Juttuseuraa muista eronneista?

Anonyymi-ap

Hei vaan hei. 👋 Joskus tuntuu että erosta ja ihan elämän jatkamisesta siitä eteenpäin on jopa helpompaa vieraiden kanssa puhuttaessa kuin omien ystävien tai läheisten kanssa. Ja saa uusia näkökulmia muilta samassa tilanteessa olevilta. Ne läheiset kun ei usein ole juuri sillä hetkellä ainakaan samoissa vesissä.

Omasta erostani on jo sen verran aikaa että pystyy jo ihan hyvin keskusteluihin ja voihan sitä piristää päivää muillakin jutuilla kuin siihen liittyvistä eli toki kaikki muukin juttelu on suotavaa. Mutta yhtä kaikki onko ketään tällaista anonyymia juttukaveria vailla...Elokuun lopussa illat pimenee ja aikaa on taas enemmän kuin kesällä kaikelle myöskin valitettavasti ajattelulle/ajatuksille. Jaetaan ne. ♥

7

138

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa mennä johonkin kirkon eroryhmään siellä ne on niin kuuntelevia,kyseleviä ja empaattisia että saat hyvää vertaistukea..tai jos et vertaistukea niin kyllä siellä on vähintään jotain sosiaalityöntekijöitä roolissa.

• Anonyymi

No enpä nyt sellaista tukea halua enkä itse asiassa tarvitse vaan ihan muunlaista rentoa ja kivaa juttuseuraa yli päänsä mutta nimenomaan eronneista jotka on samassa elämäntilanteessa ettei ole nyt kumppania jne enkä mihinkään tinderiin tai muihin halua. Mutta ihan kaikesta vaan jutustelemaan ja myös ihmissuhteista jos halua on. Kiitos silti vaan tuo ehdotus ei ollut mulle nyt tarkoitettu. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No enpä nyt sellaista tukea halua enkä itse asiassa tarvitse vaan ihan muunlaista rentoa ja kivaa juttuseuraa yli päänsä mutta nimenomaan eronneista jotka on samassa elämäntilanteessa ettei ole nyt kumppania jne enkä mihinkään tinderiin tai muihin halua. Mutta ihan kaikesta vaan jutustelemaan ja myös ihmissuhteista jos halua on. Kiitos silti vaan tuo ehdotus ei ollut mulle nyt tarkoitettu. :)

Ootko provo? Miten kukaan voi olla noin innoissaan aiheesta AVIOERO.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ootko provo? Miten kukaan voi olla noin innoissaan aiheesta AVIOERO.

Siis miten niin innostunut avioerosta, missä sanoin sellaista lainkaan. No on nyt ihme kun luin tuon aloitukseni ei siitä pitäisi kyllä tulla tuollaista kellekään mieleen. Ne on aina raskaita, vaikeita, surullisia ja elämää mullistavia olipa erolle mitkä syyt tahansa mutta eikö sen jälkeen saisi yrittää löytää jotain uuttakin elämäänsä, pakkohan se on yrittää mennä eteenpäin. Olikohan tämä nyt sitten väärä paikka vai mitä mutta ei kai täällä ole kaikkien pakko kysellä rahasta ja jostain juridisista jutuista. Niihin löytyy avut ja tiedot ihan muualta luulin että tänne saa kirjoittaa muutenkin eron kokeneet ihmiset. Ja onhan täällä ihmiset jutelleet pitkiäkin ketjuja toistensa kanssa ennenkin mitä vähän katsoin taaksepäin.

Toivoisin asiallisia vastauksia ja jos ei innosta niin ehkei sit tarvitse tulla sanomaan mitään. Aika asiatonta väittää että olisin innoissani aiheesta avioero. Mutta jätän omaan arvoon tuollaisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis miten niin innostunut avioerosta, missä sanoin sellaista lainkaan. No on nyt ihme kun luin tuon aloitukseni ei siitä pitäisi kyllä tulla tuollaista kellekään mieleen. Ne on aina raskaita, vaikeita, surullisia ja elämää mullistavia olipa erolle mitkä syyt tahansa mutta eikö sen jälkeen saisi yrittää löytää jotain uuttakin elämäänsä, pakkohan se on yrittää mennä eteenpäin. Olikohan tämä nyt sitten väärä paikka vai mitä mutta ei kai täällä ole kaikkien pakko kysellä rahasta ja jostain juridisista jutuista. Niihin löytyy avut ja tiedot ihan muualta luulin että tänne saa kirjoittaa muutenkin eron kokeneet ihmiset. Ja onhan täällä ihmiset jutelleet pitkiäkin ketjuja toistensa kanssa ennenkin mitä vähän katsoin taaksepäin.

Toivoisin asiallisia vastauksia ja jos ei innosta niin ehkei sit tarvitse tulla sanomaan mitään. Aika asiatonta väittää että olisin innoissani aiheesta avioero. Mutta jätän omaan arvoon tuollaisen.

Ja kirjoitin ettei asia ole enää niin akuutti tai shokkivaihe päällä, silloin ei olisi tullut mieleenkään kirjoittaa mihinkään tai yrittää jutella muiden kanssa korkeintaan ammattilaisen mutta niin nyt on aikaa mennyt mutta avioero jättää tietyt jälkensä ja tuntuu että sen voi ymmärtää vain toinen joka kokenut sen. Mikä kaikki elämässä muuttuu eikä ikinä enää ole ihan se sama ihminen mitä oli ennen liittoa ja eroa jne. Tiedän kuitenkin että nykypäivänä on paljon eronneita ihmisiä. En ole ainut joten siksi tein aloituksen ja erot vaan lisääntyy koko ajan.

• Anonyymi
      UUSI

Onko lapsia vaikuttaako heihin asumis järjestelyt ?

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole minulla lapsia ja meidän ero on jo siinä vaiheessa eli tuomiot ja muut tulleet ja osittain käsitelty ettei enää tuollaisia huolia olisi vaikka lapset löytyisi mutta ei ole. Silti eron jälkeen on vähän yksinäistä kun kaikilla kavereilla on ne perheet ja miehet ja uuteen suhteeseen en tunne vielä olevani valmis tietyllä tavalla. Tai ainakin se varmaan alkaisi jostain kaveruudesta tms mutta mitkään deittailut ja treffailut ei vaan innosta yhtään vaikka vielä suht nuori olen mutta liitto oli aika pitkä ja ei se heti unohdu eikä tietenkään koskaan kokonaan. Ja yksinkin on hyvä olla ja oppia jopa tykkäämään siitä.

Tosin opin jo liiton aikana olemaan yksin kun paljon oltiin omissa oloissamme. Ei ollut mitään kyhnäämistä koko ajan. Ja asiaa olen siis käsitellyt yksin ja muutaman ihmisen kanssa välit eivät ole sellaiset että yhdessä oltaisiin voitu puhua juurikaan mistään enää. Ei ollut ns.kaveriero. Emme ole tekemisissä. Mutta juttuseuraa jonkun ihmisen kanssa kaipaan nyt ja jopa vieraan kans kaipaisin sitä ja ihan ajatustenvaihtoa monenlaisista jutuista. Ja myös mahdollisesta erosta, ihmissuhteista jne. Mutta ihan muistakin jutuista. Olen ollut vähän yksinäinen jostain syystä viime aikoina. Siksi tämä idea tulikin mieleeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      607
      2476
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      413
      1975
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1850
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1468
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1456
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1359
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1204
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      990
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      958
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      51
      866
    Aihe