Oletteko olleet narsistin uhreja?

Anonyymi-ap

Ois mukava kuulla onko joku tutustunut narsistiin tai onko teillä kokemusta sellaisesta mikä vaikuttaisi siihen ettette enää niin optimistisesti suhtaudu mahdollisiin kumppaneihin?
Ja jos olette törmänneet niin mitä narsisti on tehnyt?

246

3988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsisti huomaa vain oman napansa.Narsisti
      syyttelee muita,koska se pyrkii harhauttamaan
      oman narsismin taka alalle.Narsismi palstalla
      omii kaikki kirjoitukset,paitsi loukkaavan kirjoituksen.

      • Anonyymi

        Olen elänyt narsistin kanssa saman katon alla joskus aikoinani en koe että itse hänen uhrikseen olisin joutunut mu opin kyseisestä ihmistyypistä hyvin paljon ensimmäisenä on se hallinnan yritys eron myötä on se yritys pompottaa ja saada hyppimään oman pillin mukaan kiristäminen yritykset viedä itsetuntoa lista on melko pitkä mu kaikki pääsääntöisesti tähtää siihen tarpeeseen hallita ja kontrolloida sitä niitä ihmisiä joita kyseisen kaltaisen ihmisen elämässä on


      • Anonyymi

        Jep narsismipalstallakin joku haluaa ohjailla muita mielensä mukaan, asettuu aloittamaasi ketjuun viskelemään linkkejään, poistaa kkirjoituksiasi siitä jos ne eivät miellytä häntä. Ja kuinka paljon muuta mitä et tajuakkaan. Yhden aloitin ja jätin hänen haltuun. taitaa olla keino keskustelujen sammuttamiseen, ennenkö edes alkavatkaan.


      • Anonyymi

        Kirjpitiyko Mariinista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elänyt narsistin kanssa saman katon alla joskus aikoinani en koe että itse hänen uhrikseen olisin joutunut mu opin kyseisestä ihmistyypistä hyvin paljon ensimmäisenä on se hallinnan yritys eron myötä on se yritys pompottaa ja saada hyppimään oman pillin mukaan kiristäminen yritykset viedä itsetuntoa lista on melko pitkä mu kaikki pääsääntöisesti tähtää siihen tarpeeseen hallita ja kontrolloida sitä niitä ihmisiä joita kyseisen kaltaisen ihmisen elämässä on

        Minkälainen pilli sillä on? Miten pillillä pompotetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjpitiyko Mariinista?

        Onko tuo liettuaa?


      • Anonyymi

        Niin ja narsut itse määrittelee mikä on narsun tunnuksen merkki


    • Anonyymi

      Kyllä. Kun kohtaa aidon narsistin niin huomaa, että kaikki he "v.ttumaiset" joita on virheellisesti nimittänyt narsisteiksi ovatkin itseasiassa vain ilkeitä tai vastaavia, mutta eivät narsisteja. Itsekäs narsisti pyrkii tuhoamaan kumppaninsa joko suhteessa tai jätettynä etenkin suhteen jälkeen. Narsisti on luova valehtelemaan ja keräämään hovia ympärilleen ja saa näin heidätkin vihaamaan narsisminsa kohdetta.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä totta :"luova valehtelija kerää hovin ympärille" Tällaisia on miehissä ja naisissa. Todella hyviä näyttelitä, sopisivat politiikkaan:)


      • Anonyymi

        Narsismi tekee kaikkensa että pystyisi puhumaan
        jostain ei narsistista pahaa tietoa ympärilleen.


      • Anonyymi

        Tää on ihan totta. Tuo hovi kuvaa narsistia erinomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta :"luova valehtelija kerää hovin ympärille" Tällaisia on miehissä ja naisissa. Todella hyviä näyttelitä, sopisivat politiikkaan:)

        Narsissi ei osaa olla reilu kaikkia kohtaan.
        Kamalia tilanteita kun johtaja on narsissi,niin
        sille ei tee tiukkaa tappaa kaikki erilaisesti
        ajattelevat.Pelkkä tappaminen ei ole mitään,kun narsissi päättää kaikki laitoin
        omaksi edukseen,mutta narsku ei kuitenkaan itse niitä noudata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä totta :"luova valehtelija kerää hovin ympärille" Tällaisia on miehissä ja naisissa. Todella hyviä näyttelitä, sopisivat politiikkaan:)

        Voi niitä taitaa tämänpäivän politiikassa olla jo aikalailla paljon joka maassa


      • Anonyymi

        Nasse ei naisen


      • Anonyymi

        ” Narsisti on luova valehtelemaan ja keräämään hovia ympärilleen ja saa näin heidätkin vihaamaan narsisminsa kohdetta.” Se taitaa olla narsistisesti käyttäytyvän ja ajattelevan ihmisen tärkein prioriteetti, että jutuille riittää kuulijoita ja uskojia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsismi tekee kaikkensa että pystyisi puhumaan
        jostain ei narsistista pahaa tietoa ympärilleen.

        Joskus tällainen ihminen ajautuu muiden kanssa syviin ristiriitoihin jos näitä juttuja aletaan kyseenalaistamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi niitä taitaa tämänpäivän politiikassa olla jo aikalailla paljon joka maassa

        Juu, ennen ei ole ollut lainkaan. Ihan uusi juttu.


      • Anonyymi

        Älkää uskoko narsistia, vaan tutkikaa ensin sisältä ja päältä.


      • Anonyymi

        Kyllä se joka on pyrkimässä toisen suhteeseen ilman lupaa on narsisti, pahimmasta päästä! Narskulla ei ole tietoo oikeasta ja väärästä, ei ole omaa tuntoa, vaik tuhois toisen elämän kokonaan!


      • Anonyymi

        Yes kyl se noin on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Narsisti on luova valehtelemaan ja keräämään hovia ympärilleen ja saa näin heidätkin vihaamaan narsisminsa kohdetta.” Se taitaa olla narsistisesti käyttäytyvän ja ajattelevan ihmisen tärkein prioriteetti, että jutuille riittää kuulijoita ja uskojia.

        Nähty on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan totta. Tuo hovi kuvaa narsistia erinomaisesti.

        mitä hovi tekee, käännetäänkö ne propagandalla tunkkaamaan?


    • Anonyymi

      Välillä mietin olikohan eka eksäni narsisti, kun eron hetkellä tiuskaisi: "Sulla tulee olemaan yksinäinen loppuelämä, koska mä oon ainoa mies joka olisi suostunut sut alttarille asti viemään!" Lisäksi kun kerroin, että kaverini mielestä hänellä oli nätit silmät, vastasi hän ylimielisesti: "AINOASTAAN silmätkö???"

      Kirjautumaton palstalutka

      • Anonyymi

        En nyt näillä tiedoilla luokittelisi narsistiksi. Voihan olla että hän oli vain vihainen.


      • Anonyymi

        Elin joskus vuosia narsistin kanssa. Hän keskittyi tuhoamaan elämääni eron jälkeen. Ei kaihtanut keinoja, vaikka siinä olisi satuttanut joitain viattomiakin. Jo silloin kun olimme yhdessä, mustamaalasi minua ihmisille. Narsisti jättää sinut tyhjäksi pitkäksi aikaa, kun on imenyt sinusta kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elin joskus vuosia narsistin kanssa. Hän keskittyi tuhoamaan elämääni eron jälkeen. Ei kaihtanut keinoja, vaikka siinä olisi satuttanut joitain viattomiakin. Jo silloin kun olimme yhdessä, mustamaalasi minua ihmisille. Narsisti jättää sinut tyhjäksi pitkäksi aikaa, kun on imenyt sinusta kaiken.

        Se on juuri noin. Tyhjäksi jättää, kunnes tajuaa olleensa narsistin kanssa. Toinen on ensin nostanut tikun nokkaan, palvonut, ihaillut, ylistänyt. Koska narsistille kelpaa vain paras, samanlainen kuin hän on itsekin. Keskinkertaisuus ja virheet ovat vältettäviä, sillä ne muistuttavat narsistia heikkoudesta ja haavoittuvuudesta, joka on hänestä häpeällistä.

        Tyhjyys seuraa, kun narsistin nostamat ristiriitaiset tunteet rauhoittuvat ja mieli tasoittuu. Tyhjä mieli on hyvä lähtökohta uudelle alulle, mutta ei kannata valita narsistia :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin. Tyhjäksi jättää, kunnes tajuaa olleensa narsistin kanssa. Toinen on ensin nostanut tikun nokkaan, palvonut, ihaillut, ylistänyt. Koska narsistille kelpaa vain paras, samanlainen kuin hän on itsekin. Keskinkertaisuus ja virheet ovat vältettäviä, sillä ne muistuttavat narsistia heikkoudesta ja haavoittuvuudesta, joka on hänestä häpeällistä.

        Tyhjyys seuraa, kun narsistin nostamat ristiriitaiset tunteet rauhoittuvat ja mieli tasoittuu. Tyhjä mieli on hyvä lähtökohta uudelle alulle, mutta ei kannata valita narsistia :)

        En valitse enää yhtään ketään.


      • Anonyymi

        Tuskin kuitee saattoi olla vain vihainen sulle mu noita ny sinänsä mitään totuuden perää tuollaisissa väittämistä ole ilman perusteluja miksi muka kukaan ei olisi sua valmis viemään alttarille asti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin. Tyhjäksi jättää, kunnes tajuaa olleensa narsistin kanssa. Toinen on ensin nostanut tikun nokkaan, palvonut, ihaillut, ylistänyt. Koska narsistille kelpaa vain paras, samanlainen kuin hän on itsekin. Keskinkertaisuus ja virheet ovat vältettäviä, sillä ne muistuttavat narsistia heikkoudesta ja haavoittuvuudesta, joka on hänestä häpeällistä.

        Tyhjyys seuraa, kun narsistin nostamat ristiriitaiset tunteet rauhoittuvat ja mieli tasoittuu. Tyhjä mieli on hyvä lähtökohta uudelle alulle, mutta ei kannata valita narsistia :)

        Juu ei jos elämästään jotain muutakin haluaa kuin helvettiä aamusta iltaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt näillä tiedoilla luokittelisi narsistiksi. Voihan olla että hän oli vain vihainen.

        Jos olet ollut lähellä narsistia, niin tiedät heti, koska on narsisti kyseessä.


    • Anonyymi

      Olisiko hyvä jokaisen joskus mennä itseensä niin, että ajattelee itseään narsistina, miettien omia tekojaan niin, että löytyykö sieltä miten narsistisia piirteitä, koska välillä tuntuu, että he jotka toisia narsisteiksi syyttävät omaavat itse paljon narsistisia piirteitä. Eivät yleensä näe itsessään mitään vikaa. Syyt ovat aina toisessa, ei koskaan itsessä.

      Itse olen mennyt itseeni ja nähnyt, että omaan paljon heikkouksia, jotka näkyy varovaisuutena, arkuutena. Voin olla utelias, mutta vain siksi, koska jokin on sen minussa herättänyt. Monet minunkin käytökseen liittyvät seikat, voivat toisinaan herättää oletuksia, että olisin narsistinen, vaikka ovat enemmän epävarmuuteeni liittyviä käyttäytymisiä.

      • Anonyymi

        Jokaisessa meistä on narsistisia piirteitä sitä tosiasiaa ei meistä kukaan pääse karkuun se kai sen enemmälti sanelee millaisia meistä tulee mitä malleja saamme kasvaessamme ja mitä itse elämästämme haluamme ja millaisia itse päätämme olla itseämme kohtaan niin kuin muitakin kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa meistä on narsistisia piirteitä sitä tosiasiaa ei meistä kukaan pääse karkuun se kai sen enemmälti sanelee millaisia meistä tulee mitä malleja saamme kasvaessamme ja mitä itse elämästämme haluamme ja millaisia itse päätämme olla itseämme kohtaan niin kuin muitakin kohtaan

        Onhan toi totta. Käsitteleekö sitä kuinka itsessään hyvän tai pahan kautta, sillä on enemmän merkitystä. Paha aina jää enemmän mieleen. Manipuloinnit ja provoilut ovat työkaluja, joita käytetään, kun halutaan vaikuttaa asioihin oma hyöty mielessä.

        Ovat kaukana siitä antamisen ilosta, ehkä sekin on sitten sitä jalostuneempaa narsismia, kokee näin olevansa parempi ihminen. Haluan uskoa, että on sitä todellistakin hyvyyttä olemassa (sydän sanoo). Tunne oma arvosi hyvällä tavalla, vertailematta itseä muihin.


    • Anonyymi

      En nyt sanoisi, että uhrina, mutta olen päässyt seuraamaan läheltä ainakin 4-5 narskua vuosien ajan. Kyllä jonkinlainen käsitys heistä ja heidän toimintatavoista ja motiiveista alkaa olla...

      Ja ennen kun joku ehtii, totean itse sen, että ainoa ero minun ja narsistin välillä on se, että minä en ole narsisti... :D

      • Anonyymi

        Oletko oppinut mitään kun vuosien ajan olet seurannut? Tässä keskustelussa useimmilla on kuva narsistille ominaisesta käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oppinut mitään kun vuosien ajan olet seurannut? Tässä keskustelussa useimmilla on kuva narsistille ominaisesta käytöksestä.

        Joo, olen. Kerroin alempana mitä olen oppinut.


    • Anonyymi

      Joku diagnosoi minut täällä narsistiksi kun suutui kun hän väitti että olen skitsofrenikko siksi koska hänkin on. Eli olen itse itseni uhri. 😂

      • Anonyymi

        Joo mutki palstalla todettu narsistiksi koska ulkonäkö(kin) mulle tärkeää.


    • Anonyymi

      Oon törmännyt useampaan narsistiin. Onneksi pariutumisasioissa oon osannut välttää.

    • Anonyymi

      Katson olevani Kerrostalossa. Vanha nainen noin 60v? Tupakoi illalla parvekkeella talossa jossa on tupakointi kielto parvekkeet astunut voimaan 20.6.22.Helsingin kaupunki Vuokratalot ,Helsinki Itä. Hän on asiasta täysin tietoinen. Käyttää omaa valtaansa väärin.Tietämättä mikä valta Jumalalla on!Hänen asunosta myös siloin tällöin levii portaikoon kissan kusi.Kuin kissankusen haju wc-tilasta keskusilmastoon ja muihin asuntoihin. Kuin Nolla kelit,kesä helle raadon ,mädän haju,siloin tällöin leviää muihn parvekeet..Oletettavasti säilyttää kissan hiekkaa jossa kusi ja paska mukana pusseissa parvekellaan?Eli ei saa vietyä roskiaan roskakatos ajallaan.Ihmisellä ei voi olla hajuaistia.Läketiede joku TV ohjelma oli.Kyseinen persona mistä aloitentekijä kirjoitti.On vaikea tunistaa. Mutta jäljille pääsee lääkäri heti:JOS IHMINEN EI OMAA EDES HAJUAISTIA.

      • Anonyymi

        Muuta omakotitaloon.


    • Anonyymi

      Narsisti on kaveri jos sinusta on jotain hyötyä.
      Narsisti ei jakele lahjojaan hyödyttömille tavallisille ihmisille.

      • Anonyymi

        Kyllä kuulostaa erittäin tärkeältä ihmiseltä tällainen ei-tavallinen🤭


    • Anonyymi

      Narsisti nuoleskelee ensimmäisenä uuden osastopäällikön ja kertoo kuinka tärkeä hän on.

    • Anonyymi

      Narsisti pelkää omaa paikkaansa,siksi on suuri virhe valita narsisti johtohenkilöksi,sillä se
      rakentaa työpaikalle narsistisen ympyrän,jossa
      palkat jakautuu narsistien sopimusten mukaan.

      • Anonyymi

        Pelkkä palkanjako ei riitä,koska se koskee myös
        työpaikkoja,retkiä,tapahtumia.Narsisti ei tule
        täyteen loukkaamalla ei narsistia,koska aina
        löytyy uusi jekku kostaa viholliselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä palkanjako ei riitä,koska se koskee myös
        työpaikkoja,retkiä,tapahtumia.Narsisti ei tule
        täyteen loukkaamalla ei narsistia,koska aina
        löytyy uusi jekku kostaa viholliselle.

        Pysykää totuudessa ja todellisuudessa. Sillä viette kaikki aseet narsistilla.

        Jos taas lähdette sellaisen leikkiin mukaan narsistin ehdoilla, häviätte varmasti. Narsisti on paljon parempi narsismissa kuin ei-narsistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä palkanjako ei riitä,koska se koskee myös
        työpaikkoja,retkiä,tapahtumia.Narsisti ei tule
        täyteen loukkaamalla ei narsistia,koska aina
        löytyy uusi jekku kostaa viholliselle.

        Kenestäköhän yrität maalata narsistia meeppä kattoon peilistä ni näet miltä narsisti näyttää jos on muuten vaikea ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysykää totuudessa ja todellisuudessa. Sillä viette kaikki aseet narsistilla.

        Jos taas lähdette sellaisen leikkiin mukaan narsistin ehdoilla, häviätte varmasti. Narsisti on paljon parempi narsismissa kuin ei-narsistit.

        Juu tuo on leikki mihin ei kannata lähteä mukaan jos et itse osaa keskittyä täysin itseesi muutoin on varma häviö tiedossa mu kun annatte narsistin olettaa että se on leikki jossa olette mukana ni se on vallan mielenkiintoista seurata vierestä kuinka narsisti lopulta hoitaa itse itsensä vaikeuksiin jopa poliisin kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuo on leikki mihin ei kannata lähteä mukaan jos et itse osaa keskittyä täysin itseesi muutoin on varma häviö tiedossa mu kun annatte narsistin olettaa että se on leikki jossa olette mukana ni se on vallan mielenkiintoista seurata vierestä kuinka narsisti lopulta hoitaa itse itsensä vaikeuksiin jopa poliisin kanssa

        Niin se kyllä toisinaan menee, että jossain vaiheessa se, ettei pelaa mukana on paras strategia ja siinä kohtaa narsisti tuppaa tekemään ne fataalit virheensä kun vasteen hakeminen tekee varomattomaksi. Sekin on varmaan muiden syy, eikä narsistin itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se kyllä toisinaan menee, että jossain vaiheessa se, ettei pelaa mukana on paras strategia ja siinä kohtaa narsisti tuppaa tekemään ne fataalit virheensä kun vasteen hakeminen tekee varomattomaksi. Sekin on varmaan muiden syy, eikä narsistin itsensä.

        ”Fataaleista virheistä”

        puhuvat narsistit. Virheitä tulee narsistin elämässä pelätä, kilpi ei saa naarmuuntua.


      • Anonyymi

        Lesbo narsisti esimiesasemassa työpaikalla on tuhoisin toimivalle yhteisölle.


    • Anonyymi

      En ole pätevä tekemään psykologista diagnoosia kenestäkään, joten en voi sanoa olevani narsistin uhri, mutta jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä exäni kärsii. Tajusin sen vasta suhteen päätyttyä, kun luin narsistin uhrin kirjoittamaa kirjaa ja tunsin lukiessani kuin rintaani viillettäisiin puukolla. Pystyin samaistumaan niin moneen tilanteeseen ja tuntemukseen ja moni asia alkoi saamaan selityksen.

      Pelottavaa on se, miten hiljalleen kaikki tapahtuu. Itse ei edes tajua, miten päivä päivältä, kuukausi kuukaudelta toinen saa tiukemman henkisen otteen. On vaikeaa, lähes mahdotonta selittää sitä, miten salakavalasti tällainen henkilö osaa vääristellä asioita niin, että itsekin alkaa uskomaan olevansa kaiken pahan alku ja juuri. Muistan aina miten exäni sai esimerkiksi perheneuvolan työntekijät kiedottua pauloihinsa niin, että nämä tädit yhdessä tuumin lopulta moittivat minua ja silittivät itku silmässä tuntemuksiaan purkavan miehen kättä. Tunsin sillä hetkellä olevani henkisesti umpikujassa, syvällä mustassa aukossa, josta en pääse koskaan pois. En ala tässä kertomaan mitä kaikkea mies teki minulle, mutta se ehkä kertoo jotain, että eräs ystäväni totesi, että tapahtumat ovat kuin jostain psykologisesta trilleristä. En olisi halunnut olla tuon trillerin pääosassa..

      • Anonyymi

        Niitä on kai monia jotka ovat syystä tai toisesta käyneet tuon trillerin läpi pääosassa puolisonsa ystävänsä kaverinsa tai jopa sukulaisensa takia ja on monia jotka elää kyseisen kaltaista trilleriä jonkun aiheuttamana nytkin itse sitä välttämättä ei edes huomaa tiedosta varsin vaikeaa se on varmaan hyväksyä jos kyseessä on itselle läheinen ihminen


      • Anonyymi

        ” Muistan aina miten exäni sai esimerkiksi perheneuvolan työntekijät kiedottua pauloihinsa niin, että nämä tädit yhdessä tuumin lopulta moittivat minua ja silittivät itku silmässä tuntemuksiaan purkavan miehen kättä. ” Eukoilla on kieltämättä hieman skarppaamista sinä kun joku lipevä uhriutuja suoltaa ehtaa sontaa, että miksi jollain ylipäätään on tällainen tarve käännyttää tuntemattomia ihmisiä puolelleen. Olen seurannut joskus vierestä vastaavaa tilannetta, että kaikenlainen paska ns ammatti-ihmisille meneekin läpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on kai monia jotka ovat syystä tai toisesta käyneet tuon trillerin läpi pääosassa puolisonsa ystävänsä kaverinsa tai jopa sukulaisensa takia ja on monia jotka elää kyseisen kaltaista trilleriä jonkun aiheuttamana nytkin itse sitä välttämättä ei edes huomaa tiedosta varsin vaikeaa se on varmaan hyväksyä jos kyseessä on itselle läheinen ihminen

        Valitettavasti näin. Vaikka narsisteja on vain 1% väestöstä, vaikuttavat he silti lukuisten ihmisten elämään negatiivisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti näin. Vaikka narsisteja on vain 1% väestöstä, vaikuttavat he silti lukuisten ihmisten elämään negatiivisesti.

        LÄHDE OLI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Muistan aina miten exäni sai esimerkiksi perheneuvolan työntekijät kiedottua pauloihinsa niin, että nämä tädit yhdessä tuumin lopulta moittivat minua ja silittivät itku silmässä tuntemuksiaan purkavan miehen kättä. ” Eukoilla on kieltämättä hieman skarppaamista sinä kun joku lipevä uhriutuja suoltaa ehtaa sontaa, että miksi jollain ylipäätään on tällainen tarve käännyttää tuntemattomia ihmisiä puolelleen. Olen seurannut joskus vierestä vastaavaa tilannetta, että kaikenlainen paska ns ammatti-ihmisille meneekin läpi

        Se oli kieltämättä uskomatonta, miten helpolla exäni sai nämä naiset puolelleen. Yritin selittää, miten asiat todellisuudessa menivät, mutta nämä naiset olivat jo päättäneet uskoa exääni. Luottamukseni "ammattilaisia" kohtaan mureni aika pahasti, sillä minä olin alunperin perin se, joka halusi mennä ja yrittää saada ulkopuolisen apua, jotta saisimme asiat sovittua lapsen kannalta parhain päin. Olin tuossa vaiheessa kokenut uhkailua ja kiristämistä exäni taholta esim sen suhteen, että hän vie lapsen minulta kokonaan, mutta nämä naiset sivuuttivat kaiken tällaisen ihan täysin ja keskittyivät siihen, miten rankkaa se kaikki onkaan ollut poloiselle miehelle.. En jatkanut käyntejä, halusin puolueetonta ammattilaisen tukea ja apua keskusteluun, sitä en saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LÄHDE OLI?

        Googlettamalla löytyy lukuisia lähteitä, siitä vain tarkistelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlettamalla löytyy lukuisia lähteitä, siitä vain tarkistelemaan.

        Jopas nyt oli...

        TYLYÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopas nyt oli...

        TYLYÄ!

        Ei se ollut tylyksi tarkoitettu, pahoittelut jos sen kuvan annoin, mutta tuo on aika yleistä tietoa ja lukuisia linkkejä löytyy googlettamalla kahdessa sekunnissa.


    • Anonyymi

      Narsistit ovat parisuhdemarkkinoiden voittajia.

      Ulospäin suuntautunut, itsevarma, vuolaasti kehuva, karismaattinen. Tällainen narsisti usein ensinäkemältä on. Kun tavallinen deittikumppani tuo treffeille yhden ruusun, narsisti hankkii niitä rekallisen.

      Mitä paremmin tuntee itseään sekä tiedostaa ja pitää kiinni omista rajoistaan, sitä pienempi mahdollisuus on joutua narsistin kanssa läheiseen suhteeseen.

      Silloin narsistin antama mahtipontinen hehkutus ja jalustalle nostaminen palvelivat epävarman nuoren tarpeita. Itsensä suojeleminen narsistilta vaatii rehellistä ja avointa ymmärrystä omista tarpeista, omasta ajattelutavasta ja toiminnasta sekä ehdottomasti myös tervettä itsekkyyttä.

      Ensihuuman jälkeen alkaa patologinen valehtelu. Narsistin uhrilla on usein tunne siitä, ettei kaikki ole kohdallaan ja intuitiivisesti olo on kummallisen huono.

      80 prosenttia vuorovaikutuksesta perustuu kaikkeen muuhun paitsi sanoihin. Narsisti puhuu täysin toisin kuin toimii. Hänellä on hyvät puheenlahjat ja hän on hyvä sosiaalisissa tilanteissa, kunhan niissä ei tarvitse olla liian pitkään.

      Pitkäaikaiselle työkaverille, alaiselle tai kumppanille narsisti paljastaa lopulta todelliset kasvonsa. Seuraa nöyryyttämistä ja alistamista, äärimmäistä kontrollointia ja pelolla hallitsemista.

      Narsistien perheissä lapset ovat usein välikädessä. Narsisti voi uhata esimerkiksi, että hän vie lasten huoltajuuden ja tekee kumppanin elämästä helvettiä, jos hänen tahtoonsa ei taivuta, Kiviniemi sanoo.

      Lasta tulee suojata kaikelta väkivallalta ja myös estää häntä näkemästä läheiseen kohdistettua väkivaltaa. Jos lapsi näkee perheväkivaltaa, se on aina lapsellekin henkisen väkivallan kokemus.

      Narsistin läheisen itsetunto murenee: ovatko ajatukseni tosia vai olenko tulossa hulluksi?

      Mitä pidempään suhteessa on, sitä enemmän normaaliuden raja hälvenee. Narsisti puhuu läheisensä pyörryksiin. Vaikka olisi kuinka fiksu, voi hukkua narsistin manipulointiin.

      Narsistin kanssa ei ajaudu yhteen, jos ei ole aika rajaton ja koe överiksi menevää tarvetta miellyttää ja palvella. Yleensä suhteeseen liittyy alistamista, kontrollointia ja pelkoa. Narsisti käyttää hajota ja hallitse -tekniikkaa: rikon tuon ihmisen ja hallitsen häntä, eikä hän pysty lähtemään.

      • Anonyymi

        Aika hyvin olet koonnut.


      • "Kun tavallinen deittikumppani tuo treffeille yhden ruusun, narsisti hankkii niitä rekallisen."

        -Kuten joskus sanoin, katso hintalappua. Narsisti ei tyydy halpaan. Pitää olla näyttävää ja prameaa.. Aina parempaa kun muilla. Ja saada kumppani huokailemaan miten upeat lahjat.


      • G-LoveR kirjoitti:

        "Kun tavallinen deittikumppani tuo treffeille yhden ruusun, narsisti hankkii niitä rekallisen."

        -Kuten joskus sanoin, katso hintalappua. Narsisti ei tyydy halpaan. Pitää olla näyttävää ja prameaa.. Aina parempaa kun muilla. Ja saada kumppani huokailemaan miten upeat lahjat.

        Kaikki porhoilijat ei ole narsisteja, mutta kaikki narsistit on porhoilijoita. Vaikka velaksi, imago on tärkein.


      • Anonyymi

        Loppu oli lyhyt ja ytimekäs tosi voisi jopa sanoa muutoin se narsismi ilmenee monin eri muodoin mu pääasia on se toisen totaalinen hallinta ja kontrollointi


      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä kirjoitus. Töissä seuraan yhtä todennäköisesti narsistia.

        Se itsekehun määrä on todella rasittavaa. Jos hän ei kehu itseään niin hän haukkuu muita. Jopa asioista jota hän itse tekee, niin hän haukkuu muita. Ja sitten se valehtelu. Tarinat muuttuvat todella rajusti hänen mielessään.

        Toki hän osaa myös kehua muita, mutta se on todella teennäistä, kun on pidempään katsonut sitä touhua.

        Kontrollointi yritykset kun menevät pieleen niin hänestä tulee kuin pikkulapsi, joka kiukuttelee.

        Lahjonta kuulostaa tutulle ja sitä hän tekee, että voi vaatia itse asioita myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli hyvä kirjoitus. Töissä seuraan yhtä todennäköisesti narsistia.

        Se itsekehun määrä on todella rasittavaa. Jos hän ei kehu itseään niin hän haukkuu muita. Jopa asioista jota hän itse tekee, niin hän haukkuu muita. Ja sitten se valehtelu. Tarinat muuttuvat todella rajusti hänen mielessään.

        Toki hän osaa myös kehua muita, mutta se on todella teennäistä, kun on pidempään katsonut sitä touhua.

        Kontrollointi yritykset kun menevät pieleen niin hänestä tulee kuin pikkulapsi, joka kiukuttelee.

        Lahjonta kuulostaa tutulle ja sitä hän tekee, että voi vaatia itse asioita myöhemmin.

        Huomaatko lainkaan omia narsistisia piirteitäsi seuratessasi sitä toista?


    • En tietääkseni ole törmännyt parisuhteissa narskuun. Kaikenlaisia kukkoilijoita kyllä on nähty, muttei oikeaa narsistia. Nään hyvin tuollaisten läpi ja ohitan heidät.

    • Anonyymi

      Joo Heidin,pilasi minun elämän

      • Anonyymi

        Moni tulkintainen asia itse annoit hänen ehkä pilata elämäsi itse mahdollisesti et ollut rehellinen uudelle ihmiselle elämässäsi omasta osuudestasi asioihin tai mahdollisesti siitä että itse olit se joka petti jotakuta toista Heidin kanssa tarkemman analyysin tehdäkseni tarttis tiettää hieman enempi yksityiskohtia


    • Ei tietoa, onko exä narsistisen käyttäytymishäiriön vaivaama, mutta sillä ei tavallaan ole väliä. Tuskin hakisi itse itselleen siitä diagnoosia, enkä itsekään mitään tekisi.

      Enkä jaksa luetella mitä kaikkea minä ja lapset ollaan koettu, ei vaan jaksa.

      Mutta pointti on se, että siitä kaikesta pitää päästä yli, eikä jäädä vellomaan. Ja yksi syy, miksi voisi olla narsistisen käyttäytymishäiriöisen uhri on se, mitä on itse. Narsistisesta käyttäytymishäiriöinen ei yleensä terveellä itsetunnolla ja vahvalla minäkuvalla varustettua lähde pyörittämään. Sellainen ei kerta kaikkiaan suostu siihen, että joku toinen manipuloi hänen elämää. Siispä narsu pitää häntä pinnallisena, narsistina, tai miten vaan...hankalana ja epämielyttävänä....ja keksii muuta.

      Mutta hyväuskoiset, huonoitsetuntoiset, epävarmat itsestään kelpaa hyödynnettäväksi.

      Narsistisesta käyttäytymishäiriöinen saa kenet vaan yllämainittujen myös omien mielenterveysongelmista kärsivien tuntemaan jopa syyllisyyttä itse aiheuttamista tempauksista. Kaikki tämä on yhtä luonnollista narsulle kuin kalalle hengittäminen vedessä. Se ei ole hälle juonimista, vaan arkista elämää, jota muut voivat vaan taustalla ihmetellä.

      • Anonyymi

        On totta, että narsistin uhreiksi valikoituu tyypillisesti herkkiä, empaattisia ja hyväuskoisia ihmisiä. Henkinen peli saattaa olla kuitenkin niin kieroa, että uhriksi voi valikoitua käytännössä kuka tahansa. Tottakai tapahtuneesta on päästävä yli ja kannattaa oppia kokemastaan, jotta välttyy joutumasta uudelleen suhteeseen narsistin kanssa, mutta uhri tyypillisesti kokee ihan riittävästi syyllisyyttä jo muutenkin, sitä ei ole syytä ulkoapäin enää pahentaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On totta, että narsistin uhreiksi valikoituu tyypillisesti herkkiä, empaattisia ja hyväuskoisia ihmisiä. Henkinen peli saattaa olla kuitenkin niin kieroa, että uhriksi voi valikoitua käytännössä kuka tahansa. Tottakai tapahtuneesta on päästävä yli ja kannattaa oppia kokemastaan, jotta välttyy joutumasta uudelleen suhteeseen narsistin kanssa, mutta uhri tyypillisesti kokee ihan riittävästi syyllisyyttä jo muutenkin, sitä ei ole syytä ulkoapäin enää pahentaa.

        Syyllistys jatkuu, jos vaikka eroaisikin. Lasten vuoksi kun yhteyksiä ei voi katkaista.

        Mutta välttämättä ei tapahdu mitään laitointa, niin se on vaan siedettävä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Syyllistys jatkuu, jos vaikka eroaisikin. Lasten vuoksi kun yhteyksiä ei voi katkaista.

        Mutta välttämättä ei tapahdu mitään laitointa, niin se on vaan siedettävä.

        Se on totta, narsisti jatkaa ikuisesti. Parasta mitä voi silloin tehdä on etäännyttää itsensä tilanteesta niin paljon kuin mahdollista ja reagoida mahdollisimman vähän. Se saattaa jopa raivostuttaa narsistia, mutta ei ainakaan anna narsistille uutta "tarttumapintaa" kehitellä uusia kierouksia.


      • Disseisback kirjoitti:

        Syyllistys jatkuu, jos vaikka eroaisikin. Lasten vuoksi kun yhteyksiä ei voi katkaista.

        Mutta välttämättä ei tapahdu mitään laitointa, niin se on vaan siedettävä.

        Millainen sun exä sitten oli, että ylipäänsä rakastuit häneen? Muuttuiko hän yks kaks hirviöksi vai miten juttu eteni?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, narsisti jatkaa ikuisesti. Parasta mitä voi silloin tehdä on etäännyttää itsensä tilanteesta niin paljon kuin mahdollista ja reagoida mahdollisimman vähän. Se saattaa jopa raivostuttaa narsistia, mutta ei ainakaan anna narsistille uutta "tarttumapintaa" kehitellä uusia kierouksia.

        Erovanhempana eii voi täysin irti pysyä, mutta kaikki sopimukset kirjallisena ja lasten kohdilla ne voi tehdä viranomaisten kanssa, tällöin heiltäkin löytyy tieto ja tarvittava ohjaus, ettei jää mahdollisuuttakaan päästä manipuloimaan tai säätämään omiaan.


      • Disseisback kirjoitti:

        Erovanhempana eii voi täysin irti pysyä, mutta kaikki sopimukset kirjallisena ja lasten kohdilla ne voi tehdä viranomaisten kanssa, tällöin heiltäkin löytyy tieto ja tarvittava ohjaus, ettei jää mahdollisuuttakaan päästä manipuloimaan tai säätämään omiaan.

        Narsistit muuten välillä antaa siimaa, heittäytyvät ystävälliseksi, kunnes yrittävät jotain taas uudelleen.

        Äkkinäiset kuvittelevat, että he "katuvat" tai jotain.... mutta turha luulo. Ei heidän tarvitse mitään katua, kun heitä kohtaan ainoastaan muut käyttäytyy väärin.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Millainen sun exä sitten oli, että ylipäänsä rakastuit häneen? Muuttuiko hän yks kaks hirviöksi vai miten juttu eteni?

        No oli hän narsisti heti alussa. Mutta hän oli minun ensimmäinen vakavampi suhde. Ei ollut mihin verrata.


      • Disseisback kirjoitti:

        No oli hän narsisti heti alussa. Mutta hän oli minun ensimmäinen vakavampi suhde. Ei ollut mihin verrata.

        Kontrolloiva? Näytti kenties määrätietoiselta siksi, että piteli käsissään kontrollia?

        Ajattelin vaan, kun sanovat, että naisilla narsismi voi näyttäytyä hyväksikäyttönäkin. Lypsämisenä. Tai yks kaks mies ei enää olekkaan samalla tasolla, saman arvoinen vaikkapa naisen haaliessa titteleitä.

        Tiedä sitten, näitä kuulee ihmisiltä ja mitenkään miellyttävää naiskuvaa narsistista ei saa, paitsi kehujen nälkäisenä voi olla imarreltu, kunnes unohtuu nuolla persettä ja piru on irti.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Kontrolloiva? Näytti kenties määrätietoiselta siksi, että piteli käsissään kontrollia?

        Ajattelin vaan, kun sanovat, että naisilla narsismi voi näyttäytyä hyväksikäyttönäkin. Lypsämisenä. Tai yks kaks mies ei enää olekkaan samalla tasolla, saman arvoinen vaikkapa naisen haaliessa titteleitä.

        Tiedä sitten, näitä kuulee ihmisiltä ja mitenkään miellyttävää naiskuvaa narsistista ei saa, paitsi kehujen nälkäisenä voi olla imarreltu, kunnes unohtuu nuolla persettä ja piru on irti.

        Manipuloiva ennemmin. Haukkui mm. Mun isän mielellään kun oltiin yhdessä, mutta nyt kun tiesi hänen kuolleen, imi itselleen sosiaalisessa mediassa sääliä, vaikka ollaan oltu erottuja ties mitrn pitkään... poika sai hänet poistamaan sen ulostulon...

        Siis käyttää ystäviään, sukulaisia, jopa omia lapsiaan saadakseen huomiota ja mitä lie itselleen.🤷‍♂️

        Eikä hänen toimiaan voi nostaa viranomaisille tms mitenkään merkiksi. Lapset on kärsineet, kun hän puhuu palavereissa mitä sattuu ja kääntelee ja vääntelee asioita.

        Ei sitä osaa selittää mitä sellainen ihminen tekee, miten tekee ja miksi? Sellaisella on ihan oma maailma ja me muut ollaan varmaan pelinappuloita tai jotain...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No oli hän narsisti heti alussa. Mutta hän oli minun ensimmäinen vakavampi suhde. Ei ollut mihin verrata.

        Mutta, sinulla on onneksi jo aika iäkkäitä lapsia jotka itse jo voivat määritellä sen miten omaan isäänsä suhtautuisivat, äiti jää taka-alalle jos olet sen arvoinen?

        Kysymys, saitko molemmilta lapsilta hyvää uutta vuotta toivotukset?
        Itse sain ja vanhempi tytär uhkaili yhteisellä juhlimisella, mutta taidan olla jo siihen liian vanha:)

        Narsistin kanssa voi olla vaikeaa, jopa sen jälkeen jos ei olisi ottanut omaa valtaansa takaisin. Se tulee vain sillä että olisi hyvä niille jotka sen ansaitsevat?
        Ihmiset itse tekevät valintoja siitä kuka on se joihin ollaan yhteydessä ja jonka kanssa touhuillaan? Isänä näen sen miten nuoret erkanevat vanhemmistaan, tulevat lähelle lähinnä silloin kun on avun tarvetta tai jotain sen suuntaista.

        Muuten jo teini-iän ylittäneiden lasten kanssa ei ole enää samanlaista kontaktia mitä 7 vuotiaan kanssa.
        Hän kun keksi jonkun uuden mörköleikin jäille, saan varmaan olla se ensimmäinen mörkö kun olen vähän mörön näköinenkin:)

        Mutta, äidin ote löystyy lasten kautta mutta siinä on tärkeimmässä roolissa sinä itse, ja lapset.

        AV


      • Disseisback kirjoitti:

        Manipuloiva ennemmin. Haukkui mm. Mun isän mielellään kun oltiin yhdessä, mutta nyt kun tiesi hänen kuolleen, imi itselleen sosiaalisessa mediassa sääliä, vaikka ollaan oltu erottuja ties mitrn pitkään... poika sai hänet poistamaan sen ulostulon...

        Siis käyttää ystäviään, sukulaisia, jopa omia lapsiaan saadakseen huomiota ja mitä lie itselleen.🤷‍♂️

        Eikä hänen toimiaan voi nostaa viranomaisille tms mitenkään merkiksi. Lapset on kärsineet, kun hän puhuu palavereissa mitä sattuu ja kääntelee ja vääntelee asioita.

        Ei sitä osaa selittää mitä sellainen ihminen tekee, miten tekee ja miksi? Sellaisella on ihan oma maailma ja me muut ollaan varmaan pelinappuloita tai jotain...

        Okei. Toisinsanoen hän on valmis melkeinpä mihin vain saadakseen itselleen sädekehän ja huomion?

        Kenen vaan kustannuksella?

        En ole aivan varma olenko tavannut ihan tyylipuhdasta narsistia, mutta mulla on kutina että olen. Naispuolisen. Näin jälkeenpäin miettien moni asia viittaa narsismin suuntaan hänen jutuissaan ja touhuissaan.

        Häikäilemättömyyskin.

        Onhan niitä ihan mulkkuja ylimielisiä ihmisiä muutenkin, kuin narsistit. Jotka on jopa tyhmän ylpeitä siitä. Mutta mielenkiintoista, että narsismiakin on ainakin 3 eri sorttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, sinulla on onneksi jo aika iäkkäitä lapsia jotka itse jo voivat määritellä sen miten omaan isäänsä suhtautuisivat, äiti jää taka-alalle jos olet sen arvoinen?

        Kysymys, saitko molemmilta lapsilta hyvää uutta vuotta toivotukset?
        Itse sain ja vanhempi tytär uhkaili yhteisellä juhlimisella, mutta taidan olla jo siihen liian vanha:)

        Narsistin kanssa voi olla vaikeaa, jopa sen jälkeen jos ei olisi ottanut omaa valtaansa takaisin. Se tulee vain sillä että olisi hyvä niille jotka sen ansaitsevat?
        Ihmiset itse tekevät valintoja siitä kuka on se joihin ollaan yhteydessä ja jonka kanssa touhuillaan? Isänä näen sen miten nuoret erkanevat vanhemmistaan, tulevat lähelle lähinnä silloin kun on avun tarvetta tai jotain sen suuntaista.

        Muuten jo teini-iän ylittäneiden lasten kanssa ei ole enää samanlaista kontaktia mitä 7 vuotiaan kanssa.
        Hän kun keksi jonkun uuden mörköleikin jäille, saan varmaan olla se ensimmäinen mörkö kun olen vähän mörön näköinenkin:)

        Mutta, äidin ote löystyy lasten kautta mutta siinä on tärkeimmässä roolissa sinä itse, ja lapset.

        AV

        Lapset on tuumanneet äitistään, että äiti on vaan semmoinen.

        Tyttö nykyään reagoi välillä laittamalla viestejä, mitä se tekee siellä...siis exä, mutta en mä siihen liikaa voi vaikuttaa, kun asuvat eri kaupungissa.

        Poika käy tapaamassa äitiään muutaman kerran päiväseltään.

        Molemmat lapset toivottti joulut ja nyt uudet vuodet. Poitsu kävi saunomassa ja lähti kotiinsa alkuilllasta, kun huomenna töitä.

        Lapset eivät sinäänsä äitistään huolissaan ole, vaikka välillä ääneen ihmettelevät mitä hän touhuaa. Mutta muutama vuosi sitten molemmat reagoi kovasti, kun jouduin polvileikkaukseen. Puhelimeen tuli jatkuvasti viestiä miten menee...kuulosti hiuksn hädältä....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Lapset on tuumanneet äitistään, että äiti on vaan semmoinen.

        Tyttö nykyään reagoi välillä laittamalla viestejä, mitä se tekee siellä...siis exä, mutta en mä siihen liikaa voi vaikuttaa, kun asuvat eri kaupungissa.

        Poika käy tapaamassa äitiään muutaman kerran päiväseltään.

        Molemmat lapset toivottti joulut ja nyt uudet vuodet. Poitsu kävi saunomassa ja lähti kotiinsa alkuilllasta, kun huomenna töitä.

        Lapset eivät sinäänsä äitistään huolissaan ole, vaikka välillä ääneen ihmettelevät mitä hän touhuaa. Mutta muutama vuosi sitten molemmat reagoi kovasti, kun jouduin polvileikkaukseen. Puhelimeen tuli jatkuvasti viestiä miten menee...kuulosti hiuksn hädältä....

        Itse sopisin lasten kanssa etten halua kuulla mitä äiti touhuilee.
        Eron jälkeen kerroin lapsille avoimesti miten heidän pitää olla äidin tukena, isä kyllä pärjää.
        Tuo on siis lähtökohta sille, millä saa myös sen exän arvostuksen koska tietysti lapset kertovat mitä isä on hänestä sanonut. Kun haluaa pelkkää hyvää, usein myös sitä saa.

        Tapasin kerran exän kaupassa uudessa suhteessa saamani tyttären kanssa ja hän tuli juttelemaan sanoen, wau, ompas tyttö jo kasvanut. Ei pahaa sanaa, vaikka olihan hänkin joskus jonkin sortin narsisti. Vuodet vierii, mennyt on mennyttä.

        AV


      • G-LoveR kirjoitti:

        Okei. Toisinsanoen hän on valmis melkeinpä mihin vain saadakseen itselleen sädekehän ja huomion?

        Kenen vaan kustannuksella?

        En ole aivan varma olenko tavannut ihan tyylipuhdasta narsistia, mutta mulla on kutina että olen. Naispuolisen. Näin jälkeenpäin miettien moni asia viittaa narsismin suuntaan hänen jutuissaan ja touhuissaan.

        Häikäilemättömyyskin.

        Onhan niitä ihan mulkkuja ylimielisiä ihmisiä muutenkin, kuin narsistit. Jotka on jopa tyhmän ylpeitä siitä. Mutta mielenkiintoista, että narsismiakin on ainakin 3 eri sorttia.

        No narsistit harvoin yleisesti ulospäin eivät ole mulkkuja, päinvastoin. He osaavat näyttää luotettavilta, vaatimattomilta ja rehellisiltä. Vasta kun joku luo jonkun siteen narsistiin, hän alkaa rutistamaan mehuja irti pikkuhiljaa. Syyllistää sopivasti, ettei toinen pääse näkemään todellisuutta. Uhriutuu ja krokotiilin kyyneliä tulee...

        Tavallisia ihmisiä jo nolottaisi, jos käyttäytyisi noin, mutta näille se on tavallista elämää. Oikeasti jotain päässä ei heillä toimi oikein. Ei se ehkä ole edes mulkkuutta, vaan jokin ei ole rakentunut päähän oikein. Sehän on käytöshäiriö.

        Mutta sairaus tai vamma päässä, ei sellaista tarvitse kenenkään sietää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sopisin lasten kanssa etten halua kuulla mitä äiti touhuilee.
        Eron jälkeen kerroin lapsille avoimesti miten heidän pitää olla äidin tukena, isä kyllä pärjää.
        Tuo on siis lähtökohta sille, millä saa myös sen exän arvostuksen koska tietysti lapset kertovat mitä isä on hänestä sanonut. Kun haluaa pelkkää hyvää, usein myös sitä saa.

        Tapasin kerran exän kaupassa uudessa suhteessa saamani tyttären kanssa ja hän tuli juttelemaan sanoen, wau, ompas tyttö jo kasvanut. Ei pahaa sanaa, vaikka olihan hänkin joskus jonkin sortin narsisti. Vuodet vierii, mennyt on mennyttä.

        AV

        Naisilla saattaa olla enemmän taipumusta epäitsenäiseen, riippuvaiseen narsismiin. Tällaiset narsistit eivät tule toimeen omillaan, vaan tarvitsevat elämäänsä vahvan hahmon, joka suojelee heitä.

        Lähteet: Business Insider Nordic, Terveyskirjasto


      • Disseisback kirjoitti:

        No narsistit harvoin yleisesti ulospäin eivät ole mulkkuja, päinvastoin. He osaavat näyttää luotettavilta, vaatimattomilta ja rehellisiltä. Vasta kun joku luo jonkun siteen narsistiin, hän alkaa rutistamaan mehuja irti pikkuhiljaa. Syyllistää sopivasti, ettei toinen pääse näkemään todellisuutta. Uhriutuu ja krokotiilin kyyneliä tulee...

        Tavallisia ihmisiä jo nolottaisi, jos käyttäytyisi noin, mutta näille se on tavallista elämää. Oikeasti jotain päässä ei heillä toimi oikein. Ei se ehkä ole edes mulkkuutta, vaan jokin ei ole rakentunut päähän oikein. Sehän on käytöshäiriö.

        Mutta sairaus tai vamma päässä, ei sellaista tarvitse kenenkään sietää...

        Juu, niin yleensä ovat kai varsin korrekteja ja jopa ylikorrekteja, kunnes joku asia nousee heitä vastaan?

        Persoonallisuushäiriöksihän tuo taidetaan määritelläkin, narsismi.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Lapset on tuumanneet äitistään, että äiti on vaan semmoinen.

        Tyttö nykyään reagoi välillä laittamalla viestejä, mitä se tekee siellä...siis exä, mutta en mä siihen liikaa voi vaikuttaa, kun asuvat eri kaupungissa.

        Poika käy tapaamassa äitiään muutaman kerran päiväseltään.

        Molemmat lapset toivottti joulut ja nyt uudet vuodet. Poitsu kävi saunomassa ja lähti kotiinsa alkuilllasta, kun huomenna töitä.

        Lapset eivät sinäänsä äitistään huolissaan ole, vaikka välillä ääneen ihmettelevät mitä hän touhuaa. Mutta muutama vuosi sitten molemmat reagoi kovasti, kun jouduin polvileikkaukseen. Puhelimeen tuli jatkuvasti viestiä miten menee...kuulosti hiuksn hädältä....

        On se naisenakin henkisesti paineista näin joulu- ja vuodenvaihteen aikaan, vaikka lapsi aikuinen jo onkin.

        Emme pojan kanssa puhu isästään. Voisin puhua, jos hän haluaisi, mutta poika ei halua sanoa sanaakaan. Olen huolissani, jos jotain sattuisi, niin ei mitään keskusteluyhteyttä, vaikka meillä pitäisi. Mutta minäkään en ryhdy siihen väkisin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Narsistit muuten välillä antaa siimaa, heittäytyvät ystävälliseksi, kunnes yrittävät jotain taas uudelleen.

        Äkkinäiset kuvittelevat, että he "katuvat" tai jotain.... mutta turha luulo. Ei heidän tarvitse mitään katua, kun heitä kohtaan ainoastaan muut käyttäytyy väärin.

        Erovanhempana tosiaan ei kokonaan irti pääse. Tiedän sen hyvin omakohtaisesti.. Parasta tehdä lasten kohdalla tarkka sopimus, pitää siitä kiinni ja kommunikoida mahdollisimman paljon viestitse, jolloin kaikesta jää tarvittaessa todistusaineistoa. Itse vastaavassa tilanteessa olen etäännyttänyt itseni toisesta osapuolesta henkisesti niin, että pidän kommunikoinnin hyvin tiukasti asiapitoisena enkä reagoi mihinkään piikittelyihin. En anna hänelle enää sitä valtaa.

        Olet aivan oikeassa, että narsistit antavat välillä siimaa ja voivat olla hyvinkin mukavia ja katuvaisen oloisia. Se on kuitenkin aina pelkkää lumetta. Minunkin exäni kaiken tekemänsä jälkeen mitä kaunein sanoin kertoi katuvansa ja kysyi, eikö meillä voisi vielä olla mahdollisuutta korjata kaikkea. No ei ollut, olin siinä vaiheessa täysin herännyt siihen mitä oli tapahtunut. Tällä tavoin hän sai kuitenkin siirrettyä vastuun minulle, hänhän yritti "hyvänä miehenä" kaikkensa perheen pelastamiseksi, mutta minä olin kova ja itsekäs ämmä enkä ajattele lapsen parasta. Syyllistäminen ei kuitenkaan enää tehonnut, tiedän itse mitä olen tai en ole eikä hänen sanoillaan ole enää merkitystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse sopisin lasten kanssa etten halua kuulla mitä äiti touhuilee.
        Eron jälkeen kerroin lapsille avoimesti miten heidän pitää olla äidin tukena, isä kyllä pärjää.
        Tuo on siis lähtökohta sille, millä saa myös sen exän arvostuksen koska tietysti lapset kertovat mitä isä on hänestä sanonut. Kun haluaa pelkkää hyvää, usein myös sitä saa.

        Tapasin kerran exän kaupassa uudessa suhteessa saamani tyttären kanssa ja hän tuli juttelemaan sanoen, wau, ompas tyttö jo kasvanut. Ei pahaa sanaa, vaikka olihan hänkin joskus jonkin sortin narsisti. Vuodet vierii, mennyt on mennyttä.

        AV

        Mä haluan taas olla lasten tukena. Meillä saa ja pitää voida kertoa kaikki toisesta vanhemmasta.
        Itse pyrin olemaan kertomatta lapsille, mitä heidän äiti minulle laittaa tai sanoo, mutta joskus ne liittyy heihin ja sitten en näe tärkeäksi selitellä mitään muuta.

        Narsistisesta käytöshäiriöstä ei parannuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla saattaa olla enemmän taipumusta epäitsenäiseen, riippuvaiseen narsismiin. Tällaiset narsistit eivät tule toimeen omillaan, vaan tarvitsevat elämäänsä vahvan hahmon, joka suojelee heitä.

        Lähteet: Business Insider Nordic, Terveyskirjasto

        Ilmankos saan "prinsessoista" näppyjä...🤣


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu, niin yleensä ovat kai varsin korrekteja ja jopa ylikorrekteja, kunnes joku asia nousee heitä vastaan?

        Persoonallisuushäiriöksihän tuo taidetaan määritelläkin, narsismi.

        Joo. Persoonallisuushäiriöhän se olikin, mutta käytökseen se liittyy. Sosiaaliseen käytökseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se naisenakin henkisesti paineista näin joulu- ja vuodenvaihteen aikaan, vaikka lapsi aikuinen jo onkin.

        Emme pojan kanssa puhu isästään. Voisin puhua, jos hän haluaisi, mutta poika ei halua sanoa sanaakaan. Olen huolissani, jos jotain sattuisi, niin ei mitään keskusteluyhteyttä, vaikka meillä pitäisi. Mutta minäkään en ryhdy siihen väkisin.

        Lapset tietää mihin turvautua...yksikin vanhempi riittää.


      • Disseisback kirjoitti:

        Ilmankos saan "prinsessoista" näppyjä...🤣

        Siinä taisi tulla se lypsäminenkin tuossa. Ihan sama kenen rahalla mällää, kunhan on millä mällätä. 😜


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Persoonallisuushäiriöhän se olikin, mutta käytökseen se liittyy. Sosiaaliseen käytökseen.

        Jeps. Onneksi heitä on hyvin pieni prosentti väestöstä ja näinpä suurempi todennäköisyys on törmätä vain egoistiseen mulkkuun sulka päässä ja piilokorot kengissään, kuin narsistiin.

        Hyvää 2023 vuotta! Lähen kyttää raketteja. ☺️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erovanhempana tosiaan ei kokonaan irti pääse. Tiedän sen hyvin omakohtaisesti.. Parasta tehdä lasten kohdalla tarkka sopimus, pitää siitä kiinni ja kommunikoida mahdollisimman paljon viestitse, jolloin kaikesta jää tarvittaessa todistusaineistoa. Itse vastaavassa tilanteessa olen etäännyttänyt itseni toisesta osapuolesta henkisesti niin, että pidän kommunikoinnin hyvin tiukasti asiapitoisena enkä reagoi mihinkään piikittelyihin. En anna hänelle enää sitä valtaa.

        Olet aivan oikeassa, että narsistit antavat välillä siimaa ja voivat olla hyvinkin mukavia ja katuvaisen oloisia. Se on kuitenkin aina pelkkää lumetta. Minunkin exäni kaiken tekemänsä jälkeen mitä kaunein sanoin kertoi katuvansa ja kysyi, eikö meillä voisi vielä olla mahdollisuutta korjata kaikkea. No ei ollut, olin siinä vaiheessa täysin herännyt siihen mitä oli tapahtunut. Tällä tavoin hän sai kuitenkin siirrettyä vastuun minulle, hänhän yritti "hyvänä miehenä" kaikkensa perheen pelastamiseksi, mutta minä olin kova ja itsekäs ämmä enkä ajattele lapsen parasta. Syyllistäminen ei kuitenkaan enää tehonnut, tiedän itse mitä olen tai en ole eikä hänen sanoillaan ole enää merkitystä.

        Tulee mieleen kaava... 1. Jos unohdettaisiin äskeinen?
        2. Syyllistäminen.
        3. Uhkailu.
        4. Raivarit.
        5. Uhriutuminen ja heikoksi heittäytyminen.

        Ja kerran pari vielä sama lista läpi...eli

        6. Väsytystaktiikka, kohdat 1-5 muutamsn kerran läpi


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä haluan taas olla lasten tukena. Meillä saa ja pitää voida kertoa kaikki toisesta vanhemmasta.
        Itse pyrin olemaan kertomatta lapsille, mitä heidän äiti minulle laittaa tai sanoo, mutta joskus ne liittyy heihin ja sitten en näe tärkeäksi selitellä mitään muuta.

        Narsistisesta käytöshäiriöstä ei parannuta.

        Hmm...ex ei lähetellyt montaa viestiä vuosi eron jälkeen. Ennen sitä oli kaikenlaista yritystä vaikuttaa, yleensä pahaa mieltä tuottavaa mutta kun käänsi asiat vastakkaiseksi vastauksessa sekin asia hoitui hyvin nopeasti.

        Annan esimerkin.
        Nainen viestittää: No et ollut mikään paras sängyssä, on tullut nyt vastaan parempia. Tuohon kun vastaa: Harmi, pahoittelen. Olit minulle paras kokemus koskaan mitä olen kokenut.

        Kannattaa siis kääntää asiat sellaisiksi ettei vastapuolen aivoitus saa lisäenergiaa, alkaa vain epäillä itseään:)

        Mutta joo, ei yhtään viestiä enää 15 vuoteen, rauha maassa.

        AV


      • G-LoveR kirjoitti:

        Siinä taisi tulla se lypsäminenkin tuossa. Ihan sama kenen rahalla mällää, kunhan on millä mällätä. 😜

        No ehkä noin... meillä ei ollut ikinä millä mällätä, mutta ehkäpä joo...
        Eipä hän ollut juuri töissä meidän yhdessä ollessa...ja paikat on raikkaasti vaihtuneet sen jälkeenkin... mä taas oon ollut samassa paikassa koko eron jälkeen.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jeps. Onneksi heitä on hyvin pieni prosentti väestöstä ja näinpä suurempi todennäköisyys on törmätä vain egoistiseen mulkkuun sulka päässä ja piilokorot kengissään, kuin narsistiin.

        Hyvää 2023 vuotta! Lähen kyttää raketteja. ☺️

        Joo. Ja narsistin haaviin jää suhteellisen kokemattomana ja nuorena. Vanhemmiten ihmiset osaa pitää varansa.

        Mä kuuntelen vaan jyskytystä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tulee mieleen kaava... 1. Jos unohdettaisiin äskeinen?
        2. Syyllistäminen.
        3. Uhkailu.
        4. Raivarit.
        5. Uhriutuminen ja heikoksi heittäytyminen.

        Ja kerran pari vielä sama lista läpi...eli

        6. Väsytystaktiikka, kohdat 1-5 muutamsn kerran läpi

        Kuulostaa tutulta kaavalta.. eikä se lopu koskaan. Ei koskaan. Siksi täytyy itse laittaa tiukka raja siihen, ettei päästä toista enää ihon alle. Se vaatii kovuutta, jota moni herkkä ja empaattinen ihminen joutuu todella repimään itsestään esiin, mutta mikään muu ei auta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm...ex ei lähetellyt montaa viestiä vuosi eron jälkeen. Ennen sitä oli kaikenlaista yritystä vaikuttaa, yleensä pahaa mieltä tuottavaa mutta kun käänsi asiat vastakkaiseksi vastauksessa sekin asia hoitui hyvin nopeasti.

        Annan esimerkin.
        Nainen viestittää: No et ollut mikään paras sängyssä, on tullut nyt vastaan parempia. Tuohon kun vastaa: Harmi, pahoittelen. Olit minulle paras kokemus koskaan mitä olen kokenut.

        Kannattaa siis kääntää asiat sellaisiksi ettei vastapuolen aivoitus saa lisäenergiaa, alkaa vain epäillä itseään:)

        Mutta joo, ei yhtään viestiä enää 15 vuoteen, rauha maassa.

        AV

        Epäilrn ettet ole narsistiin tögmännyt. Ehkä vaan satutit häntä verisesti kun häivyit Thaimaahan ja et pitänyt yhteyttä lapsiisi vuosiin. 🤷‍♂️


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä noin... meillä ei ollut ikinä millä mällätä, mutta ehkäpä joo...
        Eipä hän ollut juuri töissä meidän yhdessä ollessa...ja paikat on raikkaasti vaihtuneet sen jälkeenkin... mä taas oon ollut samassa paikassa koko eron jälkeen.

        No jos mies vaihtuu isompituloiseen ylläpitäjään, niin ehkä siinä sitten voi vähän epäillä jo. Köyhän antimet ei kelpaa eikä riitä kuin naristen. Pitäisi olla enemmän.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Ja narsistin haaviin jää suhteellisen kokemattomana ja nuorena. Vanhemmiten ihmiset osaa pitää varansa.

        Mä kuuntelen vaan jyskytystä. 😁

        Jeps. Kannattaa vähän aina epäillä jo jotain, jos toinen on liian suurieleinen hurmuri ja kauheen hanakka järkkää kaikkee unelmaa. Siinä voi olla se haaviin pujottelu käynnissä, sitouttaminen.

        Täälläkin paukkuu, muttei näy mitään. 🥴🎆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa tutulta kaavalta.. eikä se lopu koskaan. Ei koskaan. Siksi täytyy itse laittaa tiukka raja siihen, ettei päästä toista enää ihon alle. Se vaatii kovuutta, jota moni herkkä ja empaattinen ihminen joutuu todella repimään itsestään esiin, mutta mikään muu ei auta.

        Kovuus ja jämptiys on helppoa löytää, kun muistaa. Mutta elämässä on haasteita ja heikkoja hetkiä.

        Sekä kyllä se vaikuttaa siihen miten muut ihmiset ottaa vastaan. Hyväksikäytön vaaraa pitää kokoajan aktiivisena, siis kun se on jo yhden ihmisen yoimesta järjestetty...

        Sittrn kun lapset on isoja, omillaan, ehkä voi sinetöidä sen ohuen suhteen siihen ihmiseen.???


      • G-LoveR kirjoitti:

        No jos mies vaihtuu isompituloiseen ylläpitäjään, niin ehkä siinä sitten voi vähän epäillä jo. Köyhän antimet ei kelpaa eikä riitä kuin naristen. Pitäisi olla enemmän.

        No niin pitkään kun saa siltä rikkaammalta kaiken, kiinnostus on siellä, mutta jos ei, saa entinenkin tuta siitä.

        Tiesin ksikki exän erot tässä välissä sen käytöksestä...


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jeps. Kannattaa vähän aina epäillä jo jotain, jos toinen on liian suurieleinen hurmuri ja kauheen hanakka järkkää kaikkee unelmaa. Siinä voi olla se haaviin pujottelu käynnissä, sitouttaminen.

        Täälläkin paukkuu, muttei näy mitään. 🥴🎆

        Vaikea sanoa, kun en oo törmännyt kuin tähän yhteen. 😁

        Täälläkin paukkuu, mutta niin pilvistä, ettei näy kuin lähimmät. Ja onhsn noita jo nähty. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kovuus ja jämptiys on helppoa löytää, kun muistaa. Mutta elämässä on haasteita ja heikkoja hetkiä.

        Sekä kyllä se vaikuttaa siihen miten muut ihmiset ottaa vastaan. Hyväksikäytön vaaraa pitää kokoajan aktiivisena, siis kun se on jo yhden ihmisen yoimesta järjestetty...

        Sittrn kun lapset on isoja, omillaan, ehkä voi sinetöidä sen ohuen suhteen siihen ihmiseen.???

        On inhimillistä, ettei aina toimi sen mukaan, mikä olisi parasta. Voi olla vaikea olla jämpti silloin kun pitäisi tai ei osaa olla pehmeä silloin kun sitä vaadittaisiin. Ihmisen erehtyväisyys on asia, joka täytyy vain pystyä hyväksymään myös itsensä kohdalla.

        Tuntosarvet ovat kyllä herkillä, jos on jo kerran tullut syvästi satutetuksi ja hyväksikäytetyksi. Sekin on inhimillistä. Itse olen päässyt niin kauas kaikesta tapahtuneesta, että olen valmis avaamaan sydämeni jollekin ihanalle ihmiselle enkä halua antaa yhden ihmisen estää mahdollisuuttani rakkauteen ja onneen.

        Kun on yhteisiä lapsia, jonkinlainen side tulee säilymään lopun elämää, mutta itse olen hyväksynyt sen, että lapseni kautta tämä ihminen on jollain tavalla liitoksissa elämääni aina. En vastusta sitä vaan hyväksyn sen. Side tottakai heikkenee ajan myötä, kun ei tarvitse enää olla esim päivittäisissä asioissa tekemisissä ja se ajatus tuntuu helpottavalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On inhimillistä, ettei aina toimi sen mukaan, mikä olisi parasta. Voi olla vaikea olla jämpti silloin kun pitäisi tai ei osaa olla pehmeä silloin kun sitä vaadittaisiin. Ihmisen erehtyväisyys on asia, joka täytyy vain pystyä hyväksymään myös itsensä kohdalla.

        Tuntosarvet ovat kyllä herkillä, jos on jo kerran tullut syvästi satutetuksi ja hyväksikäytetyksi. Sekin on inhimillistä. Itse olen päässyt niin kauas kaikesta tapahtuneesta, että olen valmis avaamaan sydämeni jollekin ihanalle ihmiselle enkä halua antaa yhden ihmisen estää mahdollisuuttani rakkauteen ja onneen.

        Kun on yhteisiä lapsia, jonkinlainen side tulee säilymään lopun elämää, mutta itse olen hyväksynyt sen, että lapseni kautta tämä ihminen on jollain tavalla liitoksissa elämääni aina. En vastusta sitä vaan hyväksyn sen. Side tottakai heikkenee ajan myötä, kun ei tarvitse enää olla esim päivittäisissä asioissa tekemisissä ja se ajatus tuntuu helpottavalta.

        No mulla uusien suhteiden aikaan paine lyödään tappiin. Se taas on nakertanut mua, joten ei ole sinäällään intoa kokeilla... ja tässä nyt on muutakin.

        Ehkä joskus...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mulla uusien suhteiden aikaan paine lyödään tappiin. Se taas on nakertanut mua, joten ei ole sinäällään intoa kokeilla... ja tässä nyt on muutakin.

        Ehkä joskus...

        Paine ei kuulosta hyvältä uusista suhteista puhuttaessa. Uudella suhteella pitäisi olla tilaa kasvaa ja kehittyä omaan tahtiinsa molempien tunteita myötäillen. Anna itsellesi aika ja vapaus edetä tai olla etenemättä juuri siten mikä sinusta tuntuu parhaalta. Ehkä joskus sitten on se oikea aika 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paine ei kuulosta hyvältä uusista suhteista puhuttaessa. Uudella suhteella pitäisi olla tilaa kasvaa ja kehittyä omaan tahtiinsa molempien tunteita myötäillen. Anna itsellesi aika ja vapaus edetä tai olla etenemättä juuri siten mikä sinusta tuntuu parhaalta. Ehkä joskus sitten on se oikea aika 😊

        Joo. Ehkä sit joskus löytyy sopiva muudi. En lähde hakkaamaan päätäni suotta seinään. 😊

        Mutta en mä kirvestä kaivoon oo viskannut. 😊

        Sanotaanko, että tää tila nyt ei johdu lasten äitistä ja mitä hänen kohdaltani olen kokenut...paljon muutakin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Ehkä sit joskus löytyy sopiva muudi. En lähde hakkaamaan päätäni suotta seinään. 😊

        Mutta en mä kirvestä kaivoon oo viskannut. 😊

        Sanotaanko, että tää tila nyt ei johdu lasten äitistä ja mitä hänen kohdaltani olen kokenut...paljon muutakin.

        Juuri sellainen sopiva muudi täytyy olla 😊 Sellainen, että tuntuu kivalta ajatukselta lähteä avaamaan sydäntään, mieltään ja elämäänsä toiselle ihmiselle.

        Ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Itsellä vaikutti myös monenmoiset muutkin asiat siihen, että kesti pienen iäisyyden ennen kuin lähdin edes leikittelemään ajatuksella, että olisiko parisuhde sittenkin vielä mahdollinen. Nykyään olen jo paljon pidemmällä 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sellainen sopiva muudi täytyy olla 😊 Sellainen, että tuntuu kivalta ajatukselta lähteä avaamaan sydäntään, mieltään ja elämäänsä toiselle ihmiselle.

        Ihminen on kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Itsellä vaikutti myös monenmoiset muutkin asiat siihen, että kesti pienen iäisyyden ennen kuin lähdin edes leikittelemään ajatuksella, että olisiko parisuhde sittenkin vielä mahdollinen. Nykyään olen jo paljon pidemmällä 😊

        Itsekin luulin, että oon tarpeeks vahva ja pystyn käsittelemään tunteitani, mutta poltin näppini kahdesti aika totaalisesti. Pelkään kyynistysmistä, joten kynnys on todellisesta heittäytymisestä kaukana.

        Kyllä noissa kahdessa päästin kaikesta irti ja nautin. 😊
        Vaikka niistä ei pidempää mitään tullutkaan, niin tiedän mitä kaunista kahden ihmisen välillä voi olla. 😊

        He olivat ja ovat ihania ihmisiä. 😊❤️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Epäilrn ettet ole narsistiin tögmännyt. Ehkä vaan satutit häntä verisesti kun häivyit Thaimaahan ja et pitänyt yhteyttä lapsiisi vuosiin. 🤷‍♂️

        Bäng. Disse servas öljymiehen.


      • Disseisback kirjoitti:

        Vaikea sanoa, kun en oo törmännyt kuin tähän yhteen. 😁

        Täälläkin paukkuu, mutta niin pilvistä, ettei näy kuin lähimmät. Ja onhsn noita jo nähty. 😁

        Toivotaan ettet törmää jatkossakaan kuin siihen yhteen.

        Piti mennä nukkumaan välillä. Mutta uus vuos uuet kujeet. 😛


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Syyllistys jatkuu, jos vaikka eroaisikin. Lasten vuoksi kun yhteyksiä ei voi katkaista.

        Mutta välttämättä ei tapahdu mitään laitointa, niin se on vaan siedettävä.

        Kyllä mä ainakin katkaisin välit tyttäreni äitiin ainakin täysin jo pelkästään senkin takia ettei tyttöni voi mua syyttää lapsuutensa totaalisesta pilaamisesta pidin vain itse huolen siitä että tyttöni tiesi sen että hänellä on isä joka välittää ja tarvittaessa hänen ei tarvitse isältään kuin pyytää apua asiassa kui asiassa ja isi auttaa käytettävissä olevien resurssien mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, narsisti jatkaa ikuisesti. Parasta mitä voi silloin tehdä on etäännyttää itsensä tilanteesta niin paljon kuin mahdollista ja reagoida mahdollisimman vähän. Se saattaa jopa raivostuttaa narsistia, mutta ei ainakaan anna narsistille uutta "tarttumapintaa" kehitellä uusia kierouksia.

        On mu noissa kannattaa olla si todella tarkkana kun narsisti on tarpeeksi epätoivonen pystyy tämä ihan mihin tahansa jopa tappamaan perheensä jos ei ole vastapainona jotain riittävän vahvaa pelotetta Miksi narsisti joutuisi pelkäämään oman henkensä puolesta narsisti kun ei pysty itse itseään tappamaan kun korkeintaan vahingossa


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Narsistit muuten välillä antaa siimaa, heittäytyvät ystävälliseksi, kunnes yrittävät jotain taas uudelleen.

        Äkkinäiset kuvittelevat, että he "katuvat" tai jotain.... mutta turha luulo. Ei heidän tarvitse mitään katua, kun heitä kohtaan ainoastaan muut käyttäytyy väärin.

        Mä olen jopa yllyttäny kokeilemaan omalla kohdallani pystyykö joku toinen mun elämän pilaamaan tähän päivään mennessä ainoa oikeasti tiukka paikka on ollu kun sai pelätä tyttärensä takia puolesta ettei tämä tee itselleen mitään muiden kohdalla si taas josai kohti annan takaisin samalla mitalla vähintäänkin ellen jopa vähä reilumminkin että uskalsi yrittää puuttua mun elämään kuten sanottua elämä on valintoja aina pidä olla niin tyhmä että tekee niin kuin toinen yllyttää kattomaan kyllä mullakin on oikeus kostaa kun se on muillakin pienemmistäkin syistä omasta mielestään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erovanhempana tosiaan ei kokonaan irti pääse. Tiedän sen hyvin omakohtaisesti.. Parasta tehdä lasten kohdalla tarkka sopimus, pitää siitä kiinni ja kommunikoida mahdollisimman paljon viestitse, jolloin kaikesta jää tarvittaessa todistusaineistoa. Itse vastaavassa tilanteessa olen etäännyttänyt itseni toisesta osapuolesta henkisesti niin, että pidän kommunikoinnin hyvin tiukasti asiapitoisena enkä reagoi mihinkään piikittelyihin. En anna hänelle enää sitä valtaa.

        Olet aivan oikeassa, että narsistit antavat välillä siimaa ja voivat olla hyvinkin mukavia ja katuvaisen oloisia. Se on kuitenkin aina pelkkää lumetta. Minunkin exäni kaiken tekemänsä jälkeen mitä kaunein sanoin kertoi katuvansa ja kysyi, eikö meillä voisi vielä olla mahdollisuutta korjata kaikkea. No ei ollut, olin siinä vaiheessa täysin herännyt siihen mitä oli tapahtunut. Tällä tavoin hän sai kuitenkin siirrettyä vastuun minulle, hänhän yritti "hyvänä miehenä" kaikkensa perheen pelastamiseksi, mutta minä olin kova ja itsekäs ämmä enkä ajattele lapsen parasta. Syyllistäminen ei kuitenkaan enää tehonnut, tiedän itse mitä olen tai en ole eikä hänen sanoillaan ole enää merkitystä.

        Kaikkeista parhaiten nuo lapsien lapsen näkemiseen liittyvät asiat hoituu kun kumpikin vanhempi osaa ensisijaisesti ajatella lapsen etua aina sekään ei siitä huolimatta välttis ihan täysin toteudu kun elämässä on muuttuvat tilanteet lapsi saattaa sairastua jompikumpi vanhemmista saattaa olla kipeä tai jotain sumplimista töiden vuoksi lomia lomamatkoja juhlia tai jotain mu pääasiassa pitäisi olla hoidettavissa olevia asioita kun vanhemmat osaa niistä keskenään asiallisesti sopia ilman tarvetta kontrolloida toinen toisiaan


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä haluan taas olla lasten tukena. Meillä saa ja pitää voida kertoa kaikki toisesta vanhemmasta.
        Itse pyrin olemaan kertomatta lapsille, mitä heidän äiti minulle laittaa tai sanoo, mutta joskus ne liittyy heihin ja sitten en näe tärkeäksi selitellä mitään muuta.

        Narsistisesta käytöshäiriöstä ei parannuta.

        Juu en ole tavannut koskaan eläessäni sellaista joka siitä olisi parantunu teatteria narsisti oppii ja osaa kyllä pitää yllä varsin pitkäänkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ainakin katkaisin välit tyttäreni äitiin ainakin täysin jo pelkästään senkin takia ettei tyttöni voi mua syyttää lapsuutensa totaalisesta pilaamisesta pidin vain itse huolen siitä että tyttöni tiesi sen että hänellä on isä joka välittää ja tarvittaessa hänen ei tarvitse isältään kuin pyytää apua asiassa kui asiassa ja isi auttaa käytettävissä olevien resurssien mukaan

        Tämä on oikein hyvä ja toimiva tapa silloin jos toinen vanhemmista olisi narsisti.
        Hyvässä erossa taas voidaan nukkua vaikka vierekkäin, menneitä miettimättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on oikein hyvä ja toimiva tapa silloin jos toinen vanhemmista olisi narsisti.
        Hyvässä erossa taas voidaan nukkua vaikka vierekkäin, menneitä miettimättä.

        Välien katkaiseminen on lapsen kannalta vahingollista. Lapsi oppii vain sen, että elämässä on vaarallisia ja vahingollisia tunteita, joista tulee vaieta. Karhunpalvelus lapselle, kuten toisen vanhemman etäännyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välien katkaiseminen on lapsen kannalta vahingollista. Lapsi oppii vain sen, että elämässä on vaarallisia ja vahingollisia tunteita, joista tulee vaieta. Karhunpalvelus lapselle, kuten toisen vanhemman etäännyttäminen.

        Niin ne narsistit kuulemma väittävät. Yhteydenpitoon ei tarvita toista vanhempaa, lapsi voi hoitaa itse yhteydenpidon, onhan omat puhelimet olemassa jo 6-v lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ne narsistit kuulemma väittävät. Yhteydenpitoon ei tarvita toista vanhempaa, lapsi voi hoitaa itse yhteydenpidon, onhan omat puhelimet olemassa jo 6-v lähtien.

        Tuolla kuvaamallasi tavalla kasvatetaan niitä yksin hyvin toimeen tulevia ja reippaita narsisteja jotka pelkäävät tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla kuvaamallasi tavalla kasvatetaan niitä yksin hyvin toimeen tulevia ja reippaita narsisteja jotka pelkäävät tunteita.

        Tunteita ei ole, on vain tulevaisuus.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Toivotaan ettet törmää jatkossakaan kuin siihen yhteen.

        Piti mennä nukkumaan välillä. Mutta uus vuos uuet kujeet. 😛

        Mä taisin valvoa pitkäänkin, mutta samapa tuo on näin lomalla. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on oikein hyvä ja toimiva tapa silloin jos toinen vanhemmista olisi narsisti.
        Hyvässä erossa taas voidaan nukkua vaikka vierekkäin, menneitä miettimättä.

        Jos vanhempi on narsisti, hän ei välitä pätkääkään lapsesta vaan ainoastaan itsestään. Narsisti osaa kyllä hyvin näytellä ja puhua välittävänsä lapsesta. Tai tavallaan hän välittääkin, koska kokee lapsesta olevan hänelle itselleen jonkinlaista hyötyä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välien katkaiseminen on lapsen kannalta vahingollista. Lapsi oppii vain sen, että elämässä on vaarallisia ja vahingollisia tunteita, joista tulee vaieta. Karhunpalvelus lapselle, kuten toisen vanhemman etäännyttäminen.

        Pitäisi nimenomaan etäännyttää narisistivanhempi lapsesta. Narsisti vanhempana on haitallista lapselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi nimenomaan etäännyttää narisistivanhempi lapsesta. Narsisti vanhempana on haitallista lapselle.

        Ilman vanhempaa oleminen on haitallista lapselle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi nimenomaan etäännyttää narisistivanhempi lapsesta. Narsisti vanhempana on haitallista lapselle.

        Itseasiassa lienee laitontakin ja toisekseen vanhempi on vanhempi, huononakin lapselle.

        Sitäpaitsi jos lapsi oppii elämään narsistivanhemman kanssa, hänellä on oikeastaan enemmän välineitä selvitä omassa elämässä. Kupla on pahinta mistä lähtee raakaan maailmaan. I know...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Itseasiassa lienee laitontakin ja toisekseen vanhempi on vanhempi, huononakin lapselle.

        Sitäpaitsi jos lapsi oppii elämään narsistivanhemman kanssa, hänellä on oikeastaan enemmän välineitä selvitä omassa elämässä. Kupla on pahinta mistä lähtee raakaan maailmaan. I know...

        Hyvä disse. Kokemus puhuu, ainoa asia mikä on totta. Kuka kertoisi 2-vuotiaalle, että vanhempasi on narsisti, joten ei tavata sitä enää. Paitsi kahden viikon välein käyt siellä pe-la ja sit lomilla toisen mokoman niin opit olee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä disse. Kokemus puhuu, ainoa asia mikä on totta. Kuka kertoisi 2-vuotiaalle, että vanhempasi on narsisti, joten ei tavata sitä enää. Paitsi kahden viikon välein käyt siellä pe-la ja sit lomilla toisen mokoman niin opit olee.

        Juu, tai kuka vanhempi voi määritellä toisen narsistiksi. Tai siis mikä narsistinen persoonallisuushäiriö se olikaan?

        Epäilen, ettei ketään vanhempaa ole sen diagnoosin nojalla estetty tapaamasta lapsiaan? On ihan eri juttu, jos lapsi ei halua olla vanhemman kanssa ja nähdä häntä. Tai että vanhemman käytös aiheuttaa selkkauksia...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Itsekin luulin, että oon tarpeeks vahva ja pystyn käsittelemään tunteitani, mutta poltin näppini kahdesti aika totaalisesti. Pelkään kyynistysmistä, joten kynnys on todellisesta heittäytymisestä kaukana.

        Kyllä noissa kahdessa päästin kaikesta irti ja nautin. 😊
        Vaikka niistä ei pidempää mitään tullutkaan, niin tiedän mitä kaunista kahden ihmisen välillä voi olla. 😊

        He olivat ja ovat ihania ihmisiä. 😊❤️

        Kaiken kauniin ei tarvitse kestää ikuisuutta ollakseen merkityksellistä ❤️ Vaikka kokemuksesi ovat ilmeisesti olleet todella kipeitäkin, niin on upeaa miten osaat olla niistä myös kiitollinen. Se, että saa kokea jotain kaunista toisen ihmisen kanssa ei ole itsestäänselvyys eikä sellaista kaikille suoda välttämättä koskaan.

        Kyynisyys ja katkeruus ovat normaaleja tunteita ja on ihan ok joskus tuntea niitäkin, mutta niihin, jos mihin, ei kannata jäädä vellomaan. Kyynisyys ja katkeruus repivät ihmisen sisintä hiljalleen vereslihalle, kunnes ei pysty enää tuntemaan mitään kaunista. Tuon takia itsekin olen tehnyt paljon töitä päästäkseni tuollaisista tunteista eroon 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken kauniin ei tarvitse kestää ikuisuutta ollakseen merkityksellistä ❤️ Vaikka kokemuksesi ovat ilmeisesti olleet todella kipeitäkin, niin on upeaa miten osaat olla niistä myös kiitollinen. Se, että saa kokea jotain kaunista toisen ihmisen kanssa ei ole itsestäänselvyys eikä sellaista kaikille suoda välttämättä koskaan.

        Kyynisyys ja katkeruus ovat normaaleja tunteita ja on ihan ok joskus tuntea niitäkin, mutta niihin, jos mihin, ei kannata jäädä vellomaan. Kyynisyys ja katkeruus repivät ihmisen sisintä hiljalleen vereslihalle, kunnes ei pysty enää tuntemaan mitään kaunista. Tuon takia itsekin olen tehnyt paljon töitä päästäkseni tuollaisista tunteista eroon 😊

        Mitäpä tuohon mitään lisäämään? Juuri noin pitääkin olla.

        Pysy valon puolella. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mitäpä tuohon mitään lisäämään? Juuri noin pitääkin olla.

        Pysy valon puolella. 😊

        Näin tehdään 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeista parhaiten nuo lapsien lapsen näkemiseen liittyvät asiat hoituu kun kumpikin vanhempi osaa ensisijaisesti ajatella lapsen etua aina sekään ei siitä huolimatta välttis ihan täysin toteudu kun elämässä on muuttuvat tilanteet lapsi saattaa sairastua jompikumpi vanhemmista saattaa olla kipeä tai jotain sumplimista töiden vuoksi lomia lomamatkoja juhlia tai jotain mu pääasiassa pitäisi olla hoidettavissa olevia asioita kun vanhemmat osaa niistä keskenään asiallisesti sopia ilman tarvetta kontrolloida toinen toisiaan

        Noinhan se menee, kun kyseessä ovat kaksi normaalia vanhempaa. Tässä kuitenkin puhuttiin narsistien tai muiden persoonallisuushäiriöisten kanssa toimimisesta, jolloin ei päde normaalit säännöt. Lapsella on silti oikeus myös narsistivanhempaansa olettaen, että tämä osaa vanhempana toimia vahingoittamatta lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mu noissa kannattaa olla si todella tarkkana kun narsisti on tarpeeksi epätoivonen pystyy tämä ihan mihin tahansa jopa tappamaan perheensä jos ei ole vastapainona jotain riittävän vahvaa pelotetta Miksi narsisti joutuisi pelkäämään oman henkensä puolesta narsisti kun ei pysty itse itseään tappamaan kun korkeintaan vahingossa

        Kyllä, tilanne voi ajautua todella vakavaksikin ja silloin olisi ehdottomasti saatava tukea ja apua ulkopuolisilta. Itse en sitä valitettavasti saanut, mutta onneksi tilanne rauhoittui vuosien saatossa niin, että pystymme nykyään kaikki elämään omaa elämäämme.

        Kerran olen pelännyt aidosti sitä, että exäni satuttaa minua fyysisesti, vaikka pelkäsin kyllä jatkuvasti sitä, mitä kaikkea muuta hän voi tehdä. En ollut koskaan nähnyt häntä niin raivoissaan kuin erään erokeskustelun päätteeksi. Tiesin, etten fyysisesti olisi pärjännyt hänelle. Olin perääntynyt keskustelun/riidan aikana nurkkaan hänen karjuessa täysiä nyrkki vasten kasvojani. En uskaltanut sanoa mitään muuta kuin pyysin hiljaa että hän lopettaisi, että hän pelottaa minua. Se oli äärimmäisen ahdistava hetki, en ole koskaan tuntenut itseäni niin avuttomaksi kuin tuolloin. Pelkäsin niin paljon, etten uskaltanut liikkua kuin vasta sen jälkeen kun hän oli lähtenyt. Hän raivostui minulle siitä, kun hänen mielestään olin kääntänyt muut häntä vastaan vaikka hänen ystävänsä olivat niin järkyttyneitä hänen teoistaan minua kohtaan, että katkaisivat välit häneen. Mutta tietenkin sekin oli minun syytäni.. Olipa ahdistava muisto, täytyy äkkiä haudata se takaisin sinne minne se kuuluu, menneisyyteen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Juu, tai kuka vanhempi voi määritellä toisen narsistiksi. Tai siis mikä narsistinen persoonallisuushäiriö se olikaan?

        Epäilen, ettei ketään vanhempaa ole sen diagnoosin nojalla estetty tapaamasta lapsiaan? On ihan eri juttu, jos lapsi ei halua olla vanhemman kanssa ja nähdä häntä. Tai että vanhemman käytös aiheuttaa selkkauksia...

        Hauska, jotkut haluavat kontrolloida narsistien elämää, vielä eron jälkeenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauska, jotkut haluavat kontrolloida narsistien elämää, vielä eron jälkeenkin.

        Niin, sitä laskeskelee äkkiä sivusta, että mitenkäs tämä nyt menikään?


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä haluan taas olla lasten tukena. Meillä saa ja pitää voida kertoa kaikki toisesta vanhemmasta.
        Itse pyrin olemaan kertomatta lapsille, mitä heidän äiti minulle laittaa tai sanoo, mutta joskus ne liittyy heihin ja sitten en näe tärkeäksi selitellä mitään muuta.

        Narsistisesta käytöshäiriöstä ei parannuta.

        Nostan hattua, että tuet lapsia hekin ovat luultavasti saman narsististyyppisen käytöksen, epäjohdonmukaisuuden ja nostaa ylös/painaa alas-käytöksen uhreja. Tuen antaminen voi olla rankkaa, koska se saattaa avata omat haavat, mutta sillä voi olla iso merkitys sille, että lapsilla on parempi mahdollisuus kasvaa tasapainoisiksi ja onnellisiksi ihmisiksi.

        Tiedäthän, että yli 12v saa itse valita kumman vanhemman luona asuu? Sinuna sanoisin tyttärelle, että et jos joskus tulee tilanne, että itse haluaa muuttaa luoksesi, hän on aina tervetullut sinun puolestasi. Aikuinen poika taas jo pystyy itse päättämään miten paljon äiti on elämässä ja mihin oman rajansa pistää. Joskus aikuisen lapsen voi olla helpompi olla pitämättä yhteyttä hetken, jos vuorovaikutus on vahingollista. Olen yhden ystävän kautta nähnyt tilanteen, jossa katko on parempi kuin jatkuva vahingonteko, Senkin voi sanoa aikuiselle lapselle, jos tilanne sellaiseksi menee, että hänen pitää ajatella tässä asiassa ensiksi itseään.

        Ja tosiaan teet fiksusti, ettet itse pidä ex yhteyttä kuin kirjallisesti tai lastenvalvojan tapaamisissa. Isot lapset pystyy kuitenkin pitämään yhteyttä puhelimella, eli yhteys ei katkea vaikka toinen vanhempi sitä yrittääkin. Yhden tutun ex, muutti alle kouluikäisen lapsen kanssa 800km päähän osittain vain kiusaa tehdäkseen ja kun mies lensi hakemaan lasta, puolet kerroista lapsi oli ”sairas” ja ei voinut lähteä. Tätä jatkui vuosia. Mies maksoi 800e/kk elatusmaksuja ja nainen syötti kauheita valheita miehestä lastenvalvojille, jotka uskoivat aluksi kaiken. Liitossa nainen oli väkivaltainen, mutta mm. syytti siitä miestä ja myös joku lapsen hyväksikäyttöepäily oli (jolle ei tietenkään löytynyt mitään perää). Jossain kohtaa oikeuskäsittelyssä kävi ilmi, että nainen oli ostanut sijoitusasunnon käteisellä! Oli siis jotenkin onnistunut pimittämään tuloja… En tiedä mitä kävi, mutta sen jälkeen nainen muutti takaisin pks (ilmeisesti aloittaakseen manipuloinnin uudestaan uuden lastenvalvojan kanssa?). Mies kuitenkaan ei antanut periksi lapsen takia, lapsi ja lapsen tapaaminen oli tärkeää. Aika rankkaa ja kohtuutonta shittiä olisi tuollainen kenelle vaan.

        Sinulla ei ole kovin pitkä aika enää kestettäväksi, lapset kasvaa nopeasti! Ja kun nuoremman täysi-ikäisyys alkaa, voi yhteyden katkaista.


      • Citrinella kirjoitti:

        Nostan hattua, että tuet lapsia hekin ovat luultavasti saman narsististyyppisen käytöksen, epäjohdonmukaisuuden ja nostaa ylös/painaa alas-käytöksen uhreja. Tuen antaminen voi olla rankkaa, koska se saattaa avata omat haavat, mutta sillä voi olla iso merkitys sille, että lapsilla on parempi mahdollisuus kasvaa tasapainoisiksi ja onnellisiksi ihmisiksi.

        Tiedäthän, että yli 12v saa itse valita kumman vanhemman luona asuu? Sinuna sanoisin tyttärelle, että et jos joskus tulee tilanne, että itse haluaa muuttaa luoksesi, hän on aina tervetullut sinun puolestasi. Aikuinen poika taas jo pystyy itse päättämään miten paljon äiti on elämässä ja mihin oman rajansa pistää. Joskus aikuisen lapsen voi olla helpompi olla pitämättä yhteyttä hetken, jos vuorovaikutus on vahingollista. Olen yhden ystävän kautta nähnyt tilanteen, jossa katko on parempi kuin jatkuva vahingonteko, Senkin voi sanoa aikuiselle lapselle, jos tilanne sellaiseksi menee, että hänen pitää ajatella tässä asiassa ensiksi itseään.

        Ja tosiaan teet fiksusti, ettet itse pidä ex yhteyttä kuin kirjallisesti tai lastenvalvojan tapaamisissa. Isot lapset pystyy kuitenkin pitämään yhteyttä puhelimella, eli yhteys ei katkea vaikka toinen vanhempi sitä yrittääkin. Yhden tutun ex, muutti alle kouluikäisen lapsen kanssa 800km päähän osittain vain kiusaa tehdäkseen ja kun mies lensi hakemaan lasta, puolet kerroista lapsi oli ”sairas” ja ei voinut lähteä. Tätä jatkui vuosia. Mies maksoi 800e/kk elatusmaksuja ja nainen syötti kauheita valheita miehestä lastenvalvojille, jotka uskoivat aluksi kaiken. Liitossa nainen oli väkivaltainen, mutta mm. syytti siitä miestä ja myös joku lapsen hyväksikäyttöepäily oli (jolle ei tietenkään löytynyt mitään perää). Jossain kohtaa oikeuskäsittelyssä kävi ilmi, että nainen oli ostanut sijoitusasunnon käteisellä! Oli siis jotenkin onnistunut pimittämään tuloja… En tiedä mitä kävi, mutta sen jälkeen nainen muutti takaisin pks (ilmeisesti aloittaakseen manipuloinnin uudestaan uuden lastenvalvojan kanssa?). Mies kuitenkaan ei antanut periksi lapsen takia, lapsi ja lapsen tapaaminen oli tärkeää. Aika rankkaa ja kohtuutonta shittiä olisi tuollainen kenelle vaan.

        Sinulla ei ole kovin pitkä aika enää kestettäväksi, lapset kasvaa nopeasti! Ja kun nuoremman täysi-ikäisyys alkaa, voi yhteyden katkaista.

        No tyttö haluaa asua äitinsä kanssa isommassa kaupungissa. Mutta olen sanonut, että täällä on aina paikka mihin tulla.

        Vaikka tämä on tälläisen narsistialoituksen alla, ei mulla ole mitään vahvistuksia, että hällä olisi narsistista persoonallisuushäiriötä, vaikka osin temput siihen viittaa.

        Mutta tiukka linja ja mustaa valkoisella auttaa toimintaan kyllä. Ja se, että en keskustele muusta kuin lapsiin liittyvistä asioista, muuten ignooraan. Tällä hetkellä menee "pelottavan hyvin". On tässä 8 erovuoden jälkeen oppinut, että hiljaisuus ei ole tarkoittanut kertaakaan, että shaiba loppuisi...mutta samalla kai on nautittavakin hiljaisuudesta...


      • Disseisback kirjoitti:

        No tyttö haluaa asua äitinsä kanssa isommassa kaupungissa. Mutta olen sanonut, että täällä on aina paikka mihin tulla.

        Vaikka tämä on tälläisen narsistialoituksen alla, ei mulla ole mitään vahvistuksia, että hällä olisi narsistista persoonallisuushäiriötä, vaikka osin temput siihen viittaa.

        Mutta tiukka linja ja mustaa valkoisella auttaa toimintaan kyllä. Ja se, että en keskustele muusta kuin lapsiin liittyvistä asioista, muuten ignooraan. Tällä hetkellä menee "pelottavan hyvin". On tässä 8 erovuoden jälkeen oppinut, että hiljaisuus ei ole tarkoittanut kertaakaan, että shaiba loppuisi...mutta samalla kai on nautittavakin hiljaisuudesta...

        Pitää nauttia kun siihen on mahdollisuus! Jos elää koko ajan peläten pahinta, se kuluttaa paljon paljon energiaa. Tietystikään en tarkoita, ettei realisti ja jalat maassa pitävä saisi olla, kunhan pelko tai ”pelko” ei liikaa rajoita elämää.

        Muistan kyllä sinun kertoneen aiemmin, että tyttäresi halusi muuttaa äidin luo. Kommentissani ei ole kyse siitä, vaan se että pieni ihminen tietää, että sinun luokse pääsee asumaan, jos myöhemmin itse niin haluaa.

        Aika harva on oikeasti narsisti. Ihmiset vaan käyttää nimitystä kun asiat menee väärin. Osa ihan perustellusti, osa kun asiat ei mene oman pillin mukaan. Diagnoosit kuuluu ammattilaisille ja vaikka epävakaa persoona voi maallikon silmin näyttää ihan muulta. Tietysti aina diagnooseja ei ole, koska henkilö ei ole omasta mielestään sairas eikä hakeudu hoitoon. En tiedä onko läheiselle edes aina merkitystä onko diagnoosi A, B vai C.


      • Citrinella kirjoitti:

        Pitää nauttia kun siihen on mahdollisuus! Jos elää koko ajan peläten pahinta, se kuluttaa paljon paljon energiaa. Tietystikään en tarkoita, ettei realisti ja jalat maassa pitävä saisi olla, kunhan pelko tai ”pelko” ei liikaa rajoita elämää.

        Muistan kyllä sinun kertoneen aiemmin, että tyttäresi halusi muuttaa äidin luo. Kommentissani ei ole kyse siitä, vaan se että pieni ihminen tietää, että sinun luokse pääsee asumaan, jos myöhemmin itse niin haluaa.

        Aika harva on oikeasti narsisti. Ihmiset vaan käyttää nimitystä kun asiat menee väärin. Osa ihan perustellusti, osa kun asiat ei mene oman pillin mukaan. Diagnoosit kuuluu ammattilaisille ja vaikka epävakaa persoona voi maallikon silmin näyttää ihan muulta. Tietysti aina diagnooseja ei ole, koska henkilö ei ole omasta mielestään sairas eikä hakeudu hoitoon. En tiedä onko läheiselle edes aina merkitystä onko diagnoosi A, B vai C.

        No olen opetellut nauttimaan hetkestä, vsikka olen perusluonteelta sellainen pitkien suunnitelmien ihminen. Mutta pistän itseni varaan paljon, enkä odota muilta juuri mitään.

        Joo, minun on oikeastaan luotettava tyttööni tässä ja annettava hälle vain mahdollisuus. Hänellä ei tiedettävästi mene kouluasioissa hyvin ja ongelmia tulee olemaan vielä, mutta minusta me kumpikin vanhempina on tehty voitava. Enkä lähde spekuloimaan, että olisiko tytön parrmpi ollut olla täällä. Tytön valinta, vaikka en tiedä 100%;sti mikä oli äitin vsikutus, mutta nyt on näin.

        Oikeastaan ei ole merkitystä vielä ainakaan, onko joku narsisti tai ei. Epäilen, että tosiaan harva narsistisesta persoonallisuushäiriöstä "kärsivä" hakisi itselleen diagnoosia...tai sellaista annettaisi ja suljettaisi jonnekin yhteiskunnan ulkopuolelle. .

        Kyllä se vaan menee niin, että muiden täytyy pystyä elämään näiden kanssa. Ottaa vastuu itsestä ja olla luovuttamasta sitä muiden haltuun. Olivatpa ne narsuja tai ei...


    • Anonyymi

      Herkkä narsisti voi olla hyvin itseriittoinen. Hän edellyttää, että hänen tarpeisiinsa vastataan – ne tulevat aina tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.

      Suhteessa saattaa mennä hyvin niin kauan kuin annat kumppanillesi kaiken hänen kaipaamansa rakkauden ja huomion, mutta annas olla, jos joskus tarvitsisit itse apua. Voi nimittäin olla, ettei herkkä narsisti kykene antamaan sitä sinulle.

      Naisissa on näitä!!!

      https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000007646530.html

      • Anonyymi

        Jos olet jostain eri mieltä, herkkä narsisti saattaa häipyä silmänräpäyksessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet jostain eri mieltä, herkkä narsisti saattaa häipyä silmänräpäyksessä.

        Yym, välttäkäämme siis mäkämäkä ämmiä. Jotka ottaa nokkiinsa eri mieltä olemisesta.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Yym, välttäkäämme siis mäkämäkä ämmiä. Jotka ottaa nokkiinsa eri mieltä olemisesta.

        Ämmiä kannattaa välttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ämmiä kannattaa välttää.

        Mäkättäviä eritoten. Hermothan niihin menee ennenpitkää kuitenkin, niillä on kauhea kontrolloimisen tarve suhteessakin, myös helposti kaverisuhteissa. Tee ja tottele tai olet historiaa.

        Miksi kukaan tuollasen muijan huolisi?


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mäkättäviä eritoten. Hermothan niihin menee ennenpitkää kuitenkin, niillä on kauhea kontrolloimisen tarve suhteessakin, myös helposti kaverisuhteissa. Tee ja tottele tai olet historiaa.

        Miksi kukaan tuollasen muijan huolisi?

        Eikä se kaikki ole sitäkään, että nainen pitää omista rajoistaan kiinni, osin on, mutta iso osa tuollaisesta hallitsevasta ja uhittelevasta käytöksestä juontaa juurensa jonkinasteiseen luonnevikaan. Pitää olla pomo ja tanssia pillin mukaan tai... Mäkämäkä ja käkäkäkä.

        My way or highway. Niitten kanssa on vaikee saada kompromisseja aikaan, ovat luonnollisesti kaikessa muutenkin pikkasen parempia kun muut.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Yym, välttäkäämme siis mäkämäkä ämmiä. Jotka ottaa nokkiinsa eri mieltä olemisesta.

        Onneksi nämä sinun mielikuvitushahmosi mies tukee kaikkea upeaa ajatteluasi varauksetta, lämmin halaus sinulle👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ämmiä kannattaa välttää.

        Toisille se käy kovin luonnollisesti


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi nämä sinun mielikuvitushahmosi mies tukee kaikkea upeaa ajatteluasi varauksetta, lämmin halaus sinulle👍

        Kuin myös hali. 🖕


      • Anonyymi

        Ihan yhtä paljon miehissäkin, ettei vaan olis enemmänkin.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Kuin myös hali. 🖕

        Myönnät olevasi mies? Olethan sinä tehnyt niin koko ajan mitä tulee näihin hahmoihisi, joten tiettyjen tapausten ns sitkeys tuntuu kovin erikoiselta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät olevasi mies? Olethan sinä tehnyt niin koko ajan mitä tulee näihin hahmoihisi, joten tiettyjen tapausten ns sitkeys tuntuu kovin erikoiselta

        Kuule, olet niin sekaisin päästäsi, että laitan sulle oikein muokatun partanaama kuvan itsestäni. Voit sen teipata vaikka näyttöösi ja onanoida tuota miehittely mantraa hokiessasi ja katsellessasi. Kuvittele samalla karvainen naamani pussaamassa sua vaahto suupielessä. Ehkä toi ihailu sillä aikanaan?

        https://aijaa.com/1FnCQn

        Helvetin hyvää uutta vuotta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tossa uhri-sanassa on jotain vastenmielistä. Uhri on avuttoman tuntuinen pökkelö, jolla ei ole mitään omaa mieltä tai kykyä toimia.

      Narsistin kanssa voi olla suhteessa pidempään vain toinen narsisti, mutta eri tavalla vaurioitunut kuin toinen. Herkkä ja kova vetävät toisiaan puoleensa.

      • Anonyymi

        Minä sanon että on narsistin kohde koska en kanssa pidä uhri sanasta. Antaa väärän kuvan kohteesta. Juuri tollasen mitä kuvailet.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä uhri-ajattelusta jotenkin alleviivaa ja olettaa liikaa, että näillä pyrkimyksillä on ollut jotain tehoa ylipäätään. Toinen mikä tässä keskustelussa usein häiritsee on yhdistäminen vain parisuhdetilanteisiin kun tosiasiassa esimerkiksi esihenkilö, naapuri kuka tahansa joka pyrkii systemaattisesti vahingoittamaan muita tai tiettyä yksilöä voi olla narsisti


    • Anonyymi

      Kaikki haluaisi olla, mutta kukaan ei ole. Huoh :(

    • Anonyymi

      Narsisti pyrkii ensin alistamaan kohteensa täysin ja sitten alkaa rikkoa tämän mieltä ja itsetuntoa pala palalta. Narsistin pyrkimyksenä on tuhota kohteensa. Pysykää kaukana narsisteista, heti pienikin merkki ilmenee.

    • Anonyymi

      Niin narsistin tunnustaa siitä, ettei pärjännyt ihmissuhteessaan tai useammassakin ja ottaa alati uusia uhreja joiden kuitenkin olettaa olevan samallatavoin eläviä ja olevia, niiden todellisia tunteita ei tarvitse kuunnella tai välittää. Eli tutustumista ei ole.

    • Anonyymi

      Narsistisesta on helppo yleisessä keskustelusssa leimata jotakin hirveää pahaa, mutta asiaan on muitakin näkökulmia.

      Kaikilla meillä on narsistisia piirteitä, joiden kanssa elämme tiedostaen sen tai joskus sokeina niille. Kypsymättömät itsen puolustautumisen keinot ovat sitä, miten narsistinen piirteistö meille näyttäytyy. Jokainen töppää joskus rankasti, mutta se ei vielä tee kenestäkään narsistia. Elämässä hyvin ahtaalle joutuminen menetysten, tappioiden, kuormittumisen tai ihmissuhteissa epäonnistumisen kokemusten ja pettymysten myötä aiheuttaa tarvetta suojautua. Tavallisesti ihminen etsii apua läheltään, ystävistään ja vaikka harrastuksista. Vaatii paljon sietää raskaita pettymyksen, syyllisyyden ja häpeän tunteita. Niistä paranemiseen tarvitaan yhteyttä toisiin ihmisiin, samoja kokeneisiin, luotettaviin ihmisiin ja ystäviin. Jos näitä on. Jos voi luottaa.

      Se niin sanottu narsisti kokee syyllisyyttä ja häpeää käytöstään. Ellei yhteyttä toisiin voi enää rakentaa, vajoaa narsisti sisimmässään yhä syvemmälle ja puolustautuminen ikävin keinoin voi jatkua hyvin hankalalla tavalla. Sairaalloisesta narsistisesta persoonallisuudesta tavalliseen ihmiselämään on pitkä matka eikä tulisi leimata ketään vastoin parempaa ymmärrystä.

      Narsismin raivon leiskuessa täydessä valossaan on vaikea tehdä muuta kuin lähteä ja suojata itseään siltä hetkeltä. Se on siinä kohden ainoa mitä voi tehdä. Etäisyyttä saatuaan voi kuitenkin pystyä ajattelemaan kokonaisuutta paremmin. Sen sijaan että ketään leimaa mahdottomaksi käyttäytymisen perusteella, voi miettiä ja kysyä, voisinko jotenkin ymmärtää ja suhtautua myötätuntoisesti?

      Narsistin tunne-elämän kehitys on jäänyt kesken. Narsistiksi itsensä tunteva tai siksi leimattu kärsii omasta käyttäytymisestään. Se ihanuus, joka aina välillä näyttäytyy ja mitä hän ulkopuolelleen haluaa sädehtiä, on sisäisen kuvastimen mustan tyhjyyden kääntöpuoli, se itse täydellisyys. Maailmassa eläminen on raakaa eloonjäämistaistelua. Täydellisyyden tavoittelusta tulee ahdistava itseisarvo. Oman rosoisuuden ja epätäydellisyyden siis hirveyden löytäminen osana myönteistä itseymmärrystä on sitä mitä elämässä on opittava.

      • Anonyymi

        ” Se niin sanottu narsisti kokee syyllisyyttä ja häpeää käytöstään. Ellei yhteyttä toisiin voi enää rakentaa, vajoaa narsisti sisimmässään yhä syvemmälle ja puolustautuminen ikävin keinoin voi jatkua hyvin hankalalla tavalla. ” Eli jää esimerkiksi keskustelupalstalle puhumaan vettä viiniksi tai muuta yhtä vaatimatonta manipulaatiota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Se niin sanottu narsisti kokee syyllisyyttä ja häpeää käytöstään. Ellei yhteyttä toisiin voi enää rakentaa, vajoaa narsisti sisimmässään yhä syvemmälle ja puolustautuminen ikävin keinoin voi jatkua hyvin hankalalla tavalla. ” Eli jää esimerkiksi keskustelupalstalle puhumaan vettä viiniksi tai muuta yhtä vaatimatonta manipulaatiota?

        Mitähän mahtanet tarkoittaa?

        Jeesustelu voi sopia sinulle, kuka tietää, uusi ura? Jos tarkoitit heitollasi sitä.

        Piilossa oleva vihamielisyys, onko se kommenttisi takana? Olen mielelläni erehtynyt.


      • Anonyymi

        "Sen sijaan että ketään leimaa mahdottomaksi käyttäytymisen perusteella, voi miettiä ja kysyä, voisinko jotenkin ymmärtää ja suhtautua myötätuntoisesti?"

        Toisen ihmisen toistuva "mahdoton" käytös on rasittavaa ja rankkaa kokea ja sietää. Jos kyse on parisuhteesta, niin ainoa oikea tapa vastata kumppanin narsismin leiskuun ja raivoon on lähteä, eikä palata. Myötätunto ei tosiaankaan ole paikallaan, vaan itsesuojelu.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen sijaan että ketään leimaa mahdottomaksi käyttäytymisen perusteella, voi miettiä ja kysyä, voisinko jotenkin ymmärtää ja suhtautua myötätuntoisesti?"

        Toisen ihmisen toistuva "mahdoton" käytös on rasittavaa ja rankkaa kokea ja sietää. Jos kyse on parisuhteesta, niin ainoa oikea tapa vastata kumppanin narsismin leiskuun ja raivoon on lähteä, eikä palata. Myötätunto ei tosiaankaan ole paikallaan, vaan itsesuojelu.

        - Sheena

        Niinhän siinä lukee. Mistään paluusta ei ollut puhe, vaan siitä ettei jälkeenpäin toista pitäisi leimata, kun harva täällä on vikoja vaille.


      • Anonyymi

        Aito narsisti ei koe syyllisyyttä käyttäytymisestään, sillä hän ei kykene näkemään omassa toiminnassaan mitään väärää. Syy on aina kaikissa muissa. Myötätuntoinen suhtautuminen Itseasiassa vain pahentaa narsistin käyttäytymistä, sillä näin hänelle mahdollistetaan toimintansa jatkaminen.

        Kaikilla meillä on omat haasteemme ja ihmiselle täytyy antaa mahdollisuus kasvuun ja kehittymiseen, mutta kun kyse on aidosti narsisteista, joita on todella harvassa, ei heihin päde normaalit säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän siinä lukee. Mistään paluusta ei ollut puhe, vaan siitä ettei jälkeenpäin toista pitäisi leimata, kun harva täällä on vikoja vaille.

        Ei ole leimaamista, jos kertoo miten sietämättömästi joku käyttäytyy. Narsisti ei myöskään ymmärrä miten sietämätön on. Siksi kannattaa ottaa ja lähteä tuommoisesta suhteesta.

        - Sheena


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitäpä se sulle kuuluu .

    • Anonyymi

      Olen ollut suhteessa narsistiin ja se mitä jälkiä se jätti..tutustuessani uuteen ihmiseen tarkkailen ensihetken käytöstä mitä samoja piirteitä ilmenee..liika avoimuus itsestään heti ensimetreillä saa jarruja päälle minussa eikä tutustumisesta pääse alkua pidemmälle koska pelko saman toistumisesta tulee pintaan...vaikka kyse ois ihan muusta. Ei vaan halua rikkoa itseä uudestaan ja uudestaan. mies vain.

      • Itellä taas tuo, ettei ole avoin alusta asti vaan myhäilee, kun pitäisi keskustella vie mielenkiinnon hyvin pian. Pidän avoimuudesta, en hiljaisesta myhäilemisestä.

        Luultavasti olisin järkyttävä kumppaniehdokas ihmiselle, joka on traumatisoitunut niin että pelkää avoimuutta. Ja hän olisi mulle liian jähmeetä seuraa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Itellä taas tuo, ettei ole avoin alusta asti vaan myhäilee, kun pitäisi keskustella vie mielenkiinnon hyvin pian. Pidän avoimuudesta, en hiljaisesta myhäilemisestä.

        Luultavasti olisin järkyttävä kumppaniehdokas ihmiselle, joka on traumatisoitunut niin että pelkää avoimuutta. Ja hän olisi mulle liian jähmeetä seuraa.

        Siksipä vastasin tänne kun tuo haittaa jos kyseessä on muuten avoin ihminen, ilman persoonallisuushäiriöitä. Tuo narsismi tulee esiin vasta myöhäisemmässä vaiheessa kun on tunnettu jo pidempään, alkaa se korokkeelle nostaminen kalliilla lahjoilla ja suurieleisesti ja muutamassa hetkessä ottaa ne sinulta pois kun et ole niitä ansainnut. Ei narsistilla ole muuta antaa kun tunteet on näytelmää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä vastasin tänne kun tuo haittaa jos kyseessä on muuten avoin ihminen, ilman persoonallisuushäiriöitä. Tuo narsismi tulee esiin vasta myöhäisemmässä vaiheessa kun on tunnettu jo pidempään, alkaa se korokkeelle nostaminen kalliilla lahjoilla ja suurieleisesti ja muutamassa hetkessä ottaa ne sinulta pois kun et ole niitä ansainnut. Ei narsistilla ole muuta antaa kun tunteet on näytelmää.

        Ymmärrän huolen aiheen, mutta vastapuolenkin fiilikset kannattaa ottaa huomioon. Harva on persoonallisuushäiriöinen ja vielä harvempi narsisti.

        Niin kun aivan aikuisten oikeasti.

        Itselleni taasen tuppisuuna myhäily ja panttaaminen avoimuudessa vaikuttaa huonoenteiseltä. Ja minä kun tarvin sen luottamuksen ja se ei synny, jollei voi olla avoimuutta vuorovaikutuksessa. Pidän helposti jonkinlaisena huijarina ihmistä joka panttaa. Jotain salattavaa.


    • Anonyymi

      Narsisti käyttää muita ihmisiä hyväkseen joka tavalla. Hänellä on suuret luulot itsestään, oli ne realistiset tai ei. Työpaikalla narsisti nainen kerää hovin ympärilleen. Hän voi ottaa jonkun alaisen silmätikukseen ja kiusata tätä alhaisesti. Kun kyllästyy yhden kiusaamiseen, tulee toinen tilalle. Hänen ihmisyytensä on alempaa kuin madolla. Elämä on tyhjää teeskentelyä. Hän ei anna mitään vaan imee voimat ympärillä olijoilta. Pakene narsistia aina kun voit tai älä noteeraa häntä ihmisenä.

      • Anonyymi

        Tein niin. Yhä se ulvoo perääni kuin susi kuutamoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein niin. Yhä se ulvoo perääni kuin susi kuutamoa.

        Lisään: kyseessä on mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään: kyseessä on mies.

        Miesnarsistit ei kestä että ne jätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesnarsistit ei kestä että ne jätetään.

        Eipä näköjään. Sääliksi kävis, jos ees kiinnostais, mutku ei.


    • Anonyymi

      En ole narsistin uhri, mutta hyvin läheltä olen seurannut narsistien sekä heidän koukkuun jääneiden toimintaa.

      Epäterveen narsismin piirteitä on jonkun verran jokaisessa. Siksi niitä on todella hankala erottaa heti paikalla esim. uudesta ihastuksestaan. Ihmisellä on myös suhteen edetessä taipumusta ajatella toisesta hyvää, vaikka tämä tekisi tai sanoisi pahaa. Monet kuluttavat itsensä täysin puhki ollessaan muutaman kuukauden yhdessä narsistin kanssa. Joidenkin suhteessa narsismi pysyy normaalin rajoissa pitkäänkin, riippuu niin ihmisistä ja suhteesta.

      Suureksi osaksi narsismi liittyy läheisesti runsaaseen päihteiden käyttöön ja muihin mielenterveyden ongelmiin.

      - Sheena

      • Anonyymi

        runsas päihteiden käyttö liittyy narsismiin ja mt-ongelmiin, ei niinkään toisinpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        runsas päihteiden käyttö liittyy narsismiin ja mt-ongelmiin, ei niinkään toisinpäin

        Kyllä myös toisinpäin. Alkoholiriippuvuus aiheuttaa psyykkisiä sairauksia ja oireita ja joskus mielenterveyden häiriöt johtavat alkoholiriippuvuuteen.

        Huomattavaa on myös, ettei tarvitse olla edes alkoholisti/huumekäyttäjä, vaan erityisesti nuorella yhdestä kertakännistä saattaa sairastua bipolaarisuuteen ja kannabiksen kertakäytön jälkeen voi seurauksena olla psykoosi.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä myös toisinpäin. Alkoholiriippuvuus aiheuttaa psyykkisiä sairauksia ja oireita ja joskus mielenterveyden häiriöt johtavat alkoholiriippuvuuteen.

        Huomattavaa on myös, ettei tarvitse olla edes alkoholisti/huumekäyttäjä, vaan erityisesti nuorella yhdestä kertakännistä saattaa sairastua bipolaarisuuteen ja kannabiksen kertakäytön jälkeen voi seurauksena olla psykoosi.

        - Sheena

        maitolasilliseen voi tukehtua jos vetää sellaisen ns. väärään kurkkuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        maitolasilliseen voi tukehtua jos vetää sellaisen ns. väärään kurkkuun

        On kuitenkin huomattavan terveempää juoda maitoa ja syödä ruokaa kuin käyttää huumeita.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Narsisti "ystävänä" teeskentelee ihmisyyttä. Hän on urkkii asioistasi ja selän takana arvostelee sinua törkeästi. Ystävyys on pelkkää petosta ja teeskentelyä. Hän haukkuu kaikki " ystävät" selän takana ja heidän aviomiehetkin. Itsestään hän ei kerro mitään huonoa tai heikkoa asiaa; kaikki on niin mallikkaasti. Hän voi ottaa kohteeksi uskovia, koska he ovat sydämellisiä ja hyväntahtoisia. Narsisti kuitenkin tekee vain tuhoa eniten itselleen. Paljastuttuaan hänet jätetään omaan arvoonsa.

    • Anonyymi

      Me kaikki olemme narsistin uhreja, mutta onneksi/toivon mukaan se loppuu keväällä.

      • Anonyymi

        Höhö vol. 2


    • Anonyymi

      MIelenkiintoinen kombo:

      Narsisti joka yrittää toimia skitsoidin kanssa.

      Tämä on sellainen yhdistelmä joka koituu narsistin tappioksi ennepitkää. Narsisti toimii sosiaalisella akselilla, skitsoidi ei lainkaan. Narsisti voi kusettaa vaikka koko yhteisöä mutta skitsoidi ei siitä piittaa, ennenpitkää skitsoidi alkaa kysellä kysymyksiä kun konkreettinen elämä ja toimiminen hankaloituu ja lopulta kaikki jäljet johtavat narsistin karsinaan. Kun skitsoidi laittaa narsistin seinää vastaan kaikilla faktoilla ei narsistilla ole enää pakopaikkaa eikä mahdollisuuksia vaikuttaa skitsoidiin henkilökohtaisella tasolla. Skitsoidi ei pelkää asemaansa yhteisössä joten hän on immuuni narsistin suoralle ja epäsuoralle kampitustoiminnalle.

    • Anonyymi

      Narsisteille on vain kahdenlaisia ihmisiä, jakavat ihmiset ystäviin ja vihollisiin. Ystävät ovat heille heitä, joista katsovat hyötyvän, ovat heitä kohtaan liian hyviä (kaikki mikä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, harvemmin on sitä) tai ovat alistettuja/ luotettuja, samanhenkisiä.

      Viholliset ovat yleensä heitä, joita kohtaan on säälimätön, koston haluinen, kettuileva, on paljastanut narsistisuutensa, joiden kanssa ei löydä yhteistä kieltä. Vihollisia mustamaalaa ja pyrkii vaikeuttamaan heidän olemista kaikin mahdollisin keinoin. Osaa olla raukkamainen, laskelmoivakin.

      • Anonyymi

        Muslimi?


    • Anonyymi

      Onkohan kaikki muut ihmiset törmänneet narsistiin paitsi minä. Teoriassa tiedän diagnoosin, käytöksen lukemani perusteella, mutta käytännässä en. Ihmisiä on sentään ympärillä monessa ryhmässä, vuosia, harrastuksissa ja porukoissa, tavallisia mukavia heppuja ja mimmejä. Pidempiä parisuhteitakin muutama. Lyhyitä suhteita ei ole ollut, kertatapaamisella ilman mitään petihommia huomaan, tää tyyppi ei ole mun juttu. Siinä ei luonteeseen ehdi paneutua, yleensä elämäntavat ovat liian erilaiset tai välimatka liian pitkä.
      Voiko olla että narsisti karttaa minua, että omaan jonkin luonteenpiirteen, josta narsisti heti hokaa, joo emmä tuonkans rupee mihinkään. Mikähän sellainen luonteenpiirre olisi, johon narsisti ei kajoa.
      Kiinnostaisi asia tältä kantilta.

      • Anonyymi

        Narsisti usein ottaa kohteekseen empaattisia, hyväntahtoisia ja herkkiä ihmisiä. Tällaiset ihmiset uskovat herkästi hyvää toisista ja auttavat mielellään toisia, jopa oman hyvinvointinsa kustannuksella. Jos et tunnista itseäsi tuosta kuvauksesta, niin et ole narsistille ainakaan helppo uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti usein ottaa kohteekseen empaattisia, hyväntahtoisia ja herkkiä ihmisiä. Tällaiset ihmiset uskovat herkästi hyvää toisista ja auttavat mielellään toisia, jopa oman hyvinvointinsa kustannuksella. Jos et tunnista itseäsi tuosta kuvauksesta, niin et ole narsistille ainakaan helppo uhri.

        En tunnista. Autan kyllä, mutta pompottomiselle ja määräilylle sanon oitis, pyh, en rupee. Herkkäkin olen määrätyissä tilanteissa. Jos onkin narsisti sattunut kohdalle, on huomannut ajoissa, että ei saa minusta alistujaa eikä ole jatkanut tuttavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunnista. Autan kyllä, mutta pompottomiselle ja määräilylle sanon oitis, pyh, en rupee. Herkkäkin olen määrätyissä tilanteissa. Jos onkin narsisti sattunut kohdalle, on huomannut ajoissa, että ei saa minusta alistujaa eikä ole jatkanut tuttavuutta.

        Hyvä, jos olet säästynyt narsistien vaikutukselta. Se siinä kuitenkin on niin kieroa, että ei se narsistikaan välittömästi ketään pompota ja määräile. Keinot ovat paljon kieroutuneempia ja narsisti saattaa pitkäänkin rakennella asetelmaa, jossa hiljalleen nujertaa toisen itsetuntoa ja ottaa enemmän kontrollia itselleen. Aika moni kuvittelee ehkä jopa ylimielisesti, ettei koskaan voisi joutua narsistin uhriksi, mutta meidän kaikkien psyyke on nujerrettavissa oikeissa olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, jos olet säästynyt narsistien vaikutukselta. Se siinä kuitenkin on niin kieroa, että ei se narsistikaan välittömästi ketään pompota ja määräile. Keinot ovat paljon kieroutuneempia ja narsisti saattaa pitkäänkin rakennella asetelmaa, jossa hiljalleen nujertaa toisen itsetuntoa ja ottaa enemmän kontrollia itselleen. Aika moni kuvittelee ehkä jopa ylimielisesti, ettei koskaan voisi joutua narsistin uhriksi, mutta meidän kaikkien psyyke on nujerrettavissa oikeissa olosuhteissa.

        Mitään ylimielisyyttä tässä ole. Ei ole sattunut kohdalle. En myöskään rakastu kehenkään niin etten pääse irti, en tarvitse rahallisesti ketään. On kohtia joissa olen heikompi, mutta saan avun monelta muulta kuin juuri kumppaniltani. Läheisiltä ja ystäviltä, korvaamalla, vastapalvelulla tai ilmaiseksi. Luulen että lähelleni pyrkinyt narsisti on huomannut ettei minuun pääse kiinni. Ei saa minua riippuvaksi eikä alistuvaksi. Normaalivinoiluihin suhtaudun juuri pyh, mitä sitten vaikka olen-tyylillä, enkä ala väittelemään mitään.
        Tottakai psyykkeeni romahtaisi jossain tilanteessa, esim. kidutushuoneissa vaadittaisiin jotain tietoja, tai suljettaisiin pimeään huoneeseen pitkäksi ajaksi, mutta ne ovat isompia asioita. Kerran on mies lyönyt, eikä toista kertaa tullut. Löin takaisin enkä pärjännyt, mutta hain avun heti. Ei hän narsisti ollut, muuten sairas.


    • Anonyymi

      Narsisti ei kykene pyytämään mitään anteeksi,koska hänellä ei mielestään ole mitään anteeksipyydettävää, milloinkaan koskaan ,eikä keneltäkään. Tai sitten ego ja ylpeys ei anna periksi. Narsisti valehtelee vaikka mustan valkoiseksi ja tekee sen silmää räpäyttämättä. Se on jotain niin uskomatonta, ettei voi kun epäillä omia korviaan! Asiat käännetään päälaelleen,yltympäri ja aina itselleen parhainpäin. Hirvittää vuosia jälkeenpäinkin, kyllä siitä jäljet jää..💩

      • Anonyymi

        Kyllä narsisti pyytää anteeksi, useinkin, mutta nyt pitää tajuta miksi hän tekee niin.

        Ei narsisti ole pahoillaan vaan huolissaan eduistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä narsisti pyytää anteeksi, useinkin, mutta nyt pitää tajuta miksi hän tekee niin.

        Ei narsisti ole pahoillaan vaan huolissaan eduistaan.

        Ai niin totta,pyysi hän anteeksi joskus huonosti käyttäydyttyään aamuyöstä humalakrapulassa joo,mutta se unohtui heti humalasta selvittyä. Se mitä en kyennyt ymmärtämään,oli ihme sota,naiset vastaan miehet. Jopa tv mainokset sai ukon ärtymään kun siellä nyt miehiä alistetaan. Kaikkialla nähtiin pahoja naisia pahoja lapsia ja lemmikkejä. Pahoja KILPAILIJOITA. Narsku tahtoo olla ykkönen ja kokee lemmikinki kilpailijakseen. Sanoikin että heti kun lapseni tulee täysi ikäiseksi,saa lähteä ja tuo kissa. No ei lähtenyt,täällä on vieläkin ,narsku sai lähtöpassit.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin totta,pyysi hän anteeksi joskus huonosti käyttäydyttyään aamuyöstä humalakrapulassa joo,mutta se unohtui heti humalasta selvittyä. Se mitä en kyennyt ymmärtämään,oli ihme sota,naiset vastaan miehet. Jopa tv mainokset sai ukon ärtymään kun siellä nyt miehiä alistetaan. Kaikkialla nähtiin pahoja naisia pahoja lapsia ja lemmikkejä. Pahoja KILPAILIJOITA. Narsku tahtoo olla ykkönen ja kokee lemmikinki kilpailijakseen. Sanoikin että heti kun lapseni tulee täysi ikäiseksi,saa lähteä ja tuo kissa. No ei lähtenyt,täällä on vieläkin ,narsku sai lähtöpassit.💩

        Miksi pitäisi luopua omasta lapsesta ja omasta lemmikistä ,joka on jo kymmenen vuotta sinulla ollut ja joka on ihaninta maailmassa. Ei valita,arvostele,syyttele,ainoastaan rakastaa. Ukko oli kaksi vuotta vanha tuttavuus. Mitä helvettiä? En kykene ymmärtämään. No onneksi ei enää tarviikkaan. Kaikenlaisia hyypiöitä maa päällään kantaa. 😳💩


    • Anonyymi

      Entäpä kun narsisti on samalla alkoholisti? Minäkin olen luulosairas alkoholisti naapuri hänen mukaan, mutta hän ei juo vaikka asian todensin taas kerran uudenvuodenaattona.

    • Anonyymi

      Ennenkuin kuin tajusinkaan mitä oli meneillään niin taloyhtiömme hallituksen puheenjohtajatar jakeli kaikille uusille asukkaille itse kutomiaan sukkia, myös vuokralaisille. Nyt kuulin jutun että mummo oli ollut vihainen kun joku oli pudottanut sukat postiluukusta eikä hän muista kenelle oli ne antanut. 😂

    • Anonyymi

      Nyt ei mummo ole enää talon hallituksessa sukittamassa hovia, mutta juopottelee uusimman vuokralaisen luona 🤬

    • Anonyymi

      Mummo on niin röyhkeä, että kirjoittaa yhtiökokoukseen valtakirjan hallituksen puheenjohtajalle ja puheenjohtaja ottaa valtakirjan vastaan. Olis omia lapsiakin edustamaan yhtiökokoukseen kun ei itse ehdi.

    • Anonyymi

      Kyllä olemme. Ihminen joka keksii, luulee, valehtelee jatkuvasti. Yrittää olla välillä niinkuin ihminen, mutta siinäkin hetkessä, kaivelee, juoruaa ja kiusasi äitiänsä kuolemaan saakka. Äiti oli sairaalassa, niin kävi vaihtamassa ukon kanssa äidin pyykkikoneen romuun, yritti näin saada tervejärkistä äitiään holhouksen alle, että äiti on sekaisin. Hänellä oli oikeus maksaa äitinsä pankkikortilla äitinsä maksuja ja samalla käytti omiin tarkoituksiin kaikki säästöt. Eräänkin kerran pyyhittiin vanhan ihmisen kyyneleet. Sitten kun tuli hoitajia taloon, niin osasi olla lipevä. Narsisti on oksettava ihminen.

    • Anonyymi

      En usko tunteneeni koskaan yhtään narsistia. Itsekeskeisiä ihmisiä kyllä, mutta sehän on eri asia.

      Narsisti on sellainen sana, jota moni nykyään heittelee sinne ja tänne ja todella heppoisin perustein. Usein tarkoituksena on myös loukata, herjata ja mustamaalata puheidensa kohdetta. Oikeita narsisteja on hyvin vähän, vaikka ihmisten puheiden mukaan voisikin kuvitella, että joka toinen olisi narsisti.

      • Anonyymi

        Totta puhut. Muttakun tapaat jotain aivan älytöntä ja uskomatonta niin tajuat kyllä mitä silloin olet kohdannut,etkä satuja sanele💩


    • Anonyymi

      Narsistilla on tiukat säännöt, mutta ne eivät koske häntä itseään.

      Kaikki ovat narsistia varten, hän ei ketään.

      Olet joko hyvis tai pahis, ja statuksesi voi muuttua sekunnissa.

      Uskoo omiin valheisiinsa, on siksi niin vakuuttava.

      Ei aidosti pyydä anteeksi, eikä anna anteeksi.

      Kokee kaiken itseensä peilaten. Esim. jos sanot ettet pidä punaisesta, hän suuttuu koska itse pitää siitä.

      Hän päättää puolestasi.

      Esittää kivaa, jos siitä on hänelle itselleen hyötyä.

      • Anonyymi

        Juuri näin💩


      • Anonyymi

        Kostaa aina vähintään kaksin verroin. Jos olet vartin myöhässä, hän myöhästyy tahallaan seuraavalla kerralla puoli tuntia. Jos moitit häntä jostakin, olet välittömästi itse moitittavana.

        Jos kiellät häntä tekemästä jotakin, hän tekee sitä varmasti.

        Jos haluat jotakin, sitä et saa.


    • Anonyymi

      Totta munassa on - jokainenhan niin sanoo, väittää ja luulee.
      Harva näistä vain ymmärtää koko käsitettä, mikä ei sinällään ole ihme sillä käsitteistö tämän kaltaisissa persoonallisuushäiriöissä on hyvinkin vaikea ja laaja eikä mitenkään yksiselitteinen.

      • No mä kyllä epäilin etten ole narskuun törmännyt. Mutta Dissen tekstejä lukiessa aloin empimään josko yksi entinen naispomoni olisi ollutkin narsku. Moni kohta on kuin suoraan oppikirjasta hänen tyylissään touhuta ihmisten kanssa.


    • Anonyymi

      Joo olen ja pahaan sellaiseen.Ilkeä,puhuu pahaa selän takana, rikkoo tavaroita.Ilkeä koko ajan ja kiusaa toisia

    • Anonyymi

      Kyllä Kostamuksessa mittamiesten kopilla siellä oli isoa narsistia kolme kappaletta.

    • Anonyymi

      no jos puhun oman elämän kokemusta niin, olin 18v naimissa, kannustin vaimoa, kävin töissä osallistuin lasten hoitoon vaipan vaihtoa myöten . tein ruuat kun palasin töistä, siivosin, jopa hammastikulla raaputin keittiön rivat puhtaaksi, odotapas armas kun lapset ei ollut laittanut kenkiään kunnolla nousi huuto jo ulko ovella. aivan sama mitä tein ei ollut arvoa en pettänyt, mutta se oli viimeinen kamelin selän katkaisija, kun alkoi lyödä minua ja 1 lasta, kun otin eron . lähetin paperit p-Laatikkoon maisraatista ,
      lapsien kohtalo kävi sieluun tänäkin päivänä. väitti eron jälkeen lapsille etten ole niitten isä, ja yritti saada minut takaisin, kadun eroa vain lasten takia, mutta sekin parempi kuin et lapset olisi joutunee katsomaa, hengellistä ja fyysistä väkivaltaa, no niitten äiti sai pää huoltajuuden , nyt olen ollut toisen kanssa naimisissa 11 v ei yhteisiä lapsia, tällekin kokkaan siivoan , yritän helliä aamu suukoin ilta suukoin, en saa kiitosta mistään, vaikka kiitoksilla tai kehuilla ei elä olisi ne joskus mukava kuulla, olenkos minä narsisti vai ex ja nykyinen, sen vain tiedän , kaipaan aitoja tunteita, aitoa juttelua toista syytäen, koska en minäkään ole täydellinen

    • Anonyymi

      .Olen ollut narsistien hyökkäysten uhrina.kos
      tamuksessa mittamiesten kopilla,narsistit M.M JA ISOV

      • Anonyymi

        No nyt on jänniä kirjaimia... Jokuhan vois anona kertoa lisää näistä. Siinähän on ne I S O IOS mitä välytteli joku jokunen päivä sitten.


    • Anonyymi

      olla PEILINARSISTIN uhri on tässä se, mistä on kyse.
      ANNA SILLE PEILI KÄTEEN, NIIN TIEDÄT VARMASTI.

    • Anonyymi

      Jo kymmeniä vuosia narskut puhuu ja kirjoittelee mediassa kakkaa.

    • Anonyymi

      sanna voi jakaa aloikkaille läpsyttimet millä puolustetaan suomea

    • Anonyymi

      "ei tarvitse viina kun on tarpeeks viiva..."

      • Anonyymi

        "tähän ei pysty edes vihreet..."


    • Anonyymi

      Narsku uhkailee poliisilla ja seuraamuksilla.Luulee että voi valhetella jopa virkavallalle.

      • Anonyymi

        Pitää virkavaltaa yhtä typerinä kuin kanssa ihmisiä.


    • Onpa paljon narsistin uhreja.

      Itse olin narsistin kanssa parisuhteessa.

      Kyllä kun hänestä eroon pääsin, niin tarkkailin hyvin huolellisesti narsistin merkkejä kumppaniehdokkaissa.

      Tämä "minun" narsisti.

      -Ei ikinä ollut väärässä
      - halusi loppumatonta ihailua
      - samat säännöt eivät koskeneet häntä, kuin muita
      - halusi tulla samaistetuksi merkittäviin ihmisiin
      - ei kestänyt häviötä
      - oli väkivaltainen
      - ihaili rahaa ja valtaa
      - hyvin laskelmoiva

      • Anonyymi

        Kauhea uho hakea mukamas oikeutta kun omat kädet on veressä. En tiedä onko tällainen just narsismia ,mutta sen tiedän että,sairasta on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea uho hakea mukamas oikeutta kun omat kädet on veressä. En tiedä onko tällainen just narsismia ,mutta sen tiedän että,sairasta on.

        ÖÖ?


    • Anonyymi

      "saispa ne videot bäkkiin"

    • Anonyymi

      "olipahan melkoinen vuosi kuka hemmetti ne videot vuosi"

    • Anonyymi

      "taidan olla ihan sippi onneksi meillä taitaa olla sama trippi"

    • Anonyymi

      Narsisti on likaisen pelin taitaja, kaikki keinot ovat sallittuja omiin tavoitteisiin pääsylle. Ei tunne empatiaa muita kohtaan, vika on aina muissa, ei itsessä. Tunne köyhä. Manipulointi ja provoilu ovat heidän työkaluja, omaavat aina hyvät puhelahjat, mun kokemalla oli huono kirjallinen anti.

      Narsisti puhuu mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi helposti. Ovat kaikessa on-/off- tyyppejä. Ystävä tai vihollinen jako myös selkeä. Narsisti kaipaa hovijäseniään, joilla vahvistaa omaa asemaansa myös muiden silmissä. Säälimätön ja raukkamainen vihollisiaan kohtaa.

      Eivät tunne huonoa omaatuntoa mistään. Tyyliin anoppi kuoli, jee hyvää perintöä odotellessa, voi tällaisia tuoda julki muiden sivullisten kuullen (vihollisten). Haluavat osoittaa tunteettomuutensa näin, ehkä ajattelevat itse toisin (piikittelyä ja yritys synnyttää kateutta muissa). Ajattelevat, että kaikki ajattelemme samoin kuin hän.

      Narsisti toimii kaikessa oma hyöty mielessä tyyliin, tehdään pienistä asioista suuria (ylireakoidaan). Kun kokee olevansa vahvoilla ajamansa asian suhteen. Hyöty mielessä. Kokevat olevansa muita parempia, heidän pahin virheensä on yleensä muiden aliarvioiminen ja pyrkimys alistaa toinen. Pahantahtoisia ja mustamaalaajia.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, uhriutuvat silloin, kun kokevat olevansa heikoilla (kaikki keinot ovat sallittuja heille).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, uhriutuvat silloin, kun kokevat olevansa heikoilla (kaikki keinot ovat sallittuja heille).

        Totta tämä. 💩


      • Anonyymi

        On julki- ja piilonarsisteja, joista jälkimmäiset eivät pidä melua itsestään.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On julki- ja piilonarsisteja, joista jälkimmäiset eivät pidä melua itsestään.

        - Sheena

        Elämä on peliä narsistille, piilonarsisti ei halua paljastua, koska se voi heikentää hänen näkymiä hänelle itselleen tärkeämmissä asioissa. Oma olettamus. Luottamusta vaikea luoda moniin tämänkään takia. Epäileväinen enemmän kaikkeen.


    • Anonyymi

      Tämän kirjoituksen tarkoitus ajaa vasemmiston tai antifan asiaa. Oikeuttaa kirjoittelu. Sitä samaa vasemmisto politiikkaa kuin ennenkin. Jatkuva taistelu vallasta. Ja perustelette taas että äärioikeisto sitä tai tätä. Aktivisteja te olette kaikki. Sattuipas sopivasti ennen vaaleja. Sitä samaa kuin Rydman kohu myös valehtelette itse asiat ja ette päästä syytettyä ääneen.

    • Anonyymi

      En lukenut kaikkia vastauksia. Kannattaa kuitenkin tarkkaan miettiä onko joku TODELLA narsisti tai paljon narsistisia piirteitä omaava vai täysin erilainen persoona kuin itse on.

      Jos suhteessa on esimerkiksi kaksi kiihkeää ja kiivasta persoonaa, useammat konfliktit päivässä ovat itsestäänselviä kuin silloin, jos suhteessa on kiivas ja rauhallinen. Jälkimmäisten suhteessa on itsestäänselvää, että rauhallinen joutuu tasoittamaan ja myöntymään kiivaan hyväksi.

      Suhde voi toimia vaikka millaisella persoonien kokoonpanolla, mutta molempien pitäisi olla tietoisia omasta ja kumppanin persoonan luontaisesta tavasta toimia.

    • Anonyymi

      Olen. Ja vahvasti olenkin uhri. Menetin lähes kaiken. Hän ui kuin kala vedessä

    • Anonyymi

      Narsisti vei luottotietoni. Itsetuntoani ei saanut vietyä. Mustamaalannut ihmisille ja mustamaalaa edelleen,erosta on yli 15vuotta. Aikuisista lapsistamme saanut yhden puolelleen.

    • Anonyymi

      Hei,
      Mun suhteessa on kaksi narsisteja mies ja nainen. Molemmat ovat todella pahoja, mies on vielä paljon pahempi ja tuhosivat yhdessä mun elämäni. Ne molemmat käyttävät lentäviä apinoita ja tuntuu todella pahalta, kun ne juoksee mun perään koko ajan tai pyrkivät keräämään tietoa narsisiteille, kuten työpaikalla, Busseissa, ruokakaupoissa, kadulla (ihan missä yritän käydäkään). Se ahdistaa, stressata liikkaa kun montaa lentäviä apinoita juoksee perääni päivittäin. ne kyselee turhaan liikkaa tai mun asioita työkavereilta jne. MITÄ NYT TEHDÄ?????? I NEED HELP OIEKEESTI, EN ENÄÄ JAKSA, HALUN HENGITTAA, PLZE AUTAKAA MUA, OON NIIN VÄSYNYT TÄHÄN TILANTEESEEN. Tovottavasti joku osaa auttaa kiitos kuitenkin :)

    • Anonyymi

      Miten voi toimia lentäviä apinoiden kanssa???? kiitos

    • Anonyymi

      Sepäse. Se kulkee välinpitämättömyyden kanssa käsikynkkää.

      • Anonyymi

        Aivan. Tää kyllä selittää aika paljon eräästä miehestä.


      • Anonyymi

        Mutta niinsanotulle välinpitämättömyydelle on muitakin syitä.
        Ei voi yhden piirteen takia diagnosoida. Luulisi että järkikin sen sanoo.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      narsistista puhutaan joita todellisuudessa on vähän. narsististen piirteiden ylikorostuneisuudesta pitäs puhua enempi. niitähän on lapsilla ja vanhuksilla suhteessa eniten. lisäksi väli-ikäluokilla korostuu tietyissä elämäntilanteissa. onko näistä kokemuksia? lisäksi on piilonarsistit jotka ovat huomaamattomampia.
      mielenkiintoista:
      https://www.vapaaksinarsistista.fi/

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe