Naisviha oli todella syvää

Anonyymi

94

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika, jolloin naiset olivat blondeja, bimboja ja pissiksiä..

      • Anonyymi

        Naiset eivät tuolloin eikä muulloinkaan olleet blondeja, bimboja tai pissiksiä. Aika harva oli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset eivät tuolloin eikä muulloinkaan olleet blondeja, bimboja tai pissiksiä. Aika harva oli.

        Ei tietenkään, mikä ei silti estänyt nimittelemästä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei tietenkään, mikä ei silti estänyt nimittelemästä.

        Sellainen ulkoisen olemuksen perusteella profiloiminen onkin kyllä sitten helvetin tuoretta tavaraa ja loukkaantuminen sitäkin suurempas kun pitää näpäyttää närhen munat eli käytännössä olla vittumainen ihminen.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei tietenkään, mikä ei silti estänyt nimittelemästä.

        Eihän vieläkään. Jotkut nuoret huorittelevat oikein kunnolla. Kukaan ei sano mitään, koska surkea käytös kuuluu nykyisin yksilöoikeuksiin.

        Suomessa on sama ongelma kaikessa. Lastensuojelu ei voi suojella, koska ei voi (muka) rajoittaa. Huumeita saa viedä lastenkotiin, joo ei voi tutkia reppua. Jos nuori lähtee hatkaan, ei voi etsiä.

        Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika.

        Korona sitten. On tehty rajoituksia , ihan hyvä. Mutta rajoitetaan vääriä asioita. Baareja ei tohdita sulkea, koska perustuslaki ja päläpälä. Ei tarvitse olla THL älytäkseen, että baareissa, lähikontakteissa, ilman maskia, alkoholipärskeissä korona leviää enemmän kuin museossa/kirjastoissa, jossa kaikilla maski ja turvavälit. Siitä huolimatta museot /kirjastot on suljettu ja baarit auki.

        Itseäni alkaa todella ärsyttää, että olen ollut vuoden etätöissä, välttänyt lähikontakteja, käyttänyt maskia aina poistuessani kotona. Jatkuu jatkuu. Koronaluvut on huipussaan koronaääliöiden takia. Suomi on ääliöiden ja kiusaamisen ymmärtäjien luvattu maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vieläkään. Jotkut nuoret huorittelevat oikein kunnolla. Kukaan ei sano mitään, koska surkea käytös kuuluu nykyisin yksilöoikeuksiin.

        Suomessa on sama ongelma kaikessa. Lastensuojelu ei voi suojella, koska ei voi (muka) rajoittaa. Huumeita saa viedä lastenkotiin, joo ei voi tutkia reppua. Jos nuori lähtee hatkaan, ei voi etsiä.

        Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika.

        Korona sitten. On tehty rajoituksia , ihan hyvä. Mutta rajoitetaan vääriä asioita. Baareja ei tohdita sulkea, koska perustuslaki ja päläpälä. Ei tarvitse olla THL älytäkseen, että baareissa, lähikontakteissa, ilman maskia, alkoholipärskeissä korona leviää enemmän kuin museossa/kirjastoissa, jossa kaikilla maski ja turvavälit. Siitä huolimatta museot /kirjastot on suljettu ja baarit auki.

        Itseäni alkaa todella ärsyttää, että olen ollut vuoden etätöissä, välttänyt lähikontakteja, käyttänyt maskia aina poistuessani kotona. Jatkuu jatkuu. Koronaluvut on huipussaan koronaääliöiden takia. Suomi on ääliöiden ja kiusaamisen ymmärtäjien luvattu maa.

        Meillä suomalaisilla ihan oikeasti on vähän paha tapa olla hiukan turhan lammasmaisia. Tosin itse koen sen vaikka nyt tässä koronatilanteessa ilmenevän juuri päinvastaisissa asioissa, kuin useimmat sitä lammasmaisuutta huutelevat. Minusta se ilmenee mm. siinä, että me tosiaan olemme kiltisti kotona etätöissä ja pistämme lähes koko elämämme odotusvaihteelle, emmekä edes nosta helvetillistä älämölöä siitä, että jonkun juottoloiden sallitaan pitää ovensa auki. Musta on outoa, että vain kultuurintuottajat ja vasta nyt alkavat valittaa vaikka teattereita koskevista säädöksistä, samaan aikaan kun täysin turhia kokontumisia sallitaan muualla. Itse ymmärrän kyllä, että perustuslaki on kankea ja aiheuttaa ongelmia monessa näissä asioissa, mutta ei sen pitäisi estää pitämästä kunnon meteliä näistä asioista. Sekin miten moni on valmis hyväksymään "vähäistä kiusaamista" on uskomatonta. On muka jotenkin isompi paha olla "hankala ihminen" kuin puolustaa itseään ja rakkaitaan. Itselläni on kai sitten jotenkin epäsuomalainen temperamentti. Mä nostan metelin heti ja yritän hoitaa ongelmat kuntoon, kun ne on vielä pieniä. Valtaosa tutuista taas kerää ensiksi raivoa pari vuotta ja räjähtää vasta sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen ulkoisen olemuksen perusteella profiloiminen onkin kyllä sitten helvetin tuoretta tavaraa ja loukkaantuminen sitäkin suurempas kun pitää näpäyttää närhen munat eli käytännössä olla vittumainen ihminen.

        Mä katoin äsken sen Britneyn dokkarin..

        Tuli mieleen, miten Suomessa lehdistö on kohdellut esim Tuksua tai Maisa Torppaa..
        Matti Nykäsestä taas on leivottu jonkinlaista jokamiehen sankaria, joka sanoo asiat miten ne on. Huolimatta siitä kuinka on syyllistynut puukottamisiin ja naisten hakkaamisiin. . Mutta hei, patsaan arvonen mies, kun osasisihan se hyppiä..🤢🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä suomalaisilla ihan oikeasti on vähän paha tapa olla hiukan turhan lammasmaisia. Tosin itse koen sen vaikka nyt tässä koronatilanteessa ilmenevän juuri päinvastaisissa asioissa, kuin useimmat sitä lammasmaisuutta huutelevat. Minusta se ilmenee mm. siinä, että me tosiaan olemme kiltisti kotona etätöissä ja pistämme lähes koko elämämme odotusvaihteelle, emmekä edes nosta helvetillistä älämölöä siitä, että jonkun juottoloiden sallitaan pitää ovensa auki. Musta on outoa, että vain kultuurintuottajat ja vasta nyt alkavat valittaa vaikka teattereita koskevista säädöksistä, samaan aikaan kun täysin turhia kokontumisia sallitaan muualla. Itse ymmärrän kyllä, että perustuslaki on kankea ja aiheuttaa ongelmia monessa näissä asioissa, mutta ei sen pitäisi estää pitämästä kunnon meteliä näistä asioista. Sekin miten moni on valmis hyväksymään "vähäistä kiusaamista" on uskomatonta. On muka jotenkin isompi paha olla "hankala ihminen" kuin puolustaa itseään ja rakkaitaan. Itselläni on kai sitten jotenkin epäsuomalainen temperamentti. Mä nostan metelin heti ja yritän hoitaa ongelmat kuntoon, kun ne on vielä pieniä. Valtaosa tutuista taas kerää ensiksi raivoa pari vuotta ja räjähtää vasta sitten.

        Se on tietynlaista tasapainoilua sen suhteen missä menee yksilönoikeuksien rajat ja milloin peli pitäisi viheltää poikki. Mun kokemusten mukaan Suomessa yksilönoikeudet on erittäin vahvat, jopa liian.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Se on tietynlaista tasapainoilua sen suhteen missä menee yksilönoikeuksien rajat ja milloin peli pitäisi viheltää poikki. Mun kokemusten mukaan Suomessa yksilönoikeudet on erittäin vahvat, jopa liian.

        Tai ainakin tietyissä asioissa. Sitten taas esim oman elämän lopettamisen suhteen ei, eikä myöskään sen suhteen saako yksilö aborttia/sterilisointia/adoptio-oikeutta.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Se on tietynlaista tasapainoilua sen suhteen missä menee yksilönoikeuksien rajat ja milloin peli pitäisi viheltää poikki. Mun kokemusten mukaan Suomessa yksilönoikeudet on erittäin vahvat, jopa liian.

        No siis en itse kykene ymmärtämään miten baareissa juopuminen olisi enemmän yksilönoikeus, kuin vaikka kirjastokäynti. Noissahan kyse on siitä, että kuuluvat eri lakien alaisuuteen. Meidän lakeja ei yksinkertaisesti ole kirjotettu tällaseen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vieläkään. Jotkut nuoret huorittelevat oikein kunnolla. Kukaan ei sano mitään, koska surkea käytös kuuluu nykyisin yksilöoikeuksiin.

        Suomessa on sama ongelma kaikessa. Lastensuojelu ei voi suojella, koska ei voi (muka) rajoittaa. Huumeita saa viedä lastenkotiin, joo ei voi tutkia reppua. Jos nuori lähtee hatkaan, ei voi etsiä.

        Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika.

        Korona sitten. On tehty rajoituksia , ihan hyvä. Mutta rajoitetaan vääriä asioita. Baareja ei tohdita sulkea, koska perustuslaki ja päläpälä. Ei tarvitse olla THL älytäkseen, että baareissa, lähikontakteissa, ilman maskia, alkoholipärskeissä korona leviää enemmän kuin museossa/kirjastoissa, jossa kaikilla maski ja turvavälit. Siitä huolimatta museot /kirjastot on suljettu ja baarit auki.

        Itseäni alkaa todella ärsyttää, että olen ollut vuoden etätöissä, välttänyt lähikontakteja, käyttänyt maskia aina poistuessani kotona. Jatkuu jatkuu. Koronaluvut on huipussaan koronaääliöiden takia. Suomi on ääliöiden ja kiusaamisen ymmärtäjien luvattu maa.

        "Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika."

        Juuri näin. Kun asioita yrittää nostaa esille päätyy jotkut tylsämieliset raakut syyttämään valehtelijaksi tai puljaillaan jollain vitun kostoretoriikalla. Ei savua ilman tulta, mikäli tuossa kehyksessä on muka pakko aiheista keskustella. Minusta ei ensinnäkään ole näin.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mä katoin äsken sen Britneyn dokkarin..

        Tuli mieleen, miten Suomessa lehdistö on kohdellut esim Tuksua tai Maisa Torppaa..
        Matti Nykäsestä taas on leivottu jonkinlaista jokamiehen sankaria, joka sanoo asiat miten ne on. Huolimatta siitä kuinka on syyllistynut puukottamisiin ja naisten hakkaamisiin. . Mutta hei, patsaan arvonen mies, kun osasisihan se hyppiä..🤢🤮

        Erittäin osuva verrokki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä suomalaisilla ihan oikeasti on vähän paha tapa olla hiukan turhan lammasmaisia. Tosin itse koen sen vaikka nyt tässä koronatilanteessa ilmenevän juuri päinvastaisissa asioissa, kuin useimmat sitä lammasmaisuutta huutelevat. Minusta se ilmenee mm. siinä, että me tosiaan olemme kiltisti kotona etätöissä ja pistämme lähes koko elämämme odotusvaihteelle, emmekä edes nosta helvetillistä älämölöä siitä, että jonkun juottoloiden sallitaan pitää ovensa auki. Musta on outoa, että vain kultuurintuottajat ja vasta nyt alkavat valittaa vaikka teattereita koskevista säädöksistä, samaan aikaan kun täysin turhia kokontumisia sallitaan muualla. Itse ymmärrän kyllä, että perustuslaki on kankea ja aiheuttaa ongelmia monessa näissä asioissa, mutta ei sen pitäisi estää pitämästä kunnon meteliä näistä asioista. Sekin miten moni on valmis hyväksymään "vähäistä kiusaamista" on uskomatonta. On muka jotenkin isompi paha olla "hankala ihminen" kuin puolustaa itseään ja rakkaitaan. Itselläni on kai sitten jotenkin epäsuomalainen temperamentti. Mä nostan metelin heti ja yritän hoitaa ongelmat kuntoon, kun ne on vielä pieniä. Valtaosa tutuista taas kerää ensiksi raivoa pari vuotta ja räjähtää vasta sitten.

        "Musta on outoa, että vain kultuurintuottajat ja vasta nyt alkavat valittaa vaikka teattereita koskevista säädöksistä, samaan aikaan kun täysin turhia kokontumisia sallitaan muualla. "

        Juuri ennen Paula Vesalan avautumista kulttuurialan rajoituksista ajattelin minäkin protestoida vääriä rajoituksia vastaan. Kulttuuri auki, baarit kiinni - näin päin sen pitäisi mennä. Voisi olla kolme viikko kaikki kiinni (paitsi ruokakaupat ja apteekit). Eikä haittaa vaikka on hiihtolomaviikot. Lunta löytyy jokapaikasta tällä hetkellä. Ja jos ei löydy, niin kolmen viikon reippailuloma ei ole kenellekään pahitteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika."

        Juuri näin. Kun asioita yrittää nostaa esille päätyy jotkut tylsämieliset raakut syyttämään valehtelijaksi tai puljaillaan jollain vitun kostoretoriikalla. Ei savua ilman tulta, mikäli tuossa kehyksessä on muka pakko aiheista keskustella. Minusta ei ensinnäkään ole näin.

        Ehkä pitäisi järjestää joku yleinen kiusaamisenestokomissio, jonne asioista voisi valittaa ja antaa näille sitten valtaoikeuksia puuttua asioihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vieläkään. Jotkut nuoret huorittelevat oikein kunnolla. Kukaan ei sano mitään, koska surkea käytös kuuluu nykyisin yksilöoikeuksiin.

        Suomessa on sama ongelma kaikessa. Lastensuojelu ei voi suojella, koska ei voi (muka) rajoittaa. Huumeita saa viedä lastenkotiin, joo ei voi tutkia reppua. Jos nuori lähtee hatkaan, ei voi etsiä.

        Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika.

        Korona sitten. On tehty rajoituksia , ihan hyvä. Mutta rajoitetaan vääriä asioita. Baareja ei tohdita sulkea, koska perustuslaki ja päläpälä. Ei tarvitse olla THL älytäkseen, että baareissa, lähikontakteissa, ilman maskia, alkoholipärskeissä korona leviää enemmän kuin museossa/kirjastoissa, jossa kaikilla maski ja turvavälit. Siitä huolimatta museot /kirjastot on suljettu ja baarit auki.

        Itseäni alkaa todella ärsyttää, että olen ollut vuoden etätöissä, välttänyt lähikontakteja, käyttänyt maskia aina poistuessani kotona. Jatkuu jatkuu. Koronaluvut on huipussaan koronaääliöiden takia. Suomi on ääliöiden ja kiusaamisen ymmärtäjien luvattu maa.

        Liikaa löysäillään lasten kasvatuksessa ja ihan kaikessa. Joskus vielä puhuttiin, että lapselle pitää asettaa rajat. Nyt ei missään. Lapsilla on oikeus tehdä mitä vaan - ja sitten tehdään. Nuorena murhataan, kun etsitään vielä niitä rajoja, joita siihen mennessä kukaan ei ole asettanut.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ehkä pitäisi järjestää joku yleinen kiusaamisenestokomissio, jonne asioista voisi valittaa ja antaa näille sitten valtaoikeuksia puuttua asioihin?

        Jonkinmoinen apu voisi olla digitalisaatiossa... jokaiseen kouluun, työpaikkaan, kaikkialle, mutta ainakin kouluun ja työpaikoille pitäisi tehdä sähköinen häirintähuoli-ilmoituskanava . Lakisääteisesti olisi PAKKO puuttua kiusaamisiin, ja nimenomaan puolustaa uhria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikaa löysäillään lasten kasvatuksessa ja ihan kaikessa. Joskus vielä puhuttiin, että lapselle pitää asettaa rajat. Nyt ei missään. Lapsilla on oikeus tehdä mitä vaan - ja sitten tehdään. Nuorena murhataan, kun etsitään vielä niitä rajoja, joita siihen mennessä kukaan ei ole asettanut.

        Nuorisorikollisuus on vähentynyt merkittävästi.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Nuorisorikollisuus on vähentynyt merkittävästi.

        Se on korvautunut maturikollisuudella


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on korvautunut maturikollisuudella

        Eikös mamut olekaan pääosin nuoria miehiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän vieläkään. Jotkut nuoret huorittelevat oikein kunnolla. Kukaan ei sano mitään, koska surkea käytös kuuluu nykyisin yksilöoikeuksiin.

        Suomessa on sama ongelma kaikessa. Lastensuojelu ei voi suojella, koska ei voi (muka) rajoittaa. Huumeita saa viedä lastenkotiin, joo ei voi tutkia reppua. Jos nuori lähtee hatkaan, ei voi etsiä.

        Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika.

        Korona sitten. On tehty rajoituksia , ihan hyvä. Mutta rajoitetaan vääriä asioita. Baareja ei tohdita sulkea, koska perustuslaki ja päläpälä. Ei tarvitse olla THL älytäkseen, että baareissa, lähikontakteissa, ilman maskia, alkoholipärskeissä korona leviää enemmän kuin museossa/kirjastoissa, jossa kaikilla maski ja turvavälit. Siitä huolimatta museot /kirjastot on suljettu ja baarit auki.

        Itseäni alkaa todella ärsyttää, että olen ollut vuoden etätöissä, välttänyt lähikontakteja, käyttänyt maskia aina poistuessani kotona. Jatkuu jatkuu. Koronaluvut on huipussaan koronaääliöiden takia. Suomi on ääliöiden ja kiusaamisen ymmärtäjien luvattu maa.

        "Koulu- ym. kiusaajialla on oikeus kiusata. Näin sen tulkitsen, koska kiusaamiseen ei puututa jämäkästi, ei voi syyllistää. Odotetaan ihmettä, että asia korjaantuisi itsestään. Sama homma työpaikoilla. On häirinnän nollatoleranssi, mutta kas kukaan ei puutu rankkaan vuosia kestäneeseen kiusaamiseen. Tai jos puuttuu, kiusaaminen on uhrin vika."

        Tämä ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta tuli tuosta mieleeni. Mä olen monesti miettinyt lukiessani juttuja jostain pitkään jatkuneesta kiusaamisesta ja miten niissä on ollut sana sanaa vastaan, että kuinka moinen on nykyaikana mahdollista. Voin ajatella naiivisti, mutta ehkä joku osaa kertoa paremmin. Mulla itselläni on alle kouluikäinen lapsi ja välillä on tullut mietittyä miten itse toimisin kiusaamistilanteessa. En mä ainakaan suostuis sellaseen sana sanaa vastaan tilnteeseen. Varustaisin tarpeen vaatiessa lapseni vaikka mikrofonilla ja vartalokameralla, joka lähettää tietonsa suoraan pilveen. Tekisin rikosilmoituksen joka hiivatin ihmisestä, jonka vaan voisin katsoa kykenevän jotenkin puuttumaan tilanteeseen ja jättävän puuttumatta. Tai jos olisin itse töissä kiusattu tai ahdisteltu, niin kyllä mä niistä jutuista itselleni todisteita järjestäisin, vaikka sitten nauhoittamalla ihan kaiken työpaikalla tapahtuvan.


    • Anonyymi

      Mä olen jo pitkään miettinyt tätä "naisviha" käsitettä. En jotenkin miellä valtaosaa näistä jutuista millään tavalla vihaan liittyviksi. Ehkä mulla on jotenkin erilainen käsitys siitä mitä viha on. Tai sitten kyseinen käsite "naisviha" on harhaanjohtava. Itse koen näissä olevan kyse empatian puutteesta, väliinpitämättömyydestä, hyväksikäytöstä, jne. Muistan itse tuolloin 2000- luvun alussa seuraaneeni mm. Britney Spearsin kohtelua ja hänen kanssaan saman ikäisenä nuorena naisena pidin sitä jo silloin täysin asiattomana. En kyennyt käsittämään miten mikään siitä oli muka ok.

      • Anonyymi

        Niin se tuntuu menevän, että jos kun ne hermot sitten lopulta menee ja pikkuisen peltiä taputtelee, niin nainen on heti hullu, mutta toimittajia pieksevä mies on vain dynaaminen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se tuntuu menevän, että jos kun ne hermot sitten lopulta menee ja pikkuisen peltiä taputtelee, niin nainen on heti hullu, mutta toimittajia pieksevä mies on vain dynaaminen mies.

        Mutta onko kyse lopulta vihasta vai siitä, että toinen noista skenaarioista myy lehtiä ja toinen ei? Itse olen taipuvainen uskomaan ennemmin tuohon jälkimmäiseen syyhyn. Rahanhimo ja ahneus peittävät alleen ymmärryksen kohteen inhimillisyydestä. Sitten jos tuohon vielä yhdistetään empatian puute, kykenemättömyys asettaa itsensä sen toisen ihmisen tilanteeseen, niin lopputulos on tuo. Rehellisesti sanoen itseäni häiritsi silloin aikanaan eniten se, miten suojaton esimerkiksi tuo mainittu laulajatar oli. Korppikotkien ilmaantuminen lienee ollut odotettavissa, mutta esim. se, että kumpikaan vanhemmista ei ollut oikeastaan millään tasolla muurina noin nuoren edessä, oli minusta kummallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko kyse lopulta vihasta vai siitä, että toinen noista skenaarioista myy lehtiä ja toinen ei? Itse olen taipuvainen uskomaan ennemmin tuohon jälkimmäiseen syyhyn. Rahanhimo ja ahneus peittävät alleen ymmärryksen kohteen inhimillisyydestä. Sitten jos tuohon vielä yhdistetään empatian puute, kykenemättömyys asettaa itsensä sen toisen ihmisen tilanteeseen, niin lopputulos on tuo. Rehellisesti sanoen itseäni häiritsi silloin aikanaan eniten se, miten suojaton esimerkiksi tuo mainittu laulajatar oli. Korppikotkien ilmaantuminen lienee ollut odotettavissa, mutta esim. se, että kumpikaan vanhemmista ei ollut oikeastaan millään tasolla muurina noin nuoren edessä, oli minusta kummallista.

        Kyllä media ja sitä kautta koko ympäristö käsittelee kun media esittelee asioita sukupuolittuneilla käytännöillä. Tätä ei voi kiistää, eikä sen vaikutuksista kaikkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onko kyse lopulta vihasta vai siitä, että toinen noista skenaarioista myy lehtiä ja toinen ei? Itse olen taipuvainen uskomaan ennemmin tuohon jälkimmäiseen syyhyn. Rahanhimo ja ahneus peittävät alleen ymmärryksen kohteen inhimillisyydestä. Sitten jos tuohon vielä yhdistetään empatian puute, kykenemättömyys asettaa itsensä sen toisen ihmisen tilanteeseen, niin lopputulos on tuo. Rehellisesti sanoen itseäni häiritsi silloin aikanaan eniten se, miten suojaton esimerkiksi tuo mainittu laulajatar oli. Korppikotkien ilmaantuminen lienee ollut odotettavissa, mutta esim. se, että kumpikaan vanhemmista ei ollut oikeastaan millään tasolla muurina noin nuoren edessä, oli minusta kummallista.

        Britney oli tuote. Hänellä ei ollut sanavaltaa, ei tukea mistään. Hermot, huumeet. Ihmekös että kävi huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Britney oli tuote. Hänellä ei ollut sanavaltaa, ei tukea mistään. Hermot, huumeet. Ihmekös että kävi huonosti.

        " Spearsin isä unelmoi tyttärensä supertähteydestä jo kun Britney oli teini-ikäinen.

        – Ainoa asia, minkä Jamie minulle koskaan sanoi, oli että ”tyttärestäni tulee niin rikas, että hän ostaa minulle veneen”. "

        Että tältä pohjalta. Nyt 39-vuotiaana B on isänsä holhouksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä media ja sitä kautta koko ympäristö käsittelee kun media esittelee asioita sukupuolittuneilla käytännöillä. Tätä ei voi kiistää, eikä sen vaikutuksista kaikkeen.

        Ei media ole mikään itseellinen entiteetti. Media on juuri sitä mitä me median kuluttajina sallimme sen olevan. Itse en kykene puhumaan mistään "naisvihasta". Musta se on typerä termi. Eihän me puhuta "eläinvihastakaan", kun puhumme vaikka tehotuotannosta tai lihansyönnistä. Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin ihan samasta ilmiöstä. Voitontavoittelusta ja väliinpitämättömyydestä kohteen kärsimyksrn edessä. Toki toisessa puhutaan ravinnosta ja toisessa pelkästä viihteestä, mutta ilmiö on pitkälti sama. Harvassa yrityksessä jätetään nainen palkkaamatta koska naisia vihattaisiin. Enemmän se on tottumattomuutta ja sitä, että asiassa nähdään (olemattomiakin) ongelmia. Todellisiakin ongelmia on (yrityksen kannalta). Vaikka nyt mahdollinen äitiysloma on yrityksen näkökulmasta ihan todellinen ja vakava riski. Ei lisääntymisikäistä naista syrjitä pääasiassa minkään vihan ajamana, vaan ihan oikean yrityksen talouteen liittyvän riskin vuoksi. Siksi ratkaisun pitäisi lähteä rakenteelliselta puolelta. Asennekasvatus ei poista yrityksen taloudellista riskiä.


      • Mä taas en ole seurannut Britneytä lainkaan, muistan kyllä ne lehtiotsikot, joiden mukaan Britney on hullu, koska ajeli päänsä kaljuksi.. 🙄

        Niin siis se " viha", joka liitetään kohdistuvan sukupuoleen, ihonväriin..yms.. ei niinkään ole sitä mitä se tekijä ( välttämättä) kokee, kuin miten sen kohde sen kokee, ja mihin se voi johtaa...Siis se, että kun joku "alempiarvoinen" ei hyväksy alempiarvoisuuttaan, niin saa kokea sen vihan, jolla se yritetään ns lyödä takaisin paikoilleen.

        Tai näin mä sen tulkitsen.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mä taas en ole seurannut Britneytä lainkaan, muistan kyllä ne lehtiotsikot, joiden mukaan Britney on hullu, koska ajeli päänsä kaljuksi.. 🙄

        Niin siis se " viha", joka liitetään kohdistuvan sukupuoleen, ihonväriin..yms.. ei niinkään ole sitä mitä se tekijä ( välttämättä) kokee, kuin miten sen kohde sen kokee, ja mihin se voi johtaa...Siis se, että kun joku "alempiarvoinen" ei hyväksy alempiarvoisuuttaan, niin saa kokea sen vihan, jolla se yritetään ns lyödä takaisin paikoilleen.

        Tai näin mä sen tulkitsen.

        Mä en kyllä osaa nähdä sitä "vihaa" missään isommassa mittakaavassa. Yksittäisten yksilöiden kohdalla tietysti ja jos se yksittäinen yksilö sattuu korkeaan asemaan, niin lopputulema voi olla rumaa katsottavaa. Toi takaisinlyöminenkin on tavallinen reaktio oikeestaan kaikkeen muutokseen liittyen. Valtaosa ihmisistä on hyvinkin muutosvastarintasia. "Ennen" oli kaikki paremmin ja aika kultaa muistot. Asiat pitää selittää ja perustella kauheen perusteellisesti, että kykenis näkeen muutoksen olleen parempaan suuntaan. Jos just mulla itellä ei liity johonkin negatiivisia kokemuksia, niin voi olla vaikee tajuta jollakin mulla liittyvän. Jos just mä en ole joutunu huuteluiden ja kähmintöjen kohteeksi, niin onko se sitten muka ollu kellekään niin pahaa. Pitkälti empatian puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kyllä osaa nähdä sitä "vihaa" missään isommassa mittakaavassa. Yksittäisten yksilöiden kohdalla tietysti ja jos se yksittäinen yksilö sattuu korkeaan asemaan, niin lopputulema voi olla rumaa katsottavaa. Toi takaisinlyöminenkin on tavallinen reaktio oikeestaan kaikkeen muutokseen liittyen. Valtaosa ihmisistä on hyvinkin muutosvastarintasia. "Ennen" oli kaikki paremmin ja aika kultaa muistot. Asiat pitää selittää ja perustella kauheen perusteellisesti, että kykenis näkeen muutoksen olleen parempaan suuntaan. Jos just mulla itellä ei liity johonkin negatiivisia kokemuksia, niin voi olla vaikee tajuta jollakin mulla liittyvän. Jos just mä en ole joutunu huuteluiden ja kähmintöjen kohteeksi, niin onko se sitten muka ollu kellekään niin pahaa. Pitkälti empatian puutetta.

        Empatian puutetta ja valkopesua tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei media ole mikään itseellinen entiteetti. Media on juuri sitä mitä me median kuluttajina sallimme sen olevan. Itse en kykene puhumaan mistään "naisvihasta". Musta se on typerä termi. Eihän me puhuta "eläinvihastakaan", kun puhumme vaikka tehotuotannosta tai lihansyönnistä. Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin ihan samasta ilmiöstä. Voitontavoittelusta ja väliinpitämättömyydestä kohteen kärsimyksrn edessä. Toki toisessa puhutaan ravinnosta ja toisessa pelkästä viihteestä, mutta ilmiö on pitkälti sama. Harvassa yrityksessä jätetään nainen palkkaamatta koska naisia vihattaisiin. Enemmän se on tottumattomuutta ja sitä, että asiassa nähdään (olemattomiakin) ongelmia. Todellisiakin ongelmia on (yrityksen kannalta). Vaikka nyt mahdollinen äitiysloma on yrityksen näkökulmasta ihan todellinen ja vakava riski. Ei lisääntymisikäistä naista syrjitä pääasiassa minkään vihan ajamana, vaan ihan oikean yrityksen talouteen liittyvän riskin vuoksi. Siksi ratkaisun pitäisi lähteä rakenteelliselta puolelta. Asennekasvatus ei poista yrityksen taloudellista riskiä.

        "Harvassa yrityksessä jätetään nainen palkkaamatta koska naisia vihattaisiin. Enemmän se on tottumattomuutta ja sitä, että asiassa nähdään (olemattomiakin) ongelmia. Todellisiakin ongelmia on (yrityksen kannalta). Vaikka nyt mahdollinen äitiysloma on yrityksen näkökulmasta ihan todellinen ja vakava riski. Ei lisääntymisikäistä naista syrjitä pääasiassa minkään vihan ajamana, vaan ihan oikean yrityksen talouteen liittyvän riskin vuoksi. Siksi ratkaisun pitäisi lähteä rakenteelliselta puolelta. Asennekasvatus ei poista yrityksen taloudellista riskiä."

        Tää pätkä on niin totta! En mäkään näe haluttomuudessa palkata nuorta naista juurikaan naisvihaa. Pikemmin siinä on just toi riskipuoli. Lisääntymisikäsen naisen pitää olla hakijana sen verran parempi, että se riski on perusteltu. Sano tän vähän häpeillen, näin naispuolisena ja myöskin useamman työntekijän palkanneena. Ikävä fakta kuitenkin on, että tolla on paljon väliä. Sanon ihan suoraan, että mä en mielelläni palkaa lisääntymisikästä naista suoraan vakituiseen työsuhteeseen. Oon kaks kertaa kokenu sen, että koeajan jälkeen nainen jää alle vuoden päästä äitiyslomalle. Siinähän olet työnantajana jumissa, eroon et pääse ja silti pakko alottaa kouluttaminen alusta. Paskamainen tilanne ja ainakin omassa firmassani täysin kestämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Harvassa yrityksessä jätetään nainen palkkaamatta koska naisia vihattaisiin. Enemmän se on tottumattomuutta ja sitä, että asiassa nähdään (olemattomiakin) ongelmia. Todellisiakin ongelmia on (yrityksen kannalta). Vaikka nyt mahdollinen äitiysloma on yrityksen näkökulmasta ihan todellinen ja vakava riski. Ei lisääntymisikäistä naista syrjitä pääasiassa minkään vihan ajamana, vaan ihan oikean yrityksen talouteen liittyvän riskin vuoksi. Siksi ratkaisun pitäisi lähteä rakenteelliselta puolelta. Asennekasvatus ei poista yrityksen taloudellista riskiä."

        Tää pätkä on niin totta! En mäkään näe haluttomuudessa palkata nuorta naista juurikaan naisvihaa. Pikemmin siinä on just toi riskipuoli. Lisääntymisikäsen naisen pitää olla hakijana sen verran parempi, että se riski on perusteltu. Sano tän vähän häpeillen, näin naispuolisena ja myöskin useamman työntekijän palkanneena. Ikävä fakta kuitenkin on, että tolla on paljon väliä. Sanon ihan suoraan, että mä en mielelläni palkaa lisääntymisikästä naista suoraan vakituiseen työsuhteeseen. Oon kaks kertaa kokenu sen, että koeajan jälkeen nainen jää alle vuoden päästä äitiyslomalle. Siinähän olet työnantajana jumissa, eroon et pääse ja silti pakko alottaa kouluttaminen alusta. Paskamainen tilanne ja ainakin omassa firmassani täysin kestämätön.

        Tämäkin nainen tunnustaa häpeillen ihan saman asian. Meille ei ole palkattu suoraan yhtään naista. Yks kertomas kaltanen kokemus entisestä työpaikasta riitti. Meillä on naisia töissä vain omistajariskillä ja friikkuina. Pienessä firmassa ei ole mahollista ottaa riskiä äitiyslomasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Spearsin isä unelmoi tyttärensä supertähteydestä jo kun Britney oli teini-ikäinen.

        – Ainoa asia, minkä Jamie minulle koskaan sanoi, oli että ”tyttärestäni tulee niin rikas, että hän ostaa minulle veneen”. "

        Että tältä pohjalta. Nyt 39-vuotiaana B on isänsä holhouksessa.

        #freebritney! Fanit ovat alkaneet jo jokin aika liikehtiä britneyn tueksi, koko holhouskuvio on vähintäänkin hämärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se tuntuu menevän, että jos kun ne hermot sitten lopulta menee ja pikkuisen peltiä taputtelee, niin nainen on heti hullu, mutta toimittajia pieksevä mies on vain dynaaminen mies.

        Juu, tuohan oli suoraan siitä dokkarista.. Aggressiivinen nainen - hullu.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Juu, tuohan oli suoraan siitä dokkarista.. Aggressiivinen nainen - hullu.

        Aattelepa mitkä olis olleet otsikot, jos hän olis tehnyt hotellihuoneelle samat, mikä on normia rokkarimiesten jäljiltä 😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Spearsin isä unelmoi tyttärensä supertähteydestä jo kun Britney oli teini-ikäinen.

        – Ainoa asia, minkä Jamie minulle koskaan sanoi, oli että ”tyttärestäni tulee niin rikas, että hän ostaa minulle veneen”. "

        Että tältä pohjalta. Nyt 39-vuotiaana B on isänsä holhouksessa.

        Näin just. Tostahan on pari ihan vertailukohtaa. Naisartisteja, jotka olivat tuossa hetkessä samanikäisiä ja täysin yhtälailla seksualisoimalla markkinoituja, joilla oli siinä "turvanaan" selvästi voimakkaampi tukiverkko. He eivät hypänneet huipulle samalla voimakkuudella, mutta heitä ei myöskään hyväksikäytetty läheskään yhtä rajusti median puolelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kyllä osaa nähdä sitä "vihaa" missään isommassa mittakaavassa. Yksittäisten yksilöiden kohdalla tietysti ja jos se yksittäinen yksilö sattuu korkeaan asemaan, niin lopputulema voi olla rumaa katsottavaa. Toi takaisinlyöminenkin on tavallinen reaktio oikeestaan kaikkeen muutokseen liittyen. Valtaosa ihmisistä on hyvinkin muutosvastarintasia. "Ennen" oli kaikki paremmin ja aika kultaa muistot. Asiat pitää selittää ja perustella kauheen perusteellisesti, että kykenis näkeen muutoksen olleen parempaan suuntaan. Jos just mulla itellä ei liity johonkin negatiivisia kokemuksia, niin voi olla vaikee tajuta jollakin mulla liittyvän. Jos just mä en ole joutunu huuteluiden ja kähmintöjen kohteeksi, niin onko se sitten muka ollu kellekään niin pahaa. Pitkälti empatian puutetta.

        No Suomessa puhutaankin yleensä sovinismista.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No Suomessa puhutaankin yleensä sovinismista.

        Eihän homofobiakaan varsinaisesti fobiaa tarkoita..

        Aiheellinen lakimuutos tulossa..

        https://yle.fi/uutiset/3-11797932


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Harvassa yrityksessä jätetään nainen palkkaamatta koska naisia vihattaisiin. Enemmän se on tottumattomuutta ja sitä, että asiassa nähdään (olemattomiakin) ongelmia. Todellisiakin ongelmia on (yrityksen kannalta). Vaikka nyt mahdollinen äitiysloma on yrityksen näkökulmasta ihan todellinen ja vakava riski. Ei lisääntymisikäistä naista syrjitä pääasiassa minkään vihan ajamana, vaan ihan oikean yrityksen talouteen liittyvän riskin vuoksi. Siksi ratkaisun pitäisi lähteä rakenteelliselta puolelta. Asennekasvatus ei poista yrityksen taloudellista riskiä."

        Tää pätkä on niin totta! En mäkään näe haluttomuudessa palkata nuorta naista juurikaan naisvihaa. Pikemmin siinä on just toi riskipuoli. Lisääntymisikäsen naisen pitää olla hakijana sen verran parempi, että se riski on perusteltu. Sano tän vähän häpeillen, näin naispuolisena ja myöskin useamman työntekijän palkanneena. Ikävä fakta kuitenkin on, että tolla on paljon väliä. Sanon ihan suoraan, että mä en mielelläni palkaa lisääntymisikästä naista suoraan vakituiseen työsuhteeseen. Oon kaks kertaa kokenu sen, että koeajan jälkeen nainen jää alle vuoden päästä äitiyslomalle. Siinähän olet työnantajana jumissa, eroon et pääse ja silti pakko alottaa kouluttaminen alusta. Paskamainen tilanne ja ainakin omassa firmassani täysin kestämätön.

        No, nythän tuo tilanne on muuttumassa. Samalla tietysti myös isien oikeudet paranevat..👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        #freebritney! Fanit ovat alkaneet jo jokin aika liikehtiä britneyn tueksi, koko holhouskuvio on vähintäänkin hämärä.

        Netti on nostanut naisten ja vähemmistöjen äänen ihan uusiin ulottuvuuksiin..👍👍👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aattelepa mitkä olis olleet otsikot, jos hän olis tehnyt hotellihuoneelle samat, mikä on normia rokkarimiesten jäljiltä 😛

        Pakkohoitoon?
        No ei tietenkään...


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No, nythän tuo tilanne on muuttumassa. Samalla tietysti myös isien oikeudet paranevat..👍

        Todella toivon niin. Tietysti sen tässä tajuaa miten epäreilu tuo meidänkin rekrytointi on ja pari oikeasti erittäin pätevää naista on jäänyt palkkaamatta. Enkä siis todellakaan haluaisi itse olla siinä vastapuolen saappaissa. Meillä esim. kun tarvitaan tekijä johonkin hommaan, niin on vielä vähän auki haetaanko vakituista, määräaikasta, friikkua, vai miten. Se selkiytyy siinä kun nähdään millasia tarjokkaita tulee eteen. Jos tarjolle tulee erittäin pätevä mies, niin ei sitä vakituisuuden tarjoamista oikeastaan juuri edes mietitä Onhan se ihan törkeän epäreilu tilanne, mutta minkäs teet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aattelepa mitkä olis olleet otsikot, jos hän olis tehnyt hotellihuoneelle samat, mikä on normia rokkarimiesten jäljiltä 😛

        Tuli vielä mieleen Ozzy Osbourne..
        Yritti oman vaimonsakin tappaa..

        Oliko äitinsä holhouksessa? 😯


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen Ozzy Osbourne..
        Yritti oman vaimonsakin tappaa..

        Oliko äitinsä holhouksessa? 😯

        Estettiinkö tapaamasta lapsiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella toivon niin. Tietysti sen tässä tajuaa miten epäreilu tuo meidänkin rekrytointi on ja pari oikeasti erittäin pätevää naista on jäänyt palkkaamatta. Enkä siis todellakaan haluaisi itse olla siinä vastapuolen saappaissa. Meillä esim. kun tarvitaan tekijä johonkin hommaan, niin on vielä vähän auki haetaanko vakituista, määräaikasta, friikkua, vai miten. Se selkiytyy siinä kun nähdään millasia tarjokkaita tulee eteen. Jos tarjolle tulee erittäin pätevä mies, niin ei sitä vakituisuuden tarjoamista oikeastaan juuri edes mietitä Onhan se ihan törkeän epäreilu tilanne, mutta minkäs teet.

        "Jos tarjolle tulee erittäin pätevä mies, niin ei sitä vakituisuuden tarjoamista oikeastaan juuri edes mietitä"

        Siis ei mietitä edes kahdesti, vaan vakituisuuden tarjoaminen on lähes automaatio. Anteeksi epäselvä lause. ☺


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Juu, tuohan oli suoraan siitä dokkarista.. Aggressiivinen nainen - hullu.

        Näinpä näin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aattelepa mitkä olis olleet otsikot, jos hän olis tehnyt hotellihuoneelle samat, mikä on normia rokkarimiesten jäljiltä 😛

        "Naisartisti romahti kesken koti-illan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisartisti romahti kesken koti-illan"

        Jotenkin musta tuo "romahti" on liian kevyt sana. En tiedä löytyykö suomenkielestä hyvää vastinetta mental meltdown:lle, mutta ne englanninkieliset otsikot olisivat varmasti olleet vähintään tuolla tasolla. Joku olisi varmasti keksinyt vieläkin raflaavampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin nainen tunnustaa häpeillen ihan saman asian. Meille ei ole palkattu suoraan yhtään naista. Yks kertomas kaltanen kokemus entisestä työpaikasta riitti. Meillä on naisia töissä vain omistajariskillä ja friikkuina. Pienessä firmassa ei ole mahollista ottaa riskiä äitiyslomasta.

        Ja sitten tuollaisia pikkufirmoja pitää vielä pitää pystyssä väkisin verorahoilla, vaikka suoraan myönnetään, ettei haluta työllistää eikä sitouttaa työntekijöitä. Mun mielestä tämmöiset "yritykset" saa syrjiä niin paljon kun huvittaa, mutta senttiäkään ei mitään tukiaisia ja verohelpotuksia sitten myönnetä. Joko se firma on taloudeltaan niin terve, että pärjää omillaan tai sitten surutta konkurssiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten tuollaisia pikkufirmoja pitää vielä pitää pystyssä väkisin verorahoilla, vaikka suoraan myönnetään, ettei haluta työllistää eikä sitouttaa työntekijöitä. Mun mielestä tämmöiset "yritykset" saa syrjiä niin paljon kun huvittaa, mutta senttiäkään ei mitään tukiaisia ja verohelpotuksia sitten myönnetä. Joko se firma on taloudeltaan niin terve, että pärjää omillaan tai sitten surutta konkurssiin.

        Johan oli päättömiä päätelmiä, joille ei ollut mitään pohjaa lainatussa tekstissä. Erikoista selvästi mieheksi itsensä identifioivan vetää herne noin syvälle nenään naisiin kohdistuvasta syrjinnästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan oli päättömiä päätelmiä, joille ei ollut mitään pohjaa lainatussa tekstissä. Erikoista selvästi mieheksi itsensä identifioivan vetää herne noin syvälle nenään naisiin kohdistuvasta syrjinnästä.

        Perustele. Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea yrityksiä, jotka selvästi rikkovat lakeja? Koska sitä tuo sukupuolen perusteella syrjiminen on. Joo kyllä firmat saa päättää ketä palkkaa ja miksi, mutta omilla rahoillaan. Turha tulla veroeuroja anomaan, varsinkin kun niitä euroja kantaa yhteiseen pottiin myös ne naiset, jotka ei näille firmoille kuitenkaan kelpaa.

        Tulos tai ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele. Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea yrityksiä, jotka selvästi rikkovat lakeja? Koska sitä tuo sukupuolen perusteella syrjiminen on. Joo kyllä firmat saa päättää ketä palkkaa ja miksi, mutta omilla rahoillaan. Turha tulla veroeuroja anomaan, varsinkin kun niitä euroja kantaa yhteiseen pottiin myös ne naiset, jotka ei näille firmoille kuitenkaan kelpaa.

        Tulos tai ulos.

        Lähdetään nyt ensiksi vaikka tästä ... missä näit minkäänlaisen viittauksen mihinkään yhteiskunnan tukeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustele. Miksi yhteiskunnan pitäisi tukea yrityksiä, jotka selvästi rikkovat lakeja? Koska sitä tuo sukupuolen perusteella syrjiminen on. Joo kyllä firmat saa päättää ketä palkkaa ja miksi, mutta omilla rahoillaan. Turha tulla veroeuroja anomaan, varsinkin kun niitä euroja kantaa yhteiseen pottiin myös ne naiset, jotka ei näille firmoille kuitenkaan kelpaa.

        Tulos tai ulos.

        Mietitään seuraavaksi syrjintää ja mitä se todella on. Jos paikka on avoimessa haussa ja siihen jätetään tietoisesti valitsematta nainen, niin kyllä se on syrjintää. Entä jos paikka ei koskaan ole avoimessa haussa, vaan siihen rekrytoidaan suoraan jo tunnettu henkilö. Onko se lopulta syrjintää? Ketä syrjitään, jos muita hakijoita ei ole eikä kenelläkäön muulla ole mitään tietoa ko. työn olemassaolosta?


    • Anonyymi

      Ei naisia saa vihata. Se on kiellettyä.

    • Anonyymi

      2000-luvun alusta on jo aikaa, mutta tietyt asiat ovat ajattomia ja eivät muutu koskaan.

      Niin tuolloin kuin nykyäänkin naisseuraa löytää vain jos juo viinaa ja käy yökerhossa bilettämässä. 2000-luvun alussa viinamiehet löysivät naisseuraa ja ovat nyt perheellisiä miehiä. Raittiit miehet eivät juoneet tuolloin viinaa ja nyt ovat yksinäisiä vanhoja poikia.

      t. viinamies

      • Kyllä muuttuvat.


      • Anonyymi

        .". mutta tietyt asiat ovat ajattomia ja eivät muutu koskaan."

        Ei se ihan noinkaan mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .". mutta tietyt asiat ovat ajattomia ja eivät muutu koskaan."

        Ei se ihan noinkaan mene.

        Onneksi.


    • Anonyymi

      Julkkismediahan aina kertoo sitä mitä ihmiset haluavat kuulevan. Ja tyhmät ihmiset uskoo kaiken eikä kyseenalaista koskaan mitään.

      • Netti on antanut äänen niillekin, jotka lammasmedian äänen kyseenalaistavat..😊

        Esim: Metoo, BLM ja LGBT...


    • Anonyymi

      Nykyajan feminismi ja cancel-kulttuuri on mennyt jo täysin skitsofreenikseksi. Samaan aikaan kauhistellaan kuinka Britney Spearsia seksualisoitiin, kun nykypäivän Miley Cyrukset esittelevät setämiehille vaginaansa pyytämättä. Kun naisilla on vapaus, he seksualisoivat itse itsensä ilman miehiäkin. Jokainen amerikkalainen pikkutyttö haluaa tänä päivänä kuten wetasspussystä laulava Cardi B.

      Siitäs saatte kaikki toksiset miehet, jotka haluatte vain alistaa naisen seksiobjektiksi. Tulevaisuuden wetasspussynaiset eivät enää alistu pelkkään lähetyssaarnaaja-asentoon.
      https://www.youtube.com/watch?v=gOIhjEpTAzk

      • Anonyymi

        Tämä!!! Naisen alisteisesta asemasta ja vallasta kiihottuvat miehet kokee pahaa impotenssia, kun naiset ottavat oman seksuaalisuutensa ja sen käytön ja esittämisen omiin käsiinsä. Muistan kuinka hämmentyneitä tälläiset miehet olivat jo silloin kun Madonna ensimmäisten joukossa itse seksualisoi itsensä, omilla ehdoillaan, jopa aggressiivisesti. Se oli ennenkuulumatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä!!! Naisen alisteisesta asemasta ja vallasta kiihottuvat miehet kokee pahaa impotenssia, kun naiset ottavat oman seksuaalisuutensa ja sen käytön ja esittämisen omiin käsiinsä. Muistan kuinka hämmentyneitä tälläiset miehet olivat jo silloin kun Madonna ensimmäisten joukossa itse seksualisoi itsensä, omilla ehdoillaan, jopa aggressiivisesti. Se oli ennenkuulumatonta.

        Tässähän se pihvi juuri on. On vissi eto sillä seksualisoiko nainen itse itsensä ja rahastasko hän itse omalla seksuaalisuudellaan vai seksualisoiko hänet joku muu ja rahastasko sillä joku muu. Naiset ovat pikkuhiljaa ottamassa itse ohjat tässä asiassa ja määrittelevät itse miten ja missä määrin itseään esineellistävät. Juuri tämä tuntuu olevan kovin hämentävää tietylle ihmisjoukolle (jossa on mukana myös naisia).


    • Anonyymi

      Onko yllätys että artikkelin kirjoittaja on harmaatakin harmaampi RUMILUS!

    • Anonyymi

      Tätä palstaa kun lukee, niin miesviha näkyy olevan todella syvää.
      Tosin täällä on muutenkin vain katkeria feministejä, niin sehän nyt ei anna koko kuvaa suomesta, että yhteen paikkaan on jumiutunut yhteiskunnan pohjasakkaa.
      Viha sana on muutenkin tullut terminä "olla erimieltä" sanan tilalle, koska sanomalla "ne vihaa" sillä saa paremmin lietsottua samanmielisiä toisen puolen kimppuun.

      Esimerkkejä: Jos kritisoi naisen käyttäytymistä siihen saa vastauksen "ne vihaa naisia"
      Jos kritisoi hallitusta sanotaan "te vihaatte naisia ja demokratiaa"
      Jos sanoo, että susikantaa pitää vähentää sanotaan "susiviha on kovaa"
      Jos haluaa hillita haittamaahanmuuttoa sanotaan "te vihaatte ulkomaalaisia" jne jne.

      "Vihaa" ei näytä olevan se, jos nainen kritisoi miehen käyttäytymistä tai "setämiestittelee" jne.
      Vihaa ei tunnu olevan se, jos hallitusmyönteiset haukkuu ja solvaa politiikan oikean laidan puolueita.
      Vihaa ei tunnu olevan se, jos susimielinen luonnosta erkaantunut kaupunkilainen haukkuu ja halveksii susia metsästäviä henkilöitä.
      Vihaa ei tunnu olevan suomalaisia kohtaan se, että maahanmuuttomyönteinen ottaa mieluummin tänne satatuhatta uutta maahanmuuttajaa kelan korvauksien piiriin ja näistä tulevat kustannukset maksattaa sitten oman maan vähäosaisilla muunmuassa energiaveroin sakottamalla.

      Tästä näkee hyvin kuinka uusanarkistikansallissosialistit pyrkivät kahtiajaoin hajoittamaan maata enemmän kuin koskaan suomen historian aikana. Ei näköjään opittu siitäkään miten samanlainen hihhuli aikanaan saksassa kokeili tätä samaa "parempi kansa vastaan huonompi kansa" asetelmaa.

    • Anonyymi

      Naiset saavat mitä tilaavat

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe