En haasta riitaa tällä kirjoituksella, joten lukekaa kaikki rauhassa.
Täällä haukutaan usein japanilaisia autoja ilman perusteita. Sitten kun joku, kuten minä, käy vastaamassa ja tyrmäämässä loogisesti jonkin typerän väitteen, kirjoittaja ei enää koskaan palaa. Seuraavassa keskustelussa taas sama asia.
Joskus taas perustellaan sillä, että japanilaisissa on huonot ajo-ominaisuudet johonkin Bemariin yms. verrattuna. Luuletteko todella, ettei japanilaisvalmistajat osaisi tehdä minkälaista ohjausta tahansa? Jos eivät osaisi, palkkaisivat muutaman tyypin, jotka osaavat. Puhutaan todella isoista firmoista ja bisneksistä.
Japanilaisautojen päämarkkinat ovat Yhdysvalloissa ja Japanissa. Ne suunnitellaankin niille markkinoille. Pienet säädöt ja rukkaukset ennen Eurooppaan tuontia eivät paljon tilannetta muuta. Täällä joku TM:n setä on keksinyt eurooppalaisen automaun ja jenkkiläisen jne. Siitä se on sitten pikkuhiljaa lähtenyt kehittymäänkin siihen suuntaa. Aletaan uskoa, että itsellä on eurooppalainen maku, mikä on hassua siinä mielessä, että japanilaisautot myyvät parhaiten Suomessa.
Osoituksena japanilaisten kyvystä tehdä kaikkia täydellisesti tyydyttävät ajo-ominaisuudet on esimerkiksi monta urheiluautoa, joilla en todellakaan tarkoita Suomen Celicoita, jotka tosin nekin ovat loistavia ajettavuudeltaan. Tarkoitan sellaisia autoja kuin Mitsubishi Lancer Evolution, Nissan Skyl...(en kirjoita loppuun asti, koska en halua suututtaa kateellisia), Honda NSX-R, Subaru Impreza P1, Toyota Supra, Mazda RX-7 jne. Mikseivät japanilaiset sitten sovella osaamistaan noista autoista perheautoihin? Johtuu ehkä siitä, että juuri tällaisina ne myyvät niin hyvin. Jenkeissä, Japanissa, Suomessa..... Ainoastaan muutama Euroopan maa on tähän asti ollut lievä poikkeus, mutta sekin on muuttumassa juuri tällä hetkellä. Uskooko joku todella, että kyse on osaamisen puutteesta?
Vielä japanilaisista
61
2882
Vastaukset
- Apiina
Mitäpä tähän taas sanoisi? Miten joku voi tehdä tojotasta itselleen uskonnon?
Lopeta se paasaaminen, ääliö, ja ota vaikka raamattu käteen. Sitäpaitsi sun palvomat japsit on shintolaisia ja/tai buddhalaisia, ei ne itsekään paljo tojotaa. Ota ääliö japseista mallia.- apina-kapina
tojotahan ON japanin eniten myyty auto. Ja taisipa olla USA:nkin. Usalaiset on metodisteja, baptisteja, katolisia etc. etc. Ota viisaudessas niistä mallia!
- Apiina
apina-kapina kirjoitti:
tojotahan ON japanin eniten myyty auto. Ja taisipa olla USA:nkin. Usalaiset on metodisteja, baptisteja, katolisia etc. etc. Ota viisaudessas niistä mallia!
Miten tuo tojotan myynti nyt tähän liittyy?
- Toni
Apiina kirjoitti:
Miten tuo tojotan myynti nyt tähän liittyy?
Sun älytön japsiviha liittyy mihinkään todelliseen autoasiaan?
- Underground 2
Siinäpä taas tyypillinen kommentti finninaamaiselta pojalta, jonka autoilukokemukset rajoittuvat viikkorahoilla ostettuun Need for Speed-peliin, sieltähän nuo luettelemasi automallit löytyvät...
- dfgjpo
No, mikäs kirjoituksessani oli hassua tai ei totta/uskottavaa?
- Underground 2
dfgjpo kirjoitti:
No, mikäs kirjoituksessani oli hassua tai ei totta/uskottavaa?
Tulipahan vaan mieleen, että miten montaa noista autoista olet koeajanut, kun kehut ajo-ominaisuuksia.
- peksi
Underground 2 kirjoitti:
Tulipahan vaan mieleen, että miten montaa noista autoista olet koeajanut, kun kehut ajo-ominaisuuksia.
Lexus, ei taida olla paljoa ajo-ominaisuuksissa valittamista? Ja on hinnaltaan hyvinkin vertailukelpoinen vaikka niihin pemareihin.
- Apiina
peksi kirjoitti:
Lexus, ei taida olla paljoa ajo-ominaisuuksissa valittamista? Ja on hinnaltaan hyvinkin vertailukelpoinen vaikka niihin pemareihin.
etpä oo kokeillu.
- Savu
Underground 2 kirjoitti:
Tulipahan vaan mieleen, että miten montaa noista autoista olet koeajanut, kun kehut ajo-ominaisuuksia.
Nimittäin usein ajo-ominaisuuksista puhuttaessa nostetaan parhaimmiksi esimerkeiksi BMW ja MB. Kuitenkin talviajossa, jota Suomessa on valtaosa vuodesta, kummatkaan eivät ole ikinä loistaneet.
Esim. BMW 116 on talviajossa niin surkea rimpula, että testaajat voivottelevat kun voivoi siinä on nämä puhkeamattomat renkaat eikä mistään oikein nyt löytynyt sopivia renkaita että "hienot" ajo-ominaisuudet tulisivat esiin.
MB ei ole juuri ikinä voittanut mitään vertailua suomalaisissa autolehdissä ja se on joskus ollut ajettavuudeltaan huonompi kuin vertailun japanilaisedustajat. Japanilaiset ovat joskus voittaneet vertailuja ajettavuudellaan vaikka niissä ei muka ole ajo-ominaisuuksia.
Kuitenkin toitotetaan miten japanilaiset muka ovat valovuosia jäljessä ajettavuudessa vaikka asetelmat muuttuvat koko ajan. Toisaalta onhan se ymmärrettävää kun ei japsivastaisilla oikein muita oljenkorsia enää ole. - dfgjpo
Underground 2 kirjoitti:
Tulipahan vaan mieleen, että miten montaa noista autoista olet koeajanut, kun kehut ajo-ominaisuuksia.
En ole itse ajanut noista yhtäkään, mutta en usko epäilyksiä olevan. Kaikki automediassa ovat kehuneet Skylinet sun muut pilviin, kutsuipa jopa TM:kin GT-R:ää "maailman parhaaksi autoksi - ainakin ajo-ominaisuuksiltaan". Ei kai niillä Skylineilla, NSX:illä, Lancereilla ja Imprezoillakaan olisi niin hyvin autourheilussa menestytty, jos ei olisi kaikki ominaisuudet kohdallaan.
Kuinkahan moni täällä on ajanut niitä M3:sia yms.?
- johtuu
Mistähän johtuu että Euroopan myyntitilastoissa Japanilaismerkkien mynti on todella marginaalista. Johtuuko tämä siitä että vain Suomalaiset ymmärtävät hyvien autojen päälle. Hinnasta se ei ainakaan voi johtua koska esim. Toyota ja muut Japanilaiset ovat muualla Euroopassa halpismerkkejä. Euroopan myyntitilastoja voi katsella mm. uudesta Tuulilasista.
- cccp
Aina kun joku uskaltaa täällä sanoa Corollan tai Avensiksen ajo-ominaisuuksia eurooppalaisia kilpailijoitaan huonommiksi on Toyotan puolustajilla samat vastaukset. Eli, että japanilaiset osaavat halutessaan tehdä auton joka on parempi ajaa kuin yksikään eurooppalainen. Se saattaa olla tottakin, mutta tuskin kukaan täällä kirjoittava on päässyt vertaamaan noita japanilaisia huippuluokan autoja vastaaviin eurooppalaisiin. Tämä sama koskee kaikkia japanilaisten ominaisuuksia, aina puolustajat vetoavat siihen, että Japanin markkinoilla on myynnissä joku malli joka on huomattavasti parempi kuin yksikään eurooppalainen.
Se mikä minua ihmetyttää on, miksi näihin keskusteluihin aina otetaan mukaan joku vain japanissa myytävä huippumalli. Eihän sen Corollan ajo-ominaisuudet muutu miksikään vaikka japanissa esiteltäisiin millainen super-auto tahansa. Toinen kummallinen seikka on Tojota-kuskien fanaattisuus. Eivät muilla japanilaismerkeillä ajavat ole niin äkäisesti puolustamassa japanilaisia autoja, kun joku niitä haukkuu. Tai jos täällä sanoo, että amerikkalaisten autojen alusta on aivan epäonnistunut ja ohjaus ylitehostettu, eivät jenkkiharrastajat ala kilvan linkittämään USA:n muuntilukuja ja todistelemaan kuinka eriomaisia autoja amerikkalaiset halutessaan osaavat tehdä.
Itsekin sanoit, etteivät japanilaiset rakenna perheautoihinsa urheiluautojensa ajo-ominaisuuksia, koska ne myyvät niin hyvin sellaisina kuin ovat. Japanilaiset perheautot ovat hyviä kompromisseja eri puolilla maailmaa vaadittavien ominaisuuksien suhteen. Siksi niitä myydään paljon, mutta se ei kuitenkaan tarkoita, että japanilaiset olisivat kaikilta ominaisuuksiltaan aivan ylivoimaisia. Suuri maailmanlaajuinen myyntimäärä ei myöskään tee niistä välttämättä parasta vaihtoehtoa kaikille ihmisille.
Jokaiseen automerkkiin liittyy tiettyjä uskomuksia/ennakkoluuloja/ominaisuuksia ja kaikkia niitä täällä haukutaan silloin tällöin, mutta jostain syystä japanilaisia, erityisesti Tojotaa puolustetaan muita kiivaammin. Jos jättäisitte nuo provot omaan arvoonsa japanilaisten haukkuminenkin todennäköisesti vähenisi. Ja yrittäkää ymmärtää myös niitä, jotka ovat päätyneet ostamaan eurooppalaisen tai amerikkalaisen auton.- Savu
"Jokaiseen automerkkiin liittyy tiettyjä uskomuksia/ennakkoluuloja/ominaisuuksia ja kaikkia niitä täällä haukutaan silloin tällöin, mutta jostain syystä japanilaisia, erityisesti Tojotaa puolustetaan muita kiivaammin.mutta jostain syystä japanilaisia, erityisesti Tojotaa puolustetaan muita kiivaammin."
Ei pidä paikkaansa.Japanilaiset autot saavat suomalaisilla keskustelupalstoilla ylivoimaisesti eniten osakseen perusteetonta solvausta ja eniten solvausta saa osakseen niistä tunnetuin, eli Toyota. Tällöin tietysti puolustustakin tulee enemmän, onhan Toyotan omistajia paljon. Mistään erityisestä kiivaudesta ei todellakaan ole kyse.
Mikset muuten ihmettele sitä miksi japanilaisten autojen solvaajat ottavat aina esimerkiksi Corollan ja Avensiksen ja yleistävät kaikki japanilaiset samaan kastiin? - mieltä
Savu kirjoitti:
"Jokaiseen automerkkiin liittyy tiettyjä uskomuksia/ennakkoluuloja/ominaisuuksia ja kaikkia niitä täällä haukutaan silloin tällöin, mutta jostain syystä japanilaisia, erityisesti Tojotaa puolustetaan muita kiivaammin.mutta jostain syystä japanilaisia, erityisesti Tojotaa puolustetaan muita kiivaammin."
Ei pidä paikkaansa.Japanilaiset autot saavat suomalaisilla keskustelupalstoilla ylivoimaisesti eniten osakseen perusteetonta solvausta ja eniten solvausta saa osakseen niistä tunnetuin, eli Toyota. Tällöin tietysti puolustustakin tulee enemmän, onhan Toyotan omistajia paljon. Mistään erityisestä kiivaudesta ei todellakaan ole kyse.
Mikset muuten ihmettele sitä miksi japanilaisten autojen solvaajat ottavat aina esimerkiksi Corollan ja Avensiksen ja yleistävät kaikki japanilaiset samaan kastiin?Nämä ns. yhteenvedot haiskahtavat aina pahasti asenteellisilta jo kättelyssä.
Japsiautojen mollaaminen perustuu ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin. Miksi tätä ei koskaan kyseenalaisteta tai ihmetellä?
Ihmetellään aina vaan uudestaan ja uudestaan sitä, miten "japsifanaatikot kiihkoilevat automerkkinsä puolesta", vaikka eihän se niin mene.
Homma on pikemminkin niin päin, että jokaikinen aamu tulee joku provopelle, joka tekee jonkun mukamas yhteenvedon japsiautoista, jonka mukaan ne nyt ovat vähän muita huonompia ja halvempia autoja, joita ostetaan vain kun on pakko.
Eikä ensimmäistäkään asiallista faktaa perusteluna. Pelkkää mielikuvitusta, mutua ja vanhoja ennakkoluuloja toistettuna uudestaan ja uudestaan. Ja sitten siihen perään vielä kauhistellaan, että voivoi näitä japsifanaatikkoja, vaikka itse on aloitettu koko päivittely. - pahimpia
mieltä kirjoitti:
Nämä ns. yhteenvedot haiskahtavat aina pahasti asenteellisilta jo kättelyssä.
Japsiautojen mollaaminen perustuu ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin. Miksi tätä ei koskaan kyseenalaisteta tai ihmetellä?
Ihmetellään aina vaan uudestaan ja uudestaan sitä, miten "japsifanaatikot kiihkoilevat automerkkinsä puolesta", vaikka eihän se niin mene.
Homma on pikemminkin niin päin, että jokaikinen aamu tulee joku provopelle, joka tekee jonkun mukamas yhteenvedon japsiautoista, jonka mukaan ne nyt ovat vähän muita huonompia ja halvempia autoja, joita ostetaan vain kun on pakko.
Eikä ensimmäistäkään asiallista faktaa perusteluna. Pelkkää mielikuvitusta, mutua ja vanhoja ennakkoluuloja toistettuna uudestaan ja uudestaan. Ja sitten siihen perään vielä kauhistellaan, että voivoi näitä japsifanaatikkoja, vaikka itse on aloitettu koko päivittely.Niiden merkkienhän omistajia provosoidaan jotka tarttuvat "täkyyn" helpoiten. Täytyy sanoa että Skodan ja Toyotan omistajat ovat provojen kirjoittelijoille kaikkein otollisinta maaperää!
- Heimo
pahimpia kirjoitti:
Niiden merkkienhän omistajia provosoidaan jotka tarttuvat "täkyyn" helpoiten. Täytyy sanoa että Skodan ja Toyotan omistajat ovat provojen kirjoittelijoille kaikkein otollisinta maaperää!
mitäs ostatte japsin. Sitten teitä ottaa aivoon kun muut ajavat kunnollisilla euroautoilla.
- cccp
mieltä kirjoitti:
Nämä ns. yhteenvedot haiskahtavat aina pahasti asenteellisilta jo kättelyssä.
Japsiautojen mollaaminen perustuu ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin. Miksi tätä ei koskaan kyseenalaisteta tai ihmetellä?
Ihmetellään aina vaan uudestaan ja uudestaan sitä, miten "japsifanaatikot kiihkoilevat automerkkinsä puolesta", vaikka eihän se niin mene.
Homma on pikemminkin niin päin, että jokaikinen aamu tulee joku provopelle, joka tekee jonkun mukamas yhteenvedon japsiautoista, jonka mukaan ne nyt ovat vähän muita huonompia ja halvempia autoja, joita ostetaan vain kun on pakko.
Eikä ensimmäistäkään asiallista faktaa perusteluna. Pelkkää mielikuvitusta, mutua ja vanhoja ennakkoluuloja toistettuna uudestaan ja uudestaan. Ja sitten siihen perään vielä kauhistellaan, että voivoi näitä japsifanaatikkoja, vaikka itse on aloitettu koko päivittely."Japsiautojen mollaaminen perustuu ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin."
Mielestäni kaikkien automerkkien mollaaminen näillä palstoilla perustuu pääasiassa ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin. Vertaa vaikka näihin "Ruotsalaiset on traktoreita", "Ranskalaiset ruostuu ja on enemmän korjaamolla kuin liikenteessä", "Italialaiset on täynnä sähkövikoja"
"Homma on pikemminkin niin päin, että jokaikinen aamu tulee joku provopelle..."
Niin, provojahan nuo ovat ja niitä riittää. Mutta oletko miettinyt miksi provopellet mellastavat juuri japanilaisautojen kimpussa. Miten kävisi jos kukaan ei niihin vastaisi?
Heitellään niitä provoja muidenkin merkkien palstoille silloin tällöin, mutta ei niihin yleensä tule kymmeniä vastauksia. Mielestäni jonkin asteista fanatismia on juuri se, ettei tarvita kovinkaan kummoista provoa kun japanilaisautojen omistajat tai niistä haaveilevat teinit kilvan kirjoittavat vastauksia siihen. Mielikuva siitä, että japanilainen ostetaan vain kun on pakko on melko luonnollinen. Yleensähän japanilaisen ostoa perustellaan nimenomaan järkisyillä.
"Eikä ensimmäistäkään asiallista faktaa perusteluna. Pelkkää mielikuvitusta..."
Puhtaissa provoissa harvemmin tosiaan on mitään faktaa. Toisaalta jos joku sanoo, ettei pitänyt japanilaisen ajettavuudesta, tai että hänen mielestään verhoilu oli halvan näköinen ja ulkomuoto mitäänsanomaton, niin miksi pitää alkaa todistelemaan väitteitä vääriksi. Nuo ovat kuitenkin hyvin pitkälle makuasioita ja niistä ei mitään mitattavaa faktaa edes voi saada. - aeronautti
cccp kirjoitti:
"Japsiautojen mollaaminen perustuu ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin."
Mielestäni kaikkien automerkkien mollaaminen näillä palstoilla perustuu pääasiassa ankaraan yleistykseen ja ikivanhoihin ennakkoluuloihin. Vertaa vaikka näihin "Ruotsalaiset on traktoreita", "Ranskalaiset ruostuu ja on enemmän korjaamolla kuin liikenteessä", "Italialaiset on täynnä sähkövikoja"
"Homma on pikemminkin niin päin, että jokaikinen aamu tulee joku provopelle..."
Niin, provojahan nuo ovat ja niitä riittää. Mutta oletko miettinyt miksi provopellet mellastavat juuri japanilaisautojen kimpussa. Miten kävisi jos kukaan ei niihin vastaisi?
Heitellään niitä provoja muidenkin merkkien palstoille silloin tällöin, mutta ei niihin yleensä tule kymmeniä vastauksia. Mielestäni jonkin asteista fanatismia on juuri se, ettei tarvita kovinkaan kummoista provoa kun japanilaisautojen omistajat tai niistä haaveilevat teinit kilvan kirjoittavat vastauksia siihen. Mielikuva siitä, että japanilainen ostetaan vain kun on pakko on melko luonnollinen. Yleensähän japanilaisen ostoa perustellaan nimenomaan järkisyillä.
"Eikä ensimmäistäkään asiallista faktaa perusteluna. Pelkkää mielikuvitusta..."
Puhtaissa provoissa harvemmin tosiaan on mitään faktaa. Toisaalta jos joku sanoo, ettei pitänyt japanilaisen ajettavuudesta, tai että hänen mielestään verhoilu oli halvan näköinen ja ulkomuoto mitäänsanomaton, niin miksi pitää alkaa todistelemaan väitteitä vääriksi. Nuo ovat kuitenkin hyvin pitkälle makuasioita ja niistä ei mitään mitattavaa faktaa edes voi saada.Äkkiä vilkaisten en löytänyt Toyota-palstalta mitään provoa johon fanaattiset Toyota-fanit olisivat laittaneet kymmeniä vastauksia.
Entäs sitten tämän palstan viime aikojen provot. Luuletko tosiaan että kaikki kymmenet vastaukset ovat japanilaisfanaatikkojen laittamia. Kyllä vähintään puolet ellei enemmän on provoa myötäileviä vänkääjiä.
Teoriasi "japanilaisfanien" fanaattisuudesta on aika tuulesta temmattu ja epäuskottava varsinkin kun itse uskot että japanilainen ostetaan järkisyihin vedoten. Miksi tällainen ihminen olisi erityisen fanaattinen?
Ei ole oikein vierittää syytä provoilusta provoilun kohteen niskaan. Ei provot siihen lopu, ettei niihin vastata. - cccp
aeronautti kirjoitti:
Äkkiä vilkaisten en löytänyt Toyota-palstalta mitään provoa johon fanaattiset Toyota-fanit olisivat laittaneet kymmeniä vastauksia.
Entäs sitten tämän palstan viime aikojen provot. Luuletko tosiaan että kaikki kymmenet vastaukset ovat japanilaisfanaatikkojen laittamia. Kyllä vähintään puolet ellei enemmän on provoa myötäileviä vänkääjiä.
Teoriasi "japanilaisfanien" fanaattisuudesta on aika tuulesta temmattu ja epäuskottava varsinkin kun itse uskot että japanilainen ostetaan järkisyihin vedoten. Miksi tällainen ihminen olisi erityisen fanaattinen?
Ei ole oikein vierittää syytä provoilusta provoilun kohteen niskaan. Ei provot siihen lopu, ettei niihin vastata.Provoihin tulleista vastauksista suuri osa on provoa myötäileviä, kuten sanoit. Eihän liekki muuten pysy yllä.
Oma kokemukseni on, että japanilaisia kehutaan huomattavasti kritiikittömämmin kuin eurooppalaisia autoja. Sitä voi tietenkin jokainen nimittää miksi haluaa. Harvassa kuitenkin on ne euroautojen kehujat, jotka eivät myönnä niissä olevan jotain puutteitakin.
En väittänyt uskovani, että japanilainen ostetaan järkisyillä. Sitä en tiedä mikä on todellinen syy, mutta yleensä japanilaisen ja varsinkin Toyotan ostoa perustellaan auton luotettavuudella. Itse en usko, että japanilaisten ja eurooppalaisten merkkien luotettavuudessa olisi niin suuri ero, kuin japanilaisilla autoilla ajavat usein antavat ymmärtää. Jotenkin tuntuu siltä, että pitkään japanilaisilla ajaneet kuvittelevat euroautojen kestävyyden huomattavasti huonommaksi kuin se todellisuudessa on. Siinä on varmaan yksi syy miksi päädytään japanilaiseen, japanilaiset on todettu kestäviksi ja kun euroautoista on kuultu vain kauhukertomuksia niiden heikosta laadusta ei eurooppalaisen ostoa edes harkita. Toisaalta japanilaisten huonot ajo-ominaisuudet ovat samanlainen menneisyydestä periytyvä myytti, joka saa toisen ihmisryhmän pitäytymään eurooppalaisissa autoissa.
Luuletko tosiaan, että provoilijat viitsivät kovinkin pitkään keskenään haukkua japanilaisia autoja jos kukaan ei niitä tosissaan puolusta? - aeronautti
cccp kirjoitti:
Provoihin tulleista vastauksista suuri osa on provoa myötäileviä, kuten sanoit. Eihän liekki muuten pysy yllä.
Oma kokemukseni on, että japanilaisia kehutaan huomattavasti kritiikittömämmin kuin eurooppalaisia autoja. Sitä voi tietenkin jokainen nimittää miksi haluaa. Harvassa kuitenkin on ne euroautojen kehujat, jotka eivät myönnä niissä olevan jotain puutteitakin.
En väittänyt uskovani, että japanilainen ostetaan järkisyillä. Sitä en tiedä mikä on todellinen syy, mutta yleensä japanilaisen ja varsinkin Toyotan ostoa perustellaan auton luotettavuudella. Itse en usko, että japanilaisten ja eurooppalaisten merkkien luotettavuudessa olisi niin suuri ero, kuin japanilaisilla autoilla ajavat usein antavat ymmärtää. Jotenkin tuntuu siltä, että pitkään japanilaisilla ajaneet kuvittelevat euroautojen kestävyyden huomattavasti huonommaksi kuin se todellisuudessa on. Siinä on varmaan yksi syy miksi päädytään japanilaiseen, japanilaiset on todettu kestäviksi ja kun euroautoista on kuultu vain kauhukertomuksia niiden heikosta laadusta ei eurooppalaisen ostoa edes harkita. Toisaalta japanilaisten huonot ajo-ominaisuudet ovat samanlainen menneisyydestä periytyvä myytti, joka saa toisen ihmisryhmän pitäytymään eurooppalaisissa autoissa.
Luuletko tosiaan, että provoilijat viitsivät kovinkin pitkään keskenään haukkua japanilaisia autoja jos kukaan ei niitä tosissaan puolusta?"Luuletko tosiaan, että provoilijat viitsivät kovinkin pitkään keskenään haukkua japanilaisia autoja jos kukaan ei niitä tosissaan puolusta?"
Ei ehkä keskenään mutta uusia provoja aloittavat koko ajan. Eikä esim. Jippiissä "vaikuttava" ilmeisen mielenhäiriöinen provoilija tosiaan kaipaa mitään vastauksia tuotoksiinsa.
Oma kokemukseni on että saksalaisia kehutaan kritiikittömämmin (puhki kuluneilla hokemilla) kuin japanilaisia tai mitään muitakaan. Saksalaisten kehujat ovat myös pahimpia provoilijoita ja heidän joukostaan löytyy fanaatikkoja vähintään yhtä paljon kuin japsifanien.
Uskallan väittää olevani objektiivinen ja seuranneeni tätä muuttumatonta asiain tilaa n. kymmenen vuotta. Internetissä on toistunut sama asia, joka oli havaittavissa koulu- ja työpaikkakeskusteluissa ennen nettiä. - Noin on
cccp kirjoitti:
Provoihin tulleista vastauksista suuri osa on provoa myötäileviä, kuten sanoit. Eihän liekki muuten pysy yllä.
Oma kokemukseni on, että japanilaisia kehutaan huomattavasti kritiikittömämmin kuin eurooppalaisia autoja. Sitä voi tietenkin jokainen nimittää miksi haluaa. Harvassa kuitenkin on ne euroautojen kehujat, jotka eivät myönnä niissä olevan jotain puutteitakin.
En väittänyt uskovani, että japanilainen ostetaan järkisyillä. Sitä en tiedä mikä on todellinen syy, mutta yleensä japanilaisen ja varsinkin Toyotan ostoa perustellaan auton luotettavuudella. Itse en usko, että japanilaisten ja eurooppalaisten merkkien luotettavuudessa olisi niin suuri ero, kuin japanilaisilla autoilla ajavat usein antavat ymmärtää. Jotenkin tuntuu siltä, että pitkään japanilaisilla ajaneet kuvittelevat euroautojen kestävyyden huomattavasti huonommaksi kuin se todellisuudessa on. Siinä on varmaan yksi syy miksi päädytään japanilaiseen, japanilaiset on todettu kestäviksi ja kun euroautoista on kuultu vain kauhukertomuksia niiden heikosta laadusta ei eurooppalaisen ostoa edes harkita. Toisaalta japanilaisten huonot ajo-ominaisuudet ovat samanlainen menneisyydestä periytyvä myytti, joka saa toisen ihmisryhmän pitäytymään eurooppalaisissa autoissa.
Luuletko tosiaan, että provoilijat viitsivät kovinkin pitkään keskenään haukkua japanilaisia autoja jos kukaan ei niitä tosissaan puolusta?CCCP kertoo totuuden eli pravdan. Noin olen minäkin arvellut.
Joillekin japanilaisautojen ystäville tuntuu olevan kovinkin suuri ihme jo pelkästään se, että auto toimii. Minä pidän sitä itsestäänselvyytenä ja voin kertoa sekä japanilaisia, korealaisen että saksalaisia omistaneena, että kaikki ne toimivat.
- Kekki
japseilla kyse osaamisen puutteesta. Miksi muuten japsit ovat niin paljon jäljessä euroautoja? Ei kai ne tahallaan tee huonoja autoja jos osaisivat tehdä hyviä? Lisäksi se on hintakysymys. Jos jossain kalliissa japsissa on kohtalaiset ajo-ominaisuudet (esim. Lexus) niin ei se tarkoita sitä, että japsit osaisivat tehdä kohtalaiset ajo-ominaisuudet keskiluokan autoon keskiluokan hinnalla. Sama tietenkin koskee muita ominaisuuksia missä japsit ovat niin paljon jäljessä.
- taas..
"Miksi muuten japsit ovat niin paljon jäljessä euroautoja?"
Missä ne ovat jäljessä? Millä perusteella?
"niin ei se tarkoita sitä, että japsit osaisivat tehdä kohtalaiset ajo-ominaisuudet keskiluokan autoon keskiluokan hinnalla"
Mikähän tämä on:
http://www.mazda.fi/index.cfm?fuseaction=pages.showpage&pageid=298&siteID=101&pl=298,167,116,63
Ja please, älä yritä ruveta sössöttämään Fordista mitään, kun et kuitenkaan tunne taustoja riittävän hyvin. Tuossa on japsi puhtaimmillaan, mitä tänä päivänä voi saada, vieläpä klassisella japanilaisella alustarakenteella varustettuna.
"Sama tietenkin koskee muita ominaisuuksia missä japsit ovat niin paljon jäljessä."
Niin missä ne olivatkaan jäljessä? Asiallisia perusteluita ja testituloksia kiitos, ei mitään mutu-mielikuvitus-asennejuttuja.
Tällaisia nämä "eurofanaatikkojen" puheet ovat, ei ensimmmäistäkään asiallista faktaa, pelkkää yleistystä ja kärjistämistä.
Jokaisella saa olla oma mielipide, mutta se pitäisi esitää muodossa "minun mielestäni, minusta tuntuu että" jne. eikä niin että "japsit ovat kertakaikkiaan huonompia, tämä on varmasti totuus". - dfgjpo
Miten niin huonoja autoja tekevät? Nehän myyvät maailmanlaajuisesti paljon muita paremmin. Ei kai ne yhtä kekkiä varten ala tekemään toisenlaista autoa. Japanilaiset jos jotkut osaavat tehdä autoja kannattavasti eli halvalla. Johtuen edistyksellisistä tehtaista ja huolella suunnitelluista tuotantomenetelmistä. Toyota Production Systemhän on ostettu lähes jokaiseen suuryritykseen.
- Toni
Hyundai ei ole japsi, mutta tekeekö se mielestäsi skeidaa?
Vastaa tähän, niin minä vastaan sinulle. - Mister X
Kyllä ne japanilaiset tekisivät autoja joilla on hyvä ajaa jos osaisivat. Samaa koskee niitä rimpula-alustoita ja muovimaista sisustusta sekä surkeita penkkejä. Ulkonäkö on tietysti makuasia mutta hirveitä Pokemonin näköisiä ne ovat.
- dfgjpo
Mister X kirjoitti:
Kyllä ne japanilaiset tekisivät autoja joilla on hyvä ajaa jos osaisivat. Samaa koskee niitä rimpula-alustoita ja muovimaista sisustusta sekä surkeita penkkejä. Ulkonäkö on tietysti makuasia mutta hirveitä Pokemonin näköisiä ne ovat.
Oletko tyhmä? Etkö todella tajunnut aloitusviestiä? Nämä nykyiset kompromissiperheautot myyvät niin perkeleen hyvin, että miksi vaihtaa tyyliä? Jos sinun mielestä niiden ominaisuudet on huonot, ei se paljon Japanissa tunnu. Maailmanlaajuisesti ihmiset kuitenkin valitsevat niitä eniten. Ostajat kaikkoaisivat, jos yhtäkkiä autot muuttuisivat herra X:n mielen mukaisiksi. Väitätkö sinä sitten, että Skyline GT-R:ssä ei ole hyviä ajo-ominaisuuksia? Tiedän: et ole ajanut sitä enkä minäkään, mutta minkä luulet olevan totuuden? Uskotko TM:ää? TM sanoi Skylinea "maailman parhaaksi autoksi - ainakin ajo-ominaisuuksiltaan". Voin laittaa sinulle linkin tuohon TM:n artikkeliin, jos et muuten usko. Samoin sanovat kaikki sitä ajaneet ja kaikki automedia. Voisiko se mitenkään olla voittamaton radalla, jos siinä olisi huonot ominaisuudet? Ja Skyline ei todellakaan tietenkään ole ainoa japanilainen loistavasti menestynyt urheiluauto.
Ja uskotko todella, että esim. Toyotan kokoinen yhtiö ei palkkaisi tarvittaessa osaavia miehiä hommiin? Muovimaiset sisustat on ranskalaisissa autoissa. - taas..
Mister X kirjoitti:
Kyllä ne japanilaiset tekisivät autoja joilla on hyvä ajaa jos osaisivat. Samaa koskee niitä rimpula-alustoita ja muovimaista sisustusta sekä surkeita penkkejä. Ulkonäkö on tietysti makuasia mutta hirveitä Pokemonin näköisiä ne ovat.
Ja samat kysymykset sulle:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000007868145
Eihän sulla ole ensimmäistäkään perustelua väitteillesi. Ei tuo ole edes mielipiteen ilmaisemisyritys, tuossa on pelkkä yritys huudattaa toisia ihmisiä. - Kekki
Toni kirjoitti:
Hyundai ei ole japsi, mutta tekeekö se mielestäsi skeidaa?
Vastaa tähän, niin minä vastaan sinulle.vielä japsejakin huonompi. Sanoisin, että se on maailman huonoin auto.
- Skyline
dfgjpo kirjoitti:
Oletko tyhmä? Etkö todella tajunnut aloitusviestiä? Nämä nykyiset kompromissiperheautot myyvät niin perkeleen hyvin, että miksi vaihtaa tyyliä? Jos sinun mielestä niiden ominaisuudet on huonot, ei se paljon Japanissa tunnu. Maailmanlaajuisesti ihmiset kuitenkin valitsevat niitä eniten. Ostajat kaikkoaisivat, jos yhtäkkiä autot muuttuisivat herra X:n mielen mukaisiksi. Väitätkö sinä sitten, että Skyline GT-R:ssä ei ole hyviä ajo-ominaisuuksia? Tiedän: et ole ajanut sitä enkä minäkään, mutta minkä luulet olevan totuuden? Uskotko TM:ää? TM sanoi Skylinea "maailman parhaaksi autoksi - ainakin ajo-ominaisuuksiltaan". Voin laittaa sinulle linkin tuohon TM:n artikkeliin, jos et muuten usko. Samoin sanovat kaikki sitä ajaneet ja kaikki automedia. Voisiko se mitenkään olla voittamaton radalla, jos siinä olisi huonot ominaisuudet? Ja Skyline ei todellakaan tietenkään ole ainoa japanilainen loistavasti menestynyt urheiluauto.
Ja uskotko todella, että esim. Toyotan kokoinen yhtiö ei palkkaisi tarvittaessa osaavia miehiä hommiin? Muovimaiset sisustat on ranskalaisissa autoissa.Haloo. Se Skyline oli ehkä paras 16 vuotta sitten..........
- Raakku
dfgjpo kirjoitti:
Oletko tyhmä? Etkö todella tajunnut aloitusviestiä? Nämä nykyiset kompromissiperheautot myyvät niin perkeleen hyvin, että miksi vaihtaa tyyliä? Jos sinun mielestä niiden ominaisuudet on huonot, ei se paljon Japanissa tunnu. Maailmanlaajuisesti ihmiset kuitenkin valitsevat niitä eniten. Ostajat kaikkoaisivat, jos yhtäkkiä autot muuttuisivat herra X:n mielen mukaisiksi. Väitätkö sinä sitten, että Skyline GT-R:ssä ei ole hyviä ajo-ominaisuuksia? Tiedän: et ole ajanut sitä enkä minäkään, mutta minkä luulet olevan totuuden? Uskotko TM:ää? TM sanoi Skylinea "maailman parhaaksi autoksi - ainakin ajo-ominaisuuksiltaan". Voin laittaa sinulle linkin tuohon TM:n artikkeliin, jos et muuten usko. Samoin sanovat kaikki sitä ajaneet ja kaikki automedia. Voisiko se mitenkään olla voittamaton radalla, jos siinä olisi huonot ominaisuudet? Ja Skyline ei todellakaan tietenkään ole ainoa japanilainen loistavasti menestynyt urheiluauto.
Ja uskotko todella, että esim. Toyotan kokoinen yhtiö ei palkkaisi tarvittaessa osaavia miehiä hommiin? Muovimaiset sisustat on ranskalaisissa autoissa.Mulla on Rellu ja Subaru,saman kokoluokan autoja molemmat.Subarun ostin sen nelivetoisuuden vuoksi.Näistä kahdesta se subaru on kyllä sisustukseltaan muovisempi kun rellu.Molemmilla on ajettu suunnilleen saman verran,eli nyt sitten on vertailukohta suoraan itsellä Subaru vs. Renault.
- Toni
dfgjpo kirjoitti:
Oletko tyhmä? Etkö todella tajunnut aloitusviestiä? Nämä nykyiset kompromissiperheautot myyvät niin perkeleen hyvin, että miksi vaihtaa tyyliä? Jos sinun mielestä niiden ominaisuudet on huonot, ei se paljon Japanissa tunnu. Maailmanlaajuisesti ihmiset kuitenkin valitsevat niitä eniten. Ostajat kaikkoaisivat, jos yhtäkkiä autot muuttuisivat herra X:n mielen mukaisiksi. Väitätkö sinä sitten, että Skyline GT-R:ssä ei ole hyviä ajo-ominaisuuksia? Tiedän: et ole ajanut sitä enkä minäkään, mutta minkä luulet olevan totuuden? Uskotko TM:ää? TM sanoi Skylinea "maailman parhaaksi autoksi - ainakin ajo-ominaisuuksiltaan". Voin laittaa sinulle linkin tuohon TM:n artikkeliin, jos et muuten usko. Samoin sanovat kaikki sitä ajaneet ja kaikki automedia. Voisiko se mitenkään olla voittamaton radalla, jos siinä olisi huonot ominaisuudet? Ja Skyline ei todellakaan tietenkään ole ainoa japanilainen loistavasti menestynyt urheiluauto.
Ja uskotko todella, että esim. Toyotan kokoinen yhtiö ei palkkaisi tarvittaessa osaavia miehiä hommiin? Muovimaiset sisustat on ranskalaisissa autoissa.kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia. Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin? On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava. Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon. Keskiluokan hinnalla. Pellit on paperia ja penkit hirveitä. Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa.
- Toni
Kekki kirjoitti:
vielä japsejakin huonompi. Sanoisin, että se on maailman huonoin auto.
Hyundain alustan on suunnitellut edellinen Mercedes-Benzin alustan pääsuunnittelija. Koripuolella vastuuta löytyy mm. BMW:n entisiä insinöörejä. Sähköpuolella on VAG-konsernin osaamista.
Ja teistä Hyundai on huono auto koska se on paskaa korealaista suunnittelua! Tässä sen näkee kuinka paljon tiedätte asioista, mutta mustamaalata pitää koska auto on aasiasta. - Toni (myös)
Toni kirjoitti:
kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia. Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin? On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava. Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon. Keskiluokan hinnalla. Pellit on paperia ja penkit hirveitä. Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa.
Vai japsit erittäin huonoja ajettavia. Jos yhtään autoista tiedät niin tiedät että jokainen malli on erilainen eikä voi sanoa että kaikki japanilaiset on paskoja ajaa. Oletko ajanut honda S2000 esim. Minä olen. Se on aivan loistava auto ajaa, tekee juuri niin kuin kuski käskee. Entä RX-8? Ei ihan S2000 veroinen mutta hyvä on kyllä. Käy vaikka kokeilemassa.
Jos katsotaan autoja suurella katseella. Nykyautot ovat kaikki vähintään riittävän hyviä ajettavaksi kaikenlaisilla teillä. Maku ratkaisee, toiset tykkää homejuustosta ja toisten mielestä kaikki joka on homeessa (=pilalla) kuuluu jätteeseen. - Toni
Toni kirjoitti:
Hyundain alustan on suunnitellut edellinen Mercedes-Benzin alustan pääsuunnittelija. Koripuolella vastuuta löytyy mm. BMW:n entisiä insinöörejä. Sähköpuolella on VAG-konsernin osaamista.
Ja teistä Hyundai on huono auto koska se on paskaa korealaista suunnittelua! Tässä sen näkee kuinka paljon tiedätte asioista, mutta mustamaalata pitää koska auto on aasiasta.Mersu on antanut kenkää noin huonolle suunnittelijalle! Sukulaispoika osti Hyundai Getzin (uuden) joskus puolitoista vuotta sitten. Eivät meinaa saada sitä kuntoon merkkikorjaamollakaan. Kuusi kertaa hinattu pihaan/korjaamolle. Nyt kunnossa ja myytävänä mutta kukaan ei osta. Tai hinnallaan tietenkin. Ei edes aja sillä enää. Olisi ostanut vaikka 15 v vanhan euroauton niin ajaisi vieläkin! Nyt ajaa 23 v vanhalla euroautolla ja se toimii.
- Toni
Toni (myös) kirjoitti:
Vai japsit erittäin huonoja ajettavia. Jos yhtään autoista tiedät niin tiedät että jokainen malli on erilainen eikä voi sanoa että kaikki japanilaiset on paskoja ajaa. Oletko ajanut honda S2000 esim. Minä olen. Se on aivan loistava auto ajaa, tekee juuri niin kuin kuski käskee. Entä RX-8? Ei ihan S2000 veroinen mutta hyvä on kyllä. Käy vaikka kokeilemassa.
Jos katsotaan autoja suurella katseella. Nykyautot ovat kaikki vähintään riittävän hyviä ajettavaksi kaikenlaisilla teillä. Maku ratkaisee, toiset tykkää homejuustosta ja toisten mielestä kaikki joka on homeessa (=pilalla) kuuluu jätteeseen.jokainen malli on erilainen ajettava kun laatu on niin epätasainen.
- taas..
Toni kirjoitti:
kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia. Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin? On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava. Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon. Keskiluokan hinnalla. Pellit on paperia ja penkit hirveitä. Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa.
"kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia"
Tunnetusti ja tunnetusti. Tuskin edes ajokorttia omistat. Niin, ja mikäs se tämä sitten on:
http://www.mazda.fi/index.cfm?fuseaction=pages.showpage&pageid=298&siteID=101&pl=298,167,116,63
Ettei vaan ole keskiluokan japsi, joka kepittää kaikki kokoluokkansa euroautot, ja ajettavuudeltaan myös.
"Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin?"
Voi sinun tietämättömyyttäsi. Skyline on yksi historian menestyksekkäimmistä rata-autoista. Niin ylivoimainen, että se on vippaskonsteilla aikanaan jouduttu sulkemaan eräistä sarjoista pois, jotta mm. Fordit ja BMW:t pärjäisivät edes jotenkin. Ei sinne Le Mansiin kaikilla mahdollisilla rataluokituksilla ole asiaa.
"On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava"
Ei muuten ole, ei todellakaan ole. Ja tuo mainittu Skyline on murskaavan hyvä myös maantiellä.
"Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon."
Toyota on yksi automerkki muiden joukossa, vaikka mielellään yleistät sen koskemaan kaikkia japseja. Eikä tänä päivänä sitä sähköisellä ohjaustehostimella varustettua ohjausta osaa tehdä juuri kukaan. Ei edes VW tai Ford, nekin ovat ottaneet takapakkia, mitä ohjaukseen tulee.
"Pellit on paperia ja penkit hirveitä."
Mitähän tuo paperi tarkoittaa? Esim. tuo kovasti inhoamasi Toyota Avensis taitaa olla luokkansa turvallisimpia autoja. Penkit siinä on muuten paremmat kuin monessa euroautossa. Ihan sen takia, että siinä on kunnolliset säätömahdollisuudet.
"Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa"
Katsoppa rellujen tai citikan sisustusta. Hyi saatana miten muovisia. Peugeot on ainoa ranskalainen, joka osaa tehdä tyylikkään sisustuksen.
Taas pelkkää paskanjauhantaa, ilman ensimmäistäkään asiallista perustelua. - lapsi
Toni kirjoitti:
jokainen malli on erilainen ajettava kun laatu on niin epätasainen.
Eikös se ole Toni-pojalla jo nukkumaanmenoaika?
- Toni
taas.. kirjoitti:
"kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia"
Tunnetusti ja tunnetusti. Tuskin edes ajokorttia omistat. Niin, ja mikäs se tämä sitten on:
http://www.mazda.fi/index.cfm?fuseaction=pages.showpage&pageid=298&siteID=101&pl=298,167,116,63
Ettei vaan ole keskiluokan japsi, joka kepittää kaikki kokoluokkansa euroautot, ja ajettavuudeltaan myös.
"Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin?"
Voi sinun tietämättömyyttäsi. Skyline on yksi historian menestyksekkäimmistä rata-autoista. Niin ylivoimainen, että se on vippaskonsteilla aikanaan jouduttu sulkemaan eräistä sarjoista pois, jotta mm. Fordit ja BMW:t pärjäisivät edes jotenkin. Ei sinne Le Mansiin kaikilla mahdollisilla rataluokituksilla ole asiaa.
"On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava"
Ei muuten ole, ei todellakaan ole. Ja tuo mainittu Skyline on murskaavan hyvä myös maantiellä.
"Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon."
Toyota on yksi automerkki muiden joukossa, vaikka mielellään yleistät sen koskemaan kaikkia japseja. Eikä tänä päivänä sitä sähköisellä ohjaustehostimella varustettua ohjausta osaa tehdä juuri kukaan. Ei edes VW tai Ford, nekin ovat ottaneet takapakkia, mitä ohjaukseen tulee.
"Pellit on paperia ja penkit hirveitä."
Mitähän tuo paperi tarkoittaa? Esim. tuo kovasti inhoamasi Toyota Avensis taitaa olla luokkansa turvallisimpia autoja. Penkit siinä on muuten paremmat kuin monessa euroautossa. Ihan sen takia, että siinä on kunnolliset säätömahdollisuudet.
"Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa"
Katsoppa rellujen tai citikan sisustusta. Hyi saatana miten muovisia. Peugeot on ainoa ranskalainen, joka osaa tehdä tyylikkään sisustuksen.
Taas pelkkää paskanjauhantaa, ilman ensimmäistäkään asiallista perustelua.vastausta siihen kysymykseen montako kertaa Skyline on voittanut LeMansin. Avensiksen ohjaus on hirveä. Olen ajanut. Olen ollut myös kyydissä. Selkä tulee kipeäksi. Sisusta nitisee ja natisee. Takana on muuten yli miljoona kilometriä omaa ajoa japseilla ja muilla. Millähän autoilla muuten rallin maailmanmestaruudet on voitettu paljolti 2000-luvulla? Sinä se täällä paskaa jauhat.
- Toni
Toni kirjoitti:
jokainen malli on erilainen ajettava kun laatu on niin epätasainen.
Eikös tilastot osoita juuri muuta? Kestävyys = laadun tasaisuus
Kyllä mä itsekin saksalaisen myös kelpuutan, ei siinä. Eihän se ole se alkuperämaa mikä näissä asioissa ratkaisee. - Toni
Toni kirjoitti:
Mersu on antanut kenkää noin huonolle suunnittelijalle! Sukulaispoika osti Hyundai Getzin (uuden) joskus puolitoista vuotta sitten. Eivät meinaa saada sitä kuntoon merkkikorjaamollakaan. Kuusi kertaa hinattu pihaan/korjaamolle. Nyt kunnossa ja myytävänä mutta kukaan ei osta. Tai hinnallaan tietenkin. Ei edes aja sillä enää. Olisi ostanut vaikka 15 v vanhan euroauton niin ajaisi vieläkin! Nyt ajaa 23 v vanhalla euroautolla ja se toimii.
Eli palvomasi euroautot on ollut näitten paskojen suunnittelijoiden suunnittelemia?
Sitäpaitsi tucson oli vasta ensimmäinen näiden suunnittelema Hyundai. Ootkos ajanut moisella? Epäilen. Minä olen. Kaverilla on sellainen, takuukin 5v. On kyllä kaikin puolin asiallinen peli. Muotoilu ei kuitenkaan ole kyseisessä autossa mieleeni. Siinä mielessä valitsisin mieluummin sisarmallin Kialta. - Toni
Toni kirjoitti:
vastausta siihen kysymykseen montako kertaa Skyline on voittanut LeMansin. Avensiksen ohjaus on hirveä. Olen ajanut. Olen ollut myös kyydissä. Selkä tulee kipeäksi. Sisusta nitisee ja natisee. Takana on muuten yli miljoona kilometriä omaa ajoa japseilla ja muilla. Millähän autoilla muuten rallin maailmanmestaruudet on voitettu paljolti 2000-luvulla? Sinä se täällä paskaa jauhat.
Tuollainen pas... purkanjauhaja on alkanut kirjoittaa samalla nimellä.
LeMans:ko määrittelee autourheilumenestyksen?
Kaikki sähköisen ohjaustehostimen omaavat autot on hirveitä ajaa (en käsitä miksi niitä pitää tehdä kun vanha systeemi oli parempi). Etenkin ääritilanteissa ohjaus jäykistyy sähköisesti tehostetuissa luonnottamasti ja aiheuttaa vaaraa päinvastoin kun pitäisi ehkäistä.
Ainakaan sen uuden Avensiksen sisusta ei natissut minkä kyydissä olen istunut. (sellaista ooppelia en ole kokeillut mikä ei natisisi)
Millä autoilla rallin maailmanmestaruudet voitettiin 90-luvulla? Toyota jäikin jo ylivoimaisuudessaan pois ajoissa ja nyt viemässä tekniikkaa menestyneesti F1:siin.
---
Paskaa jauhaa jokainen joka järjettömästi ja perusteettomasti lajittelee valmistusmaan perusteella autot paskoiksi ja hyviksi.
---
Ajat muuttuu, autot muuttuu ja kukin merkki voi vuorollaan olla se paras auto valmistusmaasta riippumatta. Jos joku merkki on ollut 80 tai 90-luvuilla loistava auto, niin eihän se nyt tarkoita sitä että se olisi sitä 2000-luvullakin. Jo jokainen uusi malli on sinällänsä aivan totaalisen eri auto jota ei voi tuomita edellisten merkin tekemien autojen perusteella.
Minä, Opelin ikuisesti skeptinen arvostelijakin, jouduin myöntämään että uusin Astra ja Vectra ovat ihan autoja niin ajettavuudeltaankin kuin laadultaan. Käsittämätöntä.
Maailma muuttuu. Koko ajan. - dfgjpo
Toni kirjoitti:
vastausta siihen kysymykseen montako kertaa Skyline on voittanut LeMansin. Avensiksen ohjaus on hirveä. Olen ajanut. Olen ollut myös kyydissä. Selkä tulee kipeäksi. Sisusta nitisee ja natisee. Takana on muuten yli miljoona kilometriä omaa ajoa japseilla ja muilla. Millähän autoilla muuten rallin maailmanmestaruudet on voitettu paljolti 2000-luvulla? Sinä se täällä paskaa jauhat.
Skyline GT-R:n tekniikka on vieläkin voittamatonta 16 tai oikeastaan 17 vuoden jälkeen. Tiedätkö mikä on Le Mansin 24 h:n ajo? Skyline GT-R ei ole koskaan osallistunut siihen. Nissanilla on siihen ihan eri malli. R390 tuli muutama vuosi sitten toiseksi - samassa kisassa, jossa Toyota GT-1 johti viimeisille parille kymmenelle minuutille asti, jolloin kone rikkoutui. Nyt Nissanilla on uusi auto siihen tarkoitukseen, R391, jonka moottori on muuten tulossa seuraavaan Skyline GT-R:ään ilmeisesti vieläpä R391-mallista viritettynä. Nissan on sanonut tekevänsä siitä maailman nopeimman sarjatuotantoauton, nyt kun Japanin max. 280 hv:n sopimuskin on kaatumassa. Avensis ei nitise, ranskalaiset, varsinkin Rellu nitisevät. Toyota vetäytyi rallin MM:stä huipulla keskittyäkseen F1:een, Mitsubishilla ja Subarulla vaikeuksia ja Mäkinen lopetti. Se selittää kaiken. Sitä paitsi kyllähän se Sohlberg voitti mestaruuden viime vuonna Subarulla.
Sinä jauhat paskaa. - taas..
Toni kirjoitti:
vastausta siihen kysymykseen montako kertaa Skyline on voittanut LeMansin. Avensiksen ohjaus on hirveä. Olen ajanut. Olen ollut myös kyydissä. Selkä tulee kipeäksi. Sisusta nitisee ja natisee. Takana on muuten yli miljoona kilometriä omaa ajoa japseilla ja muilla. Millähän autoilla muuten rallin maailmanmestaruudet on voitettu paljolti 2000-luvulla? Sinä se täällä paskaa jauhat.
Sinä heittelet ikivanhoja myyttejä ja uskomuksia täällä täysinä totuuksina. Sitten esität täysin epäolennaisia kysymyksiä, joista sitten vedät aivan omia johtopäätöksiäsi.
Minäpä kysyn sinulta, montako kertaa BMW 5-sarja on voittanut Le Mansin? Vastaus, ei yhtäkään kertaa. Entä 3-sarja, 6-sarja, 7-sarja, M-versiot? Ei yhtäkään kertaa. BMW:n moottoreihin perustuvilla, käsityönä rakennetuilla vehkeillä kisa on voitettu kahdesti.
Entä Audi A4, A6, A8? Ei yhtäkään kertaa. Entä Mercedes C, E, S, SLK, CLK? Ei yhtäkään kertaa. SL on voittanut kerran vuonna 1952.
Le Mans on ihan omanlaisensa kisa, jota on ihan turha verrata sarjatuotantoautoilla ajettaviin kilpasarjoihin. Koko kysymyksenasettelusi on täysin absurdi.
Sitten vedät taas sen Avensis-kortin esiin, ja yleistät sen koskemaan kaikkia japseja. Sulla on selkä paskana, jos se tulee kipeäksi Avensiksessa. Ja jos selkä on paskana, syy on yleensä miehessä itsessään, joka ei ole pitänyt itseään kunnossa.
Sisusta ei todellakaan nitise samoin kuten useimmissa Opeleissa tai vaikkapa Pösöissä. Tänä päivänä nitisemättömät autot ovat todella vähissä.
"Millähän autoilla muuten rallin maailmanmestaruudet on voitettu paljolti 2000-luvulla?"
Rallin MM-sarjassa japanilaismerkit ovat olleet parikymmentä vuotta kärkitasolla. On aivan sekopäistä ryhtyä väittämään, etteikö japanilaismerkeillä olisi MM-ralleissa menestytty. Millähän autolla Tommi Mäkinen voitti neljä maailmanmestaruutta? - Pekka
taas.. kirjoitti:
"kun japsit ovat tunnetusti erittäin huonoja ajettavia"
Tunnetusti ja tunnetusti. Tuskin edes ajokorttia omistat. Niin, ja mikäs se tämä sitten on:
http://www.mazda.fi/index.cfm?fuseaction=pages.showpage&pageid=298&siteID=101&pl=298,167,116,63
Ettei vaan ole keskiluokan japsi, joka kepittää kaikki kokoluokkansa euroautot, ja ajettavuudeltaan myös.
"Montako kertaa Skyline on muuten voittanut esim. Le Mansin?"
Voi sinun tietämättömyyttäsi. Skyline on yksi historian menestyksekkäimmistä rata-autoista. Niin ylivoimainen, että se on vippaskonsteilla aikanaan jouduttu sulkemaan eräistä sarjoista pois, jotta mm. Fordit ja BMW:t pärjäisivät edes jotenkin. Ei sinne Le Mansiin kaikilla mahdollisilla rataluokituksilla ole asiaa.
"On aika helppo rakentaa melkein mistä tahansa autosta radalle hyvä ajettava"
Ei muuten ole, ei todellakaan ole. Ja tuo mainittu Skyline on murskaavan hyvä myös maantiellä.
"Mutta Tojota ei osaa vieläkään tehdä kunnollista ohjausta keskiluokan autoon."
Toyota on yksi automerkki muiden joukossa, vaikka mielellään yleistät sen koskemaan kaikkia japseja. Eikä tänä päivänä sitä sähköisellä ohjaustehostimella varustettua ohjausta osaa tehdä juuri kukaan. Ei edes VW tai Ford, nekin ovat ottaneet takapakkia, mitä ohjaukseen tulee.
"Pellit on paperia ja penkit hirveitä."
Mitähän tuo paperi tarkoittaa? Esim. tuo kovasti inhoamasi Toyota Avensis taitaa olla luokkansa turvallisimpia autoja. Penkit siinä on muuten paremmat kuin monessa euroautossa. Ihan sen takia, että siinä on kunnolliset säätömahdollisuudet.
"Ranskalaiset on kymmenen vuotta edellä japseja sisustuksessa"
Katsoppa rellujen tai citikan sisustusta. Hyi saatana miten muovisia. Peugeot on ainoa ranskalainen, joka osaa tehdä tyylikkään sisustuksen.
Taas pelkkää paskanjauhantaa, ilman ensimmäistäkään asiallista perustelua.Kun puhut ihmevispilä Skylinesta niin puhut pääasiassa paskaa.
Auto on hirvittavän ruma, eikä sovellu jokapäiväiseen ajoon ollenkaan. Esimerkiksi Lotus Omega on tässä suhteessa parempi.
Nykypeleihin verrattuna onneton kikkula.
Jos auto olisi ollut niin ylivoimainen kuin täällä kuuluu kenuttavan niin sitä varmasti valmistettaisiin vieläkin, ja myyntilukemat olisivat huimat.
Eivät Jpanilaiset mitään idiootteja ole. jos rahaa olisi lypsettävissä niin se otettaiin.
Skyline ei kertakaikkiaan vain pärjää AMG:lle, M:lle tai RS:lle. Kokonaisuus ratkaisee. Auton pitää olla käyttökelpoinen, tehokas ja siedettävän näköinen.
Skyline ei pärjää näissä vaatimuksissa. - taas..
Pekka kirjoitti:
Kun puhut ihmevispilä Skylinesta niin puhut pääasiassa paskaa.
Auto on hirvittavän ruma, eikä sovellu jokapäiväiseen ajoon ollenkaan. Esimerkiksi Lotus Omega on tässä suhteessa parempi.
Nykypeleihin verrattuna onneton kikkula.
Jos auto olisi ollut niin ylivoimainen kuin täällä kuuluu kenuttavan niin sitä varmasti valmistettaisiin vieläkin, ja myyntilukemat olisivat huimat.
Eivät Jpanilaiset mitään idiootteja ole. jos rahaa olisi lypsettävissä niin se otettaiin.
Skyline ei kertakaikkiaan vain pärjää AMG:lle, M:lle tai RS:lle. Kokonaisuus ratkaisee. Auton pitää olla käyttökelpoinen, tehokas ja siedettävän näköinen.
Skyline ei pärjää näissä vaatimuksissa."Auto on hirvittavän ruma, eikä sovellu jokapäiväiseen ajoon ollenkaan."
Ensin puhut täysin makuasioista, sitten heität väitteen jolle ei ole mitään järkevää perustetta. Skylinet ovat sarjatuotantokatuautoja, katukäyttöön ja normaaliin ajoon soveltuvia.
"Jos auto olisi ollut niin ylivoimainen kuin täällä kuuluu kenuttavan niin sitä varmasti valmistettaisiin vieläkin, ja myyntilukemat olisivat huimat."
RB26DETT-moottori ei enää täyttänyt uusimpia päästövaatimuksia. Uusi malli on kylläkin tulossa. Malliston kovinta urheiluautoa ei ole tarkoitettukaan myytäväksi tuhansia kappaleita, sinähän puhut ihan sekavia.
"Skyline ei kertakaikkiaan vain pärjää AMG:lle, M:lle tai RS:lle."
Täysin hatusta vedetty väite, ei tuota ollenkaan viitsi ruveta argumentoimaan.
"Auton pitää olla käyttökelpoinen, tehokas ja siedettävän näköinen."
Skyline on kaikkea noita. Vain sinun märissä unissasi se ei sitä ole.
Kasvaisit sinäkin aikuiseksi. - pekka
taas.. kirjoitti:
"Auto on hirvittavän ruma, eikä sovellu jokapäiväiseen ajoon ollenkaan."
Ensin puhut täysin makuasioista, sitten heität väitteen jolle ei ole mitään järkevää perustetta. Skylinet ovat sarjatuotantokatuautoja, katukäyttöön ja normaaliin ajoon soveltuvia.
"Jos auto olisi ollut niin ylivoimainen kuin täällä kuuluu kenuttavan niin sitä varmasti valmistettaisiin vieläkin, ja myyntilukemat olisivat huimat."
RB26DETT-moottori ei enää täyttänyt uusimpia päästövaatimuksia. Uusi malli on kylläkin tulossa. Malliston kovinta urheiluautoa ei ole tarkoitettukaan myytäväksi tuhansia kappaleita, sinähän puhut ihan sekavia.
"Skyline ei kertakaikkiaan vain pärjää AMG:lle, M:lle tai RS:lle."
Täysin hatusta vedetty väite, ei tuota ollenkaan viitsi ruveta argumentoimaan.
"Auton pitää olla käyttökelpoinen, tehokas ja siedettävän näköinen."
Skyline on kaikkea noita. Vain sinun märissä unissasi se ei sitä ole.
Kasvaisit sinäkin aikuiseksi.No, et kyennyt sitten kuitenkaan perustelemaan sitä pääsyytä:
Miksi kovat businessmiehet eivät olisi rahastaneet sillä Euroopassa?
Vastaus: Eivät kyenneet.
Syy: Liian kova vastus paikallisilta valmistajilta.
Hyvin yksinkertaista. Ei makuasioita. Ei teksnistä väittelyä. Vain business-faktaa.
Kyllä japanilaisille raha kelpaa. - taas..
pekka kirjoitti:
No, et kyennyt sitten kuitenkaan perustelemaan sitä pääsyytä:
Miksi kovat businessmiehet eivät olisi rahastaneet sillä Euroopassa?
Vastaus: Eivät kyenneet.
Syy: Liian kova vastus paikallisilta valmistajilta.
Hyvin yksinkertaista. Ei makuasioita. Ei teksnistä väittelyä. Vain business-faktaa.
Kyllä japanilaisille raha kelpaa."No, et kyennyt sitten kuitenkaan perustelemaan sitä pääsyytä"
Minulle tuo asia on ihan sama, mulla ei ole mitään tarvetta perustella sitä. Asia on juuri niin kuin sanot. Euroopan markkinoille väkisin tunkeutuminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Homman nimi on vaan se, että nyt yrität kuitata koko pitkän paskanjauhamisketjun vaihtamalla keskustelunaihetta.
Väitteesi japanilaisten autojen ominaisuuksista ovat olleet pelkkää potaskaa ja mielikuvitusta. Minä olen keskittynyt niiden argumentointiin. - Chaser
pekka kirjoitti:
No, et kyennyt sitten kuitenkaan perustelemaan sitä pääsyytä:
Miksi kovat businessmiehet eivät olisi rahastaneet sillä Euroopassa?
Vastaus: Eivät kyenneet.
Syy: Liian kova vastus paikallisilta valmistajilta.
Hyvin yksinkertaista. Ei makuasioita. Ei teksnistä väittelyä. Vain business-faktaa.
Kyllä japanilaisille raha kelpaa.Tää pekka ei mikään välkky jätkä ole. Kirjoitat aina pelkkää perusteetonta paskaa itsepäisesti jankuttaen. Skylinen ominaisuudet eivät joka tapauksessa ole syy, miksi sitä ei ole ollut kannattava viedä Japanin ulkopuolelle. Ominaisuuksissa se ei häviä millekään autolle luokassaan, radalla ei häviä MILLEKÄÄN autolle mistä tahansa katukelpoisesta luokasta.
Skyline GT-R suunniteltiin erityisesti Japanin ja Australian ratasarjoihin, joissa se voittikin kaiken. Se tuli kunnolla muun maailman tietoisuuteen vasta elokuva- ja pelikulttuurin myötä. Pieniä määriä niitä vietiinkin mm. Englantiin ja Jenkkeihin ja ne kaikki myytiin saman tien loppuun, vaikka Jenkeissäkin siinä on väärällä puolella ohjaus.
Ja kyllä, olet oikeassa: Skylinellä todellakin kannattaa rahastaa muutakin maailmaa; seuraavan sukupolven GT-R:ää tullaan viemään joka puolelle maailmaa (eli sitä tullaan tekemään vasemman puolen ohjauksellakin). Sitä mallia ei tule enää rajoittamaan Japanin kariutumassa oleva max. 280 hv:n raja, ja Nissan onkin luvannut tehdä siitä maailman nopeimman sarjatuotantoauton. Sen kone tulee tod.näk. olemaan sama kuin Nissanin uudessa Le Mans -autossa R391:ssä, mutta Nissanin lausuntojen mukaan vielä siitä tehokkaammaksi viritettynä eli yli 650-heppaisena. Uuden sukupolven on määrä tulla parin vuoden sisällä. - Pekka
Chaser kirjoitti:
Tää pekka ei mikään välkky jätkä ole. Kirjoitat aina pelkkää perusteetonta paskaa itsepäisesti jankuttaen. Skylinen ominaisuudet eivät joka tapauksessa ole syy, miksi sitä ei ole ollut kannattava viedä Japanin ulkopuolelle. Ominaisuuksissa se ei häviä millekään autolle luokassaan, radalla ei häviä MILLEKÄÄN autolle mistä tahansa katukelpoisesta luokasta.
Skyline GT-R suunniteltiin erityisesti Japanin ja Australian ratasarjoihin, joissa se voittikin kaiken. Se tuli kunnolla muun maailman tietoisuuteen vasta elokuva- ja pelikulttuurin myötä. Pieniä määriä niitä vietiinkin mm. Englantiin ja Jenkkeihin ja ne kaikki myytiin saman tien loppuun, vaikka Jenkeissäkin siinä on väärällä puolella ohjaus.
Ja kyllä, olet oikeassa: Skylinellä todellakin kannattaa rahastaa muutakin maailmaa; seuraavan sukupolven GT-R:ää tullaan viemään joka puolelle maailmaa (eli sitä tullaan tekemään vasemman puolen ohjauksellakin). Sitä mallia ei tule enää rajoittamaan Japanin kariutumassa oleva max. 280 hv:n raja, ja Nissan onkin luvannut tehdä siitä maailman nopeimman sarjatuotantoauton. Sen kone tulee tod.näk. olemaan sama kuin Nissanin uudessa Le Mans -autossa R391:ssä, mutta Nissanin lausuntojen mukaan vielä siitä tehokkaammaksi viritettynä eli yli 650-heppaisena. Uuden sukupolven on määrä tulla parin vuoden sisällä.Kuulkaas, mitä minä olen tässä threadissa aikaisemmin väittänyt?
Skyline on spesiaaliauto joka ei kelpaa ihmiselle joka hakee autolta muutakin kuin suorituskykyä.
Ja jos puhdasta suorituskykyä hakee niin McLaren F1 (BMW:n tekniikalla) pesee sen joka suhteessa. On tosin hintakin erilainen.
Halvemmalla saa tietysti esimerkiksi Porcheja. Pesevät myöskin mennen tullen riisikupit. Jopa suorituskyvyssä, saati muissa ominaisuuksissa.
Riisikuppi on riisikuppi, vaikka voissa paistaisi. - Pekka
taas.. kirjoitti:
"No, et kyennyt sitten kuitenkaan perustelemaan sitä pääsyytä"
Minulle tuo asia on ihan sama, mulla ei ole mitään tarvetta perustella sitä. Asia on juuri niin kuin sanot. Euroopan markkinoille väkisin tunkeutuminen ei ole taloudellisesti kannattavaa.
Homman nimi on vaan se, että nyt yrität kuitata koko pitkän paskanjauhamisketjun vaihtamalla keskustelunaihetta.
Väitteesi japanilaisten autojen ominaisuuksista ovat olleet pelkkää potaskaa ja mielikuvitusta. Minä olen keskittynyt niiden argumentointiin.No, sinulla ei ole munaa myöntää asioita suoraan.
Minä en ole tässä keskusteluketjussa jauhanut mitään muuta kuin tuon kysymyksen.
Lisäksi, olemme Suomessa. Turha tuoda jotain Nipponin univehkeitä mukaan keskusteluun. Minäkin voin ottaa Porschen spesiaaliversion tai McLarenin F1:n. Silloin jää riisikuppi sinne minne kuuluukin: halvaksi ja hitaaksi rimpulaksi. - taas..
Pekka kirjoitti:
No, sinulla ei ole munaa myöntää asioita suoraan.
Minä en ole tässä keskusteluketjussa jauhanut mitään muuta kuin tuon kysymyksen.
Lisäksi, olemme Suomessa. Turha tuoda jotain Nipponin univehkeitä mukaan keskusteluun. Minäkin voin ottaa Porschen spesiaaliversion tai McLarenin F1:n. Silloin jää riisikuppi sinne minne kuuluukin: halvaksi ja hitaaksi rimpulaksi."No, sinulla ei ole munaa myöntää asioita suoraan."
Johan minä tuon myönsin edellisessä viestissä, etkö osaa lukea? Silti minua eivät edelleenkään nämä Euroopan myyntitilastot kiinnosta.
"Minä en ole tässä keskusteluketjussa jauhanut mitään muuta kuin tuon kysymyksen."
Ahaa, mikähän tämä sitten on:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000007903320
Lisäksi koko keskusteluketju on täynnä samanlaista potaskaa, oli sen kirjoittaja kuka hyvänsä.
"Lisäksi, olemme Suomessa"
Taas aloitat saman virren alusta. Tällä palstalla on jo moneen kertaan tehty selväksi, että Suomen, eikä edes Euroopan markkinoilla ei selitetä yhtään mitään. Maailmanmarkkinat ovat ne jotka ratkaisevat.
Sitten hoet "riisikuppi"-sanaa mahdollisimman monta kertaa, ikäänkuin sen hokeminen muuttaisi tarinasi todeksi. Valitettavasti näin ei ole.
Aina sama juttu. Jonkin mitättömän pikkudetaljin kautta pyritään yleistykseen, ja kun detalji todistetaan vääräksi, keksitään uusi detalji, josta yritetään yleistää japanilaisten huonous.
Ja mitä tulee Porscheen ja McLareniin, ne ovat, juuri kuten sanoit, huomattavan kalliita laitteita. Mikä tahansa tehdas pystyy rakentamaan samanlaisen laitteen, mutta ei kustannustehokkaasti. Skyline on erinomaisen nopea, huippuluokan ajettava, ja silti kustannustehokas. Ja pesee itseään tehokkaammat euroautot muuten mennen tullen. Porsche onkin yksi harvoista, joka pystyy pistämään sille radalla vakiona kampoihin.
Älä tuo eurounivehkeitä mukaan keskusteluun, äläkä ala jauhamaan Skylinestä yhtään mitään. Ei se johda mihinkään järkevään. - Chaser
Pekka kirjoitti:
No, sinulla ei ole munaa myöntää asioita suoraan.
Minä en ole tässä keskusteluketjussa jauhanut mitään muuta kuin tuon kysymyksen.
Lisäksi, olemme Suomessa. Turha tuoda jotain Nipponin univehkeitä mukaan keskusteluun. Minäkin voin ottaa Porschen spesiaaliversion tai McLarenin F1:n. Silloin jää riisikuppi sinne minne kuuluukin: halvaksi ja hitaaksi rimpulaksi.Yksikään perus-Porsche ei kyllä itse asiassa kovin paljon laita Skyline GT-R:lle kampoihin radalla. Silloin, kun uusittu GT-R vuonna -89 tuli kovalla kohulla maailmaan, halusi Porsche testata Nürburgringillä, onko se nyt oikeasti niin kova auto, ja kutsui Skylinen kisaamaan. Vähän aikaa perässä hädin tuskin pysyivät ja lopulta muistaakseni kahdesta kolmesta Porschesta hajosi koneet ja Skylinet veivät kolmoisvoiton. Se oli aikoinaan kuuluisa juttu.
Noille sinun McLareneille sun muille erikois-Porscheillesi löytyy ikävä kyllä myös vastineet Japanista. Sellaisia ovat vaikkapa Nissan R391, R390, Toyota GT-1, Nismo 400R, Mazda 737, ja lukuisat muunnokset Skyline GT-R:stä. Kenenkään järkevän ihmisen mielestä hinnan pienuus ei ole huono asia, mutta kyllä noilla kuule hintaa on. - Chaser
Pekka kirjoitti:
Kuulkaas, mitä minä olen tässä threadissa aikaisemmin väittänyt?
Skyline on spesiaaliauto joka ei kelpaa ihmiselle joka hakee autolta muutakin kuin suorituskykyä.
Ja jos puhdasta suorituskykyä hakee niin McLaren F1 (BMW:n tekniikalla) pesee sen joka suhteessa. On tosin hintakin erilainen.
Halvemmalla saa tietysti esimerkiksi Porcheja. Pesevät myöskin mennen tullen riisikupit. Jopa suorituskyvyssä, saati muissa ominaisuuksissa.
Riisikuppi on riisikuppi, vaikka voissa paistaisi.Mikä kumman spesiaaliauto? Skyline GT-R ei nimenomaan ole kovinkaan spesiaali moniin vastaavanlaisiin verrattuna. Se on itse asiassa vain harvinaisen kova Gran Turismo -versio luksusperheauto Skylinestä. Johan sen nimikin kertoo.
Kellä on varaa tai halua ostaa McLaren F1? Sama henkilö voi ostaa myös vaikkapa Nissan R391:n, R390:n, Nismo 400R:n, Toyota GT-1:n, Mazda 737:n tai jonkun Skyline GT-R:n lukuisista variaatioista. Erittäin tyhmää verrata perus-Skylinea ja jotain McLarenia keskenään.
Tuosta Porsche-jutusta: Lue edellinen "just just" -kirjoitukseni. Voin myös halutessasi linkittää tänne videon, jolla mm. Porsche 911 Turbo häviää radalla Honda NSX:lle, ja jossa M3 häviää vielä runsaammin. No, tässä se on:
www.norcalevo.net/video/motegibattle.wmv
Ainoastaan ylivoimaisen tehokkaat(lähes 600 hv) Lambot voivat laittaa 280-heppaiselle NSX:lle vastaan.
Sinä olet hinttari, vaikka turpaan vetäisi. Tulenko hakkaaman sut?
- Kallonkutistaja
Aika pitkälle etenet "TM:n" ja muiden "auktoriteettien" kyydissä. Minä puolestaan perustan käsitykseni omiin kokemuksiin. Eihän se japanilaisesta välttämättä huonoa tee, että sen ajo-ominaisuudet ovat mitä ovat. Japanilaiset ovat panostaneet puolestaan eurooppalaisia enemmän käyttövarmuuteen ja luotettavuuteen. Siinä ne ovat hyviä, vaikkeivät kaikki ole onnistuneet edes siinä, kuten eivät kaikki eurooppalaisetkaan ajo-ominaisuuksissa.
Miksi sinulle on vaikeaa myöntää japanilaisten perheautojen vaatimattomat ajo-ominaisuudet? Urheiluautot ovat asia erikseen. Nimittäin en näe mitään syitä miksi eurooppalaiset autot menisivät sitten enää ollenkaan kaupaksi, jos japanilaisissa olisi kunnolliset ajo-ominaisuudet.
"Mikseivät japanilaiset sitten sovella osaamistaan noista autoista perheautoihin?"
En tiedä, oikeastaan samaa olen minäkin miettinyt. Ehkä päämarkkinoilla Amerikassa ja Japanissa arvostetaan muita ominaisuuksia enemmän. Ja kyllä japanilaisissakin ihan viime aikoina on jo hieman enemmän alettu kiinnittämään huomiota myös ajo-ominaisuuksiin. Mutta käy koeajamassa esim Lexus GS, ja tuskin ajo-ominaisuudet ovat ne, joita ensimmäiseksi kehuisit. Eikä kyse ole edes tavallisesta perheautosta tai urheiluautosta, vaan sen oletetaan olevan jopa noiden molempien yläpuolella.- dfgjpo
Luepa eilisestä IS:stä tai IL:stä uuden GS:n arvostelu. Ylistävät ajo-ominaisuuksia ja oikein erikseen kehuvat niitä suhteessa eurooppalaisiin. Olen muuten menossa koeajamaan sen, vaikkei siihen kyllä varaa ole.
Nuo perheautojen ominaisuudet on todettu parhaiten myyviksi, se on syy, miksei Primeroissa ole Skylinen ominaisuuksia. Selkeä homma. - Hessu
Asiaa kannattaa miettiä siltä kannalta, että ajo-ominaisuuksien ollessa riittävän hyvät asia on ok.
Huippuominaisuuksia en ainakaan minä tarvitse, varsinkin, jos niistä on maksettava lisähintaa tai huippuajo-ominaisuuksia rakennetaan kestävyyden kustannuksella.
Ei oikein jaksa säväyttää, jos toinen auto on 180 km:n vauhdissa parempi ajaa kuin joku toinen auto. - Kallonkutistaja
dfgjpo kirjoitti:
Luepa eilisestä IS:stä tai IL:stä uuden GS:n arvostelu. Ylistävät ajo-ominaisuuksia ja oikein erikseen kehuvat niitä suhteessa eurooppalaisiin. Olen muuten menossa koeajamaan sen, vaikkei siihen kyllä varaa ole.
Nuo perheautojen ominaisuudet on todettu parhaiten myyviksi, se on syy, miksei Primeroissa ole Skylinen ominaisuuksia. Selkeä homma."Luepa eilisestä IS:stä tai IL:stä uuden GS:n arvostelu."
"Aika pitkälle etenet "TM:n" ja muiden "auktoriteettien" kyydissä. Minä puolestaan perustan käsitykseni omiin kokemuksiin."
Kyllä edelleen väitän, että esim. GS:ssä on monta hyväksi kehuttavaa ominaisuutta ennen kuin vasta tulee ne ajo-ominaisuudet.
Oma käsitykseni on lisäksi sellainen, että tuskin hyvät ajo-ominaisuudet pienentäisivät primeroidenkaan myyntiä. Eikä silti tarvitsisi luopua muista myyvistä ominaisuuksista. Mutta voihan tämä käsitykseni olla myös väärä. - dfgjpo
Kallonkutistaja kirjoitti:
"Luepa eilisestä IS:stä tai IL:stä uuden GS:n arvostelu."
"Aika pitkälle etenet "TM:n" ja muiden "auktoriteettien" kyydissä. Minä puolestaan perustan käsitykseni omiin kokemuksiin."
Kyllä edelleen väitän, että esim. GS:ssä on monta hyväksi kehuttavaa ominaisuutta ennen kuin vasta tulee ne ajo-ominaisuudet.
Oma käsitykseni on lisäksi sellainen, että tuskin hyvät ajo-ominaisuudet pienentäisivät primeroidenkaan myyntiä. Eikä silti tarvitsisi luopua muista myyvistä ominaisuuksista. Mutta voihan tämä käsitykseni olla myös väärä.En katsos ole vielä ehtinyt ajaa itse uutta GS:ää. Oletko sinä muka? Mallihan on juuri vasta tullut tänne.
- Kallonkutistaja
dfgjpo kirjoitti:
En katsos ole vielä ehtinyt ajaa itse uutta GS:ää. Oletko sinä muka? Mallihan on juuri vasta tullut tänne.
Olen ajanut. Ei mikään huono auto, vaikkakin aika pieni (matala) sisätiloiltaan. Kuitenkin akseliväliä on saman verran kuin esim. E-sarjan mersussa, joten voisi odottaa hieman enemmän tilaa. Ehkä oikeampi vertailukohde olisikin mersulta CLS-mallit, muotoilussakin kun ovat aika samoilla linjoilla GS:n kanssa.
Jos nyt hyvästä autosta huonoja puolia haluaa kaivella, niin omituisesti sijoitettu "käsijarrupoljin" hankaa sääriluuta (samaa vikaa myös esim RX:ssä), keskitunneli on melko kookas ja melutaso ei ollut sitä mitä voisi odottaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995