Mistä puubrikettiä

Sepalus auki

Olen koittanut täällä Tampereella kysellä isoimmista rautakaupoista puubrikettiä, mutta turhaan. Jotkut eivät edes tunnu tietävän, että mikä on puubriketti, monesti tarjotaan pellettiä.

Mistähän tuota kannattaisi kysellä täällä tampereen seudulla?

16

12284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elreino
    • miihkali

      kysy rautakaupasta betula-brikettejä, pitäisi löytyä...

    • Osku

      >Olen koittanut täällä Tampereella kysellä isoimmista rautakaupoista puubrikettiä, mutta turhaan. Jotkut eivät edes tunnu tietävän, että mikä on puubriketti, monesti tarjotaan pellettiä.<

      Näytä tämä Treen kauppiaille:
      Puupelletin ja puubriketin raaka-aine on kuivaa kutterinlastua ja kuivattua sahanpurua.

      Puupelletti on sahanpurua, jota on puristettu pieniin pötköihin. Pötköt ovat noin 8-12 mm paksuja ja 10-30 mm pitkiä. Briketit ovat isompia.

      Pellettipoltin on varteenotettava vaihtoehto omakotitalojen lämmitykseen. Pellettilämmitys muistuttaa käytännössä öljylämmitystä. Pelletti- ja brikettitehtaita on usein sahalaitosten ja talotehtaiden vieressä

      http://www.metsavastaa.net/index.cfm?docID=9039

    • Jarzi66

      ... ja Sammonkadun Teboil myyvät Betula koivupurubrikettiä. Pakkauskoko 11 kg (12 kpl) ja hinta n. 7 €.

      • Sepalus auki

        Aika kovalta tuntuu hinta. Turvebriketti kustantaa samaisessa rautakaupassa 2,5 mummon euroa. Vai onko puubriketissä 3 kertaa enemmän jytyä?


      • koltiainen
        Sepalus auki kirjoitti:

        Aika kovalta tuntuu hinta. Turvebriketti kustantaa samaisessa rautakaupassa 2,5 mummon euroa. Vai onko puubriketissä 3 kertaa enemmän jytyä?

        Plantagen myy mänty brikettiä (saksa/puola) hintaan 3 pakettia 10€
        Itse tein kesällä saunan kiukaan joka on suunniteltu briketin polttoon ja kuudella briketillä lämpiää 160 kg kiuaskiviä ja vedet kylpykyntoon.


    • Niemiskä

      Hei!

      Hiljattain näin Pirkkalan Bauhausin lehtisessä ilmoituksen brikettipaalista. Tätä olen myös etsinyt. Hassua, että muutama vuosi sitten Vapon uusi markkinointihemmo Jyväskylän Yliopistolla luennoidessa ei itse tiennyt briketeistä mitään, höpötti vaan pelletistä, vaikka intin brikettiä. Jo yli 30 vuotta sitten Jalasjärven Ilvejoella yhdessä maalaistalossa tuupattiin hellan pesään turvebrikettiä. Nytkö tätä tiivistä pökälettä rupeis saamaan muuallakin Suomessa?

    • uggy9gup

      täältä saa kotiin tilattuna

      www.uteman.fi/verkkokauppa

    • -r-

      Puubrikettiä tulee myös saamaan osoitteesta:

      www.bioklapi.fi

      • Priketti

        Monilla puusepänverstallla on oma puristamo kannattaa kysellä .


    • toisessa viestiketjussa peräänkuulutetaan kilo- tai kWh-hinnoittelua

      taitaisi tyrehdyttää kaupan, kun ostaja tajuaisi miten kallista lämpöä polttamalla saa

      • eljii

        > ... peräänkuulutetaan kilo- tai kWh-hinnoittelua

        Eipäs ole kukaan vastannut. Googlaten sain mm. 4,8 kWh/kg, Koska kiinteän polttoaineen palamisen hyötysuhde tuppaa jäämään huonoksi, tuntuisi sähkölämpöön vertailussa 3 kWh/kg hyvältä lähtökohdalta, Kilohinta saisi olla korkeintaan jotain 0,3 €


    • Vanhapiika maalta

      Minä olen tilannut suoraan Bioklapi Oy:n verkkokaupasta; tulee kotiovelle.
      Palavat kunnon liekillä vain kuumemmalla, joten pellillä on säädettävä veto sopivaksi jottei lämpö karkaa harakoille eikä tulipesä kuumene turhan paljoa.
      Minä käytän kaikissa uuneissani: puuhella, pienkaminat kamareissa, vuolukivinen takka/leivinuuni, muuripata ja saunan kiuas. Pitää varoa ettei täytä tulipesää liikaa, koska noi pyöreät bioklapit laajenevat palaessaan eli kannattaa lukea käyttöohje tarkkaan. Tuntuvat tehokkailta eikä tule kuin nimeksi ohutta tuhkaa.

      • kallista biojutskaa

        Aika kallista tuo Bioklapi jos listahinnan maksaa: 6.71 senttiä / kWh ja jos takan hyötysuhde on n. 80 % (mikä sekin on niin korkea että yleensä siihen ei päästä) niin ruvetaan puhumaan jo 8 sentistä / kWh.

        Lisäks jos koivuklapiin vertaa, niin koivun pitäisi maksaa 65 € / m3 jotta tää bioklapi kannattaisi. Täällä Satakunnassa sen hinta on yleisesti n. 40-55 € / m3 kotiin kuljetettuna ostotavarana, joten kyllä perinteinen puu vaan on vielä järkevämpää.
        Toki suurten kaupunkien ja erityisesti pääkaupunkiseudun tilanne on eri, velipoika pk-seudulla oli etsiskellyt ja oli hintapyynti kuulemma 60-70 € / m3, mikä on aivan käsittämätön hinta klapille, vaikka koivua onkin.

        Muuten olen sitä mieltä että sekapuu se on parasta :)


    • Priketti

      Kysele puusepän verstailta ? niillä on monesti omat puristimet ja hintakin on halvempi kuin rautakaupassa .

    • puupriketti

      terve kyllä on teillä kovat hinnat kun virolaista saa täältä viialasta 2euroa paketti ja palaa yhtähyvin koin tuo kalliskin eli löytyy akaan ekobriketti kysykää sieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe