Ovat täysin ehtyneet. Mehut on nyt lähes puserrettu minusta tyhjiin. Silti elämässä pitäisi suorittaa jatkuvasti lisää. Miten muut oikein pystyvät siihen? Hullun hommaa tämä kaikki on. Täällä pärjää vain jos on huijari ja keplottelija, valitettavasti tältä se alkaa yhä vahvemmin ja vahvemmin näyttämään. Moraalini asettuu tässä minua vastaan jos yrittäisin elää kuten "narri". Jos tästä hengissä meinaa selvitä niin täytyy ilmeisesti päätyä siihen pisteeseen että tulee hulluksi, ja sen jälkeen elämä sitten jatkuu miten jatkuu. Minulla on joka vuosi kevätväsymystä, onkohan tämä sittenkin vain sitä?
Energiani ja voimavarani
9
124
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka pusertaa tyhjiin? Mitä pitäisi suorittaa lisää? Ettei vain olisi oma sisäinen tunne suorittamisen pakosta ja ahdistus puristaisi sisimmässäsi?
Ota itsellesi omaa aikaa ja yritä rentoutua. Itsellä myös välillä yhtä suurta suorittamista.. koko elämä.
Ei pystykkään. Kaikki suorittajat kilahtaa jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin. Masennusta ja ahdistusta, uupumusta pukkaa. Eri asia myöntääkö he sitä edes itselleen.
Ota lepolomaa. Itseään ei minkään suorittamisen takia kannata ajaa hengiltä ja loppuun. Jos maailma kaatuu siihen, kaatukoon. Lepää.Ota vähän rauhallisemmin, hidasta tahtia. Tee enemmän asioita joista nautit. Ole enemmän läheisten kanssa ja nauti heidän seurastaan. Ymmärrän kyllä että aina se ei oo mahdollista mutta yritä saada asiat järjestymään niin etgä saat myös lepoa tarpeeksi siitä ei ole kellekään mitään hyötyä jos polttaa itsensä loppuun totaalisesti ja romahtaa. Se on pahimmillaan hengenvaarallista. Paljon voimia ja jaksamista sulle.🙂. https://youtu.be/VLIFnOp79qw
Tiedän tunteen. Erityisesti, jos on ottanut jotain muutaman vuoden projekteja vastaan, niin ikävä niitäkään on kesken jättää toisten hoidettavaksi. Luovuttaa..
Tee itsellesi vähän pidemmän tähtäimen suunnitelma niistä asioista, mihin itse voit vaikuttaa. Jätä pohtimatta sellaiset asiat, mihin et voi vaikuttaa; et voi niitä muuttaa tai nopeuttaa, ne etenevät omalla painollaan.
Sitten kun olet listannut asiat, mihin voit vaikuttaa, erottele ne vielä omiin sarakkeisiinsa; näistä voin luopua heti, näistä voin luopua hetken/tietyn aikajanan päästä ja ne, mistä et halua luopua. Toteuta suunnitelma.
Pidä kiinni suunnitelmastasi, ellei ole hyvin painavaa perustetta muuttaa jotakin aiemmin pohdittua. - Raivaa kalenteriin aikaa omalle itsellesi.
Pala kerrallaan sitä elefanttiakin syödään.- Anonyymi
Xena antoi kaikkensa itsestään kuinka näin pääsi käymään?
- Anonyymi
Se näyttää olevan ainoa tapa saada asioita hoidetuksi että joko kerralla kaikki tai sitten ei yhtään mitään. Se on kuluttavaa mutta näköjään niin täytyy tehdä. Ensin suoritat paljon, siitä seuraa henkinen krapulatila jolloin pitää levätä. Sitten sama homma uusiksi. Tuntuu että aina tulee uusia mutkia matkaan jotka ovat oman hallinnan ulkopuolella. Se ei ole laiskuutta mutta sitäkin olen miettinyt että onko se vain vastuun pakoilua tai sitten olen vain niin heikko. Puitteet ja perustukset voisivat olla paremmin elämässäni, niin silloin olisi enemmän sitä mentaalista kapasiteettiakin. -ap.
- Anonyymi
Samaistun siinä mielessä, että töitä on liikaa. Ei ehdi kaikkea tehdä. Uupuu. Ei ehdi palautua ennen seuraavaa työpäivää. Kaikki harrastukset on jäänyt. Ei ole voimia mennä niihin enää.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25645623Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4411359Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22110961Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump389775Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2776664Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23325Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.132594Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle22583Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442350