Influenssakaudesta ennakoidaan tavanomaista ärhäkämpää

Anonyymi

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ote artikkelista:
      Apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen nosti esiin influenssan aiheuttamia vakavia jälkisairauksia, joista on saatu viime vuosina uutta tutkimustietoa. Niihin lukeutuvat keuhkokuume, äkillinen hengitysvajausoireyhtymä ARDS, verenmyrkytys, sydänlihastulehdus ja sydäninfarkti.

Influenssan jälkitautina voi ilmaantua myös sydämen vajaatoimintaa, aivotulehdusta, aivoverenkiertohäiriötä ja Guillan-Barren syndroomaa.

• Anonyymi

Vuoden 2016 lokakuun ja 2017 toukokuun välisenä aikana tehohoidossa oli Suomessa kuukausittain paljon enemmän infulenssapotilaita kuin nyt on ollut kertaakaan 'koronaepidemian' aikana. Koronapotilaiksihan on laskettu KAIKKI infulenssapotilaat maaliskuusta 2020 alkaen. Vasta nyt lokakuun lopulla 2021 on muka muut infulenssaa aiheuttavat virukset jälleen aktivoituneet. Uskokoon ken haluaa.
        2016-2017 räkäkautena kuoli infulenssaan n. 1200 ihmistä
        Koronaan on kuollut reilut tuhat, yli kolme kertaa pitemmällä ajanjaksolla.

• Anonyymi

Influenssarokotuksen ihmiset ovat tottuneet ottamaan, siis ne ryhmät jotka sen maksutta saavat, toivottavasti myös tänä vuonna. Minulla aika varattu influenssarokotukseen 2.11. ja koronan kolmanteen menen heti kun ajan saan.

• Anonyymi

Kai sen kolmannen koronapiikin ja influenssa rokotuksen voi tilata samalla puhelulla. Aamulla nokka valuu kirkasta nestettä.
      Kunnon influenssaa en ole kokenut moneen vuoteen. Ehkä rokotteiden ansiosta.

• Kaksi kertaa olen ottanut influenssapiikin. Nyt aion ottaa, kun ikääkin tulee koko ajan lisää.
      1980-luvulla olen sairastanut influenssan.
      10-vuotta sitten oli lievä flunssa, en edes muista koska sitä ennen.
      Nuo jäkitaudithan ne ovat vaarallisempia, kuin itse tauti.

• Anonyymi

Rokote annetaan kausi-influenssaa vastaan, joka yleensä alkaa levitä joulukuussa.

Ihminen voi sairastaa monta flunssa vuodessa tietämättäänkin.
        Nuhainen olo voi olla flunssaviruksen aiheuttama.

Terveyskirjaston arvion mukaan Suomessa sairastetaan vuosittain noin 10–20 miljoonaa hengitystieinfektiota eli kansankielellä nuhakuumetta tai flunssaa.
        Aina ei tule kuumetta.

Erilaisia hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia on laskentatavasta riippuen noin 200. Rino-virukset aiheuttavat noin kolmanneksen tai jopa puolet hengitystieinfektioista, arvioi Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Rokote annetaan kausi-influenssaa vastaan, joka yleensä alkaa levitä joulukuussa.

Ihminen voi sairastaa monta flunssa vuodessa tietämättäänkin.
        Nuhainen olo voi olla flunssaviruksen aiheuttama.

Terveyskirjaston arvion mukaan Suomessa sairastetaan vuosittain noin 10–20 miljoonaa hengitystieinfektiota eli kansankielellä nuhakuumetta tai flunssaa.
        Aina ei tule kuumetta.

Erilaisia hengitystieinfektioita aiheuttavia viruksia on laskentatavasta riippuen noin 200. Rino-virukset aiheuttavat noin kolmanneksen tai jopa puolet hengitystieinfektioista, arvioi Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin infektiosairauksien ylilääkäri Asko Järvinen.

Näinhän se on.
        Itse vaan olen säästynyt niin flunssilta kuin influenssiltakin. Lääkärin juttua yksi päivä luin, missä hän sanoi, että terve ihminen sairastaa n. 2-4 flunssaa vuodessa.
        Taidan sen suhteen olla superterve. Omaisten joukossa olen joka vuosi ollut, kun joku sairas.
        Vastustuskyky on aina ollut hyvä.
        Olen ootellut koska paikallislehdessä ilmoitetaan influenssarokotusten alkaminen.

• Anonyymi

Onnellinen olet, kun olet vastustuskykyinen ja pysyt terveenä. Flunssat heikentävät yleiskuntoa pitkäksi aikaa tässä iässä ja juuri jälkitaudit ovat vaarallisia.
        Minäkin olen miettinyt milloin rokotuksia alkaa saada. Koskaan ei ole tullut ongelmia flunssarokotuksista.
        Ensimmäisestä koronarokotuksesta tuli lähes neljän viikon terveyssongelmat,
        toisesta ei mitään. Piti olla päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnellinen olet, kun olet vastustuskykyinen ja pysyt terveenä. Flunssat heikentävät yleiskuntoa pitkäksi aikaa tässä iässä ja juuri jälkitaudit ovat vaarallisia.
        Minäkin olen miettinyt milloin rokotuksia alkaa saada. Koskaan ei ole tullut ongelmia flunssarokotuksista.
        Ensimmäisestä koronarokotuksesta tuli lähes neljän viikon terveyssongelmat,
        toisesta ei mitään. Piti olla päinvastoin.

Mulla aika inf.rokotukseen 1.10 ja korona kolmoseen 15.12.

Mummu 71 v

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Näinhän se on.
        Itse vaan olen säästynyt niin flunssilta kuin influenssiltakin. Lääkärin juttua yksi päivä luin, missä hän sanoi, että terve ihminen sairastaa n. 2-4 flunssaa vuodessa.
        Taidan sen suhteen olla superterve. Omaisten joukossa olen joka vuosi ollut, kun joku sairas.
        Vastustuskyky on aina ollut hyvä.
        Olen ootellut koska paikallislehdessä ilmoitetaan influenssarokotusten alkaminen.

Eikö netti kerro. Sieltä mä katsoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö netti kerro. Sieltä mä katsoin.

Juu, käväsin kaupungin terveystoimen nettisivuilla.
        Tänään on alkanut varauksien otto. Netin kautta. En mä puhelimella päässyt viimeksikään. mulla on se chatti kännyssä, mistä mä viimeksikin tilasin.
        26 päivä alkanut kolmannen koronarokotuksenkin ajanvaraus, kyllä siinä riskiryhmätkin (ikä) mainittiin.
        Sitte siinä oli ne, jotka sai alle 6 viikon välein 1 ja 2 annoksen.
        En pidä kiirettä, mulla oli väli 3kk.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Juu, käväsin kaupungin terveystoimen nettisivuilla.
        Tänään on alkanut varauksien otto. Netin kautta. En mä puhelimella päässyt viimeksikään. mulla on se chatti kännyssä, mistä mä viimeksikin tilasin.
        26 päivä alkanut kolmannen koronarokotuksenkin ajanvaraus, kyllä siinä riskiryhmätkin (ikä) mainittiin.
        Sitte siinä oli ne, jotka sai alle 6 viikon välein 1 ja 2 annoksen.
        En pidä kiirettä, mulla oli väli 3kk.

Myöhemmin on kerrottu, että toisesta rokotuksesta tuli oireita kun se alussa annettiin lyhyellä välillä. Tiedä häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Myöhemmin on kerrottu, että toisesta rokotuksesta tuli oireita kun se alussa annettiin lyhyellä välillä. Tiedä häntä.

Jaa, tuota en ole kuullutkaan. Voipi olla noinkin.
        Sain sitä Corminaty-rokotetta, ei tullut mulle mitään siitä ja väli oli tuo 3kk.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Jaa, tuota en ole kuullutkaan. Voipi olla noinkin.
        Sain sitä Corminaty-rokotetta, ei tullut mulle mitään siitä ja väli oli tuo 3kk.

Ensin väli oli noin 21 vrk, mutta sitten sitä päätettiin pidentää,
        että rokotetta riittäisi useammalle ensimmäiseen kertaan.
        Myöhemmin on kerrottu, että tulee parempi teho, jos väli on pitempi.
        En tajua miksi, kun en ole lääkäri.
        Sitten väli muutettiin noin 12 viikoksi, mutta kun tartunnat alkoivat lisääntyä,
        todettiin, että toisen voi antaa jo kuuden viikon jälkeen varmuudeksi.
        Kahdeksan viikon jälkeen ensimmäisen teho oli noussut suunnilleen
        maksimaaliseen tehoon.
        Onko pari viikkoa toisen rokotuksen jälkeen teho on noussut maksimiin ?
        Näin olen lukenut.
        Jokunen on saanut tartunnan toisen rokotuksen jälkeen,
        kun siitä on liian vähän aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten väli muutettiin noin 12 viikoksi, mutta kun tartunnat alkoivat lisääntyä,
        maksimaaliseen tehoon.
        Näin olen lukenut.

nm viime viikolla toisen rokotuksen saanut

• Anonyymi kirjoitti:

maksimaaliseen tehoon.
        Näin olen lukenut.

Voisi ajatella, että tuo tehokkuus liittyy siihen kuinka vasta-aineita muodostuu.
        Kai siinä jotain keskiarvoa on haettu, koska yksillösyys vaikuttaa myös.
        Luin jostain, että muut sairaudet vähentää vasta-aineiden muodosta ja altistaa koronalle, vaikka on 2 rokotusta saanut.
        Ehkäpä koko totuutta tietävät edes tutkijat ja onko sellaista olemassakaan.
        Toivotaan, että virus tekee sellaisia mutaatioita, että heikentää itseään.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Voisi ajatella, että tuo tehokkuus liittyy siihen kuinka vasta-aineita muodostuu.
        Kai siinä jotain keskiarvoa on haettu, koska yksillösyys vaikuttaa myös.
        Luin jostain, että muut sairaudet vähentää vasta-aineiden muodosta ja altistaa koronalle, vaikka on 2 rokotusta saanut.
        Ehkäpä koko totuutta tietävät edes tutkijat ja onko sellaista olemassakaan.
        Toivotaan, että virus tekee sellaisia mutaatioita, että heikentää itseään.

Toivotaan, että virukselle tapahtuisi käänne kuin Japanissakin.
        Virus alkoi odottamatta laantua, vaikka mitään erikoisia muutoksia ei tehty.
        Pinta-alaltaan pienessä Japanissa asuu yli 120 miljoonaa ihmistä.
        Menneellä viikolla tartuntoja on ollut keskimäärin vain 270 päivässä.

• Anonyymi

Viime tiistaina arvauskeskuksessa tyttö tökkäsi piikin käsivarteen.
      Jos oikein muistan, se oli kahdeksas kerta ko.rokotetta. Ei ole ollut rokotteesta ongelmia eikä infulenssaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      114
      3625
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      14
      1580
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      14
      1468
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1356
    5. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      287
      1323
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      19
      1206
    7. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      71
      881
    8. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      113
      822
    9. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      9
      812
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      60
      769
    Aihe