VALHEENOPETTAJAT, JOTKA KAIKEN MUUN EKSYTYKSENSÄ LISÄKSI KIELTÄVÄT JOPA HERRAN JEESUKSEN.

1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
( 2 Piet. 2)


1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
( 1 Joh. 4)


18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
( 1 Joh. 2)

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä puhun vain totta vaikene sinä valehtelija 🤣

      • Anonyymi

        10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
        ( Room. 3)


        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        ( Joh. 8)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
        ( Room. 3)


        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        ( Joh. 8)

        s-seutulainen

        Voi kauheeta mitä valhetta on taas tuotu julki Jumalan Poika-persoonasta, Joh. 8.
        Tuota persoonaa ei ole ollut kuin tarinoissa.

        Jättäkää pois tuollaiset eksytykset---anti-Jumalan ja Antikristuksen opit..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kauheeta mitä valhetta on taas tuotu julki Jumalan Poika-persoonasta, Joh. 8.
        Tuota persoonaa ei ole ollut kuin tarinoissa.

        Jättäkää pois tuollaiset eksytykset---anti-Jumalan ja Antikristuksen opit..

        Sinä kiellät Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Lue mitä Pyhä Raamattu kirjoittaa:


        21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        ( Luuk. 10)

        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        ( Matt. 10)

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
        11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
        12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
        13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
        14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
        15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
        16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
        17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
        18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
        ( Room. 3)


        23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        26 Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
        ( Joh. 8)

        s-seutulainen

        Sitten jos on varastanut . Palauta korvaa . Jos on varastanut muilta kristityiltä se on sulle tuhoonvihittyä varas menee varkaan kotiin ..... Kristityt on Jeesuksen omia . Varasta moskeijoista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kiellät Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Lue mitä Pyhä Raamattu kirjoittaa:


        21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
        ( Luuk. 10)

        32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        ( Matt. 10)

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        s-seutulainen

        Ote.>>Sinä kiellät Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Lue mitä Pyhä Raamattu kirjoittaa:>>

        saviseutulainen.

        lueppa mitä Vatikaanin katekismus kirjoittaa:

        Jeesuksen arvonimet ja nimitykset:

        Jeesuksen arvonimet:
        ” Herra”: 209, 429, 446–451, 455
        ”Jumalan Poika”: 429, 441, 454
        ”Kristus”: 429, 436, 453

        Jeesuksen nimitykset:
        ”JHWH”: 211
        ”Jumalan Karitsa”: 608
        ”Messias”, ”Daavidin poika”: 439, 727
        ”rabbi”: 581–582
        ”uusi Aadam”: 411, 504


        Suuri ja vaikutusvalteinen Rooman valtakunnan kirkko on määritellyt Jeesukselle arvonimen Jumalan Poika.

        Pyhä Jumala on antanut vain arvonimet Herra ja Kristus, Apt. 2:36.

        Joten arvonimi Jumalan Poika on anti-Jumalan ja Antikristuksen oppeja, joita sinä julistat täällä palstallamme.

        Häpeä syntitoimintaasi, oppisi on vastoin Pyhän Jumalan tahtoa!


        Saviseutulainen sinä olet anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika...eksytät ja valehtelet kopiomalla Raamatun Jumalan Poika-valheita tänne palstallemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ote.>>Sinä kiellät Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Lue mitä Pyhä Raamattu kirjoittaa:>>

        saviseutulainen.

        lueppa mitä Vatikaanin katekismus kirjoittaa:

        Jeesuksen arvonimet ja nimitykset:

        Jeesuksen arvonimet:
        ” Herra”: 209, 429, 446–451, 455
        ”Jumalan Poika”: 429, 441, 454
        ”Kristus”: 429, 436, 453

        Jeesuksen nimitykset:
        ”JHWH”: 211
        ”Jumalan Karitsa”: 608
        ”Messias”, ”Daavidin poika”: 439, 727
        ”rabbi”: 581–582
        ”uusi Aadam”: 411, 504


        Suuri ja vaikutusvalteinen Rooman valtakunnan kirkko on määritellyt Jeesukselle arvonimen Jumalan Poika.

        Pyhä Jumala on antanut vain arvonimet Herra ja Kristus, Apt. 2:36.

        Joten arvonimi Jumalan Poika on anti-Jumalan ja Antikristuksen oppeja, joita sinä julistat täällä palstallamme.

        Häpeä syntitoimintaasi, oppisi on vastoin Pyhän Jumalan tahtoa!


        Saviseutulainen sinä olet anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika...eksytät ja valehtelet kopiomalla Raamatun Jumalan Poika-valheita tänne palstallemme.

        19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
        20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
        21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. 
        25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
        28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
        31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
        32 On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta todistaa, on pätevä.
        33 Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on.
        34 Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.
        35 Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
        36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
        37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
        38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
        39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
        42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        ( Joh. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:

        "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
        20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
        21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. 
        25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää.
        26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
        28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.
        31 Jos minä itsestäni todistan, ei minun todistukseni ole pätevä.
        32 On toinen, joka todistaa minusta, ja minä tiedän, että se todistus, jonka hän minusta todistaa, on pätevä.
        33 Te lähetitte lähettiläät Johanneksen luo, ja hän todisti sen, mikä totta on.
        34 Mutta minä en ota ihmiseltä todistusta, vaan puhun tämän, että te pelastuisitte.
        35 Hän oli palava ja loistava lamppu, mutta te tahdoitte ainoastaan hetken iloitella hänen valossansa.
        36 Mutta minulla on todistus, joka on suurempi kuin Johanneksen; sillä ne teot, jotka Isä on antanut minun täytettävikseni, ne teot, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä on minut lähettänyt.
        37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
        38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
        39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
        42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"
        ( Joh. 5)

        s-seutulainen

        saviseutulainen.

        taas lipshti valheet joh. 5

        Suuri ja vaikutusvalteinen Rooman valtakunnan kirkko on määritellyt Jeesukselle arvonimen Jumalan Poika.

        Pyhä Jumala on antanut vain arvonimet Herra ja Kristus, Apt. 2:36.

        Joten arvonimi Jumalan Poika on anti-Jumalan ja Antikristuksen oppeja, joita sinä julistat täällä palstallamme.

        Häpeä syntitoimintaasi, oppisi on vastoin Pyhän Jumalan tahtoa!

        Saviseutulainen sinä olet anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika...eksytät ja valehtelet kopiomalla Raamatun Jumalan Poika-valheita tänne palstallemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulainen.

        taas lipshti valheet joh. 5

        Suuri ja vaikutusvalteinen Rooman valtakunnan kirkko on määritellyt Jeesukselle arvonimen Jumalan Poika.

        Pyhä Jumala on antanut vain arvonimet Herra ja Kristus, Apt. 2:36.

        Joten arvonimi Jumalan Poika on anti-Jumalan ja Antikristuksen oppeja, joita sinä julistat täällä palstallamme.

        Häpeä syntitoimintaasi, oppisi on vastoin Pyhän Jumalan tahtoa!

        Saviseutulainen sinä olet anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika...eksytät ja valehtelet kopiomalla Raamatun Jumalan Poika-valheita tänne palstallemme.

        jATKAN VIELÄ SAVISEUTULAISESTA.

        Tuo nimimerkki on todella valheenopettaja. Saviseutulainen tuo palstallemme Jumalan Poika -arvonimeä ja Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan. Ja vättää vielä että Poika on ollut alusta asti ( Joh. 1:1-3 ja 14 ja 18) , mutta missään vanhassa testamentissa ei löydy persoonaa , jolla olisi Jumalan Poika -arvonimi ja joka olisi tehnyt nuo teot jotka Joh. 1 -21 luvuissa kerrotaan. Pyhä Jumala ei ole ilmoittanut yhtäkään persoonaa jolla olisi Jumalan Poika-arvonimi.

        Vatikaani ja saviseutulainen ovat tuon Jumalan Poika - kannattajia. Ja tietty Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kannattajia. Tuo kaikki on Pyhää Jumalaa ja ihminen Jeesusta Kristusta vastaan

        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        ( 2 Piet. 2)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jATKAN VIELÄ SAVISEUTULAISESTA.

        Tuo nimimerkki on todella valheenopettaja. Saviseutulainen tuo palstallemme Jumalan Poika -arvonimeä ja Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan. Ja vättää vielä että Poika on ollut alusta asti ( Joh. 1:1-3 ja 14 ja 18) , mutta missään vanhassa testamentissa ei löydy persoonaa , jolla olisi Jumalan Poika -arvonimi ja joka olisi tehnyt nuo teot jotka Joh. 1 -21 luvuissa kerrotaan. Pyhä Jumala ei ole ilmoittanut yhtäkään persoonaa jolla olisi Jumalan Poika-arvonimi.

        Vatikaani ja saviseutulainen ovat tuon Jumalan Poika - kannattajia. Ja tietty Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan kannattajia. Tuo kaikki on Pyhää Jumalaa ja ihminen Jeesusta Kristusta vastaan

        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        ( 2 Piet. 2)

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen me voimme päästä yhteyteen Jumalan kanssa. Yksin uskon kautta Jeesukseen Kristukseen meillä voi olla Jumalan lapsen asema ja oikeus. Joka ei usko ja tunnusta, että Jeesus on Jumalan Poika, hän on vailla Jumalaa.
        Joka ei kunnioita Jumalan Poikaa, se ei kunnioita Isää Jumalaa.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        ( Joh. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen me voimme päästä yhteyteen Jumalan kanssa. Yksin uskon kautta Jeesukseen Kristukseen meillä voi olla Jumalan lapsen asema ja oikeus. Joka ei usko ja tunnusta, että Jeesus on Jumalan Poika, hän on vailla Jumalaa.
        Joka ei kunnioita Jumalan Poikaa, se ei kunnioita Isää Jumalaa.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        ( Joh. 1)

        22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
        23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
        24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
        ( Joh. 5)

        s-seutulainen

        JATKAN VIELÄ SAVISEUTULAISESTA.

        Ja taas lipsahti valheita Joh 5.

        Tuo nimimerkki on todella KOVIS valheenopettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JATKAN VIELÄ SAVISEUTULAISESTA.

        Ja taas lipsahti valheita Joh 5.

        Tuo nimimerkki on todella KOVIS valheenopettaja.

        Vielä lisää saviseutulaisen Jumalan Poika-opin vastaisia Pyhän Jumalan oppia Raamatussa. Missään ei ole Jumalan Poika -arvonimeä.

        JEESUS ON IHMINEN
        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 17
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.

        Room. 3
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen (Pyhän Jumalan) armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka (Pyhä) Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit


        1 Tim. 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        2 Kor. 5
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Eikä missään edm. jakeissa ole Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa vaan kaikki ovat Pyhän Jumalan jakeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisää saviseutulaisen Jumalan Poika-opin vastaisia Pyhän Jumalan oppia Raamatussa. Missään ei ole Jumalan Poika -arvonimeä.

        JEESUS ON IHMINEN
        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 17
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.

        Room. 3
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen (Pyhän Jumalan) armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka (Pyhä) Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit


        1 Tim. 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        2 Kor. 5
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Eikä missään edm. jakeissa ole Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa vaan kaikki ovat Pyhän Jumalan jakeita.

        -
        Miten erotamme henget?

        Emme saa uskoa ilman muuta jokaista, joka väittää puhuvansa Hengen johdatuksessa ja saaneensa sanoman Jumalalta (1 Joh 4:1). Jokainen tällainen puhuja on tutkittava ja koeteltava. Johannes antaa meille muutamia tuntomerkkejä, jotta voisimme erottaa henget.

        Väärän hengen vallassa saatamme kyllä sanoa, että elämme yhteydessä Herraan, mutta todellisuudessa vaellamme pimeässä valehdellen (1:6). Väärä henki johtaa uskovan pettämään itseään, niin että hän väittää, ettei enää ole syntinen (1:8).

        Oikea Henki johtaa tunnustamaan synnit. Antikristukset ovat kyllä lähtöisin uskovien joukosta (2:19) ja siksi ovat niin hämääviä. Kuitenkaan he eivät ole sydämestään kuuluneet Jumalan kansaan.

        Parhaiten meitä auttaa tutkimaan ovatko henget Jumalasta se, mitä nämä tunnustavat Jeesuksesta. Väärä henki kyllä valehtelee eikä helpolla paljasta itseään (1 Joh 2:22).

        Kuitenkin se aina tavalla tai toisella kieltää Jeesuksen olevan Jumalan sanan lupaamaan Messiaan, kieltää hänen olevan Jumalan Pojan (2:23). "Sellainen ihminen on antikristus" (2:22). Tämä henki, vaikka se pystyy valheellisesti näyttelemään, ei voi koskaan tunnustaa Jeesusta todelliseksi ihmiseksi (4:2) ja todelliseksi Jumalaksi.

        Väärät profeetat ovat tästä maailmasta, siksi he puhuvat niinkuin yleinen mielipide puhuu ja maailma kuuntelee heitä (4:5). Siksi he myös menestyvät.

        Kristuksen apostolit ovat Jumalan lähettämiä ja he ovat julistaneet evankeliumia totuuden hengessä. Jokainen, joka on saanut Hengen voitelun (1 Joh 2:20) ja jota Henki opettaa (2:27), tuntee Jumalan ja kuuntelee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen (4:6; Apt 2:42).

        Joka kuulee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen, se on totuuden hengestä. Joka taas ei kuule, se on eksytyksen hengen vallassa (4:6). Juuri apostolisesta opetuksesta "me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen" (4:6).

        Meillä on Herran antama voitelu, Pyhän Hengen lahja ja hän opettaa kaikessa (2:27,3:24,4:13) ja hänen avullaan löydämme totuuden, joka on Kristus. Usko Kristukseen tuo meille voiton (5:4-5) ja Kristus varjelee meitä niin, ettei paha saa otetta (5:18).
        -
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        Miten erotamme henget?

        Emme saa uskoa ilman muuta jokaista, joka väittää puhuvansa Hengen johdatuksessa ja saaneensa sanoman Jumalalta (1 Joh 4:1). Jokainen tällainen puhuja on tutkittava ja koeteltava. Johannes antaa meille muutamia tuntomerkkejä, jotta voisimme erottaa henget.

        Väärän hengen vallassa saatamme kyllä sanoa, että elämme yhteydessä Herraan, mutta todellisuudessa vaellamme pimeässä valehdellen (1:6). Väärä henki johtaa uskovan pettämään itseään, niin että hän väittää, ettei enää ole syntinen (1:8).

        Oikea Henki johtaa tunnustamaan synnit. Antikristukset ovat kyllä lähtöisin uskovien joukosta (2:19) ja siksi ovat niin hämääviä. Kuitenkaan he eivät ole sydämestään kuuluneet Jumalan kansaan.

        Parhaiten meitä auttaa tutkimaan ovatko henget Jumalasta se, mitä nämä tunnustavat Jeesuksesta. Väärä henki kyllä valehtelee eikä helpolla paljasta itseään (1 Joh 2:22).

        Kuitenkin se aina tavalla tai toisella kieltää Jeesuksen olevan Jumalan sanan lupaamaan Messiaan, kieltää hänen olevan Jumalan Pojan (2:23). "Sellainen ihminen on antikristus" (2:22). Tämä henki, vaikka se pystyy valheellisesti näyttelemään, ei voi koskaan tunnustaa Jeesusta todelliseksi ihmiseksi (4:2) ja todelliseksi Jumalaksi.

        Väärät profeetat ovat tästä maailmasta, siksi he puhuvat niinkuin yleinen mielipide puhuu ja maailma kuuntelee heitä (4:5). Siksi he myös menestyvät.

        Kristuksen apostolit ovat Jumalan lähettämiä ja he ovat julistaneet evankeliumia totuuden hengessä. Jokainen, joka on saanut Hengen voitelun (1 Joh 2:20) ja jota Henki opettaa (2:27), tuntee Jumalan ja kuuntelee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen (4:6; Apt 2:42).

        Joka kuulee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen, se on totuuden hengestä. Joka taas ei kuule, se on eksytyksen hengen vallassa (4:6). Juuri apostolisesta opetuksesta "me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen" (4:6).

        Meillä on Herran antama voitelu, Pyhän Hengen lahja ja hän opettaa kaikessa (2:27,3:24,4:13) ja hänen avullaan löydämme totuuden, joka on Kristus. Usko Kristukseen tuo meille voiton (5:4-5) ja Kristus varjelee meitä niin, ettei paha saa otetta (5:18).
        -
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt. 28)

        Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
        ( 2 Kor. 13)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt. 28)

        Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
        ( 2 Kor. 13)

        s-seutulainen

        saviseutulaine on valheenopettaja. Ja anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika.

        Kaikki tehdään Jeesuksen nimeen eikä koskaan Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan nimeentavalla kuten Vatikaani ja saviseutulainen opettavat Matt. 28.

        seuraavassa Lisää Pyhän Jumalan oppia.
        Luuk. 24
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap. t. 2:38
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte pyhän hengen lahjan.

        Ap. t. 4:18
        Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 5:40
        Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

        Ap. t. 8:16
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 10:48
        Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

        Ap. t. 19:5
        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        1. Kor. 1:10
        Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

        Fil. 2:10
        niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulaine on valheenopettaja. Ja anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika.

        Kaikki tehdään Jeesuksen nimeen eikä koskaan Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan nimeentavalla kuten Vatikaani ja saviseutulainen opettavat Matt. 28.

        seuraavassa Lisää Pyhän Jumalan oppia.
        Luuk. 24
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap. t. 2:38
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte pyhän hengen lahjan.

        Ap. t. 4:18
        Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 5:40
        Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

        Ap. t. 8:16
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 10:48
        Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

        Ap. t. 19:5
        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        1. Kor. 1:10
        Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

        Fil. 2:10
        niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

        JEESUS ON IHMINEN
        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 17
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.

        Room. 3
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen (Pyhän Jumalan) armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka (Pyhä) Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

        1 Tim. 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        2 Kor. 5
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Eikä missään edm. jakeissa ole Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa vaan kaikki ovat Pyhän Jumalan jakeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saviseutulaine on valheenopettaja. Ja anti-Jumalan ja Antikristuksen juoksupoika.

        Kaikki tehdään Jeesuksen nimeen eikä koskaan Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan nimeentavalla kuten Vatikaani ja saviseutulainen opettavat Matt. 28.

        seuraavassa Lisää Pyhän Jumalan oppia.
        Luuk. 24
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

        Ap. t. 2:38
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte pyhän hengen lahjan.

        Ap. t. 4:18
        Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 5:40
        Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

        Ap. t. 8:16
        sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

        Ap. t. 10:48
        Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

        Ap. t. 19:5
        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        1. Kor. 1:10
        Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

        Fil. 2:10
        niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

        1. Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

        >>1 Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut<<

        Juuri näin. Jeesus Kristus on totisesti Jumalan Poika.


        Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
        15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
        16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        ( 1 Joh. 5)


        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>1 Joh. 3:23
        Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut<<

        Juuri näin. Jeesus Kristus on totisesti Jumalan Poika.


        Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
        15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
        16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        17 Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi.
        18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
        19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
        20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
        21 Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
        ( 1 Joh. 5)


        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
        26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen

        vou kauheeta mitä potaskaa palstamme valheenopettaja tuo esille.
        saviseutulainen on Pyhää Jumalaa vastaan ja tosi Jeesusta vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        vou kauheeta mitä potaskaa palstamme valheenopettaja tuo esille.
        saviseutulainen on Pyhää Jumalaa vastaan ja tosi Jeesusta vastaan.

        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
        ( Jesaja 9:6-7)


        26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
        27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
        28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
        29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
        ( Luuk. 1)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisää saviseutulaisen Jumalan Poika-opin vastaisia Pyhän Jumalan oppia Raamatussa. Missään ei ole Jumalan Poika -arvonimeä.

        JEESUS ON IHMINEN
        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 17
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.

        Room. 3
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen (Pyhän Jumalan) armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka (Pyhä) Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit


        1 Tim. 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        2 Kor. 5
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

        Eikä missään edm. jakeissa ole Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa vaan kaikki ovat Pyhän Jumalan jakeita.

        Jeesusta pidettiin jumalana, koska hänelle tuli Jumalan sana.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
        ( Jesaja 9:6-7)


        26 Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret,
        27 neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
        28 Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi: "Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
        29 Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
        30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
        31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen,
        33 ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
        34 Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
        35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
        ( Luuk. 1)

        Saviseutulaisen valheenopetuksiin seuraavassa vähän totuuttakin mukaan.

        Vilpittömät uskovaiset voi tunnistaa kolmiyhteiseen jumalaan uskovien keskuudessa siitä, että he eivät opeta kolmiyhteisen jumalan oppia tai Jeesuksen jumaluutta, ja he kohdistavat rukouksensa aina isälle Jumalalle herran Jeesuksen kristuksen nimessä, Katolisessa harhassa olevat saviseutulaiset vääntävät sanoillaan vinoon kirjoituksia omaksi kadotuksekseen ja eksyttävät muitakin villitsevien henkien vaikutuksesta harhaoppisiin perusteluihinsa.

        Ja todellakin vanhassa testamentissa ei ole läsnäolevaa Jumalan Poikaa mainittu. Pyhä Jumala ei ole tunnustanut arvonimeä Jumalan Poika vanhassa testamentissa eikä uudessa testamentissa eikä Pyhä Jumala ole koskaan tunnustanut Jeesuksen jumaluutta ja kaksiluonto-oppia!
        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala tunnustaa kaiken mitä valheeksi ja eksytykseski sanotaan niinkuin saviseutulainenkin tunnustaa ja julistaa yhteneväisesti samat asiat kuin tuokin epäjumala..

        Joten saviseutualinen kommentit ovat katolista harhaa, eksytystä, ajankulutusta, jaarittelua ja ämmäin turhia turinoita...Jes. 9 ja Luuk. 1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -
        Miten erotamme henget?

        Emme saa uskoa ilman muuta jokaista, joka väittää puhuvansa Hengen johdatuksessa ja saaneensa sanoman Jumalalta (1 Joh 4:1). Jokainen tällainen puhuja on tutkittava ja koeteltava. Johannes antaa meille muutamia tuntomerkkejä, jotta voisimme erottaa henget.

        Väärän hengen vallassa saatamme kyllä sanoa, että elämme yhteydessä Herraan, mutta todellisuudessa vaellamme pimeässä valehdellen (1:6). Väärä henki johtaa uskovan pettämään itseään, niin että hän väittää, ettei enää ole syntinen (1:8).

        Oikea Henki johtaa tunnustamaan synnit. Antikristukset ovat kyllä lähtöisin uskovien joukosta (2:19) ja siksi ovat niin hämääviä. Kuitenkaan he eivät ole sydämestään kuuluneet Jumalan kansaan.

        Parhaiten meitä auttaa tutkimaan ovatko henget Jumalasta se, mitä nämä tunnustavat Jeesuksesta. Väärä henki kyllä valehtelee eikä helpolla paljasta itseään (1 Joh 2:22).

        Kuitenkin se aina tavalla tai toisella kieltää Jeesuksen olevan Jumalan sanan lupaamaan Messiaan, kieltää hänen olevan Jumalan Pojan (2:23). "Sellainen ihminen on antikristus" (2:22). Tämä henki, vaikka se pystyy valheellisesti näyttelemään, ei voi koskaan tunnustaa Jeesusta todelliseksi ihmiseksi (4:2) ja todelliseksi Jumalaksi.

        Väärät profeetat ovat tästä maailmasta, siksi he puhuvat niinkuin yleinen mielipide puhuu ja maailma kuuntelee heitä (4:5). Siksi he myös menestyvät.

        Kristuksen apostolit ovat Jumalan lähettämiä ja he ovat julistaneet evankeliumia totuuden hengessä. Jokainen, joka on saanut Hengen voitelun (1 Joh 2:20) ja jota Henki opettaa (2:27), tuntee Jumalan ja kuuntelee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen (4:6; Apt 2:42).

        Joka kuulee ja ottaa vastaan apostolisen opetuksen, se on totuuden hengestä. Joka taas ei kuule, se on eksytyksen hengen vallassa (4:6). Juuri apostolisesta opetuksesta "me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen" (4:6).

        Meillä on Herran antama voitelu, Pyhän Hengen lahja ja hän opettaa kaikessa (2:27,3:24,4:13) ja hänen avullaan löydämme totuuden, joka on Kristus. Usko Kristukseen tuo meille voiton (5:4-5) ja Kristus varjelee meitä niin, ettei paha saa otetta (5:18).
        -
        ( Lähde: Olavi Peltola)

        s-seutulainen

        Väärän hengen vallassa monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulaisen valheenopetuksiin seuraavassa vähän totuuttakin mukaan.

        Vilpittömät uskovaiset voi tunnistaa kolmiyhteiseen jumalaan uskovien keskuudessa siitä, että he eivät opeta kolmiyhteisen jumalan oppia tai Jeesuksen jumaluutta, ja he kohdistavat rukouksensa aina isälle Jumalalle herran Jeesuksen kristuksen nimessä, Katolisessa harhassa olevat saviseutulaiset vääntävät sanoillaan vinoon kirjoituksia omaksi kadotuksekseen ja eksyttävät muitakin villitsevien henkien vaikutuksesta harhaoppisiin perusteluihinsa.

        Ja todellakin vanhassa testamentissa ei ole läsnäolevaa Jumalan Poikaa mainittu. Pyhä Jumala ei ole tunnustanut arvonimeä Jumalan Poika vanhassa testamentissa eikä uudessa testamentissa eikä Pyhä Jumala ole koskaan tunnustanut Jeesuksen jumaluutta ja kaksiluonto-oppia!
        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala tunnustaa kaiken mitä valheeksi ja eksytykseski sanotaan niinkuin saviseutulainenkin tunnustaa ja julistaa yhteneväisesti samat asiat kuin tuokin epäjumala..

        Joten saviseutualinen kommentit ovat katolista harhaa, eksytystä, ajankulutusta, jaarittelua ja ämmäin turhia turinoita...Jes. 9 ja Luuk. 1.

        31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
        33 He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.
        37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme." Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
        41 Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala."
        42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
        45 Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
        46 Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko?
        47 Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
        48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
        49 Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
        50 Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.
        51 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
        ( Joh. 8)


        >>42 Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.<<

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulaisen valheenopetuksiin seuraavassa vähän totuuttakin mukaan.

        Vilpittömät uskovaiset voi tunnistaa kolmiyhteiseen jumalaan uskovien keskuudessa siitä, että he eivät opeta kolmiyhteisen jumalan oppia tai Jeesuksen jumaluutta, ja he kohdistavat rukouksensa aina isälle Jumalalle herran Jeesuksen kristuksen nimessä, Katolisessa harhassa olevat saviseutulaiset vääntävät sanoillaan vinoon kirjoituksia omaksi kadotuksekseen ja eksyttävät muitakin villitsevien henkien vaikutuksesta harhaoppisiin perusteluihinsa.

        Ja todellakin vanhassa testamentissa ei ole läsnäolevaa Jumalan Poikaa mainittu. Pyhä Jumala ei ole tunnustanut arvonimeä Jumalan Poika vanhassa testamentissa eikä uudessa testamentissa eikä Pyhä Jumala ole koskaan tunnustanut Jeesuksen jumaluutta ja kaksiluonto-oppia!
        Pyhä Kolmiyhteinen Jumala tunnustaa kaiken mitä valheeksi ja eksytykseski sanotaan niinkuin saviseutulainenkin tunnustaa ja julistaa yhteneväisesti samat asiat kuin tuokin epäjumala..

        Joten saviseutualinen kommentit ovat katolista harhaa, eksytystä, ajankulutusta, jaarittelua ja ämmäin turhia turinoita...Jes. 9 ja Luuk. 1.

        Lisään vielä saviseutulaisen valheisiin VASTAnäkemyksen tuossa Jes. 9 tarkotetusta asiasta,

        Rabbiinisessa tulkintatraditiossa vakiintui näkemys, jonka mukaan Hiskia olisi ollut Immanuel ja kuningaslapsi (Jes. 9).

        Joten saviseutulaisen tulkinnat ovat täyttä soopaa ja Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valheita.
        Koska todellakin vanhassa testamentissa ei ole läsnäolevaa Jumalan Poikaa mainittu. Pyhä Jumala ei ole tunnustanut yhtään persoonaa , jonka arvonimenä on Jumalan Poika vanhassa testamentissa eikä uudessa testamentissa eikä Pyhä Jumala ole koskaan tunnustanut Jeesuksen jumaluutta ja kaksiluonto-oppia ei vanhassa eikä uudessa testamentissa!
        Saviseutulainen on todella valheopettaja , JOKA KAIKEN MUUN EKSYTYKSENSÄ LISÄKSI KIELTÄÄ PYHÄN JUMALAN JA TODELLISEN HERRAN JEESUKSEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä saviseutulaisen valheisiin VASTAnäkemyksen tuossa Jes. 9 tarkotetusta asiasta,

        Rabbiinisessa tulkintatraditiossa vakiintui näkemys, jonka mukaan Hiskia olisi ollut Immanuel ja kuningaslapsi (Jes. 9).

        Joten saviseutulaisen tulkinnat ovat täyttä soopaa ja Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valheita.
        Koska todellakin vanhassa testamentissa ei ole läsnäolevaa Jumalan Poikaa mainittu. Pyhä Jumala ei ole tunnustanut yhtään persoonaa , jonka arvonimenä on Jumalan Poika vanhassa testamentissa eikä uudessa testamentissa eikä Pyhä Jumala ole koskaan tunnustanut Jeesuksen jumaluutta ja kaksiluonto-oppia ei vanhassa eikä uudessa testamentissa!
        Saviseutulainen on todella valheopettaja , JOKA KAIKEN MUUN EKSYTYKSENSÄ LISÄKSI KIELTÄÄ PYHÄN JUMALAN JA TODELLISEN HERRAN JEESUKSEN.

        >>Rabbiinisessa tulkintatraditiossa vakiintui näkemys, jonka mukaan Hiskia olisi ollut Immanuel ja kuningaslapsi (Jes. 9).<<

        Jaa, kas kun meitä Herran Jeesuksen seuraajia ei teidän uusjudaistien ja toraistien rabbiiniset tulkintatraditiot kiinnosta vähääkään.

        Kiitos Jumalalle Hänen suuresta armostaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, me elämme Uuden liiton aikaa.
        Olemme eläneet jo 2000 vuotta.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Rabbiinisessa tulkintatraditiossa vakiintui näkemys, jonka mukaan Hiskia olisi ollut Immanuel ja kuningaslapsi (Jes. 9).<<

        Jaa, kas kun meitä Herran Jeesuksen seuraajia ei teidän uusjudaistien ja toraistien rabbiiniset tulkintatraditiot kiinnosta vähääkään.

        Kiitos Jumalalle Hänen suuresta armostaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, me elämme Uuden liiton aikaa.
        Olemme eläneet jo 2000 vuotta.

        s-seutulainen

        lissän vielä.

        Saviseutulainen on todella valheopettaja , JOKA KAIKEN MUUN EKSYTYKSENSÄ LISÄKSI KIELTÄÄ PYHÄN JUMALAN JA TODELLISEN HERRAN JEESUKSEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lissän vielä.

        Saviseutulainen on todella valheopettaja , JOKA KAIKEN MUUN EKSYTYKSENSÄ LISÄKSI KIELTÄÄ PYHÄN JUMALAN JA TODELLISEN HERRAN JEESUKSEN.

        Rabbiiniseen tulkintatraditioon luottavalle uusjudaistille tarkkaan luettavaksi:

        24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
        ( Hebr. 9)


        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
        8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
        11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
        13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
        14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
        15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        ( Hebr. 10)

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Koetelkaa kaikki henget, ovatko ne Jumalasta. Olen koetellut paljon eri ihmisten henkiä kuinka he suhtautuvat Jumalan antamaan sapattiin. Vastaus on usein tämä: Teillä adventisteilla on se lauantai, meillä sunnuntai pyhä, ja sunnuntai on ollut pyhä suvussani. Tämä henki tulee usein myös julistajien suusta sapatti ei kuulu enää uudenliiton kristityille.

      1234567---

      • Anonyymi

        Tuossa koettelemisessasi "1234567---" on sellainen ongelma, että siinä ei koetella ollenkaan uskoa Herraan Jeesukseen.

        Onhan paljon ihmisiä, jotka viettävät sapattia, mutta kieltävät Herran Jeesuksen.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa koettelemisessasi "1234567---" on sellainen ongelma, että siinä ei koetella ollenkaan uskoa Herraan Jeesukseen.

        Onhan paljon ihmisiä, jotka viettävät sapattia, mutta kieltävät Herran Jeesuksen.

        Usko Toivonen

        On paljon juutalaisia, joilla on peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. On myöskin paljon niinkutsuttuja kristittyjä, joilla on vielä peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon juutalaisia, joilla on peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. On myöskin paljon niinkutsuttuja kristittyjä, joilla on vielä peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        1234567---

        Niin. Edellisessä kommentissasi korotit sapatin uskon kohteeksi, vaikka uskon koetuksen kohde on Herra Jeesus.
        Ja tässä jälkimmäisessä kohdistat "peitteen silmillä" sapattiin.

        Ilmoittaako Raamattu siten?

        14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2Kor 3)

        ??

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paljon juutalaisia, joilla on peite silmillä, eivätkä usko Jeesukseen. On myöskin paljon niinkutsuttuja kristittyjä, joilla on vielä peite silmillä, eivätkä näe ja ymmärrä, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille.

        1234567---

        Mikä on peitetty?
        Raamattu vastaa: evankeliumi. "jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat"
        Mitä evankeliumi pitää sisällään?
        Raamattu vastaa: Sanoma Jeesuksen voitosta. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        illä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        Onko liian vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on peitetty?
        Raamattu vastaa: evankeliumi. "jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat"
        Mitä evankeliumi pitää sisällään?
        Raamattu vastaa: Sanoma Jeesuksen voitosta. Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
        ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
        illä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
        ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
        Onko liian vaikea ymmärtää?

        Peite on silmillä niillä, jotka eivät ymmärrä että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peite on silmillä niillä, jotka eivät ymmärrä että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        1234567---

        Jos me keskustelemme Raamatun ilmoituksen pohjalta, niin silloin Raamatusta löytyy suora tekstilainaus kyseiseen asiaan.

        Ole siis ystävällinen ja tuo suora tekstilainaus oppisi tueksi.

        Siis mistä kohden Raamatusta löydämme ilmoituksen, jossa "peite silmillä" kohdistetaan sapattiin? Tai peite sydämen päällä kohdistetaan sapattiin?

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peite on silmillä niillä, jotka eivät ymmärrä että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        1234567---

        Sapaati tulee pitää niinkuin alussa on ollut. Pyhää Jumalaa tulee kunnioittaa Hän pyhitti lepopäivän. Sapatti alkaa perjantain aklo 18. Tuo kuuluu jokaiselle pakanallekin.

        1. Moos. 2:2
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        1. Moos. 2:3
        Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        2. Moos. 16:30
        Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.



        Sapatti on tärkeä päivä! Lueppa seuraava kohta.

        Jes. 58:13
        Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
        14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sapaati tulee pitää niinkuin alussa on ollut. Pyhää Jumalaa tulee kunnioittaa Hän pyhitti lepopäivän. Sapatti alkaa perjantain aklo 18. Tuo kuuluu jokaiselle pakanallekin.

        1. Moos. 2:2
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        1. Moos. 2:3
        Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.

        2. Moos. 16:30
        Ja kansa lepäsi seitsemäntenä päivänä.



        Sapatti on tärkeä päivä! Lueppa seuraava kohta.

        Jes. 58:13
        Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
        14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

        Nyt ei keskustella sapattisäännöksistä, vaan suorasta tekstilainauksesta Raamatun ilmoitusta missä uskon koettelemisen kohteena on sapatti tai missä sanotaan peitteen olevan sapatinviettoon liittyvä.

        Siis mistä kohden Raamatusta löydämme ilmoituksen, jossa "peite silmillä" kohdistetaan sapattiin? Tai peite sydämen päällä kohdistetaan sapattiin?

        Pyysin suoraa tekstilainausta, sitä ei ole vielä näkynyt. Sen sijaan edellä on suorat siteeraukset siitä, mihin Raamatun ilmoitus viittaa peitteen osalta.

        On hyvä kunnioittaa Raamatun ilmoitusta ja jättää oesim. oppien vaatimat selitykset omaan arvoonsa. Eikö niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos me keskustelemme Raamatun ilmoituksen pohjalta, niin silloin Raamatusta löytyy suora tekstilainaus kyseiseen asiaan.

        Ole siis ystävällinen ja tuo suora tekstilainaus oppisi tueksi.

        Siis mistä kohden Raamatusta löydämme ilmoituksen, jossa "peite silmillä" kohdistetaan sapattiin? Tai peite sydämen päällä kohdistetaan sapattiin?

        Usko Toivonen

        Usko Toivonen. Kun menemme kerran Herramme eteen, niin muista, siellä on avoinna Temppeli ja se alkuperäinen Valtaistuin, armoistuin, jonka sisällä on Jumalantahto.
        Se on nähtävillä siellä. Se kirjoitusten mukaan Sana tulee meidät tuomitsemaan.
        Siten voit kysyä, että onko tämä meidän perinneuskonto- sunnuntai- käärittynä sananoppiin Ylösnousemuspäivä, korvaus sapattiin. Niin onko se sunnuntai sitten todella raamatullisesti pyhä, vai olemmeko ME pyhitelleet jotain, joka tekee tyhjäksi Jumalan Sanan!?
        Siitähän on lähdettävä liikkeelle.
        Jumalan Valtakunnassa on Jumalan lain valta- jonka päämäärä on rakkaus.
        Ja lain rikkominen on synti. Se on laittomuutta. Ja kun synti erottaa niskoittelevan ihmisen Herrasta, tarvitaan parannus, mielenmuutos, Jumalanmielenmukaisuuteen.
        Se ei riko Jumalantahtoa tahallisesti.
        Itsein kolmattakymmentävuotta helluntalaisuudessa, aloin tutkia raamattua, sapatti vai sunnuntai- niin lepopäivälle en löytänyt mitään viitettä, muutakuin Herran pyhittämän ja erottaman päivän, LEVON- joka on Edenissä, jossa kaikki oli ok.
        Siksi Jeesus on Sapatin Herra. Helluntaipiispasta, nimitän noin tavallaan edesmennyttä nokkamiestä, niin hän sanoi, että kirjoitusten mukaan olen oikeassa. Mutta hän ei aikonut kääntää helluntailaivaa totuuteen. Tosin Apostolinen seitsemännenpäivän seurakunta rajojemme ulkopuolella on helluntaiseurakunta se se ymmärtää lepopäivän raamatullisuuden. Suomessa on taas muita seurakuntia, joille sapatti on ok.
        Yksi oli muutamalla paikkakunnalla, vanha kirkkokunta, mikä Jumalankansa, vai Herrankansa se nyt olikaan. Eli uskovia on. Eli sapatille määre löytyy raamatusta.Ylösnousempäivää voi juhlia Herran leivänmurtojuhlan lupauksessa, mitä Joh. ev. viides ja kuudesluku tuo esiin. Se ei muuta sapattia sunnuntaille.
        Keijo Lindeman tuo asiaa esiin. missä luotu kumartaa Luojaa on sapatti.
        Apostolinen seurakunta ja lopunajan eksytys, viittaa kirjassa sunnuntaille, jne
        Lainaat 2 Kor. 3.14-lukuun. Ota vaikka rinnakkaispaikka esiin.
        2 Kor 4:3-4 mitä se todistaa, mistä se peitto tulee, se tulee uskottomista.
        Se ei tarkoita maailmanihmistä uskoton. Vaan meitä kristittyjä, jota olemme uskottomia sanotaanko porttoja. Makaamme vieraan herrran edessä ja olemme Jeesukselle Sapatin Herralle uskoton. Eli tämä maailma - jae 4 joita mielet tämän maailman jumala on sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalankuva.

        Siis tuo sapatti, mihin viittaan Edenissä ja siihen luomisteen se on Jumalan työ.
        Niinkuin se evankeliumi. se sanottiin jo ennen maailman luomista. Pelastus on Jumalantyö ja Hän on Sapatin Herra ja Hän luo kerran Uuden taivaan ja maan, siellä on lopullinen sapatinlepo. Siis puhutaan aina Jumalantyöstä.
        Meidän työt on perinneopit, muotojumalisuus, omahyväinen valta- jolla peitetään jopa sapatti- peittovaatteeseen, joka on sunnuntai, että sinäkin eksyt siihen valheeseen.
        Lindeman kertoi kirjassaan, että sunnuntai- sen juuret ovat Babylonissa, sieltä Egyptii, sieltä *Roomaan ja sieltä sinulle Suomen Siionin luterilaisen Martin katolis- munkin keskejääneen uskonpuhdistus peittovaatteen ääreen.
        Kannattaa Herättää itsensä kirjoituksiin sisälle. Sen tein ja kun Sana kirjotusten kautta on herättänyt, niin en nuku enää, sinunkin kannatta herätä.
        Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. (2Ko 4:3-4)

        Siis muista tämä raamatusta. Sapatti on merkkinä siitä, että Jumala luo kaiken, Jumala tekee kaiken, se on Herran työ ja tavallaan Hän siunaa sapatin kautta, ei niin, että päivä vain, vaan ajattele Valtakuntaa- mikä on ollut luomisesta lähtien olemassa.
        Mehän se rikotaan. Me niskoittelemme, sitä vastaan, joka on JO olemassa.
        Kun tavallaan antaudumme pois muotojumalisuudestakin, niin Herra saa palvella meitä täydelliseen vapauteen Kristuksessa, onhan Hän vienyt verensä taivaaseenkin lunastuksemme merkiksi.
        Kun ihminen sydämestään antaa Herran tehdä työnsä meissä, eli Hänen tahtonsa, niin jopa vanhemmille tottelevaisuus tuo siunauksen. Tai avioliittojen pyhyys, lähimäisen pyhyys, koska Herra on luonut kaiken. Se on valtakunnan salaisuus.
        Siksi Herran lepopäivä on luomisen merkityksessä, se on se hyvyys.

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. (1Mo 2:1-3)

        Miksi päätti työnsä, kaikki oli valmista.
        Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä. Siksi siunaus. ... meille opiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivonen. Kun menemme kerran Herramme eteen, niin muista, siellä on avoinna Temppeli ja se alkuperäinen Valtaistuin, armoistuin, jonka sisällä on Jumalantahto.
        Se on nähtävillä siellä. Se kirjoitusten mukaan Sana tulee meidät tuomitsemaan.
        Siten voit kysyä, että onko tämä meidän perinneuskonto- sunnuntai- käärittynä sananoppiin Ylösnousemuspäivä, korvaus sapattiin. Niin onko se sunnuntai sitten todella raamatullisesti pyhä, vai olemmeko ME pyhitelleet jotain, joka tekee tyhjäksi Jumalan Sanan!?
        Siitähän on lähdettävä liikkeelle.
        Jumalan Valtakunnassa on Jumalan lain valta- jonka päämäärä on rakkaus.
        Ja lain rikkominen on synti. Se on laittomuutta. Ja kun synti erottaa niskoittelevan ihmisen Herrasta, tarvitaan parannus, mielenmuutos, Jumalanmielenmukaisuuteen.
        Se ei riko Jumalantahtoa tahallisesti.
        Itsein kolmattakymmentävuotta helluntalaisuudessa, aloin tutkia raamattua, sapatti vai sunnuntai- niin lepopäivälle en löytänyt mitään viitettä, muutakuin Herran pyhittämän ja erottaman päivän, LEVON- joka on Edenissä, jossa kaikki oli ok.
        Siksi Jeesus on Sapatin Herra. Helluntaipiispasta, nimitän noin tavallaan edesmennyttä nokkamiestä, niin hän sanoi, että kirjoitusten mukaan olen oikeassa. Mutta hän ei aikonut kääntää helluntailaivaa totuuteen. Tosin Apostolinen seitsemännenpäivän seurakunta rajojemme ulkopuolella on helluntaiseurakunta se se ymmärtää lepopäivän raamatullisuuden. Suomessa on taas muita seurakuntia, joille sapatti on ok.
        Yksi oli muutamalla paikkakunnalla, vanha kirkkokunta, mikä Jumalankansa, vai Herrankansa se nyt olikaan. Eli uskovia on. Eli sapatille määre löytyy raamatusta.Ylösnousempäivää voi juhlia Herran leivänmurtojuhlan lupauksessa, mitä Joh. ev. viides ja kuudesluku tuo esiin. Se ei muuta sapattia sunnuntaille.
        Keijo Lindeman tuo asiaa esiin. missä luotu kumartaa Luojaa on sapatti.
        Apostolinen seurakunta ja lopunajan eksytys, viittaa kirjassa sunnuntaille, jne
        Lainaat 2 Kor. 3.14-lukuun. Ota vaikka rinnakkaispaikka esiin.
        2 Kor 4:3-4 mitä se todistaa, mistä se peitto tulee, se tulee uskottomista.
        Se ei tarkoita maailmanihmistä uskoton. Vaan meitä kristittyjä, jota olemme uskottomia sanotaanko porttoja. Makaamme vieraan herrran edessä ja olemme Jeesukselle Sapatin Herralle uskoton. Eli tämä maailma - jae 4 joita mielet tämän maailman jumala on sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalankuva.

        Siis tuo sapatti, mihin viittaan Edenissä ja siihen luomisteen se on Jumalan työ.
        Niinkuin se evankeliumi. se sanottiin jo ennen maailman luomista. Pelastus on Jumalantyö ja Hän on Sapatin Herra ja Hän luo kerran Uuden taivaan ja maan, siellä on lopullinen sapatinlepo. Siis puhutaan aina Jumalantyöstä.
        Meidän työt on perinneopit, muotojumalisuus, omahyväinen valta- jolla peitetään jopa sapatti- peittovaatteeseen, joka on sunnuntai, että sinäkin eksyt siihen valheeseen.
        Lindeman kertoi kirjassaan, että sunnuntai- sen juuret ovat Babylonissa, sieltä Egyptii, sieltä *Roomaan ja sieltä sinulle Suomen Siionin luterilaisen Martin katolis- munkin keskejääneen uskonpuhdistus peittovaatteen ääreen.
        Kannattaa Herättää itsensä kirjoituksiin sisälle. Sen tein ja kun Sana kirjotusten kautta on herättänyt, niin en nuku enää, sinunkin kannatta herätä.
        Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat, niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva. (2Ko 4:3-4)

        Siis muista tämä raamatusta. Sapatti on merkkinä siitä, että Jumala luo kaiken, Jumala tekee kaiken, se on Herran työ ja tavallaan Hän siunaa sapatin kautta, ei niin, että päivä vain, vaan ajattele Valtakuntaa- mikä on ollut luomisesta lähtien olemassa.
        Mehän se rikotaan. Me niskoittelemme, sitä vastaan, joka on JO olemassa.
        Kun tavallaan antaudumme pois muotojumalisuudestakin, niin Herra saa palvella meitä täydelliseen vapauteen Kristuksessa, onhan Hän vienyt verensä taivaaseenkin lunastuksemme merkiksi.
        Kun ihminen sydämestään antaa Herran tehdä työnsä meissä, eli Hänen tahtonsa, niin jopa vanhemmille tottelevaisuus tuo siunauksen. Tai avioliittojen pyhyys, lähimäisen pyhyys, koska Herra on luonut kaiken. Se on valtakunnan salaisuus.
        Siksi Herran lepopäivä on luomisen merkityksessä, se on se hyvyys.

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. (1Mo 2:1-3)

        Miksi päätti työnsä, kaikki oli valmista.
        Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä. Siksi siunaus. ... meille opiksi

        Tässäkin tavallaan löytyy luominen ja lepo-
        Sitten löytyy ihmisen oma työ - eli vanhan aadamin puurtaminen.

        Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?' Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
        Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." Ja hän sanoi opetuslapsillensa:

        "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! [edellä on Jumalantyö, Edenimäisyys esitettynä]

        Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa. (Luk 12:16-31)
        ts. Kun ihminen kumartaa Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan, se tuo levon.
        Jumala tietää tarpeemme. Siemen kasvaa. Vilja tuo leivän jne.


        Tavallaan tämä luku jatkuu ja puhutaan huoneenhaltijoista. Olemmeko me oikeita huoneenhaltijoita?

        Millainen palvelija olemme? Puhutaanhan siinä palkastakin, jopa "lyönneistä".
        Tiedetään, mitä pitäisi tehdä, mutta ei tehdä. Miettikääs, Herra maksaa kullekin palkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäkin tavallaan löytyy luominen ja lepo-
        Sitten löytyy ihmisen oma työ - eli vanhan aadamin puurtaminen.

        Ja hän puhui heille vertauksen sanoen: "Rikkaan miehen maa kasvoi hyvin. Niin hän mietti mielessään ja sanoi: 'Mitä minä teen, kun ei minulla ole, mihin viljani kokoaisin?' Ja hän sanoi: 'Tämän minä teen: minä revin maahan aittani ja rakennan suuremmat ja kokoan niihin kaiken eloni ja hyvyyteni; ja sanon sielulleni: sielu, sinulla on paljon hyvää tallessa moneksi vuodeksi; nauti lepoa, syö, juo ja iloitse'. Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
        Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä." Ja hän sanoi opetuslapsillensa:

        "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! [edellä on Jumalantyö, Edenimäisyys esitettynä]

        Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa. (Luk 12:16-31)
        ts. Kun ihminen kumartaa Häntä, joka on Luonut taivaan ja maan, se tuo levon.
        Jumala tietää tarpeemme. Siemen kasvaa. Vilja tuo leivän jne.


        Tavallaan tämä luku jatkuu ja puhutaan huoneenhaltijoista. Olemmeko me oikeita huoneenhaltijoita?

        Millainen palvelija olemme? Puhutaanhan siinä palkastakin, jopa "lyönneistä".
        Tiedetään, mitä pitäisi tehdä, mutta ei tehdä. Miettikääs, Herra maksaa kullekin palkan.

        Pitkät kommentit, mutta ei suoraa lainausta mistä tässä on kysymys.

        Siis mistä kohden Raamatusta löydämme ilmoituksen, jossa "peite silmillä" kohdistetaan sapattiin? Tai peite sydämen päällä kohdistetaan sapattiin?

        Tai missä kohden sapatti on uskon koettelemisen kohde.

        Siitähän tässä nyt on kysymys, ei yksttäisistä käskyistä.

        On hyvä kunnioittaa Raamatun ilmoitusta ja jättää esim. oppien vaatimat selitykset omaan arvoonsa. Eikö niin?

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Koettakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää ettei raamattuun voi vedota missään asiassa. Se kun ei kestä pienintäkään vertaisarviointia.
      Eli palatkaa asialinjalle.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Ilm. 6:12-16
        Ja minä näin,
        kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin;
        ja tuli suuri maanjäristys,
        ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku,
        ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
        ja taivaan tähdet putosivat maahan,
        niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa,
        kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        ja taivas väistyi pois niinkuin kirja,
        joka kääritään kokoon,
        ja kaikki vuoret
        ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
        Ja maan kuninkaat
        ja ylimykset
        ja sotapäälliköt
        ja rikkaat
        ja väkevät
        ja kaikki orjat
        ja vapaat kätkeytyivät luoliin
        ja vuorten rotkoihin
        ja sanoivat vuorille
        ja kallioille:
        "Langetkaa meidän päällemme
        ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa,
        joka valtaistuimella istuu,
        ja Karitsan vihalta!
        Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut,
        ja kuka voi kestää?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Ilm. 6:12-16
        Ja minä näin,
        kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin;
        ja tuli suuri maanjäristys,
        ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku,
        ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
        ja taivaan tähdet putosivat maahan,
        niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa,
        kun suuri tuuli sitä pudistaa,
        ja taivas väistyi pois niinkuin kirja,
        joka kääritään kokoon,
        ja kaikki vuoret
        ja saaret siirtyivät sijoiltansa.
        Ja maan kuninkaat
        ja ylimykset
        ja sotapäälliköt
        ja rikkaat
        ja väkevät
        ja kaikki orjat
        ja vapaat kätkeytyivät luoliin
        ja vuorten rotkoihin
        ja sanoivat vuorille
        ja kallioille:
        "Langetkaa meidän päällemme
        ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa,
        joka valtaistuimella istuu,
        ja Karitsan vihalta!
        Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut,
        ja kuka voi kestää?"

        Alkuaineet sulaa kuumuudessa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuaineet sulaa kuumuudessa .

        Pata kattilaa soimaa !


      • Anonyymi

        Eli sinä ajattelit hutkia, odottamatta sitä, että vastaat kerran teoistasi. Siis älä eksy.


    • Anonyymi

      Jeesusta sanottiin jumalaksi vain, koska kaikkia niitä, joille tuli jumalan sana kutsuttiin siihen aikaan jumaliksi. Jeesus itse todistaa tästä Raamatussa. Jeesus ei siis ole muuta kuin ihminen, jota vain satutaan kutsumaan jumalaksi. Hän ei ole sama kuin Isä Jumala. Hän ei ole jumala isolla j:llä alkuunkaan. Mutta Jumala nosti hänet meidän isännäksemme tai jos niin halutaan kutsua: orjan herraksi.

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala, Herra Sebaot.
        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        On vain yksi ensimmäinen ja yksi, jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet, Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumala, Herra Sebaot.
        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        On vain yksi ensimmäinen ja yksi, jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet, Jeesus.

        Älä tuo tänne palstalle Jeesus yksin-oppia.
        Mokomaki eksyttäjä ja valheenopettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tuo tänne palstalle Jeesus yksin-oppia.
        Mokomaki eksyttäjä ja valheenopettaja.

        Sinäkö täällä käytät valtaa? Oletko Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö täällä käytät valtaa? Oletko Jumala?

        totta kai...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumala, Herra Sebaot.
        Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        On vain yksi ensimmäinen ja yksi, jolla on kuoleman ja tuonelan avaimet, Jeesus.

        Jesaja 45:5
        "Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, ..."

        Mutta mitä sanoo hepreankielinen alkuteksti? Katsotaan vaikkapa englanniksi.

        "God (elohim)  (there is) no besides me other and (there is) no God (Yahveh) you have known me" eli suomeksi: minua Jahve Elohimia ei vastaa yksikään muu elohim jumala.

        Tässä besides eli sana zulati on prepositiona (זוּלָתִ֖י = zū·lā·ṯî)

        Besides on suomeksi = ohella, lisäksi. Zulati on englanniksi except, besides, literally with removal of something/someone.

        Tässä verrataan Jumalaa toisiin jumaliin. Eikö muita jumalia ollut oikeasti olemassa tuohon aikaan? Vai onko muita jumalia pidettävä automaattisesti epäjumalina?  Jos niitä pidetään epäjumalina, niin miksi sitä ei sitten mainita tässä kohtaa suomeksi tai englanniksi? Kuitenkin tässä puhutaan muista elohimeista?

        Ehkä sanot, että ne olivat epäjumalia mutta epäjumalia ei oikeasti ole olemassa.

        Miksi Jumalaa verrattaisiin johonkin olemattomaan? Ei, on tunnettava asiayhteys sekä se, miten heprealaiset ajattelivat tuohon aikaan. Tässä verrataan Elohim Jumala Jahvea muihin Elohim jumaliin.

        Kun tämä huomioidaan, saadaan käännökseksi: Minä olen se tietty Elohim, Jahve, eikä minun rinnallani ole toista samanlaista Elohimia kuin Jahve on. Elohim tarkoittaa yliluonnollisia olentoja, Jumalan joukkoja.

        Tämä lause ei siis kiellä muiden jumalien olemassaoloa, päin vastoin. Siinä tunnustetaan muiden jumalien olemassaolo ja verrataan Jahvea niihin. Ei kai Jahvea verrattaisi johonkin, mitä ei ole olemassa. Sana elohim on selitetty muualla Vanhassa testamentissa ja se tarkoittaa yleisesti taivaallisia olentoja, yliluonnollisia olentoja.

        Missään tuossa ei kyllä mainittu Jeesusta! Jeesusta ei missään kohtaa Raamatussa kutsuttu elohimiksi. Elohimiksi, jota tuossa raamatunpaikassa käytettiin.


    • Anonyymi

      Raamatun tekstien patologinen lainaaminen ei todista yhtään mitään muuta kuin oman tyhmyyden. Etkö ymmärrä, että jos toiselle ei ole opetettu sinun oppimiasi merkityksiä näistä teksteistä vaan ihan päinvastaiset merkitykset, niin sinä todistat koko ajan omaa oppiasi vastaan ja toisen toisen opin puolesta.

      Todellisen opettajan tuntee siitä, että hän on ymmärtänyt oppimansa ja pystyy omin sanoin vakuuttamaan vastapuolen selittämällä Raamatun opetuksen omaksi edukseen. Te ette kumpikaan siihen pysty.

      Menkäähän takaisin leikkikouluun...

      • 1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.
        2 Ja kun Jeesus oli paastonnut neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä, tuli hänen lopulta nälkä.
        3 Silloin kiusaaja tuli hänen luoksensa ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi."
        4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
        5 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle
        6 ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'"
        7 Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
        8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
        9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
        11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.
        ( Matt. 4)


        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuign te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
        19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
        20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
        21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
        22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
        25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
        26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
        27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
        28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
        29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
        ( 1 Joh. 2)


    • Anonyymi

      Kauhistuksen tekijää eikä valehtelijaa. Siinä kova kriteeri, joka ei lailla täytetä, vaan siihen vaaditaan yhteyttä Jumalan Pyhään Henkeen. Tuomio ei tosiaankaan ole sellainen, että avataan lakikirjat ja katsotaan mitä on tehty, vaan sellainen, ketkä ovat Jumalan lapsia ja tunnistavat Jumalan "Abba" hengestä kuten sana sanoo.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe