ihmiset hyppäävät johonkin laatikkoon ja sanovat olevansa vaikka introvertti, mikä sitten muitten vaan pitäisi ymmärtää, kun he ovat sen ääneen sanoneet...jokainen introverttikin on ihan omanlaisensa introvertti.

        No mitä tulee tähän aloitukseen vastaukseen, niin en minä kaikille sanoisi noin... kyllä jos minua vähääkään kiinnostaa joku ihminen, niin tutustun lisää, mutta jos ei ollenkaan hotsita, niin mitä kummaa mä enää sitä pähkisin? En tosiaan ala väkisin mitään vääntämään. Kyllä silloin on hyvä sen verta kaivaa itsestään sitä selkärankaa ja myöntää, että tää oli tässä. Noissa jossain Tinderissä ja muissa treffiohjelmissa jokainen voi kirjoittaa vaikka mitä itsestään ja laittaa kuvia niin, että ne antaa ihan toisen käsityksen ihmisestä, mikä on totuus. En mä jää sellaista ihmettelemään... kyllä mä itseeni luotan, mitä haluan ja mitä en. :o)

        Eikä kovin kummoinen Casanova tartte olla. ;o)

        Niin, etkä sä mikään friikki ole...ei mee läpi. :o)


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kyllä mä olen tuon muistanut aina. Mä en olekaan väittänyt olevani demiseksuaali... Mietin, että jotain samanmoisia piirteitä minussa on, kuin demiseksuaaleissa, mutta olenkin uniikki itseni...minussa on jotain piirteitä siitä, tästä ja tuosta, vaan loppujen lopuksi olen ihan erillinen oma itseni kaikkine kotkotuksineen. :o)

        Oikeastaan en pidä olleenkaan, että ihmiset hyppäävät johonkin laatikkoon ja sanovat olevansa vaikka introvertti, mikä sitten muitten vaan pitäisi ymmärtää, kun he ovat sen ääneen sanoneet...jokainen introverttikin on ihan omanlaisensa introvertti.

        No mitä tulee tähän aloitukseen vastaukseen, niin en minä kaikille sanoisi noin... kyllä jos minua vähääkään kiinnostaa joku ihminen, niin tutustun lisää, mutta jos ei ollenkaan hotsita, niin mitä kummaa mä enää sitä pähkisin? En tosiaan ala väkisin mitään vääntämään. Kyllä silloin on hyvä sen verta kaivaa itsestään sitä selkärankaa ja myöntää, että tää oli tässä. Noissa jossain Tinderissä ja muissa treffiohjelmissa jokainen voi kirjoittaa vaikka mitä itsestään ja laittaa kuvia niin, että ne antaa ihan toisen käsityksen ihmisestä, mikä on totuus. En mä jää sellaista ihmettelemään... kyllä mä itseeni luotan, mitä haluan ja mitä en. :o)

        Eikä kovin kummoinen Casanova tartte olla. ;o)

        Niin, etkä sä mikään friikki ole...ei mee läpi. :o)

        Ei ollut tarkoitus loukata, suurin osa miehistä luullaseni olisi iloinen jos verrataan Casanovaan; naisten mieheen!

        Ja kyllä mä tunnen itseni friikiksi, kun vertaan itseäni, tuntemiini ystävättäriin.
        Ja mitä tulee tuohon introverttiyteen, niin löytyy minusta se ekstrovertti puolikin, riippuu kokonaan aihe alueista, millä liikutaan. Esimerkkinä bisness, siinä mä kyllä sytyn nopeasti ja inspiroin juttuja, haen mahdollisuuksia rohkeasti... ja saan näköjään turpiinikin, välillä.
        Vielä ei kuitenkaan ole loppusoiton aika, uus idea kehitteillä toisilla markkinoilla, kunhan saan rahoituksen järjestymään.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus loukata, suurin osa miehistä luullaseni olisi iloinen jos verrataan Casanovaan; naisten mieheen!

        Ja kyllä mä tunnen itseni friikiksi, kun vertaan itseäni, tuntemiini ystävättäriin.
        Ja mitä tulee tuohon introverttiyteen, niin löytyy minusta se ekstrovertti puolikin, riippuu kokonaan aihe alueista, millä liikutaan. Esimerkkinä bisness, siinä mä kyllä sytyn nopeasti ja inspiroin juttuja, haen mahdollisuuksia rohkeasti... ja saan näköjään turpiinikin, välillä.
        Vielä ei kuitenkaan ole loppusoiton aika, uus idea kehitteillä toisilla markkinoilla, kunhan saan rahoituksen järjestymään.
        trollikka

        Et sä loukannut. :o)

        No aika moni pitää itseään jonkinlaisena friikkinä... erikoisena ja ei mihinkään muottiin kuuluvana. Mutta se on toisaalta hyväkin.....koska jokainen onkin uniikki tapaus. :o)

        No jotenkin en yhtään ihmettele, että sulla on jotain uutta hautumassa ideakopassas. :oD
        Oli enemmän vaan ajan kysymys, että milloin se tulee esiin ja konkreettiseksi. :o)

        Aiiiiivan mahdoton touhuilija oot. :oD Huikea. :oD


    • Anonyymi

      Sano naiselle ettei kiinnosta, et taida olla hyvä nainen etkjä hyvä kumppani. Suoraan pitää puhua että nainen ymmärtää.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


      • Anonyymi

        Eikös sitä sanota että naisilla tippaleipä ja miehillä putki? Ihan väärin kyllä se väite, mun mielestä.

        Saamattomia naisia ne jotka syyttää miehiä siitäkin jos ei kiinnostusta tule. Ja asia on siis enemmän kuin juurikin eli asia on todellakin näin.


    • Anonyymi

      Jos se on omantasoinen ja mukava nainen niin sitten kannattaa vaan yrittää. Jos nainen on hypergaminen tai muuten sekopää niin sitten ei.

      • Anonyymi

        Ai kannattaa väkisin yrittää kiinnostua ihmisestä, joka ei tippaakaan kiinnosta? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kannattaa väkisin yrittää kiinnostua ihmisestä, joka ei tippaakaan kiinnosta? :D

        En nyt tiedä noista sanoista "väkisin" ja "tippaakaan". Kyllä normaali mies on ainakin jonkin verran kiinnostunut jos nainen on jollain lailla potentiaalinen kumppani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt tiedä noista sanoista "väkisin" ja "tippaakaan". Kyllä normaali mies on ainakin jonkin verran kiinnostunut jos nainen on jollain lailla potentiaalinen kumppani.

        Lienen sitten epänormaali mies ja kaverit kaikki myös kun ei kukaan kiinnostu naisista vaan siks että ovat "ihan mukavia ja ihan hyvää kumppani matskua". Kun ei joku kiinnosta niin ei vaan kiinnosta. Mukavia ihmisiä löytyy joka nurkalta mut ei sitä jokasesta kiinnostu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienen sitten epänormaali mies ja kaverit kaikki myös kun ei kukaan kiinnostu naisista vaan siks että ovat "ihan mukavia ja ihan hyvää kumppani matskua". Kun ei joku kiinnosta niin ei vaan kiinnosta. Mukavia ihmisiä löytyy joka nurkalta mut ei sitä jokasesta kiinnostu.

        Ehkä teillä on tarjontaa niin paljon ettei tarvitse ajatella tuolla tavalla. Niukkuus pakottaa yleensä keksimään jotain millä asian voisi ratkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä teillä on tarjontaa niin paljon ettei tarvitse ajatella tuolla tavalla. Niukkuus pakottaa yleensä keksimään jotain millä asian voisi ratkaista.

        Ei oo kummoisesti tarjontaa mutta ikinä ei oo käyny mielessä tyytyä naiseen joka ei itteä kiinnosta. Ihan normaaleja miehiä on kaikki kaveritkin eikä kukaan oo koskaan tapaillu ketään sellasta josta ei oikeesti pitäis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kannattaa väkisin yrittää kiinnostua ihmisestä, joka ei tippaakaan kiinnosta? :D

        Mä vedän ellee näyee. Toimi


    • Anonyymi

      Sama se on naisilla, jos kohtaa miehen, joka on hyvä mutta joka ei kuitenkaan kiinnosta kumppanina, koska intohimo puuttuu. Toisen roikottaminen on väärin. Se pitää sanoa suoraan, ettei toinen kiinnosta kumppanimielessä, jos toinen on oikeasti kiinnostunut, ettei jää turhia toiveita ja odotuksia toiselle.

      Onko ne naiset ilmaisseet sinulle kiinnostuksen kumppanimielessä ihan suusanallisesti? Onko niin, että itsekin haluat suhdetta (kiinnostavan naisen kanssa) vai et halua juuri nyt vai et halua ehkä koskaan? Joskus sekin, että itse ei ole henkisesti valmis suhteeseen nyt tai koskaan, voi olla syy torjua hyviäkin vaihtoehtoja. Siinäkin pitäisi olla rehellinen itselleen ja toiselle. Jos ei ole parisuhdetyyppiä ja jos kykene uskolliseen suhteeseen ja sitoutumiseen, kannattaa kertoa naisille. Kaikista miehistä tai naisista ei ole uskollisuutta vaativaan parisuhteeseen.

      Itse ajattelen, että miehen on oltava päihteetön, lainkuuliainen, väkivallaton ja uskollinen, että mistään suhteen mahdollisuudesta voi edes alkaa puhumaan. Perustan pitää olla kunnossa. Tuon lisäksi tulee tuntea kokonaisvaltaista intohimoa toiseen ja se on harvinaista, jos tuollainen ihminen ylipäätään tulee elämään. Ei niitä usein tule.

      • Anonyymi

        Miksi tuollainen intohimo on välttämätön? Eikö vähemmälläkin pärjäisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuollainen intohimo on välttämätön? Eikö vähemmälläkin pärjäisi?

        En valitettavasti itse haluaisi suhteeseen, ellen tuntisi kokonaisvaltaista intohimoa mieheen. Ei se vaan toimi. Mielummin yksin kuin sellaisen kanssa, josta en ole oikeasti kiinnostunut. Se olisi väärin sitä toista ja itseäni kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En valitettavasti itse haluaisi suhteeseen, ellen tuntisi kokonaisvaltaista intohimoa mieheen. Ei se vaan toimi. Mielummin yksin kuin sellaisen kanssa, josta en ole oikeasti kiinnostunut. Se olisi väärin sitä toista ja itseäni kohtaan.

        Ymmärrän että intohimoa pitää olla mutta eikö sitä riittäisi ihan "normaali" määrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän että intohimoa pitää olla mutta eikö sitä riittäisi ihan "normaali" määrä?

        Toisessa pitää sytyttää kokonaisuus. Toista kokonaisuutena täytyy pitää seksikkäänä ja mielenkiintoisena. Onhan ihmiset tietysti erilaisia: toiset kaipaa intohimoa elämään eri tavalla kuin toiset, toiset ovat laimeampia kuin toiset eivätkä kaipaa eivätkä vaadi ja tarvitse. Itse pidän intohimoisista ihmisistä. Intohimo voi näkyä eri asioissa: voi olla vaikka jonkun harrastuksen suhteen intohimoinen, voi olla ihmissuhteessa intohimoinen, voi suhtautua elämään ylipäätään intohimoisesti. En itse voisi ottaa "laimeaa" tai laimeampaa ihmistä. Kokisin kivirekenä ihmisen, joka ei säväytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa pitää sytyttää kokonaisuus. Toista kokonaisuutena täytyy pitää seksikkäänä ja mielenkiintoisena. Onhan ihmiset tietysti erilaisia: toiset kaipaa intohimoa elämään eri tavalla kuin toiset, toiset ovat laimeampia kuin toiset eivätkä kaipaa eivätkä vaadi ja tarvitse. Itse pidän intohimoisista ihmisistä. Intohimo voi näkyä eri asioissa: voi olla vaikka jonkun harrastuksen suhteen intohimoinen, voi olla ihmissuhteessa intohimoinen, voi suhtautua elämään ylipäätään intohimoisesti. En itse voisi ottaa "laimeaa" tai laimeampaa ihmistä. Kokisin kivirekenä ihmisen, joka ei säväytä.

        Sama juttu. Yleensä suomalaiset ovat joka suhteessa laimeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu. Yleensä suomalaiset ovat joka suhteessa laimeita.

        Mikä kellekin on "laimeaa". Se mikä yhden mielestä on tylsää voikin toisen mielestä olla kiehtovaa. Oman kokemuksen mukaan Suomesta löytyy vaikka millä mitalla mielenkiintoisia ihmisiä, joita en millään mittarilla laskisi "laimeiksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kellekin on "laimeaa". Se mikä yhden mielestä on tylsää voikin toisen mielestä olla kiehtovaa. Oman kokemuksen mukaan Suomesta löytyy vaikka millä mitalla mielenkiintoisia ihmisiä, joita en millään mittarilla laskisi "laimeiksi".

        Kyllä suomestakin löytyy mielenkiintoisia ja sillä tavalla mielenkiintoisia, että se vetoaa minuun. Ei niitä kuitenkaan joka päivä tule vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kellekin on "laimeaa". Se mikä yhden mielestä on tylsää voikin toisen mielestä olla kiehtovaa. Oman kokemuksen mukaan Suomesta löytyy vaikka millä mitalla mielenkiintoisia ihmisiä, joita en millään mittarilla laskisi "laimeiksi".

        Se on sitä ihmisten erilaisuutta. Monessa mielessä samankaltaiset ihmiset hakeutuvat yhteen.


    • Anonyymi

      Eiköhän tossa kannattaisi puntaroida kumpiko on huonompi vaihtoehto, olla yksin vaiko sitten jonkun kanssa joka ei nappaa sillä lailla. Kuitenkin ihmisen kanssa on tekemisissä niin kait siinä jonkinlaiset välit on, että pystyy tekemään asioita kuitenkin.

      • Anonyymi

        Olisi todella väärin sitä toista kohtaan tuollainen. Roikottaa mukana "paremman puutteessa" kun ei huvita yksinkään olla. Ei kukaan halua olla ihastuksenkohteelleen mikään varavaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi todella väärin sitä toista kohtaan tuollainen. Roikottaa mukana "paremman puutteessa" kun ei huvita yksinkään olla. Ei kukaan halua olla ihastuksenkohteelleen mikään varavaihtoehto.

        Se on myös itseä kohtaan väärin. Miksi uhrautua? Miksi ottaa ketään kumppaniksi säälistä? En ymmärrä!


    • Anonyymi

      Jos tuo on usein toistuvaa, mieti miksi et kiinnostu naisista, jotka ovat kiinnostuneet sinusta. Usein siitä löytää ratkaisun avaimet ei-toivottuun sinkkuuteen.

      • Anonyymi

        Vai onko kysymys siitä, että mies ei ole saanut parisuhteeseen sellaista naista, josta hän olisi ollut kiinnostunut? Usein ei-toivotun sinkkuuden syy on se, että on kiinnostunut ihmisistä, jotka ei ole kiinnostuneet sinusta ja sinusta on kiinnostuneet ne, joista sinä et kuitenkaan ole kiinnostunut. Sitten tietysti voi olla myös se, ettei aktiivisesti etsi eikä ole parisuhdemarkkinoilla ja jää yksin, koska ei näe vaivaa tavata ihmisiä, tai sitten on niin korkeat kriteerit, että niiden kriteerien täyttäviä henkilöitä ei kohtaa omissa sosiaalisissa piireissä. On hyvä syy sitten kysyä, onko kriteerit asetettu realistisesti ja oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko kysymys siitä, että mies ei ole saanut parisuhteeseen sellaista naista, josta hän olisi ollut kiinnostunut? Usein ei-toivotun sinkkuuden syy on se, että on kiinnostunut ihmisistä, jotka ei ole kiinnostuneet sinusta ja sinusta on kiinnostuneet ne, joista sinä et kuitenkaan ole kiinnostunut. Sitten tietysti voi olla myös se, ettei aktiivisesti etsi eikä ole parisuhdemarkkinoilla ja jää yksin, koska ei näe vaivaa tavata ihmisiä, tai sitten on niin korkeat kriteerit, että niiden kriteerien täyttäviä henkilöitä ei kohtaa omissa sosiaalisissa piireissä. On hyvä syy sitten kysyä, onko kriteerit asetettu realistisesti ja oikein.

        Siitähän nyt ei kuitenkaan pääse mihinkään, ettei parisuhdetta pääse syntymään, ellei molemmat halua sitä. Jos jatkuvasti torjuu (tässä tapauksessa) itsestään kiinnostuneen naisen, niin todellakin kannattaa kyseenalaistaan omia asenteita ja uskomuksia, koska niillä saattaa itse torpedoida suhteita. Myös sitä kannattaa miettiä, mikä juuri niitä kiinnostuneita naisia minussa mahtaa kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän nyt ei kuitenkaan pääse mihinkään, ettei parisuhdetta pääse syntymään, ellei molemmat halua sitä. Jos jatkuvasti torjuu (tässä tapauksessa) itsestään kiinnostuneen naisen, niin todellakin kannattaa kyseenalaistaan omia asenteita ja uskomuksia, koska niillä saattaa itse torpedoida suhteita. Myös sitä kannattaa miettiä, mikä juuri niitä kiinnostuneita naisia minussa mahtaa kiinnostaa.

        Kyllä, juuri noin.


    • Anonyymi

      Jos ei viehätä seksuaalisesti, miten sä sen kans panisit? Naisille suhteen muut puolet tärkeämpiä, eivät mene alapää edellä. Parempi siis sun runkkailla sinkkuna vaan.

      • Anonyymi

        Kyllä terve mies pystyy ja haluaa panna naista jos saa, ihan vain panemisen takia. Jollei nyt sitten kyseessä todella ruma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä terve mies pystyy ja haluaa panna naista jos saa, ihan vain panemisen takia. Jollei nyt sitten kyseessä todella ruma.

        Saahan sen pelin napeilla pystyyn joten fyysisesti kykenee panemaan mitä vaan ja koska vaan. Jos taas luonnollisin keinoin pitäis saada kanki kovaks ni siihen pitää olla itteä seksuaalisesti viehättävä nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sen pelin napeilla pystyyn joten fyysisesti kykenee panemaan mitä vaan ja koska vaan. Jos taas luonnollisin keinoin pitäis saada kanki kovaks ni siihen pitää olla itteä seksuaalisesti viehättävä nainen.

        Terveellä miehellä kyllä seisoo ilman mitään nappeja, terve mies voi runkatakin tosta vaan ilman mitään kiihokkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellä miehellä kyllä seisoo ilman mitään nappeja, terve mies voi runkatakin tosta vaan ilman mitään kiihokkeita.

        Eipä se terveelläkään miehellä sellaisen naisen kanssa seiso joka ei millään tavalla seksuaalisesti viehätä.


      • Anonyymi

        Tunnemaailma, bebe, tunnemaailma. Joo, teinipojat panee jokaista vulvan omaavaa mutta se ei ole tämän otsikon aiheeseen kuuluva teema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se terveelläkään miehellä sellaisen naisen kanssa seiso joka ei millään tavalla seksuaalisesti viehätä.

        Terveellä miehellä seisoo jos alkaa vaikka runkkaamaan tosta vaan kesken kympin uutisten, ei siihen tarvita kuin kitkaa. Jollei toimi niin sitten on jonkinlaisia fyysisiä tai mentaalisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellä miehellä seisoo jos alkaa vaikka runkkaamaan tosta vaan kesken kympin uutisten, ei siihen tarvita kuin kitkaa. Jollei toimi niin sitten on jonkinlaisia fyysisiä tai mentaalisia ongelmia.

        Jos sulla seisoo tulipalon uhreja tai nälkiintyneitä lapsia uutisista katsellen ni ei se kyllä kerro että olisit millään mittarilla terve mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveellä miehellä kyllä seisoo ilman mitään nappeja, terve mies voi runkatakin tosta vaan ilman mitään kiihokkeita.

        Jos se o nii päin, et ei naiset, eikä miehet oo susta kiinnostuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla seisoo tulipalon uhreja tai nälkiintyneitä lapsia uutisista katsellen ni ei se kyllä kerro että olisit millään mittarilla terve mies.

        Terveen miehen erektio on yhtälailla, tai enemmänkin, fyysinen kuin mentaalinen reaktio.. Ja kuinkas usein uutisissa näytetään jotain tulipalon uhreja tai nälkiintyneitä lapsia, miksi pitää yrittää vääntää asia johonkin ääripäähään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveen miehen erektio on yhtälailla, tai enemmänkin, fyysinen kuin mentaalinen reaktio.. Ja kuinkas usein uutisissa näytetään jotain tulipalon uhreja tai nälkiintyneitä lapsia, miksi pitää yrittää vääntää asia johonkin ääripäähään?

        Kukahan tässä vääntää asiat ääripäihin väittäen että miehillä seisoisi koska vaan ja että voisi painaa menemään naista, joka ei pätkääkään seksuaalisesti itseä viehätä :D Se että itse olet valmis tuikkaamaan k-rpäsi mihin vaan koloon on sun ristisi. Useimmat meistä terveistä miehistä ei pysty n-ssimaan ketä vaan kassialmaa.


    • Anonyymi

      En kyllä tajua mitä probleemaa tuossa on.
      Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Piste.
      En ainakaan itse voisi ajatella huolia miestä joka ei itseäni kiinnosta vain säälistä koska sitä toista nyt sattuisi kiinnostamaan minä, tai sen vuoksi että ehkä ei ihan heti sitten osukaan sellaista kohdalle jonka kanssa molemmipuolinen kiinnostus syttyisi.
      Tulee sellainen mielikuva aloituksesta että ihan kuin joku olisi pakko olla ja paniikki iskisi jos pitäisi viettää aikaa yksin.
      Kaikenlaisesta sitä ongelmia kehitetäänkin täytyy sanoa!

      • Anonyymi

        Komppaan sun tekstiäsi, allekirjoitan täysin kirjoittamasi asian. Se on juurikin noin.
        trollikka


      • Anonyymi

        Jep aloitus ja osa kommenteista menee oman ymmärryksen yli. Koskaan ei oo jääny itseä harmittamaan jos joku kertoo kiinnostuksestaan mutta itseä ei kyseinen ihminen vaan kiinnosta.


    • Anonyymi

      Pistänpä tähän nyt muutaman ajatuksen, joita olen joskus heikkoina hetkinä päässäni pyöritellyt. En niin kovin vakavissani, mutta tarpeeksi vakavissani niitä oikeasti ajatellakseni. Sopivat kaiketi ihan hyvin tämän avauksen alle.

      Kyllähän heitä tulee vastaan. Ihmisiä, jotka kiinnostuvat sinusta, mutta joista itse et kiinnostu. Joskus se ehkä jopa jollain tasolla harmittaa, kun toinen on ihan ok, mutta tiedät ettette sopisi kuitenkaan yhteen. Yleensä sen vaan tietää. Kun tuntee itsensä, niin kyllä sen tietää.

      Haluaisin löytää jonkun. Jonkun sellaisen, jota rakastaa ja joka rakastaa takaisin. Sellaisen, joka ei arvota ihmistä ja koko ajan laske hyviä ja huonoja puolia. Jonkun, jonka kanssa jakaa asiat.

      Toisaalta olen välillä miettinyt haluanko enää rakastua ja rakastaa. Siinä ottaa niin suuren riskin. Onko se tunne lopultakaan minulle enää sen riskin arvoinen. Enpä tiedä. Ehkä haluankin jonkun, joka rakastaa minua, mutta itse en koe tarvetta enää koskaan rakastaa miestä. Voisinko elää ihmissuhteesta puhtaasti ns. hyötylähtökohdista. Kyllä mä luultavasti voisin. Voisin suhtautua ihmissuhteeseen, kuin vähän erikoisempaan työsuhteeseen. Tehdä jonkin kymmenvuotissuunnitelman. Ottaa itselleni miehen, joka on reilusti itseäni vanhempi. Ehkä jo ns. toinen jalka haudassa. Ajatella sen kuvion taloudellisesti kannattavaksi. Pelata korttini oikein, tehdä jonkun miehen elämän ehtoon hyväksi ja hoitaa samalla oman tulevaisuuteni turvatuksi. Alan oikeastaan ymmärtää vallan hyvin kaikkia edustusvaimoja ja mustialeskiä. Onhan noita mahdollisuuksiakin kohdalle osunut. Vanhempi herra, jolla monet talot ja maat ja mannut, eikä edes rintaperillisiä. Silloin en siihen halunnut. Sen verran viina maistui, että ei kovin montaa ollut enää jäljellä. Silloin ei kiinnostanut moinen kuvio. Sanonko ei seuraavalle ken kohdalle osuu ... enpä tiedä.

      • Anonyymi

        Kumppanin "hankinta" on täysin samanlaista kuin vaikkapa itselle optimaalisen tietokoneen hankinta.

        Ajatellaan mitä kaikkea tietokoneelta odottaa/tarvitsee/haluaa. Sitten laitetaan asioita riviin - tuo on ihan must, tuokin, tätä tarvitaan jne. Kunnes sitten tullaan käytäntöön. Saako käytettävissä olevalla rahasummalla tuollaisen koneen. Usein ei saa. Sitten odotellaan ehkä tarjousta. Tai vain sitä että koneiden hinta halpenee. Tässä kohtaa voi sanoa: jos jää odottelemaan, on ilman konetta. Jos haluaa koneen, on toimittava.

        Yleisesti kaikki hienot elämänohjeoppaat kertovat "mieti mitä haluat". No joo, kannattaa sitäkin miettiä. Mutta kaikkein tärkeintä on tiedostaa, ettei ihminen saa kaikkea haluamaansa. Paljon tähdellisempää on valita mistä luopuu.

        Siispä jos etsii parisuhdetta, kannattaa todeta sama mitä tuossa edellä kirjoiteltiin. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. Jos itse ei uskalla heittäytyä, ei rakastaa, ei ottaa riskiä, on turha kuvitella saavansa parisuhdetta.

        Ihmisistä myös harvoin aukenee hetkessä heidän todellinen persoonansa. Siksi kannattaa ihan uteliaisuuttaan tutustua ihmiseen, joka on sinusta kiinnostunut. Voi olla, että lokerointikuvio päässäsi aivan piruuttaan luokittelee sinusta kiinnostuneen ihminen "ihan ok, mukava" vain sen takia, ettet itse uskalla ottaa riskiä rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumppanin "hankinta" on täysin samanlaista kuin vaikkapa itselle optimaalisen tietokoneen hankinta.

        Ajatellaan mitä kaikkea tietokoneelta odottaa/tarvitsee/haluaa. Sitten laitetaan asioita riviin - tuo on ihan must, tuokin, tätä tarvitaan jne. Kunnes sitten tullaan käytäntöön. Saako käytettävissä olevalla rahasummalla tuollaisen koneen. Usein ei saa. Sitten odotellaan ehkä tarjousta. Tai vain sitä että koneiden hinta halpenee. Tässä kohtaa voi sanoa: jos jää odottelemaan, on ilman konetta. Jos haluaa koneen, on toimittava.

        Yleisesti kaikki hienot elämänohjeoppaat kertovat "mieti mitä haluat". No joo, kannattaa sitäkin miettiä. Mutta kaikkein tärkeintä on tiedostaa, ettei ihminen saa kaikkea haluamaansa. Paljon tähdellisempää on valita mistä luopuu.

        Siispä jos etsii parisuhdetta, kannattaa todeta sama mitä tuossa edellä kirjoiteltiin. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. Jos itse ei uskalla heittäytyä, ei rakastaa, ei ottaa riskiä, on turha kuvitella saavansa parisuhdetta.

        Ihmisistä myös harvoin aukenee hetkessä heidän todellinen persoonansa. Siksi kannattaa ihan uteliaisuuttaan tutustua ihmiseen, joka on sinusta kiinnostunut. Voi olla, että lokerointikuvio päässäsi aivan piruuttaan luokittelee sinusta kiinnostuneen ihminen "ihan ok, mukava" vain sen takia, ettet itse uskalla ottaa riskiä rakastaa.

        "Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. "

        Jep. Tätä monet ei näköjään ajattele. Kun miettii millainen kumppani itselle sopisi, niin samalla voisi miettiä millaiselle kumppanille minä sopisin. Itseasiassa jälkimmäinen on tärkeämpää. Sillä perusteella sitten miettisi tuota mistä itse voisi luopua.

        Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis näistä sinkkukirjoittajista, jotka etsivät kumppania, etteivät he oikeasti alitajunnassaan suhdetta halua. Tai pelkäävät kaikkea liikaa, ja silloin ei kyllä mikään onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. "

        Jep. Tätä monet ei näköjään ajattele. Kun miettii millainen kumppani itselle sopisi, niin samalla voisi miettiä millaiselle kumppanille minä sopisin. Itseasiassa jälkimmäinen on tärkeämpää. Sillä perusteella sitten miettisi tuota mistä itse voisi luopua.

        Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis näistä sinkkukirjoittajista, jotka etsivät kumppania, etteivät he oikeasti alitajunnassaan suhdetta halua. Tai pelkäävät kaikkea liikaa, ja silloin ei kyllä mikään onnistu.

        Halu ja käytäntö eivät ole samoja asioita, kyllä ihminen voi olla töissäkin vaikkei suoranaisesti haluaisi ja olla jopa hyväkin työntekijä. Nykyään vain toitotetaan joka asiassa "mitä haluaa" ja "miltä tuntuu" perään, vaikka käytännössä ihmisen kyllä pitäisi kyetä toimimaan muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. "

        Jep. Tätä monet ei näköjään ajattele. Kun miettii millainen kumppani itselle sopisi, niin samalla voisi miettiä millaiselle kumppanille minä sopisin. Itseasiassa jälkimmäinen on tärkeämpää. Sillä perusteella sitten miettisi tuota mistä itse voisi luopua.

        Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis näistä sinkkukirjoittajista, jotka etsivät kumppania, etteivät he oikeasti alitajunnassaan suhdetta halua. Tai pelkäävät kaikkea liikaa, ja silloin ei kyllä mikään onnistu.

        Aika erikoinen ajatus, että sitä voisi muka itse pohtia millaiselle ihmiselle sitä sopii (ja kelpaa). Eihän kukaan voi koskaan tietää kenenkään, eikä minkään ihmistyypin toiveita ja preferenssejä. Parhaimmillaankin tuollainen on vain mutua ja "valistuneita arvauksia". Ainoa todellinen tieto tulee sieltä oman itsen tuntemisen ja omien kokemusten kautta. Kuulostaa todella itseriittoiselta ajatukselta, että minä voisin kenenkään puolesta määritellä kenelle minä kelpaan ja sovin. Toisaalta sopii kyllä todella hyvin tämän palstan totuuksiin, joissa aina joku muu määrittelee minkä kenellekin pitää kelvata ja sopia. Eiköhän nyt kuitenkin anneta niiden toisten osapuolten ihan itse päättää mitä tahtovat. Ainakin itse aion ajatella jatkossakin, että heillä on vapaus ihan itse määritellä nämä jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumppanin "hankinta" on täysin samanlaista kuin vaikkapa itselle optimaalisen tietokoneen hankinta.

        Ajatellaan mitä kaikkea tietokoneelta odottaa/tarvitsee/haluaa. Sitten laitetaan asioita riviin - tuo on ihan must, tuokin, tätä tarvitaan jne. Kunnes sitten tullaan käytäntöön. Saako käytettävissä olevalla rahasummalla tuollaisen koneen. Usein ei saa. Sitten odotellaan ehkä tarjousta. Tai vain sitä että koneiden hinta halpenee. Tässä kohtaa voi sanoa: jos jää odottelemaan, on ilman konetta. Jos haluaa koneen, on toimittava.

        Yleisesti kaikki hienot elämänohjeoppaat kertovat "mieti mitä haluat". No joo, kannattaa sitäkin miettiä. Mutta kaikkein tärkeintä on tiedostaa, ettei ihminen saa kaikkea haluamaansa. Paljon tähdellisempää on valita mistä luopuu.

        Siispä jos etsii parisuhdetta, kannattaa todeta sama mitä tuossa edellä kirjoiteltiin. Parisuhteeseen tarvitaan kaksi sitä haluavaa. Jos itse ei uskalla heittäytyä, ei rakastaa, ei ottaa riskiä, on turha kuvitella saavansa parisuhdetta.

        Ihmisistä myös harvoin aukenee hetkessä heidän todellinen persoonansa. Siksi kannattaa ihan uteliaisuuttaan tutustua ihmiseen, joka on sinusta kiinnostunut. Voi olla, että lokerointikuvio päässäsi aivan piruuttaan luokittelee sinusta kiinnostuneen ihminen "ihan ok, mukava" vain sen takia, ettet itse uskalla ottaa riskiä rakastaa.

        Tai sitten olen vain yksinkertaisesti tullut siihen tulokseen, että (mieheen) rakastumisesta on loppupeleissä ihan vain pelkkää harmia. Kunnolla tehdyllä laskelmoinnilla voisi luultavasti päästä paljon paremmin tyydyttävään lopputulokseen. Mielummin joku joka rakastaa minua kuin, että menisin itse rakastumaan. Välittää voin ja empaattisena ihmisenä en osaisikaan olla sitä tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoinen ajatus, että sitä voisi muka itse pohtia millaiselle ihmiselle sitä sopii (ja kelpaa). Eihän kukaan voi koskaan tietää kenenkään, eikä minkään ihmistyypin toiveita ja preferenssejä. Parhaimmillaankin tuollainen on vain mutua ja "valistuneita arvauksia". Ainoa todellinen tieto tulee sieltä oman itsen tuntemisen ja omien kokemusten kautta. Kuulostaa todella itseriittoiselta ajatukselta, että minä voisin kenenkään puolesta määritellä kenelle minä kelpaan ja sovin. Toisaalta sopii kyllä todella hyvin tämän palstan totuuksiin, joissa aina joku muu määrittelee minkä kenellekin pitää kelvata ja sopia. Eiköhän nyt kuitenkin anneta niiden toisten osapuolten ihan itse päättää mitä tahtovat. Ainakin itse aion ajatella jatkossakin, että heillä on vapaus ihan itse määritellä nämä jutut.

        "erikoinen ajatus, että sitä voisi muka itse pohtia millaiselle ihmiselle sitä sopii "

        Ei kyllä mitenkään omituinen ajatus. Parisuhde kun on kahden ihmisen välinen suhde...ei riitä että kumppani on sopiva itselle (tämä on mainitsemasi itseriittoinen ajatus), koska täytyy olla sopiva myös sille toiselle.

        Laskelmoinnistahan ei ole kyse, vaan realismista, käytännöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "erikoinen ajatus, että sitä voisi muka itse pohtia millaiselle ihmiselle sitä sopii "

        Ei kyllä mitenkään omituinen ajatus. Parisuhde kun on kahden ihmisen välinen suhde...ei riitä että kumppani on sopiva itselle (tämä on mainitsemasi itseriittoinen ajatus), koska täytyy olla sopiva myös sille toiselle.

        Laskelmoinnistahan ei ole kyse, vaan realismista, käytännöstä.

        Ap. täällä vielä. Tässä edellisissä on tavoitettu jotakin siitä, miten minä ajattelen asiassa. Realismia vs. se, mitä ensivaikutelman perusteella tuntuu. Realismi kertoo, että nainen olisi ihan hyvä ja sopiva kumppaniksi, mutta ensivaikutelma voi olla juuri "ei kiinnosta vähääkään". Ja onko siinä ongelma: ei ole sinänsä. Ei minulla ole tässä suurta ongelmaa.

        Pointti on siinä, että se voi myöhemmin ryhtyä harmittamaan, kun sitten myöhemmin ajattelee realistisemmin, että kyllähän siinä meni hyvä kumppaniehdokas sivuun. Ilmeisesti muut ihmiset eivät sitten ajattele asioita niin paljon kuin minä, jos kerran ajatus on outo. Minä pohdin jopa vuosien takaisia asioita uudestaan ja mietin, olisinko voinut tehdä toisin. Idea pohdiskelussa on tietenkin se, että voisin tulevaisuudessa tehdä PAREMPIA valintoja kuin olen aiemmin tehnyt.

        Toisin sanoen, ehkä se ensivaikutelma ei ole aina oikea. Voi olla sitä paitsi myös muita syita, miksi jokin kohtaaminen jää harmittamaan. Olin kerran bilettämässä, ja seuraavana aamuna oli melkoinen kankkunen. Kohtaisin kuitenkin ystävällisen naisen, joka flirttaili kanssani avoimesti. Itselläni oli kuitenkin kankkusen myötä niin surkea olo, ettei mikään nainen olisi saanut minua silloin syttymään. Tietenkin tämä jäi harmittamaan jälkeenpäin siksi, että, jos en olisi ollut siinä tilanteessa krapulassa, olisin ehkä tuntenut itse toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ap. täällä vielä. Tässä edellisissä on tavoitettu jotakin siitä, miten minä ajattelen asiassa. Realismia vs. se, mitä ensivaikutelman perusteella tuntuu. Realismi kertoo, että nainen olisi ihan hyvä ja sopiva kumppaniksi, mutta ensivaikutelma voi olla juuri "ei kiinnosta vähääkään". Ja onko siinä ongelma: ei ole sinänsä. Ei minulla ole tässä suurta ongelmaa.

        Pointti on siinä, että se voi myöhemmin ryhtyä harmittamaan, kun sitten myöhemmin ajattelee realistisemmin, että kyllähän siinä meni hyvä kumppaniehdokas sivuun. Ilmeisesti muut ihmiset eivät sitten ajattele asioita niin paljon kuin minä, jos kerran ajatus on outo. Minä pohdin jopa vuosien takaisia asioita uudestaan ja mietin, olisinko voinut tehdä toisin. Idea pohdiskelussa on tietenkin se, että voisin tulevaisuudessa tehdä PAREMPIA valintoja kuin olen aiemmin tehnyt.

        Toisin sanoen, ehkä se ensivaikutelma ei ole aina oikea. Voi olla sitä paitsi myös muita syita, miksi jokin kohtaaminen jää harmittamaan. Olin kerran bilettämässä, ja seuraavana aamuna oli melkoinen kankkunen. Kohtaisin kuitenkin ystävällisen naisen, joka flirttaili kanssani avoimesti. Itselläni oli kuitenkin kankkusen myötä niin surkea olo, ettei mikään nainen olisi saanut minua silloin syttymään. Tietenkin tämä jäi harmittamaan jälkeenpäin siksi, että, jos en olisi ollut siinä tilanteessa krapulassa, olisin ehkä tuntenut itse toisin.

        Mutta eihän se ole ollut sulle hyvä kumppaniehdokas, jos se ei ole sua lainkaan kiinnostanut. Hyvä kumppaniehdokas on mukavuuden lisäksi myös haluttava ja herättää kaikenlaisia ajatuksia. Jos ainoa ajatus mitä joku nainen on sussa herättänyt on, että "tuo ihan kiva nainen olisi ehkä joskus jollekin ihan kiva vaimo" niin ei se kyllä kerro siitä että teille koskaan olisi hyvä suhde syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "erikoinen ajatus, että sitä voisi muka itse pohtia millaiselle ihmiselle sitä sopii "

        Ei kyllä mitenkään omituinen ajatus. Parisuhde kun on kahden ihmisen välinen suhde...ei riitä että kumppani on sopiva itselle (tämä on mainitsemasi itseriittoinen ajatus), koska täytyy olla sopiva myös sille toiselle.

        Laskelmoinnistahan ei ole kyse, vaan realismista, käytännöstä.

        Se toinen päättää ihan itse sen mikä hänelle on sopivaa. Mun ajatuksillani ja mielipiteilläni ei ole siinä kohtaa mitään väliä. Kukaan ei voi määrittää sitä, kenelle on sopiva ja kenelle pitäisi kelvata. Uskomattoman itsekeskeistä ajattelua sulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän se ole ollut sulle hyvä kumppaniehdokas, jos se ei ole sua lainkaan kiinnostanut. Hyvä kumppaniehdokas on mukavuuden lisäksi myös haluttava ja herättää kaikenlaisia ajatuksia. Jos ainoa ajatus mitä joku nainen on sussa herättänyt on, että "tuo ihan kiva nainen olisi ehkä joskus jollekin ihan kiva vaimo" niin ei se kyllä kerro siitä että teille koskaan olisi hyvä suhde syntynyt.

        Juurikin näin. Ja vaikka se toinen olisi nyt sen hetken kiinnostunut, niin mikään ei takaa hänen olevan sitä vielä ensi viikolla. Voi ihan yhtä hyvin olla, että mitään myöhemmin harmiteltavaa ei olisi olemassakaan. Voi myös hyvin olla, että sillä toisella ei olisi mitään mielenkiintoa olla toisen "no ihan ok". Ainakin tuo asia pitäisi tuoda selkeästi esille, jos moiseen suhteeseen alkaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Ja vaikka se toinen olisi nyt sen hetken kiinnostunut, niin mikään ei takaa hänen olevan sitä vielä ensi viikolla. Voi ihan yhtä hyvin olla, että mitään myöhemmin harmiteltavaa ei olisi olemassakaan. Voi myös hyvin olla, että sillä toisella ei olisi mitään mielenkiintoa olla toisen "no ihan ok". Ainakin tuo asia pitäisi tuoda selkeästi esille, jos moiseen suhteeseen alkaisi.

        Varmaan kovin monen bucket listilta ei löydy kohtaa "olispa kiva olla jonkun ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen". Olisi todella väärin sitä ihastunutta osapuolta kohtaan, että roikottaisi häntä mukana samalla kun odottelisi että joku säväyttävämpi tyyppi kävelisi vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kovin monen bucket listilta ei löydy kohtaa "olispa kiva olla jonkun ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen". Olisi todella väärin sitä ihastunutta osapuolta kohtaan, että roikottaisi häntä mukana samalla kun odottelisi että joku säväyttävämpi tyyppi kävelisi vastaan.

        Hyvä näkökohta tuokin, kukaan ei varmaan unelmoi ollakseen "ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen". Enhän toki niin itsekään tee, eli odota löytäväni naista, jonka mielestä olisin" ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen".

        Mutta asia ei silti ole niin yksinkertainen, vaikka siltä vaikuttaa. Nimittäin kiinnostus voi kehittyä vähittäin ajan kanssa, näin itselleni on käynyt. Molemmat osapuolet voivat aluksi olla "varpaisillaan" ja odottaa sitä, tulisiko tästä jotakin, vaikka ei ihan vielä tiedäkään mihin lopulta päädytään (ts. jääkö homma ensitreffeihin vai edetäänkö toiseen tapaamiseen jne.).

        Toki, jos ensivaikutelma on täysin "ei kiinnosta vähääkään", tuskin se muuttuu siitä myöhemmin, mutta aina voi kysyä, olisiko sen ensivaikuytelma voinut olla jokin muu? Milloin muka jokin tunne on niin selviö, ettei mikään muu vaihtoehto kävisi mielessä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä näkökohta tuokin, kukaan ei varmaan unelmoi ollakseen "ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen". Enhän toki niin itsekään tee, eli odota löytäväni naista, jonka mielestä olisin" ihan-kiva-vaihtoehto parisuhteeseen".

        Mutta asia ei silti ole niin yksinkertainen, vaikka siltä vaikuttaa. Nimittäin kiinnostus voi kehittyä vähittäin ajan kanssa, näin itselleni on käynyt. Molemmat osapuolet voivat aluksi olla "varpaisillaan" ja odottaa sitä, tulisiko tästä jotakin, vaikka ei ihan vielä tiedäkään mihin lopulta päädytään (ts. jääkö homma ensitreffeihin vai edetäänkö toiseen tapaamiseen jne.).

        Toki, jos ensivaikutelma on täysin "ei kiinnosta vähääkään", tuskin se muuttuu siitä myöhemmin, mutta aina voi kysyä, olisiko sen ensivaikuytelma voinut olla jokin muu? Milloin muka jokin tunne on niin selviö, ettei mikään muu vaihtoehto kävisi mielessä??

        Toiselle pitää antaa mahdollisuus päättää itse haluaako odottaa ja katsella, että kehittyykö se sun kiinnostus. Uskomattoman monet roikuttavat kumppaniaan sellasessa "katellaan nyt" tilassa. Toi on tosi itsekäs tapa ajatella, että toinen siinä odottelee jos nyt mua sattuiskin alkaa kiinnostaa. Sillä toisella pitäis olla oikeus etsiä joku, joka välittää ihan oikeastikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiselle pitää antaa mahdollisuus päättää itse haluaako odottaa ja katsella, että kehittyykö se sun kiinnostus. Uskomattoman monet roikuttavat kumppaniaan sellasessa "katellaan nyt" tilassa. Toi on tosi itsekäs tapa ajatella, että toinen siinä odottelee jos nyt mua sattuiskin alkaa kiinnostaa. Sillä toisella pitäis olla oikeus etsiä joku, joka välittää ihan oikeastikin.

        Kyllä, mutta sen takiahan minä EN lähtenyt tähän juttuun mukaan, vaikka nainen oli kiinnostunut minusta. En roikota ketään missään, vaan sitten kun myöhemmin pohdin asiaa uudestaan, voi tulla harmitus, että miksi nyt sitten tuli tehtyä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta sen takiahan minä EN lähtenyt tähän juttuun mukaan, vaikka nainen oli kiinnostunut minusta. En roikota ketään missään, vaan sitten kun myöhemmin pohdin asiaa uudestaan, voi tulla harmitus, että miksi nyt sitten tuli tehtyä näin.

        Miksi ihmeessä sä sitten pohdit moisia? Teit sen ainoan asian, jota voi pitää reiluna ja kohteliaana käytöksenä. Tiedät hyvin, että todennäkösesti se nainen ei olis susta enää kiinnostu, jos tietäis sun ajatukset. Ei siinä ole mitään pohtimista tai harmittelemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta sen takiahan minä EN lähtenyt tähän juttuun mukaan, vaikka nainen oli kiinnostunut minusta. En roikota ketään missään, vaan sitten kun myöhemmin pohdin asiaa uudestaan, voi tulla harmitus, että miksi nyt sitten tuli tehtyä näin.

        Useimmat ihmiset muuttuvat iän myötä. Kyllähän se vanhemmiten voi harmittaa että opiskeli metsuriksi eikä lääkäriksi. Samoin voi kaiholla muistella että olipa se ensimmäinen parisuhde silloin 17-kesäisenä upea, voi kun olisi tehnyt jotain toisin että se olisi kestänyt.

        Mitä se auttaa miettiä miten nykyään toimisi eri tavalla kuin ennen? Aikakonetta ei ole vielä keksitty. Menneisiin päätöksiin ei enää voi vaikuttaa. Voihan sitä velloa itsesäälissä loputtomiin pohtien kaikkia elämän käännekohtia, jossa olisi voinut toimia toisin.

        Ihmissuhteissa on hyvä mennä sen hetken fiiliksen mukaan. Kun se ihminen ei sillä hetkellä kiinnostanut sua, teit oikein kun et antanut hänelle turhaa toivoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmat ihmiset muuttuvat iän myötä. Kyllähän se vanhemmiten voi harmittaa että opiskeli metsuriksi eikä lääkäriksi. Samoin voi kaiholla muistella että olipa se ensimmäinen parisuhde silloin 17-kesäisenä upea, voi kun olisi tehnyt jotain toisin että se olisi kestänyt.

        Mitä se auttaa miettiä miten nykyään toimisi eri tavalla kuin ennen? Aikakonetta ei ole vielä keksitty. Menneisiin päätöksiin ei enää voi vaikuttaa. Voihan sitä velloa itsesäälissä loputtomiin pohtien kaikkia elämän käännekohtia, jossa olisi voinut toimia toisin.

        Ihmissuhteissa on hyvä mennä sen hetken fiiliksen mukaan. Kun se ihminen ei sillä hetkellä kiinnostanut sua, teit oikein kun et antanut hänelle turhaa toivoa.

        Tietenkin juuri näin. Mitäpä sitä miettimään. olet aivan oikeassa. Harmitus silti jää. Ja idea siitä, että jos oppisin toimimaan toisin, voisi asiat olla toisin tulevaisuudessa. Eihän se murehtiminen menneisyyttä muuta, mutta voisin pohtimalla tekemisiäni muuttaa tulevaisuuttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin juuri näin. Mitäpä sitä miettimään. olet aivan oikeassa. Harmitus silti jää. Ja idea siitä, että jos oppisin toimimaan toisin, voisi asiat olla toisin tulevaisuudessa. Eihän se murehtiminen menneisyyttä muuta, mutta voisin pohtimalla tekemisiäni muuttaa tulevaisuuttani.

        Ei varmaan yhtään lohduta, mutta ei näitä asioita koskaan opi tekemään toisin. Aina mennään sillä sen hetkisen tuntemuksen ja tunteen suomalla "viisaudella". Ensi vuonna toimisi ehkä toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin juuri näin. Mitäpä sitä miettimään. olet aivan oikeassa. Harmitus silti jää. Ja idea siitä, että jos oppisin toimimaan toisin, voisi asiat olla toisin tulevaisuudessa. Eihän se murehtiminen menneisyyttä muuta, mutta voisin pohtimalla tekemisiäni muuttaa tulevaisuuttani.

        Toimimaan miten toisin? Siis että alkaisit tapailemaan naista, joka ilmaisisi kiinnostuksensa, vaikka et ole itse hänestä kiinnostunut? Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken? Sitten kun tulisi kiinnostavampi nainen vastaan niin vaihtoon vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimimaan miten toisin? Siis että alkaisit tapailemaan naista, joka ilmaisisi kiinnostuksensa, vaikka et ole itse hänestä kiinnostunut? Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken? Sitten kun tulisi kiinnostavampi nainen vastaan niin vaihtoon vaan?

        "Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken?"

        Hauska kysymys! Ei tietenkään niin. Vaan siten, että oppisin kohtamaan tuntemuksiani paremmin ja fiilistelemään niiden kanssa ja sitten voisikin jokin "harmaa varpunen" näyttääkin upealta joutsenelta. Mutta ehkä se on tietysti sitä haaveilua vain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken?"

        Hauska kysymys! Ei tietenkään niin. Vaan siten, että oppisin kohtamaan tuntemuksiani paremmin ja fiilistelemään niiden kanssa ja sitten voisikin jokin "harmaa varpunen" näyttääkin upealta joutsenelta. Mutta ehkä se on tietysti sitä haaveilua vain!

        Ätmitutkani piipittää. 🚨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken?"

        Hauska kysymys! Ei tietenkään niin. Vaan siten, että oppisin kohtamaan tuntemuksiani paremmin ja fiilistelemään niiden kanssa ja sitten voisikin jokin "harmaa varpunen" näyttääkin upealta joutsenelta. Mutta ehkä se on tietysti sitä haaveilua vain!

        Mieltymyksilleen harva kukaan mitään voi. Toki mieltymykset monilla iän myötä muuttuu ja kehittyy. Harvoin kuitenkaan aivan päälaelleen kääntyvät.

        Tutustuessa paremmin saattaa toinen alkaa näyttää viehättävämmältä, kun mukava luonne pehmittää silmän etsimään toisesta muitakin kauniita puolia. Mutta yleensä tuollaisessa tilanteessa se toinen on jo valmiiksi herättänyt jollain tavalla kiinnostuksen. Ilman mitään alkukiinnostusta toista kohtaan se ulkonäkö ei tapaa alkaa viehättämään enempää, vaikka miten yrittäisi pakottaa itsensä tykästymään toisen persoonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikös se olisi aika kökkö veto sitä naista kohtaan, että vaikka et olisi hänestä kiinnostunut niin ihan tulevaisuuden harmituksia välttääksesi tapailisit häntä hetken?"

        Hauska kysymys! Ei tietenkään niin. Vaan siten, että oppisin kohtamaan tuntemuksiani paremmin ja fiilistelemään niiden kanssa ja sitten voisikin jokin "harmaa varpunen" näyttääkin upealta joutsenelta. Mutta ehkä se on tietysti sitä haaveilua vain!

        Kannattaisiko suosiolla vain keskittyä niihin kauniimpiin naisiin. Ei olisi tällaisia ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieltymyksilleen harva kukaan mitään voi. Toki mieltymykset monilla iän myötä muuttuu ja kehittyy. Harvoin kuitenkaan aivan päälaelleen kääntyvät.

        Tutustuessa paremmin saattaa toinen alkaa näyttää viehättävämmältä, kun mukava luonne pehmittää silmän etsimään toisesta muitakin kauniita puolia. Mutta yleensä tuollaisessa tilanteessa se toinen on jo valmiiksi herättänyt jollain tavalla kiinnostuksen. Ilman mitään alkukiinnostusta toista kohtaan se ulkonäkö ei tapaa alkaa viehättämään enempää, vaikka miten yrittäisi pakottaa itsensä tykästymään toisen persoonaan.

        Harmaalla varpusella en tarkoittanut ulkonäköä. Viimeksi flirttaillut nainen oli ihan viehättävä, mutta ei muuten sitten yhtään kiinnostava. Vähemmän viehättävät eivät muutenkaan flirttaile kanssani. Persoonaan ainakin itse kiinnostun, jos ylipäänsä. Kaunotar toki saa huomioni, sehän on selvä, mutta ei se tarkoita vielä yhtikäs mitään.

        Mutta sinkkuna on kovin mukavaa. Se on todettava harmituksen hetkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmaalla varpusella en tarkoittanut ulkonäköä. Viimeksi flirttaillut nainen oli ihan viehättävä, mutta ei muuten sitten yhtään kiinnostava. Vähemmän viehättävät eivät muutenkaan flirttaile kanssani. Persoonaan ainakin itse kiinnostun, jos ylipäänsä. Kaunotar toki saa huomioni, sehän on selvä, mutta ei se tarkoita vielä yhtikäs mitään.

        Mutta sinkkuna on kovin mukavaa. Se on todettava harmituksen hetkistä riippumatta.

        Jos kyse ei ollut ulkonäöstä.. herää kysymys, onko sinulla käytössäsi jonkinlainen persoonallisuudenmäärityksen pikatesti, joka antaa kattavan kuvan henkilön persoonasta ensi tapaamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyse ei ollut ulkonäöstä.. herää kysymys, onko sinulla käytössäsi jonkinlainen persoonallisuudenmäärityksen pikatesti, joka antaa kattavan kuvan henkilön persoonasta ensi tapaamisella.

        Monesti ensivaikutelma on ohimennen tavatessa myös se lopullinen tuomio. Ensivaikutelma saattaa muuttua ajan kanssa kun toiseen tutustuu, esim harrastuspiireissä tai työpaikalla. Mutta jos yksillä treffeillä käy/ sattumalta vaan törmää uuteen ihmiseen ja heti tulee olo, että en ole tästä ihmisestä viehättynyt niin hankala sitä on ajatuksen voimalla alkaa toisesta kiinnostumaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti ensivaikutelma on ohimennen tavatessa myös se lopullinen tuomio. Ensivaikutelma saattaa muuttua ajan kanssa kun toiseen tutustuu, esim harrastuspiireissä tai työpaikalla. Mutta jos yksillä treffeillä käy/ sattumalta vaan törmää uuteen ihmiseen ja heti tulee olo, että en ole tästä ihmisestä viehättynyt niin hankala sitä on ajatuksen voimalla alkaa toisesta kiinnostumaankaan.

        Näin kuuluukin olla. Ei kenelläkään ole aikaa kaikkiin tutustua.


    • Anonyymi

      Saamlö kdos isos kyorpää

      • Anonyymi

        Killeliv ja pimååi


    • Anonyymi

      Ut kimiöl

    • Anonyymi

      Kauheasti siinä ei voi mitään, ainakaan jos nainen häviää torjunnan jälkeen muihin maisemiin, että voisin puhua hänelle empaattisen kannustavasti etti hänessä ole mitään vikaa.

      Mulle on käynyt vastaavia tapauksia omaan makuuni ihan liikaa ja joskus kun tätä alkoi ilmetä, se aiheutti jopa ahdistusta mulle kun mietin aina miltä siitä naisesta tuntuu. Paskoja juttuja ja tuntuu just siltä aina.

      • Anonyymi

        Eihän se millään mittarilla sun vikasi ole jos naiset suhun yksipuolisesti ihastuvat. Eikä se ole naisen vika jos miehet tähän yksipuolisesti ihastuu. Aivan turha ahdistua tai tuntea paskaa oloa moisen takia.

        Toki ihastuja ottaa riskin kertomalla asiasta ihastukselleen, mutta ei se ole toisen osapuolen syytä. Aivan turhaan siinä harmittelee asiaa.


    • Anonyymi

      Harmi niitä naisia. Tuskin se sinulle kuitenkaan määrällisesti on ongelma.

    • Anonyymi

      Kerrot fiksusti, että et ole kiinnostunut hänestä. Kyllä aika moni ymmärtää, että toinen ei ole kiinnostunut ja rupeaa katselemaan tämän jälkeen muita ja hakee etäisyyttä. Jos kiinnostusta on jonkin verran niin sit kannattaa tutustua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe