Jeesus eläissään eri asialla kuin kuin kirjailijat väittää väittää

Anonyymi

Kun katsomme mitä Jeesus itse puhui eläissään esimerkiksi uskontonsa laista jota itse noudatti esimerkilliseti ja vertaa hänen puheitaan raamatun kirjoittajien ilmoituksiin Jeesuksen kuoleman jälkeen alkaa hahmottamaan sen että niissä on valtava ristiriita.

Miksi Juutalaisen JEESUKSEN mielipiteet olisivat muuttuneet niin paljon kuolemansa jälkeen onko tämä jälestäpäin muovailtu asia enään JEESUKSESTA

Jeesus :


Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."
Luuk. 16:17 "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää."


Raamatun kirjoittajat Jeesuksen kuoleman jälkeen:

Room. 7:4 "Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta ..."
Efes. 2:15 "Kun hän (Jeesus) omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä ..."
Kol. 2:14 "(Jeesus) pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme ..."

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja ei ymmärrä, mitä Jeesus tarkoitti, eikä sitä ymmärrä nykyaikana kovinkaan moni ihminen.

      Jeesus ei todellakaan rikkonut lakia vastaan eikä muuttanut lakia. Mutta Jeesus muuttaa ihmisen, kun ihminen tulee uskoo. Jeesus muuttaa ihmisen sellaiseksi, että laki on helpompi täyttää.

      Toinen virhe, jonka aloittaja tekee, on se, että hän sekoittaa Mooseksen lain ja käskyjen lain toisiinsa. Tätä on vaikea selittää ei- uskovaisille. Käskyjen laki on tavallaan ihmisen sisällä ja se pakoitaa ihmisen elämään lainalaisessa tilassa. Jeesus vapautti uskovaiset tuollaisesta tilasta, jotta uskovaiset voivat palvella Jumalaa armon ja vapauden tilassa.

    • Ei ole ristiriitaa Jeesuken tai Paavalin..Pietarin..Johanneksen tekstien kanssa vaan täytyy ymmärtää ,mitä asiat tarkoittaa.
      Esim meidät on kuoletettu laista Kristuksessa kun olemme ja juuri siinä on se Pelastus.
      Se ei tarkoita tietenkään sitä ,että saisimme rikkoa tappaa varastaa vaan meidän tulee olla jopa entistä Pyhempiä kun yhden veren varassa olemme eli sen maailman Pyhimmän veren.
      Meidät on todella Jeesuksessa kuoletettu ja näin me saamme Pyhyyden jo eläessämne eli Pyhyyden Hengen.
      Sitä ei saa kuin uskomalla Jeesukseen Kristukseen.

    • Anonyymi

      Seli seli asiassa on selkeä ristiriita johtuen että Jeesus oli juutalainen eikä kristitty .

      Kristityn uskonnon tehneet kirjailijat vääristävät Jeesuksen kuoleman jälkeen kaiken mitä tämä juutalainen kristinuskoon oikeasti syytön on halunnut sanoa .

      • Anonyymi

        Jeesus oli Mooseksen lain alainen juutalainen. Hänen maallisen palvelutehtävän tarkoitus ei ollut kumota lakia. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Vasta ristinkuoleman jälkeen laki kumottiin:
        ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
        Mookseksen laki kului vain Jumalan juutalaisen kanssa tekemään liittoon. Jeesus on uuden liiton välimies.
        Jumala ei muuta ihmistä kykeneväksi täyttämään Mooseksen lain, vaan joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.


    • Anonyymi

      Kun Paavali kirjoitti kolossalaisille, efesolaisille ja roomalaisille, on huomattava, että Mooseksen laki ei ollut voimassa noissa maissa. Roomassa oli oma laki.

      • Anonyymi

        Lisäksi on huomattava, että kun evankeliumia julistetaan, se ei tarkoita sitä, että Mooseksen laki astuisi voimaan uskoon tulleiden elämässä.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus noudattanut juutalaisia tapoja eikä Tooran lakeja. Kun häntä syytettiin sapattirikkomuksista, niin ei Hän sanonut, että en riko sapattia, pidän sen ja korotan sitä, vaan Hän sanoi, että Isäni tekee työtä alati ja myös Minä teen. Eli hän tietoisesti rikkoi juutalaisten sapattia. Eikä ole erikseen olemassa juutalaisten sapattia perinnäissääntöineen ja "oikeaa" sapattia. Juutalaisten viettämätä sapatti kieltoineen oli juuri se mitä Toorasta voi lukea. Fariseusten halu tappaa Jeesus perustui Tooraan käskyyn tappaa sapattirikkomuksista. Rooman vallan alla se ei vain ollut mahdollista eikä sellaista syytöstä otettu huomioon. Siksi Jeesus ristiinaulittiin ilman syytöstä, vaikka oikea syy oli sapattirikos.

      • Anonyymi

        Jeesus ei rikkonut Mooseksen käskyjä vastaan, jotka olivat Jumalalta saatuja. Sen sijaan Jeesuksella oli useita väittelyjä fariseusten kanssa juutalaisten perinnäissääntöjen noudattamisesta, ne eivät ole Jumalan Sanaa vaan juutalaisten itsensä keksimiä tyhmiä sääntöjä, jotka vain turhaan rasittivat kansaa.

        Matteuksen evankeliumi:
        15:2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle."
        15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
        15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.
        Markuksen evankeliumi:
        7:3 Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä,
        7:5 Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"
        7:8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
        7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        7:13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."
        Matteuksen evankeliumi:
        23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää
        Galatalaiskirje:
        1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
        Kolossalaiskirje:
        2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.


    • Jeesus rikkoi Lakia vastaan ja sai ansionsa mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe