Raittiilla ei ole kavereita

Anonyymi-ap

Me viinamiehet olemme mukana porukoissa. Nuoresta lähtien meillä on ollut iso kaveripiiri jonka kanssa viikonloppuisin juodaan viinaa ja ollaan kylillä. Uusia kavereita löytää jatkuvasti kun on mukana juomassa viinaa.

Raittiin miehen kaveripiiri alkoi kutistua jo kouluaikoina kun kaverit alkoivat juoda ja raitis mies ei mennyt mukaan. Kun kaverit lähtivät kylille juomaan, jäi raitis mies yksin kotiin. Pian raittiilla miehellä ei ollut enää yhtään kavereita eikä uusia ole löytynyt.

t. viinamies

32

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota ny muutama kuukausi ensin putkeen ennen ku sanot ittees viinamieheks.
      T: Tippatammikuu

    • Anonyymi

      Kyllä ne "kaverit" tiedetään. Olet muuten harvinaisen hölmö yksilö ja teitä on monta Suomessa ja maailmalla.

    • En sanoisi viinamieheksi, kun juo vain viikonloppuisin. Rahat tosin menee, jos kulkee aina taksilla. Raitis kaveri on mukava ja suosittu, kun hän voi toimia kuskina.
      Jaffa jäillä ja pillillä maistuu.

    • Anonyymi

      Ne koulukiusaajat kiusaavat sitten työelämässä. Hyvä Suomi.

    • Olen mielummin ilman kavereita, kun juoppo.

      • Sama. Ja jos ei ole kavereita, niin voihan sitä alkaa kirjoitella vaikka jossakin keskustelupalstoilla 🤔


      • G-LoveR
        Xena-183 kirjoitti:

        Sama. Ja jos ei ole kavereita, niin voihan sitä alkaa kirjoitella vaikka jossakin keskustelupalstoilla 🤔

        Niinpä ja nopsaan ihmisseuraan ja aistitulvaan väsyvälle, kuten minäkin oon.. oikein hyvä vaihtoehto. Saa ihmiskontakteja, muttei joudu olemaan väkisin kasvokkain ja fyysisesti läsnä pidempään, kuin kulloinkin jaksaa. Toki ei kylässäkään ole pakko olla pidempään kun jaksaa, itsellä vaan väsy tulee usein jo ennen kun kylään edes ehdin.

        En haali kamuja ympärilleni, kun en oikein jaksa olla sosiaalinenkaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niinpä ja nopsaan ihmisseuraan ja aistitulvaan väsyvälle, kuten minäkin oon.. oikein hyvä vaihtoehto. Saa ihmiskontakteja, muttei joudu olemaan väkisin kasvokkain ja fyysisesti läsnä pidempään, kuin kulloinkin jaksaa. Toki ei kylässäkään ole pakko olla pidempään kun jaksaa, itsellä vaan väsy tulee usein jo ennen kun kylään edes ehdin.

        En haali kamuja ympärilleni, kun en oikein jaksa olla sosiaalinenkaan.

        Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Minä olen sosiaalinen introvertti. Käytännössä lähes päivittäin on paljon ihmiskontakteja työssä sekä harrastuksissa. Minulle sopii kuitenkin parhaiten hybridityö ja etäkokoukset. Kun tilaisuus päättyy, olen kotona jo.

        Mitäpä muuten kuuluu?🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ymmärrän mitä tarkoitat.
        Minä olen sosiaalinen introvertti. Käytännössä lähes päivittäin on paljon ihmiskontakteja työssä sekä harrastuksissa. Minulle sopii kuitenkin parhaiten hybridityö ja etäkokoukset. Kun tilaisuus päättyy, olen kotona jo.

        Mitäpä muuten kuuluu?🙂

        Juu, olen aina ihaillut energisyyttäsi. Ja aktiivisuuttasi. En nimittäin itse jaksaisi millään edes parhaalla tahdollakaan läpi käymään samoja kontakteja, joita näen sinun käyvän sen enempää täällä tarkentamatta, jotta yksityisyys säilyy. 😊

        Kiitos kysymästä, nyt menee aika heikosti. Olen tosi uupunut niin fyysisesti kuin henkisestikin. On paineita arjessa mitkä haastaa tällä hetkellä liikaa voimavaroihin nähden. Joutuu väkisin puskemaan eteenpäin... 😑

        Jonkin verran olen perillä kuulumisistasi, mutta miten sinulla nyt menee? 🙂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu, olen aina ihaillut energisyyttäsi. Ja aktiivisuuttasi. En nimittäin itse jaksaisi millään edes parhaalla tahdollakaan läpi käymään samoja kontakteja, joita näen sinun käyvän sen enempää täällä tarkentamatta, jotta yksityisyys säilyy. 😊

        Kiitos kysymästä, nyt menee aika heikosti. Olen tosi uupunut niin fyysisesti kuin henkisestikin. On paineita arjessa mitkä haastaa tällä hetkellä liikaa voimavaroihin nähden. Joutuu väkisin puskemaan eteenpäin... 😑

        Jonkin verran olen perillä kuulumisistasi, mutta miten sinulla nyt menee? 🙂

        Onpa ikävä kuulla, että olet noin uupunut. Toivottavasti osaisit olla itsellesi armollinen ja vetää rajaa siihen minkä verran oikeasti jaksat. Terveysmurheet ovat tosi kuluttavia. Toivottavasti pienillä asiat on hyvin. 🤗

        Kiitos kysymästä.. olin tuossa välillä tosiaan jo aika polvillani. Sanotaan, ettei ihmiselle anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa. Kävi mielessä, että jollakulla on minusta aika korkeat käsitykset. No, alkukesällä näin jo ympärilläni muutakin kuin pelkkää mustaa ja kesä meni ihan ok. Joulun aika oli vaikea..

        Kieltämättä varmaan aika paljon suuntasin energiaa juurikin työhön ja noihin harrastuksiin, ettei tarvinnut pysähtyä ajattelemaan. Elämä siis jatkuu ja aurinko nousee huomennakin. Tästä on suunta vain ylöspäin. 👍

        Mites täällä palstalla; vieläkö täällä näkyy hyviä musiikkiketjuja vai onko ne karsittu?


      • Xena-183 kirjoitti:

        Onpa ikävä kuulla, että olet noin uupunut. Toivottavasti osaisit olla itsellesi armollinen ja vetää rajaa siihen minkä verran oikeasti jaksat. Terveysmurheet ovat tosi kuluttavia. Toivottavasti pienillä asiat on hyvin. 🤗

        Kiitos kysymästä.. olin tuossa välillä tosiaan jo aika polvillani. Sanotaan, ettei ihmiselle anneta enempää kuin mitä hän jaksaa kantaa. Kävi mielessä, että jollakulla on minusta aika korkeat käsitykset. No, alkukesällä näin jo ympärilläni muutakin kuin pelkkää mustaa ja kesä meni ihan ok. Joulun aika oli vaikea..

        Kieltämättä varmaan aika paljon suuntasin energiaa juurikin työhön ja noihin harrastuksiin, ettei tarvinnut pysähtyä ajattelemaan. Elämä siis jatkuu ja aurinko nousee huomennakin. Tästä on suunta vain ylöspäin. 👍

        Mites täällä palstalla; vieläkö täällä näkyy hyviä musiikkiketjuja vai onko ne karsittu?

        Yritän karsia vähemmän tärkeitä asioita to do listalta pois, mutta tuntuu että ne ilmestyy aina takaisin eteeni. Tai jotain uutta, jos ei ne karsitut. 😐

        Pienillä vaikuttaa olevan asiat hyvin. Toki pöivittäin sitäkin seuraan ja jutellen heidän kanssaan kartoitan. Välillä on pieniä murheita koulussa kohdattu, mutta onneksi ne on jutellen saatu ratkaistua.

        Ymmärrän, olet kohdannut raskaita asioita ja äkisti joutunut tilanteiden eteen. Sydäntä särkien mietin sinua silloin ja toivoin, että ne koetut hyvät asiat kantaa ja antaa voimaa, sekä läheiset ja rakkaat. 🤗❣️

        Kiva kuulla, että positiivisuus on voitolla. 👍

        No näkyy ja ei. Gentsun ketjuja taitaa olla moni, mihin minä en saisi osallistua. Olen kuitenkin osallistunut välillä vahingossa, välillä tahallaan.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Yritän karsia vähemmän tärkeitä asioita to do listalta pois, mutta tuntuu että ne ilmestyy aina takaisin eteeni. Tai jotain uutta, jos ei ne karsitut. 😐

        Pienillä vaikuttaa olevan asiat hyvin. Toki pöivittäin sitäkin seuraan ja jutellen heidän kanssaan kartoitan. Välillä on pieniä murheita koulussa kohdattu, mutta onneksi ne on jutellen saatu ratkaistua.

        Ymmärrän, olet kohdannut raskaita asioita ja äkisti joutunut tilanteiden eteen. Sydäntä särkien mietin sinua silloin ja toivoin, että ne koetut hyvät asiat kantaa ja antaa voimaa, sekä läheiset ja rakkaat. 🤗❣️

        Kiva kuulla, että positiivisuus on voitolla. 👍

        No näkyy ja ei. Gentsun ketjuja taitaa olla moni, mihin minä en saisi osallistua. Olen kuitenkin osallistunut välillä vahingossa, välillä tahallaan.

        Ihanaa 😂
        Tuosta haluan kuulla lisää; välillä vahingossa, välillä tahallaan..

        Kylläpä tähän palstailuun koukuttuu taas helposti! Täytyy kuitenkin malttaa mennä nyt nukkumaan, että jaksan huomenna herätä ajoissa.

        Palaillaan G-LoveR 😘


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ihanaa 😂
        Tuosta haluan kuulla lisää; välillä vahingossa, välillä tahallaan..

        Kylläpä tähän palstailuun koukuttuu taas helposti! Täytyy kuitenkin malttaa mennä nyt nukkumaan, että jaksan huomenna herätä ajoissa.

        Palaillaan G-LoveR 😘

        Välillä en tunnista heti olevani Gentsun ketjussa, kun en ole lukenut ketjusta muuta kuin vain aloitusen enkä yhtään kommenttia. Silloin hokaan vahingon vasta luettuani ketjusta myös kommentteja. Mutta joskus olenkin jo lukenut, en vaan viitsi noudattaa poissaolon toivomusta. Joten osallistun tahallaan.

        Välillä oon sillä päällä, että väkytä mitä väkytät en välitä. 😁🥕


      • G-LoveR kirjoitti:

        Välillä en tunnista heti olevani Gentsun ketjussa, kun en ole lukenut ketjusta muuta kuin vain aloitusen enkä yhtään kommenttia. Silloin hokaan vahingon vasta luettuani ketjusta myös kommentteja. Mutta joskus olenkin jo lukenut, en vaan viitsi noudattaa poissaolon toivomusta. Joten osallistun tahallaan.

        Välillä oon sillä päällä, että väkytä mitä väkytät en välitä. 😁🥕

        Okei,
        Tuosta poissaolon toivomuksesta en olekaan tietoinen. Näin "uutena" on sellainen hyvä puoli, että voin kommentoida ihan huoletta kenen aloituksiin tahansa, jos on yhtään sellainen aihe, mistä kiinnostaa jutella 🙂

        Muksaa päivää sulle 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Okei,
        Tuosta poissaolon toivomuksesta en olekaan tietoinen. Näin "uutena" on sellainen hyvä puoli, että voin kommentoida ihan huoletta kenen aloituksiin tahansa, jos on yhtään sellainen aihe, mistä kiinnostaa jutella 🙂

        Muksaa päivää sulle 🤗

        Juu, hän on anonyymi, niin lähinnä kieliasustaan tunnistaa, jos tunnistaa ja jutuistaan. 😄

        Inisee kyllä, jos angstaa.

        Kiitti, samoin. 🤗


    • Anonyymi

      No kyllähän silleen viinakavereita saa. Kuka mitäkin haluaa.

    • Anonyymi

      Viinamiehen porukat eivät kestä aina päivän valoa. juomineen. Sen verran sekoja tempauksia paikallistettu. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole kavereita koska en juo viinaa. Ei edes naiset halua olla kaveri kanssani koska kaikki tuntemani naiset on sellaisten miesten kavereita jotka juo alkoholia.

      • Anonyymi

        Näin se on. Viinaa pitää juoda jos kaverit haluaa pitää.
        Raittiin elämässä ei kavereita ole.

        t. viinamies


      • Anonyymi

        Taidat olla muutenkin syrjäytynyt ja estynyt, eikä johdu raittiudestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on. Viinaa pitää juoda jos kaverit haluaa pitää.
        Raittiin elämässä ei kavereita ole.

        t. viinamies

        Mitäs jos hakisit muista ympyröistä kavereita kuin viinaympyröistä. Monella alkaa alkoholistin ura ravintoloissa viinamiesten kanssa seurustellessa. Onhan niitä muitakin ympyröitä. Jos on jokin harrastus, joka kiinnostaa, niin niistä ympyröistä voi löytyä muitakin kuin viinamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos hakisit muista ympyröistä kavereita kuin viinaympyröistä. Monella alkaa alkoholistin ura ravintoloissa viinamiesten kanssa seurustellessa. Onhan niitä muitakin ympyröitä. Jos on jokin harrastus, joka kiinnostaa, niin niistä ympyröistä voi löytyä muitakin kuin viinamiehiä.

        Raitis mies vuodesta toiseen kuvittelee löytävänsä kavereita tai naisen harrastuksista. Mutta aina kerta kerran jälkeen hän huomaa jääneensä yksin.

        Viinamies juo viinaa ja on mukana porukoissa joista löytää kavereita ja naisseuraa.

        t. viinamies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitis mies vuodesta toiseen kuvittelee löytävänsä kavereita tai naisen harrastuksista. Mutta aina kerta kerran jälkeen hän huomaa jääneensä yksin.

        Viinamies juo viinaa ja on mukana porukoissa joista löytää kavereita ja naisseuraa.

        t. viinamies

        Oon vähä miettiny tätä kans, että viinamies saa lyhyemmällä aikajanalla naisia kenties, mutta pidemmällä katsonnalla naisten saaminen vaikeutuu, koska henki haisee, kunto rappeutuu, pää ei toimi. Naiset loppupelissä tykkäävät terveistä kavereista.

        Olen todennut, että aito hetero on myös tyhmemmän puoleinen, rajoittuneen puoleinen, että ei ole yhtään täydellinen kuten ovat täydelliset naiset. Hetero häviää, mutta sellainen on vain evoluutiopsykobiologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se on. Viinaa pitää juoda jos kaverit haluaa pitää.
        Raittiin elämässä ei kavereita ole.

        t. viinamies

        Puollan tieteen kehittävän aivan turvallisen huumeen kaikille raittiille ihmisille, jotka kaipaavat itseoivallusta, mutta tietenkin turvallisesti, laboratoriossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raitis mies vuodesta toiseen kuvittelee löytävänsä kavereita tai naisen harrastuksista. Mutta aina kerta kerran jälkeen hän huomaa jääneensä yksin.

        Viinamies juo viinaa ja on mukana porukoissa joista löytää kavereita ja naisseuraa.

        t. viinamies

        Flöittaa vaa ittees, kyllä se botne sullekin vastaan tulee, sit vaa ei ehkä pystytä duunaa enää mitää. Sellast se on holistin kohtalo, vankila, mielisairaala tai ennen aikainen juurihoito Honkanummella, vikaks skrivaamani tulee harvemmin ekaks.
        Niit frendejä löytyy ihan muualtakin kuin Pubeissa tsittaamalla. Kyllä ne dogujen jutut tsennataa, kaikki pyörii brengun ympärillä. Pitää sit vaik tsöbaa nyyat stiflat, nii dogumatikka skulaa. Sitä funtsaa, et montaks tuoppii tai muuta brenguu ne bungaa ja siks tsiigataaa niit stifloja budjun alennushyllystä tai pöllitää ne jos myyjä ei oo tarkka, et sitä nappulaa jää dogaamiseen, koko kuvio on yhtä kaaosta, jota holisti ei halua myöntää sairaudestaan johtuvista syistä. Näit omakohtasii kokemuuksii on nii vilt sbulisti, et niist vois skrivaa vaik gniikan. Onneks pääsin botnee ja tartuin saamaani apuun. Kaikki on toisenlaist taloutta ja kledjuja myöden. Ei tartte enää studaa äänii tai velkojii sun muita fyllassa duunattuja juttuja. Niit frendejä on ihan oikeasti riittämii, lisäks ne on kiinnostunut muista jutuista kun brengusta, kuka on lusimassa tai delannu.
        T. Hörnillä notkunut


    • Anonyymi

      Kumma juttu kun lopettaa juomisen niin naiset katoaa elämästäni vähin äänin sen jälkeen.

      • Anonyymi

        Raittiina olen huomanut, että naiset kaipaavat jotakin helpompaa elämään, jota ymmärtää. Päihteet sumentavat pään ja nainen ehkäpä ei enää pidä miestä korkeampiarvoisena ja siksi nainen voi pitää miehestä enemmänkin koska mies ei tee itsestään naista älykkäämpää. Siksi liitto kestää, koska juopolle annetaan anteeksi.
        Olen niin onnettoman sinkku juuri raittiuden takia, mutta sellainen on kohtaloni.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä olen kanssasi.
      Olen ihan raitis mies ja yksinäisyyttäni yritin liittyä uskovaisten joukkoon, jotka ovat hyvin raittiita, mutta kaiken terveyden aikanakin, huomasin, että en saa hyvin kavereita sieltäkään. Tulin raittiina ihan entistäkin yksinäisemmäksi, mikä kuitenkin ei saanut minua juomaan viinaa. Viina ei ole vain minun asiani. Kärsin siitä. Jatkan erittäin yksinäistä elämäni ilman viinaa. Olen vähän kateellinen teille juopoille, mutta en jotenkin osaa juoda sitä viinaa. Sosiaalisuuden voima on hirmuista. Ehkä yksi syy alkoholittomuuteen, että baaripuheissa ei ole järkeä ja siellä käytetään rumia sanoa. Olen sen lisäksi tarpeeksi hintti, että psyykeni ei kestä hyvin rumia sanoja. Sorry. Jos baari olisi turvallisempi paikka kaikin puolin, kuten että siellä oltaisiin käyttämättä kirosanoja ja oltaisiin vihaamatta toisia tai jos alkoholista ei olisi syntynyt riippuvuutta, sairauksia, niin baari olisi ollut tosi hyvä paikka tavata kavereita, joita minä kaipaan.

    • Kyllä tuossa perää on, vaikka asia on hitaasti muuttumassa.

      Vaikka nuoriso ei enää ole niin viinan perään, ovat muut päihdyttävät aineet astuneet tilalle.

      Työelämässäkin tilanne on muuttumassa saunailtojen yms suhteen, mutta samalla yksinäisyys on kasvamassa, kun ihmiset kököttävät kotonaan etätöitä tehden.

      • Anonyymi

        Kun juo viinaa on mukana porukoissa eikä tarvitse olla yksin.

        Raitis mies on yksin ja yksinäinen.

        t. viinamies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun juo viinaa on mukana porukoissa eikä tarvitse olla yksin.

        Raitis mies on yksin ja yksinäinen.

        t. viinamies

        Iso kaveripiiri olisi kamaloitteellinen. 🌹👀


    • Anonyymi

      Moni nainen on hylännyt minut koska ei juo useinkaan alkoholia. On se vaan kumma kun pitäisi olla rapajuoppo että kelpaa naisille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe