Näin muutamia vuosia sitten ketjun seborroisesta ekseemasta ja ajattelin aloittaa tuoreen ketjun aiheesta.
Muutamia vuosia sitten aloin saada ongelmia hiuspohjassa. Permanentti epäonnistui, hiuksia lähti suurina tukkoina. Samoihin aikoihin olin aloittanut
myös diabeteslääkkeen Metforminin ottamisen.
Päänahkan kutiaminen oli alkanut. Ensin syyttelin permanentin ottamista, joka epäonnistui, sitten Metforminia ja päätin lopettaa lääkityksn ja aloittaa elämäntapa korjauksella. Diabetes on ollut poissa 5 vuotta, mutta hiuspohjavaivat pahentuneet.
Puoli vuotta sitten kävin iholääkärillä, joka määräsi erikoisvalmisteisen öljysekoituksen, joka hierottaisiin päänahkaan joka ilta viikon ajan ja pestäisiin aamulla pois ketokonazolia sisältävällä shampoolla. Hiukset kuivataan hyvin ja sitten hierotaan steroidi II-valmistetta eniten kutiaviin paikkoihin.
Käsittelykertoja harvennettiin sitten joka toiseen päivään parin viikon aikana, jonka jälkeen voisi pestä hiukset taas normaalisti tavallisella shampoolla.
Mutta en ole saanut lopullista apua. Olen alkanut kaiken käsittelyn alusta alkaen uudestaan, mutta nyt olen siinä pisteessä että mikään ei auta. Olen saanut sitä paitsi "kuhmuja" takaraivon alaosaan. Kutiavat kauheasti. Päänahka on kuin saksanpähkinä.
Eikä tässä vielä kaikki: Tuo hiuspohjasta lähtevä töhnä on kuin vahaa tai liimaa. Jos seisoo pitempään suihkussa, niin jalat melkein tarttuvat kiinni lattiaan. Suihku on pestävä vahvoilla aineilla ja harjalla joka käytön jälkeen. Käytän myös "uimatöppösiä" suihkun aikana, etten saisi samaa vaivaa jalkoihin.
Onko kohtalotovereita, joilla olisi uusia hoitovihjeitä?
Seborroinen ekseema hiuspohjassa
Anonyymi-ap
0
131
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834313- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591