mitä on "ymmärrän" japaniksi? ja tietääkö joku jotain hyvää sivua missä voisi oppia vähän japania, tai ainakin jotain...?
japania osaavat hoi :)
8
1048
Vastaukset
- vastaus
esim. Hgin kesäyliopistossa tänä kesänä.
(sanotaan:wakarimas) - Ryo_Yung
Vaikka et tarvitsisi tätä "ymmärtää" sanaa japaniksi, on se lähellä tarvitsemaasi, ja mistä sitä ikinä voi tietää milloin tarvitset mitä ^^
Ymmärtää = wakaru; shiru- Ryo_Yung
http://koti.mbnet.fi/wiolet/japani/
Noilta sivuilta itse olen pari muutama sanaa opetellut, hyvät sivut ja materiaali hommattu muista kirjoista ja materiaaleista, joten pitäisi olla kaikki tiedot OK - Docomo
Ryo_Yung kirjoitti:
http://koti.mbnet.fi/wiolet/japani/
Noilta sivuilta itse olen pari muutama sanaa opetellut, hyvät sivut ja materiaali hommattu muista kirjoista ja materiaaleista, joten pitäisi olla kaikki tiedot OKShiru tarkoittaa enemmankin tietaa kuin ymmartaa. esim. Ryo Yung san no shirimasu ka? = Tiedatko Ryo Yungin?
Ymmarran on tosiaan, Wakarimasu joka yleensa sanotaan menneesse aikamuodossa, wakarimasta (wakatta), koska asia on ymmarretty. Kieltomuodossa voidaan kayttaa preesensia eli wakaranai=en ymmarra. Ja mita lahempana Tokiota ollaan niin sita pitempi on sana... wakaaaaaanaiiii... Kuulostaa leuhkemmalle... ja (ra) jaa valista kokonaan pois.
Helppoa tama japani, kuin kimonon pukeminen... - Eeh
Docomo kirjoitti:
Shiru tarkoittaa enemmankin tietaa kuin ymmartaa. esim. Ryo Yung san no shirimasu ka? = Tiedatko Ryo Yungin?
Ymmarran on tosiaan, Wakarimasu joka yleensa sanotaan menneesse aikamuodossa, wakarimasta (wakatta), koska asia on ymmarretty. Kieltomuodossa voidaan kayttaa preesensia eli wakaranai=en ymmarra. Ja mita lahempana Tokiota ollaan niin sita pitempi on sana... wakaaaaaanaiiii... Kuulostaa leuhkemmalle... ja (ra) jaa valista kokonaan pois.
Helppoa tama japani, kuin kimonon pukeminen...Ä:n pisteet? Taidat olla ulkomailla? :)
- jimbo
Eeh kirjoitti:
Ä:n pisteet? Taidat olla ulkomailla? :)
etta taitaa hankin Japanissa asustella. Multakin jaa `a`n pisteet veke, kun ei sita nappaimistosta loydy.
- tööt
voi sanoa myös 'naruhodo' joka meinaa 'i see', 'now i get it', mutta siis ei ole ihan sama kuin wakarimasu.
- Chi Chicken
Samaa, mitä tuo .. "tööt" ajoi takaa, eli enkun käännöksen mukaan I see tms., on myös japaniksi Soka ^^*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod315909- 345413
- 293064
- 342454
- 412203
- 372118
- 152098
- 121701
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391676