Pohjoismaitten nuorisoa yhdistää nimenomaan sujuva englanti - sillä ei jää ulkopuoliseksi.

Anonyymi

Pakkoskandinaavisuus ja pakkoruotsi ovat tylyä nationalismia, joka ei toimi.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nordenissa suomea ei hyväksytty työkieleksi. Suomea (=RKP:tä) edustaa ahvenanmaalainen, joka ainoana vastusti. Kaikille muille olisi sopinut.

    • Anonyymi

      Pakkoruotsi on tylyä nationalismia, skandinationalismia.

      • Anonyymi

        Tästä pakkonordismista on päästävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä pakkonordismista on päästävä.

        Ja tilalle pakkotekojenkkilää ja pakkoenglantia?


    • Anonyymi

      Pakkoenglantisi sulkee jo nyt meiltä ovia ja rajoittaa pahasti maailman kuvaa.
      Silti sinä haluat syrjäyttää meitä vielä pahemmin, miksiköhän?

      • Anonyymi

        Englanti avaa ovia vaikka on vain valinnaiskieli eikä yhtään pakko kuten ruotsi, joka sulkee ovia ja teettää turhaa työtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti avaa ovia vaikka on vain valinnaiskieli eikä yhtään pakko kuten ruotsi, joka sulkee ovia ja teettää turhaa työtä.

        Englanti on paha pakkokieli joka sulkee meiltä suurimman osan maailmaa "tapahtumahorisontin" ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti on paha pakkokieli joka sulkee meiltä suurimman osan maailmaa "tapahtumahorisontin" ulkopuolelle.

        Palkkatrolli yrittää ... koko palkkansa edestä pelkkää såååååpaa.


    • Anonyymi

      Hyvä näin.

      • Anonyymi

        Englanti ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti ok

        Enemmän kuin ok!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti ok

        Englanti on pahasta, se aiheuttaa typeryyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti ok

        Ehdottomasti


    • Anonyymi

      Minä osaan mieluummin englantia, ruotsia ja saksaa kuin pelkkää englantia.

      Entä sinä?

      • Anonyymi

        Hyvän suomen ja englannin oheen parasta omata aitoa osaamista: matikkaa, taloustieteitä, tekniikkaa,..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suomen ja englannin oheen parasta omata aitoa osaamista: matikkaa, taloustieteitä, tekniikkaa,..

        Ihminen voi asua monessa maassa, kun osaa eri kieliä. Hänen ei tarvitse osata matikkaa prosenttilaskua pidemmälle. Hän pärjää loistavasti ilmankin.

        Ammatti-ihmiset hoitavat insinöörin tehtävät, kuten kaikki ammattilaiset oman alansa tehtävät. Tämä onkin sitten toinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän suomen ja englannin oheen parasta omata aitoa osaamista: matikkaa, taloustieteitä, tekniikkaa,..

        Olen DI. Työssäni olen tarvinnut englannin lisäksi saksaa ja jonkin verran myös ruotsia. Teknisellä alalla on hyvä osata eri kieliä. Olen ollut Saksassa kesätöissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen DI. Työssäni olen tarvinnut englannin lisäksi saksaa ja jonkin verran myös ruotsia. Teknisellä alalla on hyvä osata eri kieliä. Olen ollut Saksassa kesätöissäkin.

        Jos olet DI, tiedät, että suurin osa pärjää englannilla loistavasti.

        Ja tiedät, että kaikki vaihtaisivat ruotsin muuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet DI, tiedät, että suurin osa pärjää englannilla loistavasti.

        Ja tiedät, että kaikki vaihtaisivat ruotsin muuhun.

        Olen kansainvälisellä alalla ja pelkkä englanti ei tällä alalla riitä. Kun opiskelin oli itsestään selvyys mennä Saksaan töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kansainvälisellä alalla ja pelkkä englanti ei tällä alalla riitä. Kun opiskelin oli itsestään selvyys mennä Saksaan töihin.

        Valinnaiskieli ruotsin tilalle ja moni ottaisi pakkoruotsin sijaan saksan. Englantia ei jätettäisi.

        Ja iso osa tekniikan huippuammattilaisista ei tarvitse kuin englannin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnaiskieli ruotsin tilalle ja moni ottaisi pakkoruotsin sijaan saksan. Englantia ei jätettäisi.

        Ja iso osa tekniikan huippuammattilaisista ei tarvitse kuin englannin.

        Minä olen lukenut englantia, saksaa, ruotsia ja suomea. On kyllä itsestä kiinni jos ei viitsi kielitaitoon panostaa yhtään. Suosittelen vaihto-opiskelua tai töihin menoa ulkomailla. Kyllä niitä kieliä oppii, etenkin nuorena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lukenut englantia, saksaa, ruotsia ja suomea. On kyllä itsestä kiinni jos ei viitsi kielitaitoon panostaa yhtään. Suosittelen vaihto-opiskelua tai töihin menoa ulkomailla. Kyllä niitä kieliä oppii, etenkin nuorena.

        Mikset antaisi jo ihnisten valita pakkoruotsin sijaan itselleen mielekkään kielen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnaiskieli ruotsin tilalle ja moni ottaisi pakkoruotsin sijaan saksan. Englantia ei jätettäisi.

        Ja iso osa tekniikan huippuammattilaisista ei tarvitse kuin englannin.

        Aivan ilmeisesti et tiedä mitään tekniikan alasta. Sinulla on vain suuri himo PAKKOENGLANITTAA suomalaiset ja sulkea heidät näin suureen tietämättömyyteen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset antaisi jo ihnisten valita pakkoruotsin sijaan itselleen mielekkään kielen?

        Miksi et itse anna ihmisten valita pyhän pakkoenglantisi tilalle mielekkäämpää kieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valinnaiskieli ruotsin tilalle ja moni ottaisi pakkoruotsin sijaan saksan. Englantia ei jätettäisi.

        Ja iso osa tekniikan huippuammattilaisista ei tarvitse kuin englannin.

        Ja tekniikan opinnoille on syytä tehdä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tekniikan opinnoille on syytä tehdä tilaa.

        Paljon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lukenut englantia, saksaa, ruotsia ja suomea. On kyllä itsestä kiinni jos ei viitsi kielitaitoon panostaa yhtään. Suosittelen vaihto-opiskelua tai töihin menoa ulkomailla. Kyllä niitä kieliä oppii, etenkin nuorena.

        "Minä olen lukenut englantia, saksaa, ruotsia, suomea".
        Siinä on yksi turha kieli seassa. Pakkoruotsi ei edes ole kielitaitoa.


    • Anonyymi

      Virallisessa liturgiassa Pohjola ei meitä hyväksy. Vain skandikielet käyvät, ei suomi ja saamet.

      • Anonyymi

        Olisi aika päivittää nämäkin liturgiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi aika päivittää nämäkin liturgiat.

        Ja ryhtyä taistelemaan pakkoenglantia vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ryhtyä taistelemaan pakkoenglantia vastaan.

        Englanti voisi olla jo meilläkin sekä pakollinen että virallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti voisi olla jo meilläkin sekä pakollinen että virallinen.

        Eikö sinun pitänyt päivittää liturgiasi?

        Nyt toistelet vanhaa.


    • Anonyymi

      Pakkoskandinaavisuus ja pakkoruotsi ovat tosiaan tylyä nationalismia, joka ei toimi.

      • Anonyymi

        Eivät kuuluisi enää tämän päivän maailmaan.


      • Anonyymi

        Pakkoruotsin puolustajilla täällä ei ole mitään kontaktia nuoriin ja heidän elämäänsä, ei Suomessa eikä Pohjoismaissa.


    • Anonyymi

      Pohjoismaissa ja maailmassa

    • Anonyymi

      Juuri kielitaito takaa sen, ettei jää ulkopuoliseksi. Ranskassa on pakko osata ranskaa ja Italiassa on pakko osata italiaa, jos meinaa näissä maissa asua. Muuten jää väistämättä ulkopuoliseksi.

      • Anonyymi

        Kokemus on osoittanut toisin.
        Englantia ainakin auttavasti osaavia löytyy miltei joka puolella. Koulutetut alle 40-50-vuotiaat puhuvat englantia niin Sveitsin ranskankielisessä osassa, Ranskassa, Italiassa , Espanjassa kuin Puolassa, Venäjällä, Kiinassa ja muuallakin. Ranskalaisten englannissa tosin on vahvempi ranskalainen aksentti.
        Ilmeisesti olet väitteinesi sitä ikäluokkaa, josta iso osa vielä luki pitkän saksan ja lukion minienglannin tai ranskan, siis noin 70 v tai yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus on osoittanut toisin.
        Englantia ainakin auttavasti osaavia löytyy miltei joka puolella. Koulutetut alle 40-50-vuotiaat puhuvat englantia niin Sveitsin ranskankielisessä osassa, Ranskassa, Italiassa , Espanjassa kuin Puolassa, Venäjällä, Kiinassa ja muuallakin. Ranskalaisten englannissa tosin on vahvempi ranskalainen aksentti.
        Ilmeisesti olet väitteinesi sitä ikäluokkaa, josta iso osa vielä luki pitkän saksan ja lukion minienglannin tai ranskan, siis noin 70 v tai yli.

        Totta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe