Ei ollutkaan venäläisalus häärinyt reikiä putkeen. Sitäkin tosiseikka nyt tunnutaan kovasti peittelevät että vauriot mitä ilmeisimmin aiheuttanut alus on rekisteröity Hongkongiin. Uutiset nyt toitottaa aluksen kiinalaisuutta mutta jos jokin idässä on amerikkalaista se on juurikin Hong Kong, aasian kaupallisuuden ja amerikkalaisuuden tyyssija. Jenkkien varmaan oli helppo löytää toimija joka "unohtaa" nostaa ankkurin ylös sopivassa kohtaa.
-harmiseikirj-
Olisiko nyt anteeksipyynnön paikka?
72
648
Vastaukset
Muuten en ota kantaa, mutta kyllä Hongkong on hyvin nopeasti vaipunut takaisin kiinalaisuuteen. - Lähisukulaiseni on siellä töissä ja hä on nähnyt selvän eron, vaikka pysytteleekin mahdollisimman kaukana kaikista mielenosoituksista. - Ja ulkomaalaistaustaisten arjessa muutos ei näy edes niinkään selvästi kuin syntyperäisten.
- Anonyymi
Hongkong ei ole vaipunut vaan taipunut, eli pakotettu kiinalaisuuteen.
Minkä anteeksipyynnön? Ei tässä vieläkään kai kukaan ole syyttänyt ketään, kun todisteita keräillään.
Mutta Kiina on autoritäärinen persläpi missä Venäjäkin. Yhtälailla siellä yksi puolue määrittää mitä kansalla teetetään. Venäjällä se on vaan osoitettu yhdelle ihmiselle, mutta samanlaisia mulkkuja siellä Kiinassakin se päättävä porukka on. Pelolla johdetaan ja koitetaan säätää muuta maailmaa..- Anonyymi
Kyllä minä naapurilta anteeksi on pyytäisin jos olisin hölmöyksissäni pitkin kyliä puhunut että naapuri särki minun postilaatikon ja sitten myöhemmin paljastuisi että asialla olleetkin jotkut ihan eri miehet eri seuduilta.
-harmiaseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä naapurilta anteeksi on pyytäisin jos olisin hölmöyksissäni pitkin kyliä puhunut että naapuri särki minun postilaatikon ja sitten myöhemmin paljastuisi että asialla olleetkin jotkut ihan eri miehet eri seuduilta.
-harmiaseikirj-Minä en sellaiselta täyskyrvältä, kuin Venäjä on, pyytelisi mitäön anteeksi. Keskaria näyttäisin ja potkaisisin sen postilaatikon ruttuun. 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Minä en sellaiselta täyskyrvältä, kuin Venäjä on, pyytelisi mitäön anteeksi. Keskaria näyttäisin ja potkaisisin sen postilaatikon ruttuun. 🤣
Sittenhän olisi turha pillittää kun naapurisi lähtisi vastaaviin toimiin, lopulta olisi vain pari palanutta kivijalkaa ja typerykset niiden päällä uhoamassa :D
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Sittenhän olisi turha pillittää kun naapurisi lähtisi vastaaviin toimiin, lopulta olisi vain pari palanutta kivijalkaa ja typerykset niiden päällä uhoamassa :D
-harmiseikirj-No luultavasti muut naapurit ois mun puolella. Ja sen, jonka tontilla se riehuu ja koittaa uhkailla vähän kaikkia.
Niinhän siinä kävisi... perseilijät saa perseilijän maineen ja vaikka joku muu välillä perseilis, se ensimmäinen saa aina alkuun syitä niskaan...mitä siitä? Opettelis olemaan ihmisiksi.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No luultavasti muut naapurit ois mun puolella. Ja sen, jonka tontilla se riehuu ja koittaa uhkailla vähän kaikkia.
Niinhän siinä kävisi... perseilijät saa perseilijän maineen ja vaikka joku muu välillä perseilis, se ensimmäinen saa aina alkuun syitä niskaan...mitä siitä? Opettelis olemaan ihmisiksi.Sinähän se tunnut olevan tuossa perseilijä :D
Sinähän se tunnut olevan tuossa perseilijä :D
-harmiseikirj-Kollektiivista vitutusta naapurienkin puolesta ja luultavammin tuollainen "kyrpä" olisi kusettanut mua aiemminkin. Sinähän tiedät jännämiehistä, kuten Venäjä on, ettei niihin auta kuin 9 mm burana otsakipuun. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiaseikirj-Tunnustan, mä kyllä epäilin venäläisten tihutyöksi ja nyt kerrotaan ehkä kiinalaisen aluksen ankkurin vaurioittaneen kaasuputkea sekä kaapeleita.
Eikä sekään ole varmistettua tietoa, mutt niin eräät tahot ovat antaneet ymmärtää.
Ei asia ihan tuollakaan selityksellä ole yksiselitteinen! Kautta aikojen varmaan maailmassa on erilaisia sabotaaseja tehty, tarpeeksi suuresta korvauksesta.
Sopiiko mun edes ajatella linnunaivoillani; Tässäkin hommassa raha ratkaisi, ja syylliseksi osottautui joku toinen taho!
Taitaa olla yhtä kimurantti juttu kuin John F. Kennedyn murha USAssa; Oswald pidätettiin ja vangittiin. Yhä tänäkin päivänä asiasta ollaan montaa erimieltä. Oswaldia ei koskaan kuultu oikeudessa, sillä kapakoitsija Ruby ampui hänet polisiaseman pysäköintihalissa kellarikäytävillä. Miten on mahdollista sivullisen pääsevän pääpolisiaseman käytäville aseistettuna ??? Useita erilaisia salaliittoteorioita asiasta on esitetty... jotenkin minäkin olen taipuvainen uskomaan sellaiseen.
Mutt antaa olla; ei ole mun päänvaivani, pohtia viime vuosisadalla tapahtunutta salamurhien summaa... eikä niiden syntyjä syviä, ei edes uteliaisuuttani.
Muuten asiasta toiseen; Venäjällä yks ukko on puhunut taas soopaa suomalaisista!
Mukamas haluttaisiin Karjala takaisin. EI KUULE HALUTA SITÄ TAKAPAJULAA: Ei huolittaisi vaikka maksaisitte siitä hyvästä meille! Mä tiedän tasan tarkkaan millainen suoranainen ghetto se tienoo on! Sen alueen pelastaminen elinkelpoiseksi; vaatisi suorastaan kansantaloudellisesti aivan liian paljon työtä ja investointeja!
Sitten kun olot siellä puolen rajaa hiukan normalisoituvat, niin laupunkiloma Pietarissa kyllä kiinnostaisi sekä käynti Monrepon puistossa; vaikkapa lammella tai rantakallioilla.
trollikka
trollikka - Anonyymi
Niin on suomikin mutta autoritäärisyyden mekanismi on toisenlainen.
Täällä todellakin on "vääriä mielipiteitä". Esim. kansallismielisyys, monikulttuurisuuden vastaisuus ja lgbtsdcakjsn+ kritisointi ovat selvästi vääräoppisuutta. Anonyymi kirjoitti:
Niin on suomikin mutta autoritäärisyyden mekanismi on toisenlainen.
Täällä todellakin on "vääriä mielipiteitä". Esim. kansallismielisyys, monikulttuurisuuden vastaisuus ja lgbtsdcakjsn kritisointi ovat selvästi vääräoppisuutta.Täällä saa sanoa kaikkea, mutta se on erijuttu kuin Venäjällä tai Kiinassa...joko lähtee linnaan tai putoaa ikkunasta. Sinunlaisilla ei taida olla oikeastikaan mitään käryä, mitä autoritäärisyys tarkoittaa? Tai oikeusvaltio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, mä kyllä epäilin venäläisten tihutyöksi ja nyt kerrotaan ehkä kiinalaisen aluksen ankkurin vaurioittaneen kaasuputkea sekä kaapeleita.
Eikä sekään ole varmistettua tietoa, mutt niin eräät tahot ovat antaneet ymmärtää.
Ei asia ihan tuollakaan selityksellä ole yksiselitteinen! Kautta aikojen varmaan maailmassa on erilaisia sabotaaseja tehty, tarpeeksi suuresta korvauksesta.
Sopiiko mun edes ajatella linnunaivoillani; Tässäkin hommassa raha ratkaisi, ja syylliseksi osottautui joku toinen taho!
Taitaa olla yhtä kimurantti juttu kuin John F. Kennedyn murha USAssa; Oswald pidätettiin ja vangittiin. Yhä tänäkin päivänä asiasta ollaan montaa erimieltä. Oswaldia ei koskaan kuultu oikeudessa, sillä kapakoitsija Ruby ampui hänet polisiaseman pysäköintihalissa kellarikäytävillä. Miten on mahdollista sivullisen pääsevän pääpolisiaseman käytäville aseistettuna ??? Useita erilaisia salaliittoteorioita asiasta on esitetty... jotenkin minäkin olen taipuvainen uskomaan sellaiseen.
Mutt antaa olla; ei ole mun päänvaivani, pohtia viime vuosisadalla tapahtunutta salamurhien summaa... eikä niiden syntyjä syviä, ei edes uteliaisuuttani.
Muuten asiasta toiseen; Venäjällä yks ukko on puhunut taas soopaa suomalaisista!
Mukamas haluttaisiin Karjala takaisin. EI KUULE HALUTA SITÄ TAKAPAJULAA: Ei huolittaisi vaikka maksaisitte siitä hyvästä meille! Mä tiedän tasan tarkkaan millainen suoranainen ghetto se tienoo on! Sen alueen pelastaminen elinkelpoiseksi; vaatisi suorastaan kansantaloudellisesti aivan liian paljon työtä ja investointeja!
Sitten kun olot siellä puolen rajaa hiukan normalisoituvat, niin laupunkiloma Pietarissa kyllä kiinnostaisi sekä käynti Monrepon puistossa; vaikkapa lammella tai rantakallioilla.
trollikka
trollikkaVenäläiset on niin epätoivoisia, että oikein yrittää tytkyttää karjalaa suomelle, kun karjala on niin huonossa hapessa, että siitä on vaan menoja venäjälle.
Suomalaiset ei vaan halua karjalaa, eikä senttiäkään maata venäjältä, ei vaikka ilmaiseksi antaisivat ja maksaiisivat siitä, että otettaisiin, venäläinen maaperä ei vaan kelpaa suomalaisille. Anonyymi kirjoitti:
Venäläiset on niin epätoivoisia, että oikein yrittää tytkyttää karjalaa suomelle, kun karjala on niin huonossa hapessa, että siitä on vaan menoja venäjälle.
Suomalaiset ei vaan halua karjalaa, eikä senttiäkään maata venäjältä, ei vaikka ilmaiseksi antaisivat ja maksaiisivat siitä, että otettaisiin, venäläinen maaperä ei vaan kelpaa suomalaisille.Kyllä mä voisin Saimaan kanavsn verran sitä jopa ostaa takas. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kyllä mä voisin Saimaan kanavsn verran sitä jopa ostaa takas. 😁
Niin siinä ja siinä; kannataisiko se? Venäläisten perimä tullimaksu tuskin olisi edullinen, koska osan matkaa reitti kulkisi kuitenkin aina Venäjän maaperällä.
Se ett suomalaiset kerran sen ovat rakentaneet ja sodan jälkeisellä aikakaudella vielä kerran sen kokonaan kunnostaneet; ei venäläisessä ideologiassa paina rahtuakaan!
Parempi ett unohdetaan kokonaan koko kanava. Pidemmällä aikavälillä varmaan edullisempi vaihtoehto meille. Ennemminkin kannattaisi rakentaa rautatie kuljetus verkkoamme; itärajan tuntumasta Pohjanlahden sekä Suomenlahden satamiin, -> tai jopa rautateitse pääsemällä Norjaan asti!
Jätetään Venäjä niin syrjään kuin mahdollista, muhikoot omassa liemessään! Kyllä se aikanaan kypsyy: kun kansa sielläkin huomaa mitä kusetusta eliitti johtajansa johdolla harrastaa! Eikä sitä enää harrasteluksi voi nimittää; kyllä se on suoranaista kansan riistoa orjuuttamalla ja valehtelemalla!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Niin siinä ja siinä; kannataisiko se? Venäläisten perimä tullimaksu tuskin olisi edullinen, koska osan matkaa reitti kulkisi kuitenkin aina Venäjän maaperällä.
Se ett suomalaiset kerran sen ovat rakentaneet ja sodan jälkeisellä aikakaudella vielä kerran sen kokonaan kunnostaneet; ei venäläisessä ideologiassa paina rahtuakaan!
Parempi ett unohdetaan kokonaan koko kanava. Pidemmällä aikavälillä varmaan edullisempi vaihtoehto meille. Ennemminkin kannattaisi rakentaa rautatie kuljetus verkkoamme; itärajan tuntumasta Pohjanlahden sekä Suomenlahden satamiin, -> tai jopa rautateitse pääsemällä Norjaan asti!
Jätetään Venäjä niin syrjään kuin mahdollista, muhikoot omassa liemessään! Kyllä se aikanaan kypsyy: kun kansa sielläkin huomaa mitä kusetusta eliitti johtajansa johdolla harrastaa! Eikä sitä enää harrasteluksi voi nimittää; kyllä se on suoranaista kansan riistoa orjuuttamalla ja valehtelemalla!
trollikkaSiis ei se paljoa Venäjän puolella mene. En tiedä sitten merialueita siltä, että miten ne menisi, mutta kyllä Suomen se kannattaisi ostaa, jos ne myisi. Kun laivat pääsis sisävesille Suomen omistamaa vesikanavaa pitkin, niin 2 miljoonaa tonnia rahtia liikkuisi vesiä pitkin. Se on iso määrä rautateille lisäystä.
Ja silloinhan Venäjä eristetäänkin pois Suomen yhteyksistä.
Mutta nyt ei kannata, eikä voikaan Venäjältä mitään ostaa. Ne menee suoraan Ukrainalaisten niskaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, mä kyllä epäilin venäläisten tihutyöksi ja nyt kerrotaan ehkä kiinalaisen aluksen ankkurin vaurioittaneen kaasuputkea sekä kaapeleita.
trollikka
trollikkaOnhan tuo aika vähän jos yksi ukko on puhunut kun täällä galluppiväitteen mukaan nelisen miljoonaa vajukkia halusi Suomen natoon perusteella että venäjä olisi muka tänne hyökkäämässä vaikkei siitä ole ollut mitään merkkejä tai halua, Suomihan on Venäjälle ihan yhtä merkityksetön kuin Karjala nykyään suomalaisille mutta silti vajukkien hätä aiheutti mittaamattoman vahingon ja turhat vihollisuudet.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Siis ei se paljoa Venäjän puolella mene. En tiedä sitten merialueita siltä, että miten ne menisi, mutta kyllä Suomen se kannattaisi ostaa, jos ne myisi. Kun laivat pääsis sisävesille Suomen omistamaa vesikanavaa pitkin, niin 2 miljoonaa tonnia rahtia liikkuisi vesiä pitkin. Se on iso määrä rautateille lisäystä.
Ja silloinhan Venäjä eristetäänkin pois Suomen yhteyksistä.
Mutta nyt ei kannata, eikä voikaan Venäjältä mitään ostaa. Ne menee suoraan Ukrainalaisten niskaan.Saimaan kanava on noin 43 km pitkä ja lähes 20 km siitä kulkee Venäjän puolella rajaa. Suomessa on 3 sulkua kanavassa ja Venäjän puolella 5 sulkua! Joten arvaa olisiko vaikea kulkuista matkantekoa nykyään. Matka kun alkaisi jo Venäjän puolelta Viipurista, kaikenlaisine tulli tarkastuksineen ja maksuineen. Lahjomalla pääset nopeammin.
Onko sulla käsitystä miten Venäjällä matkustetaan? Mä voin kertoa ett lahjomalla; pääset helposti paikasta toiseen. Edes tulli tai poliisi ei siellä sua häiritse; sopivasta lahjuksesta!
Siellä jokainen ottaa sen mikä saatavissa on; systeemi on se, eikä venälänkielen osaamisesta siellä ole haittaa. Maaseudulla tuskin tapaat yhtään muita kuin venäjänkielisiä ja heilläkin on eri murteet. Lycka till!
tuskin tarvitset allekirjoitusta tälle Anonyymi kirjoitti:
Saimaan kanava on noin 43 km pitkä ja lähes 20 km siitä kulkee Venäjän puolella rajaa. Suomessa on 3 sulkua kanavassa ja Venäjän puolella 5 sulkua! Joten arvaa olisiko vaikea kulkuista matkantekoa nykyään. Matka kun alkaisi jo Venäjän puolelta Viipurista, kaikenlaisine tulli tarkastuksineen ja maksuineen. Lahjomalla pääset nopeammin.
Onko sulla käsitystä miten Venäjällä matkustetaan? Mä voin kertoa ett lahjomalla; pääset helposti paikasta toiseen. Edes tulli tai poliisi ei siellä sua häiritse; sopivasta lahjuksesta!
Siellä jokainen ottaa sen mikä saatavissa on; systeemi on se, eikä venälänkielen osaamisesta siellä ole haittaa. Maaseudulla tuskin tapaat yhtään muita kuin venäjänkielisiä ja heilläkin on eri murteet. Lycka till!
tuskin tarvitset allekirjoitusta tälleNiin se on toiminut ennen Ukrainan sotaa mainiosti. Toimisi varmaan nyttenkin, mutta laivat eivät saa normaalia vakuutusta, vaan siihen tulee sotaa käyvän maan alueelta kulkiessa huimat ekstrat.
Sitä vaan, että muusta karjalasta ei olis väliä, mutta tuon kanavan ja merialueet sinne voisi Suomi jopa ostaakin...kyllä siitä olisi sille hyötyä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin se on toiminut ennen Ukrainan sotaa mainiosti. Toimisi varmaan nyttenkin, mutta laivat eivät saa normaalia vakuutusta, vaan siihen tulee sotaa käyvän maan alueelta kulkiessa huimat ekstrat.
Sitä vaan, että muusta karjalasta ei olis väliä, mutta tuon kanavan ja merialueet sinne voisi Suomi jopa ostaakin...kyllä siitä olisi sille hyötyä.Ehkä toimivat silloin, mutt niin toimivat myös kauppasuhteet. Meidän maidemme väliset kauppasuhteet oli sellaiset, ett jopa rajalla ollut venäjän tulli ei pyrkinyt pahemmin rokottamaan tavaran kuljetuksia, paitsi tietenkin niitä lakisääteisiä! Mutt nyt onkin aivan toisenlainen maailmantilanne.
Suomessa asuvien oligarkkien pankkitilejä on jäädytetty, ulkoministeriön toimipaikka Turussa suljettu, jopa Kakskerrassa oleva kesäasunnon pitäisi olla tyhjänä... mutt eipä ole!
Kyllä siellä joku asustelee, kuljen nimittäin sielläpäin, silloin tällöin, kun sienestän tai marjastan, toisinaan taas olen merellä kalassa. Enkä ole ainoa, joka asian on pannut merkille. Tarkkailijoita näyttää riittävän, senkin olen huomannut koiraa ulkoiluttaessani.
Ihan mahdottomuus saada kanavaa; ilman osaksi saastunutta Karjalaa ja sen epämääräisiä kansalaisia. Parasta kun skippaat koko ajatiksen siitä kanavasta! Se ei ole kuin helvetinmoinen riski ja rasite Suomelle.
Siitä pitää luopua kokonaisuudessaan ja kehittää jotain muuta sen tilalle, siitä säästyvillä rahoilla. Kanava on ihan yhtä tyhmä ajatus kuin Turun ja Hesan välille rakenteilla oleva
2 raideliikenne, sitä ei tarvita, eikä se koskaan maksa taloudellisesti itseään!
Mutt meillä on demokraattisesti valittu hallitus; ja sen hölmötkin tavoitteet pannaan alulle ja seuraava hallitus kaataa ne, toivottomina! Mutt onpa muutama urakoitsija saanut seisottaa tunti tolkulla isoja koneitaan Aurajoen rannassa. Joka tunnille taatusti rahaa raksahtaa tilille, kun kone seisoo työmaalla.
Siinä Aurajoen rannassa on vanhuksille ja vammaisille palvelutalo, jossa minäkin käyn usein ja ihmetelen näitä radan teko urakoita! Näyttää edistyvän samalla kaavalla kuin muinoin rautatiepihan ylittävä silta-> koneet seisoi viikko tolkulla odottaen; sillan osasia joita niiden piti asentaa paikoilleen... ja laskutus raksutti koko ajan. Mutt sopimukset ovat sopimuksia; ja tilaaja maksaa turhastakin tilauksesta! Veronmaksajana mua veetuttaa!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Ehkä toimivat silloin, mutt niin toimivat myös kauppasuhteet. Meidän maidemme väliset kauppasuhteet oli sellaiset, ett jopa rajalla ollut venäjän tulli ei pyrkinyt pahemmin rokottamaan tavaran kuljetuksia, paitsi tietenkin niitä lakisääteisiä! Mutt nyt onkin aivan toisenlainen maailmantilanne.
Suomessa asuvien oligarkkien pankkitilejä on jäädytetty, ulkoministeriön toimipaikka Turussa suljettu, jopa Kakskerrassa oleva kesäasunnon pitäisi olla tyhjänä... mutt eipä ole!
Kyllä siellä joku asustelee, kuljen nimittäin sielläpäin, silloin tällöin, kun sienestän tai marjastan, toisinaan taas olen merellä kalassa. Enkä ole ainoa, joka asian on pannut merkille. Tarkkailijoita näyttää riittävän, senkin olen huomannut koiraa ulkoiluttaessani.
Ihan mahdottomuus saada kanavaa; ilman osaksi saastunutta Karjalaa ja sen epämääräisiä kansalaisia. Parasta kun skippaat koko ajatiksen siitä kanavasta! Se ei ole kuin helvetinmoinen riski ja rasite Suomelle.
Siitä pitää luopua kokonaisuudessaan ja kehittää jotain muuta sen tilalle, siitä säästyvillä rahoilla. Kanava on ihan yhtä tyhmä ajatus kuin Turun ja Hesan välille rakenteilla oleva
2 raideliikenne, sitä ei tarvita, eikä se koskaan maksa taloudellisesti itseään!
Mutt meillä on demokraattisesti valittu hallitus; ja sen hölmötkin tavoitteet pannaan alulle ja seuraava hallitus kaataa ne, toivottomina! Mutt onpa muutama urakoitsija saanut seisottaa tunti tolkulla isoja koneitaan Aurajoen rannassa. Joka tunnille taatusti rahaa raksahtaa tilille, kun kone seisoo työmaalla.
Siinä Aurajoen rannassa on vanhuksille ja vammaisille palvelutalo, jossa minäkin käyn usein ja ihmetelen näitä radan teko urakoita! Näyttää edistyvän samalla kaavalla kuin muinoin rautatiepihan ylittävä silta-> koneet seisoi viikko tolkulla odottaen; sillan osasia joita niiden piti asentaa paikoilleen... ja laskutus raksutti koko ajan. Mutt sopimukset ovat sopimuksia; ja tilaaja maksaa turhastakin tilauksesta! Veronmaksajana mua veetuttaa!
trollikkaNo noi isot infrajutut on vaikeita hahmottaa tavallisen talliaisen. Niihin liittyy paljon sellaista, mitä ei edes lehdistön kautta aleta selvittää.
Venäjän suhteet Kiinaan saa ankkuritkin irti laivoista. 😂
Oikeasti tilanne ei ole vielä millään tavalla selvä ja todennäköisesti Kiinan päättäjiä tuo asia häiritsee hyvin paljon. Välttämättä todelliset syylliset eivät tule julkisesti selville ikinä, mutta se on varmaa, että jos siellä on juonittu omilla valtuuksilla, niin Kiina järjestää ankarat rangaistukset.
(ja ne voivat hyvin kohdistua myös venäjän kansalaisiin, jos sellaisia tekijäpuolelta löydetää)
((amerikkalaisilla ei ole tässä asiassa syyllisyyspuolella mitään tekemistä, sillä siitä on heilekin vain pelkästään haittaa))- Anonyymi
Jenkit pyrkii nyt parhaansa mukaan luomaan eripuraa naapurimaiden välille, toimi Ukrainassakin.
Jenkit pyrkii nyt parhaansa mukaan luomaan eripuraa naapurimaiden välille, toimi Ukrainassakin.
-harmiseikirj-Tässä ei nyt kyllä ole sellaista epäilystä lainkaan.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tässä ei nyt kyllä ole sellaista epäilystä lainkaan.
Tietenkin kannattaa sulkea suurin hyötyjä epäilysten ulkopuolelle, siitä se tykkää.
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin kannattaa sulkea suurin hyötyjä epäilysten ulkopuolelle, siitä se tykkää.
-harmiseikirj-Ei noille aivopestyille kannata mitään selittää. Antaa niiden elää harhaisessa kuplassaan. Totuus tulee sitten jälkipolville itsestään selvyytenä.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Jos Trumpetti pääsee presidentiksi, niin Usa eroaa natosta ja liittyy venäjään, jonka jälkeen lähtevät sotaan kiinaa vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ei siihen Jenkkejä tarvita; kyllä venäläiset mulkut hoitaa sen puolen ihan itsenäisesti kotipuoleensa, ett täälläkin alkaa mielialat kiehumaan.
Sen verran venäläistä propagandaa on tullut luetuksi; sekä heidän TV keskusteluitaan kuunneltua!
Ihan kertaamisen vuoksi; suomalaiset eivät havittele Karjalaa takaisin!
Meillä on omastatakaa vanhoja kaatopaikkoja, jotka nekin ovat paremmassa kunnossa kuin; entinen Karjala! Siellä asuu alkoholisoituneita ex-sotilaita-> jokapuolelta Venäjää
ja joitain karjalaissukuisia vanhuksia, yleensä vanhoja naisia todella kurjissa olosuhteissa.
Meillä on jo yllin kyllin elättejä, ei kiitos; Karjala on ja pysyy teidän omana murheenanne!
trollikka
- Anonyymi
Mähän epäilin jo tässä aiemmin että amerikkalaiset ovat itse masinoineet tuon kaiken. Maailmanpolitiikka on teatteria missä kaikki korruptoituneet tahot vetävät salaa yhtä köyttä. En ole mukana jos ja kun asioita viedään liian pitkälle. En suostu. En tottele ;).
- Anonyymi
On luonnostaan selvää että jenkit pyrkii luomaan epäsopua ja kaaosta Eurooppaan, se on kuitenkin suurin hyötyjä, Euroopan maat vain menettää riitelyssä muta päättäjät ovat liian tyhmiä tajuamaan kuka vetelee langoista.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Hongkong=Kiina eli Venäjän kamu
- Anonyymi
Se on juoni se...
- Anonyymi
Mitä sitten pitäisi pyytää anteeksi? Sitäkö, että EI ole lehtenyt spekuloimaan, ennen kun asiat on kunnolla tutkittu?
- Anonyymi
Jäljistä päätellen oli raahannut hemmetin pitkän matkan sitä ankkuria joten tuskin mikään vahinko.
Sotahullut yrittävät nyt vähätellä koko tapahtumaa. Samalla runkkaavat zelen krpää. Unohtavat vsin sen, että suurin osa suomalaisia sodassa tappaneista oli NL:n.Ukrainan joukkoja.
>simiti<- Anonyymi
Ei kuule ole unohdettu, kyllä suomalaiset liisti huonosti koulutetut ja vielä huonommin varustetut sotilaat, erämaa olosuhteissa suhteellisen helposti! Tosin - 40° pakkanen oli suomalaisten puolella, "kesävarusteissa" kun vierasta tuppasi palelluttamaan.
Meillä oli ns. kotikenttä etu, totuttu näihin olosuhteisiin vuosisatojen aikana!
- Anonyymi
Zaharova antanut kiinalaiskapteenille piparia, että vetää ankkuria. Eikun lasku laivayhtiölle, rikos se on törkeä huolimattomuuskin. Kiinan hallitus saa sitten setviä lahjuksia ottaneen kapteenin ja laivayhtiön kanssa. Pääsee kapteeni uudelleen koulutus leirille Kiinan maineen pilaamisesta.
Venäläisalus olisi varmaan ollut niin epäluotettava. Alukset uppoaa omia aikojaan ja miehistö olisi vodkapäissään kapteenia myöten.
- Anonyymi
Kaikkensa sä pelle yrität venäkävihassasi. Kuinka monta suomalaista Ukrainalainen isoisäsi tappoi?
- Anonyymi
Älä selitä. Sun isoisä soti neukkulan puolesta ja Ukrainalaisessa divisionassa. Sitäkään et tajua, että Ruotsin vallan alla ollaan oltu kauemmin ja pahasti sorrettuja. Ruotsi sinne Venäjälle pakotti suomalaiset maaorjat hyökkäämään.
Venäjän vallan aikana olimme autonominen suurruhtinaskunta eikä ollut sotia. Olet siis täysin väärässä joka asiassa. Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä. Sun isoisä soti neukkulan puolesta ja Ukrainalaisessa divisionassa. Sitäkään et tajua, että Ruotsin vallan alla ollaan oltu kauemmin ja pahasti sorrettuja. Ruotsi sinne Venäjälle pakotti suomalaiset maaorjat hyökkäämään.
Venäjän vallan aikana olimme autonominen suurruhtinaskunta eikä ollut sotia. Olet siis täysin väärässä joka asiassa.Mun isoisiä ennen monta sukupolvea on välttynyt sotaan osallistumiselta. Verotkin olivat nykyaikaan verrattuna maltillisia. Ei niiden vastineeksikaan tosin juuri mitään saanut. Ruotsin armeija tuli ja meni eikä paikallisia puolustanut.
Mitään varsinaista Venäjän valtaahan ei koskaan ollut. Oli vain tsaarin valta mutta sen alla paikalliset saivat tehdä asioita paremmin kuin mihin venäläiset ikinä pystyivät. Suomi ei venäläiseksi onneksi muuttunut.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkensa sä pelle yrität venäkävihassasi. Kuinka monta suomalaista Ukrainalainen isoisäsi tappoi?
Ei ainuttakaan, meikäläiset kun ovat aina tunteneet olevansa suomalaisia, sen jälkeen kun Venäjältä pakenivat. Olivat matkalla esiisäni kotimaahan Ruotsiin, rahat loppuivat Suomessa. Joten matkustaminen ilman rahaa perheen kanssa oli silloin mahdotonta, niin oli tehtävä työtä mitä sai, elättääkseen perheensä. Onneksi Suomen rannikko kaupungit ja suuremmat pitäjätkin olivat osaksi ruotsinkielisiä ja ei isä pystyi kommunikoimaan sillä kielellä suomenruotsalaisten kanssa jonkin verran. Meidän suvun miehet ovat kaikki käyneet suomalaisen sotaväen ja osa heistä kuuluu myös tänä päivänä upseristoon, jotkut rajavartiostoon maalla tai merellä.
Ilmeisesti kyselet toisesta maailmansodasta, kyllä taisteltiin suomalaisten riveissä,
eikä suomalaisia vastaan! Moniko venäjänarmeijan sotilas kuului edesmenneeseen sukuuni ja kuoli raja kahinoissa. Siitä meillä kellään tuskin on mitään käsitystä! Ei ole mitään kosketusta enää ollut yli 100 vuoteen, sen puoleiseen sukuun, johon esiäitini oli kuulunut muinoin... eikä ole haettu, eikä kaivettu yhteyksiä nytkään!
trollikka
- Anonyymi
”…jos jokin idässä on amerikkalaista se on juurikin Hong Kong, aasian kaupallisuuden ja amerikkalaisuuden tyyssija. ”
Minkälaisen kokemuksen turvin voi tällaista mennä väittämään? - Anonyymi
Ryssille ei ole koskaan mitään anteeksipyydeltävää!!eihä nekään pyytele vaikka syyttelevät päivittäin kaikenlaista paskaa.Muistakaa se!
- Anonyymi
Eiköhän tämä ole kabinetissa sovittu Kiinan ja Venäjän kesken, että venäläinen alus näyttää paikan, jossa tämä toteutetaan. Venäläinen alus ohitti kiinalaisen aluksen juuri ennen kl.1:21 aikaa, jolloin tuho tapahtui. Yhdessä on helpompi toimia ja kieltää kaiken. Autoritaarisissa maissa kiusanteko on sallittua, kun olet siellä vallan huipulla.
Ihmettelen suuresti heitä, jotka eivät edelleenkään näe metsää puilta. Kaikenlaista on tapahtunut, että hölmömmänkin pitäisi jo tajuta se, että kuinka törkeästi jotkut maat voivat toimia demokratiaa kohtaan. Ei ole omantunnon tuskia (Kiina/ Venäjä). Saavat enemmän nautintoa itselle siitä pahasta, jota tuottavat muille.
Sitten vielä ihmetellään, miksi venäläisyyttä ei arvosteta? Huono käytös ja ylimielinen asenne, jossa korostuu vielä se, että pitävät itseään ylivertaisina muihin nähden. Valheet harvemmin kantavat maaliin asti, että arvostusta ansaitsisivat. Valitettava fakta, jota niin monien venäläisten on vaikea ymmärtää. Onneksi heitäkin on heissä, jotka ymmärtävät. - Anonyymi
Niin ei varmaankaan huomaamatta tapahdu jos lähtee ankkurilla hinaamaan jotain merenpohjasta.
Kuriton Ankkuri. - Anonyymi
Tottakai suomi nyt niiata niksauttaa russlandiaan päin
- Anonyymi
En ihmettelisi jos tuon kiinalaisen paatin takaa löytyy venäläisiäkin nimiä.
xLiner- Anonyymi
Kappas:
Kaasuputkivaurioon yhdistetty kiinalaisalus on osa Vladimir Putinin suurta Arktis-suunnitelmaa – näin laivaa ylistetään Venäjällä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009945999.html
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappas:
Kaasuputkivaurioon yhdistetty kiinalaisalus on osa Vladimir Putinin suurta Arktis-suunnitelmaa – näin laivaa ylistetään Venäjällä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009945999.html
xLinerKappas, airistolla on kadonnut hirveästi ihmisiä:
https://yle.fi/a/74-20054802
On varmaan trollikka klaaneineen heittänyt ne kaikki mereen betonisaappaat jalassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kappas, airistolla on kadonnut hirveästi ihmisiä:
https://yle.fi/a/74-20054802
On varmaan trollikka klaaneineen heittänyt ne kaikki mereen betonisaappaat jalassa.Tuo ed. siis yhtä kaukaa haettu teoria kuin tuo sun vihjaili :D
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ed. siis yhtä kaukaa haettu teoria kuin tuo sun vihjaili :D
-harmiseikirj-No enpä tiedä. Trollikka on aika tulinen tapaus. Saattaa siellä jokunen putinisti jo liota. 😉
xLiner
- Anonyymi
Harmin paikka kun ei ollut venäläiset, olisi ollut hyvä syy hyökätä NATOn tukemana.
- Anonyymi
medialla on putkinäkö vain yhdenlaiset uutiset kelpaavat oat ne sitten totta tai valetta
- Anonyymi
Tietysti olisi aika pyytää anteeksi,esimerkiksi erottamalla pari ulkoministeriön johtavaa tutkijaa. Pitää pystyä kertomaan myös se, jos olisi ollut pahasti väärässä. Tapaus muistuttaa kohta Anneli x tapausta...
- Anonyymi
Taisi olla vahinko koko haaveri, laivoissa on ankkurit eikä ole harvinaista se että ankkureita joskus laivat menettävät. Olihan se toinen Loviisassa ollut menettänyt kaksi ankkuria, tuo on ehkä harvinaisempaa, mitä menettää vain yksi.
Samaa kiihkoilua tässä asiassa on, mitä NATO keskustelussa.
Suomalaisten tulisi palata maalaisjärjen käyttöön, kiihkoilu taitaa kuulua vielä samaan aihepiiriin?
Hävettää vähän olla suomalainen. Aikaisemmin tutkittiin ensin, ennen kun hutkittiin. Ulkoministeriön virkamies edustaa mielestäni Suomen näkökantaa, ja televisiossa oli joku "Palsternak" ja hänet kyllä tulisi nyt erottaa virastaan.
Kiihkoili kuin Hitler aikoinaan?
AV- Anonyymi
Miehelle maksetaan tuollaisista puheista? Ei kannattaisi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd66dde6-0cc3-44ac-b017-fa7fe76be1f2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehelle maksetaan tuollaisista puheista? Ei kannattaisi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd66dde6-0cc3-44ac-b017-fa7fe76be1f2Historiaa menneisyydestä,
On hieman huolestuttavaa, jos Ruotsista ei tule jäsentä jo ennen huippukokousta (Kesäkuu 2023), mutten näe syytä, miksi sen pitäisi kestää niin kauan, Särkkä sanoo lehdelle.
Salonius-Pasternak sanoo, ettei Ruotsia voi syyttää viivytyksestä.
– Se ei ole Ruotsin vika. Ymmärrän, mistä kritiikki tulee, kun kyse on esimerkiksi Koraanien polttamisesta. On kuitenkin ongelmallista syyttää Ruotsia Koraanien polttamisesta, sillä Koraanien polttamisilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, täyttääkö Ruotsi Naton jäsenmailleen asettamat vaatimukset, Salonius-Pasternak kommentoi lehdelle.
Onko noin?
Turkki tulee esille jälleen.
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has called off a planned visit to Israel over its “inhumane” war in Gaza, saying relations between the two states would not improve.
“We had a project to go to Israel, but it was cancelled; we will not go,” he told governing party lawmakers in parliament on Wednesday as he lambasted Israel’s bombing campaign in Gaza and defended Hamas".
Sama taho joka kommentoi Koraanien polttamista, kommentoi nyt Israelin pommituksia Gazaan. Maa on NATO maa. NATO on jakaantunut Israelin ja Hamasin välisessä konfliktissa. Mietitään onko oikeutettua tappaa yli 10 000 siviiliä kuukauden aikana vai eikö ole? - Anonyymi
Kaasuputki ja kaksi datakaapelia vaurioitunut? Kuinka usein niitä sattuukaan? Tuonkaan ei pitäisi olla paikka, jossa kukaan ankkuroisi. Todellakin oli vahinko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuputki ja kaksi datakaapelia vaurioitunut? Kuinka usein niitä sattuukaan? Tuonkaan ei pitäisi olla paikka, jossa kukaan ankkuroisi. Todellakin oli vahinko.
"Tuonkaan ei pitäisi olla paikka, jossa kukaan ankkuroisi"
Mihin perustat tuon väitteen? Onko laivoille annettu merialueet voihin laivat voisivat ankkuroitua?
Kannattaa AINA tutkia huolellisesti ennen MITÄÄN syytöksiä.
Muuten Suomi menettää maineensa sivistyneenä oikeusvaltiona.
AV
- Anonyymi
Kysymys kuuluu, onko maailmassa eri mailla erilainen oikeus tehdä jotain moraalitonta vai ei?
Voivatko maat tehdä ennakoivia ehkäiseviä pommituksia, tai sotilaallisia hyökkäyksiä toiseen itsenäiseen maahan, vaikka siviilejä kuolisi?
Mitkä perustellut syyt olisivat?
Onko Suomi esittänyt nyt vastalauseensa Israelin tekemiä hyökkäyksiä kohtaan? Israel on pommittanut kolme eri kertaa Syyrian lentokenttiä. Toisen itsenäisen maan lentokenttiä. Syyria ei ole vastannut tuohon provokaatioon millään tavalla, miksi ei ole?
Nyt haetaan ihan hakemalla suurempaa konfliktia, ja Syyria tuon tietää? On passiivinen. Miten Suomi käyttäytyisi jos Venäjä olisi pommittanut Suomea jo kolme kertaa, olisiko Suomi passiivinen? Olisiko Suomella oikeus puolustaa omaa ilmatilaansa?
Siviiliuhreja tulee pelotteen ylläpitämisestä, halutaan ylläpitää alueellista voimatasapainoa. Se, onko joillakin eri oikeus tehdä noin, on moraalisesti ongelmallista?
AV - Anonyymi
Olisiko kenellekään yllätys jos Israelin Gazaan kasaamien joukkojen tehtävä ei olisikaan Gazan "puhdistaminen"?
Tilanne kun näyttää siltä, ettei se ole kokonaistavoite.
Israel tulee hyökkäämään noilla joukoilla länsirannalle, Palestiinaan ja myös Syyriaan.
Peruste, alueellisen koskemattomuuden nimissä voidaan tappaa 50 000 siviiliä.
Mutta, tuohan ei ilmeisesti olisi edes mikään moraalinen ongelma?
Ihmisiä voi siis tappaa raakaa voimaa käyttäen, miten huvittaa, kun se "puoli" on vain oikea?
Rasismia pahimmillaan.
AV - Anonyymi
Pyydä rauhassa anteeksi törkyisen Venäjä-propagandan ja venäläisten rikollisen hyökkäyssodan takia.
- Anonyymi
Remeksen fiktiivisen romaanin ainekset kasassa, ensivuoden best seller.
- Anonyymi
Salaliittoteoriat ovat kiehtovia. Tässä jälleen yksi; Venäjää ei ole tietääksi syytetty. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, onko tässä mukana Venäjän pyytämänä ystävänsä Kiina, jonka lipun alla purjehtivaa laivaa käytetään näin hyväksi. Jäljet peittyy tehokkaasti.
- Anonyymi
Putinin "en ole koskaan kuullutkaan kaasuputken olemassa olosta" on hätäisesti keksitty lausunto.
- Anonyymi
Aika hepposet tiedot on Venäjänkin presidentillä, jos ei ole kuullut juttuakaan kyseisestä kaasuputkesta ia datakaapeleista! Meillä täällä jo alakoululaiset tietää Venäjän ja Saksan välillä kulkevista kahdesta kaasuputkesta, joita ilmeisesti ei enää loskaan käytetä, kun ovat käyttökelvottomia! Jokainenhan saa omaa omaisuuttaan tuhota, mutt tuosta kyllä tuli ympäristölle haittaa ja ilmakehälle sekä merelle eläimineen.
- Anonyymi
Oikeastaan aika mielenkiintoinen lausunto.
Venäjällä ei siis Putinin mielestä tapahdu mitään mistä hän ei olisi tietoinen.
Ja toisaalta, miksi älähtää pilkkaavasti? Muokataan mielipiteitä Suomesta vihollisena,
xLiner
- Anonyymi
Siviilejä saa tappaa, ihan luvan kanssa.
Putkirikko on vielä pientä, kukaan ei kuollut.
Päätöslauselma jakoi länsimaita, Suomi pidättäytyi äänestämästä.
YK:n yleiskokous on päättänyt vaatia välitöntä humanitaarista tulitaukoa Gazaan. Päätöslauselma asiasta saavutettiin suurella enemmistöllä myöhään perjantaina Suomen aikaa.
Päätöslauselman puolesta äänesti 120 maata. Vastaan äänesti 14 maata, ja 45 jäsenvaltiota äänesti tyhjää. Päätöslauselma ei ole sitova.
Päätöslauselma keskittyi erityisesti saarretun Gazan karmivaan humanitaariseen tilanteeseen. Tekstissä vaaditaan muun muassa veden, ruoan, lääkintätarvikkeiden, polttoaineen ja sähkön toimittamista välittömästi sekä YK:n ja muiden humanitaaristen järjestöjen esteetöntä pääsyä alueelle.- Anonyymi
Siis Suomi ei ollut tämän takana?
" Tekstissä vaaditaan muun muassa veden, ruoan, lääkintätarvikkeiden, polttoaineen ja sähkön toimittamista välittömästi sekä YK:n ja muiden humanitaaristen järjestöjen esteetöntä pääsyä alueelle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Suomi ei ollut tämän takana?
" Tekstissä vaaditaan muun muassa veden, ruoan, lääkintätarvikkeiden, polttoaineen ja sähkön toimittamista välittömästi sekä YK:n ja muiden humanitaaristen järjestöjen esteetöntä pääsyä alueelle."Ei ole amerikkalaisten arvojen mukaisia tuollaiset, mieluummin pitää hävittää, raastaa ja tappaa kaikki siviilitkin jotta usalainen asetelollisuus voisi hyvin. Suomi on nykyään natossa ja täysin usan vietävissä, sinnepäin kumarretaan ja pyllistetään inhimillisyydelle.
-harmiseikirj-
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665974Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533001- 312183
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181740
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453