Kyrvånsyylån matkailuasiaa

Anonyymi-ap

Todellakin rahtilaiva on peittäny auringon, tuut tuut.

16

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä tuota mielikuvitusmaailmassa elävän Saaritiltin logiikkaa, että mitä hauskaa hän saa siitä irti että meikäläinen joutui väistämään laivaväylällä rahtilaivaa?

      Oltiin vasta hankittu halpa vanha dieselpurkki, hinta oli 18000 euroa, että ei pitäisi pistää kellään kateeksikaan.

      Veneessä oli hyvä GPS, mutta karttaohjelmien lataaminen plotteriin takkuili aluksi, joten käytimme merikarttoja matkatessa lähinnä Stadin ja Turun väliä.

      Siellä merellä kun ei ole ilman karttaplotteria "tienviittoja", niin suunnistus tapahtuu väyliä pitkin. Tuli eksyttyä laivaväylille pariinkin kertaan pienveneväylien sijaan.

      Matkavauhti kyseisellä paatilla oli koko tarkkaan 9 solmua, siinä se kulki vakaiten.
      Jos yritti mennä kovempaa, se alkoi kyntää ja maksimivauhti jäi jonnekin 11 solmun paikkeille.

      Kävipä sitten niin Tallinnasta suunnistaessa kohti länttä, että olimme ohjaamokajuutassa pikku pikku lonkerossa, vaimo punaviinissä hyvissä tunnelmissa leppoisassa kesäsäässä...

      Silloin kajahti se kuuluisa tuut tuut, ja se kajahti kovaa niin että meinasi tulla savet pöksyyn. Nousin seisomaan ja työnsin pään kattoluukusta ulos, takanamme oli kirjaimellisesti musta seinä, joka peitti auringon.

      Valtava rahtilaiva, olisiko ollut keula 7- kerroksisen talon korkuinen ja leveyttä saman verran. Ei muuta kuin äkkiä ruori tyyrpuuriin ja kaasu pohjaa. Rahtilaivan nopeus oli noin 20 solmua joten karkuun ei päästy.

      Seuraava huoli iski että siitä tulee 1,5 metrinen terävä aalto joka saavuttaa meitä koko ajan. Piti miettiä missä asennossa olisi fiskarin se paras kohdata. Lopulta se tuli aika lempeästi suoraan takaa, eikä vettä tullut purkkiin.

      Sen opetuksen myötä laitettiin karttaplotteri kuntoon isolle läppärille ja asensin peräpeiliksi web-kameran pieneen radiomastoon veneen katolle.

      Kamera syötti läppärille jatkuvasti kuvaa takaa ja näin ei tarvinnut sitten enää jatkossa kuikkia peloissaan luukusta että tuleekohan sieltä pöö taas tuut tuut.

      Että ei tämän kummempi tarina, josta leikkisensei sai aikaiseksi vuosia kestäneen höpinän, tuo armoitettu miljoonajahtimies.

      Ne oli unohtumattoman kivoja aikoja vesillä, monta upeaa hetkeä tuli koettua ja reissufiilistä, josta tykkään kuin sika puurosta. Itämeri on upea ja pikku veneestä sen näkee ihan eri tavalla kuin ruotsinlaivoista.

      Maisemat on kuin joltakin toiselta planeetalta varsinkin jossakin Jurmon seutuvilla, paljaat luodot kohoaa kristallinkirkkaasta vedestä jossa valkoiset meduusat ui joskus sakeinakin parvina..

      Jurmolla on mielenkiintoinen historia ja sen vanha merimieskappeli ja hautausmaa ovat vaikuttavia. Suosittelen käymään, sinnehän pääsee myös julkisella liikenteellä saarilautoilla hyvin edullisesti.

      Jurmo oli vanha hylynryöstäjien saari, jotka rakensivat valemajakoita jotta laivat ajaisi karille ja sitten saarelaiset saivat haltuunsa rantaan ajautunutta materiaalia.

      Hyvinhän siinä ei käynyt, sillä Ruotsin kuningas ei asiasta tykännyt vaan määräsi saaren tuhottavaksi ja asukkaat hävitettäväksi. Joitakin selvisi, ja saarelaisten elämä sai jatkua.

      Hylynkappaleita on löydettävissä rantavesistä ja rannalta edelleenkin. Minulla on yksi kelottunut puupalikka sieltä muistona, jossa on polttamalla ja kaivertamalla tehtyä tekstiä.

      2010

      • Anonyymi

        Kysymys ja toteamus.

        Kuka tehnyt aloituksen?

        Sinä tyttö Neitinen olet juuri niitä maagrabbeneita, joiden tulee pysyä vex lonkeroineen ja veneineen muualla kuin... Hyppäsin karikolle ja ohjasin veneen pois karikolta myrskyssä.
        '*'


      • Anonyymi

        Kuules omanapanarsisti, veneilyssä kuten moottoripyräilyssäkin on samankaltaisia asioita, täytyy olla asenne kohdillaan, eikä heti sun tavoin ryhtyä asiantuntijaksi.

        Siis elämän ensimmäinen vene ja tarve kertoa hinta ja tumpelo, no Tallinnaan tietysti ja tottakai alkoholistin veneilyyn kuuluu alkoholi, jopa vierailla vesillä.

        Sama juttu sun moottoripyöräilys, isoa pyörää vaan alle ja nainen kyytiin kuskin edes tietämättä miten pärrää ohjataan.

        Haaveilet ratapyörästä kertoen että polvi toppaus ei ole koskaan koskettanut raittia.
        Sun kaltaisia robottikävelijöitä kalliin ne ajovarusteineen joiden pyörien takarenkaat ei koskaan kulu muuta kuin keskeltä, voi bongata Esson baarista mopopoikien pöydästä.

        Samaten tuo sun bablaa saariston nähtävyyksistä ja historiasta... Hauskaa... Suomen saaristossa on muutakin kuin sun stadissa jne, esimerkiksi 365 saaren mikkelinsaaret, enkä viitsi mainita Parasta ja Sundomia, koska saat paniikkikohtauksen.

        Tiesitkö että Vaasasta näkyy Umeån sataman valot ja puolessa matkassa on mukavia saaria, joissa vanhoja kalastajan mökkejä käytössä kun vie ruokaa ja polttopuita enemmän kuin omat tarpeet.
        Niihin pääsee myös moottorikelkoilla talvella.

        Oletko muuten ajanut skidolla vettä pitkin, minä olen.

        '*'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules omanapanarsisti, veneilyssä kuten moottoripyräilyssäkin on samankaltaisia asioita, täytyy olla asenne kohdillaan, eikä heti sun tavoin ryhtyä asiantuntijaksi.

        Siis elämän ensimmäinen vene ja tarve kertoa hinta ja tumpelo, no Tallinnaan tietysti ja tottakai alkoholistin veneilyyn kuuluu alkoholi, jopa vierailla vesillä.

        Sama juttu sun moottoripyöräilys, isoa pyörää vaan alle ja nainen kyytiin kuskin edes tietämättä miten pärrää ohjataan.

        Haaveilet ratapyörästä kertoen että polvi toppaus ei ole koskaan koskettanut raittia.
        Sun kaltaisia robottikävelijöitä kalliin ne ajovarusteineen joiden pyörien takarenkaat ei koskaan kulu muuta kuin keskeltä, voi bongata Esson baarista mopopoikien pöydästä.

        Samaten tuo sun bablaa saariston nähtävyyksistä ja historiasta... Hauskaa... Suomen saaristossa on muutakin kuin sun stadissa jne, esimerkiksi 365 saaren mikkelinsaaret, enkä viitsi mainita Parasta ja Sundomia, koska saat paniikkikohtauksen.

        Tiesitkö että Vaasasta näkyy Umeån sataman valot ja puolessa matkassa on mukavia saaria, joissa vanhoja kalastajan mökkejä käytössä kun vie ruokaa ja polttopuita enemmän kuin omat tarpeet.
        Niihin pääsee myös moottorikelkoilla talvella.

        Oletko muuten ajanut skidolla vettä pitkin, minä olen.

        '*'

        Räkänokka huutelee ihan mitä sattuu, kuten isähahmonsakin. Ensin syyttää minua holtittomaksi kaahariksi, sitten kertoo tarinoita kuinka vaimo ajoi polvi maassa ja kuinka vaimo ajoi 90 rajoituksella 130kmh ja melkein kolarin.

        Nyt sitten naureskelet että renkaani ei kulu kuin keskeltä.

        Jos tietäisit jotakin tavallisesta katumotorismista, niin siellä ei käytännössä koskaan tule tilannetta jossa tarvisi ajaa polvi maassa. Silloin ollaan riskirajoilla, eikä siihen ole syytä kun osaa ennakoida.

        Multistrada muljahtaisi alta jo ennenkuin polvi osuisi maahan, se ei ole tarkoitettu siihen, kuten ei ole mielikuvitus- Harleytkaan, jollaista sinulla ei koskaan ole eikä tule.

        Veneily ei ole rakettitiedettä. Kun opettelee viitat ja pari perussääntöä, niin siihen kuluu sellainen tunnin verran elämästä.

        Et tiennyt edes sitä että vesillä eniten käytetty kommunikointiväline on VHF-radiopuhelin. VHF-puhelinta käytetään muun muassa hätä-, turvallisuus-, kutsu- sekä huvivenetarkoituksessa.

        Sinä sanoit ettet tarvitse sellaista liplatellessasi Siaminlahdella, joka sekin meni pieleen, sillä Phuket ei sijaitse Siaminlahdella vaan Andamaanien merellä.

        Satusetä olet Saaritohatsu, pelkkä sellainen.

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räkänokka huutelee ihan mitä sattuu, kuten isähahmonsakin. Ensin syyttää minua holtittomaksi kaahariksi, sitten kertoo tarinoita kuinka vaimo ajoi polvi maassa ja kuinka vaimo ajoi 90 rajoituksella 130kmh ja melkein kolarin.

        Nyt sitten naureskelet että renkaani ei kulu kuin keskeltä.

        Jos tietäisit jotakin tavallisesta katumotorismista, niin siellä ei käytännössä koskaan tule tilannetta jossa tarvisi ajaa polvi maassa. Silloin ollaan riskirajoilla, eikä siihen ole syytä kun osaa ennakoida.

        Multistrada muljahtaisi alta jo ennenkuin polvi osuisi maahan, se ei ole tarkoitettu siihen, kuten ei ole mielikuvitus- Harleytkaan, jollaista sinulla ei koskaan ole eikä tule.

        Veneily ei ole rakettitiedettä. Kun opettelee viitat ja pari perussääntöä, niin siihen kuluu sellainen tunnin verran elämästä.

        Et tiennyt edes sitä että vesillä eniten käytetty kommunikointiväline on VHF-radiopuhelin. VHF-puhelinta käytetään muun muassa hätä-, turvallisuus-, kutsu- sekä huvivenetarkoituksessa.

        Sinä sanoit ettet tarvitse sellaista liplatellessasi Siaminlahdella, joka sekin meni pieleen, sillä Phuket ei sijaitse Siaminlahdella vaan Andamaanien merellä.

        Satusetä olet Saaritohatsu, pelkkä sellainen.

        2010

        Hei rakas tyttönen 2010.

        En ota kantaa Numban ja hänen vaimonsa ajoihin, enkä ole ottanut kantaa sinun mahdollisiin kaahailuihisi.

        Totta, "tavallisessa" katumotorismissa tuskin edes koskaan tulee vastaan pakkotilannetta kantata polvi maahan, mutta on täysin järjetöntä olla mukamas kiinnostunut vanha konkari edes opettelematta ja itselleen selväksi ja releksinomaiseksi tehdä moottoripyörän ohjaustekniikkaa.
        Sinä olet sanonut vahingossa hoksanneesi satojen tuhansien kilometrien jälkeen espanjassa, että moottoripyörässä sarvet on ohjausta varten.
        Kun moottoripyöräharrastukseen ei ole minuuttiakaan kuulunut mukavassa seurassa liikenteen ulkopuolella erinäiset harjoittelut, kuten kaarreajo ääritilanteessa, tai esimerkiksi eturenkaan lukkoon jarrutus hetkeksi ilman sähköavusteisia jarruja, kuin myös jarrutuksia yhdessä kyytiläisen kanssa, niin olet sarjaa esson baari ja puheet sen mukaiset.
        Kaltaisiasiasi on moni hirvi saattanut mullan alle.

        Niin ja joo kyllä kyllä pari tuntia elämästä kuluu kun saavuttaa kaltaisesi merimiehen tason, eli kaikki laivurikursssit on ajanhukkaa tottakai, kun opettelee viitat ja pari ohjesääntöä.
        Kaikissa veneissä ei ole sinulle ehdotonta elektroniikkaa, mutta hyvä että sinulla on ollut turvana sellaiset, tuut tuut.
        Varmaankin hankit sellaiset ylivertaisten poikiesi veneeseenkin.

        Voi hyvänen aika vaan sanon minä.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Hei rakas tyttönen 2010.

        En ota kantaa Numban ja hänen vaimonsa ajoihin, enkä ole ottanut kantaa sinun mahdollisiin kaahailuihisi.

        Totta, "tavallisessa" katumotorismissa tuskin edes koskaan tulee vastaan pakkotilannetta kantata polvi maahan, mutta on täysin järjetöntä olla mukamas kiinnostunut vanha konkari edes opettelematta ja itselleen selväksi ja releksinomaiseksi tehdä moottoripyörän ohjaustekniikkaa.
        Sinä olet sanonut vahingossa hoksanneesi satojen tuhansien kilometrien jälkeen espanjassa, että moottoripyörässä sarvet on ohjausta varten.
        Kun moottoripyöräharrastukseen ei ole minuuttiakaan kuulunut mukavassa seurassa liikenteen ulkopuolella erinäiset harjoittelut, kuten kaarreajo ääritilanteessa, tai esimerkiksi eturenkaan lukkoon jarrutus hetkeksi ilman sähköavusteisia jarruja, kuin myös jarrutuksia yhdessä kyytiläisen kanssa, niin olet sarjaa esson baari ja puheet sen mukaiset.
        Kaltaisiasiasi on moni hirvi saattanut mullan alle.

        Niin ja joo kyllä kyllä pari tuntia elämästä kuluu kun saavuttaa kaltaisesi merimiehen tason, eli kaikki laivurikursssit on ajanhukkaa tottakai, kun opettelee viitat ja pari ohjesääntöä.
        Kaikissa veneissä ei ole sinulle ehdotonta elektroniikkaa, mutta hyvä että sinulla on ollut turvana sellaiset, tuut tuut.
        Varmaankin hankit sellaiset ylivertaisten poikiesi veneeseenkin.

        Voi hyvänen aika vaan sanon minä.

        "satojen tuhansien kilometrien jälkeen"?

        Hehheh, en edes tänä päivänä ole ajanut satojatuhansia kilometrejä, ehkä vajaat 200 tkm.

        Äkkitilanteissa ei tarvi polvea maahan tarjota ja paniikkiliikkeet johtaa kaatumiseen.

        Minulla oli 13 vuotiaana jo 200kg painava Honda 350cc CB. Osasin ajaa jo ennenkuin sinä luit invahomolassa ekan Tekniikan Maailman kuolaa suupielessä.

        Saman verran tiedät veneilystä.

        2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        "satojen tuhansien kilometrien jälkeen"?

        Hehheh, en edes tänä päivänä ole ajanut satojatuhansia kilometrejä, ehkä vajaat 200 tkm.

        Äkkitilanteissa ei tarvi polvea maahan tarjota ja paniikkiliikkeet johtaa kaatumiseen.

        Minulla oli 13 vuotiaana jo 200kg painava Honda 350cc CB. Osasin ajaa jo ennenkuin sinä luit invahomolassa ekan Tekniikan Maailman kuolaa suupielessä.

        Saman verran tiedät veneilystä.

        2010

        Jep jep niinhän se on kun sinä sanot.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "satojen tuhansien kilometrien jälkeen"?

        Hehheh, en edes tänä päivänä ole ajanut satojatuhansia kilometrejä, ehkä vajaat 200 tkm.

        Äkkitilanteissa ei tarvi polvea maahan tarjota ja paniikkiliikkeet johtaa kaatumiseen.

        Minulla oli 13 vuotiaana jo 200kg painava Honda 350cc CB. Osasin ajaa jo ennenkuin sinä luit invahomolassa ekan Tekniikan Maailman kuolaa suupielessä.

        Saman verran tiedät veneilystä.

        2010

        Apupyörätkö siinä Hondassa sulla painoi? CB350 Twin painoi 146 kiloo, Fouri 169 kiloo. Molemmilla olen ajanut 70-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apupyörätkö siinä Hondassa sulla painoi? CB350 Twin painoi 146 kiloo, Fouri 169 kiloo. Molemmilla olen ajanut 70-luvulla.

        Aloittanut motoilun kun alkas karvat kasvaa vehkeeseen jonka toimintaa täytyy nykyisellään parantaa hormoonipiikein ja vahingossa hoksas että moottoripyörässä on sarvet ohjaamista varten kun oli espanjassa mutkassa jossa täytyi suuntaa vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apupyörätkö siinä Hondassa sulla painoi? CB350 Twin painoi 146 kiloo, Fouri 169 kiloo. Molemmilla olen ajanut 70-luvulla.

        Joopa joo ja koska ajoit 70- luvulla, niin muistat vieläkin cepareiden painot?
        Näyttää joo kuivapaino olevan sen verran. Fouriin tankki täyteen ja öljyt niin se on lähes 200kg.

        Et ole ajanut yhtään millään, Saarijopon sihteeripoika. Sinä opettelit 55 vuotiaana ajamaan Hoda Wavella parkkipaikalla Thaimaassa, tai näin kerroit.

        Tuolla kokemuksellako alat opettamaan minulle moottoripyöräilyä? Mopo minulla oli 11 vuotiaana, joten kaksipyöräisillä tulee kokemusta sellaiset 45 vuotta ja minulla oli myös motocrossipyörä 16 vuotiaana. Äiti osti sen faijan henkivakuutusrahoilla.

        Nopeasti laskettuna minulla on ollut 9 moottoripyörää, joista viisi on ollut aikansa superpyöriä. Multistradaa en laske superpyöräksi, vaan lähemmäksi enduroa.

        En ole koskaan kaatunut enkä kolaroinut isoa pyörää. Mopolla tuli osumaa ja crossipyörällä pari "stunttia" meni pieleen.

        Kohta sinä pääset tööttäämään rollaattorin äänitorvea Savossa, hyvää matkaa.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo ja koska ajoit 70- luvulla, niin muistat vieläkin cepareiden painot?
        Näyttää joo kuivapaino olevan sen verran. Fouriin tankki täyteen ja öljyt niin se on lähes 200kg.

        Et ole ajanut yhtään millään, Saarijopon sihteeripoika. Sinä opettelit 55 vuotiaana ajamaan Hoda Wavella parkkipaikalla Thaimaassa, tai näin kerroit.

        Tuolla kokemuksellako alat opettamaan minulle moottoripyöräilyä? Mopo minulla oli 11 vuotiaana, joten kaksipyöräisillä tulee kokemusta sellaiset 45 vuotta ja minulla oli myös motocrossipyörä 16 vuotiaana. Äiti osti sen faijan henkivakuutusrahoilla.

        Nopeasti laskettuna minulla on ollut 9 moottoripyörää, joista viisi on ollut aikansa superpyöriä. Multistradaa en laske superpyöräksi, vaan lähemmäksi enduroa.

        En ole koskaan kaatunut enkä kolaroinut isoa pyörää. Mopolla tuli osumaa ja crossipyörällä pari "stunttia" meni pieleen.

        Kohta sinä pääset tööttäämään rollaattorin äänitorvea Savossa, hyvää matkaa.

        2010

        Kait se tuollaisesta riisikepistä puolitoistasataa kiloa tuntui kahdelta, Montako kertaa kaadoit paikallaan, ja jäit itse alle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo ja koska ajoit 70- luvulla, niin muistat vieläkin cepareiden painot?
        Näyttää joo kuivapaino olevan sen verran. Fouriin tankki täyteen ja öljyt niin se on lähes 200kg.

        Et ole ajanut yhtään millään, Saarijopon sihteeripoika. Sinä opettelit 55 vuotiaana ajamaan Hoda Wavella parkkipaikalla Thaimaassa, tai näin kerroit.

        Tuolla kokemuksellako alat opettamaan minulle moottoripyöräilyä? Mopo minulla oli 11 vuotiaana, joten kaksipyöräisillä tulee kokemusta sellaiset 45 vuotta ja minulla oli myös motocrossipyörä 16 vuotiaana. Äiti osti sen faijan henkivakuutusrahoilla.

        Nopeasti laskettuna minulla on ollut 9 moottoripyörää, joista viisi on ollut aikansa superpyöriä. Multistradaa en laske superpyöräksi, vaan lähemmäksi enduroa.

        En ole koskaan kaatunut enkä kolaroinut isoa pyörää. Mopolla tuli osumaa ja crossipyörällä pari "stunttia" meni pieleen.

        Kohta sinä pääset tööttäämään rollaattorin äänitorvea Savossa, hyvää matkaa.

        2010

        Onko mahdollista että tässä tapauksessa pidät kolmea eri henkilöä yhtenä?

        Kommenteista ja kannanotoistasi päätellen koet että olet esimerkillinen motoristisi, mutta ei silti ilmene harrastukselle tyypillistä kiinnostusta muuta kuin elvistelyt ja naamailut.

        Samaa linjaa veneilyn saralla.

        Viisi aikansa superpyörää asennevammaisella ja veneilynkin oppinut tunneissa tuut tuut.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­N­­y­m­f­­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17972884K

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sain unelmieni pestin miljonäärin jahdille pilssin pesijäksi. Täåssä työssä tulee moni satama tutuksi ja samalla maailman kuvani avartuu.

      • Anonyymi

        Muista ottåå flåpy mukaan, niin et vieraannu 24 maailmakuvastasi.

        Tiedoksi muuten että veneilijä jolle on täysi arvoitus mitä ulapalla takana tapahtuu, on todellakin vastuuton henkilö ja vaaraksi itselleen ja veneessään olijoille.

        Voisiko mieshormoonien piikityksestä olla hyötyä, kun kerran vallan näkökykykin paranee piikeillä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe