Briggs&Stratton 3,5 hv Classic bensatankki

Anonyymi

Sain tuollaisen ruohonleikkurin mutta ei oikein tunnu pelittävän. Pitää varmaan ottaa tankki irti kaasareineen ja puhdistaa molemmat. Onnistuuko tankin irrotus ilman että bensa valuu maahan? Tyhjennän tankin sitten irrotuksen jälkeen kun ei ole millä imeä tankki tyhjäksi ennen irrotusta.

26

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnistuu.

    • Anonyymi

      Pitäis onnistua, näppäränä pakettina irtoaa koko hoito. Kun nyt kerran purkamaan ja huoltamaan alat niin kannattais ehkä kaasuttimen kalvo samalla vaihtaa - jos laitteella jo ikää niin saattaa olla hapertunut. Ja ilmansuodattimen pesu ja uudelleenöljyäminen. Nuo jo saattaa auttaa käyntiongelmiin.

    • Anonyymi

      Onkohan noita vanhan liiton riks rattonin kaasutin-tankki -yhdistelmiä jossakin valmiina varaosana ei ehkä edes maksa enempää kuin se kalvo ?

      • Anonyymi

        Kalvo maksaa vain pari euroa.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Ajattelinkin vaihtaa kalvon kunhan näen mikä tyyppi kyseessä. Motonetistä ajattelin hakea.

    • Anonyymi

      Vielä tuli mieleen että kuinka tuon tankin saa parhaiten puhdistettua kunnolla? Vai olenko jo hieman liiankin tarkka 😀

      • Anonyymi

        Kuuma kus ja ravistelu, näin entiset metsurit teki niin kauan kuin nalkkiin män


      • Anonyymi

        Vähän epäilen että ongelmat tankista johtuisivat jos ei siellä nyt ihan hirveätä sakkaa ole pohjalla.


    • Anonyymi

      Ja varmaan oot jo tulpan tarkistanut ja löytyykö puristuksia (selvä vastus narusta vetäessä)?

    • Anonyymi

      Yhden koneen olen korjannut missä muovinen imusarja oli lohjennut sylinterinpuolipäästä. Kone ei imenyt bensaa edes kurkkuun kaatamalla.

    • Anonyymi

      Brigs&straponissa tyyppivika on venttiilien välys ja ohjarit joita ei edes ole ja venat jää aina auki.
      Vaihda tecumsin kone, on pronssipuslat ja oikeet laakerit sekä ölöljypumppu. Toimii

    • Anonyymi

      Tarkennetaan sen verran että eka kerralla leikkaus sujui melko hyvin mutta alamäkeen piti ajaa varovasti/hitaasti. Käyntiin lähti laakista. Toka kerralla samat paitsi alamäki leikattava todella hiljaa ettei sammunut ja sai nykiä ainakin puolenkymmentä kertaa ja ryppyä useamman kerran. Kolmannella kerralla ei meinannut lähteä käyntiin millään ja ryyppyä piti antaa usean kerran. Kävi vain ehkä 2-3min ja sammui. Pätkissä sain leikattua jotenkuten. Kun kallistin konetta eteenpäin se sammuin. Taaksepäin kallistettaessa kierrokset nousivat eikä sammunut. Käynti ollut kokoajan aaltoilevaa joka viittaa vanhaan bensaa usean sivuston perusteella. Tankissa oli ties miten vanhaa bensaa mutta lisäsin tuoretta ennen toista ajoa ja kolmannella vielä lisää.

      • Anonyymi

        Eikös siellä oo sellainen ilmavirran mukana heiluva viipotin joka säätelee niitä kierroksia, sen toiminta kannattaa myös tsekata, onko sinne jäänyt roskaa, risua tms. Ja tietty se kaasarin kalvon kunto.


      • Anonyymi

        Itsellänikin tällä hetkellä käytössä (tai "käytössä", kun bensakone ei käynnisty, ) Briggs&Stratton -moottorilla toimiva Partner -merkkinen leikkuri.

        Käynnistysongelmat eivät ole kivoja, joten harkinnassa on korvata tuo bensiiniruohonleikkuri sähköruohonleikkurilla, siis jatkojohdon kanssa käytettävällä 230 V versiolla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17027915/paras-sahkoruohonleikkuri-230v-


    • Anonyymi

      Jos kuumana ei lähde käyntiin ja jos käy huonosti niin venttiilit kantaa, minulla oireil näin,venttiilien lyhennyksenjälkeen käy kuin sveitsiläinen kello ja bensiinin kulutus pieneni lähes puolella

    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa selvästi ensimmäisessä viestissä mikä ei toimi ja miten se oireilee.

      • Anonyymi

        Ei kannata. Maallikoiden tarinat on aina vääriä ja ristiriitaisia.


      • Anonyymi

        Oho, täälläpä on vedetty purut nokkaan 😀


    • Anonyymi

      Aika alkeellisia koneita nuo rattonin kalvokoneet. Karkeakäyntisiä ja joka vuosi vaatii jotain huolto-osaa ja moottorihuoltoa. Ne on suuniteltu tarkoituksella jälkimarkkinat mielessä ja siksi rattonin huolto ja varaosa saatavuus on paras. Jopa vanhoihin malleihin löytyy.
      Oon siirtynyt hondiin. Niissä ei ole vuosittaisia osanvahtoja. Pelkät öljyt ja teroitukset.

      • Anonyymi

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja koneen ostaa joka toinen vuosi, eikös olekin tosi kestäväksi tehty pehmennetty liikkeellelähtö? 😂

        Jossakin on joku viisas mies joka ymmärsi tämän.


    • Anonyymi

      Alkuperäisen kysymyksen esittäjänä vaihdoin nyt kalvon. Vanha oli venynyt todella paljon. Myös vanha bensa oli todella ruosteen väristä. Nyt kun kalvo ja bensa on vaihdettu niin laakista käyntiin ja toimii hienosti. Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

      • Anonyymi

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa että sait toimimaan! Ja että viitsit kirjoittaa tänne miten se onnistui, näin tästä ehkä on hyötyä jollekin muullekin.

        Oliko muuten niin että yksi ja sama kalvo käy suurinpiirtein kaikkiin 3,5hv b&s:eihin vain oliko siinä vaihtoehtoja? Joskus tuollaisen olen vaihtanut, mutta ei enää muista.

        Niitä on ainakin kahta. Vanhempia löytyy vieläkin varaosaliikkeistä vaikka viimeisimmät löytyy kahdeksankymmentä luvun alkupuolen koneista.


    • Anonyymi

      Tankin tasoitushionta, jossain asiantuntevassa kansikoneistamossa.

      Toimii sen jälkeen kuin juna vessa.

      • Anonyymi

        Erinomainen aktivointi vinkki! Tämä tuskin jää tähän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe