japania osaavat hoi :)

ääliö1

mitä on "ymmärrän" japaniksi? ja tietääkö joku jotain hyvää sivua missä voisi oppia vähän japania, tai ainakin jotain...?

8

1048

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus

esim. Hgin kesäyliopistossa tänä kesänä.

(sanotaan:wakarimas)

• Ryo_Yung

Vaikka et tarvitsisi tätä "ymmärtää" sanaa japaniksi, on se lähellä tarvitsemaasi, ja mistä sitä ikinä voi tietää milloin tarvitset mitä ^^

Ymmärtää = wakaru; shiru

• Ryo_Yung

http://koti.mbnet.fi/wiolet/japani/
        Noilta sivuilta itse olen pari muutama sanaa opetellut, hyvät sivut ja materiaali hommattu muista kirjoista ja materiaaleista, joten pitäisi olla kaikki tiedot OK

• Docomo
        Ryo_Yung kirjoitti:

http://koti.mbnet.fi/wiolet/japani/
        Noilta sivuilta itse olen pari muutama sanaa opetellut, hyvät sivut ja materiaali hommattu muista kirjoista ja materiaaleista, joten pitäisi olla kaikki tiedot OK

Shiru tarkoittaa enemmankin tietaa kuin ymmartaa. esim. Ryo Yung san no shirimasu ka? = Tiedatko Ryo Yungin?
        Ymmarran on tosiaan, Wakarimasu joka yleensa sanotaan menneesse aikamuodossa, wakarimasta (wakatta), koska asia on ymmarretty. Kieltomuodossa voidaan kayttaa preesensia eli wakaranai=en ymmarra. Ja mita lahempana Tokiota ollaan niin sita pitempi on sana... wakaaaaaanaiiii... Kuulostaa leuhkemmalle... ja (ra) jaa valista kokonaan pois.

Helppoa tama japani, kuin kimonon pukeminen...

• Eeh
        Docomo kirjoitti:

Shiru tarkoittaa enemmankin tietaa kuin ymmartaa. esim. Ryo Yung san no shirimasu ka? = Tiedatko Ryo Yungin?
        Ymmarran on tosiaan, Wakarimasu joka yleensa sanotaan menneesse aikamuodossa, wakarimasta (wakatta), koska asia on ymmarretty. Kieltomuodossa voidaan kayttaa preesensia eli wakaranai=en ymmarra. Ja mita lahempana Tokiota ollaan niin sita pitempi on sana... wakaaaaaanaiiii... Kuulostaa leuhkemmalle... ja (ra) jaa valista kokonaan pois.

Helppoa tama japani, kuin kimonon pukeminen...

Ä:n pisteet? Taidat olla ulkomailla? :)

• jimbo
        Eeh kirjoitti:

Ä:n pisteet? Taidat olla ulkomailla? :)

etta taitaa hankin Japanissa asustella. Multakin jaa `a`n pisteet veke, kun ei sita nappaimistosta loydy.

• tööt

voi sanoa myös 'naruhodo' joka meinaa 'i see', 'now i get it', mutta siis ei ole ihan sama kuin wakarimasu.

• Chi Chicken

Samaa, mitä tuo .. "tööt" ajoi takaa, eli enkun käännöksen mukaan I see tms., on myös japaniksi Soka ^^*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5909
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5413
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3064
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      41
      2203
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2098
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1701
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1676
    Aihe