Elämme yltäkylläisyyden lakipisteessä

Anonyymi-ap

Tuo varmaan ihan totta:

https://yle.fi/a/74-20057683?origin=rss

Kaupoissa, varsinkin suurissa marketeissa on ihan älyttömät valikoimat monissa tuoteryhmissä vaikka oikeasti ei tarvittaisi montakaan. Tulee paljon turhaa hukkaa, kun kaikkea on liian montaa lajia paljon myös sitten jää myymättä. Jos vaikka maustamatonta jogurttia olisi vain yhdenlaista se varmaan olisi parempi kun kymmenen ottaisi sitä vs, jokaiselle kymmenelle pitää olla omanlaisensa alalajipurkki.

Ostaminen olisi helppoa kun olisi vain muutamia lajeja esim. Ruisleipää eikä sataa erilaista pussukkaa vertailtavana,


-harmiseikirj-

29

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiikä, Suomessa on kaikki niin pientä. Tai on, kun suureen maailmaan vertaa.

      Kaupoista saa vuosi vuodelta myös vähemmän hyvälaatuista tavaraa. Kaikki on made in chinaa.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Siinäpä se onkin kun määrällä korvataan laatua sitten kaikki pukkaa olemaan kuraa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Kauppias se määrää mitä hän kiinasta tilaa, jos hän tilaa halvinta paskaa ja jälleenmyy sitä niin se ei ole kiinalaisten vika.

        Itse ostan kiinasta paljon tavaraa henkilökohtaiseen käyttöön ja hyvin harvoin tarvii pettyä, pitää vain olla realisti sen suhteen että kahdella eurolla ei voi tehdä tuotetta jonka materiaalit ja työ ovat vähintään 10 euroa jos se tehdään laadukkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppias se määrää mitä hän kiinasta tilaa, jos hän tilaa halvinta paskaa ja jälleenmyy sitä niin se ei ole kiinalaisten vika.

        Itse ostan kiinasta paljon tavaraa henkilökohtaiseen käyttöön ja hyvin harvoin tarvii pettyä, pitää vain olla realisti sen suhteen että kahdella eurolla ei voi tehdä tuotetta jonka materiaalit ja työ ovat vähintään 10 euroa jos se tehdään laadukkaasti.

        Se miksi suomessa ei myydä laadukkaita kiinalaisia tuotteita juurikaan on se että kuluttajaresistanssi on melkoinen, meille on annettu läjä "varmoja merkkejä" ja niissä pysymme, riippumatta siitä mikä on tuotteen objektiivinen laatu jos sitä tarkastellaan tuotteena eikä brändinä.

        Jos alan edustaa vaikka Che'ngui sarjaa niin pelkästään tuo nimi karkoittaa ostajat. Samalla kiinassa Che'ngui on sikäläinen sisämarkkinoiden laatubrändi - ja tämän takia vaikka hinta olisi jonkin verran edullisempi kuin muiden markkina-alueiden tuotteet - niin se on silti realistisesti samassa kategoriassa toisten tuotteiden kanssa eikä "kiinarihkama hinnoiteltu".

        Ongelma on kuluttajien kuluttustottumukset ja kieltämättä se että oikeasti objektiivista tietoa ei ole saatavilla. Itsekin ns. laadukkaiden kiina-tuotteiden pariin eksyin vahingossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppias se määrää mitä hän kiinasta tilaa, jos hän tilaa halvinta paskaa ja jälleenmyy sitä niin se ei ole kiinalaisten vika.

        Itse ostan kiinasta paljon tavaraa henkilökohtaiseen käyttöön ja hyvin harvoin tarvii pettyä, pitää vain olla realisti sen suhteen että kahdella eurolla ei voi tehdä tuotetta jonka materiaalit ja työ ovat vähintään 10 euroa jos se tehdään laadukkaasti.

        Vastustan kaikkia kiinalaisia tuotteita ja syrjin huolella, en osta kuin poikkeustapauksen poikkeustapauksissa. Eikä tämä tapahdu taloudellisista vaan poliittisista syistä.

        - Sheena


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­­N­­y­­m­f­­o­­­m­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18077450v

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Tämä se on... Elämän tarkoitus?

    • Ihan järjetöntä on ruokakauppa. Oon jo potkään ihmetelly, kun suomessa ei kauååojen välinen kilpailu toimi. Tai toimii, mutta niin, kummalla on enemmän pinta-alaa ja valikoimaa. Siinä ei tosiaan motään järkeä, että samaa tuotetta on monelta valmistajalta. Valikoima on jo suurempi kun ruotsissa ja ostaja sen kaiken joutuu maksaan. Lisäksi on kumma että kauppa saa myydä ihan mitä vaan ympäristömääräyksistä piittaamatta, mutta yksin yrittäjältä vaaditaan niin pilkun tarkat ympäristöselvitykset. Toinen juttu tosiaan on tää kiina uskonto. Ja nyt renkaan vaihdon aikaan katselin kun oli ranskassa ja saksassa valmistettuja renkaita. Mutta sitten tuli Nokia ja se oli made in Russia. Että huono suoritus Nokialta. Ja nyt kuulemma neuvottelee kiinan kanssa. Että jos nyt välttämättä piti renkaita siellä valmistaa, niin ois tehny edes toisella nimellä, niin kuin monet suuret valmistajat tekee.

      • Anonyymi

        Juu ja näyttää nousseen rengasarjojen hinnat ihan jonkin verran. Varmaan ne nokialaisetkin kannattaisi nyt hakea Venäjältä, saisi varmaan puolta halvemmalla kun vaihtui siellä tehtaan omistus.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Eri kaupoissa on eri valikoimat, toki joitain suosittujen valmistajien tuotteita löytyy useammista kaupoista, ja valikoimaa on hyvä olla jonkin verran, koska ihmisten makumieltymykset eroavat toisistaan. Mitään sellaista tuotetta, jolla ei ole riittävää menekkiä, ei yksikään kauppa varmasti pidä valikoimassaan. Eli kuluttajien ostokäyttäytyminen määrittää kaupan valikoiman. Ympäristömääräysten noudattamisesta ja esimerkiksi turvallisuudesta tuotteiden osalta vastannee oletettavasti ensikädessä tuotteen valmistaja, kauppahan on tämän asiakas.

        Nokian Renkaat on ymmärtääkseni vetäytynyt Venäjältä ja rengastuotanto tapahtuu nyt Suomessa ja Yhdysvalloissa, sekä lähitulevaisuudessa myös uudessa Eurooppaan valmistuvassa hiilidioksidipäästöttömässä tehtaassa. Näistä renkaista olen ainakin itse valmis maksamaan jonkun verran enemmänkin, kuten olen valmis maksamaan muistakin mm. laadukkaista ja vastuullisesti tuotetuista, itselleni mieluisista tuotteista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eri kaupoissa on eri valikoimat, toki joitain suosittujen valmistajien tuotteita löytyy useammista kaupoista, ja valikoimaa on hyvä olla jonkin verran, koska ihmisten makumieltymykset eroavat toisistaan. Mitään sellaista tuotetta, jolla ei ole riittävää menekkiä, ei yksikään kauppa varmasti pidä valikoimassaan. Eli kuluttajien ostokäyttäytyminen määrittää kaupan valikoiman. Ympäristömääräysten noudattamisesta ja esimerkiksi turvallisuudesta tuotteiden osalta vastannee oletettavasti ensikädessä tuotteen valmistaja, kauppahan on tämän asiakas.

        Nokian Renkaat on ymmärtääkseni vetäytynyt Venäjältä ja rengastuotanto tapahtuu nyt Suomessa ja Yhdysvalloissa, sekä lähitulevaisuudessa myös uudessa Eurooppaan valmistuvassa hiilidioksidipäästöttömässä tehtaassa. Näistä renkaista olen ainakin itse valmis maksamaan jonkun verran enemmänkin, kuten olen valmis maksamaan muistakin mm. laadukkaista ja vastuullisesti tuotetuista, itselleni mieluisista tuotteista.

        Mulla puolalaiset savat toimi ihan hyvin, eikinä mitään ongelmaa ja puolet halvemmat. Ei ihan pelkästä merkistä viitsi maksaa. Jos haluaaa laadusta maksaa extraa, niin silloin on syytä katsoa, että de todellakin o


      • JeroP kirjoitti:

        Mulla puolalaiset savat toimi ihan hyvin, eikinä mitään ongelmaa ja puolet halvemmat. Ei ihan pelkästä merkistä viitsi maksaa. Jos haluaaa laadusta maksaa extraa, niin silloin on syytä katsoa, että de todellakin o

        Eli todellakin on länsimaakaista tuotantoa. Keski euroopassa on tietty ammattiylpeys, eikä niin hirveästi lähdetä rahan perään pelkästään juoksemaan, vaan laatu on kunnia asia. Sorry kahdessa osassa, mutta kursori katosi kesken kaiken eikä antanut kirjoittaa loppuun.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Eli todellakin on länsimaakaista tuotantoa. Keski euroopassa on tietty ammattiylpeys, eikä niin hirveästi lähdetä rahan perään pelkästään juoksemaan, vaan laatu on kunnia asia. Sorry kahdessa osassa, mutta kursori katosi kesken kaiken eikä antanut kirjoittaa loppuun.

        Hyvä jos olet tyytyväinen ulkomaalaiseen tuotantoon, mutta ei sen tulisi antaa aihetta puhua turhanpäiväisesti ikävään sävyyn saati virheellisin tiedoin suomalaisista yrityksistä, tämä kun ei ole sinulta ensimmäinen eikä toinenkaan kerta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos olet tyytyväinen ulkomaalaiseen tuotantoon, mutta ei sen tulisi antaa aihetta puhua turhanpäiväisesti ikävään sävyyn saati virheellisin tiedoin suomalaisista yrityksistä, tämä kun ei ole sinulta ensimmäinen eikä toinenkaan kerta.

        Eihän siitä mihinkään pääse, että nokia renkaita tehtiin venäjällä ja paljon. Suomessa on itä vienti ollut aina tärkeää, mutta nokian tapauksessa niitä renkaita tuli myös suomeen päin. Eli se ei enää ollutkaan vientiä. Onneksi raskaan liikenteen renkaiden valmistus pysyi suomessa. Suomalaiset on niin pirun kateellisia, ettei omaa menestystä haluta jakaa yhteiseen hyvään. Nokia oli vaan yksi esimerkki. Mutta näin tekee myös fiskars konserni, jonka tuotteista enää pieni osa tehdään suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri kaupoissa on eri valikoimat, toki joitain suosittujen valmistajien tuotteita löytyy useammista kaupoista, ja valikoimaa on hyvä olla jonkin verran, koska ihmisten makumieltymykset eroavat toisistaan. Mitään sellaista tuotetta, jolla ei ole riittävää menekkiä, ei yksikään kauppa varmasti pidä valikoimassaan. Eli kuluttajien ostokäyttäytyminen määrittää kaupan valikoiman. Ympäristömääräysten noudattamisesta ja esimerkiksi turvallisuudesta tuotteiden osalta vastannee oletettavasti ensikädessä tuotteen valmistaja, kauppahan on tämän asiakas.

        Nokian Renkaat on ymmärtääkseni vetäytynyt Venäjältä ja rengastuotanto tapahtuu nyt Suomessa ja Yhdysvalloissa, sekä lähitulevaisuudessa myös uudessa Eurooppaan valmistuvassa hiilidioksidipäästöttömässä tehtaassa. Näistä renkaista olen ainakin itse valmis maksamaan jonkun verran enemmänkin, kuten olen valmis maksamaan muistakin mm. laadukkaista ja vastuullisesti tuotetuista, itselleni mieluisista tuotteista.

        Näitä kommentteja "itse olisin valmis maksamaan enemmän" kuulee yhtenään, mutta huvittavinta on se että silti tämä samainen sortin sakki eniten vinkuu inflaatiosta ja hintojen nousuista. Joo on muodikasta todeta niin, mutta kukaanhan ei kiellä sinua jo nyt maksamasta enemmän. Eli jos saat kaksi samaa tuotetta jossa toisessa on 50% suurempi hinta, niin sitten ostat kalliimman.
        On erikoista, että se halvempi vaihtoehto pitäisi jättää pois vaan siksi että joku haluaa moraaliposeerata jonkun ilmastohumpuukin edessä ja maksaa aneita hyvälle omalletunnolleen.
        Tämä "minä maksaisin enemmän" kommentti onkin lähinnä keskisormen näyttö sille köyhälle ja keskituloiselle kansanosalle, vaikka itsekin kuuluisi tuohon kansanosaan.
        Niin ja sanon tämän silti vaikka itse kuulunkin siihen mediaanin varakkaammalle tulotasolle.


      • Nokian Renkaat taitaa rakentaa Romaniaan uusimman suuren tehtaansa, ellei se jo avattukin 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näitä kommentteja "itse olisin valmis maksamaan enemmän" kuulee yhtenään, mutta huvittavinta on se että silti tämä samainen sortin sakki eniten vinkuu inflaatiosta ja hintojen nousuista. Joo on muodikasta todeta niin, mutta kukaanhan ei kiellä sinua jo nyt maksamasta enemmän. Eli jos saat kaksi samaa tuotetta jossa toisessa on 50% suurempi hinta, niin sitten ostat kalliimman.
        On erikoista, että se halvempi vaihtoehto pitäisi jättää pois vaan siksi että joku haluaa moraaliposeerata jonkun ilmastohumpuukin edessä ja maksaa aneita hyvälle omalletunnolleen.
        Tämä "minä maksaisin enemmän" kommentti onkin lähinnä keskisormen näyttö sille köyhälle ja keskituloiselle kansanosalle, vaikka itsekin kuuluisi tuohon kansanosaan.
        Niin ja sanon tämän silti vaikka itse kuulunkin siihen mediaanin varakkaammalle tulotasolle.

        Siis hinnan ja laadun pitää kohdata. Kiinassakin on hyviä tuotteita mm. Porsliini. Mutta se mitä länsimaalaiset yritykset kiinassa teettää ei ole laatua, vaan juuri suuria määriä ja mahdollisimman halvalla. Jota mm. Tokmanni tekee. Itä euroopalla on omat vahvuutensa. Suomella omat. Saksassakinnon festool, joka pitää valmistuksen saksassa. Toimen merkki einhell on valinnut toisen tien. Ja se näkyy laadussa. Fiskarssilla on suomessa enää sakset, lumikolat ja kirveet, kaikki muu on kiinasta. Siis tuotanto siirtyy, mutta hinta ei putoa. Ruotsalaisella bacholla löytyy ruotsalaista enemmän ja lopuissakin on saksa ja espanjaa. Taitaa olla räikkävääntimet vaan taiwanilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja näyttää nousseen rengasarjojen hinnat ihan jonkin verran. Varmaan ne nokialaisetkin kannattaisi nyt hakea Venäjältä, saisi varmaan puolta halvemmalla kun vaihtui siellä tehtaan omistus.

        -harmiseikirj-

        No niin varmaan, ett rahoitettaisiin venäläisten sotatarvike teollisuuta.
        Eiks samalla voitaisi tehdä se suoraan vaihtokauppana?

        Oliskohan Sakon tuotannossa mitään; mikä kiinnostaisi naapurimaan armeijaa? Mitäs arvelet? Ehkäpä! Mutt aika suurella varmuudella Sako ei tuotteitaan autonrenkaisiin vaihda. Eikä venäjälle myydä edes dollareilla, puhumattakaan ruplista, eikä Suomenpankki vaihda euroja edes rupliksi. Tietääkseni venäjän rupla vastaa nykyään ainoastaan yhtä senttiä!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä kommentteja "itse olisin valmis maksamaan enemmän" kuulee yhtenään, mutta huvittavinta on se että silti tämä samainen sortin sakki eniten vinkuu inflaatiosta ja hintojen nousuista. Joo on muodikasta todeta niin, mutta kukaanhan ei kiellä sinua jo nyt maksamasta enemmän. Eli jos saat kaksi samaa tuotetta jossa toisessa on 50% suurempi hinta, niin sitten ostat kalliimman.
        On erikoista, että se halvempi vaihtoehto pitäisi jättää pois vaan siksi että joku haluaa moraaliposeerata jonkun ilmastohumpuukin edessä ja maksaa aneita hyvälle omalletunnolleen.
        Tämä "minä maksaisin enemmän" kommentti onkin lähinnä keskisormen näyttö sille köyhälle ja keskituloiselle kansanosalle, vaikka itsekin kuuluisi tuohon kansanosaan.
        Niin ja sanon tämän silti vaikka itse kuulunkin siihen mediaanin varakkaammalle tulotasolle.

        Niin maksankin enemmän, koska kun ostan, ostan laatua joka on mm. turvallista, terveellistä ja kestävää. Erityisesti elintarvikkeissa suosin suomalaista ja ostan kotimaista aina kun se on mahdollista, hinnasta riippumatta, sillä suomalaiset elintarvikkeet ovat maailman turvallisimpia. Kun ostaa laatua, ei tarvitse ostaa niin usein, jolloin säästää rahaa. Esimerkiksi isoisäni vanhat, minua huomattavasti vanhemmat Jamekset (huomaa: suomalaiset) ovat minulla edelleen käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin varmaan, ett rahoitettaisiin venäläisten sotatarvike teollisuuta.
        Eiks samalla voitaisi tehdä se suoraan vaihtokauppana?

        Oliskohan Sakon tuotannossa mitään; mikä kiinnostaisi naapurimaan armeijaa? Mitäs arvelet? Ehkäpä! Mutt aika suurella varmuudella Sako ei tuotteitaan autonrenkaisiin vaihda. Eikä venäjälle myydä edes dollareilla, puhumattakaan ruplista, eikä Suomenpankki vaihda euroja edes rupliksi. Tietääkseni venäjän rupla vastaa nykyään ainoastaan yhtä senttiä!
        trollikka

        No sehän on vielä parempi kuluttajan kannalta, pitääpä sanoa kaverille kun se lähtee käymään että tuo mulle nokian kitkat samalla vaikken vielä tarvitsisikaan :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Mikä on esimerkiksi "sama tuote monelta valmistajalta"? Sekö, että kauppojen hyllyiltä voi valita Nordqvistin tai Paulingin kahveja?

        Ruotsissa ja oikeastaan missä tahansa maassa on ruokakauppa-asiat surkeammin kuin Suomessa. Kaupat ovat pieniä ja valikoima on mitätön. Ruotsin suurin kioskiketju Pressbyrån - poikkesin ostamaan jätsiä, laktoositonta tietysti - no oli peräti yksi vaihtoehto (mehujää ei ole jäätelö vaan mehujää). Ulkomaan lomani on aina pettymys ruuan suhteen ja aina hämmästelen miten ankeasti allergioita ja eri ruokavaliota on ulkomailla ajateltu. Erityisesti se on rahakysymys. Kauppias ottaa riskin ostaessaan jonnekin ulkomaiseen tuppukylään muutamia laktoosittomia tuotteita. Tuleeko joku "rikas" ja ostaa ne ennen kuin tuotteet vanhentuvat?

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ostan aina samat ruoka-aineet. Muhun ei vaikuta kuinka paljon vaihtoehtoja tai muuta tarjontaa löytyy, kun en muuta tarvitse enkä osta.

      Mutta onhan kaupoissa ihan järkyttävät määrät valikoimaa. Ja harmittaa, jollei juuri sitä omaa laatua hyllystä löydy. Prisma on lakannut myymästä kahta tarvitsemaani tuotetta. Käyn ostamassa niitä sitten muualta isot satsit kerralla.

      En muutenkaan tykkä kuluttaa aikaani kaupoissa. Poimin reippaasti koriin ne mitä tarvitsen ja poistun, kassan kautta.

      xLiner

    • Anonyymi

      Yleensä tuosta yltäkylläisyydestä eniten valittaa ne jotka sitä myös kuluttaa eniten eli kaksinaismoralistinen vihervasemmistolais sakki.
      Elintason laskua ja veroja pitäisi silti aina vaan enemmän tuutata sille poliittisideologiselle vastapuolelle.

    • Kaikenlaisista asioista sitä valittamisen aihetta riittää. Kuten yltäkylläisyydestä.

      Venäjällä oli vielä vähän aikaa hieno systeemi. Jos kaupassa oli jotain, niin kaikki jonottivat ostamaan sitä. Rahastahan ei ollut pulaa kenelläkään.

    • Puutetta on kaunispainoisista nuorista tytöistä.

    • Anonyymi

      En jaksanut avata linkkiä, mutta kuka ja missä sanotaan että nykyisyys on lakipiste?

      Kun ihmiskunnan meininkiä katselee, niin en oikein jaksa uskoa että ensi viikolla olisi suppeammat valikoimat ja pienemmät rälläämisen mahdollisuudet.

      Kyllä taitaa mennä vielä pitkästi toiseen suuntaan ennen kuin stoppi tulee.
      Mutta niinhän ne sanoo, että kun peräseinä lähestyy, niin vauhtia kannattaa ennemminkin lisätä kuin vähentää. Nopeampi loppu parempi kuin kitumaan jääminen :))

      -keinovaginamies-

    • Kuluttajille merkitsee paljon esimerkiksi ruoan kotimaisuus, luomu tai vaikka erilaiset erikoisruokavaliot.

      Vaikka valikoima olisi suuri, hävikkiä pystytään minimoimaan tarkalla tiedonkeruulla ja sen hyödyntämisellä valikoimasuunnittelussa. Siksi nykyään kaikenlaiset S-kortit, Plussakortit ja Lidl-appit ym. keräävät tietoa kulutuksen painottumisesta, millä kauppa pystyy sekä rajaamaan valikoimaa että tekemään juuri sopivan kokoisia hankintoja kustakin tuotteesta.

      Minä haluan jogurttini maustamattomana, rasvattomana ja laktoosittomana. Sopiiko se sinulle vai käytätkö mieluummin vaikka turkkilaista jogurttia? 😄

      • Anonyymi

        Siinä sinun rasvattomassa jogurtissa on varmaan hirveästi sokeria.

        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mtv-vertasi-suosittu-terveysherkku-voikin-sisaltaa-tuplasti-enemman-sokeria-kuin-suklaapatukka/5269710#gs.7oh9pe

        Itse ostan harvoin jogurttia, useimmiten jos ostan on myös maustamatonta, laitan sitten jotain hilloa sekaan, nam :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sinun rasvattomassa jogurtissa on varmaan hirveästi sokeria.

        https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/mtv-vertasi-suosittu-terveysherkku-voikin-sisaltaa-tuplasti-enemman-sokeria-kuin-suklaapatukka/5269710#gs.7oh9pe

        Itse ostan harvoin jogurttia, useimmiten jos ostan on myös maustamatonta, laitan sitten jotain hilloa sekaan, nam :)

        -harmiseikirj-

        Jos luet oikein, haluan jogurttini siis maustamattomana, rasvattomana sekä laktoosittomana. Siihen ei ole lisätty lainkaan sokeria. 🙂

        Harvoin minä sitäkään ostan. - Nyt se oli muutaman päivän melkein ainoa järkevä vaihtoehto aamupalalle hotellissa, kun siellä ei ollut puuroa, enkä syö juurikaan leipää. Otin jogurttiin hedelmäsalaattia, missä oli tuoreita hedelmiä sekä pähkinämysliä. Myslissä oli kyllä varmastikin sokeria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe