Mistä puubrikettiä

Sepalus auki

Olen koittanut täällä Tampereella kysellä isoimmista rautakaupoista puubrikettiä, mutta turhaan. Jotkut eivät edes tunnu tietävän, että mikä on puubriketti, monesti tarjotaan pellettiä.

Mistähän tuota kannattaisi kysellä täällä tampereen seudulla?

16

12340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elreino
    • miihkali

kysy rautakaupasta betula-brikettejä, pitäisi löytyä...

• Osku

>Olen koittanut täällä Tampereella kysellä isoimmista rautakaupoista puubrikettiä, mutta turhaan. Jotkut eivät edes tunnu tietävän, että mikä on puubriketti, monesti tarjotaan pellettiä.<

Näytä tämä Treen kauppiaille:
      Puupelletin ja puubriketin raaka-aine on kuivaa kutterinlastua ja kuivattua sahanpurua.

Puupelletti on sahanpurua, jota on puristettu pieniin pötköihin. Pötköt ovat noin 8-12 mm paksuja ja 10-30 mm pitkiä. Briketit ovat isompia.

Pellettipoltin on varteenotettava vaihtoehto omakotitalojen lämmitykseen. Pellettilämmitys muistuttaa käytännössä öljylämmitystä. Pelletti- ja brikettitehtaita on usein sahalaitosten ja talotehtaiden vieressä

http://www.metsavastaa.net/index.cfm?docID=9039

• Jarzi66

... ja Sammonkadun Teboil myyvät Betula koivupurubrikettiä. Pakkauskoko 11 kg (12 kpl) ja hinta n. 7 €.

• Sepalus auki

Aika kovalta tuntuu hinta. Turvebriketti kustantaa samaisessa rautakaupassa 2,5 mummon euroa. Vai onko puubriketissä 3 kertaa enemmän jytyä?

• koltiainen
        Sepalus auki kirjoitti:

Aika kovalta tuntuu hinta. Turvebriketti kustantaa samaisessa rautakaupassa 2,5 mummon euroa. Vai onko puubriketissä 3 kertaa enemmän jytyä?

Plantagen myy mänty brikettiä (saksa/puola) hintaan 3 pakettia 10€
        Itse tein kesällä saunan kiukaan joka on suunniteltu briketin polttoon ja kuudella briketillä lämpiää 160 kg kiuaskiviä ja vedet kylpykyntoon.

• Niemiskä

Hei!

Hiljattain näin Pirkkalan Bauhausin lehtisessä ilmoituksen brikettipaalista. Tätä olen myös etsinyt. Hassua, että muutama vuosi sitten Vapon uusi markkinointihemmo Jyväskylän Yliopistolla luennoidessa ei itse tiennyt briketeistä mitään, höpötti vaan pelletistä, vaikka intin brikettiä. Jo yli 30 vuotta sitten Jalasjärven Ilvejoella yhdessä maalaistalossa tuupattiin hellan pesään turvebrikettiä. Nytkö tätä tiivistä pökälettä rupeis saamaan muuallakin Suomessa?

• uggy9gup

täältä saa kotiin tilattuna

www.uteman.fi/verkkokauppa

• -r-

Puubrikettiä tulee myös saamaan osoitteesta:

www.bioklapi.fi

• Priketti

Monilla puusepänverstallla on oma puristamo kannattaa kysellä .

• toisessa viestiketjussa peräänkuulutetaan kilo- tai kWh-hinnoittelua

taitaisi tyrehdyttää kaupan, kun ostaja tajuaisi miten kallista lämpöä polttamalla saa

• eljii

> ... peräänkuulutetaan kilo- tai kWh-hinnoittelua

Eipäs ole kukaan vastannut. Googlaten sain mm. 4,8 kWh/kg, Koska kiinteän polttoaineen palamisen hyötysuhde tuppaa jäämään huonoksi, tuntuisi sähkölämpöön vertailussa 3 kWh/kg hyvältä lähtökohdalta, Kilohinta saisi olla korkeintaan jotain 0,3 €

• Vanhapiika maalta

Minä olen tilannut suoraan Bioklapi Oy:n verkkokaupasta; tulee kotiovelle.
      Palavat kunnon liekillä vain kuumemmalla, joten pellillä on säädettävä veto sopivaksi jottei lämpö karkaa harakoille eikä tulipesä kuumene turhan paljoa.
      Minä käytän kaikissa uuneissani: puuhella, pienkaminat kamareissa, vuolukivinen takka/leivinuuni, muuripata ja saunan kiuas. Pitää varoa ettei täytä tulipesää liikaa, koska noi pyöreät bioklapit laajenevat palaessaan eli kannattaa lukea käyttöohje tarkkaan. Tuntuvat tehokkailta eikä tule kuin nimeksi ohutta tuhkaa.

• kallista biojutskaa

Aika kallista tuo Bioklapi jos listahinnan maksaa: 6.71 senttiä / kWh ja jos takan hyötysuhde on n. 80 % (mikä sekin on niin korkea että yleensä siihen ei päästä) niin ruvetaan puhumaan jo 8 sentistä / kWh.

Lisäks jos koivuklapiin vertaa, niin koivun pitäisi maksaa 65 € / m3 jotta tää bioklapi kannattaisi. Täällä Satakunnassa sen hinta on yleisesti n. 40-55 € / m3 kotiin kuljetettuna ostotavarana, joten kyllä perinteinen puu vaan on vielä järkevämpää.
        Toki suurten kaupunkien ja erityisesti pääkaupunkiseudun tilanne on eri, velipoika pk-seudulla oli etsiskellyt ja oli hintapyynti kuulemma 60-70 € / m3, mikä on aivan käsittämätön hinta klapille, vaikka koivua onkin.

Muuten olen sitä mieltä että sekapuu se on parasta :)

• Priketti

Kysele puusepän verstailta ? niillä on monesti omat puristimet ja hintakin on halvempi kuin rautakaupassa .

• puupriketti

terve kyllä on teillä kovat hinnat kun virolaista saa täältä viialasta 2euroa paketti ja palaa yhtähyvin koin tuo kalliskin eli löytyy akaan ekobriketti kysykää sieltä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2625
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      399
      2129
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1932
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      125
      1623
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1581
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1113
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1019
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      925
    Aihe