Eilen jopa meitäkin wanhempi isäni tuli yllättäen subwooferin kokoisen kylmälaukun kanssa kylään.
Lahjoitti aivovammaiselle pojalleen n.20 litraa ihan itse sormin noukkineita puolukoita. Ei ihmekään, että on niin rautaisessa kunnossa.
Nyt tein toki aamupalaksi puuroa, mutta yllättäen unohdin pakastimessa olevan pohjoisen korpimetsistä poimittuja puolukoita. Jospa sitä sitten iltapuurolla muistaisi.
Niissä on kuitenkin hirmu määrä vitamiinia ja flavonoideja. Tosin vaatii makeaa sekaan, mutta syntymäpäivätarjoilultani jäi makeutusainetta.
>simiti<
Huomenta wanhat sinkkutoverini.
14
198
Vastaukset
- Anonyymi
👍
Puolukkaa pitäis vielä munkin hankkia. Jaakon juomaa sokeria nuukaillen, ai että se on raikasta ja hyvää vaikka saunan jälkeen.. 😊
xLinerPuolukkamehu on hyvää mummu vainaa teki sitä aina pappa vainaan poimimista puolukoista ja hilloo tietenkin ja sitten niitä pakastettiin ja meilläkin oli pakkanen täys puolukoita ja mustikoita aina kun pappa oli niitä kova keräämään. Keräs joka vuosi ämpärikaupalla. Mummu aina tuskasteli että älä nyt hyvä ihminen enää kerää kun ei tiedä mitä marjoilla tekis mutta papalle se oli niin tärkeetä hommaa mistä se nautti ettei mummun puheet juuri auttanu.😀.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Puolukkamehu on hyvää mummu vainaa teki sitä aina pappa vainaan poimimista puolukoista ja hilloo tietenkin ja sitten niitä pakastettiin ja meilläkin oli pakkanen täys puolukoita ja mustikoita aina kun pappa oli niitä kova keräämään. Keräs joka vuosi ämpärikaupalla. Mummu aina tuskasteli että älä nyt hyvä ihminen enää kerää kun ei tiedä mitä marjoilla tekis mutta papalle se oli niin tärkeetä hommaa mistä se nautti ettei mummun puheet juuri auttanu.😀.
Meillä kotona on saatu ruuat omasta maasta ja metsästä kerätty paljon kaikenlaista aina. Mulle se on tavallaan se itsestäänselvyys, se perustilanne. Ei se, että ostetaan valmiina kaupasta. Se on ihan uusi, uusavuton, uskoakseni välivaihe, kohta on taas pakkokin palata kasvattelemaan itse ruokaa ja keräilemään sitä metsistä.
Hallituksen linja on selvä, ei tarvinne tarkentaa. Kun maailmantilanne vielä on mikä on niin... Kohta voipi kosahtaa ihan kunnolla. Jokainen huolehtii sitten itsestään ja lähimmistä ihmisistään.
Säilöminen kunniaan 😊👍
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä kotona on saatu ruuat omasta maasta ja metsästä kerätty paljon kaikenlaista aina. Mulle se on tavallaan se itsestäänselvyys, se perustilanne. Ei se, että ostetaan valmiina kaupasta. Se on ihan uusi, uusavuton, uskoakseni välivaihe, kohta on taas pakkokin palata kasvattelemaan itse ruokaa ja keräilemään sitä metsistä.
Hallituksen linja on selvä, ei tarvinne tarkentaa. Kun maailmantilanne vielä on mikä on niin... Kohta voipi kosahtaa ihan kunnolla. Jokainen huolehtii sitten itsestään ja lähimmistä ihmisistään.
Säilöminen kunniaan 😊👍
xLinerKaupunkien tilanne on pelottava uhkakuviin peilaten. Kerrostaloasumista sumpussa, ei kasvatusmahdollisuutta kun ympärillä on pelkkää asfalttia. Myytävät ja vuokrattavat omakotitalotontitkin jotain 500-600 m2, mahtuu talo, terassi ja auto.
xLiner
- Anonyymi
Puolukan marja ei ole makunsa puolesta syötäväksi soveltuva elintarvike.
🦄- Anonyymi
Onpas. Ja pihlajanmarja myös!
Kaikkea ei kuulu mättää litratolkulla kerralla. Pippurikin on ok pienemmissä määrin.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpas. Ja pihlajanmarja myös!
Kaikkea ei kuulu mättää litratolkulla kerralla. Pippurikin on ok pienemmissä määrin.
xLinerPippuri on erittäin ok, mutta nyt ei ollut kyse määristä.
Kirpeät marjat ovat aivan liian kiduttavia eteläisille makuhermoilleni.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippuri on erittäin ok, mutta nyt ei ollut kyse määristä.
🦄Ahaa, nyt tarkensit että yleistävä julistus koskikin vain sinun makumieltymystäsi? Ollos hyvä vaan!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippuri on erittäin ok, mutta nyt ei ollut kyse määristä.
🦄Et sitten pidä vispipuurostakaan? Sehän tehdään mannaryyneistä, sokerista & puolukoista. Hifistit laittaa sen päälle kermaa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Et sitten pidä vispipuurostakaan? Sehän tehdään mannaryyneistä, sokerista & puolukoista. Hifistit laittaa sen päälle kermaa.
>simiti<Olen samaa mieltä, puolukat ovat suhteellisen pahanmakuisia, ei niitä voi syödä ainakaan paljon kerralla. Vispipuuro on myös suosikki-inhokkini. Teen nyt itselleni riisipuuroa tänään, sitä on hyvä syödä. Kaurapuuro on taas vähän niin ja näin 😬, mutta sekin on huomattavasti parempaa kuin vispipuuro.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten pidä vispipuurostakaan? Sehän tehdään mannaryyneistä, sokerista & puolukoista. Hifistit laittaa sen päälle kermaa.
>simiti<En syö vehnää, joten en syö vispipuuroakaan.
Tarkalleen ottaen en syö yhtään mitään puuroa! 🤮 Muistakaa paistaa kosteat viljamössönne! 😵
Seesamihalva sen sijaan on hyvää kerman kanssa, mutta sen energiapitoisuuden vuoksi määrä on pidettävä erittäin kohtuullisena.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Meillä kotona tehtiin vispari aina punaisista viinimarjoista.
xLiner
- Anonyymi
Hyvä sanonta: subwooferin kokoinen kylmälaukku :)
Ja jotkut jaksavat valvoa yötöissä pääasiallisena tehtävänään höpötellä palstoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371558- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201297Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43871Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii63844