Kun "tulin uskoon" odottelin aikani että minut "kadtettaisiin Pyhällä hengellä" mitään ei tapahtunut. Ei sitten yhtään mitään. Kielillä puhumista pidetään merkkinä Pyhän hengen kasteesta ja minua alkoi ahdistamaan ettei sellaista ole vain tullut.
Sitten päätin että alan vaan puhumaan kielillä. Kielillä puhuminen on hirvittävän helppoa. Sen kun vaan mölisee menemään.
Erään kerran sitten puhuin "kielillä" seurakunnan kokouksessa niin evankelistamme tuli selittämään että oli muka puhunut hepreaa ja kertoili mitä kaikkea olin muka puhunut.
Kielten selittäminen ja kielillä puhuminen on kumpikin ihmisestä itsestään lähtevä ilmiö ja sen tietää jokainen joka tuota siansaksaa höpisee
Kielilläpuhumisesta
48
599
Vastaukset
- Anonyymi
Mielenkiinnosta kysyn, että mistä tiedät tulleesi uskoon ja miksi pitää mölistä?
- Anonyymi
>>Kielillä puhumista pidetään merkkinä Pyhän hengen kasteesta ja minua alkoi ahdistamaan ettei sellaista ole vain tullut.<<
Kielillä puhuminen ei ole mikään varma merkki Pyhän Hengen kasteesta.
Wikipediassa on käsitelty helluntailaisuudessa olevaa harhaoppia vanhurskaudesta, joka todistettaisiin kielillä puhumalla. Niin asia ei ole.
Wikipedia:
Helluntailaisuudessa vanhurskauden käsite noudattaa suurimmalta osin luterilaista protestanttista näkemystä. Helluntailaisuus kuitenkin korostaa yliaistillisten kokemusten merkitystä sen varmistukseksi, että on saanut vanhurskauden Jumalalta. Opin mukaan kielillä puhumisen lahja antaa pelastusvarmuuden, koska helluntailaisuudessa sitä pidetään sinettinä vanhurskaudesta.[46]
"Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen." (2. Kor. 1:21,22)
Muut kristilliset suuntaukset ovat esittäneet kritiikkiä kielillä puhumisen tuomasta pelastusvarmuudesta sillä argumentilla, että Jeesuksen sanojen mukaan ei kaikki hänen nimessään ihmeitä tehneet pelastu, jos he ovat eläneet laittomuudessa. Jeesus myös kertoi väärien profeettojen kykenevän tekemään yliluonnollisia ihmeitä.[47] Jeesuksen sanojen mukaan vanhurskaus tulee Jumalan tahdon tekemisestä.[48]
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt. 7:21-23)
"Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." (Joh. 12:50)- Anonyymi
Kyllä kirkkoherroista lähtien puhutaan kielillä, armolahjat heillä uskovina toimii, piispoista en tiedä, kun en tunne. Täällä Youtubessa on paljon armolahjoista opetusta ja kielilläpuhmista kirkkoherran puheissa, kuinka esim. Jumala toimii heidän kauttaan. Linkkiä on palstalla nähty vasta, ettei homma ole pimennossa. USKOVILLA luterilaisilla kyllä armolahjat on esissä.
Taitaa olla niin, että sinua ei tunneta herra, herra puheissasi Jumalan edessä. Et käsitä Pyhän Hengen tarkoituksellista toimintaa, koska juuri Herran toiminnassa on Pyhän Hengen armolahjat, Herrantyö on Jumalan ja
ehkä vauvavalelija uskoontulemattomat heillä on vain oma henki - pienellä h-lla. kun ei olla uskossa - vaan askossa. - Anonyymi
Tämä on totta. Helluntailaisuuden mukaan ihminen ei pelastu vaan joutuu helvettiin, jos ei puhu kielillä. Siinä ei pelkkä Jeesuksen uhri ja uskominen syntien sovitukseen riitä. Tämä on niin monesti kuultu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kirkkoherroista lähtien puhutaan kielillä, armolahjat heillä uskovina toimii, piispoista en tiedä, kun en tunne. Täällä Youtubessa on paljon armolahjoista opetusta ja kielilläpuhmista kirkkoherran puheissa, kuinka esim. Jumala toimii heidän kauttaan. Linkkiä on palstalla nähty vasta, ettei homma ole pimennossa. USKOVILLA luterilaisilla kyllä armolahjat on esissä.
Taitaa olla niin, että sinua ei tunneta herra, herra puheissasi Jumalan edessä. Et käsitä Pyhän Hengen tarkoituksellista toimintaa, koska juuri Herran toiminnassa on Pyhän Hengen armolahjat, Herrantyö on Jumalan ja
ehkä vauvavalelija uskoontulemattomat heillä on vain oma henki - pienellä h-lla. kun ei olla uskossa - vaan askossa.Helluntailaisuudessa opetetaan Raamatun vastaisesti armolahjoista.
Pyhä Henki ilmenee ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa Jumalan oikeuksia siis käskyjä. Ihmeet eivät ole silloin merkki voitelusta, jos ihminen ei noudata käskyjä.
On olemassa Pyhän Hengen antamia armolahjoja ja myös sellaisia ihmeitä, jotka eivät ole Pyhästä Hengestä. Helluntailaiset eivät ymmärrä, että ratkaisevaa on, noudattaako käskyjä vai ei. Se kertoo onko saanut Pyhän Hengen kasteen vai ei.
Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Kielillä puhuminen ei ole mikään merkki pelastuksesta, jos ei noudata käskyjä. Jumala ei tunne niitä, jotka eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta uskossa Herraan Jeesukseen, vaikka he olisivat puhuneet kielillä.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
5 Moos 13:1 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
2 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
3 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
4 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.
Yleisesti ottaen helluntailaisuudessa ei noudateta Jumalan käskyjä, joten sellaisen laittomuuden vahvistukseksi tapahtuneet ihmeet eivät ole Jumalasta. Sen sijaan helluntailaisuudessa on paljon vääriä profeettoja ja naispappeja, joiden hedelmä on laittomuus, minkä takia he eivät pelastu.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuudessa opetetaan Raamatun vastaisesti armolahjoista.
Pyhä Henki ilmenee ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa Jumalan oikeuksia siis käskyjä. Ihmeet eivät ole silloin merkki voitelusta, jos ihminen ei noudata käskyjä.
On olemassa Pyhän Hengen antamia armolahjoja ja myös sellaisia ihmeitä, jotka eivät ole Pyhästä Hengestä. Helluntailaiset eivät ymmärrä, että ratkaisevaa on, noudattaako käskyjä vai ei. Se kertoo onko saanut Pyhän Hengen kasteen vai ei.
Hes 36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan. [Room.
7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Kielillä puhuminen ei ole mikään merkki pelastuksesta, jos ei noudata käskyjä. Jumala ei tunne niitä, jotka eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta uskossa Herraan Jeesukseen, vaikka he olisivat puhuneet kielillä.
Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.
5 Moos 13:1 "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon
2 ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia.
3 Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne.
4 Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.
Yleisesti ottaen helluntailaisuudessa ei noudateta Jumalan käskyjä, joten sellaisen laittomuuden vahvistukseksi tapahtuneet ihmeet eivät ole Jumalasta. Sen sijaan helluntailaisuudessa on paljon vääriä profeettoja ja naispappeja, joiden hedelmä on laittomuus, minkä takia he eivät pelastu.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Aivan oikein. Myös toisissa uskonnoissa osataan puhua kielillä. Intialaiset fakiirit ja afrikkalaiset shamaanit osaavat myös puhua kielillä, mikä ei ole Jumalasta.
Kannattaa lukea tarkasti se helluntaikertomus Apostolien teoista. Se kielilläpuhuminen on klassinen juopottelutarina. Seurueen päihtymystason noustessa äänen voimakkuus kasvaa, estot vähenee, kaikki alkavat mölistä mitä sylki suuhun tuo ja kaikki tuntuvat ymmärtävän toistensa mölinää…ja klassinen selitys kiinni jäädessä: Eihän kukaan voi olla humalassa vielä sunnuntaiaamuna”. Ei saatana, tähän uskoo vielä joku nykyaikana ja tehnyt humalaisten mölinästä ja kaatuilusta oman lahkonsa tavaramerkin 🤣🤣🤣
Tässä on jo humalatila, nousuhumala. Kaikki mölisevät, ymmärtävät toisiaan, kaulailevat ja ovat kavereita.
8 Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
11 toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia – ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja.»
Ja tässä joku ulkopuolinen irvileuka kertoo totuuden.
13 Mutta jotkut pilkkasivat: »He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä.»
Ja tässä klassinen juoppojen selitys.
14 Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä:»Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
15 Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette – nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti.- Anonyymi
Typerää mussutusta, että sylki lentää. Raamattu jo itse kumoaa puheellesi, kun puheenvuorosi sanat on sanottu raamatussa ja siihen oli kirjoituksissa vastattu - että porukka oli selvinpäin.
Etkö lue kirjoituksia? Siksi eksyt.. Anonyymi kirjoitti:
Typerää mussutusta, että sylki lentää. Raamattu jo itse kumoaa puheellesi, kun puheenvuorosi sanat on sanottu raamatussa ja siihen oli kirjoituksissa vastattu - että porukka oli selvinpäin.
Etkö lue kirjoituksia? Siksi eksyt..Miten niin on selvää, että porukka on selvinpäin? Heidänhän epäiltiin olevan juovuksissa makeasta viinistä? Kuinka usein spurgujen on sanottu olevan juovuksissa ja aiheuttavan häiriöitä, mutta spurgut itse väittää, etteivät he näin aamusta ennen alkojen aukeamista voi olla kännissä. Näin on käynyt lukemattomia kertoja ja sama selitys pätee tähän helluntain metelöintiin Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö lue kirjoituksia? Siksi eksyt..Kristityillä on huomenlahjana mölyäminen, tätä tapakulttuuria on tutkittu vuosisatoja laihoin tuloksin.
- Anonyymi
Älä aloittaja tee tahaltesi itsellesi suupilkan tuomiota.
Lihassa kun puhuu, niin saastaisuus tulee hyvin esiin.
https://www.youtube.com/watch?v=XINjYpq7890
Kirkkoherra - luterilaisuudesta - ole hyvä - Anonyymi
Kielilläpuhuminen on vasta yritys tavoitella täydellistä hurmostilaa. Pitäisivät edes lapset kaukana jo alkuvaiheessa omituisista harrastuksistaan.
- Anonyymi
Todella siansaksaa kirjoitat. Täysin keksitty aloitus.
- Anonyymi
> Kun "tulin uskoon" odottelin aikani että minut "kadtettaisiin Pyhällä hengellä"...
Eli mitä tarkoittaa "uskoon tuleminen"? Sitä, että uskot mitä Jeesus sanoi ja olet uskollinen hänelle?
Jokaisen olisi hyvä tietää, että Pyhä Henki on totuuden henki.
"Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta."
Joh. 15:26
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Joh. 16:13
Jos sinulla on Pyhä Henki, löydät totuuden. - Anonyymi
Minkä takia sinun olisi puhuttava eri kielillä puhumisen armolahjalla, ellei Isä Jumalan Pyhä Henki katso sitä tarpeelliseksi kohdallasi?
Vaativatko helluntailaiset kokouksissaan kielilläpuhumista, tai ajatteletko itse olevasi ns. 'ykkösluokan' uskovainen, jos puhut kielillä, tai jonkun muun syyn vuoksi?- Anonyymi
helluntailaiset luotttaa vasta sitten, että on "oikea" uskova, kun on kielilläpuhumisen armolahja.
elikkä suurinpiirtein vaaditaan. - Anonyymi
Ajatteletko sinä, että joku uskova ei tarvitse kielilläpuhumisen armolahjaa?
Jumalan Sana sanoo. että kielilläpuhuva rakentaa itseään. Ajatteletko
Jumalan tarkoittavan, ettei kaikkien uskovien tarvitse rakentaa itseään?
Eikö Jumala anna kaikille uskoville, vaikka he sitä pyytävät, rakennustarpeita?
Jumalan Sana kehottaa uskovia tavoittelemaan armolahjoja runsaasti.
Lisäksi Raamattu lupaa, että anova saa. Jos kerran Jumala kehottaa
uskovia pyrkimään osallisiksi parhaimmista armolahjoista ja pyytämään
niitä runsaasti, miksi Jumala eväisi kielilläpuhumisen arolahjan sitä
Häneltä pyytävältä ihmiseltä? Perustele Raamatulla Jumalan mahdollinen
evääminen.
Jos ajattelet jonkun uskovan olevan poikkeus Jumalan Sanasta, miten
perustelet poikkeustapaukset Raamatulla? Tahdotko itse olla poikkeus
Jumalan Sanan ilmoituksista vai tahdotko, että Jumalan Sana toimii
kohdallaisi ja muissakin uskovissa niin kuin on kirjoitettu?
Minä itse en uskoon tulon jälkeen tahtonut olla poikkeus. Siksi anoin
ja puhun kielillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatteletko sinä, että joku uskova ei tarvitse kielilläpuhumisen armolahjaa?
Jumalan Sana sanoo. että kielilläpuhuva rakentaa itseään. Ajatteletko
Jumalan tarkoittavan, ettei kaikkien uskovien tarvitse rakentaa itseään?
Eikö Jumala anna kaikille uskoville, vaikka he sitä pyytävät, rakennustarpeita?
Jumalan Sana kehottaa uskovia tavoittelemaan armolahjoja runsaasti.
Lisäksi Raamattu lupaa, että anova saa. Jos kerran Jumala kehottaa
uskovia pyrkimään osallisiksi parhaimmista armolahjoista ja pyytämään
niitä runsaasti, miksi Jumala eväisi kielilläpuhumisen arolahjan sitä
Häneltä pyytävältä ihmiseltä? Perustele Raamatulla Jumalan mahdollinen
evääminen.
Jos ajattelet jonkun uskovan olevan poikkeus Jumalan Sanasta, miten
perustelet poikkeustapaukset Raamatulla? Tahdotko itse olla poikkeus
Jumalan Sanan ilmoituksista vai tahdotko, että Jumalan Sana toimii
kohdallaisi ja muissakin uskovissa niin kuin on kirjoitettu?
Minä itse en uskoon tulon jälkeen tahtonut olla poikkeus. Siksi anoin
ja puhun kielillä.Millä tavalla te sitten rakennatte itseänne kun puhutte kielillä? Oletteko koskaan edes tuota miettineet? Seurakuntaa rakensi vain se, kun puhui jotain ymmärrettävää kieltä, jotta ne jotka olivat eri maista/kielistä ymmärtäisivät mitä puhuttiin. nykyään Raamattu on käännetty melkein kaikille kielille, ainut paikka missä kielilläpuhumista voisi tarvita on sellaisen kansan parissa, minkä kielelle ei ole vielä Raamattua käännetty eivätkä he osaa esim.englantia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla te sitten rakennatte itseänne kun puhutte kielillä? Oletteko koskaan edes tuota miettineet? Seurakuntaa rakensi vain se, kun puhui jotain ymmärrettävää kieltä, jotta ne jotka olivat eri maista/kielistä ymmärtäisivät mitä puhuttiin. nykyään Raamattu on käännetty melkein kaikille kielille, ainut paikka missä kielilläpuhumista voisi tarvita on sellaisen kansan parissa, minkä kielelle ei ole vielä Raamattua käännetty eivätkä he osaa esim.englantia.
Sinulla ei ole mitään osuutta Jumalan valtakuntaan eikä Pyhän Hengen lahjoihin. Raamattu varoittaa: ei yksikään heistä ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isillensä; ei yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.
- Anonyymi
Raamattu sanoo, ettei kaikki puhu - esim. kielillä.
Muista - Pyhän Hengen lahjat ja kuka ne jakaa. Et sinä, vaan Henki.
Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta kirjoitusten mukaan anteeksi, ei nyt - eikä tulevassa.
Otatko tuomiosi Herran edessä vastaan?
Olkiukoilla on osa - helvetin tulessa. SEllaiset rakennukset palavat tuhkaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla te sitten rakennatte itseänne kun puhutte kielillä? Oletteko koskaan edes tuota miettineet? Seurakuntaa rakensi vain se, kun puhui jotain ymmärrettävää kieltä, jotta ne jotka olivat eri maista/kielistä ymmärtäisivät mitä puhuttiin. nykyään Raamattu on käännetty melkein kaikille kielille, ainut paikka missä kielilläpuhumista voisi tarvita on sellaisen kansan parissa, minkä kielelle ei ole vielä Raamattua käännetty eivätkä he osaa esim.englantia.
Kirjoituksesi [Anonyymi 17.05.2022 02:23 ] on lihasta käsin liikkeellä -- mutu -- uskovaisuudessasi.
Kultaisen vasikan uskontosi - Siinainvuoren juurella katselee Egyptiin, sinne sopii vauvavalelut, sekä muu seka- pakanuususkonnot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoituksesi [Anonyymi 17.05.2022 02:23 ] on lihasta käsin liikkeellä -- mutu -- uskovaisuudessasi.
Kultaisen vasikan uskontosi - Siinainvuoren juurella katselee Egyptiin, sinne sopii vauvavalelut, sekä muu seka- pakanuususkonnotJa Katso: konekiväärin laulettua, häntä ja uskoa, ei enään ollut!
- Anonyymi
Aloittaja, jatkat oman pääsi harhojen postaamista. ET OLE KOSKAAN OTTANUT JEESUSTA VASTAAN!!!! ET OLE USKOSSA!!!!
- Anonyymi
"kukin kuuli heidän puhuvan HEIDÄN OMAA kieltänsä"
Apt: 2: 6
"kuulemme kukin SEN MAAN kieltä, jossa olemme syntyneet"
Apt: 2: 8
nykyään ei Alkuseurakunnan kaltaista kielilläpuhumista ??- Anonyymi
Jätät tapasi mukaan pois totuuden ja pätkit Sanan sinun pääsi harhoihin sopiviin paloihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jätät tapasi mukaan pois totuuden ja pätkit Sanan sinun pääsi harhoihin sopiviin paloihin.
raamatun san ei ole koskaan harhaa, mikään raamatunteksit, ei kkumoa , mitä on raamatussa kirjoitettu.
- Anonyymi
Helluntailaisten hurmoshenkien aiheuttama molotus ei ole mitään samanlaista kuin helluntain tapahtumat, jossa puhuttiin oikeita vieraita kieliä.
Helluntailaisten sekavat hurmosmolotukset ei todellakaan rakenna ihmistä eikä seurakuntaa. Päinvastoin saa aikaan riitoja ja hajaannusta.
Paavali itsekin kutsuu lopuksi sellaista pelkäksi sielulliseksi molotukseksi "glossolaliaksi", jota sanaa hän siitä "kielillä" puhumisesta käyttää.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.- Anonyymi
Mollottamien on sinulle tuttua, ja Sinä valhejuutalaineen luterilainen täällä molotat!!!!
- Anonyymi
Helluntain ainutkertainen kieli-ihme oikeine vieraine kielineen oli vain Jumalan merkki, että evankeliumi ja kaste syntien anteeksisaamseksi ja Pyhän Hengen lahan saamiseksi kasteessa kuuluu kaikille maailman kansoille ja eri kielisille ihmisille, koska kaikki ovat syntisiä Jumalan edessä. Helluntaina kastettiin vedellä ja Hengellä 3000 imistä, joissa oli joukossa noita vieraiden kielien edustamia ihmisiä, jotka olivat saaneet synnin tunnon ja halusivat, että Jumala pesee synnit pois kasteessa ja antaisi heille Pyhän Hengen lahjan, kuten Pietari puheessaan sanoi kasteessa tapahtuvan. Syntien pesu ja Pyhän Hengen lahjan saaminen.
Jeesus kun käski kastaa kaikki maailman ihmiset omiksi opetuslapsikseen. Koska kaikki maailman ihmiset ovat syntisiä heti syntymästään lähtien Adamin sukuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mollottamien on sinulle tuttua, ja Sinä valhejuutalaineen luterilainen täällä molotat!!!!
Sodomian-kakara, kannattaisi opetella lukemaan ja lopettaa molottaminen eli tyhjän jauhaminen.
Et ymärrä edes tämän merkitystä: "Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?"
- Anonyymi
Aloittaja on puhunut parhamoita - mielessään ja ihmetteli, kun ei enää kaatuile, kuten kapakkareissuilla on tapana. Se toinen henki kyllä heittelee -
ja kun lihassa hakee vastaavuutta, niin pakanuuden pilkkakielillä tulee noita aloituksia.
Ja se toinen henki koko ajan sitten hökeltää perhana- perhana perhana seisoo ja perhana makaa - olen vauvakasteltu - Anonyymi
Kielillä puhuminen tarkoittaa selvästi tunnistettavaa puhumista, jonka joku kieltä osaava voi tulkita muille. Tarkoitukseton mölinä ja mumina ei ole kielillä puhumista vaan itseään esilletuovaa teatteria tai mielenterveysongelma. Kielilläpuhumisen lahja oli verhaiskristillisen seurakunnan erityispiirre kun vieraiden kielten opiskelu ja puhuminen ei ollut yleistä. Nyt tilanne on toinen kuten sanottiin että tällaiset lahjat tulevat katoamaan.
Kannattaa keskittyä sirkustemppujen sijasta Raamatun sanoman ymmärtämiseen kun siinä näkyy olevan petrattavaa.- Anonyymi
Anonyymi
21.05.2022 09:09
Köyhää tuo oma mölinäsi ja toistojen toisto. Mölisepä jostain muustakin.
Kun liha alkaa puhua ja arvostella jopa armolahjoja, siinä heittää jopa oman pesuvetensä pois.
On perin outoa, että teknologian kultakaudella, jolloin maailmassa on lukematon määrä kameralla ja mikrofonilla varustettuja kännyköitä, valvontakameroita tms, ei onnistuttu nappaamaan yhtäkään kuvaa mistään hengestä, joka on joidenkin sanojen mukaan ilmestynyt aivan kasvojen eteen, saanut kotkottamaan eläinten kielellä ja kiemurtelemaan lattialla hengellisen orgasmin kourissa.
- Anonyymi
Ehkä se on tarkoitettukin rautakanki uskoville herätykseksi, kun armolahjat on kuolleet monen kohdalla, kun lyödään sarkamenttikirjalla kovasti päähän.
siihen juuri tarvitaankin nokan eteen röhkimistä- haukkumista ja kierimistä- saatte pohtia, että onko jotain teidän kohdalla jäänyt huomaamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on tarkoitettukin rautakanki uskoville herätykseksi, kun armolahjat on kuolleet monen kohdalla, kun lyödään sarkamenttikirjalla kovasti päähän.
siihen juuri tarvitaankin nokan eteen röhkimistä- haukkumista ja kierimistä- saatte pohtia, että onko jotain teidän kohdalla jäänyt huomaamatta.taidat ymmärtää ironiaa
Anonyymi kirjoitti:
siihen juuri tarvitaankin nokan eteen röhkimistä- haukkumista ja kierimistä- saatte pohtia, että onko jotain teidän kohdalla jäänyt huomaamatta.Mitä on mielestäsi jäänyt ei-oikein uskovilta huomaamatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siihen juuri tarvitaankin nokan eteen röhkimistä- haukkumista ja kierimistä- saatte pohtia, että onko jotain teidän kohdalla jäänyt huomaamatta.nää puhuu sakramenteista, joista eivät edes ymmärrä sen enmepää,
kuin "sika hajuvedestä" ! - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Mitä on mielestäsi jäänyt ei-oikein uskovilta huomaamatta?
Vauva.fi -sivustoilta on poistettu paljon erilaisia palstoja, joissa on kyseenalaistettu kristinuskon pätevyys. He ovat vaarallinen totalitaarinen kultti.
https://www.youtube.com/watch?v=cQ4114XO-Xo
Semmoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauva.fi -sivustoilta on poistettu paljon erilaisia palstoja, joissa on kyseenalaistettu kristinuskon pätevyys. He ovat vaarallinen totalitaarinen kultti.
Semmoista.Kristillinen hallinto on vauva.fi-sivustolla. He poistavat kokonaisia keskusteluketjuja ja, jos arvostelet heidän ainoaa ja oikeaa uskontoaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmoista.vauva.fi kristittyjen poistamalla palstalla eräs kristitty puhui toisen ihmisen mielenterveydestä. Kritisoi toista. Ja eräs kristitty, olikohan se sama kristitty, vastasi erään ihmisen viestiin, joka tulkitsi Raamattua eri tavalla kuin hän, että sillä ihmisellä on mielenterveyshäiriö ja että hänen pitäisi mennä terveyskeskukseen, jotta pääsisi hoitoon. Ja vain sen takia, että hän ilmaisi oman mielipiteensä. Mitä se kertoo meille kristityistä? Ja jos hän hakeutuisi hoitoon, mikä olisi diagnoosi? Diagnoosi olisi ilmeisesti: ajattele itsenäisesti, ei hyväksy kaikkea, mitä virallinen kristinusko sanoo.
Anonyymi kirjoitti:
vauva.fi kristittyjen poistamalla palstalla eräs kristitty puhui toisen ihmisen mielenterveydestä. Kritisoi toista. Ja eräs kristitty, olikohan se sama kristitty, vastasi erään ihmisen viestiin, joka tulkitsi Raamattua eri tavalla kuin hän, että sillä ihmisellä on mielenterveyshäiriö ja että hänen pitäisi mennä terveyskeskukseen, jotta pääsisi hoitoon. Ja vain sen takia, että hän ilmaisi oman mielipiteensä. Mitä se kertoo meille kristityistä? Ja jos hän hakeutuisi hoitoon, mikä olisi diagnoosi? Diagnoosi olisi ilmeisesti: ajattele itsenäisesti, ei hyväksy kaikkea, mitä virallinen kristinusko sanoo.
Päivän kysymys on ilmeinen: ovatko ihmiset riippuvaisia uskonnoista vai uskonnot ihmisten mielipiteistä (lue tulkinnoista) ?
- Anonyymi
Hurmostilassa kun pistää tulemaan suustaan oikein sukkelaan sitä Kakolan-alkukieliä, niin kyllä arvostus nousee heluntailaisten piirissä.
- Anonyymi
Kielillä puhujat ovat opetelleet muutaman sanan latinaa ja hokevat samaa lausetta yhtenään
- Anonyymi
Jeesus ei puhunut kielillä, ja Jeesus sanoo:
"Tämä valtakunnan EVANKELIUMI pitää saarnattaman kaikille kansoille kaikessa maailmassa"
- Anonyymi
Helluntailaisten molotukset on Antikristillinen ilmiö, joka tulee siltä toiselta herralta.
Antikristuksen henki on helluntailaisuuden henki, joka pistää ihmisen vapisemaan, tärisemään ja molisemaan sekavia.
Viisas kiertää sellaiset eksytykset. Tyhmät käy kohti ja saa vahingon.
"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1141848Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541312Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277- 491012
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126952Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75916- 52834
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36817Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62802- 56771